Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:55
Hero of Time schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:15:
Heb ook Spirit Tracks nu. Twijfel alleen wel of ik die nu wel zou moeten gaan spelen, ipv wachten op Phantom Hourglass en die eerst doen, ivm verhaallijn.
spoiler:
Het is geen doorlopende verhaallijn, zit honderd jaar tussen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31
Peenutzz schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:41:
[...]

spoiler:
Het is geen doorlopende verhaallijn, zit honderd jaar tussen.
Iedere Zelda game is een opzich losstaand verhaal, maar wel een onderdeel van een tijdlijn. Het is niet dat je iets mist als je de ene eerder speelt dan de andere.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:42
@Hero of Time
In principe hoef je ook niet in het Sacred Realm te zijn geweest om toch een Triforce te hebben. Zelda komt in geen enkele game in het Sacred Realm en toch heeft ze bijna altijd wel de Triforce of Wisdom. In The Wind Waker kunnen Zelda én Link niet eens bij het Sacred Realm komen, en nog hebben ze uiteindelijk elk een Triforce.
Daarnaast is het wel zo dat in Twilight Princess ook al aangegeven wordt dat niemand begrijpt hoe Ganondorf aan zijn Triforce gekomen is, en noemen ze het een “Divine Prank”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Seal64 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:23:
@Hero of Time
In principe hoef je ook niet in het Sacred Realm te zijn geweest om toch een Triforce te hebben. Zelda komt in geen enkele game in het Sacred Realm en toch heeft ze bijna altijd wel de Triforce of Wisdom. In The Wind Waker kunnen Zelda én Link niet eens bij het Sacred Realm komen, en nog hebben ze uiteindelijk elk een Triforce.
Daarnaast is het wel zo dat in Twilight Princess ook al aangegeven wordt dat niemand begrijpt hoe Ganondorf aan zijn Triforce gekomen is, en noemen ze het een "Divine Prank".
De reden dat Zelda de Triforce of Wisdom heeft, komt omdat Ganon, toen hij de Triforce wilde hebben, niet in balans was en de delen Courage en Wisdom naar de gekozen personen gaat, te weten Link en Zelda. Dit wordt in Ocarina of Time verteld door Rauru als je de Master Sword pakt.

De reden dat ze 'm in Wind Waker hebben, is omdat Ganon is opgesloten, maar de Triforce is niet terug naar de Sacred Realm gebracht. Daardoor wordt de Triforce overgedragen naar de volgende generaties. De Triforce of Courage is bijna altijd in stukken verdeelt die je moet verzamelen, of genoeg moed hebben getoond om 'm te krijgen.

Zoals je zegt, Ganon in Twilight Princess zou deze logischerwijs nooit moeten hebben gehad, want de tijd is afgeleid van Ocarina of Time, Child Era en de Sacred Realm is niet bezocht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hero of Time schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:57:
Zoals je zegt, Ganon in Twilight Princess zou deze logischerwijs nooit moeten hebben gehad, want de tijd is afgeleid van Ocarina of Time, Child Era en de Sacred Realm is niet bezocht.
Of er is nog iets gebeurd wat Nintendo nog niet verteld heeft......

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Zeror schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:33:
[...]

Iedere Zelda game is een opzich losstaand verhaal, maar wel een onderdeel van een tijdlijn. Het is niet dat je iets mist als je de ene eerder speelt dan de andere.
Ik weet het, maar ik kan me voorstellen dat iemand denkt dat ST een direkt vervolg is op PH, zelfde graphics, allebei op de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Peenutzz schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:12:
[...]

Ik weet het, maar ik kan me voorstellen dat iemand denkt dat ST een direkt vervolg is op PH, zelfde graphics, allebei op de DS.
Die persoon kan dat niet alleen denken. Het is ook gewoon zo. :P
Maar het blijven twee losse verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zeror schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:08:
[...]

Of er is nog iets gebeurd wat Nintendo nog niet verteld heeft......
Dat zal wel moeten, want de Twilight Realm is "zomaar" ontstaan en wordt in het spel verder uitgelegd. Maar er is nog geen deel geweest wat hier gebruik van maakt, of wat het begin van die realm beschrijft. We gaan het zien :).
Zeror schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:35:
[...]

Die persoon kan dat niet alleen denken. Het is ook gewoon zo. :P
Maar het blijven twee losse verhalen.
Wellicht, maar PH is wel de geschiedenis van ST. Net zoals dat OoT de geschiedenis is van MM en WW. En zo heb je er meer (Minish Cap voor Four Swords).

Het gaat ook om de beleving. Er zijn een aantal elementen van speelstijl die in PH uitgelegd worden en in ST als 'vanzelfsprekend' wordt genomen. En het is gewoon leuker om ze in de juiste volgorde te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

Phydomir

Dennis

Gisteren A Link Between Worlds uitgespeeld en weer echt een ouderwets goede Zelda game. Ik kan eigenlijk geen echt negatieve dingen bedenken aan de game behalve dan dat hij wellicht iets te makkelijk is. Ik weet niet of de eindbazen van de kerkers schalen maar ik had duidelijk meer moeite met de eerste paar bazen dan later in de game.

Ben in ieder geval blij dat ik hiervoor een 3DS gekocht heb.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heh, ik had eigenlijk het omgekeerde. De eerste paar bosses die ik deed waren veel makkelijker dan de latere. Dan zullen we wel een andere volgorde hebben gedaan. Ik begon met de Thief's Hideout, daarna Skull Woods, Desert Temple, Ice Cavern, Dark Palace en als laatste het moeras/vulkaan level. Dan mis ik er nog een die ik ergens tussendoor heb gedaan. Dat is even uit 't hoofd m'n volgorde geweest.

Ben nu bezig met Spirit Tracks, Phantom Hourglass moet nog steeds komen. Het hele touch spelen is best ruk eigenlijk. Er is te veel focus geweest op alles touch dat de gameplay er onder lijdt. Er zijn genoeg momenten dat ik niets kan zien, omdat ik aan de rechterkant van 't scherm bezig ben en met m'n linkerhand het hele scherm bedek. Ook het lopen werkt niet altijd even prettig. Gisteravond de eindbaas van de Blizzard Temple gedaan en het rondlopen voelde niet echt snel, alles leek wat langzamer te bewegen, behalve de aanvallen van de baas.

De algemene houding die je moet gebruiken om een beetje te kunnen spelen is een crime voor m'n vingers. Ik houd de DS in m'n rechterhand vast en probeer dan met m'n wijsvinger de R-schouderknop te bedienen, maar ondertussen ook nog de DS vasthouden. Dat is op z'n minst erg stressvol voor m'n vingers en die gaan na een tijdje pijn doen. Het is ook te onhandig om 'm boven je hoofd (als je in bed ligt bijvoorbeeld) te gebruiken.

Ik ben dan ook blij dat ze met A Link Between Worlds weer gewoon ouderwets de knoppen gebruiken om te lopen. Dat blijft nog steeds het betere speelwerk en zit je jezelf niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hmmm, nieuwe Zelda game op de E3?
Zou bloody awesome zijn. Kans is dat onderstaand document fake is, maar het zou zo gaaf zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YzDU0B7zMJGWDwrQQEaETmAN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:29

The_Bird

Meneer de Raaf

Zeror schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:45:
Hmmm, nieuwe Zelda game op de E3?
Zou bloody awesome zijn. Kans is dat onderstaand document fake is, maar het zou zo gaaf zijn.

[afbeelding]
Is al fake gebleken door oa de Xenogears vermelding.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Helaas maar een matige aankondiging waarbij er maar een heel erg kort filmpje is te zien, wat niet eens de echte gameplay is.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hier een beter filmpje van Zelda:

Grote vraagstukken naar aanleiding van het filmpje:
- Wie/wat is die octopus?
- Zien we Hyrule of een ander land?
- Wat voor pijlen gebruikt Link?
- Wat bovenstaande met het nieuwe verhaal te maken en waar gaat het verhaal dan over?

[ Voor 59% gewijzigd door Zeror op 10-06-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Verwacht inderdaad dat het wel in Hyrule is! Maar het kan haast geen eindbaas zijn, aangezien deze in de open wereld voorkomt. Denk zelfs dat dit niet eens voor kan komen, maar dat dit stukje alleen is gemaakt voor de E3 trailer?

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/t4nqszvmh/zelda1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/vd1xac2qh/zelda2.png

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/ms8lj5sk9/zelda3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/53gurjgt5/zelda4.jpg

[ Voor 147% gewijzigd door Gynnad op 10-06-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is absoluut Hyrule.

Maar, ik vraag me af wanneer in Hyrule, qua tijdlijn.

Bv het valt me op dat Link niet zijn standaard groene outfit draagt. Dus het zou wel eens kunnen zijn dat dit zich afspeelt vóór Skyward Sword.

En ik denk niet dat het een eindbaas is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Het blauwe tuniek kwam anders geregeld voor in andere Zelda's als upgrade.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een mogelijkheid. Dan zou dit in een gevorderd stadium van het spel zijn, wat de sterkere vijand dan weer verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Señor Sjon schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:07:
Het blauwe tuniek kwam anders geregeld voor in andere Zelda's als upgrade.
Inderdaad als 'onderwater'-pak, echter kwam deze in de voorgaande delen niet meer voor.. Ach laten we er maar niet al te veel aan denken, want het zal nog wel 1.5 jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Of dit is nog het begin van de game en Link is nog slechts een rookie hier. En de vijand laat slechts even zien hoe gevaarlijk ie is en wat dit voor gevolgen heeft voor Hyrule. Al zien we dat laatste niet in de trailer.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 10-06-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat het ook is : Het ziet er weer lekker pixelated uit net als de laatste Zelda op de Wii en dat heeft bij mij er toch helaas voor gezorgd dat ik die niet heb uitgespeeld en dat waarschijnlijk ook niet ga doen in de toekomst :/

Waarom zijn ze daar bij Nintendo zo koppig en komen ze niet gewoon met een high end console of brengen ze de games gewoon uit voor de PC naast hun eigen console :?
Games blijven ook idioot lang hangen op een veel hogere prijs dan een game die net zo oud is van de concurrenten...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

The hell? Dit ziet er alles behalve pixelated uit. En PC? Nintendo's edge van vernieuwing is altijd de gedurfde technologie van hun consoles geweest. Zie je iedereen al een extra laten we zeggen 30 euro lappen voor een motion controller op de PC? PC gamers zijn koppige mensen. Ik ben er een van en we willen graag met muis en toetsenbord blijven werken. En enkel daarmee kan Zelda niet generatie na generatie vernieuwing blijven bieden.

Dat gezegd hebbende, ik was niet wild van Skyward Sword, en juist daar waren de motion controls hetgeen wat het voor mij verpeste. Ik weet dat dat voor mij persoonlijk geldt, want het werd door velen geprezen. Ik hoop stiekem dat een nieuwe Zelda wel de mogelijkheid biedt het op bankhang modus te spelen.

* apNia beweegt niet graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

apNia schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 00:11:
The hell? Dit ziet er alles behalve pixelated uit.
Echt high quality is het ook niet... en dan ligt bij mij de grens heel laag, want ik blijf nog altijd pro gameplay en niet graphics!
En PC? Nintendo's edge van vernieuwing is altijd de gedurfde technologie van hun consoles geweest. Zie je iedereen al een extra laten we zeggen 30 euro lappen voor een motion controller op de PC? PC gamers zijn koppige mensen. Ik ben er een van en we willen graag met muis en toetsenbord blijven werken. En enkel daarmee kan Zelda niet generatie na generatie vernieuwing blijven bieden.
Zat mensen die de X-Box controller voor de PC kopen/hebben :)
Dat gezegd hebbende, ik was niet wild van Skyward Sword, en juist daar waren de motion controls hetgeen wat het voor mij verpeste. Ik weet dat dat voor mij persoonlijk geldt, want het werd door velen geprezen. Ik hoop stiekem dat een nieuwe Zelda wel de mogelijkheid biedt het op bankhang modus te spelen.

* apNia beweegt niet graag :P
Ik ben ook lui, maar blurry low res pixels zijn nog erger dan het feit dat je moet bewegen : Dan heb ik nog liever de oude top down 2D Zelda games :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hoe is dit of dit in vredesnaam pixelated? Volgens mij kijk je echt met je reetje ofzo.

En de Xbox controller vergelijking gaat niet op. De populariteit van de gamecontroller is er altijd geweest, en de Xbox controller is simpelweg het resultaat van een vraag van het publiek. Iets wat afwisseling nodig heeft (de designrisico's die Nintendo over de jaren heeft genomen), wordt niet snel opgepakt door het grote publiek en is daarmee niet rendabel als je het er op waagt er games voor te maken. Daarom levert Nintendo het altijd bij z'n consoles tijdens de launch, omdat het succes van z'n games in het geding komt zodra men halverwege de levenscyclus bijv een motioncontroller zou pushen. Daarbij de altijd loerende gevaren van het piraten van games, wat met PC gewoon een gegeven is (en ja ik weet, er zijn omgebouwde consoles, maar dat is een lager risico voor developers.)

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 11-06-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

apNia schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 00:40:
Hoe is dit of dit in vredesnaam pixelated? Volgens mij kijk je echt met je reetje ofzo.
Mijn wattes :?

Ik vind die screenshots ook niet echt denderend...
Daarbij de altijd loerende gevaren van het piraten van games, wat met PC gewoon een gegeven is (en ja ik weet, er zijn omgebouwde consoles, maar dat is een lager risico voor developers.)
Nou... => peakaboo in "[PC] Battlefield 4"

Die game is gewoon EERDER op de consoles illegaal te downloaden geweest dan op PC's dus dat is echt onzin wat mij betreft.
Sowieso : ALS een game ECHT GOED is dan verkoopt die game vanzelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

nero355 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:39:
Waarom zijn ze daar bij Nintendo zo koppig en komen ze niet gewoon met een high end console
Bij de Wii heb ik me kapot geërgerd aan het feit dat ik alleen component of skart kon gebruiken, gelukkig later een wii2hdmi connector gekocht zodat ik normaal op mijn monitor kon gamen. Maar de Wii-U is toch een behoorlijke stap vooruit (ik heb hem zelf nog niet), maar als je kijkt naar MK8 dan ziet het er toch allemaal prima uit. Sowieso is Nintendo niet bezig met de nieuwste graphics maar maken ze "gewoon" goeie games.

Een PS4 en XB1 hebben bijna geen nut meer behalve exclusives. Ze worden er links en rechts uitgeblazen door vrij middelmatige pc's qua performance. Maar de Wii-u is de PC master race zijn beste vriend.

Ik vind het een mooie stijl wat Nintendo neerzet. Iets meer Wind Waker door de formule van Skyward sword?
Daarbij de altijd loerende gevaren van het piraten van games, wat met PC gewoon een gegeven is (en ja ik weet, er zijn omgebouwde consoles, maar dat is een lager risico voor developers.)
PC sales zijn afgelopen jaren alleen maar gestegen. Tenminste op Steam, piraten bestaan voor een groot gedeelte alleen uit ontevreden klanten (Uplay). Games niet uitbrengen op PC onder het motto het levert geen winst op is zo'n non reden. De hele Witcher reeks is zo succesvol :/

[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 11-06-2014 09:38 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik hoop alleen dat we niet weer met de verplichte gimmicks te maken krijgen. Na het zoveelste motion control onderdeel (touwtjes lopen bv) was ik het wel redelijk zat. Moet ook zeggen dat ik na uitspelen het spel ook niet meer heb aangeraakt... think of it, sindsdien is de Wii niet eens meer aangeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Reken maar dat je de nodige bewegingen (gyro) en stylus tekeningen (touchscreen) mag gaan maken op de Wii U Gamepad in Zelda. Daar zal Nintendo echt wel gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het spel geheel met een Wii U Pro Controller te spelen zou zijn ;) En qua GamePad zullen ze het idee van TWW gebruiken.

Gyro besturing en touchscreengebruik zullen dus geheel optioneel zijn, maar ik vermoed dat het er wel in verwerkt wordt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik zie best gebeuren dat dit in Zelda zit en waardoor het spel dus via Gamepad gespeeld moet worden:
- Inventory via de Gamepad
- Aantekeningen maken op de kaart via de Gamepad
- Richten met je boog/slingshot/whatever met je Gamepad
- Een bepaald item (Magic Stone Slab ofzoiets misschien) of puzzelelement die de Gamepad gebruikt.

Amiibo personage inscannen om Link te vervangen in het spel zie ik ook nog wel gebeuren. Of een andere toepassing van Amiibo in Zelda. En ook daar heb je weer je Gamepad voor nodig. Ik verwacht bijvoorbeeld wel een Deluxe editie van Zelda Wii U met een gouden Link Amiibo bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:18
[afbeelding]

Vinden jullie ook niet dat Link hier op Connor van AC3 lijkt?

[ Voor 8% gewijzigd door Anton.net op 11-06-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
nero355 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 03:15:
[...]

Mijn wattes :?

Ik vind die screenshots ook niet echt denderend...
Ik geloof dat jullie een discussie over pixelated langs elkaar loopt. Volgens mij bedoelen jullie het cell shading stukje. Dat is een stijl keuze en heeft niks te maken met de beperking van de console. Ik snap dat het over kan komen als een gebrek, maar dat is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:44:
Ik zie best gebeuren dat dit in Zelda zit en waardoor het spel dus via Gamepad gespeeld moet worden:
- Inventory via de Gamepad
- Aantekeningen maken op de kaart via de Gamepad
- Richten met je boog/slingshot/whatever met je Gamepad
Dat zat ook al in The Wind Waker ;) En daar was de GamePad optioneel, en ik vermoed dat dit in de nieuwe Zelda niet anders is
- Een bepaald item (Magic Stone Slab ofzoiets misschien) of puzzelelement die de Gamepad gebruikt.
Lijkt me niet.
Amiibo personage inscannen om Link te vervangen in het spel zie ik ook nog wel gebeuren. Of een andere toepassing van Amiibo in Zelda. En ook daar heb je weer je Gamepad voor nodig. Ik verwacht bijvoorbeeld wel een Deluxe editie van Zelda Wii U met een gouden Link Amiibo bijvoorbeeld.
Zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Anton.net schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:21:
[afbeelding]

Vinden jullie ook niet dat Link hier op Connor van AC3 lijkt?
Niet echt :P

Ik vind Zelda er echt prachtig uitzien, complimenten voor Nintendo :) Als het dan ook echt zo groot is en je kunt het spelen in de volgorde die je zelf wil, ben ik helemaal blij volgend jaar. Ik ben wel fan van 'hier heb je je zwaard en je wereld, zoek het maar uit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

perpixel schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:28:
Ik geloof dat jullie een discussie over pixelated langs elkaar loopt. Volgens mij bedoelen jullie het cell shading stukje. Dat is een stijl keuze en heeft niks te maken met de beperking van de console. Ik snap dat het over kan komen als een gebrek, maar dat is het niet ;)
Cell Shading ken ik wel : Ik heb hier origineel XIII liggen ;)

Ik vind het gewoon een lelijke game worden op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

RayNbow

Kirika <3

M'n vingers doen pijn... :+

Dit Zelda spel (naast andere Zelda's) worden momenteel met korting verkocht in de eShop:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oJglISf.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Gisteren eindelijk voor het eerst Spirit Tracks uitgespeeld op mn DS :D

spoiler:
Ben je eindelijk blij na de laatste items gehaald te hebben dat je eindelijk van die lompe truucjes met de fluit af bent, krijg je er tijdens de final boss nog eentje :(

Topspel wederom, maar vanwege de tijd die dat treintje erover doet om ergens te komen en die achterlijke puzzels met geluid heeft deze game wat mij betreft weinig replaywaarde...

Omelette du fromage!

Verwijderd

Ach het treintje is beter dan een gemiddelde NS-trein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ko1exrG.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1CXs8Vf.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YBZuXkG.png
Ook weer uitgespeeld! :)

Nog maar een paar Zelda games te gaan:
  • Oracle of Seasons (2e kasteel uitgespeeld)
  • Zelda II: The Adventure of Link
  • Majora's Mask
  • Four Swords Adventures
  • Twilight Princess
  • Skyward Sword
  • A Link Between Worlds

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
Dxta schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:29:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ook weer uitgespeeld! :)

Nog maar een paar Zelda games te gaan:
  • Oracle of Seasons (2e kasteel uitgespeeld)
  • Zelda II: The Adventure of Link
  • Majora's Mask
  • Four Swords Adventures
  • Twilight Princess
  • Skyward Sword
  • A Link Between Worlds
_/-\o_ gefeliciteerd _/-\o_

ik denk dat ik ze ook maar eens allemaal ga uitspelen.
hoe ik dat ga doen met spirit tracks weet ik nog niet maar goed. (ik heb het ritmische vermogen van een geschilde aardappel)

[ Voor 8% gewijzigd door eathan op 23-09-2014 17:23 ]

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Volgend jaar Majora's Mask voor de 3DS *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Peenutzz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:40:
Volgend jaar Majora's Mask voor de 3DS *O*
Jammer dat hij niet voor de Wii U uitkomt, zou hem graag nog eens spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Als ik één Zelda wil spelen, welke zou dat dan moeten zijn?
Ik heb four swords gespeeld op de GBA, dat is de SNES remake toch?
Ik heb een Wii, dus heb volgens mij redelijk wat opties incl. virtual console. Gameboy, GBA of SNES games kunnen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ocarina of Time onbetwist nummer 1. Link to the Past is ook een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Let wel op dat de kans dat het bij één Zelda blijft vrij klein is :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Four Swords was dacht ik een Gamecube game, of is van GBA naar GameCube gegaan. Volgens mij had dat weinig met Link to the Past te maken, anders dan dat de graphicset + control scheme grotendeels overeen kwam.

De 'Ocarina of Time'-kaart is voornamelijk nostalgisch voor veel mensen denk ik. Er zijn betere 3D Zelda's, waar mijn persoonlijk favoriet Twilight Princess is, maar eigenlijk hoor ik Wind Waker vaker terugkomen. Qua 2D vind ik Link to the Past geweldig, maar het kan heel goed dat dat door pure nostalgie ook wat vertekend is. Op een ander forum was men het er redelijk over eens dat A Link Between Worlds de huidige beste 2D Zelda was. Gezien de 3DS niet op je lijstje zit zou ik toch A Link To The Past pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wind Waker word ik nog rillend wakker van het eindeloze zeilen, kaarten vertalen etc. Majora's Mask kent ook veel liefhebbers, alleen ik heb een hekel aan haasten in Zelda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zelda - Link's Awakening staat bij mij op nummer 2 na Ocarina of Time. :)
Was mijn eerste Zelda en heb ik erg van genoten. Van tijd tot tijd pak ik hem nog weleens en dan speel ik hem in 1 ruk uit. Zo goed ken ik hem inmiddels, haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik heb het opgezocht. A link to the past heb ik op de gba gespeeld. Die komt samen met four swords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:18:
Ik heb het opgezocht. A link to the past heb ik op de gba gespeeld. Die komt samen met four swords.
Jup en in de stijl van Four Swords is Four Swords Adventures (GC) gemaakt. Welke WEL een ander spel is ;) En Four Swords is later een tijdlang als gratis DSiWare uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zeror schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:03:
Zelda - Link's Awakening staat bij mij op nummer 2 na Ocarina of Time. :)
Was mijn eerste Zelda en heb ik erg van genoten. Van tijd tot tijd pak ik hem nog weleens en dan speel ik hem in 1 ruk uit. Zo goed ken ik hem inmiddels, haha :D
Ik heb hetzelfde een beetje met Oracle of Seasons O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Aangezien ik A Link to the Past al heb gespeeld en ik de graphics van Ocarina of Time waarschijnlijk niet trek (dat is het nadeel van die vroege 3D titles, 2D blijft veel speelbaarder), ga ik aan Skyward Sword beginnen. Volgens een aantal reviews moet deze ook zeer goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Ocarina valt best mee. Het is niet het eerste 3D spel he. Als je een 3DS hebt, dan is zeker de rerelease het waard om te spelen.

Als je het nu hebt over voor het eerst FFvii spelen, dan kan ik het begrijpen. (voor mij nog steeds de beste FF trouwens.)

Maar laat hem iig niet links liggen, de graphics vallen reuze mee.

SS ben ik nog steeds mee bezig. Laat hem een tijdje liggen en ga dan weer verder. De controls vind ik erg vermoeiend. Kan er iig niet uren mee spelen. Het spel zelf is overigens qua verhaal wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
je hebt OoT >>> schaduw >>> tijdje niks >>> Skyward Sword. ;) Daartussen zitten nog wat andere Zelda spellen. Ik heb hier al eerder gerant over de vele manieren van herhalen in SS (3x de berg op, paar keer bos door, etc) en de frustrerende extra hoepels waar je door moet springen. Dan heb ik het inderdaad nog niet eens over de geforceerde motioncontrols. Na een intensief level moet je nog als een ADHDer die pokkevogel bedienen om ergens te komen.

Twilight Princess vond ik leuker om te spelen, hoewel ook die spelwereld vrij verlaten is.

Je kan ook eens kijken naar de OoT Master Quest. Is iets moeilijker (OoT was gecapped op ~3 vijanden per keer omwille de snelheid van de N64 toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik hoop ook echt dat Zelda voor de Wii U (de derde Nintendo die ik puur en alleen voor een Zelda game zal kopen) niet gaat vereisen dat ik moet bewegen. Als ik thuis kom wil ik dik liggen wezen op de bank en GOD NONDE niet me een ongeluk bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik verwacht heel eerlijk niet dat ze deze met verplichte motion controls gaan maken.
Daar zijn ze wel vanaf gestapt. Mede ook omdat de Wii-motes een extra is voor de WiiU ipv de controls. Ze zullen wel meer met de tablet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh ja inderdaad, die is niet verplicht. Als het bij een touchscreen aanraken blijft kan ik het allemaal nog wel aan denk ik. Then again, de Wiimote Plus (of hoe dat ding ook heette) werd je in SS ook opgedrongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Haha, ik dacht dat ik de enige was die moe werd van spelen op de Wii. Er zijn leuke spellen, die om de een of andere reden toch weer wat met beweging moeten doen omdat het nou eenmaal een Wii game is.

In Metroid other M moet je steeds de remote draaien, om een fixed 1ST person view te krijgen. Er zijn ook veel te weinig games die de classic controller pro ondersteunen. Bijvoorbeeld New SMB, alleen maar omdat er een wip inzit die je met de WiiMote beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Señor Sjon schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:57:
je hebt OoT >>> schaduw >>> tijdje niks >>> Skyward Sword. ;) Daartussen zitten nog wat andere Zelda spellen. Ik heb hier al eerder gerant over de vele manieren van herhalen in SS (3x de berg op, paar keer bos door, etc) en de frustrerende extra hoepels waar je door moet springen. Dan heb ik het inderdaad nog niet eens over de geforceerde motioncontrols. Na een intensief level moet je nog als een ADHDer die pokkevogel bedienen om ergens te komen.

Twilight Princess vond ik leuker om te spelen, hoewel ook die spelwereld vrij verlaten is.

Je kan ook eens kijken naar de OoT Master Quest. Is iets moeilijker (OoT was gecapped op ~3 vijanden per keer omwille de snelheid van de N64 toen).
De sfeer in twilight princess is wel echt geweldig :)

Er zijn wel meer dingen anders toch? Toen ik het speelde kwam ik vast te zitten in de deku tree omdat ik niet wist wat ik moest doen :P
Heb ooit OoT + OoT Master Quest + WW in 1 hoesje gehad bij mijn GC maar die ben ik kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt, dungeons zijn ook iets anders. Heb ook nog ergens het schijfje liggen van WW met die aanvulling. Was ook het enige spel dat ik had op de GC volgens mij. :P

TP heeft hinder gehad dat het eigenlijk voor de GC was ontwikkeld, de Wii was tot meer in staat. Maar SS op een 42" scherm deed al pijn aan je ogen... op de nieuwe tv heb ik de Wii nooit meer aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
apNia schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:56:
Ik hoop ook echt dat Zelda voor de Wii U (de derde Nintendo die ik puur en alleen voor een Zelda game zal kopen) niet gaat vereisen dat ik moet bewegen. Als ik thuis kom wil ik dik liggen wezen op de bank en GOD NONDE niet me een ongeluk bewegen.
grote kans dat je het niet hoeft te doen. wiiu is gebouwd om de gamepad en niet de wii mote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dan maar even de beste soundtrack uit Twilight Princess :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rKWygWknI1w]

of deze, ik kan geen keuze maken

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tXEnAuzjgKU]

[ Voor 28% gewijzigd door apNia op 19-11-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Señor Sjon schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:48:
Klopt, dungeons zijn ook iets anders. Heb ook nog ergens het schijfje liggen van WW met die aanvulling. Was ook het enige spel dat ik had op de GC volgens mij. :P

TP heeft hinder gehad dat het eigenlijk voor de GC was ontwikkeld, de Wii was tot meer in staat. Maar SS op een 42" scherm deed al pijn aan je ogen... op de nieuwe tv heb ik de Wii nooit meer aangesloten.
Voor een GC game zag het er des tijds echt verbluffend uit, jammer was TW zo goed als het laatste spel wat erop uit kwam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Schaamteloze copy paste vanuit het Wii U topic:

http://m.youtube.com/watc...re=youtu.be&v=yJoM9R5VUAg

Beelden van de nieuwe Zelda waarin je ziet dat de wereld echt groot is, het paard slim is, sommige wapens zoals zwaard en pijl en boog. En als ik het goed begrijp zegt hij dat de volgende twee games volgend jaar eerder uitkomen op de Wii U:

Star Fox en Majora's Mask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Majora's mask komt voor de 3ds, niet voor de Wii U had ik begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Weer een game om te preorderen. Star fox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik weet niet zo goed wat ik van de nieuwe Zelda moet vinden. Dat open world gebeuren vind ik prima in iets als Skyrim, maar bij games als Zelda, die ik stiekem vooral speel om de dungeons, vind ik het rechtlijnige juist heel fijn. Dat lange reizen is tof maar als het echt te veel gebeurt (hoor mensen hierover wel eens klagen bij Windwaker, zelf nooit gespeeld) weet ik niet of het leuk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
apNia schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 10:28:
Ik weet niet zo goed wat ik van de nieuwe Zelda moet vinden. Dat open world gebeuren vind ik prima in iets als Skyrim, maar bij games als Zelda, die ik stiekem vooral speel om de dungeons, vind ik het rechtlijnige juist heel fijn. Dat lange reizen is tof maar als het echt te veel gebeurt (hoor mensen hierover wel eens klagen bij Windwaker, zelf nooit gespeeld) weet ik niet of het leuk blijft.
Ik denk dat als het idee pakken wat ze in A Link Between Worlds gedaan hebben, dat de volgorde van dungeons niet uitmaakt, dat je daar dan een prima open wereld Zelda van kan maken.
En dan ook dat sommige delen van de map pas bereikbaar zijn wanneer je bepaalde voorwerpen verzameld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Reizen hoeft geen probleem te zijn, maar in SS zijn het voornamelijk fetch quests door dezelfde gebieden. WW was gewoon saai qua reizen. LttP kan je de dark world bijna in willekeurige volgorde spelen na de 1e dungeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

LttP moest toch in volgorde?
A Link Between Worlds nooit gespeeld though. Dat je items kon huren leek me ook helemaal niet zo leuk. Waren die twee dingen eigenlijk leuk? Ik vind dat lineaire vinden van dungeons en items juist zo typisch Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Albw kon je in de dark realm gewoon kiezen welke dungeon je deed wanneer.
dat huren
spoiler:
Was maar tijdelijk. De items kon je daar na fewogewoon kopen. Sterker nog. Kon me niet herinneren of ik überhaupt wel gehuurd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Huren of kopen. Je kon beide.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Maar hoe voelde die vrijheid? Was dat leuk, zoiets zelf te kunnen bepalen, in tegenstelling tot eerdere Zelda's waar je dingen in volgorde moest afwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

apNia schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:27:
Maar hoe voelde die vrijheid? Was dat leuk, zoiets zelf te kunnen bepalen, in tegenstelling tot eerdere Zelda's waar je dingen in volgorde moest afwerken?
Niet erg, De wereld is groot genoeg om je erin te vermaken maar klein genoeg om niet het erg te vinden. Het is nog altijd "vrijheid" want de volgorde van dungeons maakt niet uit maar je moet ze wel hebben gehaald allemaal.

Het voelt voor mij niet heel vervelend aan. Je maakt er zelf toch wel een volgorde van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
apNia schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:27:
Bij Zelda 1 maakte de volgorde niet echt uit, bij LttP ook niet nadat je in de darkworld zat. Was wel handig om de hamer (1) en hookshot (2) te hebben, buiten dat kan je alle kanten op. Op een gegeven moment heb je de gloves uit 4(?) nodig. Zo kon je ook vrij snel je zwaard upgraden. :)

Maar daar zaten lang niet zoveel zaken in waarbij je 4x death mountain op moest enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zelfs bij Link's Awakening kon de dungeons op een andere volgorde completen. Je moest wel heel creatief zijn overigens, want het was, volgens mij, niet de bedoeling :P
Ik doe daar bijvoorbeeld dungeon 8 eerst completen voordat ik dungeon 7 compleet (baas van 7 is makkelijker te doden wanneer je het wapen uit dungeon 8 hebt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Señor Sjon schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:47:
[...]
bij LttP ook niet nadat je in de darkworld zat. Was wel handig om de hamer (1) en hookshot (2) te hebben, buiten dat kan je alle kanten op. Op een gegeven moment heb je de gloves uit 4(?) nodig. Zo kon je ook vrij snel je zwaard upgraden. :)

Maar daar zaten lang niet zoveel zaken in waarbij je 4x death mountain op moest enzo.
Je kon niet helemaal alle kanten op, 1 moet eerst, want anders kun je niet verder, om bij 6 te komen moet je 4 gedaan hebben, vanwege de Titan's Mitt, en voor Turtle rock moet je de fire rod hebben uit 3. Verder was er genoeg vrijheid :)
Ik deed altijd 1-2-4-6-5-3-7. Vooral 6 voor 5 doen was een voordeel, je hoefde dan niet helemaal om te lopen om die steen op de schakelaar te krijgen. Je maakt gewoon zelf een steen met de staf van Somalië (zoals wij hem noemden toen). Dat stuk met die steen hebben ze in de GBA versie aangepast en ik raakte daardoor in de war toen ik die versie speelde, snapte er niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Arunia schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:16:
Albw kon je in de dark realm gewoon kiezen welke dungeon je deed wanneer.
Behalve dat een bepaald item in het begin niet te huren is omdat iemand anders hem gehuurd heeft, waardoor je een bepaalde dungeon niet kan doen totdat het item te huren is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

Ik vond Zelda op de SNES leuk om te spelen, voornamelijk door het top-down perspectief. Er zijn bijvoorbeeld geen complexe handelingen nodig om een tegenstander uit te schakelen, en daardoor was het echt een zoek en puzzelspel. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:36
Hoewel ik onder de indruk was van de gameplay beelden van de nieuwe Zelda ben ik het gaan vergelijken met de eerste beelden die we zagen, daar leek de omgeving juist veel leverendig (vogels die fluiten, huisje hier en daar, een geit, mensen aan het werk, etc).

In de trailer van gister zagen we teveel gras en dezelfde bomen, ik denk dat we eerst moeten wachten op meer gameplay footage. (en we zijn al verwent met far cry 4 bijvoorbeeld, waar het landschap erg goed uitgewerkt is). Ik hoop dat er veel side quest komen, en het vissen mag van mij ook terug komen net als in Twilight Prinsess, en meer dat soort dingen wat vooral uniek is voor de gamepad. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Meestal gaan ze over the top met een bepaalde feature van hun console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Volgens mij is het zelfs in OoT mogelijk om de Shadow Temple en Spirit Temple om te wisselen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Over de gameplaybeelden van de nieuwe Zelda...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ssep3NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Eindelijk na 30 jaar lijkt Zelda op wat er in de handleiding stond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cocytus schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:56:
Volgens mij is het zelfs in OoT mogelijk om de Shadow Temple en Spirit Temple om te wisselen, maar dat weet ik niet zeker.
Je kon de Water Tempel voor de Fire Tempel doen (heb ik een paar keer gedaan), maar je hebt de Hover Boots uit de Shadow Tempel nodig om naar de Spirit Tempel te komen (vanwege 'drijfzand' in de Haunted Wasteland, direct aan 't begin). Er was wel een 'hack' om er eerder te komen, maar de Hover Boots heb je in feite nodig. Je hoeft niet de hele tempel te halen, dat niet.

In de eerste Zelda (die op de NES) heb je ook een zekere volgorde. Zo kan je level 4 niet in zonder het vlot uit level 3, kan je level 7 niet in zonder de fluit uit level 5 en kon je bepaalde items (zoals de bom upgrade in lvl 5 en compass van level 7) niet halen zonder de ladder uit level 4 (volgens mij kan je zelfs een level niet eens halen zonder 't, dacht level 7 maar mogelijk ook anderen). Deed je ze allemaal in volgorde, dan zou je theoretisch naar level 9 gebracht worden als je het fluitje gebruikte direct na het halen van level 8. Echter heeft dat bij mij nooit gewerkt.
Was overigens wel leuk om zo snel mogelijk de blauwe ring te halen, na level 1 al het witte zwaard en je moet level 4 hebben gehaald voor het magische zwaard (hartjes is niet voldoende, je moet echt de Triforce ervan hebben).

Van de 2D Zelda's vind ik Level 9 van de NES versie nog de beste puzzel. Precies weten welke shortcut waar heen gaat, welke je na welke moet pakken voor de zilveren pijl en daarna verder, heerlijk. Ik weet 't nu nog!

Beste Zelda, OoT is iig erg goed, TP ook. LttP heb ik niet vaak genoeg gespeeld (volgens mij maar 1x) om er een gedegen oordeel over te geven. SS is ook wel erg leuk, maar je moet bij de eerste keer dat je in de Spirit Realm loopt niet alleen op die bollen afgaan, maar ook de paarse materials halen, anders moet je ze later opnieuw doen en dat is echt verrot. Enige minpuntje vind ik toch wel telkens het vechten tegen The Imprisoned. Moet je 4x doen geloof ik, en elke keer is het erger. De laatste keer, waar je de Groosenator moet gebruiken is al helemaal erg. Even rustig de tijd nemen is er niet bij.

MM is niet echt haasten, maar de beperkte tijd die je hebt van >72 minuten normaal, of >144 minuten vertraagd is best vervelend. Ik heb het tweede level, Snowhead Temple, daarom 2x moeten doen. Ik had gewoon geen tijd meer om de eindbaas neer te halen (mijn tactiek was ook gewoon ruk, bij de ingang blijven wachten totdat-ie langs kwam en dan beschieten met de fire arrow).

Ik blijf er wel bij dat je de eerste Zelda toch wel een keer gespeeld moet hebben, en dan ook echt alle geheimen proberen te vinden (inclusief de Door Repair Charge dingen). Zonder gebruik van guides is 't nog wel 't leukst, welk bosje moet je platbranden, welke rots opblazen, etc. Dat hebben ze bij de latere Zelda's wat minder gedaan. Het is er wel, maar veel minder plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
The Imprisoned... ik had die door mijn 'keuze' in de volgorde van de rehash van de drie levels twee keer achter elkaar. Wat een kutgevecht vond ik dat. Heb het toen een dag niet gespeeld. Gewoon niet leuk en dan 2x achter elkaar. :X

Leukste battle uit SS vond ik het als een soort Kill Bill/Matrix neermaaien van al die Goblins op weg naar het eennalaatste gevecht. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Hero of Time schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:19:
Ik blijf er wel bij dat je de eerste Zelda toch wel een keer gespeeld moet hebben, en dan ook echt alle geheimen proberen te vinden (inclusief de Door Repair Charge dingen). Zonder gebruik van guides is 't nog wel 't leukst, welk bosje moet je platbranden, welke rots opblazen, etc. Dat hebben ze bij de latere Zelda's wat minder gedaan. Het is er wel, maar veel minder plekken.
Het is leuk als je a.d.h. van aanwijzingen kan weten welk stukje je exact moet hebben. Niet als ze zeggen dat iets ongeveer daar ligt en je alsnog een half uur nog moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Onbekend schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:56:
[...]

Het is leuk als je a.d.h. van aanwijzingen kan weten welk stukje je exact moet hebben. Niet als ze zeggen dat iets ongeveer daar ligt en je alsnog een half uur nog moet zoeken.
Zo groot zijn de mapdelen niet en er werd gezegd dat op elk gedeelte wel een doorgang zit naar een grot. De buitenste rand doet hoe dan ook niets en je moet toch ergens lopen. Dan blijft er niet veel over. In geval van bosjes branden ben je met de rode kaars (uit level 7) een stuk minder lang bezig dan als je alleen nog maar de blauwe hebt, die je 1x per veld kan gebruiken (je moet even weg en weer terug voor nog een poging).

Er zijn ook wel een paar visuele hints of logische plekken waar wat kan zitten. Dus een half uur per veld is 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Hero of Time schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:19:
[...]

Zo groot zijn de mapdelen niet en er werd gezegd dat op elk gedeelte wel een doorgang zit naar een grot.
Dat stond zelfs in de handleiding herinner ik me. Precieze tekst weet ik niet meer, maar het was iets als "Er gaan geruchten dat op elk scherm een geheim zit verstopt".
Hero of Time schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:19:
[...]

Je kon de Water Tempel voor de Fire Tempel doen (heb ik een paar keer gedaan), maar je hebt de Hover Boots uit de Shadow Tempel nodig om naar de Spirit Tempel te komen (vanwege 'drijfzand' in de Haunted Wasteland, direct aan 't begin). Er was wel een 'hack' om er eerder te komen, maar de Hover Boots heb je in feite nodig. Je hoeft niet de hele tempel te halen, dat niet.
Ik heb de Fire Temple op de 3DS als laatste gedaan, je hebt de Megaton Hammer verder nergens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Hero of Time schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:19:
[...]

Zo groot zijn de mapdelen niet en er werd gezegd dat op elk gedeelte wel een doorgang zit naar een grot. De buitenste rand doet hoe dan ook niets en je moet toch ergens lopen. Dan blijft er niet veel over. In geval van bosjes branden ben je met de rode kaars (uit level 7) een stuk minder lang bezig dan als je alleen nog maar de blauwe hebt, die je 1x per veld kan gebruiken (je moet even weg en weer terug voor nog een poging).

Er zijn ook wel een paar visuele hints of logische plekken waar wat kan zitten. Dus een half uur per veld is 't niet.
Ik doelde meer op andere opdrachten uit andere Zelda spellen. Bij de SNES-versie is de fluit ergens verstopt bij die fluitspelende man. Vervolgens ben je bijna elk stukje gras aan het omspitten om deze te vinden.
Ook het zoeken naar dat stukje hart waar je steeds maar 15 seconden de tijd voor hebt. Als het tegen zit ben je gewoon een uur bezig om dat stomme stukje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Peenutzz schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Dat stond zelfs in de handleiding herinner ik me. Precieze tekst weet ik niet meer, maar het was iets als "Er gaan geruchten dat op elk scherm een geheim zit verstopt".
Klopt, maar het is dus niet op elk scherm. Heb namelijk destijds echt overal wel bommen neergelegd, elk bosje in de hens en overal op de fluit gespeeld.
[...]

Ik heb de Fire Temple op de 3DS als laatste gedaan, je hebt de Megaton Hammer verder nergens nodig.
Dan hebben ze dat aangepast, want je kan op de N64 niet verder als je niet de Forest, Fire en Water Tempels hebt gedaan. Pas als je de drie medaillons hebt wordt Kakariko Village getriggered en krijg je de opdracht om de Shadow Tempel te doen nadat je door de tijd hebt gereisd voor de Lens of Truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat valt nog mee. Bij SS moet je daar allerlei ringen vallen op precies het goede vakje voor een stukje hart bij een of ander spel. Heb het op YT bekeken en dacht toen gelijk al: "laat maar".

Bij LttP ligt de ocarina trouwens telkens ongeveer op dezelfde plek. Stukje hart in Dark World daar heeft wat meer geluk nodig, maar was er nooit frustrerend lang mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Hero of Time schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:55:
[...]

Klopt, maar het is dus niet op elk scherm. Heb namelijk destijds echt overal wel bommen neergelegd, elk bosje in de hens en overal op de fluit gespeeld.
Daar kwam ik ook achter, na letterlijk overal bommen leggen en bosjes weg proberen te branden. Ik heb toen zelfs de Nintendo Hulplijn gebeld om te vragen of zij wisten of het echt zo was, zodat ik wist of het nut had om verder te gaan :P
Dan hebben ze dat aangepast, want je kan op de N64 niet verder als je niet de Forest, Fire en Water Tempels hebt gedaan. Pas als je de drie medaillons hebt wordt Kakariko Village getriggered en krijg je de opdracht om de Shadow Tempel te doen nadat je door de tijd hebt gereisd voor de Lens of Truth.
Je hebt gelijk, niet als laatste, maar als derde. Geen idee hoe ik daarbij kwam :P Misschien omdat ik tussendoor een hoop filmpjes over OoT glitches heb gekeken en hoe bepaalde mafkezen daar gebruik van weten te maken en alles door elkaar gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

LOL !
Heeft iemand dit spel, Zelda Monopoly ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Yup. Sinds vorig jaar oktober oid via nedgame.
Zag dat game mania hem ook heeft ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik wou hem ook nog gaan halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Cool. Ik heb zelf Nintendo Monopoly met alle grote Nintendo games erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jup, heb 'm ook. 3 weken geleden, voor de kerst, ontvangen. Versie met Ocarina ipv Slingshot als pion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm ik had verwacht dat ze in de mediamarkt wel zo'n zelda majora's mask edition hadden van de new nintendo 3DS, maar nee...
Ik heb uiteindelijk de Special edition gekocht van majora's mask.
Afbeeldingslocatie: http://s1.thcdn.com/productimg/0/600/600/06/11037906-1415271862-540610.jpg

Heb ook even gespeeld in de Mediamarkt, vertrouwde gameplay van OOT. Ik vond wel de 2 extra schouderknoppen niet zo fijn aanvoelen, maar misschien komt dat omdat ik er nog niet veel nut gezien had in majora's mask. Die nieuwe nintendo 3DS XL houdt zich wel echt lekker vast. Ik heb nog een reguliere 3DS, maar krijg vaak kramp aan mijn duim....Ik heb helaas het geld niet om alweer 200 euro uit te geven aan een nieuwe nintendo.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Deathchant schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:04:
Hmmm ik had verwacht dat ze in de mediamarkt wel zo'n zelda majora's mask edition hadden van de new nintendo 3DS, maar nee...
Ik heb uiteindelijk de Special edition gekocht van majora's mask.
[afbeelding]

Heb ook even gespeeld in de Mediamarkt, vertrouwde gameplay van OOT. Ik vond wel de 2 extra schouderknoppen niet zo fijn aanvoelen, maar misschien komt dat omdat ik er nog niet veel nut gezien had in majora's mask. Die nieuwe nintendo 3DS XL houdt zich wel echt lekker vast. Ik heb nog een reguliere 3DS, maar krijg vaak kramp aan mijn duim....Ik heb helaas het geld niet om alweer 200 euro uit te geven aan een nieuwe nintendo.
Verkoop je de oude toch?

Pagina: 1 ... 13 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic