[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.491 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

anandus schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:49:
[...]
Ik ben wel nieuwsgierig, werkt dat een beetje, zo'n recovery repair?
Ik heb dus eerst via EasyBCD de XP install uit de lijst verwijderd, dat werkte prima. Vervolgens XP partitie geformatteerd, dat werkte absoluut niet. Probleem bleek dus te zijn dat de mbr op de XP partitie stond, had ik achteraf wel kunnen bedenken.
Toen via de dvd het automatisch laten repareren, ja dat werkt wel maar dan hersteld hij de XP partitie die ik in Windows 7 al niet goed geformatteerd kreeg.
Vervolgens met Paragon Partition Manager de partitie laten verwijderen, dat werkte wel maar moest een reboot doen om het tijdens de boottime te deleten, dat werkte wel maar vervolgens weer een booterror dus, kan kloppen want de mbr stond op de andere partitie en was weg.

De dvd erin en op repair gedrukt, windows 7 het laten oplossen maar dat werkte niet, hij detecteerde dat er problemen waren en deed wel iets maar dat werkte niet. Uiteindelijk maar handmatig de recovery console geopend en bootrec /fixboot en bootrec /fixmbr gedaan, dat had wel effect en ik kon weer booten.

Moet nog wel wennen aan het programma's openen met winkey en direct intypen, vaak wil ik navigeren via start menu maar dat werkt dus niet zo goed. Werkt wel, maar niet zo snel.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 08-02-2009 21:04 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tsurany schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:03:

* How long does boot up and shutdown take?
Boot up is nog wel relevant, maar shutdown lijkt me toch echt niet relevant aangezien je gewoon weg kan lopen.
Ik vind shutdown toch vrij relevant aangezien ik mijn computer op een stekkerblok heb staan om sluipverbruik tegen te gaan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Snake schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:03:
[...]

Ik vind shutdown toch vrij relevant aangezien ik mijn computer op een stekkerblok heb staan om sluipverbruik tegen te gaan.
Gebruik een MasterSlave stekkerdoos en klaar. Sowieso, sluipverbruik van een computer? Dat is toch bijna niks?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Tsurany schreef op zondag 08 februari 2009 @ 21:04:
[...]

Gebruik een MasterSlave stekkerdoos en klaar. Sowieso, sluipverbruik van een computer? Dat is toch bijna niks?
Dan nog. Die MasterSlave werkt op basis van de computer. Dus het sluipgebruik van de computer blijft.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar dat verbruik is toch verwaarloosbaar?

Nouja nu alsnog een probleem, de mbr staat alsnog niet op de juiste partitie, dus kan die partitie wel verwijderen maar daar staat alsnog de mbr op. Naja op hoop van zegen eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Nu 3 weken windows 7 draaien en ben bijna helemaal tevreden.
het enige probleem wat ik tegenaan loop is het volgende:

de eerste week niets aan de hand draait lekker, alles werkt!
na deze week, kon ik niet meer internetten. alles in het netwerk is benaderbaar ( post nu via server met mstsc verbinding ) hij geeft continu een dns error. terwijl hij dezelfde dns-adressen heeft als de server.

zijn er nog meer mensen met dit probleem?

firewall en defender staan uit, eset securitycenter inmiddels verwijdert, maar dit maakt ook niets uit.

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Ja hoor berucht probleem, oplossing staat hierboven ergens want ik heb het ook met die tip opgelost.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er eigenlijk een manier om een peakvenster open of always on top te houden?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WC-Juf schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:24:
7022 is op torrent uit, geen fake heb hem net geinstalld paar icons veranderd ect even verder spelen ;)

Control panel is erger geworden de optie view full ect is weg :( word ff spitten nu.
Al meer bevindingen? Ben hem ook aan regelen, gaat niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ErikRo schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:30:
Ja hoor berucht probleem, oplossing staat hierboven ergens want ik heb het ook met die tip opgelost.
edit- heb het al gevonden denk ik, auto detect setting uitzetten -edit

[ Voor 22% gewijzigd door ModmaN op 08-02-2009 23:06 ]

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Godsamme nu is mijn hele windows install naar de klote. Explorer.exe blijft crashen en starten in een oneindige loop, niks dat er tegen te doen is. Krijg bij het booten ook al dat balkje dat heen en weer loopt ipv het normale windows 7 systeem. Oftewel ik mag een hele reinstall gaan doen met alle programma's en software erbij zonder dat ik bestanden makkelijk kan backuppen omdat ik dus geen explorer heb. Joepie...

Reinstall maar gedaan, lost veel op en veroorzaakt veel nieuwe problemen, hopelijk weegt het tweede op tegen het eerste.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 09-02-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
Ik zit met het volgend probleem:

Sinds een week of twee merk ik dat in Windows 7 (x64) mijn sneltoetsen (voor bv. het geluidsniveau te wijzigen) niet meer werkt. Dit vind ik wel wat vervelend aangezien mijn volumeknop aan mijn speakers niet meer goed draaien waardoor ik nu telkens daarmee moet prutsen.^^

M'n toetsenbord is het volgende: Logitech Cordless Desktop® LX 710 Laser.
http://www.logitech.com/i...mbos/devices/147&cl=be,nl

Iemand die weet hoe ik dit kan fixen, omdat het toch in't verleden heeft gewerkt?:)

Ik heb wel de driver van men toetsenbord (wordt btw niet met het merk - Logitech - herkend) via Device Manager eens geüninstalled en daarna terug automatisch laten herkennen, maar dit maakte geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Natuurlijk ik was naief te denken dat mijn problemen opgelost zouden worden met een reinstall, blijft toch windows.
Maar dit probleem is gewoon idioot. Ik wil sabnzbd installeren, lukt niet omdat ik het eerst moet sluiten. Ik wil paint.net installeren, lukt niet want er is al een installer actief. Ik wil bulk rename utility installeren, lukt niet want het proces is al actief. Oftewel die installers vinden zichzelf en denken dat ze dat niet zijn en er dus een 2e proces draait. Ik heb geen idee hoe ik er omheen komt en hoe het op te lossen, iemand een idee?

Grappige is zodra ik de setup rename is het probleem opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 09-02-2009 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou heel goed deze kunnen zijn:
Solve a problem with Windows 7 beta

An issue with the Customer Experience Improvement Program (CEIP) client in Windows 7 beta is causing Explorer and some MSI-based installers to stop working properly.

To solve this problem, follow these steps:

Click the Start button , click All Programs, and then click Accessories.

Right-click Command Prompt, and then click Run as administrator. In the User Account Control window, verify that Program name is Windows Command Processor, and then click Yes.

In the Administrator: Command Prompt window, type or paste the following text at the prompt:

reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\SQMClient\Windows\DisabledSessions /va /f

Press Enter to install the solution.

If The operation completed successfully displays, close the Administrator: Command Prompt window to complete this procedure. If "ERROR: Access is denied" displays, repeat this procedure from the top, making sure you clicked Run as administrator in step two.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Gister Windows 7 geinstalleerd, en na uitzetten gister wil de computer vandaag niet meer opstarten. Engie wat ik hoor ik een vervelend tikken (HDD?) en geen eens een bios boot scherm, iemand tips?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pretorian_nl schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:39:
Gister Windows 7 geinstalleerd, en na uitzetten gister wil de computer vandaag niet meer opstarten. Engie wat ik hoor ik een vervelend tikken (HDD?) en geen eens een bios boot scherm, iemand tips?
Heeft denk ik niks met de installatie van Windows 7 te maken, maar volgens mij heb je gewoon pech en is er iets stuk (aan het gaan) in je computer.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 12:50
Inderdaad, dat klinkt als een defecte schijf of voeding die te weinig levert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:21:
Dat zou heel goed deze kunnen zijn:

[...]
Zal ik eens naar kijken. Het idiote is dat het op exact dezelfde pc met exact dezelfde Windows 7 dvd de vorige keer wel perfect heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:50:
[...]

Ja uiteraard, had ik ook aangegeven iets verder naar boven, hij toond in eerste instantie alleen de DVD's en niet de DivX'en ik zag dat na enige tijd alle films er wel instonden maar naar een reboot weer niet 8)7
Ik heb dat ook gehad (o.a. gevonden bestanden na een reboot verdwenen); misschien dit proberen, want dat heeft gewerkt bij mij:

Verwijderd in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Ik hoop dat het ook werkt voor jou dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waar ik in dit topic vrij weinig over terugvind is het feit dat Windows 7 erg vaak vanuit standby uit zichzelf aangaat. Elke nacht is het bijna wel raak. Dat vind ik erg vervelend, omdat ik sleep/hibernate prefereer boven volledig 'shutdown' (start dan sneller op en programma's zijn nog precies zoals de vorige dag).

Het verbaast me dus: heeft verder bijna niemand hier last van? Of gebruikt iedereen gewoon 'shutdown' om zn pc uit te zetten?

Ik heb er verder al veel tijd aan besteed om de oorzaak te achterhalen, maar dat ben ik gestaakt. In de event manager is het aldoor weer een andere oorzaak (of nog mooier: 'wake source unknown' :S). Heb alle standaarddingen als allow mouse, keyboard, LAN to wake up comouter allemaal al uitgevinkt (ook in bios). En er zijn tig geplande taken 's nachts, maar ik vind niet dat ik die allemaal moet gaan wijzigen naar overdag, omdat de pc evenmin overdag niet aan mag gaan al sik er niet ben. Een simpele knop/setting: "do not allow computer to resume from sleep, ever" (behalve dan van de aan/uit-knop ;)) zou er moeten zijn, maar die is er kennelijk niet.

Iemand anders hier nog ideeen over? Ik had hier al eens een apart topic over gestart, maar volgens mij weet niemand hier een oplossing voor en zal ik in het vervolg maar shutdown moeten gaan gebruiken (terwijl sleep/hibernate onder XP altijd prima werkte op dezelfde pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49
Palomar schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:21:
Een simpele knop/setting: "do not allow computer to resume from sleep, ever" (behalve dan van de aan/uit-knop ;)) zou er moeten zijn, maar die is er kennelijk niet.
Die is er gelukkig wel. Ik had nml hetzelfde irritante probleem waar niemand een oplossing voor wist (er waren geen timed events meer, maar toch ging m'n PC iedere ochtend rond 5AM en 's middags rond 5PM aan)
Ik zit nu op m'n werk dus ik weet niet precies hoe de optie heet, maar als je in je power plan opties rondkijkt, dan vind je een optie die iets van 'allow wake from timer events' heet. Die disablen en je bent van het probleem af. Je kunt dan nog steeds je PC laten resumen door bijv Wake-On-LAN of aan/uit knop :)

[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 09-02-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
sverzijl schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:19:
[...]

Die is er gelukkig wel. Ik had nml hetzelfde irritante probleem waar niemand een oplossing voor wist (er waren geen timed events meer, maar toch ging m'n PC iedere ochtend rond 5AM en 's middags rond 5PM aan)
Ik zit nu op m'n werk dus ik weet niet precies hoe de optie heet, maar als je in je power plan opties rondkijkt, dan vind je een optie die iets van 'allow wake from timer events' heet. Die disablen en je bent van het probleem af. Je kunt dan nog steeds je PC laten resumen door bijv Wake-On-LAN of aan/uit knop :)
thnx :) :) Die setting had ik nog helemaal niet gevonden en het lijkt idd precies wat ik zoek. Nu nog even een paar dagen testen of ie ook echt niet meer vanzelf wakker wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
trust me, het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Palomar schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:21:
Waar ik in dit topic vrij weinig over terugvind is het feit dat Windows 7 erg vaak vanuit standby uit zichzelf aangaat. Elke nacht is het bijna wel raak. Dat vind ik erg vervelend, omdat ik sleep/hibernate prefereer boven volledig 'shutdown' (start dan sneller op en programma's zijn nog precies zoals de vorige dag).

Het verbaast me dus: heeft verder bijna niemand hier last van? Of gebruikt iedereen gewoon 'shutdown' om zn pc uit te zetten?

Ik heb er verder al veel tijd aan besteed om de oorzaak te achterhalen, maar dat ben ik gestaakt. In de event manager is het aldoor weer een andere oorzaak (of nog mooier: 'wake source unknown' :S). Heb alle standaarddingen als allow mouse, keyboard, LAN to wake up comouter allemaal al uitgevinkt (ook in bios). En er zijn tig geplande taken 's nachts, maar ik vind niet dat ik die allemaal moet gaan wijzigen naar overdag, omdat de pc evenmin overdag niet aan mag gaan al sik er niet ben. Een simpele knop/setting: "do not allow computer to resume from sleep, ever" (behalve dan van de aan/uit-knop ;)) zou er moeten zijn, maar die is er kennelijk niet.

Iemand anders hier nog ideeen over? Ik had hier al eens een apart topic over gestart, maar volgens mij weet niemand hier een oplossing voor en zal ik in het vervolg maar shutdown moeten gaan gebruiken (terwijl sleep/hibernate onder XP altijd prima werkte op dezelfde pc).
Ik kan het bevestigen. Maar heb nog geen pogingen ondernomen het te onderzoeken.Ik zet de pc 's nachts uit, Ik merk het overdag als de computer naar slaapstand is gegaan en dan zonder reden ineens wakker wordt. Het gebeurt niet in Vista dus het is geen hardware ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

bij mij hielp het af en toe door de powermanagement op Power Saver te zetten

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Sjah schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:50:
[...]

Al meer bevindingen? Ben hem ook aan regelen, gaat niet snel.
Juh terug naar beta1 7000 voor mij kreeg zware irri aero bugs nadat windowsupdate een driver voor mijn gfx deed updaten terwijl dezelfde driver perfect werkte in 7000.
Met die aero bugs valt niet mee te werken het lijkt alsof aero steeds vast loopt en dan herstart dit vastlopen gebeurd bv als je in ie de favs opent of een window naar rechts of links sleept.
Ik schijn niet de enigste te zijn als ik de engelstalige fora's zo zie daar waren aero bugs na driver updates met nvidia kaarten ik heb een onboard gfx van intel 960 chipset in me lappie.
Zelf terug gaan naar de 7.xx Vista driver loste het probleem niet op, na reboot dito en error meldingen over de tv wizard wat normaal nooit gebeurden.
Ik denk dat beta1 7000 van meer kwaliteit is omdat ie ook voor het grote publiek bestemd was en deze "intern" is , idx is normaal stabieler en meer gestest dan een main build 7022 is een main build (7022.winmain.090115-1850) dat was bij XP in beta alzo :)
Snelheid is te verwaarlozen tov build 7000.
En zoals ik al zei control panel is anders nu meer in onderverdeelt in sub catogrieen en geen directe optie voor een volledig a la classic overzicht , maar als je dan naar een cp onderdeel gaat bv action center kan je boven in de balk terug naar control panel <All control Panel Items> action center voor een volledig overzicht beetje omweg voor alles te zien :'(

En power options is triest 100 wegen naar 3x hetzelfde zoals wanneer beeldscherm uitgaat dit kan toch beter en daarbij onthoud ie ook niet de brightness instellingen voor de accu 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door WC-Juf op 09-02-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sowieso kun je je beter aanleren om meer gebruik te maken van de zoekoptie in explorer-windows (of het startmenu). Gewoon 'power' intikken (je kunt meteen beginnen met tikken) en je komt in 1 muisklik waar je wilt zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 09-02-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Palomar schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:02:
Sowieso kun je je beter aanleren om meer gebruik te maken van de zoekoptie in explorer-windows (of het startmenu). Gewoon 'power' intikken (je kunt meteen beginnen met tikken) en je komt in 1 muisklik waar je wilt zijn.
Precies, ik snap ook de negatieve gedachten niet over de nieuwe CP. Netjes ingedeeld in categorieën en zoeken werkt perfect, of dit nou in het CP zelf is of in het start menu. Je drukt op de Windows toets op je toetsenbord en je begint met typen en je krijgt meteen voorgeschoteld waar je naar zocht. Makkelijker kan toch bijna niet?

Persoonlijk hoopt ik dat ze het oude CP compleet weghalen. Ik vind het zelf niet meer passen bij het moderne Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:42
Mijn windows 7 installatie heeft de laatste week last van een enorm memoryleak.
Vanmiddag rond 3e opnieuw opgestart en daarna alleen een beetje zitten browsen en textverwerken (word 2007). Terugweg van school ge-hibernate. Nu staat die net een uurtje aan en begint windows al te huilen dat 't ram op is.
In de taskmanager bij Peformance staat ook 3,71GB in gebruik. Als ik bij Resource monitor kijk, staat svhost.exe bovenaan met een Commit van 104MB en working set vam 96MB (ben 't verschil tussen die 2 ook vergeten). Nergens dus een programma wat een paar GB staat te gebruiken :S

Nog een goeie bug gevonden icm met Word 2007
Thuis mijn gedeelde printer toegevoegd. Als ik dan ergens anders ben blijft Word compleet hangen op het zoeken naar de printer. Soms geeft die 't na een minuut of 5 wel op, maar Word blijft dan gigantisch traag. Vista had dit met dezelfde printer en office niet. Nu ik de printer verwijderd heb werkt Word weer perfect.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Even een kleine update wat betreft deze fout die ik regelmatig tegenkom.
Ik kreeg zojuist de volgende error tijdens het replacen van een exe file waaraan op te maken is dat de 'COM Surrogate' de exe file vast houdt.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vovomo.png

Mijn google searches zijn tot nu toe nog vruchteloos. Ik heb zelf even wat geprobeerd uit te vogelen, ik heb de dllhost.exe's afgesloten waar in de taskmanager 'COM Surrogate' als description staat. Dit maakte helemaal niks uit, wel kwamen ze direct weer terug zodra ik weer opnieuw probeerde te replacen.

Misschien toch een permission probleem. Dus heb de file volledige rechten gegeven voor mijn account. Toen kreeg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2rnuas7.png

Ik heb daarna, naar aanleiding van een Vista fix, DEP uitgezet voor dllhost.exe en welja, ik kon de file direct replacen 8). Helaas kan ik nog niet met zekerheid zeggen dat dit dé fix was gezien de aard van het probleem.

Ik houd jullie in ieder geval up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Palomar schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:02:
Leg dat maar eens uit aan newbie's/oma's en XP overstappers er zijn nu hele andere benamingen + toevoegingen voor CP onderdelen als in XP, dus om die allemaal in search te gaan zoeken lijkt mij een simpel cp overzicht toch makkelijker dan een met sub cats waar niet eens alles in staat of ik moet 20x klikken en doorwoelen voor het juiste ding :p :s
En ik heb het over CP van 7022 niet 7000 die was wel lief!

[ Voor 8% gewijzigd door WC-Juf op 09-02-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
denniskrol schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:22:
Vanmiddag rond 3e opnieuw opgestart en daarna alleen een beetje zitten browsen en textverwerken (word 2007). Terugweg van school ge-hibernate. Nu staat die net een uurtje aan en begint windows al te huilen dat 't ram op is.
In de taskmanager bij Peformance staat ook 3,71GB in gebruik. Als ik bij Resource monitor kijk, staat svhost.exe bovenaan met een Commit van 104MB en working set vam 96MB (ben 't verschil tussen die 2 ook vergeten). Nergens dus een programma wat een paar GB staat te gebruiken :S
Bekijk je de processen van alle gebruikers?

Misschien dat je met Process Explorer van Sysinternals meer krijgt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
TaraWij schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:54:
[...]

Vinkje 'processes from all users' staat aangevinkt ja
Al heeft die uit zichzelf net het ram weer vrij gemaakt, ging ineens naar 1.6Gb, zat er niet aan. Nu is die alleen alweer opgelopen naar 2.0GB, zonder iets te doen.

Zal dat Sysinternals is gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Nu iets engs, Win7 begint te mekkeren dat ik maar eens mijn ww moet gaan veranderen omdat deze over 14 verloopt. Echter ik heb helemaal geen wachtwoord 8)7

Niet te hopen dat ik over 14 dagen mijn computer niet meer inkan :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben inmiddels een tegen een paar probleempjes aangelopen in windows 7.

Firewall Zonealarm werkt niet , kan de GIU niet inilatnitizeren
AVG 8.0 bij elke boot updaten en vervolgens zegt AVG dat ik moet rebooten na 4x rebooten had ik zoiets van bekiek ut moar.

iemand een idee? ik heb alles onder admin rechten geinstalleerd en zo proberen uit te voeren zonder resultaat, terwijl dit onder Vista prima werkte met beide proggie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:05:
ik ben inmiddels een tegen een paar probleempjes aangelopen in windows 7.

Firewall Zonealarm werkt niet , kan de GIU niet inilatnitizeren
AVG 8.0 bij elke boot updaten en vervolgens zegt AVG dat ik moet rebooten na 4x rebooten had ik zoiets van bekiek ut moar.

iemand een idee? ik heb alles onder admin rechten geinstalleerd en zo proberen uit te voeren zonder resultaat, terwijl dit onder Vista prima werkte met beide proggie's
Virus scanners en dergelijke werken op elk system anders dus ook windows 7 ondanks dat het op vista is gebaseerd. Als het werkt is het mooi mee genomen als het niet werkt dan moet je toch echt wachten tot er beta's van vrij komen voor WIndows 7. Ik kreeg AVG ook niet echt aan de praat hier op mijn system dus het er maar af gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een tevreden windows 7 gebruiker. Draait lekker, op wat kleine bugjes na. Gaat een goed os worden, de mensen moeten even niet vergeten dat dit een beta is die pas volgend jaar uitkomt.

Vraagje m.b.t. uit standby komen en wireless verbindingen. Regelmatig heb ik het probleem dat als ik standby ben geweest, en ik hier uit kom mijn wireless verbinding niet meer werkt. De netwerkinterface is dan ook disabled en kan ik niet meer enablen, en moet ik dus rebooten.

Heeft iemand hier een fix voor?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 16:13
@edje5555: Dat probleem had ik met alcohol 120%, heb jij misschien de 32 bits versie van AVG ? of zit daar verder geen verschil in ? Bij mij was dat het probleem namelijk ( na wat forums te hebben gelezen, omdat alcohol 120% geen 64 bit versie heeft ) misschien een idee om te zoeken naar een 64 bit versie ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:57:
Nu iets engs, Win7 begint te mekkeren dat ik maar eens mijn ww moet gaan veranderen omdat deze over 14 verloopt. Echter ik heb helemaal geen wachtwoord 8)7

Niet te hopen dat ik over 14 dagen mijn computer niet meer inkan :(
Start-run-control userpasswords2 <enter>
Advanced->Advanced->Users->dubbel klikken op je inlognaam->password never expires (aanvinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TaraWij schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:54:
[...]

OF je gebruikt ff Resource Monitor in Windows 7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:14:
Hier een tevreden windows 7 gebruiker. Draait lekker, op wat kleine bugjes na. Gaat een goed os worden, de mensen moeten even niet vergeten dat dit een beta is die pas volgend jaar uitkomt.

Vraagje m.b.t. uit standby komen en wireless verbindingen. Regelmatig heb ik het probleem dat als ik standby ben geweest, en ik hier uit kom mijn wireless verbinding niet meer werkt. De netwerkinterface is dan ook disabled en kan ik niet meer enablen, en moet ik dus rebooten.

Heeft iemand hier een fix voor?
Volgens mij is hier niet echt een fix voor, tenminste nog niet.
Wireless networking

In certain wireless adapter and platform combinations, the wireless adapter may become disabled and no wireless network will be visible in the following scenarios:
When the computer resumes from the hibernate or sleep states
Bron
http://download.microsoft...eta%20Release%20Notes.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 16:13
Ik heb ook heel vaak dat na een geruime tijd de computer aan te hebben gehad, dat ik dan ineens geen mappen meer kan openen :S ?
Als ik dan bijvoorbeeld naar verkenner ga, dan geeft hij alleen het venster weer met daarin alleen maar wit.
Nog meer mensen die hier last van hebben ?
Ook gebeurd dit vaak als hij uit slaapstand komt !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

wontcachme

You catch me? No you wont

SanderPS3 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:05:
Ik heb ook heel vaak dat na een geruime tijd de computer aan te hebben gehad, dat ik dan ineens geen mappen meer kan openen :S ?
Als ik dan bijvoorbeeld naar verkenner ga, dan geeft hij alleen het venster weer met daarin alleen maar wit.
Nog meer mensen die hier last van hebben ?
Ook gebeurd dit vaak als hij uit slaapstand komt !
Ik heb dat alleen maar wanneer uit slaapstand. Anders niet

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:52:
[...]

Start-run-control userpasswords2 <enter>
Advanced->Advanced->Users->dubbel klikken op je inlognaam->password never expires (aanvinken)
Dank je hij staat nu op never experis, maar de logica ontgaat me een beetje. Geen wachtwoord en dan toch moeten veranderen, wellicht een beta foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 16:02

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

wontcachme schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:08:
[...]

Ik heb dat alleen maar wanneer uit slaapstand. Anders niet
Hier exact hetzelfde probleem, heb er al een feedback berichtje aan gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt nog maar een paar uur om de Windows 7 Beta te downloaden!
Source : Microsoft.com

Time is running out! We'll be closing the Customer Preview Program for new registrations soon. So if you want to try the Windows 7 Beta, be sure to register and download within the next few days. (Now would be a good time, actually.)
Je kunt de download van Windows 7 Beta nog starten tot en met 10 februari, maar je moet de download afronden voor 12 februari. Het is overigens hierna nog wel mogelijk om een product key te krijgen :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 09-02-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals veel anderen hier heb ik hem over een bestaande Vista Ultimate 64 bit installatie gezet en het gaat als een trein moet ik zeggen. Bevalt zo met het eerste gebruik beter dan Vista. Even aankijken nog een paar dagen natuurlijk maar het ziet er in ieder geval zeer goed uit. Nieuwe Media Player werkt ook lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update: Complete restyle van de TS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Mijn ms wireless optical mouse 2.0 denkt ca. 2 seconde na voordat hij door heeft dat ik aan het wieltje draai. Het scrollen gaat ook niet echt soepel. Lijkt wel allemaal slowmotion.
Iemand enig idee?

[ Voor 86% gewijzigd door PaoloK op 11-02-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:52:
Zoals veel anderen hier heb ik hem over een bestaande Vista Ultimate 64 bit installatie gezet en het gaat als een trein moet ik zeggen. Bevalt zo met het eerste gebruik beter dan Vista. Even aankijken nog een paar dagen natuurlijk maar het ziet er in ieder geval zeer goed uit. Nieuwe Media Player werkt ook lekker.
Het is zelfs tot nu toe de enige mediaplayer waarmee ik 720p h264 content via WiFi kan afspelen zonder stotteren. Met Zoomplayer/BSPlayer/Gomp/VLC lukt dit vreemd genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 06:47:
[...]

Het is zelfs tot nu toe de enige mediaplayer waarmee ik 720p h264 content via WiFi kan afspelen zonder stotteren. Met Zoomplayer/BSPlayer/Gomp/VLC lukt dit vreemd genoeg niet.
Ik gebruik altijd media player classic. Klein, compact, snel en werkt goed samen met alle codecs die je kan installeren en configureren via media player classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:41:
[...]

Ik gebruik altijd media player classic. Klein, compact, snel en werkt goed samen met alle codecs die je kan installeren en configureren via media player classic.
Volgens mij had media player classic last van hetzelfde euvel, maar dit weet ik niet meer 100% zeker. WMP voldoet voor mijn gebruik overigens prima (eigenlijk alleen previewen van series/films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Gisteravond ook maar Windows 7 geïnstalleerd (x64).
In Vista, als ik Call of Duty 5 wilde installeren, was ie 3 uur bezig, en kon ik na een nieuwe patch niet meer fatsoenlijk spelen, vaak crashes bij het laden van een server enz, en had je geluidsissues.
In Windows 7, een installatie van Call of Duty 5 in 10 minuten, nieuwe beruchte update erop, draait PERFECT!
Heb nog geen enkel probleem ondervonden.
Via Windows Update nieuwste drivers van ATi en Realtek gedownload (Videokaart en netwerkkaart).
In Vista pakte het me netwerk kaart ook gelijk, waar Vista het niet zelf pakt.

Dus ik ben zover wel tevreden over Windows 7, ook ging deze gelijk naar 1920x1200 toe als resolutie, in de plaats van een lage resolutie te kiezen en het maar aan mijzelf over te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Grootste probleem wat ik tot nu toe ben tegengekomen is het af en toe hangen/crashen van IE8 for no obvious reason. Mooi is dan wel dat ie na herstart alle tabs weer automatisch herlaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Windows Media Player 12 media sharing doet het gewoon simpelweg niet, wat ik ook probeer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 21:44

EraZor

Don't mention the war

WC-Juf schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:51:
[...]

Juh terug naar beta1 7000 voor mij kreeg zware irri aero bugs nadat windowsupdate een driver voor mijn gfx deed updaten terwijl dezelfde driver perfect werkte in 7000.
Met die aero bugs valt niet mee te werken het lijkt alsof aero steeds vast loopt en dan herstart dit vastlopen gebeurd bv als je in ie de favs opent of een window naar rechts of links sleept.
Ik schijn niet de enigste te zijn als ik de engelstalige fora's zo zie daar waren aero bugs na driver updates met nvidia kaarten ik heb een onboard gfx van intel 960 chipset in me lappie.
Zelf terug gaan naar de 7.xx Vista driver loste het probleem niet op, na reboot dito en error meldingen over de tv wizard wat normaal nooit gebeurden.
Ik denk dat beta1 7000 van meer kwaliteit is omdat ie ook voor het grote publiek bestemd was en deze "intern" is , idx is normaal stabieler en meer gestest dan een main build 7022 is een main build (7022.winmain.090115-1850) dat was bij XP in beta alzo :)
Snelheid is te verwaarlozen tov build 7000.
En zoals ik al zei control panel is anders nu meer in onderverdeelt in sub catogrieen en geen directe optie voor een volledig a la classic overzicht , maar als je dan naar een cp onderdeel gaat bv action center kan je boven in de balk terug naar control panel <All control Panel Items> action center voor een volledig overzicht beetje omweg voor alles te zien :'(

En power options is triest 100 wegen naar 3x hetzelfde zoals wanneer beeldscherm uitgaat dit kan toch beter en daarbij onthoud ie ook niet de brightness instellingen voor de accu 8)7
Hmm draai hier 7022 naar volle tevredenheid. Nog geen bugs tegengekomen (in de paar dagen dat ik 'm draai). Control panel kan je wel 'klassiek' zetten he? (Rechtsbovenin zit een keuzemenu'tje) ("view by" en dan voor "large icons" of "small icons" kiezen))

Ook mooi: windows features zijn aan of uit te zetten (zie hier

[ Voor 4% gewijzigd door EraZor op 10-02-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
EraZor schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:39:
[...]
Ook mooi: windows features zijn aan of uit te zetten (zie hier
Dat kan ook in de 7000 Build en kon ook al in Vista. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
ndsc schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:47:
[...]

Dat kan ook in de 7000 Build en kon ook al in Vista. :9
Dat was er zelfs in Windows 98 :X ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
maar niet voor windows search, media center, dvd maker & media player etc...
dat is nieuw sinds build 7022

[ Voor 8% gewijzigd door edgarf28 op 10-02-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
edgarf28 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:03:
Ah, dat had ik niet gezien. Maar dat zal van build naar build veranderen natuurlijk. De optie om Features aan en uit te zetten was er al.
jvsjmedia.nl schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:02:
[...]

Dat was er zelfs in Windows 98 :X ...
Tja, denk dat vergelijkingen met Vista beter opgaan dan met Windows 98. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Betekent features aan-/uitzetten dat alleen de snelkoppeling wordt verwijderd?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55

BM

Moderator Spielerij
jelmervos schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:36:
Betekent features aan-/uitzetten dat alleen de snelkoppeling wordt verwijderd?
Gezien de tijd dat Vista bezig is als je daar wat veranderd vermoed ik dat er iig meer weggehaald word dan alleen wat snelkoppelingen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een hele vage fout in Windos 7 x64

"Microsoft.VC80.CRT, version = "8.0.50727.163", type = "win32", publicKeytoken = "1fc8b3b9a1e18e3b". processorAchitecure = "x86".
Kan geen 3d mark vantage installere, geen live messenger en office 2007 niet, allemaal dezelfde error.

Via google schijnt het probleem ook voor te komen in Vista, vind geen oplossing dus vanavond maar even een nieuwe install doen. Werkt verder perfect

Even een vraagje:
Wat voor voordeel of nadeel heeft het om voor 32- of 64 bit te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
deadlock2k schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:43:
Windows Media Player 12 media sharing doet het gewoon simpelweg niet, wat ik ook probeer :(
Wat doet het precies niet, het sharen zelf of het zien van deze gesharede media op andere PC's/XBOX/etc ? en wat heb je geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:52:
Heb een hele vage fout in Windos 7 x64

"Microsoft.VC80.CRT, version = "8.0.50727.163", type = "win32", publicKeytoken = "1fc8b3b9a1e18e3b". processorAchitecure = "x86".
Kan geen 3d mark vantage installere, geen live messenger en office 2007 niet, allemaal dezelfde error.

Via google schijnt het probleem ook voor te komen in Vista, vind geen oplossing dus vanavond maar even een nieuwe install doen. Werkt verder perfect

Even een vraagje:
Wat voor voordeel of nadeel heeft het om voor 32- of 64 bit te kiezen?
nieuws: Microsoft introduceert 64-bit edities van Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 29-09 21:44

EraZor

Don't mention the war

edgarf28 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:03:
Hahah dat bedoelde ik idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03-2021
Zojuist Windows 7 op m'n Samsung NC10 gezet en het draait als een zonnetje (zeker in vergelijking met Vista). Op de Netwerkkaart na werkt alles "out of the box" (nieuwe driver van Marvell werkt wel) en de snelheid is boven mijn verwachting.

Enigste waar ik nu tegenaan loop is dat het renamen van folders in het startmenu soms nog de foutmelding geven dat renamen niet mogelijk is ivm gebruik van de betreffende sofware (wat niet het geval is, en al was het wel zo, dit moet altijd kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
sverzijl schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:55:
[...]

Wat doet het precies niet, het sharen zelf of het zien van deze gesharede media op andere PC's/XBOX/etc ? en wat heb je geprobeerd ?
Het zien van de gesharede files. Medialibrary enzo al diverse keren opnieuw opgebouwd, firewall uitgeschakeld, geprobeerd naar andere apparaten te sharen. Volgens Google ben ik niet de enige en lijkt het in de x64 versie wel goed te gaan. Ik download nu 7022 om te kijken of dat beter gaat. Ik moet nu Orb gebruiken om met mijn Xdoos series te kunnen kijken en daar word ik niet bepaald blij van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 14:34
Had win 7 geinstalleerd maar na een update van mijn ati radeon 9600 driver en een reboot kreeg na het opnieuw opstarten een scherm met alleen maar kleine blokjes door elkaar heen, ook na een 2e reboot. iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Heb een amd athlon 3200 64bit met 1gb ram btw.

Wilde win xp pro weer terugzetten maar krijg dat nu niet goed meer voor elkaar, bureablad reageerd niet meer.

Zou een dualboot iets zijn op c: win xp pro en op d: windows 7? Zo ja hoe kan ik dat dan het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
denniskrol schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:22:

...
Net nog even verder 'onderzocht', maar het lijkt erop dat Windows z'n cache niet meer naar de hd terug kan schrijven, en daardoor het ram volloopt

Afbeeldingslocatie: http://dump.den2is.nl/plaatjes/win7_memory_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dump.den2is.nl/plaatjes/win7_memory_2.jpg
Oranje is dus: 'Memory whose contents must be written to disk before it can be used for another purpose'

Opnieuw opstarten of afsluiten doet die dan ook 5 minuten over, omdat die volgens mij gewoon veel moeite heeft om alles weer naar de hd te schrijven. Checkdisk /F gedaan en die vond niks. Maar zo is er dus niet meer mee te werken. Hij heeft 't sinds het begin goed gedaan, maar sinds een week doet die dit :(

[ Voor 3% gewijzigd door Dannisi op 10-02-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm..
Ik weet niet of dit Windows 7 gerelateerd is, of dat het aan Windows Live Mail ligt, maar als er een nieuw mailtje is, dan komt er een envelopje voor het icoon op de taakbalk (wat heel handig is), maar als ik het mailtje lees blijft het envelopje staan. Het icoon op de taakbalk wordt dus niet geüpdate.

Ik vermoed dat het aan Windows Live Mail ligt, though, want ernaast heb ik Windows Live Messenger, en daar verandert het icoon wel (als ik tussen busy en available switch, bijv.).

Heeft iemand anders ook problemen met het verkeerd weergeven van een dynamisch icoon (of hoe het ook heet :P ) op de taakbalk?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij loopt windows cardspace steeds vast, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het mogelijk om tijdens de screensaver "Bubbles" gewoon de desktop te laten refreshen? Want zodra die screensaver komt krijg ik al die leuke belletjes, maar de rest van de desktop valt stil. Ik zie bijvoorbeeld niet dat mensen op msn wat zeggen, want dat word allemaal niet gerefreshed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:59

DizzyWeb

Ondertiteld

Enige wat mij tot nu toe is opgevallen is dat Windows 7 het verdomt om mijn credentials te onthouden voor netwerk shares. Heb een 4tal shares van mijn PC ingesteld staan op m'n laptop (waar nu Windows 7 op staat dus) en "Remember my credentials" aanvinken werkt niet. Heb ook credentials opgegeven in de Credential Manager, maar mag niet baten.

Edit:
Okay, uitgevonden waarom.... ding had mijn credentials opgeslagen als "THOR\Arjen" voor de resource THOR. Maar dat moest dus gewoon "Arjen" zijn, zonder the naam van mijn PC ervoor werkt het prima. Raar ding.

[ Voor 24% gewijzigd door DizzyWeb op 10-02-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
deadlock2k schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:19:
[...]

Het zien van de gesharede files. Medialibrary enzo al diverse keren opnieuw opgebouwd, firewall uitgeschakeld, geprobeerd naar andere apparaten te sharen. Volgens Google ben ik niet de enige en lijkt het in de x64 versie wel goed te gaan. Ik download nu 7022 om te kijken of dat beter gaat. Ik moet nu Orb gebruiken om met mijn Xdoos series te kunnen kijken en daar word ik niet bepaald blij van ;)
Ik heb de x86 versie nooit geprobeerd, maar in de x64 versie werkt WMP media sharing in ieder geval wel goed (tenzij je een Speedtouch 780 gebruikt, die router vertikt het gewoon goed om te gaan met UPnP). ipv Orb zou je ook TVersity kunnen gebruiken. Beviel me zelf altijd erg goed (gebruik inmiddels de UPnP media server in m'n NAS, dus TVersity/WMP niet meer nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:16
Ben ondertussen al een paar weken erg tevreden over 7.
Ik zit echter nog wel met 1 probleem, zodra ik iets download (zowel via Torrent, als normale downloads) dan is heel internet supertraag. Nu zou dit begrijpelijk zijn als de volledige downloadsnelheid word gebruikt, maar dit is niet zo.
Ookal download ik met 'maar' 10KB per sec, dan duurt het soms 10á20sec om een simpele pagina te laden, zoals google, tweakers etc.
Ik kan soms ook gewoon m'n volledige downloadsnelheid bereiken +/- 300KB per seconde.
Heb het even getest met verschillende browsers (FF, IE, Safari) maar bij allemaal gebeurd dit.
Ik heb al een spyware/virusscan gedaan, en die vinden niks.
Heb al verschillende instellingen bij van m'n netwerkadapter verandert, maar dit helpt niks.

Iemand enig idee?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 23:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Is de CPU op zulke momenten 100%? Dan is het vaak wel goed te verklaren waardoor het komt.

[ Voor 66% gewijzigd door CoolGamer op 10-02-2009 22:55 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
DizzyWeb schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:48:
Enige wat mij tot nu toe is opgevallen is dat Windows 7 het verdomt om mijn credentials te onthouden voor netwerk shares. Heb een 4tal shares van mijn PC ingesteld staan op m'n laptop (waar nu Windows 7 op staat dus) en "Remember my credentials" aanvinken werkt niet. Heb ook credentials opgegeven in de Credential Manager, maar mag niet baten.

Edit:
Okay, uitgevonden waarom.... ding had mijn credentials opgeslagen als "THOR\Arjen" voor de resource THOR. Maar dat moest dus gewoon "Arjen" zijn, zonder the naam van mijn PC ervoor werkt het prima. Raar ding.
Dat probleem heb ik ook ineens, eerst werkte 't goed, maar ineens vraagt die na elke restart om een password. Terwijl user en password op alle twee de machines 't zelfde is, dus win7 zou er sowieso in moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
TheCoolGamer schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:54:
[...]

Is de CPU op zulke momenten 100%? Dan is het vaak wel goed te verklaren waardoor het komt.
Heb het net even gecontroleerd, alleen in het begin en eind van de download is de CPU 100% bezig, maar dit is enkel voor maximaal 5sec, ligt er een beetje aan hoe groot de download is.
Daarna zakt de CPU weer terug naar de 0-10%.

En ik kreeg net ook te horen, dat als ik iets download, een andere pc in het netwerk dan ook een trage internet verbinding heeft.

Zou ik dan toch ergens anders moeten zoeken? Dit is echter wel sinds ik W7 gebruik.

[ Voor 19% gewijzigd door Remy!!!! op 10-02-2009 23:09 . Reden: Info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
sverzijl schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:58:
[...]

Ik heb de x86 versie nooit geprobeerd, maar in de x64 versie werkt WMP media sharing in ieder geval wel goed (tenzij je een Speedtouch 780 gebruikt, die router vertikt het gewoon goed om te gaan met UPnP). ipv Orb zou je ook TVersity kunnen gebruiken. Beviel me zelf altijd erg goed (gebruik inmiddels de UPnP media server in m'n NAS, dus TVersity/WMP niet meer nodig)
Ik vind TVersity nog erger, beter qua systeembronnen, maar de flashinterface is imo walgelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:59

DizzyWeb

Ondertiteld

denniskrol schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:57:
[...]

Dat probleem heb ik ook ineens, eerst werkte 't goed, maar ineens vraagt die na elke restart om een password. Terwijl user en password op alle twee de machines 't zelfde is, dus win7 zou er sowieso in moeten kunnen.
Yep, het ging 1 reboot goed, maar nu werkt het al weer niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
deadlock2k schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:15:
[...]

Ik vind TVersity nog erger, beter qua systeembronnen, maar de flashinterface is imo walgelijk :p
eh.. hoe vaak gebruik je die Flashinterface nou :? 1 keer om de zaak te configureren, daarna nooit meer.
Remy!!!! schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:02:
[...]
En ik kreeg net ook te horen, dat als ik iets download, een andere pc in het netwerk dan ook een trage internet verbinding heeft.

Zou ik dan toch ergens anders moeten zoeken? Dit is echter wel sinds ik W7 gebruik.
Kijk eens naar het CPU verbruik van je router.

[ Voor 37% gewijzigd door sverzijl op 11-02-2009 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_charles
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
Tsurany schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:09:
Is het mogelijk om tijdens de screensaver "Bubbles" gewoon de desktop te laten refreshen? Want zodra die screensaver komt krijg ik al die leuke belletjes, maar de rest van de desktop valt stil. Ik zie bijvoorbeeld niet dat mensen op msn wat zeggen, want dat word allemaal niet gerefreshed.
Lijkt me niet dat het kan. Die screensaver maakt gewoon een screenshot van de desktop en toont daarop wat bubbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 16-09 08:28
Ik weet niet of het in de 4 topics al een keer is langs gekomen.

Ik had UAC uitgezet en vervolgens waren mijn gadgets weg.

Dit kan je herstellen door de volgende manier:
1. Open Registry Editor (regedit.exe)
2. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Sidebar\Settings
3. Create a new DWORD Value called AllowElevatedProcess
4. Set the value of the new DWORD to 1
5. Close the registry editor. Your gadgets should work now. No reboot or anything necessary.
Bron

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mijn Windows 7 install is toch wel kaduuk te noemen. Opstarten gaat nog, maar het 2e toetsenbord wat ik gebruik herkent hij niet (de oude is kapot), ik kan niet in Configuration scherm/System komen, dan krijg ik een execution error.
En afsluiten gaat nog steeds niet zoals het hoort. Dus die gaan we er maar weer afgooien.

Binnenkort krijg ik echter een nieuwe laptop en dan ga ik het nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Mijn muis denkt ca. 2 seconde na voordat hij door heeft dat ik aan het wieltje draai. Het scrollen gaat ook niet echt soepel. Lijkt wel allemaal slowmotion.Batterijen zijn vervangen, maakt geen verschil. Klikken en bewegen met de muis verloopt normaal.
ms wireless optical mouse 2.0
Iemand enig idee?
Lijkt iets met de draadloosheid te maken. Een Targus bedraad muisje werkt wel naar believen.
(heb bericht eerder geplaatst en kreeg geen reactie. Is quite irritating.Als iemand een ander forum weet?)

[ Voor 25% gewijzigd door PaoloK op 11-02-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
[...]
(heb bericht eerder geplaatst en kreeg geen reactie. Is quite irritating.Als iemand een ander forum weet?)
We (tenminste ik) zijn geen persoonlijke helpdesk...

Andere Windows 7 fora

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 11-02-2009 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
EDIT schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:50:
[...]

We (tenminste ik) zijn geen persoonlijke helpdesk...

Andere Windows 7 fora
OK, begrijp je reactie niet zo goed, maar de link wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
sverzijl schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 06:54:
[...]

eh.. hoe vaak gebruik je die Flashinterface nou :? 1 keer om de zaak te configureren, daarna nooit meer.

[...]

Kijk eens naar het CPU verbruik van je router.
En hoe kan ik dat doen?
Als ik naar m'n router ga, dan vind ik nergens een optie die zoiets weergeeft?
Ik heb een Linksys WAG354G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg als ik een sidebar gadget wil installeren nadat ik deze heb gedownload een unspecified errror, iemand hier ook last van en misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

BM schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:59:
Iemand enig idee wat het volgende probleem kan veroorzaken:
Zowel binnen Firefox als Internet Explorer werken downloads prima, alleen worden ze niet opgeslagen. De map waar ze moeten komen staan blijft leeg, en FF kan ook niet naar die map springen vanuit het download scherm. Ook IE schijft de files niet weg, en RUN ipv Save As werkt evenmin.
Hij download dus wel het hele bestand, maar vervolgens gaan die bitjes in rook op. File transfers met Live Messenger gaan wel gewoon prima, en mag ook in alle mappen gewoon schrijven.

Gister dit probleem voor het eerst gezien, reboot hielp niet. Kan zo geen reden bedenken waarom het niet zou mogen eigenlijk :? Vanavond nog eens kijken, als het dan nog zo is MS maar eens ff tippen.

Tevens start virusscanner niet meer op. Als ik die probeer te starten krijg ik een melding dat ie niet goed werkt met de huidige versie van Windows. Ding heeft in het begin ook gewoon prima gewerkt (AVG8). Zouden deze 2 problemen nog enigszins gerelateerd kunnen zijn? :?

Buiten deze 2 punten nog steeds dik tevreden. Als ze nog gaan zorgen dat ik ook op een of andere manier shares kan toevoegen aan de libraries ben ik helemaal tevreden (data staat op NAS).
Taskbar begin ik nu ook redelijk aan te wennen, al mag wat mij betreft de tijd tussen mouseover, en het tevoorschijn komen van aero-peek vensters wat sneller, heb nu te vaak dat ik ga klikken, ipv wachten tot ie zelf met dat schermpje komt :)
Een wilde gok:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb762494.aspx

Note In Windows Vista, these values have been replaced by KNOWNFOLDERID values. See that topic for a list of the new constants and their corresponding CSIDL values. For convenience, corresponding KNOWNFOLDERID values are also noted here for each CSIDL value.

The CSIDL system is supported under Windows Vista for compatibility reasons. However, new development should use KNOWNFOLDERID values rather than CSIDL values.

In Vista werkt de oude manier nog wel, maar misschien in Windows 7 niet? Ik heb geen Windows 7 om het mee te testen. Kan zijn dat die programma's er nog geen rekening mee houden (dat er een MS programma tussenzit zegt niets)

Probeer eens je download op te slaan in een non-special folder. Dus geen my documents of iets dergelijks.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Laatst online: 26-04 13:02
Misschien wel een bekend probleem, maar kan er tot nu toe er geen oplossing voor vinden:
Als ik de data kopieer(of iets afspeel) van mijn NAS(Ch3snas) dan krijg ik altijd een BSOD met een tdx.sys fout:

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_cDxmAy1gdzM/SZLR5QkctCI/AAAAAAAAA1A/4bi4fpEkpck/bsod_tdx-1.jpg
Iemand enige ervaringen/oplossingen?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
K.P.A.X. schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:30:
Iemand enige ervaringen/oplossingen?
ja, je antivirus de-installeren. Bekend probleem met zo'n beetje alle Antivirus op W7 tot nu toe.

[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 11-02-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55

BM

Moderator Spielerij
ZaZ schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:52:
[...]

Een wilde gok:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb762494.aspx

Note In Windows Vista, these values have been replaced by KNOWNFOLDERID values. See that topic for a list of the new constants and their corresponding CSIDL values. For convenience, corresponding KNOWNFOLDERID values are also noted here for each CSIDL value.

The CSIDL system is supported under Windows Vista for compatibility reasons. However, new development should use KNOWNFOLDERID values rather than CSIDL values.

In Vista werkt de oude manier nog wel, maar misschien in Windows 7 niet? Ik heb geen Windows 7 om het mee te testen. Kan zijn dat die programma's er nog geen rekening mee houden (dat er een MS programma tussenzit zegt niets)

Probeer eens je download op te slaan in een non-special folder. Dus geen my documents of iets dergelijks.
Dat heb ik ook nog geprobeerd, en helaas werkt dat niet :)
Binnenkort eens proberen of de repair functie van Windows wat doet, en anders zal het een reinstall worden denk ik. (Kan ik misschien gelijk nieuwe build uitproberen)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Laatst online: 26-04 13:02
sverzijl schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:34:
[...]

ja, je antivirus de-installeren. Bekend probleem met zo'n beetje alle Antivirus op W7 tot nu toe.
Idd. zonder antivirus geen BSOD, tot nu toe. Dacht dat nod32 daar niet onder viel, wel dus...

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:27
Ik werk nu trouwens de beta van kaspersky 8.0 voor windows 7.

Voor zover ik weet draait deze virusscanner goed. Dat wil zeggen geen BSOD en de scans verlopen vlot. Wel heb ik anti-hacker uitgezet omdat deze voor teveel meldingen zorgde.

bron: http://www.kaspersky.com/windows7

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
Even hier mijn post zetten, die ik op sevenforums.com had gezet :)

=> If you wanna get to know Windows 7:
http://gizmodo.com/tag/windows-7/

=> Interesting changes in this specific build (from b7000 > b7022):

By 'win7':

- Patch fixing the MP3 corruption bug is already installed.
- Clock gadget received a larger size.
- Gadgets menu changed slightly.
- Some themes - like the UK one - have slightly been changed.
- Searching through start menu seems a bit faster now.
- Internet Explorer 8 Release Candidate 1 is present.
- Gadgets are still working after turning UAC off.
- You have the chosen of displaying or hiding icons and gadgets at the desktop.

By 'TripOG':

- WMP change: " It has stream now instead of the sharing options" (> don't understand)

By 'limneos':

- Generally a bit faster.
- "Show all control panel items"has been deleted in CP. Instead you can only choose from: 'View by > Category, Small Icons, Large Icons.'
- When turning off UAC, there isn't a balloon popup anymore: instead it's a notification in the action center.
- Coloring of many windows have slightly been changed.
- Few changes to Action Center: few visual updates, activity to taskbar icon.
- New icon in 'All Programs': Desktop Gadget Gallery.
- Few visual improvements to the Homegroup and Network windows.
- You're able to add a 'Downloads' link to the start menu.
- Same with a 'Homegroup' link.

>> Others:

- Only the 32 bits version has been leaked.
- This is NOT the latest build Microsoft internals are testing.
- The navigation pane to the left has changed from blue to grayish white.

By JCXP.net:

- Installation seems much faster.
- It no longer asks you to join a HomeGroup during the setup, instead it's being created automatically.
- After the second reboot during install, when the bootloader came up there were three options: -Windows 7 (this would finish the install), Windows 7 Rollback (Not sure what this does. Possibly rolls back all changes the installer made? This did not show while installing Beta 1), and Windows 7 x86 (my previous installation of Windows 7).
- HomeGroup gets a new icon.
- General higher stability.
- New animation for the Explorer side pane.
- Ability to change width between address bar and search bar in explorer.

By Neowin.net:

- Aurora and Energy screensavers have been removed.
- New Welcome Center background.
- Now Playing is smaller: just artwork with the song name, artist, and album name cycling at the top.
- Now Playing now renders fonts crystal sharp.
- Windows Photo Viewer now looks like a Win7 application.
- New explorer to sidepanel explorer animation.
- New transition effects while changing wallpaper manually.
- 'Library' button moved to the top right of the Now Playing window.
- Added ability to remove more Windows Features (e.g. WMP, Windows Media Center, Windows DVD Maker)
- Jump Lists have received new icons.

( http://www.sevenforums.co...7022-has-been-leaked.html )

Hopelijk kan dit van nut zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 11-02-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Heb ondertussen m'n 'trage' internet probleem opgelost, door de router een aantal keer te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 28-09 00:37
Molybdenum schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:20:
Ik weet niet of het in de 4 topics al een keer is langs gekomen.

Ik had UAC uitgezet en vervolgens waren mijn gadgets weg.

Dit kan je herstellen door de volgende manier:

[...]

Bron

:)
Thx a bunch. :7 Ik heb nu UAC uit (ipv daarvan de HIPS van Comodo Internet Security). Ik moest enkel de sidebar even met de hand starten; even sidebar in het search veld ingetyped en gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 09:28
K.P.A.X. schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:48:
[...]

Idd. zonder antivirus geen BSOD, tot nu toe. Dacht dat nod32 daar niet onder viel, wel dus...
ha goed dat ik dit even las, ik wilde net win7 opnieuw installeren door die bsod's Inderdaad altijd bij het steamen vanaf mijn NAS, en ook Nod32. Nod32 weg = probleem opgelost :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.