antenne doorschakelen via de humax vind ik erg stom geregeld. als de humax uit staat kun ej alsnog geen analoog signaal ontvangen op de tv, of het beeld is gewoon enorm verkloot. ik heb daarom maar met een splitter de antenne doorgelust naar de tv. ziet er minder mooi uit, maar dan heb je in ieder geval geen last van dehumax.
ik vind het jammer dat het scherm niet gedimd kan worden. ik gebruik ook de energiezuinige standby, zodat hij erg weinig stroom verbruikt. geplande opnames gaan dan gewoon door.
ik vind het verder wel jammer dat opnames bij mij oms net te vroeg worden beeindigd als ik iets opneem.
en 5 minuten langer opnemen is soms erg vervelend als je het aansluitende programma ook wilt opnemen, en tegelijk iets anders, want dan krijg je 3 opnames tegelijk, terwijl het eigenlijk maar 2 opnames zijn.
ook vbind ik het jammer dat je dan niet eenvoudig kunt plannen om van 2 aansluitende programmas 1 opname te maken.
op de sony rdr hx 750 kun ej gewoon programmas opnemen, of met een timer, en naderhand kun je de opname opknippen in stukjes, en reclames verwijderen. de recorder heeft daarvoor zelf dan al hoofdstukken ingevoegd bij begin en eind van programmas en reclames. knippen en plakken gaat ook erg snel.
dit mis ik enorm bij de humax. die kun je wel editen, maart dan alleen op en extern apparaat, en dan moet je zelf de reclames etc op gaan zoeken. ook tijdens het kijken mis ik dat. je kunt niet even over de reclames heen springen, je moet dan vooruitspoelen. dat duurt lang of gaat te snel om op tijd te stoppen. dat zou echt een hele vooruitgang zijn voor een volgende versie/opvolger van deze humax 5050c, want behalve deze problemen is het gewoon een top-apparaat!
oh ja. en een dvd/ blurayspeler inbouwen zou ook leuk zijn