Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
TREU Bolletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Wat voor moederbord heb jij? Dat gaat wel erg goed met die D0! Ik zit aan de P6T (niet deluxe) te denken ook omdat daar de reguliere thermalright ultra extreme op schijnt te passen die ik momenteel heb. Is ook goed overklokbord lees ik in reviews.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
anathema schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:43:
[...]

Wat voor moederbord heb jij? Dat gaat wel erg goed met die D0! Ik zit aan de P6T (niet deluxe) te denken ook omdat daar de reguliere thermalright ultra extreme op schijnt te passen die ik momenteel heb. Is ook goed overklokbord lees ik in reviews.
Toch blijven alle Aus moederborden achter op die van Gigabyte:

zie ook reviews: X58: de benchmarks en de conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Welke snelheid? Op 2,66GHz is het gemiddeld, maar op 4,2GHz is het super!
Ik heb met water op 4,2GHz en 1.55v (helaas) soms wel 80 graden.

Zie opeens de post waar dit op sloeg niet meer staan..

[ Voor 18% gewijzigd door Tijgert op 01-05-2009 14:56 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdi Nando
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 22:37
Astennu schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:30:
Nou ik dacht ik koop een mooie cpu die bij iemand 4200 met HT aan deed. Maar hier niet hoor :S nog geen 4000 MHz :S. Hij draait nu gewoon 3800 MHz op 1.3v in bios omdat het anders niet stabiel genoeg is. Dezelfde speed als mijn oude cpu. Uncore is wel hoger 3230 ipv 29xx bij mijn oude. Maar die persoon deed ook 3700 uncore. 3400 is hier al een no go.(hij gebruikte wel 1.32 real dus dat zou 1.4 hier zijn maar dan heb ik load in de 80c temps.)

Ben nu prime aan het testen. Coretemp heeft ook hoge temps aan 76c voor de warmste core. De andere zitten op 73-73 en 67. Ook erg grote temp verschillen dus. Maar ook een hoge temp. Block wordt amper warm. Als dat 45c is is me core temp tegen de 88c. Alles morgen maar eens controleren.

Maar wel vaag dat mijn OC zo veel lager is op mijn UD5 met F6 bios. Hij had een Asus Republic board. Maar dat je dan 300-400 MHz wint qua stabiliteit vind ik wel erg veel.

Iemand nog tips ?
Het zou kunnen liggen aan je bios. Ik ben ook een tijdje bezig geweest met het OC'en vna mijn 920, ik merkte enorme verschillen nadat ik mijn bios had geupdate. Na ff gegoogled te hebben kwam ik op f4n uit. Dit schijnt het best overclockbios te zijn voor de UD5. Na ff testen blijkt hij inderdaad erg goed te werken. Dus misschien met dit bios werkt je proc een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Waar zie je 20.000 , ik zie enkel 2000Mhz :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:53
anathema schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:43:
[...]

Ik draai hier een gigabyte x58 extreme en daar past ook de TRUE op hoor :p

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Er staat toch echt 20.000MHz

Edit: Ik word geloof ik gek... eerst reageer ik op een post en is de post waarop ik reageerde nergens meer te vinden... dan weet ik zeker dat er in deze thread info stond over welke webwinkel D0's heeft.... en nu kan ik dat ook nergens meer vinden :?

[ Voor 81% gewijzigd door Tijgert op 02-05-2009 02:15 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het zou kunnen liggen aan je bios. Ik ben ook een tijdje bezig geweest met het OC'en vna mijn 920, ik merkte enorme verschillen nadat ik mijn bios had geupdate. Na ff gegoogled te hebben kwam ik op f4n uit. Dit schijnt het best overclockbios te zijn voor de UD5. Na ff testen blijkt hij inderdaad erg goed te werken. Dus misschien met dit bios werkt je proc een stuk beter.
Ik zit in hetzelfde schuitje, als er dus mensen zijn met bios advies voor de GA EX58 Extreme... Zit nu op F7c maar twijfel of dat de beste is...

Edit: Sorry voor de dubbelpost, foutje...

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 02-05-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Tijgert schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:36:
Er staat toch echt 20.000MHz

Edit: Ik word geloof ik gek... eerst reageer ik op een post en is de post waarop ik reageerde nergens meer te vinden... dan weet ik zeker dat er in deze thread info stond over welke webwinkel D0's heeft.... en nu kan ik dat ook nergens meer vinden :?
http://www.univendi.com/s...info.php?products_id=9643 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Ferdi Nando schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:46:
[...]

Wat voor verschillen merkte je? Ik heb zelf meerdere versies (bios) geprobeerd, maar een verschil met overclocken heb ik nooit geconstateerd. Ik heb nooit F4N geprobeerd trouwens.
Had je bijvoorbeeld verschillen in het voltage wat je nodig had voor een snelheid?

Edit: ik vind 4515MHz tot nu toe ook niet slecht trouwens (het voltage wel...)

[ Voor 5% gewijzigd door Sparks.nl op 03-05-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dit topic eigenlijk zo dood voor de nieuwste high-end processors?

Heb net m'n rampage II extreme binnen en verwacht binnen enkele dagen mn 920 D0 en geheugen binnen
en dan kan ik beginnen met het inbouwen/overclocken maar hier ga ik weinig info/lotgenoten vinden heb ik zo het idee..

Zijn er nog maar weinig mensen overgestapt naar i7 of delen mensen hun ervaringen elders?
311 reacties in 4 maanden is niet iets om over naar huis te schijven namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Die graka's kunnen toch wel wat hoger geclockt worden?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:10:

Heb net m'n rampage II extreme binnen en verwacht binnen enkele dagen mn 920 D0 en geheugen binnen
en dan kan ik beginnen met het inbouwen/overclocken maar hier ga ik weinig info/lotgenoten vinden heb ik zo het idee..

Zijn er nog maar weinig mensen overgestapt naar i7 of delen mensen hun ervaringen elders?
311 reacties in 4 maanden is niet iets om over naar huis te schijven namelijk...
Ik heb net ook mn D0 besteld samen met Gigabyte EX58-UD4P dus ik zal wel es wat overclock bevindingen posten als ik het heb (Ik hoop dat univendi die dingen wat snel kan leveren).
Het is natuurlijk wel zo dat veel mensen deze nieuwe generatie processors niet echt nodig hebben dus stappen wellicht niet zo veel over als je al een core 2 processor hebt. Ik koop het ook vooral omdat de drang naar wat nieuws weer te sterk was, want voor gamen was mn Q6600@3400 echt wel snel genoeg.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als jou processor binnen is zal de mijne ook wel binnen zijn, komt ook van Univendi af.

Heb 4 winkels gebeld en nergens kun je op stepping bestellen, daar dus wel (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:10:

Nou, er zijn hier genoeg i7-gebruikers maar ik denk dat iedereen gewoon lekker met een grote glimlach z'n toepassingen of games aan het draaien is.. ;)

Maarja, echt hele bijzondere overclockers zijn het gewoon niet, helaas.. - vergeleken met vorige chips dan, dus het enthousiasme is misschien wel ietsie minder, maar absoluut aanwezig.. (heb zelf al minstens 17 verschillende FPO#'s gehad (waarvan 80% crap) & wacht nu op m'n eerste D0's..).

3839A636:

Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0165/3839A636_LinX.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Gaat lekker Viss.. :P , welk FPO#? & waar heb je'm gehaald?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Again mooie scores Viss..:) gaat lekker.. gaat 3x die CFX lekkerder dan Quad CFX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rabor schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:38:
[...]
Maarja, echt hele bijzondere overclockers zijn het gewoon niet, helaas.. - vergeleken met vorige chips dan, dus het enthousiasme is misschien wel ietsie minder, maar absoluut aanwezig.. (heb zelf al minstens 17 verschillende FPO#'s gehad (waarvan 80% crap) & wacht nu op m'n eerste D0's..).
Hoezo? Een 50% overclock is toch behoorlijk voor een quad dacht ik zo!
Ik teken ervoor als ik de mijne over een tijdje op +4Ghz heb lopen.

Mijn Q6600 haalde 3.85Ghz stabiel, dat is een 60% overclock. Ietsjes beter dus inderdaad.

We zullen wel zien wat het wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Ik wil ook een I7 920 D0 gaan bestellen, maar zit te twijfelen welk moederbord er bij te kopen.

Ik wil in iedergeval voor High end moederbord gaan omdat ik de intentie heb om toch met mijn waterkoeling de 4Ghz (die mijn e8500 nu ook draait) te halen.

Ik zie echter door de bomen het bos niet meer en vraag dus mijn mede tweakers om raad.

Ik wilde eerst een moederbord tussen de 220 en 250 euro bestellen en had ook in mijn wenslijstje een x-fi.

Nu heb ik gezien dat op de duurdere modellen er een x-fi bij zit, dus dat word een 300 euro moederbord.

De vraag is echter welke. 8)7

2e vraag als je wilt overklocken met een i7, hoe belangrijk is dan je geheugen

Ik zag ergens OCZ Platinum OCZ3P1600LV6GK , is dat voldoende als je richting de 4GHz wil ?

Zou iemand svp advies willen geven, ik weet google is je beste vriend, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geheugen zal geen probleem worden vermoed ik, je kunt altijd nog de timings losser zetten waardoor er
meer Mhz-en vrijkomen (als het goed is). Dit geheugen loopt op lossere timings meestal wel 1800Mhz ofzo ipv de standaard 1600.

Let op bij de moederborden met "X-fi":
Moederborden zoals de Rampage II Extreme hebben wel X-Fi aan boord, alleen is dit niet de echte hardware-matige X-Fi, maar softwarematig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Ik heb precies dat geheugen (OCZ Platinum OCZ3P1600LV6GK) en dat vormt geen enkele bottleneck wanneer je je cpu op 4GHz probeert te krijgen. Op lossere timings en een (flink) hoger voltage is het vaak wel boven de 2000MHz te krijgen. Z'n geld meer dan waard ;)

Zoals hierboven aangegeven hebben deze moederborden niet het 'echte' x-fi, dus als dat op je wenslijstje staat kun je daarvoor beter een losse geluidskaart kopen. (In de vraag&aanbod staat op dit moment volgens mij nog een x-fi extreme gamer voor 50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga toch liever voor een appart x-fi.

Ik ga me nog even verder verdiepen, welk moederbord ik dan ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
4ghz, bijvoorbeeld 21x191, lukt met ieder bord.

Rabor DM beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Het word de foxconn Bloodrage.

De doorslag is dat deze ook 775 socket gaten heeft en een waterkoelslot voor de north bridge.

Dit betekend dat ik mijn huidige waterkoeling niet hoeft aan te passen.

Tweakers net heeft er niet zo'n best review over, maar er zijn ook review site's die 95% aan score geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er rekening mee dat je standaard bracket die nu onder je 775 moederbord ligt waarschijnlijk alsnog aangepast moet worden.

Volgens mij hebben alle x58 borden een verstevingingsplaat midden onder de socket zitten waardoor je een speciale bracket moet hebben die in het midden hoger is als op de 4 hoeken of zoiets.

Als je push-pins wilt gebruiken, maar dat lijkt me niet met zo'n setup, heb je hier uiteraard geen last van,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:33:
Het geheugen zal geen probleem worden vermoed ik, je kunt altijd nog de timings losser zetten waardoor er
meer Mhz-en vrijkomen (als het goed is). Dit geheugen loopt op lossere timings meestal wel 1800Mhz ofzo ipv de standaard 1600.

Let op bij de moederborden met "X-fi":
Moederborden zoals de Rampage II Extreme hebben wel X-Fi aan boord, alleen is dit niet de echte hardware-matige X-Fi, maar softwarematig...
Ik heb anders een aparte insteek kaart voor de X-Fi audio, dus ik neem aan dat het wel hardwarematig is voor de RIIE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue2k schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:17:
Ik heb anders een aparte insteek kaart voor de X-Fi audio, dus ik neem aan dat het wel hardwarematig is voor de RIIE.
En nee, dat is dus niet het geval (Heb 'm zelf ook). Gebeurt softwarematig.

Google er maar eens op, genoeg over te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:46:
[...]

En nee, dat is dus niet het geval (Heb 'm zelf ook). Gebeurt softwarematig.

Google er maar eens op, genoeg over te vinden.
Is het een groot nadeel tov van hardware matige x-fi en zou ik op een andere pc kunnen inbouwen?

Je bedoelt een bracket aan de onderzijde vh moederbord. Volgens mij heb ik daar nu helemaal niets zitten, maar met 4 grote ringen en een paar rubber ringen kom je een heel eind.

[ Voor 20% gewijzigd door Henkus op 05-05-2009 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:37:
[...]

Is het een groot nadeel tov van hardware matige x-fi en zou ik op een andere pc kunnen inbouwen?

Je bedoelt een bracket aan de onderzijde vh moederbord. Volgens mij heb ik daar nu helemaal niets zitten, maar met 4 grote ringen en een paar rubber ringen kom je een heel eind.
Over X-fi:
Je zult het verschil waarschijnlijk niet horen, tenzij er twee computers naast elkaar staan.
Of je vorige computer had wel echte X-Fi.
Of je bent een audiofiel en hoort alles... dat kan ook.

Over de bracket:
Ik neem aan dat je waterkoeling niet met push-pins vastzit nu of wel?
Misschien heb je geluk en hoef je niets aan te passen, maar onder de socket van mijn Rampage
zit een verstevigingsrug van +/- 8mm hoog ofzo. Daar moet je overheen/omheen dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb nu een i7 920 3841A821 (even uit het hooft) Dit is een D0 stepping :)

Ik heb deze nu op 4.1 GHz draaien met 1.216v onder Max prime load. met 60-70% load is het voltage 1.23v. Maar dit is prime stable.

Uncore is wat minder goed 3315 MHz 1.22v. Krijg wat problemen rond de op 1.2v dus maar even een tikje omhoog gezet.

Maar ik ben op zig wel tevreden. CPU temps zijn iets lager dan met de C0/C1 die ik hier voor had. En max verschil in temp tussen de cores is 5-6c. Max temp is 82c piek. Meestal rond de 78c met een Mugen 2000.

Ik wou eigenlijk 4.2 GHz stabiel hebben maar dan had ik aardig wat omhoog gemoeten met de voltages. Ik gok 1.28-1.29v. 1.268 was net niet genoeg. Dit was goed voor 1,5 uur prime stabiel.

Ik merk dat prime alleen niet voldoende is. 3x prime + HD film werkt beter. De 3x prime om de 6 gb aan mem vol te krijgen.

I laat em voorlopig lekker op deze speeds draaien. Misschien kan hij wel iets hoger op dit voltage maar dat vind ik nu even niet nodig. Het gaat me nu iets meer om verbruik. Dus dan wil je die v-core eigenlijk met rust laten of verlagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 06-05-2009 10:44 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Leuk 4Ghz, maar daardoor is je cpu wel 17% minder efficient!
Zie Verwijderd in "[OC] Core I7 920"

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 27-07 16:19
Scipionyx schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:15:
Maar hier gaat het wel om de "oude"stepping. Eerst maar even kijken wat de D0 doet.
Die van mij komt als het goed is deze week nog binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
Vermeld er dan even bij dat het gaat om de Performance per Watt efficientie.. oftewel; je hebt een ferrari(Core I7), maar als je daar het de topsnelheid van rijdt op die 4 ghz maar dan kost het relatief MEER energie dan dat je een topsnelheid hebt van 3.66 ghz zou hebben.. 17% meer als ik me dan niet vergis.

En dat was gemeten met de oude stepping en een voltage van 1.5 van bijna 1.4 @ 4 ghz dacht ik. Ik kan me zo voorstellen dat als je geluk hebt, je dus zeker geen 1.5v hoeft te draaien. dus de vergelijking die je maakt, is niet meteen waar

[ Voor 27% gewijzigd door knights16 op 05-05-2009 16:02 . Reden: typo's ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja hallo sukkels (bij tomshardware) 8)7

Ik kan je nu al zeggen die van mij verbruikt amper meer :)

Wat tomshardware doet is de v-core van 1.176v naar 1.388v pompen voor 3.8 en 1.5 voor 4.0. Ja dan gaat je efficientie naar de knoppen ja het verbruik stijgt dan 65-80 watt tov stock volts. Ik zit op 1.216v. Stock is officieel 1.2. Maar meestal zakt hij dan iets van 1.176.

Ik heb zelf ook tests gedaan op 3600 MHz 1.25v en 1.3v voor de QPI gebruikte mijn PC 300 watt. Toen ik naar 4000 MHz ging met 1.5v en 1.55v QPI ging het verbruik naar 410 watt. Waarvan 35-40 watt voor het QPI voltage was en de rest voor de v-core. QPI is namelijk de memory controller en de L3 cache en dat is ook een groot onderdeel van je cpu dus verbruikt ook veel als je voltage stijgt.

Van 2.66 naar 3.6 GHz zal het verbruik maar iets van 15 watt stijgen mits je van je v-core af blijft. En dat dus dus ook wat ik doe. Dus mijn CPU is wel degelijk efficient op 4.1 GHz :) Sterker nog mijn verbruik is op 4.1 GHz gelijk aan hun verbruik op 3.0 volt met 1.176v. Want ik heb 4.1 GHz op 1.216v en een D0 is ook nog iets zuiniger stock dan de C0 dus verbruik zal ongeveer gelijk zijn.

Dus wel eerst goed lezen wat zo'n site doet en niet zo maar geloven wat je in de grafiekjes ziet want daar zag je niets over voltages. Als je even wat terug leest zie je dat ze gewoon naar bijna 1.4v gaan.

Ze hadden beter ook stock v-core resultaten naast elkaar kunnen zetten. Dan zie je dat de efficientie nog meer zal stijgen. Maar nu gaan ze boven de 3.0 GHz meteen volts pompen. En daar naast hadden ze even een test met hogere voltages moeten zien. Maar interdaad tot het maximum van de chip clocken is inefficient. Tot de max clocken op stock volts of bv undervolten en stock speeds behouden zorgt voor een hogere efficientie. Echter moet je ook niet te ver undervolten want chips hebben wel een soort van optimaal voltage. Op een gegeven moment moet je 600 MHz omlaag voor 0.1v minder. Bij OC is 0.1 vaak niet genoeg om er 100 bij te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 05-05-2009 17:16 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:10
Mijn eerste probeersel op mijn nieuwe moederbordje:

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/5300/cpuz1o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/2185/cpuz2w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/9818/cpuz3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/9750/3dmark0620704.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/4839/3dmarkvantage16314k.jpg

Wel meteen een vraagje, CPU voltage op 1.450 volt, dat aan de hoge kant? of gewoon nog te doen?
Ga zometeen de boel weer op stock zetten. Maar toch leuk om te kijken of het kan ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
1.45 is hoog. Gebruikt erg veel stroom. Hoe cool je dit zaakje ? Ik zou even prime testen en dan max core temp bekijken. Die zou ik niet rond de 90c willen hebben. I7's worden wel heet. Max is 100 geloof ik. Ik zit zelf max piek op 82 nu meestal rond 78.

Edit: Linpack is trouwens nog wat zwaarder. Daar door krijg je echt je max core temp te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 05-05-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Astennu schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:34:
1.45 is hoog. Gebruikt erg veel stroom. Hoe cool je dit zaakje ? Ik zou even prime testen en dan max core temp bekijken. Die zou ik niet rond de 90c willen hebben. I7's worden wel heet. Max is 100 geloof ik. Ik zit zelf max piek op 82 nu meestal rond 78.

Edit: Linpack is trouwens nog wat zwaarder. Daar door krijg je echt je max core temp te zien.
4.2ghz is ook erg hoog op lucht. Dus die 1.450volt heb ik al weer verder omlaag gezet. Dat het veel kost voor de essent vind ik niet zo heel erg. Ga niet 24/7 draaien. Maar wil weten of het schadelijk is.

Wil uiteindelijk een profiel in de bios hebben voor 3,6ghz en 4,0ghz en dan kan ik switchen als ik echt ga gamen. Om te testen kan ik ook OCCT PSU test aanraden, dan gaat ook alles volledig aan.

Ik heb mijn matx bordje in een Antec P180 mini zitten. Met een Thermalright 120 ultra erop. Fototje staat hier:http://gathering.tweakers...message/31474095#31474095. Maar dit is nog met mijn DFI bord en stock koeler. DFI bord staat nu hier:http://tweakers.net/aanbo...lanparty-jr-x58-t3h6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Astennu schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:46:
Ja hallo sukkels (bij tomshardware) 8)7
Hoezo? Alles staat er toch gewoon well documented? Als mensen selectief lezen is dat hun probleem vind ik.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
@ Plurk., knights16, -The_Mask- en Astennu
Sorry hoor :P

Moet toegeven dat ik het artikel zelf (nog) niet eens gelezen had. Had wel andere dingen aan me hoofd.
(vandaag eindelijk m'n systeem compleet. Dus zelf ook volop nog dingen aan het uitzoeken. Zoals memory wat te langzaam loopt, CPU en GPU wat ik nog moet overklokken enzo :7 )

Haalde link er alleen ff bij omdat het mij wel relevant leek.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jfwiet schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:53:
[...]

4.2ghz is ook erg hoog op lucht. Dus die 1.450volt heb ik al weer verder omlaag gezet. Dat het veel kost voor de essent vind ik niet zo heel erg. Ga niet 24/7 draaien. Maar wil weten of het schadelijk is.

Wil uiteindelijk een profiel in de bios hebben voor 3,6ghz en 4,0ghz en dan kan ik switchen als ik echt ga gamen. Om te testen kan ik ook OCCT PSU test aanraden, dan gaat ook alles volledig aan.

Ik heb mijn matx bordje in een Antec P180 mini zitten. Met een Thermalright 120 ultra erop. Fototje staat hier:http://gathering.tweakers...message/31474095#31474095. Maar dit is nog met mijn DFI bord en stock koeler. DFI bord staat nu hier:http://tweakers.net/aanbo...lanparty-jr-x58-t3h6.html
En wat waren je max temps dan op die speeds ? Met die Ultra 120 zul je met 1.45v aardig hoog zitten denk ik. Mijn Mugen 2000 zou ongeveer net zo goed moeten zijn en daar wordt de cpu erg warm. HEatsink wordt iets van 40c. CPU 78c.
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:31:
[...]

Hoezo? Alles staat er toch gewoon well documented? Als mensen selectief lezen is dat hun probleem vind ik.
Ja en nee. Ze moeten die nummers gewoon mee nemen in de gafieken + wat ik al zij eerst meer dingen op stock volts testen. En daar na wat nummers er bij met hogere v-core en dan is het ook belangrijk dat ze bv die hoge v-core ook met een lage core speed testen zodat je dan kan zien wat die v-core doet op gelijke speeds. En dan zie je ook mooi hoe het verbruik dan stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

920 D0 is binnen.

Gelukkig zeer goede batch, 3845B. +4.3Ghz resultaten Linx stable volgens google..

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:33:
920 D0 is binnen.

Gelukkig zeer goede batch, 3845B. +4.3Ghz resultaten Linx stable volgens google..

Ben benieuwd.
Uhmm interessant. Ik heb een 3841A821. Die doet nu 4.1 GHz 3x Prime + HD movie stable op 1.216-1.122v. Voor 4.2 GHz moet ik naar de 1.28-1.3v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP x64 is aan het installeren as we speak dus tijd voor een update:

Processor is behoorlijk bol, maar ivm de garantie heb ik hem nog maar niet gelapt. Als alles goed
werkt haal ik hem van het weekend weer uit elkaar en lap ik hem even.

Temperaturen idle is volgens de Bios 23gr, NB 38/SB 38gr.
De ietwat hoge chipset temperaturen zouden kunnen komen omdat mn sidepanel er niet
inzit, de floppydrive ligt daar nu te rusten. Maar ik verwacht zowieso geen lage temperaturen
bij de chipset met dat vage heatsinkje + de X58 wordt toch best warm lees ik overal.

Volgens mijn IR thermometer liggen de temperaturen van de chipset en mosfet koelers
allemaal rond de 34 graden.

De zelfgemaakte waterblock van mijn 775 past eigenlijk net niet door de 3 condensators aan de RAM-zijde van de RIIE, maar door hem er een beetje scheef te leggen gaat het net. Ben toch al bezig met een nieuw
waterblock te ontwerpen dus dat probleem verhelpen we tzt wel.

Als XP geinstalleerd is ga ik eens kijken wat de echte temperaturen zijn en hoever ik kan komen met oc'en.
Als de processor gelapt is gaat XP er weer af en gaat Vista x64 erop, die heb ik nu uitgeleend aan een vriend.

Edit:
GVD, foutje gemaakt tijdens installeren. 500GB schijf normaal laten formatteren. Zit hier nu al 2 uur gefrustreerd naar de computer te kijken, is nu op 91% :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gewoon opnieuw starten en quick format aan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem lekker zn gang laten gaan ;)

XP is geinstalleerd, nu drivers en dan oc'en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
Astennu schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 07:29:
[...]

En wat waren je max temps dan op die speeds ? Met die Ultra 120 zul je met 1.45v aardig hoog zitten denk ik. Mijn Mugen 2000 zou ongeveer net zo goed moeten zijn en daar wordt de cpu erg warm. HEatsink wordt iets van 40c. CPU 78c.
Ja helaas was hij niet helemaal stabiel, na 15-20mins occt krijg ik blauweschermpjes. Dus nu weer wat terug geklokt. Met de temps zat het redelijk, zo rond de 77-78.
Ga nu gewoon wat minder proberen, 4,0-4,1 en ga ook de koeler wat beter vast zetten, zit nu nog teveel speling op. Maar kan hem dus niet vaster zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, eindelijk oc'en.

Paar settings:
BCLK 180
Multi 20 (processor loopt dus op 3.6Ghz)
Vcore 1.2
DRAM 1066Mhz (jaja, eerst de max van de CPU opzoeken)

Loopt nu 15min Prime95 stable. Temperaturen:
Cores: 49~54 graden
NB: 45 graden
SB: 48 graden

Even wat eten, dadelijk weer verder....

Nou, dan maar niet eten :D

Loopt nu 10 min P95 op 200x20@1.2V
Cores: 59~54 graden
NB: 48 graden
SB: 50 graden

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:21:
Nou, eindelijk oc'en.

Paar settings:
BCLK 180
Multi 20 (processor loopt dus op 3.6Ghz)
Vcore 1.2
DRAM 1066Mhz (jaja, eerst de max van de CPU opzoeken)

Loopt nu 15min Prime95 stable. Temperaturen:
Cores: 49~54 graden
NB: 45 graden
SB: 48 graden

Even wat eten, dadelijk weer verder....

Nou, dan maar niet eten :D

Loopt nu 10 min P95 op 200x20@1.2V
Cores: 59~54 graden
NB: 48 graden
SB: 50 graden
Hm, dat klinkt allemaal wel veelbelovend. Gister mailde Univendi dat mijn bestelling binnen was maar helaas laat het verzendmailtje op zich wachten :O
4 Ghz lijkt dus wel redelijk haalbaar op stock voltage. Als dat echt stabiel is is dat toch wel ongelooflijk goed!

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop voor je dat je ook een goede overclocker krijgt kerel!

Hij staat nu LinX te stressen. Als die 5 runs goed doorbrengt ga ik naar 4.2Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zijn er al berichten van waardeloos klokkende D0's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat die er, zoals altijd, ook wel tussen zullen zitten. Zoals bij elke processor/batch/stepping etc. die volgens google als uberclockers naar voren komen.
Niets is zeker immers.

Processor stressed nu op 210x20 (4200) @ 1.225V (Prime95 Small FTT).
Temperaturen nu 62~56 graden.

Wat me trouwens opvalt aan de 64 bit prime:
Als ik mijn Q6600 liet stressen was small ftt altijd 8-64Kb.
Nu met de 920 is dat 8-16Kb. Iemand een idee waarom?

Edit:
Processor oogt stabiel nu. Linx max. geheugen 3x herhalen is geslaagd.
Nu Prime95 small-ftt (hopelijk) tot morgenvroeg.

Settings nu:
BCLK: 214
Multi: 21 (4494Mhz)
Geheugen: 1284Mhz 8-8-8-20-1T (morgen gaat het geheugen omhoog)
Uncore: 2782
QPI: 7704

Vcore: 1.3625
CPU PLL: 1.88
QPI/DRAM: 1.375
IOH: 1.365
IOH PCI: 1.696
ICH: 1.3
ICH PCI: 1.6

Turbo: uit
Hypertreading: aan

Stressed temps:
Core's: 75~80 graden
NB: 61 graden
SB: 58 graden

Fingers crossed voor morgenvroeg...

Edit:
Helaas. Na 3.5uur 1 core uitgevallen. Het was ook bijna te mooi om waar te zijn om na
5 uur spelen al op 4.5Ghz te zitten.
Vanavond weer verder...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jemig dat zijn mooie resultaten :| die voltages zijn dat de voltages die hij onder full load weergeeft ?

En hoe houd je die CPU zo koel ? Ik zit op 4.1 GHz 1.219v al bijna op 80c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voltages zijn bios instellingen.
Onder load is Vcore exact hetzelfde. LLC staat aan.

En hoe ik hem koel houd? Zie mijn forum-foto, eigengemaakt waterblock.
Als ik de processor nog lap (want hij was echt bol) gaan er nog wel een paar
graden af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:49:
Voltages zijn bios instellingen.
Onder load is Vcore exact hetzelfde. LLC staat aan.

En hoe ik hem koel houd? Zie mijn forum-foto, eigengemaakt waterblock.
Als ik de processor nog lap (want hij was echt bol) gaan er nog wel een paar
graden af...
Ookal heb ik LLC aan op mijn UD5 dan dropt hij nog wel iets. Ik dacht dat ik op 1.225 in de bios zat maar wee het niet zeker meer.

Maar mooi efficiënt waterblokje. Hij doet zijn werk prima zo te zien. Mijn i7 spreader is ook niet vlak. Maar in het midden is hij wel vlak genoeg ideaal is het niet mja lappen is ook zo wat. Ben je je garantie meteen kwijt. En aangezien ik niet lang met cpu's doe is dat niet heel handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik kan een 3847(a839) D0 stepping kopen, helaas kan ik hier weinig over vinden. Is er ook ergens een up to date overclocking database waar ik eens kan kijken? Ik begrijp dat je geluk moet hebben, maar tweaker dat je blijft, altijd op zoek naar het beste :

Doorzoeken helpt:
Zie hier een overzicht van verschillende batches en OC results:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=213105

[ Voor 24% gewijzigd door knights16 op 07-05-2009 10:52 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
knights16 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:45:
Ik kan een 3847(a839) D0 stepping kopen, helaas kan ik hier weinig over vinden. Is er ook ergens een up to date overclocking database waar ik eens kan kijken? Ik begrijp dat je geluk moet hebben, maar tweaker dat je blijft, altijd op zoek naar het beste :

Doorzoeken helpt:
Zie hier een overzicht van verschillende batches en OC results:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=213105
Mja daar staan nog geen D0's in. Ach volgens mij kun je niet snel een slechte D0 te pakken hebben. Al krijg ik het idee dat ik op dit moment de slechtste te pakken heb :P of me PC zwaarder belast tijdens het testen omdat ik "maar" 4.1 GHz haal op 1.219v voor een D0 lijkt dat erg weinig. Maar goed ik wil gewoon echt 100% prime stabiel niet 15 min prime stable want ik heb geen zin in crashes :P Als ik hoge 3DMark scores wil clock em wel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Astennu:

Heb je je geheugen nog steeds op 1450 lopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:42:
@Astennu:

Heb je je geheugen nog steeds op 1450 lopen??
Ik draai 195 MHz QPI met de 21x multi.

En mem zit dan op 1560 MHz en Uncore op 3315 MHz.(de optimale x2+1x regel)

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 07-05-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Tijgert schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:25:
Zijn er al berichten van waardeloos klokkende D0's??
Ik denk dat ik er een heb: Ik kom stabiel niet verder dan 3908 Mhz.

Hoe kan ik trouwens checken of het een D0 is, volgens de winkel waar ik hem besteld heb zou het absoluut een D0 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.wickedstuff.nl/dump/920_1.jpg

Mijn allereerste overclock...
Heb alleen de BLCK op 180 gezet. En de voltage van m'n RAM (OCZ Platinum) op 1.6V gezet, deze stond op 1.5V.. De rest staat op auto.
De vcore staat wel erg hoog (en daarmee de temp, cores schommelen rond de 46°C), zometeen maar eens stapje terugnemen..

Geen idee of ik hier goed aan doe. Zoveel termen, zoveel ervaringen. Ik zie door de bomen t bos niet meer. Dacht ik probeer gewoon wat. :)

specs:
Gigabyte UD5
i7 920 (D0)
OCZ Platinum (OCZ3P1600LV6GK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 225x19 LinX 10 runs stabiel (max mem stressed uiteraard)

Zodra ik de multi verander naar 20 (resulteerd in 4500Mhz, was gisterennacht nog 3.25 uur stabiel op 214x21) valt LinX na 2 minuten uit, reboot.

Zou het kunnen dat er na de multi verhoging ineens zoveel meer data via de QPI moet (die dus al op 8,1GT/S loopt) Dat hij daarom reboot?
Ik heb de QPI/DRAM een voltagebump van 0.02 gegeven maar geen resultaat.
Ook de IOH iets bumpen geeft geen verbetering.

Ik stress nu weer op 214X21 en dat loopt nu net 5 minuten zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Hoe zit het trouwens met load line calibration, heeft iedereen hier dat aan staan? Ik weet dat je daarmee Vdrop voorkomt, maar op anandtech stond ooit een artikel dat vdrop juist geimplementeerd is door intel is als beveiliging zodat je bij voltagepieken onder load niet gelijk op een veel te hoge waarde uitkomt wat slecht is voor je CPU. Iemand ooit dit soort problemen gehad?

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het altijd al aangehad bij mijn E7200 en er zijn duizenden mensen die het ook al tijden aan hebben.
En hoevaak zie je een kapotte CPU? Zo goed als nooit. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit geen problemen mee gehad. Ik heb het ook altijd aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Scipionyx schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:14:
[[url="www.wickedstuff.nl/dump/920_1.jpg"]afbeelding[url]]

Mijn allereerste overclock...
Heb alleen de BLCK op 180 gezet. En de voltage van m'n RAM (OCZ Platinum) op 1.6V gezet, deze stond op 1.5V.. De rest staat op auto.
De vcore staat wel erg hoog (en daarmee de temp, cores schommelen rond de 46°C), zometeen maar eens stapje terugnemen..

Geen idee of ik hier goed aan doe. Zoveel termen, zoveel ervaringen. Ik zie door de bomen t bos niet meer. Dacht ik probeer gewoon wat. :)

specs:
Gigabyte UD5
i7 920 (D0)
OCZ Platinum (OCZ3P1600LV6GK)
Mooi begin. Haal vcore eens van auto af en stel hem in op bijvoorbeeld 1,20 ~1,25v. Auto gaat onnodig hoog voor de clocks welke je nu draait.
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:29:

Zodra ik de multi verander naar 20 (resulteerd in 4500Mhz, was gisterennacht nog 3.25 uur stabiel op 214x21) valt LinX na 2 minuten uit, reboot.

Zou het kunnen dat er na de multi verhoging ineens zoveel meer data via de QPI moet (die dus al op 8,1GT/S loopt) Dat hij daarom reboot?

De hele multi's zijn zwaar voor de IMC, 20x helemaal. Meer VTT/VQPI kan helpen maar het is lastig echt stabiel te krijgen. 225 bclk is netjes, er zijn veel borden die 222 als max hebben. Voor hogere bclk kan een hogere PCIE bus speed (bijvoorbeedl 105) erg mee helpen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Viss op 07-05-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Laatst online: 27-07 16:19
Gisteren een D0 binnenkregen. Univendi bracht hem thuis met nog wat andere spulletjes!

Ik ben zonder me echt goed ingelezen te hebben ook maar begonnen om te kijken wat hij kan.
Ik heb alleen de BCLK op 200 gezet en wat schertste mijn verbazing! hij startte op en draaide gewoon op 4200MHz. Speedstep stond gewoon nog aan. OCCT zo'n 5 minuten gedraaid en de cores werden rond de 80 graden. Speedstep uitgezet, BLCK op 200, vcore op 1,2750 gezet en hij draait als een tierelier.

De komende dagen ga ik een rustig kijken wat hij kan maar tot nu toe ziet het er veelbelovend uit. Mijn doel is 4GHz voor 24/7 met niet te hoge temps, de zomer komt er weer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Henkus schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:56:
[...]

Ik denk dat ik er een heb: Ik kom stabiel niet verder dan 3908 Mhz.

Hoe kan ik trouwens checken of het een D0 is, volgens de winkel waar ik hem besteld heb zou het absoluut een D0 moeten zijn.
CPU-Z op starten. En dan ongeveer in het midden aan de rechter kant staat dan stepping met daar achter D0 of C0/C1.
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:29:

Nop 212 moet altijd ligter zijn dan 225 maar het kan wel dat die multi minder lekker wil. Misschien gaat 21x weer beter ?
Plurk. schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:30:
Gisteren een D0 binnenkregen. Univendi bracht hem thuis met nog wat andere spulletjes!

Ik ben zonder me echt goed ingelezen te hebben ook maar begonnen om te kijken wat hij kan.
Ik heb alleen de BCLK op 200 gezet en wat schertste mijn verbazing! hij startte op en draaide gewoon op 4200MHz. Speedstep stond gewoon nog aan. OCCT zo'n 5 minuten gedraaid en de cores werden rond de 80 graden. Speedstep uitgezet, BLCK op 200, vcore op 1,2750 gezet en hij draait als een tierelier.

De komende dagen ga ik een rustig kijken wat hij kan maar tot nu toe ziet het er veelbelovend uit. Mijn doel is 4GHz voor 24/7 met niet te hoge temps, de zomer komt er weer aan!
Netjes. Je hebt ook echt 1.275 nodig ? Want die V-core zorgt voor de hoge temps. In de zomer kan je altijd nog 4.0 met 1.2v pakken om temps te drukken. Scheelt snel 10c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:38:
[...]
Nop 212 moet altijd ligter zijn dan 225 maar het kan wel dat die multi minder lekker wil. Misschien gaat 21x weer beter ?
Ik doelde niet op de BCLK maar de verhoging van de QPI icm met het evenredig stijgen van de memory en uncore clocks.

Hij stressed nu op 227x19 (4313), 1.268 Vcore, HT aan, LinX Max Mem.
Loopt nu ruim een half uur, 8 test pass. Heb hem ingesteld op 20.
Kamertemperatuur begint nu eindelijk wat te zakken, is nu 19 graden.
Stressed temps zijn nu:
Cores: 63~69
NB: 49
SB: 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Plurk. schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:30:

Mijn C1 startte ik ook op de eerste dag op 4GHz op. Mooie apparaten die i7's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astennu schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:38:
[...]

GPU-Z op starten. En dan ongeveer in het midden aan de rechter kant staat dan stepping met daar achter D0 of C0/C1.
En als je het niet ziet met GPU-z zou ik CPU-z eens proberen. B)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:35:
[...]

Ik doelde niet op de BCLK maar de verhoging van de QPI icm met het evenredig stijgen van de memory en uncore clocks.

Hij stressed nu op 227x19 (4313), 1.268 Vcore, HT aan, LinX Max Mem.
Loopt nu ruim een half uur, 8 test pass. Heb hem ingesteld op 20.
Kamertemperatuur begint nu eindelijk wat te zakken, is nu 19 graden.
Stressed temps zijn nu:
Cores: 63~69
NB: 49
SB: 50
Dat weet ik niet. Het zou kunnen. Die Uncore wil nog wel eens rot gaan doen bij hogere speeds. Misschien incombinatie met een hoge QPI clock dat het dan net niet meer wil.
-The_Mask- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:25:
[...]

En als je het niet ziet met GPU-z zou ik CPU-z eens proberen. B)
Arf dat krijg je als je ondertussen je HD4850 aan het overclocken bent 8)7 |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 08-05-2009 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Astennu schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:39:
[...]
Mja daar staan nog geen D0's in. Ach volgens mij kun je niet snel een slechte D0 te pakken hebben. Al krijg ik het idee dat ik op dit moment de slechtste te pakken heb :P of me PC zwaarder belast tijdens het testen omdat ik "maar" 4.1 GHz haal op 1.219v voor een D0 lijkt dat erg weinig. Maar goed ik wil gewoon echt 100% prime stabiel niet 15 min prime stable want ik heb geen zin in crashes :P Als ik hoge 3DMark scores wil clock em wel hoger.
- Volgens mij staan daar wel degelijk D0s, want ik heb nu een 3847 aangeschaft, en deze staat daar in de DB + mijn CPUZ dat het een D0 is.
Batchnummers zijn toch niet dubbel lijkt mij, dan doel ik op de stepping..
Maar ik heb dus een D0 en die draait momenteel 3.3 ghz stable, de 3.8 + 4 ghz wil nog niet lekker...heb er nog geen uur mee gespeeld, dus er is nog wat hoop!

- Overigens worden me cores gemiddeld tussen de 75 - 80 graden (momenteel op 20 x 180 @ 1.216V) met een mugen 2, ik lees dat dit wel oke moet zijn, maar zie mensen met temps van 65 graden stressed, iemand opmerkingen? Hierbij staat HT overigens aan..

-Zijn er nog andere zeer relevante opties, behalve de vcore waar ik op moet letten wil ik 3.8 / 4 ghz (dus om 180 BCLK en harder te te draaien ?

[ Voor 5% gewijzigd door knights16 op 08-05-2009 10:42 . Reden: HT, aanvullingen, nieuwe overclock (3600 mhz) enz ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:05:
[...]
- Overigens worden me cores gemiddeld 75 - 80 graden (momenteel op 20 x 180 @ 1.216V) met een mugen 2, ik lees dat dit wel oke moet zijn, maar zie mensen met temps van 65 graden stressed, iemand opmerkingen?
Ik weet niet of je mijn temperaturen bedoeld, maar ik heb waterkoeling.
Verklaard de lagere temperaturen (al zijn ze nog steeds te hoog naar mijn zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik heb hetzelfde geheugen als jij trouwens, op hoeveel mhz en op welke timings heb ze draaien.. ik doe nu 720 mhz 9-9-9-24 .. ze moeten toch ook op 800 mhz 9-9-9-24 kunnen draaien of heb ik dat nou verkeerd?

want meer mhzen is beter dan lage geheugen settings las ik ergens...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
knights16 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:05:
[...]

- Volgens mij staan daar wel degelijk D0s, want ik heb nu een 3847 aangeschaft, en deze staat daar in de DB + mijn CPUZ dat het een D0 is.
Batchnummers zijn toch niet dubbel lijkt mij, dan doel ik op de stepping..
Maar ik heb dus een D0 en die draait momenteel 3.3 ghz stable, de 3.8 + 4 ghz wil nog niet lekker...heb er nog geen uur mee gespeeld, dus er is nog wat hoop!

- Overigens worden me cores gemiddeld tussen de 75 - 80 graden (momenteel op 20 x 180 @ 1.216V) met een mugen 2, ik lees dat dit wel oke moet zijn, maar zie mensen met temps van 65 graden stressed, iemand opmerkingen?

-Zijn er nog andere zeer relevante opties, behalve de vcore waar ik op moet letten wil ik 3.8 / 4 ghz (dus 180+BCLK) draaien ?
Ik haal ook dat soort temps met een Mugen 2000 op 1.216-1.219v op 4.1 GHz dus dat is normaal. Ik draaide zelf zo'n laag mogelijke bclock met de Turbo stand aan. Zodat mijn mem rond de 1500 zat. Ben nog er nog niet helemaal uit wat mijn mobo nu max kan qua bclock. Maar ik zit nu op 195 zonder problemen. Mem 1560.

Je moet lettten op je Uncore Die moet niet te hoog worden. Die van mij gaat problemen geven op 3350 en hoger. Maar je hebt minimaal een uncore van 2x je ram speed nodig.

Om die weer stabieler te maken kun je het QPI Voltage verhogen. Maar dat is ook meteen de L3 cache. En dan gaat je verbruik en dus temp aardig omhoog. Ik heb die nu op 1.22v staan. dus maar 0.02 hoger dan stock.

Ik zou met je 4 GHz poging even een lage mem speed pakken en een uncore van 2.6-2.8 GHz. Om uit te sluiten dat die rot aan het doen is.

Ik zie aan bovenstaande post dat je 720 MHz draait dus 1440. Dat is opzig niet te hoog. Ik draai mijn mem op 7-8-7-20-1T. 1.64v. Met 1440 MHz zou je uncore minimaal 2880 MHz moeten zijn. Meest optimaal zou zijn 2880 + 1x je bclock. Maar ik zou eerst eens 2880 proberen want dat is een veilige waarde. Daar gewoon even niet boven de 3.0 gaan. Ik weet dat mijn oude cpu 3.0 al niet eens leuk vond. Dus als je het zeker wilt weten even rond de 2.6 Gaan zitten en mem op 11xx-12xx MHz draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 08-05-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:38:
Ik heb hetzelfde geheugen als jij trouwens, op hoeveel mhz en op welke timings heb ze draaien.. ik doe nu 720 mhz 9-9-9-24 .. ze moeten toch ook op 800 mhz 9-9-9-24 kunnen draaien of heb ik dat nou verkeerd?

want meer mhzen is beter dan lage geheugen settings las ik ergens...
Het is juist andersom, lage cas is beter als hoge mhz'en!

Ik heb mn geheugen nu op 1800 lopen maar dat geeft problemen met mn uncore, zoals Astennu al zegt.

Ik ga vanavond mn geheugen op de laagst mogelijke stand zetten, dat is 1362Mhz (227x6). Hierbij ondervind ik geen problemen van de hoge uncore clock en kan ik de max van mijn processor goed opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:57:
[...]

Het is juist andersom, lage cas is beter als hoge mhz'en!

Ik heb mn geheugen nu op 1800 lopen maar dat geeft problemen met mn uncore, zoals Astennu al zegt.

Ik ga vanavond mn geheugen op de laagst mogelijke stand zetten, dat is 1362Mhz (227x6). Hierbij ondervind ik geen problemen van de hoge uncore clock en kan ik de max van mijn processor goed opzoeken.
Voel me weer een newbie met overclocken, altijd AMD gedaan... mooi : )

Ik heb een review gelezen, waarin ze een i7 systeem benchmarken met verschillende geheugen settings, waarbij meer mhzen voordeel zou opleveren.. maar dat offtopic.

Wat is de oncore DIE snelheid dan? niet de snelheid van me qpi link toch? Ik lees hier vaker met Turbo, maar die setting vind ik nergens terug in de bios?
Klik hier voor een overzicht waar ene verklaring staat voor QPI, Oncore multipliers enz

een overzichtje, (EDIT: met deze settings net een BSOD In windows 7.. PFN list nogwat;
Afbeeldingslocatie: http://www.studententrip.nl/knights.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door knights16 op 08-05-2009 13:06 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CPU-Z noemt dat de NB Frequency. Dit is de algemene noemer. AMD heeft namelijk een soort gelijke NB in hun Phenom's zitten. Dat is daar ook de geheugen controller + de L3 cache.

Maar die heb je nu dus niet te hoog staan. Nu zou je qua nb clocks die 4.0 moeten kunnen halen. Maar misschien heb je wel 1 rotte core er tussen zitten. Dat kan natuurlijk altijd. Of je hebt een cpu die pas opgang komt bij hogere voltages. Ik zou tot max 1.25v load in CPU-Z gaan. En dan bedoel ik dus met prime/linx aan. Want meestal dropt hij dan iets. En 1.25v moet nog te doen zijn met Air cooling.

[ Voor 54% gewijzigd door Astennu op 08-05-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowieso om dingen uit te sluiten zou ik mn geheugen op standaard timings laten lopen (7-7-7-20) ipv de 6-7-7-16 die jij nu draait. Gewoon om dingen uit te sluiten.

Verder, maar daar was je zelf al achter inmiddels, zie je de uncore snelheid op het memory tabblad van CPU-Z, namelijk 2700Mhz momenteel.

Over het geheugen, ik heb gelezen dat het andersom is. Misschien verschilt dat per benchmark/applicatie. Ik kom niet meer op de review die ik gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
http://techreport.com/articles.x/15967/4 staat een artikel over de invloed van geheugen en timings.. maar het is lastig vergelijken.. in ieder geval een overzichtje.. hier kun je ook uithalen of je liever laag je geheugen klokt met snelle timings en vica versa.

bedankt voor jullie tips en aanwijzigingen, hiermee kan ik zeker uit te voeten. Ik zal me na het weekend weer eens melden met een update.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
knights16 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:12:
http://techreport.com/articles.x/15967/4 staat een artikel over de invloed van geheugen en timings.. maar het is lastig vergelijken.. in ieder geval een overzichtje.. hier kun je ook uithalen of je liever laag je geheugen klokt met snelle timings en vica versa.

bedankt voor jullie tips en aanwijzigingen, hiermee kan ik zeker uit te voeten. Ik zal me na het weekend weer eens melden met een update.
Timings doen niet zo veel voor een i7. Voor een Phenom is dit belangrijker. Tripple channel doet ook niet echt veel. Beste is natuurlijk hoge clocks + Lage timings. Maar zoals je in jou linkje ook kunt zien helpen hoge clockspeeds vaak beter. Vergeet niet dat de latency door hogere MHz ook lager wordt. Dus een combinatie van beide is het beste. Maar vaak is het zo dat je bij bepaalde clocks met de latency omhoog moet om het stabiel te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artikel gevonden dat ik toevallig gelezen had:

http://benchmarkreviews.c...d=67&limit=1&limitstart=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Uiteraard is hogere snelheden en lagere timings goed, maar wat als je beide hebt? Wat legt meer in de weegschaal??

Mijn OCZ 6GB Reaper 2000MHz 9-9-9-30 is volgens Everest meer dan een Gig/seconde sneller dan 1720MHz met 8-8-8-26. (eerst Read van 18.9 Gig/sec en nu 20.1 Gig/sec.)
Dus hogere snelheden met hogere timings is nog steeds een voordeel dus. Mits het maar min of meer gelijke tred heeft worden de hogere timings door de hogere bandbreedte wel gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Ik heb een sinds 2 dagen een 3845B... D0

Hij doet 4,2Ghz met Vcore 1.2875 stabiel. Ik had gehoopt op 4,2Ghz met 1.26v ofzo.
Idle zijn de temps ongeveer 1 graad hoger dan mijn oude C0.

Zal ik deze CPU houden? Ik had gewild dat hij idle koeler zou zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/16kywbr.png
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/105sk04.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idle temps maken toch geen hol uit? Stressed temps vind ik veel belangrijker.

Ik heb in ieder geval exact dezelfde batch als jou. Ik haal op 1.275V 227x19 (4313) stabiel, misschien nog wel hoger.

Heb nu 214x21 (4494) 10XLinX Max mem stable, Prime95 net na 1.5 uur gestopt omdat ik het wel geloof.

Staat nu een half uur te stressen op 216x21 (4536) @ 1.375 Vcore.
Stressed temps nu 77-82 graden bij een kamertemperatuur van 18 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zo niet dan wil ik hem wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:26:
Idle temps maken toch geen hol uit? Stressed temps vind ik veel belangrijker.

Ik heb in ieder geval exact dezelfde batch als jou. Ik haal op 1.275V 227x19 (4313) stabiel, misschien nog wel hoger.

Heb nu 214x21 (4494) 10XLinX Max mem stable, Prime95 net na 1.5 uur gestopt omdat ik het wel geloof.

Staat nu een half uur te stressen op 216x21 (4536) @ 1.375 Vcore.
Stressed temps nu 77-82 graden bij een kamertemperatuur van 18 graden.
Nice. ik wil eenb atch 4,2Ghz onder de 1.27 v :$ dan zou ik echt blij zijn.

Ik kan de cpu nog terugsturen naar de webshop..

ik twijfel erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, eindelijk wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/09/1241847661-591.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/09/1241847660-640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/09/1241847662-522.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hoewel iNtel geloof ik max 1,65v adviseert voor het geheugen en sommigen zeggen dat meer ook kan, wat is volgens de ervaringen hier nou het max voltage wat veilig werkt?

Dat voltage komt toch ook op de IMC te staan? (waardoor dat ook weer meer warmte ontwikkelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Misschien ligt het aan Firefox maar ik krijg die plaatjes van jou niet op 1024x768 te zien, ook niet nadat ik erop klik. Die plaatjesupload.nl geeft ze ook kleiner weer waardoor de tekst niet te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/09/1241847661-591.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/09/1241847660-640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/09/1241847662-522.jpg

@Tijgert over het geheugenvoltage:
Overal wordt geadviseerd dat als je al hoger gaat dan 1.65V je in ieder geval moet zorgen
dat de afstand tussen je QPI/DRAM en je DRAM voltage kleiner is als 0.5V...

P.S. Heb je nog goed geld gekregen voor je OCZ geheugen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/i5sjyr.png

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ n0elite:

Waarom heb je Hyperthreading uitgezet?
Puur voor een suicide run of wat?

Draai 32M eens trouwens, ben benieuwd wat je dan haalt...

Je geheugen loopt trouwens best lekker zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:17:
@ n0elite:

Waarom heb je Hyperthreading uitgezet?
Puur voor een suicide run of wat?

Draai 32M eens trouwens, ben benieuwd wat je dan haalt...

Je geheugen loopt trouwens best lekker zo ;)
Super pi gaat met HT uit sneller :)
Met mijn oude C0 (4410Mhz) heb ik dit met 32M gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/usersys/benchmarks/007635-12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja gut, 80 euro geloof ik. It was priced to sell 8)

Maar nu met 2000MHz voel ik me wel het mannetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
n0elite schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:45:
[...]

Nice. ik wil eenb atch 4,2Ghz onder de 1.27 v :$ dan zou ik echt blij zijn.

Ik kan de cpu nog terugsturen naar de webshop..

ik twijfel erg :P
Tja 4200 Mhz met 1.275 is toch niet zo verkeerd lijkt me zo. Er zijn vast wel iets betere maar dan kun je wel aan het inruilen blijven.
Ik heb gister diezelfde batch 3845B binnen gekregen, nu geen tijd maar ik zal morgen de boel es in elkaar zetten en kijken wat ik haal. 4.0 Ghz met stock 1.20 volt zou ik prima vinden.

anathema

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.