NMe schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:41:
Hmm, ik word een beetje oud denk ik. De laatste 3D-Zelda's die ik gespeeld heb waren die op de N64, verder alleen alle top-down Zelda's die daarna uitgekomen zijn. Breath of the Wild is toch wel heel erg wennen voor me.

Het helpt voor mij ook niet dat het begin van de game meteen al een heel groot "zoek het zelf maar uit"-gehalte heeft en ik als pc-gamer moeite heb met wennen aan het zelf moeten bedienen van de camera. De helft van de tijd lopen tegenstanders door me heen achter de camera en dan moet ik maar zien dat ik de juiste kan op kijk terwijl ik intussen zonder te zien wat er gebeurt verdedig en aanval.
spoiler: Niet echt een spoiler, maar voor de zekerheid...Kan het trouwens kloppen dat je al voor twee van de eerste vier shrines naar buff food moet kijken? Of zijn er manieren om daar te komen zonder cold resistance?
spoiler:Als één van die 2 overgebleven shrines die boven op de berg is, naast het huisje waar je moet houthakken; dan hoeft dat niet perse met speciaal voedsel. Als je zorgt dat je aan de andere kant van de berg omhoog loopt, kan je zonder al te veel extra inspanning naar boven komen. Tussendoor even oppeppen met een appel, zwam of peper en je redt het wel om binnen te komen.
Mijn vraag:
spoiler:Hoe weet je of de houthakopdracht voltooid is? Na tig bomen ben ik naar de oude man terug gewandeld, maar hoorde niks...
NMe, wat is het lock-knopje?
En hoe gooi ik in nu toch groente enzo in een pan? Als ik de cirkel met pijl boven de pan heb, gooit Link vrolijk alles ernaast.
Ik vind het tot nu toe trouwens een zeer fantasierijk spel. Heb nog nooit eerder Zelda gespeeld en dit bevalt op zich wel.
Mijn dochter van bijna 3: "Papa, mag het Engeltje nog een keertje springen?"

Hero of Time schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:49:
[...]
Zoals er op 't scherm is uitgelegd en je met + altijd terug kunt vinden onder de tab 'system'.

Hint: iets met een schouderknop/trigger zoals bij de N64.
Ben ook begonnen, echt geweldig. Enorm uitzicht. Ben wel een paar keer dood gegaan, 1x door niet echt op te letten waar ik liep en zo de afgrond in ging. Je komt ook genoeg defecte guardians tegen. Als er dan opeens een begint te bewegen schrik je je rot, want van de demo's en video's weet je dat 1 schot dood betekend.
Heb genoeg eten gevonden, maar nu nog een manier vinden om wat te koken.
Het grootste punt van gewenning is dat je niet meer met B aanvalt, maar met Y. Heb dus met enige regelmaat dat ik of m'n wapen opberg of ga rennen ipv een vijand aanval.

Vind het ook vervelend dat de camera dicht op je staat, zo zie je dus niet wat er 1 meter achter je gebeurt en kan je makkelijk beslopen worden door een vijand. Of in mijn geval, ongemerkt een afgrond in lopen.
Ik ben ondertussen bij die
spoiler:laser-robot, of hoe het ding ook mag heten
meermaals achter elkaar doodgegaan, dus heb ik hem maar ontweken. Kan ook. En ik heb warempel 1x een straal gedodget.
Als je de controls van Uncharted gewend bent, doe je hier inderdaad veel dingen fout. Hoe vaak ik niet een mep dacht uit te delen en dan sprong/niks deed/iets wegstopte, is niet meer te tellen op 2 handen. Went vanzelf wel, tot ik weer Uncharted gespeeld heb, waarschijnlijk.
Hetzelfde met afgronden. Drake stopt automatisch, hangt automatisch en blijft op boomstammen en dergelijk staan. Link is een koekenbakker die vrolijk zijn dood tegemoet wandelt.

Daarmee loop je dus meteen heel anders door het spel, want elke stap kan je laatste zijn.
[
Voor 44% gewijzigd door
Jorgen op 04-03-2017 17:24
]