Hoi, ik heb wat vraagjes.
Reeds meer dan een jaar in het bezit van de 5050C en hij bevalt tot op heden prima. Echter, voor de 5200 is (bij Ziggo - of in ieder geval een vriend van me) een firmware update uitgekomen die hem ook meteen interactief maakt.
Nu zit ik eigenlijk met wat vragen. Lijsten m.b.t. wat de 5200
meer kan zijn zo gevonden, heb echter veel moeite om te vinden wat hij minder kan. Ik kan me bijv. goed voorstellen dat er andere encryptie in zit waardoor het maken van backups/kopieen van de opgenomen spullen lastiger zijn. Tot op heden heb ik geen nadelen kunnen vinden.
Dat brengt me eigenlijk bij het volgende punt, ik hou marktplaats al enige tijd in de gaten m.b.t. de 5050 om te kijken wat hij nog oplevert en het valt op dat die dingen nagenoeg verdampen uit marktplaats voor prijzen van nog zo'n 175 euro. Dat is maar 125 bijbetalen voor de 5200.
Gaat er ook een update komen voor de 5050 ofzo? Ik kan er niet bij waarom hij zo populair is gezien de 5200 ook interactief doet met de update. Krijg hier bijzonder het gevoel van dat ik wat over het hoofd zie... Gezien wij het standaard (heette vroeger familie volgens mij) add-on pakket hebben en FilmNet zit er nogal wat standaard bij wat je gratis kunt kijken on-demand en ben dus serieus aan het overwegen hem op marktplaats te zetten en er 125-150 bij te leggen voor de 5200.
Weet iemand hier meer over? Heb m'n vriend er nog niet over gehoord dat hij dingen niet kan kopieeren oid en die doet dat toch aardig wat

. Weet nog niet hoe het zit met het vervangen van de schijf, heb 2TB in m'n 5050 zitten nu. Ben zelf erg handig met linux (gebruik het al ~15 jaar waarvan de laatste 8-9 als primair OS) en heb derhalve zelf partitie tabellen overgezet e.d. Heb me achteraf afgevraagd of dat uberhaupt nodig is gezien je in het menu kan formatteren en partitie groottes (nou ja, groottes aan de categorieen voor film, muziek e.d. wat vertaald naar partities) toe kan kennen.
@j.goor zou het je niet durven zeggen het is meer dan een jaar geleden voor mij. Destijds waren er allemaal mensen die naar opgenomen vermogen keken e.d. Heb gewoon een 2TB schijf gekocht en die d'r ingezet, ging prima. Denk dat een klein verschil niet veel uit zal maken, heb ook geen speciale pipeline HD oid en neem geregeld 2 dingen op terwijl ik nog iets anders kijk en nooit problemen gehad.
@? Iemand had het over de firmware updates en dat Humax die niet vaak deed. Dat klopt, maar ik heb destijds rondgekeken en het lijkt er op dat je niet zomaar firmware van de site kan plukken. Heb destijds verschillende mensen gezien die firmware van de site hadden gehaald en dat de box het daarna niet meer deed met Ziggo (hij functioneerde dus nog wel, maar niet i.c.m. Ziggo). Heb geruime tijd geleden een firmware update gehad, op dat moment zat de netwerkkabel er niet in. Deze kwam dus van Ziggo, niet van Humax, af. Zelfde bij die vriend van me, Ziggo bood hem nieuwe firmware aan waarmee hij interactief geworden is. Zou derhalve niet te hard oordelen over hoe vaak Humax zijn firmware update gezien het grotendeels afhankelijk lijkt te zijn van de kabelaanbieder en compatibiliteit daarmee.
[
Voor 25% gewijzigd door
freaky op 18-01-2012 18:54
]