Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-kid
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik zit ook al een tijdje met de Dell XPS 16 en een Vaio F11 in mijn achterhoofd maar, ik denk dat het de Dell gaat worden. Als ik mijn persoonlijke voor- en nadelen afweeg kom ik tot het volgende:

Voordelen Dell vs Sony:
1) Beter gpu
2) Sneller

Nadelen Dell vs Sony:
1) Geen geïntegreerde numpad
2) Hogere kostprijs (bij 6 GB RAM)

Ook de korting die je nu krijgt (ongeveer 400 euro) tot donderdag 11 maart vind ik wel de moeite. Al heb ik wel een beetje schrik van de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:59
wiz-kid schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:27:
Ik zit ook al een tijdje met de Dell XPS 16 en een Vaio F11 in mijn achterhoofd maar, ik denk dat het de Dell gaat worden. Als ik mijn persoonlijke voor- en nadelen afweeg kom ik tot het volgende:

Voordelen Dell vs Sony:
1) Beter gpu
2) Sneller

Nadelen Dell vs Sony:
1) Geen geïntegreerde numpad
2) Hogere kostprijs (bij 6 GB RAM)

Ook de korting die je nu krijgt (ongeveer 400 euro) tot donderdag 11 maart vind ik wel de moeite. Al heb ik wel een beetje schrik van de levertijd.
Nog een mogelijk nadeel van de XPS16:
De luchtuitlaat blaast de hete lucgt tegen het scherm.

Dit zou na verloop van tijd negatieve gevolgen kunnen hebben voor de coating en/of beeldqualiteit. Sommige gebruikers hebben een gele waas/vlek op het scherm boven de luchtuitlaat.
Daarnaast lees ik op diverse forums over het uitvallen van 1 of alle kleuren ( R, G en B ) LED's op het RGB scherm.
Dit is alleen op te lossen door de laptop af te sluiten, accu er uit, weer er in en XPS opnieuw starten.
In dit geval lijkt het me wel handig als je je hybernate aan hebt staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de Dell XPS 16 een tijdje gelden aangeschaft en heb inmiddels Modern Warfare 2 op de computer geinstalleerd. Deze werkt wel maar is behoorlijk onscherp als ik het vergelijk met mijn desktop. Hij staat zo ver ik weet op de standaard instellingen

Is dit het gevolg van de grafische kaart van de XPS 16 of zie ik iets over het hoofd? (Ben verre van een computer wizard, met andere woorden een leek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:37:
Hallo,

Ik heb de Dell XPS 16 een tijdje gelden aangeschaft en heb inmiddels Modern Warfare 2 op de computer geinstalleerd. Deze werkt wel maar is behoorlijk onscherp als ik het vergelijk met mijn desktop. Hij staat zo ver ik weet op de standaard instellingen

Is dit het gevolg van de grafische kaart van de XPS 16 of zie ik iets over het hoofd? (Ben verre van een computer wizard, met andere woorden een leek :)
Als het niet scherp is, dan staat waarschijnlijk de resolutie in Modern Warfare niet op de native resolutie van je XPS 16...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand hier uitleggen wat een ICC-profiel is? Met name wat het is, wat het doet en hoe je zo'n ICC-profiel moet laden.

Ik weet wel een heel klein beetje wat het is, maar tast nog voor het grootste gedeelte in het duister. Heb even hier op het forum gezocht, maar kon er ook niet echt heel veel over vinden.

Wat is het verschil tussen de verschillende ICC-profielen en welk ICC-profiel is het beste voor de XPS 16 met RGB-led?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 21:28
Ik heb vorige week een XPS16 besteld en begin me enigszins te irriteren over de support en afhandeling van vragen...

Tot op heden, na akkoord gegeven te hebben op een offerte via de mail, nog geen enkele reactie ontvangen over de status. Geen bevestiging van de opdracht tot bestellen, dus vandaag maar even gebeld.

Geen Nederlandstalige support meer en dus een Engelstalige mevrouw aan de lijn, en ja hoor, niets over de order bekend. Als dit een voorteken is van de rest van de support dan weet ik genoeg en ga ik dan ook alsnog maar eens kijken bij Sony....

Ik zou vandaag terug gebeld worden, en ook dit is niet gebeurd! Als ze mijn 1400 Euries niet willen hebben, prima, dan geef ik ze ergens anders uit.

Ik wacht nog een weekje, en hoor ik niks dan laat ik het schieten...

Hoe is jullie ervaring??

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Mijn ervaring:

5 jaar lang goede support, van bestellingen tot defecte toners. Altijd prima en netjes geholpen, de ene keer wat sneller als de andere keer.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:59:
Kan iemand hier uitleggen wat een ICC-profiel is? Met name wat het is, wat het doet en hoe je zo'n ICC-profiel moet laden.

Ik weet wel een heel klein beetje wat het is, maar tast nog voor het grootste gedeelte in het duister. Heb even hier op het forum gezocht, maar kon er ook niet echt heel veel over vinden.

Wat is het verschil tussen de verschillende ICC-profielen en welk ICC-profiel is het beste voor de XPS 16 met RGB-led?
Een ICC profiel beheert de kleurweergave van het scherm, of beter gezegd, corrigeert de kleuren zodat ze correct weergegeven worden op je scherm. Lees voor meer info ook de WiKi.

Een ICC profiel is een beetje als een negatieve vingerafdruk van je scherm; voor elk scherm zou je een eigen ICC profiel moeten aanmaken omdat ieder scherm zijn eigen eigenschappen heeft. Dit doe je met een callibratie apparaat, zoals bijvoorbeeld de Spyder 3.

Ik heb gelezen dat je deze bij sommige fotspeciaalzaken kunt huren, mocht je interesse hebben. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 03-03-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:59:

Ik heb al aardig wat profielen geprobeert, maar helaas. nog geen tegen gekomen welke een beetje
fatsoenlijk was.
Gebruik nu deze settings en die bevallen me tot nog toe redelijk.

Avivo Color:
Hue: -4
Saturation: 83

Desktop Properties
Color correction for: All Channels
Gamma: 1.00
Brightness: -50
Contrast: 90

Je kan uiteraard een beetje spelen met de settings naar eigen smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Ik ben enorm teleurgesteld over de manier hoe DELL omgaat met een potentiële klant...

Al twee weken ben ik bezig om een aanbieding via de mail definitief te maken, maar er wordt simpelweg niet of laat gereageerd. Hoe makkelijk kan het zijn om even de telefoon te pakken, maar de accountmanager kun je niet zelf bellen en alles loopt tegenwoordig via een soort helpdesk die ook niet meer Nederlandstalig is.

Misschien is het toch zinvoller om nog even te wachten totdat zo'n beetje alle merken een i7 processor hebben geintegreerd, want ik ben bang dat als er straks problemen zullen zijn met de XPS16, dit net zo "soepel" zal verlopen.

Ik ben er even klaar mee in ieder geval!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

A3-D schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:22:
Ik ben enorm teleurgesteld over de manier hoe DELL omgaat met een potentiële klant...

Al twee weken ben ik bezig om een aanbieding via de mail definitief te maken, maar er wordt simpelweg niet of laat gereageerd. Hoe makkelijk kan het zijn om even de telefoon te pakken, maar de accountmanager kun je niet zelf bellen en alles loopt tegenwoordig via een soort helpdesk die ook niet meer Nederlandstalig is.

Misschien is het toch zinvoller om nog even te wachten totdat zo'n beetje alle merken een i7 processor hebben geintegreerd, want ik ben bang dat als er straks problemen zullen zijn met de XPS16, dit net zo "soepel" zal verlopen.

Ik ben er even klaar mee in ieder geval!
Ik heb gewoon direct met Dell Nederland gebeld, en werd geholpen door ene H**** Gez***, en hoewel dit geen Nederlandse naam is, werd ik toch naar verwachting geholpen. Ik kreeg een persoonlijk emailadres waar ik hem op kon mailen, en alle mail werd goed behandeld, en dezelfde dag nog. Ik weet niet waar jouw bestelling de mist in gaat, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat je gewoon moet bellen. That's it.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Hier gelijke ervaringen, tot nog toe uitstekend geholpen door Dell (medewerkers)
zelfs een refund voor mn XPS kunnen regelen en direct weer eenzelfde kunnen bestellen, welke nog eens 200,-
voordeliger was ook.
Dus wat mij betreft niets dan lof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:23:
[...]
maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat je gewoon moet bellen. That's it.
idem, via mail is doorgaans te traag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

A3-D, inmiddels al vorderingen?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Helaas nog niet, ik heb vanmorgen gebeld en heb nu wel het rechtstreekse nummer van de accountmanager in kwestie.

Ik hoop vandaag dan toch definitief de order alsnog te kunnen plaatsen...

Overigens kreeg ik vandaag wel weer Nederlandstalige personen aan de lijn, dus vermoedelijk is dit van tijdelijke aard geweest.

Edit (update 9/03/2010):
De accountmanager heeft wederom niet teruggebeld, en vanmorgen maar weer eens met DELL gebeld... :O

Dit keer een andere accountmanager aan de telefoon gehad en die pakte de offerte erbij en zou de door mij gewenste aanpassing toevoegen en mij voor 12 uur vanmiddag de offerte mailen......helaas, vandaag wederom niets in mijn mailbox |:(

Ik ben nu op een serieus punt beland dat ik maar eens ga kijken naar de Sony Vaio F11, dan maar geen DELL en geen verlicht toetsenbord ;)

[ Voor 44% gewijzigd door A3-D op 09-03-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Vraag me af wanneer er eens een USB3.0 Studio XPS 16 komt, niet dat de overgang elders snel verloopt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zodra ze een 5650(70?) erin stoppen, me dunkt, kan nog wel even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabant
  • Laatst online: 07-02-2023
Ik heb een aantal problemen met onder ander windows 7, nu wil ik mijn xps 1545 weer terug zetten naar
fabrieksinstellingen vanaf recovery partitie die er vanaf de fabriek op zou staan.
Weet iemand welke stappen ik moet volgen??
Volgens boekje opstarten daarna F8 en daarna systeemherstel.
Vervolgens toetsenbord geselecteerd en met mijn account ingelogd.
Vervolgens zou ik hierna de optie met Dell Factory Image Restore moeten kunnen zien, maar hier loopt het
fout want die keuze zie ik niet??

Iemand die mij hier verder kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Gaat lekker zo, mn tweede XPS1645 gaat ook retour.
Op naar nummer 3 en hopelijk is driemaal scheepsrecht.

Mn eerste had problemen met het scherm(RGB led) deze verandere soms ineens van kleur en nu deze
heeft ook weer een probleem met het scherm en doet het scherm soms helemaal niks.
Beide problemen kwamen alleen voor op het werken op een lage accustand.

Enige manier om de boel weer aan de gang te krijgen is accu eraf en aan de adapter hangen….

Nu weer ff wachten op een nieuwe aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

noteboeki schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:31:
Gaat lekker zo, mn tweede XPS1645 gaat ook retour.
Op naar nummer 3 en hopelijk is driemaal scheepsrecht.

Mn eerste had problemen met het scherm(RGB led) deze verandere soms ineens van kleur en nu deze
heeft ook weer een probleem met het scherm en doet het scherm soms helemaal niks.
Beide problemen kwamen alleen voor op het werken op een lage accustand.

Enige manier om de boel weer aan de gang te krijgen is accu eraf en aan de adapter hangen….

Nu weer ff wachten op een nieuwe aanbieding.
Geen idee of dat bij mij zo is. Ik heb tot op heden de laptop eigenlijk altijd aan adapterspanning hangen. Het is eens een enkele keer dat ik uitwijk naar accu; maar dat is vaak om even wat te laten zien aan iemand in een andere kamer ofzo.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe aanbiedingen staan online.

Echter, helaas is er geen optie om te kiezen voor een hardeschijf met 7200 RPM. Is deze via de chat wel te bestellen? Hoeveel zou dit ongeveer kosten?

Is het een slechte keus om de 5400 rpm schijf te nemen i.c.m. een i7 processor?
Tevens wil ik evt gaan voor de SS drive. Wat zijn hier de voordelen van (behalve dat ie sneller is). Zijn er ok nog nadelen aan verbonden (behalve relatief minder capaciteit)?

Ik wil nu eindelijk (4 maanden gewacht) gaan bestellen, alleen de standaard harde schijf zit me niet lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:25:
Tevens wil ik evt gaan voor de SS drive. Wat zijn hier de voordelen van (behalve dat ie sneller is). Zijn er ok nog nadelen aan verbonden (behalve relatief minder capaciteit)?
aan een ssd zitten, behalve de prijs, alleen maar voordelen:

zuiniger
geen trillingen
kan goed tegen bewegingen
als de chip sterft heb je nog steeds je data
en natuurlijk, hij is sneller

telefonisch zal een 7200rpm schijf wel beschikbaar zijn, ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Scyth schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:05:
[...]

Geen idee of dat bij mij zo is. Ik heb tot op heden de laptop eigenlijk altijd aan adapterspanning hangen. Het is eens een enkele keer dat ik uitwijk naar accu; maar dat is vaak om even wat te laten zien aan iemand in een andere kamer ofzo.
Bij deze is het zo als de accu vol is en ik de adapter eruit trek dat hij gewoon nog prima werkt.
Maar als ik op accu werk en deze naar een laag niveau gaat ik vervolgens de adapter erin doe om op te laden.
Haal ik de adapter er dan na een minuut weer uit (accunivea nog steeds laag) wordt gewoon mn scherm zwart en kan ik niks anders meer doen dan afsluiten.

Zit nog binnen mn 7dagen, dus ga niet weer die hele molen in, ze krijgen hem gewoon linea direct weer terug en bestel gewoon een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk

Echter, helaas is er geen optie om te kiezen voor een hardeschijf met 7200 RPM. Is deze via de chat wel te bestellen? Hoeveel zou dit ongeveer kosten?

Veel verschil tussen een 7200RPM en 5400RPM is er niet, zie bijvoorbeeld hier en hier (zie ook dropdown menu). De 7200RPM zijn niet echt overtuigend het beste, alleen de wattage scores zijn ze het hoogst.
De prijzen van de SSD's die je kunt kiezen bij Dell vallen best mee, je weet alleen niet welke je krijgt, dat is wel jammer. Als ik nu zou moeten kiezen en ik had het geld zou ik gewoon die 5400RPM pakken en er een intel postville 80/160 GB zelf in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D

Ik wil nu eindelijk (4 maanden gewacht) gaan bestellen, alleen de standaard harde schijf zit me niet lekker..
Als je er een 7200 RPM HD in wilt hebben dan zul je moeten bellen met DELL, en mijn persoonlijke ervaring is ronduit belachelijk te noemen... :|

Ik ben met de aankoop begonnen op 26 februari en had een goede aanbieding ontvangen via de mail, ik wilde alleen nog een 7200 RPM HD in plaats van de 5400 RPM. En tot op heden taal noch teken vernomen en heb na diverse pogingen via de telefoon en mail de hoop inmiddels opgegeven.

Omdat ik ook al even bezig ben met de aanschaf van een laptop, ben ik gisteren even gaan kijken bij de MediaMarkt voor een Sony F11. Ook deze voldoet niet helemaal wat ik wil en zal ik dan via SonyStyle moeten configureren.

Ik heb nu voor mezelf besloten dat ik even wacht op de komst van de nieuwe serie MacBookPro met i7 processor, als dat een beetje betaalbaar is wordt dat mijn nieuwe aanwinst binnenkort.

Ik hoop voor je dat jij betere ervaringen krijgt met DELL, ik zal er in ieder geval niet erg snel meer bestellen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje,

Welke video kaart was beter 4650 of de 5650?
Welke aankoop is beter, XPS 16 of Studio 17 ?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Wie weet wie ik moet bellen ( Persoon, tel heb ik al) om een zo goedkoop mogelijke XPS te kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servertje schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:12:
Wie weet wie ik moet bellen ( Persoon, tel heb ik al) om een zo goedkoop mogelijke XPS te kopen? :P
Mustafa B., woont ergens in de Bijlmer en heeft een broertje Ali, die op de vrachtwagen zit, waar af en toe wel eens een DELLetje van af valt.

Ik heb zo snel z'n nummer niet bij de hand, maar kom er op terug.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:49:
[...]

Mustafa B., woont ergens in de Bijlmer en heeft een broertje Ali, die op de vrachtwagen zit, waar af en toe wel eens een DELLetje van af valt.

Ik heb zo snel z'n nummer niet bij de hand, maar kom er op terug.... ;)
Jaja heb je zijn nummer nog? Zal ff vragen of zijn broertje eens een hele dag voor mijn deur appletjes en Delletjes laat vallen.

Maar serieus met wie heb jij gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de namen van medewerkers van dell hier komen te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Erik. schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:10:
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de namen van medewerkers van dell hier komen te staan ;)
Anders staat er wel een paar pagina's terug:
Brandon.
Van Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Anders bel je gewoon en zie je wel wie je te pakken krijgt en wat voor korting ze je geven?
En bevalt het niet, bel je op een later tijdstip nog eens en vraag je wat die voor je kan doen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Edd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:50:
Anders bel je gewoon en zie je wel wie je te pakken krijgt en wat voor korting ze je geven?
En bevalt het niet, bel je op een later tijdstip nog eens en vraag je wat die voor je kan doen.
Ok zal ik maandag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Nu bij de i7 820QM aanbieding van de 10 koopjesdagen is het wel erg dom dat je geen wireless-N kaartje kunt selecteren. |:(
Bij de goedkopere aanbieding kun je zelfs al een van de nieuwe Intel WiFi link 6x00 serie er in laten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Weet niet of iemand het al gezien had?
Maar de Dell XPS 16 is vandaag en morgen goed vertegenwoordigd in de Dell Koopjesdagen:
http://www1.euro.dell.com...nldhs1&l=nl&s=dhs&ref=hbn

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Nivk schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:25:
Nu bij de i7 820QM aanbieding van de 10 koopjesdagen is het wel erg dom dat je geen wireless-N kaartje kunt selecteren. |:(
Bij de goedkopere aanbieding kun je zelfs al een van de nieuwe Intel WiFi link 6x00 serie er in laten zetten...
is gewoon per telefoon erbij te regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Edd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:25:
Maar de Dell XPS 16 is vandaag en morgen goed vertegenwoordigd in de Dell Koopjesdagen:
Yep ga morgen mn slag maar (weer) eens slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat er geen actie is voor de Dell Studio XPS 13.
Je kan hem ook op de site niet confiqueren. En in Amerika is hij niet eens te koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EOL denk ik

moet wel met al die stervende nv8xxx kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:24:
EOL denk ik

moet wel met al die stervende nv8xxx kaarten...
Hoop het niet.
Ga er waarschijnlijk morgen 1 telefonisch bestellen.

En er zit een 9400 of 9500M of een G210 kaart in dus daaraan ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Zie wel dat deze Intel® Core™ i7 Processor 820QM (1.73Ghz, 8MB cache) aanbieding qua prijs gelijk is aan degene die ze normaal ook aanbieden.
En de 720QM heeft bij deze aanbieding standaard 8gig intern geheugen, vindt ik (nog) niet noodzakelijk en zonde geld...(zeker de prijzen die Dell hiervoor hanteert.)

Zal morgen wel eens bellen met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keyboarder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-04-2024
Beste allemaal,

ik heb wat pagina's van het forum doorgebladerd, maar vind niet echt een antwoord op deze vragen:

- wat is de accuduur (ongeveer natuurlijk), bij normaal gebruik (websurfen, tekstverwerking, etc.) respectievelijk met een Core i5 520M VS Core i7 720QM ?
- is de 9cell batterij groter? Steekt deze uit aan de achterkant?

Alvast bedankt voor het antwoord, want op de website van dell vind ik geen info over de grootte van de 9cell en ik weet ook niet of ik hun aangegeven batterijduur mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
De 9-cell batterij is inderdaad groter. Op je andere vraag kan ik geen antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 19:00
ik heb een probleempje met mijn xps 16, het is geen fout ofzo maar het is heel vervelend.

Met gamen kun je de resolutie alleen op 1400xXXX en lager of op 1920x1080. Bij zware spellen is 1920x1080 uiteraard te hoog voor zo'n laptop en laat je framerate aardig droppen, denk aan battlefield bad company 2, als ik de resolutie lager stel krijg ik zwarte randen erom heen en vult die me laptop scherm niet.. Dit is behoorlijk irritant en je moet uitermate goede ogen hebben om dan bijvoorbeeld css op 800x600 ofzo te spelen.

Dus mijn vraag: heeft iemand een idee hoe ik mijn scherm zo instel dat als die bij een lagere resolutie ingesteld is (in-game) dat die dan geen zwarte randen op het scherm geeft. En dus daadwerkelijk het scherm vult met een lagere resolutie als de native?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
  • Laatst online: 05:47
Het eerste wat dan in mij opkomt is de resolutie in windows zelf eerst lager zetten, en vervolgens in het spel dezelfde resolutie als welke je in windows had ingesteld, of had je dat al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Elke resolutie in de 16:9 verhouding zou in principe zonder zwarte balken moeten kunnen. Heb je elke resolutie al geprobeerd? Dit hoor je wel vaker namelijk, uiteindelijk is het een zeer ongebruikelijke resolutie die wel gepakt wordt zonder zwarte randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
het rare is dat die het eerst ook in windows zelf was.. als ik die verandere dan kreeg ik ook zwarte randen. nu heb ik er gister mee lopen kloten. en deed ik weer wat jij zei. dus de windows reso veranderen naar 1280x720 en toen deed die het wel goed.. toen dus de ingame res veranderd naar 1280x720 en het werkte. Toen heb ik de gewone desktop reso veranderd terug naar 1920 x 1080, nu liep de ingame op 1280 x 720. Maar als ik de ingame weer verander naar nog lager dan krijg ik wel weer die zwarte randen. Heel raar allemaal.

Het loopt nu wel tenminste vloeiend en ben ik blij om. Ow nu het volgende probleem.

Ik weet dat de hd4670 last heeft van hitte problemen. Nu dacht ik dat op te lossen door fanspeeds te verhogen maar dat lukte niet;) iemand enig idee hoe ik oververhitting kan verkomen op me laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
het zou natuurlijk wel gewoon normaal horen te werken (zonder zwarte balken in een 16:9 verhouding) zonder dat je je reso in windows veranderd, zoals bear 87 aangeeft, misschien moet je eens de drivers voor de grafa verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DamianW schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:10:
Ik weet dat de hd4670 last heeft van hitte problemen. Nu dacht ik dat op te lossen door fanspeeds te verhogen maar dat lukte niet;) iemand enig idee hoe ik oververhitting kan verkomen op me laptop?
de fan draait echt wel op max als hij heet word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diverking
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-01-2024
Heb sinds 2 weken deze XPS 1645 in bezit. Mijn eerste indruk Wow... dit is een eye cathere. Je moet van glanzend zwart houden en ja vette vingers zie je maar het 16" full HD RGB LED is werkelijk waar een plaatje.
Wel enkele opmerkingen:
1. Snelheid v/d I7 valt me tegen
2. Accuduur is 1.02 uur en gaat zonder waarschuwing in hybernate
3. De notebook wordt bloedheet en na 10 min PowerDVD slaat deze vast.
(na contact met Dell de allerlaaste BIOS (A08) erop en laaste video driver. Testen lopen nu)
4. Tijdens eerste install default toestenbord Nederlands aangehouden terwijl er VS op zit.

Hier zit mijn laaste vraag. Hoe wijzig ik het default toetsenbord op het inlogscherm. Ik log nl altijd met domain users zoiets als CAMELOT\Pietje en de \ wordt weergegeven als >
Oplossing van Dell is een recorvery install uit te voeren en correcte toetesenbord op te geven.
Hmmm zal toch echt wel ergens een registry tweak voor zijn.

Wie helpt?
Diverking: Oplossing toch gevonden
HKEY_USERS\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload kent twee settings:
o 1 REG_SZ 00000413 (Nederlands)
o 2 REG_SZ d0010413 Verenigde Staten (Internationaal)
Afh van het type toetsenbord kan deze worden omgewisseld (eerste is default)
Als er slechts één entry is wordt toetsenbordinstelling ook niet getoond op het startscherm

By the way na verschillende malen accu gebruiken en heropladen kom ik niet veel verder dan 1:17 en dat met surfen, muziekje op de achtergrond wat tag & rename en NewsBinPro download, mijn inziens echt niet zwaar belast. Ja, staat standaard op normaal mobiel gebruik.

Daarnaast heb ik nog steeds een instabiel systeem als ik bv PowerDVD (9) draai. Systeem loopt dan regelmatig zwaar oververhit vast. Contact met Dell heeft een nieuwe BIOS (A08) en laaste drivers opgeleverd maar het probleem bestaat nog steeds.

Diverking

[ Voor 33% gewijzigd door Diverking op 20-03-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

[b][message=33646413,noline]
Hier zit mijn laaste vraag. Hoe wijzig ik het default toetsenbord op het inlogscherm. Ik log nl altijd met domain users zoiets als CAMELOT\Pietje en de \ wordt weergegeven als >
Oplossing van Dell is een recorvery install uit te voeren en correcte toetesenbord op te geven.
Hmmm zal toch echt wel ergens een registry tweak voor zijn.
In je control panel -> Region and Language. Dan in het tabblad Administrative kun je op de knop Copy Settings.. klikken. Hiermee moet je het volgens mij kunnen aanpassen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keyboarder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-04-2024
Diverking schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:14:
Wow, is de accuduur echt zó zwak? Nu, ik begrijp wel dat niemand een Core i7 koopt voor de accuduur, maar dat is me toch echt wat weinig..

Zijn er andere mensen die hier ervaringen met hebben? En met een Core i5? Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de accuduur hiervan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
The Jack126 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:42:
het zou natuurlijk wel gewoon normaal horen te werken (zonder zwarte balken in een 16:9 verhouding) zonder dat je je reso in windows veranderd, zoals bear 87 aangeeft, misschien moet je eens de drivers voor de grafa verwijderen en opnieuw installeren.
hij deed het zostrax maar nu dus niet meer. ik draai windows 7 ultimate en heb laatste ati drivers voor graka. dus als ik resolutie van windows verander krijg ik weer zwarte randen alleen bij 1920x1080 niet. ingame veranderen geeft ook zwarte randen.. iemand anders een idee? ow en ik had laatste gekeken met gpu-z en daar stond fanspeed van maar 30procent... en hij wordt dan zo heet dat die gaat happeren en stotteren etc.

iemand die mij met deze 2 kleine probleempjes kan helpen? zou ik zeer waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
DamianW schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:10:
ik heb een probleempje met mijn xps 16, het is geen fout ofzo maar het is heel vervelend.

Met gamen kun je de resolutie alleen op 1400xXXX en lager of op 1920x1080. Bij zware spellen is 1920x1080 uiteraard te hoog voor zo'n laptop en laat je framerate aardig droppen, denk aan battlefield bad company 2, als ik de resolutie lager stel krijg ik zwarte randen erom heen en vult die me laptop scherm niet.. Dit is behoorlijk irritant en je moet uitermate goede ogen hebben om dan bijvoorbeeld css op 800x600 ofzo te spelen.

Dus mijn vraag: heeft iemand een idee hoe ik mijn scherm zo instel dat als die bij een lagere resolutie ingesteld is (in-game) dat die dan geen zwarte randen op het scherm geeft. En dus daadwerkelijk het scherm vult met een lagere resolutie als de native?
volgens mij moet je eerst die standaard scherm resolutie lager dan 1920 x 1080 zetten.
AtI control center >> Desktop & display >> rechter muis click op die laptop pictogram >>> configure >>> bij scale option kies voor Full screen.

Ten slote terug op 1920 x 1080 voor je scherm resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Diverking schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:14:
Hmmz, zou dat dan de reden zijn waarom Sony ervoor heeft gekozen om de Vaio F11, wanneer deze op accu loopt, terug te klokken naar 0,9Ghz?
Ik zou het bijna als logisch gaan bestempelen, nadat ik het tot nogtoe verfoeide... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
superchanbe schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 03:50:
[...]

volgens mij moet je eerst die standaard scherm resolutie lager dan 1920 x 1080 zetten.
AtI control center >> Desktop & display >> rechter muis click op die laptop pictogram >>> configure >>> bij scale option kies voor Full screen.

Ten slote terug op 1920 x 1080 voor je scherm resolutie.
bedankt voor het bericht maar ik heb engels en windows 7 en kan jouw opties niet vinden...zou fijn zijn als het lukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Nou nou accu duur van 1,02 uur, tijdens wat? Terwijl je OCCT power supply test bent aan het doen? Met screen brightness van je RGB-Led op zijn hoogst? Welk Power plan gebruikte je? Terwijl je zat te streamen via WiFi? Is natuurlijk erg weinig informatie over hoe je tot die tijdsduur bent gekomen...
Waarschuwing en wat er gebeurd bij low battery kun je zelf aan zetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4ba0111eae002/4ba0111ead838-4ba010b6a8e52-lbat.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
DamianW schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 00:01:
[...]
bedankt voor het bericht maar ik heb engels en windows 7 en kan jouw opties niet vinden...zou fijn zijn als het lukte
Dat maakt niet uit je hebt een ATI kaart dus dan ook als het goed is ATI catalyst control center geïnstalleerd. Zo niet dan moet je dat even eerst doen en dan het bovenstaande weer even erbij pakken.

Ik weet eigenlijk niet of de video driver die je bij Dell kunt halen catalyst control center ook mee installeerd. Deze drivers zijn sowieso al oud, lijkt mij beter als je de drivers van ATI gewoon mod met mobility modder. Of de 10.3 preview probeert, vanaf deze versie gaat AMD/ATI, mobile GPUs standaard ondersteunen.
Helaas kun je de ventilator van de Studio XPS 16 niet configureren.

[ Voor 36% gewijzigd door Nivk op 17-03-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
Nivk schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 00:14:
[...]

Dat maakt niet uit je hebt een ATI kaart dus dan ook als het goed is ATI catalyst control center geïnstalleerd. Zo niet dan moet je dat even eerst doen en dan het bovenstaande weer even erbij pakken.

Ik weet eigenlijk niet of de video driver die je bij Dell kunt halen catalyst control center ook mee installeerd. Deze drivers zijn sowieso al oud, lijkt mij beter als je de drivers van ATI gewoon mod met mobility modder. Of de 10.3 preview probeert, vanaf deze versie gaat AMD/ATI, mobile GPUs standaard ondersteunen.
Helaas kun je de ventilator van de Studio XPS 16 niet configureren.
Ah dankejewel dit heeft geholpen! ik was al op zoek naar die control center maar kon hem niet vinden. nvidia heeft die standaard;p alleen dat probleem van die oververhitting is niet op te lossen... hmmm, prima prestaties verder alleen ja dat warmte probleem.. een stevig potje mw2 of de nieuwste battlefield is al gauw een oververhitter;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Hoe heet worden de GPU en CPU dan tijdens zo'n potje? De laptop kan gemakkelijk lucht inzuigen van onder? Heb je een 1645 of 1647 en gebruik je dan een 130watt adapter?
1645's zijn die met Quad Cores zoals i7 720QM/820QM
1647's zijn die met dual core: i7 620m en/of i5 520M/540M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Afbeeldingslocatie: http://www.applegazette.com/wp-content/uploads/2008/02/mstand.gif
Ik gebruik een Mstand.
Tijdens het gamen heb ik mijn laptop dicht en gebruik ik mijn extern scherm. Doordat de mstand van aluminium gemaakt is werkt het als een grote heatsink en aangezien mijn laptop dicht is zijn de ventilatie gaten aan de achterkant compleet vrij. Ik heb dus ook geen last van oververhitting en throttling van CPU en/of GPU.
Als ik direct op mijn laptop game heb ik daar zeker wel last van met lagere performance tot gevolg.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-03 21:01
Even een HDD caddy besteld ca. €50
hier voor info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Chilly_Willy schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:26:
[afbeelding]
Ik gebruik een Mstand.
Tijdens het gamen heb ik mijn laptop dicht en gebruik ik mijn extern scherm. Doordat de mstand van aluminium gemaakt is werkt het als een grote heatsink en aangezien mijn laptop dicht is zijn de ventilatie gaten aan de achterkant compleet vrij. Ik heb dus ook geen last van oververhitting en throttling van CPU en/of GPU.
Als ik direct op mijn laptop game heb ik daar zeker wel last van met lagere performance tot gevolg.
Hiermee bevestig je dus eigenlijk dat het ontwerp van de luchtuitlaat aan de achterzijde bagger is, omdat het scherm de uitlaat grotendeels afsluit.

Op notebookreview is een topic te vinden hierover. Dell heeft de laatste weken bij monde van zijn medewerkers weinig nieuws laten horen met betrekking tot deze klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Niet online
Heeft iemand een verlenging van zijn garantie gedaan? Hoeveel heeft het gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Heb dat een keer aangevraagd, er zou vrijblijvend een aantal formulieren voor garantie verlenging naar me verzonden worden... Nooit gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:38
Als je garantie wil verlengen, gewoon opbellen. ALs je via mail doet kan het lang duren heb ik ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

130 W wordt nu standaard geleverd bij een bestelling!
Ik heb hem nog steeds niet besteld in de hoop op een betere actie...strax maar kijken of ik eindelijk de knoop doorhak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Nieuwe officiele ATI drivers catalyst 10.3 :)
win7 64 bit hier
http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Laatst online: 27-08 22:56
thankyou! :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Maakt men hier gebruik van de IR port op de laptop?
Het lijkt mij zeer strak als ik de afstandsbediening van mijn samsung tv op mijn laptop kan gebruiken bij bv mediacenter.

Heeft iemand ideeën hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
michel1991 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:25:
Maakt men hier gebruik van de IR port op de laptop?
Het lijkt mij zeer strak als ik de afstandsbediening van mijn samsung tv op mijn laptop kan gebruiken bij bv mediacenter.

Heeft iemand ideeën hoe dit kan?
Geen idee of dat gaat werken.
Ik heb wel de XPS remote erbij voor op de IR Port maar deze helaas nog niet aan de gang gekregen.
Vindt er ook nergens software/drivers voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
Bij mij reageert hij wel op de afstandsbediening van mijn mediacenter extender (linksys dma2200) deze gebruik ik met een witte philips afstandbediening. Als ik dan op de mediacenterbutton druk start hij media center op mijn laptop als deze tussen de extender en afstandsbediening instaat.
Ook als ik op de afsluitknop drukt sluit hij de laptop af.

Heb er verder geen afstandbediening bij gekregen zoals noteboeki, heb je deze apart besteld? of komt deze alleen als je tv tuner erbij hebt? heb verder ook niets er voro geinstalleerd, merkte het per ongeluk een keer dat hij media center opstarten op mijn laptop en op mijn extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Volgens mij krijg je deze inderdaad erbij als je een TV-Tuner erin hebt zitten, ik heb de mijn erbij besteld
aangezien het me wel handig leek, alleen moet hij dan wel werken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
noteboeki schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:10:
Volgens mij krijg je deze inderdaad erbij als je een TV-Tuner erin hebt zitten, ik heb de mijn erbij besteld
aangezien het me wel handig leek, alleen moet hij dan wel werken natuurlijk :)
Download op de Driverpagina van DELL de ITE CIR drivers en het moet werken.... (staat volgens mij onder invoer apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Die Dell ITE CIR drivers verwijderen wel de support voor standaard Microsoft Media Center afstandsbedieningen. Dit kun je oplossen door het volgende te doen:
-Download de drivers voor jouw model/windows versie en unzip ze ergens.
-Ga naar de map INFDrv en open InstallRegistry met notepad of zoiets.
-Verander dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4bb1eb30dcbf2/4bb1eb30db09e-preites.png
-Naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4bb1eb2801734/4bb1eb27f4209-postites.png
-Opslaan en daarna installeren.

Juist ja alleen het streepje vooraan weghalen... haha :D Als je dat niet doet dan verwijdert de installer van Dell gewoon lekker de registerkey van de normale Microsoft afstandsbedieningen 8)7 Waarom zou ik ook niet weten...

[ Voor 16% gewijzigd door Nivk op 31-03-2010 20:50 . Reden: even verduidelijken dan... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
Nivk schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:12:
Die Dell ITE CIR drivers verwijderen wel de support voor standaard Microsoft Media Center afstandsbedieningen. Dit kun je oplossen door het volgende te doen:
-Verander dit:
[afbeelding]
-Naar dit:
[afbeelding]
was nog op zoek naar zoiets :) heb 2 mediacenter remotes, beetje zonde om een DELL remote te kopen (zo vaak gebruik ik geen mediacenter :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
Zie ik geen verschil in de plaatjes of kijk ik niet goed genoeg?

Weet je ook wat de symptomen zijn als hij de normale remote niet ondersteunt? werkt hij dan helemaal niet of slechts gedeeltelijk?

hmmm al gevonden, heb echt letter voor letter bekeken, is het een streepje vooraan |:(

[ Voor 18% gewijzigd door The Jack126 op 30-03-2010 17:03 . Reden: gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Nivk schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:12:
-Verander dit:
[afbeelding]
-Naar dit:
[afbeelding]
Thanks.

Waar vindt ik de map NFDrv :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
als je de driver hebt gedownload moet je die uitpakken met bv winrar. (7-zip werkte niet bij mij) en dan krijg je verschillende bestandjes en mappen waarvan 1map dus de NFDrv map is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
de drivers die ik gedownload heb is een .exe file, dus hoeft/kan deze dan toch niet uitpakken?

Zal eens kijken of een andere (wel zip bestand) beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
normaal installeer je deze inderdaad direct, maar nu is het dus nodig om een wijziging in de inhoudt van de exe uit te voeren waarvoor je deze dus eerst zult moeten uitpakken.
een exe kan je dus (soms) wel uitpakken!

dus de exe moet je uitpakken en dan krijg je die mappen en bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDOG1986
als je de dell exe uitvoert worden de bestanden uitgepakt in C:\dell\Rxxxx (het nummer van de package)
inderdaad start de installatie, maar die kun je afbreken.
hierna kan je in de uitgepakte bestanden de setupfile en andere mappen zien

eigenlijk gebruikt dell gewoon self extracting zipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
The Jack126 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:43:
Weet je ook wat de symptomen zijn als hij de normale remote niet ondersteunt? werkt hij dan helemaal niet of slechts gedeeltelijk?
Bij mij werkte hij dus gewoon niet... en onder de "normale Microsoft" afstandsbedieningen vallen ook sommige Logitech Harmony gevallen etc. Misschien had ik het streepje rood moeten maken :o .

[ Voor 6% gewijzigd door Nivk op 31-03-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik heb een klein performance probleempje met en xps. Kan een games als Operation FLashpoint 2 niet normaal spelen, ook niet als ik de settings verlaag.. Dus even wat benchmarks gedraaid en vergeleken met mn pc en lijkt niet helemaal te kloppen..

Even de specs:
Studio XPS 1645
I7 720 1.6ghz
4gb ram
128gb ssd
ati 4670 1gb
laatste bios (A08), laatste drivers en 130watt voeding

En de pc:
Q6600 @3.0ghz
2gb ram
8800GTS 640mb @ stock
ook laatste bios en drivers

Nu haal ik met een standaard benchmark in 3d mark vantage op de pc, resolutie op 1080P:
CPU: 24805
GPU: 3035

en op de xps (ook op 1080P):
CPU: 5850
GPU: 1758

Nu draaid de pc natuurlijk een hogere clock snelheid, maar de i7 zou toch efficienter moeten draaien? En hoe kan een 8800GTS van ruim 3 jaar oud nou 2x zo snel draaien als een 4670? Moet ik mn verwachtingen van de xps gewoon bijstellen of klopt dit echt niet?

Als iemand de tijd heeft om even 3d mark vantage te draaien op 1080P ( http://www.futuremark.com/benchmarks/3dmarkvantage/download/ ) dan heb ik iets om te vergelijken. _/-\o_

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
intuliegend schreef op donderdag 01 april 2010 @ 20:19:
Ik heb een klein performance probleempje met en xps. Kan een games als Operation FLashpoint 2 niet normaal spelen, ook niet als ik de settings verlaag.. Dus even wat benchmarks gedraaid en vergeleken met mn pc en lijkt niet helemaal te kloppen..

Even de specs:
Studio XPS 1645
I7 720 1.6ghz
4gb ram
128gb ssd
ati 4670 1gb
laatste bios (A08), laatste drivers en 130watt voeding

En de pc:
Q6600 @3.0ghz
2gb ram
8800GTS 640mb @ stock
ook laatste bios en drivers

Nu haal ik met een standaard benchmark in 3d mark vantage op de pc, resolutie op 1080P:
CPU: 24805
GPU: 3035

en op de xps (ook op 1080P):
CPU: 5850
GPU: 1758

Nu draaid de pc natuurlijk een hogere clock snelheid, maar de i7 zou toch efficienter moeten draaien? En hoe kan een 8800GTS van ruim 3 jaar oud nou 2x zo snel draaien als een 4670? Moet ik mn verwachtingen van de xps gewoon bijstellen of klopt dit echt niet?

Als iemand de tijd heeft om even 3d mark vantage te draaien op 1080P ( http://www.futuremark.com/benchmarks/3dmarkvantage/download/ ) dan heb ik iets om te vergelijken. _/-\o_
Je moet je verwachtingen bijstellen :+

1. Ja, de Core i7 is efficiënter, maar niet zo efficiënt dat deze maarliefst 50% beter per kloktik scoort. Laat staan dat deze bijna 100% sneller gaat (dat zou dan gelijk staan met een 3,2GHz C2Q). Een Core i7 scoort doorgaans 25% beter per kloktik. Wel lijkt me jou score heel laag. Stond de laptop wel op high performance? Het kan best zijn dat deze niet vol draaide tijdens de test.

2. Je videokaart in je desktop is hoe dan ook veel sneller. In je desktop kan zo'n kaart zo een dikke 100W verstoken, iets dat jou kaart ook zeker doet (misschien zelfs wel bijna 200W). In een laptop kun je dat nooit koelen, en die markt loopt ook behoorlijk achter wat dat betreft. Je HD4670 geeft namelijk maximaal 35W af. Dat is ook de reden waarom je geen vliegdekschip-laptop nodig hebt, maar een mooie draagbare 16"-er. De score van je videokaart klopt dan ook wel aardig.

Je 8800GTS heeft een 320-bit brede geheugenbus en 96 Streamprocessors. De HD 4670 heeft maar een 128-bit brede geheugenbus en 320 cores. Die van ATI moet je echter voor een goede vergelijking nog door 5 delen. Dat brengt ons op een equivalent van 64 stream cores, 50% minder als de 96 van je 8800 GTS. Behoorlijk trager dus.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 01-04-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ok duidelijk tnx voor de snelle reactie. Beide systemen hadden speedstep en dergelijke uitstaan, dus stonden op volle snelheid te draaien. WIlde eigenlijk mn pc de deur uit doen, omdat ik niet veel meer game en er vanuit ging dat de xps ongeveer even snel zou zijn.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-kid
Ik heb ook een klein probleem met de studio XPS 1645 die mij vorige week is toegezonden geweest. Op het eerste zicht leek alles ok maar, toen ik de helderheid van mijn scherm wou aanpassen, ging dit gewoonweg niet.

Specs:
Studio XPS 1645
I7 820 QM
16" RGB LED full HD 1080p
4gb ram
500 gb HD
ati 4670 1gb
90 watt voeding
laatste drivers voor: bios (A08), chipset, videokaart

Ook heb ik vooral de studio XPS 1645 gekozen om films te kijken en af en toe een game te spelen. Nu heb ik bij het afspelen van een film niet echt het gevoel dat dit scherm (RGB full LED) beter presteert dan normaal. Een game heb ik echter nog niet geïnstalleerd.

Ik heb geprobeerd het beeldscherm te kalibreren met het windowsprogrammatje, de instellingen te veranderen in het energieschema, liggen prutsen in het kleurbeheer e.d. maar, niets blijkt te helpen. Het is eigenlijk voornamelijk het feit dat ik de helderheid niet kan aanpassen dat me zorgen baart. Voor de rest ben ik nogal een leek op dit gebied en weet ik niet goed welke stappen ik nog kan ondernemen om dit probleem te verhelpen. Misschien iemand met een gelijkaardig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zal het probleem wel niet zijn maar...
hou je de FN toets wel of niet ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
wiz-kid schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:05:
Ik heb ook een klein probleem met de studio XPS 1645 die mij vorige week is toegezonden geweest. Op het eerste zicht leek alles ok maar, toen ik de helderheid van mijn scherm wou aanpassen, ging dit gewoonweg niet.

Specs:
Studio XPS 1645
I7 820 QM
16" RGB LED full HD 1080p
4gb ram
500 gb HD
ati 4670 1gb
90 watt voeding
laatste drivers voor: bios (A08), chipset, videokaart

Ook heb ik vooral de studio XPS 1645 gekozen om films te kijken en af en toe een game te spelen. Nu heb ik bij het afspelen van een film niet echt het gevoel dat dit scherm (RGB full LED) beter presteert dan normaal. Een game heb ik echter nog niet geïnstalleerd.

Ik heb geprobeerd het beeldscherm te kalibreren met het windowsprogrammatje, de instellingen te veranderen in het energieschema, liggen prutsen in het kleurbeheer e.d. maar, niets blijkt te helpen. Het is eigenlijk voornamelijk het feit dat ik de helderheid niet kan aanpassen dat me zorgen baart. Voor de rest ben ik nogal een leek op dit gebied en weet ik niet goed welke stappen ik nog kan ondernemen om dit probleem te verhelpen. Misschien iemand met een gelijkaardig probleem?
Heb je het al met CCC geprobeert?
Overigens als je eenmaal volgens mij settings veranderd hebt in CCC, staat het vast en kan je bv alleen ook nog de helderheid met CCC aanpassen.
Tenminste zo werkt het bij mij, met de fn toets werkt het niet (meer) maar wel gewoon in CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-kid
@darkstone: Ja, uiteraard. Het "balkje" van de helderheid beweegt wel maar, er is niets te merken op het scherm.

@noteboeki: Ik krijg CCC niet open op mijn laptop (windows 7 64-bit). Wellicht heeft dit te maken met volgende mededeling op de site van ati:

ATI Catalyst™ 10.3 Suite for Windows 7 (64 bit):

"Windows 7 beta and RC versions are not supported: ATI WDM Integrated Driver, Catalyst Control Center" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Lijkt me sterk, je hebt toch geen beta/RC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-kid
Ik heb eigenlijk geen idee welke versie dit is maar, aangezien ik mijn laptop sinds vorige week heb, zal er wel de laatste nieuwe versie op staan? En dat is de beta versie? Of is dit een foute interpretatie?

Ik krijg catalyst control center in elk geval niet open als ik het via rechtermuisknop doe op mijn bureablad :s. Onder program files > ATI Technologies > ATI CCC staat een install in kladblok bestand en daar kan ik ook niets mee aanvangen.

Ps: ben een leek op gebied van pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 16-09 16:55
@wiz-kid : mijn vriendin had dit eergisteren ook ineens, dat het balkje wel heen-en-weer schoof, maar dat de helderheid niet veranderde :

Laptop uitzetten, stroom eraf, accu verwijderen.

Vervolgens alles weer terugzetten en laptop aan : het zou dan weer moeten werken (ik ga er even vanuit dat het wel heeft gewerkt en datje de Dell tools ook hebt geinstalleerd....).

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-kid
Oh mooi, het werkte! Thanks. Het blijft wel gek dat ik die CCC niet kan installeren. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiz-kid schreef op maandag 05 april 2010 @ 08:59:
Oh mooi, het werkte! Thanks. Het blijft wel gek dat ik die CCC niet kan installeren. Toch?
ja, ik heb 10.3 gisteren geinstalleerd op mijn studio 15 (HD 4570)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica