[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.494 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de Beta nu op 3 computers draaien: netbook, WCG bak en mijn eigen computer. Op de netbook draait het allemaal prima, maar wel al kleine dingen tegengekomen die nog niet perfect zijn. Kan echter niet meteen zeggen dat het beter draait dan Vista, maar die had ik dan ook vLite'd. De nieuwe taakbalk is wel handig vanwege de lage resolutie van het scherm.

Op mijn WCG machine draait Windows 7 Beta 64-bit met 1 programma (BOINC) en om de 2 dagen ongeveer is er een proces die 100% op 1 core gebruikt. De machine is een dualcore machine en reageert dan heel traag. Ik heb toegang tot de PC met RDP aangezien het een headless machine is zonder toetsenbord e.d.. Ik ben er nog niet achter wat het is. Een reboot of reset is dan nodig. De PC reageert zo traag dat ik niet eens kan uitzoeken waardoor het komt.

Op mijn eigen computer had ik gisteren ook een proces dat 1 core voor 100% belastte. Hier merkte ik eerst weinig van omdat het een Quadcore pc is, maar toen filmpjes schokken vertoonden ging ik zoeken naar de oorzaak. Bleek uiteindelijk dat een svchost.exe proces de oorzaak was. Die heb ik met veel moeite kunnen beëindigen want in de normale Task Manager kwam hij niet voor. Perfmon.exe crashed dan bij mij ook nog eens binnen een paar seconden.

Ik ben nog niet echt iets tegengekomen wat niet werkt. Ik gebruik hem nu als voorheen met Vista en alleen Fallout 3 crashed hier in het begin al. Ik moet nog uitzoeken wat ik aan instellingen kan veranderen om dat spel wel te draaien. Op mijn Vista installatie ging dat ook niet zonder problemen en na vele aanpassingen redelijk stabiel kunnen draaien.

Al met al wel tevreden en zoals iedereen al heeft gemeld weinig problemen om Windows 7 Beta niet door te gaan gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door kiddyl op 03-02-2009 16:31 . Reden: World Community Grid ;) ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:26:
Hallo,

ik heb dus ook Windows 7 op mn pc staan op een aparte partitie hoe kan ik deze het beste verwijderen ?
gewoon door die partitie te formatteren via Vista of moet ik dit via W7 zelf doen ?
en hoe zit het dan met mn dual boot scherm verdwijnt daar W7 ook of is daar weer iets anders voor nodig ?
Ik had hetzelfde gedaan, Windows7 op een andere partitie geplaatst. Daarna die partitie verwijderd door de cd van vista op te starten en de windows7 partitie geformatteerd. Daarna in vista in msconfig bij 'computer opstarten' de entry windows 7 verwijderd. Daarna was mijn bootmenu weer normaal en startte vista zonder het bootmenu meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
In het AD stond vandaag een review over de Windows 7 beta, maar volgens mij hadden ze niet echt goed gekeken erna. Zo stond er niks in over Libaries en zeiden ze dat UAC niet verdwenen is en dat het dus nog steeds irritant is, stond niks over de verschillende's niveaus van UAC.

Ik heb trouwens als ik Media Portal opstart en in het configuratie menu, verbergen van de windows taakbalk heb aangeklikt dat ik wel nog de Windows startknop zie. Ook wanneer ik films etc afspeel. Deze is dan ook gewoon bruikbaar, het ziet er wel erg mooi uit, maar heb liever dat deze weg gaat. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Angeluskamps schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:12:
In het AD stond vandaag een review over de Windows 7 beta, maar volgens mij hadden ze niet echt goed gekeken erna.
Hij meldt de nieuwe taakbalk, de gadgets en het peaken naar de desktop, en dan:
En daarmee is de koek aan nieuwigheden in Windows 7 helaas ongeveer op. Versie 7 is nog steeds zwaar, vreet tijdens gebruik veel processor- en geheugencapaciteit en tergt opnieuw een goed humeur met alle beveiligingsvragen.

http://www.ad.nl/multi-me...ijn_in_nieuwe_zakken.html
:')

Leuk ook om de reacties eronder te lezen van de mensen die er wel langer dan 1 minuut naar hebben gekeken.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 03-02-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03
kiddyl schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:11:
Ik heb de Beta nu op 3 computers draaien: netbook, WGC bak...
Moet dat geen WCG zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Angeluskamps schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:12:
In het AD stond vandaag een review over de Windows 7 beta, maar volgens mij hadden ze niet echt goed gekeken erna. Zo stond er niks in over Libaries en zeiden ze dat UAC niet verdwenen is en dat het dus nog steeds irritant is, stond niks over de verschillende's niveaus van UAC.
In het AD heeft volgens mij nog nooit een goed artikel gestaan op ICT gebied. Zal wel komen om of dat ze een artikel gedeeltelijk kopieren van een andere bron of omdat ze niet genoeg tijd hebben om er een fatsoenlijk artikel over te kunnen schrijven. Als je echte expertoordelen wilt hebben moet je echt naar de magazines zoals CT etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Thombias schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:19:
[...]

In het AD heeft volgens mij nog nooit een goed artikel gestaan op ICT gebied. Zal wel komen om of dat ze een artikel gedeeltelijk kopieren van een andere bron of omdat ze niet genoeg tijd hebben om er een fatsoenlijk artikel over te kunnen schrijven. Als je echte expertoordelen wilt hebben moet je echt naar de magazines zoals CT etc.
Ja daarom keek ik er ook niet naar. Wij hebben thuis abonnement op het AD. Ik lees deze dus rustig door bij mijn ontbijt vanochtend. Had vandaag namelijk wat meer tijd. Ik kwam het artikel over Windows7 tegen en heb die natuurlijk even gelezen om te kijken wat ze er over te melden hadden. Helaas stond er zowat niks in.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 28-08 12:50
Zijn er hier nog mensen die ook hun secundaire display niet boven de 1600x1200 uit krijgen ?
Heel 't internet staat er vol mee, en dan eigenlijk altijd met een Nvidia display adapter. (Alle types).
Drivers lijken niet veel uit te maken, en ik ben nog nergens een oplossing tegen gekomen.

Ik heb dus een Dell 24" paneel wat 1920x1200 is, maar nu op 1600x1200 moet draaien grmbl.

Via het NVIDIA paneel een custom resolutie toevoegen lukt niet (als je op 'test' drukt probeert ie t niet eens, maar geeft meteen een melding dat het niet gelukt is). Via het NVIDIA paneel kan ik welliswaar wel HOGER dan 1600x1200 kiezen (tot max van de vidcard) maar als ik dat doe dan zet ie em gewoon weer keihard op 1600x1200.

Ook windows zelf zegt dat m'n monitor niet hoger kan (t' vertikale schuifje).
Driver van de monitor veranderen van PNP naar dell-specifiek vista 64 bits werkt niet (you allready have the most suitable driver...).

Op internet hebben mensen alle Nvidia driver versies geprobeerd, andere displays, DVDI/D-SUB switchen en nog veel meer ditjes en datjes.....maar altijd met 't zelfde resultaat.
Wie dan ook het probleem heeft, komt er niet meer vanaf - 1600x1200 blijft de max.

Anyone ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Grappig dat had ik dus ook, het heeft 1 a 2 weken op 1900x1200 gewerkt, lcd werd toen ook herkend. Ineens zag hij hem als standaard vga en vanaf toen kwam ik niet hoger dan 1600x1200.

Heb nu maar een hdmi kabel gehaald maar die komt niet boven de 1920x1080 waarbij hij soms beweert op 30hz interlace uit te sturen alhoelwe ik geen interlaced zie.

Maar 1900x1200 lukt me niet meer en ook een nvidia kaart btw.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:04
Lijkt hier geen probleem te zijn. Ik heb een 24" (1920*1200) als main screen en een 20" (1680*1050) er naast.
Zonet even die 20" als primary ingesteld en die 24" bleef gewoon op zijn native resolutie :)

Beide aangesloten op een 8800GT met de WDDM 1.1 drivers op 64bit. Verder nog een 7200GS in me systeem zitten waarop mijn HD-Ready TV zit aangesloten. Werkt ook prima. De 7200 draait overigens met de WDDM 1.0 drivers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Deismyna schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:32:
[...]

Beide aangesloten op een 8800GT met de WDDM 1.1 drivers op 64bit. Verder nog een 7200GS in me systeem zitten waarop mijn HD-Ready TV zit aangesloten. Werkt ook prima. De 7200 draait overigens met de WDDM 1.0 drivers :?
Ik heb dus ook die wddm 1.1 drivers...vaaaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik gebruik nu de 64-bit versie van IE8 (standaard start hij de 32-bit op). Deze heeft veel minder last van crashes dan de 32-bit versie. Tot nu toe rete stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deismyna schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:32:
[...]

Mag ik hieruit opmaken dat jij een pci-kaartje hebt gekocht waarop je via hdmi je tv aansluit? Werkt dat prettig? Zat er zelf ook aan te denken....

oh, ik zie dat je 2x pci-E hebt...

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 03-02-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 23:14

Tachyon

pop the glock

PWM schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:16:
Ik gebruik nu de 64-bit versie van IE8 (standaard start hij de 32-bit op). Deze heeft veel minder last van crashes dan de 32-bit versie. Tot nu toe rete stabiel.
Doet flash het dan?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 22:04
Sjah schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:30:
[...]

Mag ik hieruit opmaken dat jij een pci-kaartje hebt gekocht waarop je via hdmi je tv aansluit? Werkt dat prettig? Zat er zelf ook aan te denken....

oh, ik zie dat je 2x pci-E hebt...
[off-topic] Inderdaad 2x pci-e jah, TV is gewoon aangesloten met AGP. HDMI zou volgens mij geen problemen moeten geven, in tegenstelling tot een DVI->HDMI verbinding die vaak voor zwarte balken en missende stukken beeld zorgt. ;) [/off-topic]

Heb nu in afwachting van een nieuwe Velociraptor maar weer XP geboot. Die PS3 HDD (waar me win7 op staat) is echt te traag om als fatsoenlijke OS schijf te dienen. Maximum read van 32MB/s en een access time van 21ms 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

dat is zeker extreem traag naar de huidige maatstaven, kan het niet laten om te zeggen dat ik hiero 207mb/sec heb, maar wel maar een response tijd van 12ms niet egt iets om over naar huis te schrijven.

Trouwens wel een groot voordeel dat in deze build hamachi het gewoon doet, in 6801 deedtie dat neit en nu kan ik lekker red alerten via hamachi,,,anyone :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat wilde ik er net bij typen:

Alles werkt, behalve flash :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ik heb trouwens als ik Media Portal opstart en in het configuratie menu, verbergen van de windows taakbalk heb aangeklikt dat ik wel nog de Windows startknop zie. Ook wanneer ik films etc afspeel. Deze is dan ook gewoon bruikbaar, het ziet er wel erg mooi uit, maar heb liever dat deze weg gaat. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Ik draai nu al een aantal weken Windows 7 op mijn 'dagelijkse computer' en heb de laatste dagen wat vreemde verschijnselen.

Nu is het zo dat ik vaak geen .exe files van mijn desktop kan verwijderen, ik krijg dan het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5jthn7.png

'Try Again' werkt niet en het programma zit ook niet als background process in het geheugen. Ook kan ik hierdoor soms geen exe's met Firefox op mijn desktop downloaden aangezien Firefox eerst een dummy .exe aanmaakt en een .part file. Na het downloaden renamed die de .part file naar .exe maar faalt hiermee omdat hij die .exe niet mag veranderen/verwijderen.

Uiteraard denk je dan meteen aan het Ownership. Bij het controleren van het Ownership staat er het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/15nvkuo.png

Bij het proberen te nemen van Ownership krijg ik te horen:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2nc2dj4.png

En het raarste moet nog komen. Een paar minuten (10-20) na het proberen te verwijderen gebeurd er het volgende: óf de file verdwijnt uit zichzelf de prullenbak in, óf hij staat er nog en kan hem op de gewone manier verwijderen. Tevens moet ik erbij zeggen dat dit geld voor alle file acties zoals kopiëren en verplaatsen. Ook een keer voorgekomen dat zelfs rebooten niet hielp en Windows de file gewoon vasthield om na een aantal minuten tóch te verdwijnen.

Het lijkt volkomen willekeurig voor te komen. Soms heb ik er geen last van en een andere keer zit ik met 3 exe's vast op m'n desktop. Ik heb geen virus scanner of spyware programma, behalve de Windows Defender, die rare sprongen kan maken.

Iemand misschien soortgelijke ervaringen of wat tips om dit verder uit te pluizen?

[ Voor 5% gewijzigd door ndsc op 03-02-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
bovenstaande ben ik nog niet tegengekomen. Wel heel vaak dat ik een 'thumbs.db' niet kan wissen omdat deze nog gelocked zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 03:54

tim427

Turbulence!

er zoude 6 versies uitkomen van Windows 7, maar ik kan er maar 5 vinden:

Windows 7 Starter
Market: Emerging markets, with new PCs only
Key features: Enhanced taskbar, Jump Lists, Windows Media Player, Backup and Restore, Action Center, Device Stage, Play To, Fax and Scan, basic games
What's missing: Aero Glass, many Aero desktop enhancements, Windows Touch, Media Center, Live thumbnail previews, Home Group creation

Windows 7 Home Premium
Market: Mainstream retail market
Key features: Aero Glass, Aero Background, Windows Touch, Home Group creation, Media Center, DVD playback and authoring, premium games
What's missing: Domain join, Remote Desktop host, advanced backup, EFS, Mobility Center, Offline Folders

Windows 7 Professional (superset of Home)
Key features: Domain join, Remote Desktop host, location aware printing, EFS, Mobility Center, Presentation Mode, Offline Folders, Media Center
What's missing: BitLocker, BitLocker To Go, AppLocker, Direct Access, Branche Cache, MUI language packs, boot from VHD

Windows 7 Enterprise
Market: Volume-license business customers only
Key features: BitLocker, BitLocker To Go, AppLocker, Direct Access, Branche Cache, MUI language packs, boot from VHD
What's missing: Retail licensing

Windows 7 Ultimate
Market: Retail market, limited availability
Key features: BitLocker, BitLocker To Go, AppLocker, Direct Access, Branche Cache, MUI language packs, boot from VHD
What's missing: Volume licensing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

BM

Moderator Spielerij
Viel me een tijdje terug op dat W7 aangeeft welk programma een bestand gelocked heeft als je het wilt verwijderen. Heb het tot nu toe maar 1 keer gezien, maar scherm leek op het standaard 'This file is in use' scherm, maar nu netjes met de melding 'This file is currently used by Firefox' (iets van die strekking). Vond ik wel netjes eigenlijk :)

@Hierboven: Home Basic kwam ook nog meen ik, maar niet in NL

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 04-02-2009 07:50 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
tim427 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 07:47:
Ik las 7 versies waaronder een Windows 7N zonder WMP en IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Laatst online: 01-10 12:03
tim427 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 07:47:

Windows 7 Starter
Market: Emerging markets, with new PCs only
Key features: Enhanced taskbar, Jump Lists, Windows Media Player, Backup and Restore, Action Center, Device Stage, Play To, Fax and Scan, basic games
What's missing: Aero Glass, many Aero desktop enhancements, Windows Touch, Media Center, Live thumbnail previews, Home Group creation

Windows 7 Home Premium
Key features: Aero Glass, Aero Background, Windows Touch, Home Group creation, Media Center, DVD playback and authoring, premium games
What's missing: Domain join, Remote Desktop host, advanced backup, EFS, Mobility Center, Offline Folders

Windows 7 Professional (superset of Home)
Key features: Domain join, Remote Desktop host, location aware printing, EFS, Mobility Center, Presentation Mode, Offline Folders, Media Center
What's missing: BitLocker, BitLocker To Go, AppLocker, Direct Access, Branche Cache, MUI language packs, boot from VHD

Windows 7 Enterprise
Market: Volume-license business customers only
What's missing: Retail licensing

Windows 7 Ultimate
Market: Retail market, limited availability
What's missing: Volume licensing
Je vergeet de Home Basic -> vergelijkbaar met Starter
nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

sverzijl schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 07:22:
bovenstaande ben ik nog niet tegengekomen. Wel heel vaak dat ik een 'thumbs.db' niet kan wissen omdat deze nog gelocked zou zijn.
Je kan, als je een hekel aan die dingen hebt, volgens mij nog steeds ergens "Do not cache thumbnails" aanzetten. Krijg je die 'thumbs.db' ook niet meer.

Als ik het me goed herinner had ik dat kunnen vinden in 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:56:
[...]

Dat wilde ik er net bij typen:

Alles werkt, behalve flash :P
Aahaa, das een voordeel. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24

xiD

12345

Ik draai nu sinds dat de beta uit is op Windows 7 en dat bevalt uitstekend. Alleen kan ik niet inloggen via Remote Desktop. Hij geeft steeds dat mn wachtwoord niet juist is. Maar ik weet 100% zeker dat ik dat goed typ. Iemand enig idee hoe dit kan?

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xiD schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:57:
Ik draai nu sinds dat de beta uit is op Windows 7 en dat bevalt uitstekend. Alleen kan ik niet inloggen via Remote Desktop. Hij geeft steeds dat mn wachtwoord niet juist is. Maar ik weet 100% zeker dat ik dat goed typ. Iemand enig idee hoe dit kan?
Heb je misschien deze keuze geselecteerd (op je Win7 client) : Allow connections only from computers running Remote Desktop with Network Level Authentication.

Mocht je trouwens de RDP sessie starten vanaf Windows Vista of (een andere) Windows 7 client, dan zou dat niet uit mogen maken, maar als je je Win7 Client probeert over te nemen vanaf bv. een Windows XP bak dan zul je (indien je niet de laatste versie van MSTSC geintstallleerd hebt staan) de andere optie Allow connections from computers running any version of Remote Desktop moeten selecteren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

Dat had ik dus eerst per ongeluk aangeklikt maar toen kreeg ik netjes de melding dat ik geen NLA had (sessie vanaf XP). Maar nu krijg ik gewoon het scherm van Windows 7 voor mn neus en mag ik proberen in te loggen alleen lukt dat niet.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

xiD schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:57:
Toetsenbord instellingen wellicht niet goed? Misschien zit je wel op NL settings te kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

Nee, ik heb het ook vanaf verschillende computers geprobeerd, intern en extern.

Verschillende gebruikersnamen als <computer>\<gebruiker> werken ook niet.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xiD schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:51:
Nee, ik heb het ook vanaf verschillende computers geprobeerd, intern en extern.

Verschillende gebruikersnamen als <computer>\<gebruiker> werken ook niet.
Screenshot van de melding misschien?!
Ehh..heb je de username waarmee je probeert in te loggen (op de Win7) wel toegevoegd aan het lijstje met geauthoriseerde users?

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 04-02-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

Afbeeldingslocatie: http://www.stavanuiter.nl/files/rdp1.JPG

Verder niet veel op te zien ;)

Het enige waar ik aan twijfel is of de user 'authenticated' is idd. Maar volgens mij heb ik tijdens de installatie maar 1 gebruiker aangemaakt en is die default administrator en mag die ook remote inloggen.

Ik heb ook nog geprobeerd in te loggen als Administrator en alle wachtwoorden die ik me kan bedenken en dat werkt ook niet.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Misschien een beetje offtopic, maar ik zoek een goede videoplayer die onder Win7 werkt. Ik gebruikte namelijk altijd GOM Player, maar die veroorzaakt vastlopers. Tenminste, ik ga er inmiddels vanuit dat het aan die applicatie ligt gezien ik geen film/serie kon kijken of m'n pc hing binnen het uur (scherm ging op zwart, niks reageerde meer en enkel een harde reset ging dus nog). Gisteren een aantal uur gekeken met Media Player bleek geen enkel probleem dus een codec/videodriver-issue lijkt het me niet..

Maar WMP mist wat functies (en heeft ook een hoop dingen die ik juist níet wil), dus misschien dat jullie nog een goede player weten?
Wat ik minstens wil:
• Win7 compatible
• Beeldverhouding kunnen forceren (bijv. 4:3 of 16:9)
• Pan&scan
• Handige playlist
• Brightness&contrast-regeling

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

VLC misschien? Ik weet alleen niet of die een playlist heeft.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 16:13
@ HyperioN, je kunt KMP player proberen, bij mij werkt het op windows 7 maar niet al te optimaal.
maar dat kan komen omdat ik 64 bit gebruik, misschien dat het beter op 32 bit loopt ?
of gebruik jij ook 64 bit ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
HyperioN. schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:17:
Wat ik minstens wil:
• Win7 compatible
• Pan&scan
• Handige playlist

Iemand een idee?
Ik gebruikte hier vroeger Zoomplayer voor. Daar kon echt alles mee wat je maar wilde. Geen idee echter of deze ook onder W7 werkt (heb het zelf niet meer nodig aangezien ik toch naar XBOX360 stream naar het grote scherm)

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 04-02-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 30-09 19:08

Jag

Ik heb W7 nu geïnstalleerd op mijn laptop (Fujitsu Siemens Pa 3553). Had daar niets dan problemen mee: Vista totaal instabiel en WinXP wilde niet met de videokaarten samenwerken. W7 erop gezet en nu werkt de laptop (na vele maanden) eindelijk. Ik vind het nu na dik een week veel gebruiken een hele fijne OS: voelt snel aan, logisch ingedeeld en redelijk stabiel (explorer loopt nog iets te vaak vast).

Maar heb nog 1 probleem:
- Mijn laptop heeft slechts 2 usb poorten en daarom gebruik ik een (Digitus) usb hub. Alleen als ik W7 afsluit krijg ik een BSOD als de hub nog aangesloten is. Of er iets in de hub zit maakt niet uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:58
Ik heb ook een probleem ervaren met W7. Ik heb vaker gemerkt dat de verbinding niet altijd even stabiel is in IE8. Dit is dan gelijk ook niet aanwezig in WLM en Live Mail. Ik heb wel gewoon bereik en verbinding, want ik kan wel gewoon Newsleecher gebruiken.

Ik heb op het internet gezocht naar deze problemen en kwam het volgende tegen:
FIXED IE 8 UNCONNECTIVITY PROBLEM

I have had the same problem trying te get IE 8 to connect to the internet, so, after troubleshooting a java installation problem, I discovered why IE 8 wasn't connecting and I have solved the problem [for me at least].

1.Enable proxy settings in Internet Options
Control Panel > Network and Internet > Internet Options > Connections tab > LAN Settings > Click the box "Use a proxy Server for your LAN..."

I don't know if this is the cause of the problem or even if this is a permanent fix.
Also, It puzzles me why IE 8 worked fine when Windows 7 first Installed.
Hope this helps.
Link
Wat ik heb gedaan was dat vinkje aanzetten, restarten en dan het vinkje weer verwijderen. Werkt perfect weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Thrackan: dat klopt, die optie kan je vinden bij folder options als ik me niet vergis, en ik zag iemand die zich ergerde aan het halveren van het scherm als je het naar links of naar rechts sleept, dat kan je uitzetten bij ease of acces. bij how to use mouse easier btw.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonnymous! op 04-02-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Laatst online: 01-10 07:01
Heeft iemand sabnzbd al werken gekregen op win 7?, bij mij krijg ik de website dat de poort al bezet is terwijl dat nog helemaal niet zo is dat ik weet? Gebruikt windows 7 die poort voor iets ofzo?

EDIT: sabnzbd gebruikt standaard poort 8080

[ Voor 10% gewijzigd door daaan_1992 op 04-02-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Daaan, daar ahd ik ook last van, ook met een andere poort wou het niet werken, blijkbaar werkt het niet, ik heb x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Misschien een beetje offtopic, maar ik zoek een goede videoplayer die onder Win7 werkt. Ik gebruikte namelijk altijd GOM Player, maar die veroorzaakt vastlopers. Tenminste, ik ga er inmiddels vanuit dat het aan die applicatie ligt gezien ik geen film/serie kon kijken of m'n pc hing binnen het uur (scherm ging op zwart, niks reageerde meer en enkel een harde reset ging dus nog). Gisteren een aantal uur gekeken met Media Player bleek geen enkel probleem dus een codec/videodriver-issue lijkt het me niet..

Maar WMP mist wat functies (en heeft ook een hoop dingen die ik juist níet wil), dus misschien dat jullie nog een goede player weten?
Wat ik minstens wil:
• Win7 compatible
• Pan&scan
• Handige playlist

Iemand een idee?
probeer the KMplayer eens?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
@FREAKJAM, dat heb ik hem net ook al aangeraden.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een beetje offtopic, maar ik zoek een goede videoplayer die onder Win7 werkt.
Wat dacht je van Media Player Classic?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:31:
[...]
Wat dacht je van Media Player Classic?
Waarom niet gewoon BSplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
VLC heeft een prima playlist ja, en support zowat alles (ook DVD zonder decoder, DVD iso's, FLAC, enz) out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weet iemand of SLI normaal werkt onder Windows 7 ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

daaan_1992 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:10:
Heeft iemand sabnzbd al werken gekregen op win 7?, bij mij krijg ik de website dat de poort al bezet is terwijl dat nog helemaal niet zo is dat ik weet? Gebruikt windows 7 die poort voor iets ofzo?

Bij mij werkt hij gewoon (x64) wel op andere port (30001) volgens mij heb ik wel een andere compatibaliteitsmodus gekozen.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Gom player werkt bij mij anders prima, maar zelf vind ik cyberlink wel prettiger alleen daarmee kan je geen subtitles gebruiken (srt.) dus daarvoor gebruik ik (zonder problemen) Gom player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
De libraries schijnen toch nog niet helemaal lekker in elkaar te zitten, hier een voorbeeld van de rare behaviour:

Libraries voor
Libraries na

Wat gebeurd er?
`Libraries voor` is hoe de `My Pictures` library default in elkaar steekt. Geen arrangement (alhoewel Arrange by netjes op Folder staat). Dit is de gewenste indeling voor mij.
Op de screenshot heb ik a.d.h.v. kleuren aangegeven dat het inderdaad 2 files zijn die beide in een andere locatie van de library te vinden zijn.

Wanneer ik dan de `Public Pictures` verwijder uit de locations lijst en deze vervolgens weer toevoeg wordt alles wel plots opgedeeld tot apparte folders. Hoewel Arrange by verder niet aangeraakt is veranderd de indeling dus wel degelijk en is deze (voor zover ik kan vinden) met geen mogelijkheid meer naar het oude terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
Jag schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:59:
Maar heb nog 1 probleem:
- Mijn laptop heeft slechts 2 usb poorten en daarom gebruik ik een (Digitus) usb hub. Alleen als ik W7 afsluit krijg ik een BSOD als de hub nog aangesloten is. Of er iets in de hub zit maakt niet uit. Iemand een idee?
Maakt het misschien nog uit welke usb-poort je gebruikt? Probeer eens te wisselen, vooral front-usb<->rear-usb kan nog wel eens uitmaken. Verder kan je natuulijk even kijken of er in de BSOD nog melding gemaakt wordt van een specifiek bestand (bv. driver) die problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Deze gelieve in Vista compatibility modus installeren. Anders worden een aantal .ini's in Virtual Store gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
tjonge, wat dom van MS
Wikipedia: Windows 7 editions

Niet in win7 Pro:
BitLocker, DirectAccess, Branch Cache, MUI Language Packs, Virtual Hard Disk Booting

Nou kan ik me best voorstellen dat Branch Cache zinloos is, en Direct Access (dwz, remote group policies toepassen enzo) een luxe is die ook weinigen zullen gebruiken.. En ik meer vertrouw op TrueCrypt dan Bitlocker, dus dat ze die eruit laten vind ik ook niet zo boeiend..
Maar waarom stoppen ze in godsnaam geen MUI LPs en VHD support in Pro?
een van de dingen die ik nou juist zo fijn vind aan Office2007 is dat ik in mijn account een engels language pack kan gebruiken, en mijn moeder de nederlandse.. is het nou echt zoveel gevraagd om die functionaliteit niet uit Pro te slopen?
Alleen al daarom zou ik nu Ultimate moeten "kopen", want enterprise wordt natuurlijk VL only, en dus 'niet beschikbaar' voor iedereen die geen uTorrent draait. Vermoeiend gewoon }:O

[ Voor 4% gewijzigd door foppe-jan op 04-02-2009 18:47 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
ndsc schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:36:
Ik draai nu al een aantal weken Windows 7 op mijn 'dagelijkse computer' en heb de laatste dagen wat vreemde verschijnselen.

Nu is het zo dat ik vaak geen .exe files van mijn desktop kan verwijderen, ik krijg dan het volgende:

[afbeelding]

'Try Again' werkt niet en het programma zit ook niet als background process in het geheugen. Ook kan ik hierdoor soms geen exe's met Firefox op mijn desktop downloaden aangezien Firefox eerst een dummy .exe aanmaakt en een .part file. Na het downloaden renamed die de .part file naar .exe maar faalt hiermee omdat hij die .exe niet mag veranderen/verwijderen.

Uiteraard denk je dan meteen aan het Ownership. Bij het controleren van het Ownership staat er het volgende:

[afbeelding]

Bij het proberen te nemen van Ownership krijg ik te horen:

[afbeelding]

En het raarste moet nog komen. Een paar minuten (10-20) na het proberen te verwijderen gebeurd er het volgende: óf de file verdwijnt uit zichzelf de prullenbak in, óf hij staat er nog en kan hem op de gewone manier verwijderen. Tevens moet ik erbij zeggen dat dit geld voor alle file acties zoals kopiëren en verplaatsen. Ook een keer voorgekomen dat zelfs rebooten niet hielp en Windows de file gewoon vasthield om na een aantal minuten tóch te verdwijnen.

Het lijkt volkomen willekeurig voor te komen. Soms heb ik er geen last van en een andere keer zit ik met 3 exe's vast op m'n desktop. Ik heb geen virus scanner of spyware programma, behalve de Windows Defender, die rare sprongen kan maken.

Iemand misschien soortgelijke ervaringen of wat tips om dit verder uit te pluizen?
Dit probleem heb ik nu ook al een paar dagen het is echt zeer vervelend. Vooral bij firefox levert dit nogal wat problemen op omdat ik een nightly build versie draai, die elke dag update, maar bij het updaten wordt de firefox.exe elke keer inaccessible. Tot nu toe heb ik helaas geen oplossing kunnen vinden. Zelfs met het ingebouwde administrator account dat ik om te proberen maar heb ingeschakeld kan ik het bestand niet benaderen. UAC in of uitschakelen helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Sowieso vraag ik me af wat je met executable content op je desktop te zoeken hebt, maar dat zal wel een tic zijn van iemand die in een corporate omgeving beheer doet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Laatst online: 03-02-2022
alt-92 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:04:
offtopic:
Sowieso vraag ik me af wat je met executable content op je desktop te zoeken hebt, maar dat zal wel een tic zijn van iemand die in een corporate omgeving beheer doet ;)
Ik heb hieroverheen gelezen, maar dit probleem doet zich niet alleen op de desktop voor maar in elke folder. Bij firefox gebeurt dit elke keer na het updaten maar ook andere .exe files worden (seemingly) random opeens inaccessible, ik snap er echt niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Xerion404 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:14:
[...]

Ik heb hieroverheen gelezen, maar dit probleem doet zich niet alleen op de desktop voor maar in elke folder. Bij firefox gebeurt dit elke keer na het updaten maar ook andere .exe files worden (seemingly) random opeens inaccessible, ik snap er echt niks van.
idem hier, al heb ik het recent niet gehad..

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
I-King schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:06:
Ik heb ook een probleem ervaren met W7. Ik heb vaker gemerkt dat de verbinding niet altijd even stabiel is in IE8.
Ik heb op het internet gezocht naar deze problemen en kwam het volgende tegen:

Wat ik heb gedaan was dat vinkje aanzetten, restarten en dan het vinkje weer verwijderen. Werkt perfect weer!
dank je IE werkt eindelijk weer na het vinkje aanzetten.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
daaan_1992 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:10:

Ja hoor werkt hier als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
SoaDmaggot schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:41:
De libraries schijnen toch nog niet helemaal lekker in elkaar te zitten, hier een voorbeeld van de rare behaviour:

Libraries voor
Libraries na

Wat gebeurd er?
`Libraries voor` is hoe de `My Pictures` library default in elkaar steekt. Geen arrangement (alhoewel Arrange by netjes op Folder staat). Dit is de gewenste indeling voor mij.
Op de screenshot heb ik a.d.h.v. kleuren aangegeven dat het inderdaad 2 files zijn die beide in een andere locatie van de library te vinden zijn.

Wanneer ik dan de `Public Pictures` verwijder uit de locations lijst en deze vervolgens weer toevoeg wordt alles wel plots opgedeeld tot apparte folders. Hoewel Arrange by verder niet aangeraakt is veranderd de indeling dus wel degelijk en is deze (voor zover ik kan vinden) met geen mogelijkheid meer naar het oude terug te zetten.
View -> Arange Icons By -> Show in groups

Is dat uitgevinkt?

Weet niet zeker of het exact daar zit bij 7 overigens, maar de optie bestaat wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Laatst online: 01-10 07:01
ErikRo schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:32:
[...]

Ja hoor werkt hier als een tierelier
Vreemd, welke versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
sabnzbd version: 0.4.6 | smpl version: 1.2

moest alleen . naar : veranderen oid
gebruik nu
http://localhost:8080/sabnzbd/

En wat paden aanpassen omdat win7 een andere volgorde aanhoud qua schijven. Maar toen dat eenmaal rond was alles ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:04:
offtopic:
'k snapt dat ook niet :+ Al ken ik meer mensen die van hun bureaublad een verzamelplaats maken van alles wat ze maar op het internet tegen komen ;)
Daar hebben we toch een Download folder voor zou je zeggen, of desnoods maak je een Download Library :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
TheVMaster schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:16:
[...]

Daar hebben we toch een Download folder voor zou je zeggen, of desnoods maak je een Download Library :9
Bij mij heb ik een Download Library aangemaakt, maar ik wil nog meer libraries aanmaken, alleen vind ik het ambetant dat je het pictogram niet kan wijzigen. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? Anders moeten we even enkele feedbacks inleveren, want denk dat ik volgens mij niet de enige ben die dit een missende handige feature vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Laatst online: 14-06 15:56
[...]

'k snapt dat ook niet :+ Al ken ik meer mensen die van hun bureaublad een verzamelplaats maken van alles wat ze maar op het internet tegen komen ;)
Ach, iedereen heeft zo zijn eigen gewoontes. Ik doe alles wat ik download via mijn browser op mijn desktop. Eigenlijk zijn dit voor 95% gewoon installers die ik of archiveer of gewoon weer verwijder. Dit doe ik al sinds ik op het internet zit en vind persoonlijk een Download folder maar omslachtig. :9
Xerion404 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:58:
[...]

Dit probleem heb ik nu ook al een paar dagen het is echt zeer vervelend. Vooral bij firefox levert dit nogal wat problemen op omdat ik een nightly build versie draai, die elke dag update, maar bij het updaten wordt de firefox.exe elke keer inaccessible. Tot nu toe heb ik helaas geen oplossing kunnen vinden. Zelfs met het ingebouwde administrator account dat ik om te proberen maar heb ingeschakeld kan ik het bestand niet benaderen. UAC in of uitschakelen helpt ook niet.
"Mooi" dat ik niet de enige ben. Ik ben ook heel erg verbaast waarom en hoe dit gebeurd. Ik heb een klein vermoeden dat Windows de file wel verwijderd/aanpast maar om één of andere reden nog steeds vast houdt. Het lijkt ook onmogelijk om meteen te omzeilen daar waar zelfs een reboot bij mij niets uitmaakte. Het lijkt trouwens inderdaad niet gelimiteerd tot de desktop.

Hopelijk heeft iemand dit nader uit lopen pluizen en is Microsoft ervan op de hoogte. Aangezien dat er al 3 mensen hier dit voorval hebben lijkt het mij belangerijk dat deze fout eruit wordt gestreken.
TaraWij schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:19:
[...]

Bij mij heb ik een Download Library aangemaakt, maar ik wil nog meer libraries aanmaken, alleen vind ik het ambetant dat je het pictogram niet kan wijzigen. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? Anders moeten we even enkele feedbacks inleveren, want denk dat ik volgens mij niet de enige ben die dit een missende handige feature vind.
Ik vind dit ook een grote domper. Het lijkt erop dat dit over het hoofd is gezien. Het is trouwens via een omweg aan te passen.

[ Voor 15% gewijzigd door ndsc op 05-02-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
ndsc schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 01:36:
Ik vind dit ook een grote domper. Het lijkt erop dat dit over het hoofd is gezien. Het is trouwens via een omweg aan te passen.
One word: Held! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Nog meer mensen die trage USB snelheden halen met stickjes of flashkaartjes?

Een Transcend 133x 8GB kaartje en/of 4GB high-speed USB stickje halen de volgende schrijfsnelheden :
Afbeeldingslocatie: http://www.defocus.nl/temp/usbspeed/upload.jpg

Lezen van dezelfde kaartjes gaat dan weer met een flinke snelheid :
Afbeeldingslocatie: http://www.defocus.nl/temp/usbspeed/download.jpg

Vreemd genoeg gaat het schrijven naar externe USB-HDD wel met normale snelheid, zo'n 24mb/sec.

Instellingen/omstandigheden :
- W7 Beta 64 op Dell Vostro 1500 (Intel 965 chipsetje)
- Totalcommander laatste versie met 'compatibility' write modes aan en uit
- Bij devicemanager in de driver van de Stick/Reader 'compatibility mode' en 'better performance' geprobeerd

Dezelfde hardware doet het op XP64 perfect - zo'n 12mb/sec voor de USBstick, en zo'n 23mb/sec voor de CF kaart. (schrijven).

Anyone een idee?

[ Voor 73% gewijzigd door majic op 05-02-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:36

BM

Moderator Spielerij
Iemand enig idee wat het volgende probleem kan veroorzaken:
Zowel binnen Firefox als Internet Explorer werken downloads prima, alleen worden ze niet opgeslagen. De map waar ze moeten komen staan blijft leeg, en FF kan ook niet naar die map springen vanuit het download scherm. Ook IE schijft de files niet weg, en RUN ipv Save As werkt evenmin.
Hij download dus wel het hele bestand, maar vervolgens gaan die bitjes in rook op. File transfers met Live Messenger gaan wel gewoon prima, en mag ook in alle mappen gewoon schrijven.

Gister dit probleem voor het eerst gezien, reboot hielp niet. Kan zo geen reden bedenken waarom het niet zou mogen eigenlijk :? Vanavond nog eens kijken, als het dan nog zo is MS maar eens ff tippen.

Tevens start virusscanner niet meer op. Als ik die probeer te starten krijg ik een melding dat ie niet goed werkt met de huidige versie van Windows. Ding heeft in het begin ook gewoon prima gewerkt (AVG8). Zouden deze 2 problemen nog enigszins gerelateerd kunnen zijn? :?

Buiten deze 2 punten nog steeds dik tevreden. Als ze nog gaan zorgen dat ik ook op een of andere manier shares kan toevoegen aan de libraries ben ik helemaal tevreden (data staat op NAS).
Taskbar begin ik nu ook redelijk aan te wennen, al mag wat mij betreft de tijd tussen mouseover, en het tevoorschijn komen van aero-peek vensters wat sneller, heb nu te vaak dat ik ga klikken, ipv wachten tot ie zelf met dat schermpje komt :)

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 05-02-2009 10:01 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

Het blijft vervelend dat je een gewoonte niet kan overnemen naar een nieuw besturingssysteem. Natuurlijk is het logisch om met een Downloads map te werken, maar mij de mogelijkheid afnemen om dat op mijn Desktop te doen is niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Weet iemand een mount-tooltje voor windows 7 64 bit.
Ik heb namelijk Alcohol 120% en Deamon tools al geprobeerd maar geen van beide werkt op 64 bit.
Iemand een idee ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 30-09 19:08

Jag

Snajo schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:52:
[...]

Maakt het misschien nog uit welke usb-poort je gebruikt? Probeer eens te wisselen, vooral front-usb<->rear-usb kan nog wel eens uitmaken. Verder kan je natuulijk even kijken of er in de BSOD nog melding gemaakt wordt van een specifiek bestand (bv. driver) die problemen geeft.
Nee. Er zitten twee usb poorten op mijn laptop en beiden geven hetzelfde resultaat. Ik heb idd eens beter naar de BSOD gekeken (normaal gesproken hou ik op met lezen als ik een hexadecimale code zie staan :P ), en er wordt melding gemaakt van usbhub.sys. Googelen naar "BSOD shutdown usbhub.sys" levert een aantal resultaten op van mensen met hetzelfde probleem onder Vista (en ook onder WinXP). Geen oplossing helaas. Andere USB hub bood ook geen oplossing voor hun.
Er is wel een hotfix voor usb problemen voor Vista uitgebracht, maar ben een beetje huiverig die te installeren voor windows 7 (zitten die fixes mmisschien al in verwerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:19

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

SanderPS3 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:01:
Ik heb namelijk Alcohol 120% en Deamon tools al geprobeerd maar geen van beide werkt op 64 bit.
Iemand een idee ?
Virtual Clonedrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrackan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:36:
[...]

Het blijft vervelend dat je een gewoonte niet kan overnemen naar een nieuw besturingssysteem. Natuurlijk is het logisch om met een Downloads map te werken, maar mij de mogelijkheid afnemen om dat op mijn Desktop te doen is niet gewenst.
'De mogelijkheid afnemen'?
Je kan toch gewoon de downloaddirectory veranderen naar de desktop?
SanderPS3 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:01:
Iemand een idee ?
Wat dacht je van zoeken in dit topic? Het is héél vaak langsgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

anandus schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:35:
[...]
'De mogelijkheid afnemen'?
Je kan toch gewoon de downloaddirectory veranderen naar de desktop?

[...]
Wat dacht je van zoeken in dit topic? Het is héél vaak langsgekomen :)
Ja, maar sommige mensen hebben blijkbaar problemen met *.exe files op de Desktop. Dat maakt het dus geen praktische Download directory meer. (Setupje downloaden, klikkerdeklik en hop, installeren gaat dan niet meer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrackan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:54:
[...]

Ja, maar sommige mensen hebben blijkbaar problemen met *.exe files op de Desktop. Dat maakt het dus geen praktische Download directory meer. (Setupje downloaden, klikkerdeklik en hop, installeren gaat dan niet meer...)
Maar die hadden toch problemen met gedownloadde .exe's ongeacht de map? Ook in Downloads enzo?
hier, met Firefox en AVG, in ieder geval geen problemen. Net even getest op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[totaal oninteressant modus]
ik verwijder de downloads dir altijd gelijk, mijn download directory is docs, dat is eigenlijk het enige waarvoor ik docs gebruik. Mp3 dir enzo benader ik via de verkenner, en vooral rechtstreeks vanuit Winamp.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 05-02-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Iemand enig idee waarom mijn OUtlook 2007 met Business Contact manager steeds enige tijd vastloopt op het synchroniseren der mappen?
En als niemand het weet, kan ik het synchroniseren der mappen uitzetten of ben ik dan reddeloos verloren?
Het wordt ook langzaam erger lijkt het.

[ Voor 7% gewijzigd door PaoloK op 05-02-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 09:15
Na alle enthousiaste verhalen over windows 7 vandaag ook een poging gewaagd windows 7 te installeren. Helaas krijg ik tijdens het installeren (na eerste reboot) een BSOD: "irql not less or equal" en "0x000000a (0x828E00BF, 0,000000002, 0,000000008, 0,828E00BF)". Dacht in eerste instantie aan een driver, dus heb bij de tweede poging geprobeerd de laatste vista drivers voor mijn hardware te installeren. Deze drivers worden echter niet geaccepteerd door Win7. En safe mode e.d. werken nog niet voordat installatie is afgerond. Ik vraag me daarom af of er nog iets is wat ik kan proberen, of moet ik het maar vergeten?

Alvast bedankt voor eventuele suggesties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
Noxious schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:38:
[...]

View -> Arange Icons By -> Show in groups

Is dat uitgevinkt?

Weet niet zeker of het exact daar zit bij 7 overigens, maar de optie bestaat wel :P
Het is inderdaad terug te vinden onder View -> Group By -> (None). Helaas (helemaal omdat arrange by wel gewoon direct terug te vinden is zonder de menu's in te duiken) dus niet direct in de GUI en dus niet als default (setting veranderd schijnbaar als ik een locatie verwijder en weer toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:21
Tweade schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:50:
Na alle enthousiaste verhalen over windows 7 vandaag ook een poging gewaagd windows 7 te installeren. Helaas krijg ik tijdens het installeren (na eerste reboot) een BSOD: "irql not less or equal" en "0x000000a (0x828E00BF, 0,000000002, 0,000000008, 0,828E00BF)". Dacht in eerste instantie aan een driver, dus heb bij de tweede poging geprobeerd de laatste vista drivers voor mijn hardware te installeren. Deze drivers worden echter niet geaccepteerd door Win7. En safe mode e.d. werken nog niet voordat installatie is afgerond. Ik vraag me daarom af of er nog iets is wat ik kan proberen, of moet ik het maar vergeten?

Heb je een fresh install gedaan of een upgrade vanuit vista?

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan

Trek je netwerkkaart er eens uit (indien mogelijk), of disable die in je bios.
ik neem aan dat je geen upgrade van vista doet, en ik heb geen idee wat voor pc je hebt voor de rest (je hebt ook geen systeemspecs op t.net staan :P), maar dat lijkt me de meest logische driver
realtek geluidchips werken meestal wel (aan die drivers verandert ook weinig), en ati/nv drivers doen het wel op w7, dus tenzij je exotische PCI kaartjes erin hebt zitten waar je ons niets over verteld..
het is iig wel een driver issue, dus je zult gewoon ff moeten kijken wat je moet disablen om ding werkende te krijgen.
Mocht het idd aan je NIC liggen, d'r zijn vast wel Vista drivers die het doen, maar die moet je dan achteraf maar installeren (je kunt driver signing check uitzetten indien nodig, maar die dingen moeten toch al certified zijn om in Vista te werken, dus ik neem aan dat ze het uiteindelijk wel zullen doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Ik heb een fresh install gedaan, hiervoor had ik XP. De machine waarop ik Windows 7 wil installeren is een Acer Aspire L100 (= vista capable). Specs: AMD Athlon 64 X2, 3800+, DDR2-533, moederbord: FC51PVG, chipset nVidia nForce 430. Videokaart is dus geintegreerd. Ga zo eens kijken of ik netwerkkaart kan disabelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tweade op 05-02-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Update: helaas nog geen succes. Eerst herstart met LAN, HD audio, 1394 controler en usb 2.0 support via bios disabled, zonder succes. Daarna opnieuw geinstalleerd met LAN disabled, ook zonder succes. Ga nu voor de zekerheid dvd'tje opnieuw branden en nogmaals proberen, wellicht is daar iets mis mee.

Update 2: ook met nieuw gebrand dvd'tje nog geen succes. Iemand nog suggesties? Volgens mij raak ik door m'n opties heen... :/ Kan nog vista installeren en proberen te upgraden naar W7, maar dat is me te omslachtig. Vind het overigens wel raar dat W7 niet op deze hardware wil draaien, is niet echt exotisch.

In ieder geval bedankt voor de reacties, mochten er nog suggesties zijn dan hoor ik dat graag.

[ Voor 40% gewijzigd door Tweade op 05-02-2009 17:54 . Reden: update voortgang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
Lijkt mij wel interessant voor de PC-gamers onder ons :) :

- Face off between Windows 7 Beta 1 and Windows Vista SP1
Windows Vista versus Windows 7: Graphics cards benchmarks
Author: Andreas Link (Feb 05, 2009) - Many gamers ask themselves: Who wins a gaming comparison between Windows 7 and Windows Vista? PC Games hardware did the test and checked eight graphics cards, five games and two operating systems.

- Conclusie:

The benchmark results reveal that the 64 Bit version of the Windows 7 Beta 1 is as fast as Windows Vista SP1 64 Bit. The graphics cards producers are partially responsible for this, too, since they provide drivers for the Windows 7 Beta 1 which are equal to the Vista versions.

Windows 7 can become a really good operating system for gamers. But because of the Beta status none of the results should be considered final. Perhaps Microsoft and the GPU companies are able to reach even better performances until Windows 7 is finally released to the markets.

- Bron (>benchmarks!): http://www.pcgameshardwar...raphics_cards_benchmarks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweade schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:24:
Update: helaas nog geen succes. Eerst herstart met LAN, HD audio, 1394 controler en usb 2.0 support via bios disabled, zonder succes. Daarna opnieuw geinstalleerd met LAN disabled, ook zonder succes. Ga nu voor de zekerheid dvd'tje opnieuw branden en nogmaals proberen, wellicht is daar iets mis mee.

Update 2: ook met nieuw gebrand dvd'tje nog geen succes. Iemand nog suggesties? Volgens mij raak ik door m'n opties heen... :/ Kan nog vista installeren en proberen te upgraden naar W7, maar dat is me te omslachtig. Vind het overigens wel raar dat W7 niet op deze hardware wil draaien, is niet echt exotisch.

In ieder geval bedankt voor de reacties, mochten er nog suggesties zijn dan hoor ik dat graag.
Een vreemd probleem, hoor.
Wanneer tijdens de install krijg je de BSOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Krijg de BSOD na de eerste reboot. Na de melding dat windows wordt opgestart, met die 4 mooi draaiende balletjes, gaat het scherm op zwart en krijg ik een BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
Tweade schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:40:
Krijg de BSOD na de eerste reboot. Na de melding dat windows wordt opgestart, met die 4 mooi draaiende balletjes, gaat het scherm op zwart en krijg ik een BSOD.
ik heb precies hetzelfde met mijn PC. Hij installeerd prima, maar tijdens de 1e x opstarten gaat het mis. Touwens krijg ik nu met het installeren van Vista exact hetzelfde probleem, terwijl die eerst prima werkte.
om deze post toch nog een beetje nuttig te maken: Mijn pc heeft totaal andere specs dan jouw laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023

Check je geheugen eens met memtest86 v2.11. Als dat goed is de iso op langzamere snelheid branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Crest schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:04:
[...]

Check je geheugen eens met memtest86 v2.11. Als dat goed is de iso op langzamere snelheid branden.
Geheugen is goed, althans volgens geheugencontrole van W7 (dat werkt dan wel weer). Zal zo nog eens een nieuwe iso branden op lage snelheid en op ander schijfje, moet toch eens lukken.

Update: Weer niet gelukt, zelfde verhaal. :( Ga bijna denken dat er iets met de hardware is, al heb ik daar altijd alles zonder problemen op gedraaid...

Update: Geheugen ook getest met memtest86, geen problemen gevonden. Vind het goed, gooi er Linux op. Dat werkt tenminste. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Tweade op 05-02-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thrackan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:54:
Ja, maar sommige mensen hebben blijkbaar problemen met *.exe files op de Desktop.
Van mij mag je.
Ik vind het alleen niet handig/verstandig, en het is ook iets wat in bedrijfsnetwerken vaak uitgeschakeld is.
Ik zei al, persoonlijke tic - zo te zien ben ik niet eens de enige.
(Setupje downloaden, klikkerdeklik en hop, installeren gaat dan niet meer...)
Dat ligt dan maar aan je hand-oog coördinatie vrees ik ;)

Verder laten we de flauwe discussie maar voor wat ie is.
offtopic:
Muggeziften op een off-topic remark vind ik wel weer een zwaktebod hoor...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand of er een aparte contacten lijst in Windows 7 is? Mijn Touch Pro (waar ik nu toch spijt van heb) synchroniseerde met mijn Windows 7 installatie de contacten en zodra ik de connectie in sync center verbrak ramde dat walgelijke stuk klote software mijn hele contacten lijst op m'n telefoon naar de klote. Dus kennelijk denkt windows 7 dat hij synct, hoewel outlook niet geherinstalleerd is en dat inferieure stuk software niet met iets anders kan/mag syncen.

Iemand enig idee of er een aparte contacten systeem is? Of dat er gewoon weer iets idioots aan de gang is?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

alt-92 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:29:
[...]

Van mij mag je.
Ik vind het alleen niet handig/verstandig, en het is ook iets wat in bedrijfsnetwerken vaak uitgeschakeld is.
Ik zei al, persoonlijke tic - zo te zien ben ik niet eens de enige.

[...]

Dat ligt dan maar aan je hand-oog coördinatie vrees ik ;)

Verder laten we de flauwe discussie maar voor wat ie is.
offtopic:
Muggeziften op een off-topic remark vind ik wel weer een zwaktebod hoor...
Offtopic: het was niet als muggeziften bedoeld. Als het zo overkwam, mijn excuses.

Ontopic: van het weekend ga ik maar weer eens rustig zitten voor een triple-boot hier. Kijken hoe goed 7 met mijn nieuwe i7 setup kan omgaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Sinds vandaag een vreemp probleem met AVG (gratis versie). Hij zegt steeds dat hij heeft geupdate en daarom opnieuw wil starten dmv een reboot. Nu heb ik hem al 6 x gereboot maar hij komt een minuut na inloggen met een schermpje dat hij opnieuw wil rebooten met een tellen die van 120 sec aftelt.

meer mensen dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:08:
Weet iemand of er een aparte contacten lijst in Windows 7 is? Mijn Touch Pro (waar ik nu toch spijt van heb) synchroniseerde met mijn Windows 7 installatie de contacten en zodra ik de connectie in sync center verbrak ramde dat walgelijke stuk klote software mijn hele contacten lijst op m'n telefoon naar de klote. Dus kennelijk denkt windows 7 dat hij synct, hoewel outlook niet geherinstalleerd is en dat inferieure stuk software niet met iets anders kan/mag syncen.

Iemand enig idee of er een aparte contacten systeem is? Of dat er gewoon weer iets idioots aan de gang is?
Heb je het Mobile Device Center geinstalleerd trouwens? Dit schijnt dus niet te moeten aangezien Windows 7 een heel ander gedeelte heeft waar dus al in terecht horen te komen...dus ook je mobile..maar in de huidige beta werkt dat dus nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was al 45 minuten een download bezig bij mij van Windows7. Op een gegeven moment krijg ik opeens uit het niets een BSOD en ging de PC gelijk rebooten... Ik was op dat moment hier op het forum aan het typen dus heb helemaal niks raars gedaan. Zou het aan de download kunnen liggen? Heeft iemand hier eerder last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:31:
Er was al 45 minuten een download bezig bij mij van Windows7. Op een gegeven moment krijg ik opeens uit het niets een BSOD en ging de PC gelijk rebooten... Ik was op dat moment hier op het forum aan het typen dus heb helemaal niks raars gedaan. Zou het aan de download kunnen liggen? Heeft iemand hier eerder last van gehad?
heb je enig idee hoe belachelijk dat klinkt...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Nee, wij hebben niet dezelfde hardware. Je kan best eens de blue screen bestuderen met bijvoorbeeld windbg (Debugging Tools for Windows), of door de dmp bestanden of error met ons te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:37:
[...]

heb je enig idee hoe belachelijk dat klinkt...
Want?

EDIT:

Dit was echt de aller eerste keer dat ik een bsod kreeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 17:44
bij BSOD's tijdens de installatie raad ik je aan de iso weer te downloaden en te branden.

diskeltische lurker

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.