Beste Bert,
Als je even 1 pagina terug had gekeken had je mijn stukje gelezen over de T-Mobile verzekering:
Kijk hier dus maar mee uit, ik was vorige week zelf bij de T-Mobile Shop en vroeg naar de voorwaarden van de verzekering, die heb ik gekregen maar hij vertelde me gelijk dat je diefstal dus wel op je buik kon schrijven voor vergoeding. Zal hier het stukje uit de polis neerzetten:
Voorwaarden T-Mobile ProAssist Gegarandeerd Plus Verzekering (dus met zg. diefstal verzekering)
4: Dekkingsomschrijving
4.2.1. vergoed worden reparatie kosten ten gevolgen van ontwerp/constructie/materiaal of gietfout danwel montagefout.
4.2.2. Schade als gevolg van een plotseling van buitewnaf op gsm inwerkende gebeurtenis met als gevolg val, stoot e/o vochtschade
4.2.3.Vergoed word de schade als gevolg van diefstal vergezeld van aanwijsbare sporen van braak en beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld (voor dit laatste stukje heb je dus getuigen nodig, ervaringen gelezen van slachtoffers op div. forums. * LET OP hierin zitten dus al haakjes en ogen, want als hij in je huis wordt gestolen bij inbraak valt dit onder je inboedel verzekering. Wordt hij uit de auto gestolen dan moest hij zowieso uit het zicht liggen in een afgesloten ruimte. Het feit dat je auto op slot is , is niet afdoende. Hiermee wordt bedoeld dat de telefoon dan in je dashbordkastje had moeten liggen die ook op slot kon (meeste gaan open met klepje zonder slot), dit slot moet dus ook nog geforceerd zijn wil je voor uitkering in aanmerking komen! Van iemand gelezen dat hij bij beroving zijn iPhone is kwijt geraakt, hand werd tegen muur geslagen, pink lag open en licht gekneusd, echter geen getuigen en te weinig letsel om tot uitkering over te gaan.
6.1 NIet gedekt is schade die het gevolg is van verlies, vermissing en zakkenrollen!
En zo zijn er nog wel meer kleine lettertjes in deze alg. voorwaarden waardoor T-Mobile / ProAssist dus eigenlijk bijna nooit over hoeft te gaan op uitkering als je deze mooie telefoon kwijt speelt. Het lijkt me niet voor niks dat de T-Mobile Verkoper (waalwijk) mij afraadde deze verzekering te nemen voor diefstal, eigenlijk betaal je dus gewoon grof geld voor een verlengde garantie vrees ik. Heb net wel een uitgebreidde mail gestuurd naar gsmverzekeren.nl voor wat meer info (de zg. haken en ogen van de voorwaarden) om een iphone te verzekeren, kon er nl niet terug vinden dat de aankoop in NL moest plaatsvinfden. Als ik hier een reaktie op heb zal ik hem hier neerzetten.
gr. Pebbie
Oftewel DIEFSTAL en VERLIES is NIET STANDAARD VERZEKERD/CLAIMBAAR
Heb inmiddels ook reaktie terug van Actua( via Media Markt en gsm-verzekeren.nl):
k ben voornemens om binnenkort de iPhone 3GS aan te schaffen en daarvoor een verzekering te nemen.
Kan ik deze iPhone ook bij jullie verzekeren indien deze niet in Nederland is aangekocht? de 32GB variant kost
in het buitenland gemiddeld 700 euro en is simlockvrij. Ik neem aan dat bij schade jullie dan uitgaan van dit aankoopbedrag?
Helaas, dient u een Nederlandse factuur te hebben, dit vanwege afwijkende garantie bepalingen in het buitenland.
Welk aankoopbedrag hanteren jullie indien de iPhone verschaft wordt bij een abbo van T-Mobile waarvoor
bijvoorbeeld 200 euro bij betaald dient te worden om deze in het bezit te krijgen? Prijzen van losse
iPhones liggen in NL stukken hoger dan in het buitenland.
Dit is afhankelijk van de door u gekozen iphone.
Tevens had ik nog een paar vragen over de polisvoorwaarden:
Artikel 5 Verplichtingen van verzekerde
Verzekerde is op straffe van verlies van alle uit deze verzekering voortvloeiende rechten verplicht om:
a. alle normale voorzorgen te nemen ter voorkoming van schade (w.o. verlies en diefstal) aan (van) de apparatuur. Aan deze eis wordt in ieder geval niet geacht te zijn voldaan, indien de apparatuur onbeheerd wordt achtergelaten in een niet deugdelijk afgesloten ruimte alsmede in gevallen waarin men heeft verzuimd maatregelen te treffen ter voorkoming van schade, verlies of diefstal indien men in situaties terecht komt waarin naar algemene ervaringsregels rekening is te houden met een verhoogde kans daarop;
# Wat valt onder de dekking van diefstal/vermissing? Is dit bv ook zakkenrollerij, je handtas die gestolen wordt als je aan het winkelen bent, de gsm die uit je handen wordt ontfutseld omdat je op straat loopt te bellen?
Nee, onder diefstal valt alleen diefstal met braakschade.
De maximale duur van de verzekering is 36 maanden, wat is de minimale contractsduur en welke opzegtermijn hanteren jullie voor de gsm-verzekering?
De minimale duur is 12 maanden, en hierbij geld een opzegtermijn van 1 maand.
Einde antwoord Actua, dus ook een verzekering waar je niks aan hebt.
En... om het feest compleet te maken, The Life Line verzekeringen van The Belcomany zijn idd stukken duurder met betere dekking (dus wel diestal en zakkenrollerij) maar.... deze verzekeren alleen gsm's die ze in het eigen assortiment hebben. En heel toevallig heeft The Belcompany (nog) geen iPhones. Dus zoals ik het nu zie is er eigenlijk nog geen normale verzekering die diefstal en zakkenrollerij dekt voor de iPhone. Indien jullie andere ervaringen hebben, lees ik het graag.
@iKremers , ben bang dat het niet zal meevallen voor ons helaas