asmi schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 01:53:
[...]
Wie een antennekabel tussen de 5050 en zijn TV aansluit om zijn digitale opnames te bekijken is gek, en wie een antennekabel op zijn TV wil aansluiten om direct TV te kijken kan een antennesplitter gebruiken.
Nou, bedankt voor je compliment en je wijze raad, maar je slaat de plank twee maal mis. Allereerst
kan je via de antenneuitgang niet digitaal kijken, dus die opmerking is net zo maf als dat je gek zou zijn, wanneer je sokken zou willen wassen met de Humax

. Verder is het niet altijd mogelijk om een antennesplitter te plaatsen. Ik heb bijvoorbeeld slechts 30% signaalsterkte op dat aansluitpunt staan en er zit al een versterker tussen ergens. Een splitter verzwakt het signaal teveel en een versterker versterkt voornamelijk de ruis.
engelbertus schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 02:36:
ik begrijp dus eigenlijk niet zo goed waarom er een antenne uitgang op zit, want zodra je de decoder aanzet heb je mmers gewoon een digitaal signaal dat je kunt gebruiken, en ook zonder antenne kun je drie kanalen digitaal tegelijk kijken.
Je kunt alleen naar een derde kanaal kijken, wanneer je in totaal niet meer dan twee "streams" hoeft te decoderen. Het gebeurt hier toch wel met enige regelmaat dat er een conflict optreedt, waardoor er automatisch wordt overgeschakeld naar een van de kanalen die worden opgenomen.
ik vind het dom dat je allen via epg er voor kunt zorgen dat de opname ook daadwerkelijk door gaat. als ik snel even de tv moet stil zetten oid, omdat de bel gaatm, of er een telefoontje binnenkomt, heb ik geen zin in epg..
dus dan druk ik op rec of pauze. als ik dan vervolgens weg moet druk ik alles uit, en neem ik dus niets meer op. voor hetzelfde geld blijft de opname die bezig is dan gewoon doorgaan, maar nee hoor, ik ben de lul en kan ook nog eens gaan wachten op een reboot etc, om e.e.a. alsnog via de epg op te nemen. erg omslachtig.
dat je HD volloopt lijkt me niet echt een groot probleem, volgens mij stopt de opname alsnog na dat het programma is afgelopen. en anders kun je ter beveiliging een maximale opnameduur oid inbouwen.
Ik vind het eerder dom (nofi, ik blijf in jouw terminologie) dat je de boel zonder nadenken uitschakelt als je weg moet. Via EPG opnemen is niet omslachtig, je moet alleen op het knopje "guide" drukken, voor je op de rode opnameknop drukt. Is dat nou zo moeilijk? Verder stopt de opname AFAIK niet, wanneer het programma is afgelopen, wanneer jij op de pauzeknop drukt. Er zit, zo uit mijn hoofd, wel een max tijd van zo'n 2 uur aan de pauzestand, maar dat wilde jij niet, de opname moest doorlopen... Overigens kan je de laatste uren die gekeken zijn terugzien in het bestand 0.ts, maar dat moet je dan wel naar een PC halen enzo, wat nogal omslachtig is.
als laatste misser wil ik dan melden dat ik het raar vind dat je opnames niet op het apparaat zelf kunt splitsen, en ook dat ik het raar vind dat er niet automatisch hoofdstukken worden ingevoegd. dat doen andere recorders namelijk wel gewoon. maar die zijn dan weer geen decoder...
Ja, en de HDD is te klein, het display te fel, je kan er geen sokkenpizza's mee bakken, etc. etc, maar ik vind het een prima apparaat voor de functies waar ik hem voor heb, zeker als je ziet dat het ding minder dan 250 euro kost momenteel. Mijn videorecorder werd nauwelijks gebruikt, terwijl er met de 5050c vaak meerdere programma's per dag worden opgenomen. Mensen die een digitale decoder zonder opnamemogelijkheid kopen, die doen zichzelf IMHO flink tekort.