[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.492 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso is het niet slim om je gewone PC hiervoor te gebruiken. Het is een beta, er is van alles mogelijk. Het is beter om daar een andere fysieke (test)PC voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:47:
Sowieso is het niet slim om je gewone PC hiervoor te gebruiken. Het is een beta, er is van alles mogelijk. Het is beter om daar een andere fysieke (test)PC voor te gebruiken.
ben ik de enige die 'dit' leest

'ik was al 45 minuten download bezig van windows 7'
hij was dus op "een" pc windows 7 'iso' aan het downloade toen zijn pc een BSOD kreeg.. hoe kan dit relevant zijn met betrekking tot windows 7 ansich?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:51:
[...]

hij was dus op "een" pc windows 7 'iso' aan het downloade toen zijn pc een BSOD kreeg.. hoe kan dit relevant zijn met betrekking tot windows 7 ansich?
Ik weet het ook niet, daarom vraag ik het ook. Aangezien er op dat moment mijn systeem op geen enkele manier belast werd en ik nog nooit een BSOD kreeg op mijn huidige PC, vroeg ik me dus af of het überhaupt wel iets met mekaar te maken kan hebben.

Maar een simpele ja of nee had ook wel gekund hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Even een vraagje: kan het zijn dat windows 7 ook andere files (buiten mp3's) kan corrupten?
Ik had eerst problemen met windows 7 maar na installatie van intel storage matrix (ich9r in ahci modus) liep alles als een zonnetje...

Ik heb windows 7 ondertussen een weekje geinstalleerd op de partitie waar ik m'n films (avi/mkv) opsla en nu blijken enkele files ik vorige dagen gedownload had spontaan corrupt (not readable/accesible) en éen folder is zelfs verdwenen. Op een andere partitie staat xp en die vind de files ook niet meer terug, kan windows 7 de bestandsstructuur van m'n partities hebben aangetast (conflicterend met xp)?

Enerzijds heb ik twijfels of het wel softwarematig is... De schijf is ongeveer een half jaar oud en geraakte sinds het begin wel niet door de (quick) smart test van WD diagnostic tools (uit voorzorg uitgevoerd wegens sporadisch tikken HD, wat vermoedelijk duidt op een slechte schrijfkop maar ik nam het risico aangezien er niet echt kritieke info opstaat). HD tune toont eveneens 1 damaged blokje (wel niet op de getroffen partitie) maar voor de rest merk ik er niet echt veel van...

Zou dit met de installatie van Windows 7 toeval zijn of is er toch meer met mijn hd aan de hand?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Jag schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:30:
[...]
Nee. Er zitten twee usb poorten op mijn laptop en beiden geven hetzelfde resultaat. Ik heb idd eens beter naar de BSOD gekeken (normaal gesproken hou ik op met lezen als ik een hexadecimale code zie staan :P ), en er wordt melding gemaakt van usbhub.sys. Googelen naar "BSOD shutdown usbhub.sys" levert een aantal resultaten op van mensen met hetzelfde probleem onder Vista (en ook onder WinXP). Geen oplossing helaas. Andere USB hub bood ook geen oplossing voor hun.
Er is wel een hotfix voor usb problemen voor Vista uitgebracht, maar ben een beetje huiverig die te installeren voor windows 7 (zitten die fixes mmisschien al in verwerkt).
Je kunt iig even hier kijken voor een (semi-)workaround: http://www.cyberpowersyst...m_posts.asp?TID=2130&PN=1
Het ligt waarschijnlijk dus aan de brakke support van de ingebouwde usb-driver van Windows 7. Je kunt ipv de MS driver proberen de recentste usb-driver van je NIC-fabrikant te installeren (mobo fabrikant voor onboard LAN). Report in ieder geval even het probleem even aan MS, met eventuele oplossing/workaround erbij. Dan weten ze wat ze moeten fixen :+

BM schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:59:
Iemand enig idee wat het volgende probleem kan veroorzaken:
Zowel binnen Firefox als Internet Explorer werken downloads prima, alleen worden ze niet opgeslagen. De map waar ze moeten komen staan blijft leeg, en FF kan ook niet naar die map springen vanuit het download scherm. Ook IE schijft de files niet weg, en RUN ipv Save As werkt evenmin.
Hij download dus wel het hele bestand, maar vervolgens gaan die bitjes in rook op. File transfers met Live Messenger gaan wel gewoon prima, en mag ook in alle mappen gewoon schrijven.
...
Ik heb geloof ik ook iets soortgelijks gehad, alleen dat was bij mij alleen bij Fx en niet bij IE of andere downloads geloof ik. Ik gebruikte toen nog de Fx-install vanaf mijn XP partitie, maar na een install apart voor Windows 7 was dacht ik alles opgelost. Heb nu geen problemen meer, maar weet helaas niet meer zo goed hoe en wat enz. :/

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:51:
[...]

Haha, straal overheen gelezen inderdaad. Toch maar eens wat uurtjes slaap pakken dan maar :O
@1000bit: Eens moet (helaas) de eerste keer zijn voor een BSOD. Icekiller2k6 vond het alleen een beetje vreemd dat je het hier postte, en dat hij blijkbaar de enige was die opmerkte dat het niet ging om het draaien(d krijgen) van Windows 7 :P

The.Force schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:02:
Even een vraagje: kan het zijn dat windows 7 ook andere files (buiten mp3's) kan corrupten?
Ik had eerst problemen met windows 7 maar na installatie van intel storage matrix (ich9r in ahci modus) liep alles als een zonnetje...
[...]
Enerzijds heb ik twijfels of het wel softwarematig is... De schijf is ongeveer een half jaar oud en geraakte sinds het begin wel niet door de (quick) smart test van WD diagnostic tools (uit voorzorg uitgevoerd wegens tikken HD, wat vermoedelijk duidt op een slechte schrijfkop maar ik nam het risico aangezien er niet echt kritieke info opstaat). HD tune toont eveneens 1 damaged blokje (wel niet op de getroffen partitie) maar voor de rest merk ik er niet echt veel van...

Zou dit met de installatie van Windows 7 toeval zijn of is er toch meer met mijn hd aan de hand?
Ik zou het persoonlijk eerder bij je (dodgy ;) ) harde schijf neerleggen dan bij Windows 7. Je hebt het over een damaged block, dit is fafaik gewoon zo te repareren met "chkdsk /f /r".
Wat is de SMART-status van je HD, geeft die nog problemen aan?
Verder zie ik via google geen structurele rare dingen voor jouw harde schijf (WD6400AAKS, uit je profiel gevist).

[ Voor 31% gewijzigd door Snajo op 06-02-2009 01:43 . Reden: Reactie op 1000bit/Icekiller2k6 en The.Force toegevoegd + opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:47:
Ach..ik draai hier Windows 7 al sinds (ongeveer) een maand nu op alle productie (lees: 3) machines :+ Inclusief m'n laptop-v-d-zaak..werkt retestabiel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
@1000bit: Je hebt mijn post overgeslagen op de vorige pagina onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 19:32
Hallo,

Misschien is het al besproken maar ik kon het zo snel niet vinden..
Het is bij mij niet mogelijk om uitzendinggemist te bekijken. WMP is connecting to media
en zegt vervolgens Ready zonder de video af te spelen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, WMP toevoegen aan
de firewall zodat hij hem niet meer blokkeerd, firewall helemaal uitschakelen..
Maar dat mocht niet helpen..

Is dit een bekend probleem? En is er een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je windows XP (PRO) nu ook upgraden naar Windows 7? dus geen verse installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:24:
Kan je windows XP (PRO) nu ook upgraden naar Windows 7? dus geen verse installatie
Nope....dat wordt (nog) niet ondersteund volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:45:
[...]

Ach..ik draai hier Windows 7 al sinds (ongeveer) een maand nu op alle productie (lees: 3) machines :+ Inclusief m'n laptop-v-d-zaak..werkt retestabiel hoor :)
Merk je geen klein irriterende bugs? Ik had bijv. een desktopicoon wat niet onthouden werd, niet erg maar gewoon een teken dat het nog een beta was. Ach ik heb net mijn memory verhoogt van 2 naar 3 gig ( de limiet voor 32bit), dus wil weleens zien of 7 nu echt veel beter is dan xp, omdat het met 3 gig flink kan prefetchen. Zal ik Xp eraf gooien en 7 op C: zetten, dit is mijn enige pc, zal ik het doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:16:
[...]

Merk je geen klein irriterende bugs? Ik had bijv. een desktopicoon wat niet onthouden werd, niet erg maar gewoon een teken dat het nog een beta was. Ach ik heb net mijn memory verhoogt van 2 naar 3 gig ( de limiet voor 32bit), dus wil weleens zien of 7 nu echt veel beter is dan xp, omdat het met 3 gig flink kan prefetchen. Zal ik Xp eraf gooie ne 7 op C: zetten, dit is mijn enige pc, zal ik het doen? :P
Natuurlijk merk ik kleine bugs. De driver van mijn videokaart is niet helemaal 100% lekker. Af en toe veranderen gedeelten van het scherm ff in een vaag eh...mixje van kleuren ;) maar ja...het is beta.. en als ik het scherm ff opnieuw maximaliseer is het weer weg :) verder werkt het supersnel....en tochbehoorlijk stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is eral bekend hoeveel mem Home premium 64 bit gaat ondersteunen? Nu is dat 16 gig inde Vista versie, dat kan over 4 a 6 jaar weleens een limiet gaan zijn als geheugen maar goedkoper en goedkoper wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier draait Win7 op 2 'productie' computers. Nouja, de 2 computers die ik thuis heb :P
Een laptop en Desktop PC, maar ik moet zeggen dat ik /me afkloppen minimaal last heb van bugs. Gelukkig maar.
Hoe dan ook blijft het een beta! :)
Sjah schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:16:
[...]

Merk je geen klein irriterende bugs? Ik had bijv. een desktopicoon wat niet onthouden werd, niet erg maar gewoon een teken dat het nog een beta was. Ach ik heb net mijn memory verhoogt van 2 naar 3 gig ( de limiet voor 32bit), dus wil weleens zien of 7 nu echt veel beter is dan xp, omdat het met 3 gig flink kan prefetchen. Zal ik Xp eraf gooien en 7 op C: zetten, dit is mijn enige pc, zal ik het doen? :P
2 Words: Dual Boot :P

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 06-02-2009 11:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:22:
Hier draait Win7 op 2 'productie' computers. Nouja, de 2 computers die ik thuis heb :P
Een laptop en Desktop PC, maar ik moet zeggen dat ik /me afkloppen minimaal last heb van bugs. Gelukkig maar.
Hoe dan ook blijft het een beta! :)

[...]
2 Words: Dual Boot :P
Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat er bij mij ook nog een Vista install naast staat, maar de laatste keer dat ik die heb gezien is eh....de dag voordat ik Windows 7 Beta installeerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 09:15
technopeuter schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:44:
bij BSOD's tijdens de installatie raad ik je aan de iso weer te downloaden en te branden.
Zojuist W7 opnieuw gedownload & gebrand, zelfde probleem. Ga nu eens 64-bit versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Zit nu toevallig in Vista te werken omdat ik met PerfectDisk mijn schijven weer eens wilde defragmenteren, maar ik merk al wel dat ik de 7-dingetjes al begin te missen. Heb de afgelopen weken ook alleen maar in 7 gewerkt, ik wil niet meer anders. En ach, alle onvolkomenheden uit een beta neem ik voor lief en rapporteer ik en ga daarna weer verder met waar ik mee bezig was. Je kunt, als IT Professional, best 'productie' draaien met systeem, maar ik zou het vooralsnog niet massaal gaan deployen ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yanze schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:39:
Zit nu toevallig in Vista te werken omdat ik met PerfectDisk mijn schijven weer eens wilde defragmenteren, maar ik merk al wel dat ik de 7-dingetjes al begin te missen. Heb de afgelopen weken ook alleen maar in 7 gewerkt, ik wil niet meer anders. En ach, alle onvolkomenheden uit een beta neem ik voor lief en rapporteer ik en ga daarna weer verder met waar ik mee bezig was. Je kunt, als IT Professional, best 'productie' draaien met systeem, maar ik zou het vooralsnog niet massaal gaan deployen ;)
Jawel joh....gewoon ff lekker spelen met MDT 2010 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:30:
[...]

Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat er bij mij ook nog een Vista install naast staat, maar de laatste keer dat ik die heb gezien is eh....de dag voordat ik Windows 7 Beta installeerde :)
Ja precies, ik kan niet zo goed tegen dual-boot, dan moet ik kiezen, ik wil gewoon 1 OS. Dus ja, als RC nou uit was, dan is de keus voor 7 niet meer zo moeilijk, die zal wel erg stabiel zijn, als het een Echte RC is dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus net Windows 7 op mijn HTPC gezet, moet zeggen dat alles vrij vlekkeloos ging, ook de remote en bluetooth keyboard deden het in 1x.

1 ding wat ik niet voor elkaar krijg is het importeren van de video bibliotheek, hij pakt alleen de DVD's maar alle DivX en zie ik niet. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:33:
Ik heb dus net Windows 7 op mijn HTPC gezet, moet zeggen dat alles vrij vlekkeloos ging, ook de remote en bluetooth keyboard deden het in 1x.

1 ding wat ik niet voor elkaar krijg is het importeren van de video bibliotheek, hij pakt alleen de DVD's maar alle DivX en zie ik niet. Wat kan dit zijn?
Misschien mis je de codecs voor DivX ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderPS3 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:38:
[...]

Misschien mis je de codecs voor DivX ?
Die zitten standaard in Windows 7 ;)

@neo2001:
Is het een netwerkshare?

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 06-02-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:30

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:33:

Wat voor remote als ik vragen mag? Ik heb een VFD in mijn kast zitten van IR Trans. Die krijg ik dus niet aan de praat. Heb je een driver geïnstalleerd of herkende win7 hem vanzelf?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleerst ja, de DivX speelt gewoon standaard in de mediaplayer van Windows 7 dus dat kan het niet zijn.
Het betreft idd wel video uit mijn Netwerkshare

Ik heb de Origen H6 en met de bijgeleverde CD met drivers werkte de remote meteen, dit is IRtrans ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Tweade schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:49:
[...]

Zojuist W7 opnieuw gedownload & gebrand, zelfde probleem. Ga nu eens 64-bit versie proberen.
Ook met 64 bit variant geen succes, weer BSOD tijdens installatie na eerste keer herstarten. Geeft nu aan dat het te maken heeft met video driver: Nvlddmkm.sys. 0x0000001E (0xFFFFFFFFC0000094, 0xFFFFF88003888D3F2, 0x0000000000000000, 0xFFFFF8ooo271F740). Kreeg daarbij de melding interrupt exception not handled. Fijn, volgens mij houdt het W7 avontuur hier op. Weet althans niet wat ik nog kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Tweade schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:00:
[...]

Ook met 64 bit variant geen succes, weer BSOD tijdens installatie na eerste keer herstarten. Geeft nu aan dat het te maken heeft met video driver: Nvlddmkm.sys. 0x0000001E (0xFFFFFFFFC0000094, 0xFFFFF88003888D3F2, 0x0000000000000000, 0xFFFFF8ooo271F740). Kreeg daarbij de melding interrupt exception not handled. Fijn, volgens mij houdt het W7 avontuur hier op. Weet althans niet wat ik nog kan proberen.
Dan ligt het dus toch aan de nvidia driver.. apart. je kunt tijdens windows installatie op geen moment een eigen driver daarvoor installeren?
If so, probeer de 185.20 of 181.00 whql drivers eens.

[ Voor 3% gewijzigd door foppe-jan op 06-02-2009 20:53 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
foppe-jan schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:52:
[...]

Dan ligt het dus toch aan de nvidia driver.. apart. je kunt tijdens windows installatie op geen moment een eigen driver daarvoor installeren?
Nee, dat is het vreemde. Op het moment dat je de locatie selecteert voor installatie kun je wel een driver toevoegen voor (uitsluitend) opslagmedia. Kon nergens anders een mogelijkheid vinden drivers toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Kun je niet tijdelijk een cheap VGA kaartje leasen bij iemand, die erin frotten en de andere verwijderen/disabelen, en dan de setup opnieuw proberen?

Wel een heel vreemd probleem hoor, heb dit nog nergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 23:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Kan je wel opstarten in veilige modus? Daar zou je ook de nvidia driver kunnen bijwerken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Windows 7 geinstalleerd. Werkt prima tot nu toe! Gisteren kreeg ik een BSOD tijdens de download van de image maar dat had hier niks mee te maken.

Homegroups was het eerste wat mij opviel als een nieuw onderdeel. Denk dat het vergelijkbaar is met de werkgroeppen waarin je vanalles kan delen. Ook als ik een raampje heen en weer schuif ontstaat er zo een golf effect en als ik de muis los laat, blijft het raampje daar zo zitten, dat is handig.

Verder zie ik dat de Etherniet drivers niet geinstalleerd zijn. Hoe zit het met dat netwerk icoon rechts onder, hoe hoort het eruit te zien? Want ik heb nu namelijk een monitor met een soort drietand erop.

EDIT:

Wat mij ook opviel is dat ik geen video codecs nodig heb om bepaalde video's af te spelen, ze doen het meteen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
TheCoolGamer schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:03:
Kan je wel opstarten in veilige modus? Daar zou je ook de nvidia driver kunnen bijwerken.
Heb ik geprobeerd. Maar in veilige modus kan ie de installatie niet afronden, hij start dan opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:51:
alleerst ja, de DivX speelt gewoon standaard in de mediaplayer van Windows 7 dus dat kan het niet zijn.
Het betreft idd wel video uit mijn Netwerkshare

Ik heb de Origen H6 en met de bijgeleverde CD met drivers werkte de remote meteen, dit is IRtrans ofzo
Misschien een overbodige vraag, maar heb je de mappen toegevoegd bij 'manage video library' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een 'domme vraag' maar ik stel hem toch maar.

Ik wil Windows 7 installeren op een aparte partitie. Mijn pc heeft er 3.

Maar moet de partitie waar Windows 7 op moet komen leeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:22:

Nee, hoeft niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt eraan hoe na aan het hart de desbetreffende data je is lijkt me?
Lijkt me nou niet zo lastig te verzinnen dat als je geen risico wil lopen dat je dan die partitie leeghaalt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:22:

Als je een beetje gevorderde gebruiker bent kun je Windows ook in een file (VHD) installeren :+ en dus op een partitie waar dus al van alles op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:46:
Ligt eraan hoe na aan het hart de desbetreffende data je is lijkt me?
Lijkt me nou niet zo lastig te verzinnen dat als je geen risico wil lopen dat je dan die partitie leeghaalt.
Oke, bedankt voor je antwoord. En krijg ik de installatie in het vervolg een soort van keuzemenu over welke Windows (XP of 7) ik wil opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:55:
[...]

Als je een beetje gevorderde gebruiker bent kun je Windows ook in een file (VHD) installeren :+ en dus op een partitie waar dus al van alles op staat :)
Ben al even een google-en geweest op VHD, maar kom hier niet helemaal uit. Heb je iets van een korte handleiding/uitleg voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:55:
[...]

Oke, bedankt voor je antwoord. En krijg ik de installatie in het vervolg een soort van keuzemenu over welke Windows (XP of 7) ik wil opstarten?
Ja, maar dit zijn allemaal erg makkelijke Google opzoekvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met alle respect, maar daar is dit topic nou juist niet voor bedoeld.

Windows 7 is wat het dualbooten betreft niet anders dan Vista, dus ik stel voor dat je eerst de voor de hand liggende zaken doet zoals de Search gebruiken of Google.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:30:
[...]

Misschien een overbodige vraag, maar heb je de mappen toegevoegd bij 'manage video library' ?
Ja uiteraard, had ik ook aangegeven iets verder naar boven, hij toond in eerste instantie alleen de DVD's en niet de DivX'en ik zag dat na enige tijd alle films er wel instonden maar naar een reboot weer niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:11:
[...]

Ben al even een google-en geweest op VHD, maar kom hier niet helemaal uit. Heb je iets van een korte handleiding/uitleg voor mij?
Lees deze van voor tot achter door en daarna moet het je lukken ;)

http://social.technet.mic...70-4348-a952-79c50317ecc9

Installeren in een .vhd is wel superhandig, als het je niet bevalt gooi je 1 file en 1 boot entry weg en heel je systeem is weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe geen negatieve eigenschappen kunnen ontdekken. Zometeen eens kijken hoe een netwerk printer toevoegen gaat daar.

Ik neem aan dat Windows 7 niet meer van uiterlijk gaat veranderen, het huidige uiterlijk is voor een groot deel definitief zeker? Weet iemand daar meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
foppe-jan schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:52:
[...]

Heb je het geheugen al eens getest met memtest86+ v2.11? Die moet errorvrij zijn na 1 pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Crest schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:15:
[...]

Heb je het geheugen al eens getest met memtest86+ v2.11? Die moet errorvrij zijn na 1 pass.
Die moet error vrij zijn, na een hele dag ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:11:
[...]

Ik heb (nog) geen handleiding in het Nederlands, maar ik heb gebruik gemaakt van de Engelstalige handleiding van Eric Denekamp :
Deel 1
Deel 2

Hiermee moet het lukken, al moet ik wel zeggen dat het niet een exacte step-by-step guide is.
Yanze schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:54:
[...]

Lees deze van voor tot achter door en daarna moet het je lukken ;)

http://social.technet.mic...70-4348-a952-79c50317ecc9

Installeren in een .vhd is wel superhandig, als het je niet bevalt gooi je 1 file en 1 boot entry weg en heel je systeem is weer schoon.
Hmm....dit is wel een heel verhaal :+

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 07-02-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
Petervanakelyen schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:03:
[...]

Die moet error vrij zijn, na een hele dag ;)
Dan duurt testen wel erg lang. 1 a 2 passes is voldoende om errors te zien als geheugen niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
Tweade schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:00:
[...]

mijn oplossing was het installeren vanuit windows XP. Gewoon cd'tje erin en gaan met de banaan. Verder was mijn floppy-drive de hele tijd aan het zoeken, dus daar heb ik een floppy in gepropt(nadat ik er een dikke laag stof vanaf had gehaald...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
TheVMaster schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:11:
[...]

Hmm....dit is wel een heel verhaal :+
Voor mijn werk heb ik een nederlandstalige instructie geschreven die dit alles netjes behandelt, ben dat nu aan het vertalen naar het engels. Hoop het komende week online te hebben.

De 10 stappen om alleen Windows 7 in een vhd te installeren zijn (in het kort):

01 boot van Windows 7 DVD/USB
02 Shift-F10 voor een command prompt
03 dir C: D: E: (om te zien waar je VHD-directory is gebleven)
04 diskpart
05 create vdisk file=c:\vhd\win7.vhd type=fixed maximum=40000
06 select vdisk file=c:\vhd\win7.vhd
07 attach vdisk
08 exit
09 setup
10 installeer Windows 7 op de nieuwe Unallocated Space (ignore the warning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Crest schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:12:
[...]

Dan duurt testen wel erg lang. 1 a 2 passes is voldoende om errors te zien als geheugen niet goed is.
Nier per se, een memory module in onderverdeeld in verschillende chipjes, en als je veel dual-sided memory latjes in je PC hebt zitten, kan memtest nooit in één pass al die verschillende chipjes testen.
Ook al doet hij het random...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 17:53
Nu dat ik W7 als main OS gebruik, ontdek ik steeds meer kleine bugs. Waarvan één irritante waarvan ik de oorzaak niet helemaal kan ontdekken. Soms wanneer ik meerdere schermen open heb staan, en ze collapsed in de taakbalk staan, wil het erop klikken nog wel 'ns resulteren in een rechtermuisklik ipv linkermuisklik. Ik krijg dan dus o.a. opties als "Unpin this program" en "Close all windows". Voordat ik 'm ga reporten wil ik toch eerst kijken of ik kan uitvinden waar het aan ligt; dus zijn er toevallig meer mensen met deze bug?

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Kazu schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:04:
Nu dat ik W7 als main OS gebruik, ontdek ik steeds meer kleine bugs. Waarvan één irritante waarvan ik de oorzaak niet helemaal kan ontdekken. Soms wanneer ik meerdere schermen open heb staan, en ze collapsed in de taakbalk staan, wil het erop klikken nog wel 'ns resulteren in een rechtermuisklik ipv linkermuisklik. Ik krijg dan dus o.a. opties als "Unpin this program" en "Close all windows". Voordat ik 'm ga reporten wil ik toch eerst kijken of ik kan uitvinden waar het aan ligt; dus zijn er toevallig meer mensen met deze bug?
Op de Connect website kun je via Advanced Search zoeken in alle bugs die zijn aangemeld en sommigen bevatten ook comments, validations en/of workarounds.

https://connect.microsoft...FeedbackType=0&SiteID=647

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yanze schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:46:
[...]

Voor mijn werk heb ik een nederlandstalige instructie geschreven die dit alles netjes behandelt, ben dat nu aan het vertalen naar het engels. Hoop het komende week online te hebben.

De 10 stappen om alleen Windows 7 in een vhd te installeren zijn (in het kort):

01 boot van Windows 7 DVD/USB
02 Shift-F10 voor een command prompt
03 dir C: D: E: (om te zien waar je VHD-directory is gebleven)
04 diskpart
05 create vdisk file=c:\vhd\win7.vhd type=fixed maximum=40000
06 select vdisk file=c:\vhd\win7.vhd
07 attach vdisk
08 exit
09 setup
10 installeer Windows 7 op de nieuwe Unallocated Space (ignore the warning
:) Ik had het ook al werkend...hehe...werkt inderdaad errug goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Beste Tweakers,

Weet iemand hoe ik Aero kan UITzetten? Dit is niet te vinden op Google.

Ik heb een 7400 Go die al lang niet meer zinnig wordt ondersteund. Ook drivers van Laptopvideo2go.com werken niet.

In XP wilde het full-screen beeld nog wel eens vastlopen i.c.m. muis doordat de Atheros WLAN kaart wat voor problemen zorgt bij deze laptop.

Op dit moment stopt de display driver te werken ruwweg elke tien seconden en beweert dan te zijn 'recovered', niet helemaal dus.

Ik heb gelezen dat dit een mogelijk probleem is wat gebeurd als Aero aanstaat en video(-applicaties) worden gedraaid.

Graag zou ik dus van jullie horen hoe Aero UIT kan worden gezet in Windows 7.

Bij voorbaat dank.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

wontcachme

You catch me? No you wont

Allubz schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:36:
Beste Tweakers,

Ik heb een 7400 Go die al lang niet meer zinnig wordt ondersteund. Ook drivers van Laptopvideo2go.com werken niet.

In XP wilde het full-screen beeld nog wel eens vastlopen i.c.m. muis doordat de Atheros WLAN kaart wat voor problemen zorgt bij deze laptop.

Op dit moment stopt de display driver te werken ruwweg elke tien seconden en beweert dan te zijn 'recovered', niet helemaal dus.

Ik heb gelezen dat dit een mogelijk probleem is wat gebeurd als Aero aanstaat en video(-applicaties) worden gedraaid.

Graag zou ik dus van jullie horen hoe Aero UIT kan worden gezet in Windows 7.

Bij voorbaat dank.
Hier iemand met een 7600Go,maar daar werken de laptopvideo2go drivers wel. Voeg je wel dat inf bestand toe na het uitpakken van de installatie? Die zit er nog niet standaard in.

Waar zoek je op bij het uitzetten van aero? Op google is het namelijk gelijk hit 1 bij "windows 7 aero off"

En uitzetten kan onder Personalization (rechtermuisknop op bureaublad en dan ease of acces theme

[ Voor 4% gewijzigd door wontcachme op 07-02-2009 23:48 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand waar die experience index precies naar kijkt bij het onderdeel 'harddisk'? Want ik krijg daar maar een score van 2.9 (2x opnieuw geprobeerd), terwijl dit onder Vista hoger was (ruim boven de 4). Ook als ik met HDtune de performance test dan presteert ie niet heel langzaam (komt grootste deel boven de 60MB/s uit).

Is die schaal onder Win7 anders, of is de kans groter dat er toch iets fout is met drivers of de schijf zelf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Palomar schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:12:
Weet iemand waar die experience index precies naar kijkt bij het onderdeel 'harddisk'? Want ik krijg daar maar een score van 2.9 (2x opnieuw geprobeerd), terwijl dit onder Vista hoger was (ruim boven de 4). Ook als ik met HDtune de performance test dan presteert ie niet heel langzaam (komt grootste deel boven de 60MB/s uit).

Is die schaal onder Win7 anders, of is de kans groter dat er toch iets fout is met drivers of de schijf zelf??
ff zoeken. Dan meot je bij de windows 7 schijf "enamble write caching" uitzetten, de index runnen, en weer aan doen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
wontcachme schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:15:
[...]

ff zoeken. Dan meot je bij de windows 7 schijf "enamble write caching" uitzetten, de index runnen, en weer aan doen.
thnx, nu is ie 5.4 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
Het .inf bestand MOET je toevoegen anders werken de drivers überhaupt niet voor de videokaart aangezien de nieuwste notebook drivers ook alleen de nieuwste chips ondersteunen.

Helaas kan ik niet vinden waar je op doelt. Ik heb het hele Ease of Access Centre doorzocht maar niets gevonden!?

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:42
En nu, heb je nu een betere pc?
(dus: wat boeit dat cijfer in godsnaam, als je ziet dat die in HDTune perfect werkt)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
Petervanakelyen schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:53:
[...]

Nier per se, een memory module in onderverdeeld in verschillende chipjes, en als je veel dual-sided memory latjes in je PC hebt zitten, kan memtest nooit in één pass al die verschillende chipjes testen.
Ook al doet hij het random...
Langer testen is alleen maar een duurtest. Bij één pass is alles gecontroleerd. Fout geheugen valt dan wel door de mand. Ik moet er niet aan denken om elke module een hele nacht te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Allubz schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:57:
Het .inf bestand MOET je toevoegen anders werken de drivers überhaupt niet voor de videokaart aangezien de nieuwste notebook drivers ook alleen de nieuwste chips ondersteunen.

Helaas kan ik niet vinden waar je op doelt. Ik heb het hele Ease of Access Centre doorzocht maar niets gevonden!?
Ga naar je bureaublad>Klik op je rechtermuisknop>klik op de link naar "Personalization">klik daar onder het kopje "Ease of acces themes" midden in beeld een van die thema's aan.
denniskrol schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:03:
[...]

(dus: wat boeit dat cijfer in godsnaam, als je ziet dat die in HDTune perfect werkt)
De ego wil ook wat ;). Je wordt blijer van een 5.4 dan een 2.2. Vergelijk het met school. met een 5.4 hoef je minder te doen voor een herkansing en een 2.2 veel. :o

[ Voor 26% gewijzigd door wontcachme op 08-02-2009 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
denniskrol schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:03:
[...]

iig bevestiging dat er niks mis is met mn pc ;)

Al blijf ik het vreemd vinden dat je zonder disk caching een hogere score haalt dan met. Het zou volgens mij juist andersom moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
De Ease of Access themes zijn wel een heel erg belabberde manier van Aero uitzetten. Dit moet toch ook gewoon kunnen terwijl de Win Vista/7 stijl wordt aangehouden in plaats van die augenkrebs kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allubz schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 23:36:
Beste Tweakers,

Wel te vinden op google, maar ook gewoon in het start menu!
Het start menu kan heel handig zijn om iets snel te vinden door gewoon eene keyword in te toetsen :)
Maar: winkey->'aero'->Change Windows Themes
Allubz schreef op zondag 08 februari 2009 @ 02:26:
De Ease of Access themes zijn wel een heel erg belabberde manier van Aero uitzetten. Dit moet toch ook gewoon kunnen terwijl de Win Vista/7 stijl wordt aangehouden in plaats van die augenkrebs kleuren?
Dan kies je Windows 7 basic (de eerste onder de ease of access themes) :)
Dat is toch gewoon aero uit?
Anders moet je zelf maar de kleurtjes aanpassen :P

Maar misschien is het een idee om te kijken of er betere drivers zijn, want volgens mij hoort de 7600 prima te werken, lijkt mij?

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 08-02-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ik zal mijn vraag hier ook maar eens neerzetten. Nadat ik eindelijk win7 op mijn pc heb kunnen installeren, heb ik nu problemen met mijn geluid.
De "geluidskaart" die er in zit is een Sigmatel c-major audio STAC9750/51 @ SIS 7012. Voor vista was dit al een pain in the ass, maar nu krijg ik er helemaal geen geluid meer uit. De drivers die voor vista te vinden zijn installeren gewoonweg niet, en de drivers van XP installeren wel maar geven geen geluid. Heeft iemand anders deze geluidschip en een oplossing voor het probleem? Een avond en ochtend zoeken heeft mij nog geen resultaat opgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 18:40

FFF

Als ik windows 7 wil installeren kom ik in het setup menu, als ik vervolgens op install now klik krijg ik de volgende melding na een minuutje of wat (zonder dat hij verder gestart is...)

"Windows could not collect information for [OSImage] since the specified image file [instal.win] doen not exist".

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

In de search kon ik zo snel niets vinden, wellicht is het een bekend probleem?

Moet ik het ISO bestand opnieuw branden? Of het hele bestand opnieuw downloaden (als dat nog kan?)

Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Hierboven:
Hmm.. Ik denk dat het een niet helemaal lekker gebrand DVDtje is, maar weet ik niet zeker.
hellboy123 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:09:
Ik zal mijn vraag hier ook maar eens neerzetten. Nadat ik eindelijk win7 op mijn pc heb kunnen installeren, heb ik nu problemen met mijn geluid.
De "geluidskaart" die er in zit is een Sigmatel c-major audio STAC9750/51 @ SIS 7012. Voor vista was dit al een pain in the ass, maar nu krijg ik er helemaal geen geluid meer uit. De drivers die voor vista te vinden zijn installeren gewoonweg niet, en de drivers van XP installeren wel maar geven geen geluid. Heeft iemand anders deze geluidschip en een oplossing voor het probleem? Een avond en ochtend zoeken heeft mij nog geen resultaat opgeleverd...
En Windows Update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Voor al diegenen met fout gebrande DVD's, waarom niet gewoon booten vanaf een USB stickje? Dat is sneller, minder foutgevoelig en kost niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:10

razoon

"Keep on keeping on"

Als ik mijn pc uit Sleepmode haal is mijn resolutie veranderd van 1600x1200 naar 1280x1024 ofzo.
En dan zijn alle open programma's veranderd van plaats en grootte. Heel vervelend.
Iemand een idee waar dat aan ligt?

Ik heb een 7800GT met Nvidia drivers versie 179.23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yanze schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:40:
Voor al diegenen met fout gebrande DVD's, waarom niet gewoon booten vanaf een USB stickje? Dat is sneller, minder foutgevoelig en kost niks.
Of gewoon vanaf de harde schijf, hoef je ook niet te hannessen met een USB-stick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leuk artikeltje over Windows 7 met minder dan 512MB RAM.

http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=672

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:07:

Inderdaad interessant.
Windows 7 haalt het XP-niveau niet, maar doet het niet slecht:
Afbeeldingslocatie: http://i.zdnet.com/blogs/win7-memory-usage.jpg

Overigens ben ik benieuwd hoe het met de RC zal zijn.

Vreemd, though, dat ze voor XP en Vista x86 gebruiken en Win7 x64, maarja, zou niets uit moeten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vind windows 7 een geweldige OS.
Helaas ondervind ik wel een groot probleem.
Windows zeurt de hele tijd dat de C: schijf corrupt is en dat ik chkdsk moet starten.
Dat hij trouwens elke keer bij het opstarten en het helpt toch niet. En elke als hij klaar restart hij de pc en komt dus weer in chkdsk, infinite loop.
Doordat win7 daarover zeurt kan ik soms verschillende programma's niet runnen. Zoals ontspanning spelletjes, wlm, firefox e.a.
Dit is heel vervelend...
Verder vind ik dit wel een geweldige OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Datastream schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:45:
Ik vind windows 7 een geweldige OS.
Helaas ondervind ik wel een groot probleem.
Windows zeurt de hele tijd dat de C: schijf corrupt is en dat ik chkdsk moet starten.
Dat hij trouwens elke keer bij het opstarten en het helpt toch niet. En elke als hij klaar restart hij de pc en komt dus weer in chkdsk, infinite loop.
Doordat win7 daarover zeurt kan ik soms verschillende programma's niet runnen. Zoals ontspanning spelletjes, wlm, firefox e.a.
Dit is heel vervelend...
Verder vind ik dit wel een geweldige OS.
Hmm... En als je chkdsk runt, vindt-ie niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wontcachme schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:48:
[...]

Ga naar je bureaublad>Klik op je rechtermuisknop>klik op de link naar "Personalization">klik daar onder het kopje "Ease of acces themes" midden in beeld een van die thema's aan.

[...]

De ego wil ook wat ;). Je wordt blijer van een 5.4 dan een 2.2. Vergelijk het met school. met een 5.4 hoef je minder te doen voor een herkansing en een 2.2 veel. :o
Doe het dan tenminste goed en edit gewoon die file en zet alles op 10 ofzo 8)7
MAX3400 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:07:

Beetje raar verhaal met de HD space, hij vergelijkt x86 Vista met x64 W7. x64 neemt meer space in beslag dan x86. Weet niet hoe het met de RAM verder zit maar dit is wel wat appels en peren vergelijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Phyxion op 08-02-2009 12:54 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
anandus schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:16:
@ Hierboven:
Hmm.. Ik denk dat het een niet helemaal lekker gebrand DVDtje is, maar weet ik niet zeker.

[...]
En Windows Update?
nope, ook via windows update wordt er niets gevonden.

offtopic:
wat is windows 7 toch een rot naam om te zoeken via google. Voor xp en vista was het makkelijk, gewoon xp of vista achter je zoekopdracht gooien. Nu "windows 7" erachter zetten helpt eigenlijk niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een vaag probleem, het komt eigenlijk alleen voor als ik de screensaver aan laat gaan.
Kom ik dan terug van mijn computer heeft MSN zich afgemeld (nieuwste beta versie) en is de helft van de tijd mijn taakbalk onder weg.

Dat MSN zich afmeld is best hinderlijk en ik kan in MSN ook geen opties vinden. Het automatisch naar afwezig en bezet gaan staat gewoon uit. Voorlopige oplossing is de screensaver uitzetten maar ideaal is dat natuurlijk niet.

Als de taakbalk verdwijnt is het start icoontje er nog wel en werkt gewoon maar de rest is weg. Ik moet dan via taskmanager explorer.exe afsluiten en opnieuw starten. Dit probleem is pas van de laatste tijd, eerst had ik het nog niet. Alles verdwijnt dus behalve het starticoontje, ik zie gewoon geen balk.
Erg hinderlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Tsurany schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:58:
Ik heb een vaag probleem, het komt eigenlijk alleen voor als ik de screensaver aan laat gaan.
Kom ik dan terug van mijn computer heeft MSN zich afgemeld (nieuwste beta versie) en is de helft van de tijd mijn taakbalk onder weg.

Dat MSN zich afmeld is best hinderlijk en ik kan in MSN ook geen opties vinden. Het automatisch naar afwezig en bezet gaan staat gewoon uit. Voorlopige oplossing is de screensaver uitzetten maar ideaal is dat natuurlijk niet.

Als de taakbalk verdwijnt is het start icoontje er nog wel en werkt gewoon maar de rest is weg. Ik moet dan via taskmanager explorer.exe afsluiten en opnieuw starten. Dit probleem is pas van de laatste tijd, eerst had ik het nog niet. Alles verdwijnt dus behalve het starticoontje, ik zie gewoon geen balk.
Erg hinderlijk.
Hmm. Dat MSN disconnect zou ik zo snel niet weten. Misschien een mogelijkheid dat die in slaapstand gaat en er dan weer uitschiet op één of andere manier en daarom je netwerk reset? Heb je deze überhaupt aan staan? Verbreken andere netwerk verbindingen ook?

Dat je start menu verdwijnt lijkt iets met Aero te maken te hebben. Probeer het eens zonder Aero? Probeer het eens met een andere screensaver en misschien een andere versie video drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

FFF schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:14:
Als ik windows 7 wil installeren kom ik in het setup menu, als ik vervolgens op install now klik krijg ik de volgende melding na een minuutje of wat (zonder dat hij verder gestart is...)

"Windows could not collect information for [OSImage] since the specified image file [instal.win] doen not exist".
Hmm, net een nieuw dvdtje gebakken, zelfde probleem...Booten gaat goed tot de setup.

Hoe kan ik het iso bestand openen vanuit windows?

Zou het aan het bak programmatje kunnen liggen (gratis deepburner) of aan het ISO bestand zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ndsc schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:01:
Hmm. Dat MSN disconnect zou ik zo snel niet weten. Misschien een mogelijkheid dat die in slaapstand gaat en er dan weer uitschiet op één of andere manier en daarom je netwerk reset? Heb je deze überhaupt aan staan? Verbreken andere netwerk verbindingen ook?
Net doorgenomen, slaapstand staat uit en het enige wat aan stond is scherm uitschakelen, dat staat nu ook uit. Netwerk verbinding is gewoon kabel en die is bij mijn weten altijd aan, downloaden gaat wel door.
ndsc schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:01:Dat je start menu verdwijnt lijkt iets met Aero te maken te hebben. Probeer het eens zonder Aero? Probeer het eens met een andere screensaver en misschien een andere versie video drivers proberen.
Heb nu een andere screensaver ingesteld, moet zo weg dus ga vanavond naar drivers shoppen. Al regelmatig gehad dat m'n Ati drivers wegvielen en weer moesten recoveren en soms een bsod gaven, dus dat is idd wel eenidee eens op te lossen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Ik heb Win7 nu een tijdje geïnstalleerd staan en het bevalt me prima. Ik heb echter een paar kleine dingen die ik vervelend vind:
1. Comodo Internet Security zorgt ervoor dat heel Win7 crasht. Krijg een BSOD op tdx.sys. Heb al geprobeerd mijn NIC Drivers te updaten (Realtek (RTL8168B/8111B), maar geen soelaas. Verder op internet gezocht en er blijken meerdere mensen te zijn die hetzelfde probleem hebben, maar nog geen echte oplossing gevonden.
Nu is dit uiteraard niet per se een Win7 probleem, maar het is wel vervelend.
2. Wederom niet direct een Win7 probleem pur sang, maar ook irritant: Heb voor het eerst mijn Touch Pro gesynchroniseerd met Win7. Hij herkende hem netjes (na een Win Update) en hij begon ook vrolijk met synchroniseren. Heb nu alleen alles dubbel in m'n TP staan en in Outlook 2007 heb ik ook dubbele afspraken en sommige dingen staan er helemaal niet in...
Misschien maar eens mijn telefoon "leeggooien" en dan opnieuw proberen...

Hebben andere mensen deze "problemen" ook? Zo ja, hoe hebben jullie het opgelost?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Waarmee hebben jullie het bestand gebrand?

Ik heb dus een probleem wat bekend is, ik heb nu 2 x een dvd gebrand met Deepburner, die kan alelen op 8x branden. 2 mislukte dvd's die niet verder komen als de setup.

Nero kent het bestandsformaat niet en Imgburn geeft ook een fout melding.

Hoe hebben jullie hem gefikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
FFF schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:26:

Ik heb dus een probleem wat bekend is, ik heb nu 2 x een dvd gebrand met Deepburner, die kan alelen op 8x branden. 2 mislukte dvd's die niet verder komen als de setup.

Ik zou, als ik jou was, je ISO eens opnieuw downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:14:
[...]

Ik verlang niks van jullie, ik geef gewoon mijn mening. Maar kennelijk is verder niemand het met mij eens, dus daarom zal ik er ook niet verder op in gaan.

Tis zeker niet mogelijk om de rechter zijbalk van het startmenu je eigen volgorde te geven he?
ik ben het compleet met je eens, ik zou ook heel graag een "kale" windows willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
anandus schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:02:
[...]
Wel te vinden op google, maar ook gewoon in het start menu!
Het start menu kan heel handig zijn om iets snel te vinden door gewoon eene keyword in te toetsen :)
Maar: winkey->'aero'->Change Windows Themes

[...]

Dan kies je Windows 7 basic (de eerste onder de ease of access themes) :)
Dat is toch gewoon aero uit?
Anders moet je zelf maar de kleurtjes aanpassen :P

Maar misschien is het een idee om te kijken of er betere drivers zijn, want volgens mij hoort de 7600 prima te werken, lijkt mij?
Helaas heb ik een 7400 Go. Iemand anders hier had een 7600 Go.

In principe zou het prima moeten draaien maar zoals ik al zei freezed de WLAN kaart soms de muis en kennelijk ook het beeldscherm. Nu zou ik die kunnen uitwisselen maar ik fix liever drivers dan dat ik geld uitgeef, zegmaar.
Onder of boven het Ease of Access theme vind ik ook geen Windows 7 Basic theme, zoals jij die beschrijft.
Ik heb bij "Colours" gewoon 'Transparency' uitgezet, dat lijkt tot nu toe goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
7022 is op torrent uit, geen fake heb hem net geinstalld paar icons veranderd ect even verder spelen ;)

Control panel is erger geworden de optie view full ect is weg :( word ff spitten nu.

[ Voor 30% gewijzigd door WC-Juf op 08-02-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FFF schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:26:

Ik heb hem gewoon vanaf de harde schijf geïnstalleerd. Ik geloof dat ik deze guide heb gebruikt:
http://forums.techarena.in/tips-tweaks/1093383.htm
WC-Juf schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:24:
7022 is op torrent uit, geen fake heb hem net geinstalld paar icons veranderd ect even verder spelen ;)

Control panel is erger geworden de optie view full ect is weg :( word ff spitten nu.
Je moet het control panel ook niet gebruiken ;)
Gewoon start menu, gaat stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Petervanakelyen schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:53:
[...]

Ik zou, als ik jou was, je ISO eens opnieuw downloaden...
Dat was de oplossing...

Eerst 4 dvd's verprutst, en nu kan ik eindelijk posten met windows 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FFF schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:12:
[...]

Dat was de oplossing...

Eerst 4 dvd's verprutst, en nu kan ik eindelijk posten met windows 7 :)
offtopic:
Leermoment: Check altijd de hash als je zoiets download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Weet iemand hoe ik in windows 7 een hard disk kan renamen?

Volgende probleem:

2 harde schijven.

HD 1: Vista 64 bit
HD 2: Windows 7 64 bit

In windows 7 heeft hij de installatie schijf (HD2 dus) automatisch C: genoemd.

In vista is de andere harde schijf C:

In windows 7 zie ik dus de andere schijf (HD1) niet.
Als ik naar hardware ga staat hij er wel tussen en werkt hij correct.

Iemand enig idee hoe/of ik de Vista harde schijf toe kan voegen in windows 7, zodat ik bestanden etc kan overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FFF schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:23:
Weet iemand hoe ik in windows 7 een hard disk kan renamen?

Volgende probleem:

2 harde schijven.

HD 1: Vista 64 bit
HD 2: Windows 7 64 bit

In windows 7 heeft hij de installatie schijf (HD2 dus) automatisch C: genoemd.

In vista is de andere harde schijf C:

In windows 7 zie ik dus de andere schijf (HD1) niet.
Als ik naar hardware ga staat hij er wel tussen en werkt hij correct.

Iemand enig idee hoe/of ik de Vista harde schijf toe kan voegen in windows 7, zodat ik bestanden etc kan overzetten?
Winkey-> 'Computer'->Computer Management->Disk Management
En dan een letter toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:08

Jag

Snajo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:03:
[...]

Je kunt iig even hier kijken voor een (semi-)workaround: http://www.cyberpowersyst...m_posts.asp?TID=2130&PN=1
Het ligt waarschijnlijk dus aan de brakke support van de ingebouwde usb-driver van Windows 7. Je kunt ipv de MS driver proberen de recentste usb-driver van je NIC-fabrikant te installeren (mobo fabrikant voor onboard LAN). Report in ieder geval even het probleem even aan MS, met eventuele oplossing/workaround erbij. Dan weten ze wat ze moeten fixen :+
Het is gelukt met behulp van de tool devcon van ms om met de command line de usb hub te removen. Na dat gedaan te hebben sluit ie idd af zonder vast te lopen.

Nu wil ik eigenlijk dit in de task manager zetten zodat het automatisch uitgevoerd wordt bij afsluiten, restarten en in standby gaan (dan loopt ie ook vast met hub erin). Alleen lukt het me niet de juiste trigger te vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:00
Windows 7 is vergeleken met Vista en Ubuntu, waarbij de resultaten helaas niet in het voordeel zijn van Windows 7 volgens deze site: http://www.tuxradar.com/c...ntu-vs-vista-vs-windows-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die mouse clicks voor install is wel erg idioot, laatste keer dat ik ubuntu installeerde had ik er hulp bij nodig, bij Windows nog nooit gehad.
En sorry maar wat willen ze er mee zeggen?

* How long does each operating system take to install?
Oftewel een paar minuten extra voor iets wat je honderden uren gebruikt? Niet echt relevant.
* How much disk space was used in the standard install?
Waar de meeste hardeschijven groter dan 200GB zijn lijkt het me ook niet relevant meer.
* How long does boot up and shutdown take?
Boot up is nog wel relevant, maar shutdown lijkt me toch echt niet relevant aangezien je gewoon weg kan lopen.

Die andere twee benchmarks zijn nog wel enigsinds relevant, maar het lijkt me veel handiger om te meten hoelang iets duurt tijdens gebruik van het OS, zoals programma's starten en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Chills schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:48:
Windows 7 is vergeleken met Vista en Ubuntu, waarbij de resultaten helaas niet in het voordeel zijn van Windows 7 volgens deze site: http://www.tuxradar.com/c...ntu-vs-vista-vs-windows-7
Is deze test wel objectief? Het is wel een pro-linux site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chills schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:48:
Voor een groot deel een beetje een onzinnige test.
Om nog maar te zwijgen over het wc-eend effect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Net EasyBCD gebruikt om Windows XP te verwijderen, daarna reboot en "a disk read error occurred". Toen maar Windows 7 DVD erin en via het menu laten repairen, toch gelukt om te fixen.
Had in deel 2 het er al over om te doen, nu eindelijk toch maar gedaan, ben dermate tevreden over windows 7 en boot eigenlijk nooit meer naar XP en mijn desktop heeft maar 200GB schijf, dus dan wil ik wel meer ruimte voor games installeren. Muziek en films zitten wel veilig op media center pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:28:
Net EasyBCD gebruikt om Windows XP te verwijderen, daarna reboot en "a disk read error occurred". Toen maar Windows 7 DVD erin en via het menu laten repairen, toch gelukt om te fixen.
Ik ben wel nieuwsgierig, werkt dat een beetje, zo'n recovery repair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:30

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:50:
[...]

Ja uiteraard, had ik ook aangegeven iets verder naar boven, hij toond in eerste instantie alleen de DVD's en niet de DivX'en ik zag dat na enige tijd alle films er wel instonden maar naar een reboot weer niet 8)7
Ik heb precies hetzelfde. Media player speelt ze wel (ook h264 1080 spul) maar mediacenter doet er niets mee. Kwestie van wachten ben ik bang.....

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.