Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Iemand anders ook een zwart scherm bij het launchen van de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

rgras schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:39:
Ik erger mij nu dood aan hosts die vertrekken zodra ze worden neergeschoten, 'nubs' die je neerschieten in hardcore mode om je kit te pakken en mensen die blijkbaar geen F9 key op hun toetsenbord hebben zitten.
Dat is wel een mede gevolg van geen key...nu kan iedere 'idioot' het spelen, door het betalen houdt je toch zeker de serieuze spelers over.

Naja ik wil hem voornamelijk coop spelen met vrienden, maar dan moet het wel werken...zijn er pc spelers die wel al coop gespeeld hebben? Zo ja, via LAN of online? Welke windows versie?

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 07-10-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
Killzone schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:47:
Iemand anders ook een zwart scherm bij het launchen van de game?
Hier had ik het zelfde probleem. Heb je toevallig amBX? Bij mij was het namelijk verholpen als ik "Enable amBX gaming FXGen" uitvinkte. Gevolg Flashpoint werkte, amBX in Flashpoint ook, alleen in andere games geen amBX effecten meer tot je het weer aanzet.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
Vos schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:58:
[...]

Dat is wel een mede gevolg van geen key...nu kan iedere 'idioot' het spelen, door het betalen houdt je toch zeker de serieuze spelers over.

Naja ik wil hem voornamelijk coop spelen met vrienden, maar dan moet het wel werken...zijn er pc spelers die wel al coop gespeeld hebben? Zo ja, via LAN of online? Welke windows versie?
via online heb ik coop gedaan met volkomen vreemden, maar ze waren gelukkig serieus:) Het werkte perfect. Wat ik wel merk dat de stats niet geupdate worden bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Shikaka schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:03:
[...]

Hier had ik het zelfde probleem. Heb je toevallig amBX? Bij mij was het namelijk verholpen als ik "Enable amBX gaming FXGen" uitvinkte. Gevolg Flashpoint werkte, amBX in Flashpoint ook, alleen in andere games geen amBX effecten meer tot je het weer aanzet.
Ik heb idd amBX :) . Zal het proberen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he ik heb een connection probleem..

zodra OPF internet aanspreekt bij bv account aanmaken of password opvragen, dan krijg ik een Connection lost! heel vreemd en kan er niets over vinden.

virus scanner is uit firewall uitgezet en opf staat in de uitzonderingen....

opnieuw installen de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Damn, ik was een beetje sceptisch van tevoren, maar damn wat ziet deze game er goed uit! Ik ben ArmA2 gewend, en dat ziet dit er echt geweldig uit. Heeft echt een oorlogssfeertje. En de map-editor is gewoon ook erg goed, kan je mooi gevechten mee maken. En dan is de performance ook nog prima, waar (daar ga ik weer) ArmA2 niet echt solide is.

De eerste indruk is echt gaaf _O_ Misschien dat het later nog een beetje afzwakt, maar dit is echt veel beter dan ik had gedacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Eerste indruk is erg goed van dit spel :)
Performance is goed met high (1024textures, 4x anastrophic en 0x AA)
ongeveer altijd 60fps met :
E5200 @ 3,33Ghz
GTX260 896mb
4gb ram
windiws 7 x64 & ambx erbij.

Wat mij wel erg opvalt (vooral in huizen) is dat de FoV (Field of View) erg 'ingezoomed' is.
Hier stoor ik me echt aan (ik speel op 1920x1200 24")
Meer mensen hier last van?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Wat ik vind, is dat de menustructuur zoals commando's geven, echt niet handig in elkaar zitten. Het duurt lang, je kan niet lopen terwijl je een commando/actie uitvoerd, etc. Doe gewoon: Q ingedrukt houden en met de muis naar een kant bewegen. Dit lijkt echt nergens op. Ook het wapen wisselen, dat kan je nooit tijdens het lopen doen.

Volgens mij kent die game studie alleen maar: Push, en niet 'Push and hold'. Dit maakt de game echt vervelend spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Net een 4 player coop online spel gedaan, was level 3. Wel erg gaaf om coop te spelen..in een team dat goed samenwerkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

De game is gemaakt voor consoles. Aangezien je op de console beide knuppels nodig hebt om te lopen sta je stil als je het Q menu opent. Het is gewoon luiheid van de ontwikkelaars, en dat is jammer.

Verder ben ik wel tevreden over deze game. Tot nu toe heb ik er meer plezier van dan van Arma II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Arma II kon mij echt niet bekoren, de besturing vond ik te 'vaag'. Het voelde niet lekker...en de AI was drama. Geef het vast nog wel een x een kans, maar voorlopig niet ;).

Net heel ff missie gedaan, dan komt er een APC aan..en je teammates blijven mooi op de weg staan, en laten zich lekker afknallen ipv dekkeng te zoeken. Verder vind ik het ArmA radio systeem ook crap..

[ Voor 36% gewijzigd door Vos op 08-10-2009 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Brons schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:49:
De game is gemaakt voor consoles. Aangezien je op de console beide knuppels nodig hebt om te lopen sta je stil als je het Q menu opent. Het is gewoon luiheid van de ontwikkelaars, en dat is jammer.

Verder ben ik wel tevreden over deze game. Tot nu toe heb ik er meer plezier van dan van Arma II.
Klopt en dat maakt het meteen een kutspel imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Killzone schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:55:
[...]

Klopt en dat maakt het meteen een kutspel imo.
Het heeft wel zijn nadelen ja... Ik geef nu meestal commando's terwijl ik ergens schuil. Of als ik zeker weet dat er geen enemies in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Iemand een Heli werkend gekregen in de Mission editor? (en hoe werken de triggers?) Bij mij werkt het nog niet. Tanks is geen probleem. Toch kom ik gave dingen tegen met de ai hoor :D ! (tanks rijden overgens echt belachelijk stom. Lijkt wel alsof ze constant aan het sla-lommen zijn 8)7 .

Iedergeval, 10 USMC laten lopen richting 8 China (en China met 2 tanks). Gaan die tanks vuren, USMC breekt paniek uit, leggen rook gordijn aan en lopen, terugtrekkend naar achter _/-\o_ (ondanks dat ze volgens mijn waypoints naar voren moesten). Dat is echt geweldig om te zien. Wel jammer dat daarna de ai niet weet wat die moet doen, want ze gingen zomaar op een dotje zitten. :+

Dit heb ik stuk of 10x gedaan, omdat ik zelf steeds eraan ging... maar ik kreeg elke keer andere situaties en dat vind ik echt tof. De ene keer vuurden de USMC wel hun Bazooka's af op de tanks en de andere keer niet. Of ze legden smoke aan en gingen daarna in de aanval.. of China legde smoke aan voor hun aanval.

Dit soort dingen vind ik echt leuk om te zien en om mee te stoeien.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:18
Rynji schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:11:

Wat mij wel erg opvalt (vooral in huizen) is dat de FoV (Field of View) erg 'ingezoomed' is.
Hier stoor ik me echt aan (ik speel op 1920x1200 24")
Meer mensen hier last van?
Ik speel ook op 1920 x 1200 en vind ook dat de fov wat meer uitgezoomed mocht zijn. En inderdaad vooral in huizen valt dit erg op.
Killzone schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:20:
Ook het wapen wisselen, dat kan je nooit tijdens het lopen doen.
Wapens kan je wel verwisselen tijdens het lopen door op de bijhorende nummertoets te drukken van het wapen. Als je het scroll wieltje gebruikt kun je inderdaad niet meer lopen wat zeer irritant is, vooral als er een tank is en je wilt switchen naar een bazooka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

En op welk niveau speel je? Is dat bij normal al, of al een stukje zwaarder?
Bij de 2e moeilijkheidsgraad, dus na normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Komen er dus helemaal geen dedicated servers? Als dat zo is ruil ik de game vanmiddag meteen om! Ok, ik speel voor de gameplay en in de Singleplayer is het echt een geniaal spel. Maar ook online wil ik op GOEIE servers kunnen spelen en niet dat een host me er afkicked als ik hem 3 headshots geef.....iemand een idee of er nog dedicated servers komen vanuit codemasters ???

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja , lijkt me sterk dat er nu dedicated servers komen van codemasters , ik zie ook in geen enkele review terug dat dat gaat gebeuren

wel jammer ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind het ook inderdaad erg jammer van de Q knop.. Beetje stil staan in gevecht is doodzonde ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 18-09 12:59
De FOV is inderdaad iets te ingezoomed. Ik heb dat ook bij mijn monitor een 22inch.. Ik vond ook al dat je zo veel van het begin van de gun ziet... Maar opzich niet storend. behalve dan in gebouwen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Zover ik het doorheb is de game pas morgen officieel uit, dus dat kan de reden zijn waarom er nog geen servers zijn. Misschien enkele dagen wachten?

* IStealYourGun is ziek en gaat hiervan profiteren door het spel te halen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Campaign geskipped
Signle Player geskipped

Map editor / check

Geweldig heb me echt al 6uur vermaakt met een map maken, en eigen missie en daarna het spelen :D
hoop er snel nieuwe voertuigen enzo gemaakt worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 08:19
Ik heb gisteren de game geinstalleerd en een uurtje getest.

Mijn eerste indruk is dat het echt een KUT spel is.
Ik heb nu al spijt dat ik hem ook bij play.com besteld heb...

Ik draai de game op alles high op 1650 x 1050 en FSAA op 8x
En het ziet er echt niet uit vind ik, doodsaaie omgevingen (ademt gewoon geen sfeer uit)

Verder is de terugslag van de wapens echt achterlijk weinig, slaat echt totaal nergens op, ongeveer vergelijkbaar met COD4, alleen COD4 vond ik veel leuker.

Daarnaast heb ik tot nu toe alleen in een jeep gereden en dit ging al net zo klote als in ARMA2.

Verder vond ik dat de stemmen over de radio veel te film achtig klinken, helemaal niet realistisch.

De AI van de vijand is gewoon ronduit klote, als je op iemand schiet van een afstandje blijft hij gewoon staan waar hij staat, de vijand gaat helemaal geen dekking zoeken ofzo, ze wachten gewoon tot ze afgeschoten worden....

Persoonlijk vind ik ARMA2 veel mooiere graphics hebben en veel realistischer spelen, verder heb je in ARMA2 veel meer voertuigen en een veel mooiere en gedetailleerdere omgeving (bossen met verschillende kleuren bomen en blaadjes)en de enemy heeft een veel hogere AI.

Vanavond is mijn vriendin er niet en kan ik met het geluid vol open spelen en met mijn 5.1 set ipv koptelefoon zoals gisteren, ik zal hem uitgebreid onder de loep nemen.
Misschien dat mijn mening nog veranderd maar tot nu toe is het een zware teleurstelling...
Deze game is gewoon niet voor de pc geschikt maar voor consoles....erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Weet iemand trouwens hoe je kunt rondkijken als je als bestuurder in een jeep zit? Vind het maar vervelend dat ik alleen maar voor mij kan kijken als je ermee rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Heerlijk die postitieve reacties van iedereen!

Gisteren de eerste ervaringen opgedaan met OFPDR. We wisten van te voren dat het een heel ander spel zou zijn als COD4 en dat klopt ook :-). Het spel is veel langzamer. Als je een verrekijker wilt pakken ben je zo weer 5 seconden verder (zoals in het echte leven..). Wapens wisselen idem. Het is ook veel lopen, waardoor het allemaal een stukje langzamer is. Echter de sfeer is erg goed dat het spel uitstraalt. Je hebt wel het idee dat je midden in de oorlog zit.

Als je op een heuvelrug zit in de schemer en je hoort je teamgenoot roepen. Enemy patrol 200 metres South East dan gaat je hartslag toch wel even omhoog. Je duikt in het hoge gras en je kijkt door je scope van je geweer met heat-sensor. De bogies lichten op als kaarsen in het donker en je houdt het vizier gericht op het hoofd, mochten ze je ontdekken. Het laatste is wat je wilt is dat ze je opmerken en dat er opeens 15 andere soldaten op je af stormen. Dan is het meteen afgelopen. Eenmaal gepasseerd pak je voorzichtig het tempo weer op en begeef je je naar de afgesproken lokatie.
Geen Rambo-style hier dus. Maar uitgekiende aanvalstactieken wat sommige spelers beter zal liggen. Maar het nadeel is dat de actie ook wat minder is, omdat het wat meer plannen is. Ik zou dit spel zeker een keer in co-op modus willen spelen met 3 anderen. Dat lijkt me echt wel ontzettend tof..
Wat me verder opviel dat de interface van de menu's erg goed werken en ook al meteen een bepaalde sfeer oproepen. Verder is het toevoegen van 'friends' in het menu mogelijk, zodat je andere mensen gewoon kan uitnodigen om een spel te joinen. Alleen het joinen van een opgezette server werkte niet (bij mij..) Geen idee waarom, maar daar komen we nog wel uit.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 18-09 10:55
Ik heb heel veel plezier gehad met deel 1. En ik weet dat arma de "echte" opvolger was, maar toch wil ik deze gaan spelen.

Echter heb ik een pc met de minimale systeemeisen, is het dan nog wel een beetje aangenaam te spelen, of moet je alles op low zetten en wordt je neergeschoten zonder dat je de tegenstander ziet (en dan niet omdat hij gewoon goed verscholen staat).

misschien eerst ff een torrent versie proberen :X

[ Voor 8% gewijzigd door Kevinp op 08-10-2009 11:23 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik ben echt helemaal tevreden, lekkere kaart om te gebruiken in de editor,

Mannetjes scripts en orders geven via de editor gaat makkelijker als vroeger in OFP1, de movements en de grafische dingen zijn veel beter.

Ai is inderdaad wat aan de zwakke kant, maar ik zie het niet als een FPS, en gelukkig hebben ze de editor erin gedaan zoals vroeger..
Cod 4 vergelijken met dit vind ik ook niet echt kunnen maar denk ieder het ervaart zoals hij wil.

Ik zelf speel de single / multi / campain toch never nooit niet en ga alleen maar me eigen maps maken met mods straks dus waarschijnlijk trek ik de conclusies van crap radio contact en pushback effecten van het schieten niet als storend ervaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Nordcore schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:12:
Persoonlijk vind ik ARMA2 veel mooiere graphics hebben en veel realistischer spelen, verder heb je in ARMA2 veel meer voertuigen en een veel mooiere en gedetailleerdere omgeving (bossen met verschillende kleuren bomen en blaadjes)en de enemy heeft een veel hogere AI.
Totaal niet mee eens. Armed Assault heeft een belabberde performance, helemaal vergeleken met de graphics. In Operation Flashpoint 2 draait de game veel beter, en ziet er (vind ik) veel mooier uit, veel meer gras, veel meer details in dorpen/bij gebouwen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Mektheb schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:21:
Ik ben echt helemaal tevreden, lekkere kaart om te gebruiken in de editor,

Mannetjes scripts en orders geven via de editor gaat makkelijker als vroeger in OFP1, de movements en de grafische dingen zijn veel beter.

Ai is inderdaad wat aan de zwakke kant, maar ik zie het niet als een FPS, en gelukkig hebben ze de editor erin gedaan zoals vroeger..
Cod 4 vergelijken met dit vind ik ook niet echt kunnen maar denk ieder het ervaart zoals hij wil.

Ik zelf speel de single / multi / campain toch never nooit niet en ga alleen maar me eigen maps maken met mods straks dus waarschijnlijk trek ik de conclusies van crap radio contact en pushback effecten van het schieten niet als storend ervaar :P
Misschien heb ik gewoon te hoge verwachtingen gehad...dat zou best wel eens kunnen :-)
Ik zal hem vanav nog eens goed een paar uur achter elkaar uittesten.

En tja mijn eerste indruk is toch echt dat het qua realisme erg dicht in de buurt komt van COD4 totaal niet vergelijkbaar met bv ARMA2 dat echt super realistisch is...verder heb ik het idee dat alles er een beetje wazig uitziet...

De editor heb ik nog neit geprobeert, de editor van ARMA2 vind ik echter geweldig!
Heb je die zelf ook al eens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
RichardvdD schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:24:
[...]
Totaal niet mee eens. Armed Assault heeft een belabberde performance, helemaal vergeleken met de graphics. In Operation Flashpoint 2 draait de game veel beter, en ziet er (vind ik) veel mooier uit, veel meer gras, veel meer details in dorpen/bij gebouwen etc.
Ik heb het ook niet over de performance van ARMA2 gehad ;-)
De graphics zijn gewoon anders in ARMA2, veel realischer en echt veel meer detail...je ziet zelfs beesten door het bos heen lopen...

Echter ARMA2 heeft idd performance problemen en het voelt allemaal wat houteriger aan (meer zoals de originele operation flashpoint)

Daarom voldeed ARMA2 ook niet helemaal aan mijn verwachtingen, maar ARMA2 speel ik nog steeds met erg veel plezier....

ARMA 2 draait alleen een beetje soepel als je een recent systeem met een zeer recente grafische kaart hebt. Heb je ARMA2 zelf wel eens geprobeert?

[ Voor 8% gewijzigd door Nordcore op 08-10-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Nordcore schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:26:
[...]

En tja mijn eerste indruk is toch echt dat het qua realisme erg dicht in de buurt komt van COD4 totaal niet vergelijkbaar met bv ARMA2 dat echt super realistisch is..
Ik zou zeker vanavond nog maar eens een paar uurtjes spelen...... Want OFP 2 lijkt nog eerder dichter in de buurt van Pong te komen dan COD4. Echt niet te vergelijken qua gameplay en zeker niet de moeilijkheidsgraad. COD4 is het oneindig spawnen van poppetjes die je af kan knallen totdat je over een niet zichtbare grens bent. Zeker leuk om te spelen maar niet direct vergelijkbaar. Over ARMA 2 kan ik niet al teveel zeggen heb ooit eens een dag achter pc gespeeld en vondt het 1 grote ellende, veel bugs enz. enz. de game was toen ook net uit en er schijnen al veel patches te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik heb zelf Arma2 helaas nooit gespeeld die werkte niet op mijn pc toendertijd..

Wel heb ik jaren lang tot op heden OPF1 gespeeld en 100e mods en items geinstalleerd en maps en dingen gemaakt..wat er toen gewoon NIET uit zag en nog steeds niet ( aka ps2 grafic's)

Met dit nieuwe spel ziet het er zo geweldig uit voor juist die bedoeling van je eigen campain maken, ja ik ben het er wel mee eens het gras niet helemaal top is en de bomen maar als je het vergelijkt met de voorganger?, en hoe de explosies nu zijn.

Cod4 is een geweldige FPS met ze 30e in een kleine map en raggen :)
In OFP gaat het om de helemap met editor en kan je alles zelf maken zoals je wilt, als je langs de soldaat heen loopt kan hij still staan en zeggen geef 8 etc.
Ik zelf ben daar helemaal weg van je eigen map en vervolgens een map maken aan je maatjes geven en die hem proberen te finishe ! ( ben je wel meer dan een maand mee bezig wil je het top doen maar toch)

Verder zijn er inderdaad min punten zoals de AI is primitief wat ik hoop wel te kunnen upgraden met een patch van de community zelf ( straks )
Maar verder ben ik er toch best tevreden over, het blur van de gebieden en sommige stukken van het spel geeft ook wel wat maar het kan ook vervelend zijn.

Ik neem realisme in dit geval met een korel zout, zolang ik geen zombies tegen kom ben ik al heel erg tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Mystikal schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:19:
Heerlijk die postitieve reacties van iedereen!

Gisteren de eerste ervaringen opgedaan met OFPDR. ... bla bla bla
Als dat waar is ga ik er nog veel aan plezier beleven. Ben eigenlijk op zoek naar een spel met dit soort van realisme. Sinds dat Rainbow six naar noob niveau terug is gebracht mis ik die die hard games echt.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:48

BaRF

bijna kerst

ben echt benieuwd! mn cd is vandaag verstuurd! Zijn er meer mensen die de complete ambx set hebben, dus met wind en rumble? dat vond ik bij cod4 echt geniaal!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem gisteravond ook eens opgepakt. Ik zat te wachten op een heel zware game met flink wat input lag, maar het tegenovergestelde was waar, hulde voor de engine! (E6750, 9800GTX, 4GB). Ook in flinke gevechten geen slowdowns of wat, en graphics erg goed voor 35km viewing distance. Ik zou wel adviseren om even je FSAA minstens op 2x te zetten, anders is het op afstand wat moeilijk te vijand te zien. Verder zijn de geluiden bijzonder goed, het commando's geven is even wennen maar werkt prima zodra je weet waar alles zit.

Het enige minpuntje tot nu toe is dat de AI op afstand niet echt bijzonder goed is. Ik ben gelijk vanaf hardcore begonnen en kon gemakkelijk hele platoons uitmoorden omdat ze niet bepaald goed dekking zoeken of geen dekking zoeken zodra je ze onder vuur neemt van een flank positie.

Verder blaast deze game Arma aan de kant als je het mij vraagt. De engine alleen al zorgt voor het verschil. Waar OFP1, ArmA 1 en ArmA 2 zo ongeveer de meest slechte engines ooit hadden, heeft Codemasters met de Ego engine de perfecte keuze gemaakt. De game draait echt heerlijk. Vergeet ook niet dat Arma 2 pas na een berg patches enigszins speelbaar was, waar DR net uit is. Ik verwacht wel wat tweaks in de AI in de volgende patches.

Ik ga er persoonlijk wel vanuit dat er dedicated servers komen overigens.

Kortom, heerlijke game, kan niet wachten op vanavond, 4 player coop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
IStealYourGun schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:34:
[...]

Als dat waar is ga ik er nog veel aan plezier beleven. Ben eigenlijk op zoek naar een spel met dit soort van realisme. Sinds dat Rainbow six naar noob niveau terug is gebracht mis ik die die hard games echt.
:Y idd... hoop overigens dat R6 nog met een nieuwe game komt volgend jaar... en dan niet zo'n slappe vegas zooi :P gewoon een remake van raven shield met betere graphics en beter MP systeem :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Mektheb schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:34:
Ik heb zelf Arma2 helaas nooit gespeeld die werkte niet op mijn pc toendertijd..

Wel heb ik jaren lang tot op heden OPF1 gespeeld en 100e mods en items geinstalleerd en maps en dingen gemaakt..wat er toen gewoon NIET uit zag en nog steeds niet ( aka ps2 grafic's)

Met dit nieuwe spel ziet het er zo geweldig uit voor juist die bedoeling van je eigen campain maken, ja ik ben het er wel mee eens het gras niet helemaal top is en de bomen maar als je het vergelijkt met de voorganger?, en hoe de explosies nu zijn.

Cod4 is een geweldige FPS met ze 30e in een kleine map en raggen :)
In OFP gaat het om de helemap met editor en kan je alles zelf maken zoals je wilt, als je langs de soldaat heen loopt kan hij still staan en zeggen geef 8 etc.
Ik zelf ben daar helemaal weg van je eigen map en vervolgens een map maken aan je maatjes geven en die hem proberen te finishe ! ( ben je wel meer dan een maand mee bezig wil je het top doen maar toch)

Verder zijn er inderdaad min punten zoals de AI is primitief wat ik hoop wel te kunnen upgraden met een patch van de community zelf ( straks )
Maar verder ben ik er toch best tevreden over, het blur van de gebieden en sommige stukken van het spel geeft ook wel wat maar het kan ook vervelend zijn.

Ik neem realisme in dit geval met een korel zout, zolang ik geen zombies tegen kom ben ik al heel erg tevreden ;)
Ik raad je aan om ARMA2 eens goed te bekijken als je er van houdt om zelf maps en of mods te maken...
De mogelijkheden zijn eindeloos.

klijk maar eens naar wat filmpjes op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=8CnMi8iCDP8

http://www.youtube.com/watch?v=khG8pVEmzO4

http://www.youtube.com/watch?v=RWRj5vFuZkA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 15:04
Misschien eens met Tweakers een co-op match organiseren? Ik heb het spel ook besteld, en zou ook erg graag de co-op met andere spelen. OFPDR heeft toch wel VOIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nordcore schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:50:
[...]

Ik raad je aan om ARMA2 eens goed te bekijken als je er van houdt om zelf maps en of mods te maken...
De mogelijkheden zijn eindeloos.

klijk maar eens naar wat filmpjes op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=8CnMi8iCDP8

http://www.youtube.com/watch?v=khG8pVEmzO4

http://www.youtube.com/watch?v=RWRj5vFuZkA
Ga ik doen dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 16-09 21:13

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik raad je trouwens ook aan om de hardcore modus aan te zetten. Dan heb je echt de goede beleving van het spel. Ik speel overigens wel op de XBOX versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Peentje schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:53:
[...]

Ik raad je trouwens ook aan om de hardcore modus aan te zetten. Dan heb je echt de goede beleving van het spel. Ik speel overigens wel op de XBOX versie.
Zal ik meteen doen vanavond thnx :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
en kijk daarna maar eens op http://www.armaholic.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Im in heaven xD

dat is inderdaad wat ik helemaal het einde vind, ik hoop het dus ook zover komt met OFP2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

euh eerst ff refreshen volgende x :p

[ Voor 83% gewijzigd door Vos op 08-10-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Vos schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:59:
Je hebt het over slechte AI in OF, maar die in Arma is ook niet best... Al vind ik de AI in OF nog best ok.
ja maar zo slecht als in OF2 eerste missie is het bij lange na niet...Maar misschien veranderd mijn mening nog na een paar uurtjes gamen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Tankbuster schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:52:
Misschien eens met Tweakers een co-op match organiseren? Ik heb het spel ook besteld, en zou ook erg graag de co-op met andere spelen. OFPDR heeft toch wel VOIP?
Ik doe zeker mee :9

Kan wel hosten ook btw

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nordcore schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:02:
[...]

ja maar zo slecht als in OF2 eerste missie is het bij lange na niet...Maar misschien veranderd mijn mening nog na een paar uurtjes gamen ;-)
Naja ik pakte gister een missie bij Arma2 en was daar erg teleurgesteld over de AI. Ik vind Arma2 er zeker wel lekker uitzien, wel zwaar..maar op nieuwe pc goed te doen ;).

Coop potje ben ik ook voor in, op pc. Net gedaan met kameraad, wel vreemd als je dood gaat...dan kan de host kiezen voor restart maar dan knalt ie uit spel terug naar main menu? En wanneer spawn je nou weer dan? De tijd loopt af maar ik kan daarna gerust nog tijd wachten alvoor ik weer 'leef'.,

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 08-10-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Vos schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:09:
[...]

Naja ik pakte gister een missie bij Arma2 en was daar erg teleurgesteld over de AI. Ik vind Arma2 er zeker wel lekker uitzien, wel zwaar..maar op nieuwe pc goed te doen ;).

Coop potje ben ik ook voor in, op pc. Net gedaan met kameraad, wel vreemd als je dood gaat...dan kan de host kiezen voor restart maar dan knalt ie uit spel terug naar main menu? En wanneer spawn je nou weer dan? De tijd loopt af maar ik kan daarna gerust nog tijd wachten alvoor ik weer 'leef'.,
Dat is idd een groot nadeel, je hebt een vrij heftige pc nodig om ARMA2 goed te draaien.
Daarom kan ik me best voorstellen dat ofp2 voor veel mensen beter is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Gistermiddag ook even snel gehaald en sávonds meteen aan de slag gegaan.
Eerste indrukken:

De engine is geweldig! 1650 x 1080 met vrijwel alles op high is perfect speelbaar en dat op een P4 met HD3870. Onder de minimale spec eisen dus...

Ai is redelijk goed maar wel een beetje voorspelbaar soms. Moet er nog voor verder spelen om een goed idee erover te krijgen.

Geen mogelijkheid om een van je teamleden z'n wapens neer te laten leggen. De menu opties zijn een heel stuk minder uitgebreid dan dat bij OFP het geval was. Waarschijnlijk even wennen maar ik vind het minder prettig werken dan de order tree bij OFP/ArmA. Ook ben ik nog geen optie tegen gekomen om je team leden apart orders te geven.

In bepaalde gevallen doen sommige menu's het niet meer of bijvoorbeeld orders geven via de map. Deze accepteerd dan geen command clicks meer of wil niet meer scrollen.

Layout van de toetsen en hun functies is heel anders dan bij OFP natuurlijk. Ik raad aan om deze toch zelf in te richten want sommige functies zitten wel heel vreemd weg gestopt.

Graphics zijn geweldig, ArmA 2 is toch iets beter denk ik persoonlijk want sommige dingen in OFP DR kijken een beetje plastic achtig. Toch betere performance dan ArmA heeft dus +1 daar.

Teamleden die respawnen in de hoofd missie...1 gaat dood, objective completed, dooie leeft weer?

Editor is heel anders maar lijkt mij uitgebreider en makkelijker te begrijpen. Nog niet echt heel veel mee gespeeld. Wel apart dat het niet een ingame instance is maar wel de game op moet starten voordat je een missie kunt testen.

Voertuig besturing is apart om het op z'n zachts te noemen. Het lijkt er bijna niet op dat dit echt bij het realisme pakket is meegenomen. Bomen zijn bijvoorbeeld niet om te rijden met een tank op volle snelheid. sturen e.d. is ook net alsof je somes op ijs rijd.

Wat ik persoonlijk nog wel jammer vind is dat er een tijdlimiet zit op de missies. Het maakt de levensduur van het spel een heel stuk korter naar mijn mening als je niet even lekker naar de andere kant van het eiland kan lopen alvorens weer verder te gaan met de main missies.
Persoonlijk FML moment:

Eerste missie, verken het eiland en doe alle 2ndary objectives. Ga weer op pad terug naar de heli met een gewond been waardoor je er geen vaart meer achter kan zetten. Krijg nog 2 minuten om je missie te voltooien op 1 km afstand van je vlucht terug en kom na een uur over het eiland te hebben gehobbeld 10 meter te kort om te kunnen finishen. Overigens had ik geen checkpoints meer na een eerste 2ndary obj. te hebben voltooid dus 40+ min. weggegooid.

Ik ben overigens nog helemaal geen beesten tegen gekomen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Kevinp schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:20:
Echter heb ik een pc met de minimale systeemeisen, is het dan nog wel een beetje aangenaam te spelen, of moet je alles op low zetten en wordt je neergeschoten zonder dat je de tegenstander ziet (en dan niet omdat hij gewoon goed verscholen staat).
Ik heb gisteren de "probeer versie" gespeeld op mijn iMac (op XP via bootcamp). Ik kon de resolutie op max 1024px zetten. Voor de rest stonden alles settings op low denk ik. Het liep eigenlijk best soepel allemaal, tegen mijn verwachtingen in. Ik denk dat de resolutie wel wat hoger moet zijn om de game serieus te kunnen spelen. Ik ben namelijk een paar keer neergeschoten zonder dat ik iemand had gezien. (Kan er ook aan liggen dat ik een enorme noob ben w.b.t. realistische shooters). Zelf als er van alle kanten geschoten werd had ik moeite om te zien waar de tegenstanders zich precies bevonden.

Voor de rest vond ik de besturing op de PC heel erg wennen. Vooral het aansturen van mijn team ging erg moeizaam. Ik hoop dat dat op de PS3 intuitiever is (heb em vanmorgen toch maar online besteld). Maar het meeste ben ik benieuwd naar de Co-op mode. Dat lijkt me het allerleukste, zeker omdat je dan je team ondertussen niet "in de gaten" moet houden, maar gewoon met ze kan praten via een headset o.i.d.
(wie weet of een PSEYE goed werkt met OFP2?)

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Zover ik het doorheb is de game pas morgen officieel uit, dus dat kan de reden zijn waarom er nog geen servers zijn. Misschien enkele dagen wachten?
Ja hier zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben...ik heb daar gisteren ook aan zitten denken. Nou ja goed vanavond maar is even proberen dan :D

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
DenniZ schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:09:
[...]

Ik doe zeker mee :9

Kan wel hosten ook btw
Welk platform?

overigens is er gewoon voip bij de PS3, bij de andere neem ik aan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Donnas-A schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:46:
[...]

Ja hier zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben...ik heb daar gisteren ook aan zitten denken. Nou ja goed vanavond maar is even proberen dan :D
Er komen helaas echt nog geen dedicated servers, wordt gewoon (nog) niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12
Gisteren een uurtje of 2 mee bezig geweest, en vind het echt goed te pruimen, performance is zalig.
Grafisch is het maar zozo, maar belangrijker vind ik dat het goed speelbaar is.
Had eerst geprobeerd op Normal, maar dan vind ik het toch wel iets te gemakkelijk.
Zit er eigenlijk een kompas is op hardcore mode (niet op gui, maar eentje dat je kan oproepen?

Wel reeds paar bugs tegengekomen: na ammo te wisselen met %, verloor ik mousesupport in menu's, alsook een jeep die vastgereden was en waarbij de AI-poppetjes niks neer deden (leuk om eens met wat C4 te kunnen spelen). De manier voor orders te geven vind ik wel ni optimaal, ook mede omdat na het orde te geven, het keuzewiel blijft openstaan ipv gewoon te sluiten.

Van OFP 1 heb ik destijds enorm genoten, Arma nooit gespeeld, Arma 2 eventjes (liep voor geen meter).
Deze heeft mij toch de smaak voor mil-sim terug gegeven.
[Oftopic]Geeft mij trouwens zin om Arma2 terug te proberen, is die nu wa speelbaar op1680*1050? Mijn specs zijn E8400, 4GB RAM, 8800GTX (ws volgende maand upgrade naar HD5870)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

robertvansloten schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:13:
[...]

Welk platform?

overigens is er gewoon voip bij de PS3, bij de andere neem ik aan ook
PC

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrusT schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:22:
Gisteren een uurtje of 2 mee bezig geweest, en vind het echt goed te pruimen, performance is zalig.
Grafisch is het maar zozo, maar belangrijker vind ik dat het goed speelbaar is.
Had eerst geprobeerd op Normal, maar dan vind ik het toch wel iets te gemakkelijk.
Zit er eigenlijk een kompas is op hardcore mode (niet op gui, maar eentje dat je kan oproepen?

Wel reeds paar bugs tegengekomen: na ammo te wisselen met %, verloor ik mousesupport in menu's, alsook een jeep die vastgereden was en waarbij de AI-poppetjes niks neer deden (leuk om eens met wat C4 te kunnen spelen). De manier voor orders te geven vind ik wel ni optimaal, ook mede omdat na het orde te geven, het keuzewiel blijft openstaan ipv gewoon te sluiten.

Van OFP 1 heb ik destijds enorm genoten, Arma nooit gespeeld, Arma 2 eventjes (liep voor geen meter).
Deze heeft mij toch de smaak voor mil-sim terug gegeven.
[Oftopic]Geeft mij trouwens zin om Arma2 terug te proberen, is die nu wa speelbaar op1680*1050? Mijn specs zijn E8400, 4GB RAM, 8800GTX (ws volgende maand upgrade naar HD5870)
Hier op een E6750, 4GB en een 9800GTX draait Arma2 nog steeds voor geen meter. Input lag waar je eng van wordt (chronisch probleem voor Bohemia Interactive lijkt wel), framerate die niet lekker aanvoelt, en dan speel ik het op middelmatige kwaliteit. Het is gewoon een boortborduulsel op een engine die vanaf het begin af aan al brak was.

Overigens diverse meldingen dat je met de Steam versie van OFP:DR de mission editor (nog) niet kan laden, dit ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 18-09 12:59
Ik speel het op Normal en vind het moeilijk zat.. Ik ben geen extreme hardcore realism gamer en geniet ook altijd van de MOH en de COD serie.. Op Normal vind ik het lekker spelen. Toch tactisch bezig. Wel wil ik alle missies halen dus ook de sidemissies. Dan maak ik het mezelf toch iets lastiger. Zo zit ik nu in missie 4 te klote met het vliegveld... Airstrike callen, defenden en de helicopter naar de klote schieten is me waarschijnlijk net iets teveel haha..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al ervaring met co-op campagne en/of 'normale' multiplayer op een legale server op de PC? Ik ben erg benieuwd hoe het daar met de lag is. Laatst zat ik met een maatje GTA IV online te spelen, maar de lag maakte het gewoon niet leuk (je maat die laggend langsrijdt). Niks is irritanter als een medespeler die laggend voor je loopt in co-op, haalt de totale sfeer weg. Ik hoop echt dat je met co-op het verschil tussen een AI speler en jou medespeler niet zult merken. Dus heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:58:
[...]

Hier op een E6750, 4GB en een 9800GTX draait Arma2 nog steeds voor geen meter. Input lag waar je eng van wordt (chronisch probleem voor Bohemia Interactive lijkt wel), framerate die niet lekker aanvoelt, en dan speel ik het op middelmatige kwaliteit. Het is gewoon een boortborduulsel op een engine die vanaf het begin af aan al brak was.

Overigens diverse meldingen dat je met de Steam versie van OFP:DR de mission editor (nog) niet kan laden, dit ter info.
Dat is toevallig wel dezelfde (zij het verbeterde) engine die gebruikt is voor ofp1 en datwas een top game.
Het punt is dat iedereen ofp2 als de opvolger van ofp1 ziet terwijl ARMA2 dat dus eigenlijk is.
OFP2 heeft vrij weinig meer te maken met OFP1 afgezien van de naam en type spel.

Verder kan ik ARMA2 goed spelen op mijn systeem en dat is ook niet een van de meest recente:
Q6600 2,4@3ghz + 4gb DDR2 en een 4870 1gb

[ Voor 9% gewijzigd door Nordcore op 08-10-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12
Nordcore schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:14:
[...]

Dat is toevallig wel dezelfde (zij het verbeterde) engine die gebruikt is voor ofp1 en datwas een top game.
Het punt is dat iedereen ofp2 als de opvolger van ofp1 ziet terwijl ARMA2 dat dus eigenlijk is.
OFP2 heeft vrij weinig meer te maken met OFP1 afgezien van de naam en type spel.

Verder kan ik ARMA2 goed spelen op mijn systeem en dat is ook niet een van de meest recente:
Volgens mij zijn er nog weinigen die OFP2 ipv ARMA2 als de eigelijke opvolger van OFP1 zien, mede omdat de arma-aanhangers die in toch wel ver elke post moeten melden :+ .
En OFP was een topgame, maar ik herinner mij toch dat deze in het begin ook niet al te vlot liep.
Swat, binnenkort arma2 toch nog nog eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:42
Hoe kan je met de javelin schieten op de pc? Ik zie de tank wel maar krijg geen lock on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Hmm, kzit in missie 2 en meteen al vast. Op een bepaald moment krijg ik over de radio iets te horen van "mark you position with smoke". Dat gedeelte snap ik niet geheel omdat ik geen smoke heb en iets later krijg je te horen: "Shit I'm hit..." Game over. Er net voor had ik enkele anti-air rakketen vernietigt en iets verder krijg ik die andere ook stuk maar op positie "2" geraak ik nooit op tijd. Ondanks het feit dat ik nu weer rambo style iedereen doodknal. ... eum help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IStealYourGun schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:51:
Hmm, kzit in missie 2 en meteen al vast. Op een bepaald moment krijg ik over de radio iets te horen van "mark you position with smoke". Dat gedeelte snap ik niet geheel omdat ik geen smoke heb en iets later krijg je te horen: "Shit I'm hit..." Game over. Er net voor had ik enkele anti-air rakketen vernietigt en iets verder krijg ik die andere ook stuk maar op positie "2" geraak ik nooit op tijd. Ondanks het feit dat ik nu weer rambo style iedereen doodknal. ... eum help?
Ik zou de missie dan maar even opnieuw doen. Maar mijn weten moet er automatisch ergens rode rook verschijnen als je klaar bent. Mij staat niet bij dat je zelf smoke moet gooien. Een vervelende bug lijkt het mij. Ik ben zelf nog niet heel veel bugs tegengekomen, echter wel een paar. Een beetje jammer maar (ik denk) onvermijdelijk. In missie 3 of 4 zit ook een nasty bug: Zo zou er een tank unit een kamp moeten binnenvallen en dan zou jij die moeten helpen vanuit een andere positie... Hoelang ik ook wacht, die tank unit komt nooit. Op de map zie ik hem zelfs naar een totaal andere positie rijden en dan rondjes draaien :S Zelfs na een paar keer restarten blijft hij dat doen. Erg vervelend.. Ik heb het gelukkig in me eentje gered maar toch jammer dat het zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Lol, zitten inderdaad wel enkele bugs in. Blijkbaar kan je trouwens ook op tenten gaan staan.
Over een steen springen, dat gaat niet, maar op tenten kruipen, geen probleem :D

Vanavond die missie dan nog maar eens opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51
IStealYourGun schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:51:
Je moet die radar op de heuvel vernietigen (die andere liep ik voorbij) en dan kan je een IR granaat gooien (granaat selecteren en dan IR selecteren) Dit moet je doen voordat de helicopter in het gebied is, anders wordt hij neergeschoten en is het gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de game gisteren bij e-plaza gehaald (360) en was er de hele avond zoet mee :)

Ik vind het jammer dat je tijdens het geven van orders met de quick-command zelf niet meer kan lopen. Had ik liever een systeem gezien zoals battlefield 2. Een knop ingedrukt houden om vervolgens met de rechter stick een order te selecteren terwijl je met de linker stick nog door kan lopen, was handig geweest...

Verder zijn mijn ervaringen echt top! Ik heb nu de eerste en tweede dag afgerond (5 missies in totaal ofzo?), mag nu verder met Sgt. Mulholland volgens mij.

Vanavond ga ik eens wat multiplayer proberen, zijn er hier mensen in voor wat co-op op de X360? Mijn gamertag is Droid1618.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:20
Ik wil ook wel mee doen met de co-op op de pc ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaDude schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:08:
[...]

Je moet die radar op de heuvel vernietigen (die andere liep ik voorbij) en dan kan je een IR granaat gooien (granaat selecteren en dan IR selecteren) Dit moet je doen voordat de helicopter in het gebied is, anders wordt hij neergeschoten en is het gedaan...
Heb je het nu over die IR Strobe die ik altijd in de uitrusting zie zitten? Kan je misschien uitleggen wat je daarmee kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:23:
[...]

Heb je het nu over die IR Strobe die ik altijd in de uitrusting zie zitten? Kan je misschien uitleggen wat je daarmee kunt doen?
Ik had hem in mijn uitrusting zitten (standaard), ik selecteerde granaat en dan met het vierkantje (heb ps3) inhouden en IR granaat gooien. Deze granaat merkt jouw positie, dus weet de helikopter waar niet te schieten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh ok, ik dacht dat het een soort laser-targeting dinges was. ;)

Ik gebruikte in die missie mijn artillerie op de SAM batterij, en vervolgens heb ik die andere locatie 'opgeschoond' met ouderwetse kogels en C4 op de radar.

Ik vind het overigens behoorlijk onrealistisch dat je niet je artillerie kan aanvragen via de map, dit moet je perse doen vanuit first-person view. Omdat het anders te makkelijk is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Putyah schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:40:
Hoe kan je met de javelin schieten op de pc?
lol, gewoon zorgen dat je pc in het midden van uw vizier ligt en schieten en hopen dat uw pc geen flares heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Iemand al de ps3 versie met de pc kunnen verglijken? Zit nog steeds te twijfelen tussen pc upgraden of ps3 kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

DaDude schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:08:
[...]

Je kunt ook die eerst SAM site opblazen een dan rushen richting radar camp. Vanaf een afstand artillery strike oproepen en weg is de radar.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:55:
[...]

lol, gewoon zorgen dat je pc in het midden van uw vizier ligt en schieten en hopen dat uw pc geen flares heeft :P
Hehe, zou wel eerst je PC even buiten zetten, ergens op een veldje ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
bram1984 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:41:
[...]

Hehe, zou wel eerst je PC even buiten zetten, ergens op een veldje ofzo. :)
Anders ben je gelijk dood :+

Weet iemand al wanneer er een patch zal komen voor die game, want er zitten toch enkele bugs en er zijn ook veel dingen die beter kunnen.
Het quick command menu bv. kunnen ze beter maken dat het na het geven van een commande gewoon verdwijnt i.p.v. dat je eerst nog eens op de q toets moet drukken.
Ook zou het leuk zijn als je over kleine rotsen zou kunnen springen en dat je de view distance kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023
Twanjo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:22:
Iemand al de ps3 versie met de pc kunnen verglijken? Zit nog steeds te twijfelen tussen pc upgraden of ps3 kopen.....
Wat wil je dan weten? Graphics? Multiplayer? Editor? Ik zou iedergeval niet een pc upgrade of een ps3 halen wat je baseerd op 1 game :P

Wil je zelf missies maken? - PC
Graphics zijn mooier? - PC
Meer mensen online in multiplayer? - PC

Dit wil niet zeggen dat de PS3versie slecht is ofzo.... je moet gewoon kijken waar jezelf straks fijn op kan gamen. Wil je eigenlijk toch voor de PS3 gaan vanwege andere games? dan deze voor de PS3 halen! De game is op alle 3 de platformen gewoon goed. Weinig bugs in het algemeen en je krijgt zo'n beetje dezelfde ervaring. Dus aan jou de vraag, wat wil jezelf?

*O* play.com heeft mijn exemplaar verzonden (PC). :P

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat maar eens naar de winkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Jammer, het is een console game geworden. Arma2 vond ik een of andere reden ook tegen vallen dus had mijn hoop op opf2 gezet. Maar het is gewoon een console shooter :(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik zit met een lastige missie. Het is de missie dat je een aantal AT groepen uit moet schakelen zodat de tanks heel blijven. Vervolgens moet je spotters op een berg dood maken. Ik ben ondertussen al voorbij de AT's. Echter moet ik nu de berg op om de spotters dood te maken. Je krijgt de keuze om AAA's uit te schakelen aan de voet van de berg. Echter moet je dan helemaal naar beneden lopen (terwijl ze mortieren op je schieten) en gaan alle andere teams dood. Is een airstrike deze moeite wel waard? Ik was er bijna maar toen ging ik dood. Maar ik vraag mij af hoe ik die AAA units uit moet schakelen. Ik heb geen bommen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Zodra de spotters dood zijn kunnen ze ook geen mortieren meer gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 23:08

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Deathscythehell schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:38:
[...]
Ook ben ik nog geen optie tegen gekomen om je team leden apart orders te geven.

In bepaalde gevallen doen sommige menu's het niet meer of bijvoorbeeld orders geven via de map. Deze accepteerd dan geen command clicks meer of wil niet meer scrollen.
Apart orders geven kan door eerst op Q te drukken (zodat je je order-menutje krijgt) en dan op de 2, 3 en/of 4 toets.

Dat tweede ben ik nu al twee keer tegengekomen. Op een gegeven moment werken de toetsen van de muis niet meer in de map. En dat is vrij vervelend als je orders wilt geven.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ja, dat snap ik. Echter de AAA en spotters zjin op compleet andere plekken. En als je de spotters eenmaal dood hebt is de missie volgens mij afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nordcore schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:14:
[...]

Niet om 't een of 't ander, OFP1 was een geweldige game, ja, maar om nou te zeggen dat de engine niet bar en bar slecht was gaat me te ver. Vergeet niet dat juist bij dit soort spellen input lag en een lage FPS eigenlijk funest zijn, en laat dat nou het probleem zijn waar Bohemia's tak van OFP al jaren mee rond zuilt. De OFP engine schaalt bijzonder slecht en was veel te CPU bound. ArmA 1 en 2 hebben hetzelfde probleem, juist omdát ze het op de orginele OFP engine hebben gebaseerd. De Ego engine is wat dat betreft een verademing, voelt veel directer en soepeler.

Ik ga er ook van uit dat na een aantal patches Dragon Rising de maatstaaf wordt in MilSim land. Het enige wat getweaked moet worden is de AI en de toevoeging van dedicated servers en het is on par met de gameplay van Arma. Kleine dingen als niet kunnen rondkijken tijdens het rijden zijn futiliteiten en zijn waarschijnlijk bij de eerste patch al gefixt. Daarna is het wachten op de user made campaigns <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Brons schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:26:
Ja, dat snap ik. Echter de AAA en spotters zjin op compleet andere plekken. En als je de spotters eenmaal dood hebt is de missie volgens mij afgelopen.
spoiler: title
Nee dat is niet zo.. Om het moment dat je de spotters dood hebt, ga je door naar een dorp.. het dorp moet je vasthouden totdat de versterking er is.. ''Secure the beachhead''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 11:12
Dit is het eerste spel wat van bijde graka's continu 99% gebruikte, op een paar bugs na vindt ik het een heel mooi spel(gameplay) al vielen de graphics me toch een beetje tegen(pixeled grond, laag detail tanks/wapens) en dat terwijl alles op High staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Frank1973 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:46:
[...]

spoiler: title
Nee dat is niet zo.. Om het moment dat je de spotters dood hebt, ga je door naar een dorp.. het dorp moet je vasthouden totdat de versterking er is.. ''Secure the beachhead''
spoiler:
Ok. Ik dacht dat het tot de berg ging in de beschrijving van de missie. Het gaat overigens om missie 9. Vervelende save points trouwens. Ik had al 2 teams dood en toen ging ik dood. Begon ik weer aan de voet van de berg. Moet ik weer een kilometer lopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Brons schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:54:
[...]

spoiler:
Ok. Ik dacht dat het tot de berg ging in de beschrijving van de missie. Het gaat overigens om missie 9. Vervelende save points trouwens. Ik had al 2 teams dood en toen ging ik dood. Begon ik weer aan de voet van de berg. Moet ik weer een kilometer lopen :|
My bad ik dacht dat het om missie 3 ging.. Sorry.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Brons schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:26:
spoiler:
over die berg missie je schiet verschillende AT vijanden dood hier van kan je de at pakken en over een afstand de AAA vernietigen vergt enige oefening maar lukt al heb ik de laatste pas vlak voor de monastry te pakken gekregen oooh en allebij mijn teams waren ook al dood

[ Voor 48% gewijzigd door mrprancer op 08-10-2009 22:03 ]

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Net het spel geïnstalleerd begon al goed, direct BSOD bij het opstarten. Net ff mn nvidia drivers mooi geupdate en nu start ie. Eens benieuwd hoe mn oudere laptop er het vanaf brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat lui hier die zin hebben in een potje co-op op de 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:20
Ik weet niet of er veel interesse is, maar is het misschien niet een idee om een (algemene) GoT xfire-community aan te maken? Lijkt me hartstikke handig voor GoT'ers die samen online willen spelen etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Mijn bevindingen tot nu toe (PC versie):

OFP2 is niet wat ik verwachtte. De sfeer vind ik een beetje tegenvallen. Op de 1 of andere manier vind ik de sfeer niet rauw of grimmig genoeg voor een war sim. Ik denk dat de gfx en de vocals daar hun aandeel in hebben. Actie is met vlagen vrij intens en dan is het allemaal toch wel vet.

Je team besturen vindt ik tot nu toe best lastig, maar ik denk dat dit gewoon een kwestie van wennen is. Nu geef ik vaak de verkeerde orders doordat ik vergeet het command menu weg te drukken en weer wil gaan bewegen. Ik heb ook nog niet door hoe je in een voertuig van plek kan switchen. Nu moet ik telkens uitstappen om de mounted gun op en Humvee te bemannen. Om die plek te bemannen moet je ook wel een beetje geluk hebben, want vaak beland ik op de achterbank. 8)7

[EDIT]Hmm.. gevonden. Met linker shift kun je van plek wisselen.

Het kleurgebruik in de game vind ik niet echt geslaagd, maar goed... dat is een kwestie van smaak. Er zullen vast mensen zijn die dit juist mooi vinden. De omgeving vind ik tot nu toe ook vrij saai. Te veel open grasvlakte. Ik had liever meer Urban omgevingen gezien. Ik heb in dit spel ook niet het idee dat ik in een 250 km2 map rondloop. De missies die je moet doen spelen zich allemaal af in een veel kleiner gebied, waarbij de waypoints je netjes naar je doelen begeleiden. Wellicht beleef je dit in Hardcore mode anders.

Het spel draait wel heerlijk op mijn bak.

Intel Core i5 750 2.66GHz
4 GB DDR3 RAM
Radeon EAH4890 1GB

De AI van de tegenstander vind ik ook niet echt geweldig. Af en toe sta je gewoon vlak voor een vijand zonder dat ie reageert. De AI van je teamleden vind ik opzich wel redelijk, hoewel ze af en toe met hun proppenschieters op Attack heli's aan het schieten zijn :X

Al met al best een aardige game die ik nog wel even zal spelen. Zeker als de online community een beetje serieus wordt en er goede servers verschijnen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Heb daarstraks voor de eerste keer de multiplayer uitgeprobeerd!
Dit is toch wel een heel andere beleving van het spel vind ik. Veel leuker ook trouwens. Heb enkel nog maar infiltration gespeeld telkens als aanvaller (usmc) en is leuk als je op goeie server zit.
Was bij de eerste match commander en ik stond er van versteld dat mijn teammates zomaar naar mij luisterden, ik kende geeneens iemand van hen.
Wat ik wel niet zo eerlijk vind aan de matches is dat de usmc bij een assault team altijd van die infrarood visieren hebben, is eigenlijk een soort van cheaten. Maar in real life is dit waarschijnlijk ook :? .

De mission editor heb ik ook even geprobeerd en ik moet zeggen, sta er versteld van met welk gemak je een simpel gevecht kan creëren. Op nog geen 5 min had ik een heuse veldslag gemaakt tussen usmc en apl >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Even snel de eerste missie gedeeltelijk gespeeld.

Leuke game welke ik vooral online ga spelen. Campaigns zijn vaak toch wat onrealistisch, gewoon omdat het AI blijft. De bewegingen zijn vaak ook wat lomp.

Met de game op 1600/1200, alles op HIGH, alle AA, MSAA, AF op het hoogste en shadow op 2048 makkelijk boven de 100 fps. Hele lekkere engine dus!

Het command gebeuren is nog wel erg wennen, zeker omdat ik meer dan 500 uur BF2 heb gespeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
jagermeister schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:10:
De omgeving vind ik tot nu toe ook vrij saai. Te veel open grasvlakte. Ik had liever meer Urban omgevingen gezien.
Ik mis inderdaad een soort 'stadje' van zo'n 10.000 inwoners, het enige wat er nu is zijn enkele 'dorpjes' van vijf huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Twee dingen die ik al héél erg vervelend vind:

1) Ik dacht net dat ik de ultieme plek had gevonden om een leger te belagen, ik lag op een heuvel in een perfect positie om een patrouille neer te schieten.. Blijkt dat je niet verder dan de horizon omlaag kan kijken als je op je buik ligt :')

2) Het spel is veel te ver ingezoomed. Dat merk ik in de buitenlucht al, maar in gebouwen is het helemaal vervelend.

Verder vind ik de mogelijkheden om dingen aan te passen (crosshair grootte bijvoorbeeld, of het aantal icoontjes) maar beperkt. En vreemd dat de missie editor apart opgestart moet worden. En als je van wapen wisselt met je scrollwiel kan je niet eens lopen, en ook niet als een commando geeft.. Heel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

RichardvdD schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:07:
Twee dingen die ik al héél erg vervelend vind:

1) Ik dacht net dat ik de ultieme plek had gevonden om een leger te belagen, ik lag op een heuvel in een perfect positie om een patrouille neer te schieten.. Blijkt dat je niet verder dan de horizon omlaag kan kijken als je op je buik ligt :')
Lag je niet op een steen ofzo? Ik heb hier geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:59
Hoe weet je nu of die kerel die naast je staat een vijand is of niet online -_- Voor hetzelfde geldt is dat een team player maar er staat daar niets bij, ofwel knal je die neer en is het een teammakker ofwel een vijand ofwel doe je niets en is de kans groot dat jij eraan gaat -_-

Ben al anderhalf uur bezig online en nog geen enkele ronde kunnen uitspelen, steeds "connection lost" of pings van hier tot in Tokyo... Nog iemand last van deze avond?

Zou blijkbaar wel een algemeen probleem zijn als ik zo rond hoor op de servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Wie host er even een pc co-opje? Maak de naam maar GoT ofzo :P
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.