Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hum vind de V10 echt super, weet alleen niet of ik zolang wil wachten
Duurt natuurlijk zolang omdat die container maar niet vol komt met die ingestorte export van japan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
Ferry34 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:43:
[...]

Je moet nooit nooit nooit en te nimmer een hdtv kopen op basis van specs. Altijd moet je testen in de winkel door er content op te kijken wat jij thuis ook gaat bekijken en door de beeldinstellingen ter plekke te veranderen.
Heel vaak krijgen mensen spijt wanneer ze een hdtv hebben gekocht zonder de tv te hebben getest, omdat de beeldkwaliteit nogal tegenvalt.Het Samsung lcd forum staat er vol van >:)
Stel je dan voor dat ik een dvd meeneem of hoe test je nu een tv in de winkel meestal spelen ze toch gewoon op een tv kanaal of kan ik gewoon vragen of ze een dvd speler of blue ray speler aan hangen ?

is dan het verschil tussen bvb een 46" en een 50" zo groot qua beeldkwaliteit met digirecorder signaal.
dat je bvb meer ruis of andere dingen opvallen bij de 50" tov de 46" ?
Wist niet dat het zo moeilijk was een tv te kopen 8)7
vroeger had je dat allemaal niet met de crt bakjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:09:
Tjah,redelijk ingewikkeld allemaal.Wat zouden jullie doen in mijn plaats.
Ik zit op een kijkafstand van 3m20-3m50,heb telenet HDdigital(grootste deel van de zenders nog niet in HD),heb een HDcamcorder van Sony,ga gelijk met de tv ook Blue Ray aanschaffen.Dus er zal ongeveer evenveel HD als SD gekeken worden.Het belangrijkste is voor mij het behouden van de optimale beeldkwaliteit van het scherm,ik wil dus niks verliezen met een te groot of te klein scherm te kopen.Mijn idee was eerst een 42"maar als ik al die uitleg lees blijkt dat toch niet zo juist te zijn.
Alle hulp is welkom!
Bij mijn weten is de grootste nieuwe Plasma TV van Panasonic de TX-P54Z1 (komt wel pas in augustus uit dacht ik), maar die zal waarschijnlijk wel te duur zijn. In jouw geval zou ik alles kleiner dan 50" links laten liggen. Zoals eerder al vermeld door mij hebben ouders een 42" en die zitten op 3,5-4m. Daar wen je heel snel aan en al heel snel vind je dat een gameboy scherm op die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Jordao schreef op maandag 30 maart 2009 @ 08:49:
Heb de G10 50" ff bekeken bij de lokale televisie boer. Het beeld zag er goed uit zelfs op een afstand van 1,5m , dus voor de liefhebbers van een goedbeeld kan ik hem zeker aanraden. :*)
Over het design ben ik echter nog steeds niet zo te spreken. Het is wel wat verbeterd t.o.v. het vorige model, maar vind hem nog steeds niet mooi.!! :r (Smaken verschillen natuurlijk)
Dit heeft mij iig overtuigd om dit model niet te nemen. Aangezien de TV bij mij thuis toch wat meer uit dan aanstaat vind ik het ook belangrijk dat er iets in de woonkamer staat dat er ook nog een beetje leuk uitziet.

Ik zit er nu dan ook over te denken om de nieuwe PQ of PS uit de serie van LG aanteschaffen (One-sheet of glass) _/-\o_, maar deze heeft misschien wel weer iets mindere prestaties.
Ik weet niet of ik hierbij moet wenen of lachen. :'( :*)
Dus jij zou een TV met mindere beeldkwaliteit verkiezen boven eentje met superieure beeldkwaliteit gewoon omdat hij 'iets mooier' is? |:(
Kijk dat je het design niet mooi vindt, is 1 zaak, maar koop dan toch een TV met op z'n minst dezelfde beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Martijn schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:38:
Hoe vind jij SD materiaal er dan uitzien, voornamelijk vanaf +- 2-2.5m? Als ik naar die grafiek kijk zie je dat je 15ft=4.5m weg moet zitten voor 480p materiaal, wat redelijk gelijk staat aan SD volgens mij...

Ik ben het er mee eens dat voor de beste filmbeleving het scherm niet groot genoeg kan zijn, maar ik ben heel bang dat SD er straks zo dramatisch uit ziet dat ik spijt van mijn aankoop heb en maar een 46 had gehaald ;).
Ik zou mij daar niet al te druk over maken. De meeste TV's van tegenwoordig kunnen prima upscalen. Daarbij geeft Plasma een meer analoog beeld (zoals CRT, maar dan groter) waardoor veel oneffenheden voor het oog verdwijnen.

Vergelijk het SD beeld van een Plasma ajb niet met hetzelfde beeld op een LCD !!! Op een Plasma ziet het er echt veel beter uit (zelfs op mijn HD Ready scherm).

Voor je DVD's zou ik zeker een DVD speler nemen die kan upscalen of een Blu-Ray speler (wat je ook kiest, zorg dat je altijd HDMI gebruikt, geen composiet, scart of component !!!), die zijn namelijk meestal beter dan de TV zelf.

En als laatste kun je natuurlijk naar een lokale electronica zaak gaan en vragen of ze SD signaal op de TV willen laten zien, bij voorkeur wat je zelf ook het meeste zult kijken (bijvoorbeeld voetbal). En vergeet niet, als je nu Full HD kiest hoef je je straks niet af te vragen of Full HD er beter zou hebben uitgezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordao
  • Laatst online: 18-04-2021
CobraX schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:24:
[...]

Ik weet niet of ik hierbij moet wenen of lachen. :'( :*)
Dus jij zou een TV met mindere beeldkwaliteit verkiezen boven eentje met superieure beeldkwaliteit gewoon omdat hij 'iets mooier' is? |:(
Kijk dat je het design niet mooi vindt, is 1 zaak, maar koop dan toch een TV met op z'n minst dezelfde beeldkwaliteit.
uhm... ja.... :Y Dat "ding" staat meer uit dan aan.... Dan wil je toch echt niet de halve dag naar die dikke zwarte randen vd Pana lopen staren... vind mn interieur net ff wat belangrijker... en om nu de V serie aan te gaan schaffen gaat me wel heel erg ver... 8)7 Dat is toch weer een aardig stukkie duurder.
Bovendien scheelt de beeldkwaliteit (imo) niet bijzonder veel. (de prijs overigens wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 23:00
Vergelijk het SD beeld van een Plasma ajb niet met hetzelfde beeld op een LCD !!! Op een Plasma ziet het er echt veel beter uit (zelfs op mijn HD Ready scherm).
Is het niet zo dat SD content er juist op een HD Ready scherm beter uit ziet dan op een Full HD scherm? Dit omdat er minder upscaling nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dlocks schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:58:
[...]
Is het niet zo dat SD content er juist op een HD Ready scherm beter uit ziet dan op een Full HD scherm? Dit omdat er minder upscaling nodig is?
Nee da's bullshit. Analoog SD materiaal ziet er op een HDready plasma alleen vaak wel beter uit dan op een goedkope 42" LCD, simpelweg omdat een Plasma wat 'zachter' en vergevingsgezinder weergeeft.

Een FullHD plasma geeft SD namelijk ook prima weer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Jordao schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:48:
[...]

uhm... ja.... :Y Dat "ding" staat meer uit dan aan.... Dan wil je toch echt niet de halve dag naar die dikke zwarte randen vd Pana lopen staren... vind mn interieur net ff wat belangrijker... en om nu de V serie aan te gaan schaffen gaat me wel heel erg ver... 8)7 Dat is toch weer een aardig stukkie duurder.
Bovendien scheelt de beeldkwaliteit (imo) niet bijzonder veel. (de prijs overigens wel)
Ik weet niet hoor, maar als ik geen TV aan het kijken ben, staar ik ook niet naar m'n TV. Dan heb ik betere dingen te doen dan gewoon naar het TV frame te zitten staren.

Het primair doel van een TV is beelden voorschotelen en net in dat doel moet hij in de eerste plaats uitblinken voor mij. Pas op hoor, ik moet ook geen spuuglelijke TV hebben ook al is de beeldkwaliteit uitmuntend, maar beeldkwaliteit komt wel nog op de eerste plaats en spuuglelijk vind ik de Panasonics nu ook weer niet.

Edit: toch nog eventjes een kort vraagje: are you female? :)

[ Voor 3% gewijzigd door CobraX op 30-03-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 16:27
Daar heb je zo'n profiel voor he, waar dus ook bij geslacht gewoon "man" staat.

Vind het wel ook erg raar dat je beeldkwaliteit zou willen inleveren voor design maar goed.

Zijn er trouwens meer mensen hier met een panasonic plasma icm een Humax decoder?
Zou graag willen weten wat de beste instellingen zijn, bij mij staat de decoder op auto en beeldvullend, geeft dit wel de beste beeldweergave op de tv?

[ Voor 40% gewijzigd door Nasty Nate op 30-03-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 19:18
Martijn schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:26:
[...]

Dit is dus best wel een probleem, ik wil nu onderhand echt snel een TV hebben, en sta dus op het punt te gaan bestellen. De plaatselijke MM en BCC (Eindhoven) hadden geen idee wanneer ze de G10 binnen kregen, MM had de 42X10 binnen, maar ging die pas uitpakken als de PX80 was uitverkocht... :X

Daarbij heb ik het bij MM en BCC nog nooit voor mekaar gekregen om er een ander als het standaard HDMI signaal op te laten zien... Ik moet dus eigenlijk wel totaal van internet uitgaan...
Ik koop gewoon geen hdtv zonder te testen, ik koop ook geen auto zonder proefrit. Een hdtv kost redelijk wat geld dus als ik hem niet mag testen koop ik hem ergens anders.

Ik heb mn tv bij de Harendse smid gekocht. Ben eerst langs geweest om te kijken of ze tv's hadden waar ik in was geinteresseerd en toen heb ik gewoon gevraagd of ik binnenkort kon langskomen met mn xbox om te testen en dat was prima. (had al in een andere winkel enkele tv's getest).

Ben een uurtje of 2 bezig geweest met gamen/dvd's kijken etc. Xbox meegenomen en enkele games en films. De full hd lcd's zakten totaal door het ijs terwijl ik deze eigenlijk wilde kopen. Gelukkig dat ik heb getest en er dus achter kwam hoe goed een plasma is.

Ik moet wel zeggen, omdat ik nu weet wat de kwaliteit is van Panasonic plasma's heb ik de PX80 gekocht zonder te testen. Dit was omdat ik wel ongeveer het scherm kende en dus weet wat de beeldkwaliteit is.

Als je een Panasonic plasma koopt dan weet je gewoon dat het een goede tv is, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Als ik echter zou twijfelen tussen een PX of de nieuwe G10, dan zou ik m toch ff moeten testen. Anders is het moeilijk een keuze te maken. Je moet toch weten of je een verschil ziet in beeldkwaliteit, anders betaal je een paar honderd euro voor iets wat je niet ziet.

De tv's staan in iedere winkel echt beroerd afgesteld en bijna altijd op Dynamisch met 100% contrast. Daarom moet je zelf de instellingen veranderen.

Wat ik veel zie op forums zijn opmerkingen als: het beeld schokt bij blu-ray of het wordt onscherp bij snelle bewegingen (lcd forums) en dan denk ik: dat heb je toch getest in de winkel??? (niet dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 08:21
Testen is natuurlijk wel de oplossing. Het is inderdaad zo dat bij winkels de TV's bagger staan afgesteld (of zo dat degene met de meeste marge het mooiste beeld geven :s)

Ik zag de PX80 naast wat lcd's en schrok echt van het "slechte" beeld. Bij de MM stond deze ook en daar wat anders afgesteld en het beeld was 1000x mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-10 09:08
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:34:
[...]
Ik ging van een < 55cm crt tv'tje naar een TH-42PV70, wat een verschil was dat al, alsof je naar een bioscoopscherm zat te kijken :P
Nu ik de 42PV70 2 weken geleden heb verkocht kijk ik weer op dat oude crt'tje.... wat een achteruitgang, hoef niet uit te leggen ;)

Ben blij als ik morgen de nieuwe 42G10 heb aangesloten en weer fatsoenlijk bluray kan kijken via mn Samsung BD-P2500 en Onkyo TX-SR605 :)
Hey barbatruuk! Mag ik zo vrij zijn je te vragen:
- wat je destijds voor je TH-42PV70 betaald hebt,
- maar vooral voor hoeveel je hem nu verkocht hebt? :P

Ik heb namelijk exact dezelfde tv (TH-42PV70) en wil ook over op een Full HD.
Ik ben er echter nog niet helemaal uit welke Full HD het moet gaan worden.
Dus ik ben erg benieuwd naar jouw motivatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordao schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:48:
[...]

Heb je de V10 dan al kunnen bewonderen dat je dit beweert? Juist, dat dacht ik al. Hoe kun je nu al een product beoordelen indien deze nog niet uit is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Blijkbaar komt er in de 2de helft van 2009 ook nog een 58" en 65" versie van de V10. Iemand die in een elektrowinkel werkt of dealer is, heeft dit gezegd (zie hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Nu vind ik zo'n plasma tv wel leuk maar ik vraag me het volgende af:

Het meeste wat ik kijk is SD(digitaal ziggo). Nu heb ik nog nooit een flatscreen(ook niet de laatste generatie) gezien die SD ook maar fatsoenlijk weergaf. Een CRT lijkt wel HD t.o.v. van SD op lcd/plasma. Beeld is altijd óf zeer ongedetailleerd, wazig, lelijke contouren enz óf zeer hard en onnatuurlijk wanneer de scherpte instelling open staat. Dit gewoon met rgb scart en alle instellingen nagelopen. Verklaring is ook niet moeilijk, daar een 50hz crt niks geen digitale weg heeft(100hz vond ik indertijd ook een ramp)

Nu zijn er dvd-spelers en decodersd met upscalers inzich. Helpt dit? Want HD beeld vind ik mooi op plasma, maar als SD net zo'n ramp blijft als het over scart is, vind ik het niet waard. Is toch heel veel geld voor mij, zo'n tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gastje13 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:33:

[...diverse vragen die niet over de nieuwe Plasma Panasonics gaan...]
...al je vragen horen helaas niet in dit topic thuis (hoewel de inmiddels wat off-topic zaken daar wel aanleiding voor kunnen geven...). Daar zijn andere draadjes voor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
Ferry34 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:31:
[...]

Ben een uurtje of 2 bezig geweest met gamen/dvd's kijken etc. Xbox meegenomen en enkele games en films. De full hd lcd's zakten totaal door het ijs terwijl ik deze eigenlijk wilde kopen. Gelukkig dat ik heb getest en er dus achter kwam hoe goed een plasma is.
Nu lijkt het mij vrij onmogelijk dat iedereen zijn X-box of PS3 of ander attributen meeneemt om even 2 uur testpiloot te gaan spelen bij de winkelier.
De plaatsen waar ze dat gaan toelaten zal toch zeer klein zijn, stel je voor dat 10 klanten per dag krijgt die elk 2 uur willen testen dat gaan er zeker files ontstaan >:)

Al heb je daar een punt, dat je daadwerkelijk even vergelijkt maar of dat nu 2 uur moet duren met eigen materiaal.
Hopelijk heeft de speciaalzaak ook nog wat verantwoordelijkheidsgevoel en smeert hij je niet het eerste het beste aan.
zou zal hij zijn klanten tevereden stellen en ook behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op een kijkafstand van 3m20-3m50,heb telenet HDdigital(grootste deel van de zenders nog niet in HD),heb een HDcamcorder van Sony,ga gelijk met de tv ook Blue Ray aanschaffen.Dus er zal ongeveer evenveel HD als SD gekeken worden.Het belangrijkste is voor mij het behouden van de optimale beeldkwaliteit van het scherm,ik wil dus niks verliezen met een te groot of te klein scherm te kopen.Mijn idee was eerst een 42"maar als ik al die uitleg lees blijkt dat toch niet zo juist te zijn.
Alle hulp is welkom!
Vorig antwoord op mijn vraag kon mij niet echt overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 19:18
gastje13 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:33:

Het meeste wat ik kijk is SD(digitaal ziggo). Nu heb ik nog nooit een flatscreen(ook niet de laatste generatie) gezien die SD ook maar fatsoenlijk weergaf. Een CRT lijkt wel HD t.o.v. van SD op lcd/plasma. Beeld is altijd óf zeer ongedetailleerd, wazig, lelijke contouren enz óf zeer hard en onnatuurlijk wanneer de scherpte instelling open staat. Dit gewoon met rgb scart en alle instellingen nagelopen. Verklaring is ook niet moeilijk, daar een 50hz crt niks geen digitale weg heeft(100hz vond ik indertijd ook een ramp)

Nu zijn er dvd-spelers en decodersd met upscalers inzich. Helpt dit? Want HD beeld vind ik mooi op plasma, maar als SD net zo'n ramp blijft als het over scart is, vind ik het niet waard. Is toch heel veel geld voor mij, zo'n tv.
De tv's in de winkel staan allemaal bijzonder slecht afgesteld (dynamisch/contrast en scherpte op 100%) en zijn nog s gesplitst. In een winkel zie ik ook zelden een mooi beeld hoor.

Ik heb zelf Ziggo digitale tv met scart en het is vaak alsof ik dvd zit te kijken. Het journaal lijkt soms wel een reisprogramma.

Sommige zenders of programma's zijn iets minder en dan is het goed dat je er niet bovenop zit, maar series als csi zijn echt heel mooi van beeldkwaliteit.
Speelfilms en nieuwe series zijn het mooiste om te zien.
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:28:
Alle hulp is welkom!
Waarom zou een 42 inch niet juist zijn dan? Ik denk dat dit een perfecte maat is voor jou, zeker voor een eerste hdtv.

Mn vriendin en ik zitten ook ongeveer op 3 meter van 42 inch en dat bevalt erg goed, ook met sd digitale tv met scart. Als je een 50 inch zou neerzetten, dan zie je ook veel eerder de ruis of als er minder mooi beeld is bij sd weergave.
Bij HD heb je dat probleem helemaal niet en kan je er met je neus bovenop gaan zitten.

Laat je niet gek maken door afstandstabellen. Zoals ik al uitlegde zijn dat maximum afstanden waarin je het verschil tussen full hd en hdready nog kan zien. Er zijn echter veel belangrijkere zaken bij een hdtv zoals zwartweergave en picture processing. Die resolutie is zeker niet het belangrijkste!

Als je twijfelt tussen een hdready zoals de PX of de X klassen en een full hd G, dan moet je deze in de winkel ff vergelijken. En niet alleen op scherpte/resolutie, maar vooral ook op zwartweergave, kleuren, hoe vloeiend het beeld loopt etc etc, wat jij maar belangrijk vindt!

[ Voor 39% gewijzigd door Ferry34 op 30-03-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ferry34 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:55:
[...][...lapje tekst...][...][...lapje tekst...]
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:28:
[..]Alle hulp is welkom!
... laten we het (nogmaals) (ook al is het wachten op verse modellen die daadwerkelijk in de huiskamer staan te snorren) nu wel on-topic houden. We lijken steeds meer af te dwalen helaas. Het loopt meer richting een draadje met tips, truuks en adviezen over LCD en/of Plasma en wat dies meer zij, dan op een Panasonic plasma topic.... alvast bedankt ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:22
Ferry34 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:31:
[...]
Als ik echter zou twijfelen tussen een PX of de nieuwe G10, dan zou ik m toch ff moeten testen. Anders is het moeilijk een keuze te maken. Je moet toch weten of je een verschil ziet in beeldkwaliteit, anders betaal je een paar honderd euro voor iets wat je niet ziet.
Ik twijfel(de) dus echt tussen de X10 en de G10. Om toekomstgericht te zijn, het betere paneel en de betere zwartwaardes te hebben, heb ik toch denk ik wel gekozen voor de G10. Ook omdat ik ook op andere forums goede reacties lees omtrent SD weergave, dat dit beter zou zijn als bij de X10.
Mn vriendin en ik zitten ook ongeveer op 3 meter van 42 inch en dat bevalt erg goed, ook met sd digitale tv met scart. Als je een 50 inch zou neerzetten, dan zie je ook veel eerder de ruis of als er minder mooi beeld is bij sd weergave.
Ik zit op 2.50m - 3.8/9m, waarbij eigenlijk bijna altijd op de 3.8/9m afstand. Moet ik uit jouw quote concluderen dat 50 inch voor SD dan eigenlijk niet goed gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ligt er aan wat voor haviksogen je hebt en hoeveel je je zou storen aan een relatief lage resolutie. Ikzelf zou het geen enkel probleem vinden. Ik zit op ongeveer 4.5 meter en met UPC digitaal is het beeld gewoon prima bij SD signalen. Heb net even gekeken of ik dat ook op 3.5 meter vind, en dat vind ik ook dan. Op die afstand is het verschil tussen SD en HD wel een stuk beter te zien, maar SD blijft gewoon prima kijken.

Beste advies is natuurlijk om naar een winkel te gaan en het te testen. Dat soort dingen blijft namelijk een persoonlijke afweging.

[ Voor 40% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 30-03-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-10 18:25
Grappig dat men hier voor grotere schermen kiest omdat ze er 3 meter vanaf zitten. Aldus de medische onderzoeken zal een menselijk oog niet eens het verschil zien omdat het dit niet kan onderscheiden .. maar goed ;) misschien is het meer de 'beleving' dan dat men echt verschil ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door freedzed6 op 30-03-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Oscar Mopperkont schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:47:
Ligt er aan wat voor haviksogen je hebt en hoeveel je je zou storen aan een relatief lage resolutie. Ikzelf zou het geen enkel probleem vinden. Ik zit op ongeveer 4.5 meter en met UPC digitaal is het beeld gewoon prima bij SD signalen. Heb net even gekeken of ik dat ook op 3.5 meter vind, en dat vind ik ook dan. Op die afstand is het verschil tussen SD en HD wel een stuk beter te zien, maar SD blijft gewoon prima kijken.

Beste advies is natuurlijk om naar een winkel te gaan en het te testen. Dat soort dingen blijft namelijk een persoonlijke afweging.
Mja, degene die bij mij dan op de 2.5m positie zit heeft wel een probleem ;). Hoe lang gaat het nog zijn voordat die Nederlandse zenders eens HD gaan uitzenden... Waarom lopen we altijd een eeuw achter op de US wat dit soort dingen betreft... :S

Maargoed, op +-3m is het voor jou dus nog prima te kijken en ziet het er nog best wel lekker uit? Welke panny heb jij? Indien de PZ reeks, ik begreep dat de nieuwe serie een stuk beter was in SD dan de oude PZ serie, dus wellicht is het dan nog beter in mijn geval...

Ik ben vandaag nog in Eindhoven bij de BCC en MM geweest en nergens kunnen of willen ze een SD bron aansluiten. Staat allemaal zoals het is, met een Blueray 1080p bron, dan is het allemaal wel fantastisch jah... ;) Zelfs een normale DVD erin douwen wilde men niet voor me doen... Service, echt super gewoon, je zou er bijna je TV kopen... |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
freedzed6 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:59:
Grappig dat men hier voor grotere schermen kiest omdat ze er 3 meter vanaf zitten. Aldus de medische onderzoeken zal een menselijk oog niet eens het verschil zien omdat het dit niet kan onderscheiden .. maar goed ;) misschien is het meer de 'beleving' dan dat men echt verschil ziet.
Hoe bedoel je dit? Dat je eigenlijk op 3 meter een kleiner scherm moet nemen ofzo? Wat is er medisch bewezen, graag bron enzo ;).

Verder spreken die grafieken toch voor zich of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beslissing is gevallen!!Het wordt de V reeks!Nu alleen nog de grootte kiezen!Zal nog zweten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er eigenlijk iemand wanneer die V reeks leverbaar zou zijn?Zou toch echt willen beginnen kopen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:08:
Weet er eigenlijk iemand wanneer die V reeks leverbaar zou zijn?Zou toch echt willen beginnen kopen nu.
theden in "[Plasma] de Panasonic 2009 modellen - Z,..."
Nog 6 weekjes wachten...

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn op 31-03-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oesje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de 50g10 sinds vorige week maandag thuis staan.... super tv voor een mooie prijs van 1699,- zeker de moeite waard de nieuwe series pana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke afstand zit jij ervanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

freedzed6 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:59:
Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. Het menselijk oog ziet op 3 meter afstand echt wel het verschil tussen een 42" scherm en een 50" scherm, een 50" is gewoon een stuk groter. Waar jij op doelt is resolutie en daarvan zijn de tabellen en grafiekjes al van voorbij gekomen.
Martijn schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:02:
Maargoed, op +-3m is het voor jou dus nog prima te kijken en ziet het er nog best wel lekker uit? Welke panny heb jij? Indien de PZ reeks, ik begreep dat de nieuwe serie een stuk beter was in SD dan de oude PZ serie, dus wellicht is het dan nog beter in mijn geval...
Ik heb een Pioneer. SD weergave is dus erg goed, maar kan me niet voorstellen dat het bij de nieuwe Pana serie zo veel zal verschillen, laat staan dat het zo veel verschil oplevert dat het bij een Pana ineens op 3.5 meter niet meer lekker wegkijkt. Maar gezien je twijfel zal ik echt eerst even in de winkel gaan kijken.

[ Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-03-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 05:24:
heb de 50g10 sinds vorige week maandag thuis staan.... super tv voor een mooie prijs van 1699,- zeker de moeite waard de nieuwe series pana
Dat zal binnen een weekje of 2 ook de mijne gaan worden. :9

Nu heb je wel een scherpe prijs betaald voor de 50" was dat winkelprijs of internetprijs ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
daxcer schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:58:
[...]

Dat zal binnen een weekje of 2 ook de mijne gaan worden. :9

Nu heb je wel een scherpe prijs betaald voor de 50" was dat winkelprijs of internetprijs ??
Hoezo is dat scherp? Dat is gewoon de adviesprijs. In de pricewatch vind je als enige aanbieder RAF, die het voor die prijs aanbiedt. En RAF is bij lange na geen prijsvechter, maar een zaak die kwaliteit en advies probeert te verkopen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:40:
[...]

Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. Het menselijk oog ziet op 3 meter afstand echt wel het verschil tussen een 42" scherm en een 50" scherm, een 50" is gewoon een stuk groter. Waar jij op doelt is resolutie en daarvan zijn de tabellen en grafiekjes al van voorbij gekomen.
Ja en ook als hij dat bedoelt, dan slaat de opmerking nergens op. Want juist op korte afstanden en met grote maten kom je de beperkingen van mens-ogen tegemoet :P.

Groot en dichtbij heeft dus en zin voor beleving en is positief voor het nut van Full HD weergave :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:40:
Ik heb een Pioneer. SD weergave is dus erg goed, maar kan me niet voorstellen dat het bij de nieuwe Pana serie zo veel zal verschillen, laat staan dat het zo veel verschil oplevert dat het bij een Pana ineens op 3.5 meter niet meer lekker wegkijkt. Maar gezien je twijfel zal ik echt eerst even in de winkel gaan kijken.
Probleem is dat ik hem echt nergens kan vinden. MM hier zegt eerst zijn oude voorraad te willen verkopen van de PZ series en daarna pas de G serie te bestellen... |:( 8)7

Ik heb hem dus maar besteld, ik kan altijd gebruik van maken van de afkoelingsperiode, zolang ik hem niet van z'n beschermingsplastic enzo ontdoe. Kan ik ook mooi zien of het toch niet te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Hier wordt mijn nieuwe tv gereviewd: http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P42G10.html

Vraag me alleen af of ik aan die calibratie uitkomsten moet kunnen zien hoe ik in het menu de White balance en Gamma zou kunnnen afstellen voor beter resultaat!
(De UK versie van deze tv heeft dus blijkbaar die menu settings niet dus hij past die ook niet aan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 05:24:
Wil jij mij eens een groot plezier doen? Ik zou heel graag de exacte afmetingen (in cm of mm) weten van het frame (dus zowel links, boven, rechts als beneden). De afmetingen van de TV zelf kan ik wel in de manual vinden. Ben van plan om het een keertje uit te tekenen op karton zodat ik kan zien hoe groot het hier zal zijn in mijn slaapkamer want ik heb altijd maar schrik dat 50" te klein gaat zijn op 2,5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
50 inch op 2.5m lijkt mij toch wel voldoende hoor.
Ga je nog stijve nek krijgen als je tijdens tennis heen en weer zit te draaien met je hoofd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Nasty Nate schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:19:
Hier wordt mijn nieuwe tv gereviewd: http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-TX-P42G10.html

Vraag me alleen af of ik aan die calibratie uitkomsten moet kunnen zien hoe ik in het menu de White balance en Gamma zou kunnnen afstellen voor beter resultaat!
(De UK versie van deze tv heeft dus blijkbaar die menu settings niet dus hij past die ook niet aan...)
Heb deze review al een tiental posts eerder getoond maar beter 2 keer gepost dan geen keer zeker. :P
Toch even een kleine nuance: het Europese model (TX-P50G10E) heeft in tegenstelling tot het Britse (TX-P50G10B) wel extra picture controls (rood, blauw en gamma kan aangepast worden), MAAR enkel in Cinema/Normal mode (dus niet in Cinema/Warm mode die de meeste mensen gaan gebruiken). Dit is terug te vinden in de manual. Daar staat telkens hetvolgende bij:

For PC input mode or when “Viewing Mode” is set to “Normal” / “Cinema”

M.a.w. vrij nutteloze controls lijkt me. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
fooraap schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:23:
Ga je nog stijve nek krijgen als je tijdens tennis heen en weer zit te draaien met je hoofd. :p
't Is altijd wikken en wegen. Om het verschil tussen 720p en 1080p perfect te zien op die afstand, is de TV eigenlijk te klein. Anderzijds zoveel te groter je TV op die afstand, zoveel te slechter SD eruit gaat zien. Momenteel is 90% van wat ik kijk SD, maar aangezien ik een TV koop om 10-15j te houden, denk ik eerder toekomstgericht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:47
fooraap schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:23:
Op 2.5 meter is daar echt geen sprake van hoor. Het is niet dat 50 inch IMMENS groot is of zo. Ja, de eerste paar minuten als ie uit de doos is misschien, daarna kickt gewenning ras in ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:05:
Beslissing is gevallen!!Het wordt de V reeks!Nu alleen nog de grootte kiezen!Zal nog zweten worden!
Mag ik vragen waarom je nu ineens toch voor de V10 gaat? En op welke afstand zat je weer? Als het omwille van de 24p Smooth Film functie is dan heb ik er toch mijn bedenkingen bij. Die 24p Smooth Film is gewoon de 2009 versie van IFC op een PZ85/800 (hoewel de G10 ook een IFC functie heeft, maar geen idee hoe die juist werkt in vergelijking met die van de V10). Er worden m.a.w. onbestaande frames bijgemaakt om het geheel 'smoother" te maken (lijkt mij enkel nuttig bij horizontal pans). Het grote nadeel hieraan is dat de film op een amateurvideo gaat lijken (denk bvb aan Blair Witch Project). Verder heb ik ook heel veel vragen bij het geluid van de V10. Ik kan mij niet inbeelden dat een TV van 2" dik deftig geluid kan produceren. Eventjes een stukje quoten i.v.m. de 24p weergave van de G10 (komt uit de AVForums review):

Picture Quality: HD

This is not going to be a very long summary, because I couldn't find anything to complain about here. The TV reproduced 1080p content from Blu-ray at 24p without judder. The quality of the image is astonishingly good, with all of the benefits of Plasma technology with as few of the disadvantages as I've seen in a long time. That is to say, the contrast, depth, and uniformity of the picture were utterly fantastic, as was the inherently wide viewing angle, but inherent Plasma issues – dithering PWM noise (only just noticeable as a “tizzing” in white areas) and phosphor trails – were close to non-existent. I had almost no complaints here whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:32:
[...]

Op 2.5 meter is daar echt geen sprake van hoor. Het is niet dat 50 inch IMMENS groot is of zo. Ja, de eerste paar minuten als ie uit de doos is misschien, daarna kickt gewenning ras in ;)
Idd ik ben eens op 2,5m van een 50" gaan staan in de winkel. Het voelde alleszins zeker niet te groot aan. Op die afstand vond ik 58"-65" pas echt de moeite, maar die TVs zijn helaas te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
morpheus schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:15:
[...]

Hoezo is dat scherp? Dat is gewoon de adviesprijs. In de pricewatch vind je als enige aanbieder RAF, die het voor die prijs aanbiedt. En RAF is bij lange na geen prijsvechter, maar een zaak die kwaliteit en advies probeert te verkopen.
Bij de "Vandeborre" en andere winkel ketens staan die op 1850 geprijsd
Nu heb ik gezien dat "Redcoon" deze aanbied verzending in voor 1570 euro :o 8)7 dat is wel een heel groot verschil niet .... maar het is online kopen natuurlijk = betrouwbaar of niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

daxcer schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:00:
[...]

Bij de "Vandeborre" en andere winkel ketens staan die op 1850 geprijsd
Nu heb ik gezien dat "Redcoon" deze aanbied verzending in voor 1570 euro :o 8)7 dat is wel een heel groot verschil niet .... maar het is online kopen natuurlijk = betrouwbaar of niet ??
Van Redcoon zou ik de shopreviews maar eens lezen... heb je meteen antwoord op je vraag.

Goedkopen.nl lijkt een interessante webwinkel te zijn, maar deze staat nu al niet meer in de pricewatch... maar s kijken op kieskeurig.nl

Ik zit ook te wachten tot meer online shops de tv's gaan aanbieden, want ze zijn over het algemeen meer dan 100 euro goedkoper, zelfs al op dit moment...:

42G10

MM: 1.199,-
Goedkopen.nl: 1069,-

46G10

MM: 1.499,-
Goedkopen.nl: 1.379,-

Voor de mensen die twijfelen tussen een G of een X klasse:
De X heeft geen NeoPDP scherm. Dus buiten het verschil in resolutie, heeft de X ook lagere waarden voor contrast, bewegende lijnen, electra verbruik en dat soort dingen.
Toch ook van belang bij het kiezen van de TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
CobraX schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:27:
[...]

Heb deze review al een tiental posts eerder getoond maar beter 2 keer gepost dan geen keer zeker. :P
Toch even een kleine nuance: het Europese model (TX-P50G10E) heeft in tegenstelling tot het Britse (TX-P50G10B) wel extra picture controls (rood, blauw en gamma kan aangepast worden), MAAR enkel in Cinema/Normal mode (dus niet in Cinema/Warm mode die de meeste mensen gaan gebruiken). Dit is terug te vinden in de manual. Daar staat telkens hetvolgende bij:

Ik gebruik de normal mode dus dat zit wel goed. :)
Welke instellingen moet ik gebruiken, daar ging het ff om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Nasty Nate schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:34:
[...]

Ik gebruik de normal mode dus dat zit wel goed. :)
Welke instellingen moet ik gebruiken, daar ging het ff om...
Daarvoor kan je hier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
[quote]Jobbie schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:30:
[...]

Van Redcoon zou ik de shopreviews maar eens lezen... heb je meteen antwoord op je vraag.

Goedkopen.nl lijkt een interessante webwinkel te zijn, maar deze staat nu al niet meer in de pricewatch... maar s kijken op kieskeurig.nl

Ik zit ook te wachten tot meer online shops de tv's gaan aanbieden, want ze zijn over het algemeen meer dan 100 euro goedkoper, zelfs al op dit moment...:

42G10

Ja van die "redcoon" hoor ik wel vaker niet zo goede reacties.
Nu is dan die Goedkopen.NL wel aan te raden, scheelt met verzendkosten in nog ruim 200euro.
Al lijkt mij dat de prijzen in Nederland lager zijn in Belgie
42" G10 = 1250 euro
46" G10 = 1550 euro
50" G10 = 1850 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CobraX schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:27:
[...]

Nu haal je 2 dingen door elkaar, de beeld-instellingen, oftewel dynamisch/normaal/cinema, en de beeldtemperatuur, koel/warm. Oftewel het lijkt mij dat je die picture control opties gewoon wel hebt in (tenzij je tv op dynamisch staat, iets wat je toch niet wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Tekielja schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:12:
[...]

Nu haal je 2 dingen door elkaar, de beeld-instellingen, oftewel dynamisch/normaal/cinema, en de beeldtemperatuur, koel/warm. Oftewel het lijkt mij dat je die picture control opties gewoon wel hebt in (tenzij je tv op dynamisch staat, iets wat je toch niet wil)
Je hebt volgens mij gelijk. :D
Hoewel de kleurtemperatuur "Normal" ook bestaat. Maar daar verwijzen ze toch naar "Viewing Mode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Laatst online: 15-10 22:15
Deze vraag naar goedkopen.nl gestuurd:
Wanneer is de Panasonic P42S10ES te bestellen en wat zal de prijs worden?

Antwoord:
Dit model is leverbaar vanaf eind april en kost € 899,-

Goed prijs denk ik, alleen wel ff wachten nog..
Iemand al een review van dit model gevonden? Of een goede specificatie site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Pingu007 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:44:
Deze vraag naar goedkopen.nl gestuurd:
Wanneer is de Panasonic P42S10ES te bestellen en wat zal de prijs worden?

Antwoord:
Dit model is leverbaar vanaf eind april en kost € 899,-

Goed prijs denk ik, alleen wel ff wachten nog..
Iemand al een review van dit model gevonden? Of een goede specificatie site?
Let wel dat volgens mij dit model in EU niet het nieuwe NeoPDP scherm heeft, maar gewoon het oude 1080p scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Laatst online: 19:22
Ik heb zaterdag in Duitsland een Panasonic TX-L37GW10 (LCD) gekocht. Nu zie ik dat er een DVB-S, DVB-T en DVB-C tuner inzit. Heeft een van jullie al geprobeerd om een AlphaCrypt in de CAM te steken om te zien of de DVB-C dan misschien wel zichtbaar wordt in het menu of werkt het alleen in de landen Zweden en Finland?

Ik vind de gok wat te groot om zo maar een AlphaCrypt te kopen om het even te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Bij de MM waar ik vorige week was (Hengelo), was toen net een 46G10 uitgepakt en de verkoper die erbij stond vertelde me dat ze getracht hadden om de DVB-C met Alphacrypt aan de praat te krijgen maar dat was niet gelukt.
Ook de taalinstelling op Zweeds/Fins had geen effect, hij zei dat Panasonic dit zelf toch eerst softwarematig moest vrijschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-10 21:54
Nasty Nate schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:46:
Bij de MM waar ik vorige week was (Hengelo), was toen net een 46G10 uitgepakt en de verkoper die erbij stond vertelde me dat ze getracht hadden om de DVB-C met Alphacrypt aan de praat te krijgen maar dat was niet gelukt.
Ook de taalinstelling op Zweeds/Fins had geen effect, hij zei dat Panasonic dit zelf toch eerst softwarematig moest vrijschakelen.
Op de duitse versie (GW) schijnt het WEL goed te draaien.

Zie: http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-6421-69.html

Quote:
"So Männers,

ich habe grade einen GW10 in 46" im Media Markt Ddorf Arcaden gekauft.
Ist auch schon aufgebaut.

Die Kiste Läuft über DVB-C von Unitymedia. Hab ein Alphacrypt Classic Modul drin und alle Sender wurden auf anhieb gefunden und laufen Problemlos.

Muss jetzt noch weiter anschliessen und einstellen, melde mich später wieder.
Gruss Velmont"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Martijn schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:47:
[...]

Let wel dat volgens mij dit model in EU niet het nieuwe NeoPDP scherm heeft, maar gewoon het oude 1080p scherm...
Dat is wel minder ja, maar 42s10es enige model dat zilver is.(Buiten beeldkwaliteit moet hij ook een beetje passen in inrichting)
Mat zwart is ook nog wel ok, maar volgens mij allemaal glanzend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Ik zie net dit staan op tweakers....http://tweakers.net/nieuw...ing-voor-digitale-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Zou de 42s10 een DVB-C tuner hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik idd ook gezien. De nieuwe 2009 modellen van pana hebben alleen een Ci slot en geen CI+ slot toch dus dat zou betekenen dat dat allemaal niet gaat werken op de nieuwe modellen?
Heb iig al wel gelezen dat alle philips modellen voor 2009 een DVB-C en CI+ aan boord hebben. Heeft pana hier lopen slapen of maak ik deze conclusie te snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:17:
[...]

Had ik idd ook gezien. De nieuwe 2009 modellen van pana hebben alleen een Ci slot en geen CI+ slot toch dus dat zou betekenen dat dat allemaal niet gaat werken op de nieuwe modellen?
Heb iig al wel gelezen dat alle philips modellen voor 2009 een DVB-C en CI+ aan boord hebben. Heeft pana hier lopen slapen of maak ik deze conclusie te snel?
Ik mag toch hopen dat bijvoorbeeld dmv een update het wel zou moeten werken? Naja en anders wordt het als nog een kastje erbij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:48:
[...]

Mag ik vragen waarom je nu ineens toch voor de V10 gaat? En op welke afstand zat je weer? Als het omwille van de 24p Smooth Film functie is dan heb ik er toch mijn bedenkingen bij. Die 24p Smooth Film is gewoon de 2009 versie van IFC op een PZ85/800 (hoewel de G10 ook een IFC functie heeft, maar geen idee hoe die juist werkt in vergelijking met die van de V10). Er worden m.a.w. onbestaande frames bijgemaakt om het geheel 'smoother" te maken (lijkt mij enkel nuttig bij horizontal pans). Het grote nadeel hieraan is dat de film op een amateurvideo gaat lijken (denk bvb aan Blair Witch Project). Verder heb ik ook heel veel vragen bij het geluid van de V10. Ik kan mij niet inbeelden dat een TV van 2" dik deftig geluid kan produceren. Eventjes een stukje quoten i.v.m. de 24p weergave van de G10 (komt uit de AVForums review):

Picture Quality: HD

This is not going to be a very long summary, because I couldn't find anything to complain about here. The TV reproduced 1080p content from Blu-ray at 24p without judder. The quality of the image is astonishingly good, with all of the benefits of Plasma technology with as few of the disadvantages as I've seen in a long time. That is to say, the contrast, depth, and uniformity of the picture were utterly fantastic, as was the inherently wide viewing angle, but inherent Plasma issues – dithering PWM noise (only just noticeable as a “tizzing” in white areas) and phosphor trails – were close to non-existent. I had almost no complaints here whatsoever.
Eigenlijk gewoon voor alle extra mogelijkheden,geluid speelt een mindere rol,ook voor de looks.
De G15 had misschien ook nog een oplossing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CI+ is toch gewoon backwards compatible, alleen heb je niet alle extra features (on demand en dat soort rotzooi)

Zie hier:
DVB-C blijft toegankelijk met bijv. Alphacrypt wanneer Mascom de modulesoftware update als ziggo overgaat op CI+. Dit puur vanwege het feit dat CI+ van origine ontworpen is om 100% backwards compatible te zijn met CI. Echter zullen de extra features (pay tv, iptv, toepassing broadcast flag,etc.) die gelieerd zijn aan CI+, het niet doen. Wel zullen de normale DTV (HD) kanalen het blijven doen als ziggo daar geen restricties op legt.
Bron: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=123829

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon typeR
  • Laatst online: 01-07 20:21
Weet iemand wat dit nieuws nou concreet voor deze nieuwe lijn plasma's betekend? Gaat dit hier op werken? Ik hoor Panasonic niet in het lijstje met voorbereide fabrikanten genoemd worden.

Dit is goed en slecht nieuws tegelijk: ik had me keuze na weken wikken en wegen eindelijk gemaakt, wilde deze week gaan bestellen en dat krijg je dit nieuws. Wel heerlijk dat je straks af bent van de externe digitale decoder! Scheelt weer kabels en een afstandbediening. Ik wacht dus even af met kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op de panasonic.nl dealer site staat ineens de TX-P42GA11, terwijl dat ding niet in de folders staat, en google levert alleen wat wazige deense (?) sites op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1972
  • Laatst online: 22-02-2021
Kom zojuist van de MM in Breda. Zij hebben de G10 nu staan voor 1199,- Kon hem voor 1100 meenemen. Ik heb besloten nog even te wachten op de G15 en misschien wel de V10. Wil een goede vergelijking maken. Zou ik ooit een beslissing nemen? Vast wel, toch? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ramon typeR schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:39:
Weet iemand wat dit nieuws nou concreet voor deze nieuwe lijn plasma's betekend? Gaat dit hier op werken? Ik hoor Panasonic niet in het lijstje met voorbereide fabrikanten genoemd worden.

Dit is goed en slecht nieuws tegelijk: ik had me keuze na weken wikken en wegen eindelijk gemaakt, wilde deze week gaan bestellen en dat krijg je dit nieuws. Wel heerlijk dat je straks af bent van de externe digitale decoder! Scheelt weer kabels en een afstandbediening. Ik wacht dus even af met kopen.
Wat is het slechte dan? Als de keus op panasonic gevallen was, kan dit alleen maar positiever uitpakken zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er gesproken word over upscalen,als je een dvd bekijkt,word er dan bedoeld dat de TV deze functie vervult?Kan zo'n Panasonic dat?Of moet je daarvoor een BR speler hebben die de dvd dan upscaled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:15:
[...]

Ik denk wel dat dit een scherpe prijs is want de advies prijs was volgens mij 1799,- heb er wat af gekregen omdat kameraad bij scheer en foppen voor minder in het systeem had staan... 1699 namelijk en dan zit er nog genoeg marge op... rond de 200e. Allen had ik pech dat ze de tv niet op voorraad hadden bij scheer en foppen anders had ik de prijs nog wat verder kunnen drukken bij Media markt groningen maar jah....
CobraX schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:20:
[...]

Wil jij mij eens een groot plezier doen? Ik zou heel graag de exacte afmetingen (in cm of mm) weten van het frame (dus zowel links, boven, rechts als beneden). De afmetingen van de TV zelf kan ik wel in de manual vinden. Ben van plan om het een keertje uit te tekenen op karton zodat ik kan zien hoe groot het hier zal zijn in mijn slaapkamer want ik heb altijd maar schrik dat 50" te klein gaat zijn op 2,5m.
Nou ik wil hem wel even opmeten morgen, alleen is 50" op 2.5 m veeeeeeeels te groot. Wij zitten er bijna 6 meter vanaf en dan is die nog groot.
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:32:
[...]

Bij ons is er nog steeds geen sprake van gewenning... dat ding is wel immens groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 02:24:
Nou ik wil hem wel even opmeten morgen, alleen is 50" op 2.5 m veeeeeeeels te groot. Wij zitten er bijna 6 meter vanaf en dan is die nog groot.
Bedankt. :)
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 02:24:
Bij ons is er nog steeds geen sprake van gewenning... dat ding is wel immens groot
Wel ik heb in de mediamarkt op 2,5m van een 65"-70" gestaan en ik vond dat zelfs niet te groot. :D
Ik streef dan ook een cinemagevoel na, jammer genoeg heeft mijn portefeuille niet dezelfde ambitie. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CobraX op 01-04-2009 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:55:
Als er gesproken word over upscalen,als je een dvd bekijkt,word er dan bedoeld dat de TV deze functie vervult?Kan zo'n Panasonic dat?Of moet je daarvoor een BR speler hebben die de dvd dan upscaled?
Ja zonder upscaling geeft-ie het niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
CobraX schreef op woensdag 01 april 2009 @ 03:51:
[...]

Wel ik heb in de mediamarkt op 2,5m van een 65"-70" gestaan en ik vond dat zelfs niet te groot. :D
Ik streef dan ook een cinemagevoel na, jammer genoeg heeft mijn portefeuille niet dezelfde ambitie. ;)
tenzij je een huiskamer hebt die zo groot is als de gemiddelde mediamarkt hal denk ik dat het thuis nogal eens anders eruit kan gaan zien. Een 32" ziet er helemaal mini uit in zo'n hal.
Ik heb 65 en 50 inch tv's in huiskamers gezien en die zijn (in relatief grote ruimtes), gewoon erg groot, zeker op 2,5m.
Over de maten van het beeldoppervlak zelf: daar heb je wel calculators voor op internet, of je moet even aan de slag met de verhoudingen 16:9, inch=2,54cm en een beetje wiskunde... (ouderwetse pythagoras..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie praten nu wel over aanschaffen maar heeft iemand van jullie nu ook daadwerkelijk de serie's G 10, G15, of V10 in het echt gezien en is de "one sheet off glass" ook een beetje ontspiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:55:
TV doet dat.

@hierboven: Alle plasma's hebben glasplaten en die zijn allemaal ontspiegeld. Pana doet dat over het algemeen erg goed, dus daar zou ik me ook dit keer geen zorgen over maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 01-04-2009 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:10:
Jullie praten nu wel over aanschaffen maar heeft iemand van jullie nu ook daadwerkelijk de serie's G 10, G15, of V10 in het echt gezien en is de "one sheet off glass" ook een beetje ontspiegeld.
Ik heb de G10 gezien en moet zeggen dat dit spiegelen zeer sterk overdreven wordt ofwel veel beter geworden ? mij viel dat zeker niet op of zeker niet storend !!
Nu weet ik niet hoe dat in de huiskamer zal zijn met natuurlijk invallend licht tov kunstlicht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Vanochtend nog ff tv zitten kijken op de G10 in een volledig door zon verlichte woonkamer en das was nog steeds goed te doen, uiteraard niet zo mooi als 's avonds maar wat verwacht je dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Er loopt op AV-forums al een tijd een topic waarin een 7000 serie LED Samsung wordt vergeleken met een G10 en de oude 800....

Ik heb nu in de MM zelf de Samsung gezien en dat is toch wel een erg tof uitziende tv... dat ding is echt 1 cm dik!! :9~

Maar weer zag je duidelijk de grootste kwaal van LCD: alles zag er als een homevideo uit. Erg kartonnerig...
Prijs voor 40"? € 1.899 8)7

Ik hoop dat de nieuwe Pana's ook overweg kunnen met de nieuwe Ziggo standaard. Alleen dan ga ik over op digitale tv.

Een MM manager vertelde mij vorige week dat de nieuwe standaard voor DVB-C ook geïntegreerd was in de 2009 Pana's.
Of dit direct te gebruiken is of dat daarvoor een firmware update nodig is, is nog niet duidelijk....

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de g10 vandaag gezien maar het design valt me erg tegen. De afgeronde randen en het matte "frame" kunnen mij niet echt bekoren. Ik ga straks dus zeker voor de v10, deze zal in tegenstelling wat mij eerst belooft is de eerste week van Mei geleverd worden. Maar ja dat wacht ik dan wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
StanTheMan schreef op woensdag 01 april 2009 @ 07:52:
[...]

tenzij je een huiskamer hebt die zo groot is als de gemiddelde mediamarkt hal denk ik dat het thuis nogal eens anders eruit kan gaan zien. Een 32" ziet er helemaal mini uit in zo'n hal.
Ik heb 65 en 50 inch tv's in huiskamers gezien en die zijn (in relatief grote ruimtes), gewoon erg groot, zeker op 2,5m.
Over de maten van het beeldoppervlak zelf: daar heb je wel calculators voor op internet, of je moet even aan de slag met de verhoudingen 16:9, inch=2,54cm en een beetje wiskunde... (ouderwetse pythagoras..)
Een 50" zal best wel een kamervullend gevoel geven in mijn slaapkamer (is 3,5m op 4m). Maar ik wil dus een beetje cinemagevoel verkrijgen (op vlak van beeld dan toch). Hieronder zie je enkele foto's van hoe het nu is (voorlopig zal de TV niet aan de muur gehangen worden en zal hij aan beide zijden van het TV kastje zo'n 10,5 cm uitsteken):

- Foto 1
- Foto 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Review van de TX-P46G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:27
Quote uit review:
For instance, while models from the G10 and higher ranges get 600Hz, the step-down S10 models get 400Hz, while the lower-still X10 models get 100Hz.
De startpost van dit topic beweert dat de S en de X serie ook 600Hz zijn, maar ik denk dat dat inderdaad niet juist is.

Persoonlijk zou ik het prettig vinden als de startpost geupdate wordt met de informatie die reeds beschikbaar is. Heeft iemand al een duidelijk(e) beeld/bron m.b.t. alle specificaties van de modellen die in Nederland verschijnen? Is er iemand die tijd en zin heeft om iets in elkaar te zetten?

(edit: ik heb wel zin, maar te weinig tijd en waarschijnlijk ook te weinig kennis)

[ Voor 5% gewijzigd door Tommy The Cat op 01-04-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het start topic staan de amerikaanse modellen. Dat was een van de eerste informatie die beschikbaar was.

Je kan al heel wat info vinden op de panasonic site's zelf.
http://panasonic.net/avc/viera/index_eu.html

Ik heb wel gemerkt dat de Nederlandse nog lang niet up to date is.
Je kan beter is bij de Belgische gaan zien:

http://www.panasonic.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
CobraX schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:26:
[...]
Hieronder zie je enkele foto's van hoe het nu is (voorlopig zal de TV niet aan de muur gehangen worden en zal hij aan beide zijden van het TV kastje zo'n 10,5 cm uitsteken):

- Foto 1
- Foto 2
Ik zou dan wel even die tomtom van dat kastje afhalen.. wat waren die dingen vroeger toch lomp he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:10:
Op het start topic staan de amerikaanse modellen.
Sinds vorige week zijn dat de Europese modellen geworden ;)
Tommy The Cat schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:22:
[...]De startpost van dit topic beweert dat de S en de X serie ook 600Hz zijn, maar ik denk dat dat inderdaad niet juist is.
.... gegevens zijn destijds overgenomen van de specs op de Panasonic site. Deze is inmiddels anders van opzet zie ik... en wellicht ook met de juiste gegevens inmiddels.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hahaha wat een prachtige tv heb je daar staan. Dat is nog 1 met een beeldbuis als een vergrootglas mooi rond. Gezien het formaat van de 50" zal deze meer uitsteken dan 10,5 cm. Dat gok ik nav de breedte van de xbox die je daar hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:33:
[...]
Sinds vorige week zijn dat de Europese modellen geworden ;)

[...]
.... gegevens zijn destijds overgenomen van de specs op de Panasonic site. Deze is inmiddels anders van opzet zie ik... en wellicht ook met de juiste gegevens inmiddels.
Dan moet je toch nog eens goed zien, 600 Hz op de goedkopen modelen????? AR Filter????
Nog altijd niet aangepast hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt op de Belgische site ook niet meer info of meer modellen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
sNielz123 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:40:
[...]
Ik zou dan wel even die tomtom van dat kastje afhalen.. wat waren die dingen vroeger toch lomp he ;)
Dat rieten bakje dat licht geeft bedoel je? Het is de bedoeling dat dat vervangen wordt door meerkleurige LED verlichting, maar ik heb daar nog niks deftig in gevonden. Dus voorlopig ga ik dat lampje achter de TV zetten als ik hem heb. Dan is de muur achter de TV wat verlicht en dat is beter voor de ogen.
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:35:
Ja hahaha wat een prachtige tv heb je daar staan. Dat is nog 1 met een beeldbuis als een vergrootglas mooi rond. Gezien het formaat van de 50" zal deze meer uitsteken dan 10,5 cm. Dat gok ik nav de breedte van de xbox die je daar hebt staan.
Ja lach maar. :P Die TV is ergens tussen de 10 en 14 jaar oud. Doet het nog prima zelfs, maar hij is veeeeeeel te klein (zeker als je dan nog eens films hebt met zwarte balken, dan schiet er helemaal niets meer van over). En nee hoor hij steekt niet echt meer uit. Het tafeltje is net 1m breed. De TV is volgens de manual 1218 mm breed. Dus 1000 mm (TV kastje) + 109 mm links en 109 mm rechts en je komt aan die 1218 mm. Dus echt veel meer dan 10,5 cm is het niet hé (10,9 cm aan elke kant om precies te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:10:
Zoals ik al zei heb ik de 50g10 onderhand al 1.5 week thuis... het one sheet off glass is vanaf de V versie aan de orde. net zoals de 800 serie. Zon in de tv is drama... en dat is niet alleen bij deze tv maar bij alle tv's gewone oude bakken lcd's of plasma maakt niet uit als de zon er echt in schijnt heb je er last van. Gewoon licht inval geen probleem.... er zit wel een soort glas voor het panel dus de tv ontspiegeld wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
CobraX schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:32:
[...]

Dat rieten bakje dat licht geeft bedoel je? Het is de bedoeling dat dat vervangen wordt door meerkleurige LED verlichting, maar ik heb daar nog niks deftig in gevonden. Dus voorlopig ga ik dat lampje achter de TV zetten als ik hem heb. Dan is de muur achter de TV wat verlicht en dat is beter voor de ogen.

[...]
Ik bedoelde die oude tv.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Doen jullie hier ook aan die ''break-in'' rituelen (avs forum gelooft er heilig in) bij een nieuwe plasma?

Zelf heb ik een g10 46'' bestelt (eerste plasma tv), vraag me af of ik de eerste 200 uren idd zo'n speciale break-in dvd moet afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1972
  • Laatst online: 22-02-2021
goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar. Kan me bijna niet bedwingen om toch maar de G10 te halen en niet meer te wachten op de G15 of de V10. Soms moet je gewoon genoegen nemen met iets en niet steeds iets beter of meer te willen toch? (Hier vraag ik dus om bevestiging ;) ) Of zal ik toch wachten? Moet wel zeggen dat het design van de G10 me erg meevalt. Of praat ik mezelf naar de aankoop toe?

Zijn er meer mensen met deze overdenkingen of ben ik de enige met deze 'kromme' geest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 26-10 10:37

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Hoegie1972 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:53:
goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar. Kan me bijna niet bedwingen om toch maar de G10 te halen en niet meer te wachten op de G15 of de V10. Soms moet je gewoon genoegen nemen met iets en niet steeds iets beter of meer te willen toch? (Hier vraag ik dus om bevestiging ;) ) Of zal ik toch wachten? Moet wel zeggen dat het design van de G10 me erg meevalt. Of praat ik mezelf naar de aankoop toe?

Zijn er meer mensen met deze overdenkingen of ben ik de enige met deze 'kromme' geest?
Ik zit zelf ook enorm te denken aan een pana scherm. Mijn vader en schoonma hebben een pz80 gekocht 50" en ik was daar zo over te spreken, dat ik ook ben gaan kijken naar de pana's. Toen las ik dit allemaal en zit nu enorm te twijfelen wat te doen. Ik heb nu een 27 inch samsung lcd, dus groter en beter zal het zeker worden. Ik ben er ook van overtuigd dat plasma het gewoon is voor HD kijken op DIT moment. Misschien laser en Oled ooit...maar dat is toekomst.Ik twijfel echter over de maat, ik zit op 3,80 m, van het scherm op de bank en kan dus kiezen uit een een 46" g15 of 42" v10...ik denk zelf dat op deze afstand 50" te groot gaat worden, maar moet dat met een rolmaat eens goed bekijken in de winkel. Ik ben er van overtuigd dat voor HD bluray 50 inch NIET te klein is op deze afstand, maar mn SD van upc moet er wel netjes uit zien...en ja hoe groter het scherm, hoe meer je de lage kwaliteit zou kunnen zien met groot scherm, ik ben bang dat ik me daar dan aan zal gaan storen.

Wat betreft de prijs tussen de 46 en 42 inch zijn ze gelijk en ben ik geneigd te gaan voor de V10 omdat de 'specs' op papier beter zouden zijn (dig., color / 24p smooth) De vraag is of deze opties echt meerwaarde hebben tov de g15 bijv (zonder die dig. color en gewoon 24p playback). Bij de g15 kan ik voor een iets groter formaat gaan voor nagenoeg dezelfde prijs.

Lastig..ik ben er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 26-10 10:37

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Kyo schreef op donderdag 02 april 2009 @ 03:44:
Doen jullie hier ook aan die ''break-in'' rituelen (avs forum gelooft er heilig in) bij een nieuwe plasma?

Zelf heb ik een g10 46'' bestelt (eerste plasma tv), vraag me af of ik de eerste 200 uren idd zo'n speciale break-in dvd moet afspelen...
Je leest daar wel eens wat over....maar volgens mij is dat niet echt een verplichting meer gezien de huidige technieken. Met een full HD full screen film die speelt en of gewoon wisselende beelden zal je tv ook gewoon goed inspelen. Je kunt natuurlijk wel het contrast op max 50 houden de eerste uren , just 2 be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
ik zit in de zelfde situatie.
Twijfelen tussen 42V10 of 46G15.
Afhankelijk van welke grootte ik ga nemen en hoeveel ik wil besteden.

Design van 42V10 vind ik wel stuk mooier, maar ik weet niet of het kwaliteitsverschil het waard is een kleiner formaat te nemen.

Ik zit op hoogtens 3m van mijn scherm dus misschien is 42 dan voldoende.
Misschien hak ik gewoon de knoop door wanneer de eerste van de twee beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Hoegie1972 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:53:

Ken het gevoel hoor. Toen de nieuwe modellen pas aangekondigd werden op de Amerikaanse Panasonic site zei ik meteen dat ik voor een V10 ging. Het model net onder het (waarschijnlijk) veel te dure topmodel dus. Verder kreeg de G10 daar ook een "Best of CES 2009" award. Ik denk in termen van Belgische TV prijzen en een P50G10 kost hier 1.849 euro. Mijn max budget was 2.000 euro, maar met het uitgespaarde geld zou ik bvb LED verlichting kunnen kopen. Ik weet nu al dat een P50V10 hier in België meer dan 2.000 euro zal gaan kosten (2.200 of zo vermoed ik). Ik kan dat bedrag gerust betalen, maar er zijn nog andere behoeftes in het leven. Het zal altijd wel beter kunnen want als ik dan weer eens wat bijleg kan ik een nog betere Pioneer kopen. Zo blijf je bezig natuurlijk. Daarom dat ik ook nog altijd voorstander ben van de G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Heeft nou de s10 een dvb-c tuner??

[ Voor 5% gewijzigd door Pingu007 op 02-04-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Volgens deze turkse site wel http://www.istanbulbilisi...2S10E-PLAZMA-TV,8670.html

pANASONIC VIERA TX-P42S10 pLAZMA TV
PANEL
Ekran Boyutu 42 inch (106 cm)
Aspect Ratio 16:9 Widescreen
Parlaklık 1500 cd/m2
Kontrast 30.000:1
Renk
İzleme Açısı 178 derece
Panel G12 Full HD Panel
Tepki Süresi 0,001 ms
ÇÖZÜNÜRLÜK
Aktif Çözünürlük 1920X1080
PC Sinyal Algılama
Video Sinyal Uyumluluğu 480i,480p,576i,576p,720p,1080i,1080p
High Definition Full HD
GİRİŞ TERMİNALLERİ
Scart Var (2 Adet)
Component Var
Tuner Var (DVB-T , DVB-C)
Composite Video Var
Audio Var
HDMI Var (3 Adet)
PCMCIA Var
S-Video Var
PC Input Var (D-sub 15pin)
Card Reader Var

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft;zit mij hier ook serieus in te houden om niet meteen naar de winkel te stappen en een G10 gaan te halen.
Maar zou eigenlijk het liefst van al een G15 of V10 hebben,maar zoals nogal gevraagd,zouden die twee tov de G10 echt beter zijn van beeldkwaliteit?Zou me misschien toch ook beter bij een G10 houden en met die centen een maatje groter kopen.Zit op 3M20 dus een 46 moet wel lukken denk ik op die afstand.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.