Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-03 21:01
Scyth schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:52:
Ik vraag me af wat nou precies de werking is van de nieuwe BIOS. Zal deze versie onder stress ook werken met oude 90-watt adapters?
zie de reactie van Bill_B, het lijkt erop dat je adapter dan echt heet gaat worden... verder zou de processor minder moeten throttelen
BIOS revisions before A06 limited the total draw through an IPCC (Input Power Control Circuit) setting to ~75W and initiated throttling accordingly. A06 changed that number to ~85W. A07 will change it once again, and will require a more powerful adapter to both supply the needed power and reduce the heat of the adapter itself at higher levels of power draw.
en hier een linkje naar Bill's post v.w.b. vervangende adapters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Dat begrijp ik wel, maar ik bedoel; voor de mensen die oblivious zijn voor het 130W-adapter verhaal en gewoon de bios willen updaten; krijgen die straks geen enorme problemen met opbrandende adapters en dergelijke?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:41
Scyth schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:27:
Dat begrijp ik wel, maar ik bedoel; voor de mensen die oblivious zijn voor het 130W-adapter verhaal en gewoon de bios willen updaten; krijgen die straks geen enorme problemen met opbrandende adapters en dergelijke?
Dat verwacht ik niet, Dell laptops herkennen het type adapter welke aangekoppeld is, dus "ziet" de BIOS het verschil tussen de 130 Watt en 90 Watt adapter, bij 90 Watt adapter zal de Throtteling waarschijnlijk grotendeels gelijk zijn aan de A6 bios. Alleen als 130 Watt adapter aangekoppeld is zullen de powersettings worden verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Ixus74 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:35:
[...]

Dat verwacht ik niet, Dell laptops herkennen het type adapter welke aangekoppeld is, dus "ziet" de BIOS het verschil tussen de 130 Watt en 90 Watt adapter, bij 90 Watt adapter zal de Throtteling waarschijnlijk grotendeels gelijk zijn aan de A6 bios. Alleen als 130 Watt adapter aangekoppeld is zullen de powersettings worden verhoogd.
ik mag toch hopen dat men bij deze BIOS een goede instructie meegeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Bill B een PM gestuurd via NBR onderstaand zijn reactie :)
Tech support in your region will be notified to send AC adapters upon request at or around the time the new BIOS is web posted. Once BIOS rev A07 is posted, you might try calling them in hopes they got the message. If you run into any problems, please PM me again, and I will get with the tech support management in Europe to see what the problem is. Thanks for your patience.

BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
Een soortgelijk bericht teruggekregen :
Hi, Marco.

We will be notifying tech support in regions outside the US and Canada to send the AC adapters upon request once the new BIOS is web posted. Please contact tech support once BIOS rev A07 is posted. Thanks for your understanding.

BB

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lijkt iets vreemds aan de hand te zijn met de XPS16. We hebben 8 januari een XPS 16 met core i7 besteld. Deze zou 11 februari geleverd worden. (Is op zich al een belachelijke levertijd, maar hebben we geaccepteerd omdat het wel een fraaie laptop is.)

Nu stond gisteren ineens op de site dat de leverdatum door zou schuiven naar eind maart! Daarom er vandaag maar eens achteraan gebeld. Eerst van een Engelstalige dame te horen gekregen dat het ook wel een erg gewild model is. Dit vond ik niet echt een zinvol antwoord en heb dus de Nederlandse verkoopafdeling nog maar eens lastiggevallen. Nadat deze de order opgezocht had, bleek dat de 90W adaptor niet meer leverbaar was. Daarom wordt de laptop pas eind maart uitgeleverd.

Dit is met afstand het meest onzinnige antwoord wat ik ooit van een leverancier gehoord heb. Er was ook niets aan te veranderen, "dat heb je nu eenmaal met zo'n grote fabriek".

Of het iets te maken heeft met "Throttelgate"? 8)7

Wij zijn er in ieder geval klaar mee, iemand anders mag onze laptop nu kopen. (Dan heeft die em tenminste nog een beetje sneller...)

Laten we eens voorzichtig gaan kijken of andere fabrikanten ook dit soort problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:33:
Er lijkt iets vreemds aan de hand te zijn met de XPS16. We hebben 8 januari een XPS 16 met core i7 besteld. Deze zou 11 februari geleverd worden. (Is op zich al een belachelijke levertijd, maar hebben we geaccepteerd omdat het wel een fraaie laptop is.)

Nu stond gisteren ineens op de site dat de leverdatum door zou schuiven naar eind maart! Daarom er vandaag maar eens achteraan gebeld. Eerst van een Engelstalige dame te horen gekregen dat het ook wel een erg gewild model is. Dit vond ik niet echt een zinvol antwoord en heb dus de Nederlandse verkoopafdeling nog maar eens lastiggevallen. Nadat deze de order opgezocht had, bleek dat de 90W adaptor niet meer leverbaar was. Daarom wordt de laptop pas eind maart uitgeleverd.

Dit is met afstand het meest onzinnige antwoord wat ik ooit van een leverancier gehoord heb. Er was ook niets aan te veranderen, "dat heb je nu eenmaal met zo'n grote fabriek".

Of het iets te maken heeft met "Throttelgate"? 8)7

Wij zijn er in ieder geval klaar mee, iemand anders mag onze laptop nu kopen. (Dan heeft die em tenminste nog een beetje sneller...)

Laten we eens voorzichtig gaan kijken of andere fabrikanten ook dit soort problemen hebben.
Ik begrijp je bericht hier niet echt.... :S

Ten eerste, ben je waarschijnlijk een van de eerste hier in Nederland die het systeem op de juiste wijze geleverd gaat krijgen;
Ten tweede, heb je het probleem niet wat wij hier allemaal op het forum wel hebben (= een systeem wat niet naar behoren werkt en een 90W adapter die we op de een of andere manier moeten zien om te ruilen) en dit allemaal met als tegenprestatie dat je een aantal weekjes langer moet wachten..., nou ik had het wel geweten!

Die van mij is vorige week geleverd, maar ik had graag nog een maandje gewacht en dan het systeem met de juiste BIOS en de juiste adapter ontvangen en ik denk vele met mij...

Maar goed, jij kan blijkbaar niet een paar weken langer wachten en gaat nu je tijd steken in een andere (lees: soortgelijke) laptop te zoeken, ik zou zeggen, veel plezier want dat gaat je toch niet lukken (althans, niet voor die prijs). Dus, of je eindigd met een mindere laptop voor dezelfde prijs, of je tast wat dieper in de buidel of we zien je over een aantal weken gewoon weer terug op dit forum... :P

Ik gok op het laatste... :Y

Gun een bedrijf dat zijn fout durft toe tegeven ook de tijd om zijn fout te herstellen, das wel zo eerlijk lijkt mij!

Veel succes met je zoektocht... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:58:
[...]

Ik begrijp je bericht hier niet echt.... :S

Ten eerste, ben je waarschijnlijk een van de eerste hier in Nederland die het systeem op de juiste wijze geleverd gaat krijgen;
Ten tweede, heb je het probleem niet wat wij hier allemaal op het forum wel hebben (= een systeem wat niet naar behoren werkt en een 90W adapter die we op de een of andere manier moeten zien om te ruilen) en dit allemaal met als tegenprestatie dat je een aantal weekjes langer moet wachten..., nou ik had het wel geweten!

Die van mij is vorige week geleverd, maar ik had graag nog een maandje gewacht en dan het systeem met de juiste BIOS en de juiste adapter ontvangen en ik denk vele met mij...

Maar goed, jij kan blijkbaar niet een paar weken langer wachten en gaat nu je tijd steken in een andere (lees: soortgelijke) laptop te zoeken, ik zou zeggen, veel plezier want dat gaat je toch niet lukken (althans, niet voor die prijs). Dus, of je eindigd met een mindere laptop voor dezelfde prijs, of je tast wat dieper in de buidel of we zien je over een aantal weken gewoon weer terug op dit forum... :P

Ik gok op het laatste... :Y

Gun een bedrijf dat zijn fout durft toe tegeven ook de tijd om zijn fout te herstellen, das wel zo eerlijk lijkt mij!

Veel succes met je zoektocht... :w
Als ze fout zouden toegeven wel ja.

We hebben gewoon niet zo veel vertrouwen in een leverancier die zo met zijn klant omgaat. Het door jou genoemde feit is voor mij misschien nog wel het belangrijkste. Zo veel klanten die niet serieus genomen worden. Pas maanden later gaan ze stappen ondernemen. 8)7 8)7

Ik help je trouwens hopen dat het probleem nu echt opgelost wordt. Het was niet wat ik vandaag te horen kreeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:31:
[...]

We hebben gewoon niet zo veel vertrouwen in een leverancier die zo met zijn klant omgaat. Het door jou genoemde feit is voor mij misschien nog wel het belangrijkste. Zo veel klanten die niet serieus genomen worden. Pas maanden later gaan ze stappen ondernemen. 8)7 8)7

Ik help je trouwens hopen dat het probleem nu echt opgelost wordt. Het was niet wat ik vandaag te horen kreeg.
Wat betreft je eerste alinea noem ik maar 1 woord: TOYOTA...!

Was die niet al vanaf 2007 bekend met het probleem waarvoor ze nu pas wereldwijd 8 miljoen auto's gaan terug roepen...! En als ik wat dieper in mijn geheugen ga graven, kan ik je waarschijnlijk nog wel tientallen van dit soort gevallen opnoemen! Overal ter wereld en bij bijna elk bedrijf zijn er wel problemen, dat zou dus betekenen dat je nergens meer wat kunt kopen. Toshiba heeft ook throttle problemen (en zijn nog niet verholpen), Sony heeft ook throttle problemen (en zijn nog niet verholpen), blijft weinig keus voor je over zo...!

Wat betreft je tweede alinea, als je zulke statements hier durft te maken, moet je ook mans genoeg zijn om ze te onderbouwen. Waarom zou volgens jou het probleem niet opgelost zijn met een nieuwe BIOS en een nieuwe adapter en van wie heb je dit dan te horen gekregen?

Ben erg benieuwd naar je antwoord.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:46:
[...]
Wat betreft je tweede alinea, als je zulke statements hier durft te maken, moet je ook mans genoeg zijn om ze te onderbouwen. Waarom zou volgens jou het probleem niet opgelost zijn met een nieuwe BIOS en een nieuwe adapter en van wie heb je dit dan te horen gekregen?
De reactie die ik vandaag van een tweetal vertegenwoordigers van Dell kreeg was dat er geen probleem met deze laptop bekend was. De langere levertijd kon daar dus niets mee te maken hebben. Ik ga geen namen noemen, dat is in deze context van geen belang.

Ik beweer niets, ik hoop alleen dat ze de problemen voor jullie op gaan lossen.

En nee, op dit moment zou ik ook geen Toyota kopen. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:29:
[...]

De reactie die ik vandaag van een tweetal vertegenwoordigers van Dell kreeg was dat er geen probleem met deze laptop bekend was. De langere levertijd kon daar dus niets mee te maken hebben. Ik ga geen namen noemen, dat is in deze context van geen belang.

Ik beweer niets, ik hoop alleen dat ze de problemen voor jullie op gaan lossen.

En nee, op dit moment zou ik ook geen Toyota kopen. :+ :+
Ik ken weinig vertegenwoordiger/verkopers die je bij voorbaat wijzen op de problemen van een bepaald product; daar mag je meestal op een andere wijze achter komen.
Het throttle probleem van verschillende laptops is in elk geval door Dell onderkend, en er wordt gewerkt aan een oplossing. Dell heeft hierover zelfs actief contact met gebruikers, en houd ze op de hoogte van de vorderingen. Daar kun je als laptop eigenaar alleen maar blij mee zijn denk ik.

Een oplossing voor dit probleem wordt op korte termijn verwacht; met een aangepast bios wordt nu getest. Wanneer het probleem gefixt is wordt het bios vrijgegeven, en indien nodig wordt voor reeds geleverde systemen een vervangende voedingsadaptor verzonden. Het feit dat Dell aangeeft dat er geen voedingen beschikbaar zijn, zie ik als teken dat de oplossing van het probleem nabij is.
Dat hierbij vertraging ontstaat voor leveringen is vrij logisch, omdat het om een zeer groot aantal voedingen gaat welke Dell niet in een pakhuis op voorraad heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het aanpassen van de helderheid van mijn beeldscherm (1645), nadat ik een clean install heb gedaan. Als ik met Fn +↑↓ de helderheid probeer aan te passen, krijg ik wel een pop up venster, waarbij het balletje heen en weer gaat maar qua helderheid blijft alles het zelfde.

Ook blijft de helderheid ongewijzigd als ik het via het energiebeheerschema doe.

Ik heb al verschillende quickset driver geprobeerd maar niks helpt, vandaag nog de laatste driver via de dell site gedownload en geinstalleerd, helaas weer zonder succes. De overige functies van quickset werken trouwens wel.
:? :?

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-06 23:03
Aangezien ik in de VS zit en hier mn sxps 16 heb gekocht heb ik gereageerd op het NBR forum en is mijn adapter al onderweg >:) 8)

Als het goed is komt die morgen binnen, hopelijk vrijdag A07 en dan ga ik wat testen doen. Iemand die iets specifieks wil weten ? Dan kan ik nu alvast testen met A06 en 90W en later vergelijken... :)

Jammer voor de mensen buiten de VS en Canada... hoop dat het snel geregeld word.

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:42:
Ik heb een probleem met het aanpassen van de helderheid van mijn beeldscherm (1645), nadat ik een clean install heb gedaan. Als ik met Fn +↑↓ de helderheid probeer aan te passen, krijg ik wel een pop up venster, waarbij het balletje heen en weer gaat maar qua helderheid blijft alles het zelfde.

Ook blijft de helderheid ongewijzigd als ik het via het energiebeheerschema doe.

Ik heb al verschillende quickset driver geprobeerd maar niks helpt, vandaag nog de laatste driver via de dell site gedownload en geinstalleerd, helaas weer zonder succes. De overige functies van quickset werken trouwens wel.
:? :?
Dit probleem heb ik ook gehad. Alles zou moeten werken, maar het scherm past zijn helderheid niet aan. De enige manier om dit te doen is om dit via de CCC te doen. Ik heb het opgelost...maar op wat voor manier;

om een of andere reden stopt mijn laptop spontaan als ik 1-2 minuten zonder voeding veeleisende games speel (lees; cod5 en Operation flashpoint). Hij gaat niet in slaapstand, maar zonder waarschuwen ineens uit. Dit zal iets te maken hebben met de meer dan 90 watt die die vraagt en evt. warmte of iets dergelijks. (Throttlestop gebruik ik niet) Ik ga er iig van uit dat het opgelost is met de nieuwe bios.
Waar het om gaat, nadat ik de laptop na 1minuut pas weer kan inschakelen (warmte?) is het probleem met de helderheid opgelost.... Valt de laptop tijdens het gamen op de accu nu weer uit, heb ik het probleem weer. Dan moet ik hem weer uit laten vallen en dan pas kan ik de helderheid instellen.... tsja. :/

Creating my own hero.

• Fasterinside
Apocal1pse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 01:54:
Aangezien ik in de VS zit en hier mn sxps 16 heb gekocht heb ik gereageerd op het NBR forum en is mijn adapter al onderweg >:) 8)

Als het goed is komt die morgen binnen, hopelijk vrijdag A07 en dan ga ik wat testen doen. Iemand die iets specifieks wil weten ? Dan kan ik nu alvast testen met A06 en 90W en later vergelijken... :)

Jammer voor de mensen buiten de VS en Canada... hoop dat het snel geregeld word.
Nice ! :D Hoe bevalt het in the US of A? >:) . Wij krijgen dus als eerste van jou te horen of het probleem is opgelost hea ! >:)

Creating my own hero.

• GDOG1986
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:31:
[...]

de fout is op NBR onderkent en toegegeven. dat is ook waarom, todd, bill en brad er zo dicht op zitten.
deze drie heren hebben een vrij directe lijn van communicatie.
persoonlijk vind ik dit wel erg prettig, het geeft je het gevoel alsof er naar je geluisterd wordt. ik als klant waardeer dat zeer. ook al doen ze er misschien lang over om te reageren... hoeven we niet meteen criticasters te worden :+

• GDOG1986
Fasterinside schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:57:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad. Alles zou moeten werken, maar het scherm past zijn helderheid niet aan. De enige manier om dit te doen is om dit via de CCC te doen. Ik heb het opgelost...maar op wat voor manier;

om een of andere reden stopt mijn laptop spontaan als ik 1-2 minuten zonder voeding veeleisende games speel (lees; cod5 en Operation flashpoint). Hij gaat niet in slaapstand, maar zonder waarschuwen ineens uit. Dit zal iets te maken hebben met de meer dan 90 watt die die vraagt en evt. warmte of iets dergelijks. (Throttlestop gebruik ik niet) Ik ga er iig van uit dat het opgelost is met de nieuwe bios.
Waar het om gaat, nadat ik de laptop na 1minuut pas weer kan inschakelen (warmte?) is het probleem met de helderheid opgelost.... Valt de laptop tijdens het gamen op de accu nu weer uit, heb ik het probleem weer. Dan moet ik hem weer uit laten vallen en dan pas kan ik de helderheid instellen.... tsja. :/
Heb op NBR iets gelezen over een zgn "crow bar switch"
There is a switch (or circuit) built into Dell AC adapters called a "crow bar switch" that automatically shuts down the AC adapter when the system requests more than the adapter's rated output Wattage. To clear the adapter from the switched off state, you have to simply unplug it from the wall outlet, wait a few seconds for flea power to discharge, and plug it back in.
zou het zo kunnen zijn dat de batterij ook zo'n mechanisme heeft.

[theorie]
overigens wel bijzongder:
AC adapter: 19.5V
Batterij: 11.1V
betekend dat als de batterij 130W moet leveren het ding 11,71A voor z'n kiezen krijgt, misschien dat de batterij daarom afslaat. geen ervaring mee
I=P/U --> watt/outputvoltage is ampere
[/theorie]

Verwijderd

Fasterinside schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:57:
[...]

Hoe heb je het via CCC kunnen aanpassen, want ik kan niet een optie vinden waarmee ik de helderheid kan aanpassen

• Fasterinside
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:45:
[...]

Hoe heb je het via CCC kunnen aanpassen, want ik kan niet een optie vinden waarmee ik de helderheid kan aanpassen
Ik ben nu niet in de buurt van de Xps, ik zal het vanavond voor je checken.

Creating my own hero.

• Apocal1pse
Fasterinside schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:58:
[...]

Nice ! :D Hoe bevalt het in the US of A? >:) . Wij krijgen dus als eerste van jou te horen of het probleem is opgelost hea ! >:)
Het is hier enorm relax... iedereen is mega chill en niemand heeft stress....vorige week kwamen we een prof tegen in de buffalo wild wings en hebben we daar gewoon relax mee zitten lullen...

Vandaag heb ik mijn adapter binnen gekregen. Dinsdag een PM verzonden op NBR, woensdag een teruggekregen en donderdag (vandaag) de adapter binnen. Gelukkig wel snel geregeld.

Morgen dus hopelijk de nieuwe BIOS (A07).

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/20uyh5x.jpgAfbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2n6rxvp.jpgAfbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ab12tj.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Apocal1pse op 11-02-2010 18:38 ]

• Fasterinside
Fasterinside schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:10:
[...]

Ik ben nu niet in de buurt van de Xps, ik zal het vanavond voor je checken.
Ga in CCC naar:

-> Bureaubladinstellingen -> Kleur -> Helderheid :)

Creating my own hero.

Verwijderd

Fasterinside schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:19:
[...]

Ga in CCC naar:

-> Bureaubladinstellingen -> Kleur -> Helderheid :)
Bedankt, tis gelukt. Maar wel erg vreemd dat het niet gewoon met quickset kan.

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 18:18

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

@Apocal1pse: Nice, bedankt voor de foto's! Nu idd even afwachten op A07 en dan testen maar natuurlijk! Heb je vergelijkresultaten met A06?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Iemand enig idee hoe de track&trace werkt op de site van DHL?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:11:
[...]

Bedankt, tis gelukt. Maar wel erg vreemd dat het niet gewoon met quickset kan.
losse flodder:
misschien heeft het iets te maken met de installatie volgorde van ATI drivers en Quickset?
wellicht nog niet geprobeerd. zou mooi zijn als het dan wèl werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:48:
Iemand enig idee hoe de track&trace werkt op de site van DHL?
De laptop wordt bij jou verzonden via DHL? Bij mij was het UPS; en in dat geval deed de standaardlink het niet, maar kon je wel gewoon het opdrachtnummer intikken bij een of andere zoekfunctie op de site van UPS en dan werkte het wel.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:19:
[...]

De laptop wordt bij jou verzonden via DHL? Bij mij was het UPS; en in dat geval deed de standaardlink het niet, maar kon je wel gewoon het opdrachtnummer intikken bij een of andere zoekfunctie op de site van UPS en dan werkte het wel.
Nee mijn laptop heb ik al geruime tijd binnen. Ik had via Dell een mooie tas gekocht, mijn oude 15.4" paste helaas niet meer. Via de website werd aangegeven dat hij via DHL verzonden word, maar kijk ik op de pakbon dan staat daar UPS...

EDIT: Geen probleem, krijg net bericht dat ie afgeleverd is :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Fasterinside op 12-02-2010 09:36 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDOG1986 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:06:
[...]

losse flodder:
misschien heeft het iets te maken met de installatie volgorde van ATI drivers en Quickset?
wellicht nog niet geprobeerd. zou mooi zijn als het dan wèl werkt :)
Heb je enig idee welke driver ik dan als eerste zou moeten installeren. Ik wil het wel uitproberen, vind het niet echt handig om het steeds via de CCC te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:21:
[...]

Heb je enig idee welke driver ik dan als eerste zou moeten installeren. Ik wil het wel uitproberen, vind het niet echt handig om het steeds via de CCC te doen.
sjah, 2 opties:
  1. Quickset --> ATI (was volgens mij wat ik had gedaan)
  2. ATI --> Quickset
heb je overigens de originele DELL installatie of een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Draait Quickset als proces in de achtergrond? Wees er zeker van dat je Quickset (de juist bit versie) installeert als administrator en vink "Run this program as an administrator" in de properties ervan aan nadat je het hebt geïnstalleerd.
De FN key omlaag/omhoog combinatie doet toch sowieso de brightness aanpassen, zelfs zonder Quickset? Als dat niet werkt is er misschien wat anders mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDOG1986 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:42:
[...]

sjah, 2 opties:
  1. Quickset --> ATI (was volgens mij wat ik had gedaan)
  2. ATI --> Quickset
heb je overigens de originele DELL installatie of een clean install?
Ik heb beide opties geprobeerd, maar weer zonder succes.

Ps. heb een clean install
Nivk schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:05:
Draait Quickset als proces in de achtergrond? Wees er zeker van dat je Quickset (de juist bit versie) installeert als administrator en vink "Run this program as an administrator" in de properties ervan aan nadat je het hebt geïnstalleerd.
De FN key omlaag/omhoog combinatie doet toch sowieso de brightness aanpassen, zelfs zonder Quickset? Als dat niet werkt is er misschien wat anders mis?
Ik heb ook jou advies opgevolgd, weer geen verandering. Alle overige functies doen het gewoon van Quickset, alleen de Fn toets( brightness aanpassen) niet ook niet bij energiebeheerschema. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Jongens, BIOS versie A07 is uit en downloadbaar vanaf http://support.dell.com

Deze versie zou het throttle-verhaal moeten oplossen icm. de nieuwe 130W adapter. Hiervoor zul je zelf een mailtje naar Dell moeten sturen om die aan te vragen.

Ga ik zo meteen ook maar doen, het schijnt dat je de 90W adapter gewoon kunt houden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

M.v.Veelen schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:31:
Jongens, BIOS versie A07 is uit en downloadbaar vanaf http://support.dell.com

Deze versie zou het throttle-verhaal moeten oplossen icm. de nieuwe 130W adapter. Hiervoor zul je zelf een mailtje naar Dell moeten sturen om die aan te vragen.

Ga ik zo meteen ook maar doen, het schijnt dat je de 90W adapter gewoon kunt houden.
Bill zei dat direct na het releasen van A07 alle wereldwijde kantoren op de hoogte zouden worden gesteld, dus maandag ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, ach, ik heb het webformulier ingevuld. Het zal mij benieuwen of het hiermee is opgelost of in ieder geval een grote stap in de goede richting is.

Ik ervaar zelf de laatste 2 dagen een vreemd probleem :

bij het opstarten / inloggen werkt m'n WLAN kaartje niet, en ook m'n USB poorten niet. In apparaatbeheer geven ze een uitroepteken. Als ik ze vervolgens uitschakel en meteen weer inschakel dat werkt alles weer meteen. Vervolgens rebooten : zelfde probleem. De drivers zijn up-to-date en herinstallatie van de drivers heeft niet geholpen.

Iemand een idee ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ik heb het formulier ook ingevuld, met een beroep op een 130watt adapter met overnight shipping. Ik wacht het af... Tevens komen de eerste berichten dat de biosupdate niet het gewenste resultaat heeft....

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
M.v.Veelen schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:24:
Ja, ach, ik heb het webformulier ingevuld. Het zal mij benieuwen of het hiermee is opgelost of in ieder geval een grote stap in de goede richting is.

Ik ervaar zelf de laatste 2 dagen een vreemd probleem :

bij het opstarten / inloggen werkt m'n WLAN kaartje niet, en ook m'n USB poorten niet. In apparaatbeheer geven ze een uitroepteken. Als ik ze vervolgens uitschakel en meteen weer inschakel dat werkt alles weer meteen. Vervolgens rebooten : zelfde probleem. De drivers zijn up-to-date en herinstallatie van de drivers heeft niet geholpen.

Iemand een idee ??
Ik heb iets dergelijks gehad met mn Bluetooth, dit bleek een energie setting te zijn.
De computer mocht deze uitzetten om energie te besparen, kijk daar eens na anders zou ik het ook niet direct weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Fasterinside schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:28:
Ik heb het formulier ook ingevuld, met een beroep op een 130watt adapter met overnight shipping. Ik wacht het af... Tevens komen de eerste berichten dat de biosupdate niet het gewenste resultaat heeft....
Ik lees toch echt het tegenovergestelde op NBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, er wordt wel gesproken over tegenvallende resulaten MAAR die mensen hebben hun ernergiesettings niet goed staan. Over het algemeen zijn het positieve reacties. A07 staat er bij mij al op. Een 130W adapter heb ik al (van m'n werk), maar heb toch m'n prive-adapters "besteld".

Ik heb, om nog even op mijn probleem terug te komen, niets bijzonders in mijn energiesettings vwb. de WLAN kaart of de USB poorten....hoe kan het dan dat ze bij het opstarten onder apparaatbeheer een uitroepteken hebben en dus ook niet werken?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk formulier, waar kan ik/kunnen we die vinden...?

Dank alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Heb nu dus de 130w met A07...

- COD MW2 op de hoogste settings zonder lag
- Dirt 2 Max settings zonder lag tijdens spelen, alleen lag met laden en in de trailer waar je 't level kiest
- geluid hapert niet meer

FPS weet ik niet, moet ik nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dus je ziet echt een ruime verbetering?

[ Voor 8% gewijzigd door Zinu op 13-02-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 20:47:
[...]

Welk formulier, waar kan ik/kunnen we die vinden...?

Dank alvast...
De supportsite volgen....dan kom je op http://support.euro.dell....nl&s=gen&ServiceTag=xxxxx (vul hier je servicetag in)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
Weet iemand al wanneer er een nieuwe XPS 16 uitkomt met de nieuwe 5xxxx kaarten? Aangezien de nieuwe Inspiron 17 met 5730 nu een betere optie is dan de XPS volgens mij... Iemand

[ Voor 37% gewijzigd door Dudeness op 14-02-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik denk niet dat hier iemand daar iets zinnigs over kan zeggen. Denk dat zelfs de medewerkers van Dell je nog niets zinnigs daarover kunnen zeggen. Dus....geduld als je perse daarop wilt wachten.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabant
  • Laatst online: 07-02-2023
Waar kan ik deze Inspirion met 5730 kaart dan vinden???
Dudeness schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:16:
Weet iemand al wanneer er een nieuwe XPS 16 uitkomt met de nieuwe 5xxxx kaarten? Aangezien de nieuwe Inspiron 17 met 5730 nu een betere optie is dan de XPS volgens mij... Iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
En er dan na 2 maanden levertijd achterkomen dat die geleverd wordt met een 60w psu ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Apocal1pse schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:12:
En er dan na 2 maanden levertijd achterkomen dat die geleverd wordt met een 60w psu ofzo 8)7
Nuttige bijdrage ook..... :P

Ik heb onder apparaatbeheer de apparaten verwijderd die problemen gaven en opnieuw geinstalleerd. Same problem. 'ksnap er geen hout van, moet dus elke keer als ik de opnieuw opstart de betreffende apparaten uitschakelen en dan weer inschakelen. Dan doen ze het weer goed. Je zou dan zeggen dat de drivers op zich wel goed zijn, maar waarom werkt het dan niet meteen maar pas na uit/inschakelen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
M.v.Veelen schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:58:
[...]

Nuttige bijdrage ook..... :P

Ik heb onder apparaatbeheer de apparaten verwijderd die problemen gaven en opnieuw geinstalleerd. Same problem. 'ksnap er geen hout van, moet dus elke keer als ik de opnieuw opstart de betreffende apparaten uitschakelen en dan weer inschakelen. Dan doen ze het weer goed. Je zou dan zeggen dat de drivers op zich wel goed zijn, maar waarom werkt het dan niet meteen maar pas na uit/inschakelen ?
misschien een gek ding in het BIOS, ik kon meteen mijn harde schijf wisselen met de originele van DELL, omdat ik een classpnp.sys hang kreeg.
en dit wel pcies na mijn BIOS update... kan zijn dat die van jou ook hierin ergens kuren geeft en dus al je pnp settings niet goed doorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik ben er al uit. heb net een systeemherstel gedaan naar 5 dagen terug en heb gekeken welke programma's dat zou beinvloeden (buiten de Windows updates). Ik zag hierbij "LibUSB-Win32" staan. Dit heb ik een paar dagen geleden gebruikt om m'n iPhone uit een recover loop mode te halen en dat legde voor mij de (misschien onlogische) link naar de USB apparaten die niet ingeschakeld werden bij het opstarten.

Na de systeemherstel werkte alles meteen en vervolgens zijn de Windows updates binnengehaald. Weer rebooten : en alles werkt weer. Me happy :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag: Weet iemand hoe ik het zo kan instellen, dat m'n ipod opgeladen blijft worden in de esata/usb poort als ik de laptop uit heb staan? Bij mij werkt dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:13:
Ik heb een vraag: Weet iemand hoe ik het zo kan instellen, dat m'n ipod opgeladen blijft worden in de esata/usb poort als ik de laptop uit heb staan? Bij mij werkt dit niet...
Bij mij werkt dat wel zonder speciale instellingen. Kan het zijn dat je in het BIOS deze optie niet aan hebt staan ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:57:
[...]

Bij mij werkt dat wel zonder speciale instellingen. Kan het zijn dat je in het BIOS deze optie niet aan hebt staan ?
Waar zou dit in het bios te vinden moeten zijn dan? Heb zelf niets hiervan ingesteld in het bios, maar kan het 1,2,3 ook niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:34:
[...]

Waar zou dit in het bios te vinden moeten zijn dan? Heb zelf niets hiervan ingesteld in het bios, maar kan het 1,2,3 ook niet vinden...
In het BIOS : 2e tabblad (advanced) en dan de optie : USB Powershare moet op Enabled staan.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook het webformulier ingevuld via de DELL website en hierbij hun reactie:

Dear Mr. Lut,

Thank you for contacting Dell hardware support.

I am sorry that you are experiencing problems with your computer. I will do my best to solve the problem as soon as possible.

We are sending 130W adapters only in the case that BIOS update didn't help.
Are you experiencing performance issues even after upgrading BIOS to version A07?
If yes, could you please precisely describe the problems, which you currently have?

Please let me know.

To deliver the best possible support to you, we offer you a consultation free of charge to help you get the maximum performance from your system. This consultation is related to all possible hardware upgrades for your system, to all information on how to keep your system protected through a Service contract as well as on pre-sales information if you plan to purchase a new Dell system. Of course, you also have the option to obtain any desired upgrades as well. In case you find these free consultations interesting, just let us know.

I wish you a nice day.

Yours sincerely,

Tibor Rendek
XPS technical support specialist
E-Mail team Portables
Non-Voice Support
Dell Corporation

Wat moet ik hier nu weer mee...!? Wil iemand die al een account heeft op het NBR en/of Direct2DELL dit alsjeblieft voor mij erop plaatsen, ik ben benieuwd wat de reactie van Bill of Todd hierop is.

Wat kan ik verder nu nog doen, en wat hebben de andere hier voor reactie gekregen op hun "request"...?

Ben benieuwd (maar ook teleurgesteld)...

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb ook een mailtje gekregen waarbij tegengas gegeven werd. Of in ieder geval werd me gevraagd om meer info:

Dear Marco van Veelen,

Thank you for contacting Dell Online Customer Services. We request you to provide us with more details of the below so that we can escalate the issue to the concerned department to check whether the 130 watts adaptors are sent free of cost to customers.

Regards,
Prasad Chintamaneni
Dell Online Customer Services.
www.dell.nl/ordersupport

Ik heb ze verwezen naar het betreffende topic op NBR en de reactie van Bill erbij gezet.

Wordt goed gecommuniceerd daar onderling. NOT. We wachten het weer af :)

[ Voor 49% gewijzigd door M.v.Veelen op 16-02-2010 10:08 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:07:
Ik heb ook een mailtje gekregen waarbij tegengas gegeven werd. Of in ieder geval werd me gevraagd om meer info:

Dear Marco van Veelen,

Thank you for contacting Dell Online Customer Services. We request you to provide us with more details of the below so that we can escalate the issue to the concerned department to check whether the 130 watts adaptors are sent free of cost to customers.

Regards,
Prasad Chintamaneni
www.dell.nl/ordersupport

Ik heb ze verwezen naar het betreffende topic op NBR en de reactie van Bill erbij gezet.

Wordt goed gecommuniceerd daar onderling. NOT. We wachten het weer af :)
Laat me inderdaad weten als je een reactie krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Hmm vreemde reacties. Waar hebben jullie je vragenlijst ingevult? Ik heb dat namelijk ook gedaan maar nog niets terug gehad...

UPDATE:

We spoke with our global tech support leadership and can confirm that all regions have been messaged that they are to send 130W adapters to 1645 customers upon request. Please contact tech support in your region to have your 130W AC adapter dispatched.

At this time, please stop sending PM requests for AC adapters, tech support in all regions will be handling dispatches from this point forward. If you have already sent a request to us, we will still check them and if a dispatch has not been made, we will process it and respond via PM.

Regards,
Brad

-----------------------------

I just called with tech support (the number in amsterdam) and got connected to Dell UK.

They already send me the new adapter so I think that they are already informed by now.The support guy also gave step by step instructions to install the A.07 BIOS (which was already done).

So just dial that 020 number of XPS and explain what you want and why.

[ Voor 79% gewijzigd door Fasterinside op 16-02-2010 12:38 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Welk 020 nummer is dat dan ? En heb jij met ze gebeld in Amsterdam ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Nee ik heb niet met ze gebeld.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
G*dvrd*g*dver wat doen ze lastig zeg. Krijg nu dit weer :

Dear Marco van Veelen,

Thank you for your email. As your query is of technical in nature,technical support department would be able to deal with your query accordingly.

We request you to logon to http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs and an online chat agent would be able to help you on the below issue.

Regards,
Prasad Chintamaneni
www.dell.nl/ordersupport

Ja, alsof er ook ooit maar IEMAND online is op die chat daar |:(

Ik ga afsluiten, naar huis en es bedenken hoe ik dit aan hun verstand ga peuteren daar :O

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
had hetzelfde als skydiver79 exact dezelfde tekst en zelfde persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze net gebeld...! Ook weer hopeloos...!!!

Belde met 020-674 4594 kreeg via via de XPS support aan de telefoon, een Hollandse jongen (Brandon Groeneveld) en deze wist me te vertellen dat 'ie wel bekend was met het Throtteling probleem maar niets wist van een oplossing door middel van een BIOS (A07) update EN vervanging van de adapter voor een 130W adapter.

Het enige dat hij kon doen was een notitie toevoegen aan mijn service tag, in de hoop dat ik er ooit iets van zou horen...

... Laat maar...!

Ik vind het zo belachelijk dat ik zoveel moeite moet doen voor iets (haast bedelen) voor iets wat eigenlijk gewoon door DELL standaard en automatisch moet worden vervangen, aangezien hun systeem niet (en nooit) naar behoren heeft gefunctioneerd!

Ik hoor wel als er iemand nieuws heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
net Bill_B een PM gestuurd op NBR
ben benieuwd , keep you guys posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 09:30
Ik heb zondag gebeld en gezegd dat ik met gamen slechte fps haal en dat ik op NBR heb gelezen dat dit wordt opgelost met de nieuwe bios versie A07 in combinatie met een 130W power supply. Al heel snel ging de persoon die ik aan de lijn had met zijn manager overleggen, toen hij terug kwam vroeg hij heeft ik A07 al geinstalleerd?
ik zeg nee, ik wacht op de PS. Toen wilde hij graag A07 gaan installeren dus ik zeg, dat helpt toch niet. Ja zegt hij, ik wil kijken of het probleem wordt opgelost als je de brightness naar beneden schroeft. Dus ik zeg, ja dat helpt daar hoef ik die A07 niet voor te installeren, dat werkt op de A06 ook al maar ik heb geen €1700 uitgegeven om vervolgens als ik wil gamen m'n brightness naar beneden te zetten.

Nee, dat was ook niet de bedoeling, hij ging weer even overleggen met zijn manager. Uiteindelijk ging hij ermee akkoord en een 130W PS zou worden opgestuurd. Hij zou vandaag worden bezorgt.
Nou ben ik toevallig vandaag de hele dag thuis geweest, maar ik heb niet niemand gezien :(

ik zat trouwens na het gesprek naar mijn telefoon te kijken, het hele gesprek had 41 minuten geduurd. maar ja, ik hoop maar dat hij morgen komt.

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc1273 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:31:
Ik heb zondag gebeld en gezegd dat ik met gamen slechte fps haal en dat ik op NBR heb gelezen dat dit wordt opgelost met de nieuwe bios versie A07 in combinatie met een 130W power supply. Al heel snel ging de persoon die ik aan de lijn had met zijn manager overleggen, toen hij terug kwam vroeg hij heeft ik A07 al geinstalleerd?
ik zeg nee, ik wacht op de PS. Toen wilde hij graag A07 gaan installeren dus ik zeg, dat helpt toch niet. Ja zegt hij, ik wil kijken of het probleem wordt opgelost als je de brightness naar beneden schroeft. Dus ik zeg, ja dat helpt daar hoef ik die A07 niet voor te installeren, dat werkt op de A06 ook al maar ik heb geen €1700 uitgegeven om vervolgens als ik wil gamen m'n brightness naar beneden te zetten.

Nee, dat was ook niet de bedoeling, hij ging weer even overleggen met zijn manager. Uiteindelijk ging hij ermee akkoord en een 130W PS zou worden opgestuurd. Hij zou vandaag worden bezorgt.
Nou ben ik toevallig vandaag de hele dag thuis geweest, maar ik heb niet niemand gezien :(

ik zat trouwens na het gesprek naar mijn telefoon te kijken, het hele gesprek had 41 minuten geduurd. maar ja, ik hoop maar dat hij morgen komt.
En weet je toevallig ook nog de naam van die gast die je bij DELL hebt gesproken. Welk nummer heb je gebeld en was het gewoon een Nederlandstalige gast...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De aanbieding op de Dell XPS 1645 is aangepast:
i7 820qm, 1080pRGB LED, 4GB, HD 4670 1GB voor €1299,-

Zouden de i7 720qm's op zijn?

Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen zijn dat de XPS 16(49?) met hd5730 gpu binnenkort wordt losgelaten..

[ Voor 27% gewijzigd door guapper op 17-02-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Belachelijk. Ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om een half uur of meer aan de telefoon te gaan hangen om uit te leggen wat er eigenlijk mis is en waarom Dell in andere landen wel de 130W adapters verzendt. Kom op zeg, Dell is Dell en moet in elk land dezelfde regels hierover hanteren.

Hoe moeilijk kan het zijn om desnoods even een aparte pagina te maken waarop mensen hun gegevens kunnen invullen en welke dan wordt verzonden naar Tech. Support zonder allerlei tekst en uitleg ?

Ik heb gisteren nogal boos gereageerd op het laatste mailtje van ze waarin ze mij verzoeken om via de chat maar even met de technische afdeling te gaan babbelen. Als ik mijn Service Tag invul, dan komt er doodleuk op de chatpagina te staan dat voor mijn type systeem helemaal geen chat beschikbaar is !!! WTF ?! Heb daarom gevraagd of ze niet even de moeite kunnen nemen om simpelweg mijn emailbericht door te sturen naar hun technische afdeling. Kom op zeg, hokjescultuur !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 07:49:
....

Hoe moeilijk kan het zijn om desnoods even een aparte pagina te maken waarop mensen hun gegevens kunnen invullen en welke dan wordt verzonden naar Tech. Support zonder allerlei tekst en uitleg ?

...
Dat vind ik nou ook...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:40:
[...]

In het BIOS : 2e tabblad (advanced) en dan de optie : USB Powershare moet op Enabled staan.
hmm, dat staat ie... toch doet ie helemaal niets als de laptop uitstaat...Toch raar...Ben bang dat ik dell techsupport nodig heb hiervoor. Al ben ik bang dat dat het erg druk hebben met mensen met throttling problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:04:
[...]

hmm, dat staat ie... toch doet ie helemaal niets als de laptop uitstaat...Toch raar...Ben bang dat ik dell techsupport nodig heb hiervoor. Al ben ik bang dat dat het erg druk hebben met mensen met throttling problemen..
kleine toevoeging: de USB met Power share zit aan de rechterkant van de laptop in de gecombineerde esata/usb aansluiting, andere USB zijn gewone USB poorten. deze staan uit als de laptop niet geboot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
M.v.Veelen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 07:49:
Belachelijk. Ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om een half uur of meer aan de telefoon te gaan hangen om uit te leggen wat er eigenlijk mis is en waarom Dell in andere landen wel de 130W adapters verzendt. Kom op zeg, Dell is Dell en moet in elk land dezelfde regels hierover hanteren.

Ik heb gisteren nogal boos gereageerd op het laatste mailtje van ze waarin ze mij verzoeken om via de chat maar even met de technische afdeling te gaan babbelen. Als ik mijn Service Tag invul, dan komt er doodleuk op de chatpagina te staan dat voor mijn type systeem helemaal geen chat beschikbaar is !!! WTF ?! Heb daarom gevraagd of ze niet even de moeite kunnen nemen om simpelweg mijn emailbericht door te sturen naar hun technische afdeling. Kom op zeg, hokjescultuur !
Het zal blijkbaar medewerker afhankelijk zijn.
Net een telefoontje gedaan naar de helpdesk en zonder morren heb ik morgen een 130w adapter in huis.
En het mooie is dat dit systeem over 3 weken retour gaat (en uiteraard de adapter niet) en ik een andere XPS16 krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkMASTERPRO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 14:02
Hallo Mensen,

Ik heb ook een Dell studio XPS 16 met i7,500gb hd4670 en 4gb 1333 ram. Ik ervaar ook problemen met throttling en heb ook een mail gestuurd op het formulier:

Another form: http://tiny.cc/iBIT0. Thank you for understanding and time.
Problem Description:
Hello Dell, i've e-mailed yesterday about the problem wih the DELL studio XPS 1645 witch is very annoying. 6M1E6P561YS2FF1EL . I've already updated the bios to version A07 but throttling is still there. When i play games, the laptop uses most of the time 90 watt witch says 90 watt isn't enough to power this laptop. I hope the problem is already noticed with many laptop the same type as mine. I was asking for a 130 watt adapter please. About the issue:http://tiny.cc/ryWim

Dit heb ik terug gekregen:

Thank you for contacting Dell hardware support.

I am sorry that you are experiencing problems with your computer. I will do my best to solve the problem as soon as possible.

I will send you a new 130W AC adapter by a courier. The delivery will be for free, as it is covered by the warranty.

Please let me know an address where the adapter should be sent (working days between 08:00 - 17:00) and your phone number.

To deliver the best possible support to you, we offer you a consultation free of charge to help you get the maximum performance from your system. This consultation is related to all possible hardware upgrades for your system, to all information on how to keep your system protected through a Service contract as well as on pre-sales information if you plan to purchase a new Dell system. Of course, you also have the option to obtain any desired upgrades as well. In case you find these free consultations interesting, just let us know.

:) Ziet er veelbelovend uit maar eerst zien en dan geloven. Ik w8 iig af en houd jullie op de hoogte of de adapter snelle levertijden heeft en of hij uberhaupt komt. O-)

HenkMASTERPRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
noteboeki schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:20:
[...]

Het zal blijkbaar medewerker afhankelijk zijn.
Net een telefoontje gedaan naar de helpdesk en zonder morren heb ik morgen een 130w adapter in huis.
En het mooie is dat dit systeem over 3 weken retour gaat (en uiteraard de adapter niet) en ik een andere XPS16 krijg.
Welk telefoonnummer heb je gebruikt ? NL of engelstalig ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
M.v.Veelen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:47:
[...]

Welk telefoonnummer heb je gebruikt ? NL of engelstalig ?
NL.
XPS Premium Support 020-674 4594

ff melden dat de de bios al geprobeert heb maar dit niks helpt.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noteboeki schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:02:
[...]

NL.

ff melden dat de de bios al geprobeert heb maar dit niks helpt.

succes
En heb je toevallig ook een naam van de gozer die je hebt gesproken....!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Heeft iemand een idee hoe het gesteld is met de leverbaarheid van een wireless N adapter voor de xps1645?
Gaat dit veel (extra) tijd kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Heb net met ene Brandon gesproken via dat telefoonnummer (na 3 keer opnieuw gebeld te hebben omdat er werd opgehangen.....) en hij vertelde me dat sinds vanmiddag eigenlijk pas bekend is bij hun (officieel) dat de adapters kunnen worden aangevraagd en ook verzonden. Hij zou dit persoonlijk hebben rondgemaild naar zijn collega's vandaag (inclusief de partnummers) en ging meteen de boel loggen.

Heb een referentienummer gekregen en ik zou beide adapters morgen in huis moeten hebben.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Fijn om te horen dat zij er nu ook mee bekend zijn.
dat is toch het engelse nummer?

[ Voor 46% gewijzigd door Zinu op 17-02-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Zinu schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:16:
Fijn om te horen dat zij er nu ook mee bekend zijn.

[...]

dat is toch het engelse nummer?
Hoor (lees) je wat je zegt ?

020-..... = New York ? Hehehe, nee, je krijgt een NL sprekende, NL meneer die in Amsterdam zit ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

*ahum* XPS Premium Support is beschikbaar in het Engels, 24 uur per dag, 7 dagen per week

Ik ga nu bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Deden niet moeilijk, er werd meteen geconstateerd dat dit klopt en dat de adapters uitgezonden worden. Adresgegevens doorgegeven en ik krijg hem vrijdag binnen!

Toppie service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Great ! Enneh....'t was maar een grapje hoor..... :)

Next !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 09:30
Ik heb ook de engelsetalige support gesproken, zijn naam is Mohammed Ameer Baig

De PS zou gisteren bezorgd worden, maar tot op heden heb ik nog niemand gezien. Heb hem net maar weer eens een mailtje gestuurd.

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:13:
Heb net met ene Brandon gesproken via dat telefoonnummer (na 3 keer opnieuw gebeld te hebben omdat er werd opgehangen.....) en hij vertelde me dat sinds vanmiddag eigenlijk pas bekend is bij hun (officieel) dat de adapters kunnen worden aangevraagd en ook verzonden. Hij zou dit persoonlijk hebben rondgemaild naar zijn collega's vandaag (inclusief de partnummers) en ging meteen de boel loggen.

Heb een referentienummer gekregen en ik zou beide adapters morgen in huis moeten hebben.
Hahaha... super....! Lees mij eerdere topic (geloof een pagina terug). Ik had ze gister ook gesproken en had ook die Brandon aan de telefoon (Brandon Groeneveld), toen wist 'ie nog van niks...! :S

Nou ga, zo weer bellen. hopelijk krijg ik weer die Brandon aan de telefoon... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDOG1986 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:50:
[...]

kleine toevoeging: de USB met Power share zit aan de rechterkant van de laptop in de gecombineerde esata/usb aansluiting, andere USB zijn gewone USB poorten. deze staan uit als de laptop niet geboot is.
Zo ver was ik al. Maar het lukt me niet om dat ding werkend te krijgen als de laptop uit staat (met en zonder stroomtoevoer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
M.v.Veelen schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:13:

Mooi, prima geregeld zo door Dell lijkt me.
Nu alleen nog ff afwachten of ze ook daadwerkelijk morgen binnen zijn, maar ach een
dagje langer wachten lukt ook nog wel.
Zowieso al lang blij dat Dell het uiteindelijk toch nog netjes opgelost heeft :)

• GDOG1986
reactie van Bill B uit PM :)
dat noemen we nog eens actie nemen!
Thanks for copying this email in. I sent Mr Rendek and his manager a note asking them to read and follow the policy message. Let me know if they do not contact you within a few days, and I will copy in their VP on the next email.

BB

• M.v.Veelen
Bill heeft via PM mij ook een bericht gestuurd en de nodige actie ondernomen.

Tot op heden helaas nog geen adapters ontvangen trouwens.

¯\_(ツ)_/¯

• GDOG1986
M.v.Veelen schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:48:
Bill heeft via PM mij ook een bericht gestuurd en de nodige actie ondernomen.

Tot op heden helaas nog geen adapters ontvangen trouwens.
kreeg wel de melding van die gast dat ik me 90W wel klaar moest leggen voor retour :?
ik wacht et wel af.

ps. still have my 150W ;)

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:41
GDOG1986 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:35:
[...]
kreeg wel de melding van die gast dat ik me 90W wel klaar moest leggen voor retour :?
ik wacht et wel af.
Ik heb vanochtend ook met Dell gesproken, een alleraardigste man die ook erg geïnteresseerd was in deze discussie (vooral omdat de naam van zijn collega Brandon hier genoemd was). Er wordt een 130 watt adapter opgestuurd, maar geen woord over het retourneren van de oude.

• noteboeki
Die van mij is binnen, zal vanavond eens wat testen...

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

noteboeki schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:42:
Die van mij is binnen, zal vanavond eens wat testen...
Heb jij die 'slim' versie gekregen of die grote brick (à la xbox 360...)

Verwijderd

hebben studio xps 16 laptops zonder i7 processor ook dit throttling probleem?
m.a.w. moet ik voor mijn 2.8 ghz xps-je processor ook een nieuwe adapter aanvragen?

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:54:
m.a.w. moet ik voor mijn 2.8 ghz xps-je processor ook een nieuwe adapter aanvragen?
Dat merk je toch zelf? Heb je last van throttlen?

• Fasterinside
Ik had al een 130watt adapter, en heb vanmorgen de A07 geinstalleerd. Eerst GRID gespeeld met de A03 en 90watt op max en 1920*1080 op de laagste brightness. Redelijke lag, en het liep niet soepel.

Daarna de A07 en 130watt met de zelfde instellingen. Ditkeer de brightness op het gemiddelde. En het draait soepeler en sneller als voorheen. :)

Creating my own hero.

• M.v.Veelen
Hier ook de adapters ontvangen :) Het zijn wel van die grote jongens zeg maar, dus ik ga ze op het werk omruilen voor het kleinere model met eurostekker.

[ Voor 64% gewijzigd door M.v.Veelen op 18-02-2010 16:18 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Zinu schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:02:

Dat merk je toch zelf? Heb je last van throttlen?
Ja, ik heb er ook last van, maar voor mijn type studio xps 1640 is er (nog) geen BIOS update.
Iemand die hier iets meer over weet?

• Fasterinside
Nee, de biosfix geldt alleen voor de 1645 met i7 en RGBled

Creating my own hero.

Pagina: 1 ... 28 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.