Exact. De nieuwe BIOS moet de volgende problemen tackelen:Zinu schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:24:
Dus als een nieuwe BIOS dat verhelpt is ThrottleStop ook niet meer nodig?
• De BIOS moet detecteren of er een 130W of een 90W adapter aan zit, en de throttling daar aan aanpassen.
• De BIOS moet 'overschakelen' naar de 'normale' modus als de adapter ineens ontkoppeld wordt. De batterij kan namelijk géen 130W leveren indien de computer niet gethrotteld is.
Of het eerste probleem mogelijk is, weet ik niet. Indien dit niet softwarematig gedetecteerd kan worden, dan zal deze BIOS update uitblijven. Dell riskeert namelijk een hoop kapotte 90W voedingen als ze de throttling omhoog gooien zonder een 130W adapter te leveren. Exploderende voedingen is nog altijd slechtere reclame dan 'onderpresterende' machines.
In dat geval blijven we altijd aan een programma zoals ThrottleStop zitten, en moeten we op de BIOS vertrouwen als we ineens de adapter eruit trekken.
Dat heb ik niet volledig meegekregen, omdat ik precies die dagen ergens anders was. Toen ik afgelopen zaterdagochtend keek was de machine in productie, en toen ik maandag keek, was de machine "verzonden".Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:22:
Ik kreeg net een email van Dell, dat mijn laptop vrijdag 22-01 in productie gaat. Hoelang duurde het productieproces bij jullie?
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0