[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.494 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

SoaDmaggot schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:17:
[...]

Ziet er naar uit dat hij 'm eerst met Deamon Tools gemount heeft en vervolgens die gemounte image gecopieerd heeft (Disc-to-disc als het ware).
Ik kan daar niet echt veel kwaad uit halen, maar misschien kan je de image inderdaad eens proberen direct met imgburn proberen te branden.
idd waarom met zon omweg 8)7 gewoon de iso zelf branden .....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Tsurany schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:08:
En ik kan geen mappen aan favorieten toevoegen, hoe ik het ook probeer, hij doet het niet. Het zijn toch niet je IE favorieten?
Zijn er nog meer Favorieten dan?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:54:
[...]

Zijn er nog meer Favorieten dan?
Je favoriete folders in explorer. Ik vind ze erg makkelijk, werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:23:
[...]

Kan jij bij hem in de favourite folders komen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

n0zem schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:51:
Windows 7 bèta 64-bit gedownload. ISO bestand vanuit daemon tools gekopieerd naar een wezenlijke DVD.
Ik heb onder XP(32 bit) de setup van de onder deamon tools gemounte iso gedraaid en die copieerder alle files naar een vrije partitie waar windows 7 op kwam.. Nooit dvd gebrand.

-Probeer ook eens met minder dan 4 GB te installeren. (werkt voor sommige mensen onder vista)
-kijk bios opties voor veel geheugen eens na, en verander die eens.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Na mijn kleine avontuurtje met Windows 7 32-bit, "uitgekleed" met vLite, op mijn VIA bordje met 4Gb CF kaartje als HDD (wat overigens nog best aardig liep) ben ik de 64-bits versie eens gaan installeren op mijn main PC.

Van download t/m brand gaat er niks fout (ik brand meteen de ISO) en zelfs de install gaat nog goed.

Na de install krijg ik een Checkdisk, ik dacht dat zal wel aangezien ik hiervoor met een vLited versie had geklooid. Echter na de Checkdisk kan mijn PC de bootloader niet meer vinden en blijft er een cursor lekker boven in mijn scherm knipperen.

Tweede poging: Install, Checkdisk gecancelled, niks aan de hand. Reboot, SH*T TE LAAT, alsnog Checkdisk gedraaid dus, volgende reboot doet ie weer niks :(

Schijfconfiguratie:
Schijf 1: 2 partities, 1x Windows XP x64 (C:) 1x Windows XP x86 (D:) voor VPN-werk-doeleinden
Schijf 2: 1 partitie, downloadschijf met heel veel troep (E:)
Schijf 3: 1 partitie, Windows 7
Schijf 4: 1 partitie, leeg

Disk management gaf aan dat Windows 7 mijn schijf-3-partitie tot C: promoveert, iets wat op zich geen ramp is aangezien het met een reboot in XP x64 nog steeds goed ging. Ik vermoed echter dat 7 de BOOTMGR ergens op de daadwerkelijke C: partitie probeert te rammen en daar vervolgens een Checkdisk over uitvoert oid, waarbij er iets meer wordt hersteld dan gewenst. XP x64 werkt namelijk nog ouderwetsch met NTLDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:23:
[...]

Enig idee waarom ik er niet bij kan? Sleep ik een map er heen krijg ik zo'n rood rondje met een streep er doorheen en druk ik op add location from browser doet hij alsnog niks.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

wontcachme

You catch me? No you wont

Tsurany schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:48:
[...]

Enig idee waarom ik er niet bij kan? Sleep ik een map er heen krijg ik zo'n rood rondje met een streep er doorheen en druk ik op add location from browser doet hij alsnog niks.
die moet je bij "je naam">Links erin zetten. Of bedoel je neit die favorieten

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 16:43
Thrackan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:29:
Na mijn kleine avontuurtje met Windows 7 32-bit, "uitgekleed" met vLite, op mijn VIA bordje met 4Gb CF kaartje als HDD (wat overigens nog best aardig liep) ben ik de 64-bits versie eens gaan installeren op mijn main PC.

Van download t/m brand gaat er niks fout (ik brand meteen de ISO) en zelfs de install gaat nog goed.

Na de install krijg ik een Checkdisk, ik dacht dat zal wel aangezien ik hiervoor met een vLited versie had geklooid. Echter na de Checkdisk kan mijn PC de bootloader niet meer vinden en blijft er een cursor lekker boven in mijn scherm knipperen.

Tweede poging: Install, Checkdisk gecancelled, niks aan de hand. Reboot, SH*T TE LAAT, alsnog Checkdisk gedraaid dus, volgende reboot doet ie weer niks :(

Schijfconfiguratie:
Schijf 1: 2 partities, 1x Windows XP x64 (C:) 1x Windows XP x86 (D:) voor VPN-werk-doeleinden
Schijf 2: 1 partitie, downloadschijf met heel veel troep (E:)
Schijf 3: 1 partitie, Windows 7
Schijf 4: 1 partitie, leeg

Disk management gaf aan dat Windows 7 mijn schijf-3-partitie tot C: promoveert, iets wat op zich geen ramp is aangezien het met een reboot in XP x64 nog steeds goed ging. Ik vermoed echter dat 7 de BOOTMGR ergens op de daadwerkelijke C: partitie probeert te rammen en daar vervolgens een Checkdisk over uitvoert oid, waarbij er iets meer wordt hersteld dan gewenst. XP x64 werkt namelijk nog ouderwetsch met NTLDR.
Mag je zomaar vlite toepassen op windows 7? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

wontcachme schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:53:
[...]

die moet je bij "je naam">Links erin zetten. Of bedoel je neit die favorieten
Nee ik bedoel die in je navigation pane in explorer, daar kan ik niks aan toe voegen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

zezke schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:54:
[...]

Mag je zomaar vlite toepassen op windows 7? :?
vLite is officieel niet voor 7, maar het werkt wel tot op zekere hoogte. Ik zou je niet aanraden om ermee te gaan knutselen als je een tekort hebt aan cd's en/of geduld, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
alt-92 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:31:
[...]

Misschien wil de sofware van meneer Jobs wel netjes installeren onder een administrative prompt, of met het juiste manifest? :)

Zou ook zomaar kunnen namelijk.
Ik vroeg het al eerder, maar blijf benieuwd: hoe doe je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

manifest moet de leverancier doen, administrative prompt lijkt me wel duidelijk wat daarmee bedoeld wordt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Thrackan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:26:
[...]

vLite is officieel niet voor 7, maar het werkt wel tot op zekere hoogte. Ik zou je niet aanraden om ermee te gaan knutselen als je een tekort hebt aan cd's en/of geduld, maar het kan wel.
Daar zijn CD/DVD-RW's voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 13:05
Ik draai zelf sinds kort ook windows7 (64bit) met een dualscreen opstelling.

Nu kwam ik laatst wel een erg merkwaardige bug tegen in Windows Photo Viewer. Alles wat ik op mijn hoofdscherm open heeft een soort van sepia achtige look.
Verplaatst ik Windows Photo Viewer naar mijn 2de scherm, dan ziet alles er normaal uit.
Zie hier een voorbeeldje met een screenshot van de frontpage geopend in Photo Viewer. Ik denk dat jullie zelf wel door hebben waar de grens van mijn monitors zit :)

Meer mensen die hier last van hebben?

Edit: Ter verduidelijking, het gaat alleen om Photo Viewer, alle andere programma's zijn wel gewoon normaal wit op beide schermen. Het ligt dus niet aan me Nvidia/monitor instellingen oid ;)

Dan nog iets heel anders, mijn onboard audio realtek drivers krijg ik ook niet aan de praat (Gigabyte x38-dq6), Zijn hier al aangepaste drivers voor te vinden? Net zoals die creative/auzentech drivers? (die overigens prima werken).

[ Voor 9% gewijzigd door Deismyna op 30-01-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15
Hij zegt dat DEP niet uitgeschakeld kan worden voor dit programma. Dus helaas.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik heb problemen met cisco VPN client op windows 7. Ik heb geen bsods meer (opgelost met citrix DNE update) maar nu is er het volgende probleem:
Ik zit op kot aan de unief, en om op inet te kunnen moet ik dus een vpn verbinding maken. Om deze verbinding te maken is er geen probleem maar daarna kan ik maar op een heel beperkt aantal sites, en er zit geen duidelijke regel in... Nu kan ik dus op tweakers, kwartier geleden ging dit niet, momenteel kan ik ook niet op google/gmail of andere sites... Skype kan verbinden (dit is enigste dat altijd lukt), msn lukt nooit!

Als ik een tracert doe naar een site dat ik niet kan bereiken, dan zegt hij dat hij "unable to resolve target system name ... ", dit lijkt me dus een dns probleem.

Iemand een id waar dit aan kan liggen?

(compatibility modus heb ik al geprobeerd, helpt niets...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Noxious schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:19:
[...]

Daar zijn CD/DVD-RW's voor ;)
Klopt, ik had alleen gebrek aan een tweede DVD drive ;) Maar alsnog, geduld is ook verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tsurany schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:56:
[...]

Nee ik bedoel die in je navigation pane in explorer, daar kan ik niks aan toe voegen.
Die kun je bij mijn weten ook nog gewoon als snelkoppeling met drag & drop in de 'links' folder in je profile droppen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:32:
[...]

Die kun je bij mijn weten ook nog gewoon als snelkoppeling met drag & drop in de 'links' folder in je profile droppen?
Klopt, daar staan ze inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ok, na mijn vorige verhaal is het nu recoveren geblazen van mijn XP x64 (C:) partitie... XP x64 start niet meer op, fixboot kreeg hem tot aan het loadscherm en vervolgens werd er aangegeven dat mijn WINDOWS dir corrupt was...
Nu maar spelen met recovery tools vanuit XP x86 dan... Zo te merken zitten er nog wel wat vervelende puntjes aan die beta :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Deismyna schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:24:

Nu kwam ik laatst wel een erg merkwaardige bug tegen in Windows Photo Viewer. Alles wat ik op mijn hoofdscherm open heeft een soort van sepia achtige look.
Verplaatst ik Windows Photo Viewer naar mijn 2de scherm, dan ziet alles er normaal uit.
Zie hier een voorbeeldje met een screenshot van de frontpage geopend in Photo Viewer. Ik denk dat jullie zelf wel door hebben waar de grens van mijn monitors zit :)

Edit: Ter verduidelijking, het gaat alleen om Photo Viewer, alle andere programma's zijn wel gewoon normaal wit op beide schermen. Het ligt dus niet aan me Nvidia/monitor instellingen oid ;)

Dan nog iets heel anders, mijn onboard audio realtek drivers krijg ik ook niet aan de praat (Gigabyte x38-dq6), Zijn hier al aangepaste drivers voor te vinden? Net zoals die creative/auzentech drivers? (die overigens prima werken).
Let me guess... je hebt een samsung scherm? Windows update wil nog wel eens een nieuw kleurprofiel downloaden bij mij op Vista x64 waardoor ik exact krijg wat jij beschrijft. Misschien daar eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Wat vinden jullie trouwens van dit artikel?

http://www.infoworld.com/.../10/46TC-windows-7_1.html

Windows 7 zou gewoon Vista zijn en wij ontzettende sukkels omdat we dat niet doorhebben.

Het artikel is onderbouwd met allerlei testen, ik heb nog niet echt een gat in kunnen schieten. Ik vind W7 overigens ook het einde.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
En Windows Vista zou gewoon XP zijn... Zo kan je weer verder redeneren.

Heb nu geen zin om daar een reactie op neer te gaan leggen, maar ze zijn commentaar aan het geven op een beta en hebben zoals velen geen idee van de algehele verbeteringen.

Waarom heb ik hier overigens testen voor nodig? Als je een beetje vergelijkt met Windows Vista qua efficient werken zie je heus het verschil wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
MOAW schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:52:
[...]

Let me guess... je hebt een samsung scherm? Windows update wil nog wel eens een nieuw kleurprofiel downloaden bij mij op Vista x64 waardoor ik exact krijg wat jij beschrijft. Misschien daar eens naar kijken?
2 Samsung schermpjes idd. Merkwaardige is dat het puur alleen in wndows photo viewer is, want normaal zie ik gewoon de normale kleuren.
Toch maar even geprobeerd wat je zei en wat denk je? Het heeft het wel gefixed 8)7

Realtek drivers heb ik btw ook werkend gekregen :)

So far so good dan tot nu toe, geen grote problemen meer op het moment en het draait eigenlijk net zoals XP. (Met als enig verschil dat Win7 op een 5400rpm PS3 schijfje draait en XP op een RAID0 raptor setup O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ErikRo schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:41:
Die?
[google=Randall C. Kennedy]

http://weblog.infoworld.c...08/10/blacklisted_by.html

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 30-01-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

Windows 7 zou gewoon Vista zijn en wij ontzettende sukkels omdat we dat niet doorhebben.

Het artikel is onderbouwd met allerlei testen, ik heb nog niet echt een gat in kunnen schieten. Ik vind W7 overigens ook het einde.
Mja, het is allemaal zo'n gelul ook. het probleem aan Vista was niet dat de naam evil was (hoogstens de DRM in de audio stack), maar dat het niet draaide.. Als ik me nu "bekocht" moet voelen, omdat MS een "R2" van Vista hebben gemaakt die op meer hardware te gebruiken is en vloeiender draait, dan lijkt mij dat vooral een rare definitie van "bekocht," en niet zozeer een grote con van MS. Er is toch meer dan genoeg aan "Vista" veranderd in 7 om een 7 een significante update te noemen (vergelijk win2k -> XP.. Daar klaagde toch ook weinig mensen dat XP zo "voortbouwde op win2k")

Op het moment is iedereen aan het proberen onzinnige scenario's te bedenken waarin we enerzijds als "hypocriet" worden afgeschilderd omdat we Vista - nu dat het wel werkt, en redelijk geupdate is - wel willen omarmen, of anders dat het toch nog best mogelijk is dat windows7 enorm gaat "floppen" waardoor iedereen over zal gaan op "cloud-computing" danwel Ubuntu met KDE 4.2 (The Year Linux...). En al die onzin wordt dan geschreven zodat iemand over 2 jaar kan claimen "kijk mij eens gelijk hebben gehad daar".
Het lijkt me vooral een poging om "(wetenschappelijk?) verantwoord" horoscopen te schrijven, die inhoudelijk weinig te betekenen heeft, maar wel heel veel aandacht krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door foppe-jan op 30-01-2009 21:07 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dan deze ook even en de rest van de discussie tussen deze 2 heren...
http://www.osnews.com/sto...sked_by_Counting_Threads_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Deismyna schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:00:
[...]

2 Samsung schermpjes idd. Merkwaardige is dat het puur alleen in wndows photo viewer is, want normaal zie ik gewoon de normale kleuren.
Toch maar even geprobeerd wat je zei en wat denk je? Het heeft het wel gefixed 8)7

Realtek drivers heb ik btw ook werkend gekregen :)

So far so good dan tot nu toe, geen grote problemen meer op het moment en het draait eigenlijk net zoals XP. (Met als enig verschil dat Win7 op een 5400rpm PS3 schijfje draait en XP op een RAID0 raptor setup O-)
Ja precies, ik kwam hier achter nadat ik een Adobe kleurprofiel had toegevoegd. Evenlater merkte ik ook dat Vista dan doodleuk een "nieuw" profiel downloade wat dus de Viewer verziekte. Maargoed, goed om te horen dat het weer werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:42

Zenyatta

Tsjakka!

Mijn EeePC 1000H is geleverd met een 160GB HDD die in twee ongeveer gelijke partities is opgedeeld. Op de C schijf staat Windows XP. De D schijf was leeg. Mijn idee was om de beta van Windows 7 te gaan proberen. Die zou zuiniger met de accu omspringen.

Is het mogelijk om dan op de D schijf Windows 7 als dualboot te installeren? Ik heb gehoord dat met Vista en XP in dualboot draaien het wat lastig was omdat je dan Vista er eerst op moest zetten, en XP erbij.

Iemand ervaring hiermee?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

alt-92 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:32:
[...]

Bedoel je een aparte Links folder in m'n profile of bedoel je favorites en dan links? Want als ik hem in die links stop of in favorites zelf dan zie ik ze wel in IE maar komen ze niet daar te staan.
Christijn schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:23:
Mijn EeePC 1000H is geleverd met een 160GB HDD die in twee ongeveer gelijke partities is opgedeeld. Op de C schijf staat Windows XP. De D schijf was leeg. Mijn idee was om de beta van Windows 7 te gaan proberen. Die zou zuiniger met de accu omspringen.

Is het mogelijk om dan op de D schijf Windows 7 als dualboot te installeren? Ik heb gehoord dat met Vista en XP in dualboot draaien het wat lastig was omdat je dan Vista er eerst op moest zetten, en XP erbij.

Iemand ervaring hiermee?
Draaide XP op zowel desktop als laptop, daar had ik beide ook twee partities op voor mijn data. Toen op beide een 3e partitie gemaakt, Windows 7 daarop geinstalleerd en de DualBoot werd automatisch gemaakt en ik hoefde verder niks in te stellen.

[ Voor 49% gewijzigd door Tsurany op 31-01-2009 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mijn policy voor OS beta's is heel eenvoudig: installeer ze op een aparte schijf. Als er dan iets misloopt (niet onwaarschijnlijk) kan je direct terug naar je huidige OS en hoef je ook niet te klagen op forums over dataverlies om dan "eigen schuld, je wist dat het een beta was" (ik geef ze nog gelijk ook :p) te aanhoren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Boeboe schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 02:44:
Mijn policy voor OS beta's is heel eenvoudig: installeer ze op een aparte schijf. Als er dan iets misloopt (niet onwaarschijnlijk) kan je direct terug naar je huidige OS en hoef je ook niet te klagen op forums over dataverlies om dan "eigen schuld, je wist dat het een beta was" (ik geef ze nog gelijk ook :p) te aanhoren ;)
Andere partitie is goed genoeg daarvoor. Als je hem uitgebreid wilt gebruiken zal je toch toegang willen tot je andere schijf, dus als dat nou een andere partitie is of een andere fysieke schijf maakt dan niet zoveel uit. Sowieso is de kans klein dat je met een publieke beta bestanden kwijt raakt.
En ik neem aan dat iedereen een backup systeem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

alt-92 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:03:
manifest moet de leverancier doen, administrative prompt lijkt me wel duidelijk wat daarmee bedoeld wordt ;)
Fout, iedereen kan een manifest aan een exe toevoegen. In VS wordt de .manifest ook door een aparte exe file erin gezet. Jij kan zelf een .manifest file aanmaken en gewoon die tool gebruiken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mwah, mijn Win 7 install stond toch echt op een fysiek aparte schijf en ik ben nu nog steeds uit aan het zoeken of ik mijn Win XP x64 normaal kan recoveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ineens komt IE met geen mogelijkheid internet op. :?
Vorige week nog gebruikt, elke url geeft een melding site niet te bereiken.
firefox, thunderbird aen newsleecher hebben geen problemen. Firewall (ingebouwd) laat niets zien, iE reseetten ook niet.

Via google vond ik nog enkele mensen met ditzelfde probleem maar geen oplossing, mocht iemand die wel hebben dan graag ;)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Thrackan schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:49:
[...]

Mwah, mijn Win 7 install stond toch echt op een fysiek aparte schijf en ik ben nu nog steeds uit aan het zoeken of ik mijn Win XP x64 normaal kan recoveren...
Is het een idee om win7 gewoon opnieuw te installeren op die schijf? dan maakt hij ahgi dat boot scherm toch weer opnieuw aan

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Microsoft brengt geen bèta meer uit van Windows 7

De volgende versie wordt dus een RC. Ik ben benieuwd welke features nog aangepast zullen worden tussen deze beta en de RC... :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 14:49

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Kan iemand die een beta tester is deze functies misschien nog requesten:
- Het kopieeren of plakken van bestanden kunnen pauzeren. (zelfde als winrar).
- Bij het startmenu kan je programma's vast zetten aan het menu. Waarom is er geen functie om de view ervan te veranderen, naar alleen icons? Zo kan je op een kleine plek veel meer applicaties zetten. En heb je geen lange lijst.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNA_Saint schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:11:
Kan iemand die een beta tester is deze functies misschien nog requesten:
- Het kopieeren of plakken van bestanden kunnen pauzeren. (zelfde als winrar).
Dat kan afaik niet, je kan alleen cancellen.
- Bij het startmenu kan je programma's vast zetten aan het menu. Waarom is er geen functie om de view ervan te veranderen, naar alleen icons? Zo kan je op een kleine plek veel meer applicaties zetten. En heb je geen lange lijst.
Je kan 'Large icons' toch uitvinken? Dan zijn de icoontjes een stuk kleiner.
Of bedoel je dat niet?

Edit:
Huh, wat bedoel je met 'requesten' :?

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 31-01-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
anandus schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:13:
[...]

[...]
Of bedoel je dat niet?

Edit:
Ik denk dat hij bedoelt om die dingen door te geven via Feedback ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petervanakelyen schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:40:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt om die dingen door te geven via Feedback ;)
Waarom doet-ie dat zelf niet?
Of heeft DNA_Saint geen Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 20:05
Gebruikt iemand van jullie een scanner icm Windows 7? Ik kan er in de vorige topics niets over vinden, maar het lijkt mij dat er wel meer mensen zijn met een scanner. Mijn vraag is dan, welke software gebruiken jullie om je documentjes digitaal te maken? Canon heeft nl. (helaas maar begrijpelijk) nog niets voor windows 7 uitgebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03 17:01
Iemand enig idee hoe ik het icoon (van Internet explorer)op de toolbar functioneel kan maken. Ik bedoel in de zin van erop klikken, opdat er een nieuwe (extra) browser opent. Als ik nu op het bestaande icoon klik, verdwijnt mijn huidige browser en komt mijn startpagina. Over het algemeen ben ik redelijk positief over Win 7, en gebruik een trial-boot systeem wat zonder problemen werkt. XP, Vista en Win 7.
Je ziet alleen je XP machines niet meer (ook niet je XP schijf. Heb al uitgevonden dat je op de XP machines een extra tool moet installeren. Zoek ik straks even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
3 mogelijkheden ik doe altijd rechtklikken dan verschijnt lijst met IE bovenaan en dan links klikken dan krijg je een nieuwe instantie. middelste muis knop idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad12
  • Laatst online: 12-03 17:01
ErikRo, bedankt voor je reactie. Het werkt inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15
Windows 7 wil mijn blu-ray disks niet afspelen en PowerDVD Trial periode van 30 dagen zei na 1 dag al dat die periode voorbij was:S

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
jacovisscher schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:19:
Gebruikt iemand van jullie een scanner icm Windows 7? Ik kan er in de vorige topics niets over vinden, maar het lijkt mij dat er wel meer mensen zijn met een scanner. Mijn vraag is dan, welke software gebruiken jullie om je documentjes digitaal te maken? Canon heeft nl. (helaas maar begrijpelijk) nog niets voor windows 7 uitgebracht...
OCR software bedoel je? Omnipage 16 lijkt hier goed te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

foppe-jan schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:55:
[...]

Is het een idee om win7 gewoon opnieuw te installeren op die schijf? dan maakt hij ahgi dat boot scherm toch weer opnieuw aan
Dat helpt niet meer tegen corrupte data op je XP x64 partitie...
* Pathogen typt vanaf een helaas verse install nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb hier een Canon Pixma MP160 staan, en ik gebruik de laatste drivers van de Canon site, in combinatie met het ingebouwde scanner programma van Windows 7.

Je kan trouwens ook veel freeware tools gebruiken, denk aan GIMP, of Picasa ofzo, die herkennen je scanner ook, als Windows 7 dat doet..

Edit: ow, je bedoelt OCR... Bij mij werkt het programma van de CD prima, moet even checken welke dat is...

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-01-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Deismyna schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:24:

Dat sepia achtige had ik ook al onder Vista en heb er een oplossing voor gevonden:

http://www.dhemes.eu/2008/02/gelig-achtergrond-bij-windows.html

Voor mij werkte dit ook onder Windows 7......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Phyxion schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 09:25:
Fout, iedereen kan een manifest aan een exe toevoegen. In VS wordt de .manifest ook door een aparte exe file erin gezet. Jij kan zelf een .manifest file aanmaken en gewoon die tool gebruiken.
En dat zie jij de gemiddelde eindgebruiker ook doen? :)

Daarom zeg ik juist dat zoiets eigenlijk de verantwoordelijkheid van de software leverancier/maker is, die heeft er juist alle baat bij dat z'n spullen out of the box werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 13:29
Hmm, één ding is mij in ieder geval duidelijk bij Windows 7:

als je veel programma's geïnstalleerd heb staan in Windows Vista, ga dan niet upgraden.

Vanwege een eerder probleem met de netwerkverbinding dacht ik dat het aan Windows 7 lag, dus had ik Windows 7 eraf gegooid en Windows Vista geïnstalleerd.
Echter had die het zelfde probleem (ligt dus ergens in het netwerk zelf of in de drivers). Vond Windows 7 wel erg fijn om te werken, en wilde dus weer terug. Maar was uiteraard weer eens lui, en had geen zin om voor de 3e keer al mijn programma's opnieuw te installeren, dus dacht ik: ik doe een upgrade.

Sinds die upgrade is het een grote hoop ellende. Windows Explorer die constant crashed, en vervolgens weigert opnieuw op te starten waardoor je interface weg is, browsers die crashen (is naar alle waarschijnlijkheid vanwege de flash plugin, maar moet dat nog uitzoeken) en programma's die bij de clean install prima werkten, weigeren nu gewoon.

Ga morgen maar weer een clean install doen, dit schiet niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Sinds Windows 7 (en 2008 R2) is mijn policy dat ik dit alleen nog maar doe door te installeren op en booten van een .vhd. De enige troep die er dan op je schijf achter blijft is 1 bestand en 1 boot entry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en hoe doe jet dat dan, met die VHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Eerste paar hits op google vriend Sjah ;)

http://www.sevenforums.co...hd-using-windows-7-a.html

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
Als je W7 op een aparte schijf installeerd, krijgt je andere schijf standaard geen drive letter toegewezen.
Ga naar diskmanagment en wijs een drive letter toe aan de schijf waar je andere OS op staat en voila daar heb je je schijf weer terug.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Het kan alleen nog korter ;)

01 boot van Windows 7 DVD/USB
02 Shift-F10 voor een command prompt
03 dir C: D: E: (om te zien waar je VHD-directory is gebleven)
04 diskpart
05 create vdisk file=c:\vhd\win7.vhd type=fixed maximum=40000
06 select vdisk file=c:\vhd\win7.vhd
07 attach vdisk
08 exit
09 setup
10 installeer Windows 7 op de nieuwe Unallocated Space (ignore the warning)

Op het TechNet forum heb ik ook een thread lopen over booten van VHD, mocht je interesse hebben:
http://social.technet.mic...70-4348-a952-79c50317ecc9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Met Word of Acrobat kun je een document of plaatje inscannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ik heb wel het ide dat als je veel met drivers kloot, er weer afgooit veel progjes instaleert enzovoorts dat w7 snel trager word, ik doe veel aan creative drivers modden de laaste tijd (extreme audio drivers? bij mij wezen!) en dat betekent dus veel herinstaleren, verwijderen enzovoort en w7 berijkt bij mij na twee weken een punt waarop hij volledig inzakt, explorer is instabiel, veel progjes werken ineens niet meer, trager en voelt niet meer zo lekker aan.
ik heb vanaf september ongeveer build 6801 gebruikt en daa had ik dat minder mee maar nu met build 7000 al 4 keer een herinstallatie gedaan binnen weken omdat hij steeds ''inzakt'', en hoeveel je ook opschoont en progjes verwijdert je krijgt hem niet meer snel en normaal.

Ook erg jammer dat er net als vista geen ipx protocool beschikbaar is of is hier inmiddels een oplossing voor?

en ik heb nog twee vragen:
Ik heb nu de volledige inhoud van de build 7000 iso op een partitie van 4gb gezet om daarvan te instaleren, maar als ik op setup klik gebeurd er niks, helemaal niks :S, dit is nadat w7 is ''ingezakt'' en weet iemand hoe ik van deze partitie kan opstarten, de partitie staat op een disk array waar w7 ook op staat.

tweede vraag:
Ik heb er nu w7 op staan maar stel dat ik windows xp nu instaleer op een andere partitie, krijg ik dan gewoon een dualboot? heb hier verschillende forums over gelezen maar het word me gewoon niet duidelijk

PS: om nog even terug te komen op die extreme audio drivers, ik heb een paketje samengesteld van de nieuwste extreme audio drivers die ik via automatische updates binnenkreeg + DTS + DDL + Alchemy + allerlij andere app's, ik heb ze aangepast voor windows 7.
als er mensen zijn zal ik wel een torrent maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Anonnymous! op 01-02-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonnymous! schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:11:
[..]

Ook erg jammer dat er net als vista geen ipx protocool beschikbaar is of is hier inmiddels een oplossing voor?

[..]
Eh...Waarom zou je in hemelsnaam het IPX protocol nog willen gebruiken? :+ Zelfs Novell draait tegenwoordig toch gewoon TCP/IP? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 06:47
TheVMaster schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:32:
[...]

Eh...Waarom zou je in hemelsnaam het IPX protocol nog willen gebruiken? :+ Zelfs Novell draait tegenwoordig toch gewoon TCP/IP? :p
Red Alert 1 & 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Red alert 1 en 2, en wat dacht je van delta force 1 en 2 en 3, laatste tijd maar weer eens gaan gamen op nostalgisch niveau (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonnymous! schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:01:
Red alert 1 en 2, en wat dacht je van delta force 1 en 2 en 3, laatste tijd maar weer eens gaan gamen op nostalgisch niveau (A)
LOL Owja..natuurlijk :) Maar eh..draaien die games uberhaupt nog op Windows 7 dan? Ik heb hier de hele set van Command & Conquer....maar eh..'k kreeg ze onder Vista al niet goed aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Red alert 2 werkt prima, en pas nog delta force 1 en 2 gedaan, werken allemaal perfect onder w7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:51
Red Alert 2 werkt al langere tijd prima met UDP Protocol aan de hand van een patch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 14:49

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

anandus schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:42:
[...]
Waarom doet-ie dat zelf niet?
Of heeft DNA_Saint geen Windows 7?
omdat ik het niet via de officiële kanalen heb ;)
[...]
Ja, maar snap dus niet waarom deze functie er niet bij zit. Zou zo handig zijn. Vooral als je grote bestanden aan het kopieeren bent en het proces even wilt pauzeren, zodat je cpu minder belast wordt.
[...]

Of bedoel je dat niet?

Edit:
Ja, icons worden kleiner. Maar ze komen niet naast elkaar te staan enzo.
Waarom is er geen functie zodat het er zo uit:
[i] [i] [i] [i]
[i] [i] [i] [i]
[i] [i] [i] [i]

[i] = icon. Zo heb je een soort desktop icons in je start menu. Zeker handig als je veel programma's gebruikt en het snel wilt kunnen starten.

En met requesten bedoel ik idd het doorsturen via feedback.

[ Voor 5% gewijzigd door DNA_Saint op 01-02-2009 21:42 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
op dit moment wil Windows 7 met geen mogelijkheid meer normaal afsluiten. Telkens moet ik de powerknop lang indrukken om de pc uit te krijgen. Bij het opnieuw opstarten krijg ik ook te zien dat windows niet goed is afgesloten. Naar mijn idee heb ik niets bijzonders gedaan wat dit veroorzaakt zou hebben.

Ook doet mijn 2e usb-toetsenbord het niet in windows 7, terwijl deze het in de bios wel doet. (Ja een 2e toetsenbord heb je nodig als je eerste nogal plakkerig is geworden van een toetje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNA_Saint schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:41:
[...]

Als je een van de tien vrijgegeven keys gebruikt kan je gewoon feedback sturen :)
Ja, icons worden kleiner. Maar ze komen niet naast elkaar te staan enzo.
Waarom is er geen functie zodat het er zo uit:
[i] [i] [i] [i]
[i] [i] [i] [i]
[i] [i] [i] [i]

[i] = icon. Zo heb je een soort desktop icons in je start menu. Zeker handig als je veel programma's gebruikt en het snel wilt kunnen starten.
Maar wat is er mis met de desktop of met de taakbalk? Op de taakbalk kan je ook zo dik 20 icoontjes kwijt. En een stuk handig dan in het start menu.

Op jouw manier moet je ook de muis gebruiken voor het start menu, iets wat mij ongewenst lijkt :)
Dat kan je dus gewoon zonder problemen doen, als je gewoon build 7000 hebt en een van die 10 keys :)
Jelte schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:06:
op dit moment wil Windows 7 met geen mogelijkheid meer normaal afsluiten. Telkens moet ik de powerknop lang indrukken om de pc uit te krijgen. Bij het opnieuw opstarten krijg ik ook te zien dat windows niet goed is afgesloten. Naar mijn idee heb ik niets bijzonders gedaan wat dit veroorzaakt zou hebben.
Al gekeken waardoor het komt in je logs?

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 02-02-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, wmp12 zoekt de video bestanden niet op, ik heb mappen met videobestanden toegevoegd bij 'manage video library' maar hij zoekt niets, dat terwijl er staat dat wmp bezig is 'in the background' met zoeken naar video bestanden enz, ik hoor geen disk ratelen oid.
Ik krijg het niet voor elkaar, ik heb ook in regedit (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Preferences)
bij LibraryHasBeenRun en LibraryHasBeenPopulated een 0 gezet, dit werkt ook niet.
Heeft iemand een idee of oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
DNA_Saint schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:41:
[...]

[...]

Ja, maar snap dus niet waarom deze functie er niet bij zit. Zou zo handig zijn. Vooral als je grote bestanden aan het kopieeren bent en het proces even wilt pauzeren, zodat je cpu minder belast wordt.

[...]

Ik heb Windows 7 ook via de iets minder officiele manier, maar het is perfect legaal als je je beta activeert met een van de tien serials die MS gratis vrijgeeft.

Maar zelfs zonder activatie kan je feedback sturen (gelukkig, heb heel wat rapporten doorgestuurd :p )

Snap ook niet waarom de pauzeer functie er niet bij zit, maar daar zullen ze waarschijnlijkk wel hun redenen voor hebben. Er moet ws. heel wat code worden herschreven daarvoor.
Maar CPU minder belasten, als ik iets kopieer draait m'n CPU maar op 5% ofzo (en het is maar een Core Duo in een laptop) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:47:
Even een vraagje, wmp12 zoekt de video bestanden niet op, ik heb mappen met videobestanden toegevoegd bij 'manage video library' maar hij zoekt niets, dat terwijl er staat dat wmp bezig is 'in the background' met zoeken naar video bestanden enz, ik hoor geen disk ratelen oid.
Ik krijg het niet voor elkaar, ik heb ook in regedit (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Preferences)
bij LibraryHasBeenRun en LibraryHasBeenPopulated een 0 gezet, dit werkt ook niet.
Heeft iemand een idee of oplossing voor dit probleem?
Dat hij het niet bijwerkt is een bekend issue, dit is opgelost in de volgende builds (voor het publiek zal dat de RC zijn)..maar ja daar hebben wij op het moment niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:13:
[...]

Dat hij het niet bijwerkt is een bekend issue, dit is opgelost in de volgende builds (voor het publiek zal dat de RC zijn)..maar ja daar hebben wij op het moment niets aan.
Ik heb na lang zoeken een oplossing gevonden:

Ik kwam via deze site op deze site terecht.

(zet wmp12 uit)
Ik heb eerst de service gestopt:
Afbeeldingslocatie: http://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2007/07/image28.png
(start - administrative tools - services)

Heb vervolgens de gehele map
( C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Media Player ) geleegd ( eerst back up gemaakt ;) ) en toen wmp12 gestart, en opeens vond ie de video files en voegde ze toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
anandus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:11:
[...]
Al gekeken waardoor het komt in je logs?
Waar kan ik die logs vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:37:
[...]
Waar kan ik die logs vinden?
Start->'event'->Event Viewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
anandus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:41:
[...]
Start->'event'->Event Viewer
Of op de ouderwetse manier: Windowstoets + R en dan 'eventvwr.exe' en Enter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Daarnet Windows 7 64 bit geinstalled naast m'n Windows Vista HP 64 bit...
Heb er pas 'n kwartiertje mee gewerkt, maar vind 't ietwat 'kalig' aanvoelen t.o.v Windows Vista HP...

Ook vind ik 't vrij irritant dat er geen 'klassieke weergave' meer is voor het Startmenu, wat ik altijd gebruik.

Voor de rest vandeweek is wat software installeren om te kijken hoe 't dan allemaal werkt..
Momenteel zeg ik: Windows 7 is nieuw en hip, maar ik houd 't lekker nog even bij Windows Vista!

Windows 7 prestatie-index: 5,5 / 5,5 / 4,7 / 4,7 / 5,9
Windows Vista prestatie-index: 5,1 / 4,8 / 4,6 / 5,3 / 5,8

Beetje vaag, maarja 't zal wel :)

CLB wil gewoon: 5,5 / 5,5 / 4,8 / 4,7 en 5,9

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 02-02-2009 17:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ga maar eens de boel backuppen, 3 partities op 1 schijf maken en dan mijn 3 versies van Windows opnieuw installeren.
Moet ik voor multiboot eerst de XP versies installeren of gaat het andersom ook prima? Dit aangezien de vorige keer 7 degene was die de files van de bestaande XP x64 verknalde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
<never mind, las niet goed>

[ Voor 87% gewijzigd door sverzijl op 02-02-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 20:22
CLB schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:49:
Daarnet Windows 7 64 bit geinstalled naast m'n Windows Vista HP 64 bit...
Heb er pas 'n kwartiertje mee gewerkt, maar vind 't ietwat 'kalig' aanvoelen t.o.v Windows Vista HP...

Ook vind ik 't vrij irritant dat er geen 'klassieke weergave' meer is voor het Startmenu, wat ik altijd gebruik.

Voor de rest vandeweek is wat software installeren om te kijken hoe 't dan allemaal werkt..
Momenteel zeg ik: Windows 7 is nieuw en hip, maar ik houd 't lekker nog even bij Windows Vista!

Windows 7 prestatie-index: 5,5 / 5,5 / 4,7 / 4,7 / 5,9
Windows Vista prestatie-index: 5,1 / 4,8 / 4,6 / 5,3 / 5,8

Beetje vaag, maarja 't zal wel :)

CLB wil gewoon: 5,5 / 5,5 / 4,8 / 4,7 en 5,9
wees blij, je krijgt tenminste geen 2 voor je hardeschijf :o

Ik kreeg gister trouwens voor het eerst met win7 een BSOD. Aangezien ik toch net wilde afsluiten heb ik hier niet meer verder naar gekeken. Eens kijken of het zich nog eens herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-09 07:53
Ik heb iets moois ontdekt :D :+

Als je een window die niet gemaximaliseerd is naar de bovenkant van je scherm sleept, maximaliseert die :)
Ik weet niet of ik het totaal gemist heb hier of dat het nieuw is, maar ik vind het wel handig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
Toaby schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:18:

Als je een window die niet gemaximaliseerd is naar de bovenkant van je scherm sleept, maximaliseert die :)
Ik weet niet of ik het totaal gemist heb hier of dat het nieuw is, maar ik vind het wel handig :*)
Sleep 'm eens naar links of naar rechts :P

Kwam er pas achter dat je een scherm ook kunt uitrekken naar boven, dan sized ie ook netjes mee. Ook best handig :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56

En ook gemaximaliseerde windows kan je gewoon "los slepen." 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Petervanakelyen schreef op maandag 02 februari 2009 @ 16:10:
[...]
Snap ook niet waarom de pauzeer functie er niet bij zit, maar daar zullen ze waarschijnlijkk wel hun redenen voor hebben. Er moet ws. heel wat code worden herschreven daarvoor.
Maar CPU minder belasten, als ik iets kopieer draait m'n CPU maar op 5% ofzo (en het is maar een Core Duo in een laptop) :?
Ik snap dat wel al dan wel niet vanwege de cpu belasting maar hdd belasting, als ik kopieer dan doet hij dat op volle snelheid, en als ik iets wil doen waarmee je ook je hdd flink nodig heb dan wil ik toch wel effe dat kopieeren van 32gb pauzeren in plaats van cancelen terwijl hij al op de helft was -.-

ow enee ndsc: pak de titelbar eens vast en schud hem heen en weer ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anonnymous! op 02-02-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BM schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:30:
[...]

Sleep 'm eens naar links of naar rechts :P
Ja dan zou hij een half scherm innemen toch? Bij mij verdwijnt hij gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enneh..doe eens [Windows Toets]+Pijl omhoog / Pijl Links / Pijl Rechts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Coole key combinaties allemaal zeg, ben impressed.

En dat schudden, dat had ik zomaar in een Mac verwacht :D (of hebben die dat al?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-09 07:53
Kijk kijk, zo leer je nog eens wat :D Alleen ik krijg Chrome gemaximaliseerd niet losgesleept, verder werkt t perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind deze functionaliteit eerder irritant dan handig. Het komt me best vaak voor dat ik een window even snel uit de weg wil slepen en dan wordt ie dus hierdoor gemaximaliseerd omdat ik de rand van het scherm heb bereikt met het slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
Ik heb gister ook mijn eerst BSOD gekregen, maar bij het resetten van mijn systeem gaf hij aan dat de boot sector niet meer kon bereiken.

De repairfunctie van windows 7 bood ook geen oplossing en ik kon alleen nog maar het systeem helemaal opnieuw installeren.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb dus ook Windows 7 op mn pc staan op een aparte partitie hoe kan ik deze het beste verwijderen ?
gewoon door die partitie te formatteren via Vista of moet ik dit via W7 zelf doen ?
en hoe zit het dan met mn dual boot scherm verdwijnt daar W7 ook of is daar weer iets anders voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Al zou dat bootscherm niet verdwijnen, kan je het nog in Windows Vista aanpassen met diverse programma's. :)

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 03-02-2009 10:29 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_the_crow_ schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:28:
Al zou dat bootscherm niet verdwijnen, kan je het nog in Windows Vista aanpassen met diverse programma's. :)
maar kan ik het dan wel zonder problemen via vista formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:30:
[...]

maar kan ik hert dan wel zonder problemen via visat formatteren?
Ja, dat is geen probleem, je kan in disk management de partitie formateren, en via easyBCD (of iets in die richting) het bootmenu aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:01
Mag ik vragen waarom je van windows 7 weer naar vista gaat ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Yanze schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:41:
En dat schudden, dat had ik zomaar in een Mac verwacht :D (of hebben die dat al?)
Er staat een filmpje op youtube uit 2001/2002 met daarin een concept versie van Vista. Daarin zie je heel veel zaken die pas later in OSX ook kwamen, en waarvan mensen zeiden toen Vista op de markt kwam zeiden: Zie je wel, ze hebben het weer afgekeken.

Zoveel word er niet afgekeken bij Apple. Zaken als de bekende Multi-touch, en bijvoorbeeld de bekende manier van het vergroten en draaien van foto's met 2 vingers werd eerder door MS dan door Apple getoond (Surface).

Microsoft moet alleen eens leren zaken sneller naar de markt te brengen. Apple is daar gewoon wat handiger/sneller in, waardoor ze vaak met de eer kunnen strijken.

In eerste instantie moest ik overigens een beetje glimlachen om het schudden, maar nu blijkt dat ik het regelmatig gebruik. Vensters maximaliseer ik bijna ook alleen nog maar door hem naar de bovenkant te slepen.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 03-02-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Thrackan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:44:
Ik ga maar eens de boel backuppen, 3 partities op 1 schijf maken en dan mijn 3 versies van Windows opnieuw installeren.
Moet ik voor multiboot eerst de XP versies installeren of gaat het andersom ook prima? Dit aangezien de vorige keer 7 degene was die de files van de bestaande XP x64 verknalde...
Had iemand nog antwoord op mijn multibootverhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
Thrackan schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:39:
[...]

Had iemand nog antwoord op mijn multibootverhaal?
Installeer van oud tot nieuw :) werkte bij mij in ieder geval prima!

[ Voor 8% gewijzigd door Kale Kiwi op 03-02-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Laatst online: 01-10 07:01
Het blijft toch duidelijk een beta, toen ik gister een uur niet aan mijn computer had gezeten en de muis bewoog, zag ik een wit scherm en alleen een taakbalk, reset was nodig om hem weer te gebruiken. (hij was niet in slaapstand)

Verder blijf ik positief over windows 7, maar gooi hem binnenkort denk ik weer er af en wacht wel tot de final versie.

Als je een upgrade vanaf vista doet, kan je hem dan ook herinstalleren later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

low_n_slow schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:22:
Win7 draait echt als een zonnetje op mijn nieuwe systeem! Hulde daarvoor :)

Echter sinds kort zijn mn gadgets opeens weg! :? Ik had de klok en het wheaterpanel, maar na een paar dagen zijn ze niet meer op te roepen. Ook kan ik niet meer bij de gadgets menu komen. Het opent simpel weg niet meer....

Ook heb ik last van random verdwijnende snelkoppelingen in de taakbalk. Naast IE had ik oa MPC en Opera als snelkoppeling... de snelkoppeling om Opera te starten is ook opeens op mysterieuze wijze verdwenen!

Zijn deze dingen al een keer voorbij gekomen? Eventueel met oplossing? Ik zit namelijk op mn werk dus heel lang zoeken kan ik helaas niet ;)
Bij het opstarten van mijn PC is de taakbalk van Windows7 leeg, alleen de startknop is zichtbaar. Zodra ik hem unlock en even van zijn plaats sleep komen de klok en alle snelkoppelingen en overige incoontjes terug!! Misschien heb jij hetzelfde probleem en kan je zo iedergeval je snelkoppelingen terugvinden. Ik heb al een nieuwe install gedaan maar na 2 dagen weer hetzelfde probleem. Hebben meer van jullie dit probleem en is er misschien iemand die een idee heeft wat dit probleem veroorzaakt?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.