Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 16:57
Jawel alleen zijn een aantal opnames te lang en zou ik de opnames moeten splitsen, wat ik liever niet wil.

Ik heb er ook aan zitten denken om de hd eruit te halen, maar t formaat zou ongetwijfeld niet windows-compatible zijn...

Jammer dat de 5050c dit niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
deBennie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:26:
Dat klopt, daar is hij nou eenmaal niet voor gemaakt.
Ik zou het wel handig vinden als ik met mijn Humax ook sokken kon wassen en pizza's kon bakken, jammer dat hij dat niet kan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Lekker bevordelijk voor de discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14
asmi schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 01:53:
[...]
Wie een antennekabel tussen de 5050 en zijn TV aansluit om zijn digitale opnames te bekijken is gek, en wie een antennekabel op zijn TV wil aansluiten om direct TV te kijken kan een antennesplitter gebruiken.
Nou, bedankt voor je compliment en je wijze raad, maar je slaat de plank twee maal mis. Allereerst kan je via de antenneuitgang niet digitaal kijken, dus die opmerking is net zo maf als dat je gek zou zijn, wanneer je sokken zou willen wassen met de Humax 8) . Verder is het niet altijd mogelijk om een antennesplitter te plaatsen. Ik heb bijvoorbeeld slechts 30% signaalsterkte op dat aansluitpunt staan en er zit al een versterker tussen ergens. Een splitter verzwakt het signaal teveel en een versterker versterkt voornamelijk de ruis.
engelbertus schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 02:36:
ik begrijp dus eigenlijk niet zo goed waarom er een antenne uitgang op zit, want zodra je de decoder aanzet heb je mmers gewoon een digitaal signaal dat je kunt gebruiken, en ook zonder antenne kun je drie kanalen digitaal tegelijk kijken.
Je kunt alleen naar een derde kanaal kijken, wanneer je in totaal niet meer dan twee "streams" hoeft te decoderen. Het gebeurt hier toch wel met enige regelmaat dat er een conflict optreedt, waardoor er automatisch wordt overgeschakeld naar een van de kanalen die worden opgenomen.
ik vind het dom dat je allen via epg er voor kunt zorgen dat de opname ook daadwerkelijk door gaat. als ik snel even de tv moet stil zetten oid, omdat de bel gaatm, of er een telefoontje binnenkomt, heb ik geen zin in epg..
dus dan druk ik op rec of pauze. als ik dan vervolgens weg moet druk ik alles uit, en neem ik dus niets meer op. voor hetzelfde geld blijft de opname die bezig is dan gewoon doorgaan, maar nee hoor, ik ben de lul en kan ook nog eens gaan wachten op een reboot etc, om e.e.a. alsnog via de epg op te nemen. erg omslachtig.
dat je HD volloopt lijkt me niet echt een groot probleem, volgens mij stopt de opname alsnog na dat het programma is afgelopen. en anders kun je ter beveiliging een maximale opnameduur oid inbouwen.
Ik vind het eerder dom (nofi, ik blijf in jouw terminologie) dat je de boel zonder nadenken uitschakelt als je weg moet. Via EPG opnemen is niet omslachtig, je moet alleen op het knopje "guide" drukken, voor je op de rode opnameknop drukt. Is dat nou zo moeilijk? Verder stopt de opname AFAIK niet, wanneer het programma is afgelopen, wanneer jij op de pauzeknop drukt. Er zit, zo uit mijn hoofd, wel een max tijd van zo'n 2 uur aan de pauzestand, maar dat wilde jij niet, de opname moest doorlopen... Overigens kan je de laatste uren die gekeken zijn terugzien in het bestand 0.ts, maar dat moet je dan wel naar een PC halen enzo, wat nogal omslachtig is.
als laatste misser wil ik dan melden dat ik het raar vind dat je opnames niet op het apparaat zelf kunt splitsen, en ook dat ik het raar vind dat er niet automatisch hoofdstukken worden ingevoegd. dat doen andere recorders namelijk wel gewoon. maar die zijn dan weer geen decoder...
Ja, en de HDD is te klein, het display te fel, je kan er geen sokkenpizza's mee bakken, etc. etc, maar ik vind het een prima apparaat voor de functies waar ik hem voor heb, zeker als je ziet dat het ding minder dan 250 euro kost momenteel. Mijn videorecorder werd nauwelijks gebruikt, terwijl er met de 5050c vaak meerdere programma's per dag worden opgenomen. Mensen die een digitale decoder zonder opnamemogelijkheid kopen, die doen zichzelf IMHO flink tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
deBennie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:26:
Jawel alleen zijn een aantal opnames te lang en zou ik de opnames moeten splitsen, wat ik liever niet wil.

Ik heb er ook aan zitten denken om de hd eruit te halen, maar t formaat zou ongetwijfeld niet windows-compatible zijn...

Je kan er een grotere HDD in frotten, als het echt belangrijk voor je is.
(mijn fout, ik had je vorige bericht erover niet echt gelezen)

[ Voor 8% gewijzigd door Toff op 01-01-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
hmm..
tja ik bedoel meer dat als ik nu een fout maak, ik er echt een probleem mee heb. dat 0.ts bestand, is leuk, maar geen "functie"van het apparaat, als dat standaard gewoon teruggekeken kon worden zou dat wel een mooie toevoegeiung zijn.
de 2 uur beperking is ook ruim zat.
natuurlijk is het mijn schuld en dom als ik dat ding uitzet terwijl dat nog niet had gemoeten.
dat had dus inmijn ogen ondervangen kunnen worden..
dat van die 2 streams klopt verder wel, maar het is dus niet zo dat het derde kanaal alleen kan als je analoog gaat kijken. analoog heb ik wel aangesloten, maar egbruik ik noot.
verder vind ik het echt een top apparaat. je noemt zelf ook nog een paarp7untjes die voor verbetering vatbaat zijn. die zijn ook zeer vaak aangegeven, maartoch doet ziggo/humax er niets mee bij een opvolger, wat ik jammer vindt.
alleen die sokkenpizza's.. die lust ik toch niet.

het punt is dat ik regelmatig in dubio sta of ik de humax ga gebruiken voor een opname, of dat ik het met de sony rdr hx950 doe, vanwege het makkelijk opdelen van de bestanden. dat, plus de dvd mogelijkheid is de reen dat ik de sony nog heb.. ik kan nl de ps3 ook wel gebruiken voor dvd en bluray...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Toff schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:46:
[...]

Je kan er een grotere HDD in frotten, als het echt belangrijk voor je is.
Sorry voor de verwarring, ik had het over het eruit slopen van de HD uit de Philips 5350h hd recorder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Ik ben nu bijna 1 week in bezit van de 5050c, wat een mooi apparaat is het toch. :)

Waar ik nog naar op zoek ben is een programma voor de pc, waarmee je de .ts bestanden van de Humax makkelijk kan bewerken, lees reclames eruit halen en begin en eind gedeeltes van een opname verwijderen.

Ikzelf was van plan VideoRedo te gaan gebruiken maar met de verhalen die ik daarbij lees over het out of sync lopen van het beeld en geluid, ga ik toch maar even verder zoeken nog.
Wellicht gebruiken jullie betere alternatieven hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F41R schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:04:
Ik ben nu bijna 1 week in bezit van de 5050c, wat een mooi apparaat is het toch. :)

Waar ik nog naar op zoek ben is een programma voor de pc, waarmee je de .ts bestanden van de Humax makkelijk kan bewerken, lees reclames eruit halen en begin en eind gedeeltes van een opname verwijderen.

Ikzelf was van plan VideoRedo te gaan gebruiken maar met de verhalen die ik daarbij lees over het out of sync lopen van het beeld en geluid, ga ik toch maar even verder zoeken nog.
Ik gebruik formatfactory, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:17:
[...]
Ik gebruik formatfactory, werkt perfect
Warning! Format Factory installs K-Lite Codec pack that might cause problems with other video software on your computer. bron
Wat ik ook wat vreemd vind is, dat je overal versie 230 lijkt te downloaden, waar de tekst spreekt van versie 2.60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:05
F41R schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:04:

Nou, VideoRedo heeft het bij altijd perfect gedaan. Je moet wel even steeds de goede versie hebben. Momenteel draait hij bij mij perfect met de H264 versie van VideoRedo. Die kan ook 1080i opnames goed bewerken. Nog steeds tevreden met VideoRedo hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:18:
[...]

Warning! Format Factory installs K-Lite Codec pack that might cause problems with other video software on your computer. bron
Wat ik ook wat vreemd vind is, dat je overal versie 230 lijkt te downloaden, waar de tekst spreekt van versie 2.60?
Klopt, staat ook wel ergens dat dit een bug is. maar de versie is wel 260. Van de codecs heb ik zelf geen last gehad icm andere codecs, volgens mij zal de meeste (goedwerkende) videosoftware eigen codecs gebruiken om alles in goede banen te leiden. Videoredo moet schijnbaar ook werken maar mij lukte het niet zonder sync issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Voor knippen en plakken werkt smart cutter (van fame-ring) als een speer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Crap... voor de 5050c is er al zeker iets meer dan een maand een nieuwe firmware, waarin o.a. het probleem met groen knipperend beeld zou zijn verholpen. Maar nog steeds geen update bij Ziggo gezien... vraag ik het na en zeggen ze dat het ding niet ondersteunen omdat ze hem niet verkopen. Naar die update kunnen we dus fluiten, tenzij iemand een alternatieve manier weet om eraan te komen en op het apparaat te zetten.

Ik vind het wel vreemd, want ik meen me te herinneren in het verleden toch wel één of twee firmware updates voor de 5050c te hebben uitgevoerd. :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel vreemd, want ik meen me te herinneren in het verleden toch wel één of twee firmware updates voor de 5050c te hebben uitgevoerd. :?
Dat is dan inderdaad heel raar en ik hoop dat deze info niet klopt. Ik heb zelfs slechts één firmware update gedaan, maar heb de Humax dan ook pas een maand of vier. De firmware is nu van 18 maart meen ik.

We mogen er toch van uit gaan dat -ook al wordt 'ie misschien niet meer verkocht door Ziggo?- er ondersteuning blijft komen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:50:
[...]

Dat is dan inderdaad heel raar en ik hoop dat deze info niet klopt. Ik heb zelfs slechts één firmware update gedaan, maar heb de Humax dan ook pas een maand of vier. De firmware is nu van 18 maart meen ik.

We mogen er toch van uit gaan dat -ook al wordt 'ie misschien niet meer verkocht door Ziggo?- er ondersteuning blijft komen... :/
Hier staat de 5050c al zo ongeveer vanaf het moment dat het ding uit was. Al wat langer dan bij jou dus :P

Maar het slaat idd nergens op. Het is een officiëel door Ziggo gecertificeerde decoder welke ook nog steeds door Ziggo dealers enzo wordt verkocht. Dat ding staat ook gewoon netjes als gecertificeerde decoder op de Ziggo site.

Ik wacht even af hoe ze reageren n.a.v. mijn e-mailtje terug...

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 05-01-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 21:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

De 5050c is weldegelijk supported. Zie hier:

https://www.ziggo.nl/#pro...rtificeerd/hd-ontvangers/

In principe zou een firmware update dus onze kant op moeten komen als er een nieuwe firmware is. :)

Overigens is die HDMI-handshake al zeker een half jaar geleden opgelost. Zo niet een jaar. Wat ik wel merk is dat als ik de "wide" functie op "zoom" zet, dat de HDMI handshake nog wel 'ns fout gaat en de deinterlacer helemaal beserk gaat met het videomateriaal. Oplossing is om 'm standaard op "auto" te zetten. Ik hoop dat dat nog wel gefixed wordt, maar then again is de workaround vrij simpel. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mOrPhie schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:01:
De 5050c is weldegelijk supported. Zie hier:

https://www.ziggo.nl/#pro...rtificeerd/hd-ontvangers/

In principe zou een firmware update dus onze kant op moeten komen als er een nieuwe firmware is. :)

Overigens is die HDMI-handshake al zeker een half jaar geleden opgelost. Zo niet een jaar. Wat ik wel merk is dat als ik de "wide" functie op "zoom" zet, dat de HDMI handshake nog wel 'ns fout gaat en de deinterlacer helemaal beserk gaat met het videomateriaal. Oplossing is om 'm standaard op "auto" te zetten. Ik hoop dat dat nog wel gefixed wordt, maar then again is de workaround vrij simpel. :)
Sorry, maar Ziggo zegt zelf tegen mij dat ze de 5050c niet ondersteunen en dat er geen firmware update beschikbaar zal worden gesteld. Juist omdat hij dus wel gecertificeerd is door Ziggo is nu dus de vraag wat Ziggo bezielt om 'm niet te ondersteunen...

En wat dat HDMI probleem betreft... mijn vader is geabonneerd op de Humax nieuwsbrief, een tijdje terug (een maand ofzo) ontving hij een mail met de melding dat er een nieuwe update was voor de 5050c waarin het probleem met de groene beelden zou zijn gefixed. Daar hebben wij hier soms last van en dus wilden we die update... maar nu na weken wachten nog niets gezien dus Ziggo maar gemailed, en die zegt "wij verkopen hem niet en ondersteunen hem niet".

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 05-01-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Wildfire schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:32:
Crap... voor de 5050c is er al zeker iets meer dan een maand een nieuwe firmware, waarin o.a. het probleem met groen knipperend beeld zou zijn verholpen. Maar nog steeds geen update bij Ziggo gezien... vraag ik het na en zeggen ze dat het ding niet ondersteunen omdat ze hem niet verkopen. Naar die update kunnen we dus fluiten, tenzij iemand een alternatieve manier weet om eraan te komen en op het apparaat te zetten.

De firmware van 18 maart 2010 is de eerste en enige firmware-update die er voor de Humax 5050C is geweest.
Hoe jij er bij komt dat er nu weer een update is, is mij een raadsel.

Bovendien is de Humax 5050C wel degelijk certified door Ziggo.

P.S. als er al een firmwareupdate voor de Humax 5050C beschikbaar komt zet Ziggo deze vanzelf klaar op het kabelnet. Dit is de bij de laatste update ook gebeurt en zal bij een eventuele volgende update ook gebeuren. Voor meer nieuws over bugs, firmwareproblemen etc. kan ik je aanraden om eens op het Ziggo Gebruikersforum rond te neuzen.

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 05-01-2011 23:27 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sjaool schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:23:

[...]

De firmware van 18 maart 2010 is de eerste en enige firmware-update die er voor de Humax 5050C is geweest.
Hoe jij er bij komt dat er nu weer een update is, is mij een raadsel.
Zoals ik al zei: mijn vader is geabonneerd op een nieuwsbrief van Humax, en begin december ontving hij een melding van een nieuwe update voor de 5050c. Jammer genoeg is dat mailtje door hem alweer verwijderd, anders had ik het zelf nog wel even nagelezen.

Mijn vader is echt de domste niet, dus dat mailtje zal hij echt gehad hebben. Misschien dan een foutief verstuurd mailtje van Humax over die oude update? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 05-01-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Er is op het Ziggo Gebruikersforum niks bekend over een recente update voor de Humax 5050C.
Als er al een nieuwe update komt dan zul je het daar waarschijnlijk het eerste lezen omdat anoniem (medewerker van Ziggo) daar de gebruikers goed op de hoogte houdt over de ontwikkelingen op dat gebied.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

sjaool schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:17:
Er is op het Ziggo Gebruikersforum niks bekend over een recente update voor de Humax 5050C.
Als er al een nieuwe update komt dan zul je het daar waarschijnlijk het eerste lezen omdat anoniem (medewerker van Ziggo) daar de gebruikers goed op de hoogte houdt over de ontwikkelingen op dat gebied.
OK, Maar dan nog blijft het vreemd dat Ziggo mij meldde de 5050c niet te ondersteunen. Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Wildfire schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:35:
[...]
Mijn vader is echt de domste niet, dus dat mailtje zal hij echt gehad hebben. Misschien dan een foutief verstuurd mailtje van Humax over die oude update? :?
Wildfire schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:38:
[...]
OK, Maar dan nog blijft het vreemd dat Ziggo mij meldde de 5050c niet te ondersteunen. Tsja.
Nofi, maar als jouw vader niet echt de domste is, waarom neemt hij dan zelf geen contact op met Ziggo en waarom post hij hier niet zelf? No way dat mijn zoon hier of bij Ziggo voor mij de kastanjes uit het vuur zou mogen halen! Het praat zo lastig, als jij niet zelf die mail hebt gezien.
Kan het zijn, dat Ziggo jou nul op het request geeft, omdat je zelf geen Ziggo-abonnee bent? De Ziggo service heeft mij ook de nodige hoofdbrekens gekost, inclusief het ongevraagd en ongewenst afsluiten van allerlei extra abonnementen en het zonder toestemming incasseren van de bijbehorende meerkosten, dus mogelijk heb je gewoon dezelfde uilenbal getroffen die mij hiermee heeft opgezadeld ooit, maar je bent de eerste en enige die ooit van een tweede update spreekt. Bovendien heb ik, na de update van maart 2010, niemand meer horen klagen over "groen beeld". Weet je zeker dat je pa de enige en laatste (mij bekende) update correct heeft doorgevoerd? Check voor de zekerheid even de status. 18 maart 2010 is (bij mij) de laatste updatedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
iNSaNe-oNe schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:23:
[...]

Ik had hetzelfde probleem: ik had een Philips HDRW720 (analoge harddisk recorder) en wilde ook een aantal zaken bewaren voordat ik overstapte naar de 5050c. Het gaat gewoon niet. De 5050c mist gewoonweg chips om een analoge naar digitale conversie te doen. Wat jij wil is dus (nog steeds) niet mogelijk.

Gelukkig kon mijn HDRW720 content naar DVD branden, dus dat was mijn 'redding' om de content naar een PC te krijgen. Heeft jouw recorder die mogelijkheid ook?
Ik denk dat het ook kan met een tv kaart of andere "capture kabel" waar svideo of component op zit. Je zou dan de oude recorder via scart -> component+2x tulp audio aan kunnen sluiten op je pc en dat dan opnemen met de software van de tv kaart. Duurt lang, want je moet alles afspelen en opnemen, maar wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Toff schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 01:29:

[...]

Nofi, maar als jouw vader niet echt de domste is, waarom neemt hij dan zelf geen contact op met Ziggo en waarom post hij hier niet zelf? No way dat mijn zoon hier of bij Ziggo voor mij de kastanjes uit het vuur zou mogen halen! Het praat zo lastig, als jij niet zelf die mail hebt gezien.
Gaan we het soms op de man spelen? Zo komt jouw commentaar iig wel op mij over.

Mijn vader komt trouwens niet op Tweakers.net en aangezien ik zovaak contact heb met allerlei bedrijven heb ik zelf contact met Ziggo opgenomen.
Kan het zijn, dat Ziggo jou nul op het request geeft, omdat je zelf geen Ziggo-abonnee bent?
Nee, aangezien ik op hetzelfde adres woon en dus ook gebruik maak van dezelfde diensten. Ik heb ook gewoon mijn Ziggo e-mail adres daarvoor gebruikt dus.
... maar je bent de eerste en enige die ooit van een tweede update spreekt.
Omdat we wat problemen met onze nieuwe TV hadden zijn we toevallig nog naar onze AV-dealer geweest, dat ook een officiëel Ziggo-dealer is. Daar hebben we deze kwestie ook even ter sprake gebracht. De dealer zelf zei ook dat er een update zou moeten zijn.
Bovendien heb ik, na de update van maart 2010, niemand meer horen klagen over "groen beeld".
Krijgen we hier toch echt af en toe nog. Moeten we de decoder meestal meerdere malen echt helemaal uit- en weer aanzetten voordat het uiteindelijk weer goed is.
Weet je zeker dat je pa de enige en laatste (mij bekende) update correct heeft doorgevoerd? Check voor de zekerheid even de status. 18 maart 2010 is (bij mij) de laatste updatedatum.
Ja, 18 maart 2010. En correct uitvoeren? Er is maar één manier om het te doen dus iets fout doen kan eigenlijk niet eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 06-01-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RykersNL43
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-03 21:52
We hebben de decoder geïnstalleerd en alles werkt. Behalve het opname gedeelte.
Wat ik ook probeer er wordt niets opgenomen.
Ik heb de decoder al naar fabrieksinstellingen terug gezet en daarna de harde schijf geformatteerd. Dat is allemaal gelukt, maar als ik timeshift recording wil of een programma via de timer wil opnemen gebeurd er niets.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Edit: na wat lees en zoek werk: De decoder komt uit een ziggo regio en wordt nu gebruikt in een Caiway (SKP) gebied. Zou het kunnen zijn dat er iets van firmware of andere software van ziggo ervoor zort dat ik niet kan opnemen? Zo ja, wat kan ik hier dan aan doen?

[ Voor 25% gewijzigd door RykersNL43 op 06-01-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Wildfire schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:12:
[...]
Gaan we het soms op de man spelen? Zo komt jouw commentaar iig wel op mij over.
Ho ho, nu val je mij ten onrechte aan. Ik wil slechts zo veel mogelijk factoren uitschakelen om je probleem duidelijk te krijgen en uiteindelijk op te lossen.
Mijn vader komt trouwens niet op Tweakers.net en aangezien ik zovaak contact heb met allerlei bedrijven heb ik zelf contact met Ziggo opgenomen. Nee, aangezien ik op hetzelfde adres woon en dus ook gebruik maak van dezelfde diensten. Ik heb ook gewoon mijn Ziggo e-mail adres daarvoor gebruikt dus.
Het eerste is jammer, want T.net en GoT zijn voor vaders ook interessant. Het tweede is wat lastiger: Ik heb (als vader) een klantnummer met e-mail (niet van Ziggo), een gebruikersnaam en een wachtwoord van Ziggo. Weet dus niet of je met andere gegevens wel als klant wordt herkend.
Omdat we wat problemen met onze nieuwe TV hadden zijn we toevallig nog naar onze AV-dealer geweest, dat ook een officiëel Ziggo-dealer is. Daar hebben we deze kwestie ook even ter sprake gebracht. De dealer zelf zei ook dat er een update zou moeten zijn.
Ja, dat klopt, één update...
Krijgen we hier toch echt af en toe nog. Moeten we de decoder meestal meerdere malen echt helemaal uit- en weer aanzetten voordat het uiteindelijk weer goed is.
Vóór de update kreeg ik heel sporadisch ook een groen scherm. Het zou met "handshake" te maken hebben en ik loste het op door éérst de TV aan te zetten en daarna de Humax. Nooit meer last gehad sindsdien.
Ja, 18 maart 2010. En correct uitvoeren? Er is maar één manier om het te doen dus iets fout doen kan eigenlijk niet eens.
Wederom slechts om het probleem duidelijk te krijgen. er staat in de handleiding specifiek vermeld hoe je de update moet afsluiten, dus als je het anders doet, zou het mogelijk fout kunnen gaan. Wanneer "jouw" - je vaders - scherm de update van 18 maart 2010 vermeldt als Update Date in het Statusscherm. mogen we ervan uitgaan, dat het goed is verlopen. In het installatiescherm is de optie "Software update" bij mij sinds die update nog steeds grijs, wat zoveel wil zeggen als dat Ziggo géén nieuwe update heeft klaargezet. Het zou kunnen dat Humax een nieuwere heeft uitgebracht, maar zolang Ziggo die niet vrijgeeft, heb je er niets aan, als Ziggo gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
RykersNL43 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:41:Edit: na wat lees en zoek werk: De decoder komt uit een ziggo regio en wordt nu gebruikt in een Caiway (SKP) gebied. Zou het kunnen zijn dat er iets van firmware of andere software van ziggo ervoor zort dat ik niet kan opnemen? Zo ja, wat kan ik hier dan aan doen?
Ik herinner me een regiocode die moest worden ingesteld, voor ik sowieso beeld had. Heb je de goede ingevoerd? Ik heb altijd "gewoon" alles wat ik kon zien kunnen opnemen. Misschien is de opnamefunctie defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wildfire schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:03:
[...]

Sorry, maar Ziggo zegt zelf tegen mij dat ze de 5050c niet ondersteunen en dat er geen firmware update beschikbaar zal worden gesteld. Juist omdat hij dus wel gecertificeerd is door Ziggo is nu dus de vraag wat Ziggo bezielt om 'm niet te ondersteunen...
Dan moet je de persoon aan de telefoon vertellen dat op de site terug te vinden is dat ze 'm wel ondersteunen. ;) Het loont trouwens de moeite om af en toe een paar uur later nog 'ns te bellen en dan een andere persoon te spreken bij ziggo. Wellicht had je een telefoonist die niet goed op de hoogte was of gewoon een slechte dag had. :)

Voor wat betreft de update: we hebben voor de 5050c 1 update gehad en die stamt van bijna een jaar terug. In die update wordt het HDMI-handshake probleem opgelost. Als je dus nog steeds groene beelden krijgt, wellicht dat RMA dan een betere optie is? Er is nog wel een deinterlacingprobleem als je de ontvanger op zoom laat staan en later aan zet, maar dat is een ander probleem dan het groene-flikker-beeld-probleem, om het zo maar ff te noemen. :P

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het probleem met groen flikkerend beeld bestaat nog steeds. Zelfs enkele dagen na de update werd daarvan alweer melding gemaakt op het gebruikersforum.
Toevallig heb ik een weekje geleden de boel nog eens moeten resetten, maara het gebeurt bij mij gelukkig zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansie18 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 04:49:
[...]

Nou, VideoRedo heeft het bij altijd perfect gedaan. Je moet wel even steeds de goede versie hebben. Momenteel draait hij bij mij perfect met de H264 versie van VideoRedo. Die kan ook 1080i opnames goed bewerken. Nog steeds tevreden met VideoRedo hier dus.
Werkt bij mij ook foutloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Humax 5050 met HDMI-kabel aangesloten op mijn HD-TV (JVC).
Een hele tijd is er geen probleem, maar soms krijg ik (even) een blokpatroon over een deel van het scherm.
Ik heb het idee dat het eerder ontstaat bij lichte heldere beelden, maar dat kan ik mis hebben.
Heel soms is het echt erg en is zelfs niet meer herkenbaar wat het beeld nu eigenlijk voor moet stellen.
Het ligt naar mijn idee niet aan het TV-toestel; als ik het beeld terugkijk (na "terugspoelen") is het precies hetzelfde als in het oorspronkelijke beeld.
Herkent iemand dit en/of heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Provider is overigens Caiway (Hilvarenbeek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Het komt op mij over als een slecht signaal. Heb je het signaal al eens gecheckt? Bij een te zwak signaal kan een verval van informatie soms tot blokken leiden. Dat verval neem je vervolgens gewoon op met je DVR en kijk je dus gewoon terug. Collega van me heeft hetzelfde gehad en opgelost door het signaalprobleem aan te geven bij de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18
Ik heb ook een nadeel aan de Humax ontdekt:
Ik ben iets aan het live aan het kijken en zet dit even op pause en kijk een paar minuten later verder. Als er nu op dezelfde zender een opname start, dan springt de Humax naar de huidige tijd en ben ik dus mijn Timeshift kwijt :(
Terugspoelen is niet meer mogelijk, want de start van de opname is tijd 0:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Hier precies hetzelfde al eens meegemaakt inderdaad.
Ook 2 van mijn buren hebben dit ook al gehad (allemaal dus met deze 5050c). Maakt zelfs niet uit of er op een andere zender een opname start...
Dat is 1 van de dingen die ik echt jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Peatsmoke schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:09:
Het probleem met groen flikkerend beeld bestaat nog steeds. Zelfs enkele dagen na de update werd daarvan alweer melding gemaakt op het gebruikersforum.
Nou heb ik sinds vandaag zelf ook een 5050c, en toen ik 'm had ingesteld (de wizard doorlopen dus) en hij NL 1 opzetten: groen flikkerend beeld. En ja, deze 5050c was vanuit de fabriek al up-to-date. Dus het probleem met het groen knipperend beeld is zeer zeker niet de wereld uit.

Maar goed, uit ervaring met de 5050c van m'n vader weet ik dat het maar af en toe voorkomt dus een groot probleem is het iig niet. Hopelijk komt er nog wel ooit eens een definitieve update voor dit specifieke probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 12-01-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hebben jullie de wide-optie op "zoom" staan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mOrPhie schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:42:
Hebben jullie de wide-optie op "zoom" staan toevallig?
Nee, die staat op Auto. In mijn geval betrof het dus een "verse" 5050c, nieuw uit de doos dus nog geen instellingen aangepast, alleen de installatie-wizard doorlopen. Meteen daarna al dat groen flikkerend beeld. Moest even de stroom eraf halen, daarna alles OK.

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 12-01-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Wildfire schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:08:
[...]
In mijn geval betrof het dus een "verse" 5050c, nieuw uit de doos dus nog geen instellingen aangepast, alleen de installatie-wizard doorlopen. Meteen daarna al dat groen flikkerend beeld. Moest even de stroom eraf halen, daarna alles OK.
Ja, dat is duidelijk een fabricagefout, dus ik zou hem meteen omruilen of geld terugvragen...
Een probleem is volgens mij pas een probleem, wanneer je er vaker last van hebt. Je hebt nu één keertje groen beeld gehad, bij de eerste keer opstarten. Werkt alles bij jou altijd meteen 100%? Alleen het op de goede manier erin doen van de smartcard - en ik had gelukkig al op internet gelezen wáár dat moest - kostte mij meerdere pogingen. Wie weet zat een van de HDMI-stekers niet helemaal goed?
Zelf heb ik het groene probleem (vóór de update) opgelost door altijd eerst de TV en dan pas de 5050c aan te zetten. Daarna nooit meer gezien. Hopelijk geldt bij jou hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week gaf mijn Humax 5050c rare beeld op TV. Alle zenders en opnames vertoonden rare beeld. Het lijkt alsof het zich in 2 beelden heeft gesplitst. Ik dacht dat het aan HDMI-signaal lag, maar dat was het niet, omdat menu, instellingen, etc op het scherm heel normaal uitzagen. (ik bedoel menu van Humax zelf, niet TV). Ik heb enkele keer reboot gedaan (zowel koud en warm). Niets hielp. Maar toen ik hem naar de fabrieksinstellingen had ingesteld, werkte alles weer normaal. Hoe kon dat nou? Blijkbaar bitfoutje in het geheugen voor decoderen van TV-signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:01:
Vorige week gaf mijn Humax 5050c rare beeld op TV. Alle zenders en opnames vertoonden rare beeld. Het lijkt alsof het zich in 2 beelden heeft gesplitst. Ik dacht dat het aan HDMI-signaal lag, maar dat was het niet, omdat menu, instellingen, etc op het scherm heel normaal uitzagen. (ik bedoel menu van Humax zelf, niet TV). Ik heb enkele keer reboot gedaan (zowel koud en warm). Niets hielp. Maar toen ik hem naar de fabrieksinstellingen had ingesteld, werkte alles weer normaal. Hoe kon dat nou? Blijkbaar bitfoutje in het geheugen voor decoderen van TV-signaal?
Dat is dus hetzelfde probleem als ik had. Het is volgens mij een deinterlacing probleem. Sinds ik de zoom optie uit heb gezet (een optie die 4:3 naar 16:9 zoomt, eigenlijk een soort fill dus) werkt alles weer normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffino
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Of hij wel of niet ondersteund wordt, agh, h ij werkt perfect bij ZIggo, althans, bij ons wel.
Groene-beelden issue is opgelsot met een firmware update welke een tijdje geleden uitkwam.
(TIJDJE??.... http://ziggo.gebruikers.e...thread.php?thread_id=1708 )

Bij mij heeft een update die ik pas doorhad afgelopen herfst dit probleem mogelijk wel verholpen, ik heb al maanden geen last er meer van.

Moet ie daarvoor niet aan internet hangen?
Wildfire schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:03:
[...]

En wat dat HDMI probleem betreft... mijn vader is geabonneerd op de Humax nieuwsbrief, een tijdje terug (een maand ofzo) ontving hij een mail met de melding dat er een nieuwe update was voor de 5050c waarin het probleem met de groene beelden zou zijn gefixed. Daar hebben wij hier soms last van en dus wilden we die update... maar nu na weken wachten nog niets gezien dus Ziggo maar gemailed, en die zegt "wij verkopen hem niet en ondersteunen hem niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Apparaat bevalt nog steeds uitstekend, op een ding na.
Je kan geen tijd opgeven, dus opnemen van 11 tot 1 uur ofzo.
Als een programma uitloop (uitslag TVOH bv) dan mis je dus alles.

Nou ja, wacht maar op de opvolger van de AC Ryan Fluxx incl Ziggo decoder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 23:48

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Werkt prima hoor, tijden opgeven.

Druk eens in je 'Guide' op de gele toets. Er gaat een wereld voor je open. Je mist helemaal niets! :P

[ Voor 10% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 25-01-2011 12:30 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:04

Vis

Je kan tevens ook een aantal minuten voordat een programma begint al beginnen met opnemen.

Ik heb thuis ingesteld voordat ik een programma opneem, 10 minuten van te voren al begint met opnemen, en de eindtijd idem; 10 minuten langer opnemen.

Zo mis je nooit iets!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Maximale tijd voor en na is al ingesteld. Maar Gele knop in Guide dus, thnx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:35
hjs schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:14:
Apparaat bevalt nog steeds uitstekend, op een ding na.
Je kan geen tijd opgeven, dus opnemen van 11 tot 1 uur ofzo.
Als een programma uitloop (uitslag TVOH bv) dan mis je dus alles.

Nou ja, wacht maar op de opvolger van de AC Ryan Fluxx incl Ziggo decoder :+
Uit de handleiding (pag. 33):

1. Selecteer een lege ruimte en druk op OK.
2. Een venster voor een nieuw timerprogramma wordt weergegeven. Geef het zendernummer, de
datum, de begin- en eindtijd en de herhalingsfrequentie op en druk vervolgens op OK.
Opmerking:
• Timerprogramma’s voor verwijderde zenders of programma’s in het verleden worden automatisch
verwijderd.
• Indien het zendernummer is gewijzigd, moet het timerprogramma opnieuw worden gemaakt.

Op deze manier kan ook een reeds ingestelde opname gewijzigd worden:

1. Selecteer het timerprogramma dat u wilt
bewerken en druk op OK. Een venster met het
timerprogramma wordt weergegeven.
2. Selecteer Zender en druk op OK om de zenderlijst
weer te geven. Selecteer een zender.
3. Selecteer Datum en druk op OK om de kalender
weer te geven. Selecteer de datum.
4. Selecteer Begintijd en Eindtijd en geef de tijd op
met de CIJFERTOETSEN(0-9).
5. Selecteer Herhalen en wijzig de
herhalingsfrequentie met t/u.
6. Kies Modus en schakel van Opnemen naar Bekijk.
7. Selecteer OK en druk op OK.

Wat is een handleiding soms toch makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:04

Vis

Enige wazige aan deze Humax is IMO dat wanneer ik een HD film op Film1HD aan het opnemen ben en tevens het dagelijkse soapje GTST, en dan ben ik bijvoorbeeld het NOS Journaal op 1 HD aant kijken, springt ie over naar de normale SD versie van Nederland 1... :s

Beetje jammer, maarja het ding kan al veel aan, dus zo'n ramp is het niet :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:35
Het ding heeft maar twee tuners, dus op zich is het al te gek dat je drie verschillende programma's kunt bekijken/opnemen. Voor mij is dit niet zo'n probleem want ik heb een TV met een CI+ module dus opnemen staat bij mij volledig los van kijken.

Ik heb deze Humax nu meer dan een jaar en neem er dagelijks enkele programma's mee op. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er zeer tevreden mee ben. Ik vond de HD wel aan de krappe kant dus die heb ik destijds gelijk vervangen door een exemplaar met 1TB oplag capaciteit.

Vooral als je het vergelijkt met het videorecorder tijdperk van 1978 tot 10 jaar geleden. Man, wat heb je dan nu een super kwaliteit, geen verschil tussen uitzending en opnames. Dat was toen wel even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vis schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:26:
Enige wazige aan deze Humax is IMO dat wanneer ik een HD film op Film1HD aan het opnemen ben en tevens het dagelijkse soapje GTST, en dan ben ik bijvoorbeeld het NOS Journaal op 1 HD aant kijken, springt ie over naar de normale SD versie van Nederland 1... :s

Dat is best te verklaren. Je kan officieel maar 2 zenders tegelijk opnemen of kijken omdat er maar twee tuners in zitten. Als je tijdens het opnemen van 2 zenders nog naar een derde zender wilt kijken dan kan dat alleen als die zender in dezelfde stream zit als 1 van de zenders die je opneemt.

Vermoedelijk zit NL1-SD in dezelfde stream als de zender die GTST uitzendt en NL1-HD zit in een andere stream. Ik vraag me alleen af of het apparaat "weet" dat NL1-SD en -HD hetzelfde uitzenden of dat ie domweg de eerste zender kiest die nog wel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Vis schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:26:

Dan heb je nog het geluk dat je in voormalig @home gebied woont (gok ik), anders had je namelijk überhaupt geen Nederland 1 kunnen bekijken. Aangezien in de andere gebieden al die zenders in verschillende transportstromen zitten (tenminste als het overzicht op www.digitalekabeltelevisie.nl nog up-to-date is..).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
downtime schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:35:
[...]

Dat is best te verklaren. Je kan officieel maar 2 zenders tegelijk opnemen of kijken omdat er maar twee tuners in zitten. Als je tijdens het opnemen van 2 zenders nog naar een derde zender wilt kijken dan kan dat alleen als die zender in dezelfde stream zit als 1 van de zenders die je opneemt.

Vermoedelijk zit NL1-SD in dezelfde stream als de zender die GTST uitzendt en NL1-HD zit in een andere stream. Ik vraag me alleen af of het apparaat "weet" dat NL1-SD en -HD hetzelfde uitzenden of dat ie domweg de eerste zender kiest die nog wel beschikbaar is.
Bij mijn weten krijg je de eerste de beste "vrije" TV-zender voorgeschoteld
Het zou kunnen dat dit bij NED1/NED/NED3 niet helemaal op gaat. Deze zenders zitten als simulcast in het pakket. Hierdoor zou het mogelijk kunnen zijn dat NED1-HD niet als "vrije" zender beschikbaar is maar NED1-SD wel en zodoende overschakelt naar de SD-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand aan een domme jongen uitleggen hoe ik verbinding maak via het netwerk met mijn Humax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:34:
Kan er iemand aan een domme jongen uitleggen hoe ik verbinding maak via het netwerk met mijn Humax :)
Heb onderstaand verhaal al eens eerder gepost. Dus bij deze een "kopie, plakken":

Bestanden van de interne hd halen die op de 5050c staan, gaat het beste met een netwerkverbinding via het FTP protocol.
Het programma "Total Commander" leent zich hier erg goed voor. Je kunt dit programma gratis op internet vinden gemaakt door Christian Ghisler.
http://www.ghisler.com/
Het enige nadeel van de gratis versie is dat je 1, 2 of 3 moet aanklikken bij de start van het programma.
Voor de rest is het volledig functioneel en het blijft ook volledig werken over tijd.
Ga in Total Commander naar: Netwerk - FTP-verbinding maken...
Vul het volgende in bij:
Sessie: Humax iHDR-5050c (is gewoon een naam want je kan meerdere verbindingsprotocollen maken)
Hostname: 192.168.2.104 (dit adres moet hetzelfde zijn welke in de HDR 5050c staat onder netwerk, dat spreekt voor zich)
Gebruikersnaam: HumaxFTP (denk aan hoofdletters, staat in de manual)
Wachtwoord: 0000 (4x een nul, staat ook in de manual)
Nu kun je alle bestanden zien, nouja 3 mappen. Dubbelklik op: Video. Je moet natuurlijk de grote .ts bestanden hebben.
Sleep de bestanden naar het andere venster welke je klaar hebt gezet in de map waar je de bestanden op wilt slaan op de hd van je pc.
De bestanden zijn erg groot omdat alle informatie daar inzit, zoals ondertitels en evt. meerdere audiosporen.
Het zal dus wel even duren voordat je ze op je computer hebt staan. De Netwerk doorvoer zal maximaal een 5 tot 6 Megabyte per seconde zijn, tenminste bij mij thuis.
Een gratis speler die deze .ts bestanden kan afspelen is de VLC-media player.
http://www.videolan.org
Zo kun je je opnamen meenemen naar andere oorden, hoewel ik geen USB-stick daarvoor wil aanraden.
Beter en ook sneller in de omgang is een externe hd welke bvb. alleen op de usb-poort werkt zoals de Passports van Western Digital oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-04 14:00
JantjeKoud schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:52:
[...]

Heb onderstaand verhaal al eens eerder gepost. Dus bij deze een "kopie, plakken":

Bestanden van de interne hd halen die op de 5050c staan, gaat het beste met een netwerkverbinding via het FTP protocol.
Het programma "Total Commander" leent zich hier erg goed voor. Je kunt dit programma gratis op internet vinden gemaakt door Christian Ghisler.
http://www.ghisler.com/

....
Keurige uitleg, ik zou alleen FileZilla adviseren als FTP client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Tuckr schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Keurige uitleg, ik zou alleen FileZilla adviseren als FTP client.
Waarom? Ik gebruik TC (gelicenseerd) al sinds het nog NC heette tot volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Toff schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 01:33:
[...]

Waarom? Ik gebruik TC (gelicenseerd) al sinds het nog NC heette tot volle tevredenheid.
Precies!!!
En Total Commander kan natuurlijk ook veel meer.
FileZilla is "alleen" maar een FTP-client of server. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

JantjeKoud schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:28:
[...]

Precies!!!
En Total Commander kan natuurlijk ook veel meer.
FileZilla is "alleen" maar een FTP-client of server. ;)
En dat is precies waarom het zo goed is. Waarom een programma als Total Commander gebruiken als je enkel FTP-functionaliteit nodig hebt?

* Wildfire is ook tevreden FileZilla-gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Wildfire schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:37:
[...]

En dat is precies waarom het zo goed is. Waarom een programma als Total Commander gebruiken als je enkel FTP-functionaliteit nodig hebt?

* Wildfire is ook tevreden FileZilla-gebruiker
Nou, van mij mag je, maar ik vind het vreemd dat je iemand die TC gebruikt probeert over te halen tot een programma dat minder kan. Dan wi ik toch wel wat argumenten horen, anders dan "het kan minder, dus het is beter"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-04 14:00
Toff schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:05:
[...]

Nou, van mij mag je, maar ik vind het vreemd dat je iemand die TC gebruikt probeert over te halen tot een programma dat minder kan. Dan wi ik toch wel wat argumenten horen, anders dan "het kan minder, dus het is beter"...
Ontspan, ik probeer niemand over te halen, ik geef alleen een alternatief aangezien het hier alleen maar om het ophalen van opnames over FTP ging. Ik zal m'n welgemeende advies volgende keer wel voor me houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tuckr schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:35:
[...]

Ontspan, ik probeer niemand over te halen, ik geef alleen een alternatief aangezien het hier alleen maar om het ophalen van opnames over FTP ging. Ik zal m'n welgemeende advies volgende keer wel voor me houden.
En je hebt helemaal gelijk, TC is niet gratis en gaat na één maand gebruik € 30,- kosten onder licentie.

Total Commander is a Shareware program. This means that you can test it for a period of 30 days. After testing the program, you must either order the full version, or delete the program from your harddisk.

FZ doet hetgeen waar het hierboven over gaat ook prima en dat programma is wel volledig gratis.

De vraag was toch alleen maar hoe er via het netwerk verbinding gemaakt kan worden met de Humax?

En nu weer -=ontopic=-

Fijn apparaat die Humax :)

[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2011 20:22 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Toff schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:05:
[...]

Je begrijpt me verkeerd, ik wil niet JantjeKoud die TC gebruikt naar FileZilla laten overstappen.

Ik zeg alleen maar dat Basje69, die enkel FTP nodig heeft, wat mij betreft het beste af is met een specifiek FTP-programma zoals Filezilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Heeft iemand ervaring met het backup-en van opnames en het weer terug zetten?

Op dit moment heb ik ruim 25GB als foto/muziek partitie, die ik niet gebruik. Deze wil ik er graag af hebben (of verkleinen naar 1 à 2GB).
Als ik alle opnames nu op een USB disk zet, de HD formatteer en daarna de opnames terug zet, zal dit goed gaan? Of kan ik mijn opnames nu niet meer terug kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
St00mwals schreef op zondag 06 februari 2011 @ 09:15:
Heeft iemand ervaring met het backup-en van opnames en het weer terug zetten?
Wat jij wil kan wel, maar het kost heel veel tijd en het nut is niet zo groot - 2 films extra ofzo. Hoe groot is je USB-stick eigenlijk? Een beetje film is al snel 10 Gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Toff schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:44:
[...]

Wat jij wil kan wel, maar het kost heel veel tijd en het nut is niet zo groot - 2 films extra ofzo. Hoe groot is je USB-stick eigenlijk? Een beetje film is al snel 10 Gig.
Daarom ga ik het ook met een USB disk doen van 500GB.
Het gaat idd niet heel veel schelen, maar met de komst van meerdere HD kanalen bij Ziggo is het wel mooi meegenomen.

Daarnaast gaat het misschien ook helpen als we een keer Harry Potter 1-6 en Lord of the Rings gaan kijken en eraf gooien....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
St00mwals schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:42:
Daarom ga ik het ook met een USB disk doen van 500GB.
Ik zou gezworen hebben dat er "stick" stond, ipv "disk". Sorry 8)7

Er is mogelijk wel een probleem met de extra directories die aangemaakt worden op de interne HDD. Mogelijk moet je die met ftp eerst veiligstellen en na het formateren terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Zijn er ook plannen om een snapshot van tv kunnen maken? Of kan dat wellicht al?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
je kunt in de humax ook een grotere harddisk installeren. staat zelfs op de website van humax, in deFAQ.

het hoe en wat weet ik niet precies. wel heb je dan geen garantie meer, de hardddisk moet als ext3 geformateerd worden om in de humax te kunnen werken.
dat levert veel meer op dan 25 GB, als je toch al heel veel werk wilt doen om extra ruimte op de humax te krijgen.
en TC is misschien een heel mooi programma, maar als ik zou ook wel met een helicopter naar het werk willen gaan, maar dat is duur, en vrij nutteloos. dus een "gewoon"transportmiddel" of te wel gelijk welke andere gratis ftp client voldoet.

misschien werkt het zelfs gewoon via de verkenner.

ik heb echter geen ervaring met de netwerkfuncties van de humax.

ik vind het wel een top apparaat. maar wel erg jammer dat je de opnames niet makkelijk kunt bewerken ( stukken weggooien oid, zoals reclames, of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
engelbertus schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:17:

TC is misschien een heel mooi programma, maar als ik zou ook wel met een helikopter naar het werk willen gaan, maar dat is duur, en vrij nutteloos. dus een "gewoon transportmiddel" oftewel gelijk welke andere gratis ftp cliënt voldoet.

misschien werkt het zelfs gewoon via de verkenner.

ik heb echter geen ervaring met de netwerkfuncties van de humax.

ik vind het wel een top apparaat. maar wel erg jammer dat je de opnames niet makkelijk kunt bewerken ( stukken weggooien oid, zoals reclames, of iets dergelijks.
Er was een vraag naar hoe je bestanden van de Humax kon krijgen, en ik daar heb ik op gereageerd. Het staat anderen vrij om, hoe zij het doen, (uitgebreid) te vertellen.
Bovendien: TC is ook gratis zij het met een lichte beperking. ;)
Het is idd jammer dat je je opnames niet ook direct kunt bewerken en zo bvb. de reclame er tussenuit kan halen, en ook het 2e geluidskanaal en subtitels kan wissen.
Zeg maar.. voor die opnames die je echt wil bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
JantjeKoud schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:49:
[...]
Het is idd jammer dat je je opnames niet ook direct kunt bewerken en zo bvb. de reclame er tussenuit kan halen, en ook het 2e geluidskanaal en subtitels kan wissen.
Zeg maar.. voor die opnames die je echt wil bewaren.
Weet iemand (wellicht OT) hoe je dat wel kunt doen? Een paar reclames eruit knippen om de opname daarna te kunnen bewaren? Het bewaren doe ik trouwens niet op de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

henk99 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:03:
Weet iemand (wellicht OT) hoe je dat wel kunt doen? Een paar reclames eruit knippen om de opname daarna te kunnen bewaren? Het bewaren doe ik trouwens niet op de Humax.
Op de PC. Zelf gebruik ik VideoReDo ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
downtime schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:53:
[...]

Op de PC. Zelf gebruik ik VideoReDo ervoor.
me 2, voor de HD opnames met Videoredo h264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 16:12
Ik heb de laatste tijd een heel vervelend probleem met het opnemen van een (werk)dagelijks programma. Sommige dagen doet hij het gewoon maar hij slaat minimaal 2 en soms zelfs 3 dagen over, ook neemt hij soms maar 10 minuten op of zelfs 2 opnames(van een uitzending/dag) van elk 10 minuten(dat trof ik net toevallig aan). Het programma betreft huizenjacht van SBS6, ik neem het op vanaf de HD uitzending van SBS6.

Is dit een bekend probleem? Ligt het aan de humax of aan de zender? Kan ik eventueel proberen of het via de niet HD uitzending eventueel wel gaat?

Dat laatste ga ik sowieso even proberen maar dat lijkt mij niet dat dat het probleem zou kunnen zijn aangezien ik vorig seizoen ook gewoon vanaf de HD uitzending opnam en dat ging volgens mij altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Zelfde probleem hier: vorige week weggeweest, veel programma's geprogrammeerd om te laten opnemen. M'n Humax heeft echter helemaal niets opgenomen. Wat zou er fout kunnen zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben lichtelijk verbaasd dat er na bijna 2 jaar nog altijd geen opvolger voor de Humax 5050c is uitgekomen. Is ie zo perfect dat er niks te verbeteren valt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:37:
Ik ben lichtelijk verbaasd dat er na bijna 2 jaar nog altijd geen opvolger voor de Humax 5050c is uitgekomen. Is ie zo perfect dat er niks te verbeteren valt? :+
Niet direct een opvolger, maar een half jaar geleden is de 5200c uitgekomen.. en aangezien er nog steeds problemen zijn met de 5050c, zou ik 'm nou niet bepaald perfect noemen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5200c ken ik sinds vandaag ook, blijkt toch niet helemaal opvolger van 5050c aangezien die geen ingebouwde hdd heeft, geen 2 dingen kan opnemen en een 3e timeshiften. Is meer een opvolger van 5100c (of was het nou 5000c?)Ik had 5100c in gedachten en kende 5200c achteraf gezien helemaal niet.

Heeft de 5200c geen kuren dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Moet de 5200c niet als opvolger van de 5050c gezien worden? Vertel...!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is dus nergens voor nodig... een beetje respect voor elkaar mag verwacht worden..

[ Voor 71% gewijzigd door Michael Knight op 17-03-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ga er liever niet op in, maar meld het, zodat we samen gezellig verder kunnen :)

[ Voor 84% gewijzigd door Michael Knight op 17-03-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]downtime schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:23:
Ga er liever niet op in, maar meld het, zodat we samen gezellig verder kunnen :)

Edit: inmiddels ben ik helemaal ingelezen. De 5200c mag dan gelijkwaardig of beter zijn dan de 5050c. 1 grootste verschil is dat de 5200c niet fullHD 1080p is en de 5050c wel? http://hificorner.nl/ihdr-5200c.html

Edit2: Volgens de 5200c topic is de 5200c geen opvolger van 5050c. DC2 in "\[DVB-C] Humax iHDR-5200c"

[ Voor 57% gewijzigd door Michael Knight op 17-03-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14

De site waar je naar verwijst daar staat het volgende...

•Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p, 576i

Dus geen 1080p zoals jij hierboven aangeeft ;)
En nu terug naar het echte onderwerp.

[ Voor 19% gewijzigd door Michael Knight op 17-03-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet het verschil tussen i en p niet. Maar als je doorscrolt staat er dit:
Extra informatie
Merk HUMAX
Kleur zwart
Levertijd 1 dag
Full HD 1080p Nee
En bij de 5050c staat er dus: Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Modbreak:Ik heb net verschillende posts moeten verwijderen..

Gelieve ontopic verder te gaan en je niet te laten verleiden tot allerhande discussies over zogenaamde 'leesproblemen'. Een misinterpretatie of verkeerd gelezen specsheet duidt niet meteen op een leeshandicap en gaat voorbij aan de discussie. Wijs elkaar in zo`n geval dan op professionele wijze op de juiste specs.

Voor diagnostisering van taalproblematiek en bijbehorende discussie kun je ergens anders terecht..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 5050c nu ook aangeschaft. Werkt lekker en simpel. Ben er blij mee.

Enig minpunt tot nu toe is dat de afstandsbediening perse recht voor dat ding moet zitten en ik het niet vanaf eettafel kan bedienen zoals mijn philips tv afstandsbediening.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:04:

Enig minpunt tot nu toe is dat de afstandsbediening perse recht voor dat ding moet zitten en ik het niet vanaf eettafel kan bedienen zoals mijn philips tv afstandsbediening.
Ik heb hem ook sinds gisteren, en ben tot nu toe erg tevreden(al is dat met zo'n korte tijd nog moeilijk vast te stellen of ie echt goed is).

Het probleem met de afstandsbediening herken ik niet.

Ik had wel direct na de setup een flikkerend beeld. Van groen naar wat er op dat moment op tv was. Heel snel flikkerend beeld. Na nog een keer de setup gedraaid te hebben was dit weg. Geen idee hoe of wat, ik ga er maar vanuit dat het hier bij blijft...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beany schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:45:
[...]

Ik heb hem ook sinds gisteren, en ben tot nu toe erg tevreden(al is dat met zo'n korte tijd nog moeilijk vast te stellen of ie echt goed is).

Het probleem met de afstandsbediening herken ik niet.

Ik had wel direct na de setup een flikkerend beeld. Van groen naar wat er op dat moment op tv was. Heel snel flikkerend beeld. Na nog een keer de setup gedraaid te hebben was dit weg. Geen idee hoe of wat, ik ga er maar vanuit dat het hier bij blijft...
Ik kreeg geen setup te zien, de vorige eigenaar had hem al "gesetupperd" :+. Dit probleem met de AB, daar vertelde een vriend van mij met eveneens 5050c (hij had hem nieuw uit de winkel gekocht voor 359 euro bijna 2 jaar geleden). Vandaar dat ik er extra goed oplet. De Humax van mij zit wel in een tvmeubel en ik heb dus een radius van 3 mtr om dat ding te bedienen. Als ik 4 mtr ervandaan zit reageert ie niet (dat is dus de plek van de foto en alles is nagemeten met een rolmaat). Ik heb er overigens nog net nieuwe duracell batterijen ingedaan om zeker van te zijn dat het niet aan batterijen ligt.

http://i52.tinypic.com/1z4v6vs.jpg (plaatje schijnt aan de grote kant te zijn, vandaar gewoon klikbare url ipv img-tags...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat met de afstandsbediening is een bekend nadeel van de Humax. De afstand is het probleem niet maar je moet er wel recht voor zitten. Met het klepje omlaag werkt het misschien iets beter maar fraai is dat niet.

Het groene beeld is ook een bekend probleem. Ik meen me te herinneren dat type TV en volgorde van aanzetten van Humax en TV een rol kunnen spelen. Ik heb het vorige maand voor het eerst gezien (en ik heb de 5050c al twee jaar) maar bij sommigen komt het regelmatig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Ik zie plots bij mijn opgenomen programma's onder media-video geen iconen ook niet van hoofdstukken.
Iemand een idee?
(De oude opgenomen programma's geven alles goed weer ook de hoofdstukken, maar de nieuwe zijn 'grijs', de opname wel gelukt ed, maar geen plaatje zeg maar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klepje omlaag maakt overigens geen verschil. Heb ook ff gekeken of er toevallig plakplastic op de glazen deel zat, wat je na aankoop eraf moet halen, maar er zat niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:02
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:04:

Ik had af en toe ook last van een slecht werkende afstandsbediening. Via een ander forum kwam ik er achter dat als je de voorste klep open doet dat er dan nog een plastic folietje voor het schermpje en oogje van de afstandsbediening zit. Nadat ik dit heb verwijderd reageert de afstandsbediening beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mknoppert schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:09:
[...]

Ik had af en toe ook last van een slecht werkende afstandsbediening. Via een ander forum kwam ik er achter dat als je de voorste klep open doet dat er dan nog een plastic folietje voor het schermpje en oogje van de afstandsbediening zit. Nadat ik dit heb verwijderd reageert de afstandsbediening beter.
Ik heb alleen de voorste klepje gecontroleerd. Ik had die folie idd ook op het achterste schermpje zitten en die heb ik net eraf gehaald. Ik heb er misschien iets mee gewonnen maar helaas kan ik vanaf de eettafel de humax niet bedienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mknoppert schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:09:
Via een ander forum kwam ik er achter dat als je de voorste klep open doet dat er dan nog een plastic folietje voor het schermpje en oogje van de afstandsbediening zit.
Goeie tip. Bij mij zat die folie er dus al twee jaar op :o

Het zal wel niet veel schelen maar alle beetjes helpen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:26

jeka

Support your local club.

Misschien al eerder gevraagd maar wordt programmagemist ondersteund door de humax?
Opvallend is vooral dat Ziggo het HD-pakket afschaft en dat het standaardpakket zonder meerkosten elf HD-zenders zal bevatten. Hoewel Ziggo de invulling van het pakket niet specifiek heeft toegelicht, kunnen we er vanuit gaan dat het hierbij gaat om Nederland 1, 2 en 3, RTL 4, 5, 7 en 8, Net5, SBS6, Veronica en Eurosport HD. Naast deze HD zenders bevat het basispakket ook 63 SD zenders. Ook de exacte invulling hiervan is nog niet verder toegelicht. In het basispakket wordt interactieve functionaliteit bovendien ook standaard beschikbaar gesteld, met programmagemist diensten van de publieke omroep, RTL en SBS. Ook is de TV-theek, een catalogus met films en series, deels beschikbaar in het basisabonnement en kunnen premium films on-demand besteld worden. Het basispakket gaat € 16,95 kosten, hetzelfde bedrag dat het huidige basispakket ook moet opbrengen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jeka schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:08:
Misschien al eerder gevraagd maar wordt programmagemist ondersteund door de humax?
Nee. De Humax ondersteunt die "interactieve functionaliteit" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Gisteren gaf mijn Humax tijdens het opstarten ineens aan dat er geen zenders waren.
Ding uit en weer aan en nog steeds geen zenders. Zenders zoeken en alles werd weer gevonden.
Wel kon ik mijn favorieten lijst opnieuw vullen en al mijn wekelijkse timers weg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

downtime schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:51:
[...]

Goeie tip. Bij mij zat die folie er dus al twee jaar op :o

Het zal wel niet veel schelen maar alle beetjes helpen natuurlijk :)
Dat ga ik ook checken vanavond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Waar moet dat stukje folie nu zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:02
hjs schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:13:
Waar moet dat stukje folie nu zitten :?
Je kan de hele voorklep naar voren halen. En dan zat er volgens mij nog een stukje folie voor het display. Of voor het ruitje op de klep. Dat weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

mknoppert schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:15:
[...]

Je kan de hele voorklep naar voren halen. En dan zat er volgens mij nog een stukje folie voor het display. Of voor het ruitje op de klep. Dat weet ik niet meer zeker.
Nee voor de display zit het, niet op het klepje. Althans bij mij iig.
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste