Mijn 130W adapter komt er ook aan...
Op notebookreview kan je even zoeken op 1640, volgens mij zouden ze na de 1645 zich gaan focussen op 1640.Anoniem: 330179 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:58:
[...]
Ja, ik heb er ook last van, maar voor mijn type studio xps 1640 is er (nog) geen BIOS update.
Iemand die hier iets meer over weet?
throttlen kun je overigens nagaan met het programma ThrottleStop (gewoon in disabled modus)
ook te vinden op NBR.
Het is inderdaad een aardige brick, de doos waar die in kwam is ongeveer net zo groot als de doos
waar de hele laptop in kwam, dacht eerst ze hebben er gelijk maar een paar gestuurt
waar de hele laptop in kwam, dacht eerst ze hebben er gelijk maar een paar gestuurt
Is dit diegene die jullie ontvangen hebben?

Deze heb ik iig wel, maar niet via Dell. Als ik deze ook van Dell ontvang, ga ik hem niet vragen. Dat ding is niet mee te sjouwen. Maar de mensen in de USA ontvangen allemaal SLIM-versies, dat moet hier ook mogelijk zijn.Zinu schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:24:
Is dit diegene die jullie ontvangen hebben?
[afbeelding]
Creating my own hero.
yep that's him, echt een bakbeest, die 90 watter ziet er maar sneu uit vergeleken met deze

Da's dan toch frappant... in de USA krijgen ze allemaal slims. Die zijn maar een klein beetje groter dan de 90W..
Ter overweging: het kan enorm handig zijn om de 90W adapter die Dell geleverd heeft gewoon lekker zelf te houden voor in de laptoptas (verkopen is natuurlijk ook een optie), en op marktplaats of ebay voor €30,- een slanke PA-4E 130W adapter aan te schaffen.noteboeki schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:14:
yep that's him, echt een bakbeest, die 90 watter ziet er maar sneu uit vergeleken met deze
Heeft iemand toevallig nog expliciet om de PA-4E adapter gevraagd bij Dell als vervanging voor de 90W adapter?
mijn pakje is binnen, kreeg net een smsje. ben zelf niet op locatie
wel gevraagd om een slim, ben benieuwd
wel gevraagd om een slim, ben benieuwd
Anoniem: 309438
Ik heb hem ook net binnen gekregen en het is inderdaad de "Brick".
Maar goed, ik schaf ook gewoon een 130W "slim" aan via E-bay o.i.d., vind het wel handig meerdere adapters te hebben.
Thuis ligt mijn laptop altijd standaard onder de bank aan de adapter, maar als ik de laptop (+ adapter) dan mee wil nemen moet ik achter de bank kruipen om de stekker eruit te trekken.
Als ik strax ook nog een 130W "slim" heb, kan ik die gebruiken om mee te nemen, de "Brick" voor onder de bank en de "originele" voor in de slaapkamer (als ik op zondagmorgen vanuit bed wat wil liggen surfen).
Dat voordeel is mij wel 30 euro waard...!
Maar goed, ik schaf ook gewoon een 130W "slim" aan via E-bay o.i.d., vind het wel handig meerdere adapters te hebben.
Thuis ligt mijn laptop altijd standaard onder de bank aan de adapter, maar als ik de laptop (+ adapter) dan mee wil nemen moet ik achter de bank kruipen om de stekker eruit te trekken.
Als ik strax ook nog een 130W "slim" heb, kan ik die gebruiken om mee te nemen, de "Brick" voor onder de bank en de "originele" voor in de slaapkamer (als ik op zondagmorgen vanuit bed wat wil liggen surfen).
Dat voordeel is mij wel 30 euro waard...!
Ik inderdaad ook de brick. Achja, ik laat die dan mooi hier liggen en de 90W gaat in de schooltas
Ik zit even te twijfelen tussen de xps16 en de sony f11. Beide zijn ongeveer een beetje gelijk. Alleen is de dell net even wat sneller met een ati videokaart en een i7 840m. Nu vraag ik me even af of iemand de bouwkwaliteit kan vergelijken met die van sony. Ik heb namelijk nogal wat aan te merken op hun oude lattitude laptops. Van de d830 is zo ongeveer elk onderdeel wel vervangen (moederbord, hd, scherm, nog net niet de behuizing
)
dus voordat ik me daar aan gaan wagen ben ik wel benieuwd naar de reacties over de xps16.
Ik zie overigens dat er wat problemen zijn met het throttlen? zijn er nog andere zaken waar ik me van op de hoogte dien te maken?
dus voordat ik me daar aan gaan wagen ben ik wel benieuwd naar de reacties over de xps16.
Ik zie overigens dat er wat problemen zijn met het throttlen? zijn er nog andere zaken waar ik me van op de hoogte dien te maken?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Throttling was een probleem, dat is nu zo goed als helemaal verholpen. Elk nieuwe model met i7 blijkt toch wel throttling te vertonen (Asus, HP, Sony). Als je zoekt naar de overall score is de Dell toch wel de beste keus. Hij is mooi, slank en is degelijk gebouwd.justice strike schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:02:
Ik zit even te twijfelen tussen de xps16 en de sony f11. Beide zijn ongeveer een beetje gelijk. Alleen is de dell net even wat sneller met een ati videokaart en een i7 840m. Nu vraag ik me even af of iemand de bouwkwaliteit kan vergelijken met die van sony. Ik heb namelijk nogal wat aan te merken op hun oude lattitude laptops. Van de d830 is zo ongeveer elk onderdeel wel vervangen (moederbord, hd, scherm, nog net niet de behuizing)
Ik heb ook reeds reactie gehad op mijn emails, en ze gaan me een 130watt adapter sturen. ik heb met stipt gevraagt om de Slim versie, die 130watt is niet om mee te nemen.
Creating my own hero.
Throttling WAS?
Mag jij mijn laptop xps16(1640) eens laten stoppen met throttlen dan, ik krijg vaak de neiging m het raam uit te flikkeren.
Mag jij mijn laptop xps16(1640) eens laten stoppen met throttlen dan, ik krijg vaak de neiging m het raam uit te flikkeren.
Ja, WAS, ja.
Met de nieuwe BIOS en de 130W adapters is het zo goed als verholpen. Hier iig wel.
Met de nieuwe BIOS en de 130W adapters is het zo goed als verholpen. Hier iig wel.
geen ruziemaken tijdens het (bek)vechtenbbss schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:48:
Throttling WAS?

de 1640 is volgens mij nog in onderzoek
voor jou de "moeite" genomen hier : inleiding en hier: detailinformatie/tests
1645 is geweest en zo goed als opgelost.
Bill B gaat zich nu ook meer focussen op 1640, kan nog even duren dus...
go get them and good luck
Ja, was. Ik wil je er op attenderen dat deze bevinding alleen voor de 1645 geldt, ik kan niet oordelen over vorige of nieuwere versies.bbss schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:48:
Throttling WAS?
Creating my own hero.
Over throttlen gesproken: je weet al dat de Sony Vaio F11 slechts op 900MHz loopt ipv 1600MHz wanneer je op accu werkt?justice strike schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:02:
Ik zit even te twijfelen tussen de xps16 en de sony f11. Beide zijn ongeveer een beetje gelijk. Alleen is de dell net even wat sneller met een ati videokaart en een i7 840m. Nu vraag ik me even af of iemand de bouwkwaliteit kan vergelijken met die van sony. Ik heb namelijk nogal wat aan te merken op hun oude lattitude laptops. Van de d830 is zo ongeveer elk onderdeel wel vervangen (moederbord, hd, scherm, nog net niet de behuizing)
Daar komt nog bij dat de HD4650 stukken sneller is dan de nVidia GF330m.
Ik zit eigenlijk over hetzelfde te dubben. Ik vindt de Vaio ook erg mooi, en deze heeft bovendien een numpad; erg handig bij CAD werk. Ook is het scherm nèt iets groter en mat ipv glanzend. Het heeft ook geen LED verlichting, maar 2 ccfl buizen, wat resulteerd in een zeel goede kleurweergave (100% Adobe RGB). Het Dell RGB LED scherm zou zelfs nog iets beter zijn. Resultaten hangen wel af van een goede callibratie!
Een ander punt waar ik me nog een beetje zorgen over maak bij de XPS 1645 is dat de luchtuitlaat de hete lucht direct tegen het scherm blaast, en ik ben niet de enige. Op notebookreview is een actueel topic hierover te vinden. Sommigen spreken over een mosterd-gele waas over de linker onderhoek (bij de luchtuitlaat dus) wanneer het scherm een zwart beeld weergeeft. Of dit ook daarwerkelijk door de hete lucht veroorzaakt wordt door andere gebruikers dan weer betwijfeld. Er zijn meer schermen met gele vlekken/strepen onderin schijnbaar, en deze zijn door Dell vervangen door nieuwe.
In elk geval worden een paar problemen wel door Dell erkend, en een medewerker (Bill_B) communiceert met de klagende gebruikers; hij heeft daar letterlijk een dagtaak aan. Of alles wat er geroepen wordt ook daadwerkelijk een probleem is; ik denk het niet. Het ligt er ook nogal aan hoe je je laptop gebruikt
quote: chichiman(link)
Hi Bill,
Can you be honest with us here. Is this whole Throttling issue considered solved at Dell's end?
If not, what are the next steps? Is Dell going to release a new BIOS allowing more power consumption? Is Dell do something for the RGB costomers? Is Dell going to fix the heat problem? Is Dell going to fix the problem of the burning screen due to the air vent?[...]
quote: Dell-Bill_B(link)
Yes, that is my feeling, but I still have to pose the question again on behalf of the customers who are not satisfied. That's my job.
I doubt it, as I asked for X more Watts when they presented their solution to us, but see above answer.
Yes, they are doing something for RGB customers, but not what you are looking for. I will be able to share more detail sometime next week.
I don't officially have an answer to the vent question, but my gut is yes in some form or other. The overall heat problem would be something along the lines of a more aggressive fan ramp up implementation. [...]
Rough ETA for some answers is next week.
Het betreffende topic is uitgegroeid tot een verzamelbak van allerlei problemen, groot en klein. De XPS 16 is natuurlijk wel een gewilde laptop onder tweakers wereldwijd, en die hebben vaak net iets meer op of aan te merken op een product dan de standaard gebruiker wanneer er iets niet helemaal 100% is..quote: Dell-Bill_B(link)
Back to the original point: I doubt we will have enough time in the hour to get to some of the matters at hand, such as the vent, the GPU temps, potential motherboard respins, proactive field replacements, etc. Hopefully, I can get a strong enough message across that will facilitate a more rapid response when I can actually get to those other important issues. I'm tryin', guys. Bear with me and my company.
If I owned a 164X, I'd definitely go with AS and a cooling pad, because I tend to demand a lot from my box from time to time.
.
Edit: met AS wordt Arctic Silver, een thermisch geleidende koelpasta bedoelt. Meerdere gebrukers hebben dit toegepast met vaak erg goede resultaten.
[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 19-02-2010 23:15 ]
is dat een heel groot probleem? volgens mij loopt hij op batterijen nog niet eens 2.5 uur lang, als dat op 900 mhz dan weet ik niet of ik wil dat hij met 1600mhz loopt.guapper schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:56:
[...]
Over throttlen gesproken: je weet al dat de Sony Vaio F11 slechts op 900MHz loopt ipv 1600MHz wanneer je op accu werkt?
alleen in opengl volgens mij. In directx is de gt330m (marginaal) sneller.Daar komt nog bij dat de HD4650 stukken sneller is dan de nVidia GF330m.
de vaio is wel een stuk goedkoper 200 euro goedkoper met 2 gig meer (langzamere processor en langzamere gpu dat wel). Ik ben wel benieuwd hoeveel de xps gaat kosten met rgb LEDIk zit eigenlijk over hetzelfde te dubben. Ik vindt de Vaio ook erg mooi, en deze heeft bovendien een numpad; erg handig bij CAD werk. Ook is het scherm nèt iets groter en mat ipv glanzend. Het heeft ook geen LED verlichting, maar 2 ccfl buizen, wat resulteerd in een zeel goede kleurweergave (100% Adobe RGB). Het Dell RGB LED scherm zou zelfs nog iets beter zijn. Resultaten hangen wel af van een goede callibratie!
ik heb met mijn lattitude ook zoveel problemen gehad. Ik zie al dat de extra garantie geen overbodige luxe zal zijn. En dan ben ik helemaal benieuwd of die service in azie beter is dan hierEen ander punt waar ik me nog een beetje zorgen over maak bij de XPS 1645 is dat de luchtuitlaat de hete lucht direct tegen het scherm blaast, en ik ben niet de enige. Op notebookreview is een actueel topic hierover te vinden. Sommigen spreken over een mosterd-gele waas over de linker onderhoek (bij de luchtuitlaat dus) wanneer het scherm een zwart beeld weergeeft. Of dit ook daarwerkelijk door de hete lucht veroorzaakt wordt door andere gebruikers dan weer betwijfeld. Er zijn meer schermen met gele vlekken/strepen onderin schijnbaar, en deze zijn door Dell vervangen door nieuwe.
Mijn adapter zou dinsdag bezorgd worden, maar helaas. om een lang verhaal kort te maken. Het bleek dat hij naar een verkeerd huisnummer is gestuurd, naar iemand die 50m verderop woont. Die persoon is echter nooit thuis, dus vandaag vertelde Dell dat ze er opnieuw een gaan sturen nu naar het goede adres.
Aangezien ik las dat iedereen een brick kreeg en ik die liever niet heb, vroeg ik aan hem kun je niet die slim versie sturen? nee dat kon niet, de oplossing voor het issue was bios A07 + een 130W voeding. Ik zeg snap ik, maar ik heb liever die slim versie. Kan niet zegt hij, hij geeft het alleen maar door aan het depot en die sturen wat voorhanden is. Misschien een brick, misschien een slim. Dus ik zeg, ik heb tot nu toe alleen maar van mensen gehoord dat ze een brick hebben ontvangen, dus ik weet wel wat ik dan ga krijgen.
Hij weer, beide lossen het probleem op en ze sturen wat voorhanden is. Dus ik zeg ik ben bereid om te wachten als ik daarmee wel een slim versie kan krijgen. Nee dat kon ook niet.
Ik heb het er maar bij gelaten en heb zijn manager een mailtje gestuurd met de vraag waarom het zo moeilijk of beter gezegd zo onmogelijk is om een klant tevreden te stellen door hem de voeding te sturen die hij vraagt met name als die hetzelfde kosten en die klant al 41min aan de lijn heeft gehangen om hem in eerste instantie opgestuurd te krijgen en vervolgens een dag lang voor niets thuis heeft zitten wachten omdat de PS naar het verkeerde adres is gestuurd.
Ik ben benieuwd of het iets uit haalt.
Aangezien ik las dat iedereen een brick kreeg en ik die liever niet heb, vroeg ik aan hem kun je niet die slim versie sturen? nee dat kon niet, de oplossing voor het issue was bios A07 + een 130W voeding. Ik zeg snap ik, maar ik heb liever die slim versie. Kan niet zegt hij, hij geeft het alleen maar door aan het depot en die sturen wat voorhanden is. Misschien een brick, misschien een slim. Dus ik zeg, ik heb tot nu toe alleen maar van mensen gehoord dat ze een brick hebben ontvangen, dus ik weet wel wat ik dan ga krijgen.
Hij weer, beide lossen het probleem op en ze sturen wat voorhanden is. Dus ik zeg ik ben bereid om te wachten als ik daarmee wel een slim versie kan krijgen. Nee dat kon ook niet.
Ik heb het er maar bij gelaten en heb zijn manager een mailtje gestuurd met de vraag waarom het zo moeilijk of beter gezegd zo onmogelijk is om een klant tevreden te stellen door hem de voeding te sturen die hij vraagt met name als die hetzelfde kosten en die klant al 41min aan de lijn heeft gehangen om hem in eerste instantie opgestuurd te krijgen en vervolgens een dag lang voor niets thuis heeft zitten wachten omdat de PS naar het verkeerde adres is gestuurd.
Ik ben benieuwd of het iets uit haalt.
Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos
als het een schrale troost is... op de dell site verkopen ze nog steeds de 90watt versie.Ik ben benieuwd hoe snel ze kunnen uitleveren als er een order wordt geplaatst. Voor mij is het zowieso geen optie als ik deze niet in april geleverd kan krijgen.
Weet iemand wat de gemiddelde levertijd is?
Op het moment wordt de XPS 16 aangeboden met i7 820qm, hd4670, Full HD RGB LED en 4Gb RAM voor €1299,-justice strike schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 02:00:
[...]
de vaio is wel een stuk goedkoper 200 euro goedkoper met 2 gig meer (langzamere processor en langzamere gpu dat wel). Ik ben wel benieuwd hoeveel de xps gaat kosten met rgb LED
[...]
Ik heb deze week (17-02-2010) gebeld, en de verkoper gaf aan dat de laptop 30 maart geleverd zou worden. 5 weken levertijd wordt dus ongeveer aangegeven. Zou zo zijn omdat de XPS 16 wat moeilijker is om samen te stellen..?justice strike schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 02:16:
[...]

Hoi lui!
ik heb mijn adapter binnen en guess what:....
het is een 130W SLIM.gewoon een mail gestuurd toen reactie terug, weer mail gestuurd en de gestuurde reactie naar Bill geforward. 2 dagen later had ik de adapter in handen, toch redelijke service.
ik heb een tube AS liggen maar weet nog niet of ik die ga toepassen.
ze hebben het op de forums almaar over Kill-A-watt meters etc. ik dacht bij mezelf.
ik heb een 150W die toch al wat ouder is en anyways open moet...
waarom dan niet een Ampere meter op 1 van de draden zetten/solderen en meten hoeveel stroom er over de draad gaat, dan kun je een redelijk zekere aan DC zijde Wattage meten. correct me if i'm wrong.
ps. forum op NBR een tijdje niet gevolgd, maar idd wat een vergaarbak van alles dat mis kan zijn:P
maja daar hadden ze bij DELL ook op kunnen rekenen i.p.v. achteloos een laptop op de markt zetten die door vooral tweakers wordt gekocht en gebruikt
het is een 130W SLIM.gewoon een mail gestuurd toen reactie terug, weer mail gestuurd en de gestuurde reactie naar Bill geforward. 2 dagen later had ik de adapter in handen, toch redelijke service.
ze hebben het op de forums almaar over Kill-A-watt meters etc. ik dacht bij mezelf.
waarom dan niet een Ampere meter op 1 van de draden zetten/solderen en meten hoeveel stroom er over de draad gaat, dan kun je een redelijk zekere aan DC zijde Wattage meten. correct me if i'm wrong.
ps. forum op NBR een tijdje niet gevolgd, maar idd wat een vergaarbak van alles dat mis kan zijn:P
maja daar hadden ze bij DELL ook op kunnen rekenen i.p.v. achteloos een laptop op de markt zetten die door vooral tweakers wordt gekocht en gebruikt
Ik neem aan dat je in de email vraagt om een SLIM adapter, die ze je niet willen geven, dat heb je doorgestuurd naar Bill_B, en vervolgens is het allemaal goedgekomen? Misschien kun je hierover wat meer duidelijkheid geven?GDOG1986 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:37:
Hoi lui!
Check je wel even of deze adapter ondersteund wordt door de XPS voor je er aan begint?GDOG1986 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:37:
Nouja, ze waren wel de 1e die de i7 implementeerden, en de specs van Intel mbt stroomverbruik waren onjuist; de i7 kan meer W trekken dan aangegeven in de whitepapers. Jammer dat ze het apparaat zo de markt op gegooid hebben. Andere fabrikanten hadden daar natuurlijk wel van kunnen leren, en hebben alsnog hun billen gebrand.GDOG1986 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:37:
[ Voor 2% gewijzigd door guapper op 20-02-2010 23:39 . Reden: quote-gone-bad-frakup ]
point taken: Ik heb inderdaad gevraagd om een Slim adapter, hierop kwam een mail terug dat ik daar alleen recht op had als het probleem met alléén de A07 niet opgelost was. ja dohhguapper schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:24:
[...]
Ik neem aan dat je in de email vraagt om een SLIM adapter, die ze je niet willen geven, dat heb je doorgestuurd naar Bill_B, en vervolgens is het allemaal goedgekomen? Misschien kun je hierover wat meer duidelijkheid geven?

ondertussen heb ik inderdaad Bill een PM gestuurd en deze heeft in de tussentijd die gast en z'n supervisor/manager een bericht gestuurd om "de policy" te volgen aangaande dit probleem.
ja dat doet ie. het is de 150W PA-15 family. zelfde voltage:)guapper schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:24:
[...]
Check je wel even of deze adapter ondersteund wordt door de XPS voor je er aan begint?
zondag maar even kijken of dit een optie is. en dan het magische nummer op internet posten en zien of dit klopt:+
ja toch jammer, maja wie ging als eerste de fout in.. in dit geval lijkt dat meer op Intel door het niet goed omschrijven van de energiebehoefteguapper schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:24:
[...]
Nouja, ze waren wel de 1e die de i7 implementeerden, en de specs van Intel mbt stroomverbruik waren onjuist; de i7 kan meer W trekken dan aangegeven in de whitepapers. Jammer dat ze het apparaat zo de markt op gegooid hebben. Andere fabrikanten hadden daar natuurlijk wel van kunnen leren, en hebben alsnog hun billen gebrand.

waarom hoor ik deze problemen niet bij andere merken? wat maakt het nu zo'n groot probleem bij de dell laptop?
Dell verkocht de i7 als 1e, als je goed zoekt hebben ook andere merken er last van, maar Dell was veruit de 1e met de i7 dus die staan meer in the picture daarmee en hebben er waarschijnlijk veel meer verkocht ook.justice strike schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:27:
waarom hoor ik deze problemen niet bij andere merken? wat maakt het nu zo'n groot probleem bij de dell laptop?
Anoniem: 342499
Is het misschien mogelijk om je mail te posten, en naar welke mail adres heb je gemaild?GDOG1986 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:37:
Hoi lui!
Zou fijn zijn als ik/wij ook de slim versie kunnen ontvangen.
Thnx.
Nou, heb hier op het werk een aantal PA-4E's liggen. De slim uitvoering dus. Alleen......allemaal met zo'n 3-polige aansluiting. Nu had ik voor m'n vriendin een netsnoer gekocht van 5 meter met een euro-aansluiting en die past dan weer niet op deze adapter. Grrrr. Weet iemand of daat verloopjes voor zijn ofzo ?
¯\_(ツ)_/¯
Bah, verloopjes. Verkoop Dell niet gewoon 3-polige snoeren van 5m?M.v.Veelen schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:15:
Nou, heb hier op het werk een aantal PA-4E's liggen. De slim uitvoering dus. Alleen......allemaal met zo'n 3-polige aansluiting. Nu had ik voor m'n vriendin een netsnoer gekocht van 5 meter met een euro-aansluiting en die past dan weer niet op deze adapter. Grrrr. Weet iemand of daat verloopjes voor zijn ofzo ?
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
nou... de oplossing voor dit probleem die ik op andere fora heb gezien... breng de laptop terug en neem een sony met een i7... dat wekt niet veel vertrouwenbear87 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:13:
[...]
Dell verkocht de i7 als 1e, als je goed zoekt hebben ook andere merken er last van, maar Dell was veruit de 1e met de i7 dus die staan meer in the picture daarmee en hebben er waarschijnlijk veel meer verkocht ook.
Bah ? WaaromScyth schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:23:
[...]
Bah, verloopjes. Verkoop Dell niet gewoon 3-polige snoeren van 5m?

Ziet er toch goed uit ? Zal es kijken of die in NL te krijgen is, heb de plaatselijke electronica-boer al een mailtje gestuurd.
¯\_(ツ)_/¯
Omdat ik zo weinig mogelijk verloopjes wil hebben in m'n stroomaanvoer.
Dat, en mócht je ze willen gebruiken; lijm 'm gewoon vast in de adapter of aan het stroomsnoer. Je zal net zien dat hij er een keertje tussenuit gaat, en je op een andere locatie zónder verloopje zit. Érg onhandig.
Hoe bevalt de laptop trouwens? Ik gebruik 'm nu dagelijks als hoofd-werkstation en ben nogsteeds blij verrast over de prestaties van de machine.
Een paar dingetjes die me zijn opgevallen tot nu toe:
• De 9-cell accu is niet érg stevig. De linkerkant van de voet hangt los onder de laptop, en dit zorgt voor voldoende speling om de laptop iets te kunnen laten wiebelen; ik kan de laptop heel licht laten schommelen door op het plastic boven de powerknop te drukken, en daarna op het stuk te drukken waar de stickers zitten. Normaal geen probleem omdat ik toch eigenlijk de hele tijd met m'n handpalmen op de laptop lig, dus ik verneem het niet.
• Windows start ietwat langzaam op na een tijdje; maar daat kan ook aan mijn softwarekeuze liggen.
• Het scherm knippert af en toe licht; ik heb geen flauw idee waardoor dit veroorzaakt wordt.
• De laptop wordt warm; zelfs zo warm dat ik bang ben om de 130W adapter te gebruiken icm. de nieuwe BIOS of ThrottleStop.
• Bij een volledig zwart scherm is de backlight niet egaal. De zijkanten van de LCD zijn wat feller.
• Het scherm is ongelooflijk statisch, en trekt stof en dergelijke aan als een idioot.
• Ik heb nogsteeds geen lekker ICC-profiel gevonden. Sommige kleuren zijn mijns insziens nogsteeds te aanwezig.
• Ik ben niet 100% tevreden over de prestaties van de harddeschijf die ik gekozen heb. Ik zit er stevig over na te denken om de huidige HD te vervangen voor een goede SSD.
• Er gaat snel rommel in de roostertjes zitten van de speakers. Dit is er vervolgens niet gewoon uit te blazen.
Goede punten aan de laptop:
• In combinatie met Quickset is de toetsenbordverlichting ideaal. Ik heb 't gewoon altijd aan staan.
• Het scherm is ongelooflijk scherp, zelfs zo scherp dat ik soms in Illustrator mezelf betrap op het naar het scherm toeleunen omdat de guides zo fijn zijn dat ik ze nauwlijks kan zien.
• Het geluid is aangenaam, en kan zeker gebruikt worden als achtergrondmuziek als ik aan het programmeren ben op een andere plek als thuis.
• De stevigheid van de laptop is prima. Ook het scherm ziet er nogsteeds super solide uit.
• De touchpad onder het toetsenbord is geniaal, zeker omdat 't ding multitouch heeft.
Dat, en mócht je ze willen gebruiken; lijm 'm gewoon vast in de adapter of aan het stroomsnoer. Je zal net zien dat hij er een keertje tussenuit gaat, en je op een andere locatie zónder verloopje zit. Érg onhandig.
Hoe bevalt de laptop trouwens? Ik gebruik 'm nu dagelijks als hoofd-werkstation en ben nogsteeds blij verrast over de prestaties van de machine.
Een paar dingetjes die me zijn opgevallen tot nu toe:
• De 9-cell accu is niet érg stevig. De linkerkant van de voet hangt los onder de laptop, en dit zorgt voor voldoende speling om de laptop iets te kunnen laten wiebelen; ik kan de laptop heel licht laten schommelen door op het plastic boven de powerknop te drukken, en daarna op het stuk te drukken waar de stickers zitten. Normaal geen probleem omdat ik toch eigenlijk de hele tijd met m'n handpalmen op de laptop lig, dus ik verneem het niet.
• Windows start ietwat langzaam op na een tijdje; maar daat kan ook aan mijn softwarekeuze liggen.
• Het scherm knippert af en toe licht; ik heb geen flauw idee waardoor dit veroorzaakt wordt.
• De laptop wordt warm; zelfs zo warm dat ik bang ben om de 130W adapter te gebruiken icm. de nieuwe BIOS of ThrottleStop.
• Bij een volledig zwart scherm is de backlight niet egaal. De zijkanten van de LCD zijn wat feller.
• Het scherm is ongelooflijk statisch, en trekt stof en dergelijke aan als een idioot.
• Ik heb nogsteeds geen lekker ICC-profiel gevonden. Sommige kleuren zijn mijns insziens nogsteeds te aanwezig.
• Ik ben niet 100% tevreden over de prestaties van de harddeschijf die ik gekozen heb. Ik zit er stevig over na te denken om de huidige HD te vervangen voor een goede SSD.
• Er gaat snel rommel in de roostertjes zitten van de speakers. Dit is er vervolgens niet gewoon uit te blazen.
Goede punten aan de laptop:
• In combinatie met Quickset is de toetsenbordverlichting ideaal. Ik heb 't gewoon altijd aan staan.
• Het scherm is ongelooflijk scherp, zelfs zo scherp dat ik soms in Illustrator mezelf betrap op het naar het scherm toeleunen omdat de guides zo fijn zijn dat ik ze nauwlijks kan zien.
• Het geluid is aangenaam, en kan zeker gebruikt worden als achtergrondmuziek als ik aan het programmeren ben op een andere plek als thuis.
• De stevigheid van de laptop is prima. Ook het scherm ziet er nogsteeds super solide uit.
• De touchpad onder het toetsenbord is geniaal, zeker omdat 't ding multitouch heeft.
Dell Studio XPS 16
Mja, vastlijmen ga ik niet doen. Het is puur bedoeld voor thuis en dan wel alleen voor m'n meissie. Zij heeft een langer snoer nodig en ik neem mijn laptop regelmatig mee naar het werk en heb daar een adapter liggen dus dat scheelt mij weer slepen.
Laptop bevalt met op alle vlakken erg goed. De minpuntjes die jij beschrijft ervaar ik niet zo. Het stof in de speakers....sja....er zit idd wel iets, maar nog niet veel / storend. Mettertijd misschien weg te blazen met een busje lucht. Wiebelen doet ie bij mij ook niet. Scherm statisch, ja dat wel, maar ook niet vervelend ofzo. Het opstarten van W7 Pro gaat nog steeds supersnel, afsluiten ook. Misschien heeft het te maken met de SSD die ik erin heb zitten, waar ik ook erg tevreden over ben al was ik in het begin wat huiverig. De systeemprestaties worden al met al door de SSD toch ook weer iets opgekrikt heb ik het idee.
Als ik dan een nadeel moet noemen is het de (vette) vingers die je ziet. Maarja, doekje er overheen af en toe en hij glimt weer.
Ik was erg tevreden over m'n Vaio FE11M een paar jaar terug, maar met deze XPS heb ik het idee dat ik nog tevredenersterdergerder ben
Laptop bevalt met op alle vlakken erg goed. De minpuntjes die jij beschrijft ervaar ik niet zo. Het stof in de speakers....sja....er zit idd wel iets, maar nog niet veel / storend. Mettertijd misschien weg te blazen met een busje lucht. Wiebelen doet ie bij mij ook niet. Scherm statisch, ja dat wel, maar ook niet vervelend ofzo. Het opstarten van W7 Pro gaat nog steeds supersnel, afsluiten ook. Misschien heeft het te maken met de SSD die ik erin heb zitten, waar ik ook erg tevreden over ben al was ik in het begin wat huiverig. De systeemprestaties worden al met al door de SSD toch ook weer iets opgekrikt heb ik het idee.
Als ik dan een nadeel moet noemen is het de (vette) vingers die je ziet. Maarja, doekje er overheen af en toe en hij glimt weer.
Ik was erg tevreden over m'n Vaio FE11M een paar jaar terug, maar met deze XPS heb ik het idee dat ik nog tevredenersterdergerder ben
¯\_(ツ)_/¯
Hmm, dat betekend weinig goeds voor de uitvoering met de i7 820qm welke nu in de aanbieding staat ben ik bang..Scyth schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:10:
[...]• Het scherm knippert af en toe licht; ik heb geen flauw idee waardoor dit veroorzaakt wordt.
Heb je het RGB LED of het WLED scherm? Indien je een WLED hebt, betekend dat weinig goeds voor de warmteontwikkeling met het RGB LED, zie hierboven.Scyth schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:10:
Dit zou kunnen komen doordat er constant warme lucht over het scherm geblazen wordt.Scyth schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:10:
Is het bij het luchtroosters linksonder erger dan op andere plaatsen?
Stof niet naar binnen blazen, maar de stofzuiger erop zetten. Je moeder/vriending zal je graag aanwijzen waar deze staat.Scyth schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:10:
Dank je voor de feedback! Het zijn interessante punten die je daar aankaart.
Even mijn toevoeging:
- Ik gebruik nu de 130watt met de nieuwe Bios. De laptop wordt niet warmer naar mijn mening.
- Het scherm (RGB) is ook niet egaal zwart bij mij, dit zal door de Leds komen.
- MIjn gevoel is ook dat de HDD traag is. De score is bij mij 5.5 (de laagste) terwijl er in mijn omgeving veel laptops hoger scoren met hun HDD. SSD is dus een goede optie. Mijn windows wordt ook wat tragen qua opstarten en afsluiten, jammer genoeg.
- Ik gebruik nu de 130watt met de nieuwe Bios. De laptop wordt niet warmer naar mijn mening.
- Het scherm (RGB) is ook niet egaal zwart bij mij, dit zal door de Leds komen.
- MIjn gevoel is ook dat de HDD traag is. De score is bij mij 5.5 (de laagste) terwijl er in mijn omgeving veel laptops hoger scoren met hun HDD. SSD is dus een goede optie. Mijn windows wordt ook wat tragen qua opstarten en afsluiten, jammer genoeg.
Creating my own hero.
Mijn HDD is 5,9. Misschien iets mis met die van jou inderdaad.
Of en net iets andere uitvoering, met anedre controller en bijbehorende score.Zinu schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:43:
Wel jammer dat er geen ruimte is om een 2e schijf in te bouwen. Ik zou het denk ik een jaartje aankijken zo, tot de prijzen van SDD opslag wat gedaald is.
Je kunt best een tweede schijf, maar dan moet je DVD drive eruit.
http://support.euro.dell....nl&l=nl&s=gen&ServiceTag=servicetagAnoniem: 342499 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:40:
[...]
Is het misschien mogelijk om je mail te posten, en naar welke mail adres heb je gemaild?
Zou fijn zijn als ik/wij ook de slim versie kunnen ontvangen.
Thnx.
hier heb ik mijn vraag heen gestuurd en toen kreeg ik reactie terug. dan heb je een nl_dimension_support email met een tag in het onderwerp waar DELL automagisch op zoekt in hun systeem lijkt zo.
suc6
Ik heb het topic enigszins doorgeworsteld en sta aan de vooravond van de aanschaf van een laptop waarbij mijn oog is gevallen op de XPS 16. Als ik 'm via de site van Dell configureer kom ik uit op een kleine € 1.400,= en ik wil even zeker weten dat ik er goed aan doe om 'm aan te schaffen waarbij ik mijn verouderde desktop PC ritueel overdraag aan de kinderen...
Ik wil 'm voornamelijk gebruiken om video en foto te bewerken en tevens om er op een Full HD plasma mee te streamen (of er direct vanaf de laptop mee af kunnen spelen op een panasonic TH-46PZ85).
Momenteel trekt mijn desktop 1080P niet als ik dat via een bedraad Gigabit naar een PS3 stream, maar ik vermoed dat het met deze laptop zonder al teveel problemen moet lukken toch?
Ik kan niet echt op de site van Dell de Studio 17 goed naast elkaar vergelijken qua specs en prestaties met de XPS 16.
Ik wil 'm voornamelijk gebruiken om video en foto te bewerken en tevens om er op een Full HD plasma mee te streamen (of er direct vanaf de laptop mee af kunnen spelen op een panasonic TH-46PZ85).
Momenteel trekt mijn desktop 1080P niet als ik dat via een bedraad Gigabit naar een PS3 stream, maar ik vermoed dat het met deze laptop zonder al teveel problemen moet lukken toch?
Ik kan niet echt op de site van Dell de Studio 17 goed naast elkaar vergelijken qua specs en prestaties met de XPS 16.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
M'n SSD geeft 7,2 aan. De reguliere HDD is dan idd wel een bottleneck als ik het zo lees.Zinu schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:43:
¯\_(ツ)_/¯
Dear Mr. van der Burg,
Thank you for the information.
I am fully aware of this problem with CPU throttling with 90W AC adapter. However, I just need to follow the internal rules, I hope you understand me
I have just sent you a new 130W AC adapter. You should receive the new part in following days, the old adapter is not required.
I tried to help you with this issue as good as it was possible for me. Because of this, I hope that you are satisfied with my support. If you have any other queries or questions I could help you with, please don´t hesitate and let me know.
Kijk, dat is mooi
. Ik ben benieuwd of het de Slimversie is.
Ik ga even opnieuw de test doen, kijken of dat verbetering brengt.
EDIT: Nog steeds 5.9...
[Offtopic].
De leraren op school vertelde mij dat ik beter mijn Home Premium kon upgraden naar de Professional editie omdat de Home Premium problemen kan geven met Virtual PC. Ik vond het vreemd en heb er nog nooit van gehoord, maar hij zal er wel gelijk in hebben. Nu kost een upgrade €180,- bij Microsoft. Ik vind dit een hoop geld, heeft iemand tips voor een goedkopere oplossing?
I am fully aware of this problem with CPU throttling with 90W AC adapter. However, I just need to follow the internal rules, I hope you understand me
I have just sent you a new 130W AC adapter. You should receive the new part in following days, the old adapter is not required.
I tried to help you with this issue as good as it was possible for me. Because of this, I hope that you are satisfied with my support. If you have any other queries or questions I could help you with, please don´t hesitate and let me know.
Kijk, dat is mooi
[Offtopic].
De leraren op school vertelde mij dat ik beter mijn Home Premium kon upgraden naar de Professional editie omdat de Home Premium problemen kan geven met Virtual PC. Ik vond het vreemd en heb er nog nooit van gehoord, maar hij zal er wel gelijk in hebben. Nu kost een upgrade €180,- bij Microsoft. Ik vind dit een hoop geld, heeft iemand tips voor een goedkopere oplossing?
Creating my own hero.
Anoniem: 342209
Hallo,
Kunne jullie mij helpen met het volgende probleem.
Als ik het programma autodesk Inventor opstart dan valt na korte tijd mijn scherm uit probeert steeds opnieuw beeld te geven wat niet lukt, windows geeft aan dat het stuurprogramma van de videokaart niet meer reageerd. Ook heb ik dit probleem soms bij het full screen kijken naar een filmpje.
Ik heb ook al contact gehad met Dell hierover en die hebben mij aangeraden de driver te updaten wat ik heb geprobeerd, dit lukte alleen niet. Het installatie programma openen gaat goed ik kan een taal kiezen en vervolgens of ik het programma wil verwijderen of installeren maar als ik op een van deze knoppen klik krijg ik een scherm dat het programma niet meer reageert en wordt afgesloten. Dus een nieuwe driver installeren lukt niet heb ook al een driver geprobeert van de ati site zelf maar dat werkt ook niet.
Kan een van jullie mij misschien helpen dit probleem op te lossen?
Heb trouwens ook een 130W adapter ontvangen en het is bij mij gelukkig de slim versie.
Groeten Leon
Kunne jullie mij helpen met het volgende probleem.
Als ik het programma autodesk Inventor opstart dan valt na korte tijd mijn scherm uit probeert steeds opnieuw beeld te geven wat niet lukt, windows geeft aan dat het stuurprogramma van de videokaart niet meer reageerd. Ook heb ik dit probleem soms bij het full screen kijken naar een filmpje.
Ik heb ook al contact gehad met Dell hierover en die hebben mij aangeraden de driver te updaten wat ik heb geprobeerd, dit lukte alleen niet. Het installatie programma openen gaat goed ik kan een taal kiezen en vervolgens of ik het programma wil verwijderen of installeren maar als ik op een van deze knoppen klik krijg ik een scherm dat het programma niet meer reageert en wordt afgesloten. Dus een nieuwe driver installeren lukt niet heb ook al een driver geprobeert van de ati site zelf maar dat werkt ook niet.
Kan een van jullie mij misschien helpen dit probleem op te lossen?
Heb trouwens ook een 130W adapter ontvangen en het is bij mij gelukkig de slim versie.
Groeten Leon
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 342209 op 22-02-2010 17:42 ]
Anoniem: 303530
student? dan zijn er wel goedkopere oplossingen ja
moet je even informeren bij de school, ultimate kan je meestal voor €20 scoren...
(ja, dan had je toch windows kunnen weigeren bij dell
student edition nemen. Die is een stuk goedkoper.Fasterinside schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:17:
Dear Mr. van der Burg,
Kijk, dat is mooi. Ik ben benieuwd of het de Slimversie is.
[Offtopic].
Ik zal eens gaan snuffelenjustice strike schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:32:
[...]
student edition nemen. Die is een stuk goedkoper.
Mijn school , KW1C , is aangesloten bij Microsoft. Die kunnen vast wel iets regelen
Weigeren ging helaas niet omdat ik bedrijfsmatig gekocht heb...Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:32:
[...]
student? dan zijn er wel goedkopere oplossingen ja![]()
moet je even informeren bij de school, ultimate kan je meestal voor €20 scoren...
(ja, dan had je toch windows kunnen weigeren bij dell)
Creating my own hero.
Vandaag komt er een monteur van Dell aan de deur om mij een nieuwe voeding te brengen (130 w denk ik) + een nieuw moederbord. Dit omdat problemen had met lekstroom op de aluminium rand van de xps 16(40) en me irriteer aan de warmte die hij produceert.
Hij komt rond 12 uur langs dus ben benieuwd
Hij komt rond 12 uur langs dus ben benieuwd
[ Voor 4% gewijzigd door TheGrillmeister op 23-02-2010 10:55 ]
Monteur is langs geweest. Heb gewoon een nieuwe zelfde 90 Watt voeding terug gekregen
En nieuwe afdekplaat waar het toetsenbord in zit en een nieuw moederbord
Nu hopen dat de lekstroom weg blijft.
Er zit ook weer nieuwe koelpasta onder dus we zullen zien of de warmte beter weg kan
En nieuwe afdekplaat waar het toetsenbord in zit en een nieuw moederbord
Nu hopen dat de lekstroom weg blijft.
Er zit ook weer nieuwe koelpasta onder dus we zullen zien of de warmte beter weg kan
Vanmiddag een email gehad dat ik een Slimversie zou ontvangen. Toen ik thuis kwam was er tot mijn verbazing een pakketje van Dell, met inderdaad een Slim 130watt adapter. Ik ben tevree!
Creating my own hero.
Anoniem: 347051
hallo, ben nieuw hier en zou graag wat vraagjes willen stellen.
Weet iemand wanneer de nieuwe videokaarten (56 serie dacht ik) in de XPS 16 komen?
Deze schijnen minder warm te worden.
Verwachten jullie problemen met deze laptop bij grafisch gebruik? (met nieuwe bios en 130w adapter)
Weet iemand wanneer de nieuwe videokaarten (56 serie dacht ik) in de XPS 16 komen?
Verwachten jullie problemen met deze laptop bij grafisch gebruik? (met nieuwe bios en 130w adapter)
De hd5730 zal waarschijnlijk binnenkort zijn weg vinden naar de XPS 16, waarschijnlijk de XPS 1647. Wellicht zal er dan ook een nieuwe i5/i7 dualcore in geplaatst worden; beiden (gpu en cpu) verbuiken minder stroom, en worden dus minder heet.Anoniem: 347051 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:47:
hallo, ben nieuw hier en zou graag wat vraagjes willen stellen.
De huidige configuratie zal niet echt oververhit worden van grafisch werk, maar aangezien de meeste grafische programma's (lees Adobe Photoshop en dergelijke) weinig ondersteuning bieden voor multicore cpu's zou je wellicht beter kunnen wachten op de (of uitkijken naar een laptop met) i5/i7 cpu's met een dubbele kern (i5 520m, 540m, i7 620m), welke een hogere snelheid hebben. Daar haal je waarschijnlijk meer rendement uit.
Voor meer info verwijs ik je graag naar dit artikel op TomsHardware.
ik heb een vraagje namens een vriend van mij..
Hij zoekt een nieuwe laptop en twijfeld tussen de xps met de p7450 of de i5..
wij gebruiken de laptops om mee te moddelen en texturen dus het scherm is voornamelijk belangrijk als het op kleuren aankomt, is dat een beetje goed bij de huidige schermen of zijn er merken die merkbaar beter zijn?
En is de i5 de extra 180 euro waard of is het zelfs waard om voor 300 euro meer een i7 te kopen ?
wij gebruiken de laptops om mee te moddelen en texturen dus het scherm is voornamelijk belangrijk als het op kleuren aankomt, is dat een beetje goed bij de huidige schermen of zijn er merken die merkbaar beter zijn?
En is de i5 de extra 180 euro waard of is het zelfs waard om voor 300 euro meer een i7 te kopen ?
De optionele HD (1920x1080) schermen die veelvuldig aangeboden worden door Dell zijn doorgaans beter dan de standaard schermen. Ze bieden je een stuk meer ruimte op je desktop, waardoor je meer ruimte hebt voor toolbars en dergelijke. Hoe de 1080p WLED en RGB schermen zich verhouden tot het standaard 900p WLED scherm kan ik je niet vertellen, omdat ik ze nooit gezien heb.darkpluisje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:07:
ik heb een vraagje namens een vriend van mij..
Wanneer je gaat renderen merk je wel verschil tussen de dualcores en de quadcores, lees dit stuk op TomsHardware eens door voor meer info (en inzicht).
Over het algemeen kan ik je wel de tip geven dat de ATI gpu's stukken sneller zijn dan de nVidia's wanneer het op openGL aan komt. Kijk hier en hier voor Benchmarks, en check het vakje voor 'Cinebench r10 OpenGL' aan bij NotebookCheck.
OpenGL wordt in 3D programma's gebruikt om het 3D model te renderen in je viewport.
Of de extra euro's het waard zijn ligt aan je portemonix en hoe vaak je de max snelheid echt nodig hebt, maar het verschil tussen de Core2Duo en de i5/i7 is toch wel GROOT te noemen.
Voor cpu benchmarks kun je hier en hier terecht. Bij het vergelijken op NotebookCheck ook weer de vakjes aanvinken bij Cinebench r10 om resultaten mbt renderen zichtbaar te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 24-02-2010 23:56 ]
Vanmorgen gebeld met Dell om een offerte op te vragen voor de XPS 16 omdat ik een aantal opties wilde hebben die niet te selecteren waren op de site.
Ik zou ´m vandaag via de mail ontvangen, echter moest de verkoper het voorleggen aan zijn accountmanager omdat het geen standaard configuratie was (ik wilde er een wireless N kaart in hebben, een Blu Ray speler en ipv een 5400 RPM schijf een 7200 RPM).
Helaas geen offerte ontvangen en hoop ´m morgen te ontvangen en rond de 1500 Euries uit te komen met de rest van de config. Overigens wist de beste verkopen in kwestie niets van het warmteprobleem en throtteling en de 130W adapter, maar beloofde me plechtig dat als er een probleem zou zijn, dat DELL dit professioneel en vakkundig te allen tijde op zou lossen...
Levertijd is ongeveer 2,5 week en hij drukte me op mijn hart dat als er een mindere kortingsactie zou zijn, ik in ieder geval de korting van 24 februari zou krijgen. Was de actie na 24 februari voor mij interessanter, dan zou hij met de nieuwe actieprijzen rekening houden...ik ben benieuwd!
Ik zou ´m vandaag via de mail ontvangen, echter moest de verkoper het voorleggen aan zijn accountmanager omdat het geen standaard configuratie was (ik wilde er een wireless N kaart in hebben, een Blu Ray speler en ipv een 5400 RPM schijf een 7200 RPM).
Helaas geen offerte ontvangen en hoop ´m morgen te ontvangen en rond de 1500 Euries uit te komen met de rest van de config. Overigens wist de beste verkopen in kwestie niets van het warmteprobleem en throtteling en de 130W adapter, maar beloofde me plechtig dat als er een probleem zou zijn, dat DELL dit professioneel en vakkundig te allen tijde op zou lossen...
Levertijd is ongeveer 2,5 week en hij drukte me op mijn hart dat als er een mindere kortingsactie zou zijn, ik in ieder geval de korting van 24 februari zou krijgen. Was de actie na 24 februari voor mij interessanter, dan zou hij met de nieuwe actieprijzen rekening houden...ik ben benieuwd!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Weet iemand hoe het werkt als ik na enkele maanden gebruik een upgrade wil doen? Ik heb namelijk wel interesse in een SSD, maar ik heb al een 1645 met HDD. Krijg je dan gewoon een nieuwe laptop als je de meerprijs van een SSD betaalt? Of moet je de laptop terugsturen en zij bouwen hem in?
dubbelpost...
[ Voor 95% gewijzigd door Zinu op 25-02-2010 09:26 ]
Waarom niet zelf inbouwen? Kwestie van schroefjes eruit halen, de HDD eruit trekken, en de SSD erin schuiven. Je kan daarvoor eventueel de Usermanual raadplegen. Is stukken goedkoper en je hebt de SSD naar je keuzeZinu schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:25:
Weet iemand hoe het werkt als ik na enkele maanden gebruik een upgrade wil doen? Ik heb namelijk wel interesse in een SSD, maar ik heb al een 1645 met HDD. Krijg je dan gewoon een nieuwe laptop als je de meerprijs van een SSD betaalt? Of moet je de laptop terugsturen en zij bouwen hem in?
Creating my own hero.
Om een XPS 16 met wireless N en een blueray te krijgen moet je bellen met Dell ?
Als jij 'm op een andere manier kunt configureren op de .NL site hoor ik het graag. Dan mis ik alleen nog een optie voor een 7200rpm harddisk.Justin2000 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:45:
Om een XPS 16 met wireless N en een blueray te krijgen moet je bellen met Dell ?
En dat op zo'n machine...

True ook geen 7200 rpm, wel ssd. Ik zie hier wel luitjes met de wireless N uitvoering.
Is het dan zo moeilijk om dat op die site te zetten.
Is het dan zo moeilijk om dat op die site te zetten.
Klopt, en ze zijn niet zo snel bij DELL, het is dat ik er mijn zinnen op gezet heb, maar tot op heden nog geen offerte ontvangen en ik wil toch echt op korte termijn de knoop doorhakken...Justin2000 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:45:
Is dit een beschikbare kleur voor de xps 16 ? je kunt dit uberhaubt nergens opgeven. (alleen kleur van scherm?)
Jawel, onder het kopje voor LCD-scherm heb je de opties voorJustin2000 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:35:
[afbeelding]
Is dit een beschikbare kleur voor de xps 16 ? je kunt dit uberhaubt nergens opgeven. (alleen kleur van scherm?)
- Black Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display (Enhanced c [Inbegrepen in prijs]
- Red Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display (Enhanced col meerprijs € 0,00
- White Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display (Enhanced c meerprijs € 0,00
Je kan inderdaad alleen maar het scherm waar je naar kijkt in drie kleuren krijgen. Je moet van tevoren dan wel beslissen wat je wilt gaan doen op de laptop. Horrorfilms kijken in HD werkt over 't algemeen beter op het rode scherm vanwege de grote hoeveelheid rode tinten in de films. Als je van plan bent om spellen te spelen die verband houden met Vancouver op dit moment kan je beter voor de witte gaan. Sneeuw is wit, en dat moet je niet rood willen weergeven. Als je laptop voornaamlijk uit staat is 't verstandiger om het zwarte scherm te nemen omdat je anders kans loopt op inbranden en een zwart scherm scheelt behoorlijk in stroomkosten.Justin2000 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:35:
[afbeelding]

Ik heb ook de witte. Gewoon de witte cover selecteren and you'll be fine
Dell Studio XPS 16
Scuth, je zette me even op het verkeerde been. Ik zat het zo te lezen en dacht eerst : wat een onnozele.....en toen viel het kwartje pas, hahahaha. It's a typical Friday zullen we maar zeggen 
Ik heb ook de witte....
Ik heb ook de witte....
¯\_(ツ)_/¯
Ik gebruik de mijne vaak onder water, dus wilde graag een blauw scherm... Helaas levert DELL geen blauwe schermen...Scyth schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:07:
[...]
Je kan inderdaad alleen maar het scherm waar je naar kijkt in drie kleuren krijgen. Je moet van tevoren dan wel beslissen wat je wilt gaan doen op de laptop. Horrorfilms kijken in HD werkt over 't algemeen beter op het rode scherm vanwege de grote hoeveelheid rode tinten in de films. Als je van plan bent om spellen te spelen die verband houden met Vancouver op dit moment kan je beter voor de witte gaan. Sneeuw is wit, en dat moet je niet rood willen weergeven. Als je laptop voornaamlijk uit staat is 't verstandiger om het zwarte scherm te nemen omdat je anders kans loopt op inbranden en een zwart scherm scheelt behoorlijk in stroomkosten.![]()
Ik heb ook de witte. Gewoon de witte cover selecteren and you'll be fine
Moet jij je nick niet hoognodig wijzigen naar Scuba ipv Sky(diver), of was die al bezet??Anoniem: 309438 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:57:
[...]
Ik gebruik de mijne vaak onder water, dus wilde graag een blauw scherm... Helaas levert DELL geen blauwe schermen...
Nee ik had inderdaad kunnen zeggen dat ik die van mij altijd in de lucht gebruik maar dan moet ik iedereen weer uitleggen dat de lucht hier in nederland ook vaak blauw is, etc...guapper schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:12:
[...]
Moet jij je nick niet hoognodig wijzigen naar Scuba ipv Sky(diver), of was die al bezet??
Water en blauw was wat voor de hand liggender en heeft minder tekst en uitleg nodig.
Vandaar...
Over blauw gesproken.... Mijn scherm is plots helemaal met een blauwe gloed. Helderheid aanpassen wilde wel, alleen flikkerde de rode Ledjes. Nu is het helemaal niet meer mogelijk om de helderheid aan te passen. Al een paar keer gere-boot, maar het wil niet helpen. Iemand ideeen?
Creating my own hero.
De offerte is binnen en ik moet zeggen dat ze me een prima voorstel hebben gedaan...
Ik ben er redelijk zeker van dat ik die zo wel kan accepteren, nog op of aanmerkingen?
Helaas geen 500GB 7200 RPM schijf, dus vooralsnog maar de 640 GB 5400 RPM schijf genomen. De enige optie die voorradig was, was een 320 GB 7200 RPM schijf, en qua opslagruimte vond ik dat net even te weining (als ik hier overigens voor zou kiezen dan zou de prijs ongewijzigd blijven).
Ik heb dus nog een wireless N kaart en een BD speler toe laten voegen en in mijn optiek kan ik weer even vooruit, en mijn desktop PC de deur uit doen.
Nu maar geduldig wachten totdat hij geleverd gaat worden
Ik ben er redelijk zeker van dat ik die zo wel kan accepteren, nog op of aanmerkingen?
- Studio XPS 1645 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
- Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
- 90W AC Adaptor
- 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
- McAfee® Security Centre - 15 Month Protection - Dutch
- Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
- 1 year of coverage included with your PC
- Intel® 6300 WLAN Card
- N03X6502
- Dutch - Documentation Studio XPS 16
- Internal Blu-Ray ROM (Blu-Ray read, DVD and CD read & Write) Optical Drive
- Internal US/International Qwerty Keyboard
- White Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED
- 640GB (5400RPM) Serial ATA Hard Drive
- 9-cell 85Whr Lithium Ion battery
- 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
- Intel® Core™ i7 Processor 820QM (1.73Ghz, 8MB cache)
- DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
- Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
- Datasafe Local 2.0 Basic
- Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar
- No Accidental Damage Support
- 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
- Studio XPS 1645 Order - Netherlands
- Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Professional (64 BIT)
Helaas geen 500GB 7200 RPM schijf, dus vooralsnog maar de 640 GB 5400 RPM schijf genomen. De enige optie die voorradig was, was een 320 GB 7200 RPM schijf, en qua opslagruimte vond ik dat net even te weining (als ik hier overigens voor zou kiezen dan zou de prijs ongewijzigd blijven).
Ik heb dus nog een wireless N kaart en een BD speler toe laten voegen en in mijn optiek kan ik weer even vooruit, en mijn desktop PC de deur uit doen.
Zo hee, dat is nog eens netjes! Dell thumbs up! Deze ga ik denk ik ook bestellenA3-D schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:33:
De offerte is binnen en ik moet zeggen dat ze me een prima voorstel hebben gedaan...
Ik ben er redelijk zeker van dat ik die zo wel kan accepteren, nog op of aanmerkingen?De prijs die zij voorstellen is € 1.375,= en dat is een hele mooie prijs imho (inclusief een 17" Kensington tas en een witte Bluetooth muis van Dell).
- 90W AC Adaptor
- Intel® 6300 WLAN Card
- N03X6502
- 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Lijkt me nette prijs, maar zou je niet meteen om een 130W vragen ipv 90W?A3-D schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:33:
Ik ben er redelijk zeker van dat ik die zo wel kan accepteren, nog op of aanmerkingen?De prijs die zij voorstellen is € 1.375,= en dat is een hele mooie prijs imho (inclusief een 17" Kensington tas en een witte Bluetooth muis van Dell).
- 90W AC Adaptor
- Intel® 6300 WLAN Card
- N03X6502
Aangezien je anders vrijwel zeker throttling krijgt.
Dat heb ik ook direct voorgesteld aan de verkoper in kwestie, maar die scheen, zelfs na intern overleg, hier officieel niets vanaf te weten...Thomzh schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:13:
[...]
Lijkt me nette prijs, maar zou je niet meteen om een 130W vragen ipv 90W?
Aangezien je anders vrijwel zeker throttling krijgt.
Hij verzekerde me wel dat als het zo zou zijn, dit zeker opgelost zou worden door Dell support, dus ik wacht nog maar even rustig af.
[ Voor 16% gewijzigd door A3-D op 26-02-2010 20:11 ]
Gewoon bellen als je je XPS hebt, dan heb je tenminste twee adapters.A3-D schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:39:
[...]
Dat heb ik ook direct voorgesteld aan de verkoper in kwestie, maar die scheen, zelfs na intern overleg, hier officieel niets vanaf te weten...
Hij verzekerde me wel dat als het zo zou zijn, dit zeker opgelost zou worden door Dell support, dus ik wacht nog maar even rustig af.
Zinu schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:58:
[...]
Gewoon bellen als je je XPS hebt, dan heb je tenminste twee adapters.
Kun je op die prijs nog de 5% kortingscode (en de 4% cashback wanneer je met creditcard betaald) toepassen bij de kassa?A3-D schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:33:
[...]De prijs die zij voorstellen is € 1.375,= en dat is een hele mooie prijs imho (inclusief een 17" Kensington tas en een witte Bluetooth muis van Dell).
- 90W AC Adaptor
- Intel® 6300 WLAN Card
- N03X6502
[...]
Accu eruit, stroom eraf en dan weer accu erin, adapter aansluiten en opnieuw opstarten.Fasterinside schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:04:
Over blauw gesproken.... Mijn scherm is plots helemaal met een blauwe gloed. Helderheid aanpassen wilde wel, alleen flikkerde de rode Ledjes. Nu is het helemaal niet meer mogelijk om de helderheid aan te passen. Al een paar keer gere-boot, maar het wil niet helpen. Iemand ideeen?
Heb je de laatste BIOS versie ?
¯\_(ツ)_/¯
'Afsluiten en de accu er uit, dan 10sec de power button vasthouden.'Fasterinside schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:04:
Dat is wat ik er de laatste dagen op notebookreview forum over lees.
Check dat topic eens om te zien of je dezelfde problemen hebt als daar beschreven worden.
[ Voor 0% gewijzigd door guapper op 26-02-2010 23:57 . Reden: typo ]
De kortingscode is volgens mij al in het voorstel verwerkt, echter zegt die 4% cashback me niets, waar kan ik dat op de site terugvinden?guapper schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:53:
[...]
Kun je op die prijs nog de 5% kortingscode (en de 4% cashback wanneer je met creditcard betaald) toepassen bij de kassa?
Ik heb de bestelling dan ook niet gedaan via de website maar kreeg een offerte via de mail waar ik op moest reageren als ik akkoord was met het voorstel.
Ga gelijk er maar een mailtje achteraan gooien
Edit:
die cashbackkorting heb ik reeds gevonden via deze site.
Omdat ik niet kan linken en dus niet via die site kan aankopen heb ik maar een mailtje gezonden naar DELL om te vragen hoe dit opgelost kan worden, die 4% extra retour op mijn CC is natuurlijk altijd welkom!
[ Voor 28% gewijzigd door A3-D op 27-02-2010 11:23 ]
Momenteel kun je beter de I7 820 nemen, krijg je meer korting dan met de 720.
Mooi systeem, zoiets lijkt mij ook wel wat. Die bluray drive, moet je daarvoor speciaal een offerte laten maken, ik kan hem op de site nergens bij kiezen namelijk.A3-D schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:33:
- 90W AC Adaptor
- Intel® 6300 WLAN Card
- N03X6502
Ja, mij lijkt het ook wel iets!
Maar als ik dergelijk systeem samenstel op de website van Dell kom ik op een bedrag van € 1540! En dan heb ik slechts een 6-cell battery en 500 GB (5400 rpm). Iemand enig idee hoe die komt? Wellicht heeft dit iets te maken met die korting? (voorlopig is er nog een korting die geldig is tot donderdag 11 maart?)
Ps: Ik ben vrijwel nog een leek op gebied van laptops...
Maar als ik dergelijk systeem samenstel op de website van Dell kom ik op een bedrag van € 1540! En dan heb ik slechts een 6-cell battery en 500 GB (5400 rpm). Iemand enig idee hoe die komt? Wellicht heeft dit iets te maken met die korting? (voorlopig is er nog een korting die geldig is tot donderdag 11 maart?)
Let wel: volgens mij krijg jij nu 2 HDD's van 320GB. Check dit even na, tenzij je er geen problemen mee hebt.
Creating my own hero.
Voor zo'n aanbieding zul je toch echt even met ze moeten bellen en vragen of ze een offerte willen maken voor je.. Sommige onderdelen (Blu-ray en Wireless-N) zijn niet te selecteren op de site. Natuurlijk altijd even zeggen dat je een mail had gehad met 5% korting (scheelt altijd wat).wiz-kid schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:15:
Ja, mij lijkt het ook wel iets!
Volgens mij niet.. In de XPS kan (naar mijn weten) maar 1 HDD. Iets wat ik persoonlijk ook wel een beetje een minpuntje vind.Fasterinside schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:54:
[...]
Let wel: volgens mij krijg jij nu 2 HDD's van 320GB. Check dit even na, tenzij je er geen problemen mee hebt.
[ Voor 59% gewijzigd door Edd op 27-02-2010 19:59 ]
-
Kan inderdaad maar 1 hdd in (spreek uit ervaring)Edd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:53:
[...]
Voor zo'n aanbieding zul je toch echt even met ze moeten bellen en vragen of ze een offerte willen maken voor je.. Sommige onderdelen (Blu-ray en Wireless-N) zijn niet te selecteren op de site. Natuurlijk altijd even zeggen dat je een mail had gehad met 5% korting (scheelt altijd wat).
[...]
Volgens mij niet.. In de XPS kan (naar mijn weten) maar 1 HDD. Iets wat ik persoonlijk ook wel een beetje een minpuntje vind.
Tenzij je de dvd drive opoffert, dan kun je er twee in kwijt.
Je hebt inderdaad gelijk, je kunt de dvd-drive opofferen en door gebruik te maken van een caddy een 2e HDD kwijt. Weer een minpuntje minder 
Vond hierover 2 draadjes op NBR:
Algemen info
XPS 1647 Specifiek
(Neemt niet weg dat je standaard bij Dell maar 1 HDD krijgt)
Algemen info
XPS 1647 Specifiek
-
Na een week reviews lezen ben ik om, het word niet de vaio F11, maar een xps 16.
komende week maar eens bellen met dell voor leuke aanbieding.
why? (ik zit ook te tubben tussen die tweeJustin2000 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:53:
Na een week reviews lezen ben ik om, het word niet de vaio F11, maar een xps 16.
1. Betere gpujustice strike schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:33:
[...]
why? (ik zit ook te tubben tussen die twee)
2. Betere looks
3. Net ietsje pietsje snellere i7 820QM
Ze zijn verder vrij gelijk.
das VET:) ga ik binnenkort ook eens even doenEdd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:34:
Je hebt inderdaad gelijk, je kunt de dvd-drive opofferen en door gebruik te maken van een caddy een 2e HDD kwijt. Weer een minpuntje minder
Algemen info
XPS 1647 Specifiek
(even voordat ik ga googlen, iemand al zo'n ding besteld zo ja waar?)
Optie 2 is persoonsgebonden, want ik vind de Sony Vaio F11 er beter uitzien. Voordelen voor de Sony zijn:Justin2000 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:46:
[...]
1. Betere gpu
2. Betere looks
3. Net ietsje pietsje snellere i7 820QM
Ze zijn verder vrij gelijk.
- iets goedkoper +/- 1200 euro tov minstens 1350 euro voor de Dell (als je een goede aanbieding krijgt)
- beter scherm ( geen LED, maar het Vaio scherm ziet er mooier uit)
- 6GB ram vs 4 GB ram
Je kunt ze van eBay afplukken voor een paar euro, maar als je zekerheid wil kun je deze doen. Kost wel wat meer en hou dan ook rekening met verzendkosten (10 tot 15 dollar) en eventueel BTW.GDOG1986 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:15:
[...]
das VET:) ga ik binnenkort ook eens even doen![]()
(even voordat ik ga googlen, iemand al zo'n ding besteld zo ja waar?)
-
Dan word het dus een sony. ? (f11z1e heeft een premium scherm welke andere types niet hebben, of configureer je één via sonystyle ?)
On topic.
6 GB + vind ik wat overkill, ik neem genoeg met 4. (meerprijzen bij sony en dell zijn belachelijk hoog)
On topic.
6 GB + vind ik wat overkill, ik neem genoeg met 4. (meerprijzen bij sony en dell zijn belachelijk hoog)
Ik ga deze week een Sony Bestellen. Geen cutom build via sonystyle, dan betaal je +/- 150 euro voor het configureren. Ik neem gewoon een van de standaard modellen. Deze heeft een Blu-ray ROM, en standaard 6GB en dat kost rond de 1200 euro.Justin2000 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:47:
Dan word het dus een sony. ? (f11z1e heeft een premium scherm welke andere types niet hebben, of configureer je één via sonystyle ?)
On topic.
De Dell XPS 16 is ook een mooie laptop, maar viel voor mij al snel af vanwege de ATI videokaart (ik heb een NVidia nodig voor Cuda ontwikkeling). de prijs is tevens ook ietsje hoger dan de Sony.
[ Voor 3% gewijzigd door chrisO op 01-03-2010 11:05 . Reden: reden voor afvallen ATI videokaart toegevoegd ]
Mag ik vragen vanwaar de keus voor nvidia ?
2 redenen:Justin2000 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:53:
Mag ik vragen vanwaar de keus voor nvidia ?
- Hackintosh (werkt beter/eenvoudiger met een NVidia kaart)
- Cuda development
Nog 2 verschillen tussen de standaard F11's en de custom build's:chrisO schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:51:
[...]
Ik ga deze week een Sony Bestellen. Geen cutom build via sonystyle, dan betaal je +/- 150 euro voor het configureren. Ik neem gewoon een van de standaard modellen. Deze heeft een Blu-ray ROM, en standaard 6GB en dat kost rond de 1200 euro.
De Dell XPS 16 is ook een mooie laptop, maar viel voor mij al snel af vanwege de ATI videokaart (ik heb een NVidia nodig voor Cuda ontwikkeling). de prijs is tevens ook ietsje hoger dan de Sony.
- harde schijf is standaard 5400rpm, via SonyStyle krijg je 7200rpm
- via SonyStyle krijg je de premium black uitvoering met rubberen poslssteun
Dit topic is gesloten.