Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
Als je met FN-cursor up/down de helderheid regelt, hebben jullie dan nog dat je in beeld krijgt te zien hoe de helderheid is ingesteld ? Na de clean install zie ik dat niet meer namelijk....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 16:47
installeer dell quickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Wat zijn daar de voordelen (behalve dan de zichtbare instelling van de helderheid) en/of nadelen van ?

Nevermind. Heb het geinstalleerd en werkt prima :)

[ Voor 22% gewijzigd door M.v.Veelen op 23-01-2010 22:56 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Wat ook grappig is; als je de helderheid in éen keer naar beneden gooit, wordt het beeld rood. Even wachten en de laptop corrigeert zelf het kleurprofiel ;)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:08:
Wat ook grappig is; als je de helderheid in éen keer naar beneden gooit, wordt het beeld rood. Even wachten en de laptop corrigeert zelf het kleurprofiel ;)
In 1 keer ? Hoe dan ? Ik heb dit nog niet gezien bij mij eigenlijk.

En, je had het over een ICM die je erop had gezet. Dit is een soort uitgebalanceerde scherminstelling ofzo? Hoe doe je dat en welke heb je gebruikt ? Je bedoelt een ICC-profiel ? Ik heb die uit dit topic gedownload en erop gezet maar zie geen enkel verschil ??

[ Voor 28% gewijzigd door M.v.Veelen op 24-01-2010 20:56 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 11:21
Scyth, hoe bevalt de 130watt adapter? Geen rare re-boots, hoge temperaturen o.i.d?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:58:
Scyth, hoe bevalt de 130watt adapter? Geen rare re-boots, hoge temperaturen o.i.d?
Ik heb de 90W adapter er dit weekend aan gehad, en bij Modern Warfare op hoogste reso heeft hij maar 1 keer gethrotteld volgens de Windows Eventviewer. De 130W adapter zit er gewoon thuis aan, maar heb nog geen ThrottleStop geinstalleerd. Bij Crysis throtteld hij wel wat meer, maar de laptop is ook niet opgewassen tegen al het grafisch geweld in dit spel volgens mij. Vloeiend speelt het niet helemaal, maar ik heb dan ook wel wat meer events in de viewer staan. Is Crysis bij jullie wel speelbaar op de hoogste reso's en met alle opties op de hoogste stand?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:14:
[...]

Ik heb de 90W adapter er dit weekend aan gehad, en bij Modern Warfare op hoogste reso heeft hij maar 1 keer gethrotteld volgens de Windows Eventviewer. De 130W adapter zit er gewoon thuis aan, maar heb nog geen ThrottleStop geinstalleerd. Bij Crysis throtteld hij wel wat meer, maar de laptop is ook niet opgewassen tegen al het grafisch geweld in dit spel volgens mij. Vloeiend speelt het niet helemaal, maar ik heb dan ook wel wat meer events in de viewer staan. Is Crysis bij jullie wel speelbaar op de hoogste reso's en met alle opties op de hoogste stand?
Hmmm dus je hebt MW op hoogste settings, met 90 watt zonder throttlestop vloeiend speelbaar?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:12:
[...]

Hmmm dus je hebt MW op hoogste settings, met 90 watt zonder throttlestop vloeiend speelbaar?
Indeed. Nou wil ik niet zeggen 60fps ofzo, maar wel goed speelbaar; behalve als er veel stof of rook in de scene voorkomt. Ik zie ook bijna geen enkele vermelding van firmware limitaties in de eventviewer. Ik zal 's een FPScount posten vanavond. Eerst even wat dingen doen voor school :)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-07 08:14
er is ook een nieuwe bios-update van de xps 1640, die van 15 januari 2010

Verbetering: de brightness functie is verbeterd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 21:10
HBSVDK schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:43:
er is ook een nieuwe bios-update van de xps 1640, die van 15 januari 2010

Verbetering: de brightness functie is verbeterd ??
Mijn biosupdate via de windows applicatie ging fout. Mijn hele moederbord is vervangen onder garantie. Ik update hem iig niet meer met de A12 bios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:15:
[...]

Indeed. Nou wil ik niet zeggen 60fps ofzo, maar wel goed speelbaar; behalve als er veel stof of rook in de scene voorkomt. Ik zie ook bijna geen enkele vermelding van firmware limitaties in de eventviewer. Ik zal 's een FPScount posten vanavond. Eerst even wat dingen doen voor school :)
Dat is niet slecht!. Met welke biosversie kreeg jij jouw laptop?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Hier zoals reeds gemeld MW2 ook prima te spelen en heb ook geprobeert om de fps te zien, alleen heeft dit spel helaas geen consolefunctie.
Onderstaande berichten kwam ik tegen over de max fps, blijkbaar moet je vsync uitzetten om een hogere/betere framerate te krijgen In games, kan alleen deze optie nergen vinden in CCC…
Wellicht jullie wel?

yeah i did.. i think its something to do with driver problems.. the max fps i get is 60 in any game/ all the games... anybody can tell me their max fps of the games they play? mine are as follows (all in max settings without anti aliasing)

Burnout paradise (1920x1080) : 60 fps
Assassins creed (1920x1080) : 30 fps
NFS undercover (1920x1080) : 60 fps
NFS MW (1280x1024) : 60 fps "Only"!! this game is ages old and i think it should score above 100 fps for the hardware i have.. same goes for NFS CARBON:
NFS CARBON (1280x1024) : 60 fps
Prince of persia warrior within : 60 fps
GTA 4 : 30 fps....
COD MW2 : 40 fps before, now hardly 20 fps
far cry 2: 35 fps
crysis warhead: 15-25 fps...

and many more games...

see?? the max fps i get is 60 fps in any game be it old or new.. i dono why i'm not getting over 60 fps.. has the graphics card max limit been set to 60 fps or something like that?? anybody else can post their games and corresponding fps scores??

This is an easy one, disable Vsync in the ATI control panel.

vsync (Vertical synchronization) function results in synchronization of frame changes (farme rate) according to the display device for optimization of the image to be displayed.

so basically Vsync matches your monitors refresh rate to that of 3-d application. 60 hz is the refresh rate for the lcd of sxps 1645.

this prevents tearing of images on your screen while gaming

You should download Rivatuner, and then run D3DOverrider. It will enable triple buffering in all games, which stops the FPS being halved.

http://downloads.guru3d.c...28fb556c354432a3976bff55a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Zojuist ook bezweken voor een xps 16.

Ik verwacht hem van de week te ontvangen van dell. Heb heb eigenlijk standaard gehouden op de processor na. Ik heb de standaard i5 2.40 vervangen voor een i5 2.56.

Geen Blue-ray speler etc en een standaard LED 720p scherm. En een witte acherkant.

Ik zal van de week mijn bevindingen posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Wh00ps ik zie nu dat ik een 130 watt voeding bij had moeten kopen. iemand een tip welk model voeding ik nodig heb? dan bestel ik die er ook nog gelijk bij :) alvast dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Anoniem: 57942 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:34:
Wh00ps ik zie nu dat ik een 130 watt voeding bij had moeten kopen. iemand een tip welk model voeding ik nodig heb? dan bestel ik die er ook nog gelijk bij :) alvast dan!
Als je het draadje even doorleest, en dan met name de laatste pagina's, dan krijg je antwoord op je vragen.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Koop niet via Dell. Veul ste duur ! :|

Ik heb hem via een 'turkse meneer' gekocht. Lekker simpel en snel via Ideal en direct de volgende dag binnen. Standaard zit er geen voedingskabel bij. Hij heeft ze wel, dus even een mailtje zijn kant op en hij zorgt dat je die ook krijgt.
Fasterinside schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:19:
[...]

Voor de geinteresseerden :

Een orginele 130watt adapter voor 27euro, incl. verzending: Hier.

Er zit geen netsnoer bij, maar ik neem aan dat je gewoon die van de 90watt kan gebruiken? Ik ben wel van plan om deze te kopen, voor die 27euro ga ik niet zeuren en uren aan de telefoon hangen bij Dell om er eentje te krijgen. Hoe denken jullie hierover? :)

[ Voor 35% gewijzigd door Fasterinside op 25-01-2010 15:09 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-06 21:38
Bovendien vraag ik mij af of jij met je i5 processor ook een grotere adapter nodig hebt. Als ik hier de verhalen hoor van mensen met een i7 en dat het throttlen nog wel mee valt, dan moet het bij jou zeker meevallen gezien het lagere stroomverbruik van die processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Een Quote vanaf het NBR forum...;

The XPS16 doesn’t throttle when the screen brightness is at the lowest setting (at least not as bad anyway) there is a 9W difference between min and max brightness on the RGBLED.

Try the test again with your brightness at 100%, or better yet, play Crysis with your brightness at 100% and throttlestop running a log file. You will have problems then.

Dat is denk ik het verschil tussen mensen die Throttling hevig ondervinden of een beetje. Het feit is, die 90watt is niet voldoende om echt maximaal van het systeem te profiteren, wat toch jammer is omdat je niet een simpele budget Acer hebt, maar een High end multimedia systeem :) !

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb de brightness nooit op 100% staan 'savonds omdat 't gewoon zeer doet aan je ogen hoe helder die RGBLeds zijn dan. Misschien dat ik daarom redelijk kan spelen op m'n witte schootslaaf :P

Over het installeren van ThrottleStop ben ik nog wat huiverig nu ik 'm heb; aangezien stroomuitval dan funest is voor je batterij. Misschien dat ik de batterij er dan misschien beter uit kan halen, maar ik heb nog geen reports gelezen over de effecten hiervan. Volgens mij heb ik die nieuwe biosversie, A01 ofzo? 1A0 ofzo? Kan dat? Ik heb geen zin om te rebooten ;)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:41:
Ik heb de brightness nooit op 100% staan 'savonds omdat 't gewoon zeer doet aan je ogen hoe helder die RGBLeds zijn dan. Misschien dat ik daarom redelijk kan spelen op m'n witte schootslaaf :P

Over het installeren van ThrottleStop ben ik nog wat huiverig nu ik 'm heb; aangezien stroomuitval dan funest is voor je batterij. Misschien dat ik de batterij er dan misschien beter uit kan halen, maar ik heb nog geen reports gelezen over de effecten hiervan. Volgens mij heb ik die nieuwe biosversie, A01 ofzo? 1A0 ofzo? Kan dat? Ik heb geen zin om te rebooten ;)
Luie..... :D

Welke prestatie-index heeft die van jou ? 6.7 ?
Het gekke was dat ik 6.6 had en toen die van m'n vriendin opnieuw ging installeren. Deze gaf 6.7.....vervolgens bij mezelf nog een keer gedraaid en nu ook 6.7.
Bottleneck is de grafische kaart. Of tenminste.....bottleneck.....op een schaal tot 7.9 vind ik het niet verkeerd :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 14:33
DiMacho schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:50:
[...]

Mijn biosupdate via de windows applicatie ging fout. Mijn hele moederbord is vervangen onder garantie. Ik update hem iig niet meer met de A12 bios!
Vreemd. Bij mij ging het gewoon goed. (geupdated met win7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:41:

Hehehe die is goed. :D .

Maar, dan heb jij biosversie A01. Just curious :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabant
  • Laatst online: 07-02-2023
Zojuist ook een Studio XPS 16 : Intel Core i7 Processor 720QM(1.60GHz,6MB cache)
16in RGBLED Black ,500GB Free Fall Sensor (7200RPM),Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n 3X3,
€1.180,00 totaal.
Lijkt me geen verkeerd systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
dbzokphp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:44:
[...]

Vreemd. Bij mij ging het gewoon goed. (geupdated met win7)
Ik zal wel pech hebben gehad! Vorige update ging prima! Hij bleef hangen op het schrijven van de bios. De service was wel top. De volgende dag had ik al een nieuw moederbord, was er binnen 45 minuten ingezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Aangezien mijn Delletje binnen 48uur bezorgt word, heb ik even een vraag.

Ik wil mijn software refunden, en wil daarvoor Emailen naar Dell. Maar welk emailadres heb ik daarvoor nodig? :)

En kom nu niet aanzetten met de link naar het forum, want daar is geen email-adres te vinden... 8)7

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
danke sie sehr :) !

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik vind het toch niet helemaal fraai om een refund te vragen voor een besturingssysteem wat ik wel gebruik. Ik ben niet roomser dan de Paus, maar een legaal besturingssysteem vind ik wel zo netjes, toch ?

Snap trouwens niet goed hoe dit nu zit, want bij het installeren vanaf de meegeleverde DVD was W7 meteen geactiveerd. Dit heeft iets te maken met het BIOS heb ik begrepen. Of is dat juist waar jullie misgebruik van maken ? Het wordt dan wel erg makkelijk gemaakt om er...sja...gebruik van te maken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

serieus, als ik €112 terugkrijg, en ik nog €30 moet betalen vvoor een "gratis upgrade" dan weiger ik gewoon die zooi

voor dat geld heb je 2 OEM licenses, paar tientjes erbij en je hebt er 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Juist, de geruchten gaan dat je ongeveer 15% van je aankoopbedrag terugkrijgt, dus zeker voor jou interessant M.v.Veelen. Ook voor mij, dat zal toch 210euro zijn :9~

EDIT:

Dat zou voor M.v.Veelen ruim 300euro zijn... ben je dan nog een brave burger? O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Fasterinside op 25-01-2010 19:17 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meestal tussen de 11% en 13%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ehm.......wordt vervolgd :9

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Same with me. Morgen of woensdag komt ie _/-\o_ . Dan gelijk email sturen !.

@Darkstone,

ik zag dat jij nogal actief bent in dat topic. Nu heb ik ook de volgende software die ik graag wil refunden:

- 2 jaar McAfee
- 15 maanden Symantec Norton Internet Security Suite 2008.

Zou je hiervoor goed geld krijgen, of ik het dubbeltjeswerk?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er word niet aangegeven hoeveel je voor elk onderdeel krijgt, ik had gewoon alles software geweigerd...

mcafee is troep, en norton.. tsja, dat heeft jarenlang mijn ouders zijn PC vertraagd :r
nee, als je ze niet gaat gebruiken moet je ze gewoon weigeren, trials zijn ook wel op internet te vinden.. sowiezo werkt de trial niet meer na een reinstal. (ik kreeg in idergeval geen key 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ik heb ook geen trails, ik heb een 2jaar licentie van McAfee en Norton 15maanden key.... But anyway, we will see. Is toch wel lekker om dat geld terug te krijgen :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik neem aan dat men contact met je opneemt. In dat geval kun je dus aangeven dat je alle software weigert en een refund voor alles wilt. De (bank)gegevens en dergelijke zouden bekend moeten zijn, dat kunnen ze natrekken adhv. de gegevens die je hebt ingevuld bij het formulier.

Jongens, wat een verademing deze laptop zeg. Wat een snelheid met alles.....zelfs Photoshop (64bit) start binnen zo'n 5 sec. op en de bewerkingen gaan veeeeel sneller dan met m'n oude vertrouwde Vaio :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fasterinside schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:23:
Ik heb ook geen trails, ik heb een 2jaar licentie van McAfee en Norton 15maanden key.... But anyway, we will see. Is toch wel lekker om dat geld terug te krijgen :)
echt waar? mijn 15 maanden mcafee key was namelijk nergens te vinden...

aangezien ik duidelijk had aangegeven dat ik niet gebeld wilde worden (slechthorend..) is er geen contakt met mij opgenomen, ik kreeg enken de bekende "thank you for contacting support, please take 5-7 buisness days for you money to arrive" mail, 2 dagen later was het al gebeurd

ik heb trouwens de studio 1555, de xps is me iets te overkill qua graka..

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-01-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:54:
[...]

echt waar? mijn 15 maanden mcafee key was namelijk nergens te vinden...
Dan zal ik ook wel een trail hebben... :z

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285276

Brabant schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:09:
Zojuist ook een Studio XPS 16 : Intel Core i7 Processor 720QM(1.60GHz,6MB cache)
16in RGBLED Black ,500GB Free Fall Sensor (7200RPM),Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n 3X3,
€1.180,00 totaal.
Lijkt me geen verkeerd systeem
Hoe heb je dat geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
je leest zijn vraag niet goed ???
Hij bedoel hoe is die aan zo goedkoop prijs kunnen krijgen met 16" RGB-led

weet iemand of die mini subwoofer wel dergelijk werkt ???

[ Voor 17% gewijzigd door superchanbe op 26-01-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:43:
Welke prestatie-index heeft die van jou ? 6.7 ?
Die van mij heeft op dit moment een 5.9, maar dat komt door de hardeschijf. Op zich een beetje rare prestatieindex aangezien de HD niets te doen heeft tijdens het spelen van spellen. Zodra ik last krijg van de ietwat trage HD dan komt er een postville in of beter.

De scores volgens windows:

7,0 cpu
7,4 ram
6,7 gfx
6,7 gaming gfx
5,9 de HD dus

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Vastgestelde afleveringsdatum: 26/01/2010 (Bijgewerkt) :D
27/01/2010 (Origineel)

Today, is the day of days... _/-\o_

Laat maar komen :)

EDIT:

En een vraag. Ik heb deze laptop via het bedrijf besteld. Nu wil ik de software refunden. Is er enige mogelijkheid dat het bedrijf hier een factuur o.i.d. krijgt? Ik vul wel gewoon mijn eigen bankgegevens e.d. in.

[ Voor 36% gewijzigd door Fasterinside op 26-01-2010 08:40 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 03:45:
[...]

Die van mij heeft op dit moment een 5.9, maar dat komt door de hardeschijf. Op zich een beetje rare prestatieindex aangezien de HD niets te doen heeft tijdens het spelen van spellen. Zodra ik last krijg van de ietwat trage HD dan komt er een postville in of beter.

De scores volgens windows:

7,0 cpu
7,4 ram
6,7 gfx
6,7 gaming gfx
5,9 de HD dus
Hetzelfde hier bij mij, alleen is de HDD (SSD) een 7,2 atm. Misschien dat hier nog meer uit valt te halen als TRIM wordt ondersteund met een nieuwe firmware.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Gearriveerd!

Wat een schoonheid. ! Speachless...

Wat mij wel opviel, in de behuizing langs het muispad lijken deukjes te zitten. ?! Iemand ook opgevallen?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fasterinside schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:37:
EDIT:

En een vraag. Ik heb deze laptop via het bedrijf besteld. Nu wil ik de software refunden. Is er enige mogelijkheid dat het bedrijf hier een factuur o.i.d. krijgt? Ik vul wel gewoon mijn eigen bankgegevens e.d. in.
ze laten het ontbrekende bedrag gewoon stroneren (ofzo... terugvorderen in het nederlands)
daar krijg je een rekening van dell van ja, word op je factuuradres (neem ik aan) afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Laatst online: 15-10-2024
Fasterinside schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:49:
Gearriveerd!

Wat mij wel opviel, in de behuizing langs het muispad lijken deukjes te zitten. ?! Iemand ook opgevallen?
Yep als ik er zijwaarst (en naar licht) kijk viel me dat ook op inderdaad...moet wel goed kijken, normaal valt dit eigenlijk niet op. (bij mij althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:49:
Gearriveerd!

Hier geen deukjes trouwens. Waar moet ik precies kijken? Links of rechts van de muispad?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
noteboeki schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:10:
[...]

Yep als ik er zijwaarst (en naar licht) kijk viel me dat ook op inderdaad...moet wel goed kijken, normaal valt dit eigenlijk niet op. (bij mij althans)
Bij mij ook niet, een collega zag het. Volgens mij is dit de lak, want als je er met je vingers overheen gaat voel je er niets van.

Hij is wel een vingerafdrukmagneet ! Gelukkig heb ik een Crumpler Slip thuis liggen :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:13:
[...]

Hier geen deukjes trouwens. Waar moet ik precies kijken? Links of rechts van de muispad?
Je moet echt schuin in het licht kijken, dan zie je het pas. Je moet verrektes goed kijken. Bij mij zit het alleen rechts...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Het scherm wordt ook snel statisch trouwens, tenminste bij mij. Ik zie soms dingen gewoon floep, aan m'n scherm kleven.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, hahaha, zag idd ook een flinterdunne haar tegen m'n scherm aanvliegen. Even blazen en klaar :)

Hoe lang duurt het by-the-way voordat je een reactie krijgt als je dat refund verhaal hebt opgestart ? Heb gisteravpnd het formulier ingevuld, maar nog geen mail ofzo.

Ben ook zeer te spreken over de WiFi kaart, snelheid op het interne netwerkje is aanzienlijk verbetert en het benaderen van de netwerkschijf (waar ik alle meuk op knal) gaat ook vele malen sneller dan voorheen.

Oh, en die deukjes.....heeeeel vaag wat kleine glooiingen (hoe schrijf je dat...?) als je er langs kijkt. Maar dat kan bijna ook niet anders. En vind het geen enkel probleem :)

[ Voor 15% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-01-2010 12:16 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M.v.Veelen schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:15:
Ja, hahaha, zag idd ook een flinterdunne haar tegen m'n scherm aanvliegen. Even blazen en klaar :)

Hoe lang duurt het by-the-way voordat je een reactie krijgt als je dat refund verhaal hebt opgestart ? Heb gisteravpnd het formulier ingevuld, maar nog geen mail ofzo.
dat verschilt, de mijne was na 2 dagen beantwoord, maar toen ik later de support nog een keer nodig had duurde het een week 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:15:
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat 't door de warme lucht komt die tegen de linkeronderkant van het scherm staat aan te blazen. Langzamerhand door wrijving van luchtdeeltjes tegen het plastic aan of iets dergelijks.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309438

Het vreemde bij mij is; Ik heb drie laptops tegelijkertijd besteld. Een Inspiron 1110 (Mini), een XPS 1645 en een Studio 1747. Deze laatste zou het langst duren qua levertijd aangezien deze erg in trek bleek te zijn en moeilijk te leveren. De studio zou rond 11 maart geleverd worden en de andere 2 op (of voor) 18 februari. Nu is het geval dat de de studio 1747 als eerste van de drie op "in productie" stond en vandaag kreeg ik een e-mail dat de Studio 1747 in aantocht is...!

De XPS en de Mini staan nog steeds (sinds 15 januari) op "werk in uitvoering"! Zal dat een voorbode zijn (wat betreft de XPS dan)...? Zullen ze de XPS "on hold" houden omdat er een oplossing in aantocht is...!?

Ik vind het gewoon vreemd dat de XPS op, of voor 18 februari geleverd moet worden, maar sinds 15 januari (datum van bestelling) alleen maar op "werk in uitvoering" staat en nog steeds niet in de fase van "In productie" bevind.

Ik heb het idee dat ze op iets (een oplossing) zitten te wachten...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Fasterinside schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:27:
Een Quote vanaf het NBR forum...;

The XPS16 doesn’t throttle when the screen brightness is at the lowest setting (at least not as bad anyway) there is a 9W difference between min and max brightness on the RGBLED.

Try the test again with your brightness at 100%, or better yet, play Crysis with your brightness at 100% and throttlestop running a log file. You will have problems then.

Dat is denk ik het verschil tussen mensen die Throttling hevig ondervinden of een beetje. Het feit is, die 90watt is niet voldoende om echt maximaal van het systeem te profiteren, wat toch jammer is omdat je niet een simpele budget Acer hebt, maar een High end multimedia systeem :) !
Hmm, zou je er dan nog minder last van hebben als je er een externe monitor aan hebt hangen? Kan een van de bezitters wellicht een klein testje doen?

Ik ben zeer gecharmeerd van de xps16 specs, maar die performance houdt me aan het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik denk niet dat ze de XPs on hold houden omdat er een oplossing in aantocht is, aangezien de Studio 17 hetzelfde probleem lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik snap echt niet dat mensen nog twijfelen ivm. de performance. Het is al dikwijls aangekaart dat als je op volle belasting werkt, dat je dan ermee te maken kunt krijgen maar dat dit icm. een 130W adapter en throttlestop (straks met een nieuw BIOS) opgelost is. En hoe vaak draai je op volle belasting ?
Als je 'm puur voor het zware gamen gebruikt, schaf dan voor een paar tientjes die adapter aan en installeer throttlestop. Klaar is Kees.

Verder is de machine super, en nee ik heb geen aandelen Dell :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Anoniem: 309438 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:30:
Het vreemde bij mij is; Ik heb drie laptops tegelijkertijd besteld. Een Inspiron 1110 (Mini), een XPS 1645 en een Studio 1747. Deze laatste zou het langst duren qua levertijd aangezien deze erg in trek bleek te zijn en moeilijk te leveren. De studio zou rond 11 maart geleverd worden en de andere 2 op (of voor) 18 februari. Nu is het geval dat de de studio 1747 als eerste van de drie op "in productie" stond en vandaag kreeg ik een e-mail dat de Studio 1747 in aantocht is...!

De XPS en de Mini staan nog steeds (sinds 15 januari) op "werk in uitvoering"! Zal dat een voorbode zijn (wat betreft de XPS dan)...? Zullen ze de XPS "on hold" houden omdat er een oplossing in aantocht is...!?

Ik vind het gewoon vreemd dat de XPS op, of voor 18 februari geleverd moet worden, maar sinds 15 januari (datum van bestelling) alleen maar op "werk in uitvoering" staat en nog steeds niet in de fase van "In productie" bevind.

Ik heb het idee dat ze op iets (een oplossing) zitten te wachten...!
Dit is niet het geval. Bij mij duurde het ook een eeuwigheid voordat hij van de status 'werk in uitvoering ging (van 6 januari tot afgelopen donderdag). Daarna was het 1 dag productie en vrijdag al op 'verzonden'. Vandaag binnen gekregen. En dat terwijl de EDD op 9 februari stond. :)
Jheroun schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:40:
[...]
Ik ben zeer gecharmeerd van de xps16 specs, maar die performance houdt me aan het twijfelen.
De performance is verbazinwekkend! Voor mij althans. Dat throttling moet je niet TE serieus nemen.

Heb je een excel bestandje, msn, skype, aantal paginas IE, en 2 wordbestandjes? Eitje. Dat draait 'ie soepel. Ga jij gamen op hoge settings, kom je tekort aan die 90watt en heb je een 130watt (a 30euro) en het programmatje ThrottleStop nodig, en voila! :)

Sommige mensen kraken heel de laptop af. Maar je vind nergens anders zo'n laptop als de SXPS-16. Waar hebben ze zo'n super scherm? Waar is ie zo mooi qua uiterlijk? Waar zie jij zulk snel Ramgeheugen? Waar issie zo degelijk gebouwd? Waar is ie zo stil en gaat de accu goed mee?

Juist, dit vind je alleen maar op de SXPS-16. :> (en nee, ook ik heb geen aandelen in Dell :O ...)

Dus gewoon bestellen die hap, je krijgt geen spijt. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Fasterinside op 26-01-2010 14:50 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 18:18

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat zal ik ook al de hele tijd :P Ik heb de 1645 al sinds 30 november, en ondanks alle slechte verhalen ben ik zeker niet ontevreden met mijn aankoop. Ik kan er heerlijk op werken, van throttling heb ik amper last (al zegt mijn log iets anders, maarja, het gaat om de gebruikervaring he!), het design is schitterend en wat ik er ook tegenaangooi, hij blijft vrolijk verderpruttelen :D .

Wat jij trouwens zegt over stil raad ik jou aan eens flink te gaan belasten (gamen oid). Ik denk dat je dan wel op je mening terugkomt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Zinu op 26-01-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabant
Labtop samengesteld met 6 % epp korting en 5% kortingsbon!!
Wachten is nu tot eind Februarie, maar dan krijg ik ook een Top systeem!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Zinu schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:24:
Wat jij trouwens zegt over stil raad ik jou aan eens flink te gaan belasten (gamen oid). Ik denk dat je dan wel op je mening terugkomt ;)
Vergeleken met mijn oude Inspiron, dat is net een startende space-shuttle... :X

Weet iemand hoe ik kan zien of ik daadwerkelijk een BluRay brander heb? Bij mij staat er iig dit; BD-RE...
En ik weet even niet of dat nu een brander is of niet. Op de factuur staat Blu Ray RW.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fasterinside schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:57:

Weet iemand hoe ik kan zien of ik daadwerkelijk een BluRay brander heb? Bij mij staat er iig dit; BD-RE...
En ik weet even niet of dat nu een brander is of niet. Op de factuur staat Blu Ray RW.
Is er ook al iemand die achteraf een Blu-Ray speler/brander heeft ingebouwd, aangezien ze nu niet meer te configureren zijn bij DELL. Zo ja, welk merk/type en was het een beetje makkelijk te doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ik heb het nog niet gezien of gehoord. Ik denk ook niet dat het makkelijk is, omdat dit slot load drive's zijn. Ofwel, hij slikt de schijftjes in...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik zie het vooral niet zo zitten om dmv een hack de benodigde performance uit de machine te halen. Ik kan me ook voorstellen dat het interne ontwerp van het ding op de lange duur niet berekend is op de warmte door een hoger vermogen dat door de machine loopt. Dat het nu werkt wil niet zeggen dat het over 2 jaar nog werkt, en ik doe wel graag zo lang mogelijk met mijn spullen :-) Daarnaast is throttlestop ook niet foolproof. Als je een keer zit te kloten met een adaptertje dat er bij een stekkerblok bij moet en je zet die even uit trekt hij 130W van de batterij, en dat gaat kennelijk niet goed.

Voor performanceproblemen tijdens internetten en excellen ben ik zeker niet bang. Ik wil op het ding een beetje kunnen gamen maar hem ook serieus gaan gebruiken voor audio recording. En met simultaan 32+ sporen audio met daarin een bak realtime effecten (versterkersimulatoren, reverbs, compressors) trek je een hoop van een CPU, daarom wil ik ook liefst iets met een quadcore. In die situatie gebruik je de grafische kaart alleen voor 2D maar of hij wel of niet de CPU gaat throttelen als je die over alle cores zwaar belast weet ik niet.

Als Dell dit weet en ergens mee bezig is komt er wellicht een oplossing of betere versie ofzo, ik kijk de kat nog even uit de boom. Ik ben toch net verhuist en de vorige demo van m'n band is net af dus ik heb nog wel een paar maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Jheroun schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:26:
bladiebladiebla...

Als Dell dit weet en ergens mee bezig is komt er wellicht een oplossing of betere versie ofzo, ik kijk de kat nog even uit de boom. Ik ben toch net verhuist en de vorige demo van m'n band is net af dus ik heb nog wel een paar maanden ;)
Dell is hier al geruime tijd mee bezig, door middel van een Bios update. :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10
Fasterinside schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:17:
Ik heb het nog niet gezien of gehoord. Ik denk ook niet dat het makkelijk is, omdat dit slot load drive's zijn. Ofwel, hij slikt de schijftjes in...
Zijn de afmetingen van zo'n slot-load unit zoveel anders dan de normale uitvoering met tray? Ik heb eens gelezen dat er maar 3 standaardmaten zijn ofzo. Je zou je hier eens in kunnen verdiepen als je echt blueray intern wil..
Misschien kan iemand dit voor je opmeten, zodat je met die gegevens voor een alternatief kunt gaan winkelen.

Ben je waarschijnlijk nog een stuk goedkoper uit ook. :)

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor een uitvoering met tray:
1) het loopwerk met de servomotortjes kan in elk geval niet stuk gaan als het er niet in zit.
2) bij de tray-load kun je gemakkelijk bij de laser komen (zit in de tray) om deze van stof te ontdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
No way dat het mogelijk is. Je moet een slot load drive hebben. De behuizing laat geen andere optie toe.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285276

Brabant schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:39:
[...]

Labtop samengesteld met 6 % epp korting en 5% kortingsbon!!
Wachten is nu tot eind Februarie, maar dan krijg ik ook een Top systeem!!!
Gaaf! Ik wil d'r ook 1tje gaan komen allen vind ik 1300,- een beetje duur.
Ik moet ook nog sparen. Haha!
Heb je aan de telefoon bestelt? Wil namelijk ook wifi-n en korting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Iemand een scherm kalibrator ? Mijn rood is zo fel dat het neigt naar rose.

Und, ik krijg mijn toetsenbord niet fatsoenlijk ingesteld. Als ik een @ of ? wil doen, moet ik eerst de combinatie CTRL+Shift doen. Iemand de oplossing'? Mijn instellingen staan al op Americaans Internationaal.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342209

Is er misschien iemand die Inventor 2009 al geinstalleerd heeft op deze laptop, heb het zelf geprobeerd. 2009 kan ik gewoon opstarten maar na een paar minuten word mijn muis veel groter en gaat mijn scherm knipperen en krijg ik een foutmelding of en gaat mijn laptop opnieuw opstarten.

Ik heb windows 7 64bit waarop 2009 gewoon zou moeten werken.

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik het kan verhelpen, heb al wat zitten zoeken op het internet maar kon niks vinden. Voor de rest is het echt een super laptop en draait zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Jheroun schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:26:
Ik zie het vooral niet zo zitten om dmv een hack de benodigde performance uit de machine te halen.
En dat is ook helemaal niet gek als je een laptop van een dikke 1000 euro koopt. De genen die hem nu hebben, ik geloof echt dat het redelijk meevalt en dat jullie veel plezier ervan hebben. Maar wij, die hem eventueel willen kopen, en dit nu weten, schrikken er een beetje van. Dat is vrij logisch denk ik, het is een fors bedrag en dit soort berichten hoor je dan liever niet. Ik kijk ook liever even de kat uit de boom, voor mij is 1000 euro + een enorm bedrag.

Het is een mooi ding, maar alternatieven zijn er ook wel hoor. De Sony f11 heeft net zulk snel geheugen (gewoon ddr3 toch?) en het premium scherm is naar verluidt geweldig, zelfde cpu ook :) Let erop dat je de duurdere uitvoering neemt, die heeft het premium scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabant
Geen €1300 maar €1180, Daarvoor krijg je volgens mij een prima systeem.
En de hoge korting hierop loopt a.s woensdag af??

Studio XPS 16 : Intel Core i7 Processor 720QM(1.60GHz,6MB cache)
16in RGBLED Black Leather Edge to Edge Full HD1080p with TrueLife
4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
500GB Free Fall Sensor (7200RPM)
8X DVD+/-RW Drive including Roxio EasyCD software
XPS 90W AC Adapter
Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
1GB ATI Radeon HD 4670 graphics card
Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n 3X3) 1/2 MiniCard
Europe Dell Bluetooth 370 Card
Dutch Genuine Windows 7 Professional (64 BIT)
Dutch Antivirus McAfee 10.0 - 3 Yrs Subscription

Veel succes met je keuze.....................
Anoniem: 285276 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:42:
[...]

Gaaf! Ik wil d'r ook 1tje gaan komen allen vind ik 1300,- een beetje duur.
Ik moet ook nog sparen. Haha!
Heb je aan de telefoon bestelt? Wil namelijk ook wifi-n en korting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Zo, net een email naar Dell gestuurd mbt een software refund. Het zal me benieuwen wat ze gaan zeggen; hoewel er al een stuk meer tweakers dit succesvol hebben afgerond.

Iedereen met de nieuwe XPS'ses nogsteeds hartstikke blij met hun keuze tot dusver? Gisteren net Modern Warfare uitgespeeld, wat een meesterlijk spel was dat. For the time it lasted anyway. Ik speel anders nooit spellen, maar deze heeft mij blij verrast.

Laptop wordt trouwens wel ongelooflijk warm bij de polssteunen; ook tijdens gewoon browsen.

EDIT: By the way; leuke discussie gaande hier over de kleuren op het RGBLed scherm van de XPS16's: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=382939

EDIT2: Geinige app repository van Dell: http://ftp.dell.com/app/

[ Voor 17% gewijzigd door Scyth op 27-01-2010 00:04 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:08:
Zo, net een email naar Dell gestuurd mbt een software refund. Het zal me benieuwen wat ze gaan zeggen; hoewel er al een stuk meer tweakers dit succesvol hebben afgerond.

Iedereen met de nieuwe XPS'ses nogsteeds hartstikke blij met hun keuze tot dusver? Gisteren net Modern Warfare uitgespeeld, wat een meesterlijk spel was dat. For the time it lasted anyway. Ik speel anders nooit spellen, maar deze heeft mij blij verrast.

Laptop wordt trouwens wel ongelooflijk warm bij de polssteunen; ook tijdens gewoon browsen.

EDIT: By the way; leuke discussie gaande hier over de kleuren op het RGBLed scherm van de XPS16's: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=382939

EDIT2: Geinige app repository van Dell: http://ftp.dell.com/app/
Laat ff weten als je iets gehoord hebt van ze. Het is bij mij nog stil iig. ;)

Ik ben zelf nog zeer ingenomen met m'n systeempje. En, misschien nog wel belangrijker (?), mijn vriendin ook. Problemen die ze had met de performance van de Vaio en de snelheid van data overpompen, enz. zijn nu gelukkig verleden tijd.

De laptop wordt bij mij trouwens ook wel lekker warm, maar niet "ongelooflijk" warm. Meer aangenaam warm en dat is goed als je het mij vraagt.

Het gedoe rondom het scherm is wat mij betreft wat vaag. Heb de standaard instellingen en so far is dat prima. Geen roze vlakken of andere rare fratsen.

Oh, en die repository, je bedoelt een soort van open directory ? Als je een mapje omhoog gaat kom je nog meer meuk tegen. Alleen...wat moet je ermee, want 99% van de benamingen zegt me al niets...?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Jup, ik ben nog tevreden na een dag flink testen. :D

Alleen heb ik nog steeds een paar vraagjes;

- Als ik de toetsencombinatie FN+links/rechts gebruik, word het scherm niet lichter of donkerder. Er verschijnt wel dat icoontje en het schuifje verschuift wel naar links of rechts, maar er gebeurd niets. Is dit nouwelijks zichtbaar of is er iets mis?

- Mijn toetsenbord accepteerd in een nieuw veld niet meteen de symbolen die ik wil. Ik moet eerst de combinatie CTRL+SHIFT gebruiken.

- En hoe controleer ik nu of ik daadwerkelijk een BluRay brander heb zonder blu ray proberen te branden?Kan ik dat ergens opzoeken?

:)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Fasterinside schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:51:

- En hoe controleer ik nu of ik daadwerkelijk een BluRay brander heb zonder blu ray proberen te branden?Kan ik dat ergens opzoeken?

Apparaatbeheer? Even bij de eigenschappen kijken en het modelnr op internet invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:51:

- Als ik de toetsencombinatie FN+links/rechts gebruik, word het scherm niet lichter of donkerder. Er verschijnt wel dat icoontje en het schuifje verschuift wel naar links of rechts, maar er gebeurd niets. Is dit nouwelijks zichtbaar of is er iets mis?

- Mijn toetsenbord accepteerd in een nieuw veld niet meteen de symbolen die ik wil. Ik moet eerst de combinatie CTRL+SHIFT gebruiken.

Je bedoelt FN en dan pijltje omhoog / omlaag neem ik aan ? Dat werkt bij mij prima....als je wel het icoontje in beeld ziet (Dell quickset), dan zou je verwachten dat het wel moet werken. Nog es de Dell quickset installeren misschien ?

En over je toetsenbord : welke instellingen heb je nu ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
M.v.Veelen schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:01:
[...]

Je bedoelt FN en dan pijltje omhoog / omlaag neem ik aan ? Dat werkt bij mij prima....als je wel het icoontje in beeld ziet (Dell quickset), dan zou je verwachten dat het wel moet werken. Nog es de Dell quickset installeren misschien ?

En over je toetsenbord : welke instellingen heb je nu ?
Dat bedoelde ik ja ;). Ik krijg wel het icoontje van Dell Quickset, maar er gebeurd niets. Ik zal het eens opnieuw installeren vanavond.

Ik weet zo niet welk toetsenbordinstellingen ik nu heb, ik zit nu op het werk. Wel gewoon de Americaans Internationaal, wat gebruikelijk is.
DiMacho schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:57:
[...]

Apparaatbeheer? Even bij de eigenschappen kijken en het modelnr op internet invoeren...
Ik zal eens zoeken ! Thanx ! :)

EDIT: Jup, een brander :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fasterinside op 27-01-2010 09:17 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Als je de laptop opstart met de Fn toets ingedrukt kom je trouwens in de Dell Testsuite; vast wel een tweaker die dit interessant vindt. Mijn kleppie doorstaat ze allemaal glansrijk; ik heb alleen de extended test niet gedaan :)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
bear87 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:12:
[...]
De Sony f11 heeft net zulk snel geheugen (gewoon ddr3 toch?) en het premium scherm is naar verluidt geweldig, zelfde cpu ook :) Let erop dat je de duurdere uitvoering neemt, die heeft het premium scherm.
Daar had ik uberhaupt nog niet naar gekeken, alleen naar alienware (duurder) en xxodd (slechtere gpu). Die vaio ziet er inderdaad ook prima uit, dank voor de hint.

Het scherm van de Dell wordt wel als beter gezien maar het gaat mij om mobiliteit en performance, thuis ga ik er toch een externe monitor aan hangen.

Aangezien die vaio verder nagenoeg dezelfde specs heeft en op de prijs zit die de dell met de korting heeft zal er na het aflopen van die korting wel weer een nieuwe korting bij dell komen, anders prijzen ze zichzelf een beetje uit de markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:37:
Als je de laptop opstart met de Fn toets ingedrukt kom je trouwens in de Dell Testsuite; vast wel een tweaker die dit interessant vindt. Mijn kleppie doorstaat ze allemaal glansrijk; ik heb alleen de extended test niet gedaan :)
Ik zal het eens proberen, klinkt interessant :) !

Heb jij trouwens bij je software-refund-formulie als onderwerp 'Other' ingevuld of 'Retourzending' ?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had "other geloof ik, retourzendng is als je je hele pc wilt 'weigeren', ik neem aan dat je dat niet gaat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:38:
Heb jij trouwens bij je software-refund-formulie als onderwerp 'Other' ingevuld of 'Retourzending' ?
Ik had retourzending gedaan volgens mij want in principe is het een retour; al zei het om een klein gedeelte van de originele zending :)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
OKe, ja ik heb ook retourzending gedaan. We horen het vanzelf :) !

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ehm, ik heb overige gekozen....maar goed. Heb trouwens nog steeds niets gehoord van ze.......

Rebooten met FN ingedrukt start eigenlijk de BIST op, de Built In Self Test. Hierbij worden een aantal componenten gechecked, waaronder het geheugen.....

[ Voor 11% gewijzigd door M.v.Veelen op 27-01-2010 14:44 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Helaasch, een reinstall van de QuickSet wil niet helpen... Iemand ideeen?

Dit zijn mijn toetsenbordinstellingen;

Standaardinvoertaal: Nederlands
Toetsenbord: - VS (internationaal)
- Nederlands

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:44:

- Nederlands
Same here, alleen dan Nederlands bovenaan en VS (int) onderaan :D

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
En jij hebt nergens last van?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nee, ik heb geen problemen en heb alle symbolen op de juiste plek zitten ?!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fasterinside schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:44:

- Nederlands
Verwijder "Nederlands" onder je toetsenbord instellingen..., heb je toch niks aan...! En als het goed is ben je dan ook van je probleem af.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Dat is geen optie. Ik kan alleen US verwijderen...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fasterinside schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:13:
Dat is geen optie. Ik kan alleen US verwijderen...
Hoe bedoel je...?

In het Configuratiescherm, onder "Landinstellingen", tabblad "Talen" kan je gewoon onder toetsenbord, de Nederlandse versie verwijderen...!

En anders moet je eerst het US toetsenbord selecteren (zodat 'ie vet gedrukt staat) en dan kan je de Nederlandse verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Je hebt gelijk ! :) Ik moest wel de setting anders instellen van Nederlands - Nederlands naar Nederlands - VS (i).

Bedankt ! :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Is het misschien handig om in de nieuwe thread die er onherroepelijk aan komt, een knowledgebase op te zetten?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik ben voor :).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Geen idee wat het inhoud haha!.

Ook vanaf mijn kant is er ook een eerste indruk -verslag;

Bestelling

Na lang wachten werd het toch eens tijd om de StudioXPS16 aan te schaffen. Mijn oog viel kerst 2008 op de Studio 17, maar na de aankondiging van de S-XPS lijn, wist ik meteen dat dit hem ging worden. Op 6 januari was het dan eindelijk zover.
Omdat deze laptop een geweldig scherm heeft, was voor mij een BluRay speler een must, evenals de Wireless N kaart. Bijde waren ze niet via de site te bestellen, dat werd dus bellen. Super geholpen, zonder lange wachttijden. Na 3 offertes ( telkens was er iets anders geconfigureerd als dat ik wilde, oa. 9cells accu, Office 2007.). Na de toch wel goede prijs meteen accoord gegaan. Misschien iets te vroeg, ik had niet gezien dat er ipv een BD speler een brander geselecteerd was, met een meerprijs van 320(!) euro... afijn het zal wel....

Productie en ontvangst
De geplande leverdatum was op 6 januari 9 februari. Ruim een maand, wat ik niet gewend ben bij Dell. Tot 20 januari was er geen statusweiziging. Deze stond dus 2 weken op 'werk in uitvoering'. Vreemd, maar na een mailtje naar Dell (netjes binnen 1 dag beandwoord) werd duidelijk dat de BD brander niet op voorraad was, maar dat de laptop op vrijdag 22 januari in productie zou gaan.
Tot mijn verbazing was de status op 21 januari 'in productie', en 22 januari op 'verzonden' !. De geplande leverdatum werd 27 januari, dit is uiteindelijk 26 januari geworden.
UPS kwam aanlopen met een Dell doos, die naar mijn verwachting klein was. Vlug opengemaakt, en toen verbaasde ik me over hoe de laptop verpakt zat. Schitterend gewoon, in een zwarte luxe doos en goed beschermd. Om de laptop zat als extra bescherming ook nog een sleeve. Erg handig !

Eerste Indruk

WAUW... wat een apparaat. Direct het gevoel dat je iets waardevols en luxeues in handen hebt. Wederom, die sleeve is erg handig!. De behuizing, afweking en 'feel' is gewoon geweldig. Wat mij direct opviel, is dat het linkerscharnier wat verder van het zwarte plastic afstond. Er zit nu een kier in die groter is dan rechts, en ik zie een draad lopen. Een klein minpuntje, maar daar knap ik niet op af. Na 10minuten bewonderen toch maar aan gezet. Direct springt het verbluffende scherm in het oog (hoe kan het ook anders :/ ). Na wat gegevens ingevoerd te hebben, het usb-stickje erin om mijn vooraf gedownloade Full HD 1080p trailer van Hubble 3D af te spelen.
WAUW... wat een scherm, wat een kwalitijd. En het geluid is ook niet mis.... Wat een laptop.

Tot nu toe...

Tot nu toe valt de laptop goed in de smaak. Vantevoren wist ik over het Throttling probleem. Dit weerhield mij niet om de laptop aan te schaffen. Mede door de 130watt adapter een ThrottleStop. Dit heb je niet nodig, mits je gaat gamen. Dit doe ik niet veel, maar met vrienden komt het wel regelmatig voor. Throttlestop verhelpt het probleem goed, alleen is het nog niet stabiel. Soms heb je hickups en krakend geluid. Dell is working on it...
Wat mij wel zorgen maakt, is dat het systeem al 2 keer uitgevallen is tijdens het gamen zonder voeding. Geen idee waarom, maar hiervoor ga ik nog even bellen naar Dell als het vaker voorkomt. Dit is zeker niet wenselijk.

Pluspunten:

- Uiterlijk
- Formaat
- Accuduur
- Snelheid
- Geluid en Beeldkwalitijd
- Backlight & Toetsenbord

Minpunten:
- Throttling issue....
- Maar 2 (en een Esata) usb-poorten
- Uitvallen van systeem tijdens gamen zonder voeding

Specs:

- Intel Core i7 720QM
- 16" RGB-LED Full HD 1080P
- 1GB ATI HD4760
- 4096MB 1333Mhz
- 500GB 7200RPM
- BluRay Brander
- Wireless N card

Alle meningen, ervaringen en bevindingen zijn tot nu toe.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Tel nog eens....?

Links heb je 2 USB poorten en rechts....tadaaaaa.....nog eentje :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ja een Esata, klopt. :) Nou vooruit, 3 :)

Creating my own hero.

Pagina: 1 ... 26 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.