Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:59
De marketing machine van Ubisoft heeft hier inderdaad te weinig aandacht aan gegeven, het is echt een fantastische game. Had ook wel verwacht dat hij bij Metacritic een hogere score zou krijgen, maar misschien ben ik zelf wat enthousiaster dan de rest..

https://www.metacritic.co...-5/immortals-fenyx-rising
Zaratrass schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:06:
[...]

Het is jammer de slechte verkoop. Maar dat komt denk ik door slechte marketing. Veel mensen hadden hun twijfels over de "gestolen" elementen van andere games. Nadelig effect is nu dat je de game over al in de sale ziet liggen :|
Dat voelt inderdaad wel een beetje genaaid, nog geen 2 weken nadat hij uit is, is hij al zo'n 20 euro in prijs gedaald, dat is wat te veel wat mij betreft waarmee je de early birds toch wel benadeeld..

[ Voor 48% gewijzigd door Gynnad op 21-12-2020 08:41 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-07 14:05

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Gynnad schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:31:
De marketing machine van Ubisoft heeft hier inderdaad te weinig aandacht aan gegeven, het is echt een fantastische game. Had ook wel verwacht dat hij bij Metacritic een hogere score zou krijgen, maar misschien ben ik zelf wat enthousiaster dan de rest..

https://www.metacritic.co...-5/immortals-fenyx-rising

[...]

Dat voelt inderdaad wel een beetje genaaid, nog geen 2 weken nadat hij uit is, is hij al zo'n 20 euro in prijs gedaald, dat is wat te veel wat mij betreft waarmee je de early birds toch wel benadeeld..
Yep, ééntje hiero en toch. Als een echte Nederlander had ik graag die 20 euro minder betaald, maar ik hanteer de "1 euro per uur" regel om een beetje - voor mezelf! - een aankoop te rechtvaardigen en die heb ik ruimschoots gehaald. Daarnaast doe ik aan PS-linken met een vriend, dus voor ongeveer de helft van de tijd speel ik "gratis". Ik hoop dat het commercieel interessant blijkt voor Ubisoft om een vervolg te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
martin_v_z schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:01:
[...]

Bij de eerste patch had ik nog veel bugs. Maar nu bij versie 1.0.4 speelt hij lekker en heb ik geen crashes meer gehad. Grafisch lijkt hij iets scherper geworden en iets betere framerate.
Klinkt goed :) Heb 'm vanochtend besteld voor €39, bij de meeste winkels is hij sinds vandaag afgeprijsd.

Het lijkt inderdaad een van de meest ondergewaardeerde games van het jaar. Ik vind de DLC er ook wel interessant uitzien, vooral de pack met Chinese mythologie en de 3e pack zien er compleet anders uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Aryawn op 21-12-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06 15:08
Ook hier een speler van deze game :) Heb Uplay+ op de PC en geniet zoals vele anderen ook van deze game. Ben er wel achter gekomen dat mijn kennis van de Griekse mythologie compleet weg is haha. Vroeger op de middelbare school al die verhalen mogen vertalen :P

Ik was gisteravond TV aan het kijken en zag zowaar dat de film mede mogelijk gemaakt was door Fenyx Rising. Er is dus wel soort van marketing voor deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:31:
Zeer bijzonder deze game... Hij staat bij mij op mijn wishlist en had niks verwacht sinds hij er pas sinds 3 december is. Maar dan van 59,95 naar 34,95 gaan in enkele weken tijd... Bijzonder. Twijfel of ik hem nu toch ga kopen, heb immers nog genoeg liggen om te spelen. Mario Sunshine (complete collectie), Witcher 3, Darksiders genesis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:59
Hier toch ook besteld. Stond al een tijdje op mijn radar, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:22
[...]

Het is jammer de slechte verkoop. Maar dat komt denk ik door slechte marketing. Veel mensen hadden hun twijfels over de "gestolen" elementen van andere games. Nadelig effect is nu dat je de game over al in de sale ziet liggen :|
Zelfs nu staat hij nog niet in de top 10: https://www.vgchartz.com/...creed-takes-the-top-spot/

Zo'n goed geproduceerde Ubisoft game had beter verdient.

Ghost of Tsushima leent alles keihard van een AC game dus het is jammer als deze game daar misschien zo op afgerekend wordt.Was wel een goede AC game hoor. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 21-12-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Laatst online: 05:46
Sinds vandaag bezig met deze game op de Switch. Draait prima, tof spel tot nu toe!! Wel een vraagje: bij het schieten met de boog gebruik ik graag de gyro aim. Dit werkt bij BotW en Skyrim heel vloeiend, maar bij Immortals lijkt alleen over de X-as de gyro te werken? De Y-as is heel schokkerig en registreert beweging amper, heel vreemd!

Ik speel op een Switch lite en zoals gezegd werkt het in BotW wél over beide assen, dus hardwarematig is er niks stuk. Iemand hetzelfde probleem?

EDIT: de Switch helemaal herstart en het werkt nu wel! Weird!! Maar superhappy, want gyro controls met de boog is echt een godsend... pun intended :D

[ Voor 13% gewijzigd door NeuroticaPills op 21-12-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 20:38
[...]

Misschien is het een slow starter? Door het geweld van Cyberpunk, AC, CoD en WD had ik deze ook niet echt op de radar staan. Echter door alle bugs van Cyberpunk en het ronduit teleurstellende WD kwam ik via de Tweakers review opeens bij Fenyx uit en daar ben ik dus erg blij mee verrast.

Verder zijn die sales toch vrij standaard bij Ubi en kerst? Verder doet het hele portfolio mee, WD is zelfs nog goedkoper. Daarbij is de game nu wel meer bereikbaar geworden voor meer gamers :)

[ Voor 4% gewijzigd door Katseviool op 21-12-2020 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-07 19:41
Ik heb dit spel ook op de radar, en vraag me af of iemand kan adviseren het spel voor de Series X of de PS5 aan te schaffen? Qua prijs maakt het niet uit, maar op welke console draait het spel beter / soepeler? Ik zie dat op metacritic de PS5 versie 76 scoort en de Series X versie 82, betekent dit dat het spel beter draait op de Series X of is dit verschil te verwaarlozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Hi-Sintar schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:43:
Ik heb dit spel ook op de radar, en vraag me af of iemand kan adviseren het spel voor de Series X of de PS5 aan te schaffen? Qua prijs maakt het niet uit, maar op welke console draait het spel beter / soepeler? Ik zie dat op metacritic de PS5 versie 76 scoort en de Series X versie 82, betekent dit dat het spel beter draait op de Series X of is dit verschil te verwaarlozen?
Ik denk dat er niet zo heel erg veel mensen zijn met een Series X en een PS5, maar op Youtube zijn genoeg filmpjes te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Gynnad schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:46:
[...]

Ik denk dat er niet zo heel erg veel mensen zijn met een Series X en een PS5, maar op Youtube zijn genoeg filmpjes te vinden.

[YouTube: Immortals: Fenyx Rising | PS5 vs Xbox Series S|X | Graphics & FPS Comparison]
Thanks, eens even op het gemak bekijken zometeen. Ik ben dan een van de lucky few ;). Neig momenteel meer naar de Series X versie, ook omdat ik Valhalla op de Series X speel. Kan dit spel niet laten liggen voor € 35,95 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ik speel hem zelf op de PS5 in performance mode en daar draait hij heerlijk, maar goed ik kan hem niet vergelijken met een Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Gynnad schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:57:
Ik speel hem zelf op de PS5 in performance mode en daar draait hij heerlijk, maar goed ik kan hem niet vergelijken met een Xbox
Zijn de adaptive triggers nog van toegevoegde waarde in dit spel? Dat zou evt. ook een overweging kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik heb beide systemen, maar niet de game op beide. Wel op Series X en daar draait hij uitstekend op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Laatst online: 01-07 09:35

Alcmaria

Syntax Error in 10

Hi-Sintar schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:05:
[...]

Zijn de adaptive triggers nog van toegevoegde waarde in dit spel? Dat zou evt. ook een overweging kunnen zijn.
Mowah.. niet echt.. ze doen wel wat.. maar niet zo uitgebreid en duidelijk als bij Astro bijvoorbeeld, ik zou daarvan niet je keus af laten hangen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 21:40
Hoe verhoud de game zich tot de AC games? Is het niet veel van hetzelfde? En in hoeverre benaderd de game zelda? Heb AC valhalla nog liggen voor de series X dus als het teveel van hetzelfde is hoef ik de game niet te hebben. Maar de Xbox sale wekte wel mijn interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Iemand die de game op de PS4(Pro) speelt? Ik heb hem net opgestart en de input lag is echt ongekend, dat is toch niet te doen? Ik lees er hier en daar wel wat over terug. Uiteraard met andere games geen last en tv staat netjes op gamemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 10:29
swoutr schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:21:
Hoe verhoud de game zich tot de AC games? Is het niet veel van hetzelfde? En in hoeverre benaderd de game zelda? Heb AC valhalla nog liggen voor de series X dus als het teveel van hetzelfde is hoef ik de game niet te hebben. Maar de Xbox sale wekte wel mijn interesse.
Het heeft elementen, maar in vergelijking tot AC kan ik het niet noemen. Het speelt heel anders, veel soepeler met name vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

vinom schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:55:
Iemand die de game op de PS4(Pro) speelt? Ik heb hem net opgestart en de input lag is echt ongekend, dat is toch niet te doen? Ik lees er hier en daar wel wat over terug. Uiteraard met andere games geen last en tv staat netjes op gamemode.
Weinig van gemerkt om eerlijk te zijn, heel af en toe als na een Ares Wrath wil overstappen richting vliegen dat dit niet werd geregistreerd. Wel de kanttekening, voor het vechten vond ik de controls dikke prima, maar als het op snelheid en accutaresse aankomt, soms nodig voor epic chests of mazes mistte het wat mij betreft net de nodige finesse. Dus misschien een gevalletje "Jij zegt input lag" en "ik zeg net niet verfijnd genoeg"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
swoutr schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:21:
Dit is een totaal andere game waar elkel wat functionele elementen zijn geleend. Ik denk dat je voornamelijk moet kijken of de stijl (Inderdaad Zelda), verhaal en puzzelen je aanspreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Hi-Sintar schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:43:
Dit lijkt me typisch een gevalletje "wat niet weet, wat niet deert" en helemaal als je een metertje of 3 van je TV af zit :)

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 06:26
Wat een heerlijke game dit!
Omdat ik verschillende lovende reviews had gezien (oa cohh) en ik met een ubishop aanbieding hem voor €30 kon oppikken maar gekocht.
Ik ben nog niet eens op 1/4 van de game (Aphrodite deel klaar) maar wat een tof spel. Niet zo absurd groot als AC odyssey, niet zo irritant als Zelda. Heerlijke vecht mechanics. Lollig verhaal vertel gebeuren.

Soms wel lastig in de tombes. ( Als je ook de schatkist wil ) en sommige gevechten kun je beter uit de weg gaan tot je wat verder geleveld bent.

Zat wel te klooien met de save games, omdat mijn zoontje ook wilde spelen op de andere pc ( die in offline mode gezet zodat we tegelijk konden spelen ) zodat ik wat progressie verloren ben.
Jammer dat je niet save games per playthrough hebt.

Ik merk dat ik liever deze game start ipv cyberpunk :) ( die ik toch echt ook heel leuk vind )

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:02
Vind het wel apart dat hij zo vlug in prijs zakt, had voor mezelf 40 als max prijs ingesteld maar nu die zo snel al naar 35 is gezakt verwacht ik dat die ook nog wel naar 30 kan zakken :+

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 19:36

Dazzler2120

FP ProMod
Voor mijn gevoel ziet dit echt uit als een game die ik graag voor de Switch wil hebben. Hoe ervaren jullie het spelplezier hiervan voor de switch t.o.v. PC?

PS4 PSN: Dazzler2120

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-07 19:40
Wat mij betreft de verrassing van het jaar! Opgepikt in de Epic store voor 30 euro en elke euro waard tot nu toe. Speelt heerlijk weg en zit nu al op 6 uurtjes in het 1e gebied alleen al. Aanrader!

• Aryawn
Dazzler2120 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:44:
Voor mijn gevoel ziet dit echt uit als een game die ik graag voor de Switch wil hebben. Hoe ervaren jullie het spelplezier hiervan voor de switch t.o.v. PC?
Ik heb 2 dagen geleden mijn Switch kopie ontvangen. Kan het niet vergelijken met de PC-versie, die zal grafisch en qua framerate ongetwijfeld superieur zijn, maar op de Switch speelt het erg soepel.

De game zelf is erg tof! Ik snap dat het wordt vergeleken met Breath of the Wild, maar het is niet zomaar een ripoff. BOTW is een van mijn favoriete Switch games, maar ik heb persoonlijk meer lol met Immortals (combinatie van het verhaal, de wereld, kleine quality of life verbeteringen zoals het niet stukgaan van je gear, etc.)

Perfect vermaak voor tijdens de lockdown :)

[ Voor 5% gewijzigd door Aryawn op 24-12-2020 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeuroticaPills
Ik hoorde daarnet een soldaat ook een opmerking maken, na een gevecht waar ik ff hielp, dat ‘ie blij was dat z’n wapens niet stuk waren gegaan 🤣 Nice jab, Ubi.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 19:36

Dazzler2120

FP ProMod
Aryawn schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:21:
[...]

Ik heb 2 dagen geleden mijn Switch kopie ontvangen. Kan het niet vergelijken met de PC-versie, die zal grafisch en qua framerate ongetwijfeld superieur zijn, maar op de Switch speelt het erg soepel.

De game zelf is erg tof! Ik snap dat het wordt vergeleken met Breath of the Wild, maar het is niet zomaar een ripoff. BOTW is een van mijn favoriete Switch games, maar ik heb persoonlijk meer lol met Immortals (combinatie van het verhaal, de wereld, kleine quality of life verbeteringen zoals het niet stukgaan van je gear, etc.)

Perfect vermaak voor tijdens de lockdown :)
Ah, nice!
BotW voelde voor mij toen ik speelde 'te langzaam', maar zag er prachtig uit. Hoe is het met de speelsnelheid van Fenyx Rising?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryawn
Heb nu ongeveer 10 uur gespeeld en het tempo van de game bevalt me prima. De eerste paar uren leer je spelenderwijs alle basisvaardigheden, er zijn geen lange cutscenes (het verhaal wordt verteld terwijl je door de open wereld loopt), en er is tot nu toe voldoende variatie in de puzzeldungeons.

Wat ik graag nog had willen hebben, is een optie om je "build" (wapens en armor) op te slaan zodat je snel kan wisselen tussen sets.

• Gynnad
Aryawn schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:17:
Heb nu ongeveer 10 uur gespeeld en het tempo van de game bevalt me prima. De eerste paar uren leer je spelenderwijs alle basisvaardigheden, er zijn geen lange cutscenes (het verhaal wordt verteld terwijl je door de open wereld loopt), en er is tot nu toe voldoende variatie in de puzzeldungeons.

Wat ik graag nog had willen hebben, is een optie om je "build" (wapens en armor) op te slaan zodat je snel kan wisselen tussen sets.
Ik wissel eigenlijk nooit tussen sets, als ik iets nieuws heb dan kijk ik of het beter voor mij werkt, zo niet dan gebruik ik het helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:08
Ik heb dit spel vanochtend ook voor 39,99 besteld bij bol. :) Komt wel pas dinsdag binnen maargoed, ziet er erg vermakelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Gynnad schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:31:
[...]

Ik wissel eigenlijk nooit tussen sets, als ik iets nieuws heb dan kijk ik of het beter voor mij werkt, zo niet dan gebruik ik het helemaal niet.
Dat is wel bijzonder want op zich is het echt handig om voor bijvoorbeeld een navigational challenge je Stamina Gear aan te trekken en bij gevechten je defense ofzo gear te equippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Alcmaria schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:57:
[...]

Dat is wel bijzonder want op zich is het echt handig om voor bijvoorbeeld een navigational challenge je Stamina Gear aan te trekken en bij gevechten je defense ofzo gear te equippen.
Moet er misschien toch meer naar kijken idd, maar vind het wellicht 'teveel gedoe' om telkens te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Gynnad schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:10:
[...]

Moet er misschien toch meer naar kijken idd, maar vind het wellicht 'teveel gedoe' om telkens te wisselen.
Als de optie er was om snel te kunnen switchen tussen builds, prima, dan kan je het gebruiken, maar inderdaad. Ik heb nadat ik spul heb gevonden wat mij het prettigst aanvoelde qua speelstijl eigenlijk nooit meer gewisseld en daar heb ik het gros van het spel meegespeeld. Heel misschien een helmpje. Teveel gedoe met wisselen. Misschien 1 keer voor één van de bossfights (minder schade van unique monsters), maar op een gegeven ben je redelijk overpowerd dat het ook niet echt nodig was.

Sommige Navigational challenges zijn strak qua tijd en had ik mogelijkerwijs iets minder frustratie gehad als ik het wel had gedaan, maar op hard waren ze uiteindelijk allemaal wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 30-06 17:18

Cogency

Ginnunga

Dit spel gister ook aangeschaft en ik ben groot fan! Ik speel hem op de PC en het is echt gewoon erg leuk spel. Fijne simpele RPG, lekker op avontuur. yay
Echt een aanrader! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
GRR Volgens mij doe ik iets verkeerd ..

ik heb bij het obseratorium alle lichtgevende bollen in juiste patroon gelegd... daarna de vleugels gekregen, helemaal naar bovenste gebouw gegaan en een of andere beschermstuk gekregen... ga ik echter naar zeg maar die zonnewijzer dan zie ik niet iemand verschijnen.... wat heb ik fout gedaan ? En ik vindt het een welkome afwisseling op call of duty black ops en andere vele vervolgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Gandalf68 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:39:
GRR Volgens mij doe ik iets verkeerd ..

ik heb bij het obseratorium alle lichtgevende bollen in juiste patroon gelegd... daarna de vleugels gekregen, helemaal naar bovenste gebouw gegaan en een of andere beschermstuk gekregen... ga ik echter naar zeg maar die zonnewijzer dan zie ik niet iemand verschijnen.... wat heb ik fout gedaan ? En ik vindt het een welkome afwisseling op call of duty black ops en andere vele vervolgen.....
De gene die je zoekt staat aan het einde van het dak/plateau. Hij kijkt over het eiland heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:00

s0kkie

Cowabunga

Heb er nu ongeveer 14 uurtjes in zitten en heb alle goden bij de hall of gods.
Op de humor en stemmen na (soms lijkt het echt net een slechte Borat imitatie) vind ik de game boven verwachting leuker dan ik dacht.
Puzzels zijn leuk en afwisselend, het landschap is mooi gemaakt en handig dat je echt overal tegen op kan klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
LichtBruisend schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:42:
[...]

De gene die je zoekt staat aan het einde van het dak/plateau. Hij kijkt over het eiland heen.
dus niet bij die ronddraaiende zonnewijzer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Hier ook sinds gisteren begonnen aan deze game, zit er nu zo'n 8/9 uurtjes in. Echt een prachtige game, de kleuren spatten van je scherm. Ik loop ook echt al uren te banjeren in dat eerste gebied (van Aphrodite) zonder hoofdmissies te doen, echt heerlijk om wat rond te struinen en te ontdekken. Inmiddels ook al een episch paard gevonden _O_.
Gandalf68 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:40:
[...]

. Zie hier waar hij precies te vinden is ;) .

[ Voor 34% gewijzigd door Zhero10 op 29-12-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
Gandalf68 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:40:
[...]

Ik ga er vanuit dat je vanaf dit punt bedoelt: YouTube: Immortals Fenyx Rising - Part 1 - A BEAUTIFUL NEW ADVENTURE (PS5)
Dan is het idd praten met de gene die ook op het dak/plateau staat. Anders heb ik je verkeerd begrepen en weet ik niet precies wat je bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf68
LichtBruisend schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:05:
[...]

Ik ga er vanuit dat je vanaf dit punt bedoelt: YouTube: Immortals Fenyx Rising - Part 1 - A BEAUTIFUL NEW ADVENTURE (PS5)
Dan is het idd praten met de gene die ook op het dak/plateau staat. Anders heb ik je verkeerd begrepen en weet ik niet precies wat je bedoelt.
oke denk dat ik dat stuk opnieuw moet doen, had de kist eerder geopend en daarna de puzzel beneden gedaan, als ik nu boven kom op dit stuk is er niemand... denk een bug ofzo

oke, gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:06
Na twintig uur spelen tegen een gamebreaking bug aangelopen. Mag overnieuw beginnen.

Gaat om de missie Do Hero Things. Is geen verhaalspoiler maar toch maar even voor de zekerheid:
spoiler: title
Herakles Stele was nergens te vinden. Het rode spul weggeslagen maar de stele was er niet. Opnieuw geladen maar hij was er nog steeds niet. Schijnt op Ubiforum een bekende bug te zijn. Wachten op een patch want kan nu niet verder.

Baal er flink van. Game is fantastisch verder en nu kan ik niet verder spelen. :(

Iemand een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Nou je raadt het nooit. Zonet PS5 opgestart om het nog 1 keer te proberen en hij verscheen ineens wel.

Even een vreugdedansje door de kamer en dan lekker verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:00

s0kkie

Cowabunga

En uitgespeeld na 19 uur :P
Vind het persoonlijk een 7 waard, heel veel dingen zijn goed gedaan maar kon veel beter. En ik gaf na jaren weer een kans aan een Ubisoft game, maar weer zoals altijd torens beklimmen om de omgeving te verkennen, dus mijn laatste Ubisoft game ooit |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 06:26
Ik ben de Vault "Ares Toorn" aan het doen... mijn god, degene die dat level heeft gemaakt moet een enorme sadist zijn. (en er zijn er nog wel een paar vaults die door diezelfde gast gemaakt moeten zijn)
Moet eerst maar de upgrade bijelkaar sprokkelen om door lazers te kunnen dashen (Athena), anders kan ik het schatkistje niet vrijspelen.

Enig idee of die vaults makkelijker worden op een lagere moeilijkheidsgraad?

Wel tof als het uiteindelijk lukt, maar het heeft weinig te maken met een relaxed potje gamen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

[b]Welja in "[Multi] Immortals: Fenyx Rising"[...]
Enig idee of die vaults makkelijker worden op een lagere moeilijkheidsgraad?
De moeilijkheidsgraad heeft betrekking op eventuele timers (en misschien ook wel op de schade die lazers doen?). Het is wel zo dat met meer staminabalken (dus niet chunks) je vaker een Ares Wrath of Athena dash kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Uitgespeeld.

De game was echt ontzettend leuk tot
spoiler: title
het beklimmen van de winterberg. Dat was meer frustrerend dan leuk. Ook bij de laatste dungeon had ik het wel wat gezien.

Was een erg vermakelijk spel. Vond het beklimmen van de standbeelden (Ubi torens) in dit spel door de stamina juist wel erg leuk. Deed me wat aan Zelda BOTW denken. Alleen deze game had leukere puzzels.

Voor €30,- is deze game een no brainer. Super veel plezier mee gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 31-12-2020 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhero10
s0kkie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:52:
En uitgespeeld na 19 uur :P
Vind het persoonlijk een 7 waard, heel veel dingen zijn goed gedaan maar kon veel beter. En ik gaf na jaren weer een kans aan een Ubisoft game, maar weer zoals altijd torens beklimmen om de omgeving te verkennen, dus mijn laatste Ubisoft game ooit |:(
Wow dat heb je snel gedaan. Ik zit na 14 uur nog steeds in Afrodite-gebied O-). Ik pak onderweg wel alle chests en side-quests mee. Vind het een heerlijke game tot nu toe, de moeilijkheidsgraad is perfect voor mij. Sommige vaults zijn best uitdagend iig :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 14:27

-SaveMe-

-klik-

Ook aan de game begonnen. Erg leuke game tot nu toe. Zit nog steeds in het eerste gebied (Aphrodites) en vermaak me prima. Exploren enzo is erg leuk. Ook de wat grotere puzzels zoals de constellations zijn leuk.

Wel een vault (moeilijkheid 2) tegen gekomen waar ik gewoon niet wist waar ik naar toe moest en die heb ik dus nog maar even gequit. Was een valt met allemaal wind en lasers. Kon tijdens het gliden niet zien waar ik naar toe moest, echt hopeloos ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aryawn
-SaveMe- schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:35:
Ook aan de game begonnen. Erg leuke game tot nu toe. Zit nog steeds in het eerste gebied (Aphrodites) en vermaak me prima. Exploren enzo is erg leuk. Ook de wat grotere puzzels zoals de constellations zijn leuk.

Wel een vault (moeilijkheid 2) tegen gekomen waar ik gewoon niet wist waar ik naar toe moest en die heb ik dus nog maar even gequit. Was een valt met allemaal wind en lasers. Kon tijdens het gliden niet zien waar ik naar toe moest, echt hopeloos ...
Soms is het beter om een vault op een later moment nog een keer te proberen, wanneer je meer God skills heb vrijgespeeld met Coins of Charon (vooral Ares' Wrath is handig). Maakt het leven toch wat makkelijker, kwam ik later achter 😅

Heb nu 45 uur gespeeld en ben bijna klaar met het 3e gebied (mijn volgorde is Aphrodite, Ares, Hephaistos). Moet in deze gebieden nog enkele vaults en myth challenges doen, de meeste chests heb ik volgens mij wel geopend.
De vault van Hephaistos' essence was wel de eerste waar ik een Youtube tutorial voor moest gebruiken, daar zat ik bij een van de puzzels bijna een uur te kloten.

De gevechten vind ik ook steeds leuker, met de God skills kan je best coole combos doen. Vooral Hephaistos' Hammer (charged) is bevredigend om mee te eindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik vergeet eigenlijk altijd die god powers en die bird te gebruiken, wel gebruiken maakt het leven een stuk makkelijker 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 19:44
Ah leuk, een topic over Fenix Rising.
Zag de review op de front page en de kerstvrouw was me gunstig gezind.
Dus vanaf de kerst zit ik lekker te gamen.

Wat een leuke game zeg!
Ik werd juist aangetrokken door de Zelda elementen. Ik heb geen switch maar ben wel groot van de Legend of Zelda serie. Dus zo'n soort avontuur op de PS4 is gewoon dik welkom.

Was wel ff wennen aan de knoppen combinaties hoor.
Nog steeds schiet ik een pijl af terwijl ik een dikke hamer aanval wil doen.

En dodge ik constant terwijl ik wil aanvallen :F

Maar nu ik de quest lijn van Aphrodite gister gehaald heb begin ik er lekker in te komen.

Graphics zijn top, besturing is nu ook top en verhaal is prima te happen.

Zal dit topic volgen voor de lol en belevenissen van mede spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Hier ook gedaan met 58 uur op de teller :9

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wtrdg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 11:51
Ik ben zo snel mogelijk door de story heen gegaan (cutscenes overgeslagen, ogen dicht en mute :P) om Nightmage difficulty te openen in new game+. Ik vond Hard niet moeilijk genoeg. Nu lekker rustig bezig met elke gebied 100% halen. Heerlijke game!

Gek genoeg lijkt deze game niet goed genoeg te verkopen met wel een hele dikke korting zo vroeg. Ik geniet er niet minder door :). Ik wacht even met de aanschaf van de DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

wtrdg schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:43:
[...] Ik wacht even met de aanschaf van de DLC.
Ik zag in de trophielijst dat de eerste DLC is uitgebracht ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Was op normal begonnen, halverwege toch maar veranderd naar hard omdat ik best wel overpowered was :p

Eerste DLC komt waarschijnlijk al op 21 januari! In de Nintendo eShop staat hij in ieder geval al in het overzicht met dat als datum.

Ben vooral benieuwd naar de oosterse mythologie. Beelden doen me een beetje denken aan Guild Wars Factions, een van mijn favo games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Heb hem ook binnen en een stuk gespeeld. Leuk spel, maar ik mis de NPC's en vele side quests van BotW. Er is in die zin weinig te doen in de wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wat gaan jullie er snel doorheen. Ik zit op 25u en ben net klaar in Aphrodites gebied. Heb er wel echt alle gedaan, alle legendary en mythical beasts, etc. Mis 1 vault, maar daar kan ik nog niet bij (berg in rode mist).
je vind ook van alles, waaronder hidden quest, als je ook naar plekken gaat waar geen icons zijn ...

Ik vond die grote vault voor Aphrodites quest wel erg tof. Sommige puzzels zijn wat tedious en in sommige vaults zouden de checkpoints wel wat meer mogen, nu moet je als het fout gaat vaak frustrerende stukken herhalen ...

[ Voor 10% gewijzigd door -SaveMe- op 05-01-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

dedominee schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:06:
Heb hem ook binnen en een stuk gespeeld. Leuk spel, maar ik mis de NPC's en vele side quests van BotW. Er is in die zin weinig te doen in de wereld.
Die mis ik niet echt. Maar ik zie de game ook meer als een action adventure, dan een echte rpg. Nadruk ligt heel erg op exploren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb af en toe wel moeite met meerdere enemies samen. Dan verspringt mijn focus steeds van nenemy en dan krijg ik best klappen. Nu in de grove en de wraith die daar steeds verschijnt athena plus bear vind ik lastig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Vind de controls bij inzoomen (far view) eigenlijk best klote, veel te gevoelig om met het rechterpookje te doen. Zelfde geldt voor het besturen van een pijl. Zou dat graag met de sensoren doen zoals bij btow.
Speel overigens op de switch.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
-SaveMe- schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:52:
Ik heb af en toe wel moeite met meerdere enemies samen. Dan verspringt mijn focus steeds van nenemy en dan krijg ik best klappen. Nu in de grove en de wraith die daar steeds verschijnt athena plus bear vind ik lastig ...
Het eerste wat ik doe in een nieuw gebied, is meteen naar de wraith's lair gaan. Daarna kan je de boel ongestoord verkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Aryawn schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Het eerste wat ik doe in een nieuw gebied, is meteen naar de wraith's lair gaan. Daarna kan je de boel ongestoord verkennen :)
Moet ik ook maar eens doen, ze komen best wel vaak en je krijgt niks voor de battle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Pffftttt, zit nu in een vault waar je op tijd op draaiende platforms en fireballs allemaal targets moet schieten. 3e keer lukt me echt niet gewoon ... sowieso een hekel aan timed dingen...

[ Voor 11% gewijzigd door -SaveMe- op 05-01-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtrdg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-06 11:51
-SaveMe- schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:46:
Pffftttt, zit nu in een vault waar je op tijd op draaiende platforms en fireballs allemaal targets moet schieten. 3e keer lukt me echt niet gewoon ...
Alles schieten met Apollo's Arrows, dan heb je meer dan genoeg tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

wtrdg schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Alles schieten met Apollo's Arrows, dan heb je meer dan genoeg tijd
Dat doe ik, maar die laatste ronde lukt me steeds net niet.voor nu laat ik hem schieten.op het eind kijk ik wel of zin heb voor alles te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
-SaveMe- schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:22:
Wat gaan jullie er snel doorheen. Ik zit op 25u en ben net klaar in Aphrodites gebied. Heb er wel echt alle gedaan, alle legendary en mythical beasts, etc. Mis 1 vault, maar daar kan ik nog niet bij (berg in rode mist).
je vind ook van alles, waaronder hidden quest, als je ook naar plekken gaat waar geen icons zijn ...

Ik vond die grote vault voor Aphrodites quest wel erg tof. Sommige puzzels zijn wat tedious en in sommige vaults zouden de checkpoints wel wat meer mogen, nu moet je als het fout gaat vaak frustrerende stukken herhalen ...
Ik speel hem ook rustig aan. Zit op 16 speeluur en moet nog erg veel doen in het Aphrodites gebied. Checkpoints in de vault ben ik ook een voorstander van. Zeker als ik zie wat voor soort valuta er nog gaan komen.

Blijft een leuke game, jammer om te zien dat hij niet zo breed wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 13:39
harley schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:19:
Vind de controls bij inzoomen (far view) eigenlijk best klote, veel te gevoelig om met het rechterpookje te doen. Zelfde geldt voor het besturen van een pijl. Zou dat graag met de sensoren doen zoals bij btow.
Speel overigens op de switch.
Je kan op de switch motion control aanzetten. Dan kan je bij dat soort dingen wat extra bijsturen. Zonder is het inderdaad heel vervelend. Je kan eventueel ook nog de gevoeligheid van de sticks aanpassen. Je moet hiervoor naar het instellingen menu gaan (op + drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Zal vanavond eens kijken kon gisteren niks vinden mbt motion control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Soms kom je van die stenen landkaarten tegen met daarop een of meer blauwe punten. Wat betekenen die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

-SaveMe- schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:11:
[...]

Dat doe ik, maar die laatste ronde lukt me steeds net niet.voor nu laat ik hem schieten.op het eind kijk ik wel of zin heb voor alles te gaan...
Je hebt niet genoeg tijd om van het startplatform de buitenkanten te doen via apollo's arrows, maar in de bocht richting de buitenkantplatformen zou je in principe genoeg tijd moeten hebben om de buitenkant te doen en parallel aan de muren van het hoofddoel doe je het hoofddoel. De vuurballen zitten op 1 lijn, als ik het me goed herinner moet je dus aan de "buitenkant" (tov het hoofddoel) staan.

Om het spel uit te spelen hoef je inderdaad niet alles te doen om alle trophies (platinum) te halen. Misschien dat ik 5 mazes en 5 tot 10 epic chests gelaten voor wat ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

-SaveMe- schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:16:
Soms kom je van die stenen landkaarten tegen met daarop een of meer blauwe punten. Wat betekenen die?
De kaarten staan vaak bij een specifiek type challenge, dat is de kaart voor dat type challenge. Dus staat deze bij een navigational challenge, dan weet je nu waar je de anderen kan vinden (en welke je al gehaald heb).

Eén uitzondering:
spoiler:
Er is een optionele zijmissie van "Nike", dat zijn die kooitjes waar je de 4 opgesloten "Victory-deeltjes" kan bevrijden, maar die vond ik niet al te duidelijk en uiteindelijk toch maar YouTube aanzwengeld, de enige uitzondering die ik heb moeten uitzoeken (hoewel ik bij sommige puzzels wel relatief veel tijd kwijt ben geraakt aan het vinden van de oplossing). Ik tel voor het gemak ook niet de hint van een vriend dat je kan tripple (en zelfs quadruple / quintuple) kan jumpen dmv de Godly Powers (zoals Ares Wrath dan wel Athena's dash) ;) waardoor je veel afstand en/of hoogte kan afleggen in de mazes.

[ Voor 2% gewijzigd door GRDavies75 op 07-01-2021 14:14 . Reden: extra uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@GRDavies75 Ok, duidelijk, thanks!

Triple jump met die Ares arrows gebruik ik vaak, nog meer en hoger is mij onbekend ...

Ook wle tof dat sommige skills/powers de puzzels in oa vaults some wat makkelijker maken, net als die triple jump ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

-SaveMe- schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:15:
@GRDavies75 Ok, duidelijk, thanks!

Triple jump met die Ares arrows gebruik ik vaak, nog meer en hoger is mij onbekend ...

Ook wle tof dat sommige skills/powers de puzzels in oa vaults some wat makkelijker maken, net als die triple jump ...
Het gebruik van een Godly power kost geloof ik 3 chunks van een staminabalk (die uit 4 bestaat), max 3 staminabalken (en als je handig genoeg bent, kan je ook nog staminapotions blijven drinken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik moet eens aan mijn defense gaan werken. Heb mij axe maxxed, maar defense nog erg low. Merk nu dat sommige enemies/aanvallen wel erg veel damage doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
-SaveMe- schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:16:
Dat is volgens mij een kaartje van de challenges, bijvoorbeeld de Fresco challenges (de schuifpuzzels). Zodra je er een oplost, wordt het bolletje/lichtje blauw. Heb je een beetje een indicatie waar ze ongeveer zitten.

Inderdaad oppassen dat je je defense niet verwaarloost, de monsters levelen mee met je sword en axe upgrades (je merkt aan de kleur van een monster hoe sterk het is). Dus als je die snel omhoog gooit en je defense niet, krijg je nog hardere klappen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

[b]Aryawn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:23

Inderdaad oppassen dat je je defense niet verwaarloost, de monsters levelen mee met je sword en axe upgrades (je merkt aan de kleur van een monster hoe sterk het is). Dus als je die snel omhoog gooit en je defense niet, krijg je nog hardere klappen :p
Ik merk het ja. Ik dacht dat de moeilijkheidsgraad per gebied opliep ... Maar heb nu al overal paarse enemies die hard meppen 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryawn
Heb nu, na ongeveer 64 uur, 4 goden bevrijd. Voordat ik verder ga met het verhaal ga ik eerst maar alle gebieden nog een keer scannen op gemiste chests en vaults.

Voor het verslaan van de 4 wraiths krijg je in ieder geval een mooie beloning:

spoiler:
Een standbeeld van jezelf een een coole armor. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLXPz2ZvLNnMSuUpFBWqq8KD8Zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v535otxq5mekoiJIhHLtkPnY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Voor upgraden van je armor heb je die paarse shards nodig en die krijg je niet heel veel...

Overigens ook gaar dat ik, als ik een health potion nodig heb, vind dat ik het slecht doe... terwijl je potions in overvloed hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
Moet je voor het unlocken van die grote lier ook iets speciaals doen? Ik ben nu in Bos van Kleos en sta op de plek waar volgens de kaart een grote lier zou moeten zijn. Heb ook al twee kleine gevonden in het gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik moest even denken, lier? Je bedoelt de grote harp, die kom je vanzelf tegen en verschijnt na scannen ook op je map. ALs je er geweest bent kun je altijd er naar fast travelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 10:29
Zhero10 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:48:
Moet je voor het unlocken van die grote lier ook iets speciaals doen? Ik ben nu in Bos van Kleos en sta op de plek waar volgens de kaart een grote lier zou moeten zijn. Heb ook al twee kleine gevonden in het gebied.
De kleine harpen spelen een muziekje.. je kan de volgorde onthouden of wat ik doe even een filmpje van maken.

Bij de grote harp schiet je de pijlen in de volgorde van de kleine harp en er unlocked zo'n klein zwart gat waar je wat uit kan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhero10
Dankjewel voor de antwoorden, het is inmiddels gelukt! Ik wist wat ik moet doen bij de grote lier, het punt was dat hij er niet stond ;). Ik denk een vage glitch ofzo, ik had de game afgesloten en opnieuw opgestart en toen stond ie er gewoon :p

PS: het is trouwens wel een lier en geen harp ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Zhero10 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:10:
Dankjewel voor de antwoorden, het is inmiddels gelukt! Ik wist wat ik moet doen bij de grote lier, het punt was dat hij er niet stond ;). Ik denk een vage glitch ofzo, ik had de game afgesloten en opnieuw opgestart en toen stond ie er gewoon :p

PS: het is trouwens wel een lier en geen harp ;).
Ja dat is wazig! Dat heb ik ook een paar keer gehad.. niet met die LierHarp maar met een complete puzzel.. ik kon de chest al openen omdat er geen rode muur was voor de chest.. en er zweefde ambrosium hoog in de lucht.

Na herstart stond de ambrosium ineens op een toren en stond de chest (geopend en wel) achter een rode muur en was er ook ineens een puzzel (die ik Dus nog niet had gedaan)

Tikkie glitchy dus,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
dedominee schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:06:
Heb er nu een uurtje of zes inzitten en kan dit alleen maar beamen. Ook vind ik soms niet echt duidelijk wat een bepaalde opdracht nu precies inhoudt.

Ook de motion controls werken bij mijn switch niet zoals ik had verwacht, alleen horizontaal niet verticaal in de vergzicht modus. Ook vind ik de kaart te ver uitgezoomd om echt iets te kunnen onderscheiden op de kaart.

[ Voor 22% gewijzigd door harley op 10-01-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
De NPC's miste ik ook wel maar vrijwel alle side content in Immortals vond ik leuker dan die in BOTW.
In BOTW waren de zijmissies vooral fetch quests. Had hier voor mij weinig aan toegevoegd.

Uiteindelijk vond ik Fenyx een stuk leuker dan BOTW en dat had ik vooraf nooit verwacht!

[ Voor 19% gewijzigd door Timothy3000 op 10-01-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
Herstart je Switch eens compleet, ineens werkt de motion control van vergezicht en pijlen schieten over beide assen. Superweird..
harley schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Heb er nu een uurtje of zes inzitten en kan dit alleen maar beamen. Ook vind ik soms niet echt duidelijk wat een bepaalde opdracht nu precies inhoudt.

Ook de motion controls werken bij mijn switch niet zoals ik had verwacht, alleen horizontaal niet verticaal in de vergzicht modus. Ook vind ik de kaart te ver uitgezoomd om echt iets te kunnen onderscheiden op de kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryawn
Na 75 uur nu bij de laatste missie. Ik moet nog een handjevol Legendary monsters en Lieutenants verslaan (voor Phosphor en wing skins), en ik mis ook nog een aantal wapen en armor skins. Voordat ik aan de laatste missie begin, ga ik nog even al die dingen rustig bij elkaar zoeken. Ben dan mooi op tijd klaar voor de eerste DLC uit komt. :)

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk weinig problemen ben tegengekomen op de Switch. De game is bij mij in 75 uur slechts 1x gecrasht. Iets van 2x ontbrak er een onderdeel bij een van de puzzels, maar na reloaden of opnieuw opstarten spawnde het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 17:04
Net begonnen en de 'proloog' zit er op... Het is een wijs spel echter vind ik het wel redelijk "open".. Weet niet goed waar te beginnen... de enemies zijn te hard, de vaults te moeilijk.. geraak er allemaal moeilijk aan uit wat & hoe...

Is het een oplossing om eerst even de main quest te volgen of wat zouden jullie aanraden ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
QuZyX schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:57:
Net begonnen en de 'proloog' zit er op... Het is een wijs spel echter vind ik het wel redelijk "open".. Weet niet goed waar te beginnen... de enemies zijn te hard, de vaults te moeilijk.. geraak er allemaal moeilijk aan uit wat & hoe...

Is het een oplossing om eerst even de main quest te volgen of wat zouden jullie aanraden ? :)
Ik ben zelf in het begin lekker gaan exploreren. Dus even op een hoog punt gaan staan, de omgeving scannen en vervolgens de vaults/chests afwerken. Dan doe je ook wat ervaring op met de combat. Maar het blijft natuurlijk een open wereld game, er is geen juiste aanpak.

Ik heb zelf nu 45 uur in de game zitten en hoewel ik me nog steeds goed vermaak begint het nu wel een beetje repetitief te worde. Nu helpt het niet dat ik een completions ben en dus ook echt alles wil afvinken :P . Ik vind de puzzels en vaults over het algemeen nog steeds leuk, maar het is wel érg veel. Wellicht komt dit gevoel ook een beetje omdat ik het verhaal niet boeiend vind, ik heb weinig kennis van de Griekse mythologie en veel van de grapjes/achtergrondverhalen over de goden zijn voor mij dan ook niet per se leuk. Het verhaal van de 'main story' is helaas ook flinterdun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
NeuroticaPills schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:03:
Herstart je Switch eens compleet, ineens werkt de motion control van vergezicht en pijlen schieten over beide assen. Superweird..
[...]
Dit loste het probleem inderdaad op, bedankt !
Wel raar dat dit nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 22:31

Jeoh

blaat

Ik heb 'm deze week op de Switch gekocht en heb er toch spijt van. Het spel is heel leuk, maar de performance is echt om te huilen. Pijlen schieten enzo is ook een drama met de overgevoelige controls. Denk dat ik 'm toch gewoon ook voor de PC ga kopen en daar verder speel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Title Update 1.1.0 (Thursday January 14th)
Hello everyone,

On Thursday January 14th, we will be deploying patch 1.1.0 for Immortals Fenyx Rising. This patch will be available across all platforms at about 9AM ET / 6AM PT / 14:00 UTC and include the following changes.

Highlights

Added support for the upcoming DLC content “A New God”
Multiple localization fixes.
Various bug fixes and stability improvements.

Activities

Fixed the issue when (REDACTED) stops fighting you in the Zeus Throne region main story fight.
[Photomode] Fixed multiple issues when having more than 50 photos.
[Photomode] Friend photos are now prioritized on the map and correctly identified.
Fixed an issue where gameplay elements disappear after fast-traveling.
Fixed an issue where the Fenyx would get stuck after fast-traveling.

Gameplay

Fixed an issue when the player would get stuck behind an invisible wall after looting a chest In dungeons.
Fixed an issue where customizing the “Dodge” action button would affect the “Sprint” action button and vice-versa on a controller.
Adjusted the “Look, No Hands” obtention to be only in vaults as described.
Fixed the “Galewind” bow behavior to fit its first perk description.

User Interface

Visual Customization now stay applied when switching weapon or armor.

Graphics

Guided arrow can now be seen from farther away.

System

[XBOX Series X] Fixed a save game corruption over very long play sessions.
[PC] Multi-monitors and special aspect ratio UI fixes.
[PC] Resolved the audio cut-off when leaving a menu or entering a cutscene.
[PC] Locked Target Switch now work when using the mouse and Keyboard control scheme.
[PS5] Haptic Feedback added to various combat action.
PS5] Haptic Feedback added to various combat action.

Daar ben ik erg benieuwd naar, mooie toevoeging denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Het spel bevalt me tot nu toe aardig goed. Ik had iets meer verfijning in de combat verwacht met God of War als referentie. Ik speel het rustig aan en dan hoop ik hem op een gegeven moment verder te kunnen spelen op de PS5 in 60fps. Dat mis ik wel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik ben nu bijna klaar met War's Den. Wat ik heb begrepen krijg je dan een lineair stuk tot het einde. Kun je na het einde nog terug om alles af te maken?

Ik heb tot nu toe twee vaults overgeslagen en in twee vaults mis ik een optioneel kistje ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

-SaveMe- schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:25:
Ik ben nu bijna klaar met War's Den. Wat ik heb begrepen krijg je dan een lineair stuk tot het einde. Kun je na het einde nog terug om alles af te maken?

Ik heb tot nu toe twee vaults overgeslagen en in twee vaults mis ik een optioneel kistje ...
Je krijgt vlak voor het einde de waarschuwing dat je vanaf dat punt niet meer terug kan.. Hij maakt wel automatisch een save game aan zodat je altijd nog vanaf dat punt kunt beginnen en dan bijvoorbeeld eventueel al je Vaults nog kan afmaken.

Ik ben nu door het spel heen, 60 uur over gedaan en heeft me ZEER positief verrast!.. dit was zo'n spel wat ik niet op het netvlies had staan en er ineens was.

Geen moment spijt van die 60 uur :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:39

JSchut

.....

Hier tot nu toe ook heel positief. Zit nu zo’n 10 uur in de game en ben lekker aan het exploren. Langzaam maar weer eens verder met de quests.

Speelt heerlijk weg tot nu toe.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Alcmaria schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:04:
[...]

Je krijgt vlak voor het einde de waarschuwing dat je vanaf dat punt niet meer terug kan.. Hij maakt wel automatisch een save game aan zodat je altijd nog vanaf dat punt kunt beginnen en dan bijvoorbeeld eventueel al je Vaults nog kan afmaken
Ok, thanks. Krijg je in die laatste gebieden ook nog myth challenges enzo? Volgens Ares’ board moet ik er nog 16, maar de map is zo goed als leeg? Omdat je na het eind niet terug kan neem ik aan dat je Ares board gecleared moet hebben voor het point of no return?

Edit
Ik zie dat in king’s peak ook nog van alles is

[ Voor 4% gewijzigd door -SaveMe- op 17-01-2021 19:56 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste