Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Klopt, dan heb je aan FullHD en Bluray eigenlijk niks. Dan zou ik ook voor de i7 gaan. :)
Persoonlijk zou ik ook niet wachten tot volgende week. Ik geloof er zelf niet in dat je ineens 100euro goedkoper uit bent. Die configuraties verschillen zoveel elke maand/week, dat je er vanuit kunt gaan dat je de configuratie zoals je die nu hebt, over een week of 2 a 3 niet meer hebt zoals de prijs nu is... :/

[ Voor 63% gewijzigd door Fasterinside op 02-12-2009 11:32 ]

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik heb net even gecontroleerd met kortingsbon, dan kom ik uit op € 1.186,55 voor de i7 XPS. Morgen op het werk zal ik daar nog even de EPP korting bij doen en dan krijg ik dus nog 6% korting over dit bedrag. Dan zou ik uit moeten komen op ongeveer 1115 euro. Ik wil wil de Proffessional edition van Windows 7 dus betaal daar iets meer voor, maar of ik de XPS ooit zal krijgen met nog meer korting....

Dus waarschijnlijk bestel ik morgen dan de XPS16 en wel met de witte cover. Ziet er toch net iets anders uit. Dat ding is verder al helemaal glanzend zwart dus een beetje afleiding met dat witte kan geen kwaad :)

Wat denken jullie, prima prijs voor de i7 versie van XPS16? Of toch gaan voor de VAIO in dezelfde prijsklasse...

[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 02-12-2009 18:31 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quidovanhien
  • Laatst online: 08-09 18:58
Benchmarks Core i7:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/Bureaublad%201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/Bureaublad%202.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/Bureaublad%203.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/Bureaublad%204.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/Bureaublad%205.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/876369/Dell%20XPS%2016/Bureaublad%206.jpg

Ben benieuwd wat jullie van deze scores vinden. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Ik heb niet zoveel verstand van benchmarks, maar WAT EEN SCHERM :> Is dat de 16" FullHD?
Juancho schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:25:
Ik heb net even gecontroleerd met kortingsbon, dan kom ik uit op € 1.186,55 voor de i7 XPS. Morgen op het werk zal ik daar nog even de EPP korting bij doen en dan krijg ik dus nog 6% korting over dit bedrag. Dan zou ik uit moeten komen op ongeveer 1115 euro. Ik wil wil de Proffessional edition van Windows 7 dus betaal daar iets meer voor, maar of ik de XPS ooit zal krijgen met nog meer korting....

Dus waarschijnlijk bestel ik morgen dan de XPS16 en wel met de witte cover. Ziet er toch net iets anders uit. Dat ding is verder al helemaal glanzend zwart dus een beetje afleiding met dat witte kan geen kwaad :)

Wat denken jullie, prima prijs voor de i7 versie van XPS16? Of toch gaan voor de VAIO in dezelfde prijsklasse...
Mijn mening, mooi voor de Dell gaan. Goede prijs, en i7. Veel mensen klagen over Dell, maar wij hebben hier 4 Dell laptops (bouwjaren 2004-2005-2008-2009) zonder een enkel mankement. Dit is natuurlijk ook persoonlijk, maar oke. Die XPS service mag er ook zijn. Wat ik je wel aanraad, is om na 1 jaar, als je garantie afloopt, je garantie te verlengen. Natuurlijk willen wij allen foto's zien als het zover is, dan kan ik de knoop doorhakken qua kleur :*)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quidovanhien schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:29:
Benchmarks Core i7:
superpi 18.250 seconden
vreemd, mijn p8600 doet er precies 5 seconden langer over (superpi is singlethreaded, dus 2.4 ghz vs 2.8)
de i7 is per kloktik dus ~3% sneller dan een c2d... ik had meer verwacht (in deze applicatie)
een T9600 is dus een snellere dualcore dan de i7! en met quad-werk is laatstgenoemde instap model "maar" 15% sneller, maar vreet ook een stuk meer stroom
:/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:43:
[...]

vreemd, mijn p8600 doet er precies 5 seconden langer over (superpi is singlethreaded, dus 2.4 ghz vs 2.8)
de i7 is per kloktik dus ~3% sneller dan een c2d... ik had meer verwacht (in deze applicatie)
een T9600 is dus een snellere dualcore dan de i7! en met quad-werk is laatstgenoemde instap model "maar" 15% sneller, maar vreet ook een stuk meer stroom
:/
Geen enkele quadcore is weerzinwekkend sneller dan een dualcore of zelf een singlecore in singlethreaded applicaties.

Probeer maar eens wPrime, is SuperPI voor multicore. Daar zie je echt wel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een T9600 is dus een snellere dualcore dan de i7!
hoera, ik heb een T9600 besteld. *O*

was al bang dat ik een foute keuze had gemaakt, maar dat valt blijkbaar dus nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een T9600 is dus een snellere dualcore dan de i7!
:)

echter betwijfel ik sterk of er ooit een dualthreaded applicatie komt die niet voldoende heeft aan een 2.6 ghz dualcore clarcsfield...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Core i7 dualcore komt er aan, dit zal de Core i7 Arrandale zijn.

Om in te haken op het Core 2 Duo Penryn versus Core i7 Clarksfield-verhaal:

XXODD XNi860cu - GTA IV - Intel Core i7 Q820M - nVidia GeForce GTX 260M

Nu heeft het spel GTA IV zeker baat bij een quadcore maar bovenstaande resultaten laten toch zien dat de Clarksfield zeker z'n mannetje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27
De T9600 is geen snellere dual core, lees ook http://notebookspot.nl/re...eve-de-nieuwe-koning.html

Superpi is een hele elementaire test. Singlecore en echt basic. Ja, daar zul je weinig verbetering zien. Dat soort progjes testen niet de snelheid in SSE instructiesets. Er zijn zat, maar dan ook zat goede benchmarks die laten zien dat de Core i7 zoveel beter is als de Core 2. Enkel heeft het ook tijd nodig voor developers gebruik gaan maken van de nieuwe trucjes. Applicaties die veel meer cache kunnen gebruiken of bottlenecks in je geheugencontroller boven brengen.

Imho, Superpi is een uitdaging voor de 386. maar een Core i7 of C2D staat uit zijn neus te vreten van zo'n simpele test. Dat mensen het nog altijd een benchmark durven te noemen verbaasd me al een jaar of 3... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duidelijk... bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Fasterinside schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:15:
Ik heb niet zoveel verstand van benchmarks, maar WAT EEN SCHERM :> Is dat de 16" FullHD?
Mijn mening, mooi voor de Dell gaan. Goede prijs, en i7.
Ik heb idd gekozen voor de XPS White. Metname de i7 processor en betere videokaart gaven de doorslag ivm de VAIO.
Die XPS service mag er ook zijn.
Wat bedoel je hiermee? XPS is toch gewoon service van Dell dus dat lijkt me gewoon standaard?
Wat ik je wel aanraad, is om na 1 jaar, als je garantie afloopt, je garantie te verlengen.
Dit verkies ik idd ook boven bij de aanschaf direct al veel meer te betalen door een langdurig contract af te sluiten. Een jaar extra doe ik eind volgend jaar wel een keer.
Natuurlijk willen wij allen foto's zien als het zover is, dan kan ik de knoop doorhakken qua kleur :*)
Als ik de laptop binnen heb zal ik eens flink wat foto's maken en een uitgebreide review schrijven! Komt goed!

Alleen jammer dat ik vandaag vergeten ben m'n randomreader mee te nemen naar het werk |:(

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff hij is weer ietswat duurder geworden :(

It's only going up, instead of going down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Wat raar, bij mij is hij juist iets goedkoper geworden volgens mij:
Geplaatst op woensdag 02 december 2009 18:25
--------------------------------------------------------------------------------
Door: Juancho
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb net even gecontroleerd met kortingsbon, dan kom ik uit op € 1.186,55 voor de i7 XPS. Morgen op het werk zal ik daar nog even de EPP korting bij doen en dan krijg ik dus nog 6% korting over dit bedrag. Dan zou ik uit moeten komen op ongeveer 1115 euro.
Ik heb net weer een controle gedaan voor hetzelfde systeem (enige met i7) en nu betaal ik met EPP maar zonder kortingsbonnen: € 1.127,06.

Dus als ik nog geldige bonnen kan vinden zal ik wel rond het gewenste bedrag van 1100 euro komen!

Bovendien staat er toch echt:

- Profiteer van €269 inclusief BTW korting op geslecteerde laptops.
Vervalt woensdag 9 december 2009

- Gratis bezorging t/m 09/12/2009
Vervalt woensdag 9 december 2009

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 03-12-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Heb telefonisch een offerte laten maken voor de i7 variant. Helaas was deze verkoper blijkbaar niet zo behulpzaam, er was niks aan de prijs te doen en een wireless-N kaartje was onmogelijk volgens hem. De meerwaarde van een RGB led scherm kon ie me ook niet echt overtuigend geven. Had laatst een betere verkoper te pakken, alleen heeft die niets meer van zich laten horen en is die niet meer bereikbaar op zn nummer :/

Incl. RGB led scherm, office, 3 jaar antivirus, muisje en router komt het op zon 1620 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de i7 heeft een mindere wireless card dan de 2.8Ghz 2 duo versie
kan iemand mij het verschil uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik heb net even wat amateur filmpjes zitten bekijken en dat heeft me helemaal overtuigd om de witte voorkant te nemen. Het is een prachtige laptop, laat dat duidelijk zijn. Maar het is een vrij glimmend apparaat. Ik had het van binnen iets minder verwacht, maar het scherm, het deel voor het toetsenbord, het glanst toch allemaal flink.

Ik vind het dus net TE ovedreven om de buitenkant ook zo te hebben. Wat dat betreft is de witte I-book achtige look wel een fantastisch alternatief!

En verder dat beeld zeg! Ziet er echt geweldig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:55:
Pff hij is weer ietswat duurder geworden :(

It's only going up, instead of going down...
Ik zie nu dat de prijs is aangepast.

Toen ik vanvochtend keek stond hij erop voor ongever 1275 euro.
Nu is het weer 1199 euro. Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Juancho schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:02:
Ik heb net even wat amateur filmpjes zitten bekijken en dat heeft me helemaal overtuigd om de witte voorkant te nemen. Het is een prachtige laptop, laat dat duidelijk zijn. Maar het is een vrij glimmend apparaat. Ik had het van binnen iets minder verwacht, maar het scherm, het deel voor het toetsenbord, het glanst toch allemaal flink.

Ik vind het dus net TE ovedreven om de buitenkant ook zo te hebben. Wat dat betreft is de witte I-book achtige look wel een fantastisch alternatief!

En verder dat beeld zeg! Ziet er echt geweldig uit!
Dat willen wij ook wel zien ! :>

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ff via google video zoeken op Studio XPS16 en je ziet een paar erg goede video's van het uitpakken uit de doos tot het testen van games tot het sleutelen met de XPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Juancho schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:23:
Ff via google video zoeken op Studio XPS16 en je ziet een paar erg goede video's van het uitpakken uit de doos tot het testen van games tot het sleutelen met de XPS :)
Hmm veel video's, maar geen met een witte cover ... :/

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ja ik kwam ook maar 1 filmpje tegen met de witte cover. En die kwam ik via via tegen toen ik andere filmpjes bekeek. Weet de link zo niet meer. Maar het ging er mij om dat de zwarte versie wel heel erg glazend is terwijl de witte versie toch een wat andere look heeft als je de klep dicht hebt.

Absoluut mijn voorkeur geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:47
Beste medetweakers,

Even een vraagje, mijn laptop is gesneuveld en ben van plan een studio xps 16 te gaan kopen met i7 en RGBLED 1080p scherm.

Nu heb ik nog enkele vragen..

Ik las op got dat er verschillende mensen zijn geweest die windows en works hebben kunnen weigeren nadat ze hun bestelling thuis hebben gekregen en zo een refund hebben aangevraagd. Dat ga ik ook proberen ook al zijn er berichten dat dell daar niet meer aan mee zou werken.

Wat ik me afvraag is of het ook mogelijk is om een laptop zonder hdd te bestellen, de verkoper van vanmiddag aan de telefoon zij van niet, maar die wist eigenlijk van niks dus 100% zeker ben ik niet. Morgen bel ik wss nog een keer om met iemand anders te spreken.

Ook vraag ik me af wat jullie zeggen aan de telefoon om aan extra korting te komen, ik zie hier geregeld bedragen van €100 plus korting voorbijkomen namelijk....

Ik ga ook in januari naar Amerika voor mijn studie (5 maanden). Tijd is dus van belang, de verkoper gaf 17 werkdagen aan als levertijd maar weet er iemand of er toevallig langere levertijden bekend zijn ??
Zou ik beter in de VS een laptop kunnen kopen ? Voordeel is dat ze daar een stuk goedkoper zijn, nadeel is dat ik dan ook moet wachten voordat ik er een heb.

Volgens dell zou ik, nadat ik mijn vertrek gemeld heb, de garantie mee kunnen nemen naar de VS, wel een leuk pluspunt dus.

Laatste vraag: waarom kan ik geen wireless N kaart kiezen bij de i7 versie ? kan ik deze zelf overzetten van m'n oude IFL90 ? mini pci ofzo is dat geloof ik...

Iemand nog tips ? Dingen die ik nu zeker moet overwegen zoals een upgrade ofzo ?

Het systeem dat ik in gedachten heb is het volgende:

Core i7 720qm
Black Leather back cover : 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM

Alvast bedankt,

Apocal1pse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apocal1pse schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:23:Ik las op got dat er verschillende mensen zijn geweest die windows en works hebben kunnen weigeren nadat ze hun bestelling thuis hebben gekregen en zo een refund hebben aangevraagd. Dat ga ik ook proberen ook al zijn er berichten dat dell daar niet meer aan mee zou werken.
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
Wat ik me afvraag is of het ook mogelijk is om een laptop zonder hdd te bestellen, de verkoper van vanmiddag aan de telefoon zij van niet, maar die wist eigenlijk van niks dus 100% zeker ben ik niet. Morgen bel ik wss nog een keer om met iemand anders te spreken.
volgens de site is alles mogelijk (iemand slaagde er zelfs in de blu ray drive eruit te slopen, leverde hem een monsterkorting van €130 op >:) )

totdat de vriendelijke verkoper op een error stuitte...
Ook vraag ik me af wat jullie zeggen aan de telefoon om aan extra korting te komen, ik zie hier geregeld bedragen van €100 plus korting voorbijkomen namelijk....
je kan het altijd vriendelijk vragen :)
Ik ga ook in januari naar Amerika voor mijn studie (5 maanden). Tijd is dus van belang, de verkoper gaf 17 werkdagen aan als levertijd maar weet er iemand of er toevallig langere levertijden bekend zijn ??
Zou ik beter in de VS een laptop kunnen kopen ? Voordeel is dat ze daar een stuk goedkoper zijn, nadeel is dat ik dan ook moet wachten voordat ik er een heb.
trust me, met invoerrechten, belasting, verzendkosten... is hij NIET meer goedkoper
er komt dik 50% op de prijs
Volgens dell zou ik, nadat ik mijn vertrek gemeld heb, de garantie mee kunnen nemen naar de VS, wel een leuk pluspunt dus.
:Y
Laatste vraag: waarom kan ik geen wireless N kaart kiezen bij de i7 versie ? kan ik deze zelf overzetten van m'n oude IFL90 ? mini pci ofzo is dat geloof ik...
bellen, of zelf scoren voor €25 van ebay, nog goedkoper ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:30:
[...]

[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

[...]
volgens de site is alles mogelijk (iemand slaagde er zelfs in de blu ray drive eruit te slopen, leverde hem een monsterkorting van €130 op >:) )

totdat de vriendelijke verkoper op een error stuitte...

[...]

je kan het altijd vriendelijk vragen :)

[...]

trust me, met invoerrechten, belasting, verzendkosten... is hij NIET meer goedkoper
er komt dik 50% op de prijs

[...]
:Y

[...]

bellen, of zelf scoren voor €25 van ebay, nog goedkoper ook...
bedankt voor je snelle antwoord..

dat refund topic had ik al gevonden idd, ik dacht dat er misschien mensen hier waren die recentere ervaringen hebben...

Dat van die kortingen ga ik dan maar proberen te wingen, we zien wel. De huidige actie-korting is ook al niet misselijk gelukkig.

Over invoerrechten etc... Ik verblijf zelf 5 maanden in USA, verzendkosten etc hoeft niet dus, en ik denk invoerrechten ook niet als ik voor langere tijd daar ben staat me iets van bij (75% zeker).

Die N kaart heb ik dus in m'n oude laptop zitten, als die niet meer gemaakt kan worden zet ik die dus over in de nieuwe, ik wilde eigenlijk weten of er nog een vrije mini pci poort is, of dat mss de G kaart in de xps16 wel een mini pci is die ik dan kan wisselen... of eventueel weigeren bij de bestelling :)

We zullen vandeweek eens zien. De winkel krijgt nog tot maandag de tijd m'n laptop te maken, anders moet ik wel een nieuwe bestellen wil ik nog op tijd zijn voor de feestdagen / vertrek naar USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je laptop er "gebruikt" uitziet hoef je geen invoerrechten te batalen, anders moet je een bonnetje laten zien
het helpt ook als je de doos niet meer hebt, dat valt erg op 8)7

grens is denk ik 6? maanden, maar dat kan ik best mis hebben...

mocht je hem in de VS kunnen bestellen: vooral doen! dat scheelt aanzienlijk

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:47:
[...]het helpt ook als je de doos niet meer hebt, dat valt erg op 8)7
[...]
LOL

andere opties:
  • customisen met een schuurmachine (Bob the Builder-look)
  • koffie MET suiker er over (in gesloten toestand!) en insmeren met stof
  • half uurtje in de zandbak
  • boterham met pindakaas tussen panel en keyboard
  • goed tweaken en minstens 140 icons op bureaublad
  • vul zelf in...
De mogelijkheden zijn legio!
Vooral blijven denken vanuit de oplossing.. en onthoud: 'you never get a second chance to make that first impression' geld ook bij de douane. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Waarom bestel je hem niet als je in Amerika bent, en laat je heb bezorgen op je verblijfsadres? Niks invroerrechten e.d. ! Of zit ik er nu helemaal naast?.... :X

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Dat bedoel ik dus ook ;)
't gaat er alleen om dat wanneer ik weer naar huis moet, ik misschien toch invoerrechten moet betalen.
Ik meen zoals darkstone al zegt dat de grens 6 maanden is, alleen ik vind het op een of andere manier niet meer terug :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Je laptop kun je toch gewoon meenemen als handbagage? Dan vragen ze er niet om. Of vragen ze echt naar je aankoopbewijs, dat lijkt me sterk. Hun weten toch niet dat je het in Amerika hebt gekocht. :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Fasterinside schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:58:
Je laptop kun je toch gewoon meenemen als handbagage? Dan vragen ze er niet om. Of vragen ze echt naar je aankoopbewijs, dat lijkt me sterk. Hun weten toch niet dat je het in Amerika hebt gekocht. :)
Als je een laptop meeneemt vanuit hier naar Amerika, wordt dat toch geregistreerd slimpie ;) Als je geen XPS had bij vertrek naar amerika, en wel een bij terugkomst, dan gaat er wel een belletje rinkelen hoor ;)

Naast het feit dat er een grote kans is dat je laptop van voor tot achter onderzocht wordt. :+

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Klopt, niet aan gedacht :P. Dit zal vooral gebeuren omdat hij een langere tijd verblijft in Amerika. In dat geval, mooi in Nederland kopen. :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2018
Ik merk wel dat me accu met windows 7 sneller leeg is. Ik heb het zetzelfde energie profiel als voorheen en toch gaat hij minder lang mee.
Eerst kon ik er ruim 3 uur mee doen nu 2.

Als me accu bijna leeg is worden de leds aan de zijkant geel.
Volgens mij zijn dit RGB leds, iemand enig idee of forum(programma) om die leds van kleur te kunnen veranderen?
Er is voor de alien laptop wel een programma maar die werkt niet op mijn xps 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Laatst online: 15-09 12:05
Ik ben nu zo'n 1,5 maand in het bezit van een studio XPS 16 met de volgende specificaties:
-1GB ATI Radeon HD 4670
-Intel Core 2 Duo Processor P8600
-Black Leather 16in Truelife 1080p Full HD RGBLED
-500 gig
-4 gig geheugen
-etc.

Nou vallen de prestaties me een beetje tegen, zo wilde ik vorige week GTA 4 gaan spelen, dit loopt dus niet eens, ook niet op de laagste resolutie, is dit normaal?
Ik had toch wat meer verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 20:39
tss68nl schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:02:
[...]

Als je een laptop meeneemt vanuit hier naar Amerika, wordt dat toch geregistreerd slimpie ;) Als je geen XPS had bij vertrek naar amerika, en wel een bij terugkomst, dan gaat er wel een belletje rinkelen hoor ;)

Naast het feit dat er een grote kans is dat je laptop van voor tot achter onderzocht wordt. :+
uhm? door wie wordt dat dan geregistreerd? ik nog nooit gehoord dat je moet opgeven wat je allemaal mee neemt of mee terug neemt. Daarnaast heb ik ook meerdere malen laptops meegenomen op vliegvakanties en daar heeft nog nooit iemand naar gekeken. Ze vragen je alleen hem uit je tas te halen als die door de scanner moet, maar dat is puur voor de scanner.

Ik zou hem gewoon daar kopen en als handbagage mee terugnemen, grote kans dat dat zonder problemen gaat. Misschien wel de documentatie/bon etc. via de post naar NL sturen.

Ik heb overigens ook een XPS 1645 besteld die volgende week geleverd zou worden (hij staat al meer dan een week in productie) maar dat is ineens halverwege januari 2010 geworden :(

De levertijden die Dell noemt moet je dus met een pak zout nemen.

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Marc1273 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:05:
[...]
Daarnaast heb ik ook meerdere malen laptops meegenomen op vliegvakanties en daar heeft nog nooit iemand naar gekeken. Ze vragen je alleen hem uit je tas te halen als die door de scanner moet, maar dat is puur voor de scanner.
En dat was naar Amerika, na 9/11? Erg vreemd, bij mijn weten worden laptops op grote schaal gecontroleerd door de douane. :+

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Gecontroleerd? Wat wil je controleren? Alle bestanden of documenten op een computer? Dacht t niet, dat gaan ze echt niet doen. Plus dat het waarschijnlijk ook privacyschending is dan.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScoTtix schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:33:
Ik ben nu zo'n 1,5 maand in het bezit van een studio XPS 16 met de volgende specificaties:
-1GB ATI Radeon HD 4670
-500 gig
-4 gig geheugen
-etc.

Nou vallen de prestaties me een beetje tegen, zo wilde ik vorige week GTA 4 gaan spelen, dit loopt dus niet eens, ook niet op de laagste resolutie, is dit normaal?
Mmm die moet wel gewoon lopen hoor...
Op de vorige pagina van dit forum staat nog een FPS test toevallig ook precies met GTA IV, dus er is iets niet helemaal in orde.

Wat betreft laptop en vliegen:
Ik heb ook al twee keer mijn laptop in het vliegtuig meegenomen (Portugal en Griekenland) en nog nooit problemen mee gehad. Je moet hem alleen even uit je tas halen en dan gaat ie door zo'n scanner meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 00:54:
[...]
• goed tweaken en minstens 140 icons op bureaublad
ik ken zat mensen die dat in een week voor elkaar krijgen hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

4 uurtjes geleden is mn xps m1530 gejat, samen met en htc touch pro, sony x1, ipod, parrot, dslr en nog wat klein spul. 3 minuten bij de mac binnen om even het toilet te gebruiken, kom ik terug, ruit eruit en alles weg..

Naja zit nu even bij de configurator te kijken, maar moet onder de 1800 euro blijven en er moet 3 jaar garantie bij ivm de next business day service. Nou zit ik nog even te kijken of het rgbled scherm de moeite waard is maar kom op bv youtube nergens een fatsoenlijke vergelijking tegen. En ook op de welbekende review sites geen vergelijkingen.. Heeft iemand al iets gevonden hierover?

En ik zit ook even te twijfelen tussen een hdd of een ssd, weet iemand toevallig de snelheden en acces times van die samsing ssd?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58
tss68nl schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:02:
[...]

Ik ben nog nooit naan de US of A gevlogen, maar wordt daarbij van elke passagier het ticket/ID gescand en gekoppeld aan de bagagegegevens, incl. handbagage en wat daar in zit??

Bij vluchten binnen Europa wordt gekeken of je een boarding card hebt als je het hekt door gaat, en pas later wordt je bagage gecontroleerd en loop je door de metaaldetector. Daar zit geen volgorde op nummer in zover ik heb ondervonden.
Stel dat je voordringt, dan zouden jou bagagegegevens gekoppeld worden aan iemand anders zijn ID.

Zoals gezegd, ik weet niet hoe dat gaat richting US of A, maar kan me niet voorstellen dat ze dat allemaal bijhouden, en de NL douane al helemaal niet. Een inventaris van wat je op zak hebt lijkt me ook tegen de privacy regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij word het niet geregistreerd, je moet er alleen voor zorgen dat de laptop in kwestie niet "nieuw" uitziet

en volgens mij ben je incl. btw nog steeds goedkoper uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Binnen een EU land maakt het allemaal niks uit en zullen ze niet naar dit soort zaken kijken.
Bij een reis vanuit of naar een land welke niet tot de EU behoort heb je de kans eruit gepikt te worden
en zullen ze naar bepaalde (waardevolle) zaken kijken electronica, horloges/sieraden enz.
Heb je hiervan iets bij je en het ziet er nieuw uit zal je moeten kunnen aantonen dat je het bv al in nederland gekocht had en dus al btw en invoerechten betaald hebt.
Kan je dit niet zullen ze de waarde gaan bepalen en je op deze twee zaken gaan naheffen en wellicht nog een beboeten voor het niet aangeven.

Het blijft een gok en vanuit bepaalde landen zijn ze altijd wat strenger met controleren omdat ze weten hoe
de verhoudingen daar liggen tov hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:35
Koop gewoon de laptop in amerika en vraag na aanschaf een digitale versie van je factuur aan. Deze factuur pas je dan aan met een pdf editor, zodat het lijkt dat het in Nederland is gekocht. Hoewel het fraude is, is het wel de beste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Bedankt voor alle reacties, maar ik heb besloten de laptop toch in Nederland te kopen.
Ik kan gewoon niet zonder laptop en zou dus wanneer ik in amerika ben nog een tijd moeten wachten als ik er daar een koop. Ook heb ik geen zin in trouble bij de douane enzo.

Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de i7 studio 15 en de i7 studio xps 16.
Ik speel af en toe een game maar of die +- €400 extra is me dat denk ik niet waard. Wel lijkt me het RGBLed scherm een groot voordeel.

Iemand hier iets nuttigs over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe erg er gecontroleerd word.
Heb FF op de Dell site gekeken. je hebt ong. 150,- goedkoper uit. Dat scheelt een hoop!

Dat ze registreren of je een laptop bij je hebt of niet weet ik niet. Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScoTtix schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:33:
-1GB ATI Radeon HD 4670
-500 gig
-4 gig geheugen
-etc.

Ik kan je vertellen wat het probleem is. Je moet je laptop aan de oplader hangen terwijl je een spelletje speelt, op deze manier overclokt hij je GPU een beetje voor wat meer kracht. Je kan dit ook doen terwijl je de batterij gebruikt (ATI Catalyst control center) maar dan ben je door je batterij heen in 1 uur of zelf minder.

Het verschil is echt heel erg groot, ik kan CoD4 op 1920*1080 en alle settings op op max soepel spelen, terwijl als ik de oplader eruit haal de frame rate onspeelbaar traag wordt.

On the side note, heeft iemand hier ook problemen met de esata? Ik sluit mijn WD mybook aan via de esata maar er gebeurt niks.... Geen 3Gbps aan snelheid, alleen 20mbps.... Toch wel teleurgesteld, was echt blij toen ik las dat er een esata in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apocal1pse schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:29:
Bedankt voor alle reacties, maar ik heb besloten de laptop toch in Nederland te kopen.
Ik kan gewoon niet zonder laptop en zou dus wanneer ik in amerika ben nog een tijd moeten wachten als ik er daar een koop. Ook heb ik geen zin in trouble bij de douane enzo.

Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de i7 studio 15 en de i7 studio xps 16.
Ik speel af en toe een game maar of die +- €400 extra is me dat denk ik niet waard. Wel lijkt me het RGBLed scherm een groot voordeel.

Iemand hier iets nuttigs over te zeggen?
Ik ben van mening dat je hem in de USA moet kopen, je hebt je bonnetje nog van Nederland toch? Neem die mee, als ze erom vragen gewoon laten zien. Verder kan je via ebay de laptop voor een spotprijs krijgen. Ik woon nu in Engeland, en heb gisteren op ebay.co.uk de SXPS16 met de, als ik het me goed herinner, de P9900 met blue ray en 16 inch RGBled voor 780 pond. Dus ongeveer 850 euro, in vergelijking dat ik de mijne voor 950 euro heb gekocht met de P8600 en geen blue ray en een 15,6 inch Wled.

De euro is nu superieur aan de dollar, ik weet zeker dat je via ebay iets mooi kan vinden. Ik hoop dat dit nuttig genoeg is :P

Sorry voor de dubbele post.... :|

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 13:19 . Reden: verkeerde CPU ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Gezien ik deze laptop wil aanschaffen met;
16" 1080p Edge to Edge RGBLED
Intel i7 720QM
4gig DDR3
500gig hdd
4670 ati mobility
bluray drive

Dit totaal voor een ~1560,- met 5% korting, maar met EPP erbij zou dit zelfs maar 14xx,- zijn.
Daardoor vroeg ik me af hoeverre er gecontroleerd word op EPP tegenwoordig.

En daarnaast zijn onderdelen als wifi kaart enzo door jezelf te vervangen indien nodig?

[ Voor 19% gewijzigd door blmp op 06-12-2009 19:44 . Reden: beeldscherm vergeten, vraag erbij ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp4gs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:52
Hey allen, ook ik ben binnenkort eigenaar van een nieuwe xps 16 :) Ik heb het redelijk budgettair gehouden, ik heb de p7450, 4 gig ddr3, 4670, 500 gig (7200 rpm), 15,6" WLED. Ze zeggen dat ze hem 7-1-10 leveren, maar ik hoop wat eerder!

Wat de verhalen over invoeren vanuit amerika betreft, ik ben er afgelopen vakantie geweest en m'n vriendin heeft haar (paar maanden oude) asus eee meegenomen, maar niemand die er ook maar naar gevraaagd of gekeken heeft. Er werd niks genoteerd, want ik heb hem ook af en toe in mijn rugzak gehad en dat ging zonder problemen en zonder gezeur. Het enige was dat ik hem één keer vergeten was uit mijn rugzak te halen (want hij is wel heel erg klein) en dat hij opnieuw door de scanner ging.

Als het toch die paar honderd euro kan schelen en je kan heel even wachten, zou ik het wel weten ;) Verder, veel plezier (en succes) in amerika!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blmp schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:30:

Dit totaal voor een ~1560,- met 5% korting, maar met EPP erbij zou dit zelfs maar 14xx,- zijn.
Daardoor vroeg ik me af hoeverre er gecontroleerd word op EPP tegenwoordig.

En daarnaast zijn onderdelen als wifi kaart enzo door jezelf te vervangen indien nodig?
Ik kan niets zeggen over de EPP korting, maar wel over de wifi kaart. Het zijn maar elf schroeven die je open moet maken aan de onderkant en dan heb je volledige toegang. Ik heb de vriendelijke dell moeteur dat zien doen :)

De wifi kaart enzo zijn dan makkelijk te vervangen. Ik weet ook niet zeker of je garantie vervalt als je dit doet. In prinicpe zien ze niks want et zijn maar elf schroeven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Laatst online: 15-09 12:05
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:03:
[...]

Ik kan je vertellen wat het probleem is. Je moet je laptop aan de oplader hangen terwijl je een spelletje speelt, op deze manier overclokt hij je GPU een beetje voor wat meer kracht. Je kan dit ook doen terwijl je de batterij gebruikt (ATI Catalyst control center) maar dan ben je door je batterij heen in 1 uur of zelf minder.

Het verschil is echt heel erg groot, ik kan CoD4 op 1920*1080 en alle settings op op max soepel spelen, terwijl als ik de oplader eruit haal de frame rate onspeelbaar traag wordt.

On the side note, heeft iemand hier ook problemen met de esata? Ik sluit mijn WD mybook aan via de esata maar er gebeurt niks.... Geen 3Gbps aan snelheid, alleen 20mbps.... Toch wel teleurgesteld, was echt blij toen ik las dat er een esata in zit.
En jij heb ongveer de zelfde specs als mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:09:
[...]

Ik ben van mening dat je hem in de USA moet kopen, je hebt je bonnetje nog van Nederland toch? Neem die mee, als ze erom vragen gewoon laten zien. Verder kan je via ebay de laptop voor een spotprijs krijgen. Ik woon nu in Engeland, en heb gisteren op ebay.co.uk de SXPS16 met de, als ik het me goed herinner, de P9900 met blue ray en 16 inch RGBled voor 780 pond. Dus ongeveer 850 euro, in vergelijking dat ik de mijne voor 950 euro heb gekocht met de P8600 en geen blue ray en een 15,6 inch Wled.

De euro is nu superieur aan de dollar, ik weet zeker dat je via ebay iets mooi kan vinden. Ik hoop dat dit nuttig genoeg is :P

Sorry voor de dubbele post.... :|
Welk bonnetje heb ik nog ? Ik volg je even niet ?
Probleem is dus dat ik als ik daar aankom meteen over een laptop moet beschikken voor m'n opleiding (computer science / informatica). Ook nu is dat zo, ik werk al een paar weken op een geleende laptop van een vriend van me, en die kan ik natuurlijk niet meenemen ;). Het liefst heb ik dus snel een laptop, dat die dan iets duurder is neem ik dat wel voor lief. Jammer maar helaas.
Over ebay kopen lijkt me niets, ik wil een nieuwe direct van dell wegens garantie enzo.
Thnx voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig net even de prijzen bekeken op ebay, maar die vind ik ook zeker NIET spetterend.
Als je hem aanschaft, zou ik dit gewoon via dell doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScoTtix schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:59:
[...]

En jij heb ongveer de zelfde specs als mij?
Ik heb de normale standaard uitvoering, dus P8600 met 4 gig ram de ati 4670 en de rest is standaard. Het kan echt, deze laptop is echt een beest }:O
Apocal1pse schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:06:
[...]

Welk bonnetje heb ik nog ? Ik volg je even niet ?
Probleem is dus dat ik als ik daar aankom meteen over een laptop moet beschikken voor m'n opleiding (computer science / informatica). Ook nu is dat zo, ik werk al een paar weken op een geleende laptop van een vriend van me, en die kan ik natuurlijk niet meenemen ;). Het liefst heb ik dus snel een laptop, dat die dan iets duurder is neem ik dat wel voor lief. Jammer maar helaas.
Over ebay kopen lijkt me niets, ik wil een nieuwe direct van dell wegens garantie enzo.
Thnx voor de reacties.
Ik bedoel het bonnetje van je laptop die je nu hebt, misschien volg ik het verhaal niet helemaal. Hoe dan ook, jij kent je situatie beter dan ik en moet dus zelf inschatten wat het beste is. Misschien dat je aan je unie het kan vragen of ze iets kunnen regelen bij aankomst? Bij mij in de UK kan dat op bepaalde universiteiten. Bovendien is bijna elke unie wel partner van dell, niet geschoten is altijd mis.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 15:14
Zonder de lader kun je ook op vol vermogen spelen maar dan moet je dat wel aangeven bij de prestatie opties, dit staat bij geavanceerde opties ofzo.

ik wil trouwens ff melden dat mijn gehele systeem fucking traag is nadat hij er mee ophoudt wanneer ik een spelletje speel. net een half uurtje cod mw2 kunnen spelen op lekker vloeiend, tot alles ineens begon te happeren, incl de skype die daarvoor nog prima liep. op dat moment duurt het nadat ik het spel afgesloten heb alsnog een minuut voor ik taakbeheer te zien krijg, mijn geluid kraakt (zoals ook mijn audio software wanneer de cpu overbelast wordt) en alles start traag op en werkt traag.

Ik bel morgen dell wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
Lijkt mij temperatuurproblemen?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
@bbss,

Als je je laptop opnieuw opstart zou dit probleem over moeten zijn. Ik had dit bij cod4.
Bij cod mw2 heb ik dit nog geen enkele keer mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbss schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:36:
Zonder de lader kun je ook op vol vermogen spelen maar dan moet je dat wel aangeven bij de prestatie opties, dit staat bij geavanceerde opties ofzo.

ik wil trouwens ff melden dat mijn gehele systeem fucking traag is nadat hij er mee ophoudt wanneer ik een spelletje speel. net een half uurtje cod mw2 kunnen spelen op lekker vloeiend, tot alles ineens begon te happeren, incl de skype die daarvoor nog prima liep. op dat moment duurt het nadat ik het spel afgesloten heb alsnog een minuut voor ik taakbeheer te zien krijg, mijn geluid kraakt (zoals ook mijn audio software wanneer de cpu overbelast wordt) en alles start traag op en werkt traag.

Ik bel morgen dell wel weer..
Download Hardware monitor en speel een potje CoD4, lees dan de temperatuur af. De hoogste temps die ik heb kunnen meten zijn 80 graden celsius.

http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
Ik kwam ook zo iets uit op 80 graden. meestal rond de 70.
Zal eens een potje spelen zo, kijken wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Morgen loopt de huidige actie af, die 2 weken heeft geduurt, dus ik ben erg benieuwd naar wat er vanaf donderdag op de site staat. Ik had even contact gehad met Dell en als ik vorig week had besteld had ik de laptop niet voor de feestdagen thuis gehad. Dus voor mij de reden om even te bekijken wat ze donderdag aanbieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Net gebeld met dell, sxps 16 wordt pas 14 januari geleverd. Te laat dus voor mij. Ik ga vanavond een belletje naar Amerika wagen en vragen of ik daar misschien een laptop kan bestellen en laten bezorgen op school ofzo.

Anders ben ik geneigd de studio 15 te kopen, daar zat een levertijd op van ~1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lever je wel flink in op je prestaties..
Met name de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik.
mwa 70 graden wordt hij idd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apocal1pse schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:15:
Net gebeld met dell, sxps 16 wordt pas 14 januari geleverd. Te laat dus voor mij. Ik ga vanavond een belletje naar Amerika wagen en vragen of ik daar misschien een laptop kan bestellen en laten bezorgen op school ofzo.

Anders ben ik geneigd de studio 15 te kopen, daar zat een levertijd op van ~1 week.
dat valt wel mee hoor, die is ook 2 weken minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 15:14
Dat zijn duidelijk temperatuur problemen ja, ik zal binnekort mn temps eens gaan meten, ik zoek dan wel een programma wat het bijhoudt, want als je de game uitgaat zijn die temps onmiddelijk een stuk lager natuurlijk.

Een reboot is inderdaad het enige wat die problemen oplost ja, maar ze keren snel terug als je laptop nog heet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbss schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:35:
Dat zijn duidelijk temperatuur problemen ja, ik zal binnekort mn temps eens gaan meten, ik zoek dan wel een programma wat het bijhoudt, want als je de game uitgaat zijn die temps onmiddelijk een stuk lager natuurlijk.

Een reboot is inderdaad het enige wat die problemen oplost ja, maar ze keren snel terug als je laptop nog heet is.
Ik denk dat deze post je kan helpen met het zoeken naar en programma :')
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:50:
[...]

Download Hardware monitor en speel een potje CoD4, lees dan de temperatuur af. De hoogste temps die ik heb kunnen meten zijn 80 graden celsius.

http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Net nog een keer naar de computerwinkel geweest waar m'n huidige laptop is, ten laatste zaterdag weet ik of mijn oude nog gemaakt kan worden. Zo niet, dan bestel ik een sxps uit amerika en laat hem op de school daar bezorgen.

Een sxps 16 kost daar met i7 720, 8 (!) gb ram, rgbled, wireless N, bluetooth, 500gb hdd, blu ray brander etc nog geen 1400 euro !!!

Moet morgen wel nog ff bellen of de garantie meegenomen kan worden naar NL, en of de indicatie leverdatum van 29/12/09 van de site klopt. Dat zou natuurlijk nice zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d:)b

dat betaal je in nederland al voor enkel het geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:54
ik zou die 4gb extra achterwege laten, steek dat geld mooi op de bank, want ik weet niet of je dat meteen nodig hebt,

investeer dat dan eerder in een intel ssd-tje ofzo! ik denk dat daar meer snelheidswinst in te behalen is.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
De xps 16 wordt daar standaard met 6gb geleverd, en de 8gb upgrade kost maar $120 extra.
Een ssd kost evenveel extra, voor een 128gb. Maar dat is echt te weinig opslag voor me.
Ook denk ik dat de huidige SSD's lang niet het volle SSD voordeel halen wat er mogelijk is. De 256GB versie kost al $356 extra.

Als ik 6gb pak met 256 ssd en gewone dvd brander ipv blu ray brander dan kost die ongeveer evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal even schiet gebedjes vanvond!

Voor een goede aanbieding morgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Blijkt dat de uni waar ik naartoe ga dell EPP lid is.
Misschien komt de M15x dan in bereik... ook al dat die niet zo stylish is en geen RGBLed heeft... wel een GTX260M en ram wat op 1333Mhz loopt net als de FSB van de 720QM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica