Fasterinside schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:58:
[...]
Het antwoord;
NEVER run Throttlestop with Dell's 90W Power Supply. (Dell PA-3 130W at least)
NEVER disconnect the Power Supply, while Thottlestop is running and the laptop is under load.
Otherwise, you will end up with an expensive brick.
En als je nu de accu eruit haalt als je de laptop aan een 130W adapter hebt hangen (en Throttlestop heb draaien), dan kan er in principe toch niks mis gaan...!? (Ik bedoel, als je dan per ongeluk de kabel van de adapter uit je laptop loopt, valt alleen direct je laptop uit, maar is er verder niets kapot)
Of zie ik hier iets verkeerd?
Ik heb sowieso altijd begrepen dat het niet heel goed is om je accu in je laptop te laten zitten. De nieuwe lithium batterijen die tegenwoordig in laptops zitten (en ook in de XPS16) kunnen maar tussen de 300 en 500 keer worden opgeladen en dan is 'ie kapot (of in ieder geval nog maar 30% van zijn maximale capaciteit). Dus als je de batterij erin laat zitten en je gebruikt hem een half jaar lang thuis afwisseldend op de batterij en aan de adapter en je gaat vervolgens in Augustus op vakantie dan komen de meeste mensen erachter dat de batterij het ineens een stuk minder doet. En niet meer de beloofde, of in het begin behaalde, 3 uur, maar misschien nog maar de helft.
Het is dus volgens mij niet handig om je accu altijd in je laptop te houden, maar zolang je via de adapter kan werken, gewoon via de adapter moet werken en de accu er dan niet in hebben zitten.
Als je dan een keer de accu nodig hebt (vakantie, weekendje weg, of onderweg) dan gewoon de accu uit de kast halen en in je laptop doen. Zo heb je het langst plezier van de maximale capaciteit van de accu.