Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Zinu schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:24:
Dus als een nieuwe BIOS dat verhelpt is ThrottleStop ook niet meer nodig?
Exact. De nieuwe BIOS moet de volgende problemen tackelen:

• De BIOS moet detecteren of er een 130W of een 90W adapter aan zit, en de throttling daar aan aanpassen.
• De BIOS moet 'overschakelen' naar de 'normale' modus als de adapter ineens ontkoppeld wordt. De batterij kan namelijk géen 130W leveren indien de computer niet gethrotteld is.

Of het eerste probleem mogelijk is, weet ik niet. Indien dit niet softwarematig gedetecteerd kan worden, dan zal deze BIOS update uitblijven. Dell riskeert namelijk een hoop kapotte 90W voedingen als ze de throttling omhoog gooien zonder een 130W adapter te leveren. Exploderende voedingen is nog altijd slechtere reclame dan 'onderpresterende' machines.

In dat geval blijven we altijd aan een programma zoals ThrottleStop zitten, en moeten we op de BIOS vertrouwen als we ineens de adapter eruit trekken.
Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:22:
Ik kreeg net een email van Dell, dat mijn laptop vrijdag 22-01 in productie gaat. Hoelang duurde het productieproces bij jullie?
Dat heb ik niet volledig meegekregen, omdat ik precies die dagen ergens anders was. Toen ik afgelopen zaterdagochtend keek was de machine in productie, en toen ik maandag keek, was de machine "verzonden".

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
OKe dus mijn laptop kan ik binnen 2 weken verwachten :) Das mooi :).

Komt jou leveringsdatum overeen met de datum die ze opgaven?

[ Voor 32% gewijzigd door Fasterinside op 20-01-2010 16:44 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:56:
[...]

De bios is gelocked op 90W, omdat er een 90w adapter bij zit, en omdat Dell waarschijnlijk warmteissues uit de weg wil gaan. Meer dan 90W gaat de laptop dus normaliter niet trekken.

Als je een 130W adapter gebruikt, moet je de laptop vertellen dat hij NIET terug moet throttlen, en dus wél de volledige rekencapaciteit mag gebruiken (met dus ook iets temperatuurverhoging). Dit doe je met het programma ThrottleStop. In dit geval heeft een 130W adapter wél toegevoegde waarde.
Ok thanx!

Beetje raar dat Dell zelf geen 130W adapter levert?
Heeft iemand het al geprobeerd? En helpt het?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:00:
Beetje raar dat Dell zelf geen 90W adapter levert?
Heeft iemand het al geprobeerd? En helpt het?
Dell levert zelf 90W adapters bij de laptops, maar deze zijn dus niet genoeg om de laptop volledig te benutten. Er moeten eigenlijk 130W adapters bijgeleverd worden en accu's die dit geweld aan kunnen.

NOFI, maar anders lees je eventjes een stukje dit topic door, ik herhaal eigenlijk dingen die al verscheidene keren zijn verteld.
Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:43:

Geen idee, ik zou 'm de 8e van februari krijgen, maar ze houden nu de 25e aan volgens mij. Da's toch 14 dagen sneller!

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fasterinside schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:31:
Nou, ik wilde je zeker niet ongerust maken. Het zit zo,

ga je even lekker interneppen (haha...) wordbestandje tikken, chatten, en een fototje bewerken, Prima ! Geen moment dat de laptop tegenstrubbelt, hij doet lekker zijn werk.

Maar;
Word er een game opgestart, zeg even Call Of Duty MW2, en die zet je op redelijke settings. Zeg even op Maximaal zonder AntiAnalising en full hd resolutie. Dan heb je pech, want dat gaat totaal niet werken. Je zult nooit en te nimmer ( met een paar uitschieters na ) boven de fictieve speelbare grens komen van 30fps.

Hier is een simpele verklaring voor. Zolang jij Huis-Tuin-Keuken dingen doet, geen probleem, supersysteem. Je blijft mooi onder die 90watt zitten. Het enige probleem is wat je dan hebt is dat je laptop traag oplaadt als je hem een uurtje of anderhalf zonder adapter hebt gebruikt, maar dat terzijde. Voor het serieuze werk, gamen bijvoorbeeld, eis jij meer van het systeem. Dit is normaal gesproken geen enkel probleem. Je hebt immers een superdeluxe Core i7 en een goede ATI HD4670, waarmee je relatief gemakkelijk alle games op de hoge ' stand ' kan spelen. MAAR, het systeem gaat meer vragen dan 90watt. Probleem ! Want je hebt immers een 90watt adapter. Wat nu denkt de Dell. Hij gaat Throttelen. Ofwel, je prestaties afkappen op huis-tuin-keuken niveau en voila, onder de 90watt. Maar dat is te nimmer te nooit genoeg voor jou game. Dus heb je slechte prestaties.
Mijn vraag is aan jouw, gebeurt dit alleen bij een i7? Mijn xps draait op een P8600 met de 90 watt MW2 op full HD met AA zonder problemen. Mis ik hier iets!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ja, dit gebeurd hoofdzakelijk alleen bij de i7 icm. de HD4670. Er is zelfs throttling geconstateerd bij een P8600, maar dat weet ik niet zeker.

De i7 en ATI zitten gezamelijk al op ongeveer 60-70 watt. Daar komt nog bij de Full HD RGB en alle andere apparatuur. Dus je hebt nooit genoeg aan die 90watt.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:47:
[...]

Mijn vraag is aan jouw, gebeurt dit alleen bij een i7? Mijn xps draait op een P8600 met de 90 watt MW2 op full HD met AA zonder problemen. Mis ik hier iets!?
Vergeet niet dat een i7 wel een stukkie beter is dan een P8600 hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Zinu schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:04:
Vergeet niet dat een i7 wel een stukkie beter is dan een P8600 hè...
Nouja, in dit geval is een ongethrottelde P8600 sneller dan een i7 op 30% _O-

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:43:

Update :

Status: In transit Nieuwe geplande afleveringsdatum: 21/01/2010

Mijn oorspronkelijke (geschatte) leverdatum was : 9 februari.

Het varieert nogal als ik zo de reacties lees in het levertijden topic.....

Maar ik ben enthousiast >:)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Onze laptops zijn bijna tweelingen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/8554/tweeling.jpg

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 15:14
het lijkt er op dat de nieuwe firmware update het throttle probleem erg verminderd heeft, heb nu echt iets van 20-30 procent prestatiewinst in games. Gister met meerdere games mn vid kaart tot de max gepushed en na 1 uur mw2 ging ie heavy happeren op skype en zelfs na de reboot had ie dit nog (dit gebeurde eerder ook altijd bij throttle) maar toch een dikke verbetering! (p9600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
M.v.Veelen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:33:
[...]

Update :

Status: In transit Nieuwe geplande afleveringsdatum: 21/01/2010

Mijn oorspronkelijke (geschatte) leverdatum was : 9 februari.

Het varieert nogal als ik zo de reacties lees in het levertijden topic.....

Maar ik ben enthousiast >:)
Dat is morgen al ! :X

Wat zul jij lekker slapen vannacht :> Of juist niet :+

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:55:
[...]

Onze laptops zijn bijna tweelingen ;)

[afbeelding]
Hahahaha, die van mij zijn ook nog es een-eiige tweelingen ;)

Ik zou toch zweren dat er leverdatum 21-1 stond. Dat is nu weer weg, al staan ze nog wel in transit. Nouja, morgen ben ik toch al de hele dag thuis en als het morgen of maandag wordt : dan is m'n vriendin thuis.

Ik lees net over dat de nieuwe bios versie het throttelen vermindert. Is dit een off. ios versie ? Of nog een versie die nog niet verspreid wordt ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:40:
Hahahaha, die van mij zijn ook nog es een-eiige tweelingen ;)

Ik zou toch zweren dat er leverdatum 21-1 stond. Dat is nu weer weg, al staan ze nog wel in transit. Nouja, morgen ben ik toch al de hele dag thuis en als het morgen of maandag wordt : dan is m'n vriendin thuis.

Ik lees net over dat de nieuwe bios versie het throttelen vermindert. Is dit een off. ios versie ? Of nog een versie die nog niet verspreid wordt ?
Kijk naar m'n screenshot; daar stond 't er nog inderdaad. Ik heb ook een lijstje van tijden eronder staan. Vertrekscan was even voor 7 vanavond bij mij, in Frankfurt.

BIOS: Geen idee, ik heb nog geen officiele Dell bios update gezien.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Dell Still Looking into Throttling on the Studio XPS 1645 and Studio 17 laptops

20 January , 12:00 PM

I’ve been involved in discussions with customers on sites on threads like this one and this one on NotebookReview.com and also here on the Dell Forum regarding power adapter limitations that may result in excessive CPU throttling. The Dell engineering team has been investigating this issue the past several weeks based on the detailed feedback from Dell customers.

In working with the engineering team, here’s what they told me: the Studio XPS 1645 and Studio 17 laptops are designed with performance in mind, and we are investigating improvements in the CPU throttling algorithms so that the systems will be performing at or close to maximum wattage more consistently than they do today. Such changes to the current state machine implementation can be made through the BIOS, and we are currently working on a test version. We will publish a release date for the test BIOS shortly – please bear with us a little longer while we qualify the mods to get the best possible performance for you.

We appreciate the feedback you’ve shared with us and your continued patience in this process.

bron:http://en.community.dell....nd-studio-17-laptops.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door noteboeki op 20-01-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Kijk, dat zijn betere berichten. Hoewel ze natuurlijk nooit geen throttling kunnen realiseren met alleen een biosupdate. De mooiste fix zou zijn dat iedereen zelf kan kiezen of hij/zij wil throttlen, maar dat de laptop doorheeft dat de batterij maar 90W kan doen.

edit:

Vastgestelde afleveringsdatum:
21/01/2010 (Bijgewerkt)
25/01/2010 (Origineel)

[ Voor 16% gewijzigd door Scyth op 20-01-2010 23:55 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Ik vind het echt een slechte (lees: goedkope) oplossing van Dell. Het throttling algoritme is inderdaad slecht (bij het bereiken van de grens wordt het wattage kort teruggeschakeld naar 65 watt, om dan weer rustig op te klimmen) Hierdoor zijn de effecten van throttling ook veel groter. Als ze dit algoritme zo aanpassen dat het systeem op de 90 watt blijft zitten zijn de effecten minder groot, feit blijft echter wel dat ze op deze manier geen kosten maken voor het versturen van 'grotere' adapters. Dus wel de volle prijs betalen voor top hardware, maar het niet kunnen gebruiken

Dell heeft het wat mij betreft echt afgedaan met deze kwestie. Ze moeten gewoon hun ongelijk bekennen en 130 watt adapters gaan versturen naar de mensen die erom vragen. Ik kijk toch even verder naar een Sony of Asus laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Mathijsjansen86 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:12:
Ik vind het echt een slechte (lees: goedkope) oplossing van Dell. Het throttling algoritme is inderdaad slecht (bij het bereiken van de grens wordt het wattage kort teruggeschakeld naar 65 watt, om dan weer rustig op te klimmen) Hierdoor zijn de effecten van throttling ook veel groter. Als ze dit algoritme zo aanpassen dat het systeem op de 90 watt blijft zitten zijn de effecten minder groot, feit blijft echter wel dat ze op deze manier geen kosten maken voor het versturen van 'grotere' adapters. Dus wel de volle prijs betalen voor top hardware, maar het niet kunnen gebruiken

Dell heeft het wat mij betreft echt afgedaan met deze kwestie. Ze moeten gewoon hun ongelijk bekennen en 130 watt adapters gaan versturen naar de mensen die erom vragen. Ik kijk toch even verder naar een Sony of Asus laptop.
Dell zit verkeerd, maar geloof me, ze komen met een oplossing. Ze kunnen het zich niet permiteren om al die S-XPs 16's terug te krijgen, terwijl die laptop in Amerika diverse awards gewonnen heeft.

Even voor de duidelijkheid, Asus en Sony throttelen ook. De fabrikanten hebben het totaal onderschat. Dat de zaak zo bekend geworden is bij Dell, wil niet zeggen dat hun de enige zijn. Geloof me, binnenkort krijg je ook deze topics over Sony en Asus.

Jeah, mijn status sinds vandaag: In productie _/-\o_

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:15:
Yeah, mijn status sinds vandaag: In productie _/-\o_
Welke kleur klep heb je genomen?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Na veel slapeloze nachten, de zwarte. Ikzelf heb een zwak voor wit. Maar aangezien de rest van de laptop toch zwart is heb ik maar gekozen voor de zwarte versie :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:05:
Na veel slapeloze nachten, de zwarte. Ikzelf heb een zwak voor wit. Maar aangezien de rest van de laptop toch zwart is heb ik maar gekozen voor de zwarte versie :)
Ja, ik had hetzelfde, maar ik heb dus toegegeven aan de zwakte. Ik vond ze eigenlijk beide even mooi. Inderdaad de zwarte omdat de hele laptop zwart is, en het contrast tussen de klep en de onderkant van de witte wel érg groot is. En de witte omdat -meh- het is 's wat anders, en het valt op.

Doorslaggevend was het feit toen ik beneden kwam in de huiskamer en mijn vader, vriendin, zus én moeder allemaal aan het laptoppen zag met een zwarte klep. ;)

... daarnaast zit m'n vriendin nu wel steeds te zeggen; "Maar wit wordt wel erg snel vies he?"

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ja daar heeft ze wel gelijk in (gevaarlijk, vrouwen gelijk geven...),
ik ben zelf van mening dat na een jaar het witte leer niet meer mooi wit is. En om nu met schoonmaakmiddel op je laptop te zitten... nah...

Ik moet wel zeggen, ik ben nog niet vaak een witte laptop tegengekomen :) !

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:23:
Ik moet wel zeggen, ik ben nog niet vaak een witte laptop tegengekomen :) !
Misschien dat het een optie is om van dat spul op dat leer te smeren. Het is toch geen echt leer? In dat geval kan je er iets van Harmisol© opsmeren om 't vuilafstotend te maken? Dat zou in ieder geval wel zorgen dat het leer wat langer mooi blijft.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Volgens mij is het wel echt leer... Maar anyway, dat is wel een goed idee. Even behandelen kan geen kwaad :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Haha, ik kan 'm altijd nog deels zwart maken met schoensmeer 8)7

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Zwart leer op een witte cover zou perfect zijn.... :D

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb zelf de afgelopen jaren een witte Sony Vaio gehad en na 4 jaar was dat ook niet echt heel wit meer. Ik heb dit keer ook voor de witte XPS gekozen met in het achterhoofd : stel nu dat het na een jaar misschien ietsje vies of minder wit is geworden ? Nou, dan maak ik het schoon. Echt heel vies zal ie nu ook weer niet worden.

Bovendien is het een gebruiksvoorwerp en zie je op zwart juist alle vette vingerafdrukken enzo. Heb ook een witte iPhone en als ik die naast de zwarte iPhone van een maat van me hou, ben ik ook wel blij dat ik niet de zwarte heb genomen : wit is toch iets aparter dan zwart en nogmaals....vette vingerafdrukken zie je minder op wit.

Oeh oeh oeh :

21/01/2010 (Bijgewerkt)
25/01/2010 (Origineel)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Today is the day of day's :9~

EDIT:

Blijkt de Bluray branden niet op voorraad te zijn... |:(
Vandaar dat het zolang duurde voordat hij in productie ging... :/

[ Voor 70% gewijzigd door Fasterinside op 21-01-2010 10:49 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:45:
Oeh oeh oeh :

21/01/2010 (Bijgewerkt)
25/01/2010 (Origineel)
Ik heb hem NET binnen; hij zit nog in doos. Maak nu de unboxing pics!

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
:>

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Sorry voor de brakke phonepics, maar dit is het beste wat ik even beschikbaar had.

Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/3.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/5.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/6.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/9.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/11.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/12.jpg

Op dit moment: TOP! De kleuren zijn hartstikke helder! Ik had eerst het gevoel alsof ik genaaid was, want de kleuren waren gewoon 'dim' ofzo. Maar als je dit dus hebt, de brightness omhoog gooien, en dan klopt 't plaatje weer. Het toetsenbord is super, en ook met de verlichting is het goed gesteld.

De mousepad is even wennen; deze is wat stroef, en de knoppen moet je verder indrukken dan dat je bij andere laptops gewend bent; maar ik vind dit persoonlijk een pluspunt.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Nice ! We verwachten wel een uitgebreide review hoor :).

En heb je de 130watt adapter al geprobeerd?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:14:
Nice ! We verwachten wel een uitgebreide review hoor :).

En heb je de 130watt adapter al geprobeerd?
Ik heb de adapter nog niet geprobeerd omdat ik eerst de accu volledig leeg wil trekken. Ik gooi zo even alles eraf, en gooi er W7 Ultimate op ofzo. Deze windows is nu al bloated for my liking; en zoveel staat er niet op. Ik werd wel gelijk met allerlei software geconfronteerd die wou updaten; McAffee, de software van Dell zelf; zelfs Java!

Nieuwe bevindingen: Het geluid is verbazingwekkend goed voor een laptop, helder en goed aanwezig. Heb verschillende soorten muziek geprobeerd, en hij stelt me niet teleur op dit gebied. Het scherm is wel érg fel op de volledige settings, dus ik heb 'm maar gelijk wat naar beneden gedrukt. Helaas zie ik dan wat 'flikkeringen' in het scherm, maar ik kan nog niet ontdekken waar het aan ligt. Het lijkt op dynamisch contrast of iets dergelijks. Ik heb inmiddels de powersettings op hoge prestaties gezet, om te kijken of dit helpt.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:29:
[...]Nieuwe bevindingen: Het geluid is verbazingwekkend goed voor een laptop, helder en goed aanwezig. Heb verschillende soorten muziek geprobeerd, en hij stelt me niet teleur op dit gebied. Het scherm is wel érg fel op de volledige settings, dus ik heb 'm maar gelijk wat naar beneden gedrukt. Helaas zie ik dan wat 'flikkeringen' in het scherm, maar ik kan nog niet ontdekken waar het aan ligt. Het lijkt op dynamisch contrast of iets dergelijks. Ik heb inmiddels de powersettings op hoge prestaties gezet, om te kijken of dit helpt.
lagere brightness betekent dat de ledjes snel gaan flikkeren, gemiddeld word de brightness dan lager

niets aan te doen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk de nieuwe variant met win7 en de blue ray speler klinkt erg interresant. Ik speel nog eens het spelletje wow. draaid dit nog een beetje fatsoenlijk?

Ik speel het nu op mijn hp laptops met een m8400 en een m8600 en daar draaid het wel ok op. dalaran met een gemiddelde fps van 25..

Maar het mag vloeiender van mij :P Dus kan iemand bevestigen hoeveel fps je hebt als je door dalaran loopt. ivm ik dit wel een beetje kan vergelijken met een gemiddelde raid.

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:52:
Kijk de nieuwe variant met win7 en de blue ray speler klinkt erg interresant. Ik speel nog eens het spelletje wow. draaid dit nog een beetje fatsoenlijk?

Ik speel het nu op mijn hp laptops met een m8400 en een m8600 en daar draaid het wel ok op. dalaran met een gemiddelde fps van 25..

Maar het mag vloeiender van mij :P Dus kan iemand bevestigen hoeveel fps je hebt als je door dalaran loopt. ivm ik dit wel een beetje kan vergelijken met een gemiddelde raid.

Alvast dank
Waar zie jij een bluray speler?

De Dell is vergeleken met wat je nu hebt stukken beter. Betere cpu, gpu en beelscherm. Ik weet niet of je op de hoogte bent van de ThrottleGate?. Dit is het enige minpunt, maar voor minder dan 3 tientjes 100% op te lossen. :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Even ter informatie; de laptop hangt nu aan de 130W PA-4E. En dat werkt natuurlijk. ThrottleStop heeft nog geen zin, omdat ik nog geen applicaties heb gedraaid die 100% CPU vragen etc., en ik wil er even een goede Windows 7 versie opgooien ipv 7 Home Premium met bloatware.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Na de installatie kun je je Dell software die je toch wilde behouden vinden op : http://smartsource.dell.com .
Ik ga na ontvangst ook opnieuw installeren, en dan facial recognition terugzetten. Das handig voor op school. Dan de Windows7 disk opgeven voor refund :) !

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:30:
Dan de Windows7 disk opgeven voor refund :) !
Foei !!

>:)

Heb net de factuur ontvangen met de post, maar de wagen van UPS laat nog even op zich wachten helaas.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Bij het laden wordt de 130W adapter niet écht warm. Net genoeg om je tenen een beetje warm te houden.
* Scyth is blij met z'n tenenkacheltje

edit:
Er zit trouwens wel een behoorlijk fuckedup adapter standaard bij. Waarom ze die kabel ONDER de adapter door hebben laten lopen is me een raadsel. De adapter kan niet vlak op de grond liggen, maar ligt altijd op z'n eigen aanvoer-snoer.

[ Voor 45% gewijzigd door Scyth op 21-01-2010 14:28 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:19
edit:
Er zit trouwens wel een behoorlijk fuckedup adapter standaard bij. Waarom ze die kabel ONDER de adapter door hebben laten lopen is me een raadsel. De adapter kan niet vlak op de grond liggen, maar ligt altijd op z'n eigen aanvoer-snoer.
Je kunt het (naar mijn mening te korte) snoertje met omgekeerde connector gewoon vervangen door elk willekeurig laptopsnoer met drie-polige stekker. Heb ik ook gedaan, dan kan ie ook gewoon op de grond liggen.

Ik ben trouwens ook erg onder de indruk van het geluid van deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ixus74 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:37:
Je kunt het (naar mijn mening te korte) snoertje met omgekeerde connector gewoon vervangen door elk willekeurig laptopsnoer met drie-polige stekker. Heb ik ook gedaan, dan kan ie ook gewoon op de grond liggen.

Ik ben trouwens ook erg onder de indruk van het geluid van deze laptop.
Dat heb ik ook gedaan, dat werkte inderdaad mooier. Maar heb nu de 90W adapter als reserve, dus 't boeit me niet zo eigenlijk. En over 't geluid: Net een film gekeken (robots), maar was blij verrast!

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Je praat alleen maar over het geluid, maar hoe bevalt het scherm? :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:07:
Je praat alleen maar over het geluid, maar hoe bevalt het scherm? :)
Ja top! Wat moet je er van zeggen? Uhm, kleuren zijn enorm helder, soms zelfs té helder. Ik moet er niet aan denken om met een bezopen kop midden in de nacht ineens de verkenner te openen. Volgens mij krijg je dan spontaan spierpijn in je pupillen. Hij staat dus ook niet op z'n max nu.

In vergelijking tot m'n 22" Dell CRT van +/- 9 jaar oud: Die vergelijking kan je niet eens meer trekken. Wit is dan grijs, en de kleuren zijn vaal en flets. De scherpte en het kleurbereik zijn fantastisch. _/-\o_

M'n ogen moeten er nog wel even aan wennen trouwens; het is wel wat 'drukker' aan de ogen dan een oude CRT.

Moet zeggen trouwens; dit is wel een geyl gezicht als je een P4 2.8 HT gewend bent:

Afbeeldingslocatie: http://www.scygen.com/web/voorgot/12.jpg

Foto's nemen van het beeldscherm wil trouwens NIET met een mobieltje; maar dit zal wel aan het raster van het scherm liggen. De groen/rode vlekken zie je in het echt niet (duh).

[ Voor 17% gewijzigd door Scyth op 21-01-2010 15:20 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:18:
[...]

Moet zeggen trouwens; dit is wel een geyl gezicht als je een P4 2.8 HT gewend bent:
What to think about my Pentium M 1,8Ghz 8)7 . Staat je clean install er al op?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Het spelen kan gaan beginnen, ze zijn net afgeleverd :-)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:25:
What to think about my Pentium M 1,8Ghz 8)7 . Staat je clean install er al op?
Nee, ik moet echt dringend een schoolopdracht afhebben. Ik ben tussendoor bezig met de reinstall.
M.v.Veelen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:49:
Het spelen kan gaan beginnen, ze zijn net afgeleverd :-)
Gefeliciteerd! En post je eerste indrukken!

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Eerste indrukken :

- Het geheel overtreft m'n verwachtingen voor wat betreft de uitvoering (erg blij met wit)
- Beeld trilde bij de eerste startup....denk dat het te maken heeft gehad met dat de laptop nog erg koud was (?)
- Geluid is echt heel goed, ook boven verwachting dus.
- Snelheid....sja, moet ik nog gaan testen natuurlijk.

Vanavond even mee stoeien en morgen denk ik een clean install doen.....

Iemand nog tips over wat ik moet gebruiken om de snelheid te testen ? Van de SSD bijvoorbeeld ook ? Ik kan dan hier wat resultaten plaatsen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb inmiddels alle drivers er weer op staan. Had in Device Manager 2 "System Root Devices" staan, maar volgens mij zijn die nu weg. Dat betrof de Ricoh Card reader en de Intel Chipset driver dus.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:28:
Ik heb inmiddels alle drivers er weer op staan. Had in Device Manager 2 "System Root Devices" staan, maar volgens mij zijn die nu weg. Dat betrof de Ricoh Card reader en de Intel Chipset driver dus.
Heb je de Dell-installatie-volgorde aangehouden ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Krijgen we foto's te zien van de tweeling? :>

Merk je nu verschill tussen een re-install en de bloated versie?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:43:
Heb je de Dell-installatie-volgorde aangehouden ?
Welke Dell-installatievolgorde? Ik heb dat ding opgestart; vond 't bloated. Heb direct laptop uitgezet en geformatteerd. ALLE partities weg; kom nou. Ik wil geen recovery partitie van Dell op m'n laptop; nergens voor nodig. Vervolgens niet éen van de driver CD's gebruikt, maar gewoon alles via de Dell site gedownload. De ATI drivers heb ik overigens van de AMD site afgehaald.
Fasterinside schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:14:
Merk je nu verschill tussen een re-install en de bloated versie?
Yes, dat merk ik zeker. Zowieso omdat er nu Ultimate op staat ipv. Home Premium. Daarnaast heb ik geen last van rare update meldingen of andere vage aanmeldscriptjes. Mijn advies: Direct doen.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Oke, ga ik dat ook meteen doen ! :).

Wacht ff, na de installatie heb je geen drivers. En je hebt de drivers van de Dell site gedownload. Ik neem aan via een andere pc? :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fasterinside schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:55:
Oke, ga ik dat ook meteen doen ! :).

Wacht ff, na de installatie heb je geen drivers. En je hebt de drivers van de Dell site gedownload. Ik neem aan via een andere pc? :)
valt erg mee, bij mijn studio misten er 2 dingen: card drivers, en bluetooth drivers

je wifi kaartje word gewoon herkend, mits er niet al te moderne hardware inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:10:
[...]

valt erg mee, bij mijn studio misten er 2 dingen: card drivers, en bluetooth drivers

je wifi kaartje word gewoon herkend, mits er niet al te moderne hardware inzit
Mijn WiFi kaart (de Wireless N dus) werd wel herkend, maar niet geinstalleerd, dus dat moest even via een USB stick.

Vervolgens werden de intel Chipset drivers niet herkend, en de Ricoh cardreader ook niet; en beide als "System Root Device"; lekker handig dus. Dat was op de gok drivers downloaden en hopen dat ze uit de 'malfunctioning devices list' gingen. Dat gingen ze.

De IR-functionaliteit heb ik ook geinstalleerd, gewoon om er zeker van te zijn dat alles functioneert.

De videokaartdrivers waren de standaard windows drivers, de audiodrivers netzo. De audiodrivers die je van de fabrikant krijgt geven hoorbaar helderder geluid, vooral in het hoog. Misschien via een foefje, maar dat maakt me niets. Het lijkt me dat de Catalyst van ATI beter is dan de standaard windows drivers.

En je wil de touchpaddrivers installeren van Synaptics. Ik kom er namelijk net achter dat de touchpad multitouch is, en scrollen kan met cirkelbewegingen. Deze functionaliteit mis je met de standaard software.

Vervolgens heb ik een ICM'etje voor het scherm erop gemikt, geen idee of dat hielp trouwens.

Je moet dus gewoon bij een verse install alle drivers downloaden :z

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:23:
[...]

Welke Dell-installatievolgorde? Ik heb dat ding opgestart; vond 't bloated. Heb direct laptop uitgezet en geformatteerd. ALLE partities weg; kom nou. Ik wil geen recovery partitie van Dell op m'n laptop; nergens voor nodig. Vervolgens niet éen van de driver CD's gebruikt, maar gewoon alles via de Dell site gedownload. De ATI drivers heb ik overigens van de AMD site afgehaald.

[...]

Yes, dat merk ik zeker. Zowieso omdat er nu Ultimate op staat ipv. Home Premium. Daarnaast heb ik geen last van rare update meldingen of andere vage aanmeldscriptjes. Mijn advies: Direct doen.
Ik had dat linkje al es gepost in dit topic, maar hier nog een keer :

http://support.euro.dell....c=nl&l=nl&s=gen&~lt=print

Ik ga morgen op m'n werk lekker op m'n gemakkie de laptop opnieuw installeren met Windows7 Professional

@Scyth : is het een idee om alle drivers te verzamelen zodat anderen hier ook iets aan hebben en we gezamenlijk misschien betere drivers kunnen uitwisselen ?

Verder : de 2e laptop staat nog ingepakt. Die is voor m'n vriendin en omdat ik net even niet thuis was wilde ze eigenlijk wachten tot ik thuis was. Nu is ze zelf net gaan sporten, dus dat laat nog even op zich wachten.

Als iemand nog test-tools weet, let me know. Tenminste, als er behoefte aan is...

[ Voor 18% gewijzigd door M.v.Veelen op 21-01-2010 19:45 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:40:
Ik had dat linkje al es gepost in dit topic, maar hier nog een keer :

http://support.euro.dell....c=nl&l=nl&s=gen&~lt=print
Nee, ik heb alles lekker op m'n eigen manier gedaan, en merk niets verkeerds aan de laptop. Ik denk dat ze een dergelijke procedure hebben opgezet zodat mensen niet een driver vergeten oid. Ik kan me niet voorstellen waarom het anders niet zou werken.

En drivers verzamelen? Ik vind het best.

edit:
@M.v.Veelen: In transit? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Scyth op 21-01-2010 19:50 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:50:
[...]

Nee, ik heb alles lekker op m'n eigen manier gedaan, en merk niets verkeerds aan de laptop. Ik denk dat ze een dergelijke procedure hebben opgezet zodat mensen niet een driver vergeten oid. Ik kan me niet voorstellen waarom het anders niet zou werken.

En drivers verzamelen? Ik vind het best.

edit:
@M.v.Veelen: In transit? :P
Hehehehe, zal het zo ff aanpassen....

Enneh....hoe zullen we het doen : linkjes verzamelen ? Rapidshare ? Ik heb eventueel ruimte op een webserver ?

You start :*) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Op zich staat alles bij de Dell support he? :P

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Goed plan! Ik neem graag deel !

De drivers staan bij Dell ja, maar soms heeft iemand getweakte of net iets andere drivers :).

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Precies, en jij had het over de ATI drivers....en geluidsdrivers.....?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

DELL STUDIO XPS1645 DRIVERS

Intel (PM55/GM45/PM45) Chipsethier
ATI Mobility Radeon 4670hier
Bluetooth 370hier
Wireless N 1520hier
IDT Audio driverhier
IR Receiverhier
Synaptics Touchpad Drivershier
Ricoh Card Readerhier

:>

edit:
URL's en typo gefixt

[ Voor 25% gewijzigd door Scyth op 22-01-2010 10:05 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Thanks, de ATI link werkt niet omdat ze een leech-beveiliging hebben ingebouwd, maar heb 'm wel binnengeslurpt.

Ben nu de clean install aan het doen. Heb jij de 1e partitie ook laten staan (daar staat volgens mij de Dell diagnostics op) ? Ik heb 'm laten staan, kan makkelijk zijn......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 07:57:
Thanks, de ATI link werkt niet omdat ze een leech-beveiliging hebben ingebouwd, maar heb 'm wel binnengeslurpt.

Ben nu de clean install aan het doen. Heb jij de 1e partitie ook laten staan (daar staat volgens mij de Dell diagnostics op) ? Ik heb 'm laten staan, kan makkelijk zijn......
Ik heb alles eraf gemikt, geen zin in onnozele partities waar ik vervolgens niets mee ga doen. Mijn laptop gaat toch nooit stuk :P

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Cool ! Thanx!

Btw, die draadloze netwerkkaart N is toch de Dell 1520? Ik geloof dat Dell alleen die levert.

EDIT :>

Status van bestelling: Verzonden _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Fasterinside op 22-01-2010 09:15 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, denk dat het een typefoutje is ;)

Het is wel ff wennen hoor, met 64bit.....maakt dus 2 program files mappen aan....hehehe, ja ben nog een groentje met 64bit :X

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:45:
Cool ! Thanx!

Btw, die draadloze netwerkkaart N is toch de Dell 1520? Ik geloof dat Dell alleen die levert.

Dan heb je 'm over 2 dagen!
M.v.Veelen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:23:
Ja, denk dat het een typefoutje is ;)

Het is wel ff wennen hoor, met 64bit.....maakt dus 2 program files mappen aan....hehehe, ja ben nog een groentje met 64bit :X
Was een typo inderdaad. Gefixt inmiddels. En dat met die program files mappen; dat went snel genoeg. Waar je je binnenkort over gaat verbazen is hoeveel er nog in die x86 mappen gezet wordt. Er zijn ERG weinig 64-bits programma's nog.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Dan heb je 'm over 2 dagen!
2 Dagen? Bedoel je maandag al? Hij staad sinds vandaag op Verzonden, zou dat zo snel gaan? :>

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:09:
[...]

2 Dagen? Bedoel je maandag al? Hij staad sinds vandaag op Verzonden, zou dat zo snel gaan? :>
Het vervoer gaat in het weekend gewoon door hoor :) Dus best kans dat ie er maandag is ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Daar heb je gelijk in. Hij is nog niet 'In Transit'. Hopelijk gebeurd dat vandaag nog. Dan verwacht ik hem maandag op het werk :) . Vandaag is de 130w adapter binnen, hopelijk is dat iets :).

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Fasterinside schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:45:
Cool ! Thanx!

Heb je al een tracking code, zo niet ga er vanuit dat hij pas echt op maandag wordt verzonden, je hebt hem dan zeer waarschijnlijk dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ja, ik heb al een volgnummer. Deze is nog niet in gebruik, dat gebeurd pas als 'ie 'In Transit' is.

Leveringsgegevens

Verzenddatum: 22-1-2010
Geschatte leverdatum: Bestelling is verzonden
Transportbedrijf: UPS
Volgnummer: 1Z55*6E2682***62**

[ Voor 44% gewijzigd door Fasterinside op 22-01-2010 10:31 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:30:
Ja, ik heb al een volgnummer. Deze is nog niet in gebruik, dat gebeurd pas als 'ie 'In Transit' is.

Leveringsgegevens

Verzenddatum: 22-1-2010
Geschatte leverdatum: Bestelling is verzonden
Transportbedrijf: UPS
Volgnummer: 1Z55*6E2682***62**
Dat Dell gebeuren is useless; als je in "Mijn account" op "Verzonden" klikt krijg je altijd een foutmelding van UPS. Je kan beter de link gebruiken die je in je mailbox hebt staan. Tenminste, dat was bij mij zo. Die trackingcode 1Z55.... wordt nooit door UPS gevonden.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Hmm oke, via de mail heb ik nog niets ontvangen. Ik wacht 'geduldig' af....

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Fasterinside schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:53:
Hmm oke, via de mail heb ik nog niets ontvangen. Ik wacht 'geduldig' af....
Ik heb ook nooit een mail gehad, je kan de link volgen van DELL, dan kom je in een tracker scherm van UPS. Deze geeft de melding dat je zending niet gevonden is. Als je vervolgens in dat scherm een ander tabblad aan klikt en vervolgens weet het eerste kun je een aantal tracking codes opgeven... geef dan je tracking nummer in
(1Z55*6E2682***62**) en vervolgens druk je op traceren.

Dit geeft wel de nodige informatie. Als het goed is staat er iets van facturatieinformatie ontvangen o.i.d. Ook staat er een verwachte leverdatum, meestal is de echte leverdatum een dag eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ixus74 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:00:
[...]

Ik heb ook nooit een mail gehad, je kan de link volgen van DELL, dan kom je in een tracker scherm van UPS. Deze geeft de melding dat je zending niet gevonden is. Als je vervolgens in dat scherm een ander tabblad aan klikt en vervolgens weet het eerste kun je een aantal tracking codes opgeven... geef dan je tracking nummer in
(1Z55*6E2682***62**) en vervolgens druk je op traceren.

Dit geeft wel de nodige informatie. Als het goed is staat er iets van facturatieinformatie ontvangen o.i.d. Ook staat er een verwachte leverdatum, meestal is de echte leverdatum een dag eerder.
Hm, okee. Nouja, dit zal je dan wel naar dezelfde pagina leiden als waar ik naartoe was gegaan. Ik had een email van Dell gekregen met een link die wél werkte, en daar was ik blij mee.

Heeft iemand die de laptop heeft al eens op 't knopje op de batterij gedrukt? Het lijkt op een IR oogje ofzo, maar het is een knopje. Als je daar op drukt zie je in ledjes precies hoeveel sap er nog in de batterij zit :D

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ja, dat werkt. Bedankt voor de tip! :)

Verzonden of gefactureerd op: 26/01/2010

Dit betekend dus dat ik hem kan verwachten op de 26e?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:11:
[...]

Hm, okee. Nouja, dit zal je dan wel naar dezelfde pagina leiden als waar ik naartoe was gegaan. Ik had een email van Dell gekregen met een link die wél werkte, en daar was ik blij mee.

Heeft iemand die de laptop heeft al eens op 't knopje op de batterij gedrukt? Het lijkt op een IR oogje ofzo, maar het is een knopje. Als je daar op drukt zie je in ledjes precies hoeveel sap er nog in de batterij zit :D
Dat klopt :) Maar dat is niets nieuws, het zit zelfs al in mijn 5jaar oude Inspiron :)

EDIT:

- Geplande Leverdatum:27/01/2010 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fasterinside op 22-01-2010 12:21 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Heren,

Voor alle Dell laptop bezitters met een Samsung SSD PM800 drive welke op dit moment nog geen Trim ondersteund willen we onze klant krachten bundelen en Dell pushen om een firmware uit te brengen.

Indien je wilt helpen teken aub: http://www.petitiononline.com/dellssd/petition.html

(zie ook: http://forum.notebookrevi...read.php?t=444979&page=15 en http://en.community.dell....19/19638598.aspx#19638598)

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Relaxed2000 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:45:
Heren,

Voor alle Dell laptop bezitters met een Samsung SSD PM800 drive welke op dit moment nog geen Trim ondersteund willen we onze klant krachten bundelen en Dell pushen om een firmware uit te brengen.

Indien je wilt helpen teken aub: http://www.petitiononline.com/dellssd/petition.html

(zie ook: http://forum.notebookrevi...read.php?t=444979&page=15 en http://en.community.dell....19/19638598.aspx#19638598)

Thanks !
Done. Al 8 signatures.... :s ?

Zeg, heren.....ik vind het geluid (na de clean install) nogal....dof ? Heb es zitten kijken of ik het aan kan passen, maar echt helder(der) krijg ik het nog niet....iemand een idee ?

[ Voor 13% gewijzigd door M.v.Veelen op 22-01-2010 13:05 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Petitie is 30 minuten oud.... ik geef toe tis nog niet veel. Dus verspreid het zo veel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
M.v.Veelen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:53:
[...]

Zeg, heren.....ik vind het geluid (na de clean install) nogal....dof ? Heb es zitten kijken of ik het aan kan passen, maar echt helder(der) krijg ik het nog niet....iemand een idee ?
Heb je de Dell driver of de fabrikant driver? Scyth had die drivers van de fabrikant en was zeer te spreken over het geluid.

[ Voor 11% gewijzigd door Fasterinside op 22-01-2010 13:21 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht kan iemand hier uitleggen wat dit precies is, en wat 'TRIM' precies inhoud?
ik heb anders geen idee waarvoor ik teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:19:
[...]

Heb je de Dell driver of de fabrikant driver? Scyth had die drivers van de fabrikant en was zeer te spreken over het geluid.
Ehm, die uit het linkje van Scyth.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:07:
[...]

Wellicht kan iemand hier uitleggen wat dit precies is, en wat 'TRIM' precies inhoud?
ik heb anders geen idee waarvoor ik teken.
Daar gaat dit topic ook niet over. Het zal vast wel ergens op Tweakers staan, otherwise ; Google is your friend :*)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Mja, het is hier wel genoemd. Met name omdat het nu wel of niet zo verstandig is om een SSD te bestellen.

TRIM : http://en.wikipedia.org/wiki/TRIM

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Gisteren voor het eerst eens even COD MW2 op de XPS16 gespeelt.
Moet zeggen dit ziet er toch wel retestrak en erg gedetailleerd uit en liep overigens prima zonder enige problemen, met alle settings op max.

Wellicht dat dit niet zo een zware game is voor de Laptop aangezien het onderstaande filmpje toch wel wat anders laat zien met Crysis.

http://www.youtube.com/watch?v=CoLw-DkEqnQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
noteboeki schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:37:
Gisteren voor het eerst eens even COD MW2 op de XPS16 gespeelt.
Moet zeggen dit ziet er toch wel retestrak en erg gedetailleerd uit en liep overigens prima zonder enige problemen, met alle settings op max.

Wellicht dat dit niet zo een zware game is voor de Laptop aangezien het onderstaande filmpje toch wel wat anders laat zien met Crysis.

http://www.youtube.com/watch?v=CoLw-DkEqnQ
Zonder 130watt en TS? Dat vind ik wel vreemd... wat was je resolutie? Full HD neem ik aan (1920x1080)

Ik durf het bijna niet te vragen :X , maar heeft iemand hier ervaring met usb TV ontvangers? Ik wil namelijk digitale tv ontvangen op mijn laptop. Niet de free-to-air , maar echt alle digitale zenders. Iemand ervaringen? Google bied niet veel... :/

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb intussen de IDT-Audio (configuratiescherm) gevonden en gebruikt om de instellingen aan te passen. Het klinkt nu veel beter :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Fasterinside schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:50:
[...]

Zonder 130watt en TS? Dat vind ik wel vreemd... wat was je resolutie? Full HD neem ik aan (1920x1080)
Zonder 130watt en TS, uiteraard Full HD 8)
Heb het alleen niet zo heel erg lang gespeeld, ca. 30 min. overigens gaf mn Windows log event ook niet eens zoveel problemen aan, er zat een enkele tussen, dus er was wel sprake van Throttle alleen viel dit (mij) niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
noteboeki schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:10:
[...]

Zonder 130watt en TS, uiteraard Full HD 8)
Heb het alleen niet zo heel erg lang gespeeld, ca. 30 min. overigens gaf mn Windows log event ook niet eens zoveel problemen aan, er zat een enkele tussen, dus er was wel sprake van Throttle alleen viel dit (mij) niet op...
OKe, dan ben jij een van de weinige gelukkigen denk ik :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
M.v.Veelen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:10:
Heb intussen de IDT-Audio (configuratiescherm) gevonden en gebruikt om de instellingen aan te passen. Het klinkt nu veel beter :)
Ik had alleen begrepen dat er ook een soort van subwooferttje in zou zitten, hier krijg ik alleen geen geluid uit, jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een tip voor 90watt owners, misschien kan je de CPU en/of GPU licht underclocken / undervolten zodat hij onder de 90w blijft
natuurlijk zijn je prestaties dan minder, maar het is in idergeval beter dan een zwaar terugklokkende gpu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth, zou jij voor mij een foto kunnen maken van de 90watt kabel die je bij je S-XPS 16 hebt gekregen.

Ik bedoel hiermee het stuk dat verbonden is met het stopkontakt, en dan het gedeelte wat in de adapter gaat. (wat in je unboxingfoto's nog in het plastic zit). Ik heb namelijk mijn 130watt adapter gevonden, alleen ik betwijfel of die kabel gaat passen.

Thnx!

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 15:14
ik wil terugnemen wat ik gezegd heb over de bios update. Het is nogsteeds even erg dat gethrottle (1640) :(

En vervelend is dat als ik mijn externe harde schijf aangesloten heb hij nu niet meer de bios in kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

De kabel van de 90 watt adapter is onder een 180 graden hoek gedraaid. De kabel van de 130 watt adapter is gewoon recht. De 90watt kabel gaat denk ik niet passen in je 130w adapter.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Fasterinside schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:18:
[...]

OKe, dan ben jij een van de weinige gelukkigen denk ik :)
Ik maak me geen illussies dat de mijne er geen last van heeft, sterker nog ik denk de xps16 die helemaal niet Throttlet nog moet worden uitgevonden ;)
Merkte er alleen (gelukkig) bij het spellen vooralsnog niets van, enige wat je merkt is dat de fan constant aan het blazen is en dat hij een flink stuk warmer wordt dan bij normaal gebruik.
En het opladen van de batterij is nul komma nul tijdens spellen...

Zal eerdaags nog eens even tekeer gaan met COD en dan eens wat langer.

Heb overigens geen ervaring met de WLED van de xps16, maar over de RGBled niets dan lof, het duurt ff voordat je hem goed ingeregeld hebt, maar dan zet hij ook wel een verdomd mooi plaatje neer _/-\o_
Hierbij heeft de mijne wel een probleem en moet nog worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:27:
De kabel van de 90 watt adapter is onder een 180 graden hoek gedraaid. De kabel van de 130 watt adapter is gewoon recht. De 90watt kabel gaat denk ik niet passen in je 130w adapter.
Shit, ik dacht dat je vertelde dat dit wel zou passen.

Iemand nog een PA-13 netsnoer over voor een prijsje? Of een van een andere adapter? Ze zijn vrij universeel...

Edit; inmiddels maar op internet een kabeltje gekocht. Morgen in huis, gelijk even proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Fasterinside op 22-01-2010 19:59 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:28:
[...]

Shit, ik dacht dat je vertelde dat dit wel zou passen.

Iemand nog een PA-13 netsnoer over voor een prijsje? Of een van een andere adapter? Ze zijn vrij universeel...

Edit; inmiddels maar op internet een kabeltje gekocht. Morgen in huis, gelijk even proberen.
... het is in principe ook dezelfde stekker, alleen is de stekker van de 90W 'om een hoekje', en volgens mij gaat dat niet passen helaas. Andersom wil wel; de 130W stekker kan wel in de 90W :)

EDIT: Even een vraagje aan alle XP1645 owners: Als je hard op de F toets drukt, deukt jullie toetsenbord ook in?

[ Voor 7% gewijzigd door Scyth op 22-01-2010 21:49 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Scyth schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:40:
[...]

EDIT: Even een vraagje aan alle XP1645 owners: Als je hard op de F toets drukt, deukt jullie toetsenbord ook in?
Ja een beetje, maar het viel me pas op nadat jij hierom gevraagd had.. Ik heb wel eens veel ergere toetsenborden meegemaakt.
Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.