PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Het is zelfs zo dat die amber uit bomen als "ingrediënt" wordt gezien. Er is een armor die een % kans geeft op dubbele items: aphrodite body armor, dan kan je met een beetje (of veel) geluk 2 ambers uit één boom halen. Het percentage is wel aan de lagere kant, 20-25% maar als het gebeurt telt het wel lekker mee.Zhero10 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:20:
[...]
Ik kwam er trouwens ook echt pas na 50 uur spelen achter dat die amber niet alleen in kisten zit, maar ook I sommige bomen als je die om hakt...
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dit weekend maar eens proberen, ik zag dat er nu een gratis demo is die je kunt proberen.
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Anyone? Heb de ps4 demo geprobeerd maar daar zie ik de settings niet. Heb op youtube gekeken en bij de pc versie kan het wel.maukoo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:21:
Kan iemand mij vertellen of je de field of view kunt instellen op de ps4? Dus dat de camera dichter bij de character kan?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Verder een leuk spel, inmiddels met de 2e playthrough bezig, nu op nightmare. Als completist uiteraard weer alles nalopen. Enige wat ik minder vind is die weekly challenge, dat is echt bijna niet te doen op zilver en goud. (althans voor mij dus)
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik heb mijn zwaard nu op level 6, maar armor pas op level 3. Vijanden zijn daarom nu best pittig.
Hoe hebben jullie gefarmd voor paarse shards?
Ik had ook mijn armor wat vergeten te upgraden en die paarse shards had ik ook vaak te kort, maar dat komt vanzelf weer goed. Gewoon doorspelen dus en alles doen en pakken ...
Oh en health is echt zoveel aanwezig, gewoon wat meer health potions drinken
[ Voor 16% gewijzigd door -SaveMe- op 07-02-2021 16:20 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Met name stenen/rotsen of je clone (god power) (liefst de explosieve variant via phosphor) van verder weg gooien zorgt er vaak voor dat een enemy in één klap dood is.
En inderdaad gebruik gewoon potions of zet phosphor op de versie die health restored, of zet die boog in die op level 4 headshot je weer health geeft. Als je dat combineert met mid-air slow-mo spring je zo jezelf letterlijk uit de problemen.
Beleef veel plezier aan Fenyx, top game.
Wat een heerlijke game!
Wel vanmorgen mijn eerste crash gehad, opende een kistje en dat ging niet zoals het moest.
Toen besloot de game af te sluiten en rebooten
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zit nu op 3/4 op nightmare (nog altijd als completist alles doen en pakken) de puzzels zijn wat makkelijker de tweede ronde
Als ik het gewone spel op nightmare uit heb ga ik eens kijken of de add on "a new god" wat is. Nog niet geprobeerd.
Heb inmiddels alweer me 3e vastloper die teruggaat naar dashboard op de Series X
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Op de PS5 heb ik er 1x last van gehad en heb hem al uitgespeeld.G_Dragon schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:36:
Hebben jullie ook veel last van game crashes?
Heb inmiddels alweer me 3e vastloper die teruggaat naar dashboard op de Series X
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
is het een lange game?Gynnad schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:27:
[...]
Op de PS5 heb ik er 1x last van gehad en heb hem al uitgespeeld.
Hier overigens op pc nog geen crashes gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 11-02-2021 10:49 ]
Ik heb hem platinum gehaald in geloof een uur of 60. Vond de game zeker niet lang aanvoelen, vooral het hoofdverhaal niet. Om alles platinum te halen dat was af en toe wel een herhaling van zetten, maar als je meteen zoveel mogelijk probeert te doen dan zal dat wel meevallen.
40 uur erin zitten en nog geen crashes gehad.G_Dragon schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:36:
Hebben jullie ook veel last van game crashes?
Wat anders, geinig dat je vaults een beetje kan cheaten met je God powers.
Vind die clone echt geniaal!!
hmm ik mis kennelijk iets... platinum halen? herhaling van zetten?Gynnad schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:54:
[...]
Ik heb hem platinum gehaald in geloof een uur of 60. Vond de game zeker niet lang aanvoelen, vooral het hoofdverhaal niet. Om alles platinum te halen dat was af en toe wel een herhaling van zetten, maar als je meteen zoveel mogelijk probeert te doen dan zal dat wel meevallen.
Dat is iets voor de Playstation (zie https://psnprofiles.com/t...5-immortals-fenyx-rising/), niet relevant voor xbox/stadia/switch.rockhopper schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:57:
[...]
hmm ik mis kennelijk iets... platinum halen? herhaling van zetten?
Lucky you! Heb zojuist me 5e crashStef120 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:16:
[...]
40 uur erin zitten en nog geen crashes gehad.

Word er een beetje flauw van en twijfel om te wachten tot een patch..
EDIT: oorzaak gevonden, elke keer als de game uit Quick Resume opstart crashed die naar een aantal minuten

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 12-02-2021 09:01 ]
Het is juist de vrijheid en de mogelijkheid om "thinking outside the box" die het leuk maken.Stef120 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:16:
[...]
Al zijn de gewicht pressure plates allemaal makkelijk te doen met dingen in de vault of omgeving.
Wat met name een echte lifesaver is, is de extra hoogte die je kan winnen met ares wrath.
En misschien dat het aan de monitor ligt en mijn hoogtevrees, maar sommige van die klimlevels zijn echt zenuwslopend voor mijn gevoel.
Erg genoten van deze game zeg!
Met de kerst gekregen en nu klaar.
Dik 40 uur erin gestoken.
Moeten nog wat vaults en HEEL veel kistjes.
Maar ik vind het wel mooi zo.
Alhoewel, ik wil nog wel die pinball achtige vault opzoeken.
Kings Peak was leuk gedaan. Leuke trip omhoog met wat puzzle achtige uitdagingen om de fakkels aan te krijgen zodat je warm blijft.
Was redelijk overpowered dus weinig moeite met de laatste uren en bosses.
Ik vond de vaults echt leuk gedaan en ook goed afwisselend. Ja, die lasers zijn echt ruk!!
Complimenten naar Ubisoft!
Nog een trip nightmare?Stef120 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:14:
Zo, uitgespeeld.
Alhoewel, ik wil nog wel die pinball achtige vault opzoeken.
Ik vond de vaults echt leuk gedaan en ook goed afwisselend. Ja, die lasers zijn echt ruk!!
Die lasers zijn echt de schurft, goed je kan er schadevrij doorheen met de dash maar toch. Het gaat zo vaak mis dan. In één van de moeilijkste vaults (bovenop een energy drain berg in valley of eternal spring genaamd "the messengers path") krijg je een armor dat je trap damage (lasers dus) flink veel minder maakt. Mocht je door zo'n vault willen met de instelling van "F_ this shit"
- je komt ergens en krijgt melding dat je een skill niet hebt
- je krijgt quests van DLC's die je (nog) niet kan door te weinig skills of stamina
- je kan zeer zelden gewoon iets "doen", want altijd een puzzel
- de puzzels zijn dikwijls "meergelaagd", eerst zoeken waar je moet zijn, dan hoe je er moet geraken, dan uitzoeken wat er verwacht wordt en dan hoe je het moet oplossen
- soms is het wat gokken, na 3 keer lukt een bepaalde actie plots maar heb ik geen idee wat ik nu beter zou gedaan hebben
Sommige van deze zaken zijn niet per definitie 'slecht' natuurlijk, is subjectief.
Als ik het spel start, ben ik super blij want het is mooi en uitnodigend

maar na een uurtje of 3 is mn emmertje vol en moet ik stoppen

En ja je moet natuurlijk wel eerst de hall of gods bereikt hebben voor het spel goed en wel begint. Dus volg tot dat punt vooral eerst de verhaal lijn voor je op avontuur gaat.
Op zich vond ik de puzzels wel "logisch", al zijn er ook wegen om de puzzels op minder traditionele manieren op te lossen. Qua stamina, af en toe een potion gebruiken in het begin en natuurlijk wat vaults doen.
Ik ben zelf inmiddels met de "a new god" dlc begonnen. Die is toch nog best lastig, of ik moet net de verkeerde tak als eerste genomen hebben. (of misschien had ik niet op nightmare moeten beginnen
Bepaalde vaults heb ik extreem veel moeite mee. Vooral als het gaat om combinaties van wrath/dash met millimeter precisie onder tijdsdruk (ik kijk naar jou, Messenger's Path

O ja, en Hermes moet ophouden met zeuren over de online shop. Iedere keer weer. Komt de keel uit. Nee, ik wil die overpriced lelijke cosmetics niet.
Maar over het algemeen heb ik er wel lol mee.
Op PC nauwelijks crashes. 1 x spontaan in 60 uur, en 2 x reproduceerbaar bekende bug als je een bepaalde mount probeert te temmen die eigenlijk niet in het spel hoort te zijn.
Messengers Path is een lastige ja. De eerste twee gates is het meer slim langs de obstakels te vliegen dan erover (scheelt een hoop tijd). De laatste gate heeft een "trick" zodat je niet aan de timer vastzit. Meer wil ik er niet over kwijt, anders mogen er spoiler tags omheen.
In principe te doen met weinig stamina bars, maar ik had voor de eerste 2 gates behoorlijk wat pogingen nodig voor ik die haalde (met klimmen wat je dus beter niet kan doen)
Verder wel een redelijk stress vault met zulke krappe tijdslimieten
Die mount ben ik wel nieuwsgierig naar... Waar zit die ergens?
Ik heb zelf nog geen crashes gehad, speel sinds kerst. Wel heb ik me ergens in "a new god" in een muur kunnen laten zakken waardoor ik vast zat. Maar even opnieuw gestart en de vault opnieuw gedaan *zucht*
[ Voor 20% gewijzigd door rockhopper op 23-03-2021 22:44 ]
Ik dacht al zoiets te zien in een video, ik zal die vault eens beter bekijken. Bedankt.rockhopper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:42:
De laatste gate heeft een "trick" zodat je niet aan de timer vastzit.
Voor mij was in het noorden van het hoofdeiland, tussen Grove of Kleos and Forgotten Forgelands.rockhopper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:42:
Die mount ben ik wel nieuwsgierig naar... Waar zit die ergens?
Meer info over die bug:
- https://forums.ubisoft.co...horse-crash-after-success
- (spoiler, meteen een screen shot) https://www.reddit.com/r/..._tame_this_horse_my_game/
Gebeurt op PC en PS5.
Komt er net ook achter: ik doe altijd moeilijk om voorzichtig naar een mount te lopen, dat kan veel simpeler met een bepaalde power...

Ondertussen nu over de 25 uur hier.SideShow schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:49:
Bezig met deze game van vrijdag. Ik vind het mooi gemaakt en leuk, maar tegelijk haalt de game het bloed van onder mijn nagels, op een of andere manier. Ik merk ook dat ik na enkele uren _moet_ stoppen met spelen want het is precies niet goed voor mn hart en mijn stembanden.
Mijn karakter is veel sterker geworden en ik vind het makkelijker nu, voel me veel minder gefrustreerd.
Kvind het eigenlijk gewoon een top spelletje
Meestal ga ik zo snel mogelijk voor de stun, om dan los te gaan met snelle sword combo's.
Maar eigenlijk gebruik ik met name de boog heel veel, de slow-mo functie daarin is echt heel sterk (op "broken" af zeg maar gerust) helemaal met de combi om jezelf weer te healen.
Ik vind het ergens wel mooi dat je je karakter echt opbouwt vanuit niets, maar je kan een hoop power up overslaan omdat je tegen het eind veel te sterk bent eigenlijk. Een beetje onbalans. Bij a new god is dit wat minder, daar ligt in mijn mening (en ik ben op de helft nu) de nadruk meer op vaults/puzzel en er wordt wat weinig in gevochten (combat low). Er zijn wat nieuwe powers die wel erg leuk zijn om te gebruiken. Ik hoop dat hier nog wat meer mee wordt gedaan in de volgende dlc's.
Al bij al, mooi en leuk spel, maar soms wat frustratie en verzuchtingen.
Ook gewoon veel te veel puzzels eigenlijk. Het mochten er gerust de helft minder geweest zijn voor mij.
Is BotW ook zo? 500 puzzels? Soms wil ik gewoon een questje doen en wat vijanden smashen... niet puzzel na puzzel na puzzel na puzzel

Die in Immortals vond ik wel leuker dan de Shrines in Zelda.
[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 07-04-2021 17:43 ]
De tweede is eigenlijk een soort oosterse reboot van de main game, nieuw verhaal, nieuw uiterlijk maar de motor eronder is hetzelfde. Hier is de verhouding juist omgekeerd, vrij weinig puzzels / vaults, al ben ik pas twee sessies in het spel.
De puzzels in botw zijn wat anders, meer het Japanse nintendo sausje dat je bij alle Zelda's ziet. Niet verkeerd, persoonlijk heb ik er wel plezier in, maar dat geld voor beide games/puzzels.
@SideShow Je hoeft de puzzels niet allemaal te doen he?
Amai.. er is enorm veel te doen en de puzzels zijn niet altijd even makkelijk evident.. Ik vind het soms ook onoverzichtelijk waar je wat kan vinden... Het scouten van op een hoge toren met 'reveal' vind ik toch niet zo efficiënt werken soms...
Het upgrade systeem is wel leuk.. maar eenmaal de basis upgrades gekocht wordt het wel snel héél duur... Hopelijk stijgen de resources ook wel.. De humor in de game is wijs en de lore heeft mij altijd wel geïnteresseerd.
Leuke game dus!
Je kan extra resources vinden door ook wekelijkse en core challenges vrij te spelen (via de ubisoft connect launcher, verplicht op pc, geen idee hoe dat bij de consoles zit).QuZyX schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:43:
Gisteren een uurtje of 8 gespeeld en ik zit nu redelijk ver (denk ik) in het eerste gebiedspoiler:Aphrodite, net haar derde traan gevonden.
Amai.. er is enorm veel te doen en de puzzels zijn niet altijd even makkelijk evident.. Ik vind het soms ook onoverzichtelijk waar je wat kan vinden... Het scouten van op een hoge toren met 'reveal' vind ik toch niet zo efficiënt werken soms...
Het upgrade systeem is wel leuk.. maar eenmaal de basis upgrades gekocht wordt het wel snel héél duur... Hopelijk stijgen de resources ook wel.. De humor in de game is wijs en de lore heeft mij altijd wel geïnteresseerd.
Leuke game dus!
Qua puzzles, veel zijn er op meerdere manieren op te lossen. In principe is er altijd in de buurt een gewicht (licht of zwaar) te vinden voor een pressure plate (kijk naar breekbare muren, plafonds en dergelijke)
En tja scout is maar net wat je er zelf van maakt, ik kijk regelmatig vanaf een piek en spendeer dan een paar minuutjes met zoeken. Ik heb niet het idee dat ik daarna veel mis.
Succes met de rest van de game!
Onlangs overnieuw begonnen en zit er nu helemaal in. Gebrek aan NPC's vind ik niet meer ergerlijk, er is zoveel te doen.
Leuk spel!
Het enige is dat die challenges soms wel lastig zijn.. bepaalde liggen jou beter dan andere.. en in de "God Toren, krijg je dan beloningen voor challenges.. als er echter één tussen zit die jouw speelstijl niet bevalt.. kan je niet verder om ze te "completen".. dus dat is wel een beetje spijtig...
Voor de rest echt een leuk spel, de humor is cool!

In vergelijking met elk ander gevecht, die ik allemaal vrij makkelijk haalde, hebben ze dit wat overdreven.
Difficulty terugschroeven lukt ook niet in dit stadium. Helaas.
anathema
Overigens lijk ik een soort bug te hebben zodat ik de laatste paar dagen bij het spelen van dit spel steeds windows offline raak. Meestal ergens in de hall of gods, en alleen bij dit spel. Best irritant, geen idee of het ubisoft is of het spel specifiek, maar voor de rest werken alle programma's wel gewoon en nee de modem oid ligt er niet uit.
[ Voor 35% gewijzigd door rockhopper op 12-05-2021 00:33 ]
Ik vond tegen het einde ook alles net wat te tanky, vooral de bosses. Spel duurt sowieso net iets te lang naar mijn zin.
Leuke game, moet well ff wennen, springen heb ik nog niet onder controle 🤣
Was goeie tip want had ik niet aan gedacht, maar het lijkt dat phosphor niet werkt bij final bossKwistnix schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 01:15:
Bij boss fights gebruikte ik ook eigenlijk altijd de Tarnished Phosphor skin, die geeft bij iedere keer dat Phosphor de vijand raakt een volledige health chunk terug, dus 3 chunks per keer dat je 'm laat aanvallen.

anathema
God power is wel handig als je weet wat wat doet:
hammer - veel damage, weinig stun
dash - mixed damage en stun
ares wrath - heel veel stun, weinig damage
Let ook op dat je met je sword weer stamina krijgt (snel doormeppen) terwijl je met je axe juist stun opbouwt.
Heb je wel genoeg upgrades gehaald? Ik kwam echt fluitend door dat gevecht. (Op normal) Misschien ook eens kijken naar welke wapens en armor je gebruikt, dat kan best uitmaken.anathema schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:40:
Leuke game, maar die laatste Typhon eindbaas... Gewoon veel te lang en kom er niet door. Op 3 kwart zijn mn health potions op en houdt t weer op. Tig keer geprobeerd, niets echt onoverkomelijks voor mn gevoel maar t gaat maar eindeloos door (wel weer typerend voor ubisoft games/bosses wat dat betreft)
In vergelijking met elk ander gevecht, die ik allemaal vrij makkelijk haalde, hebben ze dit wat overdreven.
Difficulty terugschroeven lukt ook niet in dit stadium. Helaas.
Heb gecheckt en heb ik helaas nietrockhopper schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:22:
De boog is volgens mij de default boog, odysseus boog. Die moet je uiteraard wel door ontwikkelen zodat de 2e bonus vrijgespeeld is voor bogen. Ik denk dat iedereen die heeft, maar je moet natuurlijk wel een headshot maken. Ik zal de volgende keer dat ik weer speel even de naam opzoeken voor je.
Nu heb ik wel perfect parry en perfect dodge opties voor sword en axe, dus die geven wel wat health bij die latere vijanden.
Op zich redelijk, axe op 1 na hoogste level, sword op 2 na hoogste, heb 7 health vakjes.martin_v_z schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:25:
[...]
Heb je wel genoeg upgrades gehaald? Ik kwam echt fluitend door dat gevecht. (Op normal) Misschien ook eens kijken naar welke wapens en armor je gebruikt, dat kan best uitmaken.
Boog en armor wel stuk minder, verder kan ik 8 potions meenemen.
Maar omdat ik vijanden hele spel vrij makkelijk vond nadat ik mn axe vrij snel geupgrade heb, heb ik wel wat meer coins geinvesteerd in zaken die helpen bij die vaults. Helpt me nu ff niet
anathema
Potions kunnen naar 20 max, en die wapens wil je toch wel op max hebben voor de eindbaas. Iedere level up is min of meer een verdubbeling van je damage. En je health, 7 is niet heel veel. Misschien nog even wat ronddolen voor wat extra health.
Niks mis met rushen, maar als je tegen limieten aanloopt / vast zit moet je gewoon even farmen om jezelf iets beter te maken.
Maar thanks voor tips, ga nog proberen. Moet gaan lukken. Voor meer upgrades moet je laatste uur weer overnieuw doen dus daar begin ik niet meer aan.
anathema
Snap je volledig! Na het clearen van de 4 hoofdmappen, was de 5de wel wat "saai" voor mij.. heb ik redelijk willen rushen en dan naar de eindbaas...anathema schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:15:
Ja, heb niet echt gerushed maar vond het spel dusdanig lang dat ik idd wel heel wat heb laten liggen. Maar als ik dit geweten had, had ik wat meer gedaan ja.
Maar thanks voor tips, ga nog proberen. Moet gaan lukken. Voor meer upgrades moet je laatste uur weer overnieuw doen dus daar begin ik niet meer aan.
Het is ook constant hetzelfde en op den duur stak mij dat tegen
Echter heb ik veel challenges gedaan en daardoor heel wat ugprades kunnen vrijspelen!
Ja, goede game maar nu mooi geweest. Gelukkig eindelijk gehaald die eindbaas net!QuZyX schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:56:
[...]
Snap je volledig! Na het clearen van de 4 hoofdmappen, was de 5de wel wat "saai" voor mij.. heb ik redelijk willen rushen en dan naar de eindbaas...
Het is ook constant hetzelfde en op den duur stak mij dat tegen
Niet echt speciale manier, veel dodgen zodat je vaak health terugkrijgt en de tijd vertraagt.
Dan op hem in rammen
Geen DLC voor mij, tijd voor wat nieuws.
anathema
Main game afgerond, dat was ok.
DLC 1 Martelgang. Hier kreeg ik het benauwd van. Op het moment dat je moet vliegen/schieten/springen naar een volgende bullseye op een timer trek ik het niet meer en haak ik vrij snel af ("git gud!" -> nee, helemaal geen zin in nu). Laat mij lomp vechten of puzzelen en minder afhankelijk van behendigheid zijn.
DLC 2 China-style was even ok, leuke setting maar teveel van hetzelfde. Ook geen zin meer in.
DLC 3 The Lost Gods heel snel laten liggen, dat top-down perspectief vind ik he-le-maal niks.
Ondertussen aan Valhalla begonnen en uitgespeeld, 160 uur op de teller. Ook wel weer gezien.
Voorlopig raak ik Fenyx Rising en Valhalla niet meer aan. Misschien over een paar maanden weer.
Ik heb ook zin in wat nieuws, ik ben erg benieuwd in Biomutant dat over een paar dagen uit komt. O ja, en Far Cry 6 moet opschieten ;-)
Hopelijk gaat Far Cry 6 wel een stuk meer fun en leuke gameplay opleveren dan Far Cry 5. Echt enorm vermaakt met het eerste gedeelte van deel 5 (Ik koos Holland Valley volgens mij). Duurde een uurtje of 8. Daarna de overige 2 gebieden gedaan en dat was vooral veel meer van hetzelfde zonder dat je er voor beloond werd en veel minder leuk. Echt door die game moeten martelen. Na een paar uur had je de dikste wapens en skills. Lekker freeroamen in de wildernis zat er ook niet in, omdat je op elke 10meter wel van die gekkies tegenkwam die je over hoop kwamen schieten. Grote deceptie vond ik die game.Cascade schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:45:
Ik ben een beetje Fenyx Rising / Ubisoft-gameplay moe.
O ja, en Far Cry 6 moet opschieten ;-)
Valhalla vond ik ook minder leuk dan Odyssey. Qua gameplay is er gewoon minder te doen en te ontdekken. Je dorp upgraden is een gimmick en voegt niks toe. Dit weekend met Immortals begonnen. Lekker luchtig, niet te moeilijk, lekker wat puzzelen. Dat bevalt mij tot nu toe goed moet ik zeggen
Dus ja, ik ben ook wel wat ubi moe aan het worden. Far Cry 6 koop ik 2e hands wel een keertje op marktplaats voor 2 tientjes.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wat late reactie. Ik denk dat BOTW nog veel meer puzzels heeft dan Immortals. Naar mijn gevoel heeft BOTW wel 500 shrines die allemaal hele kleine puzzels opzich zijn. Ik heb tot nu toe 8 uur in Immortals zitten, maar dan vind ik de gates of tartaros leuker dan de shrines in BOTW. Daarnaast zijn de gates voor een echte bossfight mooi uitgebreid en zitten ze leuk in elkaar. Alhoewel, dat zijn de titans in BOTW ook wel. BOTW is wel echt velen malen uitdagender en complexer.SideShow schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:56:
Ondertussen platinum op PS5.
Al bij al, mooi en leuk spel, maar soms wat frustratie en verzuchtingen.
Ook gewoon veel te veel puzzels eigenlijk. Het mochten er gerust de helft minder geweest zijn voor mij.
Is BotW ook zo? 500 puzzels? Soms wil ik gewoon een questje doen en wat vijanden smashen... niet puzzel na puzzel na puzzel na puzzel
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb niet zoveel met deze game, maar dit is wel een grappige killG_Dragon schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:33:
Zo kan het dus ook...![]()
[YouTube: Immortals Fenyx Rising]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
- Heb alle forges al aanstaan
- Beide waterbronnen al vrij gemaakt van corruption
- Beide puzzels opgelost voor de luchttoevoer
- Beide puzzels in de forge zelf opgelost, waarna er 2 logo's gaan branden aan de muur
Wat mis ik?
Thanks!Kalder schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:42:
[...]
Ik heb niet zoveel met deze game, maar dit is wel een grappige kill
Verder:
Er moet uiteindelijk een derde logo in het midden gaan branden.
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik deze gedaan heb. Volgens mij kan je ook nog met het aambeeld interactie uitvoeren die in dezelfde ruimte zit. Heeft het zelfde icoontje als in the hall of gods.
Wij hebben delen van het armor verzameld en we zijn nu bezig met 2 armen te verzamelen, maar we zijn tussen de main quests door heel veel aan het exploren. Als ik je verhaal zo lees lopen we wederom weer veel te ver voor door het explorenrockhopper schreef op donderdag 30 september 2021 @ 01:29:
@G_Dragon Je hebt al met "de robot" gepraat in forgeland die de main quest verder doet gaan? Dit is volgens mij nodig om hem af te kunnen maken.
Verder:
Er moet uiteindelijk een derde logo in het midden gaan branden.
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik deze gedaan heb. Volgens mij kan je ook nog met het aambeeld interactie uitvoeren die in dezelfde ruimte zit. Heeft het zelfde icoontje als in the hall of gods.

Niks mis met exploren verder. Ik heb de kaarten/gebieden min of meer per regio afgewerkt, min of meer met de klok mee. Ik hou het nog relatief vaag zodat ik verder niks spoil.
Ik weet het niet. Ik vond het een leuk spel maar miste wel wat. Het werd steeds meer hetzelfde herhalen. Het zou leuk zijn geweest als er steden waren met meer npc met andere side quests. Voor mijn gevoel was het spel te groot voor de content die ze hadden.rockhopper schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:32:
@Nol_NL Ik las gisteren ergens in een switch post op reddit dat er "geruchten" zijn voor een deel 2. Of het waar is en wanneer het gaat komen, ik weet het niet. Maar het zou voor mij waarschijnlijk een insta-buy worden.
Er zijn zeker dingen te verbeteren, maar ik weet niet of dit nou npc's moeten zijn. Voor een nieuw deel hoop ik juist op verbetering en uitbreiding van de gameplay. Ik vind Immortals toch wel een van de betere Ubisoft games van de laatste tijd. Een nieuw deel zou ik wel erg leuk vinden, maar eerst eens proberen dit deel te voltooienmartin_v_z schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:45:
[...]
Ik weet het niet. Ik vond het een leuk spel maar miste wel wat. Het werd steeds meer hetzelfde herhalen. Het zou leuk zijn geweest als er steden waren met meer npc met andere side quests. Voor mijn gevoel was het spel te groot voor de content die ze hadden.
Ik vond de wereld er gewoon wat leeg aanvoelen. Ik snap wel dat iedereen versteend was, maar ik miste echt wat dorpen in het spel. Af en toe een huisje of tempel voelde een beetje willekeurig. Ook miste ik meer variatie in de quests.Nol_NL schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:31:
[...]
Er zijn zeker dingen te verbeteren, maar ik weet niet of dit nou npc's moeten zijn. Voor een nieuw deel hoop ik juist verbetering en uitbreiding van de gameplay. Ik vind Immortals toch wel een van de betere Ubisoft games van de laatste tijd. Een nieuw deel zou ik wel erg leuk vinden, maar eerst eens proberen dit deel te voltooienDe uitbreidingen heb ik helemaal nog niet aangeraakt.
De gameplay verder was wel erg leuk. Goede besturing. Ook had het een leuke sfeer.
Maar ze hebben de spel elementen heel goed uitgewerkt en ook de puzzels waren leuk, te meer omdat je puzzels op meerdere manieren kan oplossen, mocht je zo creatief willen zijn. En variatie in quests is altijd een lastig punt, zo veel variatie zie ik niet binnen het rpg genre. Het is toch meestal één van de volgende drie: bezorg/haal pakketje van A naar B, versla gemeen monster X of maak object Y. Dat maakt het niet meteen slecht.
Nee dat klopt, maar vooral fetch quests worden wel vaak verhuld met een stuk verhaal in een sidequest. Dat miste ik een beetje in het spel. Ze waren er wel maar vrij weinig. Het meeste waren toch steeds dezelfde soort puzzels en schatkisten zoeken. Op zich niet erg hoor, maar als het spel dan zo groot is dan wordt het een beetje eenzijdig. Al die verschillende skins verzamelen van elk wapen en uitrusting hoeft van mij gewoon niet zo.rockhopper schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:56:
Er mochten inderdaad wel wat npc's bij, hoewel deze er natuurlijk wel waren in de vorm van de Goden. Maar wat meer dorpse/stedelijke interacties waren leuke extra's geweest.
Maar ze hebben de spel elementen heel goed uitgewerkt en ook de puzzels waren leuk, te meer omdat je puzzels op meerdere manieren kan oplossen, mocht je zo creatief willen zijn. En variatie in quests is altijd een lastig punt, zo veel variatie zie ik niet binnen het rpg genre. Het is toch meestal één van de volgende drie: bezorg/haal pakketje van A naar B, versla gemeen monster X of maak object Y. Dat maakt het niet meteen slecht.
Dat ze in de loop van het spel na een paar patches nu ook 3 snelkoppeling settings hebben is wel fijn.
Ik zie het als een soort Botw (zelda) clone, maar eentje die zeker geslaagd is. Het alternatief is toch beperkter ontdekken (minder open wereld) of geforceerd een bepaalde verhaal thread volgen. De opvulling en uitwerking mag aan getweaked worden, maar ja ubisoft is eigenlijk altijd hetzelfde. Als het eenmaal verkocht is vervalt de ondersteuning min of meer.
Dat je iets na 160 uur wel gezien hebt kan ik begrijpenCascade schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:45:
Ik ben een beetje Fenyx Rising / Ubisoft-gameplay moe.
Main game afgerond, dat was ok.
DLC 1 Martelgang. Hier kreeg ik het benauwd van. Op het moment dat je moet vliegen/schieten/springen naar een volgende bullseye op een timer trek ik het niet meer en haak ik vrij snel af ("git gud!" -> nee, helemaal geen zin in nu). Laat mij lomp vechten of puzzelen en minder afhankelijk van behendigheid zijn.
DLC 2 China-style was even ok, leuke setting maar teveel van hetzelfde. Ook geen zin meer in.
DLC 3 The Lost Gods heel snel laten liggen, dat top-down perspectief vind ik he-le-maal niks.
Ondertussen aan Valhalla begonnen en uitgespeeld, 160 uur op de teller. Ook wel weer gezien.
Voorlopig raak ik Fenyx Rising en Valhalla niet meer aan. Misschien over een paar maanden weer.
Ik heb ook zin in wat nieuws, ik ben erg benieuwd in Biomutant dat over een paar dagen uit komt. O ja, en Far Cry 6 moet opschieten ;-)

Je hebt er je geld dan toch uitgehaald denk ik.
Ik ben dit weekend begonnen aan Immortals Fenyx Rising, na in 2021 het fantastische AC Odyssey uit te spelen.
Deze game, van dezelfde ontwikkelaars, doet me erg denken aan die game. So far so good, de puzzel elementen van blijkbaar BOTW zijn wat anders, maar de GUI en loot ja, dat is gewoon Odyssey.
Nog niet gevonden hoe ik een mount kan regelen, ben nog maar 2 uur ver of zo. We zien wel, ben nu gewoon overal een beetje aan het ontdekken.
Heel veel plezier met Immortals Fenyx Rising, wij zijn na het uitspelen begonnen aan de DLC's. Maar wat is de DLC A New God moeilijk met die puzzels pff..Satangel schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:29:
[...]
Dat je iets na 160 uur wel gezien hebt kan ik begrijpen![]()
Je hebt er je geld dan toch uitgehaald denk ik.
Ik ben dit weekend begonnen aan Immortals Fenyx Rising, na in 2021 het fantastische AC Odyssey uit te spelen.
Deze game, van dezelfde ontwikkelaars, doet me erg denken aan die game. So far so good, de puzzel elementen van blijkbaar BOTW zijn wat anders, maar de GUI en loot ja, dat is gewoon Odyssey.

Volgens mij unlock je een mount pas wanneer je er een weet te temmen en dit kan bijna direct in het begin van de game zover ik mij nog kan herinnerenNog niet gevonden hoe ik een mount kan regelen, ben nog maar 2 uur ver of zo. We zien wel, ben nu gewoon overal een beetje aan het ontdekken.
Ik vond zelf de dlc wel leuk, a new god is wel het meest "puzzel"-achtige, maar je krijgt ook wat extra vaardigheden die het makkelijker maken. Ik hoop dat ze die ook in het vervolg stoppen.
@Satangel ik hoop dat je wel doorhebt dat je reageert op een post van ruim anderhalf jaar geleden
Klinkt verder alsof ik Odyssey eens zou moeten proberen. Ik snap de vergelijking met botw wel, maar de puzzels van botw zijn wat beter gebalanceerd en iets gevarieerder. Bij dit spel (fenyx) heb je veel meer vrijheid in hoe je het wil oplossen en zitten er ook wat meer "scherp getimede" elementen (weekly quests)
Temmen nog niet gelukt, vanavond nog eens proberen. Ik volg deze Youtube video.rockhopper schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:10:
Je kan mounts ook kopen en er zijn mounts als quest reward. Als je ergens iets ziet lopen dat op een paard lijkt kan je het meteen vangen.
Ik vond zelf de dlc wel leuk, a new god is wel het meest "puzzel"-achtige, maar je krijgt ook wat extra vaardigheden die het makkelijker maken. Ik hoop dat ze die ook in het vervolg stoppen.
@Satangel ik hoop dat je wel doorhebt dat je reageert op een post van ruim anderhalf jaar geleden
Klinkt verder alsof ik Odyssey eens zou moeten proberen. Ik snap de vergelijking met botw wel, maar de puzzels van botw zijn wat beter gebalanceerd en iets gevarieerder. Bij dit spel (fenyx) heb je veel meer vrijheid in hoe je het wil oplossen en zitten er ook wat meer "scherp getimede" elementen (weekly quests)
https://www.youtube.com/watch?v=ye8VHaAA2Ec
Leuk spel tot nu toe, betwijfel dat ik er 100+ uur in ga steken maar uitspelen moet wel lukken. Vind de combat snel tegensteken in vergelijking met bvb God of War maar goed, niets is perfect.
AC Odyssey kan ik alleen maar aanraden, schitterende game vond ik dat. Maakte heel goed gebruik van Ryzen zijn multiprocessors, weet ik nog. Waren een 20-tal verschillende eilanden waar je naar toe kon varen met je boot (ook piraten gevechten op zee dus, boot kon je upgraden enz) , en elk eiland had zo'n beetje zijn eigen bouwstijl en verhaal.
Was wel veel hetzelfde natuurlijk maar het boeide me toch genoeg om alle regios volledig te exploren.
Ah super om te horenSatangel schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:55:
[...]
Temmen nog niet gelukt, vanavond nog eens proberen. Ik volg deze Youtube video.
https://www.youtube.com/watch?v=ye8VHaAA2Ec
Leuk spel tot nu toe, betwijfel dat ik er 100+ uur in ga steken maar uitspelen moet wel lukken. Vind de combat snel tegensteken in vergelijking met bvb God of War maar goed, niets is perfect.
AC Odyssey kan ik alleen maar aanraden, schitterende game vond ik dat. Maakte heel goed gebruik van Ryzen zijn multiprocessors, weet ik nog. Waren een 20-tal verschillende eilanden waar je naar toe kon varen met je boot (ook piraten gevechten op zee dus, boot kon je upgraden enz) , en elk eiland had zo'n beetje zijn eigen bouwstijl en verhaal.
Was wel veel hetzelfde natuurlijk maar het boeide me toch genoeg om alle regios volledig te exploren.
Begin de combat ook meer en meer te appreciëren. Leuk leuk, echt heeeeeeeeel veel van die gates of Tartaros te vinden zeg. Overal wel iets te doen.
Heb ook al die gevonden waar je een soort pinball machine naspeelt, cool!
Maar er zitten ook dingen bij die ik zelf lastig onder de knie kreeg (of nog steeds niet kan), parry werkt bij mij pas goed tijdens de 2e play through. En dodge lukt me gewoon niet. (ik zal de timing wel niet begrijpen)
Zelf ben ik ook meer van de sword en vooral de bow, axe gebruik ik bijna nooit. Maar dat zal ook persoonlijk zijn.
Tegenwoordig speel ik slechts korte sessies, meer om met de dailies crediet op te bouwen om dingen in de store "gratis" mee te pakken. Inmiddels al een heel eind op weg. Dan zie je ook dat uiteindelijk upgrades ook een grens hebben. Potions kan je bijvoorbeeld verlengen tot maximaal 60 seconden extra duur.
So far so good! Heb echt niet de indruk ooit id problemen te komen tijdens combat, met die potions kan je idd altijd winnen. Gewoon een kwestie van goed dodgen en lang genoeg vechten.
Hadden beter naar God of War gekeken, die Valkyrie fights waren notoir moeilijk en hadden elk een beetje een specifieke counter tactiek.
Puzzels toch heel leuk en inventief soms, echt goed gevonden eigenlijk. Ja, topgame hoor, aanrader voor iedereen!
Sequel is dus gecanceld
Het zal bij de base game + 3 DLC's blijven dus....
Zonde, vond het echt een mooie game om te spelen, erg van genoten.Satangel schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:41:
https://www.videogameschr...tals-fenyx-rising-sequel/
Sequel is dus gecanceldHeel jammer.
Het zal bij de base game + 3 DLC's blijven dus....
Edit: Laat maar, die verzamelde blauwe dingen kan ik tijdens de klim gebruiken om weer energie te krijgen. Pfff… het duurde even voordat ik dit door had.
[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 29-07-2023 12:24 ]
Komt ergens nog bekend voor.. De klim omhoog is te lang. Komt iemand dit bekend voor?
Edit: Laat maar, die verzamelde blauwe dingen kan ik tijdens de klim gebruiken om weer energie te krijgen. Pfff… het duurde even voordat ik dit door had.
Af en toe zaten er wat lastige stukjes in de game.
Bevalt ie een beetje onderhand?
De kans dat een sequel vernieuwd en innovatief gaat zijn is sowieso al erg klein, zeker bij Ubisoftrockhopper schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:40:
Slecht nieuws, in plaats van vernieuwend en innovatief, of in ieder geval iets wat "origineler" is gaan we meer van hetzelfde krijgen. Begrijpelijk ergens als je ziet dat de game 70% minder opbrengt dan een Assassin's Creed maar voor mij was dit game of the year 2020/21.
Ik vond Fenyx Rising best lekker weg spelen destijds (PS4). Er was wat kritiek dat het een Breath of the Wild kloon was, maar ik vond Fenyx Rising zelf een stuk leuker. Breath of the Wild is een stuk complexer en biedt meer vrijheid, maar dat zoek ik niet zo in dit soort spellen. Echt veel zin in een sequel heb ik trouwens sowieso niet, het was een leuke afwisseling, maar wat mij betreft is het prima zo.
Botw kloon zou ik het niet noemen, maar het is wel een zelfde soort spel waarbij je open wereld verkend, losjes een verhaallijn volgt er puzzles op te lossen zijn. Of deze nou shrines of vaults noemt...
Het is wel een soort spel waar ik naar op zoek was en ik zou een polynesische versie verwelkomen.
Het is verder wel een ander verhaal om welk spel dan ook echt met BOTW (of TOTK) te vergelijken, er gaat bij nintendo echt veel meer tijd, manuren, geld en aandacht naar hun zelda spelen. Deze zijn nagenoeg allemaal tijdloos en leuk om te spelen.
Ik zit nog niet echt in het verhaal. Ik vind de intro en sommige scènes tussendoor te langdradig.Stef120 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:21:
[...]
Komt ergens nog bekend voor.
Af en toe zaten er wat lastige stukjes in de game.
Bevalt ie een beetje onderhand?
Verder wel een leuk spel. Voor het eerst dat ik echt een ‘open wereld’ spel speel. Normaal gesproken voel ik me snel verloren. Gelukkig krijg je middels de meter midden bovenin het scherm redelijk wat hulp voor waar je naar toe moet. Het geeft overigens aardig wat voldoening als je een opdracht hebt voltooid.
Zelf ben ik totaal geen ervaren gamer (ik heb het spel op de middelste moeilijkheidsgraad ingesteld) en daarnaast heb ik gemiddeld een half uur per dag de tijd om te gamen. Ik denk dat ik daarom nog wel een lange tijd zoet zal zijn met dit spel.
Hier ook want wat was dit geweldig spel, een aangename verrassing zelfs!rockhopper schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:40:
Slecht nieuws, in plaats van vernieuwend en innovatief, of in ieder geval iets wat "origineler" is gaan we meer van hetzelfde krijgen. Begrijpelijk ergens als je ziet dat de game 70% minder opbrengt dan een Assassin's Creed maar voor mij was dit game of the year 2020/21.
De humor tussen die goden was alleen al goud, tijdens het spelen lagen we heel vaak dubbel van het lachen. Mijn bonusvader is het spel juist om die reden leuk gaan vinden want eerst leek hem dit spel niks.
Die puzzels waren soms best lastig maar wel heel creatief bedacht dus een groot compliment voor hun level design. Vooral die in de DLC's pff..
Wij zitten inmiddels alweer aan het eind van onze new game+.. hadden zo gehoopt dat dit spel ooit een vervolg zou krijgen, maar met het slechte nieuws dat het vervolg in de prullenbak is gegooid is die hoop er niet meer.
Zojuist zeer verrast, ik had alleen nog maar de proloog gespeeld. Ik ben benieuwd hoe ver ik in dan in het spel zit.
Het ziet er overigens op een Switch Lite zeer mooi uit.
Humor moet net je ding zijn, ik vond het wel leuk erbij. De animaties zijn ook leuk als je even idle staat.
Het woord proloog werd zelfs in het spel genoemd, heb ik niet verzonnen.rockhopper schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:01:
@meesje Geen idee wat er exact onder proloog valt, maar het spel begint eigenlijk pas als je bij de Hall of Gods bent.
Humor moet net je ding zijn, ik vond het wel leuk erbij. De animaties zijn ook leuk als je even idle staat.
Maar dat is inderdaad rond de HoG. Er gaan dus nog flink wat uren inzitten.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik kan hem zo snel niet vinden nee. Maar voor die 15 euro die hij nu digitaal kost, zou ik me er ook weer niet al te druk over maken_Dune_ schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:44:
Erg jammer dat Ubisoft niet doorgaat met deze IP… erg leuk spel. Ik zou deze voor de Switch willen aanschaffen, klopt het dat alleen de standaard editie als fysieke game te koop is? Moet je voor de gold edition een digitale aankoop doen? Ik heb namelijk in het geval van de Switch liver een fysiek exemplaar.
https://www.nintendo.com/...sing-gold-edition-switch/
Cunning linguist.
Het gaat mij ook niet om de prijs. 😄 Meer om stekkers die uit stores of digitale versies getrokken kunnen worden… als ik kijk hoeveel games van zeg de afgelopen paar jaar stekkers uitgetrokken zijn, terwijl mijn neefje en nichtje van 10 en 7 zich nog enorm kunnen vermaken met de SEGA Megadrive van mijn broers en mij, welke nu 30+ jaar oud is. 😃Bart ® schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:52:
[...]
Ik kan hem zo snel niet vinden nee. Maar voor die 15 euro die hij nu digitaal kost, zou ik me er ook weer niet al te druk over maken.
https://www.nintendo.com/...sing-gold-edition-switch/
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/