• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19
Anoniem: 312475 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:20:
Heb nu de Humax al een paar werken in huis en valt niet tegen. Goed beeld via HDMI en de HD kanalen komen prima door. Erg scherp beeld op mijn LG 37LG3000 (HD ready).

3 nadelen:
- Op de Humax zijn opnames vooraf niet te programmeren, behalve via EPG. Alleen hebben niet alle zenders EPG en onze kabelprovider geeft maar EPG door van 2 dagen van tevoren.
Ziggo = 2+2 EPG momenteel. Voor mij genoeg tot nu toe. Andere programmeermethoden nog niet nodig hehad eigenlijk, nu je het zegt. ;) Overigens kan je bij het programmeren ook de herhaalfrequentie instellen op "dagelijks, wekelijks, werkdag". Ik neem aan dat dit voorbij de EPG ook werkt.
- Geeft ook in KabelNoord gebied steeds UPDATING aan. Is niet alleen een Ziggo probleem.
Zie boven, dit is geen probleem, doch het updaten van gegevens (o.a. de EPG).
- Geprogrammeerde opnames mislukken 50% van de pogingen. Niet op stand-by is een workaround, maar natuurlijk geen goede.
Hebben we het wel over hetzelfde apparaat eigenlijk? De mijne staat - wanneer ik niet kijk - altijd in de low power standby en heeft nog geen opname gemist in een week tijd (disk +50% gevuld inmiddels).

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 312475 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:14:
[[- Geeft ook in KabelNoord gebied steeds UPDATING aan. Is niet alleen een Ziggo probleem.]]

[...]

In de stand-by modus verschijnt er op de Humax eens per 1 á 2 uur (ongeveer) de melding UPDATING in het display. Ik zag op een Ziggo forum dat het een normaal fenomeen was. http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17563

Op de myhumax.nl site staat duidelijk dat dit probleem veroorzaakt zou worden door testsoftware op het Ziggo netwerk. http://www.myhumax.nl/faq_iHDR5050c.htm
Ik bedoel: waarom noem je dit een probleem? Wat is er bezwaarlijk aan?

Anoniem: 312475

asmi schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 05:57:
[...]

Ik bedoel: waarom noem je dit een probleem? Wat is er bezwaarlijk aan?
Een auto die ieder uur even een minuutje zijn eigen alarm aanzet om te testen of het nog werkt. Een televisie die ieder uut uitgaat om te kijken of dat nog werkt...

Wat is daar bezwaarlijk aan? Het display licht op en dan gaat dat ding kijken of hij iets te updaten heeft. Als al jouw software om de 2 uur gaat controleren of er wellicht al een nieuwe update is, dan zou jij alles stijf vloeken. Een update kan toch iedere week of eens per maand? Valt te programmeren. En apart dat Humax zegt dat het een Ziggo probleem is. Heel byzonder.

En over het mislukken van opnames.... Ik heb het idee dat ik toch iets meer draadjes volg dan jullie http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=18011&page=25 . Ben niet de enige waarbij geprogrammeerde opnames mislukken.En ja hoor Toff, we hebben het over het zelfde apparaat.

Laten we hopen dat de mensen die wel serieus met deze problemen bezig zijn zich er meer en serieuws mee bezig houden.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Op de 5050 beneden kan het me totaal niet boeien dat er iedere 2 uur updating staat. Op de 5050 op mijn slaapkamer echter, is het zwaar irritant. Lekker, dat het display iedere keer oplicht. Heb al zwarte tape op de veel te felle power/standby led geplakt, maar om het display ook af te plakken gaat me iets te ver eigenlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door UltraSub op 13-08-2009 12:53 . Reden: typo ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 312475 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:47:
Wat is daar bezwaarlijk aan? Het display licht op en dan gaat dat ding kijken of hij iets te updaten heeft. Als al jouw software om de 2 uur gaat controleren of er wellicht al een nieuwe update is, dan zou jij alles stijf vloeken. Een update kan toch iedere week of eens per maand? Valt te programmeren.
Je kijkt naar het verkeerde probleem. Het probleem is niet het updaten, dat mag ie van mij elke 30 seconden doen (bij wijze van spreken), het probleem is alleen dat dat display dan aangaat en de hele kamer verlicht. Als ze dat display dimmen/uitzetten dan heeft niemand meer last van zo'n update. En ook dat is vermoedelijk gewoon een firmware kwestie.
En over het mislukken van opnames.... Ik heb het idee dat ik toch iets meer draadjes volg dan jullie http://ziggo-gebruikers.n...hread.php?t=18011&page=25 . Ben niet de enige waarbij geprogrammeerde opnames mislukken.En ja hoor Toff, we hebben het over het zelfde apparaat.
Wel opvallend dat er zoveel van die berichten zijn terwijl andere mensen met Ziggo (ondermeer ik) nergens last van hebben. Ik heb al honderden opnamen gemaakt waarvan er nog maar een paar mislukt zijn. Het gaat zelfs veel beter dan op mijn oude 9200c want die wilde nog wel eens volledig vastlopen tijdens een opname. Dat soort vastlopers heb ik op de 5050 nog niet gehad.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:34

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Mensen in het oud-Casema gebied hebben er meer last van dan mensen in het oude Multikabel gebied. Er schijnt een verschil te zijn in de manier van decryption-keys versturen via het netwerk (m.n. de geldigheidsduur ervan) die roet in het eten kan gooien.

... en oranje! :P

• Toff
[...]
Een auto die ieder uur even een minuutje zijn eigen alarm aanzet om te testen of het nog werkt. Een televisie die ieder uut uitgaat om te kijken of dat nog werkt...
Mijn autoalarm laat om de paar seconden zien dat het nog werkt, d.m.v. een felle rode lamp aan de spiegel. Ik beschouw dat als een feature, niet als een bug ;)
Wat is daar bezwaarlijk aan? Het display licht op en dan gaat dat ding kijken of hij iets te updaten heeft. Als al jouw software om de 2 uur gaat controleren of er wellicht al een nieuwe update is, dan zou jij alles stijf vloeken. Een update kan toch iedere week of eens per maand? Valt te programmeren. En apart dat Humax zegt dat het een Ziggo probleem is. Heel byzonder.
Mijn mailprogramma checkt iedere 2 minuten of er nieuwe mail is. Natuurlijk kan je dat instellen, maar soms zit ik zo op mail te wachten dat ik tussentijds handmatig nog een check doe. :)
Waar jij aan voorbijgaat is, dat de update van de Humax de programmagids bijwerkt. Dat is nuttig, omdat gegevens nog wel eens veranderen en nuttig, omdat de gids helaas niet al te ver vooruitkijkt. Het enige storende is misschien, dat de CPU van de Humax niet al te krachtig is, waardoor mogelijk andere processen - zoals FTP - tijdens het updaten iets vertraagd worden - moet je eens tijdens FTP teletext gaan kijken op de Humax. :Y)
Wat downtime ^^ schrijft, snijdt meer hout. Minder dikke oplichtende letters zouden niet misstaan, tenzij het BELANGRIJK :P is, dat updaten, omdat je tijdens het updaten niet zou kunnen programmeren ofzo. Daar heb ik echter nog niets over gevonden en het fenomeen valt mij te weinig op (2x gezien in ruim een week) dat ik er op wil gaan zitten wachten om het uit te proberen.
Ik heb het idee dat jij dezelfde draadjes leest als ik en vele anderen hier, maar dat het lezen ervan bij jou je negatieve gedachten versterkt. Kijk, ik vind het voor jou vervelend dat het jou en je lotgenoten blijkbaar zo vaak gebeurt, maar aangezien ik er geen last van heb, ga ik die draadjes niet letter voor letter doorlezen. Ik heb ook geen RROD - voornamelijk omdat ik de betreffende spelconsole niet heb, dus dat soort draadjes lees ik ook nauwelijks.
Laten we hopen dat de mensen die wel serieus met deze problemen bezig zijn zich er meer en serieuws mee bezig houden.
Ik hoop niet dat je hiermee bedoelt dat ik niet serieus met de Humax bezig ben?

• asmi
  • Niet online
Ik denk dat je http://www.myhumax.nl/faq_iHDR5050c.htm niet goed hebt gelezen. Daarop staat bovenin iets over software-updates en testsoftware van Ziggo, en ergens onderin wat "Updating" op je display betekent en wat je eraan kunt doen.
Waar haal je vandaan dat die iets met elkaar te maken zouden hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door asmi op 13-08-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asmi schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:26:
[...]

Ik denk dat je http://www.myhumax.nl/faq_iHDR5050c.htm niet goed hebt gelezen. Daarop staat bovenin iets over software-updates en testsoftware van Ziggo, en ergens onderin wat "Updating" op je display betekent en wat je eraan kunt doen.
Waar haal je vandaan dat die iets met elkaar te maken zouden hebben?
Ik denk dat je gelijk hebt. I misread. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Daarnaast, als die EPG zo vaak wordt geupdate. Waarom heb ik dan met de regelmaat van de klok geen EPG info meteen na een boot, totdat ik een tijdje ben aan het kijken, of de info forceer door alle zenders langs te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 21:59

Laguna

Connaisseur

UltraSub schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:01:
Daarnaast, als die EPG zo vaak wordt geupdate. Waarom heb ik dan met de regelmaat van de klok geen EPG info meteen na een boot, totdat ik een tijdje ben aan het kijken, of de info forceer door alle zenders langs te lopen?
Blaim Ziggo :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En we voeten maar ween eens een mislukte opname toe aan het rijtje...
Voorbeeldfoto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.speelenwin.com/web-stuff/mislukt_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.speelenwin.com/web-stuff/mislukt_2.jpg
Opnametijd staat op 0 minuten en de enige optie bij het aanklikken is: WIS.

Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de opstarttijd van de Humax. De controlecheck van de smartcard duurt te lang, waardoor de opname niet kan starten. Opnames mislukken alleen vanuit Stand-by modus.

Het feit dat dit een HD opname is, is puur toeval. Ook niet-HD programma's mislukken. Overigens is het niet zo dat alle stand-by opnames mislukken.

Waarom ik denk dat het aan de controle van de smartcard ligt, is dat ik ook ervaar dat de controle van de SC niet altijd even snel gaat. Soms geeft de card ook aan "previewperiode verlopen", waarna het beeld een paar seconden later toch opkomt...

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 312475 op 16-08-2009 17:24 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:07

mace

Sapere Aude

Anoniem: 312475 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:20:
Waarom ik denk dat het aan de controle van de smartcard ligt, is dat ik ook ervaar dat de controle van de SC niet altijd even snel gaat. Soms geeft de card ook aan "previewperiode verlopen", waarna het beeld een paar seconden later toch opkomt...
Dat komt omdat bij ziggo de sleutels elke 6 uur veranderen, als je je decoder dus een tijdje uit laat staan dan heeft de kaart andere sleutels en dan duurt het dus even voordat hij weer nieuwe sleutels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:26:
[...]

Dat komt omdat bij ziggo de sleutels elke 6 uur veranderen, als je je decoder dus een tijdje uit laat staan dan heeft de kaart andere sleutels en dan duurt het dus even voordat hij weer nieuwe sleutels heeft.
Sorry, zit niet bij Ziggo, maar bij KabelNoord.
Bovenstaande opname is mislukt nadat ik de Humax een half uur ervoor op stand-by had gezet.
Dit is niet de eerste keer dat het gebeurt, dus dat net in dat half uur de sleutels veranderd zouden zijn, wil er bij mij niet in.
Daarnaast zijn er hier heel veel Ziggo gebruikers die aangeven geen last te hebben van bovenstaand fenomeen. Ik vind mijn theorie aannemelijker.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 312475 op 16-08-2009 17:38 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Nu vraag ik me af, of er wel of niet iets is opgenomen? Aangezien gevraagd wordt of de opname gewist moet worden, neem ik aan dat er wel een soort van bestand is aangemaakt. Heeft dit bestand normale afmetingen, of is het slechts een paar bytes?
Versleutelt KabelNoord sommige uitzendingen?
dus dat net in dat half uur de sleutels veranderd zouden zijn, wil er bij mij niet in.
Ik kan het je nog sterker vertellen: Mijn 5050c kreeg het laatst voor elkaar om het IP-adres te wijzigen, tussen het ftp-en van twee films, met het FTP=programma nog "verbonden", in een pauze van geen 2 minuten, voordat ik de nieuwe kopieeropdracht gaf (terwijl het adres op handmatig staat NB). Andere keren staat hij weer dagenlang op hetzelfde adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:26:
Nu vraag ik me af, of er wel of niet iets is opgenomen? Aangezien gevraagd wordt of de opname gewist moet worden, neem ik aan dat er wel een soort van bestand is aangemaakt. Heeft dit bestand normale afmetingen, of is het slechts een paar bytes?
Versleutelt KabelNoord sommige uitzendingen?

[quote]dus dat net in dat half uur de sleutels veranderd zouden zijn, wil er bij mij niet in.[quote]
Ik kan het je nog sterker vertellen: Mijn 5050c kreeg het laatst voor elkaar om het IP-adres te wijzigen, tussen het ftp-en van twee films, met het FTP=programma nog "verbonden", in een pauze van geen 2 minuten, voordat ik de nieuwe kopieeropdracht gaf (terwijl het adres op handmatig staat NB). Andere keren staat hij weer dagenlang op hetzelfde adres...
Had reeds gemeld dat de opnametijd 0 minute was. Heeft helaas dus neits opgenomen. Bestand is ook zeer klein. De grootte van het bestand is te vergelijken met een mislukte opname als er geen smartcard in zit. Alleen is de melding dan anders.

KabelNoord versleutelt geen uitzendingen. Probleem doet zich (individueel) ook in Ziggo gebied voor. http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-17210.html.

En als het eens een keer gebeurd, dan wil ik wel meegaan in 'toeval'. Maar dit gebeurt eens op de 4 à 5 opnames vanuit stand-by. Hiermee wil ik toeval uitsluiten.

Tevens zie ik eens op de 4 / 5 keren dat ik de Humax aanzet, dat hij langer doet over het controleren van de smartcard. Vandaar mijn vermoedens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314505

Beste allen,

Ik heb dit apparaat net aangeschaft en ben er erg blij mee.

Ik zit met hetvolgende 'probleem' wat betreft de 'Favourieten'.

Ik heb netjes voor zowel de TV als de Radio een Favourieten lijstje gemaakt.

Bij mij onthoudt hij niet de laatste keuze van favouriet.

M.a.w. als ik van TV naar Radio omschakel en weer terug moet ik weer eerst met 'List' weer je juiste favourietenlijst kiezen.
Als dit niet anders kan, dan is het niet anders. Maar wellicht is dit eenvoudig op te lossen en heb ik de oplossing over het hoofd gezien.

Ik hoor graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberia404
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 314505 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:38:
Beste allen,

Ik heb dit apparaat net aangeschaft en ben er erg blij mee.

Ik zit met hetvolgende 'probleem' wat betreft de 'Favourieten'.

Ik heb netjes voor zowel de TV als de Radio een Favourieten lijstje gemaakt.

Bij mij onthoudt hij niet de laatste keuze van favouriet.

M.a.w. als ik van TV naar Radio omschakel en weer terug moet ik weer eerst met 'List' weer je juiste favourietenlijst kiezen.
Als dit niet anders kan, dan is het niet anders. Maar wellicht is dit eenvoudig op te lossen en heb ik de oplossing over het hoofd gezien.

Ik hoor graag...
Dit is een bekend probleem en is nu inderdaad niet anders.
Staat op de buglist aangemeld bij ziggo-gebruikers.nl welke aangeboden is aan Humax.
Vermoedelijk zal deze wel opgelost zijn in de volgende firmware (verwacht in september)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Anoniem: 312475 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:00:
[...]
En als het eens een keer gebeurd, dan wil ik wel meegaan in 'toeval'. Maar dit gebeurt eens op de 4 à 5 opnames vanuit stand-by. Hiermee wil ik toeval uitsluiten.

Tevens zie ik eens op de 4 / 5 keren dat ik de Humax aanzet, dat hij langer doet over het controleren van de smartcard. Vandaar mijn vermoedens.
Aangezien ik het fenomeen met ruim 30 opnames - waarvan 90% vanuit stand-by - nog niet heb ervaren (had volgens jou berekening 6-7x gebeurd kunnen zijn), denk ik niet dat het een probleem van "de" Humax is. Het lijkt er inderdaad op dat jouw exemplaar van de 5050c en jouw exemplaar van de smartcard niet lekker met elkaar omgaan. Moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Smartcard opnieuw plaatsen heb je vast al wel een paar keer gedaan. Mogelijk een smartcard lenen c.q. tijdelijk omruilen in de omgeving? Op Ziggo-fora krijgt Ziggo de schuld, maar dat kan het bij jou ook niet zijn. Identieke problemen zijn er met Cisco-apparatuur, wat er weer op zou kunnen wijzen, dat het niet aan de Humax ligt. Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

Aangezien ik het fenomeen met ruim 30 opnames - waarvan 90% vanuit stand-by - nog niet heb ervaren (had volgens jou berekening 6-7x gebeurd kunnen zijn), denk ik niet dat het een probleem van "de" Humax is. Het lijkt er inderdaad op dat jouw exemplaar van de 5050c en jouw exemplaar van de smartcard niet lekker met elkaar omgaan. Moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Smartcard opnieuw plaatsen heb je vast al wel een paar keer gedaan. Mogelijk een smartcard lenen c.q. tijdelijk omruilen in de omgeving? Op Ziggo-fora krijgt Ziggo de schuld, maar dat kan het bij jou ook niet zijn. Identieke problemen zijn er met Cisco-apparatuur, wat er weer op zou kunnen wijzen, dat het niet aan de Humax ligt. Lastig...
Ik heb 3 STB's in huis, waarvan 1 5050c en 2 IR-Fox.
Smartcards uitgewisseld. Geen oplossing.
Voorlasnog geen ik niemand de schuld, geef ik alleen aan dat ik de problemen ervaar welke ik heb.
En het zal mij worst zijn dat er heel veel mensen geen last van hebben. Ik heb er wel last van.

Ik wacht wel op een bug-fix, aangezien ik niet de enige ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Anoniem: 312475 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:00:
Had reeds gemeld dat de opnametijd 0 minute was. Heeft helaas dus neits opgenomen. Bestand is ook zeer klein. De grootte van het bestand is te vergelijken met een mislukte opname als er geen smartcard in zit. Alleen is de melding dan anders.

KabelNoord versleutelt geen uitzendingen. Probleem doet zich (individueel) ook in Ziggo gebied voor. http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-17210.html.
Als KabelNoord zijn uitzendingen niet versleutelt, waar heb je dan die smartcard nog voor nodig? Is het echt zo dat opnames van niet-versleutelde zenders mislukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wellicht een domme vraag, maar de 5050 geeft neem ik gewoon audio door via HDMI naar een HD receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:06
uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Toff schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

Ik heb het probleem ook. En het viel mij op dat het met name gebeurt als ik wat langer weg ben. Laatst 4 weken op vakantie geweest: opnames mislukt. 3 dagen in Engeland: opnames mislukt. Terwijl de Humax toch om de zoveel tijd een update doet. Als ik gewoon thuis ben en het apparaat dagelijks gebruik is er geen probleem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asmi schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:10:
[...]

Als KabelNoord zijn uitzendingen niet versleutelt, waar heb je dan die smartcard nog voor nodig? Is het echt zo dat opnames van niet-versleutelde zenders mislukken?
Controle vindt plaats in systeem van KabelNoord. SC-nummer tegenover serverinstellingen. Denk dat er geen versleuteling van zenders plaatsvindt.

Zenders waarbij ik heb het aangetroffen zijn: Ned 3 HD, Veronica, Ned 2 (niet HD), Film1, Eredivisie Live, SBS6, BBC 1, 2, 3, en World en Discovery Channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Anoniem: 312475 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:16:
Controle vindt plaats in systeem van KabelNoord. SC-nummer tegenover serverinstellingen. Denk dat er geen versleuteling van zenders plaatsvindt.
Nou, ik denk van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi man. Goed commentaar... Strak ontopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 312475 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:16:
Zo werkt het niet. Zie onderstaand de niet complete PIDS lijst van Kabel Noord. In de "Free" kolom wordt met 'Y' of 'N' aangegeven of het kanaal wel of niet van encryptie is voorzien volgens de informatie uit de Service Description Table (SDT) informatie die door Kabel Noord aan het signaal wordt meegegeven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
==========================================================================================================================================================
Transport Stream ID              EMM PID:CAID  Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Service name                 Type  Service ID   Y/N    PID    PID    PID:CAID  PID:MPEG    PID:LANG    PID:LANG    PID:LANG    PID:LANG    PID:LANG    PID
==========================================================================================================================================================
1                                              Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FunX                            2          85     Y
Nederland 1                     1         101     N
Nederland 2                     1         102     N
Nederland 3                     1         103     N
Nickelodeon/Comedy Central      1         162     N
National Geographic Channel     1         168     N
2                                              Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
NDR Kultur                      2          62     Y
Das Erste                       1         147     N
ZDF                             1         148     N
RTL                             1         151     N
RTL II                          1         152     N
Homecast Colorado / HD        128        9980     N
Humax LGB-32DRC / SD          128        9982     N
Humax LGB-23DC / SD           128        9983     N
Philips DCR2020 / SD          128        9984     Y
Samsung DCB-H380 / HD         128        9985     Y
Humax iHDR-5050C / HD         128        9986     Y
JVC LT-26DC9-LT32DC9 / SD     128        9987     Y
Samsung DCB-270R / SD         128        9988     Y
Samsung DCB-9401R - L102 /    128        9989     Y
Humax iPVR9200C / SD          128        9990     Y
Humax IR-Fox-C / SD           128        9991     Y
Samsung DCB-H360 / HD         128        9992     Y
Samsung DCB-P850R / SD        128        9993     N
Siemens M750C-ir / SD         128        9994     Y
Digi1 STB-85ir / SD           128        9995     Y
Humax IRHD-5000C / HD         128        9996     Y
Panasonic TU-DC40RD / SD      128        9997     Y
Samsung DCB-9401R - L6 / SD   128        9998     Y
Nokia 119C / SD               128        9999     Y
3                                    50:1554   Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
RTL 4                           1         104     N   1696  1698*  1103:1554    1697:2*   1699:dut*               1707:dut*                               
RTL 5                           1         105     N   1712  1714*  1104:1554    1713:2*   1715:dut*               1723:dut*                               
RTL 7                           1         107     N   1744  1746*  1105:1554    1745:2*   1747:dut*               1755:dut*                               
RTL 8                           1         110     N   1792  1794*  1106:1554    1793:2*   1795:dut*               1803:dut*                               
Discovery Channel               1         166     N   2688  2689*  1107:1554    2689:2*   2691:   *               2692:dut*                               
Animal Planet                   1         167     N   2704  2706*  1108:1554    2705:2*   2707:dut*                                                       
Eurosport                       1         176     N   2848  2850*  1109:1554    2849:2*   2851:dut*               2856:dut*                               
                                                                                          2852:eng*                                                       
4                                              Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
Omrop Fryslan                   2          56     Y
Radio Drenthe                   2          57     Y
Radio Noord                     2          58     Y
Slam FM                         2          65     Y
VRT Radio 1                     2          82     Y
TV Noord                        1         114     N
VRT een                         1         145     N
Ketnet/Canvas                   1         146     N
BBC 1                           1         155     N
BBC 2                           1         156     N
BBC 3 / CBBC                    1         157     N
BBC 4 / CbeeBies                1         158     N
Infokanaal                      1         190     N
5                                              Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
Radio 1                         2          51     Y
Radio 2                         2          52     Y
3FM                             2          53     Y
Radio 4                         2          54     Y
Radio 5                         2          55     Y
Sky Radio                       2          63     Y
Radio 10 Gold                   2          66     Y
Kink FM                         2          67     Y
Radio 6                         2          69     Y
Radio 538                       2          72     Y
Radio Veronica                  2          73     Y
Studio Brussel                  2          81     Y
SBS6                            1         106     N
Net5                            1         108     N
Jetix / Veronica                1         109     N
TMF                             1         180     Y
TV Oranje                       1         183     N
Mezzo                           1         184     N
XLnt NederPop Gold              2         193     N
XLnt NederPop Nu                2         194     N
XLnt Piratenhits                2         195     N
XLnt Kiddo FM                   2         196     N
XLnt Comedy                     2         197     N
XLnt Lite                       2         198     N
XLnt Radioboek                  2         199     N
XLnt HotPop Gold                2         200     N
XLnt HotPop Nu                  2         201     N
XLnt Hits                       2         202     N
XLnt Arabian Nights             2         203     N
XLnt Nostalgie                  2         204     N
XLnt Country                    2         207     N
Eredivisie Live 1               1         208     N
Eredivisie Live 2               1         209     N
6                                              Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
BBC Worldservice                2          76     Y
BBC radio 2                     2          78     Y
BBC radio 3                     2          79     Y
BBC radio 4                     2          80     Y
TBN Europe                      1         117     N
JCTV                            1         122     N
Spirit 24                       1         129     N
BBC Prime                       1         159     N
TV5                             1         160     N
TVEi                            1         161     N
Travel channel                  1         173     N
CNN International               1         185     N
BBC World                       1         186     N
Goede Doelen TV                 1         191     N
Family 7                        1         192     N
7                                              Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
Tweede Kamer Radio              2          59     Y
NDR 1                           2          60     Y
NDR 2                           2          61     Y
Classic FM                      2          64     Y
TMF HitRadio                    2          68     Y
Arrow Classic Rock              2          70     Y
Radio Noord Oost Friesland      2          71     Y
Arrow Jazz FM                   2          74     Y
Q-music                         2          75     Y
City FM                         2          77     Y
Radio227                        2          83     Y
Business News Radio             2          84     Y
Waterstad FM                    2          86     Y
Radio NL                        2          87     Y
Lokale Omroep Ameland           2          88     Y
FAN TV                          1         111     N
NDR                             1         149     N
WDR                             1         150     N
SAT1                            1         153     N
ProSieben                       1         154     N
Cartoon Network / TCM           1         163     N
Boomerang                       1         164     N
Fashion TV                      1         174     N
8                                              Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
Sport1 extra                    1         139     N
Kabelkrant Ameland              1         144     N
Discovery Travel & Living       1         169     N
Discovery Science               1         170     N
Discovery World                 1         171     N
Eurosport 2                     1         177     N
Motors TV                       1         178     N
Eredivisie Live 3               1         210     N
Eredivisie Live 4               1         211     N
9                                              Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
Schlager TV                     1         143     N
Nat Geo WILD                    1         172     N
MTV                             1         179     N
VH-1                            1         181     N
VH-1 Classic                    1         182     N
Playboy TV                      1         187     N
Adult Channel                   1         188     N
Private Spice                   1         189     N
Film1 Action                    1         212     N
10                                             Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
TV Drenthe                      1         115     N
Humor TV 24                     1         119     N
Sterren 24                      1         120     N
Consumenten 24                  1         123     N
Holland Doc 24                  1         127     N
Sport 1 Mozaiek                 1         136     N
Nederland 1 HD                 25         216     N
11                                             Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
Geschiedenis 24                 1         118     N
Familie 24                      1         130     N
Nederland 2 HD                 25         217     N
Nederland 3 HD                 25         218     N
12                                             Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
RTV NOF                         1         112     N
Film 1.1                        1         132     N
Film 1.2                        1         133     N
Film 1.3                        1         134     N
Film 1+1                        1         135     N
Car Channel                     1         205     N
Het Gesprek                     1         206     N
13                                             Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
Omrop Fryslan                   1         113     N
101 TV                          1         121     N
Cultura 24                      1         124     N
Best 24                         1         126     N
Sport 1.1                       1         137     N
Sport 1.2                       1         138     N
14                                             Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
Sport1 HD                      25         116     N
Sport 1 Extra                   1         140     N
Sport 1 Extra                   1         141     N
Sport 1 Extra                   1         142     N
15                                             Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
TCM                             1         165     N
Arte                            1         175     N
Journaal 24                     1         304     N
Politiek 24                     1         305     N
16                                             Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
Film1 HD                       25         213     N
Brava HD                       25         214     Y
NGC HD                         25         215     N

* = Encrypted elementary stream (transport level) 
¤ = Encrypted elementary stream (PES level) 
^ = No start PES packet 
# = Missing elementary stream

Conditional Access IDs:
    1554 - Irdeto

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

ISO 639-2 Language codes:
     dut - Dutch; Flemish
     eng - English

Voor Transport Stream 3, waarvan dit overzicht gemaakt is, had het programma wel de beschikking over de volledige PID informatie. Daar zie je voor de kanalen de ECM PIDs die per kanaal de decryptie sleutels bevatten en de EMM PID (met nummer 50) die de abonnementsinformatie voor de smartcards bevatten. De informatie uit de EMM's en ECM's samen zorgen ervoor dat jij naar een kanaal kan kijken als het kanaal tot jouw abonnement behoort zodat de ontvanger het kanaal kan decrypten met de decryptie sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:07
Hoort het zo dat als je tv aan het kijken bent tijdens het overhalen van bestanden via ftp, je niet of nauwelijks meer van zender kunt wisselen en als dit wel lukt je geen geluid meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
kwiebus schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:38:
Hoort het zo dat als je tv aan het kijken bent tijdens het overhalen van bestanden via ftp, je niet of nauwelijks meer van zender kunt wisselen en als dit wel lukt je geen geluid meer hebt?
Nee, ik heb het zojuist even voor je uitgeprobeerd en ik heb gewoon geluid. Wel lijkt het iets langer te duren voor het beeld opkomt. Het zal wel met een relatief zwakke CPU (welke eigenlijk?) te maken hebben. Moet je tijdens FTP eens teletekst gaan kijken, dan stort je transferrate zomaar ineen naar 800 ipv 5000 ofzo. Ook het bekijken van de programmagids enzo is direct terug te zien in de transferrate. Niet erg, want het gaat toch al traag, dus een beetje langzamer maakt mij ook niet uit. ;)
Microkid schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:46:
[...]

Ik heb het probleem ook. En het viel mij op dat het met name gebeurt als ik wat langer weg ben. Laatst 4 weken op vakantie geweest: opnames mislukt. 3 dagen in Engeland: opnames mislukt. Terwijl de Humax toch om de zoveel tijd een update doet. Als ik gewoon thuis ben en het apparaat dagelijks gebruik is er geen probleem.
Jouw ervaring lijkt te kloppen met wat ik zo hier en daar in de fora lees, nl. dat het opstarten langer duurt, naarmate de 5050c langer stand-by heeft gestaan.
Een work-around is natuurlijk om hem aan te laten staan, tot de update er is. Heeft iemand met het probleem al eens geprobeerd wat er gebeurt wanneer je bv 5 minuten eerder begint met opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
dat werkt niet. ik denk dat de beste workaround een dagelijkse timer instellen voor nederland 1 is (dus geen opname, hoef je die dus ook niet elke keer te verwijderen), het hoeft ook niet meer dan een paar minuten te zijn. als het apparaat vóór de opnames maar even aangaat. Ik heb er sindsdien geen problemen mee gehad, voorheen ook veel mislukte opnames (Den Haag, oude casema gebied).

Het is gewoon een bug in de firmware van het apparaat.
Als je hem na langere tijd aanzet krijg je een melding: preview periode verlopen, welke verdwijnt na een paar seconden (of meteen als je m op ned1 zet). Die melding zorgt er echter al voor dat de timer-opname mislukt. Blijkbaar is er even nodig om een en ander te verifiëren.

[ Voor 44% gewijzigd door StanTheMan op 18-08-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:07
Toff schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:28:
[...]

Nee, ik heb het zojuist even voor je uitgeprobeerd en ik heb gewoon geluid. Wel lijkt het iets langer te duren voor het beeld opkomt. Het zal wel met een relatief zwakke CPU (welke eigenlijk?) te maken hebben. Moet je tijdens FTP eens teletekst gaan kijken, dan stort je transferrate zomaar ineen naar 800 ipv 5000 ofzo. Ook het bekijken van de programmagids enzo is direct terug te zien in de transferrate. Niet erg, want het gaat toch al traag, dus een beetje langzamer maakt mij ook niet uit. ;)
Ik heb het net nog even getest, ik had FileZilla op 4 gelijktijdige transfers staan en dan gaat het fout, als ik maar één transfer doe dan heb ik het probleem niet.

Ik heb de laatste tijd overigens nog wel een ander probleem en dat is dat bij NED3 HD het geluid regelmatig een hikje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
StanTheMan schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:33:
dat werkt niet. ik denk dat de beste workaround een dagelijkse timer instellen voor nederland 1 is (dus geen opname, hoef je die dus ook niet elke keer te verwijderen), het hoeft ook niet meer dan een paar minuten te zijn. als het apparaat vóór de opnames maar even aangaat. Ik heb er sindsdien geen problemen mee gehad, voorheen ook veel mislukte opnames (Den Haag, oude casema gebied).
Geniaal!
Gelukkig heb ik het om onbekende redenen nog niet zelf mogen ervaren, misschien omdat ik nog in de proefperiode zit? Ik heb de kaart nog niet geregistreerd en ik las dat er sommigen zijn, die het na registratie pas kregen?
Verder denken we allemaal dezelfde software c.q. firmware te hebben, van 12 dec 2008, maar ik zag in het scherm Conditional Access, Smart Card Status, Components etc." een eindeloze lijst versies voor van alles en nogwat. Mogelijk zitten daar verschillen in (geen idee wat dit allemaal betekent)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
We hebben dezelfde relevante versies, maar er schijnt ook verschil te zijn in welk (voormalig) gebied je zat (casema, @home etc).

Verder kan het wel kloppen dat je het pas na registratie (eigenlijk gewoon na die paar weken introductiepakket) krijgt, als je nooit "preview periode verlopen" ziet staan, zul je het probleem niet hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door StanTheMan op 19-08-2009 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat ik begrijp is dat het idd met die melding "preview periode verlopen" te maken heeft.
De melding blijft af en toe te lang staan (waarom krijg je hem uberhaupt als de zender in je pakket zit :? ) en doordat die melding te lang blijft staan denk de 5050 dat hij niet kan opnemen.

Ik heb het ook opgelost door eerst 5 min Ned 1 kijken in te stellen voordat ik iets opneem.
Nieuwe firmware schijnt overigens onderwerg te zijn, maar dat zal wel september\oktober worden op zijn vroegst.

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik heb een probleem met het digitale geluid. De Humax is aangeslote op de Receiver (BOSE) middels SPDIF (optical).

Het geluid komt pas wanneer ik van de source wissel en dan weer terugkeer naar de juiste source. Bijv. wanneer hij al op source: Cable staat moet ik eerst naar bijv. source: DVD vervolgens weer terug naar Cable en voila geluid is terug.

Het lijkt erop dat wanneer ik wacht totdat de Humax volledig is opgestart er wel geluid is dus hoef ik niet te wisselen van source.

Ligt dit aan de humax of aan de Bose Lifestyle Receiver?

[ Voor 6% gewijzigd door jordi.c op 20-08-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315104

Ik heb nu een sony DVD recorder en overweeg een Humax 5050 te kopen. Daarbij heb ik een aantal vragen.

Kan ik de opnames op de HUMAX harde schijf via de "oude" DVD recorder branden? Of kan ik de opnames beter via de PC bewerken en branden? In dat geval via USB of externe harde schijf?

De Humax heeft 3 tuners. Kan ik 1 zender op TV bekijken en een andere zender gelijktijdig doorsturen naar de DVD recorder?

Als ik de HUMAX met HDMI aansluit op de TV, kan ik het signaal dan gelijktijdig via scart naar mijn DVD recorder sturen?

Groet
Luc

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 315104 op 21-08-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Anoniem: 315104 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:46:
Ik heb nu een sony DVD recorder en overweeg een Humax 5050 te kopen. Daarbij heb ik een aantal vragen.

Kan ik de opnames op de HUMAX harde schijf via de "oude" DVD recorder branden? Of kan ik de opnames beter via de PC bewerken en branden? In dat geval via USB of externe harde schijf?
Of je Sony recorder met de TS-bestanden van de Humax overweg kan weet ik niet, maar op de PC zijn ze prima te bewerken (SD opnames dan, voor HD opnames heb ik nog niks werkends gevonden). Je kunt er een externe USB HD aan hangen, maar als de Humax in je netwerk hangt is FTP handiger.
De Humax heeft 3 tuners. Kan ik 1 zender op TV bekijken en een andere zender gelijktijdig doorsturen naar de DVD recorder?
Hij heeft 2 tuners, en kan tegelijkertijd 3 zenders verwerken (mits in max. 2 digitale streams), Dus je kunt vaak kijken en tegelijkertijd 2x opnemen. Maar 2x kijken c.q. extern opnemen kan niet, omdat beide uitgangen dezelfde bron gevoerd krijgen.
Als ik de HUMAX met HDMI aansluit op de TV, kan ik het signaal dan gelijktijdig via scart naar mijn DVD recorder sturen?
Ja, dat gaat prima. De SCART input is echter passthrough naar SCART out, dus je Sony via die weg over HDMI af laten spelen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:20

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Met de Humax kan je opnames laten herhalen, onder het lijst overzicht.

Ik wil graag tijdens mn vakantie de Vuelta opnemen.
Is zo'n opname optie oneindig? Kan nergens een optie vinden om een eind datum aan te geven oid. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Harmen schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:15:
Is zo'n opname optie oneindig? Kan nergens een optie vinden om een eind datum aan te geven oid. :/
Waarschijnlijk stopt hij vanzelf, wanneer de HDD vol is. O-)

Even iets anders: Vandaag heb ik een USB-drive EXT3 geformatteerd en aan de 5050C gehangen. Wat een drama is dat! Kopieren van "HDD"naar "USB1" gaat net zo traag als FTP-en, met als bijkomend bezwaar, dat gedurende het proces een boodschap in beeld blijft staan, terwijl het niet mogelijk is om een andere zender te bekijken oid. Misschien doe ik iets fout?

[ Voor 39% gewijzigd door Toff op 22-08-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de Irdeto SoftCell versie van de Humax iHDR-5050C bij de diverse kabelbedrijven waar deze PVR gebruikt kan worden. Deze Irdeto SoftCell versie is als het goed is opvraagbaar via het Status menu van de PVR waar ook bijvoorbeeld de versie nummers van de firmware te vinden zijn. Geef bij een reactie ook even aan wie je kabelbedrijf is, en in geval van Ziggo wie het voormalige kabelbedrijf (@Home, Casema of Multikabel) was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In hoeverre verwachten jullie dat Ziggo in de toekomst het toelaat om op te nemen? Nu de CI+ modules er aan komen is het duidelijk dat men meer controle wil wat betreft content beveiliging enz.

Of is het zo om dat dit een 'losse' decoder is, Ziggo softwarematig het een ander kan regelen om de boel onder controle te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ronwiel schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:51:
In hoeverre verwachten jullie dat Ziggo in de toekomst het toelaat om op te nemen? Nu de CI+ modules er aan komen is het duidelijk dat men meer controle wil wat betreft content beveiliging enz.
Ziggo beweert dat zij door alle zenders verplicht worden om het gebruik van hun CI+ CAM ook direct te vereisen in apparatuur met CI+ slot bij alle digitale TV kanalen zodat de AlphaCrypt Classic CAM niet meer te gebruiken is in apparatuur met CI+ slot. Je zou dan verwachten dat alle zenders dan ook direct gaan eisen dat Ziggo er voor zorgt dat opnames alleen nog maar met encryptie mogen worden opgeslagen op de HDD van PVR's en dat het niet meer mogelijk is om die opnames te copiëren via USB of netwerk aansluiting. Anders slaan die extra CI+ beperkingen die Ziggo straks gaat toepassen ook nergens op als je met een door hen goedgekeurde PVR gewoon de content kan copiëren.
Of is het zo om dat dit een 'losse' decoder is, Ziggo softwarematig het een ander kan regelen om de boel onder controle te houden?
Ziggo heeft vanaf de eerste door hen goedgekeurde PVR al functionaliteit laten inbouwen zodat zij kunnen bepalen of jij mag, wat jij mag en hoe jij mag opnemen. Als ze daar zin in hebben dan kunnen ze zo een apart opneem abonnement gaan toepassen zodat alleen klanten die daarvoor zouden willen betalen nog mogen opnemen met hun PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat is echt balen dan, want dit maakt het voor mij echt een stuk minder aantrekkelijk om ruim 300 euro aan een recorder uit te geven. Wellicht dan toch maar voor een 'standaard' decoder gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:03:
Ziggo heeft vanaf de eerste door hen goedgekeurde PVR al functionaliteit laten inbouwen zodat zij kunnen bepalen of jij mag, wat jij mag en hoe jij mag opnemen. Als ze daar zin in hebben dan kunnen ze zo een apart opneem abonnement gaan toepassen zodat alleen klanten die daarvoor zouden willen betalen nog mogen opnemen met hun PVR.
Dat geldt voor welgeteld iedere aanbieder van digitale TV, de techniek en het protocol staat dat nl. gewoon toe. Dat wil echter nog niet zeggen dat Ziggo opeens zal doordraaien en de grote boeman spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

ArChie schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:23:
Ik ben benieuwd naar de Irdeto SoftCell versie van de Humax iHDR-5050C bij de diverse kabelbedrijven waar deze PVR gebruikt kan worden. Deze Irdeto SoftCell versie is als het goed is opvraagbaar via het Status menu van de PVR waar ook bijvoorbeeld de versie nummers van de firmware te vinden zijn. Geef bij een reactie ook even aan wie je kabelbedrijf is, en in geval van Ziggo wie het voormalige kabelbedrijf (@Home, Casema of Multikabel) was.
Er staat niet expliciet een SoftCell versie (of iets wat relateert aan IrDeto) genoemd in die menuoptie. Wel een enorme lijst met andere versienummers, maar ik vraag me ten zeerste af of je daarin geïnteresseerd bent. Zijn er misschien andere namen die mogelijk jouw SoftCell versienummer kunnen dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314505

Hallo allen,

Als ik een DIVX-movie met een SRT-bestand (ondertiteling) op een USB-stick zet en deze in de decoder stop in de usb-ingang, kan ik wel zonder problemen de film kijken echter krijg ik het niet voor elkaar om de ondertiteling eronder te krijgen.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast dank.

Groet,
Marc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:16
Anoniem: 314505 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:42:
Hallo allen,

Als ik een DIVX-movie met een SRT-bestand (ondertiteling) op een USB-stick zet en deze in de decoder stop in de usb-ingang, kan ik wel zonder problemen de film kijken echter krijg ik het niet voor elkaar om de ondertiteling eronder te krijgen.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast dank.

Groet,
Marc.
Heb je wel al gezocht of de Humax .srt ondersteund?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:17:
Er staat niet expliciet een SoftCell versie (of iets wat relateert aan IrDeto) genoemd in die menuoptie. Wel een enorme lijst met andere versienummers, maar ik vraag me ten zeerste af of je daarin geïnteresseerd bent. Zijn er misschien andere namen die mogelijk jouw SoftCell versienummer kunnen dragen?
Bij de Humax IR-FOX C roep ik het menu op, kies daarna voor "Status" en dan vervolgens voor "Conditional Access". Als eerste regel op de "Conditional Access" pagina staat er dan: "CA Module SoftCell: Ver 2.26C". Op die "Conditional Access" pagina staat verder nog informatie over de smartcard in de smartcard reader en de EMM en ECM informatie. Ik neem aan dat het bij andere Humax ontvangers ongeveer dezelfde benaming heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Het hele begrip "CA Module" oid komt in mijn 5050c niet voor. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Toff schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:24:
Het hele begrip "CA Module" oid komt in mijn 5050c niet voor. Sorry.
Kennelijk tonen ze die informatie niet meer. In ieder geval bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 14:53

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Anoniem: 314505 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:42:
DivX met de IHDR-5050c? No way. Weet je zeker dat dit je is gelukt?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• hjs
  • Niet online

hjs

divx is mij ook niet gelukt, hij ziet gewoon geen film op mijn usb stick.

Iets anders, ik kom erachter dat de afstandsbediening ook te programmeren is voor andere aparaten.
mijn tv en dvd speler doen het nu, maar weet iemand de code voor Onkyo, die staan niet in de handleiding.
(wel een nadeel dat de handleiding niet gedrukt is meegeleverd, blader je hem toch ff wat eerder door dan nu een pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ArChie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:03:
Dat zou natuurlijk compleet belachelijk zijn. Vroeger kon ik gewoon alles opnemen op mijn VHS recorder en nu zou het, omdat het digitaal is, ineens niet meer mogen? Ziggo mag mij niet beperken in de mogelijkheid om een uitzending op te nemen, en indien gewenst, voor eigen gebruik op DVD te zetten voor archivering. Ziggo moet zich alleen bezig houden met signaal doorgifte, en iet als rechter gaan spelen om te bepalen wie wat wel of niet mag.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hjs schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:35:Iets anders, ik kom erachter dat de afstandsbediening ook te programmeren is voor andere aparaten.
mijn tv en dvd speler doen het nu, maar weet iemand de code voor Onkyo, die staan niet in de handleiding.
(wel een nadeel dat de handleiding niet gedrukt is meegeleverd, blader je hem toch ff wat eerder door dan nu een pdf)
Als je even zoekt in de handleiding, wat met een papieren versie niet kan, komt de tekst "Onkyo" voor op pagina 93 bij de DVD spelers en op pagina 98 bij de receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Dat ben ik helemaal met je eens Microkid, maar je weet hoe dat gaat in die wereld. Bijvoorbeeld bij series is het zo dat de auteursrechthebbenden er alles aan doen om verspreiding te verkomen, zodat er later zelf DVD's van verkocht kunnen worden. Dus de uitgevers stellen eisen bij het gebruik van de series, de zenders gaan op zoek naar methodes dit af te dwingen en de kabelaar heeft nu een tool in handen om dat eindelijk te bewerkstelligen.

Ik ben met jou eens dat ik het wil kunnen opnemen en archiveren, maar blijkbaar zijn er mensen het niet met ons eens en zijn van mening daar nu echt iets aan te kunnen doen.

Maar goed, afgezien van dat is het nog lang niet het geval dat je dingen niet -mag- opnemen (toch?) dus laten we voorlopig even van de goede intenties uitgaan. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

easyriider schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:14:
[...]

Als je even zoekt in de handleiding, wat met een papieren versie niet kan, komt de tekst "Onkyo" voor op pagina 93 bij de DVD spelers en op pagina 98 bij de receivers.
Oeps, dat had ik niet gedaan thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomen neskio
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-06-2024
UltraSub schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:57:
Precies. Net getest, en inderdaad... Als er een DD signaal gestuurd wordt, is dit volume dus niet te regelen. Lijkt er op dat een DD signaal gewoon op 1 sterkte blijft, wat de receiver ook doet/zegt/laat zien.
Sorry voor mijn late reactie, maar ben sinds een week of 3 in het bezit van een Humax 5050 i.c.m. een Sony 32W5500 en liep tegen hetzelfde probleem aan bij Dolby Digital-zenders.
De oplossing moet je zoeken in de setup van je tv. Een copy/paste van de handleiding:
Optische uitgang Stelt het audiosignaal in dat door de aansluiting DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) van de televisie wordt uitgezonden. Instellen op “Auto” als er Dolby Digital-compatibele apparatuur wordt aangesloten. Instellen op “PCM” als niet met Dolby Digital-compatibele apparatuur wordt aangesloten.

De fabrieksinstelling van de Sony t.v. stond in mijn geval dus verkeerd; aangepast en opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heeft iemand een idee hoe updaten van de firmware van dit apparaat in zijn werk gaat? Via het menu zou je namelijk via de kabel moeten kunnen updaten zodra de kabelmaatschappij een update uit brengt. Bij ziggo zit de speler op dit moment alleen nog niet in het assortiment dus lijkt het me sterk dat ik via deze weg de meest actuele firmware kan downloaden.

Op het moment heb ik firmware 3.1, bij mijn weten de meest actuele, maar kan ik straks bijv. ook via een cdrom of via de UTP verbinding updaten als er via de humax website iets wordt gepubliceerd?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
HetWonder schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:20:
Bij ziggo zit de speler op dit moment alleen nog niet in het assortiment dus lijkt het me sterk dat ik via deze weg de meest actuele firmware kan downloaden.
Er zijn nog geen software-updates voor dit apparaat geweest, maar tegen de tijd dat die komt zal Ziggo hem vast wel gaan verspreiden.
De 5050 staat wel alvast gewoon hier op de website in de lijst met handleidingen.

[ Voor 7% gewijzigd door asmi op 29-08-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Afwachten dus. Maar ik begreep dat er via humax een update aan zat te komen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 21:38
HetWonder schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:46:
Afwachten dus. Maar ik begreep dat er via humax een update aan zat te komen?
Hopelijk een update waarmee je het display van de 5050 kan disablen en de opstarttijd wat ingekort wordt.
Heb het apparaat vandaag ontvangen nadat ik hem zelf gekocht heb bij foka.nl voor 309 euro.

Heb de ziggo decoder linea recta retour gestuurd. Het beeld is prima ondanks dat mijn signaal sterkte slechts % 35 is. Verder is het apparaat makkelijk te bedienen en werkt alles intuitief, ook de ftp functie is geweldig!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
loewie-643- schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:22:Heb het apparaat vandaag ontvangen nadat ik hem zelf gekocht heb bij foka.nl voor 309 euro.
Mooie prijs, van een gerenommeerde winkel. Even melden in de PW?
Heb de ziggo decoder linea recta retour gestuurd. Het beeld is prima ondanks dat mijn signaal sterkte slechts % 35 is. Verder is het apparaat makkelijk te bedienen en werkt alles intuitief, ook de ftp functie is geweldig!
Huh? Welke decoder heb je retourgestuurd?
Ja, FTP is geweldig..... traag :). Uploaden is nog een factor vijf ofzo trager dan downloaden. Je moet wel echt wanhopig zijn om dit lang vol te houden.

Ik zit op het moment op het strafbankje van Ziggo. Preview periode verlopen. :( Aangezien de website niet werkte hier (kon niet eens een "mijnziggo" account aanmaken, laat staan een smartcard registreren) heb ik het "lokaal tarief"-nummer gebeld. Die konden me niet helpen (?) en ik moest een 10 cent/min nummer bellen. 35 minuten in de wacht gestaan (DAMN, ik heb toch al betaald voor die smartcard?) en toen was het snel geregeld. Behalve dan dat die lieve juffrouw zei, dat het 48 uur ging duren. Vergat ze er blijkbaar bij te vertellen dat de klok alleen tijdens werkuren loopt ofzo? Als ik nog een keer dat betaalnummer moet bellen word ik gek! Toch niet normaal, 35 minuten zo'n t3r!ngdeuntje moeten aanhoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Toff schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:19:
[...]

Mooie prijs, van een gerenommeerde winkel. Even melden in de PW?

[...]
Ja ik zal eens kijken of ik die winkel kan toevoegen, decoder had ik donderdag besteld en zaterdag werd hij geleverd. Incl. verzendkosten was ik 315 kwijt, de winkel heb ik opgespoord via kieskeurig.nl de services is prima en het e-mail contact ook. Kort en bondige antwoorden en reacties binnen 1 a 2 werkdagen
Huh? Welke decoder heb je retourgestuurd?
Ja, FTP is geweldig..... traag :). Uploaden is nog een factor vijf ofzo trager dan downloaden. Je moet wel echt wanhopig zijn om dit lang vol te houden.

Ik zit op het moment op het strafbankje van Ziggo. Preview periode verlopen. :( Aangezien de website niet werkte hier (kon niet eens een "mijnziggo" account aanmaken, laat staan een smartcard registreren) heb ik het "lokaal tarief"-nummer gebeld. Die konden me niet helpen (?) en ik moest een 10 cent/min nummer bellen. 35 minuten in de wacht gestaan (DAMN, ik heb toch al betaald voor die smartcard?) en toen was het snel geregeld. Behalve dan dat die lieve juffrouw zei, dat het 48 uur ging duren. Vergat ze er blijkbaar bij te vertellen dat de klok alleen tijdens werkuren loopt ofzo? Als ik nog een keer dat betaalnummer moet bellen word ik gek! Toch niet normaal, 35 minuten zo'n t3r!ngdeuntje moeten aanhoren?
Ik heb de Humax PVR 9200C ontvangen van ziggo en deze retour gestuurd, ik heb mijn "beklag" al in het ziggo topic gedaan. Ik zou de 5050c gestuurd krijgen en kreeg nu e.o.a. lelijk grijs geval met maar 160gb harde schijf ruimte. Toen maar direct besloten om het hele Ai1+ abo te cancellen en gewoon bij adsl te blijven maar wel digitv+hdtv van ziggo

FTP is inderdaad traag is me opgevallen, hier gaat het ongeveer met 1 mbit, het beeld is daarintegen wel weer de moeite waard :) en tja strafbankje, ik heb ook een account aangemaakt maar vervolgens kan ook ik niet inloggen. Dus ik ga vandaag ook maar eens bellen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55

rally

Deyterra Consultancy

1MBit? Ik heb met FileZilla een overdracht van 4-5Mbit, dus daar is iets raars aan de hand.

Probeer het eens met een andere FTP client of met Active FTP (i.p.v. een Passive verbinding).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik gebruik ook filezilla, maar mijn thuisnetwerk op dit moment is verre van ideaal, kzit in een verbouwing en er ligt een switchje tussen een een netwerkkabelhaspel wat ik normaal niet heb en ik weet niet wat daar de invloed van is. Overigens moet ik ook constateren dat de transferrate van bestanden onder Windows 7/Vista nooit meer zo hoog is geweest als Windows XP, misschien is het wel complete nonsens maar gevoelsmatig mis ik toch wat mb's.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:17:
[...]

Zelf heb ik niet de Humax 5050, wel de 5000.
Bij mij gaat het als volgt:
Ga eerst naar het Menu-->Status-->Conditional Access
Hier zie ik o.a. SoftCell Service Status
Bij Loader Status kan je vervolgens de Irdeto Access Load Status zien.
Misschien dat het menu van de 5000 en 5050 niet helemaal gelijk is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:03:
Bij de Humax IR-FOX C roep ik het menu op, kies daarna voor "Status" en dan vervolgens voor "Conditional Access". Als eerste regel op de "Conditional Access" pagina staat er dan: "CA Module SoftCell: Ver 2.26C".
Bij de 5050C staat op de Status -> Conditional Acces -> Components pagina een hele lijst aan versienummers voor de verschillende modules, maar niets wat in de buurt komt van 'SoftCell' of zo. Het enige waar CA in voorkomt is bij mij 'CUSTOMCA Version 1.0.5', maar daar schiet je niet zo gek veel mee op denk ik.

Waarom wil je dit eigenlijk weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 14829 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:24:
[...]
Bij de 5050C staat op de Status -> Conditional Acces -> Components pagina een hele lijst aan versienummers voor de verschillende modules, maar niets wat in de buurt komt van 'SoftCell' of zo. Het enige waar CA in voorkomt is bij mij 'CUSTOMCA Version 1.0.5', maar daar schiet je niet zo gek veel mee op denk ik.
Helaas.
Waarom wil je dit eigenlijk weten?
Het firmware download protocol dat bij de kabelbedrijven wordt toegepast die gebruik maken van het Irdeto Conditional Access System (CAS) wijkt af van het standaard DVB download protocol. Vermoedelijk een proprietary download protocol van Irdeto waarmee men ook de mogelijkheid heeft om apart van de ontvanger firmware de Irdeto SoftCell library te vervangen. Aan de ontvangers moet op de één of andere manier gesignaleerd worden dat ze die SoftCell library moeten upgraden en ik vermoed dat dit met bepaald data in de Service Information wordt gedaan. Bij de iHDR-5050C is de data die ik in het oog houd met één verhoogd, dus was ik benieuwd of dat geleid heeft tot een verhoging van het SoftCell versie nummer in deze ontvanger. Als die SoftCell versie niet gewijzigd is dan heeft die data een andere betekenis bij de signalering van nieuwe firmware versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252802

Vandaag ineens problemen bij het 'zappen'.

Na opstart verschijnt goed beeld en geluid van de zender waarop de humax stond bij afsluiten.
Nu wil ik via de afstandsbediening van zender wisselen.
- Ik krijg wel de EPG info onder in beeld. 8)
- Ik krijg soms geluid (afhankelijk van de zender). :|
- Ik krijg geen beeld. :'(

Niet gecodeerde zenders lijken prima te werken (Ned 1, ziggo info)

Iemand enig idee wat hievan de oorzaak kan zijn ?
Er wordt geen foutmelding getoond.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 252802 op 01-09-2009 17:20 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
rally schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:02:
1MBit? Ik heb met FileZilla een overdracht van 4-5Mbit, dus daar is iets raars aan de hand.

Probeer het eens met een andere FTP client of met Active FTP (i.p.v. een Passive verbinding).
Up of down, dat is de vraag... Down 4-5 Mb/s is normaal (bij mij), up hangt tegen de onderkant van de 1 Mb/s. Ik gebruik deze omweg om films op m'n aan de Humax gekoppelde externe USB-drive te plaatsen, daar "rechtstreeks" overzetten van af de Humax resulteert in een totale lock (zender etc) totdat de (eveneens trage) transmissie is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nou ik had een aflevering a state of trance naar de humax getrapt (+/-250mb) en dat ging dus rond de 1 mbit naar het apparaat toe. Down wil ik 4 a 5 mbit wel geloven.

In de handleiding kwam ik tegen dat de decoder in verband met timeshift elke zender op neemt waar je naar kijkt. Op het moment dat je wisselt van zender wordt het opgenomen materiaal verwijderd.

Dat moet toch gigantische schrijfacties teweegbrengen, en ik vraag me dan ook af in hoeverre dat goed is voor de HD ondanks dat het een pipeline is.

En met welke knop activeer je timeshift, de rec-knop of is er een speciale button voor op de ab, ik heb hem nog niet gezien, ook niet in de handleiding.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

loewie-643- schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:29:
In de handleiding kwam ik tegen dat de decoder in verband met timeshift elke zender op neemt waar je naar kijkt. Op het moment dat je wisselt van zender wordt het opgenomen materiaal verwijderd.
Is wel grappige functie.
Je kan de TV dus op pauze zetten als je kijkt (toilet, telefoon) of even terugspoelen om een stukje nogmaals te zien. (Pa, een vw bus op tv!! oh ja, spoel eens terug dan)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
loewie-643- schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:29:
En met welke knop activeer je timeshift, de rec-knop of is er een speciale button voor op de ab, ik heb hem nog niet gezien, ook niet in de handleiding.
Time-shift is altijd actief. Op het moment dat je naar een zender zapt, wordt die opgenomen. Als je time-shift wilt gebruiken, behandel je de live opname hetzelfde als een recording. Je gaat simpelweg zappen dmv fast-forward/backward, skip, pause enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
hjs schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:39:
[...]

Is wel grappige functie.
Je kan de TV dus op pauze zetten als je kijkt (toilet, telefoon) of even terugspoelen om een stukje nogmaals te zien. (Pa, een vw bus op tv!! oh ja, spoel eens terug dan)

:)
Ja daar was ik me van bewust :) maar hoe bedien ik het. Kan ik gewoon op de pauze knop rammen en dat springt timeshift in actie of moet ik de rec-knop gebruiken of een andere knop

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

gewoon de pauze knop en de terugspoel knop hebben wij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Als je met FTP kijkt, zie je een bestand met de naam "0.ts", van ong 20GB. Daar staat de laatste kijkgeschiedenis in, dus als je wilt weten waar je huisgenoten naar gekeken hebben, kan je die file even naar je PC halen om te bekijken. ;)
Inderdaad wel wat vreemd dat deze functie automatisch meeloopt en daarmee het systeem belast, ook wanneer je daar niet om vraagt. Waarom begint de opname niet pas wanneer je op <pauze> drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Toff schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:21:
Waarom begint de opname niet pas wanneer je op <pauze> drukt?
^^ :) Vind ik ook!

Even een andere vraag: bij ondersteunende resoluties staat 1080i, zou het mogelijk zijn dat het apparaat na een software update ook 1080p kan weergeven of is dit een hardwarematige beperking?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
loewie-643- schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:28:
[...]

^^ :) Vind ik ook!

Even een andere vraag: bij ondersteunende resoluties staat 1080i, zou het mogelijk zijn dat het apparaat na een software update ook 1080p kan weergeven of is dit een hardwarematige beperking?
Zou me niks verwonderen als het hardwaretechnisch niet kan. 1080p heeft het dubbele aantal lijnen tov 1080i, dus serieus meer processing. Maar het maakt eigenlijk niet uit, daar alle HD uitzendingen toch allemaal 1080i zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Toff schreef op woensdag 02 september 2009 @ 01:21:
Waarom begint de opname niet pas wanneer je op <pauze> drukt?
Kun je niet terugspoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Met hjs. En dat vind ik vaak een erg leuke functie. Bij voetbal bijvoorbeeld. Of bij een film en je wordt gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Juist, het leuke van timeshift is nu juist dat je je helemaal nergens druk om hoeft te maken, je kunt gewoon de telefoon opnemen of wat te drinken pakken en terugspoelen tot het moment waarop je ophield met kijken, zonder dat je eerst een knop op de ab moet indrukken om timeshift te activeren.
Fantastische functie die een hoop extra kijkgenot oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252802

Anoniem: 252802 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:50:
Vandaag ineens problemen bij het 'zappen'.
...........
Nadat ik toch maar contact had opgenomen Ziggo, bleek daar de oorzaak te liggen.
Mijn smartcard bleek gedeactiveerd, en moest opnieuw geactiveerd worden.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik hiervan geen E-"nogwat" foutmelding kreeg op de Humax.
Maar goed, inmiddels werkt alles weer na behoren. Wellicht dat anderen iets kunnen met deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
hjs schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:50:
[...]
Kun je niet terugspoelen ;)
Kan je dan op de Humax terugspoelen tot voor het moment dat je de pauzeknop hebt bediend?
Volgens mij ging dat niet, toen ik het probeerde.

Ik zit nog steeds op het Ziggo-strafbankje, want mijn smartcardnummer zou al in gebruik zijn geweest, toen ik om activatie vroeg. (?) Vervolgens had men geconstateerd dat dit niet zo was, maar was men blijkbaar vergeten om alsnog te activeren. Aardige juffrouw Z beloofde wel, dat het nu echt binnen 48 uur zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Toff schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:56:
[...]

Kan je dan op de Humax terugspoelen tot voor het moment dat je de pauzeknop hebt bediend?
Volgens mij kun je terugspoelen vanaf het moment dat je naar de zender kijkt.
(dus niet tussendoor ff zappen tijdens de reclame)

• Toff
@ Hjs: Je hebt gelijk, maar je "kijkt" altijd ergens naar, als de 5050c aan staat. Dat "0.ts" bestand is zo'n 19 GB groot, al kan ik maar een paar minuten terugkijken. Ik kijk al haast een week analoog, met de Humax op NL2: "previewperiode verlopen". Uitzetten is momenteel voor mij geen optie, want dan mis ik mogelijk de kaart-activatie. De HD draait dus, naar het zich laat aanzien, al een week nutteloos mee, om mij een paar minuten NL1 te laten herhalen, wanneer ik na de laatste "zap" - NL1 is het enige kanaal dat digitaal nog doorkomt - op pauze druk? Weinig kans dat ik echt terug wil zien wat ik zojuist al heb bekeken hoor, met mijn kortetermijngeheugen is nog niks mis. De opname kan wat mij betreft gewoon starten, wanneer ik op pauze druk. Spaart energie voor CPU (?) en HDD en levert mogelijk extra "power" voor FTP?

• hjs
  • Niet online

hjs

En als je hem op radio zet ïpv tv :?

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:17

vanDaal

-ismeereentje

Mijn ouders hebben vandaag telefonisch via Ziggo de Humax 5050c besteld en moesten daarvoor 300 euro betalen (inclusief smartcard 330 euro). Dat verbaasde mij nogal, aangezien ie via de webshop 369 euro kost. Hebben ze geluk gehad of hebben meer mensen dit? Ik lees het volgens mij niet terug in dit topic.

• loewie1984
vanDaal schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:54:
Mijn ouders hebben vandaag telefonisch via Ziggo de Humax 5050c besteld en moesten daarvoor 300 euro betalen (inclusief smartcard 330 euro). Dat verbaasde mij nogal, aangezien ie via de webshop 369 euro kost. Hebben ze geluk gehad of hebben meer mensen dit? Ik lees het volgens mij niet terug in dit topic.
Je kan hem zelf al los kopen voor 309 via Foka.nl of kijk anders eens op kieskeurig.nl
Ik vroeg ook expliciet bij ziggo om de 5050c en toen stuurde ze me de pvr9200 dus ik zou de ziggo doos voorzichtig openmaken en als het de verkeerde is rechtsomkeer met dat ding en zelf kopen.

Overigens wel vreemd, heb je een Ai1 pakket besteld dan krijg je 100 euro korting op een digi decoder met hd
Dus dan is 300 nog veel, dat zou dan 200 moeten zijn!

discogs

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

[...]

Dan heb je die optie waarschijnlijk uit staan. Het kan weldegelijk. Het is natuurlijk wel zo dat je niet kan terugspoelen tot voordat je op die zender afstemde. :)

Ik zit nog steeds op het Ziggo-strafbankje, want mijn smartcardnummer zou al in gebruik zijn geweest, toen ik om activatie vroeg. (?) Vervolgens had men geconstateerd dat dit niet zo was, maar was men blijkbaar vergeten om alsnog te activeren. Aardige juffrouw Z beloofde wel, dat het nu echt binnen 48 uur zou werken.
Zoiets heb ik ook gehad: m'n smartcard was geactiveerd in de Casema-tijd, maar omdat ik toen uiteindelijk de minieme extra beeldkwaliteit van de Humax FOX op m'n oude TV niet op vond wegen tegen het gemak van m'n analoge DVD-recorder heeft de FOX dik een jaar uitgestaan.
Toen ik de 5050C ging gebruiken bleek dat m'n smartcard niet geactiveerd was, dus geprobeerd die te activeren via de website. Bevestiging gekregen dat dat binnen 2 dagen zou gebeuren, maar helaas. Na een week nog niks, dus maar 's gebeld. De aardige juffrouw checkte mijn gegevens, kaartnummer klopte, en volgens hun administratie zou 'ie ook moeten werken, maar ze wist ook niet waarom ik alleen maar E19-4 meldingen en zo kreeg.

Ik had haar ondertussen zo overvoerd met de dingen die ikzelf al geprobeerd had (zo ongeveer haar hele checklist) dat ze me maar heeft doorverbonden met een 2e-lijns techneut die niet alleen in de administratie kon kijken, maar ook in het 'echte' systeem. Na een minuut of 10 proberen ('zet 'm eens op standby?', 'momentje, ik check even...', 'nu weer aan, en schakel 's naar NL2?', 'ah, ik zie 't al') deed de boel 't.

Ik heb wel in 't weekend gebeld, en werd sneller naar 2e-lijns doorgeschakeld dan ik uberhaupt gewend ben, dus misschien is dat de trick... ;)

Anoniem: 316847

loewie-643- schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:27:
[...]

Je kan hem zelf al los kopen voor 309 via Foka.nl of kijk anders eens op kieskeurig.nl
Ik vroeg ook expliciet bij ziggo om de 5050c en toen stuurde ze me de pvr9200 dus ik zou de ziggo doos voorzichtig openmaken en als het de verkeerde is rechtsomkeer met dat ding en zelf kopen.

Overigens wel vreemd, heb je een Ai1 pakket besteld dan krijg je 100 euro korting op een digi decoder met hd
Dus dan is 300 nog veel, dat zou dan 200 moeten zijn!
ziggo heeft de 5050c niet in hun assortiment zitten en zal hem dus ook niet leveren je moet hem los in een winkel aanschaffen

• loewie1984
Anoniem: 316847 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:58:
[...]

ziggo heeft de 5050c niet in hun assortiment zitten en zal hem dus ook niet leveren je moet hem los in een winkel aanschaffen
Daar ben ik dus zelf achter gekomen inderdaad en wilde dat ook even doorgeven aan vanDaal

discogs

• Toff
hjs schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:07:
En als je hem op radio zet ïpv tv :?
Radio? O, ja, die zit er ook op... Binnenkort eens testen idd.
Inmiddels weer beeld. 3x bellen is scheepsrecht, zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:17

vanDaal

-ismeereentje

Thanks, dan ben ik toch benieuwd hoe het gaat lopen. Er is namelijk expliciet gesproken over de 5050c, onder andere dat het een populairder model is dan de 5000c en dat Ziggo hem niet veel duurder wil leveren dan andere bekende winkels (Mediamarkt, BCC). Overigens, als Ziggo hem niet in het assortiment heeft zitten, waarom staat ie dan wel in "hun" webshop?

Anyway, we zien wel hoe het gaat lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

[...]

Raar verhaal, een kennis van me heeft hem vorige week via Ziggo gekregen i.c.m. een ai1-abonnement en EUR 100,- korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
vanDaal schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:29:
[...]
Thanks, dan ben ik toch benieuwd hoe het gaat lopen. Er is namelijk expliciet gesproken over de 5050c, onder andere dat het een populairder model is dan de 5000c en dat Ziggo hem niet veel duurder wil leveren dan andere bekende winkels (Mediamarkt, BCC). Overigens, als Ziggo hem niet in het assortiment heeft zitten, waarom staat ie dan wel in "hun" webshop?

Anyway, we zien wel hoe het gaat lopen :)
Juist ja, ik vroeg er ook expliciet om en kreeg toen een pvr 9200. De kerel aan de lijn anderhalve week na mijn bestelling zei: "Ja dan hebben ze u aan de bestellijn mooi iets beloofd wat we niet kunnen waar maken, op dit moment is er zoveel vraag naar ziggo televisie dat wij decoders uitleveren "gewoon wat op de plank ligt" dus ik kan u niets beloven".

Anyways we zien het wel, ik gun je het apparaat maar ben benieuwd!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mijn 5050 onthoudt de audio vertraging niet. Hij is met HDMI aangesloten op een H/K AVR-255 receiver, en vanaf de receiver loopt een HDMI kabel naar de TV (42PFL8404).

Als we het hele spulletje aanzetten, dan loopt het geluid dus niet gelijk. Als ik vervolgens het menu van de Humax open, en naar de audiovertraging navigeer, dan hoor en zie je een korte verspringing in het beeld en geluid, en dan loopt het wel ineens goed. Ik heb dan niets aangepast. Het lijkt gewoon alsof ie de ingestelde delay "vergeet" en "oja" zegt, als ik er naartoe navigeer in het menu.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
*schopje*

Heb ook even op het Ziggo forum gekeken, maar kan hier ook niets over vinden, of ik kijk er overheen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik heb laatst ook nog met Ziggo gebeld over de 5050 en de medewerker vertelde mij dat ze deze niet verkochten omdat ze de Cisco PVR moeten verkopen in combinatie met Interactieve TV. Daarom gewoon een "gratis" decoder gevraagd en de 5050 haal ik los.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste