Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

sjaak88 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:26:
[afbeelding]
Er was er maar 1 binnengekomen vandaag ben toch wel blij ermee mooiste Amiibo die ik heb.
Nah, smaken verschillen. Toen ik vanochtend bij MM was lagen alle 5 amiibo er. Heb archer, rider en scholar gekocht en toen ik een uur later terug kwam (meningsverschil over prijs van amiibo) lagen alleen bokoblin en guardian er nog.
Sir_Hendro schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:10:
[...]
Ew Nederlands in een spelletje. Ik heb snel mijn region gewijzigd naar de UK.
Daar hoef je toch je region niet voor te wijzigen ? Ik woon voor de WiiU in NL, maar taal staat op UK.
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:12:
Ik ben dus gewoon vermoord door 3 basisbeestjes (van die lopende varkentjes). Waarom? Omdat 2 er zo slim waren om lange stokken in het vuur te houden en vervolgens te gebruiken tegen mij.
Klinkt bekend, ik had een bijl maar dat schiet ook niet op. Zal eens op zoek naar iets langers of om mee te gooien.

[ Voor 42% gewijzigd door Goner op 03-03-2017 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Opgehaald, uitgepakt en nu eens kijken hoe het allemaal werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E8MsA0ETpDs7sDh6i9xbJQx1/thumb.jpg

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Hero of Time schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:12:
Opgehaald, uitgepakt en nu eens kijken hoe het allemaal werkt.
[afbeelding]
Ben zo jaloers op je master sword! :9~ Wie weet kan ik er ooit 1 overnemen voor een leuk prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op de doos staat Master Sword of Resurrection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Hero of Time schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:17:
Op de doos staat Master Sword of Resurrection.
Thanks! Marktplaats maar in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik krijg het idee dat het bewegende driehoekje meer informatie aanduidt. Hoe (met welke knop) kom ik daar? (BotW, Switch)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Volgens mij is dat niks, maar een eindemarkering.

Ben wel blij met de moeilijkheidsgraad. Alleen wat minder dat je schild een cracker is en je wapen een soort natte tosti.

spoiler:
Een of ander steenmonster is pretty annoying. 2x kunnen raken voordat mijn bompijlen op waren. Ben er maar van weggelopen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik heb het spel vol op gespeeld vandaag/
Geen last van frame drops gehad.
Maar ik erger me aan steeds zwaarden zoeken .
Ze hadden eigenlijk een standaard zwaard (Low powered) die niet kapot gaat moeten geven
En de sterkere zwaarden gewoon moet zoeken en kapot kunnen gaan
Want ik zit vaak zonder zwaard en ik explore veel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sugocy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 10:17
Señor Sjon schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 01:37:

Ben wel blij met de moeilijkheidsgraad. Alleen wat minder dat je schild een cracker is en je wapen een soort natte tosti.

spoiler:
Een of ander steenmonster is pretty annoying. 2x kunnen raken voordat mijn bompijlen op waren. Ben er maar van weggelopen.
Ik had dit ook. Loop ik door het bos naar de prachtige geluiden te luisteren, denk ik, he die paddenstoelen kan ik gebruiken. Pak de eerste op en .... chaos _/-\o_

Oplossings tip:
spoiler:
Bommen werkte niet. Toen ik zag dat hij zijn armen verloor en uit de grond telkens nieuwe regenereert viel me op dat hij een paar seconde bukt. Boven op zijn rug zit zijn zwakke plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88

spoiler:
Het is geen zelda wat je gewent bent, dus ook qua combat moet je anders denken! Niet meer het nieuwe item uit de dungeon waarmee je de baas verslaat als je hem in de oog raakt bv. Nee dit is heel anders, geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 10:37
Weet iemand hoe de amigo's geactiveerd kunnen worden in de Wii U versie. Er gebeurt niks bij ons.

We dachten zelfs dat de wii u controller kapot is maar in Super Smash werken ze well!

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolliebolly
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-07 16:29
Dit is de eerste Zelda game die ik speel en ben erg verrassend nadat de art stijl van de game erg mooi is en de combat perfect is vind ik een open world keuze een top idee.

Ik zit alleen wel al enige tijd vast bij het zoeken naar de laatste shrine zodat ik mijn paraglider krijg. Klopt het dat ik hiervoor her besneeuwde gebied in moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconius
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-08 16:03
KaiTak schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:08:
Weet iemand hoe de amigo's geactiveerd kunnen worden in de Wii U versie. Er gebeurt niks bij ons.

We dachten zelfs dat de wii u controller kapot is maar in Super Smash werken ze well!

iemand een idee?
Ik ga ervan uit dat de Wii u versie dezelfde procedure hanteert als de switch versie. (speel alleen de switch versie)

1. Activeer en registreer je amiibo op de console (http://en-americas-suppor...bo-and-give-it-a-nickname)
2. op het startscherm van Zelda nadat je de game gestart heb vanuit het WiiU menu moet je in plaats van Continue kiezen voor Amiibo en daar de functie aanzetten (staat standaard uit)
3. je krijgt nu ingame de Amiibo rune als keuze tussen de runes. Kies deze en scannen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volgens mij is dat niks, maar een einde markering.
Op sommige momenten stond er namelijk "..." en niet op de manier van "je weet wat ik bedoel" of "nu komt er iets waar je zelf je fantasie de vrije loop mag laten", maar meer als "deze tekst loopt in de volgende tekstwolk verder". Zie wel dat op andere plekken, (A) voldoende is voor meer tekst. Heel vreemd, want ik lijk dingen te missen, maar misschien is het niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sugocy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 02:11:
[...]

Ik had dit ook. Loop ik door het bos naar de prachtige geluiden te luisteren, denk ik, he die paddenstoelen kan ik gebruiken. Pak de eerste op en .... chaos _/-\o_

Oplossings tip:
spoiler:
Bommen werkte niet. Toen ik zag dat hij zijn armen verloor en uit de grond telkens nieuwe regenereert viel me op dat hij een paar seconde bukt. Boven op zijn rug zit zijn zwakke plek.
spoiler:
Met een bom kan je zijn armen er weer afblazen en dan is ie even van zijn a propos. Zo heb ik een paar keer een bompijl op zijn rug gekregen. Doet wel aardig wat schade. Maar als hij mij raakt is het bijna instant dood.

Wapens gaan snel stuk wanneer ze geblokt worden. Had wel gehoopt dat zwaarden e.d. iets langer meegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:02
KaiTak schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:08:

iemand een idee?
Amiibo's werken vanaf een bepaald moment pas in de game (volgens mij na de eerste shrine ofzo). Dan moet je de amiibo functie aanzetten in de settings. Standaard staat die uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 04-03-2017 11:27 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Is er al een Google maps style world map te vinden van Breath of the Wild met alle locaties? :P

Kwestie van tijd denk ik :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zeror schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:48:
Is er al een Google maps style world map te vinden van Breath of the Wild met alle locaties? :P

Zou wel erg snel zijn, maar je weet natuurlijk niet hoeveel uur sommige mensen al in de game hebben gestoken.

Vind overigens het "volg de Sheikah-steen" nog best lastig, want waar zie je dat? Niet op de gewone map, toch? En waarom heb ik in vredesnaam een locatie op de map, genaamd "game over"?

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 04-03-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
Draconius schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:59:
[...]

Ik ga ervan uit dat de Wii u versie dezelfde procedure hanteert als de switch versie. (speel alleen de switch versie)

1. Activeer en registreer je amiibo op de console (http://en-americas-suppor...bo-and-give-it-a-nickname)
2. op het startscherm van Zelda nadat je de game gestart heb vanuit het WiiU menu moet je in plaats van Continue kiezen voor Amiibo en daar de functie aanzetten (staat standaard uit)
3. je krijgt nu ingame de Amiibo rune als keuze tussen de runes. Kies deze en scannen maar!
Bedankt. ik heb de stappen gevolg maar het werkt niet. Ik ga wel ff mailen met Nintendo TD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:02
Jorgen schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:52:
[...]

Zou wel erg snel zijn, maar je weet natuurlijk niet hoeveel uur sommige mensen al in de game hebben gestoken.

Vind overigens het "volg de Sheikah-steen" nog best lastig, want waar zie je dat? Niet op de gewone map, toch? En waarom heb ik in vredesnaam een locatie op de map, genaamd "game over"?
Het Sheikah-steen volgen icoon staat op je (mini-)map. Misschien moet je even je map (-) openen om te kijken en 'aan' te zetten?
Die locatie "Game over" is bedoelt zodat je weet waar je dood ging. Stel je was bezig met het pakken van een kist, dan zie je waar die is..? En natuurlijk om te zien dat je gefaald hebt... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Xerox op 04-03-2017 12:36 ]

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, ik word een beetje oud denk ik. De laatste 3D-Zelda's die ik gespeeld heb waren die op de N64, verder alleen alle top-down Zelda's die daarna uitgekomen zijn. Breath of the Wild is toch wel heel erg wennen voor me. :D Het helpt voor mij ook niet dat het begin van de game meteen al een heel groot "zoek het zelf maar uit"-gehalte heeft en ik als pc-gamer moeite heb met wennen aan het zelf moeten bedienen van de camera. De helft van de tijd lopen tegenstanders door me heen achter de camera en dan moet ik maar zien dat ik de juiste kan op kijk terwijl ik intussen zonder te zien wat er gebeurt verdedig en aanval. :+

spoiler: Niet echt een spoiler, maar voor de zekerheid...
Kan het trouwens kloppen dat je al voor twee van de eerste vier shrines naar buff food moet kijken? Of zijn er manieren om daar te komen zonder cold resistance?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
NMe schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:41:
Hmm, ik word een beetje oud denk ik. De laatste 3D-Zelda's die ik gespeeld heb waren die op de N64, verder alleen alle top-down Zelda's die daarna uitgekomen zijn. Breath of the Wild is toch wel heel erg wennen voor me. :D Het helpt voor mij ook niet dat het begin van de game meteen al een heel groot "zoek het zelf maar uit"-gehalte heeft en ik als pc-gamer moeite heb met wennen aan het zelf moeten bedienen van de camera. De helft van de tijd lopen tegenstanders door me heen achter de camera en dan moet ik maar zien dat ik de juiste kan op kijk terwijl ik intussen zonder te zien wat er gebeurt verdedig en aanval. :+

Kan het trouwens kloppen dat je al voor twee van de eerste vier shrines naar buff food moet kijken? Of zijn er manieren om daar te komen zonder cold resistance?
spoiler:
Je kan er op andere manieren komen. Je moet even het 'warme' gebied verkennen, dan goed zoeken en een actie ondernemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Mijn paard zit vast tussen water en een brug :( net geen mogelijkheid meer los te krijgen :( iemand een idee?

Game is trouwens echt fantastisch speelt heerlijk weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
Señor Sjon schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:40:
[...]

spoiler:
Met een bom kan je zijn armen er weer afblazen en dan is ie even van zijn a propos. Zo heb ik een paar keer een bompijl op zijn rug gekregen. Doet wel aardig wat schade. Maar als hij mij raakt is het bijna instant dood.

Wapens gaan snel stuk wanneer ze geblokt worden. Had wel gehoopt dat zwaarden e.d. iets langer meegingen.
spoiler:
Ik blijf rondjes rennen, aanvallen ontwijken tot-ie 3 seconde ligt. Dan klim ik op hem, he is rock right, en als ik bovenop hem ben pak ik mijn hamer en rammen maar. Prachtige random vijand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
De helft van de tijd lopen tegenstanders door me heen achter de camera en dan moet ik maar zien dat ik de juiste kan op kijk terwijl ik intussen zonder te zien wat er gebeurt verdedig en aanval. :+
Je weet dat je ook een target kunt locken? Maakt het al een stuk makkelijker daarmee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zeror schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Je weet dat je ook een target kunt locken? Maakt het al een stuk makkelijker daarmee. :)
Ah, dat kan? Hoe? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Wat een fantastische game. Gister 12 uur zitten gamen en zit nu ook alweer even. Na eerste gedeelte word de game nog leuker. Eindelijk paard tot je beschikking, betere moves tijdens combat. Ondertussen een tempel of 10 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals er op 't scherm is uitgelegd en je met + altijd terug kunt vinden onder de tab 'system'. ;)
Hint: iets met een schouderknop/trigger zoals bij de N64. :P

Ben ook begonnen, echt geweldig. Enorm uitzicht. Ben wel een paar keer dood gegaan, 1x door niet echt op te letten waar ik liep en zo de afgrond in ging. Je komt ook genoeg defecte guardians tegen. Als er dan opeens een begint te bewegen schrik je je rot, want van de demo's en video's weet je dat 1 schot dood betekend.

Heb genoeg eten gevonden, maar nu nog een manier vinden om wat te koken.

Het grootste punt van gewenning is dat je niet meer met B aanvalt, maar met Y. Heb dus met enige regelmaat dat ik of m'n wapen opberg of ga rennen ipv een vijand aanval. |:( Vind het ook vervelend dat de camera dicht op je staat, zo zie je dus niet wat er 1 meter achter je gebeurt en kan je makkelijk beslopen worden door een vijand. Of in mijn geval, ongemerkt een afgrond in lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Op de Wii U met de ZL knop. De knop waarmee je schild gebruikt. Welke knop dat op de Switch is, weet ik niet.
Flabergasted schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:34:
[...]

Ja hoor Pro Controller werkt perfect !
Ik kon de Wii Pro controller (degene die nog met kabelaan een wiimote vastzit) niet gebruiken. Wordt dus toch een keer kijken voor een Wii U pro controller.

[ Voor 49% gewijzigd door Zeror op 04-03-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Meer mensen die graag japanse voice acting in europese Zelda willen zien?

Ff hier tekenen dan:
https://www.change.org/p/...-the-wild-western-release

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
Ik geniet zo van deze game. Ik moest dat ff kwijt.

Ben tegen een bug aangelopen net. Paard gleed net van heuvel af en zit nu vast tussen een muur en huisje in een dorpje. Krijg hem er niet meer uit.

[ Voor 60% gewijzigd door KaiTak op 04-03-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:52
Hero of Time schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:49:
[...]

Het grootste punt van gewenning is dat je niet meer met B aanvalt, maar met Y. Heb dus met enige regelmaat dat ik of m'n wapen opberg of ga rennen ipv een vijand aanval.
En dat je nu zelf moet springen is ook wel even wennen. En hoe je een koprol doet heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wazzup! schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:58:
[...]

En dat je nu zelf moet springen is ook wel even wennen. En hoe je een koprol doet heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Voor zover dat kleine huppeltje een sprong te noemen is. :P

Thanks trouwens, ik heb beide shrines inmiddels bereikt, al had ik voor een van de twee toch cold resistance nodig. Die andere herkende ik toen ik 'm via de andere kant benaderde van de demo-video's vooraf. :P

Lock-knopje had ik inmiddels ook gevonden inderdaad, dat helpt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Wolliebolly schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:15:
Dit is de eerste Zelda game die ik speel en ben erg verrassend nadat de art stijl van de game erg mooi is en de combat perfect is vind ik een open world keuze een top idee.

Ik zit alleen wel al enige tijd vast bij het zoeken naar de laatste shrine zodat ik mijn paraglider krijg. Klopt het dat ik hiervoor her besneeuwde gebied in moet?
Correct. Zoals in de game wordt aangegeven moet je een 'heat source' zoeken om daar te overleven.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
Sir_Hendro schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Correct. Zoals in de game wordt aangegeven moet je een 'heat source' zoeken om daar te overleven.
Ik vond vlak voordat ik daar was wat pepers waardoor ik gerechten kon maken waarmee ik het langer vol hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolliebolly
[...]

Het is inmiddels gelukt. Bedankt voor de tips 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

Zomaar uit nieuwsgierigheid ; hoe schakel je die torentjes die met een straal volgen en beschieten uit in de ruïnes op het plateau ? Krijg ze zelfs met bomb-arrows niet om ... je kunt ze wel ontwijken, maar ben toch benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Wat een heerlijke game! Ik ga me hier wel een aantal weken mee vermaken. Wel vind ik het bijzonder dat de game zoveel 10'en heeft ontvangen. Er is namelijk één punt waar ik (helaas) niet over te spreken ben, en dat is de performance (Wii U). Zodra het 's avonds wordt, of mistig o.i.d. zakt de framerate dramatisch... Gelukkig mag dat de pret niet drukken, maar jammer is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

spoiler:
Als één van die 2 overgebleven shrines die boven op de berg is, naast het huisje waar je moet houthakken; dan hoeft dat niet perse met speciaal voedsel. Als je zorgt dat je aan de andere kant van de berg omhoog loopt, kan je zonder al te veel extra inspanning naar boven komen. Tussendoor even oppeppen met een appel, zwam of peper en je redt het wel om binnen te komen.

Mijn vraag:
spoiler:
Hoe weet je of de houthakopdracht voltooid is? Na tig bomen ben ik naar de oude man terug gewandeld, maar hoorde niks...

NMe, wat is het lock-knopje?
En hoe gooi ik in nu toch groente enzo in een pan? Als ik de cirkel met pijl boven de pan heb, gooit Link vrolijk alles ernaast.

Ik vind het tot nu toe trouwens een zeer fantasierijk spel. Heb nog nooit eerder Zelda gespeeld en dit bevalt op zich wel.

Mijn dochter van bijna 3: "Papa, mag het Engeltje nog een keertje springen?" ;)
Hero of Time schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:49:
[...]

Zoals er op 't scherm is uitgelegd en je met + altijd terug kunt vinden onder de tab 'system'. ;)
Hint: iets met een schouderknop/trigger zoals bij de N64. :P

Ben ook begonnen, echt geweldig. Enorm uitzicht. Ben wel een paar keer dood gegaan, 1x door niet echt op te letten waar ik liep en zo de afgrond in ging. Je komt ook genoeg defecte guardians tegen. Als er dan opeens een begint te bewegen schrik je je rot, want van de demo's en video's weet je dat 1 schot dood betekend.

Heb genoeg eten gevonden, maar nu nog een manier vinden om wat te koken.

Het grootste punt van gewenning is dat je niet meer met B aanvalt, maar met Y. Heb dus met enige regelmaat dat ik of m'n wapen opberg of ga rennen ipv een vijand aanval. |:( Vind het ook vervelend dat de camera dicht op je staat, zo zie je dus niet wat er 1 meter achter je gebeurt en kan je makkelijk beslopen worden door een vijand. Of in mijn geval, ongemerkt een afgrond in lopen.
Ik ben ondertussen bij die
spoiler:
laser-robot, of hoe het ding ook mag heten
meermaals achter elkaar doodgegaan, dus heb ik hem maar ontweken. Kan ook. En ik heb warempel 1x een straal gedodget. :)

Als je de controls van Uncharted gewend bent, doe je hier inderdaad veel dingen fout. Hoe vaak ik niet een mep dacht uit te delen en dan sprong/niks deed/iets wegstopte, is niet meer te tellen op 2 handen. Went vanzelf wel, tot ik weer Uncharted gespeeld heb, waarschijnlijk.

Hetzelfde met afgronden. Drake stopt automatisch, hangt automatisch en blijft op boomstammen en dergelijk staan. Link is een koekenbakker die vrolijk zijn dood tegemoet wandelt. ;) Daarmee loop je dus meteen heel anders door het spel, want elke stap kan je laatste zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Jorgen op 04-03-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Zeror schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 11:48:

Ja die is er al :) Maar of je hem wilt gebruiken ipv zelf alles te ontdekken moet je zelf weten ;)

http://www.ign.com/maps/t...breath-of-the-wild/hyrule

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jorgen schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:13:
[...]

Mijn vraag:
spoiler:
Hoe weet je of de houthakopdracht voltooid is? Na tig bomen ben ik naar de oude man terug gewandeld, maar hoorde niks...
Het is geen opdracht maar een puzzel om over een obstakel heen te komen. ;)
NMe, wat is het lock-knopje?
De grote schouderbutton aan de linkerkant van je controller. :)
En hoe gooi ik in nu toch groente enzo in een pan? Als ik de cirkel met pijl boven de pan heb, gooit Link vrolijk alles ernaast.
De plus-knop indrukken om naar je inventory te gaan, het ingrediënt kiezen, op A drukken, dan Hold kiezen. Nog maximaal 4 andere ingrediënten ook holden, dan naar een pan lopen en op A drukken. Moet wel een vuurtje onder de pan branden, anders kan het niet. ;)
Ik ben ondertussen bij die
spoiler:
laser-robot, of hoe het ding ook mag heten
meermaals achter elkaar doodgegaan, dus heb ik hem maar ontweken. Kan ook. En ik heb warempel 1x een straal gedodget. :)
Je leert vrij snel wat die dingen zijn en waarom ze je oneshotten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberhoogy
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 19:04
Het kan aan mij liggen maar ik vind de game tot nu toe nogal saai. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen en waar ik moet beginnen. Ik moet een beetje foto's verzamelen met herinneringen ofzo ik vind er tot nu toe weinig aan en zeker niet de hoge cijfer gerechtvaardigd. Misschien dat het nog veranderd hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

uberhoogy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:29:
Het kan aan mij liggen maar ik vind de game tot nu toe nogal saai. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen en waar ik moet beginnen. Ik moet een beetje foto's verzamelen met herinneringen ofzo ik vind er tot nu toe weinig aan en zeker niet de hoge cijfer gerechtvaardigd. Misschien dat het nog veranderd hebben jullie nog tips?
Gewoon doorspelen. De review op de FP omschreef datzelfde gevoel en zegt dat het beter wordt, dus dat neem ik maar op @Paul Hulsebosch's blauwe ogen aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan ben jij gewoon niet het type dat de free-roaming genre leuk vind. Je hebt liever dat voor alles wat je doet en moet doen bij het handje gehouden wordt en dat is nu eens sinds lange tijd niet meer het geval bij een Zelda. Ik vind het geweldig, want hoe goed OoT ook is, en de andere, blijf ik de vrijheid van de eerste Zelda nog echt heerlijk vinden. Ga heen en zie maar of je het overleeft of ergens tegenaan loopt waardoor je niet verder kan.

Die laser schietende bastards zijn al in genoeg video's langs gekomen en er is zelfs een amiibo van. Hoe kan je de naam dan niet weten? 8)7 :P
spoiler:
Het zijn guardians dus.

@NMe, top, weet ik nu ook hoe je moet koken. Vroeg mij al af hoe dat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hero of Time Omdat ik niet alle reviews bekeken heb? Ik heb die van Tweakers globaal gelezen en daarna besloten dat ik deze Zelda ging proberen. Wilde me zo min mogelijk laten spoileren.

@NMe Dan heb ik ik het houthakken goed gedaan. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 04-03-2017 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:35:
[...]

Dan ben jij gewoon niet het type dat de free-roaming genre leuk vind. Je hebt liever dat voor alles wat je doet en moet doen bij het handje gehouden wordt en dat is nu eens sinds lange tijd niet meer het geval bij een Zelda. Ik vind het geweldig, want hoe goed OoT ook is, en de andere, blijf ik de vrijheid van de eerste Zelda nog echt heerlijk vinden. Ga heen en zie maar of je het overleeft of ergens tegenaan loopt waardoor je niet verder kan.
Kweenie, dit is mijn eerste 3D-Zelda sinds OoT en ik mis tot nou toe het gevoel van die Zelda wel. Vooral de muziek, maar de open world-gameplay is ook heel erg wennen.
Die laser schietende bastards zijn al in genoeg video's langs gekomen en er is zelfs een amiibo van. Hoe kan je de naam dan niet weten? 8)7 :P
spoiler:
Het zijn guardians dus.
Niet iedereen houdt van spoilers en dus zal ook niet iedereen die video's hebben bekeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberhoogy
Hero of Time schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:35:
[...]

spoiler:
Het zijn guardians dus.

@NMe, top, weet ik nu ook hoe je moet koken. Vroeg mij al af hoe dat werkte.
Nee dat is het niet ik vind Metroid Prime bijvoorbeeld mijn favoriete spel ooit. Het is meer dat ik gewoon niet zo goed weet wat ik moet doen. Ik hou niet zo van sidequests ik wil gewoon de main quest doen maar het is mij niet helemaal duidelijk wat er moet worden gedaan. Die foto herinneringen vinden is in ieder geval erg traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Metroid prime is geen freeroaming. Dus niet te vergelijken met dit.
Skyrim is bijvoorbeeld freeroaming, horizon new dawn en the Witcher 3 zijn dat ook.

Bedankt aan degene die koken heeft uitgelegd. Snapte er al niets van. :p

Moet zeggen dat ik veel moet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:10
Iemand wat tips met het zoeken van de locaties van de foto's? Heb er redelijk wat moeite mee. Als ik naar het kasteel wil gaan word ik constant uitgemoord door die machines die lasers naar je toe schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:38:
[...]

Kweenie, dit is mijn eerste 3D-Zelda sinds OoT en ik mis tot nou toe het gevoel van die Zelda wel. Vooral de muziek, maar de open world-gameplay is ook heel erg wennen.
Het is zeker wennen, maar zo open is een Zelda sinds de eerste twee niet meer geweest. Muziek is, nu je het zegt, wel iets dat mist. Je hoort heel veel omgevingsgeluid en dat is even wennen, maar ook wel enorm mooi. Overdag vogels die fluiten, in de nacht uilen. Ik zal pas echt kunnen genieten van het geluid en de ervaring die erbij komt als ik verhuist ben. Heb nu geen surround set beschikbaar. :P
[...]

Niet iedereen houdt van spoilers en dus zal ook niet iedereen die video's hebben bekeken. :P
Mjah, kan. Ik vind spoilers ook niet altijd leuk en wil ook graag verrast worden of dingen zelf ontdekken, maar dit is iets wat toch wel redelijk bekend zou moeten zijn.
uberhoogy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:39:
[...]

Nee dat is het niet ik vind Metroid Prime bijvoorbeeld mijn favoriete spel ooit. Het is meer dat ik gewoon niet zo goed weet wat ik moet doen. Ik hou niet zo van sidequests ik wil gewoon de main quest doen maar het is mij niet helemaal duidelijk wat er moet worden gedaan. Die foto herinneringen vinden is in ieder geval erg traag
Zoals Arunia zegt, dat is geen volledig free-roaming. Je bent met Metroid redelijk beperkt in waar je heen kan aan het begin en je speelt langzaam meer vrij. Als je het even niet meer weet, ga je naar plekken terug en probeer je wat nieuwe skills uit die je toen je er eerst langs kwam niet had voor wat nieuws.

Hier is het echt vrij. Je hebt wel een doel, maar hoe je daar komt en wanneer je wat doet is aan jou.

Overigens zei ik eerder dat ik al een paar keer dood was gegaan, maar heb niet het 'Game over' scherm gehad. Eerste keer was ik verdronken, omdat ik in een stuk water kwam waar ik door te weinig stamina niet uit kon klimmen/naar de kant zwemmen. De tweede keer was dus de afgrond inlopen. Ben wel eens heel dicht bij geweest, met nog maar een kwart hartje over. :P

Met het verdrinken heb ik wel geleerd dat die boko's niet kunnen zwemmen, dus zodra ze in het water vallen, zijn ze verslagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberhoogy
Arunia schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:50:
Metroid prime is geen freeroaming. Dus niet te vergelijken met dit.
Skyrim is bijvoorbeeld freeroaming, horizon new dawn en the Witcher 3 zijn dat ook.

Bedankt aan degene die koken heeft uitgelegd. Snapte er al niets van. :p

Moet zeggen dat ik veel moet opzoeken.
Skyrim vond ik ook werkelijk fantastisch. Maar op de een of andere manier kom ik na een volle dag spelen hier maar niet in. Zal wel aan mij liggen hoor. Maar ik heb gewoon geen idee wat ik moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
uberhoogy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:55:
[...]

Skyrim vond ik ook werkelijk fantastisch. Maar op de een of andere manier kom ik na een volle dag spelen hier maar niet in. Zal wel aan mij liggen hoor. Maar ik heb gewoon geen idee wat ik moet doen
Kijken hoe ver je komt naar Hyrule Castle... er is een heftig stuk met guardians maar je kan met niks het kasteel bereiken.. En dan ga je D[OOD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
[...]

Of je kan een recept maken voor de oude man, zodat je een warme coat krijgt (exacte naam vergeten), in zijn huis ligt een boek... Dan moet je niet meer koken...

Daarnaast iemand weet wat ik met die boxen kan doen, die ik krijg van mijn Amiibo guardian? Gaan die open? Zo ja, hoe? :-0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 18:52
marcelproust schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:23:
[...]

Daarnaast iemand weet wat ik met die boxen kan doen, die ik krijg van mijn Amiibo guardian? Gaan die open? Zo ja, hoe? :-0
Ik trek ze vol de lucht in met de magneet en daarna laat ik ze vallen, werkt tot nog toe perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
[...]

Of je kan een recept maken voor de oude man, zodat je een warme coat krijgt (exacte naam vergeten), in zijn huis ligt een boek... Dan moet je niet meer koken...
Ik heb gewoon een torch genomen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Partypsych schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:26:
[...]

Ik trek ze vol de lucht in met de magneet en daarna laat ik ze vallen, werkt tot nog toe perfect.
Oooh! Had ik dit vroeger geweten 8)7 morgen eens uitproberen.
By the way, degene die nog een amiibo Link hebben van SSBM, deze geeft ook iets 'extra'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:03:
[...]

Ik heb gewoon een torch genomen. :9
Dat is toch wel heel mooi aan het spel. Verschillende manieren om problemen op te lossen. Ik heb onderweg een paar keer iets gegeten.

Het is vreemd hoe dit spel de meningen verdeelt. Het is helemaal extreem bij de user reviews op metacritic. Zelf vind ik het tot nu toe erg vermakelijk. Maar ik game verder nooit, dus ik heb weinig referentie materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 19:49
[...]

spoiler: recept
In sommige vijvers zitten baars, als je een beetje je best doet kan je die vangen. Dat plus een zwijn en een peper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
spoiler:
Voor de shrine bij de lodge: na via een omgehakte boom het ravijn te zijn overgestoken, kan je omhoog klimmen. Volg het 'pad' met de plateaus en je komt boven zonder extra stamina aan te leggen.

Overigens markeer ik elke keer de kookplaatsen op de kaart als ik ze tegenkom. Je kan daar time warpen naar een ander dagdeel plus gerechten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de fps drops. Als ik nu dan naar twitch stream kijk zie ik vaak fps drops zijn er problemen ermee of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:36:
Hoe zit het met de fps drops. Als ik nu dan naar twitch stream kijk zie ik vaak fps drops zijn er problemen ermee of?
Dat is de enige klacht die ik heb en tevens de reden waarom deze game, naar mijn mening, geen 10 verdient. Een 10 is in mijn ogen perfect. Zodra ik zowat elke nacht, of wanneer het mistig wordt, dikke fps drops krijg, dan is de game niet perfect.

Verder een top game hoor, maar de fps drops zijn wel hinderlijk. Ik speel overigens op Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
Elke Amiibo, niet zelda, geeft ook items maar geen schatkist(jes).

Verder heb ik net me eerste guardin verslagen. Met deze overwinning ga ik lekker slapen. Wat een game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Zironako schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:54:
Iemand wat tips met het zoeken van de locaties van de foto's? Heb er redelijk wat moeite mee. Als ik naar het kasteel wil gaan word ik constant uitgemoord door die machines die lasers naar je toe schieten.
Bij elke Ranch, misschien niet bij de eerste die je tegenkomt, zit een schilder. Praat met hem, dan laat je een foto zien van je memory die in de 'buurt' zit en geeft hij je tips waar de locatie is. Zo heb ik al 3 memories gehaald en ze zijn verrekt tof zeg!

En anders http://www.ign.com/maps/t...breath-of-the-wild/hyrule bekijken als je er echt niet uitkomt, maar is wel een beetje cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Vandaag voor een quest geprobeerd
spoiler:
zwijnen
te vangen. Uiteindelijk geen een meer te vinden. Vanavond maar weer een keer kijken of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 10:29
Eerste dungeon boss bereikt. Wat een afgang :') Tijd om op zoek te gaan naar meer shrines en goed eten voordat ik die een keer opnieuw probeer.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Lynox schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:53:
Eerste dungeon boss bereikt. Wat een afgang :') Tijd om op zoek te gaan naar meer shrines en goed eten voordat ik die een keer opnieuw probeer.
Had je wel genoeg pijlen? Zonder is namelijk niet te doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 10:29
sjaak88 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:59:
[...]

Had je wel genoeg pijlen? Zonder is namelijk niet te doen ;)
Net niet genoeg om het comfortabel te halen zeg maar. Maar 1 hit KO bij elke aanval is ook niet echt ideaal :)

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Lynox schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:13:
[...]

Net niet genoeg om het comfortabel te halen zeg maar. Maar 1 hit KO bij elke aanval is ook niet echt ideaal :)
Hehe, nee dan ben je inderdaad nog te zwak haha. Genoeg shrines te vinden en geen stamina doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:10
sjaak88 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:15:
[...]

Bij elke Ranch, misschien niet bij de eerste die je tegenkomt, zit een schilder. Praat met hem, dan laat je een foto zien van je memory die in de 'buurt' zit en geeft hij je tips waar de locatie is. Zo heb ik al 3 memories gehaald en ze zijn verrekt tof zeg!

En anders http://www.ign.com/maps/t...breath-of-the-wild/hyrule bekijken als je er echt niet uitkomt, maar is wel een beetje cheaten.
Ah tof, dat van die schilder wist ik niet, zeer handig. Wil het liefst zo min mogelijk guides etc erbij gebruiken; verpest het toch wel een beetje naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Arunia schreef op zondag 5 maart 2017 @ 00:28:
Vandaag voor een quest geprobeerd
spoiler:
zwijnen
te vangen. Uiteindelijk geen een meer te vinden. Vanavond maar weer een keer kijken of het lukt.
Voor de jacht vergeet ik echt te vaak dat je ze ook kunt besluipen.
Meestal rennen ze al weg en loop ik er als een idioot achteraan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
marcelproust schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 19:32:
[...]

Oooh! Had ik dit vroeger geweten 8)7 morgen eens uitproberen.
By the way, degene die nog een amiibo Link hebben van SSBM, deze geeft ook iets 'extra'.
Cryptische spoiler:
spoiler:
Mensen die heb niet hebben zien groen van jaloezie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
KopjeThee schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:09:
[...]

Dat is toch wel heel mooi aan het spel. Verschillende manieren om problemen op te lossen. Ik heb onderweg een paar keer iets gegeten.

Het is vreemd hoe dit spel de meningen verdeelt. Het is helemaal extreem bij de user reviews op metacritic. Zelf vind ik het tot nu toe erg vermakelijk. Maar ik game verder nooit, dus ik heb weinig referentie materiaal.
De hoeveelheid mogelijkheden bij elke uitdaging is enorm! Ik heb uiteindelijk een combinatie gemaakt van voedsel en item gebruik. ;) Je kan bij groepen Bokoblins ook na elk keer feestje in de maand weer anders creatief zijn :P

Nu snel een update met framedrop-fix. Lijkt me op te lossen! Mist, grote weerspiegelingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Veel plezier allemaal met het spelen , Zelda is erg leuk altijd (heb nu geen wii meer ) en zit altijd goed in elkaar .. toch ben ik het met de 10 van Gamer.nl niet eens... Er zitten frame drops in ... dus is niet perfect...

En ik denk omdat het lang geleden is dat er eens een goede game uit kwam voor de Nintendo en zeker voor Zelda dit deels emotioneel (onderbewust ) mee speelt in Enthousiasme .. Een dikke 9,5 net als Horizon is meer op zijn plaats lijkt mij !

Voor de rest is de line up van de switch bagger en hoop ik oprecht dat het snel beter gaat worden en dit een klasse apart wordt ... helaas geen geld voor switch anders zat ik nu aan Zelda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolliebolly
Gandalf68 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:18:
Veel plezier allemaal met het spelen , Zelda is erg leuk altijd (heb nu geen wii meer ) en zit altijd goed in elkaar .. toch ben ik het met de 10 van Gamer.nl niet eens... Er zitten frame drops in ... dus is niet perfect...

En ik denk omdat het lang geleden is dat er eens een goede game uit kwam voor de Nintendo en zeker voor Zelda dit deels emotioneel (onderbewust ) mee speelt in Enthousiasme .. Een dikke 9,5 net als Horizon is meer op zijn plaats lijkt mij !

Voor de rest is de line up van de switch bagger en hoop ik oprecht dat het snel beter gaat worden en dit een klasse apart wordt ... helaas geen geld voor switch anders zat ik nu aan Zelda :)
Als je het niet hebt gespeeld hoe kan je dan oordelen of het de 10 niet waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
zoals ik al aangaf , de framedrops en het feit dat er een stukje emotie in zit door het feit dat dit sinds lange tijd een goede game van Nintendo is ... (en de enige goede game voor de switch op het moment ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
Gandalf68 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:47:
zoals ik al aangaf , de framedrops en het feit dat er een stukje emotie in zit door het feit dat dit sinds lange tijd een goede game van Nintendo is ... (en de enige goede game voor de switch op het moment ) .
Dus omdat het Zelda is, krijgt hij een hoog cijfer?
Het originele Zelda effect is, voor mijn gevoel, ver te zoeken in dit spel. Dit spel geeft veel meer vrijheid, ruimte, rust. Ik kan dit spel moeilijk met de laatste Zelda's vergelijken. Ik vind dit spel hierdoor al heel goed, of het met Zelda + Link was of niet.
Daarnaast heeft elk spel framedrops. Misschien is het bij het ene spel meer dan bij het ander, maar zeker overal waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:31
Ligt er aan hoe je een game beoordeelt of het een 10 is of niet. Als je puur naar het technische kijkt niet maar als je kijkt naar hoe een game iemand in zijn greep kan houden en verschillende mogelijkheden biedt om de game tot een goed einde te brengen dan mogelijk wel. En dat laatste lijkt mij het belangrijkste.

Ik heb mijn slate opgewaardeerd boven op die berg in dat dorp maar zit ondertussen ook krap in de wapens. Die boko's laten nauwelijks fatsoenlijk spul achter en met die bogen van hun kun je nauwelijks schade doen waardoor ik met een chronisch tekort aan pijlen zit. Ik had twee goede bogen maar die zijn ondertussen al kapot. Schiet niet op zo.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gandalf68 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:47:
Oh boehoe, omdat er op specifieke momenten een kans op framedrops is, is het spel gelijk kut en klote en verdient het echt geen 10. :')

Speel het spel eerst eens zelf voordat je een paar critici gaat nablaten. Ik heb nog geen enkele drop gemerkt en dat is ook hoe het hoort. De echte nitpickers vinden altijd wel iets om over te zeiken.

Het echte Zelda gevoel is idd even zoeken, zo anders is het dan de vorige delen, maar dat maakt het echt niet een minder spel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
Het ziet er prima uit in 720p op me 55 inch tv! Frame drops op de Wii U versie zijn wel merkbaar maar dat maakt me allemaal niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb de beste Zelda BotW feature gevonden! _/-\o_ _/-\o_

[YouTube: https://youtu.be/zVAUgv6w16c]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Jongens maak je niet druk als wat vordert in de game zijn er spots waar je pijlen, ijspijlen kunt kopen gewoon. Ik heb nu toch behoorlijk goede wapens. Bogen van 25+ en wapens 30 en hoger met paar uitschieters. 40,45 en 60. Ik heb alleen ergens iets gemist. Ik heb voor laatste update aan mijn steen, geavanceerde kernen nodig. Of ik moet ze gewoon nog tegenkomen maar ik vermoed ergens laten maken. Heb namelijk wel geavanceerde veren, schroef, tandwiel en as en veelvoud! Wat een spel, optimaal genieten dit!

Update: ik zie een missie over onderdelen. Over hoofd gezien denk. Dat is proberen!

[ Voor 7% gewijzigd door GovertNL op 05-03-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat gevoel dat je - in het begin - niet altijd even goed weet wat je moet doen is wel typerend voor Zelda-games. Dat wordt hier versterkt door de open spelwereld. Maar hou vol, het wordt echt steeds leuker, en er wordt ook steeds meer duidelijk. Je zult versteld staan over hoeveel er te doen is in de game. Tenminste, ik stond versteld, laat ik voorzichtig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik snap een van de shrines redelijk vroeg in het spel niet (tweede zone als je de main quest lineair volgt). Kan iemand die al wat verder is me helpen?

spoiler:
Het gaat om de shrine bovenop de Dueling Peaks in de zone waar ook Kakariko Village is. Zie deze screenshot voor een reminder. Ik begrijp dat ik die ballen blijkbaar in een bepaald patroon moet neerleggen maar ik heb geen idee welk. Heb wat voor de hand liggende dingen geprobeerd (alles in één lijn leggen e.d.) maar tot zover heeft niks resultaat. Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Het spel is zo groot dat je ook moet oppassen welke kant je een map induikt. Ik vind nu een geavanceerde kern in een tempel (shrine) waar een een eenvoudige krachtmeting plaatsvind. Terwijl ik de gemiddelde en gevorderde al behaald heb. Ik ben dus eerst het veel lastigere gedeelte op gegaan haha. NMe er al uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Inmiddels wel, die shrine moet je blijkbaar niet als één losstaand iets zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sugocy
NMe schreef op zondag 5 maart 2017 @ 12:44:
Ik snap een van de shrines redelijk vroeg in het spel niet (tweede zone als je de main quest lineair volgt). Kan iemand die al wat verder is me helpen?

spoiler:
Het gaat om de shrine bovenop de Dueling Peaks in de zone waar ook Kakariko Village is. Zie deze screenshot voor een reminder. Ik begrijp dat ik die ballen blijkbaar in een bepaald patroon moet neerleggen maar ik heb geen idee welk. Heb wat voor de hand liggende dingen geprobeerd (alles in één lijn leggen e.d.) maar tot zover heeft niks resultaat. Wie heeft de gouden tip?
Ahh die Shrine is een breinkraker!
spoiler:
Er zit nog een Shrine op de andere bergtop;) They are twins and connected to each other! Ga daar een kijkje nemen! En onthoud hoe de ballen in de Shrine lagen waar je nu bent :9

[ Voor 3% gewijzigd door Sugocy op 05-03-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik wacht al heel lang op BotW echter heb ik momenteel geen Wii U en de nieuwe Switch heb ik eigenlijk ook niks mee. Nu kan ik van een maat zijn Wii U lenen en kan ik BotW voor de Wii U kopen.
Hij heeft echter geen Wi U Pro controller.
Nu vroeg ik me af of het de moeite waard is om die pro controller nog los aan te schaffen, vooral omdat ik deze enkel voor Zelda ga gebruiken op een console die niet van mij is.

Wat zijn jullie ervaringen met BotW op de Wii U met de standaard controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik weet niet hoe het op de Wii U zit maar op de Switch is de Pro-controller tocht echt 100x fijner voor Zelda dan de joycons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

Marsman83 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:36:
Wat zijn jullie ervaringen met BotW op de Wii U met de standaard controller?
Ik heb Zelda voor de Switch, maar ik heb wel een Wii U en de Wii U Pro controller. Voor mij zijn de Pro Controller en de Gamepad qua comfort equivalent.

Edit: De Wii U Gamepad heeft trouwens een gyroscoop (de Wii U Pro controller niet). Met de Gamepad kun je dus door de controller lichtjes te draaien verfijnd richten.

[ Voor 19% gewijzigd door RayNbow op 05-03-2017 14:29 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
En voegt het touchscreen nog iets toe qua gameplay in BotW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:50
NMe schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:40:
Ik weet niet hoe het op de Wii U zit maar op de Switch is de Pro-controller tocht echt 100x fijner voor Zelda dan de joycons.
Moet eerlijk zeggen dat ik de joycons vastgeklikt op dat controller geval ook wel goed vind werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Hero of Time schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:35:
[...]

Oh boehoe, omdat er op specifieke momenten een kans op framedrops is, is het spel gelijk kut en klote en verdient het echt geen 10. :')

Speel het spel eerst eens zelf voordat je een paar critici gaat nablaten. Ik heb nog geen enkele drop gemerkt en dat is ook hoe het hoort. De echte nitpickers vinden altijd wel iets om over te zeiken.

Het echte Zelda gevoel is idd even zoeken, zo anders is het dan de vorige delen, maar dat maakt het echt niet een minder spel door.
Speel je het spel op de Wii U of op de Switch? Ik speel het spel namelijk op de Wii U, waar de framedrops wel degelijk op te merken zijn. Sterker nog, in bepaalde situaties (regen, nacht, mist) zijn er structureel framedrops. Zodra ik bijvoorbeeld in een dropje rondloop + regen = continu framedrops.

Wellicht ben ik de laatste tijd wat verwend door de PS4 Pro (heb ook de normale PS4 gehad) / Pc, maar ik kan me zo geen game herinneren welke hier meer last van heeft gehad dan BOTW.

Maakt dit BOTW een slechte game? Nee zeer zeker niet. Ik vind BOTW wellicht de beste game van het jaar, sowieso de beste Zelda ooit (imo). Maar een 9 of 9,5 was meer op zijn plaats geweest. Verder is het niets meer dan logisch dat sommige personen biased zijn als het op Zelda aankomt. De meeste onder ons hebben toch een voorliefde (stukje nostalgie) voor Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Hero of Time schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:35:
[...]

om er maar eens even tegen in te gaan .... Ik zeg niet dat het spel slecht is , verre van zelfs ik roep geen boehoe , ik zeg niet dat het kut en klote is ... ik motiveer alleen waarom ik het niet met een 10 eens ben , je geeft zelfs een puntje aan wat negatief is...het echte Zelda gevoel is even zoeken , dat had men ook met de wind waker maar dat vondt ik dus absoluut verfrissend toendertijd !

En dat van de framedrops is een feit... gelukkig gebeurt dat niet vaak maar dus is het niet perfect... voor de rest zijn sommige dingen wat vlakjes getekend , ontbreekt er wat detail maar dat maakt de game niet slecht . Ik baal er van dat ik hem zelf niet kan kopen , maar omdat het Nintendo is en Zelda is het nog niet heilig .. net zo min als MS en Sony dat zijn met bv Halo of Killzone !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Gandalf68 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:02:
[...]

om er maar eens even tegen in te gaan .... Ik zeg niet dat het spel slecht is , verre van zelfs ik roep geen boehoe , ik zeg niet dat het kut en klote is ... ik motiveer alleen waarom ik het niet met een 10 eens ben , je geeft zelfs een puntje aan wat negatief is...het echte Zelda gevoel is even zoeken , dat had men ook met de wind waker maar dat vondt ik dus absoluut verfrissend toendertijd !

En dat van de framedrops is een feit... gelukkig gebeurt dat niet vaak maar dus is het niet perfect... voor de rest zijn sommige dingen wat vlakjes getekend , ontbreekt er wat detail maar dat maakt de game niet slecht . Ik baal er van dat ik hem zelf niet kan kopen , maar omdat het Nintendo is en Zelda is het nog niet heilig .. net zo min als MS en Sony dat zijn met bv Halo of Killzone !
Jouw interpretatie van een 10 kan ook anders zijn dan die van anderen. Je kan een 10 zien als hoe je een toets afrondt; foutloos. Een 10 is daarmee afgekaderd, want elk gemaakte fout ontneemt je die 10. Je kan een 10 ook zien als iets wat perfect is binnen z'n eigen context. Een 10 voor graphics zou een goed voorbeeld zijn. Dat betekent niet foutloos, of niet van realistisch te onderscheiden. Maar in referentie aan alles wat er is, is het een 10. "Zo mooi hebben we het nog niet eerder gezien." En veel mensen die Zelda met een 10 belonen gebruiken dat laatste standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

Marsman83 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:08:
En voegt het touchscreen nog iets toe qua gameplay in BotW?
Nee, die wordt niet gebruikt in BotW.
NMe schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:40:
Ik heb geen Switch Pro controller, maar ik kan overweg met de Joy-Cons in alle drie de vormen (los, grip, handheld). Ik voel zelf dus geen noodzaak om een Pro controller te halen. :)

[ Voor 49% gewijzigd door RayNbow op 05-03-2017 16:57 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Mensen waarom zo erg over die 10 zeuren, laatste pagina is alleen maar discussie over de cijfer.
Ik zie liever dat er gewoon leuk over het spel gepraat worden.

Ik heb al 4 dagen geleden de eerste dungeon gedaan en nog steeds niet verder naar de 2e gegaan. Puur omdat er zoooo veel te doen is. Ben nu bezig met alle torens te vinden zodat ik overal de map heb maar sommige torens zijn moeilijk te vinden en erg moeilijk te beklimmen.

Ik heb ook een huis gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarmee koop je dat dan? Is er zoiets als in game geld?

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 05-03-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Mijn map is nu 100% omdat ik alle torens heb geactiveerd. Sommige waren best lastig te beklimmen. Nu ben ik weer bezig met shrines voltooien. Volgens mij zit ik nu rond de 20 stuks voltooid. De huidige shrine waar ik zit is echt k.u.t. zeg. Ik moet daar binnen weer zo een guardian robot verslaan, alleen deze is veeeeeeeeel sterker dan die uit de vorige twee shrines. Deze gast moet je ongeveer 100x raken maar hij kan jou 1-shotten dus je moet echt goed alert blijven om snel te dodgen. Straks nog maar eens proberen voor de 25ste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 18:52
Jorgen schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:47:
Waarmee koop je dat dan? Is er zoiets als in game geld?
Erm...Rupees zijn het in-game "gold" in de Zelda reeksen, huis kun je idd kopen met rupees.
Sir_Hendro schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:57:
Straks nog maar eens proberen voor de 25ste keer.
Of gewoon weer verder gaan en terugkeren als je wat sterkere wapens/schilden hebt? Je kunt als het goed is ook de laserstralen deflecten met een "perfect" shield block. :)
Pagina: 1 ... 23 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic