Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 13:25
Ultrafast schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:59:
[...]

Dat heeft mogelijkheid veiligheid te maken... Amex wilt weten of je nog kaart bezit hebt als je hoog bedrag wilt afrekenen bij juwelier denk ik.

Soms doet ze steekproef vandaar daarom moest je een pincode invoeren.
Ze mogen ook contactloos zowel apple pay uitzetten hoor mocht aanleiding voor.
Hm, dat klinkt ook wel logisch. Dit was ook de eerste keer dat het op deze manier ging en het was inderdaad een vrij hoog bedrag (hoger dan normaal).
Ik zal het bij een mogelijk volgende keer nog eens in de gaten houden.

A yawn is a silent scream for coffee.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
givow schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:50:
[...]
Het is hier een paar pagina's geleden ook over gegaan maar voor de volledigheid als je een platinumkaart hebt en iemand aanmeldt:
Inmiddels lijkt dit nu 40k voor houder en 10k (gold) /20k (plat) voor de aanvrager bij normale Amex kaart?
Althans, dat krijg ik nu met Platinum als ik referral wil doen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09 23:43
Uberprutser schreef op donderdag 19 december 2024 @ 16:55:
[...]

Inmiddels lijkt dit nu 40k voor houder en 10k (gold) /20k (plat) voor de aanvrager bij normale Amex kaart?
Althans, dat krijg ik nu met Platinum als ik referral wil doen.
De actie waar het overging is inmiddels voorbij inderdaad. Geen garantie maar kijkend naar het verleden komt er ergens halverwege het jaar weer een actie met hogere bonus bij aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Mawlana schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:07:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe telefoon. Uiteraard heb ik Amex toegevoegd aan m'n wallet. Tot nu toe zijn alle betalingen geweigerd, behalve één (van €35). De overige betalingen (>€100) zijn allemaal geweigerd. Na het weigeren kon ik wel gewoon betalen met de fysieke pas.

De nieuwe iPhone heb ik ook gewoon met apple pay (op m'n oude telefoon) afgerekend...😅

Mijn andere creditcard (Mastercard van ICS) en ING-betaalpas werken wel vlekkeloos met Apple Pay.

Herkenbaar?
Via Apple pay heb ik nog nooit een Amex betaling er door gekregen. Contactloos met de kaart alleen onder de 50,- euro en dan nog weigert een terminal bijna altijd via contactloos, terwijl het via chip en pin wel gaat.

Conclusie: ik ben gestopt met Amex contactloos te gebruiken. De enige plaats waar het wel werkt is contactloos betalen bij de slagboom van Q-Park voor in en uitrijden zonder langs de automaat te hoeven (alleen de fysieke kaart geprobeerd overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

ucsdcom schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:16:
[...]

Via Apple pay heb ik nog nooit een Amex betaling er door gekregen. Contactloos met de kaart alleen onder de 50,- euro en dan nog weigert een terminal bijna altijd via contactloos, terwijl het via chip en pin wel gaat.

Conclusie: ik ben gestopt met Amex contactloos te gebruiken. De enige plaats waar het wel werkt is contactloos betalen bij de slagboom van Q-Park voor in en uitrijden zonder langs de automaat te hoeven (alleen de fysieke kaart geprobeerd overigens)
Ik gebruik standaard Amex via Apple Pay bij het plaatselijke onbemande tankstation, dit gaat altijd goed, ook boven € 50. Het gaat zelfs beter dan met chip, omdat de chiplezer in kwestie soms niet goed contact maakt ("onleesbare kaart", ook bij andere kaarten).

Het gaat ook sneller, geen pincode nodig immers :) Apple Watch tegen het NFC gebied houden en de pomp deblokkeert direct :P

Ik kom te weinig in fysieke winkels die Amex accepteren, dus daar kan ik geen ervaring over delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 20-12-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Het lijkt of er onderling is afgesproken de prijzen te verhogen en te stoppen met aanbiedingen. (op punten na) Of heb ik het mis? Heeft iemand nog een leuke aanbieding gezien voor een gratis of in prijs sterk gereduceerde Visa of Mastercard creditcard. (geen AMEX)
Die van de skivereniging actie van vorig jaar loopt af. Dus een linkje naar iets interessants zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:45
ucsdcom schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:54:
Het lijkt of er onderling is afgesproken de prijzen te verhogen en te stoppen met aanbiedingen. (op punten na) Of heb ik het mis? Heeft iemand nog een leuke aanbieding gezien voor een gratis of in prijs sterk gereduceerde Visa of Mastercard creditcard. (geen AMEX)
Die van de skivereniging actie van vorig jaar loopt af. Dus een linkje naar iets interessants zou mooi zijn.
Afspraken lijkt me sterk, je hebt het over 1 uitgever namelijk ICS. Die bepaalt zelf de eigen kosten grotendeels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Naar mijn weten is de Euroclix Mastercard (ICS) de goedkoopste met € 15 per jaar. Werkelijk gratis kaarten bestaan niet, als het echt een creditcard moet zijn. Binnen de debit card wereld is meer mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:37
ucsdcom schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:54:
Je hebt ook nog de ICS BMW MasterCard. Eerste jaar gratis. Je krijgt mogelijk ook nog een gratis sporttas.
https://www.bmw.nl/nl/con...bmw-visa-card-welkom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:34
Zr40 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:28:
[...]

Ik kom te weinig in fysieke winkels die Amex accepteren, dus daar kan ik geen ervaring over delen.
Ik gebruik Amex met Apple Pay bij de Jumbo, werkt hier uitstekend contactloos. Tijdje terug lukte het ook nog na een etentje ondanks verbaasde blik van personeel dus af en toe probeer ik het maar gewoon als hit or miss, maar meeste haal ik toch binnen via FB referral sites met online bestellingen.

Inmiddels blijkt mijn limiet ook ruim voldoende verhoogd te zijn, kon nu 5600 euro aftikken. Is de welkomst bonus in elk geval veilig.

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 20-12-2024 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
oohh schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:28:
[...]

Je hebt ook nog de ICS BMW MasterCard. Eerste jaar gratis. Je krijgt mogelijk ook nog een gratis sporttas.
Hele goede tip! Precies waar ik naar op zoek was.

Voor wie als BMW kaarthouder nog een nieuwe actie zoekt.;) Volgens mij is de actie van de skivereniging ook nog gewoon in te vullen/aan te vragen. Je krijgt 1 jaar de kaart gratis. En daarna met 18,- per jaar best voordelig eigenlijk. En 35,- euro vrij te besteden tegoed.

Link: https://www.wintersport.n...ed-bij-de-nskiv-visa-card

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
ucsdcom schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:16:
[...]

Dan is de Q-Park app handiger. Kenteken eenmalig invoeren en de rest gaat automatisch ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:45
Dean Martin schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:20:
[...]

Dan is de Q-Park app handiger. Kenteken eenmalig invoeren en de rest gaat automatisch ;)
Kun je alleen geen Amex toevoegen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL...
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-08 07:53
Beste leden, ben benieuwd of hier mensen zijn die meer input kunnen geven op volgende kwestie aangezien ik benieuwd ben hoe deze opgelost kan worden.

Anyway, ik ben momenteel in het buitenland (buiten Europa) en probeer met mijn creditcard geld op te nemen bij een geldautomaat in een bank. Na het scherm of ik akkoord ben met de kosten volgt eerst de melding om geduld te hebben en hierna ontvang ik een time out error. Het ratelend geluid van geld dat binnen in de machine geteld wordt, heb ik niet gehoord. Hierna ontvang ik mijn kaart terug maar geen geld.
Via ICSCARD kan ik zien dat het geld als reservering aangegeven afgeboekt staat. Maar 1 dag later is de reservering weg en is het bedrag volledig afgeboekt.

Nu heb ik direct contact gezocht met de bank (zowel via Whatsapp, email en zelfs een persoonlijk bezoek van de bank waarbij de automaat het probleem gaf). Via alle drie de manieren gaf men aan dat ik dit via mijn eigen creditcard dien af te handelen. Bij mijn bezoek aan de bank gaf men verder nog aan dat ze vaker deze problemen hebben met buitenlandse passen en normaal gezien dit geld de volgende dag terug geboekt moest zijn (dit waren dan wel klanten met een debet kaart). Er werd dus eigenlijk al toegegeven dat dit probleem vaker voorkomt.

Nu heb ik vorig weekend al een chargeback via ICSCARD geopend (ik weet dat dit enige tijd met zich mee kan brengen) en ze vandaag gebeld of aangaande het onderzoek mijn betaling naar reservering omgezet dient te worden, maar dit was niet mogelijk.

Anyway, het onderzoek loopt dus via de creditcard. Zijn er leden met meer tips om te ondernemen of wellicht leden met dezelfde soort ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:50
JL... schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:01:
Beste leden, ben benieuwd of hier mensen zijn die meer input kunnen geven op volgende kwestie aangezien ik benieuwd ben hoe deze opgelost kan worden.

Anyway, ik ben momenteel in het buitenland (buiten Europa) en probeer met mijn creditcard geld op te nemen bij een geldautomaat in een bank. Na het scherm of ik akkoord ben met de kosten volgt eerst de melding om geduld te hebben en hierna ontvang ik een time out error. Het ratelend geluid van geld dat binnen in de machine geteld wordt, heb ik niet gehoord. Hierna ontvang ik mijn kaart terug maar geen geld.
Via ICSCARD kan ik zien dat het geld als reservering aangegeven afgeboekt staat. Maar 1 dag later is de reservering weg en is het bedrag volledig afgeboekt.

Nu heb ik direct contact gezocht met de bank (zowel via Whatsapp, email en zelfs een persoonlijk bezoek van de bank waarbij de automaat het probleem gaf). Via alle drie de manieren gaf men aan dat ik dit via mijn eigen creditcard dien af te handelen. Bij mijn bezoek aan de bank gaf men verder nog aan dat ze vaker deze problemen hebben met buitenlandse passen en normaal gezien dit geld de volgende dag terug geboekt moest zijn (dit waren dan wel klanten met een debet kaart). Er werd dus eigenlijk al toegegeven dat dit probleem vaker voorkomt.

Nu heb ik vorig weekend al een chargeback via ICSCARD geopend (ik weet dat dit enige tijd met zich mee kan brengen) en ze vandaag gebeld of aangaande het onderzoek mijn betaling naar reservering omgezet dient te worden, maar dit was niet mogelijk.

Anyway, het onderzoek loopt dus via de creditcard. Zijn er leden met meer tips om te ondernemen of wellicht leden met dezelfde soort ervaring?
Het is een persoonlijke keuze, vooral gezien de belachelijk hoge kosten die gepaard gaan met contante geldopnames met een creditcard. In mijn leven heb ik echter nooit contant geld opgenomen met een creditcard, dus dat probleem speelt voor mij niet.

Bij American Express is het bijvoorbeeld noodzakelijk om eerst toestemming te vragen voor een contante opname, wat ook risicovol is voor hen. Veel geldautomaten zorgen voor problemen met metalen creditcards, die helaas vaak worden ingeslikt. Bij een debit- of plastic creditcard lijkt het meer een kwestie van pech te zijn.

Inderdaad, als je problemen ondervindt met een geldautomaat, kun je bij ICS betwisten dat het opgenomen bedrag niet uit de automaat kwam. Ik herinner me dat de logs van de geldautomaat belangrijk zijn als bewijs om aan te tonen of je geld hebt opgenomen of niet. Als dat niet het geval is, wordt het bedrag automatisch teruggestort op je creditcard, mits de logs aanwezig zijn. Je kunt ook tegenbewijs aanleveren, maar dat kan betekenen dat je videobeelden moet overleggen, wat voor klanten alleen maar extra gedoe met zich meebrengt.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultrafast op 20-12-2024 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL...
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-08 07:53
Ultrafast schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 22:34:
[...]

Het is een persoonlijke keuze, vooral gezien de belachelijk hoge kosten die gepaard gaan met contante geldopnames met een creditcard. In mijn leven heb ik echter nooit contant geld opgenomen met een creditcard, dus dat probleem speelt voor mij niet.

Bij American Express is het bijvoorbeeld noodzakelijk om eerst toestemming te vragen voor een contante opname, wat ook risicovol is voor hen. Veel geldautomaten zorgen voor problemen met metalen creditcards, die helaas vaak worden ingeslikt. Bij een debit- of plastic creditcard lijkt het meer een kwestie van pech te zijn.

Inderdaad, als je problemen ondervindt met een geldautomaat, kun je bij ICS betwisten dat het opgenomen bedrag niet uit de automaat kwam. Ik herinner me dat de logs van de geldautomaat belangrijk zijn als bewijs om aan te tonen of je geld hebt opgenomen of niet. Als dat niet het geval is, wordt het bedrag automatisch teruggestort op je creditcard, mits de logs aanwezig zijn. Je kunt ook tegenbewijs aanleveren, maar dat kan betekenen dat je videobeelden moet overleggen, wat voor klanten alleen maar extra gedoe met zich meebrengt.
Bedankt voor je reactie. Klopt inderdaad, hoge kosten met creditcard, maar in dit geval was het met twee van onze bankpassen niet mogelijk om geld af te halen en het contante geld was nodig voor een belangrijke uitgave (uiteindelijk hebben we die op een andere manier kunnen oplossen). Videobeelden hebben we helaas niet gemaakt van het voorval. Het enige wat me een beetje doet twijfelen over een goede afloop is het feit dat de reservering daadwerkelijk in een bevestiging is omgezet (normaal gesproken weet ik van reserveringen dat ze pas omgezet worden in een daadwerkelijk bevestigde betaling na reactie van de tegenpartij, in dit geval buitenlandse bank). Wel heb ik ooit in het verleden eens in Azië een geldopname gedaan met normale bankpas die ook niet kwam en afgeschreven werd, maar naderhand heb ik hier het bedrag voor terug ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
oohh schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:28:
[...]

Waar zie je dat staan van de gratis sporttas?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Morpheusk schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:36:
[...]

Waar zie je dat staan van de gratis sporttas?
Je kunt hier de voorwaarden voor de sporttas vinden. Het is mogelijk dat deze voorwaarden niet meer gelden dus ik zou weer geen rekening mee houden dat je de tas krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:58
manufactured spending: doe maar niet bespreken

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 22-12-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:41
Weet iemand toevallig op welke data de maandafrekening bij de kaarten van ICS plaatsvindt? Kun je de datum wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:51
mfkne schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:12:
Weet iemand toevallig op welke data de maandafrekening bij de kaarten van ICS plaatsvindt? Kun je de datum wijzigen?
Dat is als ik me niet vergis helemaal afhankelijk van wanneer je je kaart aanvraagt. Wat je kan doen is automatische incasso uitzetten, dan heb je drie weken de tijd om te betalen (met iDeal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:47
Voor het eerst gebruiken wij geen contant geld meer op vakantie. Wij wilde eerst op Schiphol inwisselen voor de pond Engeland voor ons vakantie in Londen. Ik vergeleek dit met mijn ICS ANWB VISA GO CARD en daarop kreeg ik meer pond dan via de balie GWK.

Wij hebben het geld op de kaart gezet en doen nu alles via de VISA GO CARD en het is vrij makkelijk.

Dit is mijn laatste keer ANWB VISA GO CARD tot 2026. De GO Card wordt niet meer uitgegeven door de ANWB.

[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 28-12-2024 11:30 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Er zullen vast nog wel specifieke bestemmingen zijn waar cash veel gebruikt wordt, maar binnen Europa / UK / IJsland kan je in mijn ervaring prima uit de voeten met card only.

De wisselkoersopslag met de credit card (zelfs met Amex) is inderdaad beter dan bij een GWK of de plaatselijke versie daarvan; de operationele kosten van een kantoor, personeel en geldopslag zitten immers in de opslag op de wisselkoers verwerkt. Betaal je met een kaart, dan heb je dat niet.

Maar voor de laagste koersopslag zal je moeten kijken buiten de wereld van credit cards. De kosten van een debit card zijn voor de kaartuitgever lager, en dat stelt ze in staat scherpere tarieven te bieden.

Bedenk wel, gratis bestaat niet. Als er geen opslag gerekend wordt, dan betaal je wel op een andere manier. Bijvoorbeeld doordat een duur abonnement is benodigd, of fratsen zoals de opslag niet los van de wisselkoers tonen, of toch een forse opslag rekenen in het weekend. Vergelijken loont altijd!

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 28-12-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zr40 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:44:
Maar voor de laagste koersopslag zal je moeten kijken buiten de wereld van credit cards. De kosten van een debit card zijn voor de kaartuitgever lager, en dat stelt ze in staat scherpere tarieven te bieden.
Koersopslag is een ding, de gehanteerde koers is ook belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Van der Berg schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:18:
Voor het eerst gebruiken wij geen contant geld meer op vakantie. Wij wilde eerst op Schiphol inwisselen voor de pond Engeland voor ons vakantie in Londen. Ik vergeleek dit met mijn ICS ANWB VISA GO CARD en daarop kreeg ik meer pond dan via de balie GWK.

Wij hebben het geld op de kaart gezet en doen nu alles via de VISA GO CARD en het is vrij makkelijk.

Dit is mijn laatste keer ANWB VISA GO CARD tot 2026. De GO Card wordt niet meer uitgegeven door de ANWB.
In het VK worden reguliere debit cards van je eigen (groot)bank ook gewoon overal geaccepteerd, ook voor het OV. Zelfs Maestro. Die koersopslag is vaak nog een paar tiende procentpunt lager dan die van dit soort kaarten. Bijv. ING/RABO 1,4% i.p.v. de 2% met die Visa GO card.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
PolarBear schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:12:
[...]

Weekendje Antwerpen, kerstmarkt in Duitsland en ff een goede lunch ergens. Kopen van cadeaukaarten, afhaal ed zijn uitgesloten in de voorwaarden.
Om nog even antwoord op mijn eigen vraag te geven. Het kan (waarschijnlijk) wel. Ik heb net een cadeaubon voor een restaurant in New York gekocht. Op het HeadforPoints forum was iemand met een tip. Er zijn meerdere restaurants waar je via internet een gift card zou moeten kunnen kopen die later door Amex wordt gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
finsdefis schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:00:
[...]

In het VK worden reguliere debit cards van je eigen (groot)bank ook gewoon overal geaccepteerd, ook voor het OV. Zelfs Maestro. Die koersopslag is vaak nog een paar tiende procentpunt lager dan die van dit soort kaarten. Bijv. ING/RABO 1,4% i.p.v. de 2% met die Visa GO card.
En wij dachten juist dat mijn visa nog voordeliger is. Dus gewoon met onze ABN AMRO kaart en de ING vaak nog voordeliger.

Voor het openbaar vervoer in Londen hebben wij 1 week kaart (7 dagen) onbeperkt reizen zone 1 tot 3 genomen. Voor £57,20 per persoon.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
Van der Berg schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:53:
[...]

En wij dachten juist dat mijn visa nog voordeliger is. Dus gewoon met onze ABN AMRO kaart en de ING vaak nog voordeliger.

Voor het openbaar vervoer in Londen hebben wij 1 week kaart (7 dagen) onbeperkt reizen zone 1 tot 3 genomen. Voor £57,20 per persoon.
Ik heb het vermoeden dat Pay as you Go in jullie geval voordeliger zou zijn.

En Wise zal hoe dan ook goedkoper zijn dan je huisbank en ICS. Ik vind Wise ideaal voor aankopen in vreemde valuta wanneer je geen behoefte hebt aan aankoopverzekering en dergelijke. Het "opwaarderen" ervan gaat ook snel en voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Van der Berg schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:18:
Op Schiphol euros inwisselen voor een andere valuta heb ik nooit gedaan. Ik heb standaard een wisselkoers app op mijn mobiel en zie al gauw dat het veel te duur is (vaak rekenen ze ook nog eens extra kosten, naast de al slechte koers). Op vliegveld van bestemming wisselen is vaak ook vrij duur, maar volgens mij al goedkoper dan op Schiphol.
Ff snel naar gekeken, schijnt een creditcard te zijn die werkt als een Debit/prepaid kaart (eerst geld erop zetten). En heeft een koersopslag van 2%.

Er zijn genoeg debitcards alternatieven die een lagere/geen koersopslag hanteren en het werkt volgens mij even gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zr40 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:44:

Eens. Om een paar te noemen. N26 (heb ik zelf), Revolut en volgens mij Wise zijn een aantal voorbeelden.
Bedenk wel, gratis bestaat niet. Als er geen opslag gerekend wordt, dan betaal je wel op een andere manier. Bijvoorbeeld doordat een duur abonnement is benodigd, of fratsen zoals de opslag niet los van de wisselkoers tonen, of toch een forse opslag rekenen in het weekend. Vergelijken loont altijd!
Bij mijn (oude) gratis N26 rekening heb ik iig geen extra (verborgen) kosten gemerkt bij kaart betalingen. Deze gebruik ik eigenlijk uitsluitend voor betalingen in andere valuta en dus voornamelijk vakanties buiten Europa. Cash bij een ATM opnemen is geloof ik 1,7% koersopslag (als dat onveranderd is), zelfs dat is al goedkoper dan hierboven genoemde Visa Go.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42
xileS schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:15:
Ff snel naar gekeken, schijnt een creditcard te zijn die werkt als een Debit/prepaid kaart (eerst geld erop zetten). En heeft een koersopslag van 2%.

Er zijn genoeg debitcards alternatieven die een lagere/geen koersopslag hanteren en het werkt volgens mij even gemakkelijk.
Dit is @Van der Berg al in februari en mei 2023 aangegeven in dit topic. Het is een niche product waarbij je voor de buitenwereld een creditcard hebt maar je inderdaad geld erop moet zetten. Enige voordeel is dat je geen BKR toetsing hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:00
xileS schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:15:
[...]

Op Schiphol euros inwisselen voor een andere valuta heb ik nooit gedaan. Ik heb standaard een wisselkoers app op mijn mobiel en zie al gauw dat het veel te duur is (vaak rekenen ze ook nog eens extra kosten, naast de al slechte koers). Op vliegveld van bestemming wisselen is vaak ook vrij duur, maar volgens mij al goedkoper dan op Schiphol.
Als je contant geld nodig hebt is het over het algemeen het goedkoopste om in het buitenland te pinnen en het bedrag af te laten schrijven in de lokale valuta ("continue without conversion" op de pinautomaat) zodat je de wisselkoers+opslag van je eigen bank betaalt in plaats van de ongunstige koers van de aanbieder van de pinautomaat.

Doordat de meeste banken opnamekosten rekenen is de goedkoopste optie om direct met debit-/creditcard te betalen ipv contant geld op te nemen. Zo hou je aan het einde van je trip ook geen buitenlandse valuta over in je portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
praseodymium schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:43:
[...]

Als je contant geld nodig hebt is het over het algemeen het goedkoopste om in het buitenland te pinnen en het bedrag af te laten schrijven in de lokale valuta ("continue without conversion" op de pinautomaat) zodat je de wisselkoers+opslag van je eigen bank betaalt in plaats van de ongunstige koers van de aanbieder van de pinautomaat.

Doordat de meeste banken opnamekosten rekenen is de goedkoopste optie om direct met debit-/creditcard te betalen ipv contant geld op te nemen. Zo hou je aan het einde van je trip ook geen buitenlandse valuta over in je portemonnee.
Als je verwacht contant geld nodig te hebben, dan kan je beter een stapel eurobiljetten meenemen en ter plekke wisselen. Niet op de luchthaven uiteraard, want vergeleken daarmee is geld opnemen met je creditcard vaak zelfs gunstiger.

Dit gezegd hebbende, ik vind geld opnemen wel makkelijker. :+ Als ik al cash nodig heb, dan is dat zeer beperkt en is Wise meer dan voldoende. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 31-12-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Wally2002 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:38:
[...]

Dit is @Van der Berg al in februari en mei 2023 aangegeven in dit topic. Het is een niche product waarbij je voor de buitenwereld een creditcard hebt maar je inderdaad geld erop moet zetten. Enige voordeel is dat je geen BKR toetsing hebt.
Daarnaast betaal je geen rente als je gebruik maakt van de kaart bij de VISA GO CARD. Ik had hiervoor jaren lang een ABN AMRO Mastercard met een krediet tot €2.500 erop met 10% rente op jaarbasis. Eerst was dit 15%. Ik kwam later pas achter dat er ook prepaid kaarten bestaan. Ik wilde niet langer meer met zo'n hoge krediet op zak lopen. Ik heb toen de kaart van ABN AMRO stopgezet.

Er zijn ook nadelen aan mijn ANWB VISA GO CARD. Je betaald bij het storten steeds €1 transactie kosten. Voordeel is dat je 180-dagen aankoop garantie hebt.

Wij zijn gisterenavond terug gevlogen vanuit Londen. Ik moet zeggen we hebben alles makkelijk kunnen doen met de VISA GO CARD. Wij hadden geen contant geld op zak. Mochten we ooit weer eens Londen aan doen gebruiken we ING of ABN AMRO kaart.

Mijn ANWB VISA GO CARD is tot ergens 2026 geldig. ANWB is helaas gestopt met de VISA GO CARD. Ik ga dan opzoek naar een nieuwe Creditcard met Prepaid mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Van der Berg schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:05:
[...]

Daarnaast betaal je geen rente als je gebruik maakt van de kaart bij de VISA GO CARD. Ik had hiervoor jaren lang een ABN AMRO Mastercard met een krediet tot €2.500 erop met 10% rente op jaarbasis. Eerst was dit 15%.
Onzin. Je betaalt pas rente als je gebruik maakt van een krediet. Zolang je de rekening braaf in één keer betaalt (dus geen gespreid betalen en ook op tijd), dan betaal je 0%. ICS is sowieso gestopt met gespreid betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mawlana op 31-12-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mawlana schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:33:
[...]

Bij die Mastercard betaalde je rente omdat je gebruik hebt gemaakt van een krediet. Als je gewoon elke maand het openstaande bedrag had betaald, dan zou je 0% rente hebben betaald. :)
Klopt dat is waar. Je hebt gelijk. Toch wilde ik niet een kaart hebben waarbij dat mogelijk is. Ik stortte daarom geld toe op mijn Mastercard. Mij ging het dan meer om het feit waarom moet ik een zo hoge krediet op zak moest hebben en dat bij me te hebben. Mijn collega gebruikte een ANWB VISA GO CARD, en toen pas ik kwam erachter van het bestaan van prepaid kaarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 31-12-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wally2002 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:38:
[...]

Kan mij idd iets vaags van herinneren dat niemand hem die kaart aangeraden heeft.

Andere voordeel kan zijn dat deze makkelijker geaccepteerd wordt bij autohuur, aangezien het als een "creditcard" wordt gezien. In praktijk lukt het vaak ook gewoon met een Mastercard Debit card, maar er zijn blijkbaar wel bedrijven die perse een creditcard vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
praseodymium schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:43:
[...]

Klopt zo doe ik het vaak ook. Zoals ook vandaag, maar helaas maak ik vaak genoeg mee dat veel atms alsnog extra bankkosten berekend. Ik pin dan gewoon vaak een klein bedrag voor gevallen dat ik cash nodig heb (voor een paar euro verschil ga ik niet op zoek ;p). Heel soms kom je goedkope wisselkantoren tegen die juist wel een gunstig tarief hanteren om cash te wisselen, maar in een onbekend land wil je niet altijd die risico nemen en je moet wel goed opletten.

Ik houd eigenlijk nooit buitenlands valuta over. Ik vraag altijd op mijn laatste dag of ik een deel cash mag betalen en rest met kaart. Tot nu toe lukt dat altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Het is nog te vroeg en mijn kaart loopt nog tot 2026. Ik heb even gekeken wat de mogelijkheden zijn, terug naar ABN AMRO en ik moet weer een krediet kiezen vanaf €1.000 en dus dat wil ik niet meer. Ik heb N26 Mastercard gezien van Duitsland en je bent gedekt met de garantiestelsel tot €100.000. Iemand toevallig ervaring met deze N26 en er zijn geen kosten aan verbonden zo te zien. Helaas is ANWB gestopt met de Visa Go Card.

https://n26.com/en-eu/mastercard

Deze N26 is ook van ICS? Ik zie dat nergens terug

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 31-12-2024 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:05:
[...]

Daarnaast betaal je geen rente als je gebruik maakt van de kaart bij de VISA GO CARD. Ik had hiervoor jaren lang een ABN AMRO Mastercard met een krediet tot €2.500 erop met 10% rente op jaarbasis. Eerst was dit 15%. Ik kwam later pas achter dat er ook prepaid kaarten bestaan. Ik wilde niet langer meer met zo'n hoge krediet op zak lopen. Ik heb toen de kaart van ABN AMRO stopgezet.
Je moet hier er wel bijzetten dat dit totaal je eigen schuld was.. Je krijg als goed is gewoon genoeg herinneringen en je kan ook een automatisch incasso instellen, zodat je het niet vergeet.

Mijn mijn ICS Mastercard creditcard heb ik nooit rente hoeven te betalen..
Mijn ANWB VISA GO CARD is tot ergens 2026 geldig. ANWB is helaas gestopt met de VISA GO CARD. Ik ga dan opzoek naar een nieuwe Creditcard met Prepaid mogelijkheden
Je zou ook zoals vaker aangegeven kunnen kijken naar de (gratis) Mastercard/Visa debit opties. Die doen geloof ik precies wat je wilt. Moet het perse een creditcard (met een soort prepaid/debit) zijn, volgens mij heeft Bunq zoiets. Ik heb een bunq rekening, maar gebruik die optie dus totaal niet, omdat het (voor mij) niet interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
xileS schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:17:
[...]

Je moet hier er wel bijzetten dat dit totaal je eigen schuld was.. Je krijg als goed is gewoon genoeg herinneringen en je kan ook een automatisch incasso instellen, zodat je het niet vergeet.

Mijn mijn ICS Mastercard creditcard heb ik nooit rente hoeven te betalen..

[...]

Je zou ook zoals vaker aangegeven kunnen kijken naar de (gratis) Mastercard/Visa debit opties. Die doen geloof ik precies wat je wilt. Moet het perse een creditcard (met een soort prepaid/debit) zijn, volgens mij heeft Bunq zoiets. Ik heb een bunq rekening, maar gebruik die optie dus totaal niet, omdat het (voor mij) niet interessant is.
Bedankt ik ga Bunq ook in overweging nemen. Geeft Bunq ook een fysieke kaart? Is de bovenstaande een optie zoals N26 Mastercard?

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 31-12-2024 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan openbank pakken ipv Bunq. Ali Niknam gun ik geen cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:11:
Het is nog te vroeg en mijn kaart loopt nog tot 2026. Ik heb even gekeken wat de mogelijkheden zijn, terug naar ABN AMRO en ik moet weer een krediet kiezen vanaf €1.000 en dus dat wil ik niet meer.
Als je perse een creditcard wilt, omdat je bv vaak auto's huurt. Dan kan deze van ABN of een andere van ICS of eventueel AMEX creditcard gewoon een optie zijn toch? Als je bang bent om je rekening vergeten te betalen, is het niet een optie om het te betalen met automatische incasso of gewoon een maandelijkse melding in je agenda?

Edit: en houdt dus rekening mee dat je bij betalingen in buitenlandse valuta met creditcards eigenlijk bijna altijd een koersopslag betaald.

Daarom gebruik ik mijn creditcard eigenlijk alleen maar voor betalingen in euro's. Buitenlandse valuta's zijn er dus goedkopere opties of je moet met elke aankoop een soort van verzekering willen hebben.
Ik heb N26 Mastercard gezien van Duitsland en je bent gedekt met de garantiestelsel tot €100.000. Iemand toevallig ervaring met deze N26 en er zijn geen kosten aan verbonden zo te zien. Helaas is ANWB gestopt met de Visa Go Card.

https://n26.com/en-eu/mastercard

Deze N26 is ook van ICS? Ik zie dat nergens terug
Er is voor N26 een aparte topic en ik ben zelf klant sinds 2016 (toen kreeg je nog 2 gratis fysieke passen en nu moet je geloof ik eenmalig voor een pasje betalen). Voor vragen kan je beter in de juiste topic terecht or stuur mij eventueel een DM. Het is namelijk geen creditcard.

[ Voor 12% gewijzigd door xileS op 31-12-2024 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
oohh schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:56:
[...]

Om nog even antwoord op mijn eigen vraag te geven. Het kan (waarschijnlijk) wel. Ik heb net een cadeaubon voor een restaurant in New York gekocht. Op het HeadforPoints forum was iemand met een tip. Er zijn meerdere restaurants waar je via internet een gift card zou moeten kunnen kopen die later door Amex wordt gecrediteerd.
Ik kan mijn post niet meer bewerken, maar wilde nog laten weten dat dit gelukt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
hollandje schreef op donderdag 28 december 2023 @ 04:12:
[...]

Het is wel close, ik ben bang dat je het niet meer red omdat het meestal 2-3 dagen duurt voordat het bedrag belast wordt op je kaart en vervolgens nog eens 2-3 dagen voor je het tegoed gestort krijgt :(
Ik ben benieuwd. M'n vrouw is op 30 december gaan eten bij een deelnemend restaurant in Nederland. Volgens de amex app is de betaling op 1 januari verwerkt. Ik hoop dat ik die €150 nog krijg...
Mawlana schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:13:
Zonet gebeld met Amex voor een retention offer. Eerste aanbod was 25k punten + 3 maanden dubbel sparen bij een spend van 35k. Toen ik aangaf dat ik las dat anderen 50k kregen kreeg ik, na overleg met teamleider, ook 50k punten + 3 maanden dubbel sparen. :)

Amex platinum trouwens.
Binnenkort maar weer eens bellen voor een retention offer. Als die €150 niet wordt gecrediteerd, dan mogen ze aan de telefoon goed hun best doen om me te behouden...
----
Update 04-01: €150 bijgeschreven! *O*

[ Voor 37% gewijzigd door Mawlana op 04-01-2025 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nevv
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-08 19:00
Ik ben van plan Amex Gold aan te vragen maar ik snap nog niet helemaal hoe het zit met het dinertegoed.

Ik begrijp dat het een "korting" is van EUR 50 per half jaar (2x EUR 50 dus), alleen het is me niet duidelijk of je 2x per jaar > EUR 50 moet uitgeven bij een restaurant uit de lijst, of kun je bijv ook 2x per half jaar naar een Loetje gaan (zeg voor EUR 25-30 per dinner) en dus 4 "bonnetjes" (op jaarbasis) declareren?

Weet iemand dit?

[ Voor 3% gewijzigd door nevv op 05-01-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is een tegoed voor alle in aanmerking komende uitgaven per half jaar. Het hoeft niet in één keer gebruikt te worden, maar als er aan het eind van het half jaar iets over is dan kan je dat niet meenemen naar de volgende periode.

Je moet je eenmalig aanmelden voor het tegoed en daarna ontvang je de vergoeding vanzelf, in mijn ervaring binnen een week nadat je bij het restaurant betaald hebt. Je hebt geen bonnetjes of declaraties nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:25
Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt en iedere keer wil ik het gaan doen. Ik ben al zeker een paar honderd misgelopen, best zonde. Ga maar weer eens naar Loetje toe, niet echt mijn favo maar prima te doen zo.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Aiii. Gisteren toevallig bij Loetje geweest en hier helemaal niet aan gedacht natuurlijk. Ik lees op de website van AMEX dat je je moet aanmelden voor het diner tegoed, maar ik kan nergens een werkende link vinden (ook niet in de experiences app). Weet iemand waar dat nog kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Volgens mij is het diner tegoed zoals we dat kennen komen te vervallen voor zowel platinum als gold.

https://www.americanexpress.com/nl-nl/voordelen/gold-card/

Wanneer je de kaart wil registreren:
Deze aanbieding is niet meer geldig.

Bedankt voor uw interesse. Deze aanbieding is helaas niet meer geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UtrechtUnie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-07 22:14
SayWhatAgain! schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:47:
Aiii. Gisteren toevallig bij Loetje geweest en hier helemaal niet aan gedacht natuurlijk. Ik lees op de website van AMEX dat je je moet aanmelden voor het diner tegoed, maar ik kan nergens een werkende link vinden (ook niet in de experiences app). Weet iemand waar dat nog kan?
Het beste is om even te bellen en vragen naar een Nederlandse medewerker. Die kunnen alle voordelen direct voor je activeren. Via de app was het bij mij ook blijkbaar niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mawlana schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:03:
Volgens mij is het diner tegoed zoals we dat kennen komen te vervallen voor zowel platinum als gold.

https://www.americanexpress.com/nl-nl/voordelen/gold-card/

Wanneer je de kaart wil registreren:

[...]
Alleen Plat is veranderd. Gold is intact. Plat is sowieso een bagger kaart aan het worden zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Redondo1982 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:51:
[...]

Alleen Plat is veranderd. Gold is intact. Plat is sowieso een bagger kaart aan het worden zeg!
Hmm, good to know.

Morgen ga ik eens bellen voor m'n jaarlijkse retention offer. Even m'n argumenten opsommen:
- loungebox on the go minder vaak te gebruiken
- platinum partner tientje per maand (€120 op jaarbasis) - de kaart kost me nu dus €900 per jaar.
- versobering dining benefit - ik moet maar eens zien of de deelnemende restaurants halal vlees of lekker vegetarisch eten (dus ook geen seafood) kunnen voorschotelen...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vorig jaar 40k MR + 3 maanden dubbele MR gekregen, bij een spend van 35k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 08:43

florholvoet

aka F0x.be

Tot vorig jaar was het toch gewoon €100 Gold dining credit? Zonder halfjaarlijkse schijven? Of ben ik nu compleet mis?

Vanaf dit jaar zijn beide dining credits gedevalueerd:
- Bij Gold moet je het in minstens 2 keer opnemen ipv 1.
- Bij Platinum gaan ze een specifieke menu voorzien van €100 waardoor je het krediet in minstens 3 restaurantbezoeken moet opdoen ipv 2.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
Wel arremoedig dat je nu een speciaal menu'tje moet nemen om je tegoed te verzilveren. Heel erg 'Groupon' allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

weet iemand welke restaurants je uberhaupt kunt selecteren voor die nieuwe 3 x restaurant bezoeken?
als ik op de experiences app en op de amex site zelf kijk dan word ik er zelf niet echt wijzer van...volgens mij is dat lijstje met restaurants nog steeds van de oude stijl 2024 (150 Binnenland en 150 euro buitenland)
ik vond dat eigenlijk best fijn werken dat je een tegoed had...

nu met dat 3 x restaurant bezoeken en dan ook max 300 euro? best karig eigenlijk...dat zou idd betekenen dat het max 100 euro per restaurant bezoek is. ipv dat je 2 x restaurant bezoeken van 2 x 150 euro kan doen.
ik had vorig jaar wel netjes beide tegoeden kunnen opmaken (eentje in duitsland Blockhouse steakhouse) en zeer goed Japans gegeten bij Izakaya Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
wibblemoo schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:42:
Wel arremoedig dat je nu een speciaal menu'tje moet nemen om je tegoed te verzilveren. Heel erg 'Groupon' allemaal.
Aangezien Amex de app nog niet heeft geüpdatet weten we ook nog niet precies wat er nu gaat gebeuren en er beschikbaar gaat zijn. Of heb jij die info wel? Want ik zou het graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
PolarBear schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:10:
[...]

Aangezien Amex de app nog niet heeft geüpdatet weten we ook nog niet precies wat er nu gaat gebeuren en er beschikbaar gaat zijn. Of heb jij die info wel? Want ik zou het graag willen weten.
Ik lees dit:
Vanaf 2025 nodigen wij u drie keer per jaar uit om te genieten van een heerlijk
2-gangen lunch of diner voor twee personen (waarde tot € 50 p.p.) ...
als een aangepast menu bij geselecteerde restaurants. Als het a la carte zou zijn, kunnen ze net zo goed die 100 euro crediteren, zoals ze dat voorheen deden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:47

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zit nu in het buitenland en kan niet makkelijk met Amex Nederland bellen.
De chat is in het Engels en daar heb ik ook geen zin in (omdat ik ze zelden begrijp)

Het volgende: Op mijn afschrift staat 'Uitkeren Creditsaldo' en dan een bedrag van € 230,-.
Ik heb geen idee wat dit betekent.
Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Je hebt 230 euro van Amex gekregen omdat je positief saldo had op je kaart. Moet misschien nog uitbetaald worden (net als dat de incasso altijd wat dagen duurt).

Had je een (grote?) teruggave gehad die niet binnen 1 maand weer door andere kosten is opgesnoept?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Ik zag eerder de tip om bijvoorbeeld een Bunq credit card te nemen voor bijvoorbeeld autohuur, maar hou er dan wel rekening mee dat het geld niet wordt gereserveerd maar gewoon afgeschreven. Als je verhuurder de tijd neemt met "terugstoren" van je borg (in mijn geval was dat 3 weken!) moet je daar wel rekening mee houden, inclusief de kans op eventuele FX afwijkingen als het niet in Euro maar lokale valuta is!

Normaal gebruik ik altijd mijn Amex maar hier mocht ik alleen Visa.
Mastercard mocht uiteindelijk na hoge uitzondering, na het toeschuiven van een maagdelijk 10 euro biljet; moest wel, anders kreeg ik geen auto mee. Kennelijk rekent Visa lagere kosten dan Mastercard.
De huur had ik overigens wel met Amex afgerekend online.

Na deze ervaring overweeg ik ook om een Visa kaart erbij te nemen aangezien ik vaker naar wat minder courante plekken ga en Visa als enige kaart geen issue lijk te zijn. Geld opnemen was ook met mijn ING vPAY kaart zonder extra kosten of issues, met mijn Bunq Debit card paar euro erbovenop + een percentage over opgenomen bedrag (door de bank, niet door Bunq). Dan loopt het best snel op.

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 07-01-2025 13:46 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Mawlana schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:13:
Zonet gebeld met Amex voor een retention offer. Eerste aanbod was 25k punten + 3 maanden dubbel sparen bij een spend van 35k. Toen ik aangaf dat ik las dat anderen 50k kregen kreeg ik, na overleg met teamleider, ook 50k punten + 3 maanden dubbel sparen. :)

Amex platinum trouwens.
Datapuntje erbij:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

- 50k MR + 3 maanden 1 extra MR per uitgegeven euro (dus dubbele MR)

Dat ging dit keer makkelijk, hahaha.

- Gebeld met 020-5048500.
- Gekozen voor optie 1 (Nederlands)
- Twee keer gekozen voor optie “ik heb hulp met iets anders nodig”
- Kaartnummer ingetoetst
- Verjaardag van m’n moeder ingetoetst (geheime vraag)

Kreeg een lieve dame aan de telefoon.
- Begin van het jaar, ben m’n financiën aan het doornemen. Ik zie dat Amex mij aardig wat geld kost, ook is het wat duurder geworden (partnerkaart tientje per maand). Ik overweeg sterk om de kaart te annuleren.

Vorig jaar wilde ik m’n kaart ook annuleren. Uw collega kon mij toen nog wel het eea aanbieden om de pijn te verzachten. Kunt u wellicht ook iets aanbieden om me tegemoet te komen?

+ Jazeker. Ik kan u 50K MR en 3 maanden 1 extra MR per euro aanbieden. Werkt dat voor u?

- Dat is prima.

Dat ging te makkelijk. Waarom heb ik het idee dat er meer viel te halen? :9 Inclusief het menu een gesprek van 4 minuten.

Goede timing voor de dubbele MR. Volgende week een weekje Dubai. Hotels zijn nog niet afgeschreven. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 07-01-2025 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Uberprutser schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:44:
Ik zag eerder de tip om bijvoorbeeld een Bunq credit card te nemen voor bijvoorbeeld autohuur, maar hou er dan wel rekening mee dat het geld niet wordt gereserveerd maar gewoon afgeschreven. Als je verhuurder de tijd neemt met "terugstoren" van je borg (in mijn geval was dat 3 weken!) moet je daar wel rekening mee houden, inclusief de kans op eventuele FX afwijkingen als het niet in Euro maar lokale valuta is!

Normaal gebruik ik altijd mijn Amex maar hier mocht ik alleen Visa.
Mastercard mocht uiteindelijk na hoge uitzondering, na het toeschuiven van een maagdelijk 10 euro biljet; moest wel, anders kreeg ik geen auto mee. Kennelijk rekent Visa lagere kosten dan Mastercard.
De huur had ik overigens wel met Amex afgerekend online.

Na deze ervaring overweeg ik ook om een Visa kaart erbij te nemen aangezien ik vaker naar wat minder courante plekken ga en Visa als enige kaart geen issue lijk te zijn. Geld opnemen was ook met mijn ING vPAY kaart zonder extra kosten of issues, met mijn Bunq Debit card paar euro erbovenop + een percentage over opgenomen bedrag (door de bank, niet door Bunq). Dan loopt het best snel op.
Welk land/welke verhuurder was dat. Best bijzonder. Wie weet is deze aanbieding nog iets voor je voor er bij: https://www.wintersport.n...ed-bij-de-nskiv-visa-card

of de door anderen als alternatief aangedragen actie: https://www.bmw.nl/nl/con...bmw-visa-card-welkom.html

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 08-01-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-09 19:55
Ik heb een positief saldo op mijn American Express account, kan ik dat op een of andere manier overboeken naar mijn lopende rekening bij ING?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
Je moet bellen en je IBAN doorgeven of het bedrag uitgeven via de kaart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Of gewoon even wachten tot de volgende maandafrekening, een positief saldo storten ze vanzelf terug ;)

Bellen/chatten is alleen nodig als je het sneller terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-09 19:55
Zr40 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:51:
Of gewoon even wachten tot de volgende maandafrekening, een positief saldo storten ze vanzelf terug ;)

Bellen/chatten is alleen nodig als je het sneller terug wilt.
Oh thanks, dacht dat het als een positief saldo bleef staan (en alleen negatieve saldo's worden geïncasseerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
ArmyOfQueens schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:05:
[...]

Oh thanks, dacht dat het als een positief saldo bleef staan (en alleen negatieve saldo's worden geïncasseerd).
Amex vindt een positief saldo niet zo leuk. :P Zie meerdere posts in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ArmyOfQueens schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:05:
[...]

Amex wil/mag dat niet i.v.m. het niet hebben van een bankvergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Zr40 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:51:
Oh dat is nieuw dan, toen ik een positief saldo had hebben ze mij een brief gestuurd met het verzoek om te bellen om mijn IBAN door te geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
mfkne schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:29:
[...]

Oh dat is nieuw dan, toen ik een positief saldo had hebben ze mij een brief gestuurd met het verzoek om te bellen om mijn IBAN door te geven 8)7
Dan hadden ze je IBAN (voor terugbetalingen) nog niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Mawlana schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Dan hadden ze je IBAN (voor terugbetalingen) nog niet. :+
Incasseren lukte wel, dus ze hadden mijn IBAN 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
mfkne schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Incasseren lukte wel, dus ze hadden mijn IBAN 😊
Ook al hebben ze een geldige SEPA-incassomachtiging van je, ze willen toch dat je expliciet aangeeft welk rekeningnummer ze mogen gebruiken voor terugbetalingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 23:36
Maakt het op dit moment nog uit of je via een referral een gold of platinum kaart aanvraag of gewoon via amex rechtstreeks?

Ik zie dat ik voor de goede acties net een maandje te laat ben ;( , maar i.v.m. de vakantieplannen voor het voorjaar lijkt een gold kaart toch nog wel interessant zijn vanwege wat vliegvoordelen.
Op dit moment zie ik niet echt andere interessante promoties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Martensupport schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:20:
Maakt het op dit moment nog uit of je via een referral een gold of platinum kaart aanvraag of gewoon via amex rechtstreeks?

Ik zie dat ik voor de goede acties net een maandje te laat ben ;( , maar i.v.m. de vakantieplannen voor het voorjaar lijkt een gold kaart toch nog wel interessant zijn vanwege wat vliegvoordelen.
Op dit moment zie ik niet echt andere interessante promoties?
mwah er is altijd wel een standaard aanbod maar dat is erg magertjes op dit moment. Het is nu 10.000MR bij de aanvraag van een gold card via een referral link. Iets hoger dan de voorheen 6.000MR, maar niks in vergelijking met de referral periodes waar je bijvoorbeeld 100.000 binnenhaalt op een platinum kaart en volgens mij 40.000 op gold. Het is uiteindelijk aan jou de keuze of je kan wachten voor een nieuw referral aanbod of dat je die kaart echt binnen 2-3 weken moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 23:36
hollandje schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:23:
[...]

mwah er is altijd wel een standaard aanbod maar dat is erg magertjes op dit moment. Het is nu 10.000MR bij de aanvraag van een gold card via een referral link. Iets hoger dan de voorheen 6.000MR, maar niks in vergelijking met de referral periodes waar je bijvoorbeeld 100.000 binnenhaalt op een platinum kaart en volgens mij 40.000 op gold. Het is uiteindelijk aan jou de keuze of je kan wachten voor een nieuw referral aanbod of dat je die kaart echt binnen 2-3 weken moet hebben.
Het is voornamelijk vanwege de mogelijke vluchten in Q1 die nog geboekt moeten worden. Een aantal weken wachten zou kunnen, maar de prijzen voor de beoogde vluchten zie ik zo snel niet lager worden. Dan is het ondanks de matige MR weliswaar jammer, maar door de verzekeringen en lounge toegang lijkt het toch nog wel interessant. Stof tot nadenken dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divitiae
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:42
Martensupport schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:46:
[...]

Het is voornamelijk vanwege de mogelijke vluchten in Q1 die nog geboekt moeten worden. Een aantal weken wachten zou kunnen, maar de prijzen voor de beoogde vluchten zie ik zo snel niet lager worden. Dan is het ondanks de matige MR weliswaar jammer, maar door de verzekeringen en lounge toegang lijkt het toch nog wel interessant. Stof tot nadenken dan maar :)
Persoonlijk zat ik met hetzelfde dilemma maar heb deze week toch besloten een Gold aan te vragen (met dus maar 10K MR bonus).

Mijn strategie is om over minimaal 6 maanden mogelijk de upgrade naar Platinum te nemen tegen 100K MR bonus.
Dan heb je uiteindelijk alsnog meer (10K + 100K) ontvangen dan als je zou wachten tot een nieuw referral offer voor platinum tegen 100K, dat nog enkele maanden op zich zou kunnen wachten. En je kan nu al beginnen met sparen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Divitiae op 09-01-2025 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Mawlana schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:20:
[...]

Datapuntje erbij:

***members only***

- 50k MR + 3 maanden 1 extra MR per uitgegeven euro (dus dubbele MR)

Dat ging dit keer makkelijk, hahaha.

- Gebeld met 020-5048500.
- Gekozen voor optie 1 (Nederlands)
- Twee keer gekozen voor optie “ik heb hulp met iets anders nodig”
- Kaartnummer ingetoetst
- Verjaardag van m’n moeder ingetoetst (geheime vraag)

Kreeg een lieve dame aan de telefoon.
- Begin van het jaar, ben m’n financiën aan het doornemen. Ik zie dat Amex mij aardig wat geld kost, ook is het wat duurder geworden (partnerkaart tientje per maand). Ik overweeg sterk om de kaart te annuleren.

Vorig jaar wilde ik m’n kaart ook annuleren. Uw collega kon mij toen nog wel het eea aanbieden om de pijn te verzachten. Kunt u wellicht ook iets aanbieden om me tegemoet te komen?

+ Jazeker. Ik kan u 50K MR en 3 maanden 1 extra MR per euro aanbieden. Werkt dat voor u?

- Dat is prima.

Dat ging te makkelijk. Waarom heb ik het idee dat er meer viel te halen? :9 Inclusief het menu een gesprek van 4 minuten.

Goede timing voor de dubbele MR. Volgende week een weekje Dubai. Hotels zijn nog niet afgeschreven. :+
Heb ook net gebeld, ik denk dat ik de helft van jouw spend heb. Eerste instantie boden ze 25k + 1 extra MR voor 3 maanden aan. Daarna heb ik gezegd dat ik de vorige keer 50k kreeg en toen werd dat direct gematcht.

Prima en ben er blij mee, maar mag ook wel met de versoberingen van het afgelopen jaar. Ik zit er wel aan te twijfelen om later dit jaar naar Gold of Green te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
oohh schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Heb ook net gebeld, ik denk dat ik de helft van jouw spend heb. Eerste instantie boden ze 25k + 1 extra MR voor 3 maanden aan. Daarna heb ik gezegd dat ik de vorige keer 50k kreeg en toen werd dat direct gematcht.

Prima en ben er blij mee, maar mag ook wel met de versoberingen van het afgelopen jaar. Ik zit er wel aan te twijfelen om later dit jaar naar Gold of Green te gaan.
Ga binnenkort ook weer bellen net als @Mawlana . Krijgen jullie de Nederlandse klantenservice aan de lijn? Heb voor andere vragen nu twee keer gehad dat je NL kiest maar alsnog doorverbonden wordt met Engelse lijn. Ik vroeg me ook af of de NL lijn meer kan aanbieden dan de EN lijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
Wally2002 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:47:
[...]

Ga binnenkort ook weer bellen net als @Mawlana . Krijgen jullie de Nederlandse klantenservice aan de lijn? Heb voor andere vragen nu twee keer gehad dat je NL kiest maar alsnog doorverbonden wordt met Engelse lijn. Ik vroeg me ook af of de NL lijn meer kan aanbieden dan de EN lijn.
Ik belde de Engelstalige lijn. Voor mijn gevoel hoef je dan minder lang te wachten en volgens mij zijn ze ook 24/7 bereikbaar (?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Wally2002 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:47:
[...]

Ik koos voor Nederlands, maar kreeg te horen dat ik doorverbonden word met een Engelstalige medewerker. Uiteindelijk werd ik toch begroet in het Nederlands. 🤷‍♂️
[...]

Ik denk dat uiteindelijk wel iedereen 50k +3 maanden extra MR kan krijgen. Afhankelijk van je spend zal je waarschijnlijk "moeite" moeten doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Mawlana op 15-01-2025 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:30
Vandaag ook maar gebeld met een wat lagere spend op de gold card (~10k p/j) 12.500 punten gekregen en 3 maanden lang 1 extra MR. Kon helaas niemand Nederlands aan de lijn krijgen en heb het uiteindelijk maar genomen na een wat moeizaam gesprek, opzeggen was vrij snel prima bij de persoon die ik aan de lijn kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb er een van de RABO. Alleen deze wordt niet geaccepteerd als ik een vakantie wil boeken? Het zou geen "officiele zijn" Werkt alleen wel met booking etc, maar bij sommige partijen dan weer niet.

Welke raden jullie aan? Ik wil er " gewoon" een die overal geaccepteerd wordt. Niet teveel poespas, eind van de maand tot maximaal 1000 euro limiet zoiets.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De Rabocard zou overal geaccepteerd moeten worden waar Mastercard wordt geaccepteerd. "Niet officieel" klinkt als een smoes / verzonnen reden en is een probleem bij die betreffende partijen, niet een probleem bij je kaart want dat is natuurlijk gewoon een normale Mastercard.

Wat is de exacte melding die je te zien krijgt bij partijen waar het niet werkt?

De enige reden die ik mij zo kan bedenken is dat de Rabocard tegenwoordig (net als veel andere moderne kaarten) het kaartnummer niet meer embossed op de kaart heeft staan. En dat is juist goed, betalen via carbon copy heeft de veiligheid uit het jaar kruik, zelfs de magneetstrip is nog veiliger! Als de verkoper met "officieel" een embossed kaartnummer bedoelt, dan zou ik daar snel weg wezen, die betaalmethode is ontzettend fraudegevoelig.

[ Voor 38% gewijzigd door Zr40 op 15-01-2025 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Zr40 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:47:
De Rabocard zou overal geaccepteerd moeten worden waar Mastercard wordt geaccepteerd.
Of Visa, want mijn Rabo Gold card is een Visa (en die van mijn beste maat wel weer een Mastercard, schijnt random te zijn)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hmmbob schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:00:
[...]

Of Visa, want mijn Rabo Gold card is een Visa (en die van mijn beste maat wel weer een Mastercard, schijnt random te zijn)
Of Visa inderdaad. Ik nam Mastercard aan omdat volgens de website nieuwe kaarten binnen het DirectPakket, BasisPakket of StudentenPakket dat zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 15-01-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Zr40 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:47:
De Rabocard zou overal geaccepteerd moeten worden waar Mastercard wordt geaccepteerd. "Niet officieel" klinkt als een smoes / verzonnen reden en is een probleem bij die betreffende partijen, niet een probleem bij je kaart want dat is natuurlijk gewoon een normale Mastercard.

Wat is de exacte melding die je te zien krijgt bij partijen waar het niet werkt?

De enige reden die ik mij zo kan bedenken is dat de Rabocard tegenwoordig (net als veel andere moderne kaarten) het kaartnummer niet meer embossed op de kaart heeft staan. En dat is juist goed, betalen via carbon copy heeft de veiligheid uit het jaar kruik, zelfs de magneetstrip is nog veiliger! Als de verkoper met "officieel" een embossed kaartnummer bedoelt, dan zou ik daar snel weg wezen, die betaalmethode is ontzettend fraudegevoelig.
Ik heb een Rabocard Mastercard volgens de app. Ben totaal niet in het wereldje thuis. Zou dus gewoon overal moeten werken? :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
[...]

Je kan bij de downgrade ook gewoon naar de gratis Amex blue kaart. (NB. alleen gratis bij voldoende uitgaven = 3000,- per jaar).Geen maandelijkse kosten en wel punten sparen. Ik zie dan geen voordelen die het goedmaken om maandelijks betaald naar een Green te gaan.En ook gewoon wel de andere Amex voordelen: maandelijks afrekenen, punten sparen, ticketmaster voorrang, Experiences app met de voordelen die daarin zitten.) En door de punten jaarlijks een beetje geld toe dus. (bij alleen voldoen aan de jaarlijkse 3000,- euro omzet is dit 4,50 euro dus is een beetje, maar wel een creditcard met aankoopverzekering etc. en een card nodig voor hotels en autohuur tegen zo minimaal als mogelijke kosten met het geld toe sparen).

bron: https://www.americanexpre...hero-default-alle-kaarten (even de blue aanklikken in het rijtje)

En Gold alleen als je de voordelen gebruikt.

NB. de blue moet je wel op jaarlijks betalen zetten. Dan toetsen ze of je de minimum omzet van 3000,- per jaar hebt gehaald voor ze hem in rekening brengen. Bij voldoende omzet worden de jaarkosten niet berekend.
Zet je hem op maandelijks, dan betaal je wel maandelijks ruim 3 euro voor de kaart.

[ Voor 27% gewijzigd door ucsdcom op 15-01-2025 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:00:
[...]

Tegenwoordig kun je bij aanvraag kiezen, Visa of MC.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Agent47 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:32:
Ik heb er een van de RABO. Alleen deze wordt niet geaccepteerd als ik een vakantie wil boeken? Het zou geen "officiele zijn" Werkt alleen wel met booking etc, maar bij sommige partijen dan weer niet.

Welke raden jullie aan? Ik wil er " gewoon" een die overal geaccepteerd wordt. Niet teveel poespas, eind van de maand tot maximaal 1000 euro limiet zoiets.
Is dat niet één van de nieuwe Rabo debit cards? Mastercard/Visa logo erop, maar geen creditcard uiteraard. Ik heb naast mijn Amex al jaren een echte CC via de rabobank en nooit problemen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jijzietdezenaam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:53
Heb net een amex gold binnen na een paar keer afgewezen te zijn, ik lees net dat ik achteraf iets langer had moeten wachten voor extra punten. Ik heb ook nog een mastercard black maar daar zag ik de bijgevoegde waarde niet meer van en zeker gezien de voorwaarden sterk zijn gewijzigd in de verzekeringen e.d. de gold kaart is in mijn visie dan net wat beter ook met punten sparen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jijzietdezenaam
Daarnaast de vraag waar jullie m bewaren? Ik merk dat mijn MC black en priority pass in mn portemonnee snel vies worden en evt krassen, ik vind de kaart eigenlijk te mooi om m zo te verslonzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jijzietdezenaam
En hebben jullie toevallig tips voor een beginner? Ik lees overal vooral zoveel mogelijk op uit proberen te geven waar het geaccepteerd wordt dat snap ik, zijn er nog andere tips en trucs wat ik moet weten?
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
jijzietdezenaam schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 00:06:
En hebben jullie toevallig tips voor een beginner? Ik lees overal vooral zoveel mogelijk op uit proberen te geven waar het geaccepteerd wordt dat snap ik, zijn er nog andere tips en trucs wat ik moet weten?
Thanks!
Tips voor wat precies? Het is een creditcard waar je mee kunt betalen, en je maandelijks je volledige saldo dient te voldoen. Zorg dat je die op tijd betaald.

Qua acceptatie heb je zo te lezen ook al door dat Amex niet overal gegarandeerd is. Zoek anders nog even terug in het topic m.b.t. tips waar je ermee kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
jijzietdezenaam schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 00:05:
Daarnaast de vraag waar jullie m bewaren? Ik merk dat mijn MC black en priority pass in mn portemonnee snel vies worden en evt krassen, ik vind de kaart eigenlijk te mooi om m zo te verslonzen..
Apple wallet (digitaal dus) ;)
Kun je er niet mee shinen nee. Maar of dat zo erg is ?

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
Dean Martin schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:15:
[...]

Apple wallet (digitaal dus) ;)
Kun je er niet mee shinen nee. Maar of dat zo erg is ?
En de fysieke kaart kan je dan lekker achter het glas bewaren. Zo blijft het tenminste vrij van krassen en stof. Én, je kan er lekker mee shinen wanneer er bezoek over de vloer komt, vooral wanneer je het afneemt met een druppel glansspoelmiddel. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Het is een gave kaart, echt waar! Maar shinen met een cc? Dan ben je wel zielig, toch?

Ik betaal er nooit mee, gaat allemaal via Apple Pay. Dit was ook één van de redenen om toen over te stappen van ICS naar Amex. Kaart pak ik alleen als ik online wat moet invullen of als ik weer eens van iPhone ruil en alles weer ingeklopt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Redondo1982 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:45:
Het is een gave kaart, echt waar! Maar shinen met een cc? Dan ben je wel zielig, toch?

Ik betaal er nooit mee, gaat allemaal via Apple Pay. Dit was ook één van de redenen om toen over te stappen van ICS naar Amex. Kaart pak ik alleen als ik online wat moet invullen of als ik weer eens van iPhone ruil en alles weer ingeklopt moet worden.
Of wanneer je weer een betaalautomaat tegenkomt die toch de fysieke pas wil voelen.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Laatst een kleine claim ingediend bij AXA (Amex Plat 2024). Helaas vanwege ziekte een citytrip moeten annuleren, maar alles was non-refundable. Binnen 24u was de claim goedgekeurd en binnen 4 dagen uitbetaald.

Het was een relatief klein bedrag (300 euro) met een ER van 100 euro wat het snelle verloop ongetwijfeld zal verklaren, maar alsnog een meevaller.

Frappant detail: op 31 december ziek geworden en een verwijzing van de huisarts gekregen. Om die reden viel het nog onder AXA en niet de nieuwe verzekeraar van Amex voor 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
finsdefis schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:04:
Laatst een kleine claim ingediend bij AXA (Amex Plat 2024). Helaas vanwege ziekte een citytrip moeten annuleren, maar alles was non-refundable. Binnen 24u was de claim goedgekeurd en binnen 4 dagen uitbetaald.

Het was een relatief klein bedrag (300 euro) met een ER van 100 euro wat het snelle verloop ongetwijfeld zal verklaren, maar alsnog een meevaller.

Frappant detail: op 31 december ziek geworden en een verwijzing van de huisarts gekregen. Om die reden viel het nog onder AXA en niet de nieuwe verzekeraar van Amex voor 2025.
Dank voor dit datapunt.
Was de verwijzing van de huisarts ook onderdeel van de claim? Ik kom namelijk ook wel verhalen tegen dat de verzekeraar een verklaring van een arts vraagt, maar dat die niet gegeven mogen worden ivm AVG. Dit zouden de verzekeraars inmiddels wel moeten weten.
Pagina: 1 ... 85 ... 95 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1