Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 19:02

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat paard is een "unique" paard, de moeilijkste categorie om te vangen (wel het beste soort om op te rijden). Als je net begint en van het start eiland de oversteek maakt naar "valley of the springs" zit er net ten zuiden van de eerste vault die je tegenkomt een groep "gewone paarden" (in dit geval blauwe herten dacht ik). Een stuk makkelijker om te vangen. Anders gezegd, je zou casual al een paard kunnen hebben voordat je bij de hall of gods bent.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 12:39
Paarden vangen is gelukt!

Begin de combat ook meer en meer te appreciëren. Leuk leuk, echt heeeeeeeeel veel van die gates of Tartaros te vinden zeg. Overal wel iets te doen.

Heb ook al die gevonden waar je een soort pinball machine naspeelt, cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De combat is lekker divers, al kan je vrij gemakkelijk jezelf overpowered maken. Vooral god powers (en deze geboost) samen met potions maken het spel eigenlijk te makkelijk, zelfs op nightmare.
Maar er zitten ook dingen bij die ik zelf lastig onder de knie kreeg (of nog steeds niet kan), parry werkt bij mij pas goed tijdens de 2e play through. En dodge lukt me gewoon niet. (ik zal de timing wel niet begrijpen)
Zelf ben ik ook meer van de sword en vooral de bow, axe gebruik ik bijna nooit. Maar dat zal ook persoonlijk zijn.
Tegenwoordig speel ik slechts korte sessies, meer om met de dailies crediet op te bouwen om dingen in de store "gratis" mee te pakken. Inmiddels al een heel eind op weg. Dan zie je ook dat uiteindelijk upgrades ook een grens hebben. Potions kan je bijvoorbeeld verlengen tot maximaal 60 seconden extra duur.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Na dikke maand nog niet beu, al heb ik niet superveel tijd gehad. Zit iets van 35 uur ver id game nu, probeer echt wel alles te zien in elke regio en vaults 100% te clearen.

So far so good! Heb echt niet de indruk ooit id problemen te komen tijdens combat, met die potions kan je idd altijd winnen. Gewoon een kwestie van goed dodgen en lang genoeg vechten.

Hadden beter naar God of War gekeken, die Valkyrie fights waren notoir moeilijk en hadden elk een beetje een specifieke counter tactiek.

Puzzels toch heel leuk en inventief soms, echt goed gevonden eigenlijk. Ja, topgame hoor, aanrader voor iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Satangel Ik ben benieuwd wat je van de vault "messenger's path" maakt. De potions zijn verder wel erg overpowered, iets waar ze zelf naar verwijzen in één van DLC's (die dus zonder potion is). Als je éénmaal een eind ge-upgrade bent heb je ze ook niet meer nodig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
https://www.videogameschr...tals-fenyx-rising-sequel/

Sequel is dus gecanceld :( Heel jammer.

Het zal bij de base game + 3 DLC's blijven dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:07
Satangel schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:41:
https://www.videogameschr...tals-fenyx-rising-sequel/

Sequel is dus gecanceld :( Heel jammer.

Het zal bij de base game + 3 DLC's blijven dus....
Zonde, vond het echt een mooie game om te spelen, erg van genoten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Slecht nieuws, in plaats van vernieuwend en innovatief, of in ieder geval iets wat "origineler" is gaan we meer van hetzelfde krijgen. Begrijpelijk ergens als je ziet dat de game 70% minder opbrengt dan een Assassin's Creed maar voor mij was dit game of the year 2020/21.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
Deze week begonnen met Fenyx Rising (op de Switch). Ik weet dat ik niet super goed ben ik games spelen, maar ik loop nu al vast. Ik moet een kapotte brug oversteken. Op een gegeven moment sta ik op de brug en zie een paar oplichtende paddestoelen (ik weet niet hoe deze dingen heten). Ik spring in het water en klim omhoog. Deze dingen heb ik verzameld, maar dan? Ik loop hier vast. De klim omhoog is te lang. Komt iemand dit bekend voor?

Edit: Laat maar, die verzamelde blauwe dingen kan ik tijdens de klim gebruiken om weer energie te krijgen. Pfff… het duurde even voordat ik dit door had. :)

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 29-07-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 13:56
. De klim omhoog is te lang. Komt iemand dit bekend voor?

Edit: Laat maar, die verzamelde blauwe dingen kan ik tijdens de klim gebruiken om weer energie te krijgen. Pfff… het duurde even voordat ik dit door had. :)
Komt ergens nog bekend voor.
Af en toe zaten er wat lastige stukjes in de game.
Bevalt ie een beetje onderhand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 15:15
rockhopper schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:40:
Slecht nieuws, in plaats van vernieuwend en innovatief, of in ieder geval iets wat "origineler" is gaan we meer van hetzelfde krijgen. Begrijpelijk ergens als je ziet dat de game 70% minder opbrengt dan een Assassin's Creed maar voor mij was dit game of the year 2020/21.
De kans dat een sequel vernieuwd en innovatief gaat zijn is sowieso al erg klein, zeker bij Ubisoft :)
Ik vond Fenyx Rising best lekker weg spelen destijds (PS4). Er was wat kritiek dat het een Breath of the Wild kloon was, maar ik vond Fenyx Rising zelf een stuk leuker. Breath of the Wild is een stuk complexer en biedt meer vrijheid, maar dat zoek ik niet zo in dit soort spellen. Echt veel zin in een sequel heb ik trouwens sowieso niet, het was een leuke afwisseling, maar wat mij betreft is het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik bedoelde dan ook niet dat de sequel vernieuwend of innovatief zou worden, maar ik bedoelde het spel zelf.
Botw kloon zou ik het niet noemen, maar het is wel een zelfde soort spel waarbij je open wereld verkend, losjes een verhaallijn volgt er puzzles op te lossen zijn. Of deze nou shrines of vaults noemt...

Het is wel een soort spel waar ik naar op zoek was en ik zou een polynesische versie verwelkomen.

Het is verder wel een ander verhaal om welk spel dan ook echt met BOTW (of TOTK) te vergelijken, er gaat bij nintendo echt veel meer tijd, manuren, geld en aandacht naar hun zelda spelen. Deze zijn nagenoeg allemaal tijdloos en leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Stef120 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:21:
[...]

Komt ergens nog bekend voor.
Af en toe zaten er wat lastige stukjes in de game.
Bevalt ie een beetje onderhand?
Ik zit nog niet echt in het verhaal. Ik vind de intro en sommige scènes tussendoor te langdradig.
Verder wel een leuk spel. Voor het eerst dat ik echt een ‘open wereld’ spel speel. Normaal gesproken voel ik me snel verloren. Gelukkig krijg je middels de meter midden bovenin het scherm redelijk wat hulp voor waar je naar toe moet. Het geeft overigens aardig wat voldoening als je een opdracht hebt voltooid.
Zelf ben ik totaal geen ervaren gamer (ik heb het spel op de middelste moeilijkheidsgraad ingesteld) en daarnaast heb ik gemiddeld een half uur per dag de tijd om te gamen. Ik denk dat ik daarom nog wel een lange tijd zoet zal zijn met dit spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hele spel met alle vaults zit tussen de 60 en 90 uur (beetje afhankelijk van je speel ervaring) al kan je het ook in veel minder tijd uitspelen. Dan tel ik de DLC even niet mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:44

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
rockhopper schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:40:
Hier ook want wat was dit geweldig spel, een aangename verrassing zelfs!

De humor tussen die goden was alleen al goud, tijdens het spelen lagen we heel vaak dubbel van het lachen. Mijn bonusvader is het spel juist om die reden leuk gaan vinden want eerst leek hem dit spel niks.

Die puzzels waren soms best lastig maar wel heel creatief bedacht dus een groot compliment voor hun level design. Vooral die in de DLC's pff..

Wij zitten inmiddels alweer aan het eind van onze new game+.. hadden zo gehoopt dat dit spel ooit een vervolg zou krijgen, maar met het slechte nieuws dat het vervolg in de prullenbak is gegooid is die hoop er niet meer.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Wauw, ik zit steeds lekkerder in het spel. Ik kan de conversaties en humor al meer waarderen. @G_Dragon Je hebt gelijk dat de humor een positief punt is aan dit spel!
Zojuist zeer verrast, ik had alleen nog maar de proloog gespeeld. Ik ben benieuwd hoe ver ik in dan in het spel zit. :) Oef.
Het ziet er overigens op een Switch Lite zeer mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@meesje Geen idee wat er exact onder proloog valt, maar het spel begint eigenlijk pas als je bij de Hall of Gods bent.
Humor moet net je ding zijn, ik vond het wel leuk erbij. De animaties zijn ook leuk als je even idle staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
rockhopper schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:01:
@meesje Geen idee wat er exact onder proloog valt, maar het spel begint eigenlijk pas als je bij de Hall of Gods bent.
Humor moet net je ding zijn, ik vond het wel leuk erbij. De animaties zijn ook leuk als je even idle staat.
Het woord proloog werd zelfs in het spel genoemd, heb ik niet verzonnen. :)
Maar dat is inderdaad rond de HoG. Er gaan dus nog flink wat uren inzitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Geniet ervan, met de dlc erbij kan je jezelf er makkelijk 100 uur mee vermaken. Ik moet zeggen dat ik bij de tweede keer spelen ik fastforward tijdens het verhaal, dus ik ben het een en ander alweer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Erg jammer dat Ubisoft niet doorgaat met deze IP… erg leuk spel. Ik zou deze voor de Switch willen aanschaffen, klopt het dat alleen de standaard editie als fysieke game te koop is? Moet je voor de gold edition een digitale aankoop doen? Ik heb namelijk in het geval van de Switch liver een fysiek exemplaar.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:23

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

_Dune_ schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:44:
Erg jammer dat Ubisoft niet doorgaat met deze IP… erg leuk spel. Ik zou deze voor de Switch willen aanschaffen, klopt het dat alleen de standaard editie als fysieke game te koop is? Moet je voor de gold edition een digitale aankoop doen? Ik heb namelijk in het geval van de Switch liver een fysiek exemplaar.
Ik kan hem zo snel niet vinden nee. Maar voor die 15 euro die hij nu digitaal kost, zou ik me er ook weer niet al te druk over maken :P.
https://www.nintendo.com/...sing-gold-edition-switch/

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bart ® schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:52:
[...]

Ik kan hem zo snel niet vinden nee. Maar voor die 15 euro die hij nu digitaal kost, zou ik me er ook weer niet al te druk over maken :P.
https://www.nintendo.com/...sing-gold-edition-switch/
Het gaat mij ook niet om de prijs. 😄 Meer om stekkers die uit stores of digitale versies getrokken kunnen worden… als ik kijk hoeveel games van zeg de afgelopen paar jaar stekkers uitgetrokken zijn, terwijl mijn neefje en nichtje van 10 en 7 zich nog enorm kunnen vermaken met de SEGA Megadrive van mijn broers en mij, welke nu 30+ jaar oud is. 😃

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1 2 3 4 Laatste