Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 09:58

Alcmaria

Syntax Error in 10

-SaveMe- schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Ok, thanks. Krijg je in die laatste gebieden ook nog myth challenges enzo? Volgens Ares’ board moet ik er nog 16, maar de map is zo goed als leeg? Omdat je na het eind niet terug kan neem ik aan dat je Ares board gecleared moet hebben voor het point of no return?

Edit
Ik zie dat in king’s peak ook nog van alles is
Ja idd..King's peak is ook nog afgeladen met chest's en lyres en challenges :-)

Je hebt voldoende de mogelijkheid om alles af te maken voordat je een einde aan het spel maakt.

Ik heb wel te doen met de completionists.. wat een werk! :-)

have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33

-SaveMe-

-klik-

Ik heb vooral een hekel aan timed dingen. Vooral die navigation challenges en er is ook een vault drie sterren, die helemaal timed is. Raak ik super gestressed van en dan lukt het niet...

Ik heb alles al max geupgrade, ik zie op het einde wel wat er rest en of ik daar nog zin in heb. Trophies boeien me niet zo, gaan niet alleen voor een trophy dingen doen die ik niet leuk vind.

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Leuk stuk als je voor het eerst naar King's Peak gaat
spoiler:
Die hele trip omhoog en dat je warm moet blijven en de fog niet weg is, dus je geen idee hebt hoe en waar je naar toe gaat! Maar dan krijg je een battle met je broer en staat er een portal en poef, zit je ineens op het einde. Dat was wel ff WTF?!? OOk ff moeten opzoeken hoe je de fog op King's peak weg krijgt.

Nu King's peak maar eerst ff clearen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
Ik heb bijna alle trophies bij Fenyx Rising, echter moet ik de potion tree nog een heel stuk (nog opzoek naar 91 stukken amber). Kunnen deze in elke chest zitten of zijn er bepaalde type chests waar ze vaker in zitten?

Dacht dat pas ergens te hebben gelezen maar kan het nu niet meer terug vinden.

--

Ah gevonden, alleen de normale kisten hebben amber
The best and fastest way to get golden amber in Immortals is to open regular chests. The other types of chest don’t yield golden amber. These are just called “chests” in the game’s legend. Epic, guarded, and night chests don’t yield golden amber at all.
https://www.gamerevolutio...g-how-to-get-golden-amber

[ Voor 42% gewijzigd door Gynnad op 19-01-2021 20:45 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik moet nog 9 amber en ben bezig king’s peak te clearen. Heb tot nu echt alles geopend en gepakt. Wat een hoop kisten etc zijn er nog in dit gebied. Ik heb echt al heel veel mastery levels voor alles, maar kan het nog niet laten om alles te clearen ...

Edit
En potions nuook maxxed

[ Voor 6% gewijzigd door -SaveMe- op 19-01-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
-SaveMe- schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:03:
Leuk stuk als je voor het eerst naar King's Peak gaat
spoiler:
Die hele trip omhoog en dat je warm moet blijven en de fog niet weg is, dus je geen idee hebt hoe en waar je naar toe gaat! Maar dan krijg je een battle met je broer en staat er een portal en poef, zit je ineens op het einde. Dat was wel ff WTF?!? OOk ff moeten opzoeken hoe je de fog op King's peak weg krijgt.

Nu King's peak maar eerst ff clearen ....
spoiler:
Hoe krijg je die fog weg dan? O-)

Ik kwam er trouwens ook echt pas na 50 uur spelen achter dat die amber niet alleen in kisten zit, maar ook I sommige bomen als je die om hakt... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zhero10 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:20:
[...]

spoiler:
Hoe krijg je die fog weg dan? O-)

Ik kwam er trouwens ook echt pas na 50 uur spelen achter dat die amber niet alleen in kisten zit, maar ook I sommige bomen als je die om hakt... 8)7
Ik heb elke boom met sparkles rond de stam omgehakt :9

En voor de fog

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Where To Find The King's Peak Scout Point (Unfog The Map) - Immortals Fenyx Rising

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

En uitgespeeld en plat! Heb op king’s peak en tartaros niet elke kisten ambrosia meer gepakt, had al zoveel power levels...

Erg leuke en mooie game. Paar wat irritante vaults, maar je kunt er een par skippen. Weet nog niet of ik ooit de DLC g doen, voegt niet veel meer toe denk ik. En 40 euries vind ik way too much. Wellicht ooit in de sale, maar ben bang dat de dlc alleen maar annoying vaults gaat bevatten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:39

JSchut

.....

Van wat ik begrijp is de eerste DLC met Fenyx. De twee daarna zijn nieuwe karakters en een andere setting. Soort van mini games in een game ofzo.

40 euro is ook wel aan de hoge kant. Ik had toen de main game voor 38 euro via de ubi store (PS5). Aangezien de game heel snel goedkoper is geworden verwacht ik ook wel redelijk snel een discount op de season pass.

Ik wacht de eerste DLC recencies even af maar als die goed zijn dan koop ik de season wel maar pas als hij rond de 20 euro is denk ik.

Ben nu in het tweede gebeid en ben druk met alles te clearen. Vermaak me hier echt prima mee. De game is nog leuker dan ik had verwacht.

[ Voor 12% gewijzigd door JSchut op 21-01-2021 10:40 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06 07:51

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

JSchut schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:38:
[...]

40 euro is ook wel aan de hoge kant. Ik had toen de main game voor 38 euro via de ubi store (PS5). Aangezien de game heel snel goedkoper is geworden verwacht ik ook wel redelijk snel een discount op de season pass.

[...]
Dat is speculatie, dat het redelijk snel gaat dalen, mogelijkerwijs vielen de verkoopaantallen tegen, maar het hing samen met Ubi's eindejaarskortingsactie (ook AC Valhalla en ik geloof een 3e game die in de ramsch waren), dus of dat binnenkort ook gaat gebeuren is de vraag.

Begrijp me goed, ik zit in deze kwestie er graag naast, maar laten we het erop houden dat ik niet zo stellig er in sta al jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

GRDavies75 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Dat is speculatie, dat het redelijk snel gaat dalen, mogelijkerwijs vielen de verkoopaantallen tegen, maar het hing samen met Ubi's eindejaarskortingsactie (ook AC Valhalla en ik geloof een 3e game die in de ramsch waren), dus of dat binnenkort ook gaat gebeuren is de vraag.

Begrijp me goed, ik zit in deze kwestie er graag naast, maar laten we het erop houden dat ik niet zo stellig er in sta al jij.
Daarom zeg ik ook dat ik het verwacht. Helaas komen verwachtingen lang niet altijd uit :D

Ik hoop ook echt dat deze game het beter gaat doen. Als je naar het aantal posts kijkt in dit topic in vergelijking met bijvoorbeeld Valhalla dan lijkt hij het niet zo goed te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb Valhalla ook gespeeld, maar vond Immortals vele malen leuker ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Same here! Ik heb echt elke dag zin om door te gaan met Immortals. Dat had ik met Valhalla regelmatig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Topicstarter
JSchut schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Daarom zeg ik ook dat ik het verwacht. Helaas komen verwachtingen lang niet altijd uit :D

Ik hoop ook echt dat deze game het beter gaat doen. Als je naar het aantal posts kijkt in dit topic in vergelijking met bijvoorbeeld Valhalla dan lijkt hij het niet zo goed te doen.
Heeft helaas ook met de PR te maken. Ze verdienen veel meer op Valhalla omdat er al 13 spelen voor Assassin's is gemaakt met een aantal parels daar tussen. Logisch dat ze hier ook veel meer PR en geld instoppen om hem aan de man te krijgen.

Vindt het persoonlijk wel jammer. Immortals doet als game zeker niet onder aan andere games die uit zijn gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 11:17
LichtBruisend schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Heeft helaas ook met de PR te maken. Ze verdienen veel meer op Valhalla omdat er al 13 spelen voor Assassin's is gemaakt met een aantal parels daar tussen. Logisch dat ze hier ook veel meer PR en geld instoppen om hem aan de man te krijgen.

Vindt het persoonlijk wel jammer. Immortals doet als game zeker niet onder aan andere games die uit zijn gekomen.
Ja best een gemiste kan en dan ook de prijzen heel erg snel laten dalen. 8)7

Ik geniet er in ieder geval dagelijks van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Na 59 uur Immortals Fenyx Rising platinum gehaald, had eerst alles behaald voordat ik naar de eindbaas ging maar dan ben je toch wel iets overpowered, voorals als je dan ook nog je positions gaat gebruiken.

Maar ik heb er 59 uur van genoten, wat een gaaf spel is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Gynnad schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:43:
Na 59 uur Immortals Fenyx Rising platinum gehaald, had eerst alles behaald voordat ik naar de eindbaas ging maar dan ben je toch wel iets overpowered, voorals als je dan ook nog je positions gaat gebruiken.

Maar ik heb er 59 uur van genoten, wat een gaaf spel is het!
Ik heb hetzelfde gedaan. Ik was ook very overpowered, maar dat vond ik niet zo erg. Vind het ook tof dat de game je zelf de mogelijkheid biedt om het moeilijker of makkelijker te maken met die potions. Wil je meer uitdaging gebruik je gewoon niet de defense en power potions. Persoonlijk deed ik dat alleen bij all (mini) bosses ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Hier ook platinum gehaald. Ben 40 uur bezig geweest. Heb mij echt vermaakt met deze game.

Ben heel benieuwd naar de reviews van de DLC. 28e waarschijnlijk de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-06 22:07
Is er een manier om te zien of je alle collectibles hebt gehaald in een gebied? Heb nu al paar keer gehad dat ik dacht alles te hebben maar de omgeving ging scannen er toch nog wat tevoorschijn kwam :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

WinterBase schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:20:
Is er een manier om te zien of je alle collectibles hebt gehaald in een gebied? Heb nu al paar keer gehad dat ik dacht alles te hebben maar de omgeving ging scannen er toch nog wat tevoorschijn kwam :)
Je kunt de interactieve map gebruiken. Ik heb deze gebruikt om mijn laatste challenge te vinden die ik niet op de kaart had:

https://www.ign.com/maps/immortals-fenyx-rising/golden-isles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01
Kan iemand mij vertellen of je de field of view kunt instellen op de ps4? Dus dat de camera dichter bij de character kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Nu op het Twitch kanaal van Ubisoft een demonstratie van de eerste DLC die morgen uit komt. Straks waarschijnlijk terug te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Van wat ik begrepen heb is het voornamelijk puzzels en weinig actie en story.

Ben wel benieuwd naar de reviews. De tweede en derde DLC zijn volgens mij wel nieuwe verhalen met nieuwe characters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 13:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zhero10 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:20:
[...]
Het is zelfs zo dat die amber uit bomen als "ingrediënt" wordt gezien. Er is een armor die een % kans geeft op dubbele items: aphrodite body armor, dan kan je met een beetje (of veel) geluk 2 ambers uit één boom halen. Het percentage is wel aan de lagere kant, 20-25% maar als het gebeurt telt het wel lekker mee.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:36
Deze game ziet er wel tof uit hoor. Ik twijfel alleen een beetje tussen PC en Switch, vooral de kwaliteit en framerate op de Switch...

Dit weekend maar eens proberen, ik zag dat er nu een gratis demo is die je kunt proberen.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
maukoo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:21:
Kan iemand mij vertellen of je de field of view kunt instellen op de ps4? Dus dat de camera dichter bij de character kan?
Anyone? Heb de ps4 demo geprobeerd maar daar zie ik de settings niet. Heb op youtube gekeken en bij de pc versie kan het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

The https://support.ubisoft.c...-in-Immortal-Fenyx-Rising FAQ zegt van wel en maakt geen onderscheid tussen PC en console ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De pre-order bonus is nu apart te kopen met die U-play muntjes (of hoe dat ook heet van ubisoft), dus als je pas later begint en daarmee automatisch niet de pre-order quest hebt kan je deze dus alsnog erbij nemen.

Verder een leuk spel, inmiddels met de 2e playthrough bezig, nu op nightmare. Als completist uiteraard weer alles nalopen. Enige wat ik minder vind is die weekly challenge, dat is echt bijna niet te doen op zilver en goud. (althans voor mij dus)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-02 13:43
Ik heb de vier goden bevrijd, maar heb nu probleempje met upgraden.

Ik heb mijn zwaard nu op level 6, maar armor pas op level 3. Vijanden zijn daarom nu best pittig.

Hoe hebben jullie gefarmd voor paarse shards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Gewoon vaults, kistjes, etc doen...

Ik had ook mijn armor wat vergeten te upgraden en die paarse shards had ik ook vaak te kort, maar dat komt vanzelf weer goed. Gewoon doorspelen dus en alles doen en pakken ...

Oh en health is echt zoveel aanwezig, gewoon wat meer health potions drinken :)

[ Voor 16% gewijzigd door -SaveMe- op 07-02-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als je armor wat laag zit kan het verstandig zijn om wat meer in sniper mode te spelen.
Met name stenen/rotsen of je clone (god power) (liefst de explosieve variant via phosphor) van verder weg gooien zorgt er vaak voor dat een enemy in één klap dood is.

En inderdaad gebruik gewoon potions of zet phosphor op de versie die health restored, of zet die boog in die op level 4 headshot je weer health geeft. Als je dat combineert met mid-air slow-mo spring je zo jezelf letterlijk uit de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Laatst online: 01-02 13:43
Dank mannen, jullie hebben dit vaker gespeeld!

Beleef veel plezier aan Fenyx, top game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Gister de gold edition gehaald voor 38 euro :)
Wat een heerlijke game!

Wel vanmorgen mijn eerste crash gehad, opende een kistje en dat ging niet zoals het moest.
Toen besloot de game af te sluiten en rebooten :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nog altijd een leuk spel, de puzzels zijn vergelijkbaar met zelda, iets makkelijker. En je kan door de open wereld redelijk goed zelf beslissen wat je waar en wanneer doet. Verder kan je ook je speelstijl lekker aanpassen naar sniper of lekker melee hakken.
Zit nu op 3/4 op nightmare (nog altijd als completist alles doen en pakken) de puzzels zijn wat makkelijker de tweede ronde ;) en het gebruik van de godpowers gaat me inmiddels ook veel beter af. Die zijn toch wel een must wil je het maximale uit het spel halen zeker binnen de vaults.
Als ik het gewone spel op nightmare uit heb ga ik eens kijken of de add on "a new god" wat is. Nog niet geprobeerd.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hebben jullie ook veel last van game crashes?
Heb inmiddels alweer me 3e vastloper die teruggaat naar dashboard op de Series X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
G_Dragon schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:36:
Heb inmiddels alweer me 3e vastloper die teruggaat naar dashboard op de Series X
Op de PS5 heb ik er 1x last van gehad en heb hem al uitgespeeld.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gynnad schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:27:
[...]

Op de PS5 heb ik er 1x last van gehad en heb hem al uitgespeeld.
is het een lange game? >:)

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als completist doe je er zo'n 60 tot 100 uur over. Ik denk dat als je puur op het verhaal focust en de meeste vaults weglaat je er in 10 uur doorheen kan zijn, maar wat daar de lol van is weet ik niet.
Hier overigens op pc nog geen crashes gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 11-02-2021 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Ik heb hem platinum gehaald in geloof een uur of 60. Vond de game zeker niet lang aanvoelen, vooral het hoofdverhaal niet. Om alles platinum te halen dat was af en toe wel een herhaling van zetten, maar als je meteen zoveel mogelijk probeert te doen dan zal dat wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 13:56
G_Dragon schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:36:
40 uur erin zitten en nog geen crashes gehad.

Wat anders, geinig dat je vaults een beetje kan cheaten met je God powers.
Vind die clone echt geniaal!!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gynnad schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Ik heb hem platinum gehaald in geloof een uur of 60. Vond de game zeker niet lang aanvoelen, vooral het hoofdverhaal niet. Om alles platinum te halen dat was af en toe wel een herhaling van zetten, maar als je meteen zoveel mogelijk probeert te doen dan zal dat wel meevallen.
hmm ik mis kennelijk iets... platinum halen? herhaling van zetten? :?

• Gynnad
rockhopper schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:57:
[...]

hmm ik mis kennelijk iets... platinum halen? herhaling van zetten? :?
Dat is iets voor de Playstation (zie https://psnprofiles.com/t...5-immortals-fenyx-rising/), niet relevant voor xbox/stadia/switch.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Stef120 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:16:
[...]

40 uur erin zitten en nog geen crashes gehad.

Lucky you! Heb zojuist me 5e crash :/
Word er een beetje flauw van en twijfel om te wachten tot een patch..

EDIT: oorzaak gevonden, elke keer als de game uit Quick Resume opstart crashed die naar een aantal minuten :/

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 12-02-2021 09:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Stef120 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:16:
[...]
Het is juist de vrijheid en de mogelijkheid om "thinking outside the box" die het leuk maken.
Al zijn de gewicht pressure plates allemaal makkelijk te doen met dingen in de vault of omgeving.

Wat met name een echte lifesaver is, is de extra hoogte die je kan winnen met ares wrath.

En misschien dat het aan de monitor ligt en mijn hoogtevrees, maar sommige van die klimlevels zijn echt zenuwslopend voor mijn gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 13:56
Zo, uitgespeeld.

Erg genoten van deze game zeg!
Met de kerst gekregen en nu klaar.
Dik 40 uur erin gestoken.

Moeten nog wat vaults en HEEL veel kistjes.
Maar ik vind het wel mooi zo.

Alhoewel, ik wil nog wel die pinball achtige vault opzoeken.

Kings Peak was leuk gedaan. Leuke trip omhoog met wat puzzle achtige uitdagingen om de fakkels aan te krijgen zodat je warm blijft.

Was redelijk overpowered dus weinig moeite met de laatste uren en bosses.

Ik vond de vaults echt leuk gedaan en ook goed afwisselend. Ja, die lasers zijn echt ruk!!

Complimenten naar Ubisoft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Stef120 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:14:
Zo, uitgespeeld.

Alhoewel, ik wil nog wel die pinball achtige vault opzoeken.

Ik vond de vaults echt leuk gedaan en ook goed afwisselend. Ja, die lasers zijn echt ruk!!
Nog een trip nightmare?
Die lasers zijn echt de schurft, goed je kan er schadevrij doorheen met de dash maar toch. Het gaat zo vaak mis dan. In één van de moeilijkste vaults (bovenop een energy drain berg in valley of eternal spring genaamd "the messengers path") krijg je een armor dat je trap damage (lasers dus) flink veel minder maakt. Mocht je door zo'n vault willen met de instelling van "F_ this shit"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Bezig met deze game van vrijdag. Ik vind het mooi gemaakt en leuk, maar tegelijk haalt de game het bloed van onder mijn nagels, op een of andere manier. Ik merk ook dat ik na enkele uren _moet_ stoppen met spelen want het is precies niet goed voor mn hart en mijn stembanden.

- je komt ergens en krijgt melding dat je een skill niet hebt
- je krijgt quests van DLC's die je (nog) niet kan door te weinig skills of stamina
- je kan zeer zelden gewoon iets "doen", want altijd een puzzel
- de puzzels zijn dikwijls "meergelaagd", eerst zoeken waar je moet zijn, dan hoe je er moet geraken, dan uitzoeken wat er verwacht wordt en dan hoe je het moet oplossen
- soms is het wat gokken, na 3 keer lukt een bepaalde actie plots maar heb ik geen idee wat ik nu beter zou gedaan hebben

Sommige van deze zaken zijn niet per definitie 'slecht' natuurlijk, is subjectief.
Als ik het spel start, ben ik super blij want het is mooi en uitnodigend *O*
maar na een uurtje of 3 is mn emmertje vol en moet ik stoppen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

In het begin even een paar van die myth quests doen (harp / boog / rennen / myth-puzzle) om wat van die charon coins te farmen. Het is wel belangrijk dat je een aantal skills vrij speelt.

En ja je moet natuurlijk wel eerst de hall of gods bereikt hebben voor het spel goed en wel begint. Dus volg tot dat punt vooral eerst de verhaal lijn voor je op avontuur gaat.

Op zich vond ik de puzzels wel "logisch", al zijn er ook wegen om de puzzels op minder traditionele manieren op te lossen. Qua stamina, af en toe een potion gebruiken in het begin en natuurlijk wat vaults doen.

Ik ben zelf inmiddels met de "a new god" dlc begonnen. Die is toch nog best lastig, of ik moet net de verkeerde tak als eerste genomen hebben. (of misschien had ik niet op nightmare moeten beginnen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 19:05
Inmiddels Golden Isle ongeveer uitgespeeld, ga binnenkort aan A New God beginnen.

Bepaalde vaults heb ik extreem veel moeite mee. Vooral als het gaat om combinaties van wrath/dash met millimeter precisie onder tijdsdruk (ik kijk naar jou, Messenger's Path :X). Kan het gewoon niet, ik heb de coordinatie daar niet voor, laat staan het geduld. Hoevaak ik al niet tegen een opstaand richeltje ben blijven plakken, of een defense potion verspil terwijl ik wrath dacht te doen... heel frustrerend.

O ja, en Hermes moet ophouden met zeuren over de online shop. Iedere keer weer. Komt de keel uit. Nee, ik wil die overpriced lelijke cosmetics niet.

Maar over het algemeen heb ik er wel lol mee. :P

Op PC nauwelijks crashes. 1 x spontaan in 60 uur, en 2 x reproduceerbaar bekende bug als je een bepaalde mount probeert te temmen die eigenlijk niet in het spel hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Cascade
Messengers Path is een lastige ja. De eerste twee gates is het meer slim langs de obstakels te vliegen dan erover (scheelt een hoop tijd). De laatste gate heeft een "trick" zodat je niet aan de timer vastzit. Meer wil ik er niet over kwijt, anders mogen er spoiler tags omheen.
In principe te doen met weinig stamina bars, maar ik had voor de eerste 2 gates behoorlijk wat pogingen nodig voor ik die haalde (met klimmen wat je dus beter niet kan doen)

Verder wel een redelijk stress vault met zulke krappe tijdslimieten ;)

Die mount ben ik wel nieuwsgierig naar... Waar zit die ergens?
Ik heb zelf nog geen crashes gehad, speel sinds kerst. Wel heb ik me ergens in "a new god" in een muur kunnen laten zakken waardoor ik vast zat. Maar even opnieuw gestart en de vault opnieuw gedaan *zucht*

[ Voor 20% gewijzigd door rockhopper op 23-03-2021 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cascade
rockhopper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:42:
De laatste gate heeft een "trick" zodat je niet aan de timer vastzit.
Ik dacht al zoiets te zien in een video, ik zal die vault eens beter bekijken. Bedankt.
rockhopper schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:42:
Die mount ben ik wel nieuwsgierig naar... Waar zit die ergens?
Voor mij was in het noorden van het hoofdeiland, tussen Grove of Kleos and Forgotten Forgelands.

Meer info over die bug:
- https://forums.ubisoft.co...horse-crash-after-success
- (spoiler, meteen een screen shot) https://www.reddit.com/r/..._tame_this_horse_my_game/

Gebeurt op PC en PS5.

Komt er net ook achter: ik doe altijd moeilijk om voorzichtig naar een mount te lopen, dat kan veel simpeler met een bepaalde power... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

SideShow schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:49:
Bezig met deze game van vrijdag. Ik vind het mooi gemaakt en leuk, maar tegelijk haalt de game het bloed van onder mijn nagels, op een of andere manier. Ik merk ook dat ik na enkele uren _moet_ stoppen met spelen want het is precies niet goed voor mn hart en mijn stembanden.
Ondertussen nu over de 25 uur hier.
Mijn karakter is veel sterker geworden en ik vind het makkelijker nu, voel me veel minder gefrustreerd.
Kvind het eigenlijk gewoon een top spelletje O+

Meestal ga ik zo snel mogelijk voor de stun, om dan los te gaan met snelle sword combo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben zelf ook meer van het zwaard, axe duurt allemaal net te lang.
Maar eigenlijk gebruik ik met name de boog heel veel, de slow-mo functie daarin is echt heel sterk (op "broken" af zeg maar gerust) helemaal met de combi om jezelf weer te healen.

Ik vind het ergens wel mooi dat je je karakter echt opbouwt vanuit niets, maar je kan een hoop power up overslaan omdat je tegen het eind veel te sterk bent eigenlijk. Een beetje onbalans. Bij a new god is dit wat minder, daar ligt in mijn mening (en ik ben op de helft nu) de nadruk meer op vaults/puzzel en er wordt wat weinig in gevochten (combat low). Er zijn wat nieuwe powers die wel erg leuk zijn om te gebruiken. Ik hoop dat hier nog wat meer mee wordt gedaan in de volgende dlc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ondertussen platinum op PS5.
Al bij al, mooi en leuk spel, maar soms wat frustratie en verzuchtingen.

Ook gewoon veel te veel puzzels eigenlijk. Het mochten er gerust de helft minder geweest zijn voor mij.
Is BotW ook zo? 500 puzzels? Soms wil ik gewoon een questje doen en wat vijanden smashen... niet puzzel na puzzel na puzzel na puzzel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Laatst online: 22:19
Ja BOTW zit ook vol puzzels.

Die in Immortals vond ik wel leuker dan de Shrines in Zelda.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 07-04-2021 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Qua de DLC is de eerste (a new god) 95% puzzel (vaults all the way)
De tweede is eigenlijk een soort oosterse reboot van de main game, nieuw verhaal, nieuw uiterlijk maar de motor eronder is hetzelfde. Hier is de verhouding juist omgekeerd, vrij weinig puzzels / vaults, al ben ik pas twee sessies in het spel.

De puzzels in botw zijn wat anders, meer het Japanse nintendo sausje dat je bij alle Zelda's ziet. Niet verkeerd, persoonlijk heb ik er wel plezier in, maar dat geld voor beide games/puzzels.

@SideShow Je hoeft de puzzels niet allemaal te doen he? :) En je kan altijd tussendoor gaan hunten en/of vechten voor shards (farming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 19:52
Deze game is echt vet. Ik heb er pas 6uur in zitten maar vermaak mij echt goed. Is gewoon fun om te spelen en voelt niet als een grind zoals andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Laatst online: 14:00
Gisteren een uurtje of 8 gespeeld en ik zit nu redelijk ver (denk ik) in het eerste gebied
spoiler:
Aphrodite, net haar derde traan gevonden.

Amai.. er is enorm veel te doen en de puzzels zijn niet altijd even makkelijk evident.. Ik vind het soms ook onoverzichtelijk waar je wat kan vinden... Het scouten van op een hoge toren met 'reveal' vind ik toch niet zo efficiënt werken soms...

Het upgrade systeem is wel leuk.. maar eenmaal de basis upgrades gekocht wordt het wel snel héél duur... Hopelijk stijgen de resources ook wel.. De humor in de game is wijs en de lore heeft mij altijd wel geïnteresseerd.

Leuke game dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46
Afgelopen zaterdag binnen gekregen voor PS4 en het weekend wat tijd in gestoken. Speelt erg lekker weg! Ben niet zo'n fan van de geijkte Ubisoft titels, maar deze is wel verfrissend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

QuZyX schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:43:
Gisteren een uurtje of 8 gespeeld en ik zit nu redelijk ver (denk ik) in het eerste gebied
spoiler:
Aphrodite, net haar derde traan gevonden.

Amai.. er is enorm veel te doen en de puzzels zijn niet altijd even makkelijk evident.. Ik vind het soms ook onoverzichtelijk waar je wat kan vinden... Het scouten van op een hoge toren met 'reveal' vind ik toch niet zo efficiënt werken soms...

Het upgrade systeem is wel leuk.. maar eenmaal de basis upgrades gekocht wordt het wel snel héél duur... Hopelijk stijgen de resources ook wel.. De humor in de game is wijs en de lore heeft mij altijd wel geïnteresseerd.

Leuke game dus! :)
Je kan extra resources vinden door ook wekelijkse en core challenges vrij te spelen (via de ubisoft connect launcher, verplicht op pc, geen idee hoe dat bij de consoles zit).

Qua puzzles, veel zijn er op meerdere manieren op te lossen. In principe is er altijd in de buurt een gewicht (licht of zwaar) te vinden voor een pressure plate (kijk naar breekbare muren, plafonds en dergelijke)

En tja scout is maar net wat je er zelf van maakt, ik kijk regelmatig vanaf een piek en spendeer dan een paar minuutjes met zoeken. Ik heb niet het idee dat ik daarna veel mis.
Succes met de rest van de game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:17
Met kerst gekocht, aangezien BotW II niet kwam. Begonnen met spelen, maar niet door gezet. Kwam er daardoor niet lekker in.

Onlangs overnieuw begonnen en zit er nu helemaal in. Gebrek aan NPC's vind ik niet meer ergerlijk, er is zoveel te doen.

Leuk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
@dedominee ; Hier hetzelfde.. in Januari gekocht en niet willen spelen.. had die klik niet.. ondertussen heb ik het wel en is het een erg wijs game! :)

Het enige is dat die challenges soms wel lastig zijn.. bepaalde liggen jou beter dan andere.. en in de "God Toren, krijg je dan beloningen voor challenges.. als er echter één tussen zit die jouw speelstijl niet bevalt.. kan je niet verder om ze te "completen".. dus dat is wel een beetje spijtig... :(

Voor de rest echt een leuk spel, de humor is cool! :p Die conversaties tussen Prometheus en Zeus zijn soms echt lachen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Laatst online: 08-06 19:52
jeumig ik heb nu 16uur in de game zitten en die Ozomene nu al drie keer geprobeerd te killen maar die is wel echt moeilijk hoor. Pittige bossfight zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 13:05
Leuke game, maar die laatste Typhon eindbaas... Gewoon veel te lang en kom er niet door. Op 3 kwart zijn mn health potions op en houdt t weer op. Tig keer geprobeerd, niets echt onoverkomelijks voor mn gevoel maar t gaat maar eindeloos door (wel weer typerend voor ubisoft games/bosses wat dat betreft)

In vergelijking met elk ander gevecht, die ik allemaal vrij makkelijk haalde, hebben ze dit wat overdreven.
Difficulty terugschroeven lukt ook niet in dit stadium. Helaas.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mijn megaboss tactiek:
spoiler:
attack potion / defense potion / odysseus bow zodat een headshot health terug brengt en heel veel springen zodat je slow-motion hebt om de headshots te richten. Het is inderdaad wel unbalanced in vergelijk met de rest. Maar goed het is maar net of dit ook bij je speelstijl past.

Overigens lijk ik een soort bug te hebben zodat ik de laatste paar dagen bij het spelen van dit spel steeds windows offline raak. Meestal ergens in de hall of gods, en alleen bij dit spel. Best irritant, geen idee of het ubisoft is of het spel specifiek, maar voor de rest werken alle programma's wel gewoon en nee de modem oid ligt er niet uit.

[ Voor 35% gewijzigd door rockhopper op 12-05-2021 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46
Bij boss fights gebruikte ik ook eigenlijk altijd de Tarnished Phosphor skin, die geeft bij iedere keer dat Phosphor de vijand raakt een volledige health chunk terug, dus 3 chunks per keer dat je 'm laat aanvallen. Verder zorgen dat je stamina niet verwaarloost, zodat naast Phosphor ook veel gebruik kan maken van godly powers; ik gebruikte veelvuldig Athena's Dash en Ares Wrath, hoofdzakelijk om de stun meter gevuld te krijgen. En dan ook goed gebruik maken van attack / defense potions in de juiste omstandigheid.
Ik vond tegen het einde ook alles net wat te tanky, vooral de bosses. Spel duurt sowieso net iets te lang naar mijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:33
Net begonnen...
Leuke game, moet well ff wennen, springen heb ik nog niet onder controle 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Kwistnix schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 01:15:
Bij boss fights gebruikte ik ook eigenlijk altijd de Tarnished Phosphor skin, die geeft bij iedere keer dat Phosphor de vijand raakt een volledige health chunk terug, dus 3 chunks per keer dat je 'm laat aanvallen.
Was goeie tip want had ik niet aan gedacht, maar het lijkt dat phosphor niet werkt bij final boss :/ Kom inderdaad wat health te kort later in het gevecht wanneer er veel andere figuren bijkomen. Die boog headshot health boost heb ik ook niet dacht ik. Wellicht te weinig geinvesteerd in dat soort zaken. Van godly powers had ik alleen athena's dash maxed out, die ok werkt maar kom toch ergens wat tekort.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De boog is volgens mij de default boog, odysseus boog. Die moet je uiteraard wel door ontwikkelen zodat de 2e bonus vrijgespeeld is voor bogen. Ik denk dat iedereen die heeft, maar je moet natuurlijk wel een headshot maken. Ik zal de volgende keer dat ik weer speel even de naam opzoeken voor je.

God power is wel handig als je weet wat wat doet:
hammer - veel damage, weinig stun
dash - mixed damage en stun
ares wrath - heel veel stun, weinig damage

Let ook op dat je met je sword weer stamina krijgt (snel doormeppen) terwijl je met je axe juist stun opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:51
anathema schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:40:
Leuke game, maar die laatste Typhon eindbaas... Gewoon veel te lang en kom er niet door. Op 3 kwart zijn mn health potions op en houdt t weer op. Tig keer geprobeerd, niets echt onoverkomelijks voor mn gevoel maar t gaat maar eindeloos door (wel weer typerend voor ubisoft games/bosses wat dat betreft)

In vergelijking met elk ander gevecht, die ik allemaal vrij makkelijk haalde, hebben ze dit wat overdreven.
Difficulty terugschroeven lukt ook niet in dit stadium. Helaas.
Heb je wel genoeg upgrades gehaald? Ik kwam echt fluitend door dat gevecht. (Op normal) Misschien ook eens kijken naar welke wapens en armor je gebruikt, dat kan best uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
rockhopper schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:22:
De boog is volgens mij de default boog, odysseus boog. Die moet je uiteraard wel door ontwikkelen zodat de 2e bonus vrijgespeeld is voor bogen. Ik denk dat iedereen die heeft, maar je moet natuurlijk wel een headshot maken. Ik zal de volgende keer dat ik weer speel even de naam opzoeken voor je.
Heb gecheckt en heb ik helaas niet :'( Heb boog zeer weinig gebruikt in spel, vond nooit zo effectief ivg met axe en de functie om je naar enemies op afstand toe te trekken.
Nu heb ik wel perfect parry en perfect dodge opties voor sword en axe, dus die geven wel wat health bij die latere vijanden.
martin_v_z schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:25:
[...]

Heb je wel genoeg upgrades gehaald? Ik kwam echt fluitend door dat gevecht. (Op normal) Misschien ook eens kijken naar welke wapens en armor je gebruikt, dat kan best uitmaken.
Op zich redelijk, axe op 1 na hoogste level, sword op 2 na hoogste, heb 7 health vakjes.
Boog en armor wel stuk minder, verder kan ik 8 potions meenemen.

Maar omdat ik vijanden hele spel vrij makkelijk vond nadat ik mn axe vrij snel geupgrade heb, heb ik wel wat meer coins geinvesteerd in zaken die helpen bij die vaults. Helpt me nu ff niet ;)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik dacht dat odysseus bow je eerste boog was, die je ongeveer gelijk met je vleugels krijgt. Hoe dan ook, als je zo weinig bogen hebt, dan heb je ook een hoop quests / chests laten liggen. Als je dan alsnog op hele hoge moeilijkheidsgraad de end boss wilt doen, is het misschien te vroeg voor je.

Potions kunnen naar 20 max, en die wapens wil je toch wel op max hebben voor de eindbaas. Iedere level up is min of meer een verdubbeling van je damage. En je health, 7 is niet heel veel. Misschien nog even wat ronddolen voor wat extra health.
Niks mis met rushen, maar als je tegen limieten aanloopt / vast zit moet je gewoon even farmen om jezelf iets beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Ja, heb niet echt gerushed maar vond het spel dusdanig lang dat ik idd wel heel wat heb laten liggen. Maar als ik dit geweten had, had ik wat meer gedaan ja.

Maar thanks voor tips, ga nog proberen. Moet gaan lukken. Voor meer upgrades moet je laatste uur weer overnieuw doen dus daar begin ik niet meer aan.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
anathema schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 21:15:
Ja, heb niet echt gerushed maar vond het spel dusdanig lang dat ik idd wel heel wat heb laten liggen. Maar als ik dit geweten had, had ik wat meer gedaan ja.

Maar thanks voor tips, ga nog proberen. Moet gaan lukken. Voor meer upgrades moet je laatste uur weer overnieuw doen dus daar begin ik niet meer aan.
Snap je volledig! Na het clearen van de 4 hoofdmappen, was de 5de wel wat "saai" voor mij.. heb ik redelijk willen rushen en dan naar de eindbaas...

Het is ook constant hetzelfde en op den duur stak mij dat tegen :D

Echter heb ik veel challenges gedaan en daardoor heel wat ugprades kunnen vrijspelen! :D Met de challenges bedoel ik die 4 categorieën waar je veel rewards voor kreeg van Hermes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
QuZyX schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Snap je volledig! Na het clearen van de 4 hoofdmappen, was de 5de wel wat "saai" voor mij.. heb ik redelijk willen rushen en dan naar de eindbaas...

Het is ook constant hetzelfde en op den duur stak mij dat tegen :D
Ja, goede game maar nu mooi geweest. Gelukkig eindelijk gehaald die eindbaas net!
Niet echt speciale manier, veel dodgen zodat je vaak health terugkrijgt en de tijd vertraagt.
Dan op hem in rammen ;)

Geen DLC voor mij, tijd voor wat nieuws.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Ik ben een beetje Fenyx Rising / Ubisoft-gameplay moe.

Main game afgerond, dat was ok.
DLC 1 Martelgang. Hier kreeg ik het benauwd van. Op het moment dat je moet vliegen/schieten/springen naar een volgende bullseye op een timer trek ik het niet meer en haak ik vrij snel af ("git gud!" -> nee, helemaal geen zin in nu). Laat mij lomp vechten of puzzelen en minder afhankelijk van behendigheid zijn.
DLC 2 China-style was even ok, leuke setting maar teveel van hetzelfde. Ook geen zin meer in.
DLC 3 The Lost Gods heel snel laten liggen, dat top-down perspectief vind ik he-le-maal niks.

Ondertussen aan Valhalla begonnen en uitgespeeld, 160 uur op de teller. Ook wel weer gezien.

Voorlopig raak ik Fenyx Rising en Valhalla niet meer aan. Misschien over een paar maanden weer.

Ik heb ook zin in wat nieuws, ik ben erg benieuwd in Biomutant dat over een paar dagen uit komt. O ja, en Far Cry 6 moet opschieten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04
Cascade schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:45:

O ja, en Far Cry 6 moet opschieten ;-)
Hopelijk gaat Far Cry 6 wel een stuk meer fun en leuke gameplay opleveren dan Far Cry 5. Echt enorm vermaakt met het eerste gedeelte van deel 5 (Ik koos Holland Valley volgens mij). Duurde een uurtje of 8. Daarna de overige 2 gebieden gedaan en dat was vooral veel meer van hetzelfde zonder dat je er voor beloond werd en veel minder leuk. Echt door die game moeten martelen. Na een paar uur had je de dikste wapens en skills. Lekker freeroamen in de wildernis zat er ook niet in, omdat je op elke 10meter wel van die gekkies tegenkwam die je over hoop kwamen schieten. Grote deceptie vond ik die game.

Valhalla vond ik ook minder leuk dan Odyssey. Qua gameplay is er gewoon minder te doen en te ontdekken. Je dorp upgraden is een gimmick en voegt niks toe. Dit weekend met Immortals begonnen. Lekker luchtig, niet te moeilijk, lekker wat puzzelen. Dat bevalt mij tot nu toe goed moet ik zeggen :) Kan me wel voorstellen dat het snel meer van hetzelfde wordt.

Dus ja, ik ben ook wel wat ubi moe aan het worden. Far Cry 6 koop ik 2e hands wel een keertje op marktplaats voor 2 tientjes.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04
SideShow schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:56:
Ondertussen platinum op PS5.
Al bij al, mooi en leuk spel, maar soms wat frustratie en verzuchtingen.

Ook gewoon veel te veel puzzels eigenlijk. Het mochten er gerust de helft minder geweest zijn voor mij.
Is BotW ook zo? 500 puzzels? Soms wil ik gewoon een questje doen en wat vijanden smashen... niet puzzel na puzzel na puzzel na puzzel :/
Wat late reactie. Ik denk dat BOTW nog veel meer puzzels heeft dan Immortals. Naar mijn gevoel heeft BOTW wel 500 shrines die allemaal hele kleine puzzels opzich zijn. Ik heb tot nu toe 8 uur in Immortals zitten, maar dan vind ik de gates of tartaros leuker dan de shrines in BOTW. Daarnaast zijn de gates voor een echte bossfight mooi uitgebreid en zitten ze leuk in elkaar. Alhoewel, dat zijn de titans in BOTW ook wel. BOTW is wel echt velen malen uitdagender en complexer.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Zo kan het dus ook... :o

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Immortals Fenyx Rising

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ik heb niet zoveel met deze game, maar dit is wel een grappige kill _/-\o_

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Weet iemand hoe je de missie Pay-bagock: Reignite the forge of the gods moet halen?
  • Heb alle forges al aanstaan
  • Beide waterbronnen al vrij gemaakt van corruption
  • Beide puzzels opgelost voor de luchttoevoer
  • Beide puzzels in de forge zelf opgelost, waarna er 2 logo's gaan branden aan de muur
Maar daarna kom ik niet meer verder....
Wat mis ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Kalder schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:42:
[...]

Ik heb niet zoveel met deze game, maar dit is wel een grappige kill _/-\o_
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@G_Dragon Je hebt al met "de robot" gepraat in forgeland die de main quest verder doet gaan? Dit is volgens mij nodig om hem af te kunnen maken.
Verder:
Er moet uiteindelijk een derde logo in het midden gaan branden.
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik deze gedaan heb. Volgens mij kan je ook nog met het aambeeld interactie uitvoeren die in dezelfde ruimte zit. Heeft het zelfde icoontje als in the hall of gods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
rockhopper schreef op donderdag 30 september 2021 @ 01:29:
@G_Dragon Je hebt al met "de robot" gepraat in forgeland die de main quest verder doet gaan? Dit is volgens mij nodig om hem af te kunnen maken.
Verder:
Er moet uiteindelijk een derde logo in het midden gaan branden.
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik deze gedaan heb. Volgens mij kan je ook nog met het aambeeld interactie uitvoeren die in dezelfde ruimte zit. Heeft het zelfde icoontje als in the hall of gods.
Wij hebben delen van het armor verzameld en we zijn nu bezig met 2 armen te verzamelen, maar we zijn tussen de main quests door heel veel aan het exploren. Als ik je verhaal zo lees lopen we wederom weer veel te ver voor door het exploren :X

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nou ja het maakt deel uit van de main quest, volgens mij was het quest logo een hamer (die kan je tracken) als die op je huidige locatie staat moet je iets op die plek doen. Anders moet je dus eerst ergens anders iets doen.

Niks mis met exploren verder. Ik heb de kaarten/gebieden min of meer per regio afgewerkt, min of meer met de klok mee. Ik hou het nog relatief vaag zodat ik verder niks spoil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:50
Ik zag dat ik 28% van de game had voltooid. Gisteravond weer herontdekt, controls en vaardigheden weer eigen maken bleek best pittig, maar blijft toch een erg leuke game om te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Nol_NL Ik las gisteren ergens in een switch post op reddit dat er "geruchten" zijn voor een deel 2. Of het waar is en wanneer het gaat komen, ik weet het niet. Maar het zou voor mij waarschijnlijk een insta-buy worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
rockhopper schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:32:
@Nol_NL Ik las gisteren ergens in een switch post op reddit dat er "geruchten" zijn voor een deel 2. Of het waar is en wanneer het gaat komen, ik weet het niet. Maar het zou voor mij waarschijnlijk een insta-buy worden.
Ik weet het niet. Ik vond het een leuk spel maar miste wel wat. Het werd steeds meer hetzelfde herhalen. Het zou leuk zijn geweest als er steden waren met meer npc met andere side quests. Voor mijn gevoel was het spel te groot voor de content die ze hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:50
martin_v_z schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Ik weet het niet. Ik vond het een leuk spel maar miste wel wat. Het werd steeds meer hetzelfde herhalen. Het zou leuk zijn geweest als er steden waren met meer npc met andere side quests. Voor mijn gevoel was het spel te groot voor de content die ze hadden.
Er zijn zeker dingen te verbeteren, maar ik weet niet of dit nou npc's moeten zijn. Voor een nieuw deel hoop ik juist op verbetering en uitbreiding van de gameplay. Ik vind Immortals toch wel een van de betere Ubisoft games van de laatste tijd. Een nieuw deel zou ik wel erg leuk vinden, maar eerst eens proberen dit deel te voltooien :) De uitbreidingen heb ik helemaal nog niet aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Nol_NL schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:31:
[...]

Er zijn zeker dingen te verbeteren, maar ik weet niet of dit nou npc's moeten zijn. Voor een nieuw deel hoop ik juist verbetering en uitbreiding van de gameplay. Ik vind Immortals toch wel een van de betere Ubisoft games van de laatste tijd. Een nieuw deel zou ik wel erg leuk vinden, maar eerst eens proberen dit deel te voltooien :) De uitbreidingen heb ik helemaal nog niet aangeraakt.
Ik vond de wereld er gewoon wat leeg aanvoelen. Ik snap wel dat iedereen versteend was, maar ik miste echt wat dorpen in het spel. Af en toe een huisje of tempel voelde een beetje willekeurig. Ook miste ik meer variatie in de quests.

De gameplay verder was wel erg leuk. Goede besturing. Ook had het een leuke sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Er mochten inderdaad wel wat npc's bij, hoewel deze er natuurlijk wel waren in de vorm van de Goden. Maar wat meer dorpse/stedelijke interacties waren leuke extra's geweest.
Maar ze hebben de spel elementen heel goed uitgewerkt en ook de puzzels waren leuk, te meer omdat je puzzels op meerdere manieren kan oplossen, mocht je zo creatief willen zijn. En variatie in quests is altijd een lastig punt, zo veel variatie zie ik niet binnen het rpg genre. Het is toch meestal één van de volgende drie: bezorg/haal pakketje van A naar B, versla gemeen monster X of maak object Y. Dat maakt het niet meteen slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
rockhopper schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:56:
Er mochten inderdaad wel wat npc's bij, hoewel deze er natuurlijk wel waren in de vorm van de Goden. Maar wat meer dorpse/stedelijke interacties waren leuke extra's geweest.
Maar ze hebben de spel elementen heel goed uitgewerkt en ook de puzzels waren leuk, te meer omdat je puzzels op meerdere manieren kan oplossen, mocht je zo creatief willen zijn. En variatie in quests is altijd een lastig punt, zo veel variatie zie ik niet binnen het rpg genre. Het is toch meestal één van de volgende drie: bezorg/haal pakketje van A naar B, versla gemeen monster X of maak object Y. Dat maakt het niet meteen slecht.
Nee dat klopt, maar vooral fetch quests worden wel vaak verhuld met een stuk verhaal in een sidequest. Dat miste ik een beetje in het spel. Ze waren er wel maar vrij weinig. Het meeste waren toch steeds dezelfde soort puzzels en schatkisten zoeken. Op zich niet erg hoor, maar als het spel dan zo groot is dan wordt het een beetje eenzijdig. Al die verschillende skins verzamelen van elk wapen en uitrusting hoeft van mij gewoon niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nee de skins hebben weinig tot geen nut. De wapens waren wel een leuke toevoeging al blijf je toch meestal bij de "bestpassende" voor je speelstijl.
Dat ze in de loop van het spel na een paar patches nu ook 3 snelkoppeling settings hebben is wel fijn.
Ik zie het als een soort Botw (zelda) clone, maar eentje die zeker geslaagd is. Het alternatief is toch beperkter ontdekken (minder open wereld) of geforceerd een bepaalde verhaal thread volgen. De opvulling en uitwerking mag aan getweaked worden, maar ja ubisoft is eigenlijk altijd hetzelfde. Als het eenmaal verkocht is vervalt de ondersteuning min of meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 09:15
Cascade schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:45:

Main game afgerond, dat was ok.
DLC 1 Martelgang. Hier kreeg ik het benauwd van. Op het moment dat je moet vliegen/schieten/springen naar een volgende bullseye op een timer trek ik het niet meer en haak ik vrij snel af ("git gud!" -> nee, helemaal geen zin in nu). Laat mij lomp vechten of puzzelen en minder afhankelijk van behendigheid zijn.
DLC 2 China-style was even ok, leuke setting maar teveel van hetzelfde. Ook geen zin meer in.
DLC 3 The Lost Gods heel snel laten liggen, dat top-down perspectief vind ik he-le-maal niks.

Ondertussen aan Valhalla begonnen en uitgespeeld, 160 uur op de teller. Ook wel weer gezien.

Voorlopig raak ik Fenyx Rising en Valhalla niet meer aan. Misschien over een paar maanden weer.

Ik heb ook zin in wat nieuws, ik ben erg benieuwd in Biomutant dat over een paar dagen uit komt. O ja, en Far Cry 6 moet opschieten ;-)
Dat je iets na 160 uur wel gezien hebt kan ik begrijpen 8)7

Je hebt er je geld dan toch uitgehaald denk ik.

Ik ben dit weekend begonnen aan Immortals Fenyx Rising, na in 2021 het fantastische AC Odyssey uit te spelen.
Deze game, van dezelfde ontwikkelaars, doet me erg denken aan die game. So far so good, de puzzel elementen van blijkbaar BOTW zijn wat anders, maar de GUI en loot ja, dat is gewoon Odyssey.

Nog niet gevonden hoe ik een mount kan regelen, ben nog maar 2 uur ver of zo. We zien wel, ben nu gewoon overal een beetje aan het ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Satangel schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:29:
[...]

Dat je iets na 160 uur wel gezien hebt kan ik begrijpen 8)7

Je hebt er je geld dan toch uitgehaald denk ik.

Ik ben dit weekend begonnen aan Immortals Fenyx Rising, na in 2021 het fantastische AC Odyssey uit te spelen.
Deze game, van dezelfde ontwikkelaars, doet me erg denken aan die game. So far so good, de puzzel elementen van blijkbaar BOTW zijn wat anders, maar de GUI en loot ja, dat is gewoon Odyssey.
Heel veel plezier met Immortals Fenyx Rising, wij zijn na het uitspelen begonnen aan de DLC's. Maar wat is de DLC A New God moeilijk met die puzzels pff.. :X
Nog niet gevonden hoe ik een mount kan regelen, ben nog maar 2 uur ver of zo. We zien wel, ben nu gewoon overal een beetje aan het ontdekken.
Volgens mij unlock je een mount pas wanneer je er een weet te temmen en dit kan bijna direct in het begin van de game zover ik mij nog kan herinneren :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan mounts ook kopen en er zijn mounts als quest reward. Als je ergens iets ziet lopen dat op een paard lijkt kan je het meteen vangen.
Ik vond zelf de dlc wel leuk, a new god is wel het meest "puzzel"-achtige, maar je krijgt ook wat extra vaardigheden die het makkelijker maken. Ik hoop dat ze die ook in het vervolg stoppen.
@Satangel ik hoop dat je wel doorhebt dat je reageert op een post van ruim anderhalf jaar geleden ;)
Klinkt verder alsof ik Odyssey eens zou moeten proberen. Ik snap de vergelijking met botw wel, maar de puzzels van botw zijn wat beter gebalanceerd en iets gevarieerder. Bij dit spel (fenyx) heb je veel meer vrijheid in hoe je het wil oplossen en zitten er ook wat meer "scherp getimede" elementen (weekly quests)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@rockhopper Odyssey is echt een geweldig spel, heb je die nog nooit gespeeld? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nee, ik ben geen super gamer. Meeste spellen grijpen me niet en de paar die me wel bevallen speel ik dan erg veel (als ik dus speel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
  • Laatst online: 09:15
rockhopper schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:10:
Je kan mounts ook kopen en er zijn mounts als quest reward. Als je ergens iets ziet lopen dat op een paard lijkt kan je het meteen vangen.
Ik vond zelf de dlc wel leuk, a new god is wel het meest "puzzel"-achtige, maar je krijgt ook wat extra vaardigheden die het makkelijker maken. Ik hoop dat ze die ook in het vervolg stoppen.
@Satangel ik hoop dat je wel doorhebt dat je reageert op een post van ruim anderhalf jaar geleden ;)
Klinkt verder alsof ik Odyssey eens zou moeten proberen. Ik snap de vergelijking met botw wel, maar de puzzels van botw zijn wat beter gebalanceerd en iets gevarieerder. Bij dit spel (fenyx) heb je veel meer vrijheid in hoe je het wil oplossen en zitten er ook wat meer "scherp getimede" elementen (weekly quests)
Temmen nog niet gelukt, vanavond nog eens proberen. Ik volg deze Youtube video.

https://www.youtube.com/watch?v=ye8VHaAA2Ec

Leuk spel tot nu toe, betwijfel dat ik er 100+ uur in ga steken maar uitspelen moet wel lukken. Vind de combat snel tegensteken in vergelijking met bvb God of War maar goed, niets is perfect.

AC Odyssey kan ik alleen maar aanraden, schitterende game vond ik dat. Maakte heel goed gebruik van Ryzen zijn multiprocessors, weet ik nog. Waren een 20-tal verschillende eilanden waar je naar toe kon varen met je boot (ook piraten gevechten op zee dus, boot kon je upgraden enz) , en elk eiland had zo'n beetje zijn eigen bouwstijl en verhaal.
Was wel veel hetzelfde natuurlijk maar het boeide me toch genoeg om alle regios volledig te exploren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Satangel schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Temmen nog niet gelukt, vanavond nog eens proberen. Ik volg deze Youtube video.

https://www.youtube.com/watch?v=ye8VHaAA2Ec

Leuk spel tot nu toe, betwijfel dat ik er 100+ uur in ga steken maar uitspelen moet wel lukken. Vind de combat snel tegensteken in vergelijking met bvb God of War maar goed, niets is perfect.

AC Odyssey kan ik alleen maar aanraden, schitterende game vond ik dat. Maakte heel goed gebruik van Ryzen zijn multiprocessors, weet ik nog. Waren een 20-tal verschillende eilanden waar je naar toe kon varen met je boot (ook piraten gevechten op zee dus, boot kon je upgraden enz) , en elk eiland had zo'n beetje zijn eigen bouwstijl en verhaal.
Was wel veel hetzelfde natuurlijk maar het boeide me toch genoeg om alle regios volledig te exploren.
Ah super om te horen d:)b

Pagina: 1 2 3 4 Laatste