Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145521

Anoniem: 237909 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:22:
Wie van jullie heeft een apparaatje gekocht om het probleem van "nietkunnenontvangen" op te lossen met een humax 5050c?

Ik heb 2 postjes gevonden in dit topic dat van conrad.nl afkwam. 1 marmitek invisible ontvanger wat me lelijk lijkt omdat je dat hele apparaat echt te zien krijgt ipv 1 subtiel oogje en verder schijn je de snoeren van externe zendoogjes aan de voorkant van de apparaat in te stekken wat het alleen maar lelijker maakt.

De andere postje was een lijstje van conrad.nl met meuk door elkaar.

Ik vroeg me af hoe de rest van jullie het opgelost hebben? Vanaf mijn eettafel is er geen bereik en als er iets op de salontafel staat tussen de AB en 5050c ontvangt ie ook niks.
Foto vanaf eettafel richting humax 5050c en je ziet dat rondom de tv te bloot is om een IR-apparaat zoals marmitek invisible te verbergen
Heb je alle plastic beschermfolie op de schermpjes van de humax verwijderd? Aan de binnenzijde zit er namelijk ook een geplakt en dat zorgde bij mij voor een hoop "ruis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Anoniem: 145521 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:11:
[...]

Heb je alle plastic beschermfolie op de schermpjes van de humax verwijderd? Aan de binnenzijde zit er namelijk ook een geplakt en dat zorgde bij mij voor een hoop "ruis".
Al gedaan hoor, blijf ontevreden over de ontvangstbereik van dat ding.

@anderen: Overigens had ik in het verleden wat problemen met het opnemen van Operation Repo. Dit heb ik nu inmiddels opgelost door elke dag tussen half8 en half9 op te nemen met schedule. Operation Repo heeft namelijk het probleem dat de uitzendtijden elke dag of week weer anders is maar altijd valt ie tussen half 8 en 9. Nu kan ik eindelijk het begin en eind zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
geen idee waar ik precies moet zijn maar:
ik heb pas een humax 5050c gescoord maar de eminent 7080 reageert op de humax zijn "list" knop en gaat dan aan of uit.. bijzonder vervelend.. iemand een idee hoe ik zou kunnen oplossen?

wisselen van afstandsbediening mode lijkt niks te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024
Het ligt wel erg voor de hand, maar: De list knop niet gebruiken?

Serieus, ik heb net moeten kijken wat die knop doet, want we gebruiken die nooit hier. Voor zenderoverzicht gebruiken we hier de knop "Guide". Wat voegt de knop "list" toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
mschol schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:26:
geen idee waar ik precies moet zijn maar:
ik heb pas een humax 5050c gescoord maar de eminent 7080 reageert op de humax zijn "list" knop en gaat dan aan of uit.. bijzonder vervelend.. iemand een idee hoe ik zou kunnen oplossen?

wisselen van afstandsbediening mode lijkt niks te helpen...
Interessant om te weten:
Als je de afstandsbediening van de eminent pakt en je drukt op de aan/uit knop, werkt dat ook bij de humax 5050c als list knop?

Verder: die list knop niet gebruiken is inderdaad een hele goeie tip, ik gebruik die ook nooit en gebruik alleen de guide icm de favorieten (opt+).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Toff schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:07:
Het ligt wel erg voor de hand, maar: De list knop niet gebruiken?

Serieus, ik heb net moeten kijken wat die knop doet, want we gebruiken die nooit hier. Voor zenderoverzicht gebruiken we hier de knop "Guide". Wat voegt de knop "list" toe?
hehe, uiteraard is dat een oplossing, ik was alleen benieuwd of iemand anders tegen hetzelfde "probleem" aanloopt en het misschien heeft opgelost
en list vs guide: in mijn beleving is de list veel makkelijker om even snel naar een kanaal toe te gaan waar je het kanaal nummer niet van weet zonder dat je hoeft te weten wat er op het moment bezig is..
kfaessen schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:28:
[...]

Interessant om te weten:
Als je de afstandsbediening van de eminent pakt en je drukt op de aan/uit knop, werkt dat ook bij de humax 5050c als list knop?
momenteel kan ik dat niet testen, maar zal voor de gein binnenkort even de proef op de som nemen..

[ Voor 23% gewijzigd door mschol op 08-08-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
mschol schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:47:
en list vs guide: in mijn beleving is de list veel makkelijker om even snel naar een kanaal toe te gaan waar je het kanaal nummer niet van weet zonder dat je hoeft te weten wat er op het moment bezig is..
Maar, die informatie is extra, je hoeft er niet naar te kijken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:30

DyStiC

'Atta way, baby!

mschol schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:47:
[...]
Gewoon op de OK toets drukken als je naar een zender kijkt, heeft dan exact dezelfde werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 10:47
Ik heb de HDD vervangen door de WD20EARS via de stappen van Ernie Bernie op het Ziggo-forum:
Een WD20EARS harddisk geplaatst in de sharkoon (verbonden via eSata), GParted iso gebrand en computer hiermee geboot.
In GParted de volgende instellingen voor de partities ingegeven:
partitie 1, primair, ext3, 2048 MiB
partitie 2, primair, ext3, 102 MiB
partitie 3, primair, ext3, 1879977 MiB
partitie 4, primair, ext3, 25600 MiB
en moet zeggen: fluitje van een cent! Het enige probleem dat ik ondervond was dat de ventilator niet ging draaien, maar het schijnt dat hij sowieso niet altijd draait, dus dat zal wel goed zitten.

Enige waar ik me nog zorgen over maak is of de nieuwe HDD niet te dik is. Deze is namelijk zeker een halve centimeter dikker dan de originele en dit heeft misschien gevolgen voor de, onder de HDD liggende, temperatuursensor.

Iemand enig idee?

[ Voor 31% gewijzigd door Frankster op 24-08-2011 16:17 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Frankster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:04:
Ik heb de HDD vervangen door de WD20EARS via de stappen van Ernie Bernie op het Ziggo-forum:

[...]

en moet zeggen: fluitje van een cent! Het enige probleem dat ik ondervond was dat de ventilator niet ging draaien, maar het schijnt dat hij sowieso niet altijd draait, dus dat zal wel goed zitten.

Enige waar ik me nog zorgen over maak is of de nieuwe HDD niet te dik is. Deze is namelijk zeker een halve centimeter dikker dan de originele en dit heeft misschien gevolgen voor de, onder de HDD liggende, temperatuursensor.

Iemand enig idee?
waarom heb je zelf al die moeite gedaan als je hem gewoon in je humax kon stoppen en humax het werk zelf kon laten doen mbt formatteren en partities maken?

@anderen: wat is het verschil tussen de interactieve HDrecorder die Ziggo nu aanbied voor weinig geld en deze Humax5050c? Alleen de interactieve gedeelte?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 25-08-2011 07:31 ]

• Toff
Anoniem: 237909 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 06:55:
waarom heb je zelf al die moeite gedaan als je hem gewoon in je humax kon stoppen en humax het werk zelf kon laten doen mbt formatteren en partities maken?
De Humax kan van nature niet groter dan 1TB aan (lees je eens in).
@anderen: wat is het verschil tussen de interactieve HDrecorder die Ziggo nu aanbied voor weinig geld en deze Humax5050c? Alleen de interactieve gedeelte?
Verwacht je nu echt dat iedereen bij Ziggo gaat kijken waar je het over hebt? Ik gok zo, dat de Ziggo-aanbieding geen Ethernet aansluiting heeft. Het ding is trouwens voor geruime tijd niet leverbaar, dus je moet sowieso maar afwachten wat Ziggo straks levert. Is al vaker gebeurd daar, dat er uiteindelijk een ander "vergelijkbaar" apparaat werd geleverd.

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:22
@ Frankster: Hier ook een WD20EARS in de 5050c gezet, en dat loopt al een jaar zonder problemen. Hier overigens wel stiller dan de originele schijf (minder gebrom). Nog geen spijt van iig :)

De fan draait niet altijd, maar zorg wel dat het kabeltje aangesloten is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58660

deepbass909 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:55:
Ik gebruik zelf 3 lijsten, 1 met zenders waarvan de kans groot is dat ik erlangs wil zappen (o.a. alle Nederlandse zenders), 1 lijst met nieuws, sport en muziek en 1 met alle overige zenders die ik zelden tot nooit kijk.
Zat hier eigenlijk te kijken voor ftp tips maar nu wil ik dit wel even weten.

Ik heb ook een tijdje met verschillende favorietenlijsten gewerkt, maar ik ergerde me er altijd aan dat je niet makkelijk tussen die lijsten kan wisselen. Voor zover het mij lukte moest ik altijd eerst naar Guide, dan met een toets de favorietenlijsten oproepen, dan die lijst kiezen, en dan een programma uit die lijst. Veel te omslachtig lijkt me. Met OPT+ krijg ik wel een klein Optie-schermpje, maar daar kan ik alleen favos aan/uit zette, maar niet kiezen.

Met de Samsung decoder die we op de slaapkamer hebben kan ik met één druk op FAV direct naar de volgende lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58660 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:07:
[...]

Zat hier eigenlijk te kijken voor ftp tips maar nu wil ik dit wel even weten.

Ik heb ook een tijdje met verschillende favorietenlijsten gewerkt, maar ik ergerde me er altijd aan dat je niet makkelijk tussen die lijsten kan wisselen. Voor zover het mij lukte moest ik altijd eerst naar Guide, dan met een toets de favorietenlijsten oproepen, dan die lijst kiezen, en dan een programma uit die lijst. Veel te omslachtig lijkt me. Met OPT+ krijg ik wel een klein Optie-schermpje, maar daar kan ik alleen favos aan/uit zette, maar niet kiezen.

Met de Samsung decoder die we op de slaapkamer hebben kan ik met één druk op FAV direct naar de volgende lijst.
Bij de Humax 5050c heb je dit ook (die 4 kleuren knopjes naast elkaar), als je op 1 kleur drukt krijg je bijv met rood de algemene lijst en bij groen de favorietenlijst, nog 1 keer groen krijg je fav2 enz....

Zoek je zoiets?

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 30-08-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:14:
[...]

De Humax kan van nature niet groter dan 1TB aan (lees je eens in).
Aha, sorrie. Waar had ik dit moeten lezen btw? Ik lees al maandenlang mee en het gaat over van alles behalve de maximum GB.
Verwacht je nu echt dat iedereen bij Ziggo gaat kijken waar je het over hebt? Ik gok zo, dat de Ziggo-aanbieding geen Ethernet aansluiting heeft. Het ding is trouwens voor geruime tijd niet leverbaar, dus je moet sowieso maar afwachten wat Ziggo straks levert. Is al vaker gebeurd daar, dat er uiteindelijk een ander "vergelijkbaar" apparaat werd geleverd.
Neuh, ik verwacht niet dat iemand voor mij gaat zoeken maar hoopte dat iemand met kennis hiervan kon reageren op mijn vraag want deze vraag krijg ik zelf ook vaak te horen als ik visite hebt die mijn Humax 5050c en zijn mogelijkheden bewondert. Ik ben dus zelf op zoek gegaan naar de verschil maar wordt er zelf niet wijzer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Anoniem: 237909 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:57:
[...]

Aha, sorrie. Waar had ik dit moeten lezen btw? Ik lees al maandenlang mee en het gaat over van alles behalve de maximum GB.
De link die Frankster in "\[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic" hier een paar postjes boven gaf, lijkt me een aardig uitgangspunt voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die heb ik uiteraard gelezen maar waar staat dat 1000 GB de maximum is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Anoniem: 237909 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:06:
Die heb ik uiteraard gelezen maar waar staat dat 1000 GB de maximum is?
Alle 70 pagina's? Ik heb het daar echt vandaan. Groter kan wel, maar dan moet je dus zelf aan het werk en kan je niet, zoals jij voorstelde, de 5050c het klusje voor je laten doen. Niet dat het zo veel werk is hoor, maar jij vroeg ernaar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:18

Totaalgeflipt

De enige echte

Zou er nog een update op de Humax komen na de zenderwijzigingen van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58660

Anoniem: 237909 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:54:
[...]

Bij de Humax 5050c heb je dit ook (die 4 kleuren knopjes naast elkaar), als je op 1 kleur drukt krijg je bijv met rood de algemene lijst en bij groen de favorietenlijst, nog 1 keer groen krijg je fav2 enz....

Zoek je zoiets?
Ja, dank je wel. Met de Logitech One is dat ook mooi terug te brengen tot één druk op de knop.

Ben nu trouwens bezig met de (originele) harde schijf te formatteren om meer ruimte voor opnamen te creëren maar ik vind dat ie ondertussen wel erg lang bezig is (3u+). Klopt het dat het zo lang duurt?

edit1: Icoontje bij 'even geduld aub...' draait wel. Dus lijkt actief, maar vind het ondertussen wel erg lang duren.
edit2: De volgende ochtend en ook 's middag na het werk nog steeds geen verandering. Dus al dik 24u bezig, apparaat reageerde niet op toetsen. Overdag geen tijd gehad om Humax te bellen en ik had niet verwacht dat ze iets anders gingen zeggen als zet 'm maar uit en weer aan. Om daar nog een dag op te gaan wachten. Dus dat maar gedaan.

Toen verscheen de melding "schijf niet geformatteerd, nu uitvoeren?" Dit gedaan en nu werkt alles naar behoren met juiste partitionering. Nu nog de bestanden terugzetten via ftp. Wel irritant dat downloaden van Humax tegen de 6MB/s gaat en uploaden zelfs slechts 1,8MB/s (gigabit netwerk).

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 58660 op 31-08-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Anoniem: 58660 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:08:
Toen verscheen de melding "schijf niet geformatteerd, nu uitvoeren?" Dit gedaan en nu werkt alles naar behoren met juiste partitionering. Nu nog de bestanden terugzetten via ftp. Wel irritant dat downloaden van Humax tegen de 6MB/s gaat en uploaden zelfs slechts 1,8MB/s (gigabit netwerk).
Gelukkig niks kapot dan. Nogal veel werk voor - ik schat - één extra HD film aan ruimte, maar OK, we zijn tweakers of niet. Zelf heb ik een externe USB HDD aan de 5050c gehad (op de PC geformatteerd als EXT3 met een liveCD), maar het overzetten van de Humax naar de USB HDD werkt ook errug traag. De FTP-optie is voor mij het bestaansrecht van de 5050c. Duurt wel even, maar alle (bewaar)films haal ik over naar een PC om te comprimeren en weg te zetten op een NTFS USB HDD die weer aan een mediaplayer (PlayOn mini) hangt. In plaats van een grotere HDD in de 5050c heb ik nog zo'n apparaat gekocht. Geeft zowel een verdubbeling van de opslagcapaciteit als twee extra opnametuners en bovendien digitale beeldkwaliteit in de slaapkamer. Wat wil een mens nog meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik heb soms dat mijn humax niet meer aan wilt gaan. Ik moet dan uitzetten en weer aanzetten dmv de powerknop. Dan doet hij het wel weer.
Iemand die dit ook heeft of weet hoe dit op te lossen is?

Het is vervelend om naar de recorder te moeten lopen, omdat het apparaat niet op de rc reageert. Maar ik loop nu super te balen dat hij niet de films en series heeft opgenomen :(

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 15:55
Anoniem: 58660 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:08:
[...]

Is het terug zetten via FTP goed gegaan? Als dat namelijk werkt, kan ik mijn Muziek/Foto partitie weghalen en dat levert me weer 20GB op :)
Alle kleine beetjes helpen, aangezien nu alles HD is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
St00mwals schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:50:
Is het terug zetten via FTP goed gegaan?
Ja, dat kan. Ik heb (als test) wel eens een opname van de ene 5050c naar de andere overgezet, via een PC. Het is alleen, zoals eerder gezegd, errug traag. Zou mij de moeite niet waard zijn, om een hele schijf terug te zetten, voor de extra ruimte van één film.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zit echt gruwelijk te kloten om mijn Samsung LE40A55 aan te laten sturen door de Humax afstandbediening. Alle codes geprobeerd uit de handleiding, maar geen resultaat, iemand een idee?

• Athome
  • Laatst online: 11-05 13:30
De nieuwe Ziggo afstandsbediening. Deze heeft denk ik wel 1 nadeel.
De afstandsbediening is primair bedoelt voor bedienen van je externe ontvanger met de volume van je TV. Je volledige TV afstandbediening overnemen gaat hier niet mee.

Ik ga denk wel zo'n afstandbediening halen. Ik heb een kaartje in de TV zitten maar eigenlijk wordt deze vrijwel nooit gebruikt. Ik kijk zelf zeer weinig TV naar wat ik echt wil zien (15 min in de week gemiddeld, naast het dagelijks nieuws van 30 min). De vriendin daarentegen kijkt veel meer maar eigenlijk alleen wat opgenomen is. Kijkt ze een keer gewoon live TV dan is dit nog 99 van de 100 keer via de externe ontvanger (humax 5050)

• Toff
shoombak schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:52:
Ik zit echt gruwelijk te kloten om mijn Samsung LE40A55 aan te laten sturen door de Humax afstandbediening. Alle codes geprobeerd uit de handleiding, maar geen resultaat, iemand een idee?
Heb je soms het probleem met 3-cijferige vs 4-cijferige codes? Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:16:
[...]

Heb je soms het probleem met 3-cijferige vs 4-cijferige codes? Zie hier.
Held!
Vond het al vreemd dat het lampje na de 3 toets ging knipperen, codes van de 5200c werken!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:28

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, weird, had mijn 5050c ingesteld om elke werkdag JAG op te nemen van 13th Street. Maar vandaag heeft 'ie niets opgenomen? Vreemd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Wildfire schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:47:
Hmmm, weird, had mijn 5050c ingesteld om elke werkdag JAG op te nemen van 13th Street. Maar vandaag heeft 'ie niets opgenomen? Vreemd.
Bekend probleem wat mij ook wel eens overkomt...

Dagelijks gtst voor de vriendin, en soms neemt ie niet op.

In dit topic is het probleem al vaker voorgekomen, en nu blijkt het voor te komen als de humax een lange tijd niet is aangeweest. (wel in standbymodus).

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vis schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:59:
[...]

Bekend probleem wat mij ook wel eens overkomt...

Dagelijks gtst voor de vriendin, en soms neemt ie niet op.

In dit topic is het probleem al vaker voorgekomen, en nu blijkt het voor te komen als de humax een lange tijd niet is aangeweest. (wel in standbymodus).
Wel raar, ik kijk elke dag digitale TV via m'n Humax. Dit is ook de eerste keer dat ik dit probleem tegenkom.

• Vis
  • Nu online

Vis

hoelaat begint JAG?

kan zijn dat als je daarvoor nog niet tv hebt gekeken, (slaap, werkuren) daarom een lange tijd heeft geduurt voordat de humax weer aanging.. ja ik weet het is een raar fenomeen, en ik weet ook niet zeker of het daaraan ligt..

wat wel helpt is een kijkblokje in te stellen iedere dag naar het schijnt.. heb het zelf nog niet geprobeerd.. zo vaak overkomt het me nu niet meer omdat ik iedere dag wel voor 20.00 uur de humax aanzet...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vis schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:57:
hoelaat begint JAG?

kan zijn dat als je daarvoor nog niet tv hebt gekeken, (slaap, werkuren) daarom een lange tijd heeft geduurt voordat de humax weer aanging.. ja ik weet het is een raar fenomeen, en ik weet ook niet zeker of het daaraan ligt..

wat wel helpt is een kijkblokje in te stellen iedere dag naar het schijnt.. heb het zelf nog niet geprobeerd.. zo vaak overkomt het me nu niet meer omdat ik iedere dag wel voor 20.00 uur de humax aanzet...
JAG Begint om 12:10 uur en mijn Humax staat ingesteld op 10 minuten eerder beginnen. Mijn Humax was voor het laatst aan tegen middernacht. En momenteel overdag ook vaak.

• Vis
  • Nu online

Vis

tja... blijft vreemd...
dat ie 10 minuten eerder begint met opnemen heb ik ook ingesteld, en zou niks uit moeten maken...

dit probleem + het groene beeld probleem (wat heeeeel af en toe nog eens voorkomt) erger ik mij aan... en snap ook niet waarom humax daar geen updates o.i.d. voor maken.

• St00mwals
  • Laatst online: 12-05 15:55
Ik heb er geen last van, nu neem ik ook niet elke dag hetzelfde programma op en staat de humax meestal al aan voordat die begint met opnemen.
Wel heb ik ingesteld dat hij elke nacht om 2.00 uur op NED 1 aan gaat en om 2.15uur weer uit. Op die manier weet ik zeker dat hij elke dag een keer aangaat, om dit probleem zoveel mogelijk te voorkomen en mocht ik hem niet uitzetten, dan gaat die 's nachts vanzelf uit.
Met de vakantie zijn dan ook al mijn opnames gewoon goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yep, vandaag flikt 'ie het 'm dus weer. Ondanks de opnametimer om elke werkdag JAG op te nemen deed 'ie het vandaag weer niet. Pas toen ik zelf de decoder weer aanzette begon 'ie met opnemen. En mijn decoder staat toch echt elke dag aan...

Maar ik bedenk me zojuist wel dat ik 'm vandaag niet meer aan heb gehad, vlak voor middernacht uitgezet namelijk. Ik heb voor de zekerheid nu ook maar ingesteld dat 'ie elke nacht een kwartiertje aangaat.

Het groene beeld heb ik met mijn Sony (KDL-40V4000) nooit last van gehad, maar mijn vader op zijn Samsung UE46D8000 (en voorheen zijn Samsung UE46C8700) komt het wel af en toe voor. We hebben wel ontdekt dat als we dan even naar TV Oranje zappen alles weer OK is en het groene beeld weer weg is; is iig wat praktischer dan helemaal uit- en aanzetten (hetgeen het probleem ook niet altijd oplost, soms twee of drie keer nodig).

Als het nog eens gebeurt zal ik hem eens naar een andere niet-HD zender laten zappen, eens kijken of het daar dan mee te maken heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 23-09-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil je ff tvguide aanzetten en daarna gele toets indrukken, daar zie je erg nauwkeurig hoe laat, welke zender enz alles wordt opgenomen, Zodra JAG afgelopen is en de opname gestopt is, kijk dan ff of er weer nieuwe JAG aflevering opgenomen wordt de volgende dag. Je kan daar trouwens van alles veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:20

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb ook wat kleine probleempjes met de Humax... Het groene beeld dan weer niet (wel af en toe bij m'n ouders op hun Samsung 40D8000), maar dat als ik inschakel op een HD-zender het beeld dubbel is, alsof de even lijnen in de bovenste helft van het beeld staan, en de oneven in de onderste helft... Als ik dan naar een niet-HD zender zap, is het beeld goed en blijft ook goed (ook als ik daarna dus weer naar een HD zender ga).
Opnemen en HD-opnames weergeven gaan wel altijd goed...

Is dit vergelijkbaar met het groene scherm of gaat om een ander defect?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
deepbass909 schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:14:
Is dit vergelijkbaar met het groene scherm of gaat om een ander defect?
Nooit gezien (ik heb er twee), dus waarschijnlijk een defect. Ruil hem eens om met die van je ouders, om een defect van je TV uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Toff schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:31:
[...]

Nooit gezien (ik heb er twee), dus waarschijnlijk een defect. Ruil hem eens om met die van je ouders, om een defect van je TV uit te sluiten?
Nee, dat probleem hebben mijn ouders ook soms op hun UE46D8000 (en voorheen op hun UE46C8700). Op mijn Sony KDL-40V4000 ben ik het echter nog nooit tegengekomen, net zo min als het groen beeld probleem. Doet me denken dat ze dus zeker wel gerelateerd zijn.

• Athome
Voor de mensen die problemen hebben met opnemen. Waarom zetten jullie de Humax altijd in standby. Is het jullie bekend dat standby en aan een erg klein verschil heeft in stroomverbruik. In de diepe standby is het stroomverbruik wel fors lager (al is ongeveer 6 watt nog steeds veel).

Wanneer je de Humax gewoon aan laat staan gaan er eigenlijk ook geen opnames meer mis.

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 21:32
Ik heb een aantal opnames welke ik heb overgezet naar de PC. Deze kan ik prima afspelen, maar de .ts (hd) bestanden zijn vrij groot en bevatten reclame-blokken.
Is er een programma dat deze bestanden snel kan converteren zonder reclame? Mijn huidige programma (iSkysoft Video Converter) gaat er enkele uren (4-6) over doen en dan zijn alle 4 cores (phenom 955) druk bezig. Het mag best een .ts bestand blijven maar een ander formaat is ook goed. Hierbij wordt mijn grafische kaart niet gebruikt (5770). De conversietool van deze kaart herkent het .ts-formaat niet.

DIY

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gosse adema schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:36:
Mijn huidige programma (iSkysoft Video Converter) gaat er enkele uren (4-6) over doen en dan zijn alle 4 cores (phenom 955) druk bezig.
Video Converter (zoals de naam al aangeeft) zal het bestand wel converteren en daarvoor moet het opnieuw encoded worden. Dat is nu eenmaal CPU-intensief.

Het handigste is om een tool zoals VideoReDo (ik heb het al vaker in dit topic genoemd) te gebruiken. Daarmee kun je stukken uit de opname knippen en daarna wordt het bestand weer opgeslagen waarbij alleen gewijzigde frames opnieuw encoded worden. Je moet dan wel in .ts of een andere MPEG-variant opslaan.
Het opslaan van opnames van meerdere GB's duurt op mijn systeem meestal minder dan een minuut waarbij de snelheid van de disk (Corsair SSD) waarschijnlijk nog de beperkende factor is.

Aanvulling: Ik zie nu dat het om HD bestanden gaat. Met de nieuwste versie van VideoReDo kun je die ook bewerken maar dan moet je natuurlijk wel in het bronformaat (vaak H264) opslaan. En met langere HD-opnames is een minuut misschien wat aan de optimistische kant.

[ Voor 12% gewijzigd door downtime op 29-09-2011 16:34 ]

Hoe zetten jullie de bestanden van Humax5050c over naar de pc? Mijn Humax is bedraad verbonden en mijn pc ook maar ik zie bijv de humax niet in mijn thuisnetwerk erbij staan, dus het zal vast ingewikkelder zijn dan doodeenvoudig de hdd benaderen via netwerk.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 237909 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:29:
Hoe zetten jullie de bestanden van Humax5050c over naar de pc? Mijn Humax is bedraad verbonden en mijn pc ook maar ik zie bijv de humax niet in mijn thuisnetwerk erbij staan, dus het zal vast ingewikkelder zijn dan doodeenvoudig de hdd benaderen via netwerk.
FTP in active mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wildfire schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:02:
[...]

Nee, dat probleem hebben mijn ouders ook soms op hun UE46D8000 (en voorheen op hun UE46C8700). Op mijn Sony KDL-40V4000 ben ik het echter nog nooit tegengekomen, net zo min als het groen beeld probleem. Doet me denken dat ze dus zeker wel gerelateerd zijn.
Ik kan de tv eigenlijk wel uitsluiten, want de overlays (guide, menu, etc) gaan wel goed als het beeld raar doet. In de guide is het verkleinde beeld link bovenin ook vervormd, terwijl de guide zelf dus wel goed wordt weergegeven. Dit alles op 1080i.
Even naar een non-HD zender overschakelen (tot daar beeld is) en weer terug, lost het probleem op. Het lijkt dus op de decoder/video-processor van de Humax die raar doet.

Update:
de foto's van het beeld dat ik krijg als de Humax inschakelt op een HD-zender:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-b6vW80EQGPA/TpMgCxCKMBI/AAAAAAAACZo/iILcmyM3nik/s640/2011-10-10%25252018.36.29.jpg
Duidelijk te zien dat de zender info wel goed gaat.

En het programmagidsscherm:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-K4LDXlz0KtM/TpMgP3r9W0I/AAAAAAAACZs/BT6j34ylPzU/s640/2011-10-10%25252018.36.41.jpg
Ook deze gaat goed, maar in het preview scherm is het ontvangen beeld verstoord.

[ Voor 24% gewijzigd door deepbass909 op 10-10-2011 19:01 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

deepbass909 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:54:

[...]

Ik kan de tv eigenlijk wel uitsluiten, want de overlays (guide, menu, etc) gaan wel goed als het beeld raar doet. In de guide is het verkleinde beeld link bovenin ook vervormd, terwijl de guide zelf dus wel goed wordt weergegeven. Dit alles op 1080i.
Even naar een non-HD zender overschakelen (tot daar beeld is) en weer terug, lost het probleem op. Het lijkt dus op de decoder/video-processor van de Humax die raar doet.

Update:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ook deze gaat goed, maar in het preview scherm is het ontvangen beeld verstoord.
toon volledige bericht
Klopt, heb ik al een paar keer gezien bij de Samsung TV. Toch wel sterk dat ik op mijn eigen Sony het nog nooit heb getroffen. Is het wellicht iets in de communicatie tussen decoder en TV waardoor de decoder raar gaat doen?

Maar dan nog zit het dus in de decoder zelf. Ik snap niet dat daar nog steeds geen fix voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe zit het met het gebruik van mappen? Ik heb een hoop Bumba afleveringen opgenomen voor mijn zoontje. Nu heb ik een map 'Bumba' aangemaakt op de Humax maar het lukt me niet om daar via het Humax menu iets naar toe te kopiëren.

Ook via Filezilla iets vanuit de Humax Video map een aflevering kopiëren naar de Bumba map (ook onder video) lijkt niet te werken?

Gebruiken jullie mappen? Zo ja, dan hoor ik graag hoe jullie dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

readytoflow schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:33:
Gebruiken jullie mappen? Zo ja, dan hoor ik graag hoe jullie dit doen.
Zover ik weet is dat niet mogelijk. De Humax is geen mediaplayer en mist daardoor functionaliteiten die je van een mediaplayer zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wat is dan het nut van de optie 'maak map' onder bestandsbeheer(2xmedia indrukken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

readytoflow schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:52:
Wat is dan het nut van de optie 'maak map' onder bestandsbeheer(2xmedia indrukken)?
Je hebt gelijk, ik had die functie nooit eerder gezien :o

Map aanmaken, en dan gele knopje gebruiken om terug te gaan naar "normale modus" en daarin kun je dan een opname naar die map verplaatsen. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Kijk, elkaar geholpen dus... Ik zie het nu ook ineens. terug naar ´normale modus´ dan de map selecteren en dan links de programma´s met de groene knop verplaatsen! Ben ik eindelijk van al die Bumba´s af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was al op de hoogte van die functie, stom he dat het zo goed verstopt zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 12-05 14:03
Wel jammer dat je niet gewoon direct in een map kunt opnemen, nu moet je zelf alles met de hand verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, ik snap ook niet goed waarom de Humax nauwelijks concurrentie lijkt te hebben en niet met iets nieuws komt (geoptimaliseerde code of hardware). Ze blijven oude koek verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-05 15:56

Arfman

Drome!

Laatst overigens een 2TB Western Digital (WD20EARS) harddisk ingebouwd. Met al die HD opnames zat die 320Gb disk zo vol 8)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 19:09
Hopelijk kan iemand mij helpen met een vraag over de audio van de 5050. Ik beschik hier over een Panasonic home-cinema zonder SPDIF. Binnenkort komt er een mediaspeler bij, dus ik heb vast een kabel gehaald voor tussen de tv en de Humax. Aangezien ik er weinig verstand van heb vraag ik me ten eerste af of dit wel nut heeft als de televisie ook alleen maar 2.0 stereo kan weergeven? Of heeft dit alleen nut als de tv ook Dolby 5.1 virtueel kan weergeven of zoiets?

Dan over de kabel. Heeft iemand een plaatje welke soort er in de Humax past? Ik heb hier een kabel gehaald met een lange rechte punt van circa 2cm. Voor ik hem doorwrik in de Humax ben ik er maar mee gestopt, want deze past zeker niet 8) Aan de andere kant zit ook zo,n punt van 2cm lang en die past ook niet in de LG-televisie.

Ik ben benieuwd naar jullie tips/suggesties aangezien ik er tot nu toe weinig kaas van gegeten heb, van audio dus :z

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 12-10-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

objectief2 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:46:
Ik heb hier een kabel gehaald met een lange rechte punt van circa 2cm. Voor ik hem doorwrik in de Humax ben ik er maar mee gestopt, want deze past zeker niet 8) Aan de andere kant zit ook zo,n punt van 2cm lang en die past ook niet in de LG-televisie.
Foto's zouden wel helpen. Probeer je te vertellen dat je nu een kabel met 3,5mm mini jack pluggen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je soms geen handleiding meer? http://www.gebruikershand...handleiding-5-120809.html

Directere URL http://www.gebruikershand...oad.asp?download_id=56600

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 12-10-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dank voor de reacties, ik heb deze kabel aangeschaft, met van die lange pluggen inderdaad. De handleiding had ik ook bekeken maar omdat er verschillende types zijn wist ik niet wat nu wel en wat niet past. Het lijkt op een kort uitstekend stukje, maar als iemand me een foto kan laten zien van de juiste dan ben ik blij :)

Deze heb ik nu:

http://azerty.nl/8-1100-3...622-digtiale-audioka.html

Helpt het me trouwens qua audio als ik zo'n kabel tussen mijn plasma-tv met eenvoudige speakers aan de zijkant en de 5050 doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Da's de verkeerde ;( je moet onderstaand model hebben.
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2005/11/23/pc_interfaces_101/spdif-toslink.jpg
objectief2 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:27:
Helpt het me trouwens qua audio als ik zo'n kabel tussen mijn plasma-tv met eenvoudige speakers aan de zijkant en de 5050 doe?
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het de moeite gaat lonen.

[ Voor 52% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2011 23:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Aangenomen dat de TV ook SPDIF kent dan zal dit kabeltje wel passen:

http://www.kabeltje.com/o...abel-5-meter-pf-2662.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dank voor de snelle reacties, nu kom ik er wel uit. Een kabel met een klein uitsteekseltje was het dus :X Als ik zoiets tegenkom ga ik hem installeren!

PS. Zeer tevreden met de 5050, en nooit meer groene schermen gehad sinds de update een jaar geleden :)

Nog een tip voor de voetballiefhebbers: vanaf 14 okt. 10 dagen lang gratis Eredivisievoetbal 8) Digitaal via Ziggo, UPC enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

objectief2 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:45:

Nog een tip voor de voetballiefhebbers: vanaf 14 okt. 10 dagen lang gratis Eredivisievoetbal 8) Digitaal via Ziggo, UPC enz.
NICE dat is vrijdag dus al :)

Thnx voor de tip!

en uiteraard de HD zender van eredivisie he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauwestyle
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik heb ook sinds een weekje de 5050C in huis.
Het werkt opzich fijn, toch enkele dingetjes waar ik tegenaan liep:

*Ik heb de PVR via LAN verbonden aan mijn modem in het netwerk, maar zelfs na het ip-adres op handmatig te hebben ingesteld in het menu van de PVR wordt deze toch geregeld op mysterieuze wijze veranderd zodat ik op die momenten, logischerwijs, niet meer via FTP tot een verbinding kan komen met het apparaat.
Wanneer ik het ip-adres vervolgens weer handmatig ingeef, wordt deze binnen een dag weer terug veranderd.
Ligt dit probleem bij de PVR in de vorm van een bug, of wordt dit door mijn modem veroorzaakt?
Ik heb een Thomson TG712 modem.

*Verder heb ik laatste dagen sinds ik het apparaat in gebruik heb genomen bij elke tv-opname gewoon beeld en geluid gehad, nadat ik het via FTP had overgezet op mijn pc en ik deze dan afspeelde met Windows Media Player.
De opgenomen programma's van vandaag echter gaven ineens geen geluid meer bij het afspelen in WMP, één opname liep zelfs vast in die mediaspeler.
In VLC speelde alles echter wél af, alleen lijkt daar de kwaliteit en kleur heel anders.
Ik heb daarna nog getest of een opname die gister gemaakt is en nog op de HDD van de 5050C stond, ook geen geluid meer gaf als ik deze opnieuw dowloadde naar mijn pc.
Dit blijkt echter nog gewoon te werken en alleen de opnames van vandaag gaven geen geluid meer in WMP.
Waar kan dit probleem door worden veroorzaakt?
Het is wel heel vreemd dat opnames eerst gewoon probleemloos afspelen in WMP en opnames vanaf een bepaald moment opeens allemaal niet.

*Eén van de opgenomen programma's kreeg ik NIET van de PVR overgezet naar mijn pc.
In Filezilla wordt dit als volgt gerapporteerd:

Antwoord: 450 Requested file action not taken.
Fout: Bestandsoverdracht mislukt

Dit terwijl de andere opnames probleemloos van de PVR naar mijn pc konden worden gekopieërd, alleen dat ene bestand niet.

*Tot slot wil ik graag weten welke software erg geschikt is om verliesloos (zonder het te gaan hercoderen) SD opnames van de PVR te editen (cutten) om het daarna te kunnen opslaan of branden op DVD.

Iemand die bovenstaande dingen herkent en er eventueel ook een oplossing voor kent?
Alvast bedankt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lauwestyle op 25-10-2011 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds 2 weken een raar probleem. neem altijd the graham norton show op. Vorige week zag ik dat beide afleveringen waren opgenomen en de week ervoor ook. Zodra ik ze wil bekijken komt er een popupje met: "Opnemen mislukt, reden onbekend." Ik kan ze alle 4 niet afspelen.

Voor de rest neemt ie allemaal goed op, zoals Operation Repo. Herkent iemand dit?

Edit: bekend probleem: \[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 25-10-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Lauwestyle schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:54:
De opgenomen programma's van vandaag echter gaven ineens geen geluid meer bij het afspelen in WMP, één opname liep zelfs vast in die mediaspeler.
In VLC speelde alles echter wél af, alleen lijkt daar de kwaliteit en kleur heel anders.
Aangezien die bestanden natuurlijk niet spontaan veranderen moet er iets mis zijn op jouw PC waardoor die bestanden corrupt zijn geraakt. Ik zou eens met een diskcontrole beginnen.
*Eén van de opgenomen programma's kreeg ik NIET van de PVR overgezet naar mijn pc.
In Filezilla wordt dit als volgt gerapporteerd:

Antwoord: 450 Requested file action not taken.
Fout: Bestandsoverdracht mislukt
Ik ken het probleem niet maar komen er in die bestandsnaam misschien tekens voor die geen letters of cijfers zijn? Misschien een teken wat op Windows niet in een bestandsnaam is toegestaan? Dat heb ik op andere apparaten wel eens meegemaakt.
*Tot slot wil ik graag weten welke software erg geschikt is om verliesloos (zonder het te gaan hercoderen) SD opnames van de PVR te editen (cutten) om het daarna te kunnen opslaan of branden op DVD.
Die vraag heb ik al ongeveer 14x in dit topic beantwoord: VideoReDo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Lauwestyle schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:54:
*Ik heb de PVR via LAN verbonden aan mijn modem in het netwerk, maar zelfs na het ip-adres op handmatig te hebben ingesteld in het menu van de PVR wordt deze toch geregeld op mysterieuze wijze veranderd zodat ik op die momenten, logischerwijs, niet meer via FTP tot een verbinding kan komen met het apparaat.
Wanneer ik het ip-adres vervolgens weer handmatig ingeef, wordt deze binnen een dag weer terug veranderd.
Ligt dit probleem bij de PVR in de vorm van een bug, of wordt dit door mijn modem veroorzaakt?
Ik heb een Thomson TG712 modem.
Hoewel het bij mij een lange tijd probleemloos goed is gegaan, kwam dit probleem zonder enige waarschuwing bij mij ook weer terug. De 5050c is hiervoor blijkbaar niet betrouwbaar met de laatste firmware. Een oplossing is, om in je router een vast IP-adres toe te wijzen aan de 5050c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 09:46
Sinds kort heb ik een probleem dat bij mijn Humax het geluid niet meer synchroon loopt met het beeld na live-tv op pauze gezet te hebben en vervolgens weer verder te kijken met timeshifting.

Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds kort heb ik een maf probleempje, ik kan teletekst niet meer oproepen op RTL4 HD via de Humax. Via de tv gaat het goed.

Eergisteren op bezoek geweest bij een vriend met eveneens Humax5050c. Hij vertelde mij dat hij exact dezelfde probleem heeft. We hebben toen wat testjes gedaan, het blijkt dat de Humax wel teletekst kan weergeven op de normale RTL4 (kanaal 904) en niet op RTL4HD. We hebben beiden Ziggo.

Op de tv doet ie het goed, het is dus overduidelijk een bug van de Humax die op 1 of andere manier geen teletekst op HD kanalen ondersteund?

Dit samen met vele andere bugs, daar zou gewoon wat aan gedaan moeten worden, contact opnemen met de Humax?
18-08-2011 HUMAX lanceert nieuwe Nederlandse website en nieuwe URL.
Vanaf heden in de nieuwe Nederlandse website van HUMAX online.
Nieuw webadres: www.myhumax.info.
U komt ook op de Nederlandse website via www.humaxdigital.com/nl
Helaas zie ik geen mail of chat of iets dergelijks, alleen maar een telnr en dat is niet handig ivm mijn gehoorprobleem.
Mocht u toch nog vragen hebben over service, gebruik van de digitale ontvanger etc., dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk: telefoonnummer 085-5000401.
Edit: gevonden!
merk: Humax
Helpdesk: Helpdesk
telefoon: 085-5000401 / +44 208 326 6000
fax: geen
website helpdesk: http://www.myhumax.info/index.html sales-info@humax-digital.co.uk
website fabrikant: sales-info@humax-digital.co.uk Internationaal : www.humaxdigital.com
garantie: Nederland: klik hier / 085-5000401
HUMAX Electronics Co., Ltd. LONDON Tel: +44 208 326 6000 E-mail: sales-info@humax-digital.co.uk
service: Nederland: klik hier / 085-5000401
HUMAX Electronics Co., Ltd. LONDON Tel: +44 208 326 6000 E-mail: sales-info@humax-digital.co.uk
DOA: Nederland: klik hier / 085-5000401
http://www.copaco.nl/recl...ata.aspx?merken=HMX&All=J

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 30-10-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Vanochtend kwam mijn dochter naar beneden dat de Humax een foutmelding af. E37-32 en sommige andere kanalen E44-32.

Na enkele minuten verdween de error en deed alles het weer normaal. Iemand enig idee waardoor dit kan komen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

E37-32
Het error nummer E37-32 ontstaat indien er naar een kanaal gezapt wordt, waarvan het service ID niet voorkomt in de PAT van de betreffende Transportstream, of de PAT ontbreekt van betreffende TS.

De betekenis van de error is dus wel duidelijk, de oorzaak echter niet. Het probleem kan ook voorkomen als de data in de Database niet juist was / invalid / corrupted, verminking van de data in de live-stream zou door CRC controle niet mogen leiden tot een dergelijke fout melding.
Ff erop googlen is nogal leerzaam.

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 30-10-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 237909 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:54:
Sinds kort heb ik een maf probleempje, ik kan teletekst niet meer oproepen op RTL4 HD via de Humax. Via de tv gaat het goed.

Eergisteren op bezoek geweest bij een vriend met eveneens Humax5050c. Hij vertelde mij dat hij exact dezelfde probleem heeft. We hebben toen wat testjes gedaan, het blijkt dat de Humax wel teletekst kan weergeven op de normale RTL4 (kanaal 904) en niet op RTL4HD. We hebben beiden Ziggo.

Op de tv doet ie het goed, het is dus overduidelijk een bug van de Humax die op 1 of andere manier geen teletekst op HD kanalen ondersteund?

Dit samen met vele andere bugs, daar zou gewoon wat aan gedaan moeten worden, contact opnemen met de Humax?
Het signaal van de RTL HD kanalen dat door Ziggo naar de klanten wordt gestuurd is corrupt. De apparaat bedieners van Ziggo begrijpen helaas nog steeds niet wat er nu precies fout aan dat signaal is terwijl diverse klanten dat nu al meerdere keren voor ze hebben uitgezocht. Helaas heeft Ziggo geen technici in dienst zodat ze zelf het uitgestuurde signaal kunnen onderzoeken/controleren.
Helaas zie ik geen mail of chat of iets dergelijks, alleen maar een telnr en dat is niet handig ivm mijn gehoorprobleem.
Tegenwoordig is Quantis Electronics de Humax distributeur in Nederland. Dit zijn een paar voormalig Ziggo medewerkers die kennelijk de gewoonte van Ziggo hebben overgenomen om geen support emailadressen ter beschikking te stellen aan klanten. Wat zoeken levert de volgende informatie op via de website van Quantis Electronics:
http://www.quantiselectronics.com/Contact.aspx

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Contact
Adres   Vaalserbergweg 317
        5628 CH  EINDHOVEN

Telefoon Algemeen        085-5000400
Telefoon Sales           085-5000400
Telefoon Service         085-5000401
Telefax                  040-2157048
E-mail Algemeen          info@quantiselectronics.com
E-mail Afdeling Sales    sales@quantiselectronics.com
E-mail Afdeling Service  service@quantiselectronics.com
Homepage                 www.quantiselectronics.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 237909 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:19:
[...]

Ff erop googlen is nogal leerzaam.
Voor jouw misschien duidelijk, maar voor mij niet.
PAT = ?
Kan het te maken hebben met de terugzetten van de tijd vanacht?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Program Association Table, één van de tables die via de DVB Service Information (DVB-SI) wordt doorgegeven en door de digitale ontvanger gebruikt moet worden voor de configuratie. Zie ook:
http://www.etsi.org/deliv..._60/en_300468v011101p.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142694

Heb spontaan een probleem met de afstandsbediening (RM-F01)
Deze reageert ineens heel slecht, alsof hij geen contact maakt met de Humax.
Bij het indrukken van een willekeurige toets brandt het rode lampje wel, dus aan de batterijen ligt het niet.
Normaal licht het PVR-knopje niet op, toch?

Hoewel het PVR-knopje standaard en altijd probleemloos een signaal aan de HDR gaf, gaat dat dus nu ineens met erg veel moeite. Wat kan de oorzaak zijn? Kan ik de afstandsbediening opnieuw programmeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 142694 op 30-10-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:13
Anoniem: 142694 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:16:
Heb spontaan een probleem met de afstandsbediening (RM-F01)
Deze reageert ineens heel slecht, alsof hij geen contact maakt met de Humax.
Bij het indrukken van een willekeurige toets brandt het rode lampje wel, dus aan de batterijen ligt het niet.
Normaal licht het PVR-knopje niet op, toch?

Hoewel het PVR-knopje standaard en altijd probleemloos een signaal aan de HDR gaf, gaat dat dus nu ineens met erg veel moeite. Wat kan de oorzaak zijn? Kan ik de afstandsbediening opnieuw programmeren?
Probeer voor de flauwekul toch eens nieuwe batterijen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:35:
[...]

Het signaal van de RTL HD kanalen dat door Ziggo naar de klanten wordt gestuurd is corrupt. De apparaat bedieners van Ziggo begrijpen helaas nog steeds niet wat er nu precies fout aan dat signaal is terwijl diverse klanten dat nu al meerdere keren voor ze hebben uitgezocht. Helaas heeft Ziggo geen technici in dienst zodat ze zelf het uitgestuurde signaal kunnen onderzoeken/controleren.

[...]

Tegenwoordig is Quantis Electronics de Humax distributeur in Nederland. Dit zijn een paar voormalig Ziggo medewerkers die kennelijk de gewoonte van Ziggo hebben overgenomen om geen support emailadressen ter beschikking te stellen aan klanten. Wat zoeken levert de volgende informatie op via de website van Quantis Electronics:
http://www.quantiselectronics.com/Contact.aspx

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Contact
Adres   Vaalserbergweg 317
        5628 CH  EINDHOVEN

Telefoon Algemeen        085-5000400
Telefoon Sales           085-5000400
Telefoon Service         085-5000401
Telefax                  040-2157048
E-mail Algemeen          info@quantiselectronics.com
E-mail Afdeling Sales    sales@quantiselectronics.com
E-mail Afdeling Service  service@quantiselectronics.com
Homepage                 www.quantiselectronics.com
toon volledige bericht
Mijn TV kan wel teletekst weergeven op RTL4HD, de Humax niet. Ik ben een beetje benieuwd waar jij vandaan haalt dat de RTL4HD signaal corrupt is en wat hebben de klanten dan uitgezocht. In het Ziggo topic op tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Anoniem: 237909 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:54:

Nee, dat is te kort door de bocht. NED1/2/3 zijn ook HD en daar werkt teletekst wel. Ook op RTL werkt het afentoe wel, maar meestal niet. Mijn TV's zijn analoog, dus ik kan niet anders kijken dan met (2x) 5050c. Om toch teletekst te kunnen zien, heb ik een non-HD RTL-zender toegevoegd aan mijn favorieten. NetHD geeft bij mij sowieso 90% van de tijd geen bekijkbaar beeld. Ik verdenkt het Ziggo-modem van de buren (op kan. 11) ervan dat dit storing geeft. Net5 kijken we voorlopig maar non-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 237909 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:46:
Mijn TV kan wel teletekst weergeven op RTL4HD, de Humax niet. Ik ben een beetje benieuwd waar jij vandaan haalt dat de RTL4HD signaal corrupt is en wat hebben de klanten dan uitgezocht. In het Ziggo topic op tweakers.net?
In feite doet je TV het dan niet goed, want gezien de timestamps van de video, audio en teletext elementary streams van de RTL HD kanalen kunnen deze drie componenten niet gelijktijdig weer worden gegeven zonder eerst uren aan data te bufferen. Dat je TV wel de teletext van de RTL HD weergeeft toont aan dat de TV de teletext elementary stream niet synchroniseert met de weergave van video en audio. Sommige Humax ontvangers constateren af en toe wel de grote timestamp afwijking van de teletext elementary stream t.o.v. de video en audio streams en kiezen er dan voor om teletext niet weer te geven.

Eén en ander is aan te tonen door DVB analyse waarvan de resultaten zijn meegedeeld op het Ziggo gebruikers forum nadat de meelezende apparaat bedieners van Ziggo zich weer eens in stil zwijgen hulden terwijl hun klanten klaagden over het ontbreken van teletext bij de RTL HD kanalen op sommige Humax ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Toff schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:44:
Ik verdenkt het Ziggo-modem van de buren (op kan. 11) ervan dat dit storing geeft.
Nee, de timestamps van de teletext elementary streams van de RTL HD kanalen hebben een te grote afwijking t.o.v. de video en audio elementary streams waardoor sommige Humax ontvangers (af en toe) besluiten om geen teletext weer te geven. Die timestamps zijn nodig om de diverse elementary streams van een kanaal middels buffering op elkaar te synchroniseren voor weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
ArChie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:11:
[...]

Nee, de timestamps van de teletext elementary streams van de RTL HD kanalen hebben een te grote
Ik had het over de storing die ik ondervind op Net5HD, bij beeld/geluid.

Waarom lukt teletekst wel bij o.a. Ned1/2/3HD?

[ Voor 11% gewijzigd door Toff op 31-10-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu is het zelfs zo dat ik op mijn tv geen enkele zender kan bekijken, hij zegt nu steeds: geen programma beschikbaar en toont dan zwart beeld op elk kanaal, ook op 904.

De humax daartegenin toont gelukkig nog wel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142694

hansie18 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:35:

Probeer voor de flauwekul toch eens nieuwe batterijen...!
Dat had ik natuurlijk al wel gedaan voordat ik hier ging posten, had ik even moeten vermelden.
Blijft een vreemd probleem, heel vervelend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Toff schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:14:
Waarom lukt teletekst wel bij o.a. Ned1/2/3HD?
Omdat er bij die kanalen geen sprake is van een grote afwijking van de timestamps van de teletext elementary stream t.o.v. de video en audio elementary streams. De Humax ontvanger is daardoor dan wel in staat om met normale buffering alle elementary streams van een kanaal te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:06:
Eén en ander is aan te tonen door DVB analyse waarvan de resultaten zijn meegedeeld op het Ziggo gebruikers forum nadat de meelezende apparaat bedieners van Ziggo zich weer eens in stil zwijgen hulden terwijl hun klanten klaagden over het ontbreken van teletext bij de RTL HD kanalen op sommige Humax ontvangers.
Blijkbaar is het ook helemaal geen probleem van Ziggo maar van RTL en/of Humax. Hier bij Caiway is er op de 5050 ook geen teletekst op HD-zenders van RTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had Humax al gemaild op dat mailadres die ik eerder gaf, nog geen enkel antwoord gehad. Straks maar die andere nederlandse mailadres proberen die iemand na mij gaf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
asmi schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:55:
Blijkbaar is het ook helemaal geen probleem van Ziggo maar van RTL en/of Humax.
Waar wordt dan gezegd dat Ziggo het probleem veroorzaakt? Ik geef aan dat Ziggo het laat afweten wanneer het aankomt op het onderzoeken van technische klachten. Sowieso hadden Ziggo, en gezien jouw ervaring ook Caiway, moeten onderzoeken of de door RTL geleverde HD bron signalen voldeden aan de specificaties voordat ze deze opnemen in het door hen samengestelde digitale TV signaal. Als ze dat gedaan hadden dan hadden ze maanden geleden al kunnen constateren dat er iets niet in orde was aan het door RTL aangeleverde signaal en dus toen al RTL kunnen aansporen om het signaal te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
ArChie schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:58:
Sowieso hadden Ziggo, en gezien jouw ervaring ook Caiway, moeten onderzoeken of de door RTL geleverde HD bron signalen voldeden aan de specificaties voordat ze deze opnemen in het door hen samengestelde digitale TV signaal. Als ze dat gedaan hadden dan hadden ze maanden geleden al kunnen constateren dat er iets niet in orde was aan het door RTL aangeleverde signaal en dus toen al RTL kunnen aansporen om het signaal te corrigeren.
Volgens mij overschat je de rol van het kabelbedrijf nogal; je kunt je pijlen beter richten op degenen die het probleem zouden kunnen oplossen, dus RTL of Humax. Als de programma's op RTL je niet bevallen heeft het ook geen zin om over Ziggo te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wij klagen bij RTL: pointless.
Ziggo die klaagt bij RTL: dat zou wel eens zin kunnen hebben.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
asmi schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:40:
Volgens mij overschat je de rol van het kabelbedrijf nogal; je kunt je pijlen beter richten op degenen die het probleem zouden kunnen oplossen, dus RTL of Humax.
Ik overschat niets. Ik heb een overeenkomst met Ziggo. Het door Ziggo samengestelde signaal dat op mijn adres door Ziggo wordt afgeleverd is niet correct, dus spreek ik daar Ziggo op aan. Als Ziggo na onderzoek van mening is dat het signaal dat zij ontvangen van hun leverancier al niet correct is, dan is het aan Ziggo om contact op te nemen met die leverancier aangezien Zggo een overeenkomst heeft met die partij.

Het is al te triest voor woorden dat klanten zelf technisch onderzoek moeten gaan doen naar de oorzaak van problemen en Ziggo net blijft doen alsof ze niet weten wat er fout gaat waarbij ze via de helpdesk trachten om klagende klanten af te schepen met een onzin verklaring. Als ze een gebrek aan kennis hebben, dan huren ze maar expertise in om dit op de juiste manier te verwoorden richting hun leverancier in een poging dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Hoeveel DVB-C apparatuur zal Ziggo voor de "certificering" al hebben laten verprutsen om toch teletext bij RTL HD weer te geven terwijl ze hun eigen samengestelde signaal niet in orde blijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:40:
Wij klagen bij RTL: pointless.
Ziggo die klaagt bij RTL: dat zou wel eens zin kunnen hebben.
Sowieso is het de taak van Ziggo. Ziggo is immers de partij die een overeenkomst heeft met RTL, niet de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar je schrijft ook dat het zinloos is om bij Ziggo te klagen omdat zij toch niets doen? En dus? Wat nu? Afwachten tot het vanzelf oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 237909 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:37:
Maar je schrijft ook dat het zinloos is om bij Ziggo te klagen omdat zij toch niets doen? En dus? Wat nu? Afwachten tot het vanzelf oplost?
Dat is juist het probleem ;)
Wij moeten klagen bij Ziggo, maar die doen daar niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Laatst online: 09-05 20:44
daanNL schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 11:07:
Sinds kort heb ik een probleem dat bij mijn Humax het geluid niet meer synchroon loopt met het beeld na live-tv op pauze gezet te hebben en vervolgens weer verder te kijken met timeshifting.

Iemand hier bekend mee?
Heb dat ook, niet heel ernstig maar wel zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

deepbass909 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:54:
[...]

Update:
[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Inmiddels heb ik wat meer kunnen testen. Ik heb nu tijdelijk de iHDR-5050c van m'n ouders hier staan om te kijken of die hetzelfde probleem heeft. In eerste instantie leek dat niet zo te zijn, maar vandaag schakelde die met precies hetzelfde beeld in...
Bij m'n ouders doet hij het wel altijd goed, dus aan de ontvanger kan het niet liggen. Kabels kan ik ook uitsluiten, want én de overlays gaan wel goed én met component heb ik dezelfde beeldstoring. Daarmee kan ik ook gelijk de tv uitsluiten als bron van de problemen.

Blijft als enige variabelen de kabelmaatschappij en de smartcard over... Mijn ouders zitten bij Ziggo, ik bij Caiway. Beiden hebben de 5050c gecertificeerd, dus daar zit het niet in. Ik zet nu dus even m'n geld in op de smartcard...

Wat is jullie advies? Contact opnemen met Humax hierover, of het eerst aankaarten bij Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik heb niet helemaal gevolgd maar hoe zit het met je TV. Met 2 verschillende decoders en 2 verschillende ingangen, dan kan je naar mijn mening je TV ook niet uitsluiten. HDMI kan vervelend doen maar component over het algemeen niet. Het zou kunnen betekenen dat je TV niet goed overweg kan met het HD signaal wat Humax uitstuurt.

Je smartcard weet ik niet. Deze is redelijk passief (wel of geen signaal). Van Ziggo kant kan ik het me bijna niet voorstellen want dan hadden veel meer mensen dit probleem moeten hebben. Het kan in de kabel naar jouw huis zitten, al is dat lastig. Meer waarschijnlijk zijn de kabels en aansluitingen in je eigen huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

deepbass909 schreef op zondag 06 november 2011 @ 01:18:
[...]

Inmiddels heb ik wat meer kunnen testen. Ik heb nu tijdelijk de iHDR-5050c van m'n ouders hier staan om te kijken of die hetzelfde probleem heeft. In eerste instantie leek dat niet zo te zijn, maar vandaag schakelde die met precies hetzelfde beeld in...
Bij m'n ouders doet hij het wel altijd goed, dus aan de ontvanger kan het niet liggen. Kabels kan ik ook uitsluiten, want én de overlays gaan wel goed én met component heb ik dezelfde beeldstoring. Daarmee kan ik ook gelijk de tv uitsluiten als bron van de problemen.

Blijft als enige variabelen de kabelmaatschappij en de smartcard over... Mijn ouders zitten bij Ziggo, ik bij Caiway. Beiden hebben de 5050c gecertificeerd, dus daar zit het niet in. Ik zet nu dus even m'n geld in op de smartcard...

Wat is jullie advies? Contact opnemen met Humax hierover, of het eerst aankaarten bij Caiway?
Dit probleem ligt toch echt aan de decoder zelf. Wellicht dat er wel iets is met de communicatie met de TV waardoor het getriggered wordt, want mijn ouders met een Samsung UE46D8000 hebben dit probleem wel en ik met mijn Sony KDL40V4000 niet.

-- Edit: alhoewel, ik lees dat met component het ook is en dat is eenrichtingsverkeer naar je TV toe. Raar. Het is toch echt iets met de decoder zelf iig. Met het signaal zelf heeft het niets te maken, als dit soort storing zich voordoet is de signaalkwaliteit nog steeds 100% met een BER van 0. En puur het feit dat even zappen naar een niet-HD zender het probleem fixt geeft echt aan dat de decoder zelf de schuldige is.

-- Edit #2: was tijdens het kijken met component de HDMI ook nog aangesloten? Indien zo, ontkoppelen, wie weet heeft dat toch nog effect ook al kijk je via component.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 06-11-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Het zou dus ook aan de TV liggen. De ene TV heeft het wel en de andere niet. Dit wijst niet per definitie naar de ontvanger.

2 ontvangers op 1 TV geven het probleem. 1 ontvanger op een andere TV niet. Voor mij geen duidelijk aanwijzing dat de ontvanger het is.

[ Voor 35% gewijzigd door Athome op 06-11-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Eigenlijk zou eens zo'n stukje moeten worden opgenomen. Dus als de beeldstoring zich voordoet, even een minuutje ofzo opnemen. Dan even zappen naar een niet-HD zender om de beeldstoring op te heffen en vervolgens de opname bekijken om te zien of de storing ook in de opname zelf zit.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste