|
WhatPulse is een project dat je keys, clicks en afgelegde afstand met je muis kan bijhouden door middel van een programma dat je op je computer installeert. Het programma heeft ook de mogelijkheid (dus niet verplicht) om je toetsaanslagen apart te registreren zodat je een overzicht krijgt van welke toets je nou het meest indrukt. Uiteindelijk draait het bij de meeste mensen om de competitie. "LUElinks" is onze grote rivaal en de huidige nummer vijf "1337" was eerst ook een grote bedreiging, maar hun output lijkt een beetje ingekakt te zijn de laatste tijd. Op dit moment lijkt Ogame.pl ook een bedreiging voor ons te gaan worden, maar ze moeten nog wel even voordat ze ons inhalen. Dus daarom hebben we ook jou hulp nodig. Lijkt het je leuk om voor jezelf en/of voor het DPC team mee te doen lees dan verder... |
Dit zou mijn eerste vraag zijn waarop ik antwoord zou willen hebben als ik dit voor het eerst las dus dit maar eerst: Ja, zo zou je het best kunnen zeggen. Maar niet 1 die wachtwoorden of andere zaken "steelt". Diverse mensen (ook hier op GoT) hebben het WhatPulse programma gesnifft of het geen informatie verzend die de privacy schend. Ook heb ik persoonlijk nergens geruchten of feiten gelezen dat het WhatPulse programma onveilig is. Hiernaast komt het feit dat er nu al tienduizenden mensen meedoen met dit project over de gehele wereld dus dat als het onveilig zou zijn dit echt wel opgemerkt was. |
De ontwikkeling ervan lijkt ook gestopt zijn op dit moment, meer informatie is te vinden op het WhatPulse forum. Er is ook een Mac versie van WhatPulse, die kan momenteel alleen keys en clicks bijhouden. Hier kan je hem downloaden. * Hier op GoT zijn we onderdeel van team DPC. Dus als je ons wilt joinen moet je daar op zoeken. |
Hoe kan ik inloggen als ik het WhatPulse programma heb opgestart?Je vult je username, wachtwoord en (als je WhatPulse 1.5 gebruikt) naam van Pulse Profile in en drukt vervolgens op "Get Account Information" (eventueel vul je nog een Proxy in als je daarachter werkt). Bij een succesvolle join moet je in datzelfde venster bij het kopje status je account informatie te zien krijgen. Druk vervolgens op "OK" en vanaf nu worden je keys, clicks en muisafstand geregistreerd.Hoe kan ik mijn keys, clicks en muisafstand nu zenden naar WhatPulse.org?Dit kan je doen door dubbel te klikken op het W plaatje in je systray. Het WhatPulse programma zelf heeft ook diverse instellingen om dit automatisch te laten doen. Dat zenden wordt ook wel "Pulsen" genoemd.Ik krijg meldingen dat er niet in het register geschreven kan worden?Je kunt WhatPulse alleen gebruiken als je rechten hebt tot schrijven in het Windows register. Dit i.v.m. de beveiliging tot cheaten bijvoorbeeld. Sinds versie 1.5 beta 1 wordt er geen gebruik meer gemaakt van het register.Ik ben keys, clicks of de muisafstand zomaar kwijt geraakt?Vanwege de beveiliging schrijft het WhatPulse programma in een zogenaamde .bin bestand EN in het Windows register. Er is geen mogelijkheid om dit te backuppen ook weer vanwege de cheatgevoeligheid.Om te voorkomen dat je zomaar keys, clicks en de muisafstand kwijt raakt: sluit WhatPulse of Windows op de juiste manier af. Dus niet zomaar de power of reset knop van je PC indrukken. Ook kun je beter niet het Whatpulse programma afsluiten via taakbeheer. Verder als je last hebt van een onstabiel systeem die regelmatig vastloopt of zomaar reset is het verstandig op je keys en clicks regelmatig (automatisch) te laten pulsen, zodat een eventueel verlies minimaal is. Ook als je gaat experimenteren als in overklokken of andere zaken waar de PC een grote kans van slagen heeft zomaar te rebooten of vast te lopen is het verstandig om van te voren alvast te pulsen. Mooi, dan installeer ik WhatPulse ook op mijn moeders pc!Dit mag dus niet! Je mag WhatPulse WEL op meerdere PC's installeren maar ALLEEN als jij er dan ook daadwerkelijk gebruik van maakt. Als iemand anders gebruik gaat maken van de PC waar WhatPulse op staat dan wordt je geacht uit te loggen.Natuurlijk is dit systeem vrij moeilijk te controleren, maar cheaters (dit wordt gezien als een vorm van cheaten, ja) worden vanzelf opgemerkt en dan wordt je hele account gebanned! Niet leuk voor jezelf en zeker niet voor het team (die dan keys verliest en mogelijk een slechte naam hierdoor krijgt). Activity Throttle Breached?Dit is meestal een cheat beveiligings issue. Je kan sowieso maximaal 1 keer in de minuut pulsen. Een tweede check is of je avKPS (*) niet hoger ligt dan 4.Als je bijvoorbeeld gebruik maakt van 2 pc's en je pulsed op de ene pc keys en je wilt daarna ook de keys pulsen van de andere PC dan heb je veel kans dat je dit bericht krijgt. Er komt dan te staan dat je het over een uur nog eens moet proberen, maar afhankelijk van de hoeveel tijd tussen je laatste pulse en het moment dat je wilt gaan pulsen kan dit (veel) langer duren. * avKPS is average keys per second. Ik heb per ongeluk mijn 500k gepulsed terwijl ik spaarde voor 1M!Tja, daar valt weinig aan te doen.Sinds versie 1.5 beta 1 is er een mogelijkheid om in te stellen dat het WhatPulse programma niet meer kan pulsen bij een dubbelklik op de W icoon. Als je gebruik maakt van een eerdere versie kan je het per ongeluk pulsen voorkomen door een niet bestaande proxy in te stellen. Deze wijziging moet je vanzelfsprekend weer ongedaan maken als je wel wilt gaan pulsen. Whatpulse via USBMet WhatPulse is het mogelijk om direct vanaf bijvoorbeeld een USB stick te draaien.Dit is soms noodzakelijk in situaties waarin het onmogelijk is om de WhatPulse servers te benaderen, bijvoorbeeld door netwerk restricties. De stappen om WhatPulse USB te "maken" zijn eenvoudig. Zorg er in ieder geval voor dat je een extra profiel aangemaakt hebt op de WhatPulse Profiles pagina. Nieuwe installatie
Veel voorkomende termen/afkortingen:
|
Dagelijkse statistiekenErkens post in het actieve GoT Whatpulse topic elke dag de dagelijkse statistieken.De dagelijkse statistieken worden gegenereert met PHP en draait op http://dpcpulse.nl. Elke dag om 04.00 uur draait er een cronjob die de XML bestand van whatpulse.org ophaalt van het DPC team. Van de teams en landen in het algemeen bestaat geen XML bestand maar die worden 'geript' door de html source uit te pluizen en vervolgens in de database gedumpt die draait op dpcpulse.nl. En.... wat bij WhatPulse niet kan, kan hier bij GoT wel: het behalen van mijlpalen! Hieronder staan de mijlpalen waarmee je met name genoemd zult worden in de statistieken!
Waarom dan die dagelijkse statistieken terwijl het op WhatPulse.org "actueel" is? Omdat het dan makkelijker is om de cijfertjes te vergelijken in hoeverre je als persoon of team erop vooruit gaat in een bepaalde periode. En verder is het natuurlijk goed voor eventuele discussievoer SubteamsSubteams zijn ook iets wat specifiek voor team DPC geldt. Met behulp van de subteams kunnen we de interne competitie hoog houden. Om een subteam te joinen moet je op de whatpulse site je nick changen. Je nickname moet de volgende structuur hebben:[<subteam afkorting>]<nickname> Dus bijvoorbeeld: [GoT]Erkens Door dit te doen zal je automatisch in dat subteam geplaatst worden, zodra er weer een statsrun is geweest, dus join een subteam voor 4 uur 's ochtends Zodra een subteam nog niet bekend is bij het systeem zal deze automatisch toegevoegd worden, echter aangezien je als tag een afkorting gebruikt zal de naam in de stats ook deze afkorting krijgen. Stuur Erkens een DM met de afkorting en de volledige naam zodat hij deze in het systeem kan toevoegen En als je toch al een DM stuurt om je subteam aan te melden, maak dan meteen een leuk klein icoontje wat dan in de stats voor elk member van jouw subteam wordt geplaatst. Dit icoontje moet 18px breed en 14px hoog zijn ook. Animated gifjes worden niet toegestaan. Overige statistieken informatiehttp://dpcpulse.nl - alles wat met WhatPulse en cijfertjes te maken heeft kun je hier vinden. Ben je niet de typheld die in de top 50 staat dan kun je bijvoorbeeld hier jezelf in de lange lijsten opzoeken.http://dpcpulse.nl/todo - Hier vind je de todo lijst van Erkens met betrekking tot de stats, mocht er in dit topic een goed idee naar voren is gekomen, zorg er dan voor dat deze op de lijst toegevoegd wordt. http://wp.whyz.nl/Graphs/ - de cijfertjes in grafiekvorm van de top 10 teams op whatpulse.org (binnenkort weer actueel). http://www.appget.nl/WhatPulse/ - Van GoT-ter JozyDaPozy. Persoonlijke cijfertjes in de vorm van grafieken. Het update elke dag om 04:30 uur. Let wel op dat je WebAPI is ingeschakeld in My WhatPulse onder My Profile. Je krijgt grafieken over je totale output keys en clicks, teamrank en global rank en dagtotalen. Je kunt het beste dagelijks pulsen om mooie (zinnige) grafieken te krijgen. http://pulse.offbeat-zero.net/ - van je persoonlijke statistieken een plaatje maken om in een profiel neer te zetten op een forum bijvoorbeeld. Voorbeeld: ![]() http://wp.whyz.nl/icon/ - van je persoonlijke statistieken een plaatje maken om in een profiel neer te zetten op een forum bijvoorbeeld. Deze is van Lighteye met het idee dat het geschikter is om in de profiel op GoT te zetten. Voorbeeld: http://www.superrembo.com/misc/whatpulse/ - een mogelijkheid van het WhatPulse programma is om je keyfrequenties bij te houden (welke toetsen je hebt ingedrukt). Als je dit bestand exporteert naar een html bestand kun je dit kopiëren en plakken op deze site. Voorbeeld: ![]() http://topic.dpcpulse.nl - Via deze URL kom je altijd in het nieuwste topic, deze kan je bijvoorbeeld in je signature plaatsen om extra reclame te maken voor team DPC |
![]() De statistieken van het chatten op irc zijn hier te vinden. Om reclame te maken voor het DPC team zou je het volgende in je signature kunnen zetten: [norml][url=http://topic.dpcpulse.nl/]Join het DPC Whatpulse team[/url][/norml] Dus help mee om DPC (the bloody Dutch AGAIN!) terug op #1 te zetten Met dank aan Lighteye voor de uberstrakke startpost! Mocht je nog toevoegingen of aanpassingen hebben laat het mij dan weten via bijvoorbeeld de ![]() |
[ Voor 11% gewijzigd door Erkens op 23-02-2009 09:25 ]