Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het gaat over de RM-F01 :?

Gevonden :P
Het is dus op de humax zelf, ik dacht op de afstansbediening :+

[ Voor 60% gewijzigd door hjs op 31-03-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:28

DyStiC

'Atta way, baby!

hjs schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:16:
Gevonden :P
Het is dus op de humax zelf, ik dacht op de afstansbediening :+
Erhh.. Op de afstand bediening zit toch ook helemaal geen klepje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-06 11:37
DyStiC schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:22:
[...]

Erhh.. Op de afstand bediening zit toch ook helemaal geen klepje :D
Alleen het batterijklepje. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
GRUMBLER schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:07:
Ik zie plots bij mijn opgenomen programma's onder media-video geen iconen ook niet van hoofdstukken.
Iemand een idee?
(De oude opgenomen programma's geven alles goed weer ook de hoofdstukken, maar de nieuwe zijn 'grijs', de opname wel gelukt ed, maar geen plaatje zeg maar.)
Niemand?
Ik zie dus sinds begin maart als ik kijk bij de opgenomen programma's geen voorbeeld/plaatje meer ook niet per hoofdstuk het is gewoon grijs. De programma's daarvoor hebben dit niet.
Heb ik iets fout ingesteld (volgens mij niet)? Komt iemand dit bekend voor? Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:01

Vis

Heb ik ook wel eens, maar volgens mij alleen als de opname nog bezig is.. Zodra de timer is afgelopen met opnemen, krijg ik de voorbeeld plaatjes te zien...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Ik zie dus sinds maart 2011 helemaal geen miniatuurafbeeldingen van opnames (zo heet dat volgens Humax), heb er geen verklaring voor. De schijf was misschien vol tegen die tijd maar daarna heeft hij ook wel op 80% gestaan. Van oude opnames voor die tijd zie ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Wildfire

Joy to the world!

Heb je de Humax al eens gereset? Opnames gaan daarmee niet verloren als ik me niet vergis.

En als je de opnames wel kunt missen (bv. door overzetten naar PC) kun je nog overwegen de hardeschijf eens te formatteren nadat je de reset hebt gedaan. Of misschien vantevoren en achteraf. Voor de zekerheid :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:04
downtime schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:51:
[...]

Goeie tip. Bij mij zat die folie er dus al twee jaar op :o

Het zal wel niet veel schelen maar alle beetjes helpen natuurlijk :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je leert altijd bij. Hier ook na twee jaar het folietje er eens afgehaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

Harmen schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:20:
Merk wel dat juist opnemen erg lastig is. Programma's beginnen vaak te laat en gaan te lang door.
Laatst miste ik de laatste 5 minuten. Erg lastig.
Heb nu een extra 5min opname functie ingesteld.

Is het ook mogelijk om in een opname te knippen? (eerste/laatste 5 min eruit halen oid)
Aha, ik ben dus niet de enige die er ieder keer weer hiertegenaanloopt.

Ik vind het wel teleurstellend dat de internettoegang voor de 5050c geen meerwaarde biedt zoals het correct tijdig beginnen en tijdig eindigen.
Toff schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:51:
[...]

Ben je nu serieus? Op pagina 40 van de gebruiksaanwijzing kan je lezen dat je standaard extra begin- en eindtijd kan toevoegen aan je opnamen. (Systeeminstellingen/Opname opties).
Bedankt voor de info.

Edit: moet zijn Menu>Systeeminstellingen>Media Instelling>Opname Opties.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 27-04-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 13:54
Geen zin om het héle topic weer door te lezen, dus hier mijn vraag: nog vooruitgang in films (moest eerst door een timeline toe te voegen en dan een .ts bestand te maken oid) naar de 5050c te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19
Sinds enige tijd heeft mijn 5050c de nare gewoonte gekregen om zelf een adres te kiezen, hoewel alles op "handmatig" staat. Best vervelend, omdat dit soms halverwege datatransport gebeurt... Vreemd, want sinds de update dacht ik ervanaf te zijn, maar het is onverklaarbaar teruggekomen. Meer mensen deze ervaring en - wat fijner zou zijn - een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 02:03
Toff schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:33:
Sinds enige tijd heeft mijn 5050c de nare gewoonte gekregen om zelf een adres te kiezen, hoewel alles op "handmatig" staat. Best vervelend, omdat dit soms halverwege datatransport gebeurt... Vreemd, want sinds de update dacht ik ervanaf te zijn, maar het is onverklaarbaar teruggekomen. Meer mensen deze ervaring en - wat fijner zou zijn - een oplossing?
De oplossing is wat werk maar ook (in principe) makkelijk. :9
Via je router kom je de mac adressen te weten. En in diezelfde router kun je vaste ip adressen toekennen aan de hand van de aangemelde apparatuur (mac adressen).
Ik heb dat zelf ook gedaan omdat mijn mediaspeler soms de weg kwijt was naar mijn pc wanneer er bv. een laptop werd aangezet. Het voordeel is dat je geen volgorde van apparatuur aanzetten hoeft te volgen. Ik moest bv. beginnen met mijn tv, daarna pc, mediaspeler, en dan evt. een laptop etc. om alles goed met elkaar te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
@ JantjeKoud: Je hebt waarschijnlijk gelijk, het is nu te laat in de avond om het te proberen, maar het hééft een hele tijd (bijna een jaar) prima gewerkt, zonder ingrepen in de router. Ben het wel zat nu, dus morgen ofzo eens jouw oplossing testen. het blijft vreemd: Instelling handmatig en géén gegevens van router, DNS-server, gateway, of wat dan ook ingegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
@Toff: Dit is niet zo zeer een probleem van de Humax. Dit komt toch van de router. Een ip-adres wordt voor een aantal minuten toegekend en daarna vernieuwd. Schijnbaar wordt er dan een ander adres toegekend aan de aangesloten apparatuur. Dit was bij mij ook het geval. :9 Ook een TP-Link WR1043N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:49
^^ je kan ook gewoon een handmatig ip-adres toekennen dat buiten de dhcp range van je router valt.
Zo deelt mijn router slechts 10 ip adressen uit vanaf 192.168.1.100. Maar mijn humax, ps3 en draadloze printer zitten in de 192.168.1.5 t/m 8. De router is .1 simpel toch

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Het heeft ongeveer een jaar gewerkt met de instelling "handmatig" op de Humax, met een adres dat gewoon in de range van de router viel. Het blijft "gek" dat de router, die op geen enkele manier in de instellingen van de Humax voorkomt, toch het adres in de Humax kan veranderen. Overigens geen TP-Link WR1043N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JantjeKoud schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:42:
@Toff: Dit is niet zo zeer een probleem van de Humax. Dit komt toch van de router. Een ip-adres wordt voor een aantal minuten toegekend en daarna vernieuwd. Schijnbaar wordt er dan een ander adres toegekend aan de aangesloten apparatuur. Dit was bij mij ook het geval. :9 Ook een TP-Link WR1043N?
Normaal gesproken mag dat niet gebeuren. Bij een DHCP-lease van bijvoorbeeld 10 uur zou de client (de Humax in dit geval) voor het verstrijden van de lease-periode een verlenging moeten vragen en die zou (normaal gesproken) ook toegekend worden door de DHCP-server. Zolang beide apparaten blijven aanstaan zal het IP-adres daardoor nooit wijzigen.
Toff schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:32:
Het heeft ongeveer een jaar gewerkt met de instelling "handmatig" op de Humax, met een adres dat gewoon in de range van de router viel. Het blijft "gek" dat de router, die op geen enkele manier in de instellingen van de Humax voorkomt, toch het adres in de Humax kan veranderen. Overigens geen TP-Link WR1043N.
Ik weet niet of het jouw probleem verklaart maar het handmatige adres op de Humax mag natuurlijk helemaal niet in de range van de router voorkomen. Je riskeert op die manier dat de router een adres uitdeelt wat ook al handmatig op de Humax ingesteld was. En wellicht springt de Humax terug op automatische instellingen als het een adresconflict signaleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
downtime schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:46:
[...]

Normaal gesproken mag dat niet gebeuren. Bij een DHCP-lease van bijvoorbeeld 10 uur zou de client (de Humax in dit geval) voor het verstrijden van de lease-periode een verlenging moeten vragen en die zou (normaal gesproken) ook toegekend worden door de DHCP-server. Zolang beide apparaten blijven aanstaan zal het IP-adres daardoor nooit wijzigen.

[...]

Ik weet niet of het jouw probleem verklaart maar het handmatige adres op de Humax mag natuurlijk helemaal niet in de range van de router voorkomen. Je riskeert op die manier dat de router een adres uitdeelt wat ook al handmatig op de Humax ingesteld was. En wellicht springt de Humax terug op automatische instellingen als het een adresconflict signaleert.
Dit is idd een veel logische-se're verklaring van je probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
downtime schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:46:
[...]
En wellicht springt de Humax terug op automatische instellingen als het een adresconflict signaleert.
Maar de auto-instellingen staan allemaal op nul... Ik zal toch eens in de router moeten duiken, maar ik zal nooit snappen, waarom het zo lang probleemloos gewerkt heeft en nu niet meer. Ik heb niks veranderd iig.

edit: Het lijkt erop dat mijn "probleem" is opgelost, door een adres in de router te reserveren (dat overigens gewoon in het bereik van de router DHCP ligt). Begrijpen doe ik het nog niet, maar ik kan daar wel mee leven. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Toff op 11-05-2011 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Toff schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:32:
[...]

Maar de auto-instellingen staan allemaal op nul... Ik zal toch eens in de router moeten duiken, maar ik zal nooit snappen, waarom het zo lang probleemloos gewerkt heeft en nu niet meer. Ik heb niks veranderd iig.
Een reset na de update wellicht? Bij mij stond de ftp server weer op uit sinds de update.
(Hoewel dat alweer een poosje geleden is. Computers blijven 'rare' jongens) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Nee, na de update was het nu juist in orde gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209642

Is het opstarten van de humax nog te versnellen?

of anders, zou het slecht zijn voor de harddisk als ik humax gewoon "aan" laat staan en alleen de Tv uit doe?

ik stoor me nogal aan het trage opstarten. en ja, hij staat al op Normal standby mode. scheelt wel 3 seconden met de "slow" standby mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 16:44
Anoniem: 209642 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:41:
Is het opstarten van de humax nog te versnellen?

of anders, zou het slecht zijn voor de harddisk als ik humax gewoon "aan" laat staan en alleen de Tv uit doe?

ik stoor me nogal aan het trage opstarten. en ja, hij staat al op Normal standby mode. scheelt wel 3 seconden met de "slow" standby mode
Heb de mijne al 1.5 jaar niet uit gehad dus geen probleem, alleen wat meer stroomverbruik maar mijn huur is all-in dus :D

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Occy74 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:50:
[...]

Heb de mijne al 1.5 jaar niet uit gehad dus geen probleem, alleen wat meer stroomverbruik maar mijn huur is all-in dus :D
Ik kan me voorstellen dat de harddisk wel de hele tijd blijft opnemen en dus blijft spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 19:44

Laguna

Connaisseur

@Dokus79

Natuurlijk gaat dat op den duur ten koste van je harde schijf, zoals je zelf al aangeeft wordt die dan constant beschreven. Of ruil 'm met iemand om voor een 5200c die heeft dat probleem niet (je moet wel eerst de energiebesparende modus uitschakelen). Je hebt dan binnen enkele seconden beeld na het aanzetten van de 5200c :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laguna schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:25:
@Dokus79

Natuurlijk gaat dat op den duur ten koste van je harde schijf, zoals je zelf al aangeeft wordt die dan constant beschreven. Of ruil 'm met iemand om voor een 5200c die heeft dat probleem niet (je moet wel eerst de energiebesparende modus uitschakelen). Je hebt dan binnen enkele seconden beeld na het aanzetten van de 5200c :)
aan de andere kant, zo'n schijfje kost tegenwoordig geen drol meer en schijnt redelijk makkelijk te vervangen te zijn. Alleen je garantie verloopt. Nou, die heb ik denk ik toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb het al eerder gevraagd, maar nog geen reactie gezien, dus nogmaals maar:
Toen ik de Humax net had, duurde het lang voordat dat ding opgestart was. Vervolgens heeft hij sinds een maand of 8, ongeveer de eerste 6 maanden snel opgestart, echt binnen enkele seconden, en nu opeens weer zo f*cking traag.

Hebben meer dit meegemaakt? Zo ja, weten jullie hoe dit kwam, en hoe ik dat weer terug kan krijgen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

c70070540 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:08:
Ik heb het al eerder gevraagd, maar nog geen reactie gezien, dus nogmaals maar:
Toen ik de Humax net had, duurde het lang voordat dat ding opgestart was. Vervolgens heeft hij sinds een maand of 8, ongeveer de eerste 6 maanden snel opgestart, echt binnen enkele seconden, en nu opeens weer zo f*cking traag.

Hebben meer dit meegemaakt? Zo ja, weten jullie hoe dit kwam, en hoe ik dat weer terug kan krijgen?
Jawel. Helaas en nogmaals helaas.

hardware-lover in "\[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic"

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 12-05-2011 23:19 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de mijne 2 maanden of zo, heb nooit een snelle opstarttijd meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Heb de mijne al kweet niet hoelang, en wacht altijd vol ongeduld tot ik eens beeld heb. Nog nooit niet snel opstarten gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Wildfire schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:12:
Heb je de Humax al eens gereset? Opnames gaan daarmee niet verloren als ik me niet vergis.

En als je de opnames wel kunt missen (bv. door overzetten naar PC) kun je nog overwegen de hardeschijf eens te formatteren nadat je de reset hebt gedaan. Of misschien vantevoren en achteraf. Voor de zekerheid :)
Heb ik gedaan, paar weken terug al en idd, de icoontjes (ook per hoofdstuk) zijn bij bijna alle opnames terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Ok, dank, maar ik zie helaas nog geen oplossing of oorzaak daarin.
hardware-lover schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:43:
Is er sinds kort nog een of andere auto_update uitgekomen voor de Humax die ik over het hoofd gezien heb?
Het apparaat start sinds een week supersnel op vanuit stand-by, ik bedoel dus binnen 2 seconden beeld.
Nu had ik dit voorheen ook wel eens als de Humax met een ingestelde opname bezig was maar dat is het nu zeker niet. Ik moest voorheen toch echt flink langer wachten (± 15-20 sec.) en ik had de energiezuinigste stand niet in gebruik. Iemand sinds kort met hetzelfde verschijnsel?
Jouw reactie had ik inderdaad gezien, dus de eerste vraag, hebben nog meer mensen dit meegemaakt, was al beantwoord.
Heeft iemand al een oorzaak of een oplossing hiervoor?

[ Voor 199% gewijzigd door Gé Brander op 13-05-2011 08:40 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Hier ook geen idee van het snel opstarten vanuit standby...

Hij start bij mij ook alleen snel op als de Humax toevallig aan het Updaten is, of een programma aan 't opnemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil mijn Humax 5050c in een dichte kast gaan plaatsen. Ik heb daarvoor dan een (IR) ontvanger nodig zodat mijn afstandbediening wel gewoon blijft werken. kan dit? zo ja, heeft iemand een link naar zo'n apparaatje? en zijn er nog specifieke dingen, (specs?) waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 209642 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:22:
Ik wil mijn Humax 5050c in een dichte kast gaan plaatsen. Ik heb daarvoor dan een (IR) ontvanger nodig zodat mijn afstandbediening wel gewoon blijft werken. kan dit? zo ja, heeft iemand een link naar zo'n apparaatje? en zijn er nog specifieke dingen, (specs?) waar ik op moet letten?
Gewoon zoiets als de Marmitek Invisible Control Set. Heb er zelf eentje, waarmee ik o.a. de 5050c bedien.

(ps: Conrad heeft ook een setje voor hetzelfde geld maar dan met een universele afstandsbediening erbij maar dat is nog een preorder)

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 17-05-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Is er een manier om de brightness van het schermpje op het apparaat te verlagen? Deze vind ik wel erg fel waardoor mijn aandacht van de tv afgeleid wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

daanNL schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:35:
Is er een manier om de brightness van het schermpje op het apparaat te verlagen? Deze vind ik wel erg fel waardoor mijn aandacht van de tv afgeleid wordt....
Wat zoeken in dit topic resulteert in JantjeKoud in "\[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic" of ipv je 5050c de 5200c nemen daarbij kan de brightness van het display wel omlaag :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vis schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

Maar dit blijft niet toch? Nadat je de Humax weer uitgezet hebt, en weer aan.. staan de instellingen weer fout... vaak
Sinds afgelopen woensdag heb ik ook een iHDR-5050c staan en ik loop ook tegen een audio-sync probleem aan. Via de A/V instellingen kan ik de vertraging goed zetten (ongeveer 200ms), maar zodra de Humax uitgezet wordt en weer aan, heb ik weer hetzelfde verschil in audio als wanneer de Humax op 0ms staat. De audio-vertraging op 0 zetten, en dan weer op 200 lost dit op, maar dat is wel heel erg irritant.

Ik vind op internet wel heel veel bevestigingen van het probleem, maar geen oplossing. Heeft iemand hier wel een idee over?

Oplossingen met anders aansluiten, buiten de optische uitgang van de Humax om, zijn eigenlijk geen optie. Via de tv krijg ik alleen 2.0 door (met films wel zo prettig) en de versterker heeft geen HDMI, dus ik zit eigenlijk wel vast aan de optische uitgang van de Humax...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 14:04
GRUMBLER schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:07:
Ik zie plots bij mijn opgenomen programma's onder media-video geen iconen ook niet van hoofdstukken.
Iemand een idee?
(De oude opgenomen programma's geven alles goed weer ook de hoofdstukken, maar de nieuwe zijn 'grijs', de opname wel gelukt ed, maar geen plaatje zeg maar.)
de hoofdstukken en dergelijke worden niet meteen gemaakt,maar volgens mij pas als je hem aan en uit hebt gezet met de afstandbediening.
dus dat kan kloppen.

er is een ander verschil tussen de 5050c en de 5200, namelijk dat de 5200 minder tuners heeft volgens mij.
bij de 5050c kun je als je geluk hebt 2 programmas opnemen, en 1 programma kijken. bij de 5200 1 opnemen en 1 kijken. volgens mij.
ik zal ook eens die folie checken, maar veel zal het niet schelen gok ik. dat je er recht voor moet zitten hangt denk ik af van hoe diep de ir sensor in de behuizing zit en hoe groot het gat is waardoor de signalen de beheuizing kunnen binnendringen.

maar omdat mijn versterker ook al zon lastige ab heeft, is het niet echt een bijkomende ramp in mijn geval. wel erg vervelend als ik met de beamer wil kijken, want die staat haaks op de humax..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

engelbertus schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:12:
[...]

er is een ander verschil tussen de 5050c en de 5200, namelijk dat de 5200 minder tuners heeft volgens mij.
bij de 5050c kun je als je geluk hebt 2 programmas opnemen, en 1 programma kijken. bij de 5200 1 opnemen en 1 kijken. volgens mij.
Nee, zowel de 5050c als de 5200c beschikken over 2 tuners. Met beide is dan ook hetzelfde mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
engelbertus schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:12:
[...]

de hoofdstukken en dergelijke worden niet meteen gemaakt,maar volgens mij pas als je hem aan en uit hebt gezet met de afstandbediening.
dus dat kan kloppen.
Als je een paar posts boven je had gekeken, dan had je kunnen lezen dat mijn probleem al opgelost is door het aan en uitschakelen van de humax. Toen waren de hoofdstukken c.a. terug bij bijna alle opnames.
Het rare was dus, dat het oude opgenomen programma's waren die geen afbeedlingen (meer) vertoonden.
Dat van de net opgenomen programma's wist ik, daar ging mijn vraag niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ok. .. dat is mooi dan. ten tijde dat de 5200c nog niet uitgekomen was, en er alleen specs van bekend waren, werd dat verschil namelijk wel telkens verkondigd. ik vond het al een vreemd situatie, dat dat niet meer zou kunnen met de "opvolger" misschien moet ik eens om me heen gaan kijken alvast voor de 5200c dan, en de 5050c naar de slaapkamer sturen oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

engelbertus schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:45:
ok. .. dat is mooi dan. ten tijde dat de 5200c nog niet uitgekomen was, en er alleen specs van bekend waren, werd dat verschil namelijk wel telkens verkondigd. ik vond het al een vreemd situatie, dat dat niet meer zou kunnen met de "opvolger" misschien moet ik eens om me heen gaan kijken alvast voor de 5200c dan, en de 5050c naar de slaapkamer sturen oid :)
Ik weet niet waar je dat telkens verkondigd hebt zien worden, maar ik las alles van de 5200c tot aan de uiteindelijke release en daar staat mij echt niets van bij.

De verschillen tussen de 5050c en 5200c zijn momenteel niet noemenswaardig (hoewel de 5200c wel een stuk geschikter voor de slaapkamer zou zijn, aangezien het scherm een stuk minder licht geeft). Pas na de firmware update later dit jaar zal dat moeten gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Vandaag is mijn tweede 5050c binnengekomen, voor de slaapkamer. Belangrijkste reden is, dat mijn vrouw graag series opneemt en ik graag films. Dan is gelijktijdig twee opnemen en soms een derde kunnen kijken net te weinig, zo blijkt in de praktijk. Digitale kwaliteit en extra kanalen zijn een mooie bonus.
Als ervaren gebruiker was installatie een peulenschil natuurlijk, maar bij de codering van de extra knoppen van de AB ging het mis. Wat ik ook probeerde, de codes voor mijn TV kreeg ik niet werkend. Het leek wel of er maar 3 cijfers geaccepteerd werden, ipv de gebruikelijke 4... Sterker nog, dat wás zo! Blijkbaar - zo bleek na lezing van de op CD meegeleverde gebruikershandleiding - is voor de laatste versie van de AB een andere - 3-cijferige - code vereist, dan voor de oudere versie. Je moet er maar op komen! Er zijn meer verschillen - zo schakelt de TV-knop op de nieuwe AB tussen de laatste 2 gekozen kanalen, waar die van de oude niets doet, dus zelfs een "bekend" apparaat is weer even wennen. Hopelijk niet teveel van dit soort "verrassingen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 20-06 11:29

seninha

god's right foot

Vanmiddag is mijn Humax 5050c binnen gekomen. Deze heb ik als vervanger van mijn oude 9200i.

In de tussen tijd heb ik een Cisco Interactieve recorder van een maat van me gebruikt en toen vond ik (buiten de HD kanalen ) het beeld echt bagger.

Nou is dus vanmiddag de 5050c binnen gekomen en na alles aangesloten te hebben viel me op dat alle NON HD zenders NIET Scherp zijn :|
Net zoals met de Cisco decoder.

Ik heb juist de Humax genomen omdat ik met de 9200i echt prachtig beeld had.Zowat alle digitale zender zagen er perfect scherp uit.

Nu vraag ik met af of het onscherp probleem kan zijn omdat de decoder nu 720P wegstuurt en via HDMI aangesloten is terwijl de 9200i via Scart. TV is een Panasonic Plasma (geen full HD)

Of zou het een kabel probleem zijn? Valt me namelijk op dat als decoder uit zet de analoog signaal ontzettend veel sneeuw geeft.

(ik heb na de TV aansluiting aan de muur een versterker hangen omdat we boven ook een TV hebben, dit was hiervoor geen probleem)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
de sneeuw komt doordqat het signaal van de coax door de humax gaat, en op een of andere manier wordt dat signaal alleen goed doorgestuurd als de humax aan staat
ik hed de coax nu met een splitter voor de humax al naar de tv lopen. mede omdat de coax uit van de humax het pennetje af is gebroken.

nu gebruik ik de tv echter nooit meer via de coax kabel. alleen al omdat de AB van de tv dan in de la kan blijven liggen.

dat sd beelden via hdmi niet mooi zijn kan ook aan de tv kiggen. die doet soms ook nog dingen met digitale sinalen om ze beter te maken of te scalen oid.

misschen dat e.e.a veranderen qia instellingen dan helpt. de sd signalen als sd ( 576i of p ) naar de tv sturen kan helpen?

waar ik las dat de 5200 minder kijk/record opties had vanwege de tuners weet ik niet meer. misschien ben ik in de war met de 5100c, als die er ook is ?

iig was destijds de 5050c voor mij nog de meest goeie keus.

weet iemand wat de maximale grootte van de harde schijf is als je deze wilt vervangen?
heeft er wel eens iemand geporbeerd een externe dvd speler aan te sluiten voor het spelen van DVD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
seninha schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:16:
Valt me namelijk op dat als decoder uit zet de analoog signaal ontzettend veel sneeuw geeft.
Dat komt doordat je de energiebesparingsstand aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

OK dus de sneeuw heeft niets met de kabel te maken.

Wat de signaal vanuit de 5050c naar de TV betreft, als ik die als 576i of P instel krijg ik dan we goed beeld als ik bv Ned 1 HD zender bekijk?

dat kan dus met de 5050c niet.Kan nergens vinden waar ik output in kan stellen

[ Voor 18% gewijzigd door seninha op 11-06-2011 21:31 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Niemand die een idee heeft waarom andere zenders buiten de HD niet scherp zijn?

Vind het erg raar dat ik met een Non HD decoder wel mooi digitaal beeld had en nu met deze HD decoder ik het niet voor elkaar krijg :?

Vraag me trouwens af of de nieuwe aansluiting aan de muur die meegeleverd is misschien de oorzaak zou zijn?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
seninha schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:05:
dat kan dus met de 5050c niet.Kan nergens vinden waar ik output in kan stellen
De knop V-FORMAT op je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Als ik nou deze knop gebruik en bv een lagere resolutie instel, wordt deze dan ook gebruikt voor de HD zenders?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235941

Het is misschien al gevraagd in dit forum, maar weet iemand hoe je met de 5050c zenders kunt verplaatsen? Wil nl graag RTL4 hd op 4 zetten en SBS6 Hd op 6 enz. Anders moet je altijd van 64 naar 5 en dan naar 65.
Beetje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:49
^^ NIET :'( je kan alleen maar favorieten lijsten maken en niets anders... zenders verplaatsen is een functionaliteit die ze bij het ziggo gebruikersforum ook al aangegeven hebben maar is tot op heden met de laatste firmware niet mogelijk.. jammer maar helaas... als die er wel is heb ik me vergist en hoor ik ook graag de oplossing.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loewie1984 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:32:
^^ NIET :'( je kan alleen maar favorieten lijsten maken en niets anders... zenders verplaatsen is een functionaliteit die ze bij het ziggo gebruikersforum ook al aangegeven hebben maar is tot op heden met de laatste firmware niet mogelijk.. jammer maar helaas... als die er wel is heb ik me vergist en hoor ik ook graag de oplossing.
Dat is inderdaad jammer. Snap niet waarom dat is. Dan maar favorietenlijst maken.
Dank voor antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Anoniem: 235941 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:38:
Dat is inderdaad jammer. Snap niet waarom dat is. Dan maar favorietenlijst maken.
Wat is je bezwaar tegen een favorietenlijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asmi schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:29:
[...]

Wat is je bezwaar tegen een favorietenlijst?
Nou, om eerlijk te zijn. Niets. Ik heb er net een gemaakt en je kunt binnen de lijst wel alles op de volgorde zetten zoals jij dat wilt. Voor mij goed genoeg zo. Er zal wel geen optie bestaan, dat als je je decoder aanzet, hij dan meteen met je favorietenlijst opent? Zal wel steeds handmatig moeten, met de groene knop. Maar ja, ook geen ramp hoor, want dat is ook maar eenmalig. Daarna zit je gewoon in je favorietenlijst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Anoniem: 235941 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:58:
Er zal wel geen optie bestaan, dat als je je decoder aanzet, hij dan meteen met je favorietenlijst opent?
Waarom zou je dat willen? Als je het apparaat aanzet staat hij op dezelfde zender en in dezelfde favorietenlijst als toen hij uitging. Je kunt dus direct met de cijfertoetsen of met OK een andere zender kiezen. Precies hetzelfde als wanneer je in de standaardinstelling zenders zou kunnen hernummeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asmi schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:48:
[...]

Waarom zou je dat willen? Als je het apparaat aanzet staat hij op dezelfde zender en in dezelfde favorietenlijst als toen hij uitging. Je kunt dus direct met de cijfertoetsen of met OK een andere zender kiezen. Precies hetzelfde als wanneer je in de standaardinstelling zenders zou kunnen hernummeren.
Was inderdaad te snel met roepen voordat ik het getest had. Klopt inderdaad wat je zegt. Bedankt.
Mooi voor elkaar zo op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

seninha schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:13:
Als ik nou deze knop gebruik en bv een lagere resolutie instel, wordt deze dan ook gebruikt voor de HD zenders?
Ja, met v-format stel je de resolutie van de uitgang in voor alle zenders, ongeacht de bron resolutie (576i, 720p of 1080i).
Er is overigens niets op tegen om hem op 1080i in te stellen. Bij m'n ouders hangt de decoder aan een oude Panasonic breedbeeld CRT (non-HD) en worden HD-zenders in 1080i doorgegeven. De tv geeft dat braaf weer en het beeld is iets scherper als wanneer we de Humax op een lagere reso zouden instellen.
Met de beeldscherpte van non-HD zenders is bij hun ook niks mis (bij mij thuis op een full-HD tv ook niet overigens).
Wat is er inderdaad mis met een favorietenlijst maken? De zenders kunnen met geen enkele decoder verplaatst worden zonder gebruik te maken van een favorietenlijst (er zijn zelfs genoeg decoders die niet eens favorietenlijsten ondersteunen...). De zenders staan standaard op kanaal-ID gesorteerd en dan heb je ook alle geblokkeerde zenders ertussen staan. Met een favorietenlijst kan je die er ook mooi tussenuit gooien.

Ik gebruik zelf 3 lijsten, 1 met zenders waarvan de kans groot is dat ik erlangs wil zappen (o.a. alle Nederlandse zenders), 1 lijst met nieuws, sport en muziek en 1 met alle overige zenders die ik zelden tot nooit kijk.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412573

Oké dan, even een vraagje... Ik heb een lekenvraag. Ik heb een basis kabelabonnement bij Ziggo, dus nog geen digitale TV hier. Maar onlangs wel een mooie LED van Philips aangeschaft, dus een mooi moment om me eens in HD-tv te verdiepen.

Nu heb ik interesse in deze Humax HD-ontvanger. Via de webwinkel is er de mogelijkheid om gelijk een smartcard mee te laten leveren. Mij is verteld dat ik die smartcard dan online kan activeren, vervolgens online je zenderpakketten kunt kiezen en dan (als alles is geactiveerd) die smartcard in de decoder kunt stoppen om tv in HD-kwaiteit te gaan kijken.

Is het echt zo simpel, of moet ik eerst bij Ziggo een digitaal abonnement afsluiten voordat ik uberhaupt iets met een smartcard moet gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 412573 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:51:
Is het echt zo simpel, of moet ik eerst bij Ziggo een digitaal abonnement afsluiten voordat ik uberhaupt iets met een smartcard moet gaan doen?
Het is echt zo simpel. De smartcard is feitelijk een proefabbo van een paar weken die je permanent kunt maken door na aanschaf de kaart op te sturen. Als je de kaart niet opstuurt gaat het beeld na een maand ofzo op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:27
downtime schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:16:
[...]
De smartcard is feitelijk een proefabbo van een paar weken die je permanent kunt maken door na aanschaf de kaart op te sturen. Als je de kaart niet opstuurt gaat het beeld na een maand ofzo op zwart.
De huidige kaartjes hebben al lang geen preview meer, je moet de kaart activeren (via website of telefoon) anders krijg je geen beeld.
Het huidige abonnement wordt automatisch omgezet naar digitaal zodra je je eerste kaart activeert. Als je verder geen pakketten afneemt zijn er geen verdere kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Maar je krijgt bij iedere nieuwe kaart na activering wel een paar weken alle kanalen als preview. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41
Mij is verteld dat ik die smartcard dan online kan activeren, vervolgens online je zenderpakketten kunt kiezen en dan (als alles is geactiveerd) die smartcard in de decoder kunt stoppen om tv in HD-kwaiteit te gaan kijken.
Bij activatie het basispakket kiezen (gratis). Van te voren al bedenken welke zenderpakket je wilt is natuurlijk niet handig en lastig.
Op het moment dat je je kaart activeert krijg je alle zenders te zien. Je hebt vanaf dan 3 weken om te bedenken welke zender je wilt zien. Gaan de extra zenders na 21 dagen op zwart, dan kan je terplekke via ziggo.nl de gewenste zenders weer aanvinken.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 26-06-2011 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Maar PASOP!!! extra zenders aanklikken.... KOST GELD! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de duidelijke uitleg! Hier kan ik wat mee... De laatste tijd had ik zoveel gelezen dat ik even door de bomen het bos niet meer zag. Hetzelfde geldt voor de HD-decoder van Humax, waar ik ook veel over gelezen heb. Uiteindelijk moet ik maar gewoon een keuze maken en een exemplaar bestellen. Maar ik laat me dan helemaal gek maken door bugs die hier besproken worden. Maar voor iemand die gewoon tv in HD-kwaliteit wil bekijken en af en toe, voor zijn meisje, Master Chef wil opnemen, zal dit apparaat toch wel voldoen?

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 412573 op 26-06-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41
Anoniem: 412573 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:26:
Maar voor iemand die gewoon tv in HD-kwaliteit wil bekijken en af en toe, voor zijn meisje, Master Chef wil opnemen, zal dit apparaat toch wel voldoen?
Ligt eraan, welk model je bedoelt met "dit apparaat".
Er zijn 4 humax HighDef decoders, twee daar van hebben een ingebouwde harddisk (5050 & 5200).
Koop je de 5100, dan moet je er zelf een usb harddisk aanhangen om op te kunnen nemen.
De 5000 kan helemaal niet opnemen.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 26-06-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor mijn onduidelijkheid. Ik had/heb interesse in de 5050c, ondanks de reacties over het trage opstarten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 22:23
De 5050 voldoet perfect aan je wensen. Heb hem inmiddels bijna 2 jaren en nog net zo tevreden als in het begin. Grootste voordeel voor mij: zelfs je hond kan hem bij wijze van spreken bedienen, zoveel gebruiksgemak :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Anoniem: 412573 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:26:
Maar voor iemand die gewoon tv in HD-kwaliteit wil bekijken en af en toe, voor zijn meisje, Master Chef wil opnemen, zal dit apparaat toch wel voldoen?
Sterker nog, je meisje kan het straks zelf en, al het een beetje gaat zoals hier, koop je dadelijk een tweede exemplaar om zelf ook nog eens iets op te kunnen nemen. >:)

Ziggo previewtermijn is trouwens ongeveer tweeneenhalve week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
Toff schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:07:
[...]

Sterker nog, je meisje kan het straks zelf en, al het een beetje gaat zoals hier, koop je dadelijk een tweede exemplaar om zelf ook nog eens iets op te kunnen nemen. >:)

Je hebt nog niet ontdekt dat je 2 dingen tegelijk kunt opnemen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
kfaessen schreef op maandag 27 juni 2011 @ 02:53:
[...]
Je hebt nog niet ontdekt dat je 2 dingen tegelijk kunt opnemen?
Vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Toff schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:07:
[...]

Zelfs mijn moeder, die echt a-technisch is, kan nog overweg met de Humax. Ze wou niet geloven dat programeren echt makkelijk was (programeren klinkt al gelijk eng), dus ik open de gids, ga met de pijltjestoetsen naar het bewuste programma en druk op OK. Nog een keer OK om te bevestigen en klaar.

De opname weer afspelen vond ik eerlijk gezegd lastiger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

deepbass909 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:07:
[...]

Zelfs mijn moeder, die echt a-technisch is, kan nog overweg met de Humax. Ze wou niet geloven dat programeren echt makkelijk was (programeren klinkt al gelijk eng), dus ik open de gids, ga met de pijltjestoetsen naar het bewuste programma en druk op OK. Nog een keer OK om te bevestigen en klaar.

De opname weer afspelen vond ik eerlijk gezegd lastiger 8)7
Het gaat nog makkelijker om direct op het rode REC knopje te drukken op een programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delamonagne
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-07-2011
Storing Ned 1, 2, 3

Even een vraag als nieuwkomer. We hebben sinds 1,5 jaar een Humax 5050C, die het prima gedaan heeft.
Nu echter komen er hele ernstige storingen op de Ned 1, 2, 3 HD en ook soms heel lichtjes op andere kanalen. Storing is alsof het beeld in blokjes uiteenvalt en helemaal door elkaar heen gaat lopen.
Op de niet HD kanalen heb ik op Ned 1, 2, 3 geen last.

Ziggo is onze provider en de Humax gaat regelmatig van de stroom dus die reset werkt ook niet.

Op andere forums werd de klacht wel herkend maar ik vind daar geen goede oplossing.
Weet iemand wat de oorzaak is en wat er aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-06 05:06

Totaalgeflipt

De enige echte

Hoeveel signaal en kwaliteit heeft je humax? Kun je zien in het instellingen menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vriend van mij heeft dezelfde problemen met zijn tv (heeft dus niets te maken met humax zelf omdat hij die doodeenvoudig niet heeft). De oplossing lag in de bekabeling bij hem. Er is schijnbaar in 1 van de coaxkabels een breuk... Alleen op HD kanalen viel het op door al die blokjes in beeld die regelmatig terugkwamen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 04-07-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb sinds vandaag ook meer storingen in het beeld. het lijkt wel of Ziggo wat aan het signaal heeft gedaan.
Die ervaring heb ik ook op een andere ontvanger (Humax 5000) dus het lijkt me zeker niet ontvanger gerelateerd. Aan de bekabeling is niets gewijzigd hier in huis en alles zit nog zoals eerder aangesloten dus dat sluit ik uit als mogelijke oorzaak.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 22:23
Nu ik dit zo lees en erover nadenk heb ik ook kleine storingen opgemerkt. Ten eerste op de radio met SlamFM, soms een halve seconde geen geluid. Was altijd goed.

Daarnaast heb ik vandaag twee keer bij het afspelen van opnames (1 HD de andere SD) ineens blokkerig beeld gehad. Daarna was het wel weer goed. Iets om in de gaten te houden wat mij betreft. Ook Ziggo hier btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Laatst online: 00:13
Volgens mij haal je nu een aantal decoders door elkaar. Op de Cisco's met Ziggo-firmware kun je inderdaad de volgorde van de zenders niet aanpassen.

Op de Humax 5050C (waar dit topic over gaat), kan dit wel. Als je een favorietenlijst hebt aangemaakt. kun je binnen deze lijst de volgorde van de zenders aanpassen. Ook kun je ervoor kiezen om de zendernummering opvolgend te maken i.p.v. de kanaalnummers van Ziggo te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben mijn Humax 5050c steeds meer en meer aan het gebruiken. Over het algemeen gaat het goed maar de serie Operation Repo dat tussen 20u en 20.30 komt gaat te vaak fout met opnemen. De opname begint soms halverwege de aflevering. Erg irritant.

Ik heb al 5 minuten "voorspel" en 20 minuten "naspel" ingesteld. Helaas heb ik zelfs 1 keer de laatste stukje van Hells Kitchen niet kunnen afkijken omdat de opname al was gestopt.

Vreselijk irritant, is hier echt verder niks aan te doen dan de voorspel op 10 of 20 min te zetten? Waarom houdt de recorder geen rekening met verschuivingen in de filmgids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 18:22
Ik wilde Operation Repo ook opnemen van de week en zag iets vreemds, namelijk dat het programma om 19.55 begint en dan onderbroken wordt om 20.00 uur door Lucky day trekking, en dan weer om 20.05 verder gaat. Misschien dat dit ook voor problemen zorgt bij het goed opnemen bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Mbv de gele knop kun je een tijd instellen ipv een programma (dus in het opname menu op de gele knop drukken van de ab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dribibu schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:10:
Ik wilde Operation Repo ook opnemen van de week en zag iets vreemds, namelijk dat het programma om 19.55 begint en dan onderbroken wordt om 20.00 uur door Lucky day trekking, en dan weer om 20.05 verder gaat. Misschien dat dit ook voor problemen zorgt bij het goed opnemen bij jou?
Bij mij is 19.55 een lege vak zonder enig informatie en om 20.05-20.30 zou Operation Repo zijn. Maar als ik 10 min voorspel instel zou ie dus om 19.55 al beginnen met opnemen en dan klopt het gwoon toch? Toch zag ik gisteren dat hij niet het begin had opgenomen. Ik heb geprobeerd dat lege vakje dat om 19.55 ook op te laten nemen en in te stellen dat ie dit elke dag doet maar de recorder doet niks. Alle programmas rondom dat lege vak kan ik wel instellen enz. (ik heb Ziggo met CI+).

@HJS, dat zou misschien wel de oplossing kunnen zijn voor mijn probleem. Ff uitproberen....

Ik loop zelf wel te klagen maar mijn vriendin is er weg van, ze neemt nu elke dag cake boss op. Wel leuk programmaatje verder :D....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 09-07-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 18:22
ik gebruik vaak de knop "SCHEDULE" zit links bijna helemaal onderaan op de afstandbediening, daar kun je de begin en eindtijd instellen.
Komt denk ik op hetzelfde neer als met de gele knop.

[ Voor 16% gewijzigd door dribibu op 09-07-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167053

Ik heb mijn vader ooit een 5050C gegeven en voor hem een mooie favorietenlijst gemaakt met de zenders die hij met zijn abonnement kan zien. Dit werkte prima, totdat mijn vader een keer een paar toetsen per ongeluk heeft ingetoetst waardoor er iets raars is ontstaan.

In de lijst van Ziggo staat SBS6 op 6 en SBS6HD op 66. Door SBS6HD in de favorietenlijst op plaats 6 te zetten werd dit automatisch dus zender 6. Echter, als ik nu in de favorietenlijst kijk staat er op plaats 6 inderdaad SBS6HD, maar er staat nu 66 ervoor. Dus mijn vader moet 66 intoetsen om deze zender te kijken. Hoe kan ik dit oplossen zodat 6 gewoon SBS6HD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:30
Anoniem: 167053 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:21:
In de lijst van Ziggo staat SBS6 op 6 en SBS6HD op 66. Door SBS6HD in de favorietenlijst op plaats 6 te zetten werd dit automatisch dus zender 6. Echter, als ik nu in de favorietenlijst kijk staat er op plaats 6 inderdaad SBS6HD, maar er staat nu 66 ervoor. Dus mijn vader moet 66 intoetsen om deze zender te kijken. Hoe kan ik dit oplossen zodat 6 gewoon SBS6HD is?
Daarvoor moet je bij de favorietenlijst zijn, dus de groene toets, dan de menu toets en de onderste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167053

grolo2010, bedankt! Het heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Ik heb de Humax 5050C zojuist ontvangen en helemaal perfect aangesloten.
Nu lees ik over de codes die je kunt invoeren op de humax afstandbediening om bijvoorbeeld je TV er ook mee te kunnen bedienen.

Nu wil ik dit doen maar:
- de handleiding heeft het over een 4 cijferige code voor Samsung, maar er staan er heel veel in de handleiding welke heb ik nodig? ( Samsung LE40C750)
- In de handleiding staat dat het lampje na het invoeren van de 4 cijfers 2x rood knippert maar dit doet hij al na het invoeren van het 3e getal??!

Heeft iemand zijn afstandsbediening goed kunnen instellen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
martinusz schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:41:
- In de handleiding staat dat het lampje na het invoeren van de 4 cijfers 2x rood knippert maar dit doet hij al na het invoeren van het 3e getal??!
Heeft iemand zijn afstandsbediening goed kunnen instellen?
Ik heb toevallig twee 5050c's. De oudste heeft een AB met een 4-cijferige code, dus ik dacht ook "blind" de nieuwe te kunnen coderen. Bleek uiteindelijk, dat de nieuwe AB een 3-cijferige code gebruikte... De meegeleverde gebruiksaanwijzing was daar overigens wel duidelijk over, maarja, ik heb al jaren hetzelfde apparaat, dus dan denk je het wel te weten.
Mogelijk heb jij een oude gebruiksaanwijzing bij een nieuwe AB gekregen? De 3-cijferige codes voor Samsung TV's zijn:
102, 006, 043, 064, 108, 115, 231, 252, 276, 287, 332, 345, 350, 351, 372, 442, 474, 488, 490, 492, 228, 176, 175, 127, 095,047, 035, 034, 033, 027, 023, 011, 009, 002.
Die zal je inderdaad een voor een moeten uitproberen, maar uiteindelijk gaat het werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Toff schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:31:
[...]

Ik heb toevallig twee 5050c's. De oudste heeft een AB met een 4-cijferige code, dus ik dacht ook "blind" de nieuwe te kunnen coderen. Bleek uiteindelijk, dat de nieuwe AB een 3-cijferige code gebruikte... De meegeleverde gebruisaanwijzing was daar overigens wel duidelijk over, maarja, ik heb al jaren hetzelfde apparaat, dus dan denk je het wel te weten.
Mogelijk heb jij een oude gebruiksaanwijzing bij een nieuwe AB gekregen? De 3-cijferige codes voor Samsung TV's zijn:
102, 006, 043, 064, 108, 115, 231, 252, 276, 287, 332, 345, 350, 351, 372, 442, 474, 488, 490, 492, 228, 176, 175, 127, 095,047, 035, 034, 033, 027, 023, 011, 009, 002.
Die zal je inderdaad een voor een moeten uitproberen, maar uiteindelijk gaat het werken. Succes!
Bedankt! Het was 115 voor mijn Samsung, ik heb de handleiding gedownload, dat was dus een oude blijkbaar ;) nu nog even de audio voor Sony opzoeken, maar dat gaat wel lukken denk ik !

Edit: ik vind op internet alleen maar de handleidingen met de 4 cijfercodes :S iemand wel de goede versie online ergens?

Edit2: Ze staan in de handleiding van de nieuwe 5200 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 14-07-2011 22:23 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dribibu schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:25:
ik gebruik vaak de knop "SCHEDULE" zit links bijna helemaal onderaan op de afstandbediening, daar kun je de begin en eindtijd instellen.
Komt denk ik op hetzelfde neer als met de gele knop.
Ik merk dat je bij schedule geen extra voortijd opgenomen wordt zoals in instellingen staat. Je moet dus al zelf extra minuten ervoor en erna hebben ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:58
Ik heb deze humax al bijna een jaar, maar probeer nu voor het eerst hem via de analoge uitgangen op mn stereoversterker aan te sluiten. Nu blijkt dat maar 1 van de de twee uitgangen een signaal geeft en geluid dus maar door 1 speaker komt. Ik heb een andere kabel geprobeerd en ook geprobeerd of de niet werkende uitgangen wel op mijn TV werkt en het is duidelijk dat het echt ligt aan de uitgang op de humax.

Iemand bekend met dit probleem? In het menu staat het apparaat gewoon op stereo ingesteld, het apparaat lijkt dus stuk te zijn, maar als iemand een tip heeft hoor ik het graag.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Sinds een tijdje ook een humax aangeschaft. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om ps3 gameplay op te nemen via de humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

delaitinho schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:39:
Sinds een tijdje ook een humax aangeschaft. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om ps3 gameplay op te nemen via de humax?
Nee. Het ding neemt alleen van z'n ingebouwde tuners op, niet van externe bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie van jullie heeft een apparaatje gekocht om het probleem van "nietkunnenontvangen" op te lossen met een humax 5050c?

Ik heb 2 postjes gevonden in dit topic dat van conrad.nl afkwam. 1 marmitek invisible ontvanger wat me lelijk lijkt omdat je dat hele apparaat echt te zien krijgt ipv 1 subtiel oogje en verder schijn je de snoeren van externe zendoogjes aan de voorkant van de apparaat in te stekken wat het alleen maar lelijker maakt.

De andere postje was een lijstje van conrad.nl met meuk door elkaar.

Ik vroeg me af hoe de rest van jullie het opgelost hebben? Vanaf mijn eettafel is er geen bereik en als er iets op de salontafel staat tussen de AB en 5050c ontvangt ie ook niks.
Foto vanaf eettafel richting humax 5050c en je ziet dat rondom de tv te bloot is om een IR-apparaat zoals marmitek invisible te verbergen

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 24-07-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb ongeveer dezelfde setup tav eettafel en humax.. ik heb prima bereik.. Dan heb ik wel nieuwe duracel batterijen erin gedaan, misschien dat dat scheelt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:25
Hallo,

Alweer wat jaartjes terug heb ik een Pioneer plasma tv gekocht.(PDP-436FDE 1024x768 beeldpunten)
Ik vraag mij nu af of het zinvol is om van een gewone digitale decoder over te gaan naar een HD decoder.
Ik zit zelf te denken aan een Humax 5050c of een Humax 5200c.
Maar is dit zinvol en dan bedoel ik of ik echt verbetering in beeld ga zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank1973 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:16:
Ik heb ongeveer dezelfde setup tav eettafel en humax.. ik heb prima bereik.. Dan heb ik wel nieuwe duracel batterijen erin gedaan, misschien dat dat scheelt..?
Al geprobeerd uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
timbe schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:49:
Maar is dit zinvol en dan bedoel ik of ik echt verbetering in beeld ga zien ?
Ik zie eigenlijk weinig verschil tussen SD en HD uitzendingen op m'n 32" "HD ready" TV, via de Humax 5050c. Kwa mogelijkheid tot opnemen en timeshiften doe je waarschijnlijk wel een flinke stap voorwaarts, als je huidige decoder die opties niet heeft.
Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste