Seal64 schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:56:
[...]
Ze zijn inderdaad tamelijk prijzig, maar de game smijt je de rupees ook wel rond de oren dus dat valt wel weer mee. En omdat de moeilijkheidsgraag ook niet echt heel hoog ligt (ik ben pas 2x KO gegaan en beide keren was ik alsnog niets kwijt - kwestie van een fairy bijhebben) is het risico daar ook niet zo groot.
Jep, ik heb nu alle items gekocht en moet de eerste dungeon in Lorule nog doen. Over die dungeons gesproken, ze geven niet echt aan welke volgorde je ze moet doen, al kom je er vanzelf achter in geval je er niet in komt of vast loopt omdat je nog een item mist ofzo. Zo kwam ik er achter dat er blijkbaar een lvl2 flippers zijn, of iig iets om dieper te kunnen komen.
That being said, sommige monsters rammen in een paar seconden je hele levenslijn erdoorheen (die leeuwen ten oosten van Tower of Hera, bijvoorbeeld). Die waren in ALttP ook wel sterk, maar sommige monsters zijn toch een stuk opgewaardeerd heb ik het idee.
Jep, die beesten had ik 't net nog over. Ze zijn verdomde sterk en hun vuur adem brand letterlijk je hartjes weg. Waar je normaal een seconde nog hebt om te 'herstellen', heb je 't bij dat vuur niet en is 't zo weg. Ik ben al meerdere malen dood gegaan, maar alleen de 1e keer had ik nog geen fairy in een fles. Nu zorg ik dat ik minstens 2 bij mij heb. Momenteel 3 gevuld, van de 4 flessen die ik heb. Één fles is overigens best genaaid om te krijgen. Heb je een briefje erin, moet je door dat hele klote stuk en krijg je alleen maar de lege fles terug

En daarvoor kan je er nogal weinig mee doen.
Vind 't trouwens wel beetje vervelend dat als je terug komt in Lorule, of eigenlijk in een deel waar je nog niet eerder bent geweest dat Hilda eindigt met "So say I, Hilda, princess of Lorule." Komt een beetje over als iemand met een te grote ego ofzo.