Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Senor Sjon schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:31:
Ik laat deze echt aan mij voorbij gaan. WW vond ik één van de minste uit de serie en ik vind het een beetje zuur dat ze 10 jaar na dato met (weer) een remake komen i.p.v. een nieuw spel.
Voor mij geldt het andersom: WW HD zou voor mij een reden kunnen zijn de Wii U aan te schaffen. Tot nu toe heb ik de console compleet links laten liggen (ondanks dat ik nagenoeg alle Nintendo consoles gehad heb t/m de Wii) omdat het (aanbod) me te weinig interesseerde, maar na het zien van wat reviews + filmpjes van WW ben ik om.

En daar baal ik van, want heb voor de komende 3 maanden nog een verbouwing van de badkamer op stapel staan, ik wil de PS4 (maar die ga ik doorschuiven naar 2014 denk ik) en dan nog de dure decembermaand. Bah... :P

Vanaf de NES Zelda's ben ik fan van de serie, en op de Gamecube vond ik WW ook erg gaaf. Ondanks dat ik die al gespeeld heb denk ik dat deze versie nog wel meerwaarde heeft voor mij. Dit topic misschien beter 3 maanden links laten liggen :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Senor Sjon schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:31:
Ik laat deze echt aan mij voorbij gaan. WW vond ik één van de minste uit de serie en ik vind het een beetje zuur dat ze 10 jaar na dato met (weer) een remake komen i.p.v. een nieuw spel.
Skyward Sword is nog geen twee jaar geleden. Daarop en op Ocarina of Time moesten we 5 jaar wachten. Het is gewoon niet mogelijk om in zo'n korte tijd een volledig nieuwe Zelda af te leveren. Majora's Mask duurde maar twee jaar, maar recyclede de engine van OoT. Dan is er nog een Zelda die twee jaar in ontwikkeling was, en dat is Wind Waker waarover je juis zo kritisch bent. Misschien dat dat iets met die korte ontwikkeltijd te maken heeft? Het was vrij duidelijk dat er dungeons uitgeknipt waren om 'm op tijd te releasen.
Er is wel een nieuwe Zelda in de maak maar dat kan nog een jaar of misschien wel 2 duren. Ik ben verder ook niet zo'n fan van Wind Waker, maar met Hero mode vanaf het begin is het misschien wel leuk het weer eens te proberen. Verder hebben ze die fetch quest aan het einde ingekort en heb je nu een zeil waarmee je twee keer zo snel kan.

Overigens zou een remake van OoT en/of Majora's Mask voor mij een system seller zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Cocytus op 06-10-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cocytus schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:27:
Overigens zou een remake van OoT en/of Majora's Mask voor mij een system seller zijn.
De 3DS heeft dus OoT remake ;). Heb je al een 3DS? Ik ga er iig een halen zodra de nieuwe Zelda ervoor uit is, kan ik daarna nog Spirit Tracks en Phantom Hourglass halen, want die mis ik nog in m'n collectie. De rest heb ik allemaal, behalve Four Swords Adventure.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ild
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-01-2024

Ild

Ik heb ze sinds kort allemaal :). Four swords voor Gameboy was makkelijk maar die voor de Gamecube aan een deftige prijs vinden was net iets moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Cocytus schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:27:
[...]

Skyward Sword is nog geen twee jaar geleden. Daarop en op Ocarina of Time moesten we 5 jaar wachten. Het is gewoon niet mogelijk om in zo'n korte tijd een volledig nieuwe Zelda af te leveren. Majora's Mask duurde maar twee jaar, maar recyclede de engine van OoT. Dan is er nog een Zelda die twee jaar in ontwikkeling was, en dat is Wind Waker waarover je juis zo kritisch bent. Misschien dat dat iets met die korte ontwikkeltijd te maken heeft? Het was vrij duidelijk dat er dungeons uitgeknipt waren om 'm op tijd te releasen.
Er is wel een nieuwe Zelda in de maak maar dat kan nog een jaar of misschien wel 2 duren. Ik ben verder ook niet zo'n fan van Wind Waker, maar met Hero mode vanaf het begin is het misschien wel leuk het weer eens te proberen. Verder hebben ze die fetch quest aan het einde ingekort en heb je nu een zeil waarmee je twee keer zo snel kan.

SS is van vorig jaar november. Daarvoor was het TP, maar die was eigenlijk voor de GC gemaakt en op het laatst nog bij de Wii toegevoegd. Dat was 2006(?).

Ik probeer nog steeds het awe gevoel te krijgen die ik had in 1993 bij LttP en in 1998 bij OoT. WW was heel erg met de fetchquests rond de triforce en cell-shaded ligt mij gewoon niet. SS had gewoon teveel nadruk op motion controls voor mij en het 3x recyclen van dat pit monster + elk gebied ook 3x recyclen vond ik gewoon zonde. Nintendo moet beter kunnen, gaming is een industrie geworden waar miljarden omgaan voor titels als GTA V en de COD/BF serie. Dan moet een systemseller als Zelda en/of Mario dezelfde behandeling krijgen wil je het echt goed doen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:08:
[...]

De 3DS heeft dus OoT remake ;). Heb je al een 3DS? Ik ga er iig een halen zodra de nieuwe Zelda ervoor uit is, kan ik daarna nog Spirit Tracks en Phantom Hourglass halen, want die mis ik nog in m'n collectie. De rest heb ik allemaal, behalve Four Swords Adventure.
True. Ik zit alleen nooit in de trein o.i.d. dus een 3DS is voor mij onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cocytus schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:14:
[...]

True. Ik zit alleen nooit in de trein o.i.d. dus een 3DS is voor mij onzinnig.
En in bed voor 't slapen geen optie? Of gewoon even lui op de bank liggen met een spelletje, ipv tv kijken (want vrouwlief moet zo nodig GTST zien)?

De trein is niet altijd een goede plek. Ik zit er maar een klein kwartiertje in voor ik op m'n bestemming ben, lang niet genoeg om even een kerker te doe, waar je al snel meerdere uren aan kan besteden. Voor OoT ben je al een aardige tijd kwijt om het Biggoron's Sword te halen. Zou je kunnen doen als je van Maastricht in 1x naar Groningen of Leeuwarden moet, maar anders, toch iets te kort voor in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Biggoron's Sword? Dat valt reuze mee hoor ;). Er zijn een aantal truukjes die je daarbij kan uithalen, waardoor je het zelfs zonder Epona kan redden. (gebruik maken van warp lost woods - ruimte bij waterval voor zora's domain, warp lost woods - goron city, darunia's kamer naar binnenkant berg naar de Biggoron).
En als je bv bij King Zora bent geweest voor de kikker speel je the Sun's Song en sta je meteen weer bij de ingang van Zora's Domain.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Neemt niet weg dat je 't niet eventjes gedaan hebt. Met alles halen, lopen e.d. ben je alsnog snel een half uur tot uur verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyward Sword had ik onlangs gekocht. Ziet er mooi uit en is zeker een zeer sfeervolle Zelda, maar kon niet helemaal wennen aan de motion controls. Vooral bij het vliegen vond ik het eigenlijk gewoon ronduit vervelend. Hebben meer mensen hier last van? Heb het na de eerste dungeon al weer weggelegd.

De controls van de Wind Waker HD vind ik dan een stuk fijner. Vooral de gamepad is een toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Ik ben sinds dat ik SS heb gekocht eigenlijk nu net na de tempel weer terug naar Skyloft. Meer heb ik niet gedaan. Iedere keer maar kort gespeeld.
Normale controls is in mijn ogen toch echt een gemis.
Alhoewel ik dat in eerste instantie ook met de 2 DS Zelda's had.
Beide nu uitgespeeld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

*O* WW HD LE/CE ligt klaar voor me in de winkel. Morgen komt de WiiU binnen als 't goed is, dus ik kan morgenavond lekker spelen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:36:
Skyward Sword had ik onlangs gekocht. Ziet er mooi uit en is zeker een zeer sfeervolle Zelda, maar kon niet helemaal wennen aan de motion controls. Vooral bij het vliegen vond ik het eigenlijk gewoon ronduit vervelend. Hebben meer mensen hier last van? Heb het na de eerste dungeon al weer weggelegd.

De controls van de Wind Waker HD vind ik dan een stuk fijner. Vooral de gamepad is een toevoeging.
Ik heb het uitgespeeld en nooit meer aangeraakt. Na best wel een intensieve dungeon wil je even 'uitrusten' en niet die vogel nog rondflapperen door de hele (kale) overworld. Soms zitten motion controls er hopeloos geforceerd in (over koordjes lopen e.d.). Meer dan eens dacht ik: "met gewone controls was ik nu verder geweest".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Hero of Time schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:54:
*O* WW HD LE/CE ligt klaar voor me in de winkel. Morgen komt de WiiU binnen als 't goed is, dus ik kan morgenavond lekker spelen :D.
Lekker om te horen!
Ik heb de knoop doorgehakt en ga vanavond de Wii U premium Zelda bundle halen. Helaas wordt het pas tegen acht uur maar het is even niet anders :'(.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe bevalt het tot nu toe Famous?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:36:
+1 :)

Wii + Zelda Skyward Sword zijn veilig opgeborgen, totdat ik weer zin heb in een Zelda game. Dat kan effe duren, maar voorlopig effe geen zin in. Vooral de graphics vind ik erg irritant! Daar had Twilight Princess op de een of andere manier minder last van en was het ook leuker wat betreft de sfeer en zo :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het gebrek aan grafische kracht zag je vooral rond de bomen in SS. De boomtoppen zagen er waardeloos uit als je eenmaal die grote boom beklommen had. Soort minecraft idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:46:
En hoe bevalt het tot nu toe Famous?
Ja bevalt tot nu toe wel goed. Enkel alleen nog Zelda mee gedaan :+
Daar ben ik trouwens al weer erg ver mee, vlieg er erg rap doorheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:55
Senor Sjon schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:32:
[...]

SS is van vorig jaar november.
Nee hoor, november 2011.

Ik vind SS juist een van de betere, net als WW, al is die laatste een beetje aan de korte kant.

[ Voor 21% gewijzigd door Peenutzz op 10-10-2013 17:53 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik wou dat ik SS kon spelen zonder motion controller. Ik luv Zelda, maar ik kan me er niet toe zetten die ellende te spelen. Keer op keer weer ben ik het zat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Peenutzz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:50:
[...]

Nee hoor, november 2011.

Ik vind SS juist een van de betere, net als WW, al is die laatste een beetje aan de korte kant.
Is het alweer twee jaar. :X Ben ergens een jaar kwijt geloof ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb er even mee gespeeld, is wel een stuk mooier geworden. Waar ik wel tegenaan loop, is 't bereik van de gamepad. Kan niet eens in bed spelen ;(. Of ik moet de logeerkamer gebruiken.

/luxeprobleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Hero of Time schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:45:
Heb er even mee gespeeld, is wel een stuk mooier geworden. Waar ik wel tegenaan loop, is 't bereik van de gamepad. Kan niet eens in bed spelen ;(. Of ik moet de logeerkamer gebruiken.

/luxeprobleem :+
Hoe groot is jou kamer dan wel niet?!

Ik zit toch miniaal 5,5 meter er vanaf en dat gaat prima.
Als ik naar de keuken loop heeft die zelfs nog even bereik met twee muren er tussen _/-\o

edit: Zit weer tot late uurtjes te spelen, gelukkig morgen vrij! :o. Ik ben nu net bij de
spoiler:
vulkaan geweest om de Braces op te halen
en zonder dat ik het door had, heb ik nu al 12 hartjes :D. Op de GameCube versie zat ik volgens mij op het einde niet eens boven 10.

[ Voor 21% gewijzigd door Famous op 11-10-2013 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:29

The_Bird

Meneer de Raaf

apNia schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:59:
Ik wou dat ik SS kon spelen zonder motion controller. Ik luv Zelda, maar ik kan me er niet toe zetten die ellende te spelen. Keer op keer weer ben ik het zat :(
Dat geldt voor meer Wii games. Elke Wii game had standaard een alternatief controll-optie moeten hebben. Vond het bij Zelda zelf ook vervelend, constant dat gezwiep...

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Mja, het hele gamedesign is geënt op subtiele motions, dat kan je niet omzetten naar knoppen. Helaas, want het zou echt geweldig zijn als ik zonder motion kan spelen. Ik ben echt een Zelda fan sinds het eerste uur, maar het werkt niet voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Famous schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:09:
[...]

Hoe groot is jou kamer dan wel niet?!
Ehm, eens zien, WiiU in de huiskamer. Bed staat boven, 1e etage, andere kant van 't huis (breedte). De logeerkamer bevindt zich recht boven de WiiU, naast m'n slaapkamer.
Ik zit toch miniaal 5,5 meter er vanaf en dat gaat prima.
Als ik naar de keuken loop heeft die zelfs nog even bereik met twee muren er tussen _/-\o_
Ik had dat eerst niet, nu heb ik 'm iets verplaatst en werkt 't wel. Ik kan wel spelen als ik op de wc zit beneden, al lagt 't wel wat (geen idee hoe 't nu is eigenlijk, testte 't voordat ik 'm had verplaatst).
edit: Zit weer tot late uurtjes te spelen, gelukkig morgen vrij! :o. Ik ben nu net bij de
spoiler:
vulkaan geweest om de Braces op te halen
en zonder dat ik het door had, heb ik nu al 12 hartjes :D. Op de GameCube versie zat ik volgens mij op het einde niet eens boven 10.
Ik ben net aangekomen bij Forsaken Fortress. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Hero of Time schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:26:
[...]

Ik ben net aangekomen bij Forsaken Fortress. :P
Lekker op weg dus!
Volgens mij zit ik nu al op 13 hartjes en twee pieces. Ik weet nog een plek waar ik een piece kan halen dus zit ik al bijna op 14 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

Hero of Time schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:26:
[...]
Ik had dat eerst niet, nu heb ik 'm iets verplaatst en werkt 't wel. Ik kan wel spelen als ik op de wc zit beneden, al lagt 't wel wat (geen idee hoe 't nu is eigenlijk, testte 't voordat ik 'm had verplaatst).
Ik zie een markt voor range extenders voor de Wii U :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09-2023
apNia schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:59:
Dat vindt ik niet, Weer eens wat verniewends, alhoewel bij mij een Zelda game altijd goed in de smaak valdt.
Ik vond de overworld inderdaad ok kaal maaer het rond vliegen juist iets rustgevens hebben wanneer je
spoiler:
een save game-hebt en alleen Demise nog verslagen moet worden( en je hem eigenlijk al verslagen hebt.) En al helemaal wanneer je daarna Hero's mode start ;)
en vervolgens lekker rond te vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Weet iemand hoeveel hartjes je totaal kan verzamelen bij Zelda?
Zit momenteel op 16 na de Wind dungeon. Benieuwd of ik nog verder kan :D

edit: 20 kan sowieso, kan ik nog even door :+

edit2: iets met glitchs en asap het spel uit spelen onder vier en half uur Zelda WW uitgespeeld

[ Voor 50% gewijzigd door Famous op 12-10-2013 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Licht eraan welk spel in de serie ;)
Want met sommige meer dan anderen

[ Voor 32% gewijzigd door Tlozoot op 12-10-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De eerste paar had je maar 16 max. Daarna werd 't 20. Met de 2D versies was 't volgens mij t/m de Oracle serie dat je max 16 hebt. Alle 3D versies had je 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Nope, SS is alleen 18 plus twee heart medallions ;)
Volgens mij de rest wel ja idd

Wie is het met mij eens dat OoA en OoS de beste Zelde spellen zijn?
Goed verhaal, plot en bosses. Maar vooral het baby'tje datq op groeit en dat je zelf bepaald hoe vindt ik geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tlozoot schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:08:
Nope, SS is alleen 18 plus twee heart medallions ;)
En dus 20 wat je kan hebben ;)
Wie is het met mij eens dat OoA en OoS de beste Zelde spellen zijn?
Goed verhaal, plot en bosses. Maar vooral het baby'tje datq op groeit en dat je zelf bepaald hoe vindt ik geniaal.
Dat het de beste is/zijn durf ik niet te zeggen, maar dat met 't kind is wel leuk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Hero of Time schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:40:
[...]

En dus 20 wat je kan hebben ;)

[...]

Dat het de beste is/zijn durf ik niet te zeggen, maar dat met 't kind is wel leuk ja.
Maar wel maar 18 die te behalen zijn door Heart containers of pieces of heart en dus blijvend. Wat niet te zeggen is met de medallions. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Tlozoot schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 09:35:
Licht eraan welk spel in de serie ;)
Want met sommige meer dan anderen
Ligt het aan het licht ja? :+
Had het over Windwaker HD, was handig geweest om er even bij te zetten.

Ook maar eens kijken voor een nieuw spel voor de Wii U.. in die paar dagen iets te veel uur erin gestopt en ben nu bij al Gannon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je wel nog steeds die vis die je moet voeren in WW HD? Ik heb 'm nog niet gezien namelijk en heb de charts al van Outset Island, Forsaken Fortress, Windfall Island en Dragon Roost Island. De info die de vis geeft is wel nuttig en zou 't zonde vinden als dat eruit is gehaald.

Wat ik wel fijn vind, is dat je niet meer de Wind Waker en je zeil aan een knop moet koppelen om te kunnen gebruiken. Nu kan je gewoon 3 items koppelen zonder telkens te moeten wisselen als je op zee zit. En de sea chart op je wii-pad is ook erg handig met de losse charts er naast. Maakt het op zee zoeken van dingen een heel stuk makkelijker/sneller.

Edit:
Ow, wacht, natuurlijk, die vis krijg je pas na Dragon Roost te zien. Die maar snel halen dan. Aangezien er toch niets op TV is vanavond... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hero of Time op 12-10-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Hero of Time schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:20:
Heb je wel nog steeds die vis die je moet voeren in WW HD? Ik heb 'm nog niet gezien namelijk en heb de charts al van Outset Island, Forsaken Fortress, Windfall Island en Dragon Roost Island. De info die de vis geeft is wel nuttig en zou 't zonde vinden als dat eruit is gehaald.

Wat ik wel fijn vind, is dat je niet meer de Wind Waker en je zeil aan een knop moet koppelen om te kunnen gebruiken. Nu kan je gewoon 3 items koppelen zonder telkens te moeten wisselen als je op zee zit. En de sea chart op je wii-pad is ook erg handig met de losse charts er naast. Maakt het op zee zoeken van dingen een heel stuk makkelijker/sneller.

Edit:
Ow, wacht, natuurlijk, die vis krijg je pas na Dragon Roost te zien. Die maar snel halen dan. Aangezien er toch niets op TV is vanavond... :)
Is WW HD echt de moeite waard? Ik meb namelijk nog geen WiiU maar zou er bijna een kopen just for dat spel. Heb gehoord van veel mensen dat de originele hun lievelings spel in de serie is maar heb er zo mijn twijfels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je het origineel op de Cube, of speel je 'm via je Wii? Zoja dan is het niet echt iets om te kopen. Ik had een excuus nodig om een WiiU te kopen, vind de speciale Gamepad uiterlijk de reden om de premium pack te halen en voor het beeldje heb ik de CE gekocht. Het spel heb ik dus 2 keer, fysiek en download (code nog ongebruikt).

Ik ben een Zelda fan en zodra de nieuwe voor de (3)DS uit is, zal ik die ook halen met PH en ST (die heb ik niet, want geen DS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Die download is die voor de wii of wiiU?
Aangezien het niet toegestaan is hier te werven of te handelen: TIjdelijk een V&A advertentie maken? :p
Eerlijk gezegt is het een van de weinige spellen die ik niet 100% gehaald heb van Zelda, dus vandaar.

En omm nog een discussie te starten:
En vindt jij ook niet dat PH beter was dan ST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tlozoot schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:05:
[...]

Is WW HD echt de moeite waard? Ik meb namelijk nog geen WiiU maar zou er bijna een kopen just for dat spel. Heb gehoord van veel mensen dat de originele hun lievelings spel in de serie is maar heb er zo mijn twijfels bij.
Ik had ook nog geen Wii U en heb de bundel gekocht.
Op heb ook een Gamecube en heb daar ooit WW voor gekocht, maar ben er toen nooit goed ingekomen en heb het na de eerste dungeon al weggelegd. Nu slaat het wel aan.
Ik ben er zeer tevreden over in ieder geval en vind het geweldig werken op de Wii U.

De Zelda die mij het meest heeft gegrepen was overigens Links Awakening op de originele GB. Maar dat had er meer mee te maken dat het mijn eerste adventure was en ik nog jong was. WW HD vind ik nu een van de beste Zelda's die ik heb gespeeld. Vooral het ontdek element (met de verschillende eilanden) vind ik erg goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tlozoot schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:27:
Die download is die voor de wii of wiiU?
Voor welke console is WW HD nou? Precies. De Wii kan GC spellen aan en geen HD. ;)
Aangezien het niet toegestaan is hier te werven of te handelen: TIjdelijk een V&A advertentie maken? :p
Eerlijk gezegt is het een van de weinige spellen die ik niet 100% gehaald heb van Zelda, dus vandaar.
Ik weet nog niet of ik m'n code verkoop of niet. De WiiU maakt van zichzelf nogal wat geluid door de fan(s), maar de optische drive is ook niet bepaald stil te noemen. Dat was bij de Wii beter, die hoorde ik iig niet zo erg.
En om nog een discussie te starten:
En vindt jij ook niet dat PH beter was dan ST?
Zoals ik al zei, die heb ik niet. Wel eventjes gespeeld van vrienden, maar ben nog niet eens op een kwart gekomen. Dat is veel te kort om er een gedegen beeld van te krijgen om te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:57:
[...]

Ik had ook nog geen Wii U en heb de bundel gekocht.
Op heb ook een Gamecube en heb daar ooit WW voor gekocht, maar ben er toen nooit goed ingekomen en heb het na de eerste dungeon al weggelegd. Nu slaat het wel aan.
Ik ben er zeer tevreden over in ieder geval en vind het geweldig werken op de Wii U.

De Zelda die mij het meest heeft gegrepen was overigens Links Awakening op de originele GB. Maar dat had er meer mee te maken dat het mijn eerste adventure was en ik nog jong was. WW HD vind ik nu een van de beste Zelda's die ik heb gespeeld. Vooral het ontdek element (met de verschillende eilanden) vind ik erg goed uitgewerkt.
Klinkt goed!, heb zelf ook nog de originele Link's Awakening + de DX versie. Zijn goed speelbaar, en dat ein de vindt ik leuk omdat het zo outside the box is. Wat betreft WWHD weet ik nog niet of ik die ga halen, maar dit neem ik wel mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Hero of Time schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:47:
[...]

Voor welke console is WW HD nou? Precies. De Wii kan GC spellen aan en geen HD. ;)

[...]

Ik weet nog niet of ik m'n code verkoop of niet. De WiiU maakt van zichzelf nogal wat geluid door de fan(s), maar de optische drive is ook niet bepaald stil te noemen. Dat was bij de Wii beter, die hoorde ik iig niet zo erg.

[...]

Zoals ik al zei, die heb ik niet. Wel eventjes gespeeld van vrienden, maar ben nog niet eens op een kwart gekomen. Dat is veel te kort om er een gedegen beeld van te krijgen om te beoordelen.
1- Dacht dat het een WII download code was voor de originele, niet voor WIIU
2-Wat maakt de stilte van de console uit of u de code verkoopt?!? Nogal aparte referentie
3-Was niet alleen tegen een persoon bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tlozoot schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:24:
[...]

1- Dacht dat het een WII download code was voor de originele, niet voor WIIU
Even logisch beredeneren. Je hebt geen Wii, wilt een WiiU en WW HD. Er is een Premium Pack met de game als download. Zou de code dan voor de voorganger zijn? ;)
2-Wat maakt de stilte van de console uit of u de code verkoopt?!? Nogal aparte referentie
Dat heeft allemaal te maken met speel plezier. Wil je liever het geluid van je game horen, of de console er tussendoor horen ronken? Luister je liever naar de radio met ruis er doorheen? Van je iPod wil je ook liever dat je geen gekraak van je koptelefoon hoort. Dus zo apart is dat niet. Er was tenslotte ook veel ophef over de enorme herrie die de Xbox maakte (360 was 't volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Hero of Time schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:58:
[...]

Even logisch beredeneren. Je hebt geen Wii, wilt een WiiU en WW HD. Er is een Premium Pack met de game als download. Zou de code dan voor de voorganger zijn? ;)
Had niet meegekregen dat je alleen de WiiU had ;) Vandaar.
[...]

Dat heeft allemaal te maken met speel plezier. Wil je liever het geluid van je game horen, of de console er tussendoor horen ronken? Luister je liever naar de radio met ruis er doorheen? Van je iPod wil je ook liever dat je geen gekraak van je koptelefoon hoort. Dus zo apart is dat niet. Er was tenslotte ook veel ophef over de enorme herrie die de Xbox maakte (360 was 't volgens mij).
Zal het wel aan mij liggen maar aan dat soort herrie erger ik me niet zo, filter ik gewoon mentaal weg, en zo'n decibelfestijn zal het volgens mij niet zijn. Ik heb een radeon 9800 DX of zoiets waar de fan van kapot is en maakt een ENORME herrie echt een verdieping boven en beneden nog hoorbaar, dat vindt ik ook niert prettig, maar of het mijn gameplay verstoord is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tlozoot schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:08:
[...]

Had niet meegekregen dat je alleen de WiiU had ;) Vandaar.
Had 't meer over 't algemene verkoop van de pack. M'n ouders hebben nog de Wii, die ga ik vandaag ophalen met de spellen erbij. Nadeel is wel, ik kan 'm niet aansluiten zonder de N64 of NES los te koppelen. Of ik moet 'm boven zetten, of een van de andere boven.
[...]

Zal het wel aan mij liggen maar aan dat soort herrie erger ik me niet zo, filter ik gewoon mentaal weg, en zo'n decibelfestijn zal het volgens mij niet zijn. Ik heb een radeon 9800 DX of zoiets waar de fan van kapot is en maakt een ENORME herrie echt een verdieping boven en beneden nog hoorbaar, dat vindt ik ook niet prettig, maar of het mijn gameplay verstoord is wat anders.
Ik heb nu nog steeds een redelijk scherp gehoor en heb moeite om geluid te filteren. Als ik aan het bellen ben en iemand naast mij begint te praten, dan versta ik beide niet meer. Dus een luidruchtige fan hoor ik door 't spel heen, tenzij ik het volume zo zet dat 't de ruis overstemt. En dat is nou ook niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Ik ben geld aan het verzamelen voor een Wii U met losse WW hd, en in de tussentijd maar begonnen aan OoA/OoS. Speelt erg leuk weg, maar die muziekjes af en toe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Peenutzz schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:15:
Ik ben geld aan het verzamelen voor een Wii U met losse WW hd, en in de tussentijd maar begonnen aan OoA/OoS. Speelt erg leuk weg, maar die muziekjes af en toe :X
Don't. mess. with. the. legends. :( haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Hero of Time schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:37:
[...]

Had 't meer over 't algemene verkoop van de pack. M'n ouders hebben nog de Wii, die ga ik vandaag ophalen met de spellen erbij. Nadeel is wel, ik kan 'm niet aansluiten zonder de N64 of NES los te koppelen. Of ik moet 'm boven zetten, of een van de andere boven.
Heb zelf het voordeel van meerdere tv's naast elkaar, of anders en splittertje ertussen kan ook wel lijkt mij ;)
[...]

Ik heb nu nog steeds een redelijk scherp gehoor en heb moeite om geluid te filteren. Als ik aan het bellen ben en iemand naast mij begint te praten, dan versta ik beide niet meer. Dus een luidruchtige fan hoor ik door 't spel heen, tenzij ik het volume zo zet dat 't de ruis overstemt. En dat is nou ook niet echt de bedoeling.
Tja, ik hoor het ook als iemand binnenkomt voordat iemand überhaupt de deur hebt aangeraakt, puur door het rinkelen van de sleutels. Maar juist door mijn scherpe gehoor ben ik gaan filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Tlozoot:
Als je wat hebt toe te voegen, bewerk dan je laatste post. Wil je op 2 mensen in 1x reageren, dan scroll je onder het reply veld (niet de quick reply) naar de post betreffende en klik je op 'quote'. De tekst wordt dan aan je post toegevoegd.
Peenutzz schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:15:
Waarom niet het premium pack? Los ben je duurder uit en je hebt geen mooie gamepad. Kan wel begrijpen als je iets fysieks wilt hebben, ipv een code. Of een andere kleur dan zwart wilt voor de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Hero of Time schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:16:
@Tlozoot:
Als je wat hebt toe te voegen, bewerk dan je laatste post. Wil je op 2 mensen in 1x reageren, dan scroll je onder het reply veld (niet de quick reply) naar de post betreffende en klik je op 'quote'. De tekst wordt dan aan je post toegevoegd.

[...]

Waarom niet het premium pack? Los ben je duurder uit en je hebt geen mooie gamepad. Kan wel begrijpen als je iets fysieks wilt hebben, ipv een code. Of een andere kleur dan zwart wilt voor de console.
True enough, Zal er aan denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Hero of Time schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:16:
Daar zit wat in, ik ben ook nog aan het twijfelen. Moeilijk, moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Spellen en een paar Wii-Motes meegenomen bij m'n ouders vandaan, inclusief oplaadstation voor de motes (Wii zelf wilden ze nog houden). Wil ik 'm aan gaan sluiten op m'n WiiU, want de voedingsstekker is hetzelfde. Blijkt dat niet zo te zijn, ze hebben de stekkers gespiegeld :(. Waar de Wii een schuin hoekje rechts heeft, heeft de U deze links |:(. Kan ik de batterypack toch niet gebruiken met de wii-motes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bij de Wind Waker inmiddels bij de Wind Temple. Dat is volgens mij zo'n beetje aan het einde van het spel. Wel jammer want het is een prachtig avontuur.

Heb ook nog veel eilanden niet ontdekt. Kan dat aan het einde van de game nog of moet ik dat na deze tempel gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:18
Ik kwam daarnet deze reeks tegen over de timeline van zelda. Is best wel interessant, en héél goed uitgewerkt.
Deel 1
Deel 2
Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:02:
Ben bij de Wind Waker inmiddels bij de Wind Temple. Dat is volgens mij zo'n beetje aan het einde van het spel. Wel jammer want het is een prachtig avontuur.

Heb ook nog veel eilanden niet ontdekt. Kan dat aan het einde van de game nog of moet ik dat na deze tempel gaan doen?
Na Forest Haven kan je het altijd doen. Dat is het mooie van Zelda, je wordt even aan het handje gehouden en dan wordt je los gelaten, vrij om te gaan en staan waar je wilt. Ik moet de 3e pearl nu, maar mag niet naar Forsaken Fortress, dat is de enige beperking momenteel :P.
Anton.net schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:04:
Ik kwam daarnet deze reeks tegen over de timeline van zelda. Is best wel interessant, en héél goed uitgewerkt.
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Video's niet gezien, maar daar hebben ze het boek Hyrule Historia voor gemaakt ;). Is eerder besproken hier (paar pagina's terug, ik heb nu 2x de CE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Anton.net schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:04:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Is erg gaaf en goed in elkaar gezet! :D

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31
Hero of Time schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:40:
Video's niet gezien, maar daar hebben ze het boek Hyrule Historia voor gemaakt ;). Is eerder besproken hier (paar pagina's terug, ik heb nu 2x de CE).
Wordt ook in de video's verteld. Eerst dacht men dat er twee parallelle tijdlijnen waren, maar door het Hyrule Historia boek blijken dit er drie te zijn. Dat geeft mij toch weer de conclusie dat Zelda het beste verhaal heeft wat ik in games gevonden heb.

Note to self:
* Zeror moet Hyrule Historia kopen!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:18
[/quote]

Weet ik, maar ik vond video's gewoon een mooie toevoeging voor dit forum. Het ging me ook niet zo om de info over de timelines( die kennen we toch), maar de mooie uitwerking in de video's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Hoe zit het met de muziek van WW hd? Is daar ook iets aan veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet zover ik hoor. Ze zullen de kwaliteit hoger hebben gemaakt, maar de compositie is zo goed als onveranderd. Wat mij wel opviel, iets waar ik eerder niet op lette, is dat je op Outset Island een stuk van de melodie van Kokiri Forest hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

Wow!!
Zelda (Link eigenlijk) op de voorpagina van de Spits! en een interview met Eiji Aonuma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Goner schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:53:
Wow!!
Zelda (Link eigenlijk) op de voorpagina van de Spits! en een interview met Eiji Aonuma.
Link naar de digitale versie:
- http://www.spitsnieuws.nl...terview-eiji-aonuma-zelda

Het beste uit de interview (voor mij):
Wanneer zien we iets van de langverwachte, nieuwe Zelda op de Wii U?
"Als ik jou was zou ik volgend jaar naar de E3 in Los Angeles gaan. Dan praten we verder."
_/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 22-10-2013 11:13 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Zit nu bij Dragon's Roost, tot nu toe een erg vermakelijk spel. Nooit eerder Zelda gespeeld ( behalve heel eventjes op de gamecube ) dus het is allemaal nieuw voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Alwayshappyz schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:48:
Zit nu bij Dragon's Roost, tot nu toe een erg vermakelijk spel. Nooit eerder Zelda gespeeld ( behalve heel eventjes op de gamecube ) dus het is allemaal nieuw voor mij :)
Ben nu ook aan het proberen om hem via marktplaats aan te schaffen (de GameCube versie dus ook maar meteen te koop gezet op Marktplaats) Toch wel zin om hem weer eens te gaan spelen mocht de prijs niet te hoog zijn :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik moet de tempels in, maar ben eerst nog alle side quests aan het doen die mogelijk zijn. Vuurtoren Windfall, 4e fles, etc. En zo veel mogelijk pieces of hart halen waar mogelijk. Nog even de submarine chart halen, dan die ook plunderen welke ik heb gemist, alle lookouts nog langs, etc. Met 99 bommen en pijlen moet dat toch wel lukken :P.

Ik vind die Tingle Bottles wel geniaal trouwens. Genoeg mensen die een foto voor de gallery maken, ideaal om 'm snel te vullen. Hoezo heb ik nu al beeldjes van vijanden die ik nog moet tegenkomen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik ben gisteren begonnen met Phantom Hourglass. Daarnaast wil ik ook mijn Wii maar eens aanslingeren om de Wind Waker te gaan spelen. Heb ik wel liggen (GC versie), maar nooit echt actief gespeeld. Lijkt me een mooi moment nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Afgelopen week ipv Phantom Hourglass bezig gehouden met Zelda II voor de NES. Jezus wat een game zeg. Enorm moeilijk en dat begint al bij de eerste palace en daarna moet je er nog 7 LOL :P En dan heb ik alle quests die ertussen zitten om de palaces te bereiken nog niet meegeteld. Want die zijn bijna net zo erg.

Het is me wel gelukt om uit te spelen overigens, maar dit was een gevalletje eens en nooit meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 01-11-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heh, ik heb juist voor The Legend of Zelda II: The Adventure of Link de Game Genie gekocht zodat ik oneindig levens heb voor het laatste level. Vaak ben je al 2 vd 3 kwijt op weg er heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dat laatste level was inderdaad een pain in the ass. Ik heb via een emulator gespeeld. Ik moet wel bekennen dat ik veel gebruik gemaakt hebt van mijn save states.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Ik had vroeger de enige uitgespeelde save bewaard, opnieuw beginnen had ik niet veel zin in. Omdat je je xp houdt leverde elk paleis een leven op en liep je in een uurtje of 2 door het spel heen. Heb hem nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In 2 uur het hele spel? Ik was met 2 uur nog niet eens het westelijk gedeelte van de wereld af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Als je met alles op level 8 begint is het een stuk makkelijker, vooral in het begin (eerste 4 of 5 paleizen) win je veel tijd omdat alle vijanden, inclusief bazen, een stuk sneller dood zijn. Ik gebruikte ook een trucje om de weg naar het laatste paleis iets makkelijker te maken. In dat lavagedeelte heb je van die stukjes waar je persé doorheen moet, maar die kun je overslaan door er precies op te lopen wanneer er een vijand op terechtkwam. Het hielp ook wel dat we vroeger alle spellen doodspeelden totdat we een nieuwe kregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die truc heb ik over gelezen ja. Maakt het een stuk makkelijker en grotere kans dat je er zonder leven te verliezen doorheen komt.

Ik weet nog wel, het water level (waar je de laarzen voor moet hebben om door het water doolhof ervoor te kunnen) hadden we een sleutel te kort. Die sleutel moest je van het vorige level meenemen, maar eenmaal een paleis te hebben gedaan, verandert de ingang in stenen (ingestort) en kon je er niet nog een keer heen. Dat was erg irritant, want je kon ook nergens sleutels kopen zoals bij de eerste Zelda en waren niet level gebonden zoals sinds LttP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
De water palace heeft zelf alle sleutels die je nodig hebt. Heb niet gemerkt dat een palace sleutels te kort had (op palace 7 en de Great palace na dan, maar dat je de magical key weer voor).

Tel de sleutels en deuren maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.nesmaps.com/maps/Zelda2/31PalaceOnTheSea%28Level5%29.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf! Zulke overzichten van games stonden vroeger in gamestijdschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:51:
Ja, inderdaad. Volgens mij, moet ik nog ergens een hele oude Nintendo Power Club Nintendo magazine liggen waar dergelijke maps ook in stonden. :P

Edit: Deze is het:
http://www.scribd.com/doc...Nintendo-Classic-Magazine

Wel fantastisch om dat terug te zien. Ik herinner mij de meeste pagina's nog wel :P

[ Voor 23% gewijzigd door Zeror op 02-11-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zeror schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:27:
De water palace heeft zelf alle sleutels die je nodig hebt. Heb niet gemerkt dat een palace sleutels te kort had (op palace 7 en de Great palace na dan, maar dat je de magical key weer voor).

Tel de sleutels en deuren maar:
[afbeelding]
Ik weet niet meer hoe we dat hadden gedaan, maar we kwamen er niet verder. Fairy Spell deed 't wel om door de deur te komen, maar we kwamen daar niet verder mee omdat achter de deur geen verdere doorgang was om terug te kunnen, of iig, we konden de spell niet opheffen.

Ik weet nog waar het probleem zat, maar kan 'm op je kaart niet vinden. Het moet dat level zijn geweest vanwege de fluit, maar verders, het is alweer bijna 20 jaar geleden dat we vast zaten.

...
Nu weet ik weer wat we verkeerd hadden gedaan. We waren dat paleis in geweest en een sleutel van daar bij een andere gebruikt, waardoor je dus een sleutel te kort komt. We konden namelijk niet veel verder en hadden een item oid nodig om verder te komen. Iig, we hadden ergens een fuckup gemaakt.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:51:
Wij hebben nog een paar pagina's als kopie voor de memory spellen van Super Mario Bros. 3. Je moest dan een bepaalde plek pakken om de juiste kaart te identificeren. Er waren 6 of 8 verschillende kaarten, pakte je de 3e van links op de middelste strook, dan kon je snel zien welke van de kaarten je mogelijk had, dan was 't nog maar 1 of 2 pogingen en je wist je kaart. Je kon 3 fouten maken voordat je over was en 't verdween, totdat je weer genoeg punten oid had om 'm weer te krijgen.

De vergane glorie, nu vind je alles op 't internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hero of Time schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:07:
Wij hebben nog een paar pagina's als kopie voor de memory spellen van Super Mario Bros. 3. Je moest dan een bepaalde plek pakken om de juiste kaart te identificeren. Er waren 6 of 8 verschillende kaarten, pakte je de 3e van links op de middelste strook, dan kon je snel zien welke van de kaarten je mogelijk had, dan was 't nog maar 1 of 2 pogingen en je wist je kaart. Je kon 3 fouten maken voordat je over was en 't verdween, totdat je weer genoeg punten oid had om 'm weer te krijgen.

De vergane glorie, nu vind je alles op 't internet.
Die truc deed ik inderdaad ook in Super Mario Bros 3. Ik had ook een kopie van mijn neef zijn sheets gekregen voor dat memory spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vrijdag komt A Link Between Worlds uit. Ik heb de special edition al in pre-order staan, want heb nog geen (3)DS. Ook gelijk maar PH en ST er bij besteld, die heb ik namelijk ook niet.

Anderen die 'm al in bestelling hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Yup al sinds half dit jaar. Dus kan niet wachten. Krijg er bij GM een Schatkistje bij. :P
Ben benieuwd. Jammer genoeg geen mogelijkheid om de special zoals in Engeland te krijgen met Link's Awakening.
Overigens heb ik alleen het spel besteld en niet de handheld aangezien ik die al had.
Had ik die niet gehad, uiteraard had ik hem dan zeker wel besteld. Idem met de Wii-U trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik wacht wel tot de 'demo' uitkomt. Aan de hand daarvan bepaal ik of ik de game koop. Kan niet lukraak elke game gaan kopen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vind het jammer dat dit soort dingen ijverig op de 3DS uitkomen maar niet op de consoles. De Wii had er ook al last van. Ik zit helemaal niet te wachten op een mobiel gameding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

De Wii had toch ook 2 Zelda's?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eigenlijk één. TP was ontwikkeld voor de GameCube en geport naar de Wii. SS is de enige die echt voor de Wii is ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even op een rijtje:
NES  2
SNES 1
GB   1
GBC  3
N64  2
GC   3
GBA  4
Wii  2
DS   2
3DS  2
WiiU 1

Waarbij 1 voor de GBA een heruitgave is van de SNES versie, maar samen met Four Swords. 1 voor de GBC is een kleurenversie van de GB. De GC en Wii delen een game, net als de GC en WiiU. Voor de 3DS is OoT een heruitgave met 3D beeld en eentje die op komst is. Dan nog 2 voor de GBA welke in de Nintendo Classics reeks is uitgegeven, de eerste en Link's Adventure.

Ik heb de special edition van Wind Waker waar je Ocarina of Time, Master Quest en Majora's Mask bij kreeg even overgeslagen. Evenals de games uit de virtual console.

De overlappende games zijn dus als volgt:
Legend of Zelda
Link's Adventure
Link's Awakening
Link to the Past
Ocarina of Time
Wind Waker
Twilight Princess

Dat zijn ze volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hero of Time schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:08:
Vrijdag komt A Link Between Worlds uit. Ik heb de special edition al in pre-order staan, want heb nog geen (3)DS.
Deze snap ik niet. ALBW komt toch alleen voor de 2/3DS uit? Wat heeft een pre-order dan voor zin als je die niet hebt? Ik mocht willen dat hij voor de Wii(U) uitkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wii heeft ook nog Links Crossbow Training. Wat is de 3e Zelda op de GC dan? Alleen WW en 0,5x TO toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Ik moest ook even denken: GC had ook Four Swords Adventures :)

@Ed_L: Ik vind dat niet heel vreemd, ik had WW Collector's Edition al een half jaar liggen voordat ik de GC kocht :P

[ Voor 7% gewijzigd door Peenutzz op 20-11-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

De Gamecube heeft de volgende Zelda games:

- The Legend of Zelda: The Wind Waker
- The Legend of Zelda: The Wind Waker Limited Edition (met Master Quest)
- The Legend of Zelda: Four Swords Adventures
- The Legend of Zelda: Twilight Princess
- The Legend of Zelda: Collectors Edition (Alle vorige Zelda titels + WW Demo op één schijfje)

Overigens zijn er ook nog 3 CDi games van Zelda:

- Zelda's Adventure
- Link: Faces of Evil
- Zelda: The Wand of Gamelon

[ Voor 15% gewijzigd door Wahloh op 20-11-2013 16:40 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die CDi games moeten we maar heel snel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:43:
Haha, eigenlijk wel. Alleen zijn dit wel interessante games als je je Zelda Collectie volledig wil hebben.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik wilde ze ook niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Ik heb The wand of Gamelon een keer gespeeld, wat een gedrocht van een spel was dat zeg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Edmin schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:23:
[...]

Deze snap ik niet. ALBW komt toch alleen voor de 2/3DS uit? Wat heeft een pre-order dan voor zin als je die niet hebt? Ik mocht willen dat hij voor de Wii(U) uitkomt....
Alles als je een beetje verder had gekeken. Er is een Limited Edition van de 3DS XL met A Link Between Worlds. Aangezien ik geen DS heb, is het ideaal om te kopen. Net zoals de WiiU Premium Pack met WW HD.
Senor Sjon schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:30:
Wii heeft ook nog Links Crossbow Training. Wat is de 3e Zelda op de GC dan? Alleen WW en 0,5x TO toch?
Link's Crossbow Training vind ik geen volwaardig spel, laat staan een die de naam van Legend of Zelda mag dragen om in de reeks genoemd te worden.

De derde GC game is Four Swords Adventure. Ik was die bijna vergeten aangezien ik die nou net niet heb.
Wahloh schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:38:
De Gamecube heeft de volgende Zelda games:

- The Legend of Zelda: The Wind Waker
- The Legend of Zelda: The Wind Waker Limited Edition (met Master Quest)
- The Legend of Zelda: Four Swords Adventures
- The Legend of Zelda: Twilight Princess
- The Legend of Zelda: Collectors Edition (Alle vorige Zelda titels + WW Demo op één schijfje)
Ik heb die ook genoemd en gezegd waarom deze niet in het rijtje staan. Bovendien kreeg je de Collectors Editions bij een spel, ze waren niet los te koop (alleen 2e hands).

Ps, ik typ dit nu vanaf de gamepad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je zou alle heruitgaves, hd versies, multiplayers etc uit de lijst moeten halen. Dan blijven er vooral op de console maar weinig over. Imo zijn LttP en OoT nog niet geëvenaard. De opvolgers hebben niet meer zo'n impact gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 20-11-2013 19:56 ]

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Hero of Time schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:17:
Even op een rijtje:
NES  2
SNES 1
GB   1
GBC  3
N64  2
GC   3
GBA  4
Wii  2
DS   2
3DS  2
WiiU 1
Je zou verwachten dat iemand met een nickname als de jouwe meer verstand had van Zelda games. Naast LTTP zijn er ook 3 Snes/SFC games uitgekomen die werkten met de Satelliview add-on. 4 Zelda games voor SFC/Snes dus.
Daarnaast is er ook een Game & Watch Zelda.
Lolz, Internetbash CD-I games.
De games spelen heel wat minder slecht als dat de meeste 'humoristische' gamesreviewers laten geloven (Ik heb het nu over de 2D-scrolling games, met de 3e game heb ik geen ervaring) en de achtergronden zijn prachtig geschilderd. Mits je een goede controller hebt is de besturing ook ok. De cutscenes zijn over de top maar ik heb liever so-bad-they're-good dan gewoon cutscenes waar ik helemaal niet om kan lachen. Daarnaast is elke cutscene met een druk op de knop over te slaan dus als je je ergert aan de cutscenes hoef je nergens last van te hebben.

De games zijn nu deels door de tand des tijds ingehaald maar dat geldt ook voor de NES Zelda games. Als je het in de tijdsgeest bekijkt zijn het goede games, iets wat ook blijkt uit de reviews die de games destijds kregen:
At the time of its release, contemporary criticism was largely positive for both games. SNES Force magazine described the animated sequences as "breathtaking" and praised the game for its high-resolution graphics and its "brilliant" use of sound and speech.[40] Highly anticipated by the French video game press, Joystick magazine's development preview of The Faces of Evil described it as a veritable arcade-quality game with stunning graphics and "perfect animation". They gave The Wand of Gamelon similar praise and gave it additional praise for its use of voice acting, its plot, and its backgrounds.[41][42] The same magazine would ultimately score The Faces of Evil 79%, a few months later, giving particularly high marks for music, sound effects, and play-through time.[43] Other publications gave more negative reviews. CDi Magazine rated The Faces of Evil 65%, stating that the game was a poor relation to the original Nintendo games, and singling out the perfunctory storyline, the lack of graphical features like parallax, and the slow and repetitious gameplay. Another reviewer for the magazine gave The Wand of Gamelon a higher 75% and called it a "reasonably good game" for its puzzles and animated sequences.
Daarnaast heeft Link een persoonlijkheid in de games, iets wat Nintendo tot dusver nog nooit gelukt is.Sinds de NES is zijn persoonlijkheid even 2D als zijn sprite in die games.
En hoe je het ook wend of keert, het waren, zijn en blijven officieel door Nintendo gelicenseerde games en dus deel van de Zelda reeks.

"21 jaar DSL!"

• Peenutzz
Zo is het niet helemaal gegaan, de cd add-on ging niet door en daarom mocht Philips de naam Zelda gebruiken om enkele games te maken. Een iets andere constructie en ze horen echt niet in de serie thuis, hoe je het ook wendt of keert ;)

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Peenutzz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:35:
Zo is het niet helemaal gegaan, de cd add-on ging niet door en daarom mocht Philips de naam Zelda gebruiken om enkele games te maken. Een iets andere constructie en ze horen echt niet in de serie thuis, hoe je het ook wendt of keert ;)
Ten eerste heb ik het niet een gehad over hoe het is gegaan dus waarom je daarmee begint is sowieso al apart. Ten tweede weet ik precies hoe het is gegaan en heeft Nintendo Philips toestemming (de licentie) gegeven om een aantal games met Nintendo figuren te maken.
IAs part of dissolving the agreement with Philips, Nintendo gave them the license to use five of their characters, including Link, Princess Zelda, and Ganon, for games on Philips's console called the CD-i, after the partnership's dissolution.[5][7]
Het zijn dus officieel gelicenseerde Zelda games al zijn ze niet door Nintendo gemaakt. Deze games zijn dus even "officieel" als de Oracle games voor de GBC aangezien die ook niet door een 3rd party ontwikkeld zijn.

"21 jaar DSL!"

Pagina: 1 ... 11 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic