Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:46:
Geen idee. Heb met BotW aan het begin ook flink gevloekt dat ik telkens m'n wapen weg deed of ging rennen terwijl ik wilde aanvallen. Dat kwam uiteindelijk wel goed, maar waarom men juist op zo'n cruciale knop als A de special attack heeft gezet, zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen.
Dit komt me inderdaad heel erg bekend voor, ook dat heb ik gehad.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Ik speel hem nu gauw door op easy, het is echt niet mijn type game, maar wil graag het verhaal volgen.

Nu 2 divine beast missies gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan natuurlijk, verhaal is zeker de moeite waard, ik zit zelf nu op 82% totaal compleet met 39,5 uur erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:36
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen, maar mocht je een Zelda fan zijn, dan moet je ook echt [Multi] Immortals: Fenyx Rising een keer spelen. Fantastische game wat mij toch wel een beetje het Zelda gevoel geeft.

In BotW hadden ze natuurlijk de Shrines, vind dat ze dat bij Immortals Fenyx Rising beter hebben opgelost door gewoon puzzels in game te hebben liggen.

De game kost maar 35 euro nu > pricewatch: Immortals: Fenyx Rising, Switch

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had inderdaad gelezen dat de game een combinatie was van Zelda en Assassin's Creed, ben daarom ook wel nieuwsgierig naar deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:12
Is Botw een leuk spel om een zelda noob mee te laten beginnen? Lijkt me best een leuk spel, maar ben bang een stuk verhaal te missen en het dan minder leuk zal vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32

RayNbow

Kirika <3

idef1x schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:13:
Is Botw een leuk spel om een zelda noob mee te laten beginnen? Lijkt me best een leuk spel, maar ben bang een stuk verhaal te missen en het dan minder leuk zal vinden?
Je zult hoogstens wat verwijzingen naar andere games missen, maar veel Zelda games kunnen los van elkaar gespeeld worden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ja hoor, prima start, ik heb de andere zelda spellen nooit gespeeld, maar BOTW uren van genoten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

NoTimeRemains

I know

hartstikke leuke game, maar anders dan de oudjes omdat het open world is. Er zijn zat recaps te vinden maar het verhaal van de zelda games is niet echt super logisch.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het verhaal van de game wordt in het spel zelf verteld. Er zijn qua verhaal geen verwijzingen naar voorgaande delen, dus het maakt niet uit of je onbekend bent met de lore en vorige delen. Je zal alleen, zoals hierboven is genoemd, wat verwijzingen 'missen' zoals Aquamentus Bridge, gebieden zoals Tingle, Ankle, Knuckle en David Jr. Island. Maar dat is meer een knipoog van de ontwikkelaars. Personen zoals Impa die vaker terugkomen worden gewoon uitgelegd wat hun rol is.

Het kan zelfs een licht voordeel zijn, want de knoppenindeling is anders dan je bij alle andere Zelda games gewend bent. Door geen ervaring hiermee te hebben, zal je minder last hebben van verkeerde knoppen indrukken door 'muscle memory'.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Ok dank allen voor de info....Ik denk dat ik hem ga aanschaffen dan...dacht alleen dat ie 60 euri was, maar nu 70 zie ik....hmmmm nou ja kerstkadootje dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Doe dan als nieuwjaarscadeau de seasonpass er bij, zodat je ook de extra's hebt, waaronder de Master Cycle. Al zal je bepaalde kleding ook wel handig vinden.
Helaas maakt dat het samen al snel €100, maar de tijd die je erin bezig bent is het zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
en als ik toch bezig ben nog een paar amibo's erbij ofzo?? Raak nog blut door zo'n spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45
@idef1x de enige die interessant zijn, zijn volgens mij Wolf Link en Link met Epona.
De rest is alleen items.
Maar betaal je er niet scheel aan. Dat is het ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je heel goed los van elkaar spelen, zijn maar heel weinig games in deze serie die echt op elkaar volgen, en als dat word het heel goed uitgelegd of is een vorige game slechts een legende. Mocht je een leuke top 10 zien van een persoonlijke mening, klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
idef1x schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:22:
Ok dank allen voor de info....Ik denk dat ik hem ga aanschaffen dan...dacht alleen dat ie 60 euri was, maar nu 70 zie ik....hmmmm nou ja kerstkadootje dan maar ;)
Klinkt €55,00 inclusief verzendkosten misschien aantrekkelijk :D

https://www.budgetgaming....:+breath+of+the+wild.html

All Your games zelf vaker bij besteld, betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
idef1x schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:04:
en als ik toch bezig ben nog een paar amibo's erbij ofzo?? Raak nog blut door zo'n spel :P
Amiibo's zelf alle Zelda Amiibo's, maar een echte meerwaarde bied het niet, vind ik tenminste, ik verzamel ze meer omdat ik een grote Zelda fan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Heb ik weer....gisteravond gekocht (download versie)....is de server in onderhoud tot 1am....Nou ja net maar weer gestart, dus zal voor de kerst wel binnen zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad altijd minder, en helaas doe je er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:00:
[...]

Amiibo's zelf alle Zelda Amiibo's, maar een echte meerwaarde bied het niet, vind ik tenminste, ik verzamel ze meer omdat ik een grote Zelda fan ben.
Er is idd niet echt een grote meerwaarde om alle amiibo's te gaan scannen en de spullen ervan op te rapen. Wij zouden al snel een kwartier bezig zijn met scannen, spul pakken, volgende scannen, spul pakken, etc.

De kleding die je bij bepaalde amiibo's krijgt is wel grappig, maar voegt niet direct iets toe. Op eentje na dan. Bij de TP Link krijg je de kleding uit TP, bij de OoT Link krijg je eerst Epona en daarna de bijbehorende kleding. Bij de MM Link krijg je echter de Fierce Deity kleding en als je die als set hebt, krijg je hetzelfde effect als de Barbarian kledingset.

Ik moet nog steeds die aparte kledingsets upgraden bij de Great Fairies. Het farmen van sterren is vervelend, want dat duurt zo lang.
En helaas is je kleding inventory net niet voldoende voor alle kleding, als je de begin vodjes ook bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:15:
[...]

En helaas is je kleding inventory net niet voldoende voor alle kleding, als je de begin vodjes ook bewaard.
Komt me inderdaad bekend voor :D

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gisteren even gespeeld en zal vanavond wel meer gaan spelen. Het ging een stuk beter nu, als je bewust bezig blijft met de knoppen. Had uiteindelijk even een stukje met een cutscene en ja hoor, net ten einde ervan drukte ik uit gewoonte op A om verder te gaan, verwachtende dat er nog iets van een tekstbox komt ofzo en hoppa, special attack verspilt. :F

Het blijft gewoon op een kut plek zitten.

Hero of Time schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:52:
Gisteren even gespeeld en zal vanavond wel meer gaan spelen. Het ging een stuk beter nu, als je bewust bezig blijft met de knoppen. Had uiteindelijk even een stukje met een cutscene en ja hoor, net ten einde ervan drukte ik uit gewoonte op A om verder te gaan, verwachtende dat er nog iets van een tekstbox komt ofzo en hoppa, special attack verspilt. :F

Het blijft gewoon op een kut plek zitten.
Af en toe dan gebruik ik hem ook onbewust, ik zit zelf nu op 87% compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Gisterenmiddag gestart met spelen....wat een waardeloos spel zeg...Ongeveer 5pm gestart en na een snelle hap tussendoor om 4:35am mijn bed maar opgezocht! ;)
Heb een beetje spijt dat ik te snel van die hoogvlakte af wilde kunnen kennelijk. Had genoeg heldenbollen weten te behalen om van die oude vent zijn zweefzeil over te kunnen nemen, is ie hem daarna (zonder de bollen overigens) gepeerd en heb zijn gevoerde shirt niet, dus zal ik wel nooit meer kunnen bemachtigen. Afijn eerst maar eens mijn vecht skills verbeteren want die zijn hard nodig merk ik...
Wapens verspil ik ook door maar wat te proberen....dacht met zo'n bompijl wel zo'n monster uit de boom te kunnen knallen....niet dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
idef1x schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:03:
Gisterenmiddag gestart met spelen....wat een waardeloos spel zeg...Ongeveer 5pm gestart en na een snelle hap tussendoor om 4:35am mijn bed maar opgezocht! ;)
Heb een beetje spijt dat ik te snel van die hoogvlakte af wilde kunnen kennelijk. Had genoeg heldenbollen weten te behalen om van die oude vent zijn zweefzeil over te kunnen nemen, is ie hem daarna (zonder de bollen overigens) gepeerd en heb zijn gevoerde shirt niet, dus zal ik wel nooit meer kunnen bemachtigen. Afijn eerst maar eens mijn vecht skills verbeteren want die zijn hard nodig merk ik...
Wapens verspil ik ook door maar wat te proberen....dacht met zo'n bompijl wel zo'n monster uit de boom te kunnen knallen....niet dus..
Had ik ook de eerste keer, gebeurde me namelijk ook omdat ik de main Zelda Games gewend bent waarbij je een bepaalde route moet lopen, tempels op volgorde zeg maar.

Maar je komt uit eindelijk weer terug daar, dus wat je nu gemist heb, kun je later nog gewoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:17
Het shirt ligt op je te wachten, niet dat je het per se nodig hebt. Het is sowieso niet warm genoeg voor de echt koude streken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nah, voor de 'echt koude' gebieden heb je er heus wel genoeg aan. Je moet alleen geen monsters gaan bevechten terwijl je een vuur element wapen bij je draagt voor dat beetje extra warmte. :P

@idef1x, die bollen hoeft hij ook helemaal niet te hebben. Ga eens bij Hylia bidden. ;)
Maar heb je nou serieus het spel met NL teksten? *braak*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nederlandse ondertiteling heb ik persoonlijk geen moeite mee, wel met Nederlandse taal in Games, iets dat Sony nog wel graag aan zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Nu ja mijn switch staat op nederlands, dus ja ....shirt heb ik inderdaad inmiddels (werkt prima in de sneeuwgebieden), een paard ook en een speer die door harde metalen kan (van een robotje in een tempel weten te bemachtigen). En door het bidden 2 hartjes erbij. Kom alleen vaker tegen nu dat ik meer energie nodig heb. Nou ja eerst maar weer 4 bollekes bij elkaar puzzelen ;)
Ben inmiddels alleen weer kwijt wat Impa van me moest...nou ja ga ik wel weer een keer langs dan.
Had net een timer op een uur gezet...dacht dat is lang genoeg voor even.....timer ging wel erg snel af, dus dan maar weer uitgezet en doorgespeeld tot nu. Heb denk ik eerst wat slaap nodig om een tempel opdracht op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is kun je zien wat impa moest aan de missie, zou als het goed is de main Quest moeten zijn, mocht het niet lukken deel dan even een foto van je Quest, misschien dat iemand van ons het dan weet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het eerste wat Impa van je wil is dat je een of meerdere van je herinneringen ophaalt. Of allemaal, dat kan ook. Naast het vaste verhaal over de vier Divine Beasts (of in het NL, Titanen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hero of Time Wat vond jij van de 2 DLC's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Van BotW? Leuke toevoegingen. De eerste was dacht ik alleen wat kleding, de tweede had werkelijk extra shrines en een soort Divine Beast om te spelen.

Een stukje wat in de DLC is geplaatst had wel in de main game mogen zitten: het Korok masker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond zelf ook de 2de de leukste, heb er ooit een video review van gemaakt maar die video's zijn niet meer online, zodra ik deze game en DLC nog eens gespeeld heb zal ik hem reviewen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

🤯 Breath of the Wild NPCs are actually Miis

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eq3DiNmXAAEKRKC?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool, nooit geweten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Niet heel gek, gezien het een recente ontdekking betreft. :p

Edit: al was er blijkbaar een vermoeden in 2017.

[ Voor 24% gewijzigd door RayNbow op 04-01-2021 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo leren we toch nog elke dag wat bij. Nu hopen dat we binnenkort eens wat horen van de nieuwe Zelda :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

...dat hoop ik niet. Ben nog druk bezig met HWAoC. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben er ook nog druk mee bezig. Zit nu blijkbaar in Chapter 2, heb net Revali als laatste Champion vrijgespeeld.

Iemand trouwens het grappige 'easter egg' dingetje gevonden door op het laadscherm de schouderknoppen te gebruiken? Dan kan je de kleine guardian die meeloopt bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:01:
Iemand trouwens het grappige 'easter egg' dingetje gevonden door op het laadscherm de schouderknoppen te gebruiken? Dan kan je de kleine guardian die meeloopt bewegen.
Als je die schouderknoppen snel 2x achter elkaar drukt kun je sprinten en met B kun je springen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RayNbow schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Als je die schouderknoppen snel 2x achter elkaar drukt kun je sprinten en met B kun je springen. :p
Ja, dat had ik ook gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook gevonden inderdaad, erg grappig

Heb ook niet gezegd dat hij al moet uitkomen, maar wilde graag weer iets van het project horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maridude
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:38
Ik ben nu bij het vierde hoofdstuk van Age of Calamity. Ik moet zeggen dat ik er wat meer van verwacht.
Niet alleen de gameplay, maar ook het verhaal. Maar het kan ook liggen door de hype die ik de afgelopen maanden heb meegemaakt haha. Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:27
Age of Calamity:Vandaag binnen gekregen. :)

Na 6 uurtjes spelen kan ik al wel zeggen dat het alles doet wat ik van een Warriors game verwacht.Aan alles merk ik toch wel dat hier meer budget achter zit dan bij de vorige Hyrule Warriors.

Enige minpunt is dat ze gekozen hebben voor 30fps maar tja dat heeft meer met de kracht/specs van de Switch te maken.[Switch-pro graag]

Deze game maakt het wachten op Breath of The Wild 2 draaglijk. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 05-01-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

maridude schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:12:
Ik moet zeggen dat ik er wat meer van verwacht.
Niet alleen de gameplay, [...] Wat vinden jullie ervan?
In de lijn van verwachting (als in de vorige Hyrule Warriors game en de HWAoC demo).
Ik ben nu bij het vierde hoofdstuk van Age of Calamity. Ik moet zeggen dat ik er wat meer van verwacht.
[...] maar ook het verhaal.
Bereid je dan voor op het einde van hoofdstuk 4/begin hoofdstuk 5 en...
spoiler:
...zeg gedag tegen hoe je huidige party er uitziet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:29:
Age of Calamity:Vandaag binnen gekregen. :)

Na 6 uurtjes spelen kan ik al wel zeggen dat het alles doet wat ik van een Warriors game verwacht.Aan alles merk ik toch wel dat hier meer budget achter zit dan bij de vorige Hyrule Warriors.

Enige minpunt is dat ze gekozen hebben voor 30fps maar tja dat heeft meer met de kracht/specs van de Switch te maken.[Switch-pro graag]

Deze game maakt het wachten op Breath of The Wild 2 draaglijk. ;)
Heb nu meer dan 50 uur erin zitten en zit op 96% van de totaal kompleet, moet voornamelijk nog die deku noodjes verzamelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Linksquest op 06-01-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Linksquest schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Heb nu meer dan 50 uur erin zitten en zit op 96% van de totaal kompleet, moet voornamelijk nog die deku noodjes verzamelen.
Heb je dingen ook al op een hoge moeilijkheidsgraad gedaan of alles nog op normal ?

Hoe zit dit:Als ik een missie gedaan heb en wil die daarna op een hoge moeilijkheidsgraad doen dan pakt game toch normal mode :? Kan dat in de eerste uren nog niet ofzo ?

UPDATE
Die vorige HW voelt nu zo achteraf gezien clunky tov deze.Link in combinatie met de hammer gaf net een wauw momentje. :)

[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 06-01-2021 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jori040 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:44:
[...]
Heb je dingen ook al op een hoge moeilijkheidsgraad gedaan of alles nog op normal ?

Hoe zit dit:Als ik een missie gedaan heb en wil die daarna op een hoge moeilijkheidsgraad doen dan pakt game toch normal mode :? Kan dat in de eerste uren nog niet ofzo ?
Heb je al eens de control stick naar links/rechts bewogen bij het kiezen van de missie? En anders kan dat in de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:44:
[...]

UPDATE
Die vorige HW voelt nu zo achteraf gezien clunky tov deze.Link in combinatie met de hammer gaf net een wauw momentje. :)
Alles op normal mode, een missie opnieuw doen op een moeilijker niveau gaat alleen als je de hele game opnieuw speelt helaas, tenminste ik heb dit verder niet ondekt.

Inmiddels op 99% gearriveerd en kom nu zelf even niet meer veder omdat ik nog 16 deku seeds mis die ergens in gewone missies verstopt zijn, begin maar te zoeken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:39

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Voor wie de DLC van BoTW nog niet heeft, deze is nu (net als BoTW zelf) in de aanbieding in de Nintendo eshop (-30%). Ik ben toch maar overstag gegaan.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Hero of Time
Als ik op de missie ga staan en druk op X dan pakt hij het gewenste niveau wel maar na de missie staan de stats op 0 en heb ik die missie weer op normal gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 06-01-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Alles op normal mode, een missie opnieuw doen op een moeilijker niveau gaat alleen als je de hele game opnieuw speelt helaas, tenminste ik heb dit verder niet ondekt.
jori040 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:01:
@Hero of Time
Als ik op de missie ga staan en druk op X dan pakt hij het gewenste niveau wel maar na de missie staan de stats op 0 en heb ik die missie weer op normal gedaan.
Jullie moeten toch eens beter kijken naar de game opties. Daar kan je, zoals ik al aangaf, de moeilijkheid aanpassen. Net een missie gedaan die ik al eerder heb gedaan en ik heb nu een tijd bij 'Easy' staan naast m'n standaard 'Normal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hero of Time schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:24:
[...]

[...]

Jullie moeten toch eens beter kijken naar de game opties. Daar kan je, zoals ik al aangaf, de moeilijkheid aanpassen. Net een missie gedaan die ik al eerder heb gedaan en ik heb nu een tijd bij 'Easy' staan naast m'n standaard 'Normal'.
Ah die op de map zelf geven dus alleen de stats weer ?
Wacht ga meteen even checken.

UPDATE
Ja ik moet het daadwerkelijk in het game menu aan vinken en dan na een missie zie ik de stats terug bij de missie op de kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 06-01-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om heel eerlijk te zijn had ik zo ver nog niet gekeken 8)7

@Hero of Time zal dan over je eerdere bericht heen gelezen hebben, sorry man |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:49:
Om heel eerlijk te zijn had ik zo ver nog niet gekeken 8)7
Het is een van de eerste dingen die ik doe. Zeker ook omdat je bij die instellingen dus de cameracontrols kan omdraaien. Maar ook taal bepaald, en meer.
@Hero of Time zal dan over je eerdere bericht heen gelezen hebben, sorry man |:(
Dit bericht had ik 't over: Hero of Time in "Het 'Legend of Zelda' topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had het inderdaad nog gelezen na jouw bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Na zo'n 20 uur heb ik nog steeds super veel fun met dit spel. :)

Camera bij indoor locaties en framerate die soms onder de 30 zakt zijn voor mij de enige minpunten van dit spel.

Oh en wat is die soundtrack goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De soundtrack is inderdaad erg goed, was al het zoeken naar de Vinyl of een CD van dit album, helaas nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Linksquest schreef op zondag 10 januari 2021 @ 03:28:
De soundtrack is inderdaad erg goed, was al het zoeken naar de Vinyl of een CD van dit album, helaas nog niet gevonden.
Gelukkig kunnen we ze in een apart menu nog stuk voor stuk luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farrell
  • Laatst online: 10:23
Twee Dee schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:50:
Voor wie de DLC van BoTW nog niet heeft, deze is nu (net als BoTW zelf) in de aanbieding in de Nintendo eshop (-30%). Ik ben toch maar overstag gegaan.
Bedankt voor de tip! Ik heb de uitbreidingspas nu ook :) (Laatste dag voor de korting)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:34:
[...]

Gelukkig kunnen we ze in een apart menu nog stuk voor stuk luisteren.
Dat is waar, maar een Vinyl klinkt toch iets mooier :D Heb van Zelda 2 Vinyls, maar altijd op zoek naar nog eentje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:26
Gisteren AoC uitgespeeld op Normal (was op Easy begonnen, maar had na 2 gevechten hem al naar Normal gezet), toch een goede 60 uur bezig geweest. Heb wel op het internet gespiekt voor de locaties van alle Koroks, en bij 1 of 2 gevechten even tips gezocht, maar uiteindelijk kwam dat meestal toch neer op hoger level/betere wapens/juiste maaltijden. Zeer vermakelijk, had er eigenlijk minder van verwacht, prima soundtrack, heeft ook een aantal puntjes beter dan BotW (meer slots voor de sensor, makkelijker koken), maar ik had wel echt het idee dat je BotW gespeeld moest hebben om alle verwijzingen te snappen. Ook jammer dat er niet wat meer challenges waren met
spoiler:
Calamity Ganon
, daar hadden nog best wat leuke challenges mee gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is inderdaad een leuke game en wat je zegt kan ik me ook wel aardig in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
Linksquest schreef op zondag 10 januari 2021 @ 03:28:
Nintendo doet het tegenwoordig vrij goed met het releasen van Zelda OST's in Japan, maar ik weet niet of dit ook voor Koei-Tecmo geldt. De vorige Hyrule Warriors game heeft alvast geen gepubliceerde OST voor zover ik weet, dus ik vrees er een beetje voor.

De vinyl die jij hebt zijn waarschijnlijk fan songs zoals de Hero of Time composities?

Overigens was de sensor één van de eerste dingen die ik heb afgezet in BOTW ;p

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 22-01-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze 2 heb ik op dit moment @JackAvery

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwIGVn8KsM-UM-ORBYRxfTYrNO8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wjircOMlMERxFFrPbTdGQ65c.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUqHFmM-10zIpxJVvGIdJNmJks4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oeX06GDS5t5PPVV2Z4cOGb6l.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
JackAvery schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:20:
Overigens was de sensor één van de eerste dingen die ik heb afgezet in BOTW ;p
Op zich kan ik me dat best voorstellen, met shrines gaat die wel erg vaak af terwijl de meeste je toch niet echt over het hoofd kan zien, maar ik vind het wel makkelijk als ik gear wil upgraden waarvoor ik bijvoorbeeld beetles nodig heb, dat ik bij de goede boom in het bos sta te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Transportman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:53:
[...]

Op zich kan ik me dat best voorstellen, met shrines gaat die wel erg vaak af terwijl de meeste je toch niet echt over het hoofd kan zien, maar ik vind het wel makkelijk als ik gear wil upgraden waarvoor ik bijvoorbeeld beetles nodig heb, dat ik bij de goede boom in het bos sta te zoeken.
Idd, zodra je de sensor+ hebt, is 't nuttig en zinvol. Tot die tijd, niet echt. Voor shrines kan je soms ergens staan en zoiets hebben van "ik sta er bovenop, waar is dat ding dan?" en blijkt dat je 10 minuten verder moet lopen om een semi-verborgen ingang naar een grot te vinden en daar dan binnen is dan de shrine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Hero of Time schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Idd, zodra je de sensor+ hebt, is 't nuttig en zinvol. Tot die tijd, niet echt. Voor shrines kan je soms ergens staan en zoiets hebben van "ik sta er bovenop, waar is dat ding dan?" en blijkt dat je 10 minuten verder moet lopen om een semi-verborgen ingang naar een grot te vinden en daar dan binnen is dan de shrine.
Waarom moet ik dan gelijk denken aan de shrine in de Hebra-bergen in het noorden? Daar heb ik inderdaad een keer bij een shrine gestaan die ik door een spleet in de muur kon zien, maar de ingang van de grot echt wel een stukje verderop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Hero of Time schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Ik ontken niet dat de sensor nuttig is, maar het hele punt van het spel voor mij is alles zelf ontdekken/vinden :) Heel de tijd dus zonder sensor en met de pro HUD gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit zelf op 99% en moet alleen nog een paar verborgen seeds vinden, deze zullen waarschijnlijk ergens in een uitdaging verborgen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Ok ik moest toch ff lachen toen ik deze animatie zag:

spoiler:
Morshu is een karakter uit één van de Zelda CDi games en een bekende meme

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag voor mijn verjaardag de moleskin Legend of Zelda notitie boek gekregen. Blijkbaar limited edition.
Erg mooi, maar vind het zonde om er in te schrijven. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vZXqdGzYOkI-xI5y-cfJG8Zgbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEBlss5DZOlSYkvz0Wif75rJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_iQnYs0NVNQ9qjlWLnvkoyB7Ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfJXBO54S1BAH65kXMJM6U0L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze zou ik gewoon zo bewaren en een goedkoop notitie boekje bij de Action kopen (zodra die weer open zijn) om in te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Linksquest het ging erom dat ik er voor school in kon schrijven. Het is ook een luxe zeg maar. Van Moleskine.
Blijkbaar zijn er standaard Zelda varianten van het merk, maar ze wilde wat speciaals geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat snap ik ;)

@Arunia Trouwens, proficiat met je verjaardag, maak er een leuke dag van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Blijkbaar - als we deze bron mogen geloven - was er inderdaad een Legend of Zelda serie in ontwikkeling:

Dit zou al eens eerder vermeld zijn in een andere podcast van Conover en daaruit lijkt het alsof Netflix zelf verantwoordelijk was voor het lek.

Update van Zelda lifetime sales na de Nintendo cijfers van gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wJkEngE.pngbron

Voorlopig heeft BOTW ook nog steeds de hoogste attach rate ooit voor een Zelda game: voor 26.86% van de Switch consoles is er een kopij van Breath of the Wild verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-09 22:06
Zelda bestaat 35 jaar, wanneer wordt The Legend of Zelda 3D All Stars verwacht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@DCNY Zelda 2D all stars. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 23-09 21:39
DCNY schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:16:
Zelda bestaat 35 jaar, wanneer wordt The Legend of Zelda 3D All Stars verwacht? ;)
Nee hoor. Zelda wordt pas 35 jaar op 21 februari (uitgaande van de Japanse release datum, anders kun je nog langer wachten).

:+ :+ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Of men een echte verzameling uit brengt is nog de vraag, de enige keer dat ze dat gedaan hebben was op de Gamecube.

Bij The Wind Waker Limited Edition zat Ocarina of Time met Ocarina of Time Master Quest op disk, en dan had je nog deze die je alleen bij Club Nintendo kon krijgen via de punten (of via console bundel zoals die van Mario Kart Dubble Dash)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Be4MOPyLd9cHq0iK3wO3Xozdiw8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4NwNMHMmxDyVWEwh9QXFvjS3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet of ik deze al gepost had, maar ik heb een Japanse geschiedenis DVD uit 2003 van Zelda, deze heb ik geript en op Youtueb gezet. Zet YouTube-ondertitels aan voor vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Linksquest schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:14:
Weet niet of ik deze al gepost had, maar ik heb een Japanse geschiedenis DVD uit 2003 van Zelda, deze heb ik geript en op Youtueb gezet. Zet YouTube-ondertitels aan voor vertaling.

[YouTube: Japanese History DVD of The Legend of Zelda (2003 version) - Part 1 Interviews]

[YouTube: Japanese History DVD of The Legend of Zelda (2003 version) - Part 2 Boss Fights and Endings]
Waar heb je die DVD vandaan? Erg leuk item.

Moet wel ff erop wijzen dat de automatische vertaling van YouTube echt nergens op trekt ;p Ik zou m zelf vertalen maar bijna twee uur transcriberen en juist vertalen is nogal veel werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:04
JackAvery schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Moet wel ff erop wijzen dat de automatische vertaling van YouTube echt nergens op trekt ;p Ik zou m zelf vertalen maar bijna twee uur transcriberen en juist vertalen is nogal veel werk :+
Ik vond de automatische ondertiteling bij de endings wel leuk. Bij de eerste zelda probeert YouTube de muziek te vertalen (als Spaans) en er komt een paar keer oh no als ondertiteling te staan. Kun je na gaan hoe spannend die boss fight is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@DutchKel entertainend zijn ze zeker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Linksquest die eerste heb ik in bezit. Toen met die punten gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Via eBay bij een Japanse koper, zo heb ik ook die 2 tingle games die alleen in Japan zijn uitgekomen en die aparte Four Swords Adventure met Tetra's Trackers erop. Zal van de week een foto voor jullie maken van die items.

Meen ook een DVD te hebben van de E3 toen Twilight Princess uitkwam, moet even kijken of ik die niet op YouTube nog staat door de maker en anders rip ik die ook een keer voor jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:50:
@Linksquest die eerste heb ik in bezit. Toenet die punten gekocht.
A nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik wil ooit in mijn leven nog alle Zelda's gespeeld hebben. Voor zover dat kan.
Heb wel de BS games via iemand hier op cart laten zetten. Meer omdat ze nooit uitgekomen zijn.

Ditzelfde wil ik ook met de Final Fantasy Games en wellicht de Secret of Mana games (die laatste heb ik de compilatie van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:52:
Ik wil ooit in mijn leven nog alle Zelda's gespeeld hebben. Voor zover dat kan.
Heb wel de BS games via iemand hier op cart laten zetten. Meer omdat ze nooit uitgekomen zijn.

Ditzelfde wil ik ook met de Final Fantasy Games en wellicht de Secret of Mana games (die laatste heb ik de compilatie van).
Die wil ik ook nog graag een keer op cart vinden, heb ze wel via een vriend gespeeld die een SD tot sness had en ook via een emulator op de pc, maar wil ze graag fysiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb even die foto's gemaakt, deze van die 2 tingle games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfu3ZqD1fSOjXb_oqWCUuFbuFRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xt5mfZ8UFmJJNQT5qMW3Fnap.jpg?f=fotoalbum_large

En deze is van die Four Swords Adventure met Tetra's Trackers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33N0gkhXyOyJR3W6UmzBjna14-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/875hI5F2IsuVoeLbimsWCd8d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NRONTjhYphy6ta1O2CiLhqqpwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38ev0RcBKpcPL7IcEvYkS1Ge.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Linksquest Die van mij zijn dat niet origineel, maar wel heel netjes gedaan. Was toen via het retro topic hier en zijn uiteraard met meerdere op 1 cart gezet.
Moet dus resetten voor de volgende game. Zelfde met Secret of Mana bedenk ik me net.
Wel fijn om toch op originele hardware te kunnen spelen.

Er staat me bij dat die 4 swords adventures van mij ook zo'n koppeling had, maar wellicht is dat weer een ander soort koppeling als wat ik in mijn hoofd heb.
Zie net dat het waarschijnlijk Navi trackers heet en niet Tetra trackers.
https://www.zeldadungeon.net/wiki/Navi_Trackers

Oh ja, oorspronkelijk zou het een stand-alone game worden met de naam tetra trackers, maar is ergens uiteindelijk toegevoegd aan 4-swords adventures als navi trackers.

[ Voor 45% gewijzigd door Arunia op 03-02-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, die BS Games waren alleen in Japan via de super Nintendo Satalite unit te spelen. Maar wil ze wel graag op een cart hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Linksquest schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:07:
Klopt, die BS Games waren alleen in Japan via de super Nintendo Satalite unit te spelen. Maar wil ze wel graag op een cart hebben.
Heb er een via eBay ooit gekocht. Nog niet gespeeld trouwens.

Gisteren wel Ocarina of Time uitgespeeld, kan me niet herinneren dat me dat 23 jaar geleden gelukt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij de beste uit de serie 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb juist heel lang erover gedaan om The Adventure of Link uit te spelen, want we waren destijds al zeker 2 levens kwijt voor we bij Great Palace aan kwamen en het gevecht met Thunderbird en daarna Dark Link mislukte altijd. Heb uiteindelijk een Game Genie gekocht en de infinite lives code gebruikt om het uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:37:
Ik heb juist heel lang erover gedaan om The Adventure of Link uit te spelen, want we waren destijds al zeker 2 levens kwijt voor we bij Great Palace aan kwamen en het gevecht met Thunderbird en daarna Dark Link mislukte altijd. Heb uiteindelijk een Game Genie gekocht en de infinite lives code gebruikt om het uit te spelen.
Die vind ik inderdaad ook erg pittig, maar heel af en toe speel ik hem hem toch nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb even op internet gekeken maar die Dvd waar ik het over had staat niet op internet en die groep bestaat ook niet meer, meteen even mijn exemplaar gezocht en meteen nog 2 aparte schijfjes gevonden, zal deze gaan rippen en kijken wat er allemaal op staat, zal de dvd zo wie zo 1 op 1 erop zetten en misschien voor de Zelda liefhebbers hier van de Zelda beelden een aparte video maken. Houd mijn YouTube gerust in de gaten 😝

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUAZCbvkrpI8L2V5DDon1-O4IVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHuL3bkJJXd6TpkujB8PcIQK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Sinds 2 weekjes bezig met breath of the wild. Enorm toffe game, heb nu 2 van de 4 divine beasts bevrijd.
Echter vind ik de mainmissie (het bevrijden van de 4 divine beasts) wel heel breed opgezet. Ik had verwacht meer losse quests te krijgen waarbij je wat meer de wereld verkent.

Nu ben ik dus zelf maar wat gaan verkennen en kom ik wel wat grappige sidequests tegen en uiteraard een boel shrines. Maar de sidequests zijn allemaal een beetje saai-ig. (verzamel zoveel zus, of verzamel zoveel zo...) De game daagt me naast het ontdekken van shrines niet echt uit om te verkennen.

Soms heb ik het idee dat ik iets mis, door de opzet van de game. Het laat je soms iets TE vrij imo. Aan de ene kant goed, maar ik heb het idee dat ik best veel mis. Mensen tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:12:
Of men een echte verzameling uit brengt is nog de vraag, de enige keer dat ze dat gedaan hebben was op de Gamecube.

Bij The Wind Waker Limited Edition zat Ocarina of Time met Ocarina of Time Master Quest op disk, en dan had je nog deze die je alleen bij Club Nintendo kon krijgen via de punten (of via console bundel zoals die van Mario Kart Dubble Dash)

[Afbeelding]
Ha, die zat bij de WindWaker GC editie ook als ik het goed heb. Die heb ik dacht ik ook nog ergens liggen.

Afbeeldingslocatie: https://www.planetgamecube.com/media/gen001538.jpg
https://www.nintendoworld...ets-platinum-zelda-bundle

Wind Waker nooit uitgespeeld overigens, eindeloos met Tingle in de weer en het eeuwige zeilen duurde mij te lang. Eigenlijk kan je op de Wii nog best veel Zelda's spelen doordat ie ook GC-schijfjes eet.
TomBraamhaar schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:57:
[...]

Heb er een via eBay ooit gekocht. Nog niet gespeeld trouwens.

Gisteren wel Ocarina of Time uitgespeeld, kan me niet herinneren dat me dat 23 jaar geleden gelukt is. :)
Nog steeds mijn nummer één. Jammer van de 3 hit eindbazen en ook dat er maar 3 vijanden tegelijk kwamen om het systeem in leven te houden. :+ Later wel gefixed bij de Master Quest geloof ik. Dark Link vonden veel mensen moeilijk in de waterkerker, terwijl de clou was om zonder Z-targeting hem aan te vallen. Dan kon hij je beweging niet spiegelen en had je hem er zo onder.

Al die moves bij BOTW om te ontwijken gaan mij een stuk slechter af.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 70 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic