Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:55
intuliegend schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:28:
...

Heb via de smartsource site van dell de facial recognition software gedownload en deze werkt aardig. Soms moet ik nog steeds mn wachtwoord intikken, maar hoe vaker je dat doet hoe beter hij je gewicht herkend. Je moet hem dus een beetje opvoeden.

...
Ben benieuwd of dat ook werkt met een foto van jezelf :P

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

M.v.Veelen schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:06:
Ik denk dat die simkaarthouder bedoeld is voor gebruik met een UMTS kaart die je in kunt bouwen. Je kunt ook een WWAN kaart inbouwen, maar daar steek je dan de simkaart direct in.
Enig id of die wwan kaart los te bestellen is? Als dit werkt in combinatie met KPN zou dat echt mooi zijn, geen domme stickjes meer en scheeld weer een usb poort, 2 is eigenlijk al te weinig.
Apocal1pse schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:00:

Je moet er ook niet op gaan staan ! :+

Even kijken of ik ook zo'n sim kaart ding heb.
edit: Ja er zit een soort van simkaart houder achter de batterij, ben alleen bang dat als ik daar een simkaart infrot ik hem er niet meer uit krijg, aan jou de eer om het te proberen ;)
Haha tofste spelfout van 2010 :P

Anyway, ik heb er al even een sim ingestoken maar zie hem ook niet als device staan in het apparaatbeheer, dus denk niet dat het er standaard in zit. Je kunt dat trouwens zonder probleem doen, werkt net zoals een sd kaartje, klikt er zeg maar in, en is er met 1x in duwen ook zo weer uit te halen.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:22
Via google heb ik wat sites gevonden waar mensen ook zoiets hebben maar dan gebruiken ze het i.c.m. een wwan kaart, dus mss is dat een extension voor zo'n kaart ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:16
Zoals beloofd enige foto's' van de witte cover...

Afbeeldingslocatie: http://space.vandepieterman.com/tweakers/IMG_2866_tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://space.vandepieterman.com/tweakers/IMG_2867_tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://space.vandepieterman.com/tweakers/IMG_2868_tmb.jpg

De witte klep is totaal niet vingervet gevoelig dit in tegenstelling tot de glanzende binnenzijde rond het touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 15:52

Nikeo

Jawelles

Ziet er mooier en stijlvoller uit dan ik eerst had gedacht, die witte cover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ixus74 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:54:
Zoals beloofd enige foto's' van de witte cover...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De witte klep is totaal niet vingervet gevoelig dit in tegenstelling tot de glanzende binnenzijde rond het touchpad.
Dat ziet er inderdaad mooi uit, als het niet teveel moeite kost een foto van de binnenkant. Dat is juist waar de hoge contract verschil misschien niet zo mooi maakt.... Maar de buitenkant is zeker gelikt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:16:
[...]

Dat ziet er inderdaad mooi uit, als het niet teveel moeite kost een foto van de binnenkant. Dat is juist waar de hoge contract verschil misschien niet zo mooi maakt.... Maar de buitenkant is zeker gelikt! 8)
Dat valt erg mee, de witte rand is maar 2-3 mm dik . Het maken van de foto is niet zozeer het werk, de bewerkingen en het uploaden daarna kost het meeste tijd... Ik zal eens zien wat ik kan doen....

Bij deze...

Afbeeldingslocatie: http://space.vandepieterman.com/tweakers/IMG_2870_tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://space.vandepieterman.com/tweakers/IMG_2872_tmb.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Ixus74 op 17-01-2010 15:44 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien heb je gekoze voor de 15,6inch Witte led?

Geen last van de dikke randen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:56:

Dat klopt,de 15,6 inch. Last van de dikke randen heb ik niet omdat ik in het algemeen naar het scherm kijk en niet naar de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:56:

Afgaande op je nickname ben je wellicht een Apple fan, volgens mij zijn die randen net zo groot.
Afbeeldingslocatie: http://www.apple.com/macbookpro/images/specs_display_13_large20090828.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Ixus74 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:29:
[...]

Dat valt erg mee, de witte rand is maar 2-3 mm dik . Het maken van de foto is niet zozeer het werk, de bewerkingen en het uploaden daarna kost het meeste tijd... Ik zal eens zien wat ik kan doen....

Bij deze...

[afbeelding]

[afbeelding]
Met zo'n laptop?!? 8)7

Iemand al een 130Watt adapter aangeschaft? Ik ben op zoek geweest via Ebay, maar het is of geen orignele of een gerefurbished...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Wow, mooie foto's. Bedankt !

Kan nu helemaal niet meer wachten, hahahaha.

Ik heb een 2-tal 130W adapters, maar ben toch wel wat huiverig om die te gaan gebruiken. Had begrepen dat als je de adapter eruit haalt dat je dan de boel kunt slopen ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
M.v.Veelen schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:08:
Wow, mooie foto's. Bedankt !

Kan nu helemaal niet meer wachten, hahahaha.

Ik heb een 2-tal 130W adapters, maar ben toch wel wat huiverig om die te gaan gebruiken. Had begrepen dat als je de adapter eruit haalt dat je dan de boel kunt slopen ??
Klopt, daar heb ik ook het een en t ander van gehoord. Maar schijnbaar hebben ze op het forum van Notebookreview niet veel hinder, want ze bestellen met bosjes nieuwe adapters. Alleen dat is via het buitenland... Ik zal daar eens informeren of ze er nog steeds last van hebben.

Waar heb je jouw adapter aangeschaft als ik vragen mag? :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Dat je met een 130 watt adapter de boel kan slopen is alleen een smoes van Dell om er voor te zorgen dat mensen hun 90 watt adapter gebruiken. Er is nog helemaal niets bewezen dat een 130 watt schade kan doen en dat is ook niet aannemelijk. Een laptop trekt namelijk zoveel stroom uit de adapter als hij nodig heeft, het is dus niet zo dat er meer stroom de adapter in gedrukt wordt. Daarnaast is het Throttling probleem op accu bijna afwezig, wat er op wijst dat de accu wel meer dan 90 watt kan leveren en het moederbord deze hoeveelheid stroom ook prima kan verwerken. Zeer sterk dus dat een 130 watt adapter je systeem schade kan doen (Verscheidene electrical engineers op notebookreview bevestigen dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Oke, bedankt voor je Reply :). Dat je 130Watt adapter in princiepe niks kapot kan maken, was mij duidelijk. Alleen dacht ik gelezen te hebben op NB.review dat tijdens het ontkoppelen het e.e.a. kaptop kon gaan. Ik ben nu opzoek via MP e.d. naar een 130watt adaper. Toch ben ik benieuwd waar de Tweakers hier op dit forum hun 130watt adapter vandaan hebben :) !

[ Voor 0% gewijzigd door Fasterinside op 17-01-2010 19:59 . Reden: Typfout.. ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
De 130W adapters heb ik via m'n werk.....het is inderdaad dat je bij het ontkoppelen de boel kunt slopen. Als dat ontkracht wordt, zal ik het es proberen zodra ik ze binnen heb.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ixus74 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:29:
[...]

Bij deze...

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooi. Iemand die foto's van de rode XPS kan maken? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Fasterinside schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:17:
[...]

Met zo'n laptop?!? 8)7

Iemand al een 130Watt adapter aangeschaft? Ik ben op zoek geweest via Ebay, maar het is of geen orignele of een gerefurbished...
Nee met mijn handigheid in foto-bewerking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Vandaag net even weer gekeken bij "Mijn Account" op Dell.nl, en ik zie dat de laptop in productie is gegaan!

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 15:08
M.v.Veelen schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:14:
De 130W adapters heb ik via m'n werk.....het is inderdaad dat je bij het ontkoppelen de boel kunt slopen. Als dat ontkracht wordt, zal ik het es proberen zodra ik ze binnen heb.
Laatst had ik een site specifiek voor notebook onderdelen die ook de 130 watt dell adapters had, dit was een NL site maar kan hem nu niet meer vinden. Terug in deze topic kwam deze link voorbij: http://www.discountelectronics.com/index.php?l=product_detail&p=4669

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@Xardas : Valt vwb. de prijs ook nog wel mee. Ik heb er echter al 2 (eentje voor mij en eentje voor m'n vriendin d'r laptop), maar het gaat er bij mij niet in dat je de laptop kunt / zult slopen als je een 130W adapter gebruikt.

We hebben hier op het werk hele bergen D820/D830 laptops die we ook regelmatig aansluiten op zwaardere adapters. Adapters die eigenlijk bedoelt zijn voor de port replicators omdat die meer stroom nodig hebben. En daar is nooit iets mis mee gegaan.

Ditzelfde voor de E6500 laptops, die sluiten we ook aan op 130W adapters en afwisselend op 90W adapters.

De PA-4E ga ik vast wel gebruiken. Het is alleen nog (heel ongeduldig) afwachten tot de laptops binnenkomen. Ze staan wel al sinds vrijdag op productie, maar het kan evengoed nog wel 2-3 weken duren in sommige gevallen als ik het zo lees in het Dell levertijden topic......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Dan heb jij geluk, ik sta al vanaf de 6e op; werk in uitvoering...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:31:
Dan heb jij geluk, ik sta al vanaf de 6e op; werk in uitvoering...
Ik heb 'm de 24e of de 28e besteld, werk in uitvoering heeft dus al een dikke halve maand geduurd :(
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:24:
@Xardas : Valt vwb. de prijs ook nog wel mee. Ik heb er echter al 2 (eentje voor mij en eentje voor m'n vriendin d'r laptop), maar het gaat er bij mij niet in dat je de laptop kunt / zult slopen als je een 130W adapter gebruikt.
Je sloopt de laptop ook niet, en de accu ook niet. Het enige 'slopen' dat je kunt verrichten is als de laptop inderdaad meer dan 90W van je adapter gaat vragen in combinatie met ThrottleStop. Als je dan de adapter eruit trekt, gaat hij dus >90W van de batterij vragen en dat gaat mis.

[ Voor 52% gewijzigd door Scyth op 18-01-2010 10:56 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:55:
[...]

Ik heb 'm de 24e of de 28e besteld, werk in uitvoering heeft dus al een dikke halve maand geduurd :(

[...]

Je sloopt de laptop ook niet, en de accu ook niet. Het enige 'slopen' dat je kunt verrichten is als de laptop inderdaad meer dan 90W van je adapter gaat vragen in combinatie met ThrottleStop. Als je dan de adapter eruit trekt, gaat hij dus >90W van de batterij vragen en dat gaat mis.
Dus als je dat throttlestop niet gebruikt is er niets aan de hand ? Was dat overigens ook niet van plan eigenlijk :o

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:16:
[...]
Dus als je dat throttlestop niet gebruikt is er niets aan de hand ? Was dat overigens ook niet van plan eigenlijk :o
Volgens mij zal je dan ook geen profijt gaan hebben van een 130W adapter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

[...]

Correct, maar dan zal je geen profijt hebben van een 130W adapter, omdat de XPS15 in de bios gelimit is op 90W.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
[...]

Dan heb jij ook geen 130watt adapter nodig. Jouw laptop gebruikt nooit meer als 90watt, ook niet met een 130watt adapter. Het programmatje 'ThrottleStop' zorgt ervoor dat de instellingen in de bios aangepast worden waardoor de laptop meer MAG vragen als de 90watt. Zonder dat programmatje heb je niets aan je 130watt adapter. De software zorgt ervoor dat je kort samengevat meer dan 70% prestatiewinst hebt. :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
noteboeki schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:20:
[...]

Volgens mij zal je dan ook geen profijt gaan hebben van een 130W adapter...
Nu nog niet nee, maar ik zag dat men bezig was met een nieuwe Bios versie waarin dit probleem werd opgelost (?).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Dat klopt, daar zijn ze inderdaad mee bezig.

Waar het iig op neerkomt, is dat je de gewenste performance NOOIT met een 90w adapter zult krijgen. Dat is simpelweg onmogelijk door alleen al de i7 en ATI 4670 videokaart. De enige oplossing is dus om zowieso een grotere adapter te krijgen (via Dell?) bijvoorbeeld 130 of zelfs 150 watt.
Doordat de laptop begrenst is op 90watt in de Bios, is er ook een Bios-update nodig. Omdat Dell hier mee bezig is maar je in tussentijd met een laptop zit die op 30% van de performance werkt, is er ThrottleStop gemaakt.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:41:
Doordat de laptop begrenst is op 90watt in de Bios, is er ook een Bios-update nodig. Omdat Dell hier mee bezig is maar je in tussentijd met een laptop zit die op 30% van de performance werkt, is er ThrottleStop gemaakt.
30% is echter wel íets overdreven volgens mij. 30% minder performance komt volgens mij dichter in de buurt.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:35:
[...]

30% is echter wel íets overdreven volgens mij. 30% minder performance komt volgens mij dichter in de buurt.
nee hoor, dat ding word finaal naar beneden geklokt...

de graka draait waarschrijnlijk maar op 200 mhz ipv de gebruikelijke 700...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Scyth schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:35:
[...]

Dat is best een realistisch getal gezien de metingen. De BIOS schakeld namelijk niet bepaald intelligent terug. Als de laptop meer dan 90 watt vraagt en het throttling slaat toe, dan wordt het wattage ineens teruggeschroeft naar 65 watt. Daarna loopt het wattage weer op tot 90 watt en begint de cyclus weer opnieuw. Als je door throttling ineens van een framerate van 30 naar 10 fps gaat, dan is 30% performance wel realistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Nee het is veel erger. De 720QM i7 heeft een multiplier van 12. Throttling brengt dit omlaag naar 7.

@unclewebb, can you explain the difference between the following three log lines for throttlestop, especially the first two compared to the last?:

DATE TIME MULTI C0% CKMOD CHIPM DTS

01/12/10 21:25:50 7.00 44.0 37.5 100.0 46
01/12/10 21:25:50 7.00 42.5 50.0 100.0 45
01/12/10 21:39:22 7.00 91.1 87.5 100.0 42

renzska: All three lines show various levels of throttling. In each line, the multiplier is reporting a reading of 7.0. A Core i7-720QM should be using a multiplier of 12 or higher when all 4 cores are fully loaded. 7 divided by 12 means the Dell throttling scheme has your CPU running at 58.3% of its rated 1600 MHz speed. That's just from the multiplier reduction.

Your CPU is also suffering from clock modulation which is another scheme that Dell is using to reduce the power consumption and performance of your laptop. In the first line, clock modulation is being reported as 37.5%. To put this another way, for every 8 clock pulses going to your CPU telling it to do some work, the bios is telling the CPU to take a break so the CPU is ignoring 5 out of 8 clock pulses. It is only doing some work every 3 out of a possible 8 pulses.

133 MHz X 7.0 multiplier = 931 MHz
931 MHz X 37.5% = 349 MHz

At that moment in time your CPU is crunching numbers equivalent to a Core i7 running at approximately 350 MHz. That's pretty pathetic considering what you paid for your laptop.

In the second line the clock modulation is up to 50% so you're running at about 465 MHz. The final line has clock modulation up to 87.5%. In a normal desktop computer that doesn't have any of these throttling schemes, clock modulation should always report 100.0%.

The Chipset Modulation isn't being used on the XPS 1645 so your log file should always read 100.0%. So far that has only been seen in use on the Alienware M15x but I wouldn't be surprised if it has been used on some Core 2 laptops as well.

The throttling Latitude E6400/E6500 that started "ThrottleGate" used basic clock modulation combined with multiplier reductions just like the XPS 1645 is using. This isn't some sort of freak occurrence that Dell doesn't understand. They know exactly what's going on. I assume they were just hoping that no one else would notice this. ThrottleStop monitoring put an end to that.

There was no need to inconvenience laptop owners by "capturing" their laptop. Grab any laptop off the assembly line, plug in an under powered 90 watt adapter and throttling is the result.

The C0% is a measure of how hard your CPU is working internally. When there is no clock modulation going on and all 8 threads are fully loaded, this should read 100.0% on all 8 threads.

As clock modulation increases, the Task Manager will continue to report that your CPU is running at 100.0% but the C0% will drop lower and lower indicating that it really isn't accomplishing as much as the Task Manager is trying to lead you to believe.

The DTS column is a direct reading from the digital thermal sensor on core 0. It tends to be the most accurate. In line 1, Dell is throttling your 1600 MHz laptop down to the equivalent of 349 MHz even though it is still 46 degrees away from the thermal throttling point that Intel has set for your CPU.

I included this last column to clearly show that the throttling of this CPU has absolutely nothing to do with the core temperature of the CPU. It's not Intel slowing your Core i7 down. Dell is 100% responsible for the slow down. I'm surprised that Intel hasn't come forward and said something yet. This slow down is giving the Core i7 mobile chips a bad name and some users are probably going to point the finger at Windows 7 and start comparing it to the early days of Vista.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Wat hij hierboven probeerd uit te leggen:

Jouw i7 720QM heeft een multiplier van 12 of hoger. Dell reduceerd dit tot 7. Daarnaast word de 'clock modulation'' ook hard naar beneden gebracht. Dit wil zeggen, het aantal kloktikken van de cpu. Bij i7 is dit 8. Normaal draait ie met 8 klokslagen, 100% dus. Zoals te zien in dit schema haalt de cpu amper 85%. Zelfs op 37% (vandaar mijn 30% performance schatting). Dit wil dus zeggen, dat de cpu maar 2 a 3 klokslagen maakt ipv de 8. Dit vergeten veel mensen.

Daarbij loopt je cpu maar op 465-900mhz, ipv de STANDAARD 1,7GHZ. En dat terwijl hij eigenlijk 2,8ghz zou kunnen halen. Dat noem ik nou performance verlies.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Zeg, heren, moet ik me zorgen gaan maken ofzo ? Als ik dit allemaal zo lees (en niet goed begrijp denk ik), dan is het net alsof ik een hoop geld heb neergelegd voor iets wat eigenlijk....sja....wat zal ik zeggen.....lang niet doet wat je ervan zou mogen verwachten ? Of gaat het hier nog steeds over volledig belasten met allerlei zware games enzo ? Sorry, het gaat mijn pet nogal te boven.............

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik weet echt niet waar iedereen het over heeft, ik kan prima gamen met de adapter aangesloten.

720qm
4gb ddr3
500gb hdd
90w
wled

Gisteren was ik flink aan het multitasken met illustrator, photoshop en flash en toen ging alles prima en liep de processor op 2,8ghz wanneer dat nodig was.

[ Voor 37% gewijzigd door Zinu op 18-01-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Nou, ik wilde je zeker niet ongerust maken. Het zit zo,

ga je even lekker interneppen (haha...) wordbestandje tikken, chatten, en een fototje bewerken, Prima ! Geen moment dat de laptop tegenstrubbelt, hij doet lekker zijn werk.

Maar;
Word er een game opgestart, zeg even Call Of Duty MW2, en die zet je op redelijke settings. Zeg even op Maximaal zonder AntiAnalising en full hd resolutie. Dan heb je pech, want dat gaat totaal niet werken. Je zult nooit en te nimmer ( met een paar uitschieters na ) boven de fictieve speelbare grens komen van 30fps.

Hier is een simpele verklaring voor. Zolang jij Huis-Tuin-Keuken dingen doet, geen probleem, supersysteem. Je blijft mooi onder die 90watt zitten. Het enige probleem is wat je dan hebt is dat je laptop traag oplaadt als je hem een uurtje of anderhalf zonder adapter hebt gebruikt, maar dat terzijde. Voor het serieuze werk, gamen bijvoorbeeld, eis jij meer van het systeem. Dit is normaal gesproken geen enkel probleem. Je hebt immers een superdeluxe Core i7 en een goede ATI HD4670, waarmee je relatief gemakkelijk alle games op de hoge ' stand ' kan spelen. MAAR, het systeem gaat meer vragen dan 90watt. Probleem ! Want je hebt immers een 90watt adapter. Wat nu denkt de Dell. Hij gaat Throttelen. Ofwel, je prestaties afkappen op huis-tuin-keuken niveau en voila, onder de 90watt. Maar dat is te nimmer te nooit genoeg voor jou game. Dus heb je slechte prestaties.

Dit is tevens allemaal te verhelpen icm. 130watt adapter en het programmatje ThrottleStop.

Begrijp me niet verkeerd, ik typ dit op een 5 jaar oude Dell Inspiron laptop, super systeem. Die Studio XPS is ook een superding. Misschien wel het beste wat je qua prestaties/kwalitijd/prijs kan krijgen. Alleen hebben ze bij Dell een grote fout gemaakt, en dat is hem te leveren met een 90watt adapter. Ze zullen hiervoor hun rede hebben en ook zeker met een oplossing komen.

En ga nu niet denken, shit, ik heb twee systemen gekocht die niet werken. Dat is voor een groot deel niet zo. Het probleem gaat zich voordoen als jij EN jou Cpu EN de Gpu heftig belast. Dan heeft ie niet genoeg aan die 90watt.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:22:
Ik weet echt niet waar iedereen het over heeft, ik kan prima gamen met de adapter aangesloten.

720qm
4gb ddr3
500gb hdd
90w
wled

Gisteren was ik flink aan het multitasken met illustrator, photoshop en flash en toen ging alles prima en liep de processor op 2,8ghz wanneer dat nodig was.
Kijk maar eens in je Windows gebeurtenis logboeken onder systeem.
Bij waarschuwingen van je (bron) Kernel-Processor-Power of je onderstaande meldingen tegenkomt.
gebeurtenis id 37, taakcategorie 7

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power
Datum: 11-1-2010 20:14:49
Gebeurtenis-id:37
Taakcategorie: (7)
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden:
Gebruiker: SYSTEM
Computer: Dell
Beschrijving:
De snelheid van processor 1 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 66 seconden sinds het laatste rapport.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power" Guid="{0F67E49F-FE51-4E9F-B490-6F2948CC6027}" />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Krijg net bericht dat ik de laptops de 25e krijg. Blij.

Jij zegt eigenlijk dat ik dan dus de 130W adapter moet gebruiken icm. Throttlestop TOTDAT er een nieuwe bios versie is die e.e.a. juist reguleert ? Alleen moeten we dan hopen dat niemand de kabel eruit loopt of er een stroomstoring is omdat de kans dan bestaat dat er defecten kunnen ontstaan aan het moederbord ;) ...?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
M.v.Veelen schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:11:

Jij zegt eigenlijk dat ik dan dus de 130W adapter moet gebruiken icm. Throttlestop TOTDAT er een nieuwe bios versie is die e.e.a. juist reguleert ? Alleen moeten we dan hopen dat niemand de kabel eruit loopt of er een stroomstoring is omdat de kans dan bestaat dat er defecten kunnen ontstaan aan het moederbord ;) ...?
Volgens mij niet je moederbord, maar heb je grote kans je batterij te slopen, aangezien je ineens te veel power eruit wilt sleuren (door TS)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik zie net dat er inmiddels "Status: Verzonden" staat bij mij!

* Scyth is benieuwd!

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Ondertussen is ook een nieuwe bios (A12) uit voor de 1640

Fixes:

Enhanced brightness function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:57:
Ik zie net dat er inmiddels "Status: Verzonden" staat bij mij!

* Scyth is benieuwd!
Welkom bij de club !

Ik heb gisteravond een mailtje gekregen van UPS dat ze volgende week maandag tussen 09:00-17:00 langskomen om de laptops af te leveren thuis. Gelukkig is mijn vriendin dan thuis _/-\o_ .

Het vreemde is echter dat ik op de link de volgende info zie :

Verzonden naar: HOORN NH, NL Verzonden of gefactureerd op: 22/01/2010

En als ik op m'n iPhone de track&trace tool open, dan zie ik ook de 22e genoemd staan

Spannend dus of het de 22e wordt, of toch maandag...... :9

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside

Onder normale omstandigheden heb je TS niet nodig. Als je gaat gamen of iets dergelijks, schakel je TS in. Na de zware belasting schakel je TS weer uit. Als TS ingeschakeld is, natuurlijk niet de adapter ontkoppelen.

Ik zal eens even zoeken of dit nu werkelijk schadelijk is...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 07:31:
[...]

Welkom bij de club !

Ik heb gisteravond een mailtje gekregen van UPS dat ze volgende week maandag tussen 09:00-17:00 langskomen om de laptops af te leveren thuis. Gelukkig is mijn vriendin dan thuis _/-\o_ .

Het vreemde is echter dat ik op de link de volgende info zie :

Verzonden naar: HOORN NH, NL Verzonden of gefactureerd op: 22/01/2010

En als ik op m'n iPhone de track&trace tool open, dan zie ik ook de 22e genoemd staan

Spannend dus of het de 22e wordt, of toch maandag...... :9
Haha, wat een toeval; hier exact dezelfde gegevens :D

Nouja, dan niet naar Hoorn, maar naar STADSKANAAL, NL

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Lucky You :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Fasterinside op 19-01-2010 08:59 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Gister zag ik update A12 voor de bios (XPS1640). Er stonden wat verbeteringen voor het scherm in... dus ik denk installeren! De update bleef hangen en alles stond vast. Accu verwijderd, en daarna startte hij niet meer op. Alleen de lampjes van het geluid gingen 20x knipperen.

Meteen de premiumservice gebeld. Dan krijg je iemand uit India aan de lijn. Die heeft geregeld dat er vandaag mij iemand belt en langskomt om een nieuw moederbord te plaatsen. Wat een service!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Inderdaad, wat ben ik blij dat ik in Stadskanaal woon... 8)7

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Fasterinside schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:48:
[...]

Onder normale omstandigheden heb je TS niet nodig. Als je gaat gamen of iets dergelijks, schakel je TS in. Na de zware belasting schakel je TS weer uit. Als TS ingeschakeld is, natuurlijk niet de adapter ontkoppelen.

Ik zal eens even zoeken of dit nu werkelijk schadelijk is...
Het antwoord;

NEVER run Throttlestop with Dell's 90W Power Supply. (Dell PA-3 130W at least)

NEVER disconnect the Power Supply, while Thottlestop is running and the laptop is under load.

Otherwise, you will end up with an expensive brick.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Haha inderdaad...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
Log Name:      System
Source:        Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power
Date:          19-1-2010 8:47:47
Event ID:      37
Task Category: (7)
Level:         Warning
Keywords:      
User:          N/A
Computer:      Tommy-PC
Description:
The speed of processor 0 in group 0 is being limited by system firmware. The processor has been in this reduced performance state for 6880 seconds since the last report.
Event Xml:
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power" Guid="{0F67E49F-FE51-4E9F-B490-6F2948CC6027}" />
    <EventID>37</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>3</Level>
    <Task>7</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2010-01-19T07:47:47.514000800Z" />
    <EventRecordID>26077</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="52" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>Tommy-PC</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="Group">0</Data>
    <Data Name="Number">0</Data>
    <Data Name="CapDurationInSeconds">6880</Data>
    <Data Name="PpcChanges">2230</Data>
    <Data Name="TpcChanges">0</Data>
    <Data Name="PccChanges">0</Data>
  </EventData>
</Event>

Ik merk er echter niet veel van moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:08:
[...]

Haha inderdaad...

[code]
Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power
Date: 19-1-2010 8:47:47
Event ID: 37
Task Category: (7)
Level: Warning
Keywords:
User: N/A
Computer: Tommy-PC
Description:
The speed of processor 0 in group 0 is being limited by system firmware. The processor has been in this reduced performance state for 6880 seconds since the last report.
Event Xml:
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power" Guid="{0F67E49F-FE51-4E9F-B490-

Ik merk er echter niet veel van moet ik zeggen...
Correct Translation:

"Your Dell laptop is throttling like a son of a b!tch."

Zo al ze op het amerikaanse forum zouden zeggen :)

en 6880 sec. lang :X wow.

Zit in hetzelfde schuitje en vindt het toch mooi klote.
Koop je een nieuw snelle Proc. draait dat ding bijlange na niet op het nivea wat hij zou moeten kunnen draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fasterinside schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:58:
[...]

Het antwoord;

NEVER run Throttlestop with Dell's 90W Power Supply. (Dell PA-3 130W at least)

NEVER disconnect the Power Supply, while Thottlestop is running and the laptop is under load.

Otherwise, you will end up with an expensive brick.
En als je nu de accu eruit haalt als je de laptop aan een 130W adapter hebt hangen (en Throttlestop heb draaien), dan kan er in principe toch niks mis gaan...!? (Ik bedoel, als je dan per ongeluk de kabel van de adapter uit je laptop loopt, valt alleen direct je laptop uit, maar is er verder niets kapot)

Of zie ik hier iets verkeerd?

Ik heb sowieso altijd begrepen dat het niet heel goed is om je accu in je laptop te laten zitten. De nieuwe lithium batterijen die tegenwoordig in laptops zitten (en ook in de XPS16) kunnen maar tussen de 300 en 500 keer worden opgeladen en dan is 'ie kapot (of in ieder geval nog maar 30% van zijn maximale capaciteit). Dus als je de batterij erin laat zitten en je gebruikt hem een half jaar lang thuis afwisseldend op de batterij en aan de adapter en je gaat vervolgens in Augustus op vakantie dan komen de meeste mensen erachter dat de batterij het ineens een stuk minder doet. En niet meer de beloofde, of in het begin behaalde, 3 uur, maar misschien nog maar de helft.

Het is dus volgens mij niet handig om je accu altijd in je laptop te houden, maar zolang je via de adapter kan werken, gewoon via de adapter moet werken en de accu er dan niet in hebben zitten.
Als je dan een keer de accu nodig hebt (vakantie, weekendje weg, of onderweg) dan gewoon de accu uit de kast halen en in je laptop doen. Zo heb je het langst plezier van de maximale capaciteit van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Nah, dat verhaal van de accu geloof ik niet zo. Het helpt veel om als hij de eerste keer gebruikt word helemaal leeg te trekken en daarna in een keer volledig op te laden.

Qua gevaar TS. Wanneer je het gebruikt tijdens gamen is het gevaarlijk om de adapter los te koppelen. Maar wanneer je de game afsluit, of de belastende applicatie, belast je het systeem niet meer en gebruikt ie ook niet meer als 90watt. Koppel je hem dan los, is er niks aan de hand.

Zolang je hem maa rniet loskoppelt tijdens de belasting.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:11:
En als je nu de accu eruit haalt als je de laptop aan een 130W adapter hebt hangen?
Interessant! Het enige wat er dan eventueel mis zou kunnen gaan is iets van gegevensverlies, maar hardwarematig zou er niets kapot kunnen gaan volgens mij.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fasterinside schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:26:
Nah, dat verhaal van de accu geloof ik niet zo. Het helpt veel om als hij de eerste keer gebruikt word helemaal leeg te trekken en daarna in een keer volledig op te laden.

...
Ik heb het artikel even opgezocht waarin het staat...

http://www.telegraaf.nl/d...uwe_laptopbatterij__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Misverstand, het klopt inderdaad dat die accu's afzwakken en zelfs overleiden. Mijn 5jaar oude accu houd het net 15min vol terwijl dit eerst ruim 3 uur was.

Ik doelde op hetgeen om de laptop zonder accu te gebruiken. Dat is een beetje tegenstrijdig vind ik. Het zal best wat besparen op de accuduur. Maar het verval merk je echt pas na een paar jaar. Als het tegen die tijd hinderlijk word, koop je gewoon een nieuwe accu. Dat is makkelijker als elke keer je laptop afsluiten om de accu erin te doen. Maar dat zijn just my 2 cents :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Fasterinside schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:17:
Misverstand, het klopt inderdaad dat die accu's afzwakken en zelfs overleiden. Mijn 5jaar oude accu houd het net 15min vol terwijl dit eerst ruim 3 uur was.

Ik doelde op hetgeen om de laptop zonder accu te gebruiken. Dat is een beetje tegenstrijdig vind ik. Het zal best wat besparen op de accuduur. Maar het verval merk je echt pas na een paar jaar. Als het tegen die tijd hinderlijk word, koop je gewoon een nieuwe accu. Dat is makkelijker als elke keer je laptop afsluiten om de accu erin te doen. Maar dat zijn just my 2 cents :)
Ik denk dat ook zoveel mensen tegenwoordig hun laptop gebruiken als desktop replacement, dat heel veel mensen zich nauwelijks drukmaken om de accu. Ik heb hier 3 laptops in huis, en niemand die zijn accu eruit haalt oid, zitten continu aan de netstroom.

Goed is het niet nee, dat is waar. Maar eerlijk; een 15/16 inch laptop met specs als de XPS 16 koop ik ook niet om echt heel mobiel mee te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Je accu is dan toch altijd 100% en wordt niet af/opgeladen dus eigenlijk niet in gebruik.
Als het goed schakelt de laptop na opladen het circuit uit en loopt er geen stroom meer door je accu, in feite dus hetzelfde als je accu eraf.
Als dit niet klopt hoor ik het graag van iemand…

Lijkt me zowieso wel verstandig om zo nu en dan de accu eens helemaal leeg te maken en weer volledig op/door te laden om geen “luie” accu te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, we kunnen er hele discussies over hebben, als je bijvoorbeeld de laptop toch alleen maar als desktopvervanger gebruikt, kun je ook denken "dan haal ik de accu er maar uit want a) dat scheelt gewicht op mijn schoot en/of b) een accu geeft toch een bepaalde warmte af (helemaal als 'ie aan het opladen is) dus dan wordt het niet zo warm op mijn schoot (of dan kan de laptop in ieder geval beter zijn warmte kwijt)."

Maar ik denk dat we een beetje off-topic gaan (ik weet het, mijn schuld)...

Het ging er eigenlijk meer om dat, als je de accu eruit haalt, niet het risico kan hebben dat je de accu verneukt als je de 130W adapter er toevallig uittrekt bij volledige belastingen i.c.m throttlestop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wel jammer van dat powerissue, dell heeft nu een vrij goede deal op die laptop maar ik wil er ook mee kunnen gamen dus voorlopig is het dan even wachten tot ze de problemen opgelost hebben.

Wellicht gaat die i7 met die ati kaart daarom in de uitverkoop nu, wegens een nieuwer model dat die problemen niet meer heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik ben van plan een SXPS 16 te kopen met i7.

Weet iemand wanneer Dell het throttling probleem opgelost hoopt te hebben?
Weet iemand wanneer Dell de 5xxx series van Ati in gaat bouwen?

Als ze deze puntjes hebben gehad ga ik namelijk bestellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Thomzh schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:02:

Weet iemand wanneer Dell het throttling probleem opgelost hoopt te hebben?

Als ze deze puntjes hebben gehad ga ik namelijk bestellen ;-)
1: Nee, Dell is er mee bezig
2: Ik gok dat dit nog wel even gaat duren, maar zeker weten doe ik het niet.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:53
Thomzh schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:02:

Daar kan je waarschijnlijk nog wel even op wachten, Dell is meestal nogal traag met het updaten van zo'n dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Mensen, even een 'huge' update. Inmiddels heeft de Dell technische dienst zich gemeld op het amerikaanse NoteBookReview.com. Misschien interessant om in de gaten te houden.

http://forum.notebookrevi...read.php?t=446193&page=57

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Fasterinside schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:11:
Mensen, even een 'huge' update. Inmiddels heeft de Dell technische dienst zich gemeld op het amerikaanse NoteBookReview.com. Misschien interessant om in de gaten te houden.

http://forum.notebookrevi...read.php?t=446193&page=57
Nou ja technische dienst..., volgens mij is het een medewerker van het Dell Community Forum.
http://en.community.dell....9306277.aspx?PageIndex=12

Maar goed, ze zijn in iedergeval op de hoogte van het probleem en zijn ermee aan het werk.
Hopenlijk komen ze met een bevredigende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Dit is al een geruime tijd zo, volgens mij al 3 week zelfs. Die Brad die hij noemt post al een tijdje :z

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:46:
Dit is al een geruime tijd zo, volgens mij al 3 week zelfs. Die Brad die hij noemt post al een tijdje :z
Mijn fout :).

Voor de geinteresseerden :

Een orginele 130watt adapter voor 27euro, incl. verzending: Hier.

Er zit geen netsnoer bij, maar ik neem aan dat je gewoon die van de 90watt kan gebruiken? Ik ben wel van plan om deze te kopen, voor die 27euro ga ik niet zeuren en uren aan de telefoon hangen bij Dell om er eentje te krijgen. Hoe denken jullie hierover? :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die wel nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Lees jij uberhaupt dit topic wel?... :/

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:44:
Zie je z'n username niet? :Y)

En Fasterinside: ERG interessant wat je daar plaatst. Ik heb altijd een hekel aan bestellingen via eBay enzo, omdat ik nooit 100% zeker weet wat ik krijg. En voor deze 18 euro ex. wil ik het idd niet opnemen tegen de Dell miepjes!

[ Voor 38% gewijzigd door Scyth op 20-01-2010 10:00 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:19:
[...]

Mijn fout :).

Voor de geinteresseerden :

Een orginele 130watt adapter voor 27euro, incl. verzending: Hier.

Er zit geen netsnoer bij, maar ik neem aan dat je gewoon die van de 90watt kan gebruiken? Ik ben wel van plan om deze te kopen, voor die 27euro ga ik niet zeuren en uren aan de telefoon hangen bij Dell om er eentje te krijgen. Hoe denken jullie hierover? :)
Hier ook nog een adresje voor de originele DELL PA-4E, komt uit duitsland en kost totaal incl. verzending nog net geen 34euro...! :)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=380185780876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

En dit weet ik dan weer niet precies; de PA-13 en de PA-4E zijn beide 130W, en beide geschikt voor de XPS16. What might the difference be?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:57:
[...]

Zie je z'n username niet? :Y)

En Fasterinside: ERG interessant wat je daar plaatst. Ik heb altijd een hekel aan bestellingen via eBay enzo, omdat ik nooit 100% zeker weet wat ik krijg. En voor deze 18 euro ex. wil ik het idd niet opnemen tegen de Dell miepjes!
So do I. Het schijnt betrouwbaar te zijn volgens reviews van Marktplaats. Dit ga ik zeker overwegen :) !. Ik betwijfel het of hij 100% nieuw zal zijn, maar er zit iig 1 jaar garantie op. Gaat ie over 2 jaar kapot, dan haal je gewoon een nieuwe :).
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:59:
[...]

Hier ook nog een adresje voor de originele DELL PA-4E, komt uit duitsland en kost totaal incl. verzending nog net geen 34euro...! :)

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=380185780876
Dat is via PayPal, en daar heb ik geen ervaring mee. Ik vertrouw het meer om hem bij een turkse winkel te kopen dan via Duitsland. :)
Scyth schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:02:
En dit weet ik dan weer niet precies; de PA-13 en de PA-4E zijn beide 130W, en beide geschikt voor de XPS16. What might the difference be?
Volgens mij is dit slechts een verschil in artikelnummer. Er zijn 10tallen verschillende benamingen/artikelnummers voor die 130watt adapter. PA-xx is het meest gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Fasterinside op 20-01-2010 10:10 . Reden: Kwoote :) ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:05:
Volgens mij is dit slechts een verschil in artikelnummer. Er zijn 10tallen verschillende benamingen/artikelnummers voor die 130watt adapter. PA-xx is het meest gebruikt.
Dit is de PA-13:
310-4180, 9Y819, K5294, NADP-130AB B, PA-1131-02D, D1078, 310-6580, HP-AD130B13P, TC887, W1828, TC887, 310-8275, 310-7849, TC912, 310-7848, TC912
Afbeeldingslocatie: http://mini-max.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/9/Y/9Y819.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nxn.netgate.net/images/ebay/pr/pa13b.JPG
Afbeeldingslocatie: http://nxn.netgate.net/images/ebay/pr/pa13a.JPG

En dit is de PA-4E
Afbeeldingslocatie: http://www.laptoppartsshop.com/uploads1/products/img3/269399_1234372685.jpg

De PA-13 heeft dus niet een normaal euro-snoer, maar wel zo'n aansluiting met drie opgestapelde bolletjes.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
PA-4E is dus de SLIM versie, ofwel de kleine versie. Verder geloof ik niet dat je die 3way aansluiting kan gebruiken in Nederland, volgens mij is dat de UK aansluiting. Maargoed, 27euro is niet veel.

Ik neem aan dat je gewoon de netsnoer van de 90watt kan gebruiken voor de 130watt.? Tegenwoordig hebben ze op de adapter allemaal 3pins aansluiting :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Nee, die driewegaansluiting is gewoon het 'stopcontactsnoer' van Dell, die zie je in Nederland veel vaker bij laptops voorkomen. Ik neem aan dat de 90W adapter die Dell erbij levert ook zo'n snoer heeft; zo ja kan je ook gewoon deze adapters gebruiken.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:26:
Nee, die driewegaansluiting is gewoon het 'stopcontactsnoer' van Dell, die zie je in Nederland veel vaker bij laptops voorkomen. Ik neem aan dat de 90W adapter die Dell erbij levert ook zo'n snoer heeft; zo ja kan je ook gewoon deze adapters gebruiken.
Klopt, dat is een vrij reguliere aansluiting. Wat ik bedoelde, is de aansluiting van de SLIM PA-4E die je in het stopcontact doet, volgens mij is die niet compatible met de Nederlandse stopcontacten?

Maargoed, die adapter komt iig mijn kant op zodra de laptop in Productie staat :) ! Super ! :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:30:
Maargoed, die adapter komt iig mijn kant op zodra de laptop in Productie staat :) ! Super ! :)
Nu is 't nog even zoeken welke adapter het warmst wordt natuurlijk. Ik heb liever geen tosti-ijzer naast me liggen als ik de laptop aan het stressen ben :D

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Kan handig zijn :D.

Volgens mij word de PA-13 niet super warm. Ik zal proberen iets terug te vinden in het NBR topic.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ene is inderdaad de SLIM-line en de andere wordt ook wel the Brick genoemd. Verder is het echt alleen uiterlijk wat ze verschillen, inwendig zullen ze exact gelijk zijn (denk ik).

Tja, wie-wat-waar wil bestellen moet een ieder voor zich weten, ik wilde alleen nog maar een optie toevoegen, voor ongeveer dezelfde prijs een soortgelijke originele adapter van DELL. Zo kan iedereen kiezen wat 'ie zelf wil. Daarbij, wie weet heeft die Marktplaats Turk van jouw, maar drie van die adapters liggen, ik denk dat ze dan met jouw "reclame" hier op het forum, snel weg zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Klopt, iedereen heeft zijn persoonlijke mening :). Ik heb zelf geen ervaring met Paypal of kopen via Ebay. Op die site is het gemakkelijker en nog ietsje goedkoper. :)

Net een email gestuurd over de hoeveelheid voorraad, en gelijk een email terug;

50 stuks. Dus nog ruim voldoende :). Vanavond toch maar eentje bestellen en meteen throttlestop downloaden _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Fasterinside op 20-01-2010 10:52 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Goed nieuws jongens; check eens wat ik net achter me vind?

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/2879/100120103525a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/3836/100120103500a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/9936/100120103446a.jpg

Het is de PA-4E!

Ik bedenk me net dat ik nog een Dell dockingstation had liggen, maar helaas kon/kan ik deze niet gebruiken met de Studio XPS16. Niet geschoten is altijd mis, dus ik heb de doos maar weer 's opgezocht: en wat schetst mijn verbazing; er zit dus een 130W adapter bij, en ook nog eens de PA-4E!

Het is dus inderdaad dat bolletjes aansluitsnoer.

Ik heb de afmetingen ook gelijk voor jullie opgemeten:

Het blok meet 15,5cm bij 7,5cm, en is 2,5cm dik. Het is hard plastic (zoals alle adapters) en er zit een rubberen strap aan waarmee je de kabels kan oprollen. Aan het uiteinde van het snoer zit een doorzichtige ring (aan de laptop kant) en deze zal waarschijnlijk oplichten als je 'm gebruikt, maar zeker weten doe ik het niet. Het netsnoer is is érg kort; ik gok nog niet eens een meter.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Mijn adres is:

Burg.Wol...

Haha :D

Das goed nieuws ! Lucky You... Again :D. Dat ringetje licht inderdaad op. Kun je niet even testen of hij warm word of niet, en natuurlijk ook even gamen o.i.d. met ThrottleStop ! :).

Ik ben beniewd !

EDIT: Past de stopcontactsnoer van de 90watt ook in de 130watt? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Fasterinside op 20-01-2010 10:58 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb de laptop nog niet, dus testen icm. een XPS16 gaat niet werken. Ook heb ik nog geen enkele andere laptop om 'm mee te testen. Even afwachten dus.

Het lampje blijkt ook te werken als ik 'm gewoon in de docking druk:

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/6515/100120110041a.jpg

(Plaatjes zijn btw beter te bekijken als je gewoon "view image" doet in 't contextmenu)

Ik neem aan dat het adaptersnoer gewoon gaat passen; dit zijn min of meer standaardsnoeren. Ik hoop echter dat er bij m'n laptop een ander 'bolletjessnoer' zit, want deze is echt idioot kort.

Ik laat 'm even aan de dock zitten, maar ik vrees dat hij niet warm gaat worden van het oplichten van een ledje :)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Sorry, ik was even te anthousiast :)

Van een LEDje word ie niet warm haha :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:18:
Sorry, ik was even te anthousiast :)

Van een LEDje word ie niet warm haha :)
Ik loop stiekem elk kwartier te kijken op UPS al opschiet met de bezorging hoor ;)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:25:
[...]

Ik loop stiekem elk kwartier te kijken op UPS al opschiet met de bezorging hoor ;)
Ik ook (nouja....elk kwartier.....wel paar keer op een dag)

* klik *

Traceerdetail

Factureringsinformatie werd verzonden aan UPS. Bekijk deze site later opnieuw voor een bijgewerkte status van zending of neem voor meer details contact op met de verzender.

Tracking Information
Trackingnummer: 1Z5xxxxxxxxxx241 Status: Factureringsinformatie ontvangen
UPS heeft de elektronische verzendopdracht voor zendinggegevens ontvangen van de verzender. Zogauw UPS in het bezit is van deze zending, zal de traceerstatus worden bijgewerkt.

Wat moet ik doen?
U hoeft op dit moment niets te doen. Dit is de meest recente informatie over de status van uw zending. Kijk geregeld of er updates zijn over uw zending. Als u de status van uw zending niet ziet veranderen, kunt u contact opnemen met de verzender om te bevestigen of hij/zij de zending aan UPS heeft gegeven.Ontvangen factuur gegevens Verzonden naar: HOORN NH, NL Verzonden of gefactureerd op: 22/01/2010

O-)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

@ Jullie met de PA-4E:
Het moederbord zal die adapter waarschijnlijk niet zien, en als hij dat wel doet gebruikt hij toch maar 90W. Dus of je nou 130W, 150W of desnoods 300W hebt, het moederbord trekt er toch maar 90W uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zinu schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:54:
@ Jullie met de PA-4E:
Het moederbord zal die adapter waarschijnlijk niet zien, en als hij dat wel doet gebruikt hij toch maar 90W. Dus of je nou 130W, 150W of desnoods 300W hebt, het moederbord trekt er toch maar 90W uit.
Daarom hebben ze Throttlestop gemaakt, die omzeilt dus deze BIOS beperking en staat dus toe dat er meer wattage getrokken kan worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Jullie met de PA-4E:
Je zit lekker mee te lezen met dit topic, zie ik... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:44:
[...]

Ik lees het wel. Heb alleen niet altijd de tijd, ik lees stukken.

Kan iemand samenvatten waarom zoon 130W adapter nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
@ Jullie met de PA-4E:
Mwa, het is alleen door 10tallen SXPS16 owners in gebruik. Het werkt gewoon.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:27:
Ik lees het wel. Heb alleen niet altijd de tijd, ik lees stukken.

Kan iemand samenvatten waarom zoon 130W adapter nodig is?
De bios is gelocked op 90W, omdat er een 90w adapter bij zit, en omdat Dell waarschijnlijk warmteissues uit de weg wil gaan. Meer dan 90W gaat de laptop dus normaliter niet trekken.

Als je een 130W adapter gebruikt, moet je de laptop vertellen dat hij NIET terug moet throttlen, en dus wél de volledige rekencapaciteit mag gebruiken (met dus ook iets temperatuurverhoging). Dit doe je met het programma ThrottleStop. In dit geval heeft een 130W adapter wél toegevoegde waarde.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
@ Jullie met de PA-4E:
Het moederbord ziet zeker wel welke adapter er aan hangt. De bios geeft ook keurig aan dat er bijv. een 130 watt adapter aan hangt, alleen is Dell dan zo vriendelijk geweest de input te beperken.

Dat is waarschijnlijk ook de bios update waar Dell mee aan het werk is. Doordat de Bios kan detecteren welke laptop er aan hangt, kan worden bepaald welk energie-schema moet worden gebruikt. Dan kunnen mensen met een 90 watt nog steeds hun adapter gebruiken en hoeft Dell alleen maar naar de mensen met klachten een 130 watt op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in het bestellen van de PA-4E: Het Dell p/n is JU012.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:33:
Voor de mensen die geinteresseerd zijn in het bestellen van de PA-4E: Het Dell p/n is JU012.
Huh, wat bedoel je hiermee?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Mocht je de adapter als los onderdeel willen bestellen bij Dell (wat gewoon kan), kan je dat met onderstaande gegevens doen:

Dell P/N: JU012
Model: DA130PE1-00
Ref. NO.: ADP-130DB B

edit:
Je kan, als ze vragen, gewoon zeggen dat de adapter van je docking station stuk is :9

[ Voor 12% gewijzigd door Scyth op 20-01-2010 16:16 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ach so, op die manier :).

Ik kreeg net een email van Dell, dat mijn laptop vrijdag 22-01 in productie gaat. Hoelang duurde het productieproces bij jullie?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Mathijsjansen86 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:31:
[...]

Het moederbord ziet zeker wel welke adapter er aan hangt. De bios geeft ook keurig aan dat er bijv. een 130 watt adapter aan hangt, alleen is Dell dan zo vriendelijk geweest de input te beperken.

Dat is waarschijnlijk ook de bios update waar Dell mee aan het werk is. Doordat de Bios kan detecteren welke laptop er aan hangt, kan worden bepaald welk energie-schema moet worden gebruikt. Dan kunnen mensen met een 90 watt nog steeds hun adapter gebruiken en hoeft Dell alleen maar naar de mensen met klachten een 130 watt op te sturen.
Dus als een nieuwe BIOS dat verhelpt is ThrottleStop ook niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Zinu schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:24:
[...]

Dus als een nieuwe BIOS dat verhelpt is ThrottleStop ook niet meer nodig?
Check !

@Fasterinside :

Misschien heb je hier iets aan :

06-1-2010 : Bestelling gedaan
07-1-2010 : Werk in uitvoering
15-1-2010 : In productie
18-1-2010 : Verzonden
18-1-2010 : Mailtje met leveringsdatum van 25-1, dus over precies 1 week.....

Bij mij dus zo'n 3 dagen voor 2 stuks XPS16 :)

[ Voor 42% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-01-2010 16:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.