Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Wat ze mij aan de telefoon vertelde is dat het niet mogelijk was om de 5300 te plaatsen ivm de i7. In plaats daarvan werd de Dell 1520 geconfigureerd. Waarom wil je de Intel kaart hebben ipv de Dell?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Meer vertrouwen in de Intel kaart, plus dat alledrie de antennes gebruikt worden ipv nu maar twee.
Overigens wordt hij in de U.S. standaard geleverd in de XPS1645, dus lijkt het me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Weird ! Maargoed, de Dellkaart zal ook wel volstaan.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:16
Is die Dell WLAN N kaart eigenlijk ook geschjikt voor een oud b of g netwerk, of is ie N-only ? Anders moet ik nog even een nieuwe router/AP met wireless N scoren voor de laptop wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ixus74 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:47:
Is die Dell WLAN N kaart eigenlijk ook geschjikt voor een oud b of g netwerk, of is ie N-only ? Anders moet ik nog even een nieuwe router/AP met wireless N scoren voor de laptop wordt afgeleverd.
Hij ondersteund B/G/N. Dus je hoeft geen nieuwe router aan te schaffen. :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Kan iemand me AUB helpen.

Ik heb eindelijk mijn xps 1645 (wat een lekker ding zeg)

Anyhows, nu wil ik graag de power over esata port gebruiken, het liefst met een 2,5 inch harddisk eraan. Zodat ik maar 1 kabel nodig heb. Ik heb half internet afgezocht of er ook dit soort behuizingen bestaan en kwam alleen de Delock 2.5 External enclosure SATA HDD > Power Over eSATA tegen, waarvan joost mag weten waar je hem kan kopen.

Iemand een ander idee !?!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Relaxed2000 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:00:
Kan iemand me AUB helpen.

Ik heb eindelijk mijn xps 1645 (wat een lekker ding zeg)

Anyhows, nu wil ik graag de power over esata port gebruiken, het liefst met een 2,5 inch harddisk eraan. Zodat ik maar 1 kabel nodig heb. Ik heb half internet afgezocht of er ook dit soort behuizingen bestaan en kwam alleen de Delock 2.5 External enclosure SATA HDD > Power Over eSATA tegen, waarvan joost mag weten waar je hem kan kopen.

Iemand een ander idee !?!!?
Dus je wil jouw laptop van stroom voorzien via een eSATA poort ipv je adapter?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf twijfelen, zit me gewoon niet lekker dat ie niet straight out of the box presteert naar behoren maar er wel voor betaalt. Hoewel ik geen hardcore gamer oid ben (laatste console die ik ownde was de NES :D) durf ik het niet op de koop toe te nemen zonder officiele fix . De lange termijn gevolgen van het 130w adaptergebruik zijn nog onbekend. Er zijn geruchten dat de CPU en GPU de watts wel aankunnen maar het moederboard en andere componenten niet en dat kan gevolgen hebben op de lange termijn> snellere slijtage e.d.
Ook blijf ik het vreemd vinden dat Dell niks van zich laat horen, daar moet toch een logische verklaring voor zijn?
Ik blijf de kat toch maar nog even uit de boom kijken.
Zijn er mensen die een 130W adapter en TS gebruiken en hun bevindingen hier willen delen? Welke adapters worden gebruikt (modelnummer etc ) en waar zijn ze aangeschaft (prijs)?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07
Fasterinside schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:18:
[...]

Dus je wil jouw laptop van stroom voorzien via een eSATA poort ipv je adapter?
Nee, beetje krachtstroom erbij voor die extra Powerrrr.
:Y

Grapje, maar lees dit even, en je weet het.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 06-01-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Ik kom er net achter dat ik een 130W adapter nog heb liggen.....voor m'n werk gebruik ik die af en toe.
Het is de P A-4e, deze staat oa. te koop op : http://www.discountelectr...p?l=product_detail&p=4669

Gebruiken van 130W adapter kan toch geen kwaad ? Kan het me niet voorstellen eigenlijk...?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Weet iemand hoe dit zit?:

Ik heb via het bedrijf een Studio XPS 16 gekocht, met vooruitbetaling. Het bedrijf heeft 10 dagen om aan de betaling te voldoen. Wil dit zeggen dat de laptop pas in productie word genomen na de betaling? Of word hij nu al geproduceerd?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 15:08
Fasterinside schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:25:
Ik heb via het bedrijf een Studio XPS 16 gekocht, met vooruitbetaling. Het bedrijf heeft 10 dagen om aan de betaling te voldoen. Wil dit zeggen dat de laptop pas in productie word genomen na de betaling? Of word hij nu al geproduceerd?
Geen idee. Over welk bedrijf hebben we het? Imho kun je het op meerdere manieren interpreteren.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:15

Saven

Administrator

na de betaling pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Xardas schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:05:
[...]

Geen idee. Over welk bedrijf hebben we het? Imho kun je het op meerdere manieren interpreteren.
Haha inderdaad, sorry ik bedoelde natuurlijk gewoon mijn werk. Er is ons verteld dat we de betaling (vooruitbetaling) binnen 10 dagen moeten voldoen. Nu gaat het bedrijf de factuur volgende week betalen, betekend dit dat de laptop pas na de betaling in productie word genomen?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Hmm dat word dan een weekje extra wachten.... :/

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij de specs van de xps 16 nu staan:
"NIEUW! Nu met Intel® CoreTM i5-processors tot optionele Intel® CoreTM i7 Quad-Core-processors."

Bij de configuratie zie ik echter nog geen I5 staan... Die gaat volgens mij wel snel komen. Vraag me af of ik er goed aan doe mijn bestelling (XPS 16 met P8700) te annuleren en voor een I5 te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:37:
Bij de configuratie zie ik echter nog geen I5 staan... Die gaat volgens mij wel snel komen. Vraag me af of ik er goed aan doe mijn bestelling (XPS 16 met P8700) te annuleren en voor een I5 te gaan...
volgens mij wel, zelfs de i3 is nog sneller dan de t9600....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:51:
[...]

volgens mij wel, zelfs de i3 is nog sneller dan de t9600....
Maar ja, wil wel eerst ff de prijs afwachten. Wil max 1000 euro uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Je kan natuurlijk ook gewoon bellen he?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:56:
[...]

Maar ja, wil wel eerst ff de prijs afwachten. Wil max 1000 euro uitgeven...
Je kunt even op Dell.com kijken (daar staat ie al op) wat het prijsverschil is met de andere configuraties, en deze prijs vergelijken met de NL prijs om op die manier een indicatie te krijgen van wat de te verwachten prijs voor het systeem met een i5 cpu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Op http://www.tomshardware.co.uk/forum/266619-10-tomshardware :

zie ik dit :
I5:
Pros:
Cheap cpu.
Great turbo
Will get the job done for most to all programs.
Runs cooler than the I7 9xx's
Can run faster 1333 MHZ ram than the I7 9xx's.

Cons:
No HT
No triple channel memory
Doesn't have full dual 16x bandwidth for 2 video cards.
Will not be upgradable with 6+ core cpus.

I7 8xx's
(pretty much the same as i5's)

Pro's:
HT
Can be cheaper than the 9xx's (depending on locations and store)

I7 9xx's:
Pro's:
Triple channel memory
HT
full Dual 16X video bandwidth.
upgrade option down the road to the Core i9 when you need 6 cores

Con's:
Can be expensive. (depeding on location and store)
can be very hot if not in a well ventilated case.
Can only run 1066 MHz ram unless over clock to fully use cheaper 1333 MHz.
not as powerful turbo as the i5 and i7 8xx's cpus.

Well i hope this helps.
Dus geef mij maar gewoon de i7 hoor :) (ook al is het "maar" de 720QM,,,)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:28
Dat is een vergelijking tussen de desktop versies van de i5 en i7. Ik de mobiele versies heeft i7 een quadcore en de i5 een dualcore. Beiden hebben dual channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
karakedi schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:30:
Dat is een vergelijking tussen de desktop versies van de i5 en i7. Ik de mobiele versies heeft i7 een quadcore en de i5 een dualcore. Beiden hebben dual channel
Oeps..... :)

Ehm, maar dan is de i7 sneller?....waarom zou je dan op de i5 wachten?

* mompelt iets over dat ie zichzelf es moet verdiepen in de nieuwste technieken .....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:34:
[...]

Oeps..... :)

Ehm, maar dan is de i7 sneller?....waarom zou je dan op de i5 wachten?

* mompelt iets over dat ie zichzelf es moet verdiepen in de nieuwste technieken .....
Ik vind de i7 configuratie simpelweg te duur. Voor een beetje internetten, word, excel, simpel photoshoppen en filmpje downloaden, wil ik max een laptop van 900-1000 euro aanschaffen. Wellicht komt de i5 hier wel bij in de buurt.
Heb gebeld naar Dell, maar die kunnen nog geen prijzen geven en vertellen mij nog even te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
Jemo,

Misschien als tip, de nieuwe VAIO heeft wel de keuze uit i5 of i7, je kunt ook een configuratie samenstellen en je komt zeker met een i5 tot max. 1000 euro. Ik zit namelijk een beetje met hetzelfde punt. Zie de VAIO topic voor 2 configuraties van mij met i5 en i7.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
@Veelen.
De i7 icm hd4670 werken niet perfect, doordaat de gewenste vermogen niet kan worden geleverd. Met de i5 heb je deze probleem niet.
En een i5 is sowieso sneller dan de core 2 duo serie. Als de de kracht van een i7 niet nodig hebt, bied de i5 de beste uitkomst. Voor de prijs van de huidige core 2 duo systeem heb je een i5 die sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55
Voor wie een ICC profile zoekt voor het FullRGB LED scherm van de XPS16: http://onlinebase.nl/XPS16.zip

Je kan http://xcalib.sourceforge.net/ of dispwin in het pakket van http://www.argyllcms.com/ gebruiken om het profiel te laden.

[ Voor 13% gewijzigd door Chilly_Willy op 08-01-2010 14:03 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
karakedi schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:54:
@Veelen.
De i7 icm hd4670 werken niet perfect, doordaat de gewenste vermogen niet kan worden geleverd. Met de i5 heb je deze probleem niet.
En een i5 is sowieso sneller dan de core 2 duo serie. Als de de kracht van een i7 niet nodig hebt, bied de i5 de beste uitkomst. Voor de prijs van de huidige core 2 duo systeem heb je een i5 die sneller is.
Hoe bedoel je dat het gewenste vermogen niet kan worden geleverd ? Bron ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
M.v.Veelen schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:05:
[...]
Hoe bedoel je dat het gewenste vermogen niet kan worden geleverd ? Bron ?
De bron is dit hele topic. Zoek maar eens op throttlegate of op 130 watt.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Xardas schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:08:
[...]

De bron is dit hele topic. Zoek maar eens op throttlegate of op 130 watt.
Oh, wacht. Bedoel je dat !
Nou, ik heb een 130W adapter liggen hier, dus problem solved :D ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
@Veelen. een 130 watt adapter helpt niet. De moederbord knijpt de vermogen af naar 90 watt. Er is well een programma geschreven waardoor je de 130 watt beschikbaar krijgt, maar bij het ontkoppelen van de lader gaat de accu stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
karakedi schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:13:
@Veelen. een 130 watt adapter helpt niet. De moederbord knijpt de vermogen af naar 90 watt. Er is well een programma geschreven waardoor je de 130 watt beschikbaar krijgt, maar bij het ontkoppelen van de lader gaat de accu stuk.
Ja, ik had dat gezien idd,
Maar weet je, ik ben geen zware gamer dus denk niet dat ik problemen tegen zal komen. En anders kan ik altijd nog dat tooltje proberen (en dus niet de adapter ontkoppelen).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:45:
[...]

Ik vind de i7 configuratie simpelweg te duur. Voor een beetje internetten, word, excel, simpel photoshoppen en filmpje downloaden, wil ik max een laptop van 900-1000 euro aanschaffen. Wellicht komt de i5 hier wel bij in de buurt.
Heb gebeld naar Dell, maar die kunnen nog geen prijzen geven en vertellen mij nog even te wachten...
Misschien is en XPS dan ook een beetje overkill voor dit werk?

[ Voor 25% gewijzigd door Ixus74 op 08-01-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Chilly_Willy schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:02:
Voor wie een ICC profile zoekt voor het FullRGB LED scherm van de XPS16: http://onlinebase.nl/XPS16.zip

Je kan http://xcalib.sourceforge.net/ of dispwin in het pakket van http://www.argyllcms.com/ gebruiken om het profiel te laden.
Heb al een paar profielen geprobeert en alhoewel de (meeste) profielen de kleuren wel verbeteren tov de standaard kleuren, moet het nog (veel) beter kunnen.
Weet jij toevallig met welke kalibratietool dit profiel gemaakt is, Spyder 2/3 enz?

Het schijn n.l. zo te zijn dat lang niet alle kalibratie hardware goed omgaan a. met wide gamut monitoren
en b. met LED Displays.

Wat bedoel je overigens met het de genoemde software gebruiken om het profiel te laden, je kan hem toch gewoon toevoegen aan je profielen van Windows en gewoon deze dan selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ixus74 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:49:
[...]

Misschien is en XPS dan ook een beetje overkill voor dit werk?
Wil het niet alleen NU kunnen, maar ook over 3-4 jaar. Mijn huidige laptop is nu 6 jaar oud en die trekt het allemaal niet meer zo (P4 2.6). Daarom misschien wat overkill, maar wel op de toekomst voorbereid (geen state-of-art nodig, dat begrijp ik ook wel).

En daarnaast zijn er weinig laptops met 1920x1080 icm 15-16" (met 17" wordt de laptop voor mij te groot) en backlit vind ik ook wel handig. En natuurlijk smoelt ie ook erg goed (apple vond ik te duur en over Sony heb ik getwijfeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:29:
[...]

Wil het niet alleen NU kunnen, maar ook over 3-4 jaar. Mijn huidige laptop is nu 6 jaar oud en die trekt het allemaal niet meer zo (P4 2.6). Daarom misschien wat overkill, maar wel op de toekomst voorbereid (geen state-of-art nodig, dat begrijp ik ook wel).
Als je het zo bekijkt kun je denk ik beter voor de i7 gaan hoor. Ik zit in een soortgelijke situatie als jij (als je een nu Dell hebt, heb ik misschien wel de zelfde), ik ga nu voor het meest haalbare om weer 6 jaar te kunnen genieten.
En daarnaast zijn er weinig laptops met 1920x1080 icm 15-16" (met 17" wordt de laptop voor mij te groot) en backlit vind ik ook wel handig. En natuurlijk smoelt ie ook erg goed (apple vond ik te duur en over Sony heb ik getwijfeld).
Dat is waar, maar de studio 15 laptops hebben toch ook de mogelijkheid voor dit scherm, alleen hebben ze een mindere videokaart, maar naar wat jij aangeeft waarvoor je de laptop wil gebruiken, heb je dat ook niet nodig.

Anyway ik wens je veel succes en wijsheid toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engadget: Studio XPS 16 OLED concept laptop hands-on

zal wel weer $2000 kosten ofzo... maar dan heb je wel OLED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Hmm, maar zoals een reactie op die site al aangeeft: "The RGB LED on the current XPS 16 is already pretty special. Probably the best color gamut amongst laptops today." Dus ansich had ik persoonlijk toch de nieuwe GraKa erin gezien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent me voor :P Er zijn zoveel dingen daar aangekondigd dat ik de sxps16 die ik nu heb als veroudered aanvoel. Ten eerste de nieuwe i5/i7 cpu's, de ati 5000 gpu's, de oled display en als laatste usb 3.0!

Misschien een moederbord upgrade via dell aanvragen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:14:
[...]

Je bent me voor :P Er zijn zoveel dingen daar aangekondigd dat ik de sxps16 die ik nu heb als veroudered aanvoel. Ten eerste de nieuwe i5/i7 cpu's, de ati 5000 gpu's, de oled display en als laatste usb 3.0!

Misschien een moederbord upgrade via dell aanvragen? 8)7
idem, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo'n groot probleem: je pc start echt niet sneller op met een i7 hoor :O. al wil intel dat je wel laten geloven

je kan je geld nog altijd beter investeren in een ssd, zoveel game ik nu ook weer niet, ik heb dan ook de studio 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:56:
[...]

idem, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo'n groot probleem: je pc start echt niet sneller op met een i7 hoor :O. al wil intel dat je wel laten geloven

je kan je geld nog altijd beter investeren in een ssd, zoveel game ik nu ook weer niet, ik heb dan ook de studio 15.
Om eerlijk te zijn de sxps is mijn enige game-pc. Dus je kan zeggen dat die i7 wel handig voor mij zou zijn. Is er nog iets bekend over USB 3.0? Ik heb wat info gevonden, dat snelheden wel 200mb/s kunnen bereiken, maar is dit niet nog steeds lager dan firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op dit moment is er nog geen enkele schijf (ssd misschien..) de usb3 kan voltrekken, ik denk niet dat je het verschil gaat merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Trouwens, op het moment dat je een aanschaf doet weet je toch wel dat binnen no-time er nieuwere, snellere features aan zitten te komen ? En je betaalt altijd "teveel" want als je had gewacht.....
Het blijft gewoon een kwestie van de knoop doorhakken en tevreden zijn met de keuze(s) die je hebt gemaakt. Voor mij is bijv. USB3 echt geen feature die ik zal missen op het moment.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 09:28
nee, zal ik ook niet missen.

Ik laptop nu op een p8600 en die voldoet prima(al 5 maanden), Hij was veel goedkoper dan de i7 xps van vandaag. want ik kon hem al voor rond de 850 euro met alle kortingen krijgen. (met de 4670). En hij is erg snel. + dat ik geen last heb van throttelen bij het spelen van zware games, maar alles mooi vloeiend kan doen met mn 90watt adaptertje.

Dus, ik heb er absoluut geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
no had ik maar 3 maanden gewacht dan had ik een i7 mobile i.p.v. core2duo T9600 2,8 GHz
of een half jaar wachten voor een Ati 5xxx series :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superchanbe schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 01:26:
no had ik maar 3 maanden gewacht dan had ik een i7 mobile i.p.v. core2duo T9600 2,8 GHz
of een half jaar wachten voor een Ati 5xxx series :(
ho, over een paar maanden zijn SSD's weer betaalbaarder! *O*

en nu weer on topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ok, ok, ontopic dan maar weer (al ben ik blij dat ik toch maar vast de SSD heb gekozen).

Iemand ervaring met de gezichtsherkenningssoftware die erbij wordt geleverd ?
Heb zelf zoiets es gedownload om uit te proberen, maar vraag me af of het nog wel werkt als je in het half-schemer zit en je gezicht dus ook bijna niet meer te herkennen is door de camera. Vind het op zich wel grappig, maar meer dan dat is het ook niet als je het mij vraagt. Dan liever een password of een fingerprint-herkenning.

En, hoelang hebben degenen moeten wachten voordat ze hun XPS in handen hadden vanaf het moment van bestellen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
En, hoelang hebben degenen moeten wachten voordat ze hun XPS in handen hadden vanaf het moment van bestellen ?
28-12 besteld, verwachte leverdatum: 28-1...
Maarrrrrr....vandaag stond ups voor de deur... Maar er was niemand thuis... 8)7 :'(

Dus morgen weer een poging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
M.v.Veelen schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:32:
Vorige week dinsdag besteld, vandaag in huis, dus precies 1 week!

Kan niet anders zeggen dan dat dat snel is.
Het gaat om een i7 XPS16 met 1080 WLED met witte cover , 500 Gb HD , Wireless N kaart en Windows 7 Professional. Verder geen wijzigingen t.o.v. het "standaard: model van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HBSVDK schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:33:
nee, zal ik ook niet missen.

Ik laptop nu op een p8600 en die voldoet prima(al 5 maanden), Hij was veel goedkoper dan de i7 xps van vandaag. want ik kon hem al voor rond de 850 euro met alle kortingen krijgen. (met de 4670). En hij is erg snel. + dat ik geen last heb van throttelen bij het spelen van zware games, maar alles mooi vloeiend kan doen met mn 90watt adaptertje.
Idem hier: met de P8600 @25W TDP en de WLED heb ik een mooie combinatie van zuinig en goedkoop. En eigenlijk nog performant genoeg voor de huidige toepassingen en games. P8600 wordt nog altijd gebottlenecked door de 4670 in games dus sneller heeft wat dat betreft geen zin.

90W adapter is voor mijn config genoeg, ik moet zeggen dat ik die nooit echt als "heel heet" heb ervaren en met de opgeloste temperatuursproblemen heb ik geen last van throttlen. Ik heb dus "een goedkope" die wel doet waar hij voor gespecifieerd is. Betaal je meer voor zwaardere configs, zit de duurdere hardware er wel in maar gaat die regelmatig niet de specs halen wegens het throttlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Ixus74 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:12:
[...]
Wow dat is enorm netjes! Ik kan niet wachten tot ik de mijne krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvink23
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 13:40
Xardas schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:21:
[...]

Wow dat is enorm netjes! Ik kan niet wachten tot ik de mijne krijg...
Dat is inderdaad erg netjes!
In tegenstelling tot mijn bestelling!
24-12 besteld....verwachte leverdatum was 25-01, maar is nu verzet naar 05-02!!! :(

edit: gaat overigens over een P8700 - 1080p WLed - 6Gb - HD4670 - 500GB

[ Voor 10% gewijzigd door jorisvink23 op 12-01-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan niet anders zeggen dan dat dat snel is.
Het gaat om een i7 XPS16 met 1080 WLED met witte cover , 500 Gb HD , Wireless N kaart en Windows 7 Professional. Verder geen wijzigingen t.o.v. het "standaard: model van vorige week.
Wat snel zeg!

Wat ik net ook zie is dat je nu maar uit 1 scherm kan kiezen op de Dell site. Een 16 inch RGBLED Full HD scherm.

Over dat OLED: Dat zal vast wel peper duur worden!
Wanneer verwachten jullie deze 'upgrade' ? Dan worden de normale schermen ook weer goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet beter is om een T9600 nemen ipv de i7 gezien het throttleprobleem?
Ik me vraag me nl al een tijdje af of een T9600 of een andere cd2 sneller is dan de i7 (tijdens throttling).

En tja...ik blijf de kat uit de boom kijken hoewel het nu wel erg lang duurt..ik hoop eind januari de keus te hebben gemaakt, ware het niet dat nieuwe specs de keuze alleen maar moeilijker kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisvink23 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:23:
[...]

Dat is inderdaad erg netjes!
In tegenstelling tot mijn bestelling!
24-12 besteld....verwachte leverdatum was 25-01, maar is nu verzet naar 05-02!!! :(

edit: gaat overigens over een P8700 - 1080p WLed - 6Gb - HD4670 - 500GB
hmmm, ik heb dezelfde specs, 4 dagen later besteld, maar hopelijk morgen in huis!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
gaat dit niet wat off-topic???

Volgens mij is hier een dell levertijden topic voor ;)

Edit: gevonden: Dell levertijden topic

[ Voor 26% gewijzigd door HBSVDK op 13-01-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:08
[...]

Het gaat om een i7 XPS16 met 1080 WLED met witte cover
Zou je wellicht wat eigen foto's kunnen plaatsen van, metname, de witte cover? Daar zijn nog weinig amateurfoto's van en ben toch wel erg benieuwd hoe dat eruit ziet!

Bedankt alvast! :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Juancho schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:50:
[...]

Zou je wellicht wat eigen foto's kunnen plaatsen van, metname, de witte cover? Daar zijn nog weinig amateurfoto's van en ben toch wel erg benieuwd hoe dat eruit ziet!

Bedankt alvast! :)
OK, zal ik doen ik ben nu aan het werk maar vanavond hoop ik er wat tijd voor te vinden.

De witte cover is op zich wel mooi, het witte leder vind ik zelf een beetje minder geslaagd. Omdat dit de plek is waar je de laptop vast pakt als je hem zeg maar onder je arm houdt, denk ik dat dit snel vies kan worden.

Maar dat is een kwestie van afwachten.

Is er nog behoefte aan een (korte) review van de XPS16-1645 of is er verder genoeg info voor dit systeem?
HBSVDK schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:39:
gaat dit niet wat off-topic???

Volgens mij is hier een dell levertijden topic voor ;)

Edit: gevonden: Dell levertijden topic
Helemaal mee eens.

[ Voor 15% gewijzigd door Ixus74 op 13-01-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ixus74 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:06:
[...]

Is er nog behoefte aan een (korte) review van de XPS16-1645 of is er verder genoeg info voor dit systeem?

[...]
Denk dat je hier een aantal mensen wel een plezier mee doet. Net als die foto's van de witte klep ;) (ik heb de gok namelijk ook gewaagd door deze 2x te bestellen).
Ben ook wel benieuwd of er dingen zijn die je tegenvallen aan het systeem (indien van toepassing) en of je het systeem meteen hebt geschoond en een nieuwe installatie zonder de standaard meuk erop hebt gezet (dat zou ik namelijk doen : volledig nieuwe installatie erop gooien).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:32:
[...]
Denk dat je hier een aantal mensen wel een plezier mee doet. Net als die foto's van de witte klep ;) (ik heb de gok namelijk ook gewaagd door deze 2x te bestellen).
Je wilt een opsomming van problemen, terwijl je 'm net besteld hebt? Is dat niet zoiets als plassen over je huwelijkstaart voordat je 'm op eet?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:41:
[...]

Je wilt een opsomming van problemen, terwijl je 'm net besteld hebt? Is dat niet zoiets als plassen over je huwelijkstaart voordat je 'm op eet?
Mooie vergelijking :9

Nee, alleen wat HIJ ervaart als minpuntjes. Ik ben ervan overtuigd dat het een topper is (zeker de config die ik heb besteld), maar zo kan iemand die dit topic leest misschien een nog beter beeld vormen van de XPS. Toch ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Ben ook wel benieuwd of er dingen zijn die je tegenvallen aan het systeem (indien van toepassing) en of je het systeem meteen hebt geschoond en een nieuwe installatie zonder de standaard meuk erop hebt gezet (dat zou ik namelijk doen : volledig nieuwe installatie erop gooien).
Ik heb op dit moment nog geen nieuwe installatie gedaan, eerst de laptop even uitchecken...

Wat betreft een clean install...
Wat mij opviel is dat er twee dvd's meegeleverd werden een restore DVD en een windows 7 DVD.
Nu staan er op de HD 3 partities een Restore, OEM en windows partitie.
Wat is het verschil of relatie tussen restore via de (F8) procedure en de restore DVD?

Ik ga voor een clean install alleen de meegeleverde Windows7 DVD gebruiken, kan ik dan die andere partities ongestraft verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ixus74 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:46:
[...]

Ik heb op dit moment nog geen nieuwe installatie gedaan, eerst de laptop even uitchecken...

Wat betreft een clean install...
Wat mij opviel is dat er twee dvd's meegeleverd werden een restore DVD en een windows 7 DVD.
Nu staan er op de HD 3 partities een Restore, OEM en windows partitie.
Wat is het verschil of relatie tussen restore via de (F8) procedure en de restore DVD?

Ik ga voor een clean install alleen de meegeleverde Windows7 DVD gebruiken, kan ik dan die andere partities ongestraft verwijderen?
Let wel, bij sommige software zoals gezichtsherkenning is geen cd meegeleverd. Na een clean install ben je dit dus kwijt. Of is hier inmiddels al een oplossing voor?

En extra ervaringen kunnen ooit kwaad, dus ik zeg, posten die review :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fasterinside op 13-01-2010 13:28 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Fasterinside schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:27:
[...]

Let wel, bij sommige software zoals gezichtsherkenning is geen cd meegeleverd. Na een clean install ben je dit dus kwijt. Of is hier inmiddels al een oplossing voor?

dit pakket kun je wel ergens downloaden, paar maanden terug is er in dit forum een linkje geplaatst naar een rapid share servertje. Maar wellicht dat hij ook gewoon op dell.com(amerikaanse site) te vinden is.

edit:

Minpunten die ik ervaar:
- spiegeling op het scherm,
- glimmende plastic (doet mij altijd wat goedkoop overkomen)
- niet altijd goed uit slaapstand willen komen (muis werkt alleen niet, repareren door weer in slaapstand en ontwaken)
- batterij indicatielampjes aan zijkant (schanieren) als je zit te werken, dan zie je de lampjes aan de zijkant niet verkleuren -> niks doorhebben, zodat hij ineens gaat hibernaten. (lampje linksonder voorkant bij wifi lampjes zou miss ideaal zijn??)
- snachts in standby zie je dezelfde schanierlampjes wel ERGveel licht maken, het lijkt wel bijna dag in de kamer.. nouja een handdoek er maar overheen.
- geen afstandsbediening
- vingervuilheid gevoeligheid, je ziet het vuil erg snel op de behuizing, maar dat valt samen met eerste 2 punten.
- geen verbinding willen maken met livebox, alle andere wifi's gaan super (met 5300 wlan)

voor de rest is het top, dus alles is goed, scherm (wled 1080p), tobo toetst goed, geluid klinkt erg goed, touchpad super, SNEL!.

[ Voor 48% gewijzigd door HBSVDK op 13-01-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
HBSVDK schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:47:
[...]

dit pakket kun je wel ergens downloaden, paar maanden terug is er in dit forum een linkje geplaatst naar een rapid share servertje. Maar wellicht dat hij ook gewoon op dell.com(amerikaanse site) te vinden is.
Heb even gezocht, maar (nog) niet gevonden.
Als je opnieuw gaat installeren is deze pagina misschien wel handig, er staat beschreven in welke volgorde je het beste de drivers/utilities kunt installeren :

http://support.euro.dell....c=nl&l=nl&s=gen&~lt=print

oeps.....mag niet inderdaad....denk ik....linkje verwijderd.....

[ Voor 58% gewijzigd door M.v.Veelen op 13-01-2010 15:59 . Reden: Even de nederlandse pagina gepakt....is wat makkelijker te lezen.... ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn algemene perceptie:

- spiegelend scherm
- blinkende behuizing, direct vettigheid van vingers op zichtbaar
- de noppen aan de zijkant waar het scherm tegen toeklapt zijn niet hoog genoeg => scherm komt alsnog tegen de toetsen aan en dus hangen er streepjes (omtrek toetsen) zweet tegen het scherm als je het terug openklapt (je moet dan elke keer je het scherm openklapt het weer afvegen, en dat is veel bij mij)
- eject knop werkt alleen als driver geladen is => dit gaat ooit nog een probleem geven als ik geboot heb op een OS dat geen eject commando heeft => dan krijg je de cd/dvd er in theorie nooit meer uit
- toetsenbord geen numeriek gedeelte, moet zeker in een 16" passen (past ook in 15")
- geen ondersteuning voor XP (Dell Quickset software en drivers)
- hd toch redelijk luid
- de support van Dell met het ontkennen van structurele problemen als powerusers deze rapporteren, dus geen oplossing
- er had een USB poortje extra mogen zijn

+ stevigheid toetsenbord, quasi geen flex
+ 1920*1080 resolutie
+ kwalitatief scherm (WLED)
+ accuduur bleek toch wel iets beter dan ik had gedacht/verwacht
+ de OS weigeringsrefund waardoor de laptop best goedkoop werd in verhouding met de hardware die erin zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Ik weet niet of ze hier op GOT wel blij zijn met je link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ixus74 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:56:
[...]

Ik weet niet of ze hier op GOT wel blij zijn met je link...
Misschien even je quote aanpassen ? Had er niet aan gedacht dat het wellicht niet zou mogen dus heb mijn bericht aangepast....

edit : laat maar....de link in je quote is al aangepast ;)

[ Voor 9% gewijzigd door M.v.Veelen op 13-01-2010 16:01 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:50:
Mijn algemene perceptie:

- de noppen aan de zijkant waar het scherm tegen toeklapt zijn niet hoog genoeg => scherm komt alsnog tegen de toetsen aan en dus hangen er streepjes (omtrek toetsen) zweet tegen het scherm als je het terug openklapt (je moet dan elke keer je het scherm openklapt het weer afvegen, en dat is veel bij mij)
is dit bij anderen ook zo? lijkt me lastig, zeg... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:43:
[...]

is dit bij anderen ook zo? lijkt me lastig, zeg... |:(
Hier is een goede en goedkope oplossing voor :) . Een beschermings/poetsdoekje. Dit past echt precies! :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Ik heb een stukje lap uitgeknipt. Heel dun en dat past er mooi tussen, geen strepen of krassen meer op me scherm :) Moet het er wel elke keer tussen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep ben aan het nadenken over een oplossing waarbij ik weer niet iets extra los moet meesleuren en er elke keer moet tussensteken. Ik wil de laptop gewoon kunnen toeklappen terwijl die aanstaat, even de trap op/af lopen en weer verderwerken. Ik wil niet telkens het scherm moeten afvegen of een vodje (dat ik waarschijnlijk 9 van de 10 keer vergeet mee te nemen) moeten meenemen.

Dus een deftige oplossing zonder iets extra te moeten meenemen, en waarbij ik er niet aan moet denken. Ik dacht aan een soort van hoekrubbers om over de hoeken te schuiven. Scherm klapt tegen de rubbers toe. Zijn de hoeken ineens ook wat beter beschermd wanneer hij in de rugzak zit.

Overigens is het weer een ding waarbij ik denk: test Dell niet eens uberhaupt iets gedurende een kwartiertje voordat ze het op de markt brengen? Van zoiets mag je bij de aankoop van een laptopontwerp in 2009 toch wel verwachten dat het zich niet voordoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
[b][message=33271375,noline]
- eject knop werkt alleen als driver geladen is => dit gaat ooit nog een probleem geven als ik geboot heb op een OS dat geen eject commando heeft => dan krijg je de cd/dvd er in theorie nooit meer uit
t
van de toetsen en vettigheid op scherm geen last van, gelukkkig maar. Ik denk dat mijn noppen dan dus wel hoog genoeg zijn. Ik heb dit nog NOOIT gehad bij mijn xps 1640, vreemd dat anderen er wel over klagen.

Wat betreft de eject, volgens mij is dit een functie die vanuit de bios werkt, en niet vanuit windows??? onder linux werkt het dacht i kwel,,, iig nooit problemen mee gehad. Ik zal het zo nog ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een linuxbootcd eject hij automatisch als het OS gaat rebooten. Ik veronderstel dat linux een eject commando geeft, net zoals je in Windows verkenner ook kan ejecten. Maar dat is dus allemaal zonder de functionaliteit van de button. Die werkt niet voor zover Dell Quickset niet geladen is (of ik moet het gemist hebben).
In de BIOS heb ik er nog niets van teruggevonden, laat zeker weten als je iets vindt om manueel te ejecten vanuit bios, of hardwarematig (button) zonder dat Dell Quickset (en dus windows) geladen moet zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Hmmm... er blijkt toch schot in de zaak 'ThrottelGate' te komen. Na de onofficiele release van de X29 biosversie is er nu in Frankrijk een A05 versie boven gekomen, die de limiet van 90watt doorbreekt. Dat is dus even afwachten...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:11:
Hmmm... er blijkt toch schot in de zaak 'ThrottelGate' te komen. Na de onofficiele release van de X29 biosversie is er nu in Frankrijk een A05 versie boven gekomen, die de limiet van 90watt doorbreekt. Dat is dus even afwachten...
Hier staat nog wat leesvoer....: http://en.community.dell.com/forums/p/19306277/19631810.aspx

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Some are reporting that this firmware allows the wattage draw to be upped (just like we've been asking) to more than 90 watts (when paired with a 130 watt adapter). The max draw reported on a 130 watt adapter was 127 watts. This firmware version is A05.
Zou ik me dan toch niet aan wagen zonder 130W adapter...

Ik verwacht overigens als het throttle-probleem opgelost wordt met een 130W adapter + BIOS update, dat er weer spontaan een heat-issue gaat optreden. De koeling die tot nu toe 90W max moet afvoeren, zal nu ineens bij veel laptops meer te verwerken krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Met de hitte schijnt het wel mee te vallen. Veel gebruikers in Amerika hebben met het 'Throttlestop' programma al diverse tests gedaan naar de temperatuur en deze blijft netjes onder de 90 graden bij volle belasting. De hitte problemen waren ook vooral een probleem bij de 1640 en bij de 1645 is de airflow verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Ik wilde net de eagate ST9500423ASG updaten, zodat ik van het klikkende geluid enzo af was, ik heb de hd nog nooit geupdate, maar dat wil niet lukken.

Ik probeer normaaal, en via run as administrator, maar als ik normaal probeer, dan zegt ie dat het niet wil op een 64bit win7, terwijl bij de productomschrijving van de updater staat dat hij hier wel mee compatibel is. Als ik hem als administrator wil installeren, dan springt er een scherm naar de voorgrond, die ook meteen weer verdwijnt, dus in een splitsecond. Iemand een idee hoe en wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er naast de 1645 nu ook een 1647 is. Iemand die weet wat de verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
@ HBSVDK,

Ik heb dit laatste ook gedaan het geluid is nu weg :)
Je moet de update op een cd'tje zetten als ik het goed heb, deze booten en alles gaat vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
1647 is volgens mij met de nieuwe i3, i5 en i7 net eeb ati 5730 zie link, http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=450196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 1640 (P8700,wit) is binnen! Heb meteen Dell een mail gestuurd mbt refund en ook reeds een reactie gekregen. Ze gaan refunden. Het is nog wel even een verrassing over welk bedrag, maar ik ga uit van 80-100 euro (w7 64b, Works9, mcAffee). Software mag ik houden...
Ik vind trouwens de vette vinger-gevoeligheid aan de buitenkant met een witte buitenkant erg meevallen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik vind trouwens de vette vinger-gevoeligheid aan de buitenkant met een witte buitenkant erg meevallen.
Ah, goed nieuws :*)
Zeg, misschien dat jij wat leuke foto's kunt maken / plaatsen van het systeem ? Van de witte uitvoering is nog niet heel veel te vinden vwb. detailfoto's.

[ Voor 4% gewijzigd door M.v.Veelen op 15-01-2010 08:27 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
M.v.Veelen schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:27:
[...]

Van de witte uitvoering is nog niet heel veel te vinden vwb. detailfoto's.
Ik heb al wel foto's proberen te maken, maar met flits komt de witte cover erg slecht over, absoluut niet zoals die er in werkelijkheid uit ziet. Ik ga het daarom dit weekend bij daglicht nogmaals proberen.

Even een korte conclusie naar drie avonden met mijn XPS16 i7...

Ik heb besloten om in eerste instantie nog geen clean install te doen, dit kan altijd later nog. De meegeleverde software valt qua bloatware gehalte nogal mee. Wel het Dell-dock (Stardock) verwijderd en de backup software. Alsmede het MS works en dergelijke, draai nu Office 2010 Beta (64 bit).

De laptop werkt bij internetten en office gebruik gewoon goed, al vind ik hem wel aan de rumoerige kant.
Bij games (ik heb alleen GTA IV geprobeerd) valt de performance behoorlijk tegen, ik haal op "optimale" instellingen (door GTA zelf in gesteld) zo'n 16 FPS. De processor is dan 44% belast en er is nog genoeg geheugen over. Ik vermoed dat de videochip hier een spelbreker is. Helaas is het spel vrijwel onspeelbaar op deze instellingen omdat het systeem gigantisch gaat throttelen, waardoor je het Matrix effect bullettime krijgt.
Op een lagere resolutie was vooral mijn muis een spelbreker, maar dat moet ik nog verder uit testen.

Voor de rest is het WLed display echt geweldig en de keyboard verlichting een verademing in het donker.
Ook is de kwaliteit van de webcam erg goed in het donker, ik heb hem nog niet getest in combinatie met gezichtsherkenning, maar dat ga ik nog wel even doen. Als het niet bevalt gaat die software er ook af.

Het geluid van de speakers vind ik zeer indrukwekkend voor een laptop, erg goed gedaan.

Qua vingervetvlekken, dit is vooral een issue op het touchpad en de omgeving hieromheen als je met de touchpad werkt. De witte cover heeft hier weinig last van, dit komt vooral om dat je hem bijna niet aanraakt, alleen bij het openen en sluiten van de klep. Als je de laptop dragat heb je hem meestal vast aan het lederen gedeelte van de klep (kan van het scharnier). Dit witte leer is nu nog wit, ben benieuwd hoe zoiets er na een jaar uit ziet.

Zodra ik meer ervaringen heb post ik ze ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 07:12:
Mijn 1640 (P8700,wit) is binnen! Heb meteen Dell een mail gestuurd mbt refund en ook reeds een reactie gekregen. Ze gaan refunden. Het is nog wel even een verrassing over welk bedrag, maar ik ga uit van 80-100 euro (w7 64b, Works9, mcAffee). Software mag ik houden...
Waar heb jij een email naartoe gestuurd? Ik kan het nergens vinden :/ .
Volgens mijn orderbevestiging word er 2 jaar McAfee en 15 maanden Norton Internetsecurity meegeleverd. Kan ik deze ook refunden? :)

Er word dus een Recovery Disk en een orginele W7 cd meegeleverd. Eigenlijk heb je die W7 disk dus helemala niet nodig. Crashed je systeem, gebruik je gewoon de Recovery Disk en Refund je na ontvanging de W7 disk. Of zit ik er nu naast? :/

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hoe doet "men" dat dan : refund voor W7 en dan ? Wat voor besturingssysteem zet men er dan op ? Toch geen gekr**kte meuk ofzo he ? Misschien dat ik het niet helemaal volg hoor....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft gewoon aan bij Dell dat je die voorwaarden niet accepteert en een refund wilt voor de software. Hiermee geef je je Win7 licentie op. Je moet de software niet terugsturen ofzo, je geeft gewoon de licentie op. Dell zal dan waarschijnlijk ook geen support meer geven mbt software.
Dus in principe
- kan je er dan gewoon mee doorwerken zonder problemen, alleen is dat dan zonder geldige licentie
- kan je de software (of ander OS) erop zetten met een eigen licentie
- kan je gekraakte software erop zetten

Bottom line is dat je gewoon de licentie opgeeft en hiervoor een refund krijgt, hoe je daarna handelt kies je volledig zelf.

Maar dit is dus eigenlijk materie die in dit topic thuishoort: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Mja, ik ken dat topic wel, maar daar wordt niet ingegaan op de vraag of je dan nog gewoon je W7 kunt activeren en er probleemloos mee door kunt werken. Kijk, als dat dus gewoon nog blijft werken en Dell geeft de betreffende keys niet door aan MS zodat zij die kunnen blokkeren, dan is dat natuurlijk wel heel interessant, toch ?
Het topic waarnaar je verwijst is meer een topic over wat je hebt gedaan en hoeveel je terug hebt gekregen. Daarom vraag ik het hier.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gezien is Win7 reeds geactiveerd als je de installatie van Dell doorlopen hebt op de sxps16. De enige verificatie die wordt uitgevoerd is of er SLIC 2.1 aanwezig is in de BIOS (wat het geval is bij de huidige sxps'en). Online activatie is dan niet nodig.

Zo was het toch bij mijn Vista (vereist SLIC 2.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
M.v.Veelen schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:46:
Kijk, als dat dus gewoon nog blijft werken en Dell geeft de betreffende keys niet door aan MS zodat zij die kunnen blokkeren, dan is dat natuurlijk wel heel interessant, toch ?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar goed, ik ga hier niet de moraalridder uithangen. In de (legale) praktijk zijn er veel studenten die een laptop aanschaffen en software via school gratis krijgen (MSDN). Dit is bij mij ook het geval en als ik hierdoor 100 euro kan besparen dan zou ik gek zijn om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 20:39
Fasterinside schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:27:
[...]

Je kan dit soort software hier downloaden:
http://smartsource.dell.com

Ik heb ook een XPS 1645 en heb een reinstall gedaan, maar ik heb die Dell software niet opnieuw geïnstalleerd en mis het ook niet echt.

Verder moet ik zeggen dat ik ondanks het throttle probleem onder de indruk ben van de snelheid van het systeem. Ik had hiervoor een laptop met een 2Ghz C2D en daarbij zag je in de taskmanager nog wel eens de processor op 100% staan. Dat zie ik nu eigenlijk nooit meer, behalve wanneer je een benchmark draait.

Wanneer ik overigens COD MW2 speel op een extern beeldscherm, merk ik helemaal niets van throttling.

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Goede tip!

* voegt pagina toe aan favorieten

@Xardas:

Hoe moet ik het nu zien. Als ik dit al zou doen (let wel : "Als" en "zou", want ik wil gewoon een legaal OS), is dat dan als illegaal te betitelen of gebruik (misbruik ?) maken van een maas in de...ehm..."wet"?
Ik ga op geen enkele manier promoten om illegale OS'en te gebruiken, laat dat duidelijk zijn.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
M.v.Veelen schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:17:
[...]

Goede tip!

* voegt pagina toe aan favorieten

@Xardas:

Hoe moet ik het nu zien. Als ik dit al zou doen (let wel : "Als" en "zou", want ik wil gewoon een legaal OS), is dat dan als illegaal te betitelen of gebruik (misbruik ?) maken van een maas in de...ehm..."wet"?
Ik ga op geen enkele manier promoten om illegale OS'en te gebruiken, laat dat duidelijk zijn.
Hmm dit is mij ook niet duidelijk. Ik zou zeggen, rond na ontvangst van je laptop de installatie af, en stuur je OS terug. Je hebt altijd nog je recovery CD.

Waar moet je die mail heensturen, ik kan het niet vinden, ook niet via het topic dat ie 100x gespamdtdtdt(?) word....

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
M.v.Veelen schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:17:
[...]
Zo moeilijk is het niet: je schaft een licentie aan om Windows te kunnen gebruiken. Zodra je de licentie retourneert heb jij geen recht om Windows te gaan gebruiken met dezelfde licentie. Je hebt hem immers terug gegeven. Als je hem dan alsnog gebruikt ben je illegaal bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:22
Oké, ik heb nu ongeveer een weekje mijn 1645. 720qm, 6gb 1333mhz, 500gb (nu vervangen door 320 omdat daar al alles op stond), RGB Led

Het scherm is echt goed, als je hem op de laagste helderheid hebt blijven de kleuren gewoon goed, en komt er geen soort van donkere waas over het scherm. Ik had ook problemen nadat mijn order geshipped was (zit in de VS voor 5 maanden, daarom heb ik hem voor 1260 euro).

Er stond namelijk op de website dat ik een "premium WLED display" zou ontvangen, en ik had een RGB besteld. Achteraf bleek dit echter een fout in hun systeem en heb ik dus gewoon een RGB Led scherm. Dat kan je nakijken door bij device manager de hardware-id op te zoeken en te googelen.
Het randje tussen de metalen hinges en het scherm is ook maar iets van 1mm ofzo, dus groter kan niet, dus het is de 16" en geen 15.6".

Ik heb wel enorm last van de throttling issue, de graphics zijn een ding maar het geluid hapert ook irritant erg.
Zet ik het scherm lichter en de toetsenbordverlichting af dan wordt het iets beter, maar nog niet speelbaar. Op batterij is het wel redelijk te doen. Ik heb dell gebeld of ze me een 130 watt adapter willen sturen, maar ze blijven me vertellen dat er geen 130w psu is en dat dat het moederbord zou frituren. (onzin natuurlijk maargoed dat is wat die indiërs van hun scherm aflezen)

Wel kreeg ik na een tijdje een persoon van een hogere rang aan de telefoon die me vertelde dat het een bekend probleem was en ze een bios update aan het maken zijn die dit op zou moeten lossen. Ik had daarvoor al van A01 naar A03 geflashed, in de hoop dat dat iets zou uitmaken, maar nee.

Ik heb een mailtje gekregen waarin staat dat ze me up to date houden.
Als ik iets hoor dan post ik het hier wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Apocal1pse schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:12:
Oké, ik heb nu ongeveer een weekje mijn 1645. 720qm, 6gb 1333mhz, 500gb (nu vervangen door 320 omdat daar al alles op stond), RGB Led
Hoe is je batterijduur? En de algehele performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ook maar even mijn 2cents toevoegen

Van de week mn nieuwe speeltje binnen gekregen, na ruim 1,5 maand levertijd :(

Specs:
i720
4gbram
126gb ssd
4670 1gb gpu
wled 1080p

Clean install gedaan met windows 7 ultimate 64b, norton antivirus corporate, sql 2008 server, vmware 7 en adobe master coll cs4.

Heb hem nu alleen nog maar voor mn werk gebruikt waar ik veel gebruik maak van vmware en sql, en moet zeggen dat hij echt vliegt. Heb hiervoor een xps m1330 gehad en het verschil is goed te merken. Ik heb het idee dat zeker de ssd veel verschil maakt. En in mn vorige xps had ik nogal last van herrie van de harddisk, hij was niet defect maar kraakte nogal en tikte af en toe ook. Volgens de dell helpdesk was er niks aan de hand zolang de testtooltjes van dell hem als ok zagen, maar was wel irritant. Nu dus geen last meer van :)

Ik heb de 9 cells accu en ben daar prima over te spreken, haal met normaal gebruik zeker 2,5 uur. Als ik mn scherm helderheid wat lager zet en geen rare dingen doe haal ik 3 uur ook nog wel. Zeker gezien de specs vind ik dit niet slecht.

Heb via de smartsource site van dell de facial recognition software gedownload en deze werkt aardig. Soms moet ik nog steeds mn wachtwoord intikken, maar hoe vaker je dat doet hoe beter hij je gewicht herkend. Je moet hem dus een beetje opvoeden.

Heb echter nog wel een probleempje met games, heb even Operation Flashpoint 2 Dragon Rising geinstalleerd om te kijken wat hij daarvan bakte, maar dat gaat niet helemaal lekker. Als ik alles op low zet, en de resolutie op 1920x1080 instel(of2 ondersteund niet veel resoluties, 1 keuze eronder is gelijk 1280x1024?), dan is het gewoonweg niet speelbaar.. Haal nog geen 10fps. Heb de laatste drivers van dell gehaald dus dat kan het probleem niet zijn, heb ook weinig op de achtergrond lopen, alle processen van adobe en sql staan standaard uit. Geen idee of dit met het throttling probleem te maken heeft. Heeft iemand toevallig ook deze game geprobeerd?

Wel nog 1 vraagje, ik heb een usb stick van KPN die ik niet lekker werkend krijg. Maar nu zag ik dat er achter de accu een SIM kaart geprikt kan worden. Ik heb geen losse wwan kaart besteld maar zit dit er dan standaard in? En zo ja, kan deze gebruikt worden voor de umts/3g netwerken in nederland?

[ Voor 5% gewijzigd door intuliegend op 15-01-2010 22:29 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:22
Xardas schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:19:
[...]

Hoe is je batterijduur? En de algehele performance?
Ongeveer 2.5 - 3u als ik een beetje zit te wlannen, scherm half brightness en toetsenbord ook, msn, firefox, outlook, beetje word enzo op gebalanceerd powerschema. Best goed te doen dus. Zelfs als ik game gaat de batterij niet extreem snel achteruit.
intuliegend schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:28:
Ook maar even mijn 2cents toevoegen

Van de week mn nieuwe speeltje binnen gekregen, na ruim 1,5 maand levertijd :(
...
Heb via de smartsource site van dell de facial recognition software gedownload en deze werkt aardig. Soms moet ik nog steeds mn wachtwoord intikken, maar hoe vaker je dat doet hoe beter hij je gewicht herkend. Je moet hem dus een beetje opvoeden.
...
Je moet er ook niet op gaan staan ! :+

Even kijken of ik ook zo'n sim kaart ding heb.
edit: Ja er zit een soort van simkaart houder achter de batterij, ben alleen bang dat als ik daar een simkaart infrot ik hem er niet meer uit krijg, aan jou de eer om het te proberen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Apocal1pse op 15-01-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik denk dat die simkaarthouder bedoeld is voor gebruik met een UMTS kaart die je in kunt bouwen. Je kunt ook een WWAN kaart inbouwen, maar daar steek je dan de simkaart direct in.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.