Toch is dat vaag... want de G10 heeft wel Intelligent Frame Creation en dat is juist ook frame interpolatie. Ik zou het wel vreemd vinden als de G10 dan bij 24p weergave ineens geen frame interpolatie meer zou kunnen doen....
Geen THX nee, maar daar mis je denk ik niet veel aan. Ik heb op de belgische Panasonic site de handleiding van de G10 gedownload en zag wel dat de G10 een aantal settings heeft mbt kleuren die de PZ85 niet had. Dus er is op dat gebied wel wat vooruitgang.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:22:
Dat vroeg ik mij dus ook af.
Trouwens,heeft de G10 ook niet die THX functie?
Hmm, verwacht dus niet dat ie voor nederland bedoeld is;

Der Zugang zum DVB-C-Tuner ist bei dem Panasonic-Plasma etwas versteckt. Denn bei der Grundeinstellung "Deutschland" im Auto-Setup wird dieser zunächst ausgespart und laut Bedienungsanleitung nur bei Auswahl von "Schweden" oder "Finnland" aktiviert.
[ Voor 25% gewijzigd door Tekielja op 23-03-2009 23:43 . Reden: quote-tje. ]
Verwijderd
Ik zal precies beter nog even wachten totdat de toestellen leverbaar zijn en er de eerste tests van verschijnen in de vakbladen.
mvg
mvg
Even van het AVforum gehaald wat de V10 heeft en de G15 niet/wel:Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:41:
Hallo,ik zou een Palsma Full HD willen aanschaffen en ik twijfel tussen 3 types.Het zal de G10 of G15 moeten gaan worden ofwel de V reeks.Zou er nu veel verschil op deze 3 zitten,want het verschil tussen de G10 en G15 is mij niet geheel duidelijk.Het belangrijkste voor mij is de beeldkwaliteit en dat er zeker zo weinig mogelijk haperingen en storingen in het beeld zijn.En waardoor onderscheid de V reeks zich dan precies?
Dan wou ik ook nog eens vragen wat of er iemand eens duidelijk het verschil kan uitleggen tussen 24p weergave(zoals de G10 en G15),24p playback,en 24p Smooth Film.Want ik geraak er niet meer goed uit wijs![]()
Iemand een idee over de meest aangewezen schermdiagonaal voor mij?Zit op 3m20cm
Do you think G15 vs. G10 is basically a similar situation when compared to PZ800 vs. PZ85?
I would say the S10 is comparable to the PZ80, the G10 comparable to the PZ85, the V10 comparable to the PZ800 and the G15 is between the Z85 and Z800.
G15 has the V10s thin panel. (4" vs. 2" like the V10 but without the one sheet of glass front) so looking better for wall mounting. And it also plays Divx from the SD card. The V10 has Digital Cinema colour, THX certification, Natural Vision filter Pro, PIP, and a different 24fps playback.
vooral PIP is iets dat een verschil maakt. Jammer dat de G serie dit niet heeft.
[ Voor 29% gewijzigd door freedzed6 op 24-03-2009 08:17 ]
PiP == Picture in Picture?
Op welke manieren kan dat tot uiting komen? Kun je 2 videobronnen tegelijk op je tv tonen? Bijv playstation + een voetbaluitzending via UPC mediabox?
Heb je dan nog controle over de grootte van het beeld dat zichtbaar is? Kun je meer dan 1 extra bron tegelijk weergeven?
Op welke manieren kan dat tot uiting komen? Kun je 2 videobronnen tegelijk op je tv tonen? Bijv playstation + een voetbaluitzending via UPC mediabox?
Heb je dan nog controle over de grootte van het beeld dat zichtbaar is? Kun je meer dan 1 extra bron tegelijk weergeven?
Hij komt er goed uit gelukkig, zaterdag ga ik hem zelf ophalen. 
Krijg bij dergelijke reviews alleen enorm de kriebels om zelf de tv ook te laten calibreren, er zijn alleen geen zaken hier in de buurt (Hengelo) die het doen voor zover ik weet en ik vraag me dus af of de kwaliteitswinst de kosten rechtvaardigt.
Krijg bij dergelijke reviews alleen enorm de kriebels om zelf de tv ook te laten calibreren, er zijn alleen geen zaken hier in de buurt (Hengelo) die het doen voor zover ik weet en ik vraag me dus af of de kwaliteitswinst de kosten rechtvaardigt.
Ik ben toch lichtjes ontgoocheld. Extra picture controls, maar dan geen optie om groen aan te passen (wat ik wel al eerder wist aangezien ik de manual eens doorgenomen heb). Verder staat het stukje over schaduwdetails mij niet echt aan (geeft mij een LCD black crush gevoel). Ik verwacht deze week nog een review (van de mensen van AVForums). Denk wel nog altijd dat ik mij een TX-P50G10 ga aanschaffen.
Ik ook, maar dan de 46"
. Ik zou nog steeds niet weten welk toestel anders concurrerend zou zijn. Betere bestaan wel, maar die zijn zo ontzettend veel duurder.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Idem hier. Ik zou ook liever een Pioneer hebben, maar ik kan er het geld niet aan geven. Er zijn nog andere behoeftes die ook geld kosten. Toch wel jammer om te zien dat de Samsung plasma's wel die uitgebreide picture controls hebben (wou een paar maanden geleden voor een Samsung PS50A756 gaan, maar hun design en enkele andere problemen stoorden mij).
Is het ook niet zo dat ,volgens de specs althans, de g15 een beter geluid voortbrengt dan de g10.
Toch wel belangrijk voor degene die niet meteen / geen losse speakerset aanschaffen
Toch wel belangrijk voor degene die niet meteen / geen losse speakerset aanschaffen
Je zegt het zelf al. Volgens de specs wel ja. Maar iemand die films gaat kijken op zo'n tv zonder los geluid is IMO die tv niet waard
.
Verwijderd
Precies, die speakers zijn voor het nieuws en pauw en witteman, niet voor het echte werk 
Ik hoop dat de G10, G15 en V10 de panelen delen, dan wordt de keuze hier simpel
Ik hoop dat de G10, G15 en V10 de panelen delen, dan wordt de keuze hier simpel
Er zijn zoveel zwakke schakels: het fototoestel, de compressie, jouw monitor, jouw ogen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:19:
[...]
die foto's van 't beeld lijken toch hélemaal nergens op
Foto's bekijk ik niet omdat er teveel tussenstation zijn om een goed oordeel te geven. Dat kan je in mijn ogen pas als je recht voor het ding staat met de afstandsbediening in jouw handen
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Als ik die review zo lees denk ik dat ik toch maar voor de PZ800 ga. Wachten op de V10 heb ik ook geen zin in.
[ Voor 23% gewijzigd door Kyo op 24-03-2009 21:01 ]
Verwijderd
maar je kunt toch op z'n minst even 'n duidelijke scan makenChevy454 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:26:
[...]
Er zijn zoveel zwakke schakels: het fototoestel, de compressie, jouw monitor, jouw ogen.
Foto's bekijk ik niet omdat er teveel tussenstation zijn om een goed oordeel te geven. Dat kan je in mijn ogen pas als je recht voor het ding staat met de afstandsbediening in jouw handen

Verwijderd
Hmm,zou de V serie er niet beter gaan uitkomen dan de G10/G15 denken jullie?En is die Pioneer KURO LX5090 dan echt ZO goed ofwat?Lijkt me toch straf dat Panasonic niet kan realiseren wat Pioneer al een tijd lukt.
mvg
mvg
Verwijderd
Ik ben er uit, ik ga voor de 42g10.
Ik zie dat hij op de website van goedkopen.nl op voorraad is, heeft iemand hier ervaring met deze webwinkel?
Heb de shopreview bekeken, over het algemeen goede indruk, maar er staan niet veel reviews voor deze winkel op..
Ik zie dat hij op de website van goedkopen.nl op voorraad is, heeft iemand hier ervaring met deze webwinkel?
Heb de shopreview bekeken, over het algemeen goede indruk, maar er staan niet veel reviews voor deze winkel op..
Verwijderd
http://www.kapaza.be/Elek...asma_TV_125_cm_Nieuw.html
Net tegengekomen,blijken hier wel wa potentiele kopers tussen te zitten.
Net tegengekomen,blijken hier wel wa potentiele kopers tussen te zitten.
Heb ze vorige week vrijdag nog gebeld: ze hebben hem nog niet, duurt nog wel tot begin april.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:21:
Ik ben er uit, ik ga voor de 42g10.
Overigens hebben meerdere webwinkels ze gelabel'd als ''in voorraad'', maar niemand heeft ze nog echt leverbaar.
Ik heb het elders ook al gezegd: ik denk dat alle modellen vanaf de G10 (dus de G15, V en Z serie) qua pure beeldkwaliteit vrijwel gelijk zullen zijn aangezien ze allemaal dezelfde panelen gebruiken. De voornaamste verschillen zullen 'm zitten en het design en de features. Als je daar niks om geeft, denk ik dat je met de G10 net zo blij zult zijn als met één van de duurdere modellen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:13:
Hmm,zou de V serie er niet beter gaan uitkomen dan de G10/G15 denken jullie?En is die Pioneer KURO LX5090 dan echt ZO goed ofwat?Lijkt me toch straf dat Panasonic niet kan realiseren wat Pioneer al een tijd lukt.
mvg
Mooi hè, die webshops met "voorraadindicatie"Kyo schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:49:
[...]
Heb ze vorige week vrijdag nog gebeld: ze hebben hem nog niet, duurt nog wel tot begin april.
Overigens hebben meerdere webwinkels ze gelabel'd als ''in voorraad'', maar niemand heeft ze nog echt leverbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door jasjenl op 24-03-2009 22:00 ]
Volgens de Panasonic brochure zullen de webshops ze ook nooit in voorraad krijgen, ivm exclusieve contracten tussen BCC, MM, Expert, Saturn, noem maar op. Dit betekend geen officiele garantie vanuit panasonic NL. Het staat in de folder die ik hier heb liggen. Niet om de mensen bang te maken, maar wel om op te letten.jasjenl schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:59:
[...]
[...]
Mooi hè, die webshops met "voorraadindicatie"
[ Voor 19% gewijzigd door WidgetTWW op 24-03-2009 22:10 ]
Ja, de hele philips 9000 serie, en de huidige Samsung 7, 8 en 9 serie zijn ook alleen te leveren als je als winkelier zo'n soortgelijk contract tekent. Oftewel, die dingen komen echt wel op 't internet terecht.mrc16 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:07:
[...]
Volgens de Panasonic brochure zullen de webshops ze ook nooit in voorraad krijgen, ivm exclusieve contracten tussen BCC, MM, Expert, Saturn, noem maar op. Dit betekend geen officiele garantie vanuit panasonic NL. Het staat in de folder die ik hier heb liggen. Niet om de mensen bang te maken, maar wel om op te letten.
Leuk die discussie hierboven maar Goedkopen.nl was dus die winkel die ik bedoelde.
Gebeld, ze hadden er idd een paar op voorraad (drie werd me verteld) en ik heb er dus eentje besteld via de site.
Samen met een Humax IRHD5000C decoder, heb de afhaal mail al gekregen en nog gebeld: het staat allemaal klaar voor me.
Als jullie mazzel hebben zijn er dus nog twee op voorraad.
Gebeld, ze hadden er idd een paar op voorraad (drie werd me verteld) en ik heb er dus eentje besteld via de site.
Samen met een Humax IRHD5000C decoder, heb de afhaal mail al gekregen en nog gebeld: het staat allemaal klaar voor me.
Ben benieuwd naar je ervaringen met het toestelNasty Nate schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:38:
Leuk die discussie hierboven maar Goedkopen.nl was dus die winkel die ik bedoelde.
HAHAHA jaja dat kan ik ook wel in een folder zetten! Helaas voor deze excl contracten onzin heb je in nederland mooie rood bruin boeken deel I II en III enzo! Iets met wetten en regels die erin staan....mrc16 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:07:
[...]
Volgens de Panasonic brochure zullen de webshops ze ook nooit in voorraad krijgen, ivm exclusieve contracten tussen BCC, MM, Expert, Saturn, noem maar op. Dit betekend geen officiele garantie vanuit panasonic NL. Het staat in de folder die ik hier heb liggen. Niet om de mensen bang te maken, maar wel om op te letten.
Zulke teksten uit je folder raken kant nog wal.
Dat kwam toch duidelijk uit de test vind ik. Het contrast ging met 1/3de omhoog en het energieverbruik drastisch omlaag!Nasty Nate schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:09:
Hij komt er goed uit gelukkig, zaterdag ga ik hem zelf ophalen.
Dat is waarschijnlijk de reden dat ik, ondanks mn 50 inch plasma, gewoon geld terug kreeg van Eneco.
Dat ontgoocheld komt alleen vanwege de vergelijking met de veel en veel duurdere Kuro. De beeldkwaliteit is volgens de tester beter dan een PZ85. Ik vind dit nogal wat.CobraX schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:15:
Ik ben toch lichtjes ontgoocheld. Extra picture controls, maar dan geen optie om groen aan te passen (wat ik wel al eerder wist aangezien ik de manual eens doorgenomen heb). Verder staat het stukje over schaduwdetails mij niet echt aan (geeft mij een LCD black crush gevoel). Ik verwacht deze week nog een review (van de mensen van AVForums). Denk wel nog altijd dat ik mij een TX-P50G10 ga aanschaffen.
Het blijf inderdaad wachten op een scherm met absoluut zwart, maar een blacklevel van 0,03 is volgens mij gelijk aan die van een Kuro. Ik zal s kijken waar ik die gemeten blacklevel van die Kuro heb gelezen.
Ik heb m al gevonden. Hier zie je een gecalibreerde Pioneer 5090 waarbij het oude blacklevel record (ook van een Pioneer) wordt verbroken. De 5090 heeft een ongekend blacklevel van 0,0031 en dat is dus lager dan de 0,03 van de Pana.
http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP-LX5090/Calibration.htm
Daar betaal je wel weer €2500-3000 voor.
[ Voor 49% gewijzigd door Ferry34 op 24-03-2009 23:48 ]
Euh nee, zelfs de vorige generatie Samsung plasma's (PSxxA756) heeft deftige colour management controls. En de nieuwe Sony LCD (W5500) heeft het ook terug (bij de W4000/W4500 waren ze verdwenen). Dus ja ik vind het jammer en vergelijk helemaal niet met een dure Pioneer.Ferry34 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:30:
[...]
Dat ontgoocheld komt alleen vanwege de vergelijking met de veel en veel duurdere Kuro. De beeldkwaliteit is volgens de tester beter dan een PZ85. Ik vind dit nogal wat.
Het blijf inderdaad wachten op een scherm met absoluut zwart, maar een blacklevel van 0,03 is volgens mij gelijk aan die van een Kuro. Ik zal s kijken waar ik die gemeten blacklevel van die Kuro heb gelezen.
Het zwartniveau zelf stoort mij niet hoor (dat is zelfs heel goed), maar de schaduwdetails heb ik wat schrik voor als ik die review mag geloven. Then again op de foto's van het AVSForum (de Amerikaanse variant van AVForums) zag ik toch geen black crush in tegenstelling tot bij de nieuwe Samsung LCD die ook getoond werd.
Verwijderd
Zou die 24p smooth functie die op de V wel staat veel voordeel hebben tov de 24p functie op de G10/G15?
Er moet toch wel iets verschil zijn?Bij mij als leek komt het over dat je zuiverder beeld(of minder storingen als je snelle beelden hebt)verkrijgt.Als dat zo zou zijn pak ik liever de V dan de G.
Er moet toch wel iets verschil zijn?Bij mij als leek komt het over dat je zuiverder beeld(of minder storingen als je snelle beelden hebt)verkrijgt.Als dat zo zou zijn pak ik liever de V dan de G.
Scheelt maar factor 10Ferry34 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:30:
Ik heb m al gevonden. Hier zie je een gecalibreerde Pioneer 5090 waarbij het oude blacklevel record (ook van een Pioneer) wordt verbroken. De 5090 heeft een ongekend blacklevel van 0,0031 en dat is dus lager dan de 0,03 van de Pana.
http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP-LX5090/Calibration.htm
Daar betaal je wel weer €2500-3000 voor.
Maar Kuro is nog maar 1999 bij Foka
iemand die hier een antwoord op heeft? Alvast bedankt...Loek Rots schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:54:
Okay.. maar zijn er, behalve garantieafhandelingen, andere verschillen tussen NL - EU (en US) model? Technische verschillen?
Het paneel in een G10/15 is hetzelfde als die in de V10. De kans dat jij in een blinde test het verschil ziet tussen 24p en 24p smooth acht ik erg klein. Dat is niet iets waar je je keuze van af moet laten hangen.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:19:
Zou die 24p smooth functie die op de V wel staat veel voordeel hebben tov de 24p functie op de G10/G15?
Verwijderd
Denk je?Misschien niet,maar ik ben als de dood voor haperende beelden en dergelijke toestanden.Daarbovenop heeft de V reeks precies nog een functie die de kleuren beter regelt.
Ik wil best wel wat geld uitgeven aan een goede tv maar dan wil ik na een tijd niet het idee hebben dat ik toch maar beter het andere model had gekocht.
Ik wil best wel wat geld uitgeven aan een goede tv maar dan wil ik na een tijd niet het idee hebben dat ik toch maar beter het andere model had gekocht.
Heb je tips voor me op dit gebied?Ferry34 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:30:
[...]
Dat kwam toch duidelijk uit de test vind ik. Het contrast ging met 1/3de omhoog en het energieverbruik drastisch omlaag!
Dat is waarschijnlijk de reden dat ik, ondanks mn 50 inch plasma, gewoon geld terug kreeg van Eneco.
Welke zaak ik zou kunnen bellen voor ISF calibraties, waar ik op moet letten etc?
Ik vind dat toch wel makkelijk gezegd en hoop eigenlijk op wat meer uitleg.Jeebus schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:18:
[...]
Het paneel in een G10/15 is hetzelfde als die in de V10. De kans dat jij in een blinde test het verschil ziet tussen 24p en 24p smooth acht ik erg klein. Dat is niet iets waar je je keuze van af moet laten hangen.
Het paneel is hetzelfde true, maar als jij een aansturing hebt van 24 beelden per seconden of 96 per seconden zie je ook, terwijl het hetzelfde paneel is. Aansturing is dus wel degelijk verschillend.
De vraag is dus, 24px4frames per seconde (4x hetzelfde beeld) of 24p smooth (tv interpoleert nieuwe beelden tussen het eerste en volgende frame) of dat voordeel heeft voor de kijker. De G10/15 heeft dacht ik net zoals de z85, IFC. Waarbij IFC afgekraakt wordt door veel reviews doordat het artifacts kan veroorzaken in sommige situaties. De vraag is hoeveel beter is smooth 24p ten opzichte van IFC, dus geen artifacts, en of het een merkbaar rustiger beeld geeft.
Als je voldoende dicht op het scherm zit en je scherm is groot genoeg, dan ga je het verschil tussen 24p en 24p smooth wel degelijk zien. Bij 24p hapert het beeld gewoon (geen hickups, maar het objecten verplaatsen zich in zichtbare stapjes), omdat de tusseninformatie er niet is. Dit effect zie je ook in de bioscoop (vreemd genoeg heb ik daar vroeger nooit iemand over horen klagen en is het bij tv´s nu het grootste issue op dit forum).
Bij zo´n smooth functie wordt het allemaal gald getrokken door interpolatie. Heb zelf een Pioneer PDP-LX5090 en die geeft volgens mij 24p alleen weer op 72Hz door elk beeldje simpel 3 maal te laten zien. Daar zie je dus als je dichtbij staat dat het beeld niet vloeiend is. Op zo´n 4 meter kijkafstand merk ik daar echter niks meer van. Maar zit je dus wel dichtbij, erger je je in bioscopen ook al jaren aan het niet vloeiende beeld, en kijk je veel 24p materiaal, dan zou ik gaan voor een TV met een "smooth" functie.
Bij zo´n smooth functie wordt het allemaal gald getrokken door interpolatie. Heb zelf een Pioneer PDP-LX5090 en die geeft volgens mij 24p alleen weer op 72Hz door elk beeldje simpel 3 maal te laten zien. Daar zie je dus als je dichtbij staat dat het beeld niet vloeiend is. Op zo´n 4 meter kijkafstand merk ik daar echter niks meer van. Maar zit je dus wel dichtbij, erger je je in bioscopen ook al jaren aan het niet vloeiende beeld, en kijk je veel 24p materiaal, dan zou ik gaan voor een TV met een "smooth" functie.
Bedenk me net dat ik beter nog ff kan wachten met zo'n ISF calibratie tot de tv ingespeeld is.
Heb zelf wel de Monster isf dvd en de Digital Video Essentials dvd dus die kan ik iig zelf proberen.
Heb zelf wel de Monster isf dvd en de Digital Video Essentials dvd dus die kan ik iig zelf proberen.
Verwijderd
Ik heb vorig jaar een 50" full hd van Panasonic gekocht, deze kreeg echter een dode pixel. Ik heb gebeld met panasonic via de verkoper en ik kreeg onmiddelijk de toezegging dat als de monteur de dode pixel ook zou constateren dat ik een nieuw toestel zou krijgen. Inmiddels hebben we besloten om een kleinere tv te nemen aangezien we de tv dichter bij de bank willen ophangen.. Eerst zat ik er 5 meter vanaf nu ongeveer 3,5meter.
Ik heb min of meer besloten om nu voor de 42" V10 te gaan, de verkoper waar ik mn tv de eerste keer gekocht heb krijgt komende week de toestellen binnen dus heb ik ook komende week een nieuw toestel!! Wat een service van Panasonic. Vanwege het prijsverschil krijg ik er of een HDD recorder bij van panasonic of een SLR van Canon (kan nog niet echt kiezen..).
Ohja gewoon garantie via panasonic op nieuwe toestel hoor dus das niet exclusief bij saturn oid.
Groeten Tom
Ik heb min of meer besloten om nu voor de 42" V10 te gaan, de verkoper waar ik mn tv de eerste keer gekocht heb krijgt komende week de toestellen binnen dus heb ik ook komende week een nieuw toestel!! Wat een service van Panasonic. Vanwege het prijsverschil krijg ik er of een HDD recorder bij van panasonic of een SLR van Canon (kan nog niet echt kiezen..).
Ohja gewoon garantie via panasonic op nieuwe toestel hoor dus das niet exclusief bij saturn oid.
Groeten Tom
Tom, het lijkt me sterk dat hij volgende week de V10 binnenkrijgt.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:18:
Ik heb vorig jaar een 50" full hd van Panasonic gekocht, deze kreeg echter een dode pixel. Ik heb gebeld met panasonic via de verkoper en ik kreeg onmiddelijk de toezegging dat als de monteur de dode pixel ook zou constateren dat ik een nieuw toestel zou krijgen. Inmiddels hebben we besloten om een kleinere tv te nemen aangezien we de tv dichter bij de bank willen ophangen.. Eerst zat ik er 5 meter vanaf nu ongeveer 3,5meter.
Ik heb min of meer besloten om nu voor de 42" V10 te gaan, de verkoper waar ik mn tv de eerste keer gekocht heb krijgt komende week de toestellen binnen dus heb ik ook komende week een nieuw toestel!! Wat een service van Panasonic.
Wellicht bedoel je de G10?
Ik vind films er met 50fps of met een of ander 'smooth' filter er juist onnatuurlijk en 'video' achtig uitzien.:POscar Mopperkont schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:06:
Als je voldoende dicht op het scherm zit en je scherm is groot genoeg, dan ga je het verschil tussen 24p en 24p smooth wel degelijk zien. Bij 24p hapert het beeld gewoon (geen hickups, maar het objecten verplaatsen zich in zichtbare stapjes), omdat de tusseninformatie er niet is. Dit effect zie je ook in de bioscoop (vreemd genoeg heb ik daar vroeger nooit iemand over horen klagen en is het bij tv´s nu het grootste issue op dit forum).
whaaaaa!!!! ik word nu echt ongeduldig..ik wil ze zien, aanraken en een keuze maken!!!
Tja dat gevoel zal je altijd (gedeeltelijk) hebben tenzij je de beste TV koopt en dat is een Pioneer. Alleen voel je dat wel in je portefeuille.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:44:
Denk je?Misschien niet,maar ik ben als de dood voor haperende beelden en dergelijke toestanden.Daarbovenop heeft de V reeks precies nog een functie die de kleuren beter regelt.
Het verbaast me dat er nog niemand een nieuwe panasonic in huis heeft. Ik heb zojuist de 42x10 besteld en wil wel een kleine review ervan plaatsen indien interesse.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Ik heb een 50x10 besteld, maar hij komt maar niet binnen bij VipTronics... Volgende week zeggen ze me nu... Maar een review van jou zou zeker gewaardeerd worden hoor, met wat fototjes enzocramwinckel schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:37:
Het verbaast me dat er nog niemand een nieuwe panasonic in huis heeft. Ik heb zojuist de 42x10 besteld en wil wel een kleine review ervan plaatsen indien interesse.
Dan moet hij dus geen Pioneer kopen, want die heeft volgens mij geen smooth functie voor 24p beelden. Die geeft het gewoon weer zoals het is en dat is dus niet vloeiend.CobraX schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:28:
Tja dat gevoel zal je altijd (gedeeltelijk) hebben tenzij je de beste TV koopt en dat is een Pioneer. Alleen voel je dat wel in je portefeuille.
zag overigens net bij de mediamarkt te utrecht de 42g10 staan in de showroom. Het begint dus langzaam binnen te druppelen.
prijs: 1199
wat dezelfde prijs is als de 42pz85
prijs: 1199
wat dezelfde prijs is als de 42pz85
Net in Media Markt Rotterdam centrum geweest en gelijk de unboxing kunnen zien van een 42G10.
Prijs:
42G10 € 1.199 (€ 29 per inch)
46G10 € 1.499 (€ 33 per inch)
42G15 € 1.299 (€ 31 per inch)
42PZ85 € 999
Schijbaar zit er een DVB-C (HD) tuner in die met Ziggo zou moeten werken, aldus de verkoper. Er schijnt een nieuwe standaard te zijn (per 1 juni '09?) waar Ziggo aan voldoet en wat in de G10 DVB-C is verwerkt.
Klinkt wel mooi en zou voor mij een reden kunnen zijn om Ziggo digitale tv te nemen. Hopelijk wordt het snel bevestigd.
De G10 werd neergezet naast een 42PZ800.
Op het eerste gezicht is de G10 een stuk kleiner... de randen zijn nu nog maar een centimeter of 3 breed.
De onderkant van de voorkant golft lichtelijk naar buiten waarvan het onderste randje (0,5 à 1 cm) zilvergekleurd is. Helaas vind ik het randje best opvallen en daarom niet erg mooi. Ik ga er morgen nog eens kijken. Wellicht valt het toch mee....
Beeld is volledig subjectief, dus daar zal ik niets over zeggen. Zeker niet in de winkel instelling.
Over de G15 kon de verkoper zeggen dat deze schijnbaar pas over 2,5 maanden in de winkels komt!
Eigenlijk wil ik wachten op de G15 om m te vergelijken met de G10, maar zo lang ga ik echt niet wachten!
Prijs:
42G10 € 1.199 (€ 29 per inch)
46G10 € 1.499 (€ 33 per inch)
42G15 € 1.299 (€ 31 per inch)
42PZ85 € 999
Schijbaar zit er een DVB-C (HD) tuner in die met Ziggo zou moeten werken, aldus de verkoper. Er schijnt een nieuwe standaard te zijn (per 1 juni '09?) waar Ziggo aan voldoet en wat in de G10 DVB-C is verwerkt.
Klinkt wel mooi en zou voor mij een reden kunnen zijn om Ziggo digitale tv te nemen. Hopelijk wordt het snel bevestigd.
De G10 werd neergezet naast een 42PZ800.
Op het eerste gezicht is de G10 een stuk kleiner... de randen zijn nu nog maar een centimeter of 3 breed.
De onderkant van de voorkant golft lichtelijk naar buiten waarvan het onderste randje (0,5 à 1 cm) zilvergekleurd is. Helaas vind ik het randje best opvallen en daarom niet erg mooi. Ik ga er morgen nog eens kijken. Wellicht valt het toch mee....
Beeld is volledig subjectief, dus daar zal ik niets over zeggen. Zeker niet in de winkel instelling.
Over de G15 kon de verkoper zeggen dat deze schijnbaar pas over 2,5 maanden in de winkels komt!
Eigenlijk wil ik wachten op de G15 om m te vergelijken met de G10, maar zo lang ga ik echt niet wachten!
dat valt wel zwaar tegen als de G15 pas in juli beschikbaar zou zijn...
Hopelijk is die info niet helemaal correct.
is er bij mediamarkt iets gekend van wanneer V10 zou komen en tegen welke prijs?
is er bij mediamarkt iets gekend van wanneer V10 zou komen en tegen welke prijs?
Daar heb ik toevallig afgelopen weekend naar gevraagd, maar ze konden niks zeggen over leverdatum & prijzen. Hij gaf wel aan dat eerst de oude voorraden eruit gaan voordat ze besteld worden dat zat wel met smart te wachten op de Z-serie, dus hij wist er wel wat vanaffooraap schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:21:
dat valt wel zwaar tegen als de G15 pas in juli beschikbaar zou zijn...
Jawel hoor, Smooth zit er wel degelijk op. Afhankelijk van de taal van je menu dan hèOscar Mopperkont schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:49:
Dan moet hij dus geen Pioneer kopen, want die heeft volgens mij geen smooth functie voor 24p beelden. Die geeft het gewoon weer zoals het is en dat is dus niet vloeiend.
Nickname does not reflect reality
Omdat ik nog een tegoed heb bij Bobshop (vanwege een andere plasma die retour is gegaan naar de fabrikant) heb ik bij Bobshop geïnformeerd over de nieuwe modellen, en specifiek naar de 50G10 en wanneer en of deze beschikbaar zal zijn. Dit was hun antwoord:mrc16 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:07:
[...]
Ook gevraagd of er andere vergelijkbare modellen wel beschikbaar zouden komen.Bobshop chat
Dat komt omdat we deze nog niet mogen verkopen van Panasonic. Dat es een zogenoemd beschermd model, welke niet via internet verkocht mag worden. Degene die via internet aangeboden worden kunnen ook geen Nederlandse modellen zijn.
Als de 50G10 niet via Bobshop te bestellen is, zal ik dus moeten zien of ik mijn geld nog terug kan krijgen.Bobshop chat
Deze zulllen n de loop van volgende week op de website komen. Wij zijn momenteel in gesprek met Panasonic om te kijken welke modellen via internet verkocht mogen worden.
Wat is dat voor idioot gedoe? Waarom zou ik mijn televisie niet gewoon bij een webshop mogen kopen van Panasonic? Ik heb namelijk geen zin om voor een duur winkelpand en personeel te betalen.
Ik heb zojuist het Panasonic info-center gebeld met de vraag of de nieuwe plasma serie met een DVB-C tuner wordt uitgerust. Dat moest even nagevraagd worden... Bij navraag bleek dat men dat nog niet wist omdat ze daar enkel nog - zoals hij dat letterlijk zei - 'dummie of testmodellen' hebben staan.
Vooralsnog lijkt het erop, kijkend naar de specificaties opgegeven door webshops, dat de nieuwe serie enkel DVB-T heeft...
Vooralsnog lijkt het erop, kijkend naar de specificaties opgegeven door webshops, dat de nieuwe serie enkel DVB-T heeft...
Nou er zit hier toch een enorme sticker op met DVB-C(42G10).Tommy The Cat schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:49:
En waarom zou een fabrikant er niet voor mogen kiezen om alleen aan bepaalde (fysieke) winkels te leveren?Jeebus schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:19:
Wat is dat voor idioot gedoe? Waarom zou ik mijn televisie niet gewoon bij een webshop mogen kopen van Panasonic? Ik heb namelijk geen zin om voor een duur winkelpand en personeel te betalen.
Begrijp ik dan dat je een G10 thuis hebt staan met DVB-C tuner? Al uitgetest met digitale kabeltelevisie en ondersteunt het HD?mrc16 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:51:
[...]
Nou er zit hier toch een enorme sticker op met DVB-C(42G10).
Nope heb het toestel niet thuis staan, maar wel uitgeprobeerd bij iemand anders. De DVB-C tuner is niet terug te vinden in het menu laat staan dat je m kan instellen. Navraag gedaan en met een eventuele firmware update kan de DVB-C decoder geactiveerd worden, moet dus door panasonic worden uitgegeven.Tommy The Cat schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:23:
[...]
Begrijp ik dan dat je een G10 thuis hebt staan met DVB-C tuner? Al uitgetest met digitale kabeltelevisie en ondersteunt het HD?
Mocht ik het wel in het menu nog ergens terugvinden dan zal ik het uitproberen en mijn ervaring ermee posten.
Nog gebruikers geintresseerd in het service menu? Hier kun je instellen dat als de tv aangaat dat ie meteen naar HDMI1 bijvoorbeeld springt. Nu gaat ie meteen naar de tv functie.
[ Voor 11% gewijzigd door WidgetTWW op 25-03-2009 17:54 ]
Verwijderd
Heb Goedkopen.nl gebeld om te vragen of ze daadwerkelijk de 42G10 op voorraad hadden, dit bleek volgens de telefonist het geval.
Daarna gelijk via internet order geplaatst onder rembours, paar seconden erna meteen bevestiging in de mail en een mail dat de order in behandeling is.
Heb het hele topic van het AVS-forum gelezen, ben erg enthousiast over de berichtgevingen tot nu toe.
Ga van een TH-42PV70 naar de TX-42G10, heb de PV70 nog voor € 500,- kunnen verkopen.
Daarna gelijk via internet order geplaatst onder rembours, paar seconden erna meteen bevestiging in de mail en een mail dat de order in behandeling is.
Heb het hele topic van het AVS-forum gelezen, ben erg enthousiast over de berichtgevingen tot nu toe.
Ga van een TH-42PV70 naar de TX-42G10, heb de PV70 nog voor € 500,- kunnen verkopen.
In de handleiding (van panasonic.be) staat dat de dvb-c tuner alleen actief wordt als je Zweden of Finland als land selecteert bij de beginprocedure.mrc16 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:53:
[...]
Nope heb het toestel niet thuis staan, maar wel uitgeprobeerd bij iemand anders. De DVB-C tuner is niet terug te vinden in het menu laat staan dat je m kan instellen. Navraag gedaan en met een eventuele firmware update kan de DVB-C decoder geactiveerd worden, moet dus door panasonic worden uitgegeven.
Mocht ik het wel in het menu nog ergens terugvinden dan zal ik het uitproberen en mijn ervaring ermee posten.
V- op de TV ingedrukt houden en 3x AV op de afstandsbediening (de hotel mode van de modellen van vorig jaar) werkt iig nog op de X10 serie.Nog gebruikers geintresseerd in het service menu? Hier kun je instellen dat als de tv aangaat dat ie meteen naar HDMI1 bijvoorbeeld springt. Nu gaat ie meteen naar de tv functie.
Eigenlijk is dat nou juist realistischer...JvS schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:00:
[...]
Ik vind films er met 50fps of met een of ander 'smooth' filter er juist onnatuurlijk en 'video' achtig uitzien.:P
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dat is m, werkt perfectTekielja schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:40:
[...]
V- op de TV ingedrukt houden en 3x AV op de afstandsbediening (de hotel mode van de modellen van vorig jaar) werkt iig nog op de X10 serie.
Juist niet. De orginele film was immers maar 24 frames per seconde. Als er dan tussenliggende frames worden gecreerd om de overgang van het ene naar het andere frame vloeiender te maken worden er dus beelden toegevoegd die er eerst niet waren. Dat beinvloed het beeld.
Ik zat zelf te denken dat ze morfing gebruiken om de tussenliggende beelden op te vullen. En dat als je 96fps afspeelt (orginele snelheid x 4) dat je dan 1 orgineel beeld hebt, 3 gemorfte beelden en dan weer een orgineel beeld. Als dat het geval is is dus nog maar een kwart van de beelden orgineel, en 3 kwart zijn gemorfte beelden. Ik kan mij best voorstellen dat dat er dus video-achtig gaat uitzien.
Maar goed, dat is mijn idee. Dus ik denk dat ik dat soort mogelijkheden uit ga zetten (net zoals ik nu al de DNR mogelijkheden uit heb staan op mijn huidige Plasma TV)
OK, I stand corrected! Ik moet mij is eens gaan verdiepen in het menu. Is de smooth net zo goed als bij Pana?Brad Pitt schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:28:
[...]
Jawel hoor, Smooth zit er wel degelijk op. Afhankelijk van de taal van je menu dan hè
Verwijderd
Ben vandaag bij Saturn geweest en volgens de mensen daar staat de z en v serie daar ook volgende week. Niet zo raar toch? Amerika heeft de toestellen al maanden toch?Nasty Nate schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:50:
[...]
Tom, het lijkt me sterk dat hij volgende week de V10 binnenkrijgt.
Wellicht bedoel je de G10?
Klopt. Het is een beetje hang naar nostalgie of gewenning of wat dan ook. Ik vind het filmische effect (behalve bij pannende-shots) wel prettiger kijken. Wat 'rauwer'.
Dat is wel raar, want Amerika heeft die toestellen bij lange na nog geen maanden. Wereldwijd worden ze nog niet geleverd.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:21:
[...]
Ben vandaag bij Saturn geweest en volgens de mensen daar staat de z en v serie daar ook volgende week. Niet zo raar toch? Amerika heeft de toestellen al maanden toch?
Er zijn nog amper reviews van de g10 die nu pas mondjesmaat beschikbaar wordt. De V en Z serie zouden later dit jaar pas beschikbaar moeten komen. Mochten ze ze daadwerkelijk hebben, heb je een primeur denk ik. Doe dan wel een review
Verwijderd
Wanneer zou de V dan geleverd worden in Europa denk je?Zou dat ook niet voor ergens in April gaan worden?
mvg
mvg
Yep April!Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:39:
Wanneer zou de V dan geleverd worden in Europa denk je?Zou dat ook niet voor ergens in April gaan worden?
mvg
Verwijderd
Nou ik houd jullie op de hoogte maar ik begrijp van 2 onafhankelijke partijen dat de V10 komende week, dus begin april te koop is. De grotere versies zouden later komen volgens saturn maar de 42" waar ik naar kijk is volgens een (nog niet) nader te noemen webwinkel komende week verkrijgbaar. En nee, geen louche zaakje maar een winkel waar ik al meerdere zaken de afgelopen jaren heb gekocht.
En over Amerika, ik heb op Amerikaanse fora gelezen dat er in maart 2008 al gepraat werd over deze toestellen en dat ze toen "over enkele maanden" geleverd zouden worden.
En over Amerika, ik heb op Amerikaanse fora gelezen dat er in maart 2008 al gepraat werd over deze toestellen en dat ze toen "over enkele maanden" geleverd zouden worden.
Verwijderd
Morpheus ik doe dan uiteraard gedetailleerd verslag en zal het incl. foto's posten.morpheus schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:14:
Er zijn nog amper reviews van de g10 die nu pas mondjesmaat beschikbaar wordt. De V en Z serie zouden later dit jaar pas beschikbaar moeten komen. Mochten ze ze daadwerkelijk hebben, heb je een primeur denk ik. Doe dan wel een review
Inderdaad een fors verschil. Daarom zette ik het er ook bij. 0.03 tegenover 0.0031!Oscar Mopperkont schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 00:23:
[...]
Scheelt maar factor 10
Maar Kuro is nog maar 1999 bij Foka
Iedere keer als ik in de bioscoop was, vergat ik op de bekende judder te letten. Zat ik thuis en dan dacht ik er ineens aan, lekker handig.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:06:
Maar n maandje of 2 ben ik met mn vriendin naar Madagascar2 geweest en tijdens de reclame's voordat de film begon, moest ik er ineens aan denken.
De coca cola zero 007 reclame begon en de judder was echt ongekend! Je zag die Austin Martin voorbij rijden als was het een dia-serie!
Ik dacht nog bij mezelf: niet fijn dat dit me nu opvalt, want nu ga ik me natuurlijk tijdens de film er helemaal aan ergeren. Helaas, toen de film begon zag ik een behoorlijke trilling in het beeld (werkelijk ongelooflijk dat niemand dat opviel

Heb me kapot geergerd en ben zelfs in de pauze gaan klagen! Helaas heb ik niet meer naar de judder gekeken.
Op mn plasma ben ik er niet zo gevoelig voor. Ik kan het wel zien als ik naar de lijnen kijk, maar tijdens de film let ik daar niet meer op.
De Pioneer doet de 24p inderdaad uitzenden op 72hz, maar wat las ik laatst op internet: in de bioscoop is het ook 72 hz!
Ieder beeldje wordt net ervoor en net erna nog snel even belicht en het frame wordt dus 3 keer getoond om de flikkering te voorkomen. De vorige usa modellen hadden blijkbaar last van flikkerende beelden bij 24p omdat de tv dit werkelijk op 24hz weergaf.
De uitleg was iets van een schoepenrad voor de projector met een extra gat net voor en er net na.
Misschien dat iemand hier er meer verstand van heeft?
[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 26-03-2009 00:04 ]
Waar twijfel je nu over dan? Beeldkwaliteit? Want daarmee is die Kuro gewoon beter waarschijnlijk. Of zit je nu met Judder in je hoofd? Ik zou me daar nou maar niet al te druk om maken. Beide schermen spelen 24p materiaal gewoon op de 24 (48, 72, 96) manier af en hebben dus geen last van onregelmatig Judder.Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:11:
Zo zon pioneer kuro dan ongevoelig zijn voor die haperende(stotterende)beelden??
Vind het raar dat zo'n nieuwe Panasonic van 2009(neem nu de V reeks)niet beter zou zijn.
Begin echt te twijfelen.Kan een kuro aanschaffen voor 1900(lx5090).
Is zon panasonic dan ook even gebruiksvriendelijk?
Door zoveel te twijfelen kom je er nooit uit. Wees besluitvaardig en koop gewoon een mooi scherm. Zowel die Pioneer als die Panasonic zijn geen miskoop.
Zo na lang lezen, nadenken enzo..... gister de knoop doorgehakt en de P42V10 en de DMP-BD 80 besteld bij MM... wisten niet wanneer ze binnen komen, maar de verwachting is 2 weken...gelukkig heb ik mijn 37inch full hd Samsung nog staan....
heb veel winkels bezocht veel schermen gezien, en uiteraard op de Kuro na vind de Panan,s echt wel mooi, de specs liegen er niet om(werkelijkheid moet nog blijken) en tja het desgin daar ben ik voor gevallen in de V10 serie....
en is het niks dan heb ik binnen kort een P42V10 in de aanbieding....hahaha...
heb veel winkels bezocht veel schermen gezien, en uiteraard op de Kuro na vind de Panan,s echt wel mooi, de specs liegen er niet om(werkelijkheid moet nog blijken) en tja het desgin daar ben ik voor gevallen in de V10 serie....
Wat ik heb begrepen is dat de 2009 US G10 24p op max 48Hz laat zien. De 2008 modellen hebben dit ook. 48Hz blijkt helaas niet voldoende om een mooi glad, flikker vrij beeld te laten zien.Ferry34 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:57:
[...Judder in bioscoop verhaal....]
De Pioneer doet de 24p inderdaad uitzenden op 72hz, maar wat las ik laatst op internet: in de bioscoop is het ook 72 hz!
Ieder beeldje wordt net ervoor en net erna nog snel even belicht en het frame wordt dus 3 keer getoond om de flikkering te voorkomen. De vorige usa modellen hadden blijkbaar last van flikkerende beelden bij 24p omdat de tv dit werkelijk op 24hz weergaf.
De uitleg was iets van een schoepenrad voor de projector met een extra gat net voor en er net na.
Het mooie is nu dat de EU versies 24p op 96Hz hebben! Dus het beeld wordt 4 keer achter elkaar belicht en zou een mooi strak beeld moeten geven. Ik heb alleen nog geen ervaringen kunnen vinden over de EU 24p...
Misschien ff die G10 review nog een keer lezen.
[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 26-03-2009 09:10 . Reden: link ]
Interessant dat ze mogelijk al snel leverbaar zullen zijn., Mag ik vragen welke prijs MM heeftd gevraag voor dit toestel?theden schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:40:
Zo na lang lezen, nadenken enzo..... gister de knoop doorgehakt en de P42V10 en de DMP-BD 80 besteld bij MM... wisten niet wanneer ze binnen komen, maar de verwachting is 2 weken...gelukkig heb ik mijn 37inch full hd Samsung nog staan....
Ik ben ook van plan een V versie te kopen en zit nu op zo een 3.70 van het scherm. Ik twijfel een beetje tussen een 50' en 42'. Prijs speelt dan ook wel mee. Ik hoop iig dat ze snel in de winkels staan zodat ik even kan zien hoe het eruit ziet IRL.
Verwijderd
Dit heb ik inderdaad ook gelezen op het AVS forum, 24P@48Hz zou inderdaad bijna onbruikbaar zijn op de USA toestellen, ben erg benieuwd naar de werking van 24P@96Hz.Jobbie schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:00:
[...]
Wat ik heb begrepen is dat de 2009 US G10 24p op max 48Hz laat zien. De 2008 modellen hebben dit ook. 48Hz blijkt helaas niet voldoende om een mooi glad, flikker vrij beeld te laten zien.
Het mooie is nu dat de EU versies 24p op 96Hz hebben! Dus het beeld wordt 4 keer achter elkaar belicht en zou een mooi strak beeld moeten geven. Ik heb alleen nog geen ervaringen kunnen vinden over de EU 24p...
Misschien ff die G10 review nog een keer lezen.
Als het goed is heb ik binnenkort (volgende week maybe) de beschikking over de 42G10, zal uiteraard de 24P functie testen en hier berichtgeving over doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 10:21 ]
Weet iemand welke callibratie instellingen de V10 precies heeft (menu opties op dat vlak) ? Ik denk dan aan de geavanceerdere witbalans, primaire en secundaire kleurinstellingen etc. zoals de betere tv's van Samsung die hebben.
De G10 heeft het al wat beter voor elkaar als de huidige TH-xxPZ8xx serie, maar dat is het nog niet helemaal..., zie zie http://www.areadvd.de/har...anasonic_TX-P50GW10.shtml
Ik wil graag middels mijn GretagMacBeth EyeOne Display 2 meter de TV kunnen calibreren en niet met een aantal default instellingen worden opgescheept waardoor je of in het service menu moet duiken (zou ik niet zo snel doen) of een ISF calibratie moet laten uitvoeren (overweeg ik zeker).
Mocht het bij de V10 wel beter zijn geregeld dan ga ik voor de TX-P50V10, anders wordt het de TX-P50G10 en houd ik lekker het geld in de zak voor ander hobbies :-)
De G10 heeft het al wat beter voor elkaar als de huidige TH-xxPZ8xx serie, maar dat is het nog niet helemaal..., zie zie http://www.areadvd.de/har...anasonic_TX-P50GW10.shtml
Ik wil graag middels mijn GretagMacBeth EyeOne Display 2 meter de TV kunnen calibreren en niet met een aantal default instellingen worden opgescheept waardoor je of in het service menu moet duiken (zou ik niet zo snel doen) of een ISF calibratie moet laten uitvoeren (overweeg ik zeker).
Mocht het bij de V10 wel beter zijn geregeld dan ga ik voor de TX-P50V10, anders wordt het de TX-P50G10 en houd ik lekker het geld in de zak voor ander hobbies :-)
MY LR QuickSilver 2023 :-)
Zou je de callibratie mogelijkheden (voor het beeld) in het menu kunnen publiceren als je je TV binnen hebt?theden schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:40:
Wellicht ook wat scans van de gebruikershandleiding op dat vlak. Dat zou ik zeer waarderen!
MY LR QuickSilver 2023 :-)
Nope, ik vind van niet. Het ene moment werkt het werkelijk feilloos en heb je inderdaad een suuuupersmoothe pan (vind ik dus fijn, ondanks dat het waarschijnlijk niet zo "hoort"), andere moment kan de electronica het allemaal niet meer bevatten en zie je behoorlijke artefacts. Dus maar gewoon uit, helaasOscar Mopperkont schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:22:
[...]
OK, I stand corrected! Ik moet mij is eens gaan verdiepen in het menu. Is de smooth net zo goed als bij Pana?
Nickname does not reflect reality
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 17:12 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 17:12 ]
Wat je in de bioscoop zit is geen judder, maar jitter. Judder ontstaat als bioscoop beelden geconverteerd worden naar PAL of vooral NTSC (zie Wikipedia: Telecine)Ferry34 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:57:
Iedere keer als ik in de bioscoop was, vergat ik op de bekende judder te letten. Zat ik thuis en dan dacht ik er ineens aan, lekker handig.
Maar n maandje of 2 ben ik met mn vriendin naar Madagascar2 geweest en tijdens de reclame's voordat de film begon, moest ik er ineens aan denken.
De coca cola zero 007 reclame begon en de judder was echt ongekend! Je zag die Austin Martin voorbij rijden als was het een dia-serie!
[...]
Jitter is wat je ziet als een film langzaam van links naar rechts gaat, waardoor het beeld lijkt te stotteren (omdat er onvoldoende frames zijn om er een vloeiende beweging van te maken).
Verdorie, ik had er een heel mooi stukje over gelezen laatst waar het heel duidelijk in werd uitgelegd, maar ik kan het niet meer terug vinden
Affijn, belangrijk is dan maar om te onthouden dat het twee verschillende zaken zijn..
En zoals al aangegeven, in Amerika werd 24fps op de Panasonic Plasma's op het dubbele afgedraaid, daar hadden veel mensen last van.
Wat heb je betaald voor de P42V10 en de DMP-BD 80?theden schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:40:
Verwijderd
Te horen gekregen van Goedkopen.nl dat ze de P42G10 morgen al komen brengen(!)
Woensdag besteld via de website, tot nu toe prima ervaringen met deze webshop (ook het telefonische contact).
Als alles goed gaat morgen zal ik hier een 'out of the box'-ervaring posten.
Mochten er nog vragen zijn over dit toestel/paneel, let me know.
Woensdag besteld via de website, tot nu toe prima ervaringen met deze webshop (ook het telefonische contact).
Als alles goed gaat morgen zal ik hier een 'out of the box'-ervaring posten.
Mochten er nog vragen zijn over dit toestel/paneel, let me know.
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 17:47:
Alvast bedankt voor de terugkoppeling, ik ben jaloers!
Ik heb betaald, 1679 voor de tv en 399 voor de blu ray speler. ik heb ook zitten twijfelen maar vind 50inch net teveel zit er 4mtr vandaan, heb nu 37inch en dat is op 4mtr net te klein...ik houd meestal rekening met 1mtr per 10inch..dus dan met 42 inch zit ik net goed.phemelrijk schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:15:
[...]
Interessant dat ze mogelijk al snel leverbaar zullen zijn., Mag ik vragen welke prijs MM heeftd gevraag voor dit toestel?
Ik ben ook van plan een V versie te kopen en zit nu op zo een 3.70 van het scherm. Ik twijfel een beetje tussen een 50' en 42'. Prijs speelt dan ook wel mee. Ik hoop iig dat ze snel in de winkels staan zodat ik even kan zien hoe het eruit ziet IRL.
jeb doen ik, zodra hij binnen is zal ik wat instellingen en scans hier neer planten en of mailen....Chonn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:29:
[...]
Zou je de callibratie mogelijkheden (voor het beeld) in het menu kunnen publiceren als je je TV binnen hebt?
Wellicht ook wat scans van de gebruikershandleiding op dat vlak. Dat zou ik zeer waarderen!
hoi, ik heb betaald 1679 voor de tv en 399 voor de blu ray speler..... hij zal uiteraard goedkoper worden zodra hij uit komt..fooraap schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:26:
[...]
Wat heb je betaald voor de P42V10 en de DMP-BD 80?
Had je niet beter een Playstation 3 kunnen kopen voor dat geld?
theden schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:32:
[...]
hoi, ik heb betaald 1679 voor de tv en 399 voor de blu ray speler..... hij zal uiteraard goedkoper worden zodra hij uit komt..
Verwijderd
Waarom? Nu kan hij mooi de Viera Link functie benutten. Kan ie met één afstandbediening alles aansturen. Verder hoef ik geen lelijke PS3 in mijn kast, doe maar een mooie Panasonic Blu-Ray speler.
Daarbij verbruikt de PS3 ook iets meer dan de 24watt van de DMP-BD80
Daarbij verbruikt de PS3 ook iets meer dan de 24watt van de DMP-BD80
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 19:52 ]
Nee, ps3 is leuk maar het is een game console en voor pure film beleving is de blu ray lens en techniek van de pana toch veel beter.jas075 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:58:
Had je niet beter een Playstation 3 kunnen kopen voor dat geld?
[...]
en ja die aansturing is ook wel fijn.
Waar heb jij gelezen dat de pana beter is voor films dan een ps3.theden schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:01:
[...]
Nee, ps3 is leuk maar het is een game console en voor pure film beleving is de blu ray lens en techniek van de pana toch veel beter.
en ja die aansturing is ook wel fijn.
De tests die ik ben tegen gekomen zijn toch echt in het voordeel van de ps3.
http://www.avblog.nl/panasonic-dmp-bd50-test/
http://www.xgn.nl/forum/p...a510a1ddad6d32759b8a1b27&
Dit topic is gesloten.