Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke Blu-ray writer er in de XPS16 zit.
Ik heb deze gekozen maar krijg er geen spec van los bij Dell.
Welk merk en type is het en is het een dual layer Blu-ray of een enkellaagse writer?
;)

Verwijderd

weet iemand of de HD een 2,5" of 3,5" betreft?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:55:
weet iemand of de HD een 2,5" of 3,5" betreft?
In notebooks zitten 2.5" HDD's :)

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm toch wel opmerkelijk nieuws: op het forum van notebokreview staat de lezen dat de sxps 1645 niet meer gemaakt zal worden. Het een en ander zou met de energiehuishouding van de laptop te maken hebben.
Apparently, the 1645 has been fully discontinued, and Dell will no longer be placing the i7-820 processor in any SXPS form factor.
Het valt te bezien of dit bericht klopt...

[ Voor 26% gewijzigd door FezzFest op 31-12-2009 16:06 ]

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Hmm het is niet te hopen. Dell Nederland heeft iig een nieuwe aanbieding met de core i7. Zeker de moeite waard om die te checken. Dit word na upgrade naar de Blu Ray zeker de mijne!. :>

Ik heb nog wel een vraag over die software refund. Hoe zit dit nou precies? Dat contact opnemen en terugsturen snap ik, maar waarom zou ik (in mijn geval) Windows 7 terugsturen? Dat ik MS Works terugstuur is begrijpelijk, dat gebruik ik toch nooit. Maar het OS is wel een ander verhaal. Kan iemand mij uitleggen hoe dit nu precies zit? :)

[ Voor 48% gewijzigd door Fasterinside op 31-12-2009 19:48 ]

Creating my own hero.

• Fasterinside
Bedankt, die heb ik gelezen. Het zit dus zo; (?)

- Je besteld je laptop met W7
- Je ontvangt je laptop
- Je installeerd je laptop met W7
- Je Refund je W7 en Works?

Of zie ik het nu helemaal verkeerd? :X

Trouwens, die melding dat de XPS 1645 Discontinued is, is loos alarm. Het schijnt mis-communicatie te zijn bij de Dell afdelingen.

[ Voor 20% gewijzigd door Fasterinside op 31-12-2009 20:12 ]

Creating my own hero.

Verwijderd

Fasterinside schreef op donderdag 31 december 2009 @ 20:08:
[...]

Bedankt, die heb ik gelezen. Het zit dus zo; (?)

- Je besteld je laptop met W7
- Je ontvangt je laptop
:Y o
- Je installeerd je laptop met W7
een andere W7, of gewoon illegaal
- Je Refund je W7 en Works?
:Y

zelf ook gedaan met mijn studio, kreeg 112 euro terug, ongeveer 13% v aankoopbedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Er staan nu ineens twee versies van de core i7 op het Dell laptopoverzicht, de n00x6501 en de n00x6502. De tweede is initieel duurder, maar na aanpassen blijkt de n00x6502 voor mij bijna 200 euro goedkoper uit te vallen. Helaas is de bluraybrander inderdaad uit beide laptops.

... en de adapter is nog steeds 90w.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07
noteboeki schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:30:
[...]
Dan lijkt het me een fluitje van een cent om dit aan te passen.
Waarom wordt er dan zo moeilijk gedaan en passen ze niet gewoon de bios aan?
Zo gemakkelijk is dat niet.

Er zijn al problemen gemeld van gebruikers die een 130W voeding in combinatie met ThrottleStop gebruiken. Gaat een beetje mis als ze overschakelen op de accu (voeding losgooien), omdat de accu op dat moment niet voldoende spanning kan leveren; die is afgestemd op een maximaal energieverbuik van 90W (met wat overcappaciteit, maar geen 110W bijvoorbeeld).
quote: unclewebb;5678221
Good questions Midnight_Voice.

Some users reported major problems when running Furmark + Prime95 which draws well over 90 watts and then immediately switching from their 130 watt adapter to battery power. This was enough to kill the battery and for the computer to shut down within about 10 seconds. More than 1 user reported the same thing.

If you can't switch smoothly from using more than 90 watts directly to battery power then maybe that was Dell's motivation to limit these to 90 watts when plugged in. If that was there motivation then I can guarantee you that there will never be a bios fix to fully support a 130 watt adapter.

It has been proven that these laptops throttle less on battery power which means they are quite capable of drawing more than 90 watts from the battery without damaging the motherboard. That tends to poke a hole in Dell's FUD theory that 130 watts is dangerous to the motherboard.

Just to clarify. Using ThrottleStop with a 90 watt adapter could result in your computer trying to draw more than the power supply can deliver. That could easily damage your power supply. If that did happen, it's anyone's guess how much voltage your motherboard or CPU could end up getting when your 90 watt adapter has flames shooting out the sides of it.

From all reports so far, using ThrottleStop with a 130 watt adapter seems perfectly safe as long as you don't fully load your computer and immediately switch to battery power. I'm not sure what the results would be when playing a normal game and switching to battery power. Furmark + Prime95 is overkill compared to most normal work loads.

Edit: These pictures should explain Dell's decision to be conservative with the power draw of these laptops.

http://www.theinquirer.ne...lodes-japanese-conference
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de accu niet kan leveren wat het systeem nodig heeft zonder te throttelen dan is de accu gewoonweg ondergedimensioneerd voor het systeem. Wat betreft de vermogenspecificatie. Over de capaciteit/accuduur spreek ik me niet uit.

Als de adapter niet kan leveren wat het systeem nodig heeft zonder te throttelen dan is de adapter gewoonweg ondergedimensioneerd voor het systeem, er zou dus een 130W adapter bij moeten komen.

Dat het moederbord limiteert op 90W is uiteraard geen oplossing, ok er gaat niets kapot maar de hardware draait dan wel onder specificaties (throttelen). Kortom het product doet niet waarvoor het verkocht wordt.

Als met die throttlestop tool de adapter kapot gaat wanneer er dus meer dan 90W van getrokken wordt is ook iets om zware bedenkingen bij te hebben: de adapter zou echt wel tegen overbelasting & kortsluiting moeten beveiligd zijn en mag dus niet zomaar vuur vatten. En dan bedoel ik niet een softwarematige beveiliging, maar een hardwarematige beveiliging in de adapter zelf.

Het zelfde geldt voor de accu, hier verwacht je toch een beveiliging tegen overbelasting & kortsluiting. Dat dit niet op de accu is maar op het moederbord zou ik nog wel acceptabel vinden. Bij de adapter zou ik net verwachten dat hij op de adapter zelf beveiligd is ipv door een 90W limiet op het moederbord. Ik vraag me af hoe dit bij andere fabrikanten is.

Het blijft een rare zaak bij Dell, het lijkt wel of ze een nieuw product gewoonweg helemaal niet testen of anders de problemen gewoon compleet negeren omdat ze weten dat ze de laptops toch verkocht krijgen. Na een uurtje testen zou dit probleem zich toch zeker moeten manifesteren. Exact dezelfde bedenking had ik bij het warmteprobleem van de 1640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
[b][message=33201708,noline][...]
Het blijft een rare zaak bij Dell, het lijkt wel of ze een nieuw product gewoonweg helemaal niet testen of anders de problemen gewoon compleet negeren omdat ze weten dat ze de laptops toch verkocht krijgen. Na een uurtje testen zou dit probleem zich toch zeker moeten manifesteren. Exact dezelfde bedenking had ik bij het warmteprobleem van de 1640.
Let wel; de foto's van die uitbrandende Dell stammen nog uit 2006. Het is geen XPS16 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier wel eens het RGB-LED scherm van de XPS16 kunnen vergelijken met het scherm van de Sony FW51 notebooks? Ben benieuwd naar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke laptop wordt warm, omdat de componenten zo dicht bij elkaar zitten. En overduidelijk nog warmer bij het overbelasten. Maar wat ik niet snap is waarom jullie laptop throttlet!

Ik heb net Modern Warfare 2 voor 3 uur lang gespeeld, en heb tijdens het spelen realtemp aangezet voor de metingen. En de hoogste temps die ik haalde was 81 graden celcius.

De game stond op zijn allerhoogste settings, 1920*1080 en alles op max zelf 4xAA. Alleen heb ik synch every frame uitgezet. En ik heb ook wat screens als iemand geinteresserd is :) Oh en het was 60fps 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/8264/24631244.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/2756/51649251.th.jpg

Graag commentaar.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 15:08
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:13:
Elke laptop wordt warm, omdat de componenten zo dicht bij elkaar zitten. En overduidelijk nog warmer bij het overbelasten. Maar wat ik niet snap is waarom jullie laptop throttlet!
Heb je een i7 erin? Of is dit icm een andere processor.

[ Voor 51% gewijzigd door Xardas op 03-01-2010 01:19 ]

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Chump0,

Mooie plaatjes, ik heb nog een oude processor heb mijn laptop paar maanden geleden gekocht.
speel ook regelmatig cod mw2 en het enigste waar ik wel eens last van heb is screen lag. Daar heb ik ongeveer 10 seconden last van en dan is het weer weg. Eerst duurde dat een poos maar nu komt het steeds sneller terug.

Daarnaast draait skype en msn maar verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside

Ik heb net Modern Warfare 2 voor 3 uur lang gespeeld, en heb tijdens het spelen realtemp aangezet voor de metingen. En de hoogste temps die ik haalde was 81 graden celcius.

De game stond op zijn allerhoogste settings, 1920*1080 en alles op max zelf 4xAA. Alleen heb ik synch every frame uitgezet. En ik heb ook wat screens als iemand geinteresserd is :) Oh en het was 60fps 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zijn jouw Spec's?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:33:
Heeft iemand hier wel eens het RGB-LED scherm van de XPS16 kunnen vergelijken met het scherm van de Sony FW51 notebooks? Ben benieuwd naar het verschil.
Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar! Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:22
Om hier nog eens wat van me te laten horen:
Ik was laatst wegens een studie in Amerika aan 't kijken om daar een sxps16 te kopen.
Eind van het verhaal: ik heb er 1 gekocht.

specs:
- i7 720qm
- 6gb 1333mhz
- rgb led fhd
- 500gb 7200rpm
- zwart met leren randje
- gewoon dvd brander want blu ray was geen optie meer
- blue tooth
- 9cell
- intel 5300 wlan N

totaalprijs $1800 = €1260

Er staat overal 1645 dus dat die discontinued is geloof ik niet.

Estimated delivery date was 26 jan, krijg ik net een mail dat hij verzonden is en de 5e er al is. Ikzelf ben er de 6e dus komt goed uit. Ik heb hem btw 24 dec. besteld.

Wel staat er op de eerste mail mooi netjes RGB led. Echter staat er op de invoice Wled :s
Ik lees dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad, en sommigen hebben toch een rgb led gekregen en anderen hebben een andere laptop toegestuurd gekregen. Ik heb dell een mailtje gestuurd hoe of wat.

Ook lees ik bij de "mindere" modellen een x-fi geluidskaart, en bij het i7 model een "High Definition Audio 2.0 with SRS Premium Sound".

Ok denk ik dan, ander moederbord dus andere audio, kan best. Zoveel boeit me dat niet.
Echter had ik ook geinformeerd bij de computerstore van de uni waar ik naartoe ga en zij konden me een i7 sxps leveren waar wel een x-fi in zat... :s vaag verhaal als je 't mij vraagt. Iemand hier iets van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs was ik even vergeten :P Het is de standaard 1640 namelijk:

cpu: P8600
gpu: ATI 4670
ram: 4gb

Denk dat dat het alles is, toch vind ik dit heel vreemd. Kan (of wil) iemand dit ook een proberen? Speel de game op dezelfde settings als ik voor een uur of drie en meet tijdens het gamen de temps. Graag ook wat commentaar of hij throttelt of niet.

Verder wat ook van belang is, mijn scherm stond op de "normale kijkhoek" van ruim 120 graden. Dus niet dat je zegt dat alle warmte naar buiten kan. :|
Erik. schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:12:
Chump0,

Mooie plaatjes, ik heb nog een oude processor heb mijn laptop paar maanden geleden gekocht.
speel ook regelmatig cod mw2 en het enigste waar ik wel eens last van heb is screen lag. Daar heb ik ongeveer 10 seconden last van en dan is het weer weg. Eerst duurde dat een poos maar nu komt het steeds sneller terug.

Daarnaast draait skype en msn maar verder niets.
Het renderen van rook is het zwaarts voor elke laptop, ik heb in de eerste missie hiervan last gehad. Verder eigelijk niet. Bij mij draait er op de achtergrond ook niets, komt omdat ik aan het gamen ben :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:33:
Ik heb het niet zelf kunnen checken, maar op notebookreview.com is de algemene consensus dat het RGB-LED scherm van de XPS16 één van de beste schermen van het moment is. Vooral voor fotobewerking zou het RGB-LED scherm beter zijn dan dat van de FW.

[ Voor 3% gewijzigd door FezzFest op 03-01-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Apocal1pse schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:37:
Ook lees ik bij de "mindere" modellen een x-fi geluidskaart, en bij het i7 model een "High Definition Audio 2.0 with SRS Premium Sound".

Ok denk ik dan, ander moederbord dus andere audio, kan best. Zoveel boeit me dat niet.
Echter had ik ook geinformeerd bij de computerstore van de uni waar ik naartoe ga en zij konden me een i7 sxps leveren waar wel een x-fi in zat... :s vaag verhaal als je 't mij vraagt. Iemand hier iets van gehoord?
Het gaat hier waarschijnlijk alleen om de software. De geluidskaart blijft dezelfde. Bij de X-Fi versie wordt de Creative SoundBlasters X-Fi MB software meegeleverd. Deze software kan op de meeste geluidskaarten gebruikt worden en verbeterd het geluid echt. SRS Premium Sound stelt maar weinig voor als je eenmaal X-Fi MB geprobeerd hebt.
Een wat duurdere optie zou zijn de Creative X-Fi geluidskaart voor in de ExpressCard slot.
X-Fi ingebouwd in laptops bestaat bij mijn weten niet, wat ik heel jammer vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat trekt die van mij ook, maar niet constant 60fps... je hebt zeker de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:22
Flipside schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:17:
[...]

Het gaat hier waarschijnlijk alleen om de software. De geluidskaart blijft dezelfde. Bij de X-Fi versie wordt de Creative SoundBlasters X-Fi MB software meegeleverd. Deze software kan op de meeste geluidskaarten gebruikt worden en verbeterd het geluid echt. SRS Premium Sound stelt maar weinig voor als je eenmaal X-Fi MB geprobeerd hebt.
Een wat duurdere optie zou zijn de Creative X-Fi geluidskaart voor in de ExpressCard slot.
X-Fi ingebouwd in laptops bestaat bij mijn weten niet, wat ik heel jammer vindt.
hmm dat dacht ik idd al, dan download ik die software wel ergens >:)

Ben benieuwd hoe het zit met dat scherm. ik lees tegenstrijdige berichten, maar op dell's eigen forum claimt men dat dat premium wled scherm wel degelijk het rgb led scherm is dus het zal wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:29:
[...]

Dat trekt die van mij ook, maar niet constant 60fps... je hebt zeker de SSD?
Nee, gewoon de normale harde schijf. Heb net de game uitgespeeld, fijn spel! Maar wel erg kort voor zo'n blockbuster.... En weer zo'n open einde, kijk uit naar MW3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Ik lees op verschillende fora dat mensen met een i7 en juist de RGB scherm hebben problemen hebben met trotteling. Ik vraag me dan ook echt af of het de problemen, de kortere batterijduur en de extra kosten waard is. Op dit moment heb ik een oude laptop en 22" monitor dus ik ben ook nog geen RGB gewend. Denk dat ik daarom dan ook maar voor Wled ga.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Xardas schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:21:
Ik lees op verschillende fora dat mensen met een i7 en juist de RGB scherm hebben problemen hebben met trotteling. Ik vraag me dan ook echt af of het de problemen, de kortere batterijduur en de extra kosten waard is. Op dit moment heb ik een oude laptop en 22" monitor dus ik ben ook nog geen RGB gewend. Denk dat ik daarom dan ook maar voor Wled ga.
Tuurlijk is dat het waard, een teruggethrottlede i7 kan ook gewoon op batterij werken hoor; en RBGLed is gewoon een scherm met een hoge :9~ factor.

Dat je er zelf even via eBay een 130W adapter bij op moet snorren is tot daar aan toe, maar ik begrijp best dat Dell hier nog even mee wacht nadat ik recente berichten heb gelezen over f*ckedup batterijen :)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Scyth schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:15:
[...]

Tuurlijk is dat het waard, een teruggethrottlede i7 kan ook gewoon op batterij werken hoor; en RBGLed is gewoon een scherm met een hoge :9~ factor.
Dat is juist het punt. Het is de cremé de la cremé van schermen, maar als je het (nog) niet gewend bent dan weegt de :9~ imho niet zwaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Hoi,

ik zit te denken om een XPS 16 aan te gaan schaffen maar ben er nog niet helemaal over uit of ik nu voor de i7 processor moet gaan of dat ik met bijvoorbeeld een Intel® Core™ 2 Duo Processor T6600 (2.2GHz, 800MHz, 2MB) ook wel uit de voeten kan. Geen idee of de hogere prijs voor de i7 processor echt zijn geld waard is.

Iemand die me hierover helderheid kan geven ?

Ik hoef er niet mee te gamen, merendeel is het het standaard huis-tuin-en keukengebruik met af en toe wat films (HD) die ik wil gaan editen.

Edit : ik wil graag ook een wireless kaartje erin hebben die de N-standaard ondersteunt. Nu zie ik alleen maar de Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) [Inbegrepen in prijs]-optie. Als ik bel met Dell, zou dit dan wel gewijzigd kunnen worden ?!?!

[ Voor 19% gewijzigd door M.v.Veelen op 04-01-2010 12:21 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Even een vraag aan de mensen met reeds een i7 XPS16 hebben met een RGBLed scherm: Is deze uit te zetten? Als ik game, wil ik toch niet op de laptop gamen, maar op m'n eigen TFT's. Volgens mij zijn er nog geen benches geweest met de i7 op vol vermogen ZONDER het scherm actief.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan hoor, druk gewoon op windows-toets+P, en sluit "projector" aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
M.v.Veelen schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:04:
Hoi,

ik zit te denken om een XPS 16 aan te gaan schaffen maar ben er nog niet helemaal over uit of ik nu voor de i7 processor moet gaan of dat ik met bijvoorbeeld een Intel® Core™ 2 Duo Processor T6600 (2.2GHz, 800MHz, 2MB) ook wel uit de voeten kan. Geen idee of de hogere prijs voor de i7 processor echt zijn geld waard is.

Iemand die me hierover helderheid kan geven ?

Ik hoef er niet mee te gamen, merendeel is het het standaard huis-tuin-en keukengebruik met af en toe wat films (HD) die ik wil gaan editen.

Edit : ik wil graag ook een wireless kaartje erin hebben die de N-standaard ondersteunt. Nu zie ik alleen maar de Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) [Inbegrepen in prijs]-optie. Als ik bel met Dell, zou dit dan wel gewijzigd kunnen worden ?!?!
De Core i7 is momenteel met afstand de snelste laptop processor, dus als je voor performance gaat, moet je deze processor hebben. Met huis tuin en keuken gebruik zal je al die kracht niet nodig hebben, echter het editen van HD films kan wel veel kracht van je processor vragen.

Wat betreft het wireless kaartje, daar zijn de ervaringen verdeeld. Sommige mensen die bellen met Dell kunnen deze optie wel kiezen, maar anderen wordt gezegd dat die optie niet beschikbaar is voor de XPS16. Succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dank voor de snelle reactie. Dan wordt het toch wel de i7....en voor wat betreft dat WiFi kaartje: ik ga ze wel bellen om het voor elkaar proberen te krijgen. Lukt het niet, dan heb ik altijd nog wel een Intel WiFi kaartje liggen die ik er dan zelf in kan zetten.

Ok, ben even aan het puzzelen geweest :

Dell XPS 16 :

Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
Legitieme Windows® 7 Professional 64 BIT - Nederlands
White Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display (Enhanced c
128GB Solid State SATA Drive
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive (BLU RAY hoeft wat mij betreft niet)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) (N-kaartje heb ik zelf nog wel liggen, zou eigenlijk in een dergelijke laptop standaard moeten zijn ?)

Dit alles voor een prijs van 1.311,57

Wat zouden jullie anders doen en waarom ? Of is dit gewoon een erg mooi setje voor deze prijs ?

Loont het de moeite om ze te bellen en om meer korting te vragen (ik koop er namelijk 2 tegelijk) ? Heb iemand van Dell gemaild en die reageerde binnen 10 minuten met de mededeling dat ze niet meer korting wilden geven......

[ Voor 66% gewijzigd door M.v.Veelen op 04-01-2010 16:18 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:15:
dat kan hoor, druk gewoon op windows-toets+P, en sluit "projector" aan
Naast de F12 zit er ook een knop die je daarvoor kunt gebruiken, bij mij in ieder geval!
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b4212d7bb9a9/4b4212d7bb1dd-f12n.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Besteld:

Studio XPS 16 : Intel Core i7 Processor 720QM(1.60GHz,6MB cache)
Display : 16in RGBLED White Leather Edge to Edge Full HD 1080p with TrueLife
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Free Fall Sensor (7200RPM)
Optical Drive : Internal DVD+/-RW (DVD and CD read & write) Slot Load Drive
Power Supply : XPS 90W AC Adapter
Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
Graphics : 1GB ATI Radeon HD 4670 graphics card
Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card :P
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card
Standard Service - 1 year of coverage included with your PC
No Accidental Damage Support

Voor 1.106,00 ex

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivk schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:58:
[...]

Naast de F12 zit er ook een knop die je daarvoor kunt gebruiken, bij mij in ieder geval!
[afbeelding]
klopt, die doet precies hetzelfde als win+P

ik heb zelf een studio 15, daar zit hij onder de fn+F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Scyth schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:04:
Besteld:

Display : 16in RGBLED White Leather Edge to Edge Full HD 1080p with TrueLife
Optical Drive : Internal DVD+/-RW (DVD and CD read & write) Slot Load Drive
Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card :P
No Accidental Damage Support

Voor 1.106,00 ex
Nice !

Heb jij gebeld voor de Wireless N kaart ?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Kun je de garantieplan ook uitbreiden nadat je al een bestelling hebt geplaatst? In mijn geval: 1 jaar standaard, maar wil zodra ik de win7 refund heb dit besteden aan 2 + accidental. Is dit achteraf nog mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomzh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Kun je dan niet beter meteen met 2 jaar + accidental bestellen?

En dan alsnog win7 refund doen?

Het enige verschil is dat je het geld van Windows 7 even voorschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Thomzh schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:30:
Kun je dan niet beter meteen met 2 jaar + accidental bestellen?

En dan alsnog win7 refund doen?

Het enige verschil is dat je het geld van Windows 7 even voorschiet.
Dat is niet echt de vraag, maar ik wil het wel even motiveren: ik kom met mijn huidige config uit op 1164 euro. Wanneer ik de accidental en 2 jaar plan erbij wil doen dan zit ik op ongeveer 1350. Aangezien ik een arme student* ben kan ik beter 1150 missen dan 1350. Mijn vraag blijft dus staan: is het mogelijk om je garantieplan na aanschaf uit te breiden?

* aanschaf van een highend laptop daar gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:33:
[...]

Nice !

Het wordt niet aan mij gevraagd, maar ik heb vanmiddag gemaild en dan kun je gewoon een WiFi N kaart bestellen. Net als een BLU RAY speler of brander. Kwestie van mailen of bellen dus ;)

Iemand nog suggesties over mijn uitgekozen configuratie ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
M.v.Veelen schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:48:
[...]

Het wordt niet aan mij gevraagd, maar ik heb vanmiddag gemaild en dan kun je gewoon een WiFi N kaart bestellen. Net als een BLU RAY speler of brander. Kwestie van mailen of bellen dus ;)

Iemand nog suggesties over mijn uitgekozen configuratie ?
Ligt natuurlijk helemaal aan wat je wensen zijn. Qua mobiliteit zou ik persoonlijk voor en 9-cell batterij gaan. En zoals eerder gerant ga ik op dit moment voor de Wled variant gezien de prijsverschil, batterijverbruik etc. Voor de rest ziet het er netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Xardas schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:01:
[...]

Ligt natuurlijk helemaal aan wat je wensen zijn. Qua mobiliteit zou ik persoonlijk voor en 9-cell batterij gaan. En zoals eerder gerant ga ik op dit moment voor de Wled variant gezien de prijsverschil, batterijverbruik etc. Voor de rest ziet het er netjes uit :)
Mja, kijk, ik gebruik 'm denk ik voor 95% op netspanning, dus batterijduur is voor mij geen issue.

En jij hebt het over de Wled variant, maar de RGBLED is toch juist beter/mooier ? Of... ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Fasterinside schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:33:
Nice !

Ik had een winkelmandje gemaakt, en toen Dell gebeld.
Volgens de meneer was de Bluray(brander/lezer) niet meer beschikbaar, maar die wou ik ook niet, dus boeiend. De intel Wireless 5300/5100 kon alleen met de core2duo, maar voor de i7 hadden ze dus wel de dell N.

Toen nog even wat gezever over een kortingscoupon, maar hij heeft de korting+ wat extra's van het geheel afgehaald met een of ander vaag Norton-foefje. Affin, ik bel blij :D

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
M.v.Veelen schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:09:
[...]

Mja, kijk, ik gebruik 'm denk ik voor 95% op netspanning, dus batterijduur is voor mij geen issue.

En jij hebt het over de Wled variant, maar de RGBLED is toch juist beter/mooier ? Of... ?
Moa, persoonlijk ben ik niet helemaal uit. Want RGBLED is idd stuk mooier (volgens de reviews) maar heeft (volgens de fora van Dell Notebookreview) wel wat kanttekeningen. Wat ik begreep is dat je met een een 9-cell batterij in theorie 4:41 uur haalt met een Wled scherm, en met een RGBled is dat 3:30 uur. Persoonlijk vindt ik dit een aardig groot verschil. Ik zoek straks de bronnen wel even op.

Edit: Bron
"If you have the RGB screen expect only 2:40 mins on Balanced settings. and screen on lowest settings. If you have the other one youll get about 3:30. This is on a 6 cell. The RGB Drinks the battery"

[ Voor 18% gewijzigd door Xardas op 04-01-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Xardas schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:06:
[...]

Moa, persoonlijk ben ik niet helemaal uit. Want RGBLED is idd stuk mooier (volgens de reviews) maar heeft (volgens de fora van Dell) wel wat kanttekeningen. Wat ik begreep is dat je met een een 9-cell batterij in theorie 4:41 uur haalt met een Wled scherm, en met een RGBled is dat 3:30 uur. Persoonlijk vindt ik dit een aardig groot verschil. Ik zoek straks de bronnen wel even op.
Form > Function, zeker in mijn geval, ik zit nooit 3:30 uur zonder netspanning.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Sorry, wat bedoel je hiermee precies? (het is al laat ;))
Scyth schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:44:
[...]
ik zit nooit 3:30 uur zonder netspanning.
Bedoel je dat je zelf nooit zo lang van een stroompunt weg bent of dat je 3:30 niet haalt met je laptop. In het geval van niet halen: hoeveel cellen heeft je batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik denk dat hij bedoelt dat hij nooit zolang hoeft te werken met de laptop zonder stroompunt in de buurt.

Iets anders : ik kan eigenlijk nergens vinden welke kaartjes de 8-in-1 kaartlezer kan hebben. Leest hij CF kaarten ? En Mini-micro-en/of gewone SD kaarten ? En SDHC kaarten (tot hoeveel Gb) ?
Iemand een linkje of het antwoord voor mij ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xardas schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:02:
[...]

Sorry, wat bedoel je hiermee precies? (het is al laat ;))
hij vind het uiterlijk van de pc belangrijker dan een detail (een verschil in accuduur)
[...]

Bedoel je dat je zelf nooit zo lang van een stroompunt weg bent of dat je 3:30 niet haalt met je laptop. In het geval van niet halen: hoeveel cellen heeft je batterij?
het gaat erom je gebruik: denk je echt dat je dagelijks langer dan 3.30 uur van een stopcontact verwijderd ben?

te laat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand van de bovenstaande posts die de "throttle-fix" afwacht van Dell..? Of hebben jullie er vertrouwen in dat dit gaat goedkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, ik verwacht dat ze volgende week met arrandale komen en het i7 model aan de kant schuiven...

EOL lijkt me ook wel een optie... mogelijk zelfs een redesign, maar onze grote bespaarder kennende gaat dat niet gebeuren -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:57:
nee, ik verwacht dat ze volgende week met arrandale komen en het i7 model aan de kant schuiven...

EOL lijkt me ook wel een optie... mogelijk zelfs een redesign, maar onze grote bespaarder kennende gaat dat niet gebeuren -O-
Dat van de arrandale is een grapje zeker ? Of heb je inside-information die je hier wilt delen :) ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
@ M.v.Veelen
Die config van jou ziet er mooi uit voor de prijs. Ik ben benieuwd welke kortingen jij allemaal hebt toegepast om op die prijs uit te komen. Het enige wat ik zou veranderen is de SSD. De SSD die in de laptop zit is een Samsung en deze staan niet zo goed bekend om hun controller. Deze controller zorgt dat data efficient wordt weggeschreven en uitgelezen. Door de niet zo efficiente controler wordt de SSD naar verloop van tijd langzamer. Het schijnt dat de problemen van de eerste generatie Samsung SSD's al wel gedeeltelijk zijn opgelost, maar nog steeds presteren ze minder dan de Intel Postville. Ik zou dus kiezen voor een gewone HDD en dan zelf de Intel Postville aanschaffen, dan kan je ook gelijk een clean install op je notebook zetten ipv alle Dell rommel.

@Xardas
Ik heb al op een aantal fora gelezen dat je bij Dell gemakkelijk je garantie kan verlengen. Dus als je tegen het einde loopt van je eerste garantie termijn van een jaar, kan je door een belletje met Dell je garantie verlengen. Het zal dan ook wel niet zo moeilijk zijn dit te doen na een software refund.

Wat betreft de arrandale, hier geloof ik niet in. Deze laptop serie (de hele XPS lijn) wordt neergezet als high performance/gaming notebook. In de arrandale processors zit een GPU ingebakken waardoor er geen dedicated GPU meer nodig is. Dit is erg handig in Latitude, Inspiron of zelfs Studio laptops, maar lijkt mij voor de XPS geen oplossing. Ik denk dus dat de i7 nog wel even in de laptop zal blijven

Dan de ThrottleGate. Zelf wacht ik al een tijdje totdat de stof is gaan liggen rond deze affaire (en totdat ik een EPP code heb geregeld via mijn werk). Gelukkig heb ik een laptop die, ook al is hij oud, nog prima zijn werk doet, dus even wachten is niet erg. Ik ben redelijk zeker dat Dell dit probleem wel op gaat lossen, omdat ze het probleem al hebben erkend en hebben aangegeven dat ze grote stappen aan het nemen zijn in het oplossen. Ik ben wel benieuwd wat deze stappen dan gaan zijn, bijv. een recall van de laptops, of alleen op verzoek een nieuwe adapter sturen (130w) samen met een Bios update die gebruik kan maken van deze groter adapter. Ik volg het iig met spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Je kunt altijd nog een i5/HD5xxx systeem krijgen, gewoon je huidige terugsturen. Laat je dus niet weerhouden door 'ik wacht wel op arrendale'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:11:

het gaat erom je gebruik: denk je echt dat je dagelijks langer dan 3.30 uur van een stopcontact verwijderd ben?
Ja, als het tegenzit wel. In veel collegezalen op mijn school zijn niet of nauwelijks stopcontacten. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik mijn huidige laptop halverwege een les of presentatiemiddag dicht moet klappen. Iets wat ik probeer te voorkomen met een nieuwe laptop (nee, ik neem geen Nettop of Apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@Mathijsjansen86: you're kidding, right ?!

Ik wilde juist voor een SSD gaan ivm. data (veiligheid) en snelheid..... Hoe bedoel je dat de schijf trager wordt na verloop van tijd dan ? Fragmentatie ? Heb je een bron oid. ? Ik wil namelijk straks gaan bestellen en wil de twijfel weghebben ;)

Oh, en de kortingen : omdat ik er 2 tegelijk ga bestellen zit ik boven de 1599,00 en dan krijg je simpelweg 10% korting. Via m'n werk, of via www.dell.nl/epp
Eigenlijk krijgt iedereen dezelfde staffelkorting had ik al begrepen (en nagevraagd).
Verder daar overheen nog een kortingscoupon die t/m morgen geldig is vaan 5%
Voorts hebben ze een standaard korting op dit systeem t/m morgen en ook nog eens gratis verzending t/m morgen.

[ Voor 42% gewijzigd door M.v.Veelen op 05-01-2010 09:41 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:37:
@Mathijsjansen86: you're kidding, right ?!

Ik wilde juist voor een SSD gaan ivm. data (veiligheid) en snelheid..... Hoe bedoel je dat de schijf trager wordt na verloop van tijd dan ? Fragmentatie ? Heb je een bron oid. ? Ik wil namelijk straks gaan bestellen en wil de twijfel weghebben ;)
Het beste kan je even in dit forum zoeken op Samsung SSD, dan vindt je verschillende bronnen over deze SSD's. Het is absoluut geen slechte SSD, maar gezien de huidige meerprijs (190 euro) zou ik zelf kiezen voor een andere SSD (van Intel). Begin december stond de meerprijs nog op 65 euro en in dat geval had ik ook zeker voor de Samsung SSD gekozen. Succes iig met je keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Mathijsjansen86 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:45:
[...]

Het beste kan je even in dit forum zoeken op Samsung SSD, dan vindt je verschillende bronnen over deze SSD's. Het is absoluut geen slechte SSD, maar gezien de huidige meerprijs (190 euro) zou ik zelf kiezen voor een andere SSD (van Intel). Begin december stond de meerprijs nog op 65 euro en in dat geval had ik ook zeker voor de Samsung SSD gekozen. Succes iig met je keuze ;)
Ik ben idd wat aan het lezen geslagen en zie dat de 128Gb een soort van 1e generatie is en dat je dan beter voor de 256Gb kunt gaan omdat die een vernieuwde controller heeft c.q. sneller is. Punt is alleen dat de 128Gb een meerprijs van 155 (bruto) heeft en de 256Gb een meer prijs van 315 (bruto)......dus ja.....dan zou ik wellicht toch beter voor de 500Gb 7200rpm schijf kunnen gaan en dan wat geld in m'n zak houden en eventueel later een SSD erin zetten. Dat is wat je eigenlijk zegt toch ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Even als reactie op een groot deel van bovenstaande posts:

Form > function:
Inderdaad, ik bedoel hiermee dat ik het uiterlijk belangrijker vind dan een extra uurtje batterijduur. Omdat ik de laptop heb gekocht ter overbrugging van en naar een stopcontact zal me de batterijduur aan de aars oxideren. Ik heb dan wél de 9-cell erbij gekocht om theoretisch 50% meer accusap te hebben, mocht het echt afschuwlijk slecht gesteld zijn met het accuverbruik van deze laptop

Throttlegate
Ik heb de issue aan de vriendelijke Dell medewerker voorgelegd, maar deze vertelde mij hier niets van af te weten. Na deze uitspraak heb ik hem een persoonlijke email gestuurd met de links naar het notebookreview forum en het Dell community forum. Hij wist me te vertellen dat als de laptop NIET functioneert zoals de systeemspecs aangeven, het een productiefout betreft en dat er altijd op Dell Support gerekend kan worden.

Daarnaast, ik vind het een mooie laptop voor op dit moment nog een zeer aantrekkelijke prijs. De issue met het throttlen zal nog wel even op zich laten wachten; maw; als ik erop blijf wachten is de laptop straks verouderd.

EOL i7
Natuurlijk zal deze laptop ooit EOL zijn, maar als je een tijdje 'afwacht' bij elke laptop die je wenst aan te schaffen totdat je wat meer weet... Tja, dan blijf je achter de feiten aanlopen. Natuurlijk komen er nieuwe processoren aan die interessant zijn, maar dat zal je altijd blijven houden. :)

SSD
De SSD van Samsung is niet vergelijkbaar met de (bijvoorbeeld) Postville's van Intel. Als je tóch voor SSD wil gaan, zou ik de laptop bestellen met de goedkoopst mogelijke HDD erin, en die er gelijk uit slopen en vervangen voor een SSD. De backplate van de 1645 is erg eenvoudig te verwijderen door (voor zover ik weet) 11 schroeven, zónder label te hoeven doorbreken. (Dit laatste heb ik ooit ergens hier gelezen).

Kortingscoupon
Als je de kortingscoupon van 5% gebruikt die je waarschijnlijk al hebt kunnen vinden, wordt die waarschijnlijk niet opgemerkt door de Dell medewerker indien je 'm je mandje stuurt. De persoon aan de telefoon heeft bij mij de coupon laten vervallen, en heeft een trucje toegepast om 'm weer op dat prijsniveau te krijgen. Hij vroeg zelfs waar ik de coupon had verkregen :D

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:30:

SSD
De SSD van Samsung is niet vergelijkbaar met de (bijvoorbeeld) Postville's van Intel. Als je tóch voor SSD wil gaan, zou ik de laptop bestellen met de goedkoopst mogelijke HDD erin, en die er gelijk uit slopen en vervangen voor een SSD. De backplate van de 1645 is erg eenvoudig te verwijderen door (voor zover ik weet) 11 schroeven, zónder label te hoeven doorbreken. (Dit laatste heb ik ooit ergens hier gelezen).
Ok, voor mezelf ben ik er wel uit. Maar mijn vriendin vindt zo'n SSD toch wel erg...wat zal ik zeggen....interessant en wil daar toch wel voor gaan.
Wat te doen : de 256Gb kiezen (want die is beter ? Of niet ?) of toch ook de standaard 500Gb 7200 rpm HDD kiezen en dan later kijken voor een SSD bij een andere leverancier en ook een ander merk ?

Welke zou ik dan moeten kiezen, want als ik bijv. bij Alternate es kijk naar SSD's dan zijn dat behoorlijke prijzen. En 256Gb is voor haar echt wel een soort van "must".

Bedankt trouwens voor je heldere uitleg !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 08:06:
[...]

Dat van de arrandale is een grapje zeker ? Of heb je inside-information die je hier wilt delen :) ?
nee, maar als ik dell was zou ik m ombouwen zodat hij meekan met de procs die dit jaar de markt gaan domineren, als er tenminste geen passend amd-aanbod komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:36:
Ok, voor mezelf ben ik er wel uit. Maar mijn vriendin vindt zo'n SSD toch wel erg...wat zal ik zeggen....interessant en wil daar toch wel voor gaan.
Wat te doen : de 256Gb kiezen (want die is beter ? Of niet ?) of toch ook de standaard 500Gb 7200 rpm HDD kiezen en dan later kijken voor een SSD bij een andere leverancier en ook een ander merk ?

Welke zou ik dan moeten kiezen, want als ik bijv. bij Alternate es kijk naar SSD's dan zijn dat behoorlijke prijzen. En 256Gb is voor haar echt wel een soort van "must".
SSD's zijn duur, en zeker de mainstream merken melken op dit moment de markt ietwat uit. Ik zie 500gb SSD's staan van OCZ voor ongeveer 1300 euro, en daar kan ik even niet bij. Ik heb me ook niet zozeer verdiept in de hele solidstate wereld, maar heb gelezen dat er slechte berichten waren over de Samsungs in de Dell laptops. En slecht als in (wat ik begrepen heb); in verhouding slechte transfer rates en de betrouwbaarheid is grotendeels onbekend. Dit is wat ik je met zekerheid kan vertellen. Als je meer info over (andere) SSD's wil moet je dit even aan een van de knappe koppen hier vragen.

edit:
Lees trouwens ook even dit

[ Voor 3% gewijzigd door Scyth op 05-01-2010 11:08 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Scyth schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:30:
Form > function:
Inderdaad, ik bedoel hiermee dat ik het uiterlijk belangrijker vind dan een extra uurtje batterijduur. Omdat ik de laptop heb gekocht ter overbrugging van en naar een stopcontact zal me de batterijduur aan de aars oxideren. Ik heb dan wél de 9-cell erbij gekocht om theoretisch 50% meer accusap te hebben, mocht het echt afschuwlijk slecht gesteld zijn met het accuverbruik van deze laptop
Fair enough. Weet je zo hoelang je ongeveer met een 6-cell kunt doen op één charge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:36:
[...]

Bedankt trouwens voor je heldere uitleg !
Volgens mij is er geen verschil tussen de 128GB en 256GB SSD van Samsung, de performance is hierbij compleet afhankelijk van de controller op de schijf en die is gelijk. Wel zou kunnen dat van de testen die je hebt gezien, toevallig de 128 een oudere test is met oudere firmware en daardoor slechter scoort.

Ik heb ook even lopen Googelen en kan helaas ook niet vinden welke firmware op de Samsung SSD's zit die bij de XPS geleverd wordt. Ik weet wel dat de nieuwste firmware het TRIM commando toevoegd aan samsung schijven

nieuws: Corsair voegt trim-commando aan ssd-firmware toe

Dit trim commando is een soort van automatisch defragmentatie programma die in Windows 7 zit ingebakken. Hierdoor zou de degradatie van SSD's nauwelijks nog moeten voorkomen. De Intel Postville serie ondersteund dit ook al langer.

Je hebt idd gelijk dat de prijzen van SSD's bij Dell erg goed zijn en daarom is het ook zeker een goede koop. Voor een vergelijkbare grootte betaal je al snel 50% meer. Je zou even met Dell kunnen bellen en er voor zorgen dat je iemand met technische kennis te spreken krijgt, hopelijk kan hij je meer vertellen over de fireware van de Samsung SSD's.

Uiteindelijk is een SSD een enorme snelheidswinst en is de Samsung een prima SSD, echter de Intel is wat beter (en dus ook duurder). Laat je dus vooral niet weerhouden door mijn kanttekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Xardas schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:29:
Fair enough. Weet je zo hoelang je ongeveer met een 6-cell kunt doen op één charge?
Nope, maar just to be sure heb ik voor de 9-cell gekozen. Marketingtalk bij de Dell-specifiaties ga ik niet vanuit (zelfde als bij de standby/gesprekstijd bij telefoons), en better safe than sorry. Daarnaast had ik gelezen dat de 9-cell wat dikker was wat zorgde voor betere airflow onder de laptop bij de fanholes. Win-win dus in mijn geval.

Trouwens, het maakt natuurlijk ook enorm uit of je constant onder full-load koeien laat grazen/seti's loopt te draaien of dat je met scherm-brightness op 50% zit te coden. En dat laatste komt bij mij denk ik 210 keer vaker voor dan het eerste ;)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 15:14
op een 6-cell doe ik:
1 uur en een kwartier ongeveer. Energie schema op hoge prestaties, kwartiertje winst door die op gebalanceerd te zetten te zetten

[ Voor 27% gewijzigd door bbss op 05-01-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:38:
[...]

Nope, maar just to be sure heb ik voor de 9-cell gekozen. Marketingtalk bij de Dell-specifiaties ga ik niet vanuit (zelfde als bij de standby/gesprekstijd bij telefoons), en better safe than sorry. Daarnaast had ik gelezen dat de 9-cell wat dikker was wat zorgde voor betere airflow onder de laptop bij de fanholes. Win-win dus in mijn geval.

Trouwens, het maakt natuurlijk ook enorm uit of je constant onder full-load koeien laat grazen/seti's loopt te draaien of dat je met scherm-brightness op 50% zit te coden. En dat laatste komt bij mij denk ik 210 keer vaker voor dan het eerste ;)
Sjeez.......net Dell gebeld en de XPS afdeling (soort technische dienst) wist mij niets te vertellen over merk, firmware of wat dan ook. Niet eens welk N-kaartje erin zou kunnen (wel dat de XPS slechts 2 antennes !! heeft.....en dat het N-verhaal lastig wordt).

Ik moest de verkooplijn maar bellen. Maarja die hebben een wachttijd van een half uur en ik moest na 14:00 maar terugbellen. Kan niet zolang in de wacht blijven staan zegt ze want dan wordt de verbinding automatisch verbroken.

Dus.....

Maarreh...als het puur om de fragmentatie gaat en dat zit ingebouwd in Windows 7, dan is er toch eigenlijk geen probleem ? Als ik dat verhaal over dat Trim commando goed heb begrepen ?

Edit : ik had het dus niet goed begrepen. Als ik het goed heb moet de SSD worden voorzien van een firmware update opdat ie dan de Trim mogelijkheid / commando van Windows 7 ook gaat ondersteunen.

De vraag is nu alleen....de SSD die Dell levert, kun je die van deze fw voorzien en is dan het "probleem" daarmee opgelost :D ?

[ Voor 10% gewijzigd door M.v.Veelen op 05-01-2010 13:10 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-04 19:07
M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:56:

Maarreh...als het puur om de fragmentatie gaat en dat zit ingebouwd in Windows 7, dan is er toch eigenlijk geen probleem ? Als ik dat verhaal over dat Trim commando goed heb begrepen ?
Defragmentatie en trim zijn niet hetzelfde. Defragmentatie is een probleem wat je hebt bij een medium waar daadwerkelijk mechanische acties moeten worden uitgevoerd om een stukje data terug te vinden. Bij een SSD heb je dat probleem niet meer omdat de zoektijd voor elke cel nagenoeg gelijk is.
Trim is een nieuw ATA commando (correct me if I'm wrong here) wat er voor zorgt dat als jij een bestand weggooid op je SSD, de betreffende geheugencellen ook echt LEEG zijn, en niet beschreven met data-met-verwijderd-indicatie. Dit laatste zorgde er namelijk voor dat SSD's over de tijd trager werden omdat er eerst een verwijder actie moest worden gedaan voordat de nieuwe data geschreven kon worden.

Zelf heb ik een XPS1640 en heb de 500GB schijf direct uitgebouwd en vervangen voor een 80GB postville. De performance is :9~
De originele schijf kan je vervolgens mooi in een casing vatten met E-sata support zodat je het ding op prettige snelheid kan gebruiken aan je laptop. Ik heb hiervoor de casing "Icy Box" genomen omdat die ook nog eens zijn voeding betrekt uit een USB poort wat gezeul met adapters overbodig maakt.

Veel succes in je verdere keuzes!

[ Voor 6% gewijzigd door Kingeling op 05-01-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
M.v.Veelen schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:09:
Ik denk dat hij bedoelt dat hij nooit zolang hoeft te werken met de laptop zonder stroompunt in de buurt.

Iets anders : ik kan eigenlijk nergens vinden welke kaartjes de 8-in-1 kaartlezer kan hebben. Leest hij CF kaarten ? En Mini-micro-en/of gewone SD kaarten ? En SDHC kaarten (tot hoeveel Gb) ?
Iemand een linkje of het antwoord voor mij ?
Tadaaa :>

8-in-1 geheugenkaartlezer
Secure Digital (SD)-geheugenkaart
Multi Media Card (MMC)
xD Picture-kaart (xD)
Hi-Density Secure Digital (SDHD)
Hi-Capacity Secure Digital (SDHC)
Memory Stick (MS)
Memory Stick PRO (MS PRO)
Multimedia Card Plus (MMC+)

Kaartlezer XPS 16 Even klikken op "Technische Specificaties" en dan onderaan de pagina :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:56:
De vraag is nu alleen....de SSD die Dell levert, kun je die van deze fw voorzien en is dan het "probleem" daarmee opgelost :D ?
Dat is nu net de vraag. Samsung is een erg grote speler in de SSD markt en levert aan verschillende partijen. Corsair gebruikt namelijk ook de Samsung fireware. Daarnaast levert Samsung ook aan grote spelers als Dell (Dell en Samsung hebben zelfs een soort van alliance op dit gebied). Echter brengt Samsung onder eigen vlag geen SSD's op de consumentenmarkt. Deze zijn alleen te vinden in andere producten, waarbij niet duidelijk wordt vermeld dat de SSD van Samsung komt. De vraag is dus of deze firmware ook beschikbaar is voor de consument, of alleen voor de retailer. Wat ik wel kan vinden is dat Dell en Samsung samen werken aan het verbeteren van de SSD's (zie nieuws: Dell tweakt Samsung-ssd voor verbeterde prestaties), maar of deze het TRIM commando al ondersteunen kan ik helaas ook niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
bbss schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:05:
op een 6-cell doe ik:
1 uur en een kwartier ongeveer. Energie schema op hoge prestaties, kwartiertje winst door die op gebalanceerd te zetten te zetten
Dat is imho niet zo erg lang. Ik lees net op Cnet dat een user net niet 3 uur haalt met een 9-cell. (bron - userreview). Denk dat ik dan sowieso wel voor een 9-cell ga. Zoals Scyth zegt lever het inderdaad betere ergonomie en airflow op (dit hadden ze bij de m1530 ook al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:48:
[...]

Tadaaa :>

8-in-1 geheugenkaartlezer
Secure Digital (SD)-geheugenkaart
Multi Media Card (MMC)
xD Picture-kaart (xD)
Hi-Density Secure Digital (SDHD)
Hi-Capacity Secure Digital (SDHC)
Memory Stick (MS)
Memory Stick PRO (MS PRO)
Multimedia Card Plus (MMC+)

Kaartlezer XPS 16 Even klikken op "Technische Specificaties" en dan onderaan de pagina :)
Thanx !

Net gebeld met de XPS afdeling zakelijk en zij wisten eigenlijk ook niet welke SSD's er geleverd werden. Wel wist hij te vertellen dat de Alienware in ieder geval de 2e gen. SSD's bevatten en hij wist vrijwel zeker dat de XPS 16 deze ook had. Ik moest het alleen navragen bij de verkoopafdeling.

De XPS 16 heeft ook slechts 2 antennes en ik vraag me af of een N-kaartje dan wel op volle snelheid kan gaan werken. Wist hij ook niet. Mja....iemand ervaring mee ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ik ga zodadelijk via het bedrijf de laptop bestellen. Zowieso met de N-kaart. Hij zal zowieso sneller zijn als een 'normale' b/g. Hopelijk kan ik ook een Blu Ray configureren... Let's hope.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fasterinside schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:31:
Ik ga zodadelijk via het bedrijf de laptop bestellen. Zowieso met de N-kaart. Hij zal zowieso sneller zijn als een 'normale' b/g. Hopelijk kan ik ook een Blu Ray configureren... Let's hope.
Ja, dat kan.

Ik kreeg via de mail dit door (zo heb je een richtlijn) :

De prijs van een blu-ray speler is 140 euro, een blu-ray brander kost 270 euro.
Een N-kaart is er in te plaatsen voor 25 euro.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Heeft iemand al eens in andere Wireless Card in zn 1640/1645 laptop gestoken en dus de Dell
Card vervangen door bv.eentje van Intel?

Zo ja gaat dit makkelijk en worden na installatie automatisch de drivers geïnstalleerd/geupdate of
moet je dit handmatig doen?

Welke Intel Wireless Card is momenteel het de beste om te gebruiken in de 1645(met i7),
de Intel - WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n) - Halfhoge minikaart, of een andere wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

noteboeki schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:47:
Welke Intel Wireless Card is momenteel het de beste om te gebruiken in de 1645(met i7),
de Intel - WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n) - Halfhoge minikaart, of een andere wellicht?
De 5100 en de 5300 zijn inderdaad de kaarten die je erin wil zetten, er was volgens mij echter nog wel iets van een driverprobleem icm. Windows 7. Kan zijn dat het inmiddels opgelost is.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb dat ook gevraagd en de verkoper gaf aan dat de 5300 dan wel een goede keuze zou zijn. Hij had het over een meerprijs van rond de 45 euro (wat ik nog fors vind want als je 'm los zou kopen....maarja).

edit : wat ik ook raar vind is dat de Intel 5300 3 (!) aansluitingen heeft voor antennes en er in de XPS slechts 2 antennes zitten.......

Over de SSD's : ik heb een verkoper gevonden die uit zichzelf zei dat hij meer moeite ging doen en zou gaan navragen in India (?) welke SSD's ze er nu in steken. Ik hoor daar vanmiddag meer van zei hij. India ?

Edit 2 : nu hebben diverse mensen gezegd dat er slechts 2 antennes in de XPS zitten, maar als ik dit plaatje bekijk, dan zit er volgens mij een halve mini pci kaart in met 3 antennes.

Afbeeldingslocatie: http://www.garrettwp.net/wordpress/wp-content/uploads/2009/11/xpsi7-internal.JPG

Wat jullie ?

edit 3 : bij Dell hebben ze het dus verkeerd : er zitten 3 antennes in voor de WLAN kaart. De witte en zwarte kabel die je op de foto ziet zijn voor de WWAN kaart (Wikipedia: Wireless Wide Area Network).

Zie : Afbeeldingslocatie: http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2009/05/viliv_s5_3g_wwan_mod_video-480x277.jpg

Ik ben dus al gerustgesteld dat dat N-gebeuren helemaal goed gaat komen. Het wordt dan dus de Intel 5300 kaart :)

[ Voor 85% gewijzigd door M.v.Veelen op 05-01-2010 15:25 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:01:
Ik heb dat ook gevraagd en de verkoper gaf aan dat de 5300 dan wel een goede keuze zou zijn. Hij had het over een meerprijs van rond de 45 euro (wat ik nog fors vind want als je 'm los zou kopen....maarja).
[...]
Ik ben dus al gerustgesteld dat dat N-gebeuren helemaal goed gaat komen. Het wordt dan dus de Intel 5300 kaart :)
Mij werd verteld dat ze de 5300 niet in konden bouwen, alleen de Dell N-kaart dus.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:42:
[...]

Mij werd verteld dat ze de 5300 niet in konden bouwen, alleen de Dell N-kaart dus.
Ze doen echt vaag. in ieder geval staat er bij de specificaties voor de WiFi kaartjes al een drietal WiFi kaarten, waaronder de 5100 en de 5300. De 5300 was voorradig werd me net medegedeeld.
Het is net wie je aan de lijn hebt merk ik al.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:49:
Ze doen echt vaag. in ieder geval staat er bij de specificaties voor de WiFi kaartjes al een drietal WiFi kaarten, waaronder de 5100 en de 5300. De 5300 was voorradig werd me net medegedeeld.
Het is net wie je aan de lijn hebt merk ik al.
Dan bouw ik die zelf wel in na een tijdje. Ik wil toch nog meer geheugen erin plaatsen aangezien Dell daar ziekelijk duur mee is, en de toevoeging van een 130W adapter lijkt me ook niet verkeerd.

...en heel misschien, heel misschien, een SSD. Maar dan moeten ze eerst aantrekkelijker worden qua prijs.

[ Voor 23% gewijzigd door Scyth op 05-01-2010 15:53 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Scyth schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:55:
[...]

De 5100 en de 5300 zijn inderdaad de kaarten die je erin wil zetten, er was volgens mij echter nog wel iets van een driverprobleem icm. Windows 7. Kan zijn dat het inmiddels opgelost is.
Ga eerdaags mn 1645 openschroeven en de Bluetooth module erin stoppen, wil er dan eigenlijk
gelijk een Intel wireless card induwen.
Alhoewel ik met de Dell variant (nog) geen problemen heb, heb ik toch meer vertrouwen in de Intel Card.

Er is wel gewoon software en een driver voor te vinden voor mn W7 proff. 64-bit versie.

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=18212&lang=eng

http://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&ProductFamily=Wireless+Networking&ProductLine=Intel%c2%ae+WiFi+Products&ProductProduct=Intel%c2%ae+Wireless+WiFi+Link+4965AGN

Ik zie op de Dell Site toch echt een plaatje met 2 antennes voor de Dell 1397 Card.
http://accessories.euro.d...l=nl&s=corp&sku=555-11543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Scyth schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:52:
[...]

Dan bouw ik die zelf wel in na een tijdje. Ik wil toch nog meer geheugen erin plaatsen aangezien Dell daar ziekelijk duur mee is, en de toevoeging van een 130W adapter lijkt me ook niet verkeerd.

...en heel misschien, heel misschien, een SSD. Maar dan moeten ze eerst aantrekkelijker worden qua prijs.
Tsja....als je hier kijkt : http://www.geheugen.nl/dane_elec/8876/Dell-Studio-XPS.html dan zou je zeggen dat het niet zo duur hoef te zijn, alleen met 2Gb modules kom je er niet. En is 4Gb DDR3 niet genoeg voorlopig ? Wat ga jij er precies mee doen dan ?

Wat kost die 130W adapter extra dan eigenlijk ? En die heb je nodig als je 'm volop laat buffelen om het throttelen te voorkomen ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
noteboeki schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:06:
[...]

Ik zie op de Dell Site toch echt een plaatje met 2 antennes voor de Dell 1397 Card.
http://accessories.euro.d...l=nl&s=corp&sku=555-11543
Klopt. Er wordt dan 1 antenne van de laptop niet gebruikt. Die wordt dan met zo'n plastic dopje ongebruikt weggemoffeld. Voor die paar centen meer wil ik dan liever eentje waarbij alle 3 antennes worden gebruikt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:10:
[...]
Klopt. Er wordt dan 1 antenne van de laptop niet gebruikt. Die wordt dan met zo'n plastic dopje ongebruikt weggemoffeld. Voor die paar centen meer wil ik dan liever eentje waarbij alle 3 antennes worden gebruikt.
Yep, helaas kon ik de mijne toen alleen met zo een 1397 Dell Card bestellen.
Nu ik een probleem heb met de Bluetooth module pak ik dit maar gelijk mee aangezien de laptop dan toch open ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:09:
[...]

Tsja....als je hier kijkt : http://www.geheugen.nl/dane_elec/8876/Dell-Studio-XPS.html dan zou je zeggen dat het niet zo duur hoef te zijn, alleen met 2Gb modules kom je er niet. En is 4Gb DDR3 niet genoeg voorlopig ? Wat ga jij er precies mee doen dan ?

Wat kost die 130W adapter extra dan eigenlijk ? En die heb je nodig als je 'm volop laat buffelen om het throttelen te voorkomen ?
Dell levert maximaal met 2x4gb DDR3, dus dat moet ook mogelijk kunnen zijn met 3rd party latjes. Ik ga ook niet direct over op 6 of 8 gig, maar ik wil in de toekomst wel upgraden.

Wat ik er mee ga doen? Niet veel, maar ik gok wat videobewerking, illustrator en dergelijke voor grafische vormgeving. Coden, en misschien wat gamen.

Die 130W adapter in combinatie met ThrottleStop zorgt er voor dat de multiplier niet naar 9x zakt als de adapter eraan hangt. Als je louter ThrottleStop aanzet en niet zorgt voor een zwaardere adapter kan je er binnen de kortste keren op frituren :)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
En wat kost die adapter extra ? Heb je dat geinformeerd ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:28:
En wat kost die adapter extra ? Heb je dat geinformeerd ?
Ze zeggen dan keihard dat er geen adapters voor de SPX16 zijn van 130W, en dat gebruik ervan schadelijk kan zijn. Dat is al op meerdere fora aangehaald. Ook voorbeelden geven van mensen die het WEL voor elkaar hebben gekregen haalt niets uit.

Beter gewoon een adapter via eBay bestellen ofzo.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Vanmiddag eindelijk naar Dell gebelt, na 12 maanden sparen, voor een Dell Studio XPS 16 :> .

Via de website waren de BluRay speler en de Wireless N kaart niet te configureren, dus werd het maar een belletje richting Dell. Gelukkig kwam ik snel door de service desk heen, en belande uiteindelijk bij een account manager.
Deze liep met mij de gewenste configuratie door, ondanks ik hem duidelijk vertelde dat ik de standaard N00X6502 opstelling wilde, inclusief de BluRay en Wireless N kaart (Dell Wireless 1520). Hij stuurde mij netjes een offerte met, zo zij hij, een eenmalige speciale prijs inclusief de verzendkosten.

Dit is de configuratie;

Display : 16in RGBLED Black Leather Edge to Edge Full HD1080p with TrueLife
Optical Drive : Blu-Ray RW (Blu-Ray, DVD and CD read & write) Drive
Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
Dutch Microsoft Office 2007 Home + Student

Dit alles voor een prijs van een kleine E1650,- incl. / E1380,- ex.

Helaas heeft deze meneer niet geheel goed geconfigureerd, aangezien er een Office Home Student bij zit, een 9-cells batterij en de verzendkosten meegeteld zijn. Gelijk maar even een email terug, en anders morgen maar even bellen. Kan goed toch weer 200E schelen in de prijs.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Als ik jouw configuratie doorneem, dan kom ik zonder de Blu Ray en de WiFi kaart op 1.419,00. Als ik het mailtje erbij pak van Dell waarin ze zeggen dat de Blu Ray brander 270 euro kost en de N-WiFi kaart 25 euro, dan is dat samen 1714,00

Boven de 1599,00 krijg je 10% korting en met een kortingscoupon van 5% kom je op een bedrag van rond de 1267 euro. De verzendkosten zijn gratis t/m morgen, dus 1267,00 is wat je dan (incl. BTW) kwijt bent.

Waar zit 'm dan het verschil nog in ?

edit : ik heb dan wel de 9-cell 85w accu genomen, als je die weglaat kom je nog voordeliger uit.

[ Voor 9% gewijzigd door M.v.Veelen op 05-01-2010 22:16 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou dit topic nu al weken in de gaten; mijn laptop (HP DV9660eb) heeft het begeven (grafische kaart 8600M GS; ik heb het al gelezen... veel problemen blijkbaar)

Na veel wikken en wegen tussen alles, is deze XPS 16 de beste keuze. Ik studeer een multimedia richting en heb dus een krachtige laptop nodig.

Al wekenlang stel ik de aankoop bij Dell uit, omdat ik dacht dat er na de feestdagen nieuwe kortingen/aanbiedingen/configuraties zouden opduiken.

Wat ik me afvroeg (want morgenavond vervallen deze aanbiedingen natuurlijk!);
heeft het zin om te wachten? Er is enige tijdsdruk mee gemoeid , gezien mijn studie.

Wat ik graag "zwaarder" zou willen is de grafische kaart; ik weet echter niet of dit echt mogelijk is (mits telefoneren).
Ik ben bang dat, wanneer ik bestel, binnen een maand er een nieuwere XPS uitkomt met zwaardere graka. :(

Het werkgeheugen en de i7 processor zijn goed, enkel de grafische kaart zou ik dus misschien zwaarder willen zien. Zeggen jullie echter van; je bent hier voldoende mee gesteld (denk eraan; ik kom van 8600M GS ...) dan bestel ik alsnog morgen het systeem.

2de vraag: bij de bestelling kan ik qua garantie enkel kiezen voor
1 jaar standaard (goedkoop)

1 of 2 jaar Collect & return + acc damage (betaalbaar)

1,2 of 3 jaar nxt business day + acc damage (duur!)

Blijkbaar kan je dus wel 3 jaar garantie nemen! Wat ik zou willen is 3 jaar collect & return; dit zou toch betaalbaar moeten zijn, en zodoende ben ik lang genoeg gedekt. Door deze kutsituatie met mijn huidige HP laptop (graka dood, net geen 2 jaar oud...) ben ik wat bang geworden en wil ik dus zolang mogelijk verzekeren. Het hoeft voor mij zelfs geen collect & return te zijn; gewoon "garantie" op zich is al goed voor me! Kan dit?

Voorlopige configuratie:
1.6GHz i7 720QM
500GB 7200rpm
4GB 1333MHz
ATI 1 GB 4670 HD

"Custom:" 9 cell batterij & 2 yrs collect & return

Prijs, met 5% bon eraf: € 1290,14 incl BTW

Alvast bedankt voor de input! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of je het weet, maar donderdag !!! word de mobile 5xxx serie aangekondigd

o.a. een asus met 900p 15.6" en een hd 5730 zijn al aangekondigd, voor <900 euro

http://notebookspot.nl/ni...notebooks-lekken-uit.html

wellicht waard om 2 dagen te wachten op het andwoord van dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:15:
ik weet niet of je het weet, maar donderdag !!! word de mobile 5xxx serie aangekondigd

o.a. een asus met 900p 15.6" en een hd 5730 zijn al aangekondigd, voor <900 euro

http://notebookspot.nl/ni...notebooks-lekken-uit.html

wellicht waard om 2 dagen te wachten op het andwoord van dell :)
Voor de ultieme twijfelaar:
Je kunt natuurlijk alvast bestellen en nog ff wachten met betalen..
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
M.v.Veelen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:57:
Als ik jouw configuratie doorneem, dan kom ik zonder de Blu Ray en de WiFi kaart op 1.419,00. Als ik het mailtje erbij pak van Dell waarin ze zeggen dat de Blu Ray brander 270 euro kost en de N-WiFi kaart 25 euro, dan is dat samen 1714,00

Boven de 1599,00 krijg je 10% korting en met een kortingscoupon van 5% kom je op een bedrag van rond de 1267 euro. De verzendkosten zijn gratis t/m morgen, dus 1267,00 is wat je dan (incl. BTW) kwijt bent.

Waar zit 'm dan het verschil nog in ?

edit : ik heb dan wel de 9-cell 85w accu genomen, als je die weglaat kom je nog voordeliger uit.
BluRay Brander? Ik heb nu toch een speler, dat is tenminste wel waar ik om gevraagt heb. Om die 5% korting heb ik gevraagt via de mail, samen met mijn aanpassingen. Van die EPP korting kan ik niet gebruik maken, want na het weizigen van het Officepakket, accu en verzendkosten kom ik onder de 1500euro uit.

Laat eens in een verduidelijking zien wat jou berekeningen zijn, zodat ik dat aan hem kan voorleggen.

EDIT: Ik kan toch gebruik maken van de EPP korting van 6% (niet aan gedacht :O ). Mijn berekening;

Prijs nu: 1641,-
Minderprijs Accu en Office: 140,-
Prijs: 1501,- (!)

Prijs; 1501
EPP: 90
____________-
Prijs: 1411
5%: 70,-
____________-
TOT Prijs: 1341 incl. / 1090EX.

Dat word al helemaal een mailtje naar Dell. :/

[ Voor 15% gewijzigd door Fasterinside op 06-01-2010 09:11 . Reden: berekening. ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Wat betreft de kortingen is het helemaal niet nodig om haast te maken. Elke week zijn er weer nieuwe kortingen en bijv. de gratis verzendkosten zijn al maanden gratis boven een bepaald bedrag. Ook de overige korting komt bijna altijd op hetzelfde uit (of ze verhogen de prijs en korting even zodat de korting groter lijkt, maar uiteindelijk kom je op hetzelfde uit). Geen haast dus wat dat betreft.

En zoals gezegd zou ik inderdaad de komende dagen even afwachten wat er gepresenteerd wordt op de CES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ah, je had je bericht net ge-edit ;)

Ja, ik zou ze bellen en kijken hoe bereidwillig degene aan de telefoon is om je wat te matsen. Al zou het mooi afgerond worden naar beneden, is toch ook leuk ;) ?

Ik sta op het punt om 2 laptops te bestellen maar kreeg te horen dat ze het enorm druk hebben en of ik rond 10:00 terug wilde bellen. Ook goed.
Mijn vriendin wil toch de 256Gb SSD en ik ga eens kijken of ze me leuk tegemoet kunnen komen met 2 systemen tegelijkertijd. Werken ze op provisiebasis eigenlijk :) ?
Ben benieuwd wat de levertijd is op dit moment.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:16
Ik heb gisteren een XPS 16 besteld.

Intel® Core™ i7 Processor 720QM
1080P WLED Scherm
500 Gig HD
Wireless N card

Levertijd staat voorlopig op 27 januari 12 januari
5 -1 : Besteld
6 -1 : In Productie
8 -1 : Verzonden
11-1 : In Transit (verwachteVastgestelde aflever datum 12-1)
12-1 : Wordt afgeleverd....

Ben benieuwd.

[ Voor 28% gewijzigd door Ixus74 op 12-01-2010 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Zojuist besteld :

2 x XPS 1645 :
  • Basis Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
  • Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Professional 64 BIT - Nederlands
  • Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
  • Grafische kaart 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
  • Harde schijf 256GB Solid State SATA Drive
  • Optische stations Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive
  • Draadloze netwerkvoorzieningen Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card
  • BlueTooth Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
  • Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
  • Camera Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning
  • White Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display (Enhanced c
Ik dacht dat er wel een Intel 5300 in zou kunnen (was mij gisteren ook verteld door de medewerker van Dell, maar dat schijnt niet te kunnen volgens deze medewerker :? , dus is het de Dell 1520 geworden).

Heb een stuksprijs nu liggen van ong. 1466 schoon aan het haakje. Overigens moet dit nog wel worden goedgekeurd door een meerdere. Het systeem van de Dell medewerker gaf namelijk een iets hoger bedrag dan wanneer ik het online zou bestellen viel me op (N-kaartje meegerekend) en dit kon hij ook niet verklaren. Daarom heeft hij dat verschil "weggeboekt", maar dat moet dus nog worden goedgekeurd.

Geeft wel weer aan dat je goed je zaken op een rijtje moet hebben en op moet letten met de bedragen en kortingen.

Verwachtte levertijd is 2 tot 3 weken gaf hij aan, dus de tijd gaat NU in _/-\o_ ....ohnee....eerst goedkeuring..... :D

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ook ik heb zojuist besteld :>
  • Basis Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
  • Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Professional 64 BIT - Nederlands
  • Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
  • Grafische kaart 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
  • Harde schijf 500GB 7200rpm SATA Drive
  • Optische stations Internal Blu Ray (BLU RAY &DVD & CD read and write) Slot Load Drive
  • Draadloze netwerkvoorzieningen Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card
  • BlueTooth Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
  • Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
  • Black Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display
  • Free 15 months Symatic Norton Internet Security Suite
  • Free 2 Year Anti Virus McAfee
Ze kunnen inderdaad alleen maar de Dell 1520 wireless N kaart inbouwen.

Ook hierbij moet je goed op de hoogte zijn van de prijzen, ik begon met 1650E en ben ge-eindigt op een kleine 1400E. Niet slecht dacht ik zo, 30euro boven de standaard configuratie maar dan wel met BluRay Burner en Wireless N kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Fasterinside op 06-01-2010 12:11 . Reden: Dell 1520 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Mijn status is helaasch nog steeds "Verwerking van bestelling", terwijl het bedrag eergisteren laat nog overgemaakt is :(

Werk in uitvoering! *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Scyth op 06-01-2010 13:22 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Is er iemand met een i7 XPS 1645 met W7 64-bit welke met de Intel 5300 Wireless Card werkt?

Vraag me af waarom Dell het vertikt om deze te leveren/in te bouwen, icm met i7.

Bij de andere proc. Is deze wel gewoon te bestellen :?
Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.