Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Mede-auteur:
  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:04

G_Dragon

[Multi] Immortals: Fenyx Rising Topic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPWDmBphvXVCkqExfL8OaW5vE2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91TqB4AWNYokYsqCzfgkMQjj.jpg?f=fotoalbum_large
Ontwikkelaar: Ubisoft
Platforms: Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Stadia, Xbox One, Xbox Series X & S
Release-datum: 3 December 2020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/024c5LaHEjIX08_A8EXD8q8mu8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNn5DpwCMFfyOAZL641lDUvg.jpg?f=fotoalbum_large

Immortals Fenyx Rising

Immortals speelt zich af op de Golden Isle, een mythisch eiland waar de godenvernietiger Typhon is losgeslagen en de lokale wezens heeft geïnfecteerd. Als de halfgod Fenyx doe je een poging de Griekse goden te redden, verspreid over negen regio’s. Een tof gegeven is dat de vormgeving van iedere regio correspondeert met de plaatselijke god, zoals de Forgelands waar de demo zich afspeelt. Deze industriële omgeving is volgebouwd met fabrieken van ambachtsgod Hephaistos en kent allerlei mythologische monsters en bezeten robots. Het wordt direct duidelijk dat fans van Griekse mythologie op hun wenken bediend worden: bij aanvang van de game krijg je zoveel mythologische termen en figuren naar je hoofd geslingerd dat ik ze moest opschrijven om later nog eens op te zoeken.

Ubisoft Quebec doet er alles aan om Fenyx – die spelers overigens zelf samenstellen – alle bewegingsvrijheid te geven om The Golden Isle te verkennen. Denk aan zorgeloos naar beneden zweven met de vleugels van Daedalus, een paard dat je te allen tijde kunt oproepen en vrijwel alles kunnen beklimmen. Je stamina is daarbij net zo van belang als in Breath of the Wild; geniet iets te lang van het uitzicht in de lucht en je stort naar beneden als een baksteen met vleugels. Het is enerzijds bizar dat het zó vergelijkbaar is met Zelda, maar anderzijds ook bijzonder dat nog geen openwereldgames na Breath of the Wild verkenning op deze manier heeft aangepakt.

Rondzweven en rennen door de Forgelands is in ieder geval een waar genot. De landschappen zijn uitgestrekt, aan de horizon zijn torens en ruïnes te vinden, en blaadjes dwarrelen prachtig door de lucht. Daarbij moet wel gezegd worden dat de grafische stijl misschien niet voor iedereen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PqpzGM1HWD3KXglkqy2pqbO5jA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rO7gzScq9ZIdHjE2TRVIieDT.png?f=fotoalbum_large

Vrijheid op The Golden Isle

In Immortals krijgen spelers controle over de titulaire Fenyx, een halfgod die de razernij van de ‘godenvernietiger’ Typhon probeert te stoppen op The Golden Isle. Dat mythische eiland is verdeeld in negen regio’s, waarvan elke is ontworpen aan de hand van de Griekse god die daar in de penarie zit. Het idee daarachter is dat de wereld zo divers mogelijk is: van de zeeën van Poseidon tot de Forgelands van ambachtsgod Hephastos. Die laatste is onderdeel van de speelsessie en bevat hoge bergtoppen, ruïnes, uitgestrekte graslanden, fabrieken en vele mythische monsters. Het feit dat Ubisoft Quebec eerder meewerkte aan Assassin’s Creed Odyssey is overduidelijk.

Bewegingsvrijheid in de spelwereld is net als in Breath of the Wild een van de speerpunten van Immortals. Met de vleugels van Daedalus een beetje in de rondte zweven is bijzonder rustgevend en op geen enkel moment is Fenyx ingesloten door hoge bergen, want alles is te beklimmen. Althans: er is uiteraard een staminabalk die goed in de gaten gehouden moet worden, voordat je van een berg glipt of verdrinkt op weg naar een van de eilanden in de verte. Een fijne toevoeging aan het verkennen is de optie om een paard op ieder moment op te roepen om sneller in de buurt van bijvoorbeeld een verborgen schat te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIrOKdf3dm6IMr8QaBLUm9qOMuI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tw76RrAMxEbWEoevvlYP6idT.jpg?f=user_large

Vloeiende gevechten

Immortals onderscheidt zich met name van Zelda met de gevechten. Fenyx beschikt naast het zwaard van Achilles en de boog van Odysseus over een aantal goddelijke krachten. In combinatie met de vloeiende gameplay levert dat actievolle confrontaties met vijanden als medusa’s en de bezeten robots in de Forgelands op. Zo is het eenvoudig om monsters de lucht in de slaan, jezelf er naartoe te trekken met Herakles’ Leap en daar lichte en zware aanvallen af te wisselen. In dat opzicht doet de game ineens sterk denken aan Japanse actie-rpg’s als Nier: Automata, inclusief bevredigende perfect dodgde waarbij de tijd vertraagt.

Hoewel gevechten van zichzelf vrij uitdagend kunnen zijn – soms moesten alle vier de verschillende drankjes eraan te pas komen om te overleven – worden ze ook bemoeilijkt door de omslachtige besturing. Zo is de ontwijk- en sprintknop gekoppeld aan de X op de Xbox One-controller en vereist pareren een onlogische knoppencombinatie. Maar ook dat is een kenmerk van Breath of the Wild en waarschijnlijk is de besturing aan te passen in de uiteindelijke versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf4u5GGsJMCNICHGldIMgmZsZsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bw6x73XxwjBKtLkxqa7EjeAv.jpg?f=fotoalbum_large

Diverse puzzels

The Golden Isle bevat namelijk zestig Vaults – in feite vergelijkbaar met de shrines uit Breath of the Wild – met puzzels of andere soorten uitdagingen. Daarbij maak je soms gebruik van een van de eerder genoemde vaardigheden, zoals Apollo’s op afstand bestuurbare pijl of Herakles’ Leap om het einde te halen en een bliksemschicht van Zeus te ontvangen. Denk aan kort achter elkaar op de juiste doelwitten schieten, zware objecten verplaatsen of een geniale en kolossale pinbalautomaat met rollende stenen. Alle puzzels zijn physics-based en laten je hersenen lekker kraken.

Helemaal de puzzels die je buiten de Vaults in de wereld vindt als icoontjes, bedoeld voor schatten, zijmissies en hoofdmissies. Zo stuitte ik op een puzzel waarbij ik een sterrenstelsel moest nabootsen door blauwe bollen op de juiste plekken te leggen. Die bollen lagen echter in de omgeving verstopt, verbonden aan hun eigen puzzels. Wat dus begon als een leuk tussendoortje, werd een mysterie van een halfuur waarbij Fenyx bollen op het juiste moment op zijn plek moest gooien, schakelaars moest overhalen en andere oprecht toffe dingen die spelen met zwaartekracht. Dát is het moment waarop ik dacht: ze hebben het geflikt. Ubisoft heeft een eigen Zelda gemaakt.

World Map

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_vy7hvVDehb0Tylu_8OH2SNzSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6dLK4J01uUoXxX7AORqC5xF.jpg?f=fotoalbum_large

Ondek mythologische personages

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2V__jIUPULHnNRr8Yv4B6sC8rc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MbkXtDGn0sDFESm8gXSDwVe0.png?f=fotoalbum_large

De verschillende Edities

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5z8ZI2S8V_wcMssCgITK4pCSEb0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/za2HjMbFkfm3obZQMZlbCxV5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agBgE99kt7nQof6ctiL7DEu5ogU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8TF83nlyRji0GN7dLpzk2394.png?f=user_large

Video's:

Announce Trailer

Official World Premiere Trailer 10 sept 2020

Launch Trailer 30 nov 2020

Gameplay Tweakers

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAurdNredd0dvh0RF8_-YVO2nMk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHhSkS6lNE0B84H1xWA45mEZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8eF6L2oncJwn_I5UtERUVSdV_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PV70AICZETxaVmZNwIvoiQSn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5HZzEB-8b88x0Ns5EtQFu3W47U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebrkS0xihjxGfaZeEQE2Zuq6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ak2nDfqw-f_EYi4iGI8OzhIqbIQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rutWosylM3E0Cqsh007IjcZO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mz_WWNmQVXCX2TX2PHmnS16qXK4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4F1jmqflvl44aIdRhgDDA73.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WElINE1M_IsOSZnMSwEB3-4UZDQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0HMG17fyFdfg73ElXhIiFld.jpg?f=fotoalbum_tile

Design made by: G_Dragon
^ Naar boven ^

[ Voor 81% gewijzigd door G_Dragon op 27-09-2021 09:15 . Reden: Jumptag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:35

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik was eerst wel enthousiast over deze game, maar toen ik las dat het op Zelda BotW lijkt, werd dat enthousiasme flink minder ;(. Hopelijk nemen ze de irritante gameplay-elementen uit die game niet een-op-een over. We gaan het zien!

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
@LichtBruisend Bedankt voor het toevoegen als Mede-auteur :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:23
Ik heb hierbij het gevoel dat het echt twee kanten op kan gaan. Nou is dat natuurlijk altijd wel zo maar dit kan echt een gouden hit worden (mix Zelda en AC is voor mij top), maar het kan ook goed een net niet worden.

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:42
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:42:
Ik heb hierbij het gevoel dat het echt twee kanten op kan gaan. Nou is dat natuurlijk altijd wel zo maar dit kan echt een gouden hit worden (mix Zelda en AC is voor mij top), maar het kan ook goed een net niet worden.
Ik heb exact hetzelfde gevoel. Beide games (Zelda en AC) zijn top. Ik hoop dan ook echt dat ze de beste elementen uit beide games hebben gehaald. Ik ga de game zeker spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nieuwe trailer :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarune
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:08
tot 29 oktober gratis demo te proberen op stadia, ook zonder abo :

https://stadia.google.com/game/immortals-fenyx-rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:41
Ik heb hoge verwachting. Gameplay lijkt dieper te gaan, dan je in eerste instantie zou verwachten. Verschillende elementen en vaardigheden lijken afwisselend te werken.

Eigenlijk kijk ik hier meer naar uit dan naar Vahalla, dus de game maar alvast in de preorder gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:55
hoop wel dat er een demo komt, en anders een cartridge release voor de switch, mocht het niks voor mij zijn dan kan ik hem doorverkopen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door harley op 13-11-2020 17:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
GamePlay vanaf de PS5. En er komt een quality en performance mode beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
Nou, vooruit... Een keer een double post, omdat niet CyberPunk de game van 2020 gaat worden, maar Immortals hier, qua gameplay, stiekem mee aan de haal gaat :>

[ Voor 3% gewijzigd door Nol_NL op 18-11-2020 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Ik was meteen verkocht toen duidelijk werd dat Odyssey iets zou gaan doen met de Griekse mythologie, dus op basis daarvan kan het ook niet anders dat ik deze game een kans ga geven, ook al is het een another Ubisoft-game

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ysili
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik moet bekennen dat ik bij het zien van de game enhousiast was, toen Ubisoft in beeld verscheen daalde mijn enthousiasme. Gelijk nam ik aan dit word een AC kopie met cartoony kleurtjes.

Maar ik heb even verder gezocht op YT en kwam onderstaande preview van Skillup tegen. Aangezien hij wel kritisch is en zich net als mij ergert aan copy en paste games, ben ik toch weer enthousiast geworden 😆

YouTube: Not Gonna Lie: I Really Liked This (Immortal Fenyx Rising Impressions)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 21:49

Martinspire

Awesomeness

Lovende review van ACG:

Begin toch te twijfelen. Wilde eigenlijk de game later een keer in een sale halen. Maar nu wordt het interessant

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL

https://www.pu.nl/artikel...ubisoft-game-sinds-jaren/

Niet twijfelen... De beste Ubi game sinds jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Hier moet ik ook zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FollyBlondie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-06 13:34
De gameplay met het pullen van stenen en dergelijke doet mij denken aan NyxQuest voor de Wii.
Qua graphics en verdere gameplay natuurlijk onvergelijkbaar maar dat was wel een erg leuk spel, ondanks de simpliciteit.
Als de verdere reviews goed zijn denk ik dat ik dit spel ga halen in plaats van CyberPunk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Goed om te zien dat de eerste reviews positief zijn. As we speak een 82 op de Xbox Series X op Metacritic na 35 reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
Top, ik ga hem zo bestellen. Zag bij gamemania een gratis upgrade naar de Shadow master versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Zojuist besteld, hopelijk komt ie binnen donderdag.

Is dit niet trouwens iets voor Actie, Adventure en Platform Games? Het lijkt een hybride te zijn tussen AC: Odyssey en Zelda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
Springbokkie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:45:
Zojuist besteld, hopelijk komt ie binnen donderdag.

Is dit niet trouwens iets voor Actie, Adventure en Platform Games? Het lijkt een hybride te zijn tussen AC: Odyssey en Zelda.
Dit spel heeft totaal geen raakvlakken met de games die u noemt, dus ik begrijp niet hoe u bij dit idee komt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Springbokkie
Nol_NL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:57:
[...]

Dit spel heeft totaal geen raakvlakken met de games die u noemt, dus ik begrijp niet hoe u bij dit idee komt :+
Ik heb ook werkelijk geen idee. Onderbuikgevoel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 18:24
Beetje raar dat dit bij RPG's staat, het heeft enkel een paar RPG achtige systemen, dat maakt het nog geen RPG.

Dit is gewoon een third person action game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

James Pond schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:18:
Beetje raar dat dit bij RPG's staat, het heeft enkel een paar RPG achtige systemen, dat maakt het nog geen RPG.

Dit is gewoon een third person action game.
Geen RPG idd. Heb em vandaag aangeboden gekregen van Ubisoft ter review, had em niet zo op mijn radar maar moet zeggen dat ik hem zeer vermakelijk en mooi vind! Lekker flauwe humor erin ook :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:38
Springbokkie schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:31:
Goed om te zien dat de eerste reviews positief zijn. As we speak een 82 op de Xbox Series X op Metacritic na 35 reviews.
Ik zie reviews van de Switch, PC en PS5 versies. Iemand enig idee hoe de PS4 versie is? Evenveel 'fog' als de Switch of stukken minder? Beide consoles staan en wil deze game sowieso aanschaffen. Twijfel voor welke console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

2Dutch schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:49:
[...]

Geen RPG idd. Heb em vandaag aangeboden gekregen van Ubisoft ter review, had em niet zo op mijn radar maar moet zeggen dat ik hem zeer vermakelijk en mooi vind! Lekker flauwe humor erin ook :P
In een paar reviews lees ik dat de humor juist een beetje de plank mis slaat. Jij ziet dat dus anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Martinspire schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:27:
In een paar reviews lees ik dat de humor juist een beetje de plank mis slaat. Jij ziet dat dus anders?
Het is maar net wat je smaak is of hoe je eigen bui is tijdens het gamen, blijft maar een mening altijd :)
Vind het geen dealbreaker in ieder geval.

[ Voor 12% gewijzigd door 2Dutch op 02-12-2020 14:30 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Vannacht nog even opgestart om even een eerste indruk te kijken en dat beviel eigenlijk wel prima. Het verhaal is duidelijk bedoelt als vermaak en niet zozeer om enorme diepgang te geven, maar zit verder wel leuk in elkaar en qua gameplay voelt het ook wel prima. Ik denk dat de game inderdaad een beetje zweeft tussen Zelda en Assassins Creed. Op zich wel een prima combinatie. Ziet er ook fantastisch uit en lijkt ook beter gepolijst dan de andere Ubi titels van afgelopen weken.

Ik denk zelfs dat de game ervoor gaat zorgen dat ik wat later aan Cyberpunk begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
dedominee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:09:
[...]

Ik zie reviews van de Switch, PC en PS5 versies. Iemand enig idee hoe de PS4 versie is? Evenveel 'fog' als de Switch of stukken minder? Beide consoles staan en wil deze game sowieso aanschaffen. Twijfel voor welke console.
Niemand een idee hierover of toevallig een review gevonden die ik heb gemist ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29
Gister langs zien komen en ziet er iig stukken interessanter uit als zoveelste AC en meerdere mensen wel verbaast over kwaliteit die van Ubisoft zo afkomt.

Zal deze denk ik op later stadium wel gaan halen en spelen, zag alleen in startpost dat er alweer een season pass al is aangekondigt, dus dit is direct voor mij een teken dat ik moet wachten tot hij in sale is en alles in 1 keer kan kopen/spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 11:58
Speelt iemand dit spel ook op Xbox Series X en kan die aangeven hoe die draait?

Het lijkt me een leuk spel maar aangezien ik nogal een slechte ervaring heb gehad met Watch Dogs Legion en AC Valhalla er ook genoeg verhalen zijn van bugs, ben ik behoorlijk voorzichtig om dit uberhaupt te overwegen. De demo op Stadia was best vermakelijk, lijkt me een leuk spel voor tussendoor.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Vandaag de pre-order binnengekomen en vanavond paar uurtjes gespeeld!

Zeer vermakelijke game! Heb een aantal skills unlocked en wat "dungeons" gespeeld. Dungeons zijn bij het begin vrij makkelijk, staat ook een skills lvl bij. De monsters hebben vrij veel HP maar op normale goed te verslaan.

Is er iemand al achter hoe ik de grote harp kan unlocken? Heb al meerdere kleinere harps in dezelfde omgeving gevonden. Ik dacht na drie kan je de grote ook unlocked, dat is nog niet het geval. Ik heb wel van de kleintjes een filmpje gemaakt omdat ze bepaalde melodieën spelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DTHMSeuZ-xVUz_flE6dkLXUctk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AC9Jiemv6Y67WNIlzA0WeKh0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zaratrass schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:06:

Zeer vermakelijke game! Heb een aantal skills unlocked en wat "dungeons" gespeeld. Dungeons zijn bij het begin vrij makkelijk, staat ook een skills lvl bij. De monsters hebben vrij veel HP maar op normale goed te verslaan.

Is er iemand al achter hoe ik de grote harp kan unlocken? Heb al meerdere kleinere harps in dezelfde omgeving gevonden. Ik dacht na drie kan je de grote ook unlocked, dat is nog niet het geval. Ik heb wel van de kleintjes een filmpje gemaakt omdat ze bepaalde melodieën spelen.[Afbeelding]
Dat van die harp heb ik nog niet geprobeerd, maar er staat dat je die tunes op de grote moet spelen, hoe je dat ook doet. Ik dacht dat je daar bij die kleine niks hoefde te doen, maar blijkbaar wel dus?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:48
Zaratrass schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:06:

Is er iemand al achter hoe ik de grote harp kan unlocken? Heb al meerdere kleinere harps in dezelfde omgeving gevonden. Ik dacht na drie kan je de grote ook unlocked, dat is nog niet het geval. Ik heb wel van de kleintjes een filmpje gemaakt omdat ze bepaalde melodieën spelen.[Afbeelding]
Je moet de melodieën van de kleine naspelen op de grote. Dit kun je doen door met je boog de snaren in de goede volgorde te schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
Melantrix schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:10:
Speelt iemand dit spel ook op Xbox Series X en kan die aangeven hoe die draait?

Het lijkt me een leuk spel maar aangezien ik nogal een slechte ervaring heb gehad met Watch Dogs Legion en AC Valhalla er ook genoeg verhalen zijn van bugs, ben ik behoorlijk voorzichtig om dit uberhaupt te overwegen. De demo op Stadia was best vermakelijk, lijkt me een leuk spel voor tussendoor.
Ik speel op de X series, maar ik kan er nog niet veel over roepen. In ieder geval nog geen bugs tegengekomen. Ik zit nog in het begin, quality mode, en dat speelt prima. Verder zit ik nog in de jubel stemming en overstijgt de game mijn verwachtingen, dus een heel objectief oordeel kan ik hierdoor nog niet geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Zironako schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:23:
[...]

Je moet de melodieën van de kleine naspelen op de grote. Dit kun je doen door met je boog de snaren in de goede volgorde te schieten.
Yes dat klinkt (als muziek in de oren) logisch. Leuke secrets zo. Al moet ik zeggen dat de meeste puzzels (tot nu) vrij logisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:34
Nol_NL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:30:
[...]

Ik speel op de X series, maar ik kan er nog niet veel over roepen. In ieder geval nog geen bugs tegengekomen. Ik zit nog in het begin, quality mode, en dat speelt prima. Verder zit ik nog in de jubel stemming en overstijgt de game mijn verwachtingen, dus een heel objectief oordeel kan ik hierdoor nog niet geven ;)
Is hij in framerate mode 1440p/60fps ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
dedominee schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:47:
[...]

Niemand een idee hierover of toevallig een review gevonden die ik heb gemist ergens?
Heb net even gekeken op google, maar kan er nog weinig over vinden.
Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 11:47
Hoe loopt deze game op pc? Zijn er bepaalde gameplay bugs? En hoe gevariëerd is de gameplay tov de AC serie?

Ik heb er net AC Valhalla opzitten. Hoewel ik dit een fijne game vond, heb ik toch wel wat last van bugs ondervonden. Daarnaast geen idee of ik er goed aan doe om nu een game op te nemen als de gameplay aanleunt tegen AC Valhalla. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
jori040 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:40:
[...]

Is hij in framerate mode 1440p/60fps ?
https://www.resetera.com/...e-rate-comparison.337455/

Daar staat het een en ander over de verschillende modes. Ik weet niet in hoeverre het allemaal juist is. Dat kinderachtige Xbox VS PS en wie heeft de grootste, moet je maar even overheen lezen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Nol_NL op 04-12-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Nol_NL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:41:
[...]

https://www.resetera.com/...e-rate-comparison.337455/

Daar staat het een en ander over de verschillende modes. Ik weet niet in hoeverre het allemaal juist is. Dat kinderachtige Xbox VS PS en wie heeft de grootste, moet je maar even overheen lezen ;)
Oke ;)
Jij kiest dus voor de 3840x2160 tov framerate mode ?
Kan de game straks zelf gaan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Zironako schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:23:
[...]

Dat is gelukt, je kan ze dus ook individueel doen. Ik dacht dat ik eerst alle drie de kleine moest ontdekken.

Dit is wat je ontvangt:
spoiler:
Je ontvangt Coins of Charon 2 x 2 en 1 x 6

[ Voor 3% gewijzigd door Zaratrass op 04-12-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ik ben meer benieuwd hoe die presteert op de Switch, kan die het goed bijhouden ? Want de reviews die ik lees zijn allemaal op Xbox of playstation.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:06
harley schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:49:
Ik ben meer benieuwd hoe die presteert op de Switch, kan die het goed bijhouden ? Want de reviews die ik lees zijn allemaal op Xbox of playstation.
https://opencritic.com/ga...yx-rising-switch-/reviews

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Helaas komt de switch versie er niet geweldig vanaf :(
Sadly, the Switch version of Immortals is a seriously compromised port compared to even the PS4 and Xbox One. The graphics have taken a massive hit in order to get the game running on a handheld, to the point that landmarks and terrain in the distance are an unrecognizable soup of dull colors. At one point, I happened to hit a cutscene introducing me to a new area while it was foggy, and the fog was so thick that the area’s highlights being shown to me in sweeping camera motions weren’t visible at all. The graphical downgrade can even have a direct effect on gameplay. In one Vault, you’re tasked with gliding around a cloud of dark magic that instantly reduces your stamina, causing you to fall to the ground below. It’s a simple task that’s made near-impossible on Switch since the clouds are completely invisible due to the particle effects they’re made of being turned off.

Some of the downgrade may have been worth it if the performance made up for it, but it most certainly doesn’t. The framerate commonly drops below 30fps, making it difficult to judge timing in combat. Cutscenes look awful, with pixelation clearly visible on some textures as the art style completely breaks down. Across 20 hours of playtime, the game crashed to the home screen seven times, and once even crashed again immediately upon booting back up. All of this occurred with the 1.0.2 patch installed, which is as of this writing the most recent version available.

Immortals: Fenyx Rising is overall a great game that I’m excited to keep coming back to, but the Switch version is such a disappointment that I’m strongly considering starting my entire playthrough over on another platform. I love the setting based in Greek mythology, and I’ve been enjoying the adventure almost non-stop, only ever getting bored during the icon hunt whenever I reach a new area once every couple of hours. It’s a shame that Switch players will be getting such a compromised version, since I really feel like the weak port does a huge disservice to everything the game succeeds at. I think you should play Immortals: Fenyx Rising, but you should not do so on Switch if you can help it.
https://www.nintendoworld...enyx-rising-switch-review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
jori040 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:29:
[...]

Oke ;)
Jij kiest dus voor de 3840x2160 tov framerate mode ?
Kan de game straks zelf gaan checken.
Klopt. Bij dit soort games heb ik op 60 FPS het gevoel dat ik game op 2x fastforward, voelt dan erg onnatuurlijk. Waarschijnlijk een persoonlijk dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Albinoraptor schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:33:
Gister langs zien komen en ziet er iig stukken interessanter uit als zoveelste AC en meerdere mensen wel verbaast over kwaliteit die van Ubisoft zo afkomt.

Zal deze denk ik op later stadium wel gaan halen en spelen, zag alleen in startpost dat er alweer een season pass al is aangekondigt, dus dit is direct voor mij een teken dat ik moet wachten tot hij in sale is en alles in 1 keer kan kopen/spelen.
En sowieso, Ubisoft.. Over 2 maanden 50% korting?

Wel jammer om dat van de Switch-prestaties te lezen overigens, misschien maar van mijn verlanglijstje afhalen en volgend jaar op PC spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Nol_NL schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:07:
[...]

Klopt. Bij dit soort games heb ik op 60 FPS het gevoel dat ik game op 2x fastforward, voelt dan erg onnatuurlijk. Waarschijnlijk een persoonlijk dingetje :)
Dat kan natuurlijk.Ben hem nu zelf in 1440p/60fps aan het spelen op de PS5.

Veel plezier. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Door dit topic het spel maar gekocht had er nog nooit van gehoord dus dit is echt een aangename verrassing als Zelda fan :)
Ik ben maar een paar uur bezig maar ik hoop toch dat de puzzels wat moeilijker worden want die zijn toch zeer gemakkelijk :9

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
Rikske_007 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:05:
Door dit topic het spel maar gekocht had er nog nooit van gehoord dus dit is echt een aangename verrassing als Zelda fan :)
Ik ben maar een paar uur bezig maar ik hoop toch dat de puzzels wat moeilijker worden want die zijn toch zeer gemakkelijk :9
Dat hoop ik ook inderdaad, heb 1 puzzel gehad daar kwam ik even niet uit. ondertussen vermaak ik me super. Heerlijk vechten en puzzels oplossen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
Hahahaha. Ik had ook één puzzel waar ik lastig uitkwam. Had zoiets van, nu al... Was een niveau 1 puzzel :/ Uiteindelijk toch gelukt, maar was er wel even mee bezig, dus dat belooft nog wat.

Geeft stiekem wel een lekker gevoel als je de puzzel zonder hulp en hints weet te volbrengen 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Nol_NL op 05-12-2020 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Ben onder de indruk van deze game. :) Ondaks dat het veel leent van andere games weet het wel degelijk een eigen sfeer neer te zetten.

En voor een Ubisoft game voelt hij ook erg gepolijst aan.Die 90 van Wouter[PU] voel ik wel. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 05-12-2020 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat een fijn spel is dit. Ben eigenlijk met Valhalla bezig, maar de combat in deze game is veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Twee keer een force close gehad en net liep die vast op de Series X.
Toch maar performance mode aanzetten, hopelijk werkt dat.

Voor sommige puzzels heb je wel wat stamina nodig, die maar eerst omhoog krikken :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Manarinth schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:10:
[...]

En sowieso, Ubisoft.. Over 2 maanden 50% korting?

Wel jammer om dat van de Switch-prestaties te lezen overigens, misschien maar van mijn verlanglijstje afhalen en volgend jaar op PC spelen.
Zijn veel reviews en beelden op YouTube te vinden van de Switch en ze zijn vrijwel unaniem lovend. Zou dus toch even beter kijken, ik denk dat de review die je quote wellicht over handheld mode gaat. Docked ziet het er gewoon goed uit, ook de vergelijking met PS4 is te vinden. Vind de Switch versie dan in sommige gevallen zelfs warmer/mooier.

YouTube: Immortals: Fenyx Rising | Switch - PS5 - PS4 | Graphics & FPS Compar...

YouTube: Immortals Fenyx Rising | PS4 vs Nintendo Switch | Gameplay Graphics ...

YouTube: Immortals: Fenyx Rising Nintendo Switch Review!

YouTube: Immortals: Fenyx Rising Nintendo Switch Review - Is It Worth It?

YouTube: Immortals Fenyx Rising - REVIEW (Switch, PS5)

[ Voor 35% gewijzigd door dedominee op 06-12-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Famous schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:41:
Twee keer een force close gehad en net liep die vast op de Series X.
Toch maar performance mode aanzetten, hopelijk werkt dat.
Blijkbaar niet, net weer een force close :(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Hier ook nu al 12h erop en echt zalig spel, de humor is ook echt top :*)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Rikske_007 schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:27:
Hier ook nu al 12h erop en echt zalig spel, de humor is ook echt top :*)
Ik ook ongeveer.. speelt lekker door en soepel.

Is er al iemand een corrupted zone tegen gekomen? Ik weet niet wat ik ermee moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Lang geleden dat ik zoveel plezier had in een game. Petje af voor Ubisoft, vergeleken met de grotere titels van afgelopen maand echt een parel. Jammer dat het hier zo rustig is!

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ben een kleine bug tegengekomen denk ik.

Een van de puzzels (schuiven met blokken) lukt niet. Waarschijnlijk omdat van alle kanten je net in het water staat waardoor geen enkele blok geduwd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:23

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ik heb één echte bug tegengekomen, dat de lasers (visueel) niet onderbroken worden door een pilaar.
Eén keer dat de game crashde (net voordat ik een sterrenbeeldpuzzel had opgelost), maar na herladen kon ik gewoon de charcoins pakken.

Voor de rest vermaak ik me prima en ik hou van de puzzeltjes, gewoon goed kijken, ze zijn in principe zonder hulp op te lossen (voor mij) een vriend van mij is minder geduldig, maar het principe van Chekov's gun is hier zeer van toepassing, af en toe heb je "omgevingings-chrome", maar een gaatje hier, een gebroken bootje daar zijn vaak toch onderdelen van de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
Ik kom nu toch puzzels tegen die lekker uitdagend zijn. 1x YouTube ingeschakeld, omdat ik er niet achter kwam hoe ik een kist kon krijgen.

Heb er nu 16u opzitten en zit nog steeds in Valley of Eternal springs. Moet nog een paar dingen en dan kan ik verder. Dan ben ik wel iemand die elk dingetjes uitzoekt etc O-) nog 5 regio's en ik tik rustig de 60-70uur aan. Zin in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Weet iemand waar je veel red crystals kan farmen? De overige crystals gaan wel lekker, maar de rode niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Zaratrass schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:46:
Weet iemand waar je veel red crystals kan farmen? De overige crystals gaan wel lekker, maar de rode niet zo :)
Nee, die zitten in guarded- en epic chests en je krijgt ze van de sterkere enemies (legendary fights)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Die vaardigheid met die speren uit de grond. Speel je die gaande weg in de game vrij of moet je daar die munten voor gebruiken ? Ik besteed die munten nu voornamelijk aan mijn skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Nol_NL schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:02:
Die vaardigheid met die speren uit de grond. Speel je die gaande weg in de game vrij of moet je daar die munten voor gebruiken ? Ik besteed die munten nu voornamelijk aan mijn skills.
Het is één van de godskills die je moet kopen
Links zijn je "gewone skills", de godskills zijn dat "diamantje" rechts (en die gebruik je in combat met de combinatie L1 + de 4 knoppen (X, O, driehoekje, vierkantje))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Oh toch... Ik wist niet zeker of je die godskills ook ingame vrij kon spelen, dus vond het zonde om mijn munten eraan te besteden.

Prijsdaling is trouwens wel erg snel ingezet...

https://www.bol.com/nl/p/...eries-x/9300000010372386/

Ik blijf mij trouwens wel verbazen over dit spel. Het is echt heel leuk om te spelen en ziet er op sommige momenten fantastisch uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Nol_NL op 08-12-2020 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manarinth
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
dedominee schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:45:
[...]

Zijn veel reviews en beelden op YouTube te vinden van de Switch en ze zijn vrijwel unaniem lovend. Zou dus toch even beter kijken, ik denk dat de review die je quote wellicht over handheld mode gaat. Docked ziet het er gewoon goed uit, ook de vergelijking met PS4 is te vinden. Vind de Switch versie dan in sommige gevallen zelfs warmer/mooier.

YouTube: Immortals: Fenyx Rising | Switch - PS5 - PS4 | Graphics & FPS Compar...

YouTube: Immortals Fenyx Rising | PS4 vs Nintendo Switch | Gameplay Graphics ...

YouTube: Immortals: Fenyx Rising Nintendo Switch Review!

YouTube: Immortals: Fenyx Rising Nintendo Switch Review - Is It Worth It?

YouTube: Immortals Fenyx Rising - REVIEW (Switch, PS5)
Eens in verdiepen dan, dankjewel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
Blijft een heerlijke game om te spelen, dit spel staat voorlopig nog wel even op mijn X (y)

[ Voor 46% gewijzigd door Nol_NL op 09-12-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Vandaag de Dungeon gespeeld van Achilles. Mijn eerste hard. Deze vond ik goed uitdagend! Timing en snelheid is een vereiste.

Al moet ik zeggen dat als je de goede (godly)skills en in combinatie met de juiste armor en wapens je er vrij makkelijk doorheen komt (ik speel op normal).

Zojuist Valley of Eternals compleet uitgespeeld (zover ik alles kon vinden). Zijn jullie daarna naar Wars Den of Groves of Kleos gegaan? Ik ga denk ik eerst naar de Groves!

• GRDavies75

GRDavies75

Zaratrass schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:29:
Vandaag de Dungeon gespeeld van Achilles. Mijn eerste hard. Deze vond ik goed uitdagend! Timing en snelheid is een vereiste.

Al moet ik zeggen dat als je de goede (godly)skills en in combinatie met de juiste armor en wapens je er vrij makkelijk doorheen komt (ik speel op normal).

Zojuist Valley of Eternals compleet uitgespeeld (zover ik alles kon vinden). Zijn jullie daarna naar Wars Den of Groves of Kleos gegaan? Ik ga denk ik eerst naar de Groves!
Ik heb beide werelden geopend (op de standbeelden de wereld geopend) en Wars Den ziet er wat lelijker/kaler uit, ten minste ik vind het groene van Eternal Springs wel supermooi en dat is hetzelfde in de Groves. Qua monsters zag ik de gauwigheid wel nieuwe type monsters in Wars Den, waar dat in mijn perceptie niet het geval was in Groves. Qua moeilijkheid denk ik dat Wars Den misschien een fractie moeilijker is, maar het ontspringt elkaar nauwelijks tot nu toe. Toevalligerwijs ben ik nog niet begonnen aan het uiltje en wel die van Ares en ik heb 1 Ares blessing en die kwam als 2e.

Er een beetje uitgaand dat mensen enigzins een gebiedje eerst legen voordat ze naar de volgende gaan, dan lijkt het percentage gewijs op psnprofiles.com dat mensen eerst Ares doen voordat ze doorgaan naar Athene (Groves). Ik heb wel verscheidene kistjes e.d. gedaan in Groves, maar krijg nu vaak te horen dat ik iets lijk te missen, maar weet nog niet wat. Dus ik ben nu van plan om verder te gaan in Wars den.

• Zaratrass
GRDavies75 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:38:
[...]

Ik heb beide werelden geopend (op de standbeelden de wereld geopend) en Wars Den ziet er wat lelijker/kaler uit, ten minste ik vind het groene van Eternal Springs wel supermooi en dat is hetzelfde in de Groves. Qua monsters zag ik de gauwigheid wel nieuwe type monsters in Wars Den, waar dat in mijn perceptie niet het geval was in Groves. Qua moeilijkheid denk ik dat Wars Den misschien een fractie moeilijker is, maar het ontspringt elkaar nauwelijks tot nu toe. Toevalligerwijs ben ik nog niet begonnen aan het uiltje en wel die van Ares en ik heb 1 Ares blessing en die kwam als 2e.

Er een beetje uitgaand dat mensen enigzins een gebiedje eerst legen voordat ze naar de volgende gaan, dan lijkt het percentage gewijs op psnprofiles.com dat mensen eerst Ares doen voordat ze doorgaan naar Athene (Groves). Ik heb wel verscheidene kistjes e.d. gedaan in Groves, maar krijg nu vaak te horen dat ik iets lijk te missen, maar weet nog niet wat. Dus ik ben nu van plan om verder te gaan in Wars den.
Ik ben nu bij de Groves, daar zal ik dan het standbeeld opnenen, dan aansluitend naar Wars den gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zaratrass
V1.03 patch vandaag.. iemand update lijst gevonden?

Ik heb de lijst net gevonden.

[ Voor 58% gewijzigd door Zaratrass op 10-12-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:23
Ik heb de eerste god bevrijd maar alle monsters in het gebied zijn nu ineens sterker. Is dat normaal? Ze hebben een blauwe kleur en zilveren HP bar. Was lekker mijn wapens aan het upgraden maar ben nu zwakker dan ooit in verhouding :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Nu je het zegt denk ik dat het ook bij mij zo was. Dan gok ik dat er bij bepaalde triggers de monsters sterker worden.

Had gisteren een leuke Dungeon waarbij ik moest flipperen. Om verder te komen. De chest was me een raadsel, heb hem gepakt maar kon niet terug. Dus dood lagen gaan en verder. Het blijft een vermakelijke game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ysili
Gisteren een refund voor Cyberpunk aangevraagd en vandaag bericht dat mijn aankoop ongedaan word gemaakt.

Nu dat geld maar besteed aan deze game. Net 3 uurtjes gespeeld en bevalt me goed. Leuke toegankelijke wereld, prettige combat en upgrade systeem. Puzzels zijn ook leuk om te doen terwijl ik daar helemaal niet zo van ben.

En de humor is ook lekker over de top. Ik verwacht me hier voorlopig wel mee te vermaken. Eerste walkthrough op hard gestart.

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 11:16
Iemand ervaring met de PS5 versie?

Op youtube zie ik filmpjes dat de performance mode onspeelbaar is door de storende stuttering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:48
PearlChoco schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:18:

Op youtube zie ik filmpjes dat de performance mode onspeelbaar is door de storende stuttering?
Speelt perfect bij mij, geen problemen gehad in mijn +- 15 uur tot nu toe.

Anoniem: 1456976

Ik ontdek dit spel echt 2 minuten geleden. Het lijkt erg op Breath of the Wild, alleen zit er in dit spel ook zo'n vervelende weapon durability waarbij je na 10 minuten je wapen weer moet vervangen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zaratrass
Anoniem: 1456976 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:03:
Ik ontdek dit spel echt 2 minuten geleden. Het lijkt erg op Breath of the Wild, alleen zit er in dit spel ook zo'n vervelende weapon durability waarbij je na 10 minuten je wapen weer moet vervangen?
Gelukkig niet, ze hebben (vind ik) alleen de leuke aspecten overgenomen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Zaratrass schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:12:
[...]

Gelukkig niet, ze hebben (vind ik) alleen de leuke aspecten overgenomen. _/-\o_
Thanks! Good to hear!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

MazeWing

The plot thickens...

De laatste 2 dagen ook dit spel gedaan (via Uplay+) en ben positief verrast, Het ziet er mooi uit en speelt goed weg. Voor mij voelt het aan als een mix tussen Zelda (duh), de laatste 3 Assassin's Creed's en (de eerste) Darksiders. Het is leuk dat het spel zichzelf niet al te serieus neemt en bepaalde "standaard" zaken, zoals we die altijd in dit soort games tegenkomen, behoorlijk op de hak neemt.

Ik was ook bezig met Valhalla en dan valt het eigenlijk behoorlijk op dat het menu bijna een 1 op 1 kopie is. Alles zit op dezelfde plaats en ook de namen van de instellingen zijn grotendeels hetzelfde.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Ik. ;)
Bij launch had hij idd wat lichte stuttering maar na een fix draaid hij top.
Controller issues zijn ook opgelost

Ubisoft pakt de problemen lekker rap aan vind ik.Ook bij Valhalla is dat het geval.

Deze game is voor mij de verrassing van het jaar! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 11:16
Heb ondertussen het spel gekocht op Amazon, overal hoor ik positieve commentaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 22:06
Heeft dit spel een interessant verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ysili
mister_S schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:56:
Interessant zou ik het niet noemen. Eerder komisch en flauw, het is allemaal erg luchtig. Persoonlijk vind ik dat wel tof 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Spel spreekt mij wel aan, dus ik overweeg het te kopen.

Zijn hier ook Switch spelers? Ik lees dat de performance flink verbeterd is na de laatste patches, en dat de graphics er ook opgepoetst uit zien. Kan iemand dit bevestigen?

Er is trouwens nu al een sale in de Ubisoft store! 30% afgeprijsd met nog eens 21% extra korting met een code.

https://store.ubi.com/nl/...210a39798c0870c07684.html

Switch versie helaas tijdelijk niet leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

mister_S schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:56:
Het verhaal op zich is misschien niet het interessante. Mijn inziens was het interessante dat het eigenlijk een ietwat ingekorte samenvatting van grote delen van de Griekse mythologie vertelt, met een hedendaagse blik/reflectie en de nodige humor (en dat kan je wel of niet liggen of misschien zelfs ergelijk, daar zijn de meningen/smaken wel het meest over verdeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
GRDavies75 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:28:
[...]

Het verhaal op zich is misschien niet het interessante. Mijn inziens was het interessante dat het eigenlijk een ietwat ingekorte samenvatting van grote delen van de Griekse mythologie vertelt, met een hedendaagse blik/reflectie en de nodige humor (en dat kan je wel of niet liggen of misschien zelfs ergelijk, daar zijn de meningen/smaken wel het meest over verdeeld).
De humor is niet mijn ding, maar het stoort helemaal niet. De gameplay is super.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Zaratrass schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 02:36:
[...]

De humor is niet mijn ding, maar het stoort helemaal niet. De gameplay is super.
De gameplay is inderdaad super, ik heb niet voor niets 90 uur in de game gestopt (en platinum) 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:07

Speel hem hier ook op performance mode (v1.0.5) en draait als een zonnetje. Net even quality mode geprobeerd, maar de FPS daalt dan toch behoorlijk, vind persoonlijk de performance mode fijner spelen.

Zojuist de tweede God bevrijd, speelt heerlijk weg het spel.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nou, vandaag alle achievements binnengehaald. Er staat nog wel wat voor ubi connect open maar dat boeit me eigenlijk te weinig (en ik zou eigenlijk niet weten hoe ik die moet voltooien. Dus de "haal x unieke armor" en nog 2 van die soortgelijke challenges. Ik heb niet het idee dat je dit echt kunt doen (of ze bedoelen een 2e playthrough maar dat trekt me niet echt ondanks new game + ).

In ieder geval heb ik dus na 40 uur de game uitgespeeld en na 60 uur ook alle achievements verkregen. En dat laatste doe ik niet bij veel games. Ik zat eerst te kijken wat ik nog moest en eigenlijk viel dat nog wel mee. Ik raad je ook aan om vooral de kistjes/puzzels al te doen of op zijn minst de locatie ervan te zoeken op het moment dat je in een regio bent. Want dat scheelt later wel veel werk met opzoeken en vergelijken. De guides die je kunt vinden voor deze game zijn wel prima, maar er is niet echt een locatie waar je alles bij elkaar hebt in 1 oogopslag. Maar goed, niet zo'n hele grote problemen. Zeker als je op een gegeven moment genoeg stamina en health hebt en de upgrades/abilities binnen hebt. Dan is het vooral afwerken van de map. Maar ik heb me er dus prima mee vermaakt. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:43
Aryawn schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:57:
Spel spreekt mij wel aan, dus ik overweeg het te kopen.

Zijn hier ook Switch spelers? Ik lees dat de performance flink verbeterd is na de laatste patches, en dat de graphics er ook opgepoetst uit zien. Kan iemand dit bevestigen?

Er is trouwens nu al een sale in de Ubisoft store! 30% afgeprijsd met nog eens 21% extra korting met een code.

https://store.ubi.com/nl/...210a39798c0870c07684.html

Switch versie helaas tijdelijk niet leverbaar...
Bij de eerste patch had ik nog veel bugs. Maar nu bij versie 1.0.4 speelt hij lekker en heb ik geen crashes meer gehad. Grafisch lijkt hij iets scherper geworden en iets betere framerate.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Wat is dit een geweldige game. Heb er 3 uur opzitten maar hij ziet er geweldig uit (XSX), nog geen bug gezien en een heerlijk (Zelda) sfeertje. Dit is voor mij wel de verassing van het jaar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Katseviool op 20-12-2020 20:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 06:18
Katseviool schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:04:
Wat is dit een geweldige game. Heb er 3 uur opzitten maar hij ziet er geweldig uit (XSX), nog geen bug gezien en een heerlijk (Zelda) sfeertje. Dit is voor mij wel de verassing van het jaar :)
Ik heb er nu ongeveer hetzelfde inzitten. Speelt heerlijk weg en ik vind de graphics in combinatie met de artstyle ook super. Daarnaast dol op de Griekse mythologie, dus samen met Hades (mooi toeval) voor mij de absolute verassingen van het jaar.

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
Ik denk één van de leukste games van de afgelopen tijd. Het heeft niet dat zwaarmoedige of eindeloos grinden. Gewoon een lekker gamen met diversiteit aan gameplay facetten. Wat mij betreft is deze game een schot in de roos van UbiSoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Nol_NL schreef op maandag 21 december 2020 @ 03:46:
Ik denk één van de leukste games van de afgelopen tijd. Het heeft niet dat zwaarmoedige of eindeloos grinden. Gewoon een lekker gamen met diversiteit aan gameplay facetten. Wat mij betreft is deze game een schot in de roos van UbiSoft.
Dit is idd een erg leuke game. :)
Het slechte nieuws is dat hij matig verkoopt.Op 11 binnen komen in de UK chart is niet heel best.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 21-12-2020 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
jori040 schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:58:
[...]

Dit is idd een erg leuke game. :)
Het slechte nieuws is dat hij matig verkoopt.Op 11 binnen komen in de UK chart is niet heel best.
Het is jammer de slechte verkoop. Maar dat komt denk ik door slechte marketing. Veel mensen hadden hun twijfels over de "gestolen" elementen van andere games. Nadelig effect is nu dat je de game over al in de sale ziet liggen :|
Pagina: 1 2 3 4 Laatste