uhm, omdat ik zelf een ps3 heb gehad en deze na een paar weken de deur uit heb gedaan, ik mis voornamelijk het true hd geluid wat de pana wel ondersteunt en mijn full hd streamer ook, tevens is mijn receiver ook full hd compatible.... de bediening van een dvd speler is voor gewoon film kijken mijnziens makelijker ps3 is goed hoor dat zeg ik niet, ik vind alleen voor films kijken de pana beter.robert22nh schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:07:
[...]
Waar heb jij gelezen dat de pana beter is voor films dan een ps3.
De tests die ik ben tegen gekomen zijn toch echt in het voordeel van de ps3.
http://www.avblog.nl/panasonic-dmp-bd50-test/
http://www.xgn.nl/forum/p...a510a1ddad6d32759b8a1b27&
Verwijderd
Nu was ik daarstraks met mijn auto in de garage,hing daar in het bureau van de baas een Plasma.Bleek een Panasonic TH-42 PV500E te zijn.Dat ding was aangesloten op Telenet digital.Nu moet ik zeggen,ik ken(de)dit type niet,maar ik was wel al serieus onder de indruk.Speelde die goed zeg.Bleek nog ni eens een Full hd te zijn.En aangesloten via scart ipv hdmi kabel.Nu dat ik die zien spelen heb vraag ik me af wat ik me eigenlijk zit druk te maken over het feit of ik een G10/G15 of V reeks zou kopen.Ik moet er wel even bij vermelden dat ik al 2 jaar tv kijk op een kastje van 55 cm dat gewonnen werd op een tombola-)
Verwijderd
Heb je ook een test waar de ps3 met de BD80 wordt vergelijken, want anders slaat je vergelijking nergens op. BD50 is geen BD80 namelijk.
Verwijderd
Ik ging van een < 55cm crt tv'tje naar een TH-42PV70, wat een verschil was dat al, alsof je naar een bioscoopscherm zat te kijkenVerwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:46:
Nu was ik daarstraks met mijn auto in de garage,hing daar in het bureau van de baas een Plasma.Bleek een Panasonic TH-42 PV500E te zijn.Dat ding was aangesloten op Telenet digital.Nu moet ik zeggen,ik ken(de)dit type niet,maar ik was wel al serieus onder de indruk.Speelde die goed zeg.Bleek nog ni eens een Full hd te zijn.En aangesloten via scart ipv hdmi kabel.Nu dat ik die zien spelen heb vraag ik me af wat ik me eigenlijk zit druk te maken over het feit of ik een G10/G15 of V reeks zou kopen.Ik moet er wel even bij vermelden dat ik al 2 jaar tv kijk op een kastje van 55 cm dat gewonnen werd op een tombola-)
Nu ik de 42PV70 2 weken geleden heb verkocht kijk ik weer op dat oude crt'tje.... wat een achteruitgang, hoef niet uit te leggen
Ben blij als ik morgen de nieuwe 42G10 heb aangesloten en weer fatsoenlijk bluray kan kijken via mn Samsung BD-P2500 en Onkyo TX-SR605
Verwijderd
Tjah,dat geloof ik,denk dk het gewoon op de G10 ga houden,zal wel meer dan goed genoeg zijn denk ik.
Wellicht interessant, review van de 50X10 op TrustedReviews
Even offtopic, excusez moi, maar heeft iemand ervaring met wandbevestiging voor Plasma's van SkyTronic?
Wat me vooral aanspreek is de 25mm muurafstand. Bij die Vogels dingen is dan bijna allemaal het dubbele...
Het belangrijkste blijft alleen dat de TV (50x10) aan de muur blijft hangen
.
Wat me vooral aanspreek is de 25mm muurafstand. Bij die Vogels dingen is dan bijna allemaal het dubbele...
Off topic:theden schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:18:
[...]
uhm, omdat ik zelf een ps3 heb gehad en deze na een paar weken de deur uit heb gedaan, ik mis voornamelijk het true hd geluid wat de pana wel ondersteunt en mijn full hd streamer ook, tevens is mijn receiver ook full hd compatible.... de bediening van een dvd speler is voor gewoon film kijken mijnziens makelijker ps3 is goed hoor dat zeg ik niet, ik vind alleen voor films kijken de pana beter.
De PS3 codeert zelf het truehd signaal naar PCM en dit kan hij gewoon via de hdmi uitgang weergeven. Ik snap dat je liever wilt dat de ps3 niets met het signaal doet maar toch schijnt PCM lossless gecodeerd te worden en schijnt er geen verschil te horen zijn met trueHD:
http://blogs.ign.com/chubigans/2006/12/29/41597/
maar ja dat je de ps3 lelijk vindt is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak ik vind het gewoon een "mooi" apparaat om waar hij toe in staat is.
Je moet wel bedenken dat de hdmi uitgang en (in ieder geval bij de p50g10) loodrecht op de achter van de tv zitten. Je moet dus minimaal 8-10 cm ruimte voor je kabels overhouden (heel debiel, als ze die aansluitingen nou gewoon verticaal in een uitsparing in het midden van de tv maken). Of een HDMI kabel met een 90 graden bocht kopen als dat al bestaatMartijn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:27:
Even offtopic, excusez moi, maar heeft iemand ervaring met wandbevestiging voor Plasma's van SkyTronic?
Wat me vooral aanspreek is de 25mm muurafstand. Bij die Vogels dingen is dan bijna allemaal het dubbele...Het belangrijkste blijft alleen dat de TV (50x10) aan de muur blijft hangen
.

[ Voor 5% gewijzigd door jas075 op 26-03-2009 22:51 ]
En een haakse HDMI aansluiting bestat, volgens mij van PANA zelf.
Ik krijg uit mn ps3 anders gewoon dolby true hd hoor, alleen dit wordt niet aangegeven als true hd door de onkyo op het display omdat het met pcm wordt doorgegeven.theden schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:18:
[...]
uhm, omdat ik zelf een ps3 heb gehad en deze na een paar weken de deur uit heb gedaan, ik mis voornamelijk het true hd geluid wat de pana wel ondersteunt en mijn full hd streamer ook, tevens is mijn receiver ook full hd compatible.... de bediening van een dvd speler is voor gewoon film kijken mijnziens makelijker ps3 is goed hoor dat zeg ik niet, ik vind alleen voor films kijken de pana beter.
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2287776
http://www.avforums.com/f...00-dolby-true-hd-ps3.html
[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 27-03-2009 00:49 ]
Zoiets:

Overigens zit de 3e HDMI aansluiting volgens mij zijwaarts, dus dat is ook nog een optie

Overigens zit de 3e HDMI aansluiting volgens mij zijwaarts, dus dat is ook nog een optie
Dat is inderdaad een goed punt, volgens mij valt ie wel ietsje naar binnen, maar het was beter geweest als ze daar ala LG flink wat ruimte voor hadden gemaakt. Ik heb hier een HDMI verloopstekker gevonden, zou dat iets zijn?jas075 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:48:
[...]
Je moet wel bedenken dat de hdmi uitgang en (in ieder geval bij de p50g10) loodrecht op de achter van de tv zitten. Je moet dus minimaal 8-10 cm ruimte voor je kabels overhouden (heel debiel, als ze die aansluitingen nou gewoon verticaal in een uitsparing in het midden van de tv maken). Of een HDMI kabel met een 90 graden bocht kopen als dat al bestaat
[afbeelding]
NEDIS heeft zoiets ook gewoon in het pakket. Zal wel iets voordeliger zijn dan een Sony kabel.Entity schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:34:
Zoiets:
[afbeelding]

[ Voor 5% gewijzigd door Tekielja op 27-03-2009 09:46 ]
Verwijderd
Op de website van goedkopen.nl staan nu sinds kort ook de v-series (42" en 50"), leverbaar btw begin mei dus...
Maar wat me opvalt is dat er bij de 42" staat dat je er 2 jaar garantie bij krijgt, de normale panasonic garantie, en bij de 50" staat niets over een garantie. Bij de G10 en G15 staat btw ook niets over die 2 jaar garantie, of ik kijk niet goed. Weten jullie misschien hier meer van?
Ikzelf zit dus tussen deze twee te twijfelen. Had eerst een 46pz85 maar deze wordt volgende week opgehaald na 5 maanden alleen maar kapot te zijn geweest en heb een creditbedrag nu. Ik zit op een 3 tot 3,5m afstand. Ik merk aan mezelf dat ik ontzettend snel gewend was aan de 46" (vroeger een 70cm) en dus naar de toekomst kijkende de 50" overweeg omdat ik nu nog thuis woon. Wat zijn jullie ervaringen met een 50" op mijn kijkafstand. Kijk vooral films en speel op de ps3. HD materiaal nog niet veel maar wel steeds meer. Gewoon tv kijken komt wel voor maar niet echt heel veel. Sorry als het laatste een beetje offtopic is maar ervaringen van jullie zijn welkom...
Btw. Er werd om ervaringen gevraagd over goedkopen.nl. Ik vind het een zeer goede webshop. Thuisbrengservice is de moeite waard en service is goed. Vind het 0900 nummer wel een beetje onzin maarjah das persoonlijk.
Maar wat me opvalt is dat er bij de 42" staat dat je er 2 jaar garantie bij krijgt, de normale panasonic garantie, en bij de 50" staat niets over een garantie. Bij de G10 en G15 staat btw ook niets over die 2 jaar garantie, of ik kijk niet goed. Weten jullie misschien hier meer van?
Ikzelf zit dus tussen deze twee te twijfelen. Had eerst een 46pz85 maar deze wordt volgende week opgehaald na 5 maanden alleen maar kapot te zijn geweest en heb een creditbedrag nu. Ik zit op een 3 tot 3,5m afstand. Ik merk aan mezelf dat ik ontzettend snel gewend was aan de 46" (vroeger een 70cm) en dus naar de toekomst kijkende de 50" overweeg omdat ik nu nog thuis woon. Wat zijn jullie ervaringen met een 50" op mijn kijkafstand. Kijk vooral films en speel op de ps3. HD materiaal nog niet veel maar wel steeds meer. Gewoon tv kijken komt wel voor maar niet echt heel veel. Sorry als het laatste een beetje offtopic is maar ervaringen van jullie zijn welkom...
Btw. Er werd om ervaringen gevraagd over goedkopen.nl. Ik vind het een zeer goede webshop. Thuisbrengservice is de moeite waard en service is goed. Vind het 0900 nummer wel een beetje onzin maarjah das persoonlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 12:42 ]
Aan alles raak je gewend. Zoveel te groter, zoveel te beter imo. Ik ga zelf voor een 50" en zit op 2,5m. Als het budget het toeliet, ging ik zelfs voor een 70" ofzo.
Ouders hebben een 42" en zitten op zo'n 4m. Ik vind dat dus echt een gameboy scherm hé op die afstand.
Ouders hebben een 42" en zitten op zo'n 4m. Ik vind dat dus echt een gameboy scherm hé op die afstand.
Mooie kabels, maar voor die hdmi aan de zijkant zal je dus een "dubbel haakse" hdmi kabel moeten hebben, als je begrijpt wat ik bedoel, anders heb je er nog niets aan, of je heb een zo'n lelijke kabel aan de zijkant zittenEntity schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:34:
Verwijderd
Vanochtend telefoontje van goedkopen.nl om aan te geven dat ze de plasma rond 13:00 af wilden leveren, prima had de dag vrij gevraagd.
Netjes op tijd rond 13:00 voor de deur, samen de doos uit het vrachtwagentje gehaald.
Doos was prima in orde, alles in de doos netjes verpakt.
Goedkopen.nl medewerker pakte meteen de doos uit, voet neergezet en plasma op z'n plek en aangesloten.
Kanalen van digitale televisie laten opzoeken en uiteraard de blu ray aangezet om te testen.
Heb een bakje koffie aangeboden voor de goede service uiteraard.
Tot nu toe niks dan lof over Goedkopen.nl, erg netjes.
De plasma zelf is een NL versie met volledige Panasonic garantie, Goedkopen.nl blijkt een van de webshops te zijn die NL schermen mag verkopen incl. Panasonic garantie.
Heb de P42G10 net aan staan met Wall-E blu ray, ingezoomd naar full screen om in te laten spelen.
Over het inspelen van een plasma, maakt het ook uit of je met blu ray inspeelt of met dvd?
Geeft blu ray een beter resultaat tijdens het inspelen?
Beeld ziet er super uit, strak en heb al enkele donkere scènes gezien (Batman DK) en het zwart is erg zwart in die scènes, dik tevreden over.
Zal later deze dag vast nog wel iets posten over dit scherm, moet alleen nog even uitvinden hoe ik de 24P functie kan instellen...
Netjes op tijd rond 13:00 voor de deur, samen de doos uit het vrachtwagentje gehaald.
Goedkopen.nl medewerker pakte meteen de doos uit, voet neergezet en plasma op z'n plek en aangesloten.
Kanalen van digitale televisie laten opzoeken en uiteraard de blu ray aangezet om te testen.
De plasma zelf is een NL versie met volledige Panasonic garantie, Goedkopen.nl blijkt een van de webshops te zijn die NL schermen mag verkopen incl. Panasonic garantie.
Heb de P42G10 net aan staan met Wall-E blu ray, ingezoomd naar full screen om in te laten spelen.
Over het inspelen van een plasma, maakt het ook uit of je met blu ray inspeelt of met dvd?
Beeld ziet er super uit, strak en heb al enkele donkere scènes gezien (Batman DK) en het zwart is erg zwart in die scènes, dik tevreden over.
Zal later deze dag vast nog wel iets posten over dit scherm, moet alleen nog even uitvinden hoe ik de 24P functie kan instellen...
Die ik bedoelde was vooral voor de HDMI aan de achterzijde, waar de meesten hem toch aan zullen sluiten denk ik, zodat je de kabel het netste weg kunt werken. De zijwaartse is denk ik met name bedoeld voor de wat incindentelere aansluitingen (ff videocamera inpluggen bijvoorbeeld).jas075 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:41:
[...]
Mooie kabels, maar voor die hdmi aan de zijkant zal je dus een "dubbel haakse" hdmi kabel moeten hebben, als je begrijpt wat ik bedoel, anders heb je er nog niets aan, of je heb een zo'n lelijke kabel aan de zijkant zitten
Ik heb maar 1 HDMI kabel nodig van TV naar Denon versterker, alle andere HDMI devices komen op de versterker te zitten.
Wellicht een domme vraag maar als je de hdmi door je versterker lust dan gaat die versterker ook als scaler fungeren?
Ik wil namelijk graag dat de Pana zelf scaled aangezien ze erom bekend staan goede scalers te hebben.
Heb een HK AVR 255 besteld en zou hdmi via de receiver kunnen sturen maar mijjn plan was eigenlijk om alles rechtstreeks in de 42G10 te doen en de optical out van de tv te gebruiken om de audio naar de receiver terug te sturen.
Ik wil namelijk graag dat de Pana zelf scaled aangezien ze erom bekend staan goede scalers te hebben.
Heb een HK AVR 255 besteld en zou hdmi via de receiver kunnen sturen maar mijjn plan was eigenlijk om alles rechtstreeks in de 42G10 te doen en de optical out van de tv te gebruiken om de audio naar de receiver terug te sturen.
Bij een beetje receiver zal toch zeker wel een Pass Through instelling mogelijk zijn zodat je Pana zelf de scaling doet.Nasty Nate schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:20:
Wellicht een domme vraag maar als je de hdmi door je versterker lust dan gaat die versterker ook als scaler fungeren?
Ben zelf sinds n paar weken trotse eigenaar van een Yamaha RX-V863 en zag die functie er bij zitten, nou nog een mooie Pana.
Goedkopen.nl is ook gewoon een EP winkel in Enter. Heb daar 3 jaar terug mijn Sony LCD opgehaald en dat was gewoon een EP winkel.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:02:
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Inspelen met blu ray of dvd maakt niets uit, althans lijkt mij. Inspelen gaat erom dat alle pixels goed wisselend beeld hebben. Vandaar dat je inderdaad full screen wilt en dat je geen vaststaande logo's in beeld wilt hebben. Zolang het beeld wisselend genoeg is, is dat meer dan voldoende om de pixels te laten "wennen".Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:02:
Verwijderd
He de eerste winkel volgens mij die de v10 nu al kan leveren.. Ik ben maandag of dinsdag waarschijnlijk aan de beurt..
http://www.plattetv.nl/in...tm_campaign=Kieskeurig_NL
Verwijderd
Heb je albevestiging gehad dat ze hem maandag of dinsdag komen leveren. Vind het wel raar mocht deze winkel hem nu al kunnen leveren.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:44:
He de eerste winkel volgens mij die de v10 nu al kan leveren.. Ik ben maandag of dinsdag waarschijnlijk aan de beurt..
Vanmiddag even bij Media Markt geweest om te kijken of ze de G10 serie al binnen hebben (ik wil een 42G10 aan gaan schaffen) en zowaar, in de winkel stonden een 42G10 en een 46G10, nog zonder prijs erbij. Bij navraag bleek de 42G10 1199 euro te kosten en de 46G10 1499 euro. Helaas hadden ze de 42G10 verder niet op voorraad (de 46G10 wel), dus moet ik nog ff wachten, maar het zal niet lang meer duren verwacht ik
Verwijderd
Ik refereerde aan de eerdere post ik haal de mijne ergens anders. Ik ben de eerste die hem geleverd krijgt nadat panasonic hem heeft uitgeleverd komende week.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:50:
[...]
Heb je albevestiging gehad dat ze hem maandag of dinsdag komen leveren. Vind het wel raar mocht deze winkel hem nu al kunnen leveren.
Welke Media Markt?Entity schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:43:
Vanmiddag even bij Media Markt geweest om te kijken of ze de G10 serie al binnen hebben (ik wil een 42G10 aan gaan schaffen) en zowaar, in de winkel stonden een 42G10 en een 46G10, nog zonder prijs erbij. Bij navraag bleek de 42G10 1199 euro te kosten en de 46G10 1499 euro. Helaas hadden ze de 42G10 verder niet op voorraad (de 46G10 wel), dus moet ik nog ff wachten, maar het zal niet lang meer duren verwacht ik
Hallo iedereen,
Zit met een dillemma en hoop dat jullie me er een beetje kunnen uithelpen.
Zat te wachten op de nieuwe 46" G10 serie van Panasonic
Nu staan ze in de winkels rond de 1550 euro maar heb nu gezien dat je de Z800 van de vorige generatie al voor 1600 euro kan kopen voor de 50 " !!
Welke zouden jullie nemen ??
Greetz
Zit met een dillemma en hoop dat jullie me er een beetje kunnen uithelpen.
Zat te wachten op de nieuwe 46" G10 serie van Panasonic
Nu staan ze in de winkels rond de 1550 euro maar heb nu gezien dat je de Z800 van de vorige generatie al voor 1600 euro kan kopen voor de 50 " !!
Welke zouden jullie nemen ??
Greetz
Om je te helpen adviseren bij een keus is het wel de bedoeling dat je zelf al enig 'veldwerk' hebt gedaan...wat heb je zelf al ontdekt aan verschillen en wat is je eigen voorkeur ? Met die info kunnen we je dan wellicht een advies geven...daxcer schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 08:26:
[...] 46" G10 [...] Z800[...] Welke zouden jullie nemen ??
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 08:36 ]
bigger is better!
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Natuurlijk heb ik zelf al wat rond gekeken op tal van sites enz..Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 08:33:
[...]
Om je te helpen adviseren bij een keus is het wel de bedoeling dat je zelf al enig 'veldwerk' hebt gedaan...wat heb je zelf al ontdekt aan verschillen en wat is je eigen voorkeur ? Met die info kunnen we je dan wellicht een advies geven...En voorts is dit een ervaringen topic voor de nieuwe modellen, en is het niet de bedoeling om hier een vergelijkend warenonderzoek forum van te maken mbt andere series helaas...
Nu wilde ik wachten op de nieuwe G10 serie vanwege de volgende spec:
- minder verbruik,hoger contrast,anti weerspiegeling, v-surround,game mode, neo PDP technologie, 600hz.
nu zag ik dat de vorige Z800 zowat alles aangevinkt heeft staan bij spec:
- beter geluidweergave, groter scherm,long life panel,en dan de specs:
surroundings) Native: 30,000:1; Dynamic: 1,000,000:1
Shades of Gradation 5,120 equivalent steps of gradation
Intelligent Frame Creation yes
100 Hz Double Scan yes
24p Real Cinema yes
24p Playback yes
Digital Cinema Colour yes
Deep Colour (10-bit) yes
x.v. Colour yes
Digital Optimiser yes
3D Colour Management yes
Sub Pixel Control yes
Picture Overscan yes
MACH Enhancer n/a
Motion Pattern Noise Reduction yes
C.A.T.S. (Contrast Automatic Tracking System) yes
Video Noise Reduction yes
3D Comb Filter Yes
Picture Mode Dynamic/Normal/Cinema/Eco
Smart Sound Speaker System yes
V-Audio Surround yes
Audio Output 31 W [(13W + 2.5W) x 2], 10% THD
SRS TruSurround XT yes
Dolby Digital Plus yes
Ambience yes
In hoeverre komt de G10 hiermee overeen ??
Lekker... 1999,- voor een 50V10. Dan leg ik liever 300 euro bij voor een Pio denk ik 
Nu word het er niet makkelijker op

[ Voor 18% gewijzigd door -Leon- op 28-03-2009 11:12 ]
Niet denken, doen! Pio blijft gewoon heer en meester-Leon- schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:09:
Lekker... 1999,- voor een 50V10. Dan leg ik liever 300 euro bij voor een Pio denk ik
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
helemaal mee eens, en het design loop ik ook hardstikke warm voor (daarom ook de voorkeur voor de V-serie van Pana). Die Pana is wel THX certified en volgens mij wat uitgebreider dan de Pio, maar zwart = pio.Chevy454 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:12:
[...]
Niet denken, doen! Pio blijft gewoon heer en meester
Wat zou ik nu graag een goede test zien tussen de V10 & de LX-5090.
Een woord: geduld!-Leon- schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:14:
[...]Wat zou ik nu graag een goede test zien tussen de V10 & de LX-5090.
Inderdaad. Dat woordje word steeds vervelender

Hmm.. zie nu net dat de V10 een SD-card reader heeft die DivX ondersteund, da's ook wel weer grappig.
Bedenk wel even dat je ze thuis niet naast mekaar hebt hangen, dus werkelijk elk schem, G10, V10 of Pio 5090, alles zal er fantastisch uitzien...-Leon- schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:30:
[...]
Inderdaad. Dat woordje word steeds vervelender
Hmm.. zie nu net dat de V10 een SD-card reader heeft die DivX ondersteund, da's ook wel weer grappig.
Iets anders, is de G10 in EU nou THX of niet? OP avsforums.com voeren ze dat de hele tijd aan, maar daar gaat het uiteraard over de US versie...
[ Voor 14% gewijzigd door Martijn op 28-03-2009 11:53 ]
De Pio is ook 1999, dus niks bijleggen-Leon- schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:09:
Verwijderd
De EU versie heeft geen THX-mode, maar aangezien de custom-mode volgens het AVS-forum beter resultaat geeft na calibratie is dat geen rampMartijn schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:52:
[...]
...
Iets anders, is de G10 in EU nou THX of niet? OP avsforums.com voeren ze dat de hele tijd aan, maar daar gaat het uiteraard over de US versie...
Zijn die calibratiegegevens beschikbaar?Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:37:
[...]
De EU versie heeft geen THX-mode, maar aangezien de custom-mode volgens het AVS-forum beter resultaat geeft na calibratie is dat geen ramp
Zou je die hier kunnen vermelden?
Verwijderd
Voor zover ik van het AVS-forum heb begrepen, gaat het om een ISF-calibratie.kitzlover schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:39:
[...]
Zijn die calibratiegegevens beschikbaar?
Dit zou je misschien zelf voor elkaar kunnen krijgen met calibratie dvd's, maar of dit hetzelfde resultaat geeft...
Mijn 42G10 staat nog steeds lekker in te spelen (Transformers the movie 1986, blu ray = fullscreen + veel kleur) en zit er ook over te denken om na de inspeeltijd een ISF-calibratie uit te laten voeren.
Naast het feit dat na ISF-calibratie je plasma optimaal (als het goed is) ingesteld is, blijkt het ook dat het stroomverbruik een stuk daalt.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 12:50 ]
Verwijderd
Dit is per TV afhankelijk (en niet per model), dus er geen universele instelling die iedereen kan gebruiken.kitzlover schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:39:
[...]
Zijn die calibratiegegevens beschikbaar?
Verwijderd
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1128487
AVS-forum Break-in settings (eigen risico uiteraard).
AVS-forum Break-in settings (eigen risico uiteraard).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 13:08 ]
Gisteren in de mediamarkt ook even wezen kijken! Ze hadden een X10 en een PZ800 staan.Martijn schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:52:
[...]
Bedenk wel even dat je ze thuis niet naast mekaar hebt hangen, dus werkelijk elk schem, G10, V10 of Pio 5090, alles zal er fantastisch uitzien...
Nu ben ik misschien blind maar het verschil is ZOO klein dat ik zelfs verwacht dat men niet eens het verschil kan zien tussen een X10 en een V10 ( HD ready en Full HD ook nog eens). Voor de prijs kan je dus beter groter gaan, ipv V10 42 kan je beter een G10 50 inch kopen. Nu heeft de V10 welwat extra's maar ik verwacht van die extra beeld gimmick vrij weinig! Misschien dat het geluid beter is en het design maar voor de rest is het beeld nagenoeg gelijk.
Waarom staan er eigenlijk plasma's van vorig jaar en lcd's aan dit topic gekoppeld? Zou iemand die kunnen verwijderen zodat alleen de 2009 plasma's er bij staan?
Verwijderd
Energieverbruik is anders behoorlijk verschillend tussen deze 2 modellen, dus zo zwart-wit is het niet. Daarbij is de V10 een stuk slanker.freedzed6 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:12:
[...]
Gisteren in de mediamarkt ook even wezen kijken! Ze hadden een X10 en een PZ800 staan.
Nu ben ik misschien blind maar het verschil is ZOO klein dat ik zelfs verwacht dat men niet eens het verschil kan zien tussen een X10 en een V10 ( HD ready en Full HD ook nog eens). Voor de prijs kan je dus beter groter gaan, ipv V10 42 kan je beter een G10 50 inch kopen. Nu heeft de V10 welwat extra's maar ik verwacht van die extra beeld gimmick vrij weinig! Misschien dat het geluid beter is en het design maar voor de rest is het beeld nagenoeg gelijk.
Verwijderd
Hoezo zijn deze gekoppeld?Jeebus schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:28:
Waarom staan er eigenlijk plasma's van vorig jaar en lcd's aan dit topic gekoppeld? Zou iemand die kunnen verwijderen zodat alleen de 2009 plasma's er bij staan?
Ik zit juist te twijfelen tussen de 50 inch X10 of G10freedzed6 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:12:
[...]
Gisteren in de mediamarkt ook even wezen kijken! Ze hadden een X10 en een PZ800 staan.
Bovenaan dit topic staan de televisies die volgens sommige mensen met dit topic te maken hebben. Alleen staan er ook een paar lcd's en oude plasma's tussen.
Haha, dat zijn automagisch gegenereerde advertenties, heeft niks met topic te maken. Enige link die er is, is dat ze gemaakt worden adhv de woorden die in dit topic voorkomen. 
Ik zat ernaast, mijn excuses!
Ik zat ernaast, mijn excuses!
[ Voor 12% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-03-2009 16:39 ]
neehoor, die pricewatch links worden weldegelijk door gebruikers gekoppeld. Ik had ook al eens een TR aangemaakt om de verkeerde producten te laten ontkoppelen.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:28:
Haha, dat zijn automagisch gegenereerde advertenties, heeft niks met topic te maken. Enige link die er is, is dat ze gemaakt worden adhv de woorden die in dit topic voorkomen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Even over zwartwaardes gesproken, ik kom er maar niet uit. Loop te twijfelen tussen de 50X10 en 50G10, en neig voornamelijk naar de laatste omdat ik in me hoofd heb zitten dat die zoveel beter is (nergens op gebaseerd
). 1080p is denk ik weinig van belang...
Voor het gemak ga ik er even vanuit dat het verschil in zwartwaardes ongeveer even groot is als bij de modellen van vorig jaar (PX80 vs PZ800), correct? Maar waar moet ik dan denken? Ik heb vaak in een winkel zitten kijken, maar grote verschillen zie ik nooit, dit ook omdat het in een winkel eigenlijk nooit goed te zien is...
Wat ik voornamelijk vervelend vind is als zwart gewoon echt grijs lijkt, je kijkt bijvoorbeeld een 21:9 film op een 16:9 scherm en de balken erboven moeten dan niet grijs zijn, vooral 's avonds in een verduisterde kamer niet... Kan iemand hier iets meer over zeggen? Is het zo dat de goedkopere modellen hier nog wel flink last van hebben of is dat bij allemaal wel goed op orde?
Wat ik bijvoorbeeld in de video review van de X10 zie op Cnet, dan lijkt alles wat zwart zou moeten zijn ontzettend grijs, dit is wel opgenomen in een studio met heel veel licht, dus wellicht totaal niet representatief...
Iemand toevallig voorbeelden / plaatjes van verschil zwartwaardes tussen de PX en PZ van vorig jaar, gewoon om er wat gevoel bij te krijgen?
Voor het gemak ga ik er even vanuit dat het verschil in zwartwaardes ongeveer even groot is als bij de modellen van vorig jaar (PX80 vs PZ800), correct? Maar waar moet ik dan denken? Ik heb vaak in een winkel zitten kijken, maar grote verschillen zie ik nooit, dit ook omdat het in een winkel eigenlijk nooit goed te zien is...
Wat ik voornamelijk vervelend vind is als zwart gewoon echt grijs lijkt, je kijkt bijvoorbeeld een 21:9 film op een 16:9 scherm en de balken erboven moeten dan niet grijs zijn, vooral 's avonds in een verduisterde kamer niet... Kan iemand hier iets meer over zeggen? Is het zo dat de goedkopere modellen hier nog wel flink last van hebben of is dat bij allemaal wel goed op orde?
Wat ik bijvoorbeeld in de video review van de X10 zie op Cnet, dan lijkt alles wat zwart zou moeten zijn ontzettend grijs, dit is wel opgenomen in een studio met heel veel licht, dus wellicht totaal niet representatief...
Iemand toevallig voorbeelden / plaatjes van verschil zwartwaardes tussen de PX en PZ van vorig jaar, gewoon om er wat gevoel bij te krijgen?
Verwijderd
Juist in zo een plaatselijk Panasonic winkeltje geweest bij mij om de hoek.De G10 staat daar te blinken,de G15 zou volgens de man pas in Juni leverbaar zijn en de V reeks in mei.De brave man wist ook te vertellen da hij nog geen adviesprijzen beschikbaar had gekregen van Panasonic.Is er ook heilig van overtuigd dat ze via internet nog niet te verkrijgen zullen zijn de eerste maanden(Beetje brave simpele ziel,de man lijkt maar tot zijn 12 naar school te zijn geweest)
Enfin,heb het toestel nu voor het eerst in het echt gezien?Weet eigenlijk nog niks meer want hij stond uit.
Prijs was 1250 euro.
Enfin,heb het toestel nu voor het eerst in het echt gezien?Weet eigenlijk nog niks meer want hij stond uit.
Prijs was 1250 euro.
Same here.. op dag 1 een TR gemaakt.. nu maar een topic gemaakt over dit 'probleem'JvS schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:01:
[...]neehoor, die pricewatch links worden weldegelijk door gebruikers gekoppeld. Ik had ook al eens een TR aangemaakt om de verkeerde producten te laten ontkoppelen.
Xtuv in "Beleid foute productkoppelingen"
Ik heb een relatief oude 37PV7, budgetmodel uit 2007... qua zwartwaarden vast niet te vergelijken met de huidige modellen, maar ik begrijp je issue. Grijze balken heb ik ook een hekel aan. Films kijk ik altijd in het donker (geen omgevingslicht), mijn oude plasma haalt het niet bij een goed ingestelde CRT. Maar vervelend grijs is het niet snel. Het is voor een groot deel ook perceptie, het hangt van de film af. Is het filmbeeld helder, dan zie je die balken als pikzwart. Enkel in erg donkere scenes denk ik wel eens; dat kan beter...Martijn schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:18:
Het lijkt mij dat het met beide 2009 modellen al beter is. Maar kijk je altijd in een compleet verduisterde kamer, dan kan zwart niet zwart genoeg zijn eigenlijk...
Zwartwaarden aan de hand van foto's beoordelen zou ik niet doen. Dat is compleet onbetrouwbaar. Of het moet in een soort semiwetenschappelijke opstelling zijn gedaan. Dan nog zie je alleen de relatieve verschillen en niet hoe het in jouw praktijksituatie eruit zal zien.
Ik bekijk nu ook even die Cnet video, dat ziet er inderdaad waardeloos grijs uit en bewijst maar weer dat je niet kan beoordelen op video/foto's...
[ Voor 10% gewijzigd door Xtuv op 28-03-2009 15:44 ]
Verwijderd
Waar is deze 1999? Ik zie hem overal alleen maar 2200+ Ikzelf zit namelijk ook te denken aan een v10 of X5090.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:35:
[...]
De Pio is ook 1999, dus niks bijleggen
Dat was bij Foka, maar ik zie dat ze hem niet meer hebben. Helaas dus.
Verwijderd
iedereen lijkt hier zo dol op dX5090 van Pioneer,maar ik heb hier al meermaals kunnen lezen dat daar toch ook nogal wat klachten over zijn(behalve over de beeldkwaliteit dan)mbt afstellen,schokkerige beelden en 24P functie enzo...
Zou zo'n nieuwe pana op die andere vlakken niet beter zijn dan?
Verwijderd
Nog een jaareke wachten he, en dan komt er een nieuw pana model uit met de technologie van nu en die van pio samen. Zwart en weinig verbruik ==> Neopdp Eco-Leon- schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:14:
[...]
helemaal mee eens, en het design loop ik ook hardstikke warm voor (daarom ook de voorkeur voor de V-serie van Pana). Die Pana is wel THX certified en volgens mij wat uitgebreider dan de Pio, maar zwart = pio.
Wat zou ik nu graag een goede test zien tussen de V10 & de LX-5090.
Wat heb je veranderd aan de beeldinstellingen en hoe stonden ze eigenlijk?freedzed6 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:12:
[...]
24p "is" schokkerig, dat ligt niet aan de Pio en zoals je ook kon lezen heeft de Pio kennelijk wel een smooth-functie, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Verder "kun" je bizar veel instellen, het hoeft niet. Out-of the box is het beeld al heel goed. En zo gek is het niet dat mensen zo dol op die tv zijn, hij wordt bij HDTVtest, trustedreviews, Whathifi en nog een heleboel ander sites gezien als de beste tv die er is het is gewoon "reference level". Die reviewers zijn echt niet gek ofzoVerwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:22:
iedereen lijkt hier zo dol op dX5090 van Pioneer,maar ik heb hier al meermaals kunnen lezen dat daar toch ook nogal wat klachten over zijn(behalve over de beeldkwaliteit dan)mbt afstellen,schokkerige beelden en 24P functie enzo...
Het is nu gewoon de vraag hoe de nieuwe beste Pana's zich verhouden tot de Pio. Dat daarmee wordt vergeleken is niet zo gek, want mensen willen gewoon weten of er eindelijk wat beters op de markt is. De Z800 kwam volgens mij aardig in de buurt, dus wellicht dat het vlaggenschip van deze serie dat ook wel doet. Alleen lijkt het er nu op dat de Pio de voordeligere keuze is.
Dacht dat de adviesprijs 1199 was, genoemd in dit topic ergens.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:34:
Juist in zo een plaatselijk Panasonic winkeltje geweest bij mij om de hoek.De G10 staat daar te blinken...
Prijs was 1250 euro.
Zie veel aanbieders starten op de adviesprijs die genoemd is in het topic, dus dat lijkt te kloppen. Een enkeling vraagt er meer voor (niet iedereen weet immers de adviesprijs).
Heb de 42G10 hier nu ook staan, break in dvd er net ingestopt.
En hoe bevalt het?Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 14:02:
Vanochtend telefoontje van goedkopen.nl om aan te geven dat ze de plasma rond 13:00 af wilden leveren, prima had de dag vrij gevraagd.
Sta op het punt hetzelfde type te kopen.
Ik dacht altijd dat net de zwartwaarden zo goed waren van een plasma ?
Dat zwart daar werkelijk zwart op is en dat LCD alleen met dat grijzige te kampen had ?
Dat "laten inspelen" van een palsma tv wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Sorry voor de vraag maar sta op het punt de Pana 46 G 10 aan te schaffen en had er nog niet van gehoord
Dat zwart daar werkelijk zwart op is en dat LCD alleen met dat grijzige te kampen had ?
Dat "laten inspelen" van een palsma tv wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Sorry voor de vraag maar sta op het punt de Pana 46 G 10 aan te schaffen en had er nog niet van gehoord
Je hebt natuurlijk zwart en je hebt zwart. Plasma staat bekend om zijn veel betere zwartwaardes, maar de ene plasma is nog niet de andere. Ook hierin heb je verschillen, vandaar dat je regelmatig Pioneer genoemd ziet worden als het om ultieme zwartwaardes gaat die bijna het uiterste zwart kunnen weergeven.daxcer schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:04:
Ik dacht altijd dat net de zwartwaarden zo goed waren van een plasma ?
LCD's zijn gemiddeld alleen slechter daarin.
De theorie erachter kan iemand anders vast beter uitleggen. In het kort: plasma cellen moeten een beetje "inbranden" voor ze hun gemiddelde weergave bereiken. Deze beginperiode zouden ze gevoeliger zijn voor inbranden. Een stilstaand logo zou dan in kortere tijd ervoor kunnen zorgen dat het altijd zichtbaar is. Tegenwoordige plasma's zouden het volgens de fabrikanten niet echt nodig hebben, het inspelen. Maarja, wat is waarheid. Inspelen kan in ieder geval geen kwaad en de kans op inbranden wordt theoretisch alsnog wel kleiner.Dat "laten inspelen" van een palsma tv wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Dus best stilstaande beelden of logo's proberen te vermijden in het begin.morpheus schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:45:
[...]
De theorie erachter kan iemand anders vast beter uitleggen. In het kort: plasma cellen moeten een beetje "inbranden" voor ze hun gemiddelde weergave bereiken. Deze beginperiode zouden ze gevoeliger zijn voor inbranden. Een stilstaand logo zou dan in kortere tijd ervoor kunnen zorgen dat het altijd zichtbaar is. Tegenwoordige plasma's zouden het volgens de fabrikanten niet echt nodig hebben, het inspelen. Maarja, wat is waarheid. Inspelen kan in ieder geval geen kwaad en de kans op inbranden wordt theoretisch alsnog wel kleiner.
En hoelang moet je daar rekening mee houden dan ?
Verwijderd
Ik ben van plan de 50G10 aan te schaffen, maar is het de moeite nog om te wachten op een eventuele prijsdaling? En indien er iets gebeurt met het toestel, wordt dit dan door Panasonic gedaan of door de winkel zelf? Want op sommige sites staat Panasonic, bij anderen de shop zelf..
Koop je een bij Panasonic NL ingekocht exemplaar, dan door Panasonic zelf, en anders moet je de garantie door de winkel laten verzorgen. Wellicht dus verstandig om te informeren wat voor model het is. Veel van wat je nu online vindt (Redcoon, Digitalstreet) is Europees dus zonder onsite garantie.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:10:
Ik ben van plan de 50G10 aan te schaffen, maar is het de moeite nog om te wachten op een eventuele prijsdaling? En indien er iets gebeurt met het toestel, wordt dit dan door Panasonic gedaan of door de winkel zelf? Want op sommige sites staat Panasonic, bij anderen de shop zelf..
Je kunt het beste het contrast de eerste 200 uur op max 50% zetten, dat is n beetje de regel.daxcer schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:57:
[...]
Dus best stilstaande beelden of logo's proberen te vermijden in het begin.
En hoelang moet je daar rekening mee houden dan ?
Wees niet bang, het native contrast van een plasma is enorm hoog dus die 50% is zat. Als je het beeld te donker vindt dan zet je gewoon de helderheid wat hoger.
De phosphordeeltjes zijn nog overgevoelig en dat is de reden. Als je last hebt van hardnekkige image retention (je ziet nog een beeld naijlen van een vorig beeld) dan zet je m wat lager.
Laat je niet bang maken. De afgelopen 2 jaar dat ik de vele plasma-forums volg heb ik welgeteld 1 iemand gehoord wiens volgens zijn zeggen het beeld was ingebrand.
Eenmaal ingespeeld hoef je er niet meer op te letten. Ik internet uren achtereen op mn plasma en dan staat die werkbalk met al die knoppen al die tijd op dezelfde plaats. No problemo.
Het mooie ook aan een plasma: in het begin vind je het beeld al prachtig, maar het wordt steeds mooier!
Zwartweergave: deze zijn op de Pana plasma's erg goed, maar de Pioneer is tot nu toe nog king.
Er is nog geen enkele tv die absoluut zwart kan weergeven en dat kan je zien wanneeer je in een volledig verduisterde ruimte aan het kijken ben en er een totaal donkere scène is. Dan zie je dat de lijst van de tv zwarter is dan het beeld.
Zodra er echter iets in het beeld komt wat lichter is, dan zien je ogen het zwart als diepzwart.
Wat dat betreft is het nog wachten op de absolute black schermen. Samsung adverteerde hier mee met hun led lcd's, maar het bleek dat deze dit alleen konden tonen als er geen content op het scherm te zien was

De zwartweergave van deze led lcd's (met local dimming) waren overigens absoluut indrukwekkend en bijna op Kuro niveau.
[ Voor 33% gewijzigd door Ferry34 op 28-03-2009 23:57 ]
Verwijderd
Lijkt mij super,denk dat de G15 en de V reeks vrijwel hetzelfde resultaat gaan opleveren,hooguit misschien iets positiever vanwege de meerdere opties en mogelijkheden,maar qua beeldkwaliteit....
Verwijderd
Hallo,Martijn schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:18:
Even over zwartwaardes gesproken, ik kom er maar niet uit. Loop te twijfelen tussen de 50X10 en 50G10, en neig voornamelijk naar de laatste omdat ik in me hoofd heb zitten dat die zoveel beter is (nergens op gebaseerd). 1080p is denk ik weinig van belang...
Ik heb dus precies de zelfde vraag. Ik wil een P42X10 of een P42G10 kopen en zal deze 90% voor SD materiaal gebruiken (digitale tv en dvd's). Wie heeft deze twee naast elkaar gezien en kan zeggen of de zwartwaardes 350 euro verschil waardig zijn? Thanks
Dit is heel subjectief natuurlijk de een vindt et het verschil (als dat er is, ik heb ze niet naast elkaar gezien) wel waard en de ander niet. Het gaat er tussen de p42x10 en p42g10 denk ik meer om hoe goed ze SD materiaal kunnen weergegeven. Ik zou zeggen ga eens in de wnkel kijken, bij de mediamarkt in alkmaar hebben ze ze alle tweeVerwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:59:
[...]
Hallo,
Ik heb dus precies de zelfde vraag. Ik wil een P42X10 of een P42G10 kopen en zal deze 90% voor SD materiaal gebruiken (digitale tv en dvd's). Wie heeft deze twee naast elkaar gezien en kan zeggen of de zwartwaardes 350 euro verschil waardig zijn? Thanks
Verwijderd
Weet jij of ze bij de Media Markt in Utrecht ook allebei te zien zijn?jas075 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:10:
[...]
Dit is heel subjectief natuurlijk de een vindt et het verschil (als dat er is, ik heb ze niet naast elkaar gezien) wel waard en de ander niet. Het gaat er tussen de p42x10 en p42g10 denk ik meer om hoe goed ze SD materiaal kunnen weergegeven. Ik zou zeggen ga eens in de wnkel kijken, bij de mediamarkt in alkmaar hebben ze ze alle twee
jaVerwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:39:
[...]
Weet jij of ze bij de Media Markt in Utrecht ook allebei te zien zijn?
De G10/15 heeft geen Digital Cinema Colour (dacht dat de G10 zelfs geen Deep Colour had). De V10 wel. Of dit in de praktijk merkbaar zal zijn, is een andere vraag.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:57:
Lijkt mij super,denk dat de G15 en de V reeks vrijwel hetzelfde resultaat gaan opleveren,hooguit misschien iets positiever vanwege de meerdere opties en mogelijkheden,maar qua beeldkwaliteit....
Die kans is groot, maar het verschil tussen 24p Playback (G10/15) en 24p Smooth Film (V10/Z10) zou wel eens duidelijk kunnen zijn.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:17:
denkelijk gaat een leek gewoon geen verschil opmerken denk ik.
Anderzijds kan het geluid uit zo'n megadunne TV (V10, Z10 en in mindere mate G15) onmogelijk "goed" klinken.
Vergeet je niet dat je dan nog 150 - 200 euro moet rekenen voor je standaard of wandhouderOscar Mopperkont schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:35:
[...]
De Pio is ook 1999, dus niks bijleggen
en nog eens ca. 150 - 200 euro voor de speakers. Dus het gat wordt dan al gauw 600 - 800 euro...
MY LR QuickSilver 2023 :-)
Verwijderd
Das dus het enige dat ik ook graag eens zou willen weten se.Daar hangt mijn beslissing toch grotendeels vanaf.
Heb de kijkafstanden eens opgemeten in mijn huiskamer, toch iets dichterbij dan dat ik geschat had. Het verste punt is 3.8 m van de TV en het dichtste bij is ongeveer 2.5 m. Ik dacht dat het verste punt ongeveer 4.5m was waardoor ik op 50inch G10 uit kwam, gaat dit wellicht niet toch een beetje te groot worden? Wellicht 46 inch een betere optie? Ben vooral voor SD (UPC digital) bang dat het van 2.5 m erg tegen gaat vallen. 90% van de tijd zit je toch SD te kijken waarschijnlijk...
Op de "Panasonic site" zie je geen specificaties staan zoals hierboven beschreven van de G10daxcer schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:05:
[...]
Intelligent Frame Creation yes
100 Hz Double Scan yes
24p Real Cinema yes
24p Playback yes
Digital Cinema Colour yes
Deep Colour (10-bit) yes
x.v. Colour yes
Digital Optimiser yes
3D Colour Management yes
Sub Pixel Control yes
Picture Overscan yes
SRS TruSurround XT yes
Dolby Digital Plus yes
Ambience yes
Nu vraag ik me af welke features van hierboven deze G10 heeft
Zijn deze features verkoopspraat of leveren ze daadwerkelijk een zichtbaar verschil in beeldkwaliteit ????
Verwijderd
Heeft hier niemand een linkje waar de uitleg word gedaan ivm welk schermoppervlak je best neemt voor een bepaalde kijkafstand?
In mijn optiek kan het altijd groterMartijn schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:53:
Heb de kijkafstanden eens opgemeten in mijn huiskamer, toch iets dichterbij dan dat ik geschat had. Het verste punt is 3.8 m van de TV en het dichtste bij is ongeveer 2.5 m. Ik dacht dat het verste punt ongeveer 4.5m was waardoor ik op 50inch G10 uit kwam, gaat dit wellicht niet toch een beetje te groot worden? Wellicht 46 inch een betere optie? Ben vooral voor SD (UPC digital) bang dat het van 2.5 m erg tegen gaat vallen. 90% van de tijd zit je toch SD te kijken waarschijnlijk...
Heb nu 50" en zit er minder dan 3,5 meter vanaf. De volgende wordt 58" (de bedoeling was een 54" Panasonic, maar aangezien ze alleen de onbetaalbare Z1 uitbrengen wordt het hoogst waarschijnlijk een Samsung). Zolang je niet het gevoel hebt dat je naar een tennis wedstrijd zit te kijken en je het kwijt kunt is groter geen probleen. Mede omdat je verdacht snel gewend raakt aan de maat van het scherm en het dan helemaal niet meer zo groot lijkt (althans, dat is mijn ervaring).
En het heet natuurlijk niet voor niks een thuis BIOSCOOP
Aub.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:33:
Heeft hier niemand een linkje waar de uitleg word gedaan ivm welk schermoppervlak je best neemt voor een bepaalde kijkafstand?
Hier kan ik mij perfect in vinden. Ik zit op 2,5m en zou zelf graag voor >50" gaan. Alleen laat het budget dat niet echt toe. Zolang je maar minimaal je hoofd moet (mee)bewegen om alles deftig te kunnen zien, is alles in orde. Al lijkt een groter scherm mij wel minder leuk als je veel SD kijkt, maar tegelijkertijd is het dan weer toekomstgerichter (wanneer alles in HD uitgezonden wordt in de toekomst, ga je blij zijn dat je toch voor het grotere model gekozen hebt).Boushh schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:35:
[...]
In mijn optiek kan het altijd groter
Heb nu 50" en zit er minder dan 3,5 meter vanaf. De volgende wordt 58" (de bedoeling was een 54" Panasonic, maar aangezien ze alleen de onbetaalbare Z1 uitbrengen wordt het hoogst waarschijnlijk een Samsung). Zolang je niet het gevoel hebt dat je naar een tennis wedstrijd zit te kijken en je het kwijt kunt is groter geen probleen. Mede omdat je verdacht snel gewend raakt aan de maat van het scherm en het dan helemaal niet meer zo groot lijkt (althans, dat is mijn ervaring).
Een vbje: ouders zijn onlangs overgeschakeld van een 70cm CRT TV naar een 42" (106-107cm) Plasma en zitten op 3,5-4m van de TV. Toen ze de nieuwe TV pas hadden, vond ik dat een vrij deftig formaat. Nu zijn we een maandje verder en vind ik het meer op een gameboy scherm (ge)lijken dan op een grote TV.
Verwijderd
THX schrijft het volgende voor: schermdiagonaal delen door 0.84.
In de living :
35 inch class TV = 3.5-5 feet away (107 - 152.5cm)
40 inch class TV = 4-6 feet away (122 - 183cm)
50 inch class TV = 5-7.5 feet away (152.5 - 228.6cm)
60 inch class TV = 6-9 feet way (183 - 274cm)
http://www.thx.com/home/setup/display.html
In de living :
35 inch class TV = 3.5-5 feet away (107 - 152.5cm)
40 inch class TV = 4-6 feet away (122 - 183cm)
50 inch class TV = 5-7.5 feet away (152.5 - 228.6cm)
60 inch class TV = 6-9 feet way (183 - 274cm)
http://www.thx.com/home/setup/display.html
Hoe vind jij SD materiaal er dan uitzien, voornamelijk vanaf +- 2-2.5m? Als ik naar die grafiek kijk zie je dat je 15ft=4.5m weg moet zitten voor 480p materiaal, wat redelijk gelijk staat aan SD volgens mij...Boushh schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:35:
[...]
In mijn optiek kan het altijd groter
Ik ben het er mee eens dat voor de beste filmbeleving het scherm niet groot genoeg kan zijn, maar ik ben heel bang dat SD er straks zo dramatisch uit ziet dat ik spijt van mijn aankoop heb en maar een 46 had gehaald
Je ziet het eigenlijk niet helemaal goedVerwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:18:
Nog twee intressante grafieken die de afstand weergeeft, hoe beter de resolutie, hoe dichter je kan zitten.
[afbeelding]
[afbeelding]
bron:http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/
De tabel geeft juist aan hoe dicht je op het scherm moet zitten wil je voordeel behouden van de hogere resolutie.
Bij hdtv's werken de afstandstabellen eigenlijk ander als vroeger bij je crt tv's. Vroeger waren de afstanden minimale afstanden; wanneer je dichter bij de tv zou gaan zitten, zou je ruis etc kunnen zien.
Bij hdtv's is het zo dat de afstanden maximaal zijn. Ga je er verder vanaf zitten dan is het voordeel van full hd niet meer te zien. Daarom staat er maximum afstand op de tabel.
Een hdtv is sowieso scherp. Ik zit op 2-2.5 meter van een 50 inch hdready en dan is die nog steeds haarscherp.
(ik kijk echter geen sd op mn tv, alleen hd).
Kijkend naar de tabel:
Wanneer je dus een 50 inch full hd plasma hebt, dan moet je om nog voordeel te hebben van het full hd ten opzichte van hdready, op maximaal 7 feet moeten zitten. 1 foot is ongeveer 30 cm dus is de maximale kijkafstand 210 cm.
Belachelijk? Nee hoor, ik ben zelf ook tot deze conclusie gekomen.
Dat is dan ook de reden dat ik mn hdready nog niet heb ingeruild voor een full hd, want ik zie nog geen hogere scherpte of meer details in de full hdtv's. Het verschil tussen hdready en full hd is nog bijzonder klein, vooral doordat de hdready's ook al een input aankunnen van 1080p.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat er heel andere (en veel belangrijkere) features zijn van een hdtv die veel belangrijker zijn voor de beeldkwaliteit dan de resolutie en dat zijn dingen als zwartweergave, kleurweergave, motion resolution, werkelijk contrast, image processing!!
Dus de nieuwe full hd plasma's kunnen absoluut een mooier beeld weergeven en een verbeterde 24p weergave etc etc, maar of je een scherper beeld zal hebben vanwege de hogere resolutie? Neen.
Wat wèl belangrijk is bij deze nieuwe lijn is de motion resolution van 1080 en dat is ongekend hoog. Het behoud van scherpte bij bewegende beelden is maximaal en dat is iets waar ik heel gevoelig voor ben.
Een full hd lcd met conventioneel backlight heeft een motion reso van 350-600 (eigenlijk niet eens hdready hè?) en over de hdready lcd's maar niet te spreken. Daarom kan ik echt niet naar dat soort schermen kijken.
Het wachten is op de zwartweergave van de nieuwe Panasonics.
Let op: er zijn enkele factoren waar je rekening mee moet houden!Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:33:
Allereerst kijk ik dus alleen hd en ook nog s alleen films, games en internet. Wanneer je sd gaat kijken zoals dvd of gewone digitale televisie, dan moet je eerst in de winkel testen hoe goed de tv dit weergeeft! (ook voor Martijn)
Als je ruis of imperfecties ziet op die afstand dan is het niet goed.
Ook moet het niet vermoeiend worden om de ondertiteling te lezen. Als je steeds met je ogen van links naar rechts moet kijken dan is dat niet fijn.
Ook is het kijken naar een film wat anders dan naar het journaal kijken bijvoorbeeld. In de bioscoop is het scherm nog veel groter en dan vind je het ook goed. Normale tv programma's zijn toch weer anders.
Aan de andere kant: grootte went erg snel. Eerst vind je het huge, maar later denk je dat het nog wel groter kan.
Als ik een andere tv koop dan zal die ook zeker groter worden dan de 50 inch die ik nu heb en je ziet welke afstand ik nu zit.
Je moet nooit nooit nooit en te nimmer een hdtv kopen op basis van specs. Altijd moet je testen in de winkel door er content op te kijken wat jij thuis ook gaat bekijken en door de beeldinstellingen ter plekke te veranderen.daxcer schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:33:
[...]
Op de "Panasonic site" zie je geen specificaties staan zoals hierboven beschreven van de G10
Nu vraag ik me af welke features van hierboven deze G10 heeft![]()
Zijn deze features verkoopspraat of leveren ze daadwerkelijk een zichtbaar verschil in beeldkwaliteit ????
Heel vaak krijgen mensen spijt wanneer ze een hdtv hebben gekocht zonder de tv te hebben getest, omdat de beeldkwaliteit nogal tegenvalt.Het Samsung lcd forum staat er vol van
[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 30-03-2009 00:13 ]
Heb de G10 50" ff bekeken bij de lokale televisie boer. Het beeld zag er goed uit zelfs op een afstand van 1,5m , dus voor de liefhebbers van een goedbeeld kan ik hem zeker aanraden. 
Over het design ben ik echter nog steeds niet zo te spreken. Het is wel wat verbeterd t.o.v. het vorige model, maar vind hem nog steeds niet mooi.!!
(Smaken verschillen natuurlijk)
Dit heeft mij iig overtuigd om dit model niet te nemen. Aangezien de TV bij mij thuis toch wat meer uit dan aanstaat vind ik het ook belangrijk dat er iets in de woonkamer staat dat er ook nog een beetje leuk uitziet.
Ik zit er nu dan ook over te denken om de nieuwe PQ of PS uit de serie van LG aanteschaffen (One-sheet of glass)
, maar deze heeft misschien wel weer iets mindere prestaties.
Over het design ben ik echter nog steeds niet zo te spreken. Het is wel wat verbeterd t.o.v. het vorige model, maar vind hem nog steeds niet mooi.!!

Dit heeft mij iig overtuigd om dit model niet te nemen. Aangezien de TV bij mij thuis toch wat meer uit dan aanstaat vind ik het ook belangrijk dat er iets in de woonkamer staat dat er ook nog een beetje leuk uitziet.
Ik zit er nu dan ook over te denken om de nieuwe PQ of PS uit de serie van LG aanteschaffen (One-sheet of glass)
[ Voor 0% gewijzigd door Jordao op 30-03-2009 10:03 . Reden: spelling ]
Verwijderd
Tjah,redelijk ingewikkeld allemaal.Wat zouden jullie doen in mijn plaats.
Ik zit op een kijkafstand van 3m20-3m50,heb telenet HDdigital(grootste deel van de zenders nog niet in HD),heb een HDcamcorder van Sony,ga gelijk met de tv ook Blue Ray aanschaffen.Dus er zal ongeveer evenveel HD als SD gekeken worden.Het belangrijkste is voor mij het behouden van de optimale beeldkwaliteit van het scherm,ik wil dus niks verliezen met een te groot of te klein scherm te kopen.Mijn idee was eerst een 42"maar als ik al die uitleg lees blijkt dat toch niet zo juist te zijn.
Alle hulp is welkom!
Ik zit op een kijkafstand van 3m20-3m50,heb telenet HDdigital(grootste deel van de zenders nog niet in HD),heb een HDcamcorder van Sony,ga gelijk met de tv ook Blue Ray aanschaffen.Dus er zal ongeveer evenveel HD als SD gekeken worden.Het belangrijkste is voor mij het behouden van de optimale beeldkwaliteit van het scherm,ik wil dus niks verliezen met een te groot of te klein scherm te kopen.Mijn idee was eerst een 42"maar als ik al die uitleg lees blijkt dat toch niet zo juist te zijn.
Alle hulp is welkom!
Dit is dus best wel een probleem, ik wil nu onderhand echt snel een TV hebben, en sta dus op het punt te gaan bestellen. De plaatselijke MM en BCC (Eindhoven) hadden geen idee wanneer ze de G10 binnen kregen, MM had de 42X10 binnen, maar ging die pas uitpakken als de PX80 was uitverkocht...Ferry34 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:43:
[.....]
Wanneer je sd gaat kijken zoals dvd of gewone digitale televisie, dan moet je eerst in de winkel testen hoe goed de tv dit weergeeft! (ook voor Martijn)
Als je ruis of imperfecties ziet op die afstand dan is het niet goed.
[.....]
Je moet nooit nooit nooit en te nimmer een hdtv kopen op basis van specs. Altijd moet je testen in de winkel door er content op te kijken wat jij thuis ook gaat bekijken en door de beeldinstellingen ter plekke te veranderen. Heel vaak krijgen mensen spijt wanneer ze een hdtv hebben gekocht zonder de tv te hebben getest, omdat de beeldkwaliteit nogal tegenvalt.Het Samsung lcd forum staat er vol van

Daarbij heb ik het bij MM en BCC nog nooit voor mekaar gekregen om er een ander als het standaard HDMI signaal op te laten zien... Ik moet dus eigenlijk wel totaal van internet uitgaan...
Ik ging dus afgelopen weekend over van een Philips 32PW95xx pixelplus CRT bak, naar een 42G10 met digitale tv en het viel me eerlijk gezegd aardig tegen.
Dan gaf mijn Philips met analoge tv toch een strakker beeld dacht ik bij mezelf....
Maar goed een tijdje later en aardig wat instellingen later was het al een stuk beter en daarbij was het beeld via de 360 en HTPC natuurlijk verbluffend!
Nu nog even weten hoe ik die geavanceerde beeldinstellingen het beste kan zetten op de G10 en ik denk dat het prima is.
Dan gaf mijn Philips met analoge tv toch een strakker beeld dacht ik bij mezelf....
Maar goed een tijdje later en aardig wat instellingen later was het al een stuk beter en daarbij was het beeld via de 360 en HTPC natuurlijk verbluffend!
Nu nog even weten hoe ik die geavanceerde beeldinstellingen het beste kan zetten op de G10 en ik denk dat het prima is.
UPDATE!!!!!
Vandaag Panasonic zelf maar eens gebeld over de levertijd van mijn reeds bestelde P42V10...hum!@$#@%$% wordt pas echt 2de week Mei, wel komt mijn BD80 deze week binnen.
hum vind de V10 echt super, weet alleen niet of ik zolang wil wachten.
Vandaag Panasonic zelf maar eens gebeld over de levertijd van mijn reeds bestelde P42V10...hum!@$#@%$% wordt pas echt 2de week Mei, wel komt mijn BD80 deze week binnen.
hum vind de V10 echt super, weet alleen niet of ik zolang wil wachten.

Verwijderd
Ja, dat wachten is echt vervelend. Vraag me af wanneer de 50 inch v10 nou komt, denk er nu aan om een kuro te kopen.
Maar geduld hebben zal vast het beste zijn:P
Maar geduld hebben zal vast het beste zijn:P
Dit topic is gesloten.