Nou, zo juist de fan vervangen, de H50 + cpu schoon gemaakt en opnieuw gemonteerd. En het verschil? Weinig tot niets.Quindor schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 01:21:
Dus morgen ga ik de koelpaste eens vervangen door mijn MX-2 en de fan vervangen voor het PWM model welke bij de Corsair H50 zit. Als dat mijn temp weer 5 tot 10 graden laat zakken, ben ik ook weer blij.
Wat me ook opviel is dat de noctua fan een air pressure heeft van 1,68 H20 en de fan bij de Corsair H50 een air pressure heeft van 3.57 H20....kan dus een groot verschil vormen. Maar goed, we gaan het zien!
Overigens weet ik ook niet zo goed wie ik moet geloven. OCCT geeft namelijk nooit meer dan 74 graden aan. Waar realtemp dan op 79 graden staat. Dus ik vind het allemaal wel best nu, ik houd de hoogste maar aan.
Straks nog eventjes met het kacheltje testen, als ie daar niet van crashed na 30 minuten, heb ik volgens mij al mijn doelen bereikt en een super snel systeem in een inie minie kastje!
Helemaal top!
(as a side note : Nu er aan de Asus Rampage II Gene een PWM fan op de CPU_FAN connector hangt, werkt Q-FAN ook voor de CPU fan. Met een 3 pin fan is dat dus op nieuwe asus moederborden NIET meer mogelijk).
[ Voor 6% gewijzigd door Quindor op 31-08-2009 19:36 ]