Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabriel_Knight schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:37:
Nu er een nieuwe stepping van de Core I7 920 aan komt, en ik graag een leuk systeem wil samenstellen (met een nette OC) zit ik het met dillema wat te doen.

Nu een oude stepping kopen, of wachten op de nieuwe stepping, waarvan niemand weet wanneer deze op voorraad komt in de winkels

Ik werk zelf in een grote pc winkel, maar zelfs daar weet men niet wanneer we deze nieuwe stepping kunnen verwachten (oude stepping ligt wel geil naar mij te kijken :):)

De nieuwe stepping schijnt volgens geruchten beter te overclocken te zijn, maar of dat ook zo is??

Wie kan hier wat zinnigs over zeggen
De nieuwe stepping is puur optisch, aan de chip zelf wordt niets veranderd.

Heeft iets te maken met de leesbaarheid van het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
tzwaans schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:49:
[...]

Ik heb alleen nog maar gekeken, op het net staat vaak dat je het een en ander uit moet zetten zoals Turbo etc, maar hier lees je weer dat sommige het aan zette etc.

Maar ik ben ook bang om te beginne met een stock cooler. Ik weet dat de CPU aardig wat warmte aan kan, ben evt van plan om waterkoeling in te bouwen.

Ik ben idd bang om te spelen met dit nieuwe speelgoed het is me eerste eigen computer 8) Heeft al heel wat hard verdiende centjes gekost. Maar zit nu nog op school tot kwart voor 1. Daarna ga ik een proberen om wat te kloten in de bios.
Nou men i7 systeem was ook men eerste overclock die ik gedaan heb en die draait nu stabiel @3.8ghz met 1.3Vcore op lucht.
Wat ik je aanraad is t volgende :

laat alles op auto staan
pas enkel je BCLK waarde aan (staat op 133 nu , die zet je op 160)
boot rustig naar windows , neem er cpu-z bij en enkele benchmark tools (turboV aangezien je asus hebt kan wel helpen om je voltages te bekijken)

Als je al de rest op auto laat staan zal hij zichzelf terug klokken als hij uit zen neus staat te vreten wat zuiniger is voor je electrische factuur :p
Open cpu-z , kijk even rond (cpu voltage kan je daar makkelijk zien)
vervolgens installeer je realtemp (monitort je temps vrij goed)
dan download je intel burnin test en laat je die 5 of beter zou zijn 10x zo'n loop doorlopen. Als je pc daar niet op crashed is hij vrij stabiel (jaja i know prime gedurende 8 uur enzo maar dat heb ik niet gedaan vond het nutteloos)
Als je temps ok zijn (<80° per core onder full load) dan kan je aan de slag met je vers overclockt systeempje

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzwaans
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07-2015
Hallo,

bedankt man! maar ik heb net voordat ik je post lag het een en ander uitgeprobeerd :9 Hij loopt nu op 3,003Ghz Stabiel zover Prime nu aan het draaien is. Everest zegt dat mijn temps van de warmste Core op 68Graadjes zijn met stock coolerd :P

Omdat ik niet precies wist wat voor een Vcore is moest gaan gebruiken heb ik maar 1,12V ingesteld. Ik wist dat 1,25 aangeraden wordt als max. Dus ging ik daar sowieso onder zitten en als hij straks na het werken nog steeds stabiel loopt ga ik de Vcore in stapjes verminderen. Zodat ik met zo weinig mogelijk Vcore 3Ghz kan draaien. Mijn doel is 3,33Ghz of hoger, maar niet zonder een fatsoenlijke koeler.

De aanpassingen die ik gemaakt het in de Bios zijn klein.
- Zo heb ik de BCLK op 167 gezet (mijn bord kan tot 500:9 LOL!)
- Ik heb de Multiplier op 18x gezet. Hier zo me reden voor (leg ik zo wel uit)
- Ik heb dus de Vcore op 1,112V gezet(hopelijk veel te veel ;) )
- Ik heb het geheugen niet overgeclocked of aan de spanning gezeten.

Maar omdat ik dus het geheugen op 1333mhz wil laten draaien waarvoor ze gebakken zijn, moest ik kloten met de multiplier en de BCLK. Nu draaid het geheugen op 1335Mhz (dichterbij kwam ik niet) Dat verklaard dus de Multiplier van 18x. Ik hoop dat ik zo goed geredeneerd heb??

Heb ook nog een Screenie geschoten voor jullie:)

(imageshack -> Pop-ups)

http://img24.imageshack.u...probeerselstockcooler.jpg

http://img4.imageshack.us/my.php?image=nogeenfototjes.jpg

Edit:

Even me doosje opgezocht en het batch nummer van mijn CPU is: #3836A762

[ Voor 4% gewijzigd door tzwaans op 06-04-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:28:
[...]

De nieuwe stepping is puur optisch, aan de chip zelf wordt niets veranderd.

Heeft iets te maken met de leesbaarheid van het serienummer.
Mwa... ik pik over het algemeen een stuk positievere verhalen op over de D0 dan over de voorgaande oude stepping. Een voorbeeldje:
i7 920 D0 doet al 4Ghz op amper 1.05V hier bij iemand :)
Ik neem aan dat het hier gaat om een zéér goed exemplaar (herintroductie Golden Batch anyone? :P ) maar ook van enkele andere Tweakers heb ik al mooie resultaten gehoord. Ik denk dat het dus niet alleen om een optische change gaat maar ook onder de motorkap.

Edit: ik zal eens proberen een paar screens los te peuteren, dat is wat overtuigender :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 06-04-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
tzwaans schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:14:
Hallo,

bedankt man! maar ik heb net voordat ik je post lag het een en ander uitgeprobeerd :9 Hij loopt nu op 3,003Ghz Stabiel zover Prime nu aan het draaien is. Everest zegt dat mijn temps van de warmste Core op 68Graadjes zijn met stock coolerd :P

Omdat ik niet precies wist wat voor een Vcore is moest gaan gebruiken heb ik maar 1,12V ingesteld. Ik wist dat 1,25 aangeraden wordt als max. Dus ging ik daar sowieso onder zitten en als hij straks na het werken nog steeds stabiel loopt ga ik de Vcore in stapjes verminderen. Zodat ik met zo weinig mogelijk Vcore 3Ghz kan draaien. Mijn doel is 3,33Ghz of hoger, maar niet zonder een fatsoenlijke koeler.

De aanpassingen die ik gemaakt het in de Bios zijn klein.
- Zo heb ik de BCLK op 167 gezet (mijn bord kan tot 500:9 LOL!)
- Ik heb de Multiplier op 18x gezet. Hier zo me reden voor (leg ik zo wel uit)
- Ik heb dus de Vcore op 1,112V gezet(hopelijk veel te veel ;) )
- Ik heb het geheugen niet overgeclocked of aan de spanning gezeten.

Maar omdat ik dus het geheugen op 1333mhz wil laten draaien waarvoor ze gebakken zijn, moest ik kloten met de multiplier en de BCLK. Nu draaid het geheugen op 1335Mhz (dichterbij kwam ik niet) Dat verklaard dus de Multiplier van 18x. Ik hoop dat ik zo goed geredeneerd heb??

Heb ook nog een Screenie geschoten voor jullie:)

(imageshack -> Pop-ups)

http://img24.imageshack.u...probeerselstockcooler.jpg

http://img4.imageshack.us/my.php?image=nogeenfototjes.jpg
Hoe staat je QPI link ?
en je uncore ?
Wat is uiteindelijk je memory multiplier ?

zorg ervoor dat je uncore minimaal 2x +1je memory multi is - dus, als je memory multi 8 is, dan je uncore x2 = 16 +1 = 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overal lees je dat er geen hardwarematige veranderingen zijn.

Zomaar een link:
http://www.guru3d.com/new...new-stepping-core-i7-920/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb net even op de Intel-site zitten snuffelen, maar ik zie nog niets over de D0. Meerdere bronnen geven inderdaad aan dat het optisch is, maar toch heb ik er een apart gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzwaans
SileX schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:45:
[...]

Hoe staat je QPI link ?
en je uncore ?
Wat is uiteindelijk je memory multiplier ?

zorg ervoor dat je uncore minimaal 2x +1je memory multi is - dus, als je memory multi 8 is, dan je uncore x2 = 16 +1 = 17
QPI auto denk ik :9
Uncore nog niet naar gekeken maar ga ik nu fixe
En weet niet waar mem multi staat ga ik nu kijke 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ik zou het gewoon vastzetten ipv op auto laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
Ik draai hier op 3.0 Ghz op mijn I7 920.
Moederbord een Gigabyte UD5, 6 gb ram ddr3-1600.
Verder alles op auto (behalve de XMP van het geheugen)
Zit momenteel op stock-koeling.
Iemand enig idee hoe ik hier wat meer uit ga halen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
nou ik weet dat hij stock op 1.2V Vcore draait. Het aanraden van 1.25V max is dan ook heel erg voorzichtig.
Zijn zat mensen waar hij op 1.3 a 1.4 loopt. Maar je hebt momenteel een zeer goed voltage voor je lichte OC volgens mij. Je kan altijd gaan testen naar beneden toe natuurlijk ;)
Ikzelf maak me weinig zorgen om die 1.3V aangezien je Dram voltage ook over je cpu gaat en die is bij mij en de meesten 1.65V . Als jij je veiliger voelt bij <1.25V das eigen keuze natuurlijk :)

Overigens lijken je bios aanpassingen goed en zit je met memory idd op de goeie weg (lang leve overcloken van memory zeg ik maar)
Even me doosje opgezocht en het batch nummer van mijn CPU is: #3836A762
batch is ook van de A reeks net als mijne
die schijnen iets meer stroom te vreten naarmate je ze hoger clockt (bij B batch minder last van).
Daarom ook dat ik gestopt ben op 3.8Ghz :)

EDIT :
NordicBlue schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:27:
Wat heb je al gelezen over dit onderwerp en wat is je voorkennis in het algemeen van overclocken?
Op stock koeler liep mijn systeem op 3.3 zonder enige temp problemen (onder de 80 bij load)
Voor de rest kijk je beter even rond in deze thread en lees je best wat rond. Met een vraag als deze kan je even goed iemand vrage of ie effe bij jou thuis je Oc wil komen doen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door sleepwalkerbe op 06-04-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
zelfde setup hier - ik krijg hem bootend op 4.2 8)
Nu draai ik 3.8 met turbo en HT aan.

Paar pagina's terug heb ik wat hints en tips gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
Ik weet wel het e.e.a van overclocken, heb ook een hoop guides gelezen.
Met mijn vraag bedoelde ik meer welke settings een beetje normaal zijn voor een i7 920 voor een goede stabiele overclock ;)

@Silex, op de stock cooler?

[ Voor 7% gewijzigd door NordicBlue op 06-04-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
tuurlijk niet :)
Mugen 2 met dubbele fan.

Check die posts van mij een aantal pagina's terug, ook op de UD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzwaans
Hee mannen,

Ik heb even die paar dingen van je na gekeken en stuitte op een probleem! |:(

Uncore die staat op Auto maar zodra ik die op 2x de Ram Freq zet (+1) wat de bios ook aangeeft dat ik dat moet doen. Boot hij helemaal niet meer, moet bios resette (fijn dat er een knopje op het mobo zit ipv batterij moeten verwijderen)

Als ik dan op LCD Poster kijk : LOCKED ik heb totaal geen idee wat hij hiermee bedoeld? als ik nog een stapje meer pak, weer locked enzovoort.

Dus draai hem nu op auto.
Dram Frequentie staat op 1339MHz
en die QPI staat nu op auto en kan daaruit 3 opties kiezen(weet de exacte getallen niet meer, vandaar de sterretjes)
60**
70**
80**

Ik heb voor de gein ook even naar de 3,2Ghz geclocked en de Vcore op 1,25V gezet alleen ook geen boot (maar dit was met de Uncore ingesteld, misschien is dat het probleem)

Maarja ik ben voorlopig even tevreden met me mini Oc 8)7
Ik wacht even totdat ik weer me loon binnen heb en dan zal ik eens kijke wat voor koeler ik ga aanschaffen, misschien maar op Waterkoeling overgaan(lekker stil). Maar ben bang voor lekkage(duur grapje)

Iemand adviezen voor een niet al te duren S1366 Coolerd?

Had zelf: Asus Triton of Cm Z600 ingedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Je laat uncore en andere dingen het beste op auto staan , heb ik zelf ook gemerkt :) Voornamelijk omdat ik niet genoeg wist er over.

op 1.25V moet je zeker en vast op 3.2Ghz kunnen booten en stabiel zijn :)
Vlak van koeler : kijk naar enkele reviews.

Ikzelf use een Mugen 2 , een enorm beest maar koelt ook als een beest :9 en voor de prijs moet je het zeker niet laten.
Beetje eigen smaak daarin lijkt me gewoon de doorwegende factor

edit :

met overclocken van geheugen bedoelde ik gewoon dat je je BCLK hoger zet , niet aan de multiplier van je memory lopen prutsen :p enkel problemen mee als je net als ik ni het fijne weet van die uncore etc

[ Voor 19% gewijzigd door sleepwalkerbe op 06-04-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzwaans
Hmm,

ja ik laat het opt moment wel zo staan, maar ben beetje ontevreden ik wil daar wel meer van weten. Toch maar wat meer op google gaan rond hangen.

Wat ik me ook afvraag, waar vind ik die RAM multiplier, want ik kan hem in me Extreme Overclocking tab niet vinden! Ik kan alleen de Dram Frequentie instellen.

Ik heb net naar de prijzen gekeken van koelers en ze verschillen behoorlijk in prijs van 30 tot 100 euro(CM V10 |:( lelijk ding)

Ik wil graag weten wat de beste prestatie geeft??

De CM Z600,Scynthe Mugen 2 of de Asus triton 81

Ben niet van plan om nog meer geld neer te leggen voor een CPU koeler:9

Bedankt,

Tom }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Scythe Mugen 2 verslaat alle luchtkoelers op het moment (met een fan op acceptabel geluidsniveau/snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjudz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
tzwaans schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:43:
Hmm,

ja ik laat het opt moment wel zo staan, maar ben beetje ontevreden ik wil daar wel meer van weten. Toch maar wat meer op google gaan rond hangen.

Wat ik me ook afvraag, waar vind ik die RAM multiplier, want ik kan hem in me Extreme Overclocking tab niet vinden! Ik kan alleen de Dram Frequentie instellen.

Ik heb net naar de prijzen gekeken van koelers en ze verschillen behoorlijk in prijs van 30 tot 100 euro(CM V10 |:( lelijk ding)

Ik wil graag weten wat de beste prestatie geeft??

De CM Z600,Scynthe Mugen 2 of de Asus triton 81

Ben niet van plan om nog meer geld neer te leggen voor een CPU koeler:9

Bedankt,

Tom }:O
Als je even naar mijn post in dit topic kijkt, zie je dat ik een BCLK van 166 heb op de standaard multiplier (met turbo nog aan), waarmee mijn memory (DRAM freq) op 1332MHz loopt, dit op een vcore van 1.15V. Dit zou jij ook kunnen proberen. Ik zelf heb de Scythe Mugen 2 koeler erop, de temps zijn zeer laag, vooral met HyperThreading uit.

De eerste keer dat je in je BIOS gaat zitten puzzelen lijkt het een beetje moeilijk, maar na die eerste keer valt het reuze mee hoor! Dit is ook mijn eerste ervaring met overclocken en ik heb nog geen problemen gehad. 3.33GHz kan de processor makkelijk aan, zelfs op lager dan stock voltages. Ik zie dat die post van mij al bijna 2 maanden geleden is gepost. Alles loopt hier nog als een zonnetje.

Succes.

[ Voor 13% gewijzigd door Dzjudz op 06-04-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:18:
[...]

Water neem ik aan, als je in de file-directory kijkt van zijn host, dan zie je ook allemaal waterkoeling pics :P
Inderdaad met water:

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/dekoningm/files/Antec/1200_Inside_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/dekoningm/files/Antec/1200_dark.jpg

Dit is een oude foto, maar de hardware is hetzelfde gebleven. Op de BIX zit nu een silent fan (koeling kan dus beter): Waterreservoir (6 liter)

[ Voor 15% gewijzigd door Sparks.nl op 06-04-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Ik heb dezelfde specs + waterkoeling. Dit is mogelijk. Ik heb alles gedocumenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzwaans
Oke,

Dan wordt het dus de Mugen 2 met extra fans, Iemand enig idee of ik die in me Case gepropt krijg? (Recom Powerstation)

Affijn mijn over clock:

Stabiel @ 3,003Ghz
BClk 167
Multiplier 18x
Ram Freq 1339Mhz
Vcore 1.094-1,104 (schommelende in CPU-Z) & 1,102 in bios

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/3973/goedeoc.jpg

Kan er niemand even wat uitleggen over de QPI en Uncore? of moet ik het echt gaan google-n :9

Alvast bedankt :*)

Edit

De overclock is wel stabiel, maar krijg hem niet meer uit hibernation :o moet er voor de PC helemaal uit zette, voedingskabel eruit en dan krijg ik hem wel weer aan.

Iemand?

[ Voor 21% gewijzigd door tzwaans op 07-04-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Laatst online: 01-07 08:34
tzwaans schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:40:
De overclock is wel stabiel, maar krijg hem niet meer uit hibernation :o moet er voor de PC helemaal uit zette, voedingskabel eruit en dan krijg ik hem wel weer aan.

Iemand?
Had ik ook met mijn P6t Deluxe. Laatste biosversie verhelpt dit. Ff downloaden en flashen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzwaans
grmpf schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:20:
[...]

Had ik ook met mijn P6t Deluxe. Laatste biosversie verhelpt dit. Ff downloaden en flashen dus!
Thnx, even opzoeken hoe dat precies werkt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:20
Ik ben wel achter een deel van de issues met overclocking: mijn Gigabyte UD5 geeft op AUTO settings enorm hoge voltages bij het overclocken. Mijn geheugen draaide bijvoorbeeld op 1.79volt. Ik weet niet hoe ik QPI/VTT voltages in Windows uit kan lezen, maar ik denk dat dit ook enorm hoog is, aangezien het veranderen van de BIOS [AUTO] waarde naar bijvoorbeeld 1,36V er juist voor zorgt dat ik niet meer op kan starten en ik zelfs op 1.420 nog crash in PRIME95 terwijl dit @ AUTO prima gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door DeadKennedy op 07-04-2009 21:00 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
DeadKennedy schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:49:
Ik ben wel achter een deel van de issues met overclocking: mijn Gigabyte UD5 geeft op AUTO settings enorm hoge voltages bij het overclocken. Mijn geheugen draaide bijvoorbeeld op 1.79volt. Ik weet niet hoe ik QPI/VTT voltages in Windows uit kan lezen, maar ik denk dat dit ook enorm hoog is, aangezien het veranderen van de BIOS [AUTO] waarde naar bijvoorbeeld 1,36V er juist voor zorgt dat ik niet meer op kan starten en ik zelfs op 1.420 nog crash in PRIME95 terwijl dit @ AUTO prima gaat.
Dan zet je toch de waardes vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:20
SileX schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:28:
[...]

Dan zet je toch de waardes vast ?
Ja. Ik heb in EasyTune6 nu naar alle voltages gekeken, en QPI voltage staat nu (BIOS AUTO) @ 1.52v. Dit leek mij wel érg hoog. DIMM heb ik nu van 1.79 teruggebracht naar 1.66, maar QPI @ 1.42 werkt niet, is het wel veilig om dit naar de 1.52 te brengen?
Verder heeft de AUTO setting de IOH core naar 1.32 gebracht en de CPU PLL staat op 1.8v.
Ik wil graag wat ideeën mbt deze voltages horen voor ik hier mee door ga, ik lees overal QPI @ 1.35 ongeveer voor "veilig" gebruik, terwijl AUTO het dus op 1.52 zet.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
SileX in "[OC] Core I7 920"
Wellicht hier wat ideeen om mee te beginnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik snap dat QPI/DRAM (uncore) voltage niet helemaal... Op mijn rampage 2 heeft die een minimale waarde van 1.2v en kan ik em absoluut niet lager zetten dan 1.3v met de bclk op 160 (3.2 Ghz). En dat terwijl:

BCLK: 160
Vcore: 1.05v
Uncore: 1.3v
DRAM: 1.51v

Het corsair geheugen draait op 1600Mhz met 8-8-8-20 timings (Heb het geheugen nog niet aangeraakt met tweaken). Je zou toch denken dat ik de Uncore ook lager zou kunnen zetten.

Anyways, dit zijn de laagste settings die ik kon vinden en waar alles nog steeds stabiel is met IBT/P95.De temps zijn erg goed:

Idle:
Cores: 36-38C
CPU: 38C

Stressed:
Cores: 58-62
CPU: 54

En dat is met de case fans op low/medium (alles air-cooled). Dat voltage maakt echt veel verschil, mijn mobo had standaard de Vcore op 1.3 gezet en dan zijn de cores gelijk 70C stressed.

Het geheugen heb ik op 1920Mhz gehad (9-9-9-24), maar dat was voordat ik de voltages heb verlaagd, nu kom ik met die settings de POST niet eens door. Ik geloof dat het dominator geheugen flink wat voltage nodig heeft om rond die 1866 te komen.

update:

Na nog wat rommelen zit ik nu op:

BCLK: 170 (3400Mhz)
Vcore: 1.1v
Uncore: 1.35
DRAM: 1.65

Mem: 850Mhz (1700) @ 8-8-8-20-1T

Zelfde temps als eerst. De Uncore voltage is elke keer wat em de nek omdraait als ik de bclk omhoog zet. Ik ga liever voor een default overclock niet over de 1.35v heen (of is er een hogere max voor een 24/7 setup?). Opzich zou ik hiermee kunnen leven, de temps zijn prima en het dram voltage kan nog iets omlaag waarschijnlijk.

Het enige probleem is dat ik hier de californische zomer tegemoet ga, en mijn apartement wordt aardig warm.

[ Voor 33% gewijzigd door Blue2k op 09-04-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Zijn er al meer mensen met een D0 en resultaten hier? Vandaag mijn 920 ontvangen en het blijkt een D0 te zijn. Komende week maar eens mee spelen al heb ik niet de meest high end spullen daarvoor. Hij zit hier in een UD3R en onder een scythe mugen.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht de mijne binnen nu en 5 werkdagen.
Hopelijk is het een D0 stepping, maar ik heb nooit geluk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Well.. Heb het maximale op de 'safe' settings bereikt:

BCLK: 175 (3.5Ghz)
Vcore: 1.15
DRAM: 1.65
Uncore: 1.35
QPI: 3850Mhz / mem op 875 (1750Mhz) @ 8-8-8-20

Ik denk dat ik em op deze settings laat staan als default, ga natuurlijk de 4ghz aantikken, maar aangezien ik me pc vrij vaak gebruik... wil ik de voltages niet permanent hoger zetten dan ze nu zijn. Switch wel naar het 2de bios om de 4Ghz te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Ik ben gisteravond en vanochtend al even aan het spelen geweest met mijn nieuwe D0 I920. De resultaten vallen mij zeker niet tegen maar ik kan nog wel wat hulp gebruiken.
De setup is als volgt:

i7 920 D0 SLBEJ batch 3850a795
Gigabyte UD3R X58
OCZ3P1600LV6GK 3x2GB 1600MHz

De maximale bclk op stock voltages is ongeveer 170.
Hoger clocken gaf errors en vastlopers. Om de maximale bclk te vinden heb ik de MP naar 12 verlaagd, de turbo modus en HT uitgezet en de uncore MP naar 18 gezet. Geheugen draait op de laagste multiplier met losse timings. Daarna verschillende voltages geprobeerd licht te verhogen. Uiteindelijk zorgde een verhoging van de CPU PLL naar 1,88V ervoor dat ik tot bclk 187 kon komen. Verdere verhoging van de PLL zorgde niet voor verbetering dus heb ik de meeste andere voltages licht verhoogt en kwam ik tot een bclk van 193, maar dat was niet stabiel. Om uit te vinden welk voltage de beperkende factor is heb ik 1 voor 1 de voltages teruggezet naar stock en het bleek dat het QPI/VTT voltage de beperking was. De cpu draait nu een kwartiertje prime met de volgende settings:

BCLK 190
CPU PLL 1.88V
CPU Vcore 1,25625V in cpu-z 1,2V
QPI/VTT 1,455V, lager geeft vrij snel errors in Prime95
CPU MP 12x
Uncore MP 18x
Geheugen 2:6, 570MHz, cl 9-9-9-19

na ongeveer een kwartiertje geeft prime95 een error, en bij verlagen van de QPI/VTT komen de errors steeds sneller. Nu heb ik 3 vragen:
Heeft het verhogen van de QPI/VTT verband met dat het moederbord niet sneller wil, of dat de processor de beperking is?
Wat is het maximale QPI/VTT voltage voor veilig benchen?
Heeft iemand nog goede ideeën om verder te komen? Lichte voltage verhogingen voor andere dingen lijken niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Nogmaals van xtremesystems.org uit het QPI/VTT Graveyard topic.
Conclusion:
Its been 6 months since Intel launched i7 and there have been less than half a dozen reported dead cpus.
Considering all the torturing those chips go through with ln2 cooling and vcores in excess of 1.7v, vdimm in excess of 2.2v and vtt in excess of 1.7v, this is very good news.

1.6v vcore, 1.6v vtt and 2v vdimm
These seem to be 100% safe, as long as the processor is cooled well enough.
I think even higher voltages are fine but there hasnt been a lot of feedback of people using high voltages 24/7 so far.

For extreme cooling there seems to be almost no limit as to what voltage is ok, as long as the cpu still scales, its probably fine

[ Voor 49% gewijzigd door Frag1le op 10-04-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Dank je voor je hulp. De QPI/VTT gaat op dit bord maar tot 1,4955V. Zojuist even geprobeerd maar het maakt niet veel uit. CPU Vcore ook verhoogd naar 1,45 en CPU PLL naar 2,0V en dan geraak ik op bclk 195, maar dat is niet prime stabiel, zelfs niet voor een minuutje. Ik heb het gevoel dat de CPU nog wel veel verder wil omdat hij die bclk 195 ook wel op stock vcore haalt. Maar even geen idee hoe ik nu verder zal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

ik heb de asus rampage 2 extreem
ik krijg dat beestje niet getemt
en eerlijk gezegt snap ik er ook weinig van

ze sturen mij van het kastje naar de muur
ik heb ocz werkgeugen pc3 12800 dat is ddr3 1600 mhz
ik zou dat moeten instellen op 7-7-7-24 1.65 volt

krijg dit pceetje nog niet eens standaart aan de praat zonder veranderingen
elke keer foutmeldingen
dan geen toetsenbord wel de sata schijf
dan wel een toetsenbord geen sata schijf
dan loopt ie weer is niet door

ik weet het niet meer

hier mijn msn hopelijk is er iemand wie me verder op weg kan helpen

foetszie@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Frag1le schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:59:
[...]

Nogmaals van xtremesystems.org uit het QPI/VTT Graveyard topic.

[...]
Hmm, zit nu op 1.35v met de Uncore, kan dus nog even vooruit als tot de 1.6 als veilig wordt gezien. Mijn mobo gaat tot 2.5v. Ik heb zo'n idee dat ik 3.8Ghz makkelijk kan halen met die 1.6.

Heb gisteren voor de gein even de 4.0Ghz aangetikt met Vcore op 1.3, Uncore op 1.45 en het mem op 1.75. Dat was genoeg om in windows te komen en wat benchmarks te doen, maar niet genoeg om door de IBT heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Ik ben bezig met een océn van mijn i7 920, heb een ga-ex58-ud4p board.

heb de bclk op 180
Qpi linkspeed x36
syst mem auto nu op 1440 (heb 1600 dus underclocked)

uncore is x16
frequency 2880mhz

i7 lopend op 3600

Nu was dit dacht ik allemaal goed, had het opbouwend gedaan, systeem runde goed, heb stresstest gedaan superpi en test met everest voor 30 min en kwam niet boven de 69 graden, geen errors etc.

Maar heb nu al meerdere keren gehad, nu voor de 2e keer, dat ik alles gedaan heb , tevreden ben. en als ik dan mijn comp uitzet en reboot, dan start hij niet ... en reboot hij zelf in de veilige oude standaard bios.

En krijg dan dus als ik in de bios weer kom een warning dat er iets mis is gegaan.
Nu heb ik geen idee wat ik fout gedaan kan hebben.. Iemand enig idee wat het zijn kan??

Ook de bios settings die ik heb gesaved werken dan niet. Boot ie terug in zijn standaard clock . als die helemaal eens is gestart heb ik het idee, en ik dan terug gan naar de bios, dan kan ik weer opvoerend werken, en hem hoger clocke, waarna hetzelfde gebeurde nadat ik alles had gedaan, stroom van mn systeem had gehaald en opnieuw bootte.. kreeg hij hem dus niet geboot . frustrerend!

EDIT::

Ik ben nu van de multiplier 20 afgestapt, en met multiplier 18, hem naar 3600 mhz gehaald, zorgt er nu ook voor dat het geheugen op 1600 kan lopen. Dit lijkt het te fixen... had ergens gelezen dat bepaalde moederboarden de multiplier 20 niet zo leuk vinden, lijkt te werken, om die te verlagen.

Nu alleen nog even mijn voltage van de cpu verlagen, staat nog op auto, trok in de bench 1,32 volt
Cores werden rond de 80 graden, cpu rond de 50.

Na wat ik heb gelezen vrij normale temps voor de i7.

Heb luchtkoeling , Mugen 2.

nieuw symptoom/ probleem

Nu bij het booten, gaan 2x de vents blazen als een gek, met een interval er tussen, en daarna gaat hij door met opstarten. hiervoor deed hij dit 1x en dan doorstarten (scherm gaat aan)

Iemand een idee waarom dit is?
Niet echt ideaal zn lawaaierige boot, en duurt zo ook een stuk langer

[ Voor 46% gewijzigd door Daikiri op 10-04-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Heb m'n systeem nog niet online dus screens lukken nu even niet maar wat info over mijn resultaten

i7 920,
ga-ex58-ud4p board.
mugen 2 cooler
12 gig 1600 ddr3 (6x2)

Multiplier op 18 zetten voor stabielere clocks
dan blck verhoogd tot resulteerde in 3600 mhz
En tevens de multiplier 18 zorgt voor de standaard 1600 waarde van't geheugen, .Anders blijf je hangen op 1440 met multiplier 20 voor een medium oc van 3,6.

tijdens tests voltages op auto gehouden, ook turbo gewoon aan, alleen bij power saving alles zowat uit,zodat hij niet terug clocked.

Na stresstest voltage aangepast naar 1.15
CPU verbruikt nu maar 1.12-1.14 onder full load met everest stability test.

Alles loopt als een zonnetje, ben er tevreden mee ;-)

vond dit heel handig:

http://www.youtube.com/watch?v=iwbzQblRQ7I
core i7 920 overclock tutorial, uitleg, handleiding.
http://images.tweaktown.c...4G%202008.12.12_(ENG).pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 14-08 21:46
Daikiri schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:35:
Ik ben bezig met een océn van mijn i7 920, heb een ga-ex58-ud4p board.

heb de bclk op 180
Qpi linkspeed x36
syst mem auto nu op 1440 (heb 1600 dus underclocked)

uncore is x16
frequency 2880mhz

i7 lopend op 3600

Nu was dit dacht ik allemaal goed, had het opbouwend gedaan, systeem runde goed, heb stresstest gedaan superpi en test met everest voor 30 min en kwam niet boven de 69 graden, geen errors etc.

Maar heb nu al meerdere keren gehad, nu voor de 2e keer, dat ik alles gedaan heb , tevreden ben. en als ik dan mijn comp uitzet en reboot, dan start hij niet ... en reboot hij zelf in de veilige oude standaard bios.

En krijg dan dus als ik in de bios weer kom een warning dat er iets mis is gegaan.
Nu heb ik geen idee wat ik fout gedaan kan hebben.. Iemand enig idee wat het zijn kan??

Ook de bios settings die ik heb gesaved werken dan niet. Boot ie terug in zijn standaard clock . als die helemaal eens is gestart heb ik het idee, en ik dan terug gan naar de bios, dan kan ik weer opvoerend werken, en hem hoger clocke, waarna hetzelfde gebeurde nadat ik alles had gedaan, stroom van mn systeem had gehaald en opnieuw bootte.. kreeg hij hem dus niet geboot . frustrerend!

EDIT::

Ik ben nu van de multiplier 20 afgestapt, en met multiplier 18, hem naar 3600 mhz gehaald, zorgt er nu ook voor dat het geheugen op 1600 kan lopen. Dit lijkt het te fixen... had ergens gelezen dat bepaalde moederboarden de multiplier 20 niet zo leuk vinden, lijkt te werken, om die te verlagen.

Nu alleen nog even mijn voltage van de cpu verlagen, staat nog op auto, trok in de bench 1,32 volt
Cores werden rond de 80 graden, cpu rond de 50.

Na wat ik heb gelezen vrij normale temps voor de i7.

Heb luchtkoeling , Mugen 2.

nieuw symptoom/ probleem

Nu bij het booten, gaan 2x de vents blazen als een gek, met een interval er tussen, en daarna gaat hij door met opstarten. hiervoor deed hij dit 1x en dan doorstarten (scherm gaat aan)

Iemand een idee waarom dit is?
Niet echt ideaal zn lawaaierige boot, en duurt zo ook een stuk langer
Even je BIOS updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Altijd leuk die filmpjes, maar zodra ze me als een kind weer gaan uitleggen dat een Core i7 alleen met een X58 samen werkt heb ik alweer gegeten en gedronken.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Tijgert schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 01:08:
Altijd leuk die filmpjes, maar zodra ze me als een kind weer gaan uitleggen dat een Core i7 alleen met een X58 samen werkt heb ik alweer gegeten en gedronken.
Ik als first time oc 'er kon er veel mee, kort en zeer informatief. Dat van x58 is wel wat te, maarja beter te duidelijk dan deels onduidelijk.

Bios update btw nog niet gedaan, alles werkt nu, zal kijken of er een nieuwere bios is, en of die echt wat bijdraagt, anders blijf ik er gewoon vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

Dijkstra30 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:18:
Zijn er al meer mensen met een D0 en resultaten hier? Vandaag mijn 920 ontvangen en het blijkt een D0 te zijn. Komende week maar eens mee spelen al heb ik niet de meest high end spullen daarvoor. Hij zit hier in een UD3R en onder een scythe mugen.
Bij welke winkel of shop heb je die D0 weg ?
Of wordt het inmiddels overal verkocht ?

In hardware.info magazine 1/2009 staat ook een mooi artikel over i7 core overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Die van mij komt bij Friesland Computers vandaan, maar daar heb ik ook 3 weken op moeten wachten. Inmiddels is het me gelukt om op 4028MHz de pc superpi stabiel te krijgen. De truc was om de multiplier naar 19 te verlagen en daarna het maximale voltage op dit moederbord voor QPI/VTT te gebruiken. (1,4955V) De truc met de multiplier vast op 21 te zetten helpt ook wel aardig maar dan kom ik ongeveer op hetzelfde uit. Het lastige daaraan is ook dat zodra ik iets in easytune verander de multiplier ook terugspringt naar 20. Dus voor elke kleine wijziging moet ik de pc dan opnieuw opstarten.
Als 24/7 setting draai ik nu 3,33GHz met 1,15Vcore in de bios wat 1,088V in CPU-z geeft. Verder alle voltages op stock vastgezet, anders gaat het moederbord die onnodig verhogen.
Screenshots van de settings staan wel bij de buren bij mijn pc profiel en dan kun je bij de benchmarks op een vergrootglas klikken voor een shot.:
Mijn PC'tje

Binnenkort nog eens proberen of het bij hogere settings ook zin heeft om de QPI/VTT wat terug te schroeven. Het schijnt namelijk niet zo te zijn dat meer QPI/VTT ook de hoogste overclock oplevert. Wat Vcore betreft is er nog ruimte genoeg, de 4GHz draaide ik op 1,3V voor de zekerheid, maar lukt ook wel met stock voltage denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15
Na contact met frieslandcomputers geven ze aan, helaas niet bereid te zijn om een specifieke stepping (D0) op te sturen. De processoren komen binnen en worden vaak dezelfde dag nog verstuurd.

Bijzonder detail is nog wel dat frieslandcomputers een extreem lage prijs voor de Core I7 920 weet te vragen (219 euro), maar dit schijnt te kloppen volgens hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

nFo schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:19:
[...]

Bij welke winkel of shop heb je die D0 weg ?
Of wordt het inmiddels overal verkocht ?

In hardware.info magazine 1/2009 staat ook een mooi artikel over i7 core overklokken.
De D0 wordt inmiddels al een tijdje gemaakt. Het is dus logisch dat steeds meer voorraden aangevuld worden met D0-CPU's, de relatieve en absolute kans dat je er een vindt, neemt dus hand over hand toe. Tenzij een winkel ze verkoopt als ''zeker een D0'', dan heb je 100% mazzel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15
Ik wacht al een tijdje specifiek op de D0 processor, en heb vandaag een groot aantal webshops (+-10) geinformeerd met het verzoek om een D0 stepping.

Helaas,

Sommige bedrijven hebben geen eigen voorraad, en weten daardoor niet wat ze uitleveren.
De meeste webshops geven aan dat ze deze stepping nog niet voorbij hebben zien komen.
Niemand weet tot nu toe wanneer de steppings wel voorbij gaan komen

Kortom : De komende weken zal ik nog moeten wachten met upgraden totdat ik eindelijk mijn D0 920 te pakken kan krijgen (het is wel bale als je gewoon perse die D0 stepping wil hebben)
(prijs is niet zo heel erg van belang)

[ Voor 16% gewijzigd door Gabriel_Knight op 14-04-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Kleine update: De eerdere gehaalde 4GHz met superpi is inderdaad ook gewoon haalbaar met 1,25V in de bios wat 1,21 in cpu-z geeft. Het blijft gek overclocken hoor, soms zie ik zelf de logica er niet meer in terwijl ik aardig thuis ben in overclocken. In ieder geval is het nu gelukt om met stock voltages tot 215*19=4085MHz pifast stabiel te komen. Een kleine verhoging van de ioh core van 1,1 naar 1,2V zorgde ervoor dat ik naar de 220*19=4180MHz kon komen pifast en een paar minuten prime stabiel, maar dat laatste ook wel langer waarschijnlijk maar geen geduld :9
Waar het nu precies zit dat ik niet verder meer kom moet ik van de week nog maar eens uitzoeken. Eerst maar eens een andere installatie doen voor alleen benchen want ik ben wat bang dat mijn main vista install straks verkloot raakt door al het proberen. Een kleine opsomming van wat ervaringen tot nu toe met i7 overclocken:

- Multiplier 20 wil slecht overclocken, ik geraak maar niet voorbij de 195bclk.
- Multiplier 12 geeft ook slechte resultaten bij het zoeken naar de maximale bclk, kom ook niet verder dan 195
- Multiplier 19 gaat een stuk beter, met alle voltages vast op stock geraak ik tot 215bclk
- Multiplier 18 geeft ongeveer dezelfde bclk als met 19.
- Multiplier vastzetten door turboboost aan te zetten en EIST en C1 uit te zetten geeft ook aardig goede resultaten.
- Kleine verhoging van de IOH Core zorgt bij MP19 voor een bclk van 220, verder verhoging helpt niet.
- Verhoging van de QPI/VTT helpt bij MP20 wel, bij 19 lijkt het geen verschil te maken.

Zover ben ik nu inmiddels. Ben benieuwd of het lukt om er nog wat meer uit te halen. Gezien de resultaten met MP19 op standaard voltages zou je zeggen dat er nog veel meer uit te halen valt, maar dan moet ik wel boven tafel zien te krijgen waar nu de beperking zit.

O ja, over Friesland Computers, hun prijs klopt wel inderdaad, maar je moet dan wel een tijdje wachten en de reactie op mail is soms wat traag waardoor je het gevoel krijgt dat het niet goedkomt. Geduld is het devies in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Vandaag de maximale overclock opgezocht op MP21 voor Superpi 1M. Hiermee heb ik de volgende resultaten geboekt:

@1,25625V 195*21=4095
@1,325V 210*21=4410
@1,375V 215*21=4515
@1,4V 217*21=4557
@1,45V 219=21=4599

Dit alles met alleen Vcore verhoging en geheugen op 1,66V. Nog van alles geprobeerd om de 220 bclk te halen maar dat is niet gelukt. Welk voltage ik ook verhoogde, windows wil gewoon net niet booten. Het zou misschien net lukken met een hogere vcore, maar de processor moet ook nog een hele tijd mee dus dat leek me geen goed idee. Op HWI ben ik nu de op 1 na snelste met een i920 en met superpi de snelste.
link naar het i7 920 OC Tabblad op HWI

[ Voor 9% gewijzigd door Dijkstra30 op 15-04-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tomshardware.c...e-i7,review-31553-12.html

Je core I7 overclocken op 4 ghz is niet praktisch. Je verbruik stijgt met 95% en de performance neemt heel weinig toe tegen over 3.66ghz. De efficiëntie neemt af met 17%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjudz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
3.33GHz (incl. Turbo) met lager dan stock voltage (itt tot hun stock voltage) lijkt mij de beste oplossing gebaseerd op dat artikel. Mooi, dat loop ik al een hele tijd :D. Maar ja, hun power consumption test hangt heel erg af van het gebruikte voltage. Dus als jij dezelfde clock speeds kunt lopen met lagere voltages krijg je natuurlijk betere wattages.

[ Voor 34% gewijzigd door Dzjudz op 15-04-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:42:
http://www.tomshardware.c...e-i7,review-31553-12.html

Je core I7 overclocken op 4 ghz is niet praktisch. Je verbruik stijgt met 95% en de performance neemt heel weinig toe tegen over 3.66ghz. De efficiëntie neemt af met 17%.
Inderdaad is het gebruikte voltage wel van groot belang als je gaat kijken naar het verbruik. Die van mij doet 4,1GHz op stock voltage tegenover 4,0GHz op 1,5V in jouw artikel. Dat heeft nogal wat invloed op het verbruik. Overigens heb ik hier wel een Voltcraft Energy Check, dan zou ik daar eens mee aan de slag moeten. Maar het extreme overclocken is voor mij ook alleen maar om de max. van een processor op te zoeken en daar wat benches mee te draaien. Voorlopig draait hij voor 24/7 op 3,33Ghz met 1,088V.

kleine edit nog, je ziet in dat artikel ook heel duidelijk dat het verbruik pas echt snel toeneemt wanneer het voltage wordt verhoogd. Voor de 3,8GHz is voor het eerst een aardige voltageverhoging nodig en springt het verbruik ook omhoog net als bij de 4GHz settings.

[ Voor 13% gewijzigd door Dijkstra30 op 15-04-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Dijkstra30 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:38:
[...]

Inderdaad is het gebruikte voltage wel van groot belang als je gaat kijken naar het verbruik. Die van mij doet 4,1GHz op stock voltage tegenover 4,0GHz op 1,5V in jouw artikel. Dat heeft nogal wat invloed op het verbruik. Overigens heb ik hier wel een Voltcraft Energy Check, dan zou ik daar eens mee aan de slag moeten. Maar het extreme overclocken is voor mij ook alleen maar om de max. van een processor op te zoeken en daar wat benches mee te draaien. Voorlopig draait hij voor 24/7 op 3,33Ghz met 1,088V.

kleine edit nog, je ziet in dat artikel ook heel duidelijk dat het verbruik pas echt snel toeneemt wanneer het voltage wordt verhoogd. Voor de 3,8GHz is voor het eerst een aardige voltageverhoging nodig en springt het verbruik ook omhoog net als bij de 4GHz settings.
4,0 Ghz stabiel op 1.25v? Geloof er niks van. sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Wat heeft men hier gemiddeld voor voltage met de cpu draaien op 3,6 Ghz?

Zit nu zelf 1.1 volt stabiel, volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
n0elite schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:00:
[...]

4,0 Ghz stabiel op 1.25v? Geloof er niks van. sorry
Kan best hoor. Ik ken een paar mensen die dat kunnen je moet alleen een goede cpu hebben. Die van mij heeft 1.3v nodig voor 3.8. Maar er zijn zelfs cpu's die 4.2 doen op 1.25v.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Astennu schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:13:
[...]

Kan best hoor. Ik ken een paar mensen die dat kunnen je moet alleen een goede cpu hebben. Die van mij heeft 1.3v nodig voor 3.8. Maar er zijn zelfs cpu's die 4.2 doen op 1.25v.
Even ervan uitgaande dat zij geen Extreme edition hebben is dit gewoon onmogelijk. Zelfs ES halen dit niet.
En zolang ik geen 8+ uur prima95 bench zie dan weiger ik het ook te geloven.

[ Voor 8% gewijzigd door n0elite op 15-04-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Mag ik vragen waarom je er niets van gelooft? Ik zuig dingen echt niet uit mijn duim hoor. Je weet dat mijn processor er 1 is uit de nieuwe D0 stepping, die makkelijker overclocken met minder volts? Maar speciaal voor jou heb ik mijn 24/7 setting verandert in een 4GHz overclock op 1,25625V wat in CPU-z 1,216V geeft en een uurtje prime95 gedraaid:

Screens clickable:

Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/4000mhz1hprime.JPG/4000mhz1hprime-medium.JPG

Afbeeldingslocatie: http://tftaandemuur.googlepages.com/4000mhz1hprime2.JPG/4000mhz1hprime2-medium.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Dijkstra30 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:39:
Mag ik vragen waarom je er niets van gelooft? Ik zuig dingen echt niet uit mijn duim hoor. Je weet dat mijn processor er 1 is uit de nieuwe D0 stepping, die makkelijker overclocken met minder volts? Maar speciaal voor jou heb ik mijn 24/7 setting verandert in een 4GHz overclock op 1,25625V wat in CPU-z 1,216V geeft en een uurtje prime95 gedraaid:

Screens clickable:

[afbeelding]

[afbeelding]
Haha wow!

Nu geloof ik je ;)

Kan je me vertellen waar je de cpu hebt gekocht en welke batch het is?

Bedankt ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

He mensen,

Ik heb sinds kort een Zalman fancontrollertje overgenomen van iemand en dat ding heeft de leuke functie om je stroomverbruik weer te geven. Hij meet tussen de muur en je voeding, dus het geeft een waarde aan die zo'n 25% hoger ligt dan het daadwerkelijke verbruik door je systeem.

Ik ben in het bezit van een redelijk stevig systeem waarin vooral de cpu (Core i7 920) en de videokaart (GTX 280) flinke energieslurpers zijn. De fancontroller geeft aan dat ik in idle zo rond de 310 Watt verbruik. De cpu heb ik overgeklokt naar 3,8GHz waarbij het voltage is verhoogd naar 1,4Volt.

Wanneer ik de cpu maximaal stress met behulp van Intel Burn Test, geeft mijn fancontroller aan dat het verbruik stijgt naar 500 Watt. Dat betekent een verhoging van 190Watt! (x0,8 blijft er nog steeds meer dan 150W over..) Het enige wat er door middel van dit programma meer gaat verbruiken is de processor en het geheugen. Het verbruik van het geheugen zal alleen niet meer dan een paar watt zijn waardoor dit redelijk te verwaarlozen is.

Klopt het dat de Core i7 zo excessief veel energie verbruikt wanneer je deze overklokt of is de fancontroller wat te optimistisch? Zijn er andere mensen die op de een of andere manier het energieverbruik hebben gemeten?

Ik vind een verhoging van 190Watt nogal flink omdat dat een verhoging is ten opzichte van het idle verbruik, terwijl ik alle energiebesparende functies in het bios heb uitgeschakeld. Dit betekent dat er in de 310 Watt idle een flink deel voor rekening van de processor kan worden genomen. Wat het totale processorverbruik alleen nog maar imposanter maakt.

(Heb nu ook eerder genoemd artikel op toms hardware even doorgenomen..als ik die screens zie dan klopt het wel aardig wat ik heb ondervonden :P Voor een 24/7 overklok dus even uitzoeken wat de hoogste kloksnelheid is voordat het voltage flink verhoogd moet worden..)

[ Voor 7% gewijzigd door pizzaislekker op 15-04-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0elite schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:31:
[...]

Haha wow!

Nu geloof ik je ;)

Kan je me vertellen waar je de cpu hebt gekocht en welke batch het is?

Bedankt ;) :P
volgens mij bij friesland computer < staat een aantal post terug dacht ik.

Ik heb mijn i7 daar ook besteld vorige week en mij werd verteld dat ik hem einde van die week binnen zou hebben, maar helaas nog steeds niks binnengekregen !
Als ik ook de D0 krijg ben ik minder boos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:18:
[...]

volgens mij bij friesland computer < staat een aantal post terug dacht ik.

Ik heb mijn i7 daar ook besteld vorige week en mij werd verteld dat ik hem einde van die week binnen zou hebben, maar helaas nog steeds niks binnengekregen !
Als ik ook de D0 krijg ben ik minder boos ;)
Ik zou toch graag zijn batch willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van mij mag je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Dijkstra30 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:43:
Die van mij komt bij Friesland Computers vandaan, maar daar heb ik ook 3 weken op moeten wachten.
Ik had hem daar ook besteld, 3 weken terug.
Duurt erg lang allemaal.
Overklokken wel goed die D0's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
De batch is 3850A795 en de pack date is 02/25/09.
@NFO Heb je de jouwe al binnen intussen? Of is het ook wachten en nog eens wachten.
@pizzaislekker, ik zou inderdaad gewoon de maximale OC op stock voltage of zelfs nog iets minder opzoeken en dan eens kijken hoeveel je verbruik is toegenomen, ik denk dat het extra stroomverbruik dan wel meevalt. Zal hier zelf misschien ook nog wel eens mee aan de slag met een Voltcraft energiemeter.

[ Voor 52% gewijzigd door Dijkstra30 op 16-04-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Dijkstra30 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:45:
De batch is 3850A795 en de pack date is 02/25/09.
@NFO Heb je de jouwe al binnen intussen? Of is het ook wachten en nog eens wachten.
@pizzaislekker, ik zou inderdaad gewoon de maximale OC op stock voltage of zelfs nog iets minder opzoeken en dan eens kijken hoeveel je verbruik is toegenomen, ik denk dat het extra stroomverbruik dan wel meevalt. Zal hier zelf misschien ook nog wel eens mee aan de slag met een Voltcraft energiemeter.
29maart besteld, moet nog een mobo en geheugen uitzoeken.
Dus zo erg is het ook niet, ga dat artikel van HW nog is door lezen.
Snap er nog niet veel van, dat overklokken met i7 core. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tegen mij zeiden ze als je nu besteld( dinsdag) dan heb je het zeker weten einde van de week binnen.
Aangezien ik met de stampede mee wilde stampen.
maar nu een week na de toegezegde datum is er nog steeds niks binnen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb ook zo'n Zalman fancontroller met stroommeting, kek dingetje hoor :)
Alleen jammer dat je van boven het scherm zo slecht kan zien en mijn pc staat op de grond...
Maar to the point:

Na wat stabiliteitsproblemen op 200bclk las ik dat mijn F7f bios (Gigabyte EX58 Extreme) niet ideaal was.
Nu ga ik met F6f weer helemaal opnieuw beginnen en ben nu bezig met de bclk max te vinden op de klassieke manier: cpu op zijn laagst en ram binnen specs.

225 lukte niet, maar met wat voltage verhoging lijkt 220 nu wel stabiel (bezig met primen).
Ik heb nog geen tussenliggende waardes geprobeerd, kan ik nog wel doen.

Mijn vraag is nu wat de beste manier is om te zien of de bclk stabiel is. Hoe stress je het meest?
Ik laat het systeem nu primen met die optie die ook veel ram checked zodat er veel dataverkeer is (cpu is terug geklokt tot 2.7GHz dus die trekt het wel). Is dat het beste?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

5 Ghz met D0 stepping, watercooled.

http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=100604538

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Ik denk dat 5 ghz watergekoeld voor 1M best zou moeten gaan maar de screenshot in je link is van Raja (Anandtech) en hij gebruikte hiervoor een cascade (-85 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Laatst online: 30-08 15:22
Ben zelf ook lekker bezig met een P6T, I920 en een mugen 2 cooler.
Loopt nu op 3600, maar wordt wel redelijk heet, stressed rond de 75.
Voltage staat op 1,25 voor cpu.

Het vreemde is, dat de mugen niet "heet" aanvoelt.
Ook de heatpipes aan de onderzijde voelen niet echt heet aan.

Kan iemand dit bevestigen?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Ik heb de gewone mugen met van die 1366 retention clips, en bij volle belasting wordt die zeker wel aardig warm. Niet heet in de zin dat je je handen eraan brandt, maar wel warm. Heb je er niet te veel of te weinig koelpasta onder? Ik doe altijd 1 rijstkorrel ongeveer, beslist niet meer en dan niet de boel zelf uitsmeren omdat je dan kans op luchtbellen krijgt. Gewoon koeler erop en door de kracht die daarbij erop komt verdeelt de koelpasta zichzelf wel. Je zou ook met coretemp even kunnen kijken of alle cores wel redelijk gelijke temperaturen hebben. Als daar veel verschil in zit >10 graden dan zou je koelpasta niet goed aangebracht kunnen zijn of je IHS zou krom kunnen zijn. Als laatste test zou je de ventilator ook even kunnen uitzetten op stock snelheden en dan nog eens aan de heatsink voelen. Als het goed is wordt die dan wel snel warm in ieder geval.

[ Voor 30% gewijzigd door Dijkstra30 op 20-04-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
Vanochtend zelf even aan het stoeien geweest met de voltcraft stroomverbruikmeter. Verbruik is voor mij een redelijk item omdat de pc hier bijna elke dag 12 uren draait. Niet dat ik er 12 uren achter zit, maar ik laat hem gewoon draaien zodat ik de pc meteen kan gebruiken als ik even iets weten moet of nodig heb. Wat dat betreft had ik misschien beter niet voor i7 kunnen kiezen, maar performance is toch ook wel belangrijk voor mij. systeemspecs staan nog steeds hier Mijn PC'tje
De volgende resultaten heb ik gemeten met de voltcraft:

@4,6GHz @1,45V
idle 215W
load prime95 335W met een heel kort piekje naar 385W

@3,33GHz @1,15V
idle 160W
load prime95 265W

@2,66GHz @ stock voltage, 1,25V load 1,0V idle
idle 145W
load prime95 265W

@2,3GHz @0.9V
idle 136
load prime95 195

@2,3GHz @0,9V met andere voltages ook verlaagd:
idle 130
load prime98 177

Verder kon ik het vermogen nog wat terugdringen met andere maatregelen:
8600gt ipv 8800gt 20W verschil
500gb seagate 7200.11 10W
CCFL uitschakelen 5W

Die extra HD ruimte gebruikte ik toch niet dus die hd heb ik uitgeschakeld en de ccfl moet even een schakelaar tussen, die hoeft ook niet de hele dag te branden. De 8800gt laat ik eerst nog maar even zitten, ik game niet veel meer maar zo nu en dan nog wel en met een 8600gt is dat niet echt te doen.
Het idle verbruik is een stuk moeilijker omlaag te krijgen als het verbruik onder load. Lagere voltages werken niet meer en een lagere bclk wilde ook niet meer booten. 50W idle en 100W load besparing is toch een aardig resultaat, al lever je ook wel een stuk performance in. Maar voor die situaties ga ik denk ik een profieltje aanmaken in Easytune zodat je snel extra power kunt oproepen. Nog even ter vergelijking:

Complete Pentium 2 400 ex. monitor: 85W
AMD sempron 2800+ s754 zonder C&C mx440 1HD 1optical idle 129 load 156
AMD sempron 2800+AM2 +780G mobo 1 HD 1 optical idle 60
AMD x2 3800 s939 met C&C 7800gt, 2xHD, 2xopticals idle 135 load 210
intel e6600 verder zelfde als x2 pc idle 130 load 170

[ Voor 2% gewijzigd door Dijkstra30 op 20-04-2009 15:23 . Reden: max oc toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Nieuwe 920 besteld bij friesland computers... hoop dat het een goeie is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
n0elite schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:59:
Nieuwe 920 besteld bij friesland computers... hoop dat het een goeie is :P
Hoop voor je dat je hem:

1. Binnen 3 weken hebt zoals ik :S
2. In de BOXED versie krijgt, zoals ook mijn factuur staat maar vervolgens alleen de plastic hoes kreeg waar de cpu koeler in zat en de processor. Welke doos????... :(

K*tzaak, echt vermijden die zaak. Reageren ook absoluut niet op e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne nog steeds niet binnen.
Ik gaat nu naar de 3 weken toe, terwijl ze beloofd hadden hem dezelfde week nog te versturen.
flutzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Eigen schuld dikke bult imo. Zoveel waarschuwingen al over het bedrijf, overal slechte reacties en ervaringen zouden toch een belletje moeten ringelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
peakaboo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 00:31:
[...]

Hoop voor je dat je hem:

1. Binnen 3 weken hebt zoals ik :S
2. In de BOXED versie krijgt, zoals ook mijn factuur staat maar vervolgens alleen de plastic hoes kreeg waar de cpu koeler in zat en de processor. Welke doos????... :(

K*tzaak, echt vermijden die zaak. Reageren ook absoluut niet op e-mails.
Ik heb ze gisteravond gemaild en heb vanochtend mail teruggekregen. Tot zo ver prima dus!
Frits heeft gezegd dat de cpu waarschijnlijk volgende week pas bij mij binnen is , dus daar is hij eerlijk in.
Verder heb ik al een Core i7 draaien dus deze heb ik niet zo heel erg nodig. Als ik 'm ontvang kijk ik : Is het een D0? Zo niet gaat tie meteen terug.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

D0 vs C0 power consumptie: D0 is lager (?).

http://en.inpai.com.cn/do...t.asp?id=5729&pageid=3842

Maar mijn C0 is idle en load lager dan hier vermeld (ik heb zo'n Zalman ZM-MFC2). En temps ook, maar goed, ik heb ook een V8.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
n0elite schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:54:
[...]

Ik heb ze gisteravond gemaild en heb vanochtend mail teruggekregen. Tot zo ver prima dus!
Frits heeft gezegd dat de cpu waarschijnlijk volgende week pas bij mij binnen is , dus daar is hij eerlijk in.
Verder heb ik al een Core i7 draaien dus deze heb ik niet zo heel erg nodig. Als ik 'm ontvang kijk ik : Is het een D0? Zo niet gaat tie meteen terug.

:)
Haha Frits zegt zoveel dus bijt je daar maar niet op vast, heeft mij ook tot 3x toe een leverdatum gegeven en steeds werd die zwijgend verlengd. Moet constant achter hem aan zitten en mailt ook nog amper of gewoon niet meer (zoals nu) terug..

Ik heb al 3 dagen geen reactie op mijn mails over die boxed versie welke ik incompleet heb ontvangen. gewoon zonder doos :X

@ thijszor:

Bedankt voor je post, je voegt echt wat toe :) Anyways, ik heb hier voorheen een moederbord besteld wat wel vlekkenloos en vlot verliep, dus ik wilde hem nog een kans geven. Helaas, meteen de laatste geweest ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Ik heb gisteren een bestelling geplaatst bij Azerty voor een i7 920(en nog allemaal ander spul) en vandaag even gebeld toen ik zag dat ze hem binnen hadden of het de D0 was. Dit was het geval. Voor degene die nu een D0 zou willen levert Azerty binnen 1 dag, want ze zijn op voorraad.

Binnenkort als alles in elkaar zit zal ik ook gaan OC'en met de nieuwe spullen. Als koeler heb ik voor de xigmatek hammer met 2 scythe fans gekozen, dus ik hoop hem lekker koel te houden en een mooie overklok eruit te weten halen. Jullie horen nog van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Laatst online: 11-01 16:15
Ik heb nog de oude stepping en ik moet 3.7250V Vcore draaien wil ik de 3.8ghz
halen. >:)

Is deze voltage te hoog voor een 24/7 systeem? Of hebben meerdere mensen
een hoge voltage op een 24/7 systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
3,72 is een prima voltage inderdaad!

Maak je niet een typo? 2+ staat meestal niet eens in de meeste mobo's :')

en als je 1.7250V bedoelt, ik vermoed niet dat hij het nog lang doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
Haha.... sorry :D typo

1.37500 moet 't zijn.

Zat in m'n hoofd alleen achter de 1.xxxx te denken :)

[ Voor 39% gewijzigd door ApplePie op 23-04-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nou ik dacht ik koop een mooie cpu die bij iemand 4200 met HT aan deed. Maar hier niet hoor :S nog geen 4000 MHz :S. Hij draait nu gewoon 3800 MHz op 1.3v in bios omdat het anders niet stabiel genoeg is. Dezelfde speed als mijn oude cpu. Uncore is wel hoger 3230 ipv 29xx bij mijn oude. Maar die persoon deed ook 3700 uncore. 3400 is hier al een no go.(hij gebruikte wel 1.32 real dus dat zou 1.4 hier zijn maar dan heb ik load in de 80c temps.)

Ben nu prime aan het testen. Coretemp heeft ook hoge temps aan 76c voor de warmste core. De andere zitten op 73-73 en 67. Ook erg grote temp verschillen dus. Maar ook een hoge temp. Block wordt amper warm. Als dat 45c is is me core temp tegen de 88c. Alles morgen maar eens controleren.

Maar wel vaag dat mijn OC zo veel lager is op mijn UD5 met F6 bios. Hij had een Asus Republic board. Maar dat je dan 300-400 MHz wint qua stabiliteit vind ik wel erg veel.

Iemand nog tips ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn geval is net zo, vorige eigenaar haalde 4200Mhz (volgens hem) met 1,4v op lucht, ik ben met veel moeite stabiel op 4,08GHz met 1,55v (in bios, 1,5v in windows) op water en dan nog steeds iets van 76 graden...

(maar nog steeds veel beter dan mijn Q6600 op 3,6GHz... en dubbele geheugen bandbreedte :P heerlijk)

[ Voor 19% gewijzigd door Tijgert op 25-04-2009 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Astennu schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:30:
Nou ik dacht ik koop een mooie cpu die bij iemand 4200 met HT aan deed. Maar hier niet hoor :S nog geen 4000 MHz :S. Hij draait nu gewoon 3800 MHz op 1.3v in bios omdat het anders niet stabiel genoeg is. Dezelfde speed als mijn oude cpu. Uncore is wel hoger 3230 ipv 29xx bij mijn oude. Maar die persoon deed ook 3700 uncore. 3400 is hier al een no go.(hij gebruikte wel 1.32 real dus dat zou 1.4 hier zijn maar dan heb ik load in de 80c temps.)

Ben nu prime aan het testen. Coretemp heeft ook hoge temps aan 76c voor de warmste core. De andere zitten op 73-73 en 67. Ook erg grote temp verschillen dus. Maar ook een hoge temp. Block wordt amper warm. Als dat 45c is is me core temp tegen de 88c. Alles morgen maar eens controleren.

Maar wel vaag dat mijn OC zo veel lager is op mijn UD5 met F6 bios. Hij had een Asus Republic board. Maar dat je dan 300-400 MHz wint qua stabiliteit vind ik wel erg veel.

Iemand nog tips ?
3835A804?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CyberAmp schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:19:
D0 vs C0 power consumptie: D0 is lager (?).

http://en.inpai.com.cn/do...t.asp?id=5729&pageid=3842

Maar mijn C0 is idle en load lager dan hier vermeld (ik heb zo'n Zalman ZM-MFC2). En temps ook, maar goed, ik heb ook een V8.
Mja als hun maar even een ander moederbord gebruiken ziet het plaatje er anders uit. Ook andere bios settings kunnen een behoorlijk verschil geven.
Tijgert schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 01:37:
Mijn geval is net zo, vorige eigenaar haalde 4200Mhz (volgens hem) met 1,4v op lucht, ik ben met veel moeite stabiel op 4,08GHz met 1,55v (in bios, 1,5v in windows) op water en dan nog steeds iets van 76 graden...

(maar nog steeds veel beter dan mijn Q6600 op 3,6GHz... en dubbele geheugen bandbreedte :P heerlijk)
Die van mij wordt al 90c core temp met 1.4v in de bios. (1.3v met load in windows) Dit met een mugen 2000. Die zou het makkelijk aan moeten kunnen en wordt ook totaal niet warm. Me oude cpu werd volgens mij niet zo warm echter is dat al maanden geleden dat ik dat getest heb.
Nee het is een 3841A685. Heb de cooler er weer af gehaald alles na gekeken afdruk was opzig al goed. Maar nog steeds temps 77c in core temp :S met een heel laag voltage. 77 met 1.55 kan ik me voorstellen maar core temp zegt dat 80 al niet lekker meer is en als ik 1.3v ga gebruiken ga ik daar al over heen :S Al is i wel stabiel tot 97c op deze settings. Mobo meld dan dat hij op 67c zit.

Edit:

3800 1.4v wil ook niet werken :S dan krijg ik op een gegeven moment toch een blue screen met een core dump. 1.3 of 1.4v in bios maakt niets uit. Ben nu 3.2 GHz op 1.25 aan het testen maar dit is wel erg zuur want me oude cpu werkte prima op 3.8 1.35v in bios. 100% prime stabiel. En deze gaan dan core dumpen :S

Misschien toch iets met de GA borden dan dat die gast zo veel verder kwam met deze cpu.

[ Voor 79% gewijzigd door Astennu op 25-04-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik krijg het idee dat het een soort van thermal protection is. Ookal kan hij soms prima op 97 prime draaien maar na een tijd klapt hij er op 75c gewoon uit.

Ik ben nu 3630 aan het testen op 1.175v bios 1.103 full load windows. En dat gaat nu wel goed. De 20x mult lijkt ook minder lekker te clocken. Probleem is ook dat ik niet veel hoger kan met me bclock want mem 1600 met 3400 uncore gaat net niet. Kan nog proberen uncore op 3200 te testen maar lager moet i niet worden.

Temps zijn nu max 67c in core temp. Ik vind dit nog steeds veel te hoog gezien de voltages en dus het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
67 graden op 3600 Mhz vind ik wel een nette waarde hoor. Dat is toch prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Brad Pitt schreef op zondag 26 april 2009 @ 00:09:
67 graden op 3600 Mhz vind ik wel een nette waarde hoor. Dat is toch prima.
Ja maar niet met een v-core die 0.1 lager is dan stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
Ik draai op een 24/7 i920 systeem op 3.8Ghz op 1.37500V Vcore, is dat teveel of is 't een acceptabel voltage voor een 24/7 systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dat is prima hoor. 1.55 zou de echte max zijn. (wel met minimaal H2O).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Astennu schreef op zondag 26 april 2009 @ 00:13:
Ja maar niet met een v-core die 0.1 lager is dan stock.
1.175V is niet 0.1 Volt lager dan default hoor.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Brad Pitt schreef op zondag 26 april 2009 @ 11:55:
[...]

1.175V is niet 0.1 Volt lager dan default hoor.
1.2v is stock ik zat op 1.103v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
920 D0 air:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/D0%20i7%20920/VP4420mhz1000-1150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 20:18
Wat me opvalt even tussendoor:
Die RV790 chip is eigenlijk precies hetzelfde als de RV770, alleen dan clockt de 790 een stukkie hoger.

Of zit ik nu helemaal fout?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Dat klopt want mijn 770 gaat "maar" tot 875MHz (absolute grens zonder voltage verhoging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Heb een Océd i7 920 met een Gigabyte Ga-Ex58 ud4p

Maar sinds ik hem heb geoverclocked duurd de fan test wel erg lang, die rund hij nu wel 3 of 4 keer.
Zonder oc is hij normaal met boot, maar met, gaat hij de fantest of check, hoe het ook mag heten, voor het daadwerkelijke booten van het systeem meerdere keren herhalen.

Vind dit een beetje erg irritant, en zou dit willen aanpassen, maar kan er niets over vinden, is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zo zo, dat is wel erg mooi :D

Mag ik vragen welke koeler je hebt gebruikt? Of laat je je daar liever niet over uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het misschien nog niet wisten. Univendi.com verkoopt de D0 stepping ook wel voor 269,90. (geen spam gewoon tip)
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.