Ik begrijp wel wat je bedoelt met de extra kosten. Toch worden ze gewoon vermeld op de website, terwijl bijvoorbeeld Windunie helemaal niets vermeldt over welke prijs dan ook! En wat me ook erg tegen staat is dat de energiebedrijven hun prijzen baseren op de olieprijs van een half tot een heel jaar geleden. Dat is toch bezopen? En dat is wat ik bedoel met heldere prijzen bij Atoomstroom, want zij hanteren gewoon de huidige marktprijs.zonnigtype schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 01:47:
<snip verhaaltje over wat er niet goed is aan Atoomstroom>
Maar goed. Onderstaande passages hebben me er van overtuigd om geen kernenergie te willen afnemen:
Dat wil dus niet zeggen dat ik nu tegenstander geworden ben, maar ik ben van mening dat je als consument je mening het beste kunt laten horen via je portemonnee.JeroenH schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:55:
Het delven, vervoeren, verrijken, verpakken, opslaan en uiteindelijk afvoeren [van uraniumerts] kost veel (fossiele!) energie.
Je blijft ook afhankelijk van aanvoer van energie uit buitenlanden, nu komt uranium e.d. uit landen die ons (op dit moment) nog goed gezind zijn, maar hoe ziet dat er over 10, 20, 30 jaar uit? Wind blaast hier, zon schijnt hier en niemand heeft er de controle over.
O.a. door de verborgen subsidies is kernenergie feitelijk te goedkoop en drukt daarmee duurzame opwekking zoals zon en wind uit de markt.
Bedankt voor de tip. Ik had al (zie bovenstaand) besloten om toch groen te gaan. Biomassa vind ik wat dubieus als groene bron. Daarnaast komt de windenergie van Windunie voor 100% uit Nederland, dus geen 'afhankelijkheid' van het buitenland (tussen aanhalingstekens, want windenergie moet altijd aangevuld worden door een stabiele energiebron, dus water-, kolen-, gas-, of kernkracht uit o.a. het buitenland).IJsbeer schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:03:
Of kijk op windunie.nl , die leveren alleen wind-energie
Anyway, ik heb me vandaag aangemeld bij Windunie. Geen flauw idee wat hun prijzen zijn, maar f*ck het prijsverschil, al is het duurder. Ik heb mijn best gedaan voor een groene wereld