pebbie schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:11:
[...]
Ik heb dit dus reeds helemaal uitgezocht en kwam er achter dat er maar eentje is die ook diefstal volledig vergoedt en dat is Lifeline van the Phonehouse, kost 13,75 p/m en kan alleen als je de iPhone daar ook verkregen hebt. Kleine lettertjes doen alles in de goedkopere verzekeringen, heb er reeds hele stukken over geschreven, dus lees svp dit topic nog maar eens goed door e/o anders topic van Importeren e/o losse verkoop. Gsmverzekeren vergoedt telefoon dus helemaal niet zomaar bij diefstal ook al laten ze je denken van wel. Kostbaarheden verzekering is een optie maar... dekt vaak maar tot 350 euro. Aan jou de keus wat je gaat doen.
Vooralsnog heb ik geen verzekering genomen, in al 12 jaren dat ik mobiel ben,ben ik hem nog nooit kwijtgeraakt en was voornemens om dat zo te houden

De kostbaarhedenverzekering wordt afgesloten voor een bepaald item en zal daarmee de volledige schade (minus een eigen risico van enkele tientjes) dekken, mede ook omdat de premie is afgestemd op dat item en de daaraan verbonden nieuwwaarde.
Voor zogenaamde 'buitendedeur verzekeringen' geldt inderdaad vaak een maximum van 250 of 350 euro voor telefoons. Die 'buitendedeur verzekeringen' dekken dan wel weer bijna je hele inboedel zodra die zich buiten de woning bevindt.
De diefstalclausules zijn bij een kostbaarhedenverzekering klantvriendelijker dan, zoals je al aangeeft, de hele strenge clausules van de meeste telefoonverzekeringen. Telefoonverzekeringen zijn ook iets van de laatste jaren en relatief enorm duur. Je betaalt niet zelden 25% van de aanschafsprijs aan premie per jaar. Enorm onvoordelig tenzij je toestel meer dan 1 keer in de 4 jaar valt o.i.d. En het voordeel van een telefoonverzekering dat ongeautoriseerd bellen en een leentoestel zijn gedekt, zijn nogal marginaal. Immers, meestal merk je het verlies vrij snel en laat je de sim blokkeren. Een oud reservetoestel, totdat je een nieuwe hebt, heeft bijna iedereen wel liggen tegenwoordig.
Mijn advies zou zijn om een kostbaarhedenverzekering af te sluiten of gewoon helemaal geen verzekering.
Tot slot: voor degenen die een toestel in het buitenland hebben gekocht: de kostbaarhedenverzekering kun je ook afsluiten voor toestellen in het buitenland gekocht, dit i.t.t. de telefoonverzekeringen.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 28-07-2009 19:32
]