Ik ben bezig met een océn van mijn i7 920, heb een ga-ex58-ud4p board.
heb de bclk op 180
Qpi linkspeed x36
syst mem auto nu op 1440 (heb 1600 dus underclocked)
uncore is x16
frequency 2880mhz
i7 lopend op 3600
Nu was dit dacht ik allemaal goed, had het opbouwend gedaan, systeem runde goed, heb stresstest gedaan superpi en test met everest voor 30 min en kwam niet boven de 69 graden, geen errors etc.
Maar heb nu al meerdere keren gehad, nu voor de 2e keer, dat ik alles gedaan heb , tevreden ben. en als ik dan mijn comp uitzet en reboot, dan start hij niet ... en reboot hij zelf in de veilige oude standaard bios.
En krijg dan dus als ik in de bios weer kom een warning dat er iets mis is gegaan.
Nu heb ik geen idee wat ik fout gedaan kan hebben.. Iemand enig idee wat het zijn kan??
Ook de bios settings die ik heb gesaved werken dan niet. Boot ie terug in zijn standaard clock . als die helemaal eens is gestart heb ik het idee, en ik dan terug gan naar de bios, dan kan ik weer opvoerend werken, en hem hoger clocke, waarna hetzelfde gebeurde nadat ik alles had gedaan, stroom van mn systeem had gehaald en opnieuw bootte.. kreeg hij hem dus niet geboot . frustrerend!
EDIT::
Ik ben nu van de multiplier 20 afgestapt, en met multiplier 18, hem naar 3600 mhz gehaald, zorgt er nu ook voor dat het geheugen op 1600 kan lopen. Dit lijkt het te fixen... had ergens gelezen dat bepaalde moederboarden de multiplier 20 niet zo leuk vinden, lijkt te werken, om die te verlagen.
Nu alleen nog even mijn voltage van de cpu verlagen, staat nog op auto, trok in de bench 1,32 volt
Cores werden rond de 80 graden, cpu rond de 50.
Na wat ik heb gelezen vrij normale temps voor de i7.
Heb luchtkoeling , Mugen 2.
nieuw symptoom/ probleem
Nu bij het booten, gaan 2x de vents blazen als een gek, met een interval er tussen, en daarna gaat hij door met opstarten. hiervoor deed hij dit 1x en dan doorstarten (scherm gaat aan)
Iemand een idee waarom dit is?
Niet echt ideaal zn lawaaierige boot, en duurt zo ook een stuk langer
[
Voor 46% gewijzigd door
Daikiri op 10-04-2009 20:44
]