Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317909

Typisch,

Ik moet me al heel sterk vergissen, maar volgens mij kreeg ik gisteren toen ik tijdens een opname iets wilde verwijderen de melding dat verwijderen tijdens opnemen niet mogelijk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:57

Totaalgeflipt

De enige echte

Kennisen van mij hebben het volgende probleem. De Humax brand blauw, maar de display is leeg. Hij geeft geen beeld of geluid. Probleem wordt alleen opgelost als de stekker eruit wordt gehaald, en daarna weer op het stroom. Hij is net nieuw.

Edit. Ik lees op internet meer problemen. Zal binnekort eens kijken of er een update is en hem eens resetten. Kijken of dat wat oplost

[ Voor 22% gewijzigd door Totaalgeflipt op 05-07-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-07 20:44
hier ook geen favorietenlijst.

Je weet toch wel waar je zenders zitten die je wilt zien? Die paar nummers...

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19
basset schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:31:
hier ook geen favorietenlijst.
Je weet toch wel waar je zenders zitten die je wilt zien? Die paar nummers...
Waarom zou ik door meer dan 100 extra zenders moeten zappen die ik sowieso niet kan zien? Zelfs van de 60 zenders die wel in het basispakket zitten bekijken we hier eigenlijk nauwelijks meer dan de helft met enige regelmaat, dus meer hoef ik meestal niet in de "guide". Overschakelen naar het totaaloverzicht is snel genoeg gebeurt, die ene keer in de drie maanden dat ik wat anders wil.

Iets anders:
Sinds de langverwachte update heb ik overigens 2x een groen scherm gehad (daarvoor nooit) en minstens 3x een spontane reboot (daarvoor nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366107

Ik heb problemen met opnemen met de Humax.
Als ik in de Guide een programma aanvink middels de L, dan verdwijnt de L binnen enkele seconden.
Het programma komt op die manier ook niet in het timer menu er wordt dus niks opgenomen.

Als ik nu de Humax opnieuw uit en aan zet dan kan ik dus wel via de Guide doen, wederom een L geplaatst en vervolgens neemt de Humax netjes op, dit is uiteraard geen zekerheid, want de ene keer moet ik de Humax uit en aan zetten en de andere keer weer niet.
Vaak lijkt het erop dat als de Humax lang aan staat het probleem zich eerder voordoet.
Toch lastig als je in je vakantie programma's wilt opnemen.
En vervelend als je verwacht dat je iets opgenomen en het niet zo blijkt te zijn.

Komt dit door een instelling of doe ik wat anders fout, of sterker nog zit er een probleem in mijn Humax?
Wie weet wat dit veroorzaakt en wat ik eraan moet doen.

Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 366107 op 12-07-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Anoniem: 366107 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:15:
Als ik in de Guide een programma aanvink middels de L, dan verdwijnt de L binnen enkele seconden.
Het programma komt op die manier ook niet in het timer menu er wordt dus niks opgenomen.
Ik heb helemaal geen "L" op mijn AB en ik begrijp dan ook absoluut niet wat jij bedoelt. Als ik een programma wil opnemen via de guide, druk ik gewoon op de rode opnameknop. Werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:40:
[...]

Ik heb helemaal geen "L" op mijn AB en ik begrijp dan ook absoluut niet wat jij bedoelt. Als ik een programma wil opnemen via de guide, druk ik gewoon op de rode opnameknop. Werkt altijd.
Als je in Guide op de rode knop drukt op een programma, dan verschijnt er een L in een rood rondje, mss moet het een klokje voorstellen, kan natuurlijk ook. Als het programma dan bezig is zie je een witte R in een rood rondje. Nu neemt deze op.
Het probleem is zoals ik boven beschrijf, soms verdwijnt dat klokje zo maar, binnen enkele seconden en dan verschijnt er dus ook geen geplande opname in de timer list.
Als ik nu dus de Humax opnieuw opstart dan werkt het wel, want dan blijft het klokje wel staan en dat vind ik dus vreemd en onbetrouwbaar, maar wat is nu het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Anoniem: 366107 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:47:
een L in een rood rondje, mss moet het een klokje voorstellen, kan natuurlijk ook, [...] maar wat is nu het probleem?
Mán, ik heb 3 minuten in een stuip gelegen... Lijkt me inderdaad een klokje op "drie uur" of "kwart over twaalf", zo je wenst. Ik had daar nog nooit een "L" in gezien, sorry.
Jouw probleem is iig niet mijn probleem, ik herken het niet. Bij mij wordt 99,9% gewoon opgenomen, of ik de 5050c nu aan laat staan (de dag zelf) of dat hij tussentijds "uit" (energiezuinige standby) is geweest (meestal 's-nachts). De jouwe is waarschijnlijk een beetje stuk helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:57

Totaalgeflipt

De enige echte

En hoe doe je die energiezuinige standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:05
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:01:
Menu -> Overige instellingen -> Energiebesparing in standby: Aan.
Als je de Humax dan uitzet heb je ook geen klok in het beeld staan.

Ook heb ik geen last van het probleem wat jij hebt.
Heel soms zie ik in de Guide wel eens geen klokje staan, maar in de TImer lijst staat hij dan wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14

amphora

Websites & Fotografie

Toff schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:29:
[...]
Waarom zou ik door meer dan 100 extra zenders moeten zappen die ik sowieso niet kan zien? Zelfs van de 60 zenders die wel in het basispakket zitten bekijken we hier eigenlijk nauwelijks meer dan de helft met enige regelmaat, dus meer hoef ik meestal niet in de "guide". Overschakelen naar het totaaloverzicht is snel genoeg gebeurt, die ene keer in de drie maanden dat ik wat anders wil.
Ik heb ooit een keer een favorietenlijst ingesteld. Duurde een uur voordat het eindelijk was zoals ik wilde. Ik miste nieuwe zenders ik zag ze nooit in m'n guide dus had nooit door dat nederland 1,2,3 ineens in HD beschikbaar waren. En na de update van vorige maand was die lijst ineens weer leeg!? Alleen dit is voor mij al genoeg reden om nooit favorieten lijsten te gebruiken.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:01:
Zie "Stoomwals", met de opmerking dat het in deze standby niet mogelijk is om analoog te kijken, mocht je het antennesignaal doorschakelen via de 5050c.

@ amphora: Mijn favolijst is ooit verlorengegaan toen er gerommeld was met de zenderindeling, wat eigenlijk een voordeel was, omdat daarmee meteen duidelijk was, dat er iets veranderd was... Na de update was mijn favolijst nog geheel in orde. Wel vreemd, verschillende effecten op eenzelfde apparaat met eenzelfde update, maar goed, ik ben geen missionaris ofzo, als jij liever geen favolijst gebruikt, dan mag dat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Zit er veel verschil in de zapsnelheid bij verschillende providers/ verschillende TVs? Bij mij (Caiway) moet ik soms 5 seconden wachten voordat ik eenduidelijk beeld heb. Zap ik door naar het volgende kanaal moet ik weer 5 seconden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb ook caiway, 5050C op een samsung serie 5, maar meer dan 2 seconden duurt het bij mij niet.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366107 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:47:
[...]

Als je in Guide op de rode knop drukt op een programma, dan verschijnt er een L in een rood rondje, mss moet het een klokje voorstellen, kan natuurlijk ook. Als het programma dan bezig is zie je een witte R in een rood rondje. Nu neemt deze op.
Het probleem is zoals ik boven beschrijf, soms verdwijnt dat klokje zo maar, binnen enkele seconden en dan verschijnt er dus ook geen geplande opname in de timer list.
Als ik nu dus de Humax opnieuw opstart dan werkt het wel, want dan blijft het klokje wel staan en dat vind ik dus vreemd en onbetrouwbaar, maar wat is nu het probleem?
Ik kan me niet voorstellen dat de Humax stuk is, daarnaast vind ik het vreemd dat ik mss de enige ben die dit heeft.
Helaas is support nu dicht, zie net dat ik tot 15.00 uur kan bellen, dan maar na het weekend bellen.
Tot die tijd hoop ik op een oplossing via Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367262

Ik heb net de humax 5050c geinstalleerd en via ftp een korte tv opname naar mijn computer gedownload.
Bij het afspelen op de pc (zowel met media player classic als VLC) bleek dat er geen ondertitels zichtbaar zijn. Deze zijn wel zichtbaar als ik via de humax en de tv afspeel??

Inmiddels heb ik de test nogmaals gedaan eenmaal via de HD zender van Caiway opgenomen en vervolgens nog eens een stukje via de SD zender variant bij Caiway. De HD versie blijkt na ftp op de pc geen ondertitels te tonen. De SD variant wel?

Is dit bekend? Of moet ik bij HD iets anders doen voor de ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:28
Anoniem: 367262 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:54:
Ik heb net de humax 5050c geinstalleerd en via ftp een korte tv opname naar mijn computer gedownload.
Bij het afspelen op de pc (zowel met media player classic als VLC) bleek dat er geen ondertitels zichtbaar zijn. Deze zijn wel zichtbaar als ik via de humax en de tv afspeel??

Inmiddels heb ik de test nogmaals gedaan eenmaal via de HD zender van Caiway opgenomen en vervolgens nog eens een stukje via de SD zender variant bij Caiway. De HD versie blijkt na ftp op de pc geen ondertitels te tonen. De SD variant wel?

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik bij soms bij VLC geen ondertitels kan selecteren met HD content en bij Media Player Classic wel en vice versa, wellicht dat er toch op een andere manier mee omgegaan wordt?
Zou gewoon MPclassic eens proberen (komt in een zipje dus niet alweer een progje erbij geïnstalleerd)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
Ik overweeg om de Humax 5050c aan te schaffen. Eerder in dit forum waren er een paar berichten van mensen die problemen hadden met het geluid icm een Denon-receiver. Aangezien ik ook een Denon receiver heb, ben ik benieuwd of deze problemen nog spelen of dat die (middels firmware-updates) opgelost zijn.

Ik heb hier gezocht, op het Ziggo gebruikers-forum en op google uiteraard, maar heb niet echt meer berichten gevonden over deze problemen. Maar wil het uiteraard graag horen als er mensen zijn bij wie het probleem (nog) wel aanwezig is, voordat ik tot aanschaf over ga. Ook als je een Denon hebt en géén problemen ondervindt hoor ik het graag, dat bevestigd mijn vermoeden dat ik redelijk veilig tot aanschaf over kan gaan ;-)

Receiver is de Denon 3808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-06 10:47
FilthyViper schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:08:
Ik overweeg om de Humax 5050c aan te schaffen. Eerder in dit forum waren er een paar berichten van mensen die problemen hadden met het geluid icm een Denon-receiver. Aangezien ik ook een Denon receiver heb, ben ik benieuwd of deze problemen nog spelen of dat die (middels firmware-updates) opgelost zijn.

Ik heb hier gezocht, op het Ziggo gebruikers-forum en op google uiteraard, maar heb niet echt meer berichten gevonden over deze problemen. Maar wil het uiteraard graag horen als er mensen zijn bij wie het probleem (nog) wel aanwezig is, voordat ik tot aanschaf over ga. Ook als je een Denon hebt en géén problemen ondervindt hoor ik het graag, dat bevestigd mijn vermoeden dat ik redelijk veilig tot aanschaf over kan gaan ;-)

Receiver is de Denon 3808
Ik heb een 4308A en totaal geen problemen met geluid of beeld. Ik kan hem van harte aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
ewf2003 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:19:
[...]

Ik heb een 4308A en totaal geen problemen met geluid of beeld. Ik kan hem van harte aanbevelen.
Bedankt voor je snelle reactie, daar heb ik wat aan!

[ Voor 19% gewijzigd door FilthyViper op 28-07-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:09
Hoi,

de humax is onderhand toch al 1 1/2 jaar oud, is er nog geen goed alternatief?
Niet dat de humax slecht is, maar wil een beetje kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 15:33
de humax 5200 staat al te trappelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-07 22:28
marz01 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:49:
de humax 5200 staat al te trappelen ...
En dat terwijl de 5100 binnenkort nog moet uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sevenhunt schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:34:
de humax is onderhand toch al 1 1/2 jaar oud, is er nog geen goed alternatief?
Niet dat de humax slecht is, maar wil een beetje kunnen vergelijken.
Samsung heeft tegenwoordig de SMT-C7140. Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Zowieso echt hulde voor Humax gewoon... de 5050c is echt een top apparaat, nog steeds het briljantste product wat ik heb aangekocht voor mn home cinema..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49
Anoniem: 367262 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:54:

Even rechter muisknop in VLC, meen onder video, subtitle/ondertitel en DVB subtitle pakken.
Onderdtitels worden los opgenomen.

En de 5100 werd toch vervanger voor de 5000c, maar nu met mogelijkheid op te nemen op een usb schijf en de 5200 de vervanger voor de 5050c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 08:40:
[...]
En de 5100 werd toch vervanger voor de 5000c, maar nu met mogelijkheid op te nemen op een usb schijf en de 5200 de vervanger voor de 5050c?
Ik kan nergens een officiële aankondiging van de HUMAX iHDR-5200c vinden, sterker nog als ik google op "HUMAX iHDR-5200c" dan vind ik eigenlijk totaal niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 15:33
op het ziggo forum kan je meer lezen over de humax 5200

post ziggo forum ; 17juni 2010

De 5100 zit nog in certificering en zal op korte termijn afgerond worden. De productie van deze ontvanger is nog niet gestart.

De 5200 zit eveneens in certificering, deze ontvanger loopt v.v.b. planning wat achter op de 5100. Ook voor de ze ontvanger is de productie niet gestart.
Certificering vraagt 3-6 maanden en omvat hardware testen / functionele testen / robuustheid / stresstesten / gebruikers / duurtesten / testen op het gebied van conditional access enz enz.

post ziggo-forum; 6aug 2010

We zijn in het voorjaar begonnen en de certificering van de 5200 is inmiddels afgerond.
We testen altijd met development versies, die uiteraard gelijk zijn aan representatief zijn voor wat er uiteindelijk geleverd gaat worden.

[ Voor 31% gewijzigd door marz01 op 06-08-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 21:52

rally

Deyterra Consultancy

Thnx Marz.
Zijn er ergens al links te vinden naar de specs?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
marz01 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:21:

De 5100 zit nog in certificering en zal op korte termijn afgerond worden. De productie van deze ontvanger is nog niet gestart.
Vreemd want de 5100 lijkt hier bijvoorbeeld al uit voorraad leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 22:21
kwiebus schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:26:
[...]

Vreemd want de 5100 lijkt hier bijvoorbeeld al uit voorraad leverbaar?
Klopt, Copaco is druk bezig met de distributie van de 5100

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
kwiebus schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:02:
[...]

Ik kan nergens een officiële aankondiging van de HUMAX iHDR-5200c vinden, sterker nog als ik google op "HUMAX iHDR-5200c" dan vind ik eigenlijk totaal niets?
Dat is toch niet zo vreemd? Als bedrijf zou ik mijn oude voorraden eerst het liefst helemaal leeg verkopen voordat ik dan ook maar een beetje informatie ga geven over een opvolger.
Wanneer ik dit te vroeg zou doen heb ik kans om met niet of slecht verkoopbare voorraad blijf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Persoonlijk vind ik voor aan apparaat wat nu al zo'n 1,5 jaar te koop is hadden ze wel beter kunnen luisteren naar de community. Effectief gezien heeft die firmware op een paar bugs na niets toegevoegd. Logisch natuurlijk uit verkopers perspectief. Want welke feature geef je nu mee aan een apparaat wat 2 programma's tegelijk kan opnemen die je achteraf kunt over zetten op je pc. En daarom laten ze de gemiste kansen m.b.t. de software features maar voor latere versies.. schandalig eigenlijk. Jammer dat de zaken zoals software updates ook geregeld worden via de providers, mocht lijden dat tele2 ook op de digitale markt voor wat opschudding gaat zorgen en humax gewoon eens die features in de firmware implementeert. Fokking apparaat van 300 eu waar je misschien 40% potentie uithaald nu

zo genoeg gerant

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369283

Thuis heb ik de Huamx 5050c en kabeltv van Ziggo.

Nu neem ik nog al eens programma's op, maar dat gaat niet altijd goed.

Het opnemen doe ik via de Logitech afstandsbediening met de EPG knop en dan laat ik het betreffende programma opnemen.

Het gebeurt nog al eens dat ik een stukje mis van een programma. Zowel van de voorkant als van de achterkant doordat het programma eerder of later begint.

Hoe kan ik dit oplossen vraag ik me af??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:34
Anoniem: 369283 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:18:
Hoe kan ik dit oplossen vraag ik me af??
Je kan instellen dat de humax standaard x minuten eerder start, en x minuten langer doorloopt.
Lees de handleiding eens zou ik zeggen, of klik eens rond in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-07 23:26
Ik kan sins kort mijn HD opnamen bewerken met videoredo versie 4.20.5.600. Nou heb ik volgende probleem hoe kan ik twee losse hd opnames aanelkaar plakken. Zonder dat er encodering wordt gedaan. en dat verder alles het zelfde blijft als het origineel. met sd files kan ik dat wel dat doe ik met TMPGEnc MPEG Editor 2.0 dan blijft alles het zelfde als het origineel alleen dan twee bestanden aan elkaar, maar dit programma ondersteund helaas geen hd files van de humax ihd5050-c.

Is er al een mogelijkheid om de radio opnames te bewerken en om te zetten naar een ander formaat, zoja weet iemand hoe.

[ Voor 129% gewijzigd door Egbert Jan op 08-08-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik heb ffdshow en Haali media splitter op mijn xp computer gezet maar hij blijft problemen geven met DirectShow weet iemand hier een oplossing voor.
Microkid schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:20:
Voor degenen die graag HD content willen knippen (a la VideoReDo): ik heb eindelijk een programma gevonden dat dit kan. Het heet "TSSniper" en het is nog gratis ook :) Momenteel is het een soort beta en nog niet helemaal klaar, maar het doet precies wat het moet doen. Ik had een opname van HD opnamen met reclame. Na een kwartiertje spelen had ik een keurige HD ts file zonder reclame :)

linkje : http://www.videohelp.com/tools/TSSniper

O, en lees de tip: als je problemen hebt met DirectShow : ffdshow en Haali media splitter installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 11:47
Nu in de aanbieding bij de mediamarkt in Alkmaar.

€299,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
dries77 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:01:

€299,-
Dat geld dus voor alle media-markts en saturn's..

Mocht hij toch voor een hogere prijs in de winkel staan even een verkoper aanschieten dat hij in Alkmaar en Groningen voor onder de 300 euro verkocht wordt. Je krijgt hem dan voor de zelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
dries77 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:01:

€299,-
Is dat nu werkelijk het vermelden hier waard, als je hem laat thuis bezorgen betaal je elders maar een luttele hoeveelheid euros meer?

http://www.kieskeurig.nl/...hdr-5050c/prijzen/304352/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

kwiebus schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:24:
[...]

Is dat nu werkelijk het vermelden hier waard, als je hem laat thuis bezorgen betaal je elders maar een luttele hoeveelheid euros meer?

http://www.kieskeurig.nl/...hdr-5050c/prijzen/304352/
Veel mensen (zoals ik) kopen gewoon liever in een echte winkel in de buurt. Bestel alleen via internet als het echt een stuk goedkoper is. Dus ja. Ik vind het de vermelding wel waard. Maar ik ben al voorzien ;-)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33

hneel

denkt er het zijne van

We hebben sinds kort ook de Humax. Nu heb ik er 1 vraagje over: ik merk dat als het apparaat uit staat dat dan het antenne signaal niet doorgegeven wordt naar buiten (pass-through). Is dit nog op een of andere manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
hneel schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:23:
ik merk dat als het apparaat uit staat dat dan het antenne signaal niet doorgegeven wordt naar buiten (pass-through). Is dit nog op een of andere manier op te lossen?
Menu/Systeeminstellingen/Overige instellingen/Energiebesparing in standby op "Uit" zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 15:10

DyStiC

'Atta way, baby!

asmi schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:36:
[...]

Menu/Systeeminstellingen/Overige instellingen/Energiebesparing in standby op "Uit" zetten
Nah, helaas zorgt die instelling er alleen voor dat je dan geen klok op je display hebt als je hem op standby zet. Antwoord op het probleem heb ik ook niet, alhoewel ik me wel herinner dat deze vraag eerder voorbij is gekomen in dit topic.
Je kunt in ieder geval altijd het signaal nog splitsen vóór de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
DyStiC schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:40:
[...]

Nah, helaas zorgt die instelling er alleen voor dat je dan geen klok op je display hebt als je hem op standby zet. Antwoord op het probleem heb ik ook niet, alhoewel ik me wel herinner dat deze vraag eerder voorbij is gekomen in dit topic.
Zoek dat dan nog maar eens op. "Energiebesparing in standby"="Uit" zorgt er wel degelijk voor dat de antenneversterker aan blijft, en toont wel de klok in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 15:10

DyStiC

'Atta way, baby!

asmi schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:48:
[...]

Zoek dat dan nog maar eens op. "Energiebesparing in standby"="Uit" zorgt er wel degelijk voor dat de antenneversterker aan blijft, en toont wel de klok in standby.
Ah ok, in de handleiding stond namelijk alleen iets over de klok op het display vermeld, maar blijkbaar heeft het dus ook effect op de antenneversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33

hneel

denkt er het zijne van

Yep, het werkt. En meteen ook nog een handig klokje er bij ;)
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Is er nou niemand die HD files of radio files edit van de humax IHDR 5050c. Als er wel iemand is wil die zijn bevindingen hier dan neer zetten.
Egbert Jan schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:26:
Ik kan sins kort mijn HD opnamen bewerken met videoredo versie 4.20.5.600. Nou heb ik volgende probleem hoe kan ik twee losse hd opnames aanelkaar plakken. Zonder dat er encodering wordt gedaan. en dat verder alles het zelfde blijft als het origineel. met sd files kan ik dat wel dat doe ik met TMPGEnc MPEG Editor 2.0 dan blijft alles het zelfde als het origineel alleen dan twee bestanden aan elkaar, maar dit programma ondersteund helaas geen hd files van de humax ihd5050-c.

Is er al een mogelijkheid om de radio opnames te bewerken en om te zetten naar een ander formaat, zoja weet iemand hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

IK doe dat in ieder geval niet. We nemen op met het apparaat, kijken het en gooien het weg. Films en dergelijke kijken we alleen op 1080p, ik vermoed dat het bij meer mensen zo ongeveer werkt. Kwaliteit (van het beeld ;)) van TV-programma's in Nederland is toch niet om over naar huis te schrijven, laat staan al die moeite voor te doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarom pak je niet ffmpeg en zet je het om naar iets wat je leuk vind?

Of je start iMovie HD en daar gooi je het allemaal in, werkt ook erg eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik werk op windows 7 en niet met mac osx dus imovie HD kan ik niet gebruiken.
johnkeates schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:42:
Waarom pak je niet ffmpeg en zet je het om naar iets wat je leuk vind?

Of je start iMovie HD en daar gooi je het allemaal in, werkt ook erg eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik wil dit graag weten, omdat ik alle wedstrijden van FC Groningen op neem van eredivisie live HD . Sins dit seizoen is het allemaal in HD. Dus vandaar dat ik graag wil weten hoe ik het kan editten.
Arfman schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:42:
IK doe dat in ieder geval niet. We nemen op met het apparaat, kijken het en gooien het weg. Films en dergelijke kijken we alleen op 1080p, ik vermoed dat het bij meer mensen zo ongeveer werkt. Kwaliteit (van het beeld ;)) van TV-programma's in Nederland is toch niet om over naar huis te schrijven, laat staan al die moeite voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:34
Ik zou zeggen, eerst demuxen dan kan je het prima editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Egbert Jan schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 22:26:Is er al een mogelijkheid om de radio opnames te bewerken en om te zetten naar een ander formaat, zoja weet iemand hoe.
Ik heb voor de grap wel eens een radioopname geknipt en naar mp3 geconverteerd. Was geen enkel probleem (ik ben een echte n00b op dat gebied), maar de noodzaak ervoor heeft zich sindsdien niet voorgedaan, dus ik ben helaas vergeten hoe het ging... Ik vermoed dat ik gebruik heb gemaakt van het freeware programma super © (ik herinner me dat dit even lastig zoeken is op die site), maar dat heb ik in mijn huidige set-up niet geïnstalleerd, dus ik kan het niet controleren voor je. Verder kan ik je helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik gebruik handbrake op de mac om opnames om te zetten. is dacht ik ook een windows versie van. Daarna knip ik stukjes er uit met MPEG StreamClip en daar is ook een windows versie van.

http://handbrake.fr/
http://www.squared5.com/

[ Voor 21% gewijzigd door amphora op 11-08-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:35
Ben vanavond naar de bios geweest, dat is niet zo spannend. Maar toen we terug kwamen vertelde mijn moeder dat de Humax raar deed en zenders + opnames kwijt is. Dat klopt. EPG is er nog, geplande opnames zijn weg, instellingen zijn er ook nog. Favorieten zijn weg. Ik vermoed dat het apparaat is gecrashed. Iemand meer ervaringen mee? Misschien dat ik dan daar wat mee kan.

Anoniem: 369901

Beste lezers,

Ik heb een probleem met mijn Humax 5050C. Ik heb hem al een tijdje, en direct úitgebreid met een 1 Tb Harddisk en een 500 Gb externe USB disk. Het is echt een top ding, zeer zeer tevreden. Kan hem iedereen aanraden. MAAR
Na de laatste update zijn er een klein aantal bugs uitgehaald waar ik niet echt last van had en een aantal leuke dingen toegevoegd. Maar na de update heb ik soms last dat als ik de Humax 5050c aan zet het beeld slecht is. Het lijkt er op dat alle horizontale lijnen om en om er wel en niet zijn, het lijkt wel de kwaliteit van het analoge signaal. TV instellingen is het niet, als ik de Humax 2 minuten helemaal uit zet en weer aan is het meestal weg, zo niet de 2e keer wel. Dit gebeurt ongeveer om de dag en is zeer iritant aan het worden. Ook opnames die dan plaats hebben gevonden neemt hij dan in deze kwaliteit op, en dat is erg jammer.
Dit had ik nooit voor de laatste update van de Humax, mijn versie nummer is nu:
Hardware versie: HDR REV 1.0
Software versie: HDPXCIR 1.00.20
Update data: 18 Maart 2010
Micom versie: 7.36

Weet iemand hoe dit komt, googlen heeft mij weinig opgeleverd.

Groeten,
Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369992

Kun je ook DVD's van een externe schijf lezen op de humax? Hij ziet deze bestanden namelijk niet bij MEDIA-VIDEO. EN hoe kun je bestanden van groter dan 4 gb naar je usb kopieren?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:50

jeka

Support your local club.

Anoniem: 369992 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:54:
EN hoe kun je bestanden van groter dan 4 gb naar je usb kopieren?

Bedankt alvast!
Al geprobeerd te formateren als ntfs?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

viktorvm schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:31:
Ben vanavond naar de bios geweest, dat is niet zo spannend. Maar toen we terug kwamen vertelde mijn moeder dat de Humax raar deed en zenders + opnames kwijt is. Dat klopt. EPG is er nog, geplande opnames zijn weg, instellingen zijn er ook nog. Favorieten zijn weg. Ik vermoed dat het apparaat is gecrashed. Iemand meer ervaringen mee? Misschien dat ik dan daar wat mee kan.
Dat had ik nadat ik de laatste update had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366107 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:05:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat de Humax stuk is, daarnaast vind ik het vreemd dat ik mss de enige ben die dit heeft.
Helaas is support nu dicht, zie net dat ik tot 15.00 uur kan bellen, dan maar na het weekend bellen.
Tot die tijd hoop ik op een oplossing via Tweakers.
Nog even hier op terug komen.

Ben geholpen door Humax support, zij gaven aan de fabrieksinstellingen terug te zetten en opnieuw op te starten, met daarbij enige wachttijd in acht te nemen.
Het leek me echt zo'n standaard helpdesk antwoord (zit de stekker erin, zet hem is uit en dan weer aan), maar in dit geval werkte het, want tot op heden gaat het goed.
Een ieder bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-07 15:27
martin-humax,

Misschien ook even proberen om hem te defaulten (fabrieksinstellingen terug zetten) misschien dat het bij jou ook wonderen doet. En anders moet je denk toch terug naar de winkel, als dat nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
jeka schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:08:
[...]

Al geprobeerd te formateren als ntfs?
Ik dacht dat de 5050c geen NTFS ondersteunde en dat je voor bestanden groter dan 4GB enkel EXT3 kon gebruiken. Is NTFS ondersteuning dan een nieuwe feature die er in de laatste firmware is bijgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233182

Hoi,

Vandaag heb ik de Humax 5050c via Airport Express (Mac) aangesloten op mijn wireless netwerk. Via de commandline kan ik nu een FTP verbinding opzetten, folder inhoud bekijken en downloaden naar mijn Mac.

Wat niet werkt is FTP via een client als CyberDuck of door vanuit Finder een connectie op te zetten.
CyberDuckt zegt dan:

FTP Fout: Lijst ophalen mislukt.
/media

r-xr-x 2 root root 4096 Jan 01 00:00 Photo.

In de log:

NOOP
200 Port command successful
SYST
215 UNIX system type.
STAT /media
211 Extension supported:
PASV
/media.
PORT 192,168,1,74,220,16
drwxr-xr-w 2 root root 100 Aug 15 10:41 .
PASV
drwxr-xr-x 17 root root 149 Mar 18 12:28 ..
PORT 192,168,1,74,220,17
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 01 00:00 Photo

Als ik het goed zie dan lukt het inloggen initieel wel maar gaat er vervolgens iets mis bij het inlezen van de Photo folder.

Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe dit te verhelpen?

Groet,
Giordano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

Je zou kunnen proberen om passive (PASV) mode uit te zetten...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371628

Kan iemand mij vertellen of ik de firmware kan aanpassen opdat mijn decoder (Humax 5050C) ook in belgie met telenet kaartjes kan gebruiken

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Een vraagje: Ik heb een externe usb schijf aan de 5050c hangen en wil naar deze schijf wat films kopieren/verplaatsen. Volgens de handleiding zou dit moeten kunnen maar wat ik ook probeer of doe, de knop "Kopie" wordt nooit groen (blijft dus uitgeschakeld). :(

Volgens de handleiding zou je ook op de interne HDD bestanden kunnen verplaatsen. Bijvoorbeeld door een map aan te maken, een bestand te selecteren en deze vervolgens de verplaatsen/kopieren naar de map.
Ook hier blijft het "Kopie" knopje uitgeschakeld. :?

Na wat leeswerk in dit topic zag ik dat het zou moeten werken als de externe hdd is geformatteerd op EXT3 maar ook dit helpt niet. FAT32 werkt ook niet.
Ik heb ook de usb aansluiting aan zowel de voorkant als achterkant geprobeerd, hielp ook niet.

Wie weet hoe ik dit moet doen? _/-\o_

Marrik

• Toff
marrik schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 11:55:
Volgens de handleiding zou je ook op de interne HDD bestanden kunnen verplaatsen. Bijvoorbeeld door een map aan te maken, een bestand te selecteren en deze vervolgens de verplaatsen/kopieren naar de map.
Ook hier blijft het "Kopie" knopje uitgeschakeld. :?
Dit is waarschijnlijk de sleutel tot je raadsel. Je MOET namelijk een folder maken en daar "in" gaan staan, voordat de kopieermogelijkheid zichtbaar wordt.
Nadeel van de interne kopieeroptie is, dat het retetraag is en het verdere gebruik van het apparaat blokkeert, tenminste dat was iig zo voor de update. Ik vond het praktischer om via ftp de te kopiëren bestanden eerst naar een PC te halen en daarvandaan weer op de externe HDD die aan de Humax hing te zetten. Niet sneller, maar in de tussentijd is de 5050c wel gewoon bruikbaar.

• marrik

marrik

Live long and prosper

Toff schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:39:
[...]

Dit is waarschijnlijk de sleutel tot je raadsel. Je MOET namelijk een folder maken en daar "in" gaan staan, voordat de kopieermogelijkheid zichtbaar wordt.
Nadeel van de interne kopieeroptie is, dat het retetraag is en het verdere gebruik van het apparaat blokkeert, tenminste dat was iig zo voor de update. Ik vond het praktischer om via ftp de te kopiëren bestanden eerst naar een PC te halen en daarvandaan weer op de externe HDD die aan de Humax hing te zetten. Niet sneller, maar in de tussentijd is de 5050c wel gewoon bruikbaar.
Top! Intern werkt dit, nu de externe disk weer aan de praat krijgen want daar is nu ook iets vreemds mee:
Ik heb de disk EXT3 geformatteerd en de 5050c herkend 'm ineens niet meer. Dus FAT32 geprobeerd, zelfde probleem... Andere externe disk geprobeerd en precies hetzelfde: zowel FAT32 als EXT3 werken niet. De 5050c geeft aan dat de disk op EXT2/3 of FAT16/32 moet worden geformatteerd terwijl ze dat zijn??? Iemand?

Marrik

Anoniem: 46382

Anoniem: 233182 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:57:
Hoi,

Vandaag heb ik de Humax 5050c via Airport Express (Mac) aangesloten op mijn wireless netwerk. Via de commandline kan ik nu een FTP verbinding opzetten, folder inhoud bekijken en downloaden naar mijn Mac.

Wat niet werkt is FTP via een client als CyberDuck of door vanuit Finder een connectie op te zetten.
CyberDuckt zegt dan:

FTP Fout: Lijst ophalen mislukt.
/media

r-xr-x 2 root root 4096 Jan 01 00:00 Photo.

In de log:

NOOP
200 Port command successful
SYST
215 UNIX system type.
STAT /media
211 Extension supported:
PASV
/media.
PORT 192,168,1,74,220,16
drwxr-xr-w 2 root root 100 Aug 15 10:41 .
PASV
drwxr-xr-x 17 root root 149 Mar 18 12:28 ..
PORT 192,168,1,74,220,17
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 01 00:00 Photo

Als ik het goed zie dan lukt het inloggen initieel wel maar gaat er vervolgens iets mis bij het inlezen van de Photo folder.

Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe dit te verhelpen?

Groet,
Giordano
Ja, CyberDuck werkt niet, maar wel met FileZilla. :)
Het probleem is dat Humax 5050c maar een deel van ftp-protocol gebruikt.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nee, niet maar "een deel". Om één of andere reden communiceren ze alleen via PASV en wordt Active niet ondersteund.

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:35
Om de opnamen overzichtelijk te houden maken wij gebruik van mappen. Via bestandsbeheer is het toch wel een klus om alle opnames in de juiste mappen te plaatsen.

Is het mogelijk om de opnames automatisch in de juiste map te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
marrik schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:51:
[...]

Top! Intern werkt dit, nu de externe disk weer aan de praat krijgen want daar is nu ook iets vreemds mee:
Ik heb de disk EXT3 geformatteerd en de 5050c herkend 'm ineens niet meer. Dus FAT32 geprobeerd, zelfde probleem... Andere externe disk geprobeerd en precies hetzelfde: zowel FAT32 als EXT3 werken niet. De 5050c geeft aan dat de disk op EXT2/3 of FAT16/32 moet worden geformatteerd terwijl ze dat zijn??? Iemand?
EXT3 zou toch moeten werken. FAT is heilloos omdat de bestanden snel groter zijn dan de max. omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Toff schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 01:36:
[...]

EXT3 zou toch moeten werken. FAT is heilloos omdat de bestanden snel groter zijn dan de max. omvang.
Ik heb inmiddels een compleet nieuwe externe hdd geprobeerd op EXT3, zelfde probleem... Ik begin te twijfelen aan de Humax... misschien een harde reset nodig?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-07 23:23
antenne doorschakelen via de humax vind ik erg stom geregeld. als de humax uit staat kun ej alsnog geen analoog signaal ontvangen op de tv, of het beeld is gewoon enorm verkloot. ik heb daarom maar met een splitter de antenne doorgelust naar de tv. ziet er minder mooi uit, maar dan heb je in ieder geval geen last van dehumax.

ik vind het jammer dat het scherm niet gedimd kan worden. ik gebruik ook de energiezuinige standby, zodat hij erg weinig stroom verbruikt. geplande opnames gaan dan gewoon door.
ik vind het verder wel jammer dat opnames bij mij oms net te vroeg worden beeindigd als ik iets opneem.
en 5 minuten langer opnemen is soms erg vervelend als je het aansluitende programma ook wilt opnemen, en tegelijk iets anders, want dan krijg je 3 opnames tegelijk, terwijl het eigenlijk maar 2 opnames zijn.

ook vbind ik het jammer dat je dan niet eenvoudig kunt plannen om van 2 aansluitende programmas 1 opname te maken.

op de sony rdr hx 750 kun ej gewoon programmas opnemen, of met een timer, en naderhand kun je de opname opknippen in stukjes, en reclames verwijderen. de recorder heeft daarvoor zelf dan al hoofdstukken ingevoegd bij begin en eind van programmas en reclames. knippen en plakken gaat ook erg snel.
dit mis ik enorm bij de humax. die kun je wel editen, maart dan alleen op en extern apparaat, en dan moet je zelf de reclames etc op gaan zoeken. ook tijdens het kijken mis ik dat. je kunt niet even over de reclames heen springen, je moet dan vooruitspoelen. dat duurt lang of gaat te snel om op tijd te stoppen. dat zou echt een hele vooruitgang zijn voor een volgende versie/opvolger van deze humax 5050c, want behalve deze problemen is het gewoon een top-apparaat!

oh ja. en een dvd/ blurayspeler inbouwen zou ook leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
marrik schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:02:
[...]

Ik heb inmiddels een compleet nieuwe externe hdd geprobeerd op EXT3, zelfde probleem... Ik begin te twijfelen aan de Humax... misschien een harde reset nodig?
Misschien moet je een beetje spelen met de opties voor het formatteren.
Ik meen dat er eentje is die inode size heet o.i.d., en die wel problemen kan geven bij oudere linux kernels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 14:49
Inmiddels een iPad, super. Nu kun je een slingbox aan de humax hangen om zo via wifi of internet te streamen. Iemand hier ervaringen mee, of met andere oplossingen. Het idee is tv te kunnen kijken onderweg (via 3G) of thuis via wifi op laptop, iPad.

Of gaat een van de nieuwere types dit standaard ondersteunen?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 23:13
Ik heb sinds vandaag ook een Humax IHDR-5050c. Nu heb ik een (opgelost?) probleem met het optische geluidssignaal naar mijn home cinema set.

Ik kreeg het geluid eerst maar niet werkend (wel 2 uur mee bezig geweest). Verscheidene kabels geprobeerd maar het mocht niet baten. Andere apparaten werkten prima, maar de Humax was niet werkend te krijgen.

Nu ben ik er met toeval achter gekomen dat als de connector half in de Humax zit (voor het klikje), het signaal ineens wel werkt. Dit zou toch niet zo mogen zijn? Is dit bij andere mensen ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bij mij zit hij gewoon volledig in de Humax (zeker niet half). Heb het net even voor je gecontroleerd.
Wellicht is de connector niet goed (in de Humax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373981

Goedemorgen,
Waar ik woon hebben we Caiway en die gaat op 10-10 het analoge signaal stopzetten. Het gevolg is dat ik niet meer kan opnemen met onze DVD recorder. Omdat mijn vriend binnenkort jarig is overweeg ik om voor hem (en voor mezelf want ik wil wel graag as the world turns blijven opnemen ;-) een Humax 5050c te kopen.
Nu vraag ik mij af of het wat uitmaakt (behalve de prijs) om deze via Caiway zelf te kopen of los. Los is hij nu te koop voor € 270,- (zelf afhalen bij Megapool) en bij Caiway kost hij € 350,-
Misschien hebben we meer service als we hem via Caiway aanschaffen?
Onze TV is HD ready. Caiway bied in hun basispakket al zenders in HD aan. Hebben we nog iets nodig behalve de Humax 5050c om in HD te kunnen kijken en opnemen?
Is een smartcard in het apparaat steken voldoende of moeten we een melding bij Caiway maken dat we een Humax 5050c hebben aangeschaft.
We hebben nu een 'gewone digitale decoder' van Caiway met smartcard. Deze decoder wil ik naar de slaapkamer verplaatsen. Heb ik nu een tweede smartcard nodig (een voor de Humax 5050c en 1 voor de tv in de slaapkamer)?
Ik hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
@Emper: Gewoon de goedkoopste halen, de prijs is het enige verschil. Een 2e smartcard heb je nodig voor een tweede TV. Smartcard in de Humax steken en de menu's volgen is voldoende. Succes met de aankoop.

[ Voor 5% gewijzigd door GG---77 op 06-09-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor je snelle reactie! ik ga hem meteen bestellen ;-)
Ik heb dus wel een 2e smartcard nodig voor de 2e tv begrijp ik. Dus die zal ik bestellen bij Caiway
GG---77 schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:52:
@Emper: Gewoon de goedkoopste halen, de prijs is het enige verschil. Een 2e smartcard heb je nodig voor een tweede TV. Smartcard in de Humax steken en de menu's volgen is voldoende. Succes met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Inderdaad, voor elke Tv is per 10-10-10 een decoder nodig en een Smartcard. Indien je hem ophaalt in de Caiway shop is deze gelijk geactiveerd, kost dacht ik iets van 19.95. Anders iets van 5 werkdagen. Ik heb er nooit geen spijt van gehad (alleen dat ik hem niet eerder heb gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:27
Een smartcard is niet verplicht. Je kunt dan echter alleen de standaard kanalen ontvangen (NL,RTL,SBS).

Een smartcard kun je ook via de website van Caiway kopen (via 'mijn Caiway'). Deze krijg je dan een paar dagen later met de post. Je kunt de nieuwe kaart dan aan je bestaande 'koppelen' via de Caiway website.
Bestel je het via de Caiway website, dan zit het als stap in het bestelproces (vziw), anders kun je dat naderhand daar doen. Je krijgt dan dezelfde kanalen als je eerste smartcard, als je extra kanalen hebt.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb niet zoveel extra kanalen, dus voor de slaapkamer laat ik de extra smartcard, want met de decoder kan ik het basispakket op de tweede televisie gewoon ontvangen, alleen de aanvullende pakketten kunnen we dan op de 2e televisie niet ontvangen. Dat is niet zo erg.
SPee schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:03:
Een smartcard is niet verplicht. Je kunt dan echter alleen de standaard kanalen ontvangen (NL,RTL,SBS).

Een smartcard kun je ook via de website van Caiway kopen (via 'mijn Caiway'). Deze krijg je dan een paar dagen later met de post. Je kunt de nieuwe kaart dan aan je bestaande 'koppelen' via de Caiway website.
Bestel je het via de Caiway website, dan zit het als stap in het bestelproces (vziw), anders kun je dat naderhand daar doen. Je krijgt dan dezelfde kanalen als je eerste smartcard, als je extra kanalen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Nu online
Anoniem: 373981 schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:52:
Ik heb niet zoveel extra kanalen, dus voor de slaapkamer laat ik de extra smartcard, want met de decoder kan ik het basispakket op de tweede televisie gewoon ontvangen, alleen de aanvullende pakketten kunnen we dan op de 2e televisie niet ontvangen. Dat is niet zo erg.

[...]
Dat hangt er vanaf in welk Caiway gebied je woont. In Gouda e.o. heb je óók voor het basispakket van Caiway een smartcard nodig. Wel kun je zonder een smartcard in deze regio de digitale zenders van Rekam ontvangen als je de instellingen op de decoder verandert naar de instellingen van Rekam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Vandaag met iemand gesproken die kan bevestigen dat de Humax IHRD5200c met 6 weken leverbaar moet zijn. Hij heeft waar ik bij stond gesproken met een vertegenwoordiging van de importeur.

De prijs zal rond de advies prijs van de 5050c liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07 20:59
Bullet NL schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:58:
Vandaag met iemand gesproken die kan bevestigen dat de Humax IHRD5200c met 6 weken leverbaar moet zijn. Hij heeft waar ik bij stond gesproken met een vertegenwoordiging van de importeur.

De prijs zal rond de advies prijs van de 5050c liggen.
Foka heeft hem zelfs al op de site staan... http://www.foka.nl/site/humax-ihdr5200-pvr-hd-p-28065.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wat is nou eigenlijk de meest spectaculaire vernieuwing t.o.v. de 5200?
Ik heb nog niet echt iets gelezen wat hem nou heel verschillend maakt van de 5050c? Is het meer dan alleen marketing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07 20:59
Vergelijk deze twee leaflets:

iHDR-5050c
iHDR-5200c

de 5200 heeft een grotere HD (500 om 320), HDMI 1.3 ipv 1.2, en in de toekomst wordt de machine via de netwerkaansluiting ontsloten, terwijl de 5050 alleen ftp via de netwerkaansluiting heeft. Veel meer verschillen kan ik niet ontdekken.

Ik heb ook ergens gelezen dat de 5200 als vervanging van de 5050 op de markt wordt gezet, lijkt me niet onlogisch als de specs zo op elkaar lijken. Dat zou dan ook betekenen dat de prijs niet veel hoger dan de 5050 kan gaan liggen.

Ik denk dat ik nog even afwacht wat de eerste gebruikerservaringen zijn van de 5200; de 5050 is in prijs aan het zakken en wellicht een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Misschien dat de grootste verbeteringen van de 5200 in de software zitten. Misschien ziet het er allemaal wat gelikter uit en vooral sneller. En ik hoop dat ze een functie hebben ingebouwd die automatisch afleveringen opnemen van bijv. series ook wanneer de tijd veranderd. Zoals Microsoft Mediacenter al 10 jaar heeft. (Gewoon inprogrammeren op naam ipv op tijd)

Even wachten op (p)reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ja, en vooral dat wissen AANZIENLIJK sneller gaat, want nu is dat een drama.

Voor mij is wellicht nog een alternatief de HDI Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
rally schreef op maandag 13 september 2010 @ 07:16:
Ja, en vooral dat wissen AANZIENLIJK sneller gaat, want nu is dat een drama.

Voor mij is wellicht nog een alternatief de HDI Max.
Wat een drama, als je inmiddels gewoon kunt doorkijken en zappen. Als je nog niet eens 5 minuten kan wachten op het wissen van een film van 2 uur. Voorheen was het kut geregeld na de firmware update valt dat allemaal reuze mee. Vindt het nog steeds frustrerend dat ze basic pvr features niet in dat ding hebben zitten, zoals standaard geen reclame's opnemen, en 2 programma's achter elkaar opnemen en gewoon knippen zodat je maar 1 tuner gebruikt in plaats van 2! Dat is toch zo in te regelen in die firmware... mocht willen dat ik het zelf kon hacken

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

:?

Wij nemen regelmatig dingen op en kijken die dan achtereen af.
Als ik dan 4-5 programma's achtereen wil verwijderen dan ben ik daar zo'n 4-5 minuten mee bezig.

Via FTP gaat dat in 4-5 seconden! Dus dan vind ik het vreemd (en irritant) dat het via de interface zo lang moet duren.

Ik ga niet iedere keer als ik wat wil wissen mijn computer opstarten, inloggen via FTP de boel wissen en weer afsluiten.

En nee... het is niet het einde van de wereld, maar WIJ vinden het erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-07 23:23
loewie1984 schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:42:
[...]

Wat een drama, als je inmiddels gewoon kunt doorkijken en zappen. Als je nog niet eens 5 minuten kan wachten op het wissen van een film van 2 uur. Voorheen was het kut geregeld na de firmware update valt dat allemaal reuze mee. Vindt het nog steeds frustrerend dat ze basic pvr features niet in dat ding hebben zitten, zoals standaard geen reclame's opnemen, en 2 programma's achter elkaar opnemen en gewoon knippen zodat je maar 1 tuner gebruikt in plaats van 2! Dat is toch zo in te regelen in die firmware... mocht willen dat ik het zelf kon hacken
dat vind ik inderdaad ook erg raar. je kunt er misschien onderuit komen door geen extra tijd voor en na geplande opnames in te stellen.

ik vind het ook jammer dat je 5050c alleen opnames kan inplannen op programmas. je neemt altijd maar alleen 1 programma op, of je nu tijdens het kijken op rec drukt, of in de guide.

mijn vorige recorder begon gewoon met opnemen en stopte pas als je dat wilde. tenzij je eeen begin en eindtijd opgaf, die je in de guide dan dus automatisch kon instellen als je een programma wilde opnemen.

je kunt alleen onbegrensd opnemen op de 5050c als je op pauze drukt, maar dan kun je niet meer naar iets anders zappen.

de mogelijkheid terug te spoelen op het kanaal waar je op dat moment naar kijkt is wel handig, maar het is wel jammer dat dat alleen voor het huidige kanaal geldt. ondertussen zappen is er dus niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
engelbertus schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:52:
de mogelijkheid terug te spoelen op het kanaal waar je op dat moment naar kijkt is wel handig, maar het is wel jammer dat dat alleen voor het huidige kanaal geldt. ondertussen zappen is er dus niet bij.
Je wilt dus blijkbaar ook kanalen terug kunnen spoelen waar je op dat moment niet (meer) naar kijkt? Dat zou vele tientallen tuners in de humax vereisen, gezien de omvang van het digitale aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 22:29

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

rally schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:07:
:?

Wij nemen regelmatig dingen op en kijken die dan achtereen af.
Als ik dan 4-5 programma's achtereen wil verwijderen dan ben ik daar zo'n 4-5 minuten mee bezig.
Je weet dat je 'bulk' kunt verwijderen door in je Media-menu nogmaals op de 'Media' toets te drukken, middels de 'OK'-knop meerdere te wissen programma's kunt selecteren en slechts 1x op de rode wis-knop hoeft te drukken? Als je daar 4-5 minuten mee bezig bent vind ik je een knappe jongen! ;)

Ik kan me voorstellen dat als je ze stuk-voor-stuk delete je inderdaad wel even bezig bent... vandaar dat ik deze tip even (her)plaats. :)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nope... dat wist ik dus niet :X

Dat is een geweldige tip! d:)b

Om eerlijk te zijn: Mijn vriendin gebruikt hem het meeste (ik kijk meer via mijn Popcorn Hour) dus ik doe wat zij altijd doet. Toch maar weer wat meer initiatief tonen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-11-2023
Sinds twee weken een Humax die ik nu via mijn Airport Express met mijn Macbook Pro probeer te verbinden.
Ik heb een E-tech modem staan waarop ik een 3Com draadloze router heb aangesloten.
Als ik mijn Humax met een kabel aansluit ( dus omzeil ik de Airport even) op mijn E-tech of 3Com krijgt hij een ip adres. In beide gevallen 10.0.0.8. Verbinding maken met Filezilla levert het volgende op:

Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 Welcome to connection.
Commando: USER Humax FTP
Antwoord: 332 Need account for login.
Commando: PASS ****
Antwoord: 503 Bad sequence of commands.
Fout: Fatale fout
Fout: Kan niet verbinden met server

Op dit moment heb ik heb ik hem wel verbonden via mijn Airport Express en levert exact dezelfde foutmelding op.
Als ik mijn Humax op DHCP zet krijgt hij een IP adres, 10.0.0.8.
Nu heb ik de instellingen van de Humax handmatig op een ip adres gezet wat buiten het aangegeven bereik van mijn router ligt (was een tip op een forum).
Ip adres: 10.0.0.20
Subnetmskr: 255.0.0.0
Routeradres: 255.0.0.0
DNS-adres: 0.0.0.0
De Humax geeft aan dat hij een netwerkverbinding heeft op 10.0.0.20.

Nu vond ik het vreemd dat het routeradres gelijk is aan het Subnetmskr en heb het routeradres op 0.0.0.0 gezet. Hierna geeft de Humax aan dat hij het IP adres 10.0.0.8 heeft. Ondanks dat hij handmatig op 10.0.0.20 staat.

Het is duidelijk dat ik hier waarschijnlijk een stukje netwerk kennis mis. Ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 00:22
Garry schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:17:
Sinds twee weken een Humax die ik nu via mijn Airport Express met mijn Macbook Pro probeer te verbinden.
Ik heb een E-tech modem staan waarop ik een 3Com draadloze router heb aangesloten.
Als ik mijn Humax met een kabel aansluit ( dus omzeil ik de Airport even) op mijn E-tech of 3Com krijgt hij een ip adres. In beide gevallen 10.0.0.8. Verbinding maken met Filezilla levert het volgende op:

Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 Welcome to connection.
Commando: USER Humax FTP
Antwoord: 332 Need account for login.
Commando: PASS ****
Antwoord: 503 Bad sequence of commands.
Fout: Fatale fout
Fout: Kan niet verbinden met server

Op dit moment heb ik heb ik hem wel verbonden via mijn Airport Express en levert exact dezelfde foutmelding op.
Als ik mijn Humax op DHCP zet krijgt hij een IP adres, 10.0.0.8.
Nu heb ik de instellingen van de Humax handmatig op een ip adres gezet wat buiten het aangegeven bereik van mijn router ligt (was een tip op een forum).
Ip adres: 10.0.0.20
Subnetmskr: 255.0.0.0
Routeradres: 255.0.0.0
DNS-adres: 0.0.0.0
De Humax geeft aan dat hij een netwerkverbinding heeft op 10.0.0.20.

Nu vond ik het vreemd dat het routeradres gelijk is aan het Subnetmskr en heb het routeradres op 0.0.0.0 gezet. Hierna geeft de Humax aan dat hij het IP adres 10.0.0.8 heeft. Ondanks dat hij handmatig op 10.0.0.20 staat.

Het is duidelijk dat ik hier waarschijnlijk een stukje netwerk kennis mis. Ik kom er niet uit.
Zie een spatie staan (zie vet gedrukt), kan dat de fout zijn? Dit staat er toch niet voor niets: Need account for login
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste