Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fasterinside schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:35:
Mijn oog viel kerst 2008 op de Studio 17, [...]
een jaar in bestelling geweest? wow!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Fasterinside schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:16:
Ja een Esata, klopt. :) Nou vooruit, 3 :)
Het is een USB 2.0/e-SATA geschikte poort met PowerShare, dus een combo USB/eSATA poort :o . Gebruikt iemand dat PowerShare wel eens?

[ Voor 7% gewijzigd door Nivk op 28-01-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:28
Nivk schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:57:
[...]

Het is een USB 2.0/e-SATA geschikte poort met PowerShare, dus een combo USB/eSATA poort :o . Gebruikt iemand dat PowerShare wel eens?
nee wat dat werkt bij mij niet.

Mijn zune wil niet opladen als de laptop uitstaat, en ik hem aangesloten heb op de powershare (ipod werkt ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
HBSVDK schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:21:
[...]

nee wat dat werkt bij mij niet.

Mijn zune wil niet opladen als de laptop uitstaat, en ik hem aangesloten heb op de powershare (ipod werkt ook niet)
heb je je adapter dan insteken?
ook al eens in de bios gekeken dat die functie niet disabled is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Bij mij werkt het volgens mij wel; ik meen me te herinneren dat de lampjes van de muis aan blijven, ook al is de laptop uit. Maar met een uptime van 4 dagen nu al wil ik 't stiekem niet uitvinden ;)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Bij mij werkt het default ook. iPhone wordt keurig opgeladen, muis geeft ook een rood lampje als ik die heb aangesloten. Dus inderdaad es kijken of in het Bios misschien de setting uit staat.

Net Call of Duty, World at War geinstalleerd en es gekeken hoe dat gaat. Op de hoogste instellingen vwb. resolutie en met het scherm op de laagste brightness is het behoorlijk goed te spelen. Ben geen gamer maar wilde het toch eens met eigen ogen zien op m'n XPS en ben blij met het resultaat. Zeker gezien de ontwikkelingen met een nieuw Bios of een zwaardere adapter icm. throttlestop zijn er nog mogelijkheden zeg maar.

Trouwens gisteren bericht gehad van Dell, of ik even mijn servicetagnummers wilde doorgeven ?! Weet niet wat dat ermee te maken heeft als ik W7/Works/McAfee wil refunden, maar goed het contact is er nu en ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen........

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fasterinside schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:35:
[...]

Geen idee wat het inhoud haha!.

Ook vanaf mijn kant is er ook een eerste indruk -verslag;

Bestelling

Na lang wachten werd het toch eens tijd om de StudioXPS16 aan te schaffen. Mijn oog viel kerst 2008 op de Studio 17, maar na de aankondiging van de S-XPS lijn, wist ik meteen dat dit hem ging worden. Op 6 januari was het dan eindelijk zover.
Omdat deze laptop een geweldig scherm heeft, was voor mij een BluRay speler een must, evenals de Wireless N kaart. Bijde waren ze niet via de site te bestellen, dat werd dus bellen. Super geholpen, zonder lange wachttijden. Na 3 offertes ( telkens was er iets anders geconfigureerd als dat ik wilde, oa. 9cells accu, Office 2007.). Na de toch wel goede prijs meteen accoord gegaan. Misschien iets te vroeg, ik had niet gezien dat er ipv een BD speler een brander geselecteerd was, met een meerprijs van 320(!) euro... afijn het zal wel....

Productie en ontvangst
De geplande leverdatum was op 6 januari 9 februari. Ruim een maand, wat ik niet gewend ben bij Dell. Tot 20 januari was er geen statusweiziging. Deze stond dus 2 weken op 'werk in uitvoering'. Vreemd, maar na een mailtje naar Dell (netjes binnen 1 dag beandwoord) werd duidelijk dat de BD brander niet op voorraad was, maar dat de laptop op vrijdag 22 januari in productie zou gaan.
Tot mijn verbazing was de status op 21 januari 'in productie', en 22 januari op 'verzonden' !. De geplande leverdatum werd 27 januari, dit is uiteindelijk 26 januari geworden.
UPS kwam aanlopen met een Dell doos, die naar mijn verwachting klein was. Vlug opengemaakt, en toen verbaasde ik me over hoe de laptop verpakt zat. Schitterend gewoon, in een zwarte luxe doos en goed beschermd. Om de laptop zat als extra bescherming ook nog een sleeve. Erg handig !

Eerste Indruk

WAUW... wat een apparaat. Direct het gevoel dat je iets waardevols en luxeues in handen hebt. Wederom, die sleeve is erg handig!. De behuizing, afweking en 'feel' is gewoon geweldig. Wat mij direct opviel, is dat het linkerscharnier wat verder van het zwarte plastic afstond. Er zit nu een kier in die groter is dan rechts, en ik zie een draad lopen. Een klein minpuntje, maar daar knap ik niet op af. Na 10minuten bewonderen toch maar aan gezet. Direct springt het verbluffende scherm in het oog (hoe kan het ook anders :/ ). Na wat gegevens ingevoerd te hebben, het usb-stickje erin om mijn vooraf gedownloade Full HD 1080p trailer van Hubble 3D af te spelen.
WAUW... wat een scherm, wat een kwalitijd. En het geluid is ook niet mis.... Wat een laptop.

Tot nu toe...

Tot nu toe valt de laptop goed in de smaak. Vantevoren wist ik over het Throttling probleem. Dit weerhield mij niet om de laptop aan te schaffen. Mede door de 130watt adapter een ThrottleStop. Dit heb je niet nodig, mits je gaat gamen. Dit doe ik niet veel, maar met vrienden komt het wel regelmatig voor. Throttlestop verhelpt het probleem goed, alleen is het nog niet stabiel. Soms heb je hickups en krakend geluid. Dell is working on it...
Wat mij wel zorgen maakt, is dat het systeem al 2 keer uitgevallen is tijdens het gamen zonder voeding. Geen idee waarom, maar hiervoor ga ik nog even bellen naar Dell als het vaker voorkomt. Dit is zeker niet wenselijk.

Pluspunten:

- Uiterlijk
- Formaat
- Accuduur
- Snelheid
- Geluid en Beeldkwalitijd
- Backlight & Toetsenbord

Minpunten:
- Throttling issue....
- Maar 2 (en een Esata) usb-poorten
- Uitvallen van systeem tijdens gamen zonder voeding

Specs:

- Intel Core i7 720QM
- 16" RGB-LED Full HD 1080P
- 1GB ATI HD4760
- 4096MB 1333Mhz
- 500GB 7200RPM
- BluRay Brander
- Wireless N card

Alle meningen, ervaringen en bevindingen zijn tot nu toe.
En je spellingscheck werkt ook nog niet echt naar behoren....!

... Bijde waren ze niet via de site ...

... was er geen statusweiziging ...

... netjes binnen 1 dag beandwoord ...

... wat een scherm, wat een kwalitijd ...

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb net Dell Support center geinstalleer om zo toch wat makkelijker systeeminfo te bekijken en te zien of er updates beschikbaar zijn. Zie ik dat ik Bios A01 erop heb zitten terwijl A03 allang beschikbaar is. Dus het Bios geupdate....wat vaag dat dit niet geleverd is met de laatste Bios-versie....systeem is net een week oud.

Edit : zojuist ben ik gebeld door een engels sprekende dame die een paar dingen (zoals rekeningnummer, naam, enz) wilde checken en ze zou gaan regelen dat de refund wordt afgewikkeld.

Het vreemde is wel dat ik gisteren de servicetags heb moeten doorgeven van de machines.....wat kunnen ze daar nu mee ?!

[ Voor 32% gewijzigd door M.v.Veelen op 29-01-2010 13:04 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Ik denk dat ze via jou servicetags de exacte configuratie kunnen zien. Zo ook de pre-installed software.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:48:
Ik denk dat ze via jou servicetags de exacte configuratie kunnen zien. Zo ook de pre-installed software.
Denk het ook, of misschien een xtra check om te zien of IK precies DIE configuratie heb aangeschaft. Licentie blokkeren ofzo kunnen ze niet op die manier ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaphoid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02-2023
Hoi M.v.Veelen,

Je hebt de refund aangevraagd maar nu ben je bang dat je licentie geblokkeerd is? Ik zou zeggen dat het júist de bedoeling is van een refund. Persoonlijk vind ik het vreemd dat men bij dell/microsoft niet strenger hierop zijn, service tags zijn bij uitstek gekoppeld aan de gebruiker.

Want was jij niet degene die zei: (15 jan 2010):
"Hoe moet ik het nu zien. Als ik dit al zou doen (let wel : "Als" en "zou", want ik wil gewoon een legaal OS), is dat dan als illegaal te betitelen of gebruik (misbruik ?) maken van een maas in de...ehm..."wet"?
Ik ga op geen enkele manier promoten om illegale OS'en te gebruiken, laat dat duidelijk zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Poeh poeh, moest je het even kwijt :) ?

Ik heb hier nog een Licentie van Vista Ultimate liggen. 1 keer geinstalleerd en nooit meer gebruikt. Indertijd dik voor betaald en nu niets meer waard. Ja, voor mezelf vind ik dat ik MS dan wel even genoeg gespekt heb en is dat icm. het bedrag wat je terugkrijgt voor mij reden genoeg om dit in gang te hebben gezet.

Overigens is het zo dat als ik een W7 licentie moet hebben, dat ik dat dan wel op een andere manier kan regelen, tegenwoordig is het o-zo-handig als je schoolgaande kinderen hebt....kwestie van even inschrijven....men checkt de gegevens....en hoppa, een hele dikke korting :)

Je hoeft het niet met me eens te zijn hoor, maar als men het zo makkelijk maakt dan maakt men er nu eenmaal gebruik van.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
Ik zou graag jullie hulp willen vragen bij het volgende:
Ik ben een aantal laptops aan het vergelijken op systeemprestaties voordat ik er èèn ga bestellen.
De XPS 16 met i7 720 is wellicht de belangrijkste gegadigde van de 3, omdat deze voorzien is van de sterkste GPU.
Het is me echter nog niet gelukt om een test met renderen in CineBench r10 van Maxon te vinden. Dit is voor mij een belangrijke benchmark, omdat ik de laptop met name zal inzetten voor CAD en renderwerk.

Wie van jullie wil me uit de brand helpen en CineBench r10 (hier) downloaden (52MB), de XPS (met i7 720QM) te benchen en de resultaten hier doorgeven?
De test bestaat uit 3 delen, singlecore, multicore en OpenGL. Dit resulteert in 3 waarden.

Er hoeft niets geïnstalleerd te worden; downloaden en de app uitvoeren. Er zijn 2 .exe bestanden, voor x86 en x64.
:)

CineBench op mijn Dell Inspiron 9300 (Pentium(R) M @ 1.86GHz | MOBILITY RADEON X300 |1 Gb RAM 266Mhz | WINDOWS 32 BIT 5.1.2600
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/9i43l5.jpg
POWN die score: render 1 cpu: 1425 - Open GL standard: 960

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 29-01-2010 21:27 . Reden: eigen bench toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik wil het wel, maar hij geeft aan dat ie nog dik 2 uur bezig is met het bestandje te downloaden ?!?!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
M.v.Veelen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:25:
Ik wil het wel, maar hij geeft aan dat ie nog dik 2 uur bezig is met het bestandje te downloaden ?!?!
Bij mij wassie zo binnen. De test zelf is ook zo gebeurd overigens, zelfs op mijn ouwe bakkie :)
Meer bronnen:
Guru3D
Brothersoft
download4a

[ Voor 0% gewijzigd door guapper op 29-01-2010 21:32 . Reden: /s t->d typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Via een mirror had ik 'm ook zo binnen.

Is dit wat je bedoelt ?

CINEBENCH R10

Tester :

Processor : Intel(R) Core(TM) i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz
MHz :
Number of CPUs : 8
Operating System : WINDOWS 64 BIT 6.1.7600

Graphics Card : ATI Mobility Radeon HD 4670
Resolution : <fill this out>
Color Depth : <fill this out>

Rendering (Single CPU): 3329 CB-CPU
Rendering (Multiple CPU): 9012 CB-CPU

Multiprocessor Speedup: 2.71

Shading (OpenGL Standard) : 6009 CB-GFX

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:25:
2 minuten met mij 3 mb/s internet....

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2ui93k6.jpg

let op de proc, dit is geen i7

volgende week heeft mijn broer een i5, (al besteld, wacht nog op ups...) die zal ik anders ook wel testen als je dat nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dank aan jullie!! Hier ben ik erg mee geholpen. Erg nette score voor de XPS.

Hieronder nog een paar andere resultaten.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/j5xtus.jpg
Let op het enorme verschil tussen de ATI en Nvidia kaarten in OpenGL ondersteuning!

Hierbij valt de Acer ondanks de goede score af wegens afmetingen (18,4"), gewicht (4,5kg) en weinig vertrouwen van mijn kant (totaal ongegrond, dat dan weer wel :P)

De Sony Vaio F11 staat ook erg hoog op mijn lijst, maar zoals te zien in de resultaten valt de aanwezige GeForce GT330M door de mand in de OpenGL ondersteuning. CAD leunt voor de visualisatie tijdens het werken erg zwaar hierop. Erg jammer, de F11 is een schitterend apparaat, maar de cijfertjes liegen er niet om. Dit lijkt me een enorme misser van Sony.
Blijven over de Studio 1747 en de XPS 1645. De Studio 17 is op het moment alleen niet met een fatsoenlijk scherm te krijgen, en de geweldige aanbieding op de XPS 16 van afgelopen week is voorbij en heb ik gemist helaas. 8)7
Owja; de Precision M6500 zou ook geweldig zijn, maar de prijs.. net iets te veel voor mij.
Afwachten dus maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is te zien dat de i5 het ook allerminst slecht doet

edit: is er niet ergens een hd56xx of hoger te vinden icm de i7?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Zou die opmerkelijk hoge score van de Acer te maken kunnen hebben met throttlen? Lijkt me niet aangezien voor het renderen vooral de cpu gebruikt wordt, niet de gpu. De Acer wordt geleverd met een 120W voeding.

Ook valt het me op dat de Studio 1747 beter scoort (in de http://www.notebookcheck....747-Notebook.24820.0.html) dan de XPS van M.v.Veelen hierboven. Misschien draaide er nog iets op de achtergrond wat de resultaten negatief beïnvloed heeft.
De Radeon 4670 zou toch beter moeten presteren dan de 4650 waar het openGL betreft lijkt me.
Met dat in het achterhoofd zou de Cinebench test net boven de 10000 kunnen uitkomen, op par met de Acer welke ik ter referentie had opgenomen in het lijstje.

Al met al een zeer mooi resultaat voor beide Dell's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Er draaide idd nog wel wat en heb het nog es overnieuw gedaan na een reboot. OpenGl blijft nu alleen wat achter :

Rendering (Single CPU): 3505 CB-CPU
Rendering (Multiple CPU): 9151 CB-CPU

Multiprocessor Speedup: 2.61

Shading (OpenGL Standard) : 5645 CB-GFX en net : 6153 CB-GFX

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:44:
hier is te zien dat de i5 het ook allerminst slecht doet

edit: is er niet ergens een hd56xx of hoger te vinden icm de i7?
Zeker, de i5 hoeft de i7 quadcore alleen voor zich te dulden wanneer de extra cores tot hun recht komen, zoals in de multicore resultaten te zien is.

i7 & hd56xx?
Asus G73JH-TZ034V | Intel Core i7 720QM | Radeon HD5870 | Full HD 1080p

Goede specs, alleen kost een slordige €1800,- en ik hoor nog wel eens negatieve uitlatingen over de Asus schermen. Kan er niet over meepraten vanwege geen ervaring.

Als ik zoveel geld zou uitgeven zou ik zeker naar de Dell Precision M6500 kijken, al was het maar vanwege de.ATI FirePro M7740 -> deze gpu is geoptimaliseerd voor openGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
M.v.Veelen schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:04:
Er draaide idd nog wel wat en heb het nog es overnieuw gedaan na een reboot. OpenGl blijft nu alleen wat achter :

Rendering (Single CPU): 3505 CB-CPU
Rendering (Multiple CPU): 9151 CB-CPU

Multiprocessor Speedup: 2.61

Shading (OpenGL Standard) : 5645 CB-GFX
Hmm, ik vraag me echt af hoe ze aan die scores van die Acer zijn gekomen
:?
Ik vraag me af of dit voor alle XPS 1645's zo is. Ook de Vaio F11 met dezelfde CPU is toch 5% sneller. Niet dat ik me daar druk over zal maken bij de aanschaf; tenslotte draait de CPU niet zo vaak op 100%. De openGL ondersteuning is voor mijn gevalletje veel belangrijker.

Daar komt nog bij dat ik de laatste dagen problemen heb met de Nvidia 8600 GTS op mijn werk. Na 2,5 jaar werken krijgt hij nu artifacts.
Gelukkig is het een Dell met 3 jaar next business day. Even gebeld met Dell support, en begin volgende week verwacht ik een nieuwe videokaart per post te ontvangen. _/-\o_

Liever geen Nvidia meer voor mij, temeer omdat ze de problemen met half-bakken GPU's nooit erkend hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door guapper op 29-01-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb net nog een test gedaan en ik kom dit keer niet hoger dan 6153 CB-GFX

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:05:
[...]
i7 & hd56xx?
Asus G73JH-TZ034V | Intel Core i7 720QM | Radeon HD5870 | Full HD 1080p
ik vroeg me gewoon af hoe de hd 5xxx het doen in opencl, resultaten zullen we overeenkomen met die van 3dmark06

edit: de gtx 280m haalt ook troep scores zeg: 66xx opengl, voor zo'n dikke kaart :S

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:12:
[...]

ik vroeg me gewoon af hoe de hd 5xxx het doen in opencl, resultaten zullen we overeenkomen met die van 3dmark06
Volgens Notebookcheck haalt de hd5650 in openGL een score van 6011; netjes 20% beter dan de hd4650/4670 (plusminus score van 5000 in openGL)

Dat zou ook erg leuk staan in een XPS of Studio, zelfs als er geen quad- maar een dualcore in zit.
Dat zou me aan het twijfelen brengen, maar volgens geruchten komt er een hd5730 (openGL score onbekend) in de Studio 17 als opvolger van de hd4650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Het klinkt misschien als een domme vraag, maar ik heb nog nooit eerder een ATI kaart gehad... waar kan ik de brightness en contrast e.d. bedienen? :P Ik weet dat dit gemakkelijk gaat binnen NVIDIA configuratiescherm, maar in Catalyst control kan ik het niet vinden...

Ik heb dit wel gevonden maar zo ziet mijn CCC er niet uit... Advanced view staat gewoon aan.

[ Voor 52% gewijzigd door Zinu op 31-01-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ccc -> desktop properties -> tabblad color

lay out is enige tijd geleden vernieuwd, je zit constant naar alles te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:29:
[...]Dat zou ook erg leuk staan in een XPS of Studio, zelfs als er geen quad- maar een dualcore in zit.
Dat zou me aan het twijfelen brengen, maar volgens geruchten komt er een hd5730 (openGL score onbekend) in de Studio 17 als opvolger van de hd4650.
waarschijnlijk, de 5730 is even duur als de 5670, terwijl de prestaties beter zijn (bij hetzelfde geheugen)
de bus van de 5730 is 128 breed, het dubbele va de 5670, hij kan echter geen gddr5 aan...

edit: oeps, dubbelpost.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ahja, dat zocht ik. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Domme vraag misschien, maar ik stel 'm toch maar..

Ik ging er altijd van uit dat in de xps16 maar 1 hdd geplaatst kan worden (verwijderen van de cd/dvd niet meegerekend). In de handleiding en dergelijke kan ik het nergens terug vinden, maar is deze aanname (max. 1 harddrive) correct??
Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit ergens een configuratie van de xps16 met 2 schijven gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er kan maar 1 schijf in ja, anders hadden ze dat wel vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth , heb jij al iets vernomen van Dell m.b.t. de refund? Ik heb nog niets ontvangen...

EDIT: Toeval wil dat ik net een email terug heb....

Thank you for your mail to Dell.

Unfortunatly We can not thake the software back and refund the money. As you can see the policy of Dell that you've set in the mail is for Home users only. Your account at Dell is a Bussines user.

Hope that I informed you enough.

Verdorie...

[ Voor 66% gewijzigd door Fasterinside op 01-02-2010 09:28 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:50:
Scyth , heb jij al iets vernomen van Dell m.b.t. de refund? Ik heb nog niets ontvangen...

EDIT: Toeval wil dat ik net een email terug heb....

Thank you for your mail to Dell.

Unfortunatly We can not thake the software back and refund the money. As you can see the policy of Dell that you've set in the mail is for Home users only. Your account at Dell is a Bussines user.

Hope that I informed you enough.

Verdorie...
Same here :)

Maargoed, zó duur was de windows 7 nou ook weer niet; en ik heb 'm alsnog legaal in dit geval. Alleen is het een andere versie als dat er nu op de klep staat :P

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Hmm mij word verteld dat je je account manager kunt emailen. Zal ik dat maar eens proberen :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik ben afgelopen vrijdag gebeld om wat zaken te checken en vandaag staat het geld al op mijn rekening.....ik zou er dus nog even achteraan gaan als ik jullie was !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ga ik ook doen :) !

Sorry als ik onbeleefd ben, maar hoeveel bedroeg jouw refund? :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:05:
Ga ik ook doen :) !

Sorry als ik onbeleefd ben, maar hoeveel bedroeg jouw refund? :)
Jemig wat onbeleefd :+ : Klik

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
You never know ;) .

Das niet verkeerd, ruim 170euro per laptop :).

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ik kwam op internet een handige Gadget tegen van Intel. Het laat zien hoeveel de turbo-boost bedraagt. Best handig :).

http://downloadcenter.int....aspx?agr=Y&DwnldID=18353

[ Voor 5% gewijzigd door Fasterinside op 01-02-2010 11:55 . Reden: link.. ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Hoe bedoel je "Je accountmanager emailen" Fasterinside? In de Dell voorwaarden staat dat het voor particulieren toegestaan is een refund te krijgen; bedrijven zijn hiervan uitgesloten dan toch?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:56:
Hoe bedoel je "Je accountmanager emailen" Fasterinside? In de Dell voorwaarden staat dat het voor particulieren toegestaan is een refund te krijgen; bedrijven zijn hiervan uitgesloten dan toch?
Omdat ik telefonisch heb besteld, krijg je te maken met een zogenaamde accountmanager. Deze helpt je met bestellen e.d. Ik werd via de helpdesk naar hem toegestuurd, om hem te contacteren. Want het is onzin dat het alleen geld voor consumenten/particulieren. Bedrijven hebben vaak al licenties, en in mijn geval OpenLicence licenties. Dus nu probeer ik het via hem te doen. Ik heb inmiddels een email gestuurd.

:)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook telefonisch besteld, ging prima

raar dat het bij jou dan niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:31:
ik had ook telefonisch besteld, ging prima

raar dat het bij jou dan niet kan
Heb jij bedrijfsmatig besteld? Bij mij staat de laptop op de naam van het bedrijf.

[ Voor 0% gewijzigd door Fasterinside op 01-02-2010 13:40 . Reden: typo ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Fasterinside schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:32:
[...]

Heb jij bedrijfsmatig besteld? Bij mij staat de laptop op de naam van het bedrijf.
Laat maar weten of het jou lukt. Ik heb hem ook via de telefoon besteld op naam van het bedrijf en al die software heb ik op dag 1 al weggeflikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Zinu schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:32:
[...]

Laat maar weten of het jou lukt. Ik heb hem ook via de telefoon besteld op naam van het bedrijf en al die software heb ik op dag 1 al weggeflikkerd.
Same here. Heb jij al een refund aangevraagt?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet besteld in naam van het bedrijf, maar mijn baas heeft hem wel betaald.
helaas waren "we" op dat moment geen epp-lid, daar wachtten we al 3 maanden op 8)7

ik had dus gewoon onder 'voor thuis' besteld, niet 'klein- en middenbedrijf", dan liggen je rechten namelijk anders (geen wettelijke 2 jaar garantie, bijvoorbeeld).

edit: daarmee bedoel ik dus dat ik aan de telefoon niet "zakelijk" heb gekozen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Fasterinside schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:42:
[...]

Nee, ik zit hier een beetje mee te lezen of het jullie wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-03 21:01
Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat de performance van het systeempje erg te wensen over laat.
op het wijde internet zij al verschillende draadjes aangemaakt over throttling.
dit is duidelijk te merken wanneer ik het programma ThrottleStop installeer en een 150W adapter gebruik.
de performance schiet dan letterlijk omhoog.games lopen vloeiend en ik merk geen stotteringen meer in geluid.
volgens genoemd draadje word er door DELL aan een oplossing gewerkt, maar tot op heden niets concreets.
alleen (loze) beloften die telkens worden uitgesteld... :(

ik weet niet hoeveel van jullie dit probleem hebben, wellicht is het een idee om een poll draadje aan te maken om aan te geven of je last hebt van dit euvel of niet. wie weet kunnen we dan via tweakers Dell eens aan de tand voelen...(schijnt met meerdere typen laptops zo te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
GDOG1986 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:16:
Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat de performance van het systeempje erg te wensen over laat.
dit is duidelijk te merken wanneer ik het programma ThrottleStop installeer en een 150W adapter gebruik.
de performance schiet dan letterlijk omhoog.games lopen vloeiend en ik merk geen stotteringen meer in geluid.
volgens genoemd draadje word er door DELL aan een oplossing gewerkt, maar tot op heden niets concreets.

ik weet niet hoeveel van jullie dit probleem hebben, wellicht is het een idee om een poll draadje aan te maken om aan te geven of je last hebt van dit euvel of niet. wie weet kunnen we dan via tweakers Dell eens aan de tand voelen...(schijnt met meerdere typen laptops zo te zijn)
Bedankt voor je reactie. Iedereen met een Sxps16 heeft er last van. Dat is gewoon een feit. Misschien moeten we inderdaad Tweakers eens inschakelen om hier een uitgebreidt(?) artikel over te maken...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Fasterinside schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:20:
[...]

Bedankt voor je reactie. Iedereen met een Sxps16 heeft er last van. Dat is gewoon een feit. Misschien moeten we inderdaad Tweakers eens inschakelen om hier een uitgebreidt(?) artikel over te maken...
Daar zie ik ook wel iets in, als zoiets wat breder bekend wordt gemaakt zal Dell zich misschien eens achter de oren krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Thomzh schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:29:
[...]

Daar zie ik ook wel iets in, als zoiets wat breder bekend wordt gemaakt zal Dell zich misschien eens achter de oren krabben.
hoe gaan we tweakers inschakelen?
iedereen een nieuwstip laten insturen met dit probleem wordt een beetje overdreven en doet de nieuwstip queue overstromen. andere opties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ik heb geen idee.. Tweakers is iig wel bekend, dat zag je wel met de uitzending van Tros Radar over Acer. Toen kwam Tweakers ook in het nieuws...

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

GDOG1986 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:16:

Inderdaad... dit is al ruim twee maanden bekend, maar er is nog geen enkele oplossing van Dell haar kant. Ze moeten er juist bovenop zitten en dit zo snel mogelijk oplossen om geen klanten te verliezen of mis te lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Zojuist (vandaag) is er een nieuwe BIOS, de A06.

Ook deze schijnt volgens de eerste berichten en tests niet te helpen... De enige verandering is dat de ATI 5000serie ondersteund word. Deze bios is dan in mijn mening ook om die reden gemaakt en niet om het throttling issue op te lossen.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
volgens fluffyuk:
"Right just spoke to DELL that was NOT the BIOS that fixes throtteling, they are still working on it, and as usual:
"We will inform you as soon as its availiable"....Any ETA on that ?....."Not as of yet no, but out highest level tech team is working to ressovle it".....Thanks."

dus nog even geduld en tweakers inschakelen voor mooi verhaal van DELL (highest tech team:P)
Fasterinside schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:24:
Zojuist (vandaag) is er een nieuwe BIOS, de A06.

Ook deze schijnt volgens de eerste berichten en tests niet te helpen... De enige verandering is dat de ATI 5000serie ondersteund word. Deze bios is dan in mijn mening ook om die reden gemaakt en niet om het throttling issue op te lossen.
als dit impliceert dat men dadelijk komt met een 5000 serie videokaart kunnen we de laptops dan niet beter terugsturen? de 5000 serie zou al zuiniger moeten zijn dacht ik, dus dat is dan alleen maar winst!

[ Voor 11% gewijzigd door GDOG1986 op 02-02-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Die 5000 serie is er geloof ik al in USA, in de Studio xps 1647. Hij is iig in de planning.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; vandaag mijn XPS 16 binnen gekregen, maar hoe weet ik nu zeker dat ik het 16" RGB-led scherm heb en niet de 15,6" white led.

Ik begrijp natuurlijk dat ik kan gaan meten, maar ik wil eigenlijk nog een andere manier om het te kunnen controleren.

Ik heb nl. eerder hier op het forum de foto's gezien van een witte XPS 16 met een 15,6" WLED scherm, en ik moet zeggen dat ik op de foto geen verschil zie tussen de 15,6" en mijn 16" (als ik tenminste een 16" heb gekregen).

Dus wie heeft er een tip voor mij...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Bij de RGBLED is er geen overgangsstukje behuizing tussen het metaal en het scherm (16") onderaan. De 15,6" heeft dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a83170f90247/4a83170f8f691-pic.JPG

goed kijken naar het schanier, bij het 16" ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/2mgth1.jpg

dus geen rand tussen het schanier en scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de core-i5 xps 16 staat op de site, ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben in de prijs...

http://www1.euro.dell.com...io-xps-16&s=dhs&cs=nldhs1
vanaf €1099 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

De prijs van de i5-XPS is idd erg dubieus te noemen.
Want de i5 met 500GB en Full-HD staat er voor €1299 (met €224 korting) en de eerstvolgende is een i7 (met verder dezelfde specs) voor €1399 (zonder korting).

Als je trouwens de i5-versie van €1299 aanpast en er een i7-620M in wil hebben, kost het je alsnog €220 extra..

[ Voor 21% gewijzigd door Edd op 04-02-2010 15:08 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:07
Erg spijtig inderdaad, een tijd geleden kon je de i7 720QM nog voor ~€1150 krijgen.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
Vooral een kwestie van even wachten denk ik tot de kortingen weer hoger zijn. 10/2 loopt de huidige 'actie' af, waarschijnlijk is hij daarna weer iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:21

Saven

Administrator

Fasterinside schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:42:
[...]

Ik wel, op naam van bedrijf. Niet gekregen, ook niet na veel gezeur helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
mijn korting zag er als volgt uit
standaard korting
EPP korting 6%
Coupon code 5%
heb ca 450 euro bespaard :)

check btw mijn commentaar op de xps configuratie gedeelte, lage beoordeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Wat ben ik dan blij dat ik op 't laatste moment nog de voorgeïnstalleerde versie van Windows terug heb geschroefd naar de goedkoopste Home versie! Anders was ik nu veel meer kwijt geweest voor een Windows die ik toch niet gebruik.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
NIEUWS:

Dell geeft toe dat de laptop niet draait zoals deze behoort te draaien en ze komen met een bios update EN nieuwe adapter. Voor meer details zie:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=446193
http://en.community.dell.com/forums/t/19306277.aspx

Quote heeft weinig nut aangezien de informatie telkens wordt bijgewerkt. Hoe de adapters worden verkregen is nog onbekend.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
kfaessen schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:42:
NIEUWS:

Dell geeft toe dat de laptop niet draait zoals deze behoort te draaien en ze komen met een bios update EN nieuwe adapter. Voor meer details zie:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=446193
http://en.community.dell.com/forums/t/19306277.aspx

Quote heeft weinig nut aangezien de informatie telkens wordt bijgewerkt. Hoe de adapters worden verkregen is nog onbekend.
>> onderstaand de info die DELL-Bill_B ons geeft, hier word ook iets over PM in gemeld voor vervanging van adapters...

Re: S-XPS 1645 Throttling Info. and Updates
Now for my promised update and answers to the questions I had gathered before the call. Studio 1747 owners, we talked about your throttling issues as well and will share details on your threads. We expect to see the final fix for you sooner than the 1645/1647 owners.

Firstly, let me talk about what I am not prepared or will not talk about first.

Killawatt findings- We use different tools and methods to measure total power draw the system takes from the AC adapter, so I will not be addressing any questions or counterpoints based on findings derived from Killawatt meters.

Japanese replacement AC adapters- there are some factors involving 3-prong to 2-prong adapters that we currently do not stock, so you folks may be waiting for the additional time it takes to design and get line of sight to parts supply. Sorry about that.

Now for what I can talk about.

We will get into our benchmark findings in a little more detail on Direct2Dell at a later date. We plan to pull some specific posts from this thread and address them there in detail.
The A-rev of BIOS A07 went to test today. Once it passes testing, we will web post it. We will begin the process of sending out 130W adapters at that time. We will take NBR and DCF members to PM and get yours to you, so you do not need to call in. We will let other users know when the Direct2Dell post goes live how we will be getting them their adapters. It may or may not be a proactive replacement. The adapters will be the slim models and not the bricks. General sentiment is it should be proactive, if at all logistically possible. We do not have an ETA for factory cut in for A07 and the new adapter (in other words, for the orders that have not shipped yet). We will post details on the ETA for factory cut in when we get them.

The questions I had from the NBR community that I was able to get answers to:
1. Is this for all regions? yes. Depending on regulatory requirements per country, the timelines may vary.
2. What about 1647? We will need time to look at closer. Component and chipset factors are different and need a seperate investigation. I am sure the timeline will be a little quicker than it was for 1645.
3. What about customers who bought their own adapters? This really was not a question for the engineers to answer. Among the non-engineers, there were 2 different opinions. We will discuss the question tomorrow and get back to you on this one.
4. Will the bios officially allow the use of 150W adapters too, since laptops with RGBLED and i7-820 (like mine) are more power demanding of a WLED+i7-720? Or 130W will be the only choice? 130W is the only adapter needed. You can use a 150W if you like, but it should make no difference.
5. Can the customers have better release notes on bios and driver updates? The engineer could only answer for this platform, but he assured us he will take this question to the team and do his best to make sure the notes are more informative for the next BIOS release.

One more thing: I brought up the exhaust vent question. This will have to be opened as a seperate service request. I will get that in the works. We had the same problem with Studio XPS 1340. We wound up designing a new exhaust vent cover that fixed the problem by pointing the exhaust down. On my test 1340, I just popped the cover off and ran around with a gaping hole there until I got the new cover. It worked as a temporary workaround, but it was a little goofy looking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Goed nieuws, maar ik moet nog even zien wanneer ik mijn 130W adapter van Dell mag ontvangen. Waarschijnlijk moet je er zelf achteraan en weet Dell Nederland hier niets vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
ja geen idee, zal me niet veel verbazen...
ik heb de mazzel dat ik nog een 150W heb liggen van mijn Inpiron 9100
zelfde voltage, hoger ampèrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Diegene die meedoen aan de discussie op NBR krijgen via PM een bericht van Dell. De overige gebruikers kunnen zich melden op de Direct2Dell site.

Goed werk Dell !

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ach ik zal eens een postje plaatsen op NBR, ben er al een tijdje niet meer geweest. Eens kijken of ik inderdaad een PM krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Originally Posted by Dell-Bill_B
How Ac Adapter Shipments Will Work

When we get closer to the BIOS release date, and not before, please, I will ask atlstang to update the front page of this thread to let you know I am ready. I think I can handle all the volume of requests from NBR members.

What you will need to do is send me a PM with your service tag and current shipping address, which should include your name. Optional information you can include, but will not be needed, is your email address and daytime contact number.

For those of you who cannot send PM's for whatever reason, you have time to reach the minimum post count before the BIOS release if you get crackin' on some conversatin' now. As an alternative, there are no minimum post count requirements on the Dell forums. So you can register there and send a PM to Brad or Todd. I know a mailbox would be easier, but I'll just say getting that setup at Dell is a stretch and leave it at that.
zie onder: Voor ons dus nog even spannend v.w.b de power supply van 130 W,
For those of you outside the US or Canada, we have no way to dispatch to your countries, so you will need to wait until the regional teams at Dell are up to speed and have messaging out to their frontline agents about how to handle the calls.

So, please just hang tight for a bit until A07 comes out of testing and gets web posted. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik bel er maandag wel even achterna. Even navragen of ze hiervan op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
hou ons ook op de hoogte :) !

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Scyth schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:31:
[...]

Correct, maar dan zal je geen profijt hebben van een 130W adapter, omdat de XPS15 in de bios gelimit is op 90W.
Ik zou het 'kunnen vastnemen van de adapter omdat hij niet gloeiend heet is' toch wel een profijt kunnen noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hoe werkt dat nou precies met die XPS 24/7 support in het Engels? Krijg je dan zo'n Indiër aan de lijn of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Zinu schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 08:17:
Hoe werkt dat nou precies met die XPS 24/7 support in het Engels? Krijg je dan zo'n Indiër aan de lijn of wat?
Ik kreeg een Indiër aan de lijn, maar het kan ook een Engelsman zijn, hangt van het tijdstip af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de fix officieel is durf ik het aan om de xps eindelijk te bestellen. Nu nog afwachten wanneer de prijs weer wat zakt want deze zijn idd erg teleurstellend. Onderstaande config was op 7 januari nog 1249,- nu € 1.499 :/

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/4056/7jan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Zinu schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 08:17:
Heb je eigenlijk de standaard garantie ? Of heb je die geupgrade ?

We komen er net achter dat de laptop van mijn vriendin problemen heeft : scherm is al bij het opstarten blauw. De Dell diagnostics wordne ook blauw weergegeven waardoor ik dus NO antwoord bij de vraag of de kleuren goed worden weergegeven. Dit resulteert in error code 0334, oftewel : aanmelden bij Dell.

Als ik maandag Dell bel, wanneer zouden ze dan langs moeten (kunnen) komen met een vervangend scherm (vermoed ik) of andere vervangende hardware ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:50:
Nu de fix officieel is durf ik het aan om de xps eindelijk te bestellen. Nu nog afwachten wanneer de prijs weer wat zakt want deze zijn idd erg teleurstellend. Onderstaande config was op 7 januari nog 1249,- nu € 1.499 :/
voor het geval dat je het nog niet wist
let ook op couponcodes :) die willen de prijs ook nog wel eens drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
En daarnaast is het een kwestie van timing, nu zitten andere modellen weer wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

M.v.Veelen schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:30:
[...]

We komen er net achter dat de laptop van mijn vriendin problemen heeft : scherm is al bij het opstarten blauw. De Dell diagnostics wordne ook blauw weergegeven waardoor ik dus NO antwoord bij de vraag of de kleuren goed worden weergegeven. Dit resulteert in error code 0334, oftewel : aanmelden bij Dell.

Als ik maandag Dell bel, wanneer zouden ze dan langs moeten (kunnen) komen met een vervangend scherm (vermoed ik) of andere vervangende hardware ?
Ik heb 2 jaar normaal + accidental. Gewoon even bellen, dan hoor je het vanzelf. Ik neem aan dat ze die tijd wel samen met jou afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@zinu, dat is ook zo en ik ga ook zeker morgen even met ze bellen. Heb niets extra genomen, dus dat is iig. niet next day. Ik zou het natuurlijk ook via m'n werk kunnen doen.....hmmmm, nouja, morgen maar ff bellen met ze :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
M.v.Veelen schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:30:
[...]

Probeer de accu eens eraf te halen, waarschijnlijk is het dan weg.
Gebeurde zeker bij op accu werken of niet?

Tenzij de de garantie geupgrade heb komen ze niet langs naar wordt hij opgehaald.

[ Voor 5% gewijzigd door noteboeki op 07-02-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
noteboeki schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:31:
[...]

Probeer de accu eens eraf te halen, waarschijnlijk is het dan weg.
Gebeurde zeker bij op accu werken of niet?

Tenzij de de garantie geupgrade heb komen ze niet langs naar wordt hij opgehaald.
Dat ga ik zeker nog even proberen (zit nu op m'n werk en hoop dat m'n vriendin dit straks nog even kan testen). En anders zordt het inderdaad collect & return.....

Edit : dit heeft inderdaad het probleem verholpen. Voor nu tenminste want ik vraag me nu wel af wanneer dit optreedt en of dit een bekend probleem is met de XPS16 ? Hoe valt dit te voorkomen want als dit vaker gaat gebeuren vind ik dit toch een mankement welke gefixt moet worden. Want....op een accu werken is toch wel een redelijk belangrijk punt bij een laptop.... Iemand een idee ?

[ Voor 78% gewijzigd door M.v.Veelen op 08-02-2010 08:44 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Dit is een vaker voorkomend probleem.
Ik heb inmiddels al heel wat mooie kleurtjes gehad, blauw, roze, groen en rood.
Het lijkt er wel op of dat van het RGB Led scherm er nog maar 1 kleurenled actief is en je daardoor dus
de betrefende kleur krijgt.

Ze wilde de mijne terughalen voor een reparatie hiermee ben ik niet akkoord gegaan en heb een refund aangevraagt mede ook gezien het hele throtlle verhaal en wat andere ergenisjes aan mn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
noteboeki schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:30:
Dit is een vaker voorkomend probleem.
Ik heb inmiddels al heel wat mooie kleurtjes gehad, blauw, roze, groen en rood.
Het lijkt er wel op of dat van het RGB Led scherm er nog maar 1 kleurenled actief is en je daardoor dus
de betrefende kleur krijgt.

Ze wilde de mijne terughalen voor een reparatie hiermee ben ik niet akkoord gegaan en heb een refund aangevraagt mede ook gezien het hele throtlle verhaal en wat andere ergenisjes aan mn systeem.
Een refund aangevraagd ? Dus je hebt je hele systeem weer ingeleverd ? Dat is nu net niet de bedoeling. Dan liever laten repareren (als het een hardwareprobleem is idd) als het weer optreedt. Ook al moet je 'm dan ff missen. En over dat throttleprobleem....da's bijna gefixt :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDOG1986 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:34:
[...]

voor het geval dat je het nog niet wist
let ook op couponcodes :) die willen de prijs ook nog wel eens drukken
Ik heb ook hetzelfde geval gehad gister, mijn scherm werd helemaal rood met opstarten. Heb uiteindelijk de batterij eruit gehaald en toen was het probleem verholpen. Ik moet wel zeggen, als dit vaker gaat gebeuren ga ik ook bellen.

Ben wel benieuwd wat bij jou uiteindelijk de uitkomst is, dus hou ons op de hoogte... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Omdat ik het geen spoedgeval vind, heb ik het probleem via het formulier op de Dell site aangekaart en daarbij de vraag gesteld of dit te verhelpen is door een hardware-swap. Want ik proef een beetje uit de reacties en andere gegoogle-de sites dat dit een probleem is wat vaker voorkomt en ik heb weinig zin om de laptop 2 weken kwijt te zijn voor een reparatie die misschien geen oplossing biedt.

Ik hou je/jullie op de hoogte.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Ik wilde mn laptop dus ok geen twee weken kwijt zijn, heb eerst een swap voorgesteld, dit wilde Dell niet.
en een refund kon blijkbaar wel, met als voordeel dat ik nu 200,- voordeliger uit ben vor hetzelfde systeem en een betere wireless kaart erin krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
noteboeki schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:20:
Ik wilde mn laptop dus ok geen twee weken kwijt zijn, heb eerst een swap voorgesteld, dit wilde Dell niet.
en een refund kon blijkbaar wel, met als voordeel dat ik nu 200,- voordeliger uit ben vor hetzelfde systeem en een betere wireless kaart erin krijg :)
Het zal wel de maandag zijn, maar ik snap het niet helemaal. Ze wilden dus niet swappen (logisch), maar je hebt nu een refund gekregen en hetzelfde systeem gewoon gehouden (met nog steeds het probleem) en je krijgt er ook nog een andere WiFi kaart bij ? Ben je even kwijt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

M.v.Veelen schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:39:
[...]
Het zal wel de maandag zijn, maar ik snap het niet helemaal. Ze wilden dus niet swappen (logisch), maar je hebt nu een refund gekregen en hetzelfde systeem gewoon gehouden (met nog steeds het probleem) en je krijgt er ook nog een andere WiFi kaart bij ? Ben je even kwijt.
Ik denk dat ie zijn oude heeft terug moeten sturen en daarna gewoon weer een nieuwe heeft besteld.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
inderdaad, mn voorstel was nieuw systeem leveren en de oude mee terug (swap), dit wilde Dell niet.
Een refund wel, heb nu dus een nieuw systeem (zelfde spec) besteld en zodra deze door mij ontvangen is
laat ik de oude ophalen en krijg mn centjes terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog 1 klein probleempje...

Ik heb van de week een clean install gedaan en alles weer netjes geinstalleerd, maar nu werken alleen de (snel)toetsen die rechts bovenaan m'n toetsenbord zitten (de eject, de volume, de mute, etc.) niet meer.

Welke driver moet ik daarvoor hebben...?

Ik heb alles geprobeerd, maar niks lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:00:
Ik heb nog 1 klein probleempje...

Ik heb van de week een clean install gedaan en alles weer netjes geinstalleerd, maar nu werken alleen de (snel)toetsen die rechts bovenaan m'n toetsenbord zitten (de eject, de volume, de mute, etc.) niet meer.

Welke driver moet ik daarvoor hebben...?

Ik heb alles geprobeerd, maar niks lukt...
hiervoor moet je de dell quickset hebben onder toepassingen met de tekst geldt voor: Quick set
voor windows 7 64 bit hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Origineel bericht van BILL_B op NBR hier
Holy Shnikeys!! The pace has just picked up, and in a big way. The release date of the BIOS has been pushed up significantly. I'm waiting for final confirmation on whether we can go public with the date. I am in a meeting now, but as soon as I get out, I will clear my PM box and start a new thread for handling adapter shipments.

Folks, this is important: Be advised that due to the recent acceleration, the parts planners have likely not had time to get supply on hand for all Studio XPS 1645's in the field. We had notified them last week, but they needed approximately 2 weeks to ramp up. So, please be patient. Our hearts are in the right place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Dell hoopt de nieuwe BIOS voor chinees nieuwjaar te releasen op het web.
dit houdt in dat het voor 14 februari is.
ga even na: 14 feb is aankomende zondag, dan denk ik dat de BIOS er vrijdag 12 feb uiterlijk op staat.
dit is geen vaste datum maar toch fijn om te weten dat ze er bijna zijn:)
ik kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Ik vraag me af wat nou precies de werking is van de nieuwe BIOS. Zal deze versie onder stress ook werken met oude 90-watt adapters?

Dell Studio XPS 16

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.