Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 10:09
Volgens mij kan je dit niet op deze manier uitsluiten. De beeldprocessing gebeurt na de opname. Het is dus heel goed mogelijk dat de opname hetzelfde probleem heeft, terwijl de opname zelf wel goed is. De kans is wel aanwezig dat het op een ander moment gebeurt

Wat je als vergelijk kunt doen, is de desbetreffende opname van je Humax af halen (via FTP) en deze vervolgens op je computer afspelen. Komt het hier ook voor, dan zit het 100% zeker in de opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

HD-opnames gaan altijd goed, ongeacht de stand van de decoder voor de opname begon (dus ingeschakeld of uit). Het is echt alleen bij inschakelen op een HD-zender dat het fout gaat.
Athome schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:12:
Ik heb niet helemaal gevolgd maar hoe zit het met je TV. Met 2 verschillende decoders en 2 verschillende ingangen, dan kan je naar mijn mening je TV ook niet uitsluiten. HDMI kan vervelend doen maar component over het algemeen niet. Het zou kunnen betekenen dat je TV niet goed overweg kan met het HD signaal wat Humax uitstuurt.
Ruzie tussen decoder en tv over het HDMI-signaal kan ik uitsluiten, omdat ik HD-opnames altijd goed kan terug kijken, ook als de live-uitzending fout gaat. Daarnaast gaan menu's en overlay's wel goed, wat alleen kan als het HDMI-signaal correct door de tv wordt verwerkt. Zou de storing in de HDMI-verbinding zitten, zouden die menu's e.d. net zo hard mee storen.
Je smartcard weet ik niet. Deze is redelijk passief (wel of geen signaal). Van Ziggo kant kan ik het me bijna niet voorstellen want dan hadden veel meer mensen dit probleem moeten hebben. Het kan in de kabel naar jouw huis zitten, al is dat lastig. Meer waarschijnlijk zijn de kabels en aansluitingen in je eigen huis.
Het signaal in mijn huis is aan de zwakke kant (de Humax geeft maar 33% signaalsterkte), iets waarover ik al meerdere jaren klaag bij Caiway. Maar aangezien alles verder wel werkt en ik in principe wel HD kan ontvangen, verwacht ik niet dat dit het probleem is.

Probleem tussen tv en decoder kan natuurlijk altijd, echter is de tv waar het wel goed gaat een Samsung UE40D7000, ik heb zelf de UE40D6750. HDMI-implementatie van beiden is gelijk (inwendig zijn ze op de cpu en de hoeveelheid geheugen na zelfs identiek).
Wildfire schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:13:
[...]

Dit probleem ligt toch echt aan de decoder zelf. Wellicht dat er wel iets is met de communicatie met de TV waardoor het getriggered wordt, want mijn ouders met een Samsung UE46D8000 hebben dit probleem wel en ik met mijn Sony KDL40V4000 niet.

-- Edit: alhoewel, ik lees dat met component het ook is en dat is eenrichtingsverkeer naar je TV toe. Raar. Het is toch echt iets met de decoder zelf iig. Met het signaal zelf heeft het niets te maken, als dit soort storing zich voordoet is de signaalkwaliteit nog steeds 100% met een BER van 0. En puur het feit dat even zappen naar een niet-HD zender het probleem fixt geeft echt aan dat de decoder zelf de schuldige is.

-- Edit #2: was tijdens het kijken met component de HDMI ook nog aangesloten? Indien zo, ontkoppelen, wie weet heeft dat toch nog effect ook al kijk je via component.
Dat laatste moet ik even testen. HDMI zit altijd aangesloten, maar volgens mij had ik ook met alleen component al getest (zo zat het eerst).

Update:
Zoals ik al vermoedde, ook op puur component (HDMI uit de Humax) doet de storing zich voor, dus Humax - TV combi kan ik daarmee ook uitsluiten.
Morgen ga ik even contact opnemen met Humax, eens aanhoren wat zij te melden hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 07-11-2011 23:50 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Wat ik zou willen doen is via 3G op mijn tablet de opgenomen Uitzendingen bekijken. Mijn upload moet dit kunnen trekken (10mbit).

Kan je met de Humax ook via WAN bereiken? Of wel is het mogelijk met een ftp programma op mijn tablet te connecten met de Humax zodoende uitzendingen in de trein te kijken??

Iemand toevallig die dit al doet op een Android device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 20:26
ik heb wat pagina's terug zitten lezen , maar ik ben het probleem dat ik nu heb nog niet tegengekomen. Het probleem ontstaat als er twee programma's achterelkaar worden opgenomen op dezelfde zender. De opname van programma 1 stopt niet en blijft lopen tot de harde schijf vol is. De opname van programma 2 is te kort. ik kan natuurlijk beide programma's in één opname zetten, maar dat hoort natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
jordi.c schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 16:09:
Wat ik zou willen doen is via 3G op mijn tablet de opgenomen Uitzendingen bekijken. Mijn upload moet dit kunnen trekken (10mbit).

Kan je met de Humax ook via WAN bereiken? Of wel is het mogelijk met een ftp programma op mijn tablet te connecten met de Humax zodoende uitzendingen in de trein te kijken??

Iemand toevallig die dit al doet op een Android device?
Geen probleem. Port forward op je router, (helaas) alleen op standaard port 21, en je kunt ftp'en.
Of je daarna ook kunt kijken is vers 2, ligt aan de applicatie op je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

mknoppert schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:35:
ik heb wat pagina's terug zitten lezen , maar ik ben het probleem dat ik nu heb nog niet tegengekomen. Het probleem ontstaat als er twee programma's achterelkaar worden opgenomen op dezelfde zender. De opname van programma 1 stopt niet en blijft lopen tot de harde schijf vol is. De opname van programma 2 is te kort. ik kan natuurlijk beide programma's in één opname zetten, maar dat hoort natuurlijk niet.
Vreemd, heb je alles onder knopje Menu bekeken? In oa Mediainstellingen>opnameopties (zoiets was het) moet je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepbass909 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:48:

Update:
Zoals ik al vermoedde, ook op puur component (HDMI uit de Humax) doet de storing zich voor, dus Humax - TV combi kan ik daarmee ook uitsluiten.
Morgen ga ik even contact opnemen met Humax, eens aanhoren wat zij te melden hebben.
En? Wat hadden ze je te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 26-04 10:09
UltraSub schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:12:
[...]

Geen probleem. Port forward op je router, (helaas) alleen op standaard port 21, en je kunt ftp'en.
Of je daarna ook kunt kijken is vers 2, ligt aan de applicatie op je tablet.
Het downloaden zal best veel tijd in beslag nemen. HD uitzendingen zijn maar zo 4 Gig groot. Ik heb laatst Paul (Vara) opgenomen en deze was 8 gig groot. 4 gig via 10mbit upload, zal wel even duren.
Rechtstreeks streamen is niet mogelijk.

Eerst kopieren van Humax naar een NAS o.i.d en dan streamen zou wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Sinds gisteren een Humax 5050c in bezit, wat een verademing na een Cisco 8455 in gebruik te hebben. Zapt sneller (zo lijkt het), maar reageert overal gezien veel sneller (EPG opvragen, etc).

We missen nu wel interactieve tv (ziggo), maar daar maken we eigenlijk nooit gebruik van.

Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken (tips, tweaks)?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Anoniem: 237909 schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:23:
[...]

En? Wat hadden ze je te vertellen?
Het was voor hun een onbekende klacht. Ik heb een document gekregen met dingen die ik moest testen en die mogelijk een oplossing konden bieden (maar dat niet deden).

Maar inmiddels heb ik de bron van de storing weten te achterhalen. Ik had het schermformaat op "Zoom" staan, en lijkt de oorzaak te zijn geweest. Nu staat hij op "Auto" en gaat het tot nog toe goed.

Waarom had ik hem op zoom staan? Bepaalde zenders worden door Caiway niet in 576i of HD doorgegeven, maar in een lagere resolutie (vraag me niet waarom...), waardoor bij deze zenders een zwarte rand rondom ontstond. Met Zoom had ik deze rand niet, en gingen de overige zenders wel gewoon goed. Maar het inschakelen op een HD zender dus blijkbaar niet.

Ik kwam er overigens achter omdat ik de ontvanger van m'n ouders tijdelijk in huis heb gehad, en deze dezelfde storing gaf (na instellen) en bij hun thuis ook ineens. Na het omzetten van de optie schermformaat wat de storing bij hen weg (en bij mij thuis lijkt het nu ook weg te zijn).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 15:50

BeyondThunder

Lost Lightning

Aan de hand van de reviews en ervaringen hier dit ding aangeschaft (voor mijn ouders).
Hier even mijn eerste bevindingen.
  • Installatie en bediening erg eenvoudig.
  • Wat start dat ie traag op.... ook met de energie besparende modus uit.
  • Erg fel display (te fel), geen mogelijkheid tot dimmen
(Maar ik ben dan ook een verwende VU+/Dreambox gebruiker).

[ Voor 0% gewijzigd door BeyondThunder op 01-12-2011 21:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 01:27
Na een jaar gebruik laatst een 2tb schijf er in gezet, werkt prima !

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldNoob
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 21:14
Sinterklaas heeft er ook een voor deze "brave" jongen gebracht.
Eigenlijk alle positieve zaken die erover gelezen had werden waargemaakt.
Inderdaad mooie kwaliteit op een grote plasma.
Zappen is inderdaad niet zo snel (maar dat ligt eraan wat je vooraf gebruikte)

Maar een ding is in mijn opstelling toch wel super irritant en eigenlijk niet te verteren voor een product in deze prijsklasse en dat is de waardeloze gevoeligheid van de ontvanger voor de afstandsbediening.
Bij ons staat hij namelijk een paar meter van de TV af en dan moet ik er exact op richten wil hij reageren.
Als je de ontvanger onder (of dicht bij) jouw TV hebt staan heb je er geen last van.

Ik heb al gezocht naar de adviezen van lotgenoten. Ben nu aan het dubben over twee opties terugsturen en hopen dat een vervangende ontvanger dit probleem niet heeft of de ontvanger open schroeven en te kijken of de ontvanger diode goed voor het front gemonteerd is.

Beide geen fijne vooruitzichten... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:41

amphora

Websites & Fotografie

OldNoob schreef op woensdag 14 december 2011 @ 02:45:
Maar een ding is in mijn opstelling toch wel super irritant en eigenlijk niet te verteren voor een product in deze prijsklasse en dat is de waardeloze gevoeligheid van de ontvanger voor de afstandsbediening.
Hopelijk heb je hier al aan gedacht maar ik heb vaker berichten gelezen van mensen die vergeten zijn een stukje berschermfolie te verwijderen van het display. Maar ook dan moet ik toegeven dat het de hoek zeker niet ideaal is maar voor mij prima werkbaar.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:56

Vis

Kan aan mij liggen, maar zorg gewoon dat ie bij de tv in de buurt staat ( dr onder of weet ik veel)
Het zapt toch ook gewoon wat natuurlijker, om naar de tv te richten en dan te zappen i.p.v. links van de kamer bij wijze van de mikken om iets anders op je tv te krijgen... ?

Maar probeer idd die beschermfolie eens...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldNoob
Vis schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:10:
Kan aan mij liggen, maar zorg gewoon dat ie bij de tv in de buurt staat ( dr onder of weet ik veel)
Het zapt toch ook gewoon wat natuurlijker, om naar de tv te richten en dan te zappen i.p.v. links van de kamer bij wijze van de mikken om iets anders op je tv te krijgen... ?

Maar probeer idd die beschermfolie eens...
Bedankt mannen voor het advies maar de folie is er al van af. En plaatsing dicht in de buurt van de TV is geen optie. Ik ben richting Marmitek oplossingen aan het denken. Want nu al de garantie de nek om draaien door de ontvanger openen te schroeven is niet echt lekker.
Misschien krijg ik nog wat van de kerstman...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

Arfman

Drome!

Zoals een Logitech Harmony? ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Logitech Harmony is echt een uitkomst, 1 van de betere aankopen geweest. Duurt wel even om 1x goed in te stellen (en nog wat afstelwerk), maar daarna heb je maar 1 AB nodig :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

aramdin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:38:
Logitech Harmony is echt een uitkomst, 1 van de betere aankopen geweest. Duurt wel even om 1x goed in te stellen (en nog wat afstelwerk), maar daarna heb je maar 1 AB nodig :)
Prachtig. Maar reageert de 5050 er ook beter op dan met de originele afstandsbediening?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024
hardware-lover schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:15:
Prachtig. Maar reageert de 5050 er ook beter op dan met de originele afstandsbediening?
Ja. Ik gebruik een ander merk AB en daarmee kan ik soms zelfs via de tegenoverliggende muur commando's geven. Daarmee lijkt het "probleem" - ik heb er zelf weinig moeite mee - zich eerder in de zwakke originele AB te bevinden dan in de ontvanger.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Toff schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:46:
[...]

Ja. Ik gebruik een ander merk AB en daarmee kan ik soms zelfs via de tegenoverliggende muur commando's geven. Daarmee lijkt het "probleem" - ik heb er zelf weinig moeite mee - zich eerder in de zwakke originele AB te bevinden dan in de ontvanger.
Ik kan het ondertussen inderdaad bevestigen. Blijkbaar heb ik in het verleden ooit een harmony h688 gekocht en nadat ik het stof verwijderd had en daarna bijgewerkt met de gegevens van de 5050c kan ik niet anders concluderen dat het "probleem" idd in de afstandsbediening van de 5050c zit en niet in de IR ontvanger van het decoder zelf. Weer wat geleerd ;)

OldNoob hoeft zijn 5050c dus niet open te schroeven, het probleem bevind zich buiten het apparaat.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 15-12-2011 00:37 ]

Testing, one, two ...

• OldNoob
hardware-lover schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:35:
[...]

Ik kan het ondertussen inderdaad bevestigen. Blijkbaar heb ik in het verleden ooit een harmony h688 gekocht en nadat ik het stof verwijderd had en daarna bijgewerkt met de gegevens van de 5050c kan ik niet anders concluderen dat het "probleem" idd in de afstandsbediening van de 5050c zit en niet in de IR ontvanger van het decoder zelf. Weer wat geleerd ;)

OldNoob hoeft zijn 5050c dus niet open te schroeven, het probleem bevind zich buiten het apparaat.
Fantastisch, dan wordt het waarschijnlijk een harmony 600 .

_/-\o_ Bedankt mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb ook maar eens even een heel voordelige harmony 200 aangekocht en ingesteld voor de 5050c. Opvallend hierbij is dat de 5050c aanmerkelijk slechter reageert (lees; kritischer is) op de 200 dan op de eerder vermelde h688. Ik moet met de 200 toch duidelijker "richten" maar hij werkt wel beter dan de originele Humax versie.
Er is dus een duidelijk verschil tussen de Harmony's onderling, in ieder geval tussen de versies die ik geprobeerd heb.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het vermelden van al die info H-L. Ik vind het erg nuttig. Zo weet ik nu dat ik niet de 1e de beste Harmony moet gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
doubelppost..

[ Voor 89% gewijzigd door jordi.c op 16-12-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
N!co schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:43:
[...]

Heb dat ook, niet heel ernstig maar wel zichtbaar...
Me too.... is hier al een fix voor of wat kan het probleem zijn had hier voorheen nl. geenl ast van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38
x

[ Voor 99% gewijzigd door m3power op 17-12-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:39
kun je met deze decoder ook direct opnemen op een externe hardeschijf? en kun je ipv een externe hardeschijf ook een externe DVD speler aansluiten om DVD te kunnen afspelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan alleen met de Humax IHDR 5200c, daar loopt ook een draadje over op tweakers. vraag/kijk daar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 11:37
Toff schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:46:
[...]

Het kan goed zijn dat de Logitech Harmony beter werkt op de 5050c dan de originele AB. Ik heb het apparaat nu ruim twee jaar en werk vanaf het begin met een Harmony. Dus hoe de originele AB het doet weet ik niet. Wel weet ik dat de 5050c veruit het meest kritische apparaat is wat betreft het goed moeten richten van de AB. Ik heb bijvoorbeeld ook een Popcorn Hour C200 en die werkt zelfs als het gordijn er voor hangt, iets wat ik met de 5050c absoluut niet hoef te proberen. Ook de Samsung TV reageert onmiddellijk waar ik de AB ook naar toe richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldNoob
Let op bij de aankoop van een Humax 5050c: zwakke afstandsbediening !!

Even mijn samenvatting van mijn slechte ervaringen met de originele afstandsbediening van de Humax 5050c.
In mijn geval staat de Humax 5050c niet onder de TV, maar in een andere hoek van de woonkamer.
Het gebruik van de AB is in dit geval echt irritant. Ik moest als een scherpschutter op de Humax richtten om deze te kunnen bedienen.
Indien je van plan bent een 5050 aan te schaffen en deze niet onder (of dicht in de buurt) van jouw TV gaat plaatsen krijg je hier helaas mee te maken.

Indien je dan, zoals ik, internet afstruint dan vind je verschillende "oplossingen" voor het probleem:
1) Plaats je Humax onder je TV in het zicht
2) Verwijder de twee plastic folies op het klepje en achter het klepje
3) Klap het frontje naar onder
4) Kras de gekleurde coating weg op het oog in het klepje

Voor mij zijn 1) en 3) en 4) geen opties.
2) leverde voor mij geen noemenswaardig verbetering.

De oplossing blijkt echter in de afstandsbediening zelf te liggen !!!
De originele afstandsbediening (RM-F01) is echt een zwakke broeder.

Mede-tweakers maakte me hier op attent en hebben de kerstman ingefluisterd om een Logitech Harmony voor mij te kopen. ;)
De kerstman heeft geluisterd ..... ook een tweaker?
Nu heb ik inmiddels al wat uurtjes doorgebracht met het tweaken van een Harmony 650.

Ik heb nu met de Harmony 650 geen problemen meer met het bedienen van de Humax.

Saillant detail is te vermelden dat ook de afstandsbediening (RS-505) van de Humax IR-fox ook veel beter werkt dan het originele prutsding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Jan Dee schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:48:
[...]

Ik heb bijvoorbeeld ook een Popcorn Hour C200 en die werkt zelfs als het gordijn er voor hangt, iets wat ik met de 5050c absoluut niet hoef te proberen.
Um. Je weet dat de C200 een AB heeft die met RF werkt? Nogal wiedes dat die door een gordijntje gaat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 28-12-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-04 11:37
UltraSub schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:31:
[...]
Um. Je weet dat de C200 een AB heeft die met RF werkt? Nogal wiedes dat die door een gordijntje gaat ;)
Ja dat klopt. Maar die gebruik ik dus niet. Ik heb op mijn Popcorn Hour een IR ontvangertje zodat ik mijn Harmony ook voor dit apparaat kan gebruiken. En dat werkt dus gewoon door een gordijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NivardHerijgers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-02-2021
Wat is op dit moment de laatste software versie?
Ik heb al wat rond gezocht maar kon het niet vinden, ook net op de site van humax zelf

ik zit nu op HDPXCIR 1.00.20
Hij is voor het laatst upgradet op 18 maart 2010, dus dat is al wel even geleden.
Maar het zou voor mij behoorlijk wat werk zijn om hem aan het internet te koppelen en te updaten.

Nivard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:55

Arfman

Drome!

Updates komen gewoon via je kabelaar binnen, internet is dus niet nodig.

Vanmiddag een nieuwe 2TB schijf erin gezet, de vorige was kapot gegaan (ook 2TB), nu is er in ieder geval weer voldoende ruimte om alle HD zut op te nemen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Edit.

[ Voor 177% gewijzigd door Dacuuu op 05-01-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Als ik mijn samsung home cinema set (HT-D5200) wil aansturen met de Humax remote, moet ik dan de codes van de audio of dvd gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• szjoin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-04 11:34
Stel dat ik een grotere HDD erin wil (2TB) - welke is daarvoor de beste? Wat zijn de zaken waarop ik moet letten? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NivardHerijgers schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 19:04:
Wat is op dit moment de laatste software versie?
Ik heb al wat rond gezocht maar kon het niet vinden, ook net op de site van humax zelf

ik zit nu op HDPXCIR 1.00.20
Hij is voor het laatst upgradet op 18 maart 2010, dus dat is al wel even geleden.
Maar het zou voor mij behoorlijk wat werk zijn om hem aan het internet te koppelen en te updaten.

Nivard
versienr weet ik niet maar de maand en jaartal klopt wel. Humax doet niet aan regelmatige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 21:02
Hoi, ik heb wat vraagjes.

Reeds meer dan een jaar in het bezit van de 5050C en hij bevalt tot op heden prima. Echter, voor de 5200 is (bij Ziggo - of in ieder geval een vriend van me) een firmware update uitgekomen die hem ook meteen interactief maakt.

Nu zit ik eigenlijk met wat vragen. Lijsten m.b.t. wat de 5200 meer kan zijn zo gevonden, heb echter veel moeite om te vinden wat hij minder kan. Ik kan me bijv. goed voorstellen dat er andere encryptie in zit waardoor het maken van backups/kopieen van de opgenomen spullen lastiger zijn. Tot op heden heb ik geen nadelen kunnen vinden.

Dat brengt me eigenlijk bij het volgende punt, ik hou marktplaats al enige tijd in de gaten m.b.t. de 5050 om te kijken wat hij nog oplevert en het valt op dat die dingen nagenoeg verdampen uit marktplaats voor prijzen van nog zo'n 175 euro. Dat is maar 125 bijbetalen voor de 5200.

Gaat er ook een update komen voor de 5050 ofzo? Ik kan er niet bij waarom hij zo populair is gezien de 5200 ook interactief doet met de update. Krijg hier bijzonder het gevoel van dat ik wat over het hoofd zie... Gezien wij het standaard (heette vroeger familie volgens mij) add-on pakket hebben en FilmNet zit er nogal wat standaard bij wat je gratis kunt kijken on-demand en ben dus serieus aan het overwegen hem op marktplaats te zetten en er 125-150 bij te leggen voor de 5200.

Weet iemand hier meer over? Heb m'n vriend er nog niet over gehoord dat hij dingen niet kan kopieeren oid en die doet dat toch aardig wat :). Weet nog niet hoe het zit met het vervangen van de schijf, heb 2TB in m'n 5050 zitten nu. Ben zelf erg handig met linux (gebruik het al ~15 jaar waarvan de laatste 8-9 als primair OS) en heb derhalve zelf partitie tabellen overgezet e.d. Heb me achteraf afgevraagd of dat uberhaupt nodig is gezien je in het menu kan formatteren en partitie groottes (nou ja, groottes aan de categorieen voor film, muziek e.d. wat vertaald naar partities) toe kan kennen.

@j.goor zou het je niet durven zeggen het is meer dan een jaar geleden voor mij. Destijds waren er allemaal mensen die naar opgenomen vermogen keken e.d. Heb gewoon een 2TB schijf gekocht en die d'r ingezet, ging prima. Denk dat een klein verschil niet veel uit zal maken, heb ook geen speciale pipeline HD oid en neem geregeld 2 dingen op terwijl ik nog iets anders kijk en nooit problemen gehad.

@? Iemand had het over de firmware updates en dat Humax die niet vaak deed. Dat klopt, maar ik heb destijds rondgekeken en het lijkt er op dat je niet zomaar firmware van de site kan plukken. Heb destijds verschillende mensen gezien die firmware van de site hadden gehaald en dat de box het daarna niet meer deed met Ziggo (hij functioneerde dus nog wel, maar niet i.c.m. Ziggo). Heb geruime tijd geleden een firmware update gehad, op dat moment zat de netwerkkabel er niet in. Deze kwam dus van Ziggo, niet van Humax, af. Zelfde bij die vriend van me, Ziggo bood hem nieuwe firmware aan waarmee hij interactief geworden is. Zou derhalve niet te hard oordelen over hoe vaak Humax zijn firmware update gezien het grotendeels afhankelijk lijkt te zijn van de kabelaanbieder en compatibiliteit daarmee.

[ Voor 25% gewijzigd door freaky op 18-01-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
de firmware update die ziggo ooit eens beschikbaar stelde voor de 5050 was volgens mij niet een update die echt nieuwe dingen toevoegde, slechts wat dingen beter liet werken, en wat bugs fixte.

voor de 5200 kan ik me voorstellen dat de interactieve zaken daar op werkend zijn gemaakt door ziggo, omdat dit "normaal"op een 5200 niet werkt, vanwege dat de kabelaars zelf "bepalen" wat voor soort interactiviteit ze brengen. en zelf moeten programmeren, en vervolgens werkbaar moet worden op een decoder die eventueel zodanig geprogrammeerd zou kunnen worden.

ziggo maakt dus volgens mij niet veel nieuwe dingen in de firmware. ze verkopen liever een opvlger. en waarom extra functies geven aan mensen die daar niets voor hebben betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
j.goor schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:15:
Stel dat ik een grotere HDD erin wil (2TB) - welke is daarvoor de beste? Wat zijn de zaken waarop ik moet letten? Dank alvast!
dezelfde vraag eigenlijk.. hoeveel kan ik er maximaal in doen? bijvoorbeeld een 3TB schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

engelbertus schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:23:
[...]

dezelfde vraag eigenlijk.. hoeveel kan ik er maximaal in doen? bijvoorbeeld een 3TB schijf?
ik verwacht dat je de broodnodige info uit het volgende topic kunt halen;
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16533

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb al een paar maanden de Humax IHDR-5200c. Hardstikke tevreden mee, totdat er een schermpje kwam met ''opwaarderen'' waarna je op OK of annuleren kon kiezen. Ik had al gelezen dat er een upate uit zou gaan komen welke er voor zou zorgen dat hij Interactief werd, dus ik drukte op Ok. Na 10 min was hij klaar en zo alles deed het. In iedergeval, nog hetzelfde. Alle extra's deden het na het aansluiten van internetkabel niet. Interactieve tv werkte niet (een of andere vage error) enzovoort. Wel jammer. maar ik was er niet op achteruit gegaan.

Maar nu wil de Humax niet meer opstarten en moet ik eerst de stekker eruit en er weer in doen, waarna hij opstart. Als ik dan de volgende dag tv wil kijken gebeurt dit weer. Heel irritant.
Maar zojuist reageerde hij ook na het opstarten via het stekker erin-eruit gebeuren niet meer op afstandbediening signalen en de knoppen op het apparaat deden ook niets. Ik moest dus een stekker eruit trekken, wat niet me niet al te goed lijkt, aangezien hij direct begint met opnemen als hij aanstaat (HDD :( )

Naar mijn idee komt dit dus door de firmware update... Heeft iemand ervaring met dit probleem. Moet ik gewoon naar Humax gaan voor garantie?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Appel105 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:09:
Beste Tweakers,

Ik heb al een paar maanden de Humax IHDR-5200c. Hardstikke tevreden mee, totdat er een schermpje kwam met ''opwaarderen'' waarna je op OK of annuleren kon kiezen. Ik had al gelezen dat er een upate uit zou gaan komen welke er voor zou zorgen dat hij Interactief werd, dus ik drukte op Ok. Na 10 min was hij klaar en zo alles deed het. In iedergeval, nog hetzelfde. Alle extra's deden het na het aansluiten van internetkabel niet. Interactieve tv werkte niet (een of andere vage error) enzovoort. Wel jammer. maar ik was er niet op achteruit gegaan.

Maar nu wil de Humax niet meer opstarten en moet ik eerst de stekker eruit en er weer in doen, waarna hij opstart. Als ik dan de volgende dag tv wil kijken gebeurt dit weer. Heel irritant.
Maar zojuist reageerde hij ook na het opstarten via het stekker erin-eruit gebeuren niet meer op afstandbediening signalen en de knoppen op het apparaat deden ook niets. Ik moest dus een stekker eruit trekken, wat niet me niet al te goed lijkt, aangezien hij direct begint met opnemen als hij aanstaat (HDD :( )

Naar mijn idee komt dit dus door de firmware update... Heeft iemand ervaring met dit probleem. Moet ik gewoon naar Humax gaan voor garantie?

alvast bedankt!
\[DVB-C] Humax iHDR-5200c

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Laatst online: 27-04 12:43
Sinds enige tijd heb ik ook problemen met de synchronisatie. Echter het verschil is dat ik dat alleen heb bij het gebruik van de pauze functie.

Normaal zender gebruik geeft geen out of sync, dus in het menu bijstellen is geen optie.

Op de website van Humax kom ik niets tegen (buiten het standaard syncen) Hier staat de vraag ook al in het forum, maar geen antwoord. Nu wel misschien?

Asus X670 Hero; 7900X3D; AORUS 4090 Master Edition, Corsair Dominator DDR5 6000 64Gb ; Fractal Meshify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-04 09:02
Wat is nou eigenlijk de ethernet aansluiting die erop zit. 100mbit of 1gbit ? Wil namelijk m'n netwerk op 1Gbit hebben en anders moet ik de humax er uit halen als die minder dan 1gbit is.

Ik kan alleen vinden dat het high speed Ethernet is.

[ Voor 13% gewijzigd door yniezink op 28-02-2012 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:18

Wildfire

Joy to the world!

yniezink schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 07:53:
Wat is nou eigenlijk de ethernet aansluiting die erop zit. 100mbit of 1gbit ? Wil namelijk m'n netwerk op 1Gbit hebben en anders moet ik de humax er uit halen als die minder dan 1gbit is.

De Humax 5050c is 100mbit maar dat zou niet mogen uitmaken, een beetje switch of router kan verschillende snelheden aan. Alleen de echt wat oudere netwerkapparatuur moet op alle poorten dezelfde snelheid hebben, dus als dat bij jou zo is zou ik je netwerkapparatuur eens upgraden :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

yniezink schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 07:53:

Hij is 100Mbit (geen mbit (millibit), zou wel heel traag zijn :+ ). Maar dat maakt niet uit, een switch herkent dat en zal alleen op die poort op 100Mbit draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-03 12:35
Ik ben sinds een maandje of wat in het bezit van de 5050c (2e hands aangeschaft) en het valt me op dat het ding soms wel 4x per dag "Updating" aangeeft. Is dat normaal?? Is daar ergens iets aan in te stellen??
Dat doet 'ie namelijk ook 's avonds, dus als ik precies op dat moment TV wil kijken en het ding aan wil zetten moet ik eerst wachten tot hij klaar is. Best irritant.

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ja
Is daar ergens iets aan in te stellen??
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dunDaan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:30:
Ik ben sinds een maandje of wat in het bezit van de 5050c (2e hands aangeschaft) en het valt me op dat het ding soms wel 4x per dag "Updating" aangeeft. Is dat normaal?? Is daar ergens iets aan in te stellen??
Dat doet 'ie namelijk ook 's avonds, dus als ik precies op dat moment TV wil kijken en het ding aan wil zetten moet ik eerst wachten tot hij klaar is. Best irritant.
http://www.myhumax.info/faq_iHDR5050c.html#standbyupdating

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 08:33
Zijn er hier toevallig nog meer mensen die ineens RTL 5 HD kwijt zijn in de favorieten lijst??

Bij mij is ie ineens weg en nu moet ik die hele lijst weer eens opnieuw opbouwen, omdat je geen zenders tussen kunt voegen (of doe ik iets verkeerd/zie iets over het hoofd??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-02 12:20
St00mwals schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:47:
Zijn er hier toevallig nog meer mensen die ineens RTL 5 HD kwijt zijn in de favorieten lijst??

Bij mij is ie ineens weg en nu moet ik die hele lijst weer eens opnieuw opbouwen, omdat je geen zenders tussen kunt voegen (of doe ik iets verkeerd/zie iets over het hoofd??).
Je kunt de volgorde van je favorieten aanpassen: via het menu naar "favorieten bewerken", één of meer zenders selecteren, en dan op de blauwe knop (functies) drukken en "verplaatsen" selecteren.
(Dit uit m'n hoofd, dus misschien is het net ietsje anders, maar het kan in ieder geval wel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
St00mwals schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:47:
Ja, dat heb ik ook weleens, data er een zender zonder aanwijsbare reden uit de lijst is verdwenen. Bij mij gebeurt het voornamelijk in de slaapkamer, waar ik vaak zonder te kijken op de AB druk. mogelijk is er een "foute" combinatie van toetsen die hiervoor zorgt. Terugzetten en opnieuw een plaats geven is, zoals hierboven al aangegeven door geerten, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:16
dunDaan schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:30:
Vreemd, tijdens het updaten kan ik de mijne gewoon aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunDaan
kwiebus schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:25:
[...]

Vreemd, tijdens het updaten kan ik de mijne gewoon aanzetten.
Oh, dat is mij nog niet gelukt. Misschien nog eens proberen dan ........

Kompjoeternurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Updaten is ook geen systeem update, maar update van o.a. zender informatie. Je kan het gewoon negeren. Als het goed is, blijft het energie-verbruik ook gelijk aan stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Kan iemand me misschien aangeven wat de goedkoopste oplossing is om mijn Humax in mijn kast te plaatsen en toch te kunnen bedienen met m'n afstandsbediening?

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rosmalen schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:44:
Kan iemand me misschien aangeven wat de goedkoopste oplossing is om mijn Humax in mijn kast te plaatsen en toch te kunnen bedienen met m'n afstandsbediening?
Marmitek Invisible Control

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=045343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar wordt de UTP aansluiting van de Humax5050c voor gebruikt? Ik heb hem nu al een poosje zonder internetverbinding in gebruik en mis eigenlijk niets? De tvgids en de firmwareupdates worden via kabel aangeboden.

FTP-server mogelijkheid misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451864

Ik heb een vraag: hoe kan ik een videoband via een videorecorder op de Humax 5050 krijgen? (deze wil ik later via FTP naar mn pc halen).

'Vroeger' hadden videorecorders een signaal wat je met de TV op kon zoeken, nu lijkt het mij met digitale TV aardig dicht getimmerd. Kun je met de Humax ook van een SCART signaal opnemen? Ik heb nog niet ontdekt hoe nameijk.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 451864 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:38:
Ik heb een vraag: hoe kan ik een videoband via een videorecorder op de Humax 5050 krijgen? (deze wil ik later via FTP naar mn pc halen).

'Vroeger' hadden videorecorders een signaal wat je met de TV op kon zoeken, nu lijkt het mij met digitale TV aardig dicht getimmerd. Kun je met de Humax ook van een SCART signaal opnemen? Ik heb nog niet ontdekt hoe nameijk.

Alvast bedankt!
Nee, dat kan niet, er zit geen analoge tuner in de 5050. Je kunt uitsluitend digitale videostreams opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451864

Oh oke, dat is helder. Ik kan ook niet van SCART opnemen? Of is de decoder enkel een doorgever van het scart-signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 451864 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:38:
Oh oke, dat is helder. Ik kan ook niet van SCART opnemen? Of is de decoder enkel een doorgever van het scart-signaal?
De decoder geeft inderdaad enkel een signaal door. Opnemen van analoge bronnen is helemaal niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Ik zie de laagste prijs van de 5050c de laatste tijd gestaag omhoog gaan, waar je juist - door ouderdom en niet-interactief zijn - een prijsdaling zou verwachten. Iemand enig idee van het waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Toff schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:44:
Ik zie de laagste prijs van de 5050c de laatste tijd gestaag omhoog gaan, waar je juist - door ouderdom en niet-interactief zijn - een prijsdaling zou verwachten. Iemand enig idee van het waarom?
Zal wel een kwestie van vraag en aanbod zijn: de decoder is nog steeds populair maar het aanbod ligt lager, ergo hogere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Toff schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:44:
Volgens de prijsgrafiek van Tweakers.net lijkt dit eigenlijk niet zo te zijn?

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=235899

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:41

amphora

Websites & Fotografie

hardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 02:14:
[...]

Volgens de prijsgrafiek van Tweakers.net lijkt dit eigenlijk niet zo te zijn?

[afbeelding]
Zie toch echt een sprongetje omhoog de laatste week. Huidige prijs is 249 en volgens de grafiek was dit toch echt lager. Maar het zou er mee te maken kunnen hebben dat de goedkopere winkels geen voorraad meer hebben en dat ze em uit hun assortiment halen.

[ Voor 27% gewijzigd door amphora op 27-03-2012 13:54 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Wat is eigenlijk het nut van de energie bespaar modus? Als ik deze aanzet dat is de opstarttijd 30 seconden, als ik het uit zet dan is de opstarttijd 28 seconden....
Okay, het klokje is uit met deze modus aan, maar voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

BeyondThunder schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:54:
Wat is eigenlijk het nut van de energie bespaar modus? Als ik deze aanzet dat is de opstarttijd 30 seconden, als ik het uit zet dan is de opstarttijd 28 seconden....
In de energiebespaarstand staat de antenneversterker ook uit, dus alle apparatuur achter de coax-uitgang heeft dan een zwak signaal. Als de decoder niet in energiebespaarstand staat, dan staat de antenneversterker gewoon aan als de decoder uit staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 10-04-2012 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 17:54

Laguna

Connaisseur

BeyondThunder schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:54:
Die stand heeft nooit correct gefunctioneerd bij de 5050c. Bij zijn opvolger de 5200c werkt het wel correct. De werking is in feite hetzelfde, behalve dat de opstarttijd een paar seconden is ipv 28 seconden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Oftewel: Je kunt net zo goed - en beter voor het milieu en je energierekening - de bespaarstand gebruiken, omdat de opstarttijd niet echt beter wordt door de 5050c in de standby-stand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:13:
Oftewel: Je kunt net zo goed - en beter voor het milieu en je energierekening - de bespaarstand gebruiken, omdat de opstarttijd niet echt beter wordt door de 5050c in de standby-stand te houden.
Ehm????????????????? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Bedankt voor de antwoorden, dit zal ook niet gefixed kunnen worden met een firmware update. Anders hadden ze dat wel al gedaan. Inderdaad geen reden om de bespaar stand niet te gebruiken. Ik heb geen andere apparaten op de coax uit. (Wel slecht ontwerp!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Wat begrijp je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118162

Hoi,

ik heb een Humax ihdr-5050c met een Samsung LE40c530f1w en ben op zoek naar een manier om deze 2 apparaten als een settop te laten fungeren. De 5050c heeft een ethernetaansluiting welke ik het liefst draadloos aansluit op mijn internetaansluiting. Kan dat met een USB-dongel? Mijn digitale tv komt van Ziggo, mijn internet van Tele 2. Ik heb een beetje zitten googlen, en het lijkt wel of er iets mogelijk is, maar eerlijk gezegd ben ik onvoldoende op de hoogte. Kunnen jullie me helpen of uit de droom helpen?
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 118162 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:12:
Hoi,

ik heb een Humax ihdr-5050c met een Samsung LE40c530f1w en ben op zoek naar een manier om deze 2 apparaten als een settop te laten fungeren. De 5050c heeft een ethernetaansluiting welke ik het liefst draadloos aansluit op mijn internetaansluiting. Kan dat met een USB-dongel? Mijn digitale tv komt van Ziggo, mijn internet van Tele 2. Ik heb een beetje zitten googlen, en het lijkt wel of er iets mogelijk is, maar eerlijk gezegd ben ik onvoldoende op de hoogte. Kunnen jullie me helpen of uit de droom helpen?
Alvast bedankt ;)
Handige info: http://www.avdweb.nl/div/.../aansluiten-op-pc-nl.html

Theoretisch draadloos aan te sluiten via accesspoint maar praktisch lijkt dit geen oplossing gezien de snelheid die daarbij wordt gehaald. Als mediaserver is deze 5050c sowieso niet bruikbaar volgens mij.
En fungeren als settop? Dat is toch de hoofdfunctie van dit apparaat? Of bedoel je wat anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118162

hardware-lover schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:26:
[...]

Handige info: http://www.avdweb.nl/div/.../aansluiten-op-pc-nl.html

Theoretisch draadloos aan te sluiten via accesspoint maar praktisch lijkt dit geen oplossing gezien de snelheid die daarbij wordt gehaald. Als mediaserver is deze 5050c sowieso niet bruikbaar volgens mij.
En fungeren als settop? Dat is toch de hoofdfunctie van dit apparaat? Of bedoel je wat anders?
nou, ik wil eigenlijk internetten op mijn tv
dus wat heb ik nodig om mijn tv smart te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Met een 5050c gaat dat echt niet lukken. De ethernetaansluiting werk alleen (heel traag) met FTP.
Sommige mediaspelers geven - beperkt - toegang tot internet, maar je kan natuurlijk ook een PC of laptop op je TV aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Laatst online: 31-03 21:38
Tot een maand of 2 geleden werkte de netwerk aansluiting bij mij zonder problemen. Met Filezilla op de pc kon ik met een redelijk tempo de *.ts files van de humax 5050 af halen en met vlc bekijken. Zo ver voor de beginners. Voor de gevorderden: een nas haalde met wget/ftp de *.ts files over die nog niet over waren en converteerde die naar mpeg2.

Maar helaas. Sinds ik over ben van fritzbox/xs4all naar ziggo internet (of toevallig ongeveer op dat moment) wil de humax niet meer op zijn ip address reageren. Met de instelling op dchp wil ze niet eens een ip address ontvangen. Een ander systeem aan de zelfde netwerk aansluiting werkt wel gewoon.

Heeft Ziggo een update gestuurd die de ftp/netwerk mogelijkheid heeft afgebroken? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het probleem zit in ieder geval niet bij Ziggo volgens mij omdat dat ook mijn provider is en ik probleemloos verbinding kan maken via mijn Windoos 7.

Status: Verbinden met 192.168.1.5:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 Welcome to connection.
Commando: USER HumaxFTP
Antwoord: 331 Password required for humaxftp.
Commando: PASS ****
Antwoord: 230 User logged in, proceed.

[lijst ingekort]

Commando: LIST -a
Antwoord: 150 Opening data connection for directory list
Antwoord: 226 Closing data connection.
Status: Mappenlijst succesvol ontvangen

[the end]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
beerse schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 00:40:
Maar helaas. Sinds ik over ben van fritzbox/xs4all naar ziggo internet (of toevallig ongeveer op dat moment) wil de humax niet meer op zijn ip address reageren. Met de instelling op dchp wil ze niet eens een ip address ontvangen.
Het handigst voor mij bleek om de Humaxen een vast - handmatig - IP te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344999

Wij gebruiken deze Humax met de glasvezel van Onsneteindhoven, tegenwoordig ON genaamd. Alles werkt goed. Alleen merk ik sinds de opkomst van de HD kanalen wat gedoe met de ondertitels. Wij willen geen ondertitels zien, maar als we iets hebben opgenomen, moeten we de ondertitels elke keer handmatig uitschakelen. Ook als we even spoelen, komen ze weer terug en moeten we ze weer handmatig uitschakelen. Alleen bij HD kanelen dus. Dit is een beetje lastig en zouden we graag anders zien: Alleen ondertitels als wij dat willen, anders niet.

Meer mensen die dit herkennen? Een oplossing of workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 28-04 20:49

rally

Deyterra Consultancy

Toff schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:40:
[...]

Het handigst voor mij bleek om de Humaxen een vast - handmatig - IP te geven.
Ik had met mijn Humax dat deze af en toe om onverklaarbare reden FTP toegang disabelde. In het menu dit weer activeren was de oplossing.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Edit, laat maar...
Na 12u zonder stroom werkt de ontvanger weer.... gelukkig maar.

[ Voor 78% gewijzigd door Harmen op 14-08-2012 08:02 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Mijn 5050c doet het niet meer. tijdens het kijken loopt heij vast.
er komt een witte streep in de display te staan, in plaats van de zenderinfo etc.

eerst kon ik hem dan uit zetten en een tijdje later weer aan en dan deed ie het weer, maar soms kwam er nu ook allerlei andere tekens in het scherm.

nu krijg ik hem niet meer aan.
na het aanzetten gaan de lampjes van de netwerkverbinding even branden, en het displey licht op. na een aantak seconden hoor ik de HD opspinnen ( maar die is volgens mij niet nodig om op te kunnen starten?)

er komt dus niet dat tekentje in beeld, en geen "boot" er gebeurt dus niets meer..

ieman hier ervaring mee?
ik zag ook dat de ventilator niet ging draaien, maar volgens mij heeft ie dat nooit gedaan, of in iedergeval heel stil.
draait de ventilator normaal constant, of alleen als de decoder erg warm is geworden?

ik baal hier erg van, want ik heb wel iets van een tuner nodig als ik via de beamer wil kijken... :(
en kan nu niet mer opnemen..

wat zijn goede alternatieven voor de humax 5050c? wat is het verschil tussen de 5100 en 5200? en zijn er decoders met ingebouwde dvd / blurayspeler?

[ Voor 7% gewijzigd door engelbertus op 01-09-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-04 16:10

TrickeY

www_un4given_nl

Ik heb mijn 5050c nu bijna 4 jaar en geeft nu zijn eerste probleem.

de opneem functies werken niet meer, terugspoelen en op pauze zetten, niks werkt meer.

voordat dit gebeurde kreeg ik wel vaak stotteringen in het beeld bij live beelden bekijken,

is de harde schijf gestorven?

zoja, tot hoeveel gb max kan hij hebben ?>

www_un4given_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 21:46
Wat schijfruimte betreft kan je best ver gaan. Ik heb hier een Humax staan met een 2TB schijf. Of je zo veel ruimte nodig hebt is een volgende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Ik denk dat ik maar eens de decoder laat nakijken door een bedrijf in de wilp. Volgens mij is reparatie wel goed te doen.
En anders maar kijken voor iets anders. Weet nog niet of dlna beter is, of bijvoorbeeld een 5300, met een externe schijf, maar dan moet ik de opnames ook via dlna of zo moeten kunnen afspelen, of de schijf rechtstreeks aan een tv kunnen hangen om af te kunnen spelen.
Een htpc is misschien ook leuk als tweaker, maar iets houdt mij tegen qua gebruiksgemak, als ik ook op de beamer moet kunnen kijken.
Ik wil niet elke keer de hele kabelbende moeten moeten ompluggen en verplaatsen.
Bij alleen den hd is dat nog een keer te doen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-04 16:10

TrickeY

www_un4given_nl

John767 schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:31:
Wat schijfruimte betreft kan je best ver gaan. Ik heb hier een Humax staan met een 2TB schijf. Of je zo veel ruimte nodig hebt is een volgende ;)
zit dus een normale sata schijf in ???
//edit , ja dus, heb het al gevonden.

hij neemt nu trouwens weer op, maar heb nu weer van die groene glitches, denk toch dat die hdd dan niet helemaal fris meer is.

//edit, heb een hdd uit me pc getrokken, zit nu 500 gb in, en het lijkt allemaal weer te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door TrickeY op 02-09-2012 17:33 ]

www_un4given_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473209

Kan ik via de USB-aansluiting (voor of achter?) foto's en muziek importeren met een externe harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 21:31

Spais

The Spais Melange

Ik heb een raar probleem met mn 5050c. Alle kanalen zijn gescand maar een paar staan niet in de channel list en guide. Als ik het zendernummer intoets springt hij gewoon naar het kanaal. Ik zit gewoon in de volledige lijst zonder parental control en normale sortering. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Ik heb een probleem met het terugplaatsen van filmpjes die ik op de PC heb bewerkt.

Via een externe USB HD heb ik een filmpje op de computer kunnen bewerken.
Nu krijg ik hem alleen maar op de Humax te zien als ik het bestand de originele titel geef (er staan op de HD nog twee bestandjes die verwijzen naar de .TS file).
Dan zie ik op de Humax wel het filmpje, maar heeft hij nog de originele lengte. Als ik hem dan verder laat lopen dan het stuk wat ik eraf heb geknipt, dan loopt de Humax vast.

Moet ik nog wat doen als ik een filmpje inkort en terug wil plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Werewolf336 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:03:
Moet ik nog wat doen als ik een filmpje inkort en terug wil plaatsen?
Je moet die twee andere bestandjes ook vervangen. Hiermee zou dat moeten kunnen; geen idee of het echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
asmi schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:00:
[...]

Je moet die twee andere bestandjes ook vervangen. Hiermee zou dat moeten kunnen; geen idee of het echt werkt.
Top, bedankt!

Ik ga het vanavond gelijk proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Wel veel werk,lijkt me. Ik comprimeer de meeste films om te bewaren en af te spelen met mijn mediaspelers, maar ik ben gestopt met het wegknippen van reclames etc, omdat ik dan meestal de halve film al had gezien, voor ik hem echt ging bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:50
Hallo allemaal,

Ik heb nu een humax 5050c met afstandsbediening.
Nu krijg ik mijn nieuwe Samsung bd-e5300 niet aangesloten op de afstandsbediening. Weet iemand misschien de juiste code hiervoor?
Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste