Ik ben niet echt onder de indruk moet ik zeggen.
De meeste keren dat ik ben neergeschoten was dat door een teammate (en regelmatig knal ik hen ook per ongeluk neer als ze weer eens voorlangs komen rennen), terwijl die gasten normaliter nog niet eens een flatgebouw kunnen raken. Ik laat ze ook liever wat rondrennen terwijl ik van een metertje of wat op singleshot lig te snipen, wat het spel redelijk makkelijk en eentonig maakt (eerste de beste gun met scope pakken en headshotten maar). De m16 met scope kan ik zo'n beetje als sniper gebruiken en is nog makkelijker te gebruiken ook! Hij is alleen niet zo effectief want sommgie vijanden kunnen makkelijk 5 kogels hebben

.
Het roepen van artillerie is wel weer handig, maar vaak vanaf posities dat je er eigenlijk geen ruk aan hebt, of je moet een vereiste secondary objective halen welke de missie uit z'n loop haalt, of je krijgt het niet wanneer het wel handig is (AAA uitschakelen die aan de voet van de berg staat naast (!!!) 5 vriendelijke tanks gvd)

. Wel haat ik het menusysteem dat je forceert om stil te staan. Cyclen tussen wapens moet je gewoon kunnen tijdens het lopen en order geven terwijl je beweegt is een must. Zeer, zeer slordig imho. Zal wel gepatched worden, maar geeft wel het idee dat de PC versie als gedachte achteraf wordt gezien.
Vaak heb ik echt een beetje het gevoel alsof ik de enige ben in het leger die iets nuttigs uitvoert en de rest maar een beetje rondjes rent en tegen kogels aanloopt. Bijvoorbeeld bij het dorpje dat je moet verdedigen nadat je het hebt verovert. Ik zet mn matties op defense en ga op het machinegeweer zitten, en alle chinezen worden binnen een mom van tijd door mij en het amfibievoertuig neergemaaid (terwijl de rest van mn team een beetje duimen draait). Vervolgens wordt de rest van het leger door de chinezen uitgeschakeld en wordt ik van achteren gegangbangd door een man of 8 (wederom terwijl mn team duimen draait, ze staan letterlijk naar de vijand te kijken en doen niks). Goed, nogmaals proberen, maar nu plaats ik wat claymores rond en in het dorp om te voorkomen dat ik wordt geflanked, want de rest van de squads word toch wel overdonderd. De chinezen vallen aan en nog geen 10 seconden later loopt een van mn squadmates over een van de claymores (plof). Jammer, want ik kon m wel gebruiken als afleiding. Zogauw het amfibievoertuig weer kapot gaat weet ik wel hoe laat het is en wederom komt er een mannetje of wat achterom mij kietelen terwijl de rest van de squad uit zn neus staat te vreten. Uiteindelijk heb ik m gehaald door mn team het bos in te sturen en als eerste de AT soldaten om te leggen zodat het amfibievoertuig (welke vele malen handiger is dan mn squad) overleeft. Uiteindelijk was het wachten tot er genoeg chinezen overleden waren en was het missie success, maar ik had niet echt het oorlogsgevoel erbij.
spoiler:Ik moet wel zeggen dat ik me erg vermaakt heb met de SF missie waarbij je de krijgsgevangenen moet redden, veel vijanden met leuke wapens die ook nog goed effect hebben t.o.v de gebruikelijke. Het einde was weer iets minder.
spoiler:Ik zit nu trouwens in de laatste(?) missie waarbij je de AAA moet kapotmaken nadat je een tank met een Javelin hebt opgeblazen. Ik heb alleen geen explosieven? Ik heb wel een ML van een chinees gegapt maar dat ding vuurt alleen HE welke geen deuk schiet in de luchtafweer. Zodra ik in de buurt kom komen de choppers en die worden gelijk neergeschoten waarna de missie failed. Beetje frustrerend.
Ik vindt het een aardig spel, maar het mist gewoon de diepgang en humor van de originele OFP en ArmA II. Daar had je squad nog wel eens wat te zeggen i.p.v. als een stel robots achter je aan te huppelen en weten ze ook nog eens effectief vijanden en voertuigen uit te schakelen. Tevens vind ik ArmA II veel leuker in de variatie van missies en de omgevingen. De missies in de nacht zijn ook echt pikdonker, terwijl het altijd volle maan is in OFPDR, en ook altijd hetzelfde weer.