Dingen als een aankoop verzekering zijn voor iedereen nuttig…. Net zoals de vaak betere afhandeling van disputen.
Ik zie hierboven nog een discussie over een dispuut waarbij het Kifid ingeschakeld moest worden voor correcte afhandeling... bij twee verschillende creditcardaanbieders nota bene. Als ik jou was zou ik niet blind uitgaan van een 'betere' afhandeling. Procedure is overigens hetzelfde bij debitcards.
Alleen als je borg 2000 euro is, maar je creditcard limiet 1000 euro is hoef je maar 1000 euro extra erop te zetten da dat er 2000 euro is gereserveerd. Reisverzekering heb ik allemaal dus dat is geen punt.Zr40 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:53:
Op dat gebied zijn er twee verschillen:
1. Bij een creditcard een heb je een hogere bestedingsruimte dan je saldo, waar die bij een debitcard gelijk is aan je saldo.
2. Sommige verhuurders stellen aanvullende eisen als je met een debitcard een dure/luxe auto huurt.
De borg zelf is niet hoger. Ook met een creditcard moet je bestedingsruimte voldoende zijn om de borg te kunnen laten reserveren.
Maar mijn vraag is, debit of credit card?
Als ik bijvoorbeeld via een sunnycar, avis, hertz of een lokale boer een auto huur.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:26
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik ben ook wel een beetje genezen van het idee dat het altijd makkelijk gaat met een CC. Maar gelukkig gaat het soms wel makkelijk: redelijk recent nog discussie met airline over terugbetaling. Met iDeal betaling had ik niks teruggekregen: met CC was het binnen een week afgehandeld (chargeback).Zr40 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:11:
Ik zie hierboven nog een discussie over een dispuut waarbij het Kifid ingeschakeld moest worden voor correcte afhandeling... bij twee verschillende creditcardaanbieders nota bene. Als ik jou was zou ik niet blind uitgaan van een 'betere' afhandeling. Procedure is overigens hetzelfde bij debitcards.
M.b.t. debit en credit: in voorgaande berichten wordt dat al toegelicht. Voor vrijwel alle betalingen zal het prima met debit kunnen. Het voordeel van een creditcard is dat je niet alles op je rekening hoeft hebben te staan maar het krediet wordt gebruikt.dutchnltweaker schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:44:
[...]
Vluchten en booking.com hotels of Airbnb heb ik tot nu toe altijd met mijn debitcard betaald zonder enige problemen? Reisverzekering heb ik apart altijd gewoon lopen zonder creditcard. Dus is dat dam een grote voordeel?
Reisverzekering: Of een aan de kaart gekoppelde verzekering een groot voordeel is hangt van de voorwaarden af. Veelal moet de reis/hotel met de betreffende kaart betaald zijn, om het onder de dekking te laten vallen. In ieder geval bij de Amex kaarten, soms kun je niet met Amex betalen.
De ICS Go is een tijd terug hier ook kort besproken.https://www.icscards.nl/c...nvragen/gocard?aid=GOONGM dit heb ik gevonden bijvoorbeeld, maar weet niet of dit wat is. Hier wordt geen bkr toetsing gedaan, of maakt die toetsing niet uit?
Alhoewel iedereen het kan aanvragen lijkt het product vooral gericht voor mensen die een negatieve notering bij BKR hebben en op deze manier toch over een 'creditcard' kunnen beschikken. Met aflevergarantie en aankoopverzekering.
De up-front kosten van 65 euro voor 3 jaar zijn best redelijk, maar de 1 euro per opwaardeertransactie hakt er m.i. wel in.
Gezien je vragen zou ik, zoals hiervoor ook al is geadviseerd, gewoon de creditcard bij je bank aanvragen. Zit je altijd goed en zo min mogelijk gedoe.
Mocht je dan toch niet kredietwaardig genoeg zijn, kun je evt alsnog die Go card overwegen.
Dank! Heb even gekeken en minimale geldstroom is 250 dat moet binnenkomen bij ing. Dus dat lukt wel, alleen is er bar weinig informatie over de voorwaarden te vinden of deze is summier. Over auto huren of andere dingen is niks te lezen helaas. Heb in het verleden dus ook altijd mijn Openbank met travel+ gebruikt, of revolut/n26 debit card. Maar heb ook nooit een auto gehuurd, dus eigenlijk ook nooit nodig gehad.Wally2002 schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:40:
[...]
M.b.t. debit en credit: in voorgaande berichten wordt dat al toegelicht. Voor vrijwel alle betalingen zal het prima met debit kunnen. Het voordeel van een creditcard is dat je niet alles op je rekening hoeft hebben te staan maar het krediet wordt gebruikt.
Reisverzekering: Of een aan de kaart gekoppelde verzekering een groot voordeel is hangt van de voorwaarden af. Veelal moet de reis/hotel met de betreffende kaart betaald zijn, om het onder de dekking te laten vallen. In ieder geval bij de Amex kaarten, soms kun je niet met Amex betalen.
[...]
De ICS Go is een tijd terug hier ook kort besproken.
Alhoewel iedereen het kan aanvragen lijkt het product vooral gericht voor mensen die een negatieve notering bij BKR hebben en op deze manier toch over een 'creditcard' kunnen beschikken. Met aflevergarantie en aankoopverzekering.
De up-front kosten van 65 euro voor 3 jaar zijn best redelijk, maar de 1 euro per opwaardeertransactie hakt er m.i. wel in.
Gezien je vragen zou ik, zoals hiervoor ook al is geadviseerd, gewoon de creditcard bij je bank aanvragen. Zit je altijd goed en zo min mogelijk gedoe.
Mocht je dan toch niet kredietwaardig genoeg zijn, kun je evt alsnog die Go card overwegen.
Wordt als je online een auto reserveert/betaald dan ook een bedrag ingehouden? Of is dat alleen alleen als je terplekke reserveert?
Logisch, want een auto huren is iets tussen jou en de verhuurder. De verhuurder zal enige zekerheid willen dat eventuele (kleinere) schades zonder problemen verhaald kunnen worden. Meestal in de vorm van een borg, daarvoor is een creditcard ideaal want kan een reservering op gezet worden. Maar dat zou dus ook een debetcard kunnen zijn, met voldoende saldo.dutchnltweaker schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:00:
[...]
Dank! Heb even gekeken en minimale geldstroom is 250 dat moet binnenkomen bij ing. Dus dat lukt wel, alleen is er bar weinig informatie over de voorwaarden te vinden of deze is summier. Over auto huren of andere dingen is niks te lezen helaas.
Ligt eraan. Zelf heb ik Meestal vooraf al de huur betaald (is goedkoper), ter plekke wordt dan alleen een reservering gedaan voor eventuele extra kosten zoals schades, maar bijvoorbeeld ook ter dekking van risico's zoals te laat in te leveren, of niet met dezelfde hoeveelheid brandstof in de tank of meer km dan afgesproken.Heb in het verleden dus ook altijd mijn Openbank met travel+ gebruikt, of revolut/n26 debit card. Maar heb ook nooit een auto gehuurd, dus eigenlijk ook nooit nodig gehad.
Wordt als je online een auto reserveert/betaald dan ook een bedrag ingehouden? Of is dat alleen alleen als je terplekke reserveert?
Bij het inleveren vervalt dan de reservering, of wordt die omgezet in een definitieve betaling van extra kosten/schades.
Heb bij een lokaal huurbedrijf ook gehad dat bij de online reservering slechts een deel betaald moest worden,
de rest bij het ophalen. De borg werd daar apart in rekening gebracht en wel gelijk afgeschreven, en bij het inleveren weer teruggestort.
Kort vraagje; krijg je de 15 XP bij AMEX FB silver meteen na ontvangen van de kaart uitgekeerd of pas bij het halen van de 1500 euro besteding in 3 maanden? Ik heb nog 13 XP nodig voor het einde van het jaar..
Ik heb ze vorige maand direct gekregen voor een Goldcard.Haodeyoude schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:51:
Kort vraagje; krijg je de 15 XP bij AMEX FB silver meteen na ontvangen van de kaart uitgekeerd of pas bij het halen van de 1500 euro besteding in 3 maanden? Ik heb nog 13 XP nodig voor het einde van het jaar..
Ja de XP hoort bij de kaart en krijg je direct, de extra miles zijn een referral of welkomstbonus en gelinkt aan de het halen van een bepaald bedrag. Deze krijg je dus ook binnen een paar weken na het halen van het bedrag.HGM schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:53:
[...]
Ik heb ze vorige maand direct gekregen voor een Goldcard.
Ik ben op zoek naar de optie om via Revolut automatisch saldo aan te vullen via een SEPA incasso.
Volgens mij is die optie er niet, alleen maar via een andere credit card. Klopt dat?
Weten jullie een credit card partij die ook een beetje vernieuwend werkt zoals Revolut. En waar je saldo wel automatisch kan opwaarderen cq je credit card rekening automatisch kan betalen via SEPA incasso vanaf een rekening bij een andere bank?
Volgens mij is die optie er niet, alleen maar via een andere credit card. Klopt dat?
Weten jullie een credit card partij die ook een beetje vernieuwend werkt zoals Revolut. En waar je saldo wel automatisch kan opwaarderen cq je credit card rekening automatisch kan betalen via SEPA incasso vanaf een rekening bij een andere bank?
[ Voor 3% gewijzigd door streetwise op 22-11-2023 16:47 ]
Partij die creditcards aanbiedt in NL en vernieuwend is: welke vernieuwing zou je specifiek willen bij een creditcardmaatschappij?streetwise schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:16:
Ik ben op zoek naar de optie om via Revolut automatisch saldo aan te vullen via een SEPA incasso.
Amex schrijft via SEPA de maandelijkse rekening af, dat gaat per definitie bij een andere bank (want Amex biedt geen betaalrekeningen aan).
Over het diner-voordeel bij platinum: dat wordt erg snel bijgeboekt. Bij mij de dag nadat mijn (buitenlandse) betaling definitief op het afschrift stond.
Sometimes you need to plan for coincidence
Dank.Wally2002 schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:13:
[...]
Logisch, want een auto huren is iets tussen jou en de verhuurder. De verhuurder zal enige zekerheid willen dat eventuele (kleinere) schades zonder problemen verhaald kunnen worden. Meestal in de vorm van een borg, daarvoor is een creditcard ideaal want kan een reservering op gezet worden. Maar dat zou dus ook een debetcard kunnen zijn, met voldoende saldo.
[...]
Ligt eraan. Zelf heb ik Meestal vooraf al de huur betaald (is goedkoper), ter plekke wordt dan alleen een reservering gedaan voor eventuele extra kosten zoals schades, maar bijvoorbeeld ook ter dekking van risico's zoals te laat in te leveren, of niet met dezelfde hoeveelheid brandstof in de tank of meer km dan afgesproken.
Bij het inleveren vervalt dan de reservering, of wordt die omgezet in een definitieve betaling van extra kosten/schades.
Heb bij een lokaal huurbedrijf ook gehad dat bij de online reservering slechts een deel betaald moest worden,
de rest bij het ophalen. De borg werd daar apart in rekening gebracht en wel gelijk afgeschreven, en bij het inleveren weer teruggestort.
Heb intussen de ing studenten creditcard binnengekregen
In de ing app zelf zie ik dat de max limiet kan worden bijgesteld naar 5000, ik dacht dat de max 1000 euro was. Maar zoveel heb ik gelukkig niet nodig
Oh dan hebben ze dat aangepast, toch fijn als je die extra ruimte nodig hebt voor een depositdutchnltweaker schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:30:
[...]
Dank.
Heb intussen de ing studenten creditcard binnengekregen![]()
In de ing app zelf zie ik dat de max limiet kan worden bijgesteld naar 5000, ik dacht dat de max 1000 euro was. Maar zoveel heb ik gelukkig niet nodig
Ja dat wel, je mag alleen op jaarbasis wel max 6 keer bijstellen.hollandje schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:48:
[...]
Oh dan hebben ze dat aangepast, toch fijn als je die extra ruimte nodig hebt voor een deposit
- We Are Borg
Als je het limiet aanpast, wordt dat wel (automatisch) getoetst
Vraagje;
Ik heb een Amex-goldcard en ik ben op vakantie en heb het geluk niet aan mijn zijde. Ik ben 4 dagen geleden geopereerd (niet ernstig, wel nodig) en moet nu terug naar huis voor een volgende operatie. Net even een check gedaan bij KLM om volgende week terug te vliegen ga dit snel richting de 5k (ik heb miles ingeleverd om business class te vliegen).
Iemand ervaring of Amex hier "goed" mee omgaat?
Ik heb een Amex-goldcard en ik ben op vakantie en heb het geluk niet aan mijn zijde. Ik ben 4 dagen geleden geopereerd (niet ernstig, wel nodig) en moet nu terug naar huis voor een volgende operatie. Net even een check gedaan bij KLM om volgende week terug te vliegen ga dit snel richting de 5k (ik heb miles ingeleverd om business class te vliegen).
Net even snel de voorwaarden bekeken, er staat geen maximum bedrag voor je retourticket. Maar zoals in de voorwaarden aangegeven zou ik actief contact opnemen en vragen hoe het proces precies in zijn werk gaat. Wellicht worden er zaken uit handen genomen. Veel sterkte, laat ook even weten hoe het is afgelopen.elbeannie schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:17:
Vraagje;
Allereerst sterkte gewenst.elbeannie schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:17:
Vraagje;
Zoals @oohh aangeeft moet je actief met Amex (c.q. de achterliggende verzekeraar) hierover communiceren.
Als ik de voorwaarden zo zie voor de situatie van het afbreken van een reis, heb je een medische verklaring van een arts nodig.
Ik vlieg regelmatig omdat ik het remote werk. Ik ben benieuwd of iemand hier de business case al heeft uitgewerkt icm een creditcard waar je maandelijks voor betaald om miles te sparen tegenover een gratis creditcard zonder miles.
In het kort: als je met een gratis cc Miles spaart is het leuk meegenomen, maar mijns inziens is miles sparen alleen echt gunstig met (long-haul) business class vluchten, ook voor status. Het maakt ook nogal wat uit voor je case of je de vlucht zelf betaalt of niet..psvunited schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:53:
Ik vlieg regelmatig omdat ik het remote werk. Ik ben benieuwd of iemand hier de business case al heeft uitgewerkt icm een creditcard waar je maandelijks voor betaald om miles te sparen tegenover een gratis creditcard zonder miles.
Vanaf vandaag kan Apple Pay worden gebruikt bij ICS, in ieder geval voor de VISA world card
ABNAMRO Mastercard werkt ook!TweakersOnly schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:55:
Vanaf vandaag kan Apple Pay worden gebruikt bij ICS, in ieder geval voor de VISA world card
Hehe, dat werd tijd. ICS Mastercard werkt ook.TweakersOnly schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 09:55:

Business case is een groot woord, een simpele rekensom met de verwachte uitgaven geeft al een indicatie van te sparen punten.psvunited schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:53:
Het is meer de vraag hoeveel waarde je geeft aan de overige kaart voordelen zoals de aankoop en reisverzekeringen, evt loungetoegang etc
Overigens kom je dan eigenlijk automatisch al op de Amex kaarten uit.
Omdat die niet overal geaccepteerd worden moet je haast al een goedkope creditcard er naast nemen.
Gratis creditcards zijn er volgens mij überhaupt niet meer (welkomst aanbiedingen daar gelaten).
Dining Benefit wordt best rap uitgekeerd door Amex. Afgelopen vrijdag ging m'n vrouw samen met mijn nichtje naar Sketch (in Londen) voor een overpriced high tea. Maandag stond er alweer een creditering van € 150.
Mawlana schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:24:
Dining Benefit wordt best rap uitgekeerd door Amex. Afgelopen vrijdag ging m'n vrouw samen met mijn nichtje naar Sketch (in Londen) voor een overpriced high tea. Maandag stond er alweer een creditering van € 150.
JupzHmmbob schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:20:
Over het diner-voordeel bij platinum: dat wordt erg snel bijgeboekt. Bij mij de dag nadat mijn (buitenlandse) betaling definitief op het afschrift stond.
Ik wil zakelijk een Amex bestellen en dmv de zakelijke spend sparen voor tickets (vakantie) met korting. Vlieg zakelijk verder niet, dus zal niet snel iets van status opbouwen vermoed ik. Zakelijke spend zal rond de 10k per maand liggen. Wat is de meest verstandige keus in deze situatie? Amex Gold, of toch voor een Amex FB kaart kiezen? Verzekeringen, lounge, priority etc vindt ik allemaal niet belangrijk.
Mijn advies zou zijn:Bulldog schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:04:
Ik wil zakelijk een Amex bestellen en dmv de zakelijke spend sparen voor tickets (vakantie) met korting. Vlieg zakelijk verder niet, dus zal niet snel iets van status opbouwen vermoed ik. Zakelijke spend zal rond de 10k per maand liggen. Wat is de meest verstandige keus in deze situatie? Amex Gold, of toch voor een Amex FB kaart kiezen? Verzekeringen, lounge, priority etc vindt ik allemaal niet belangrijk.
Als je zeker weet dat je die vakanties met KLM of partners gaat doen, de FB kaart. In alle andere gevallen, de reguliere gold kaart
voordeel FB (in jouw geval, dus de zaken die je niet belangrijk vind buiten beschouwing)
- 1 mile per euro
- Kaart kosten liggen een paar euro per maand lager
voordeel regulier (in jouw geval)
- 1 MR per euro , (te besteden bij meerdere airlines of andere instanties (conversion rate may apply)
- Dinnertegoed van 100 euro.(?)
- Amazon prime streaming
Ik zal nog wel wat zaken gemist hebben trouwens
Dat betekent, stam + t .
Volgens mij mag je een particuliere kaart niet voor zakelijke uitgaven gebruiken als ik me niet vergis.
Daar heb je de gratis Business Companion Card voor toch? Je kan daarmee - voor zover ik weet - overigens alleen MR mee sparen.mfkne schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:20:
Volgens mij mag je een particuliere kaart niet voor zakelijke uitgaven gebruiken als ik me niet vergis.
Toen ik mijn eenmanszaak nog had was het geen probleem aangezien prive = zakelijk. Met een BV wordt het een ander verhaal inderdaad.
Dat betekent, stam + t .
De Business Companion card heeft voor zover ik weet dezelfde dekking als de gold kaart. Dus ook gewoon de reisverzekeringen, en aankoopverzekeringen. Of begrijp ik dit verkeerd?Mawlana schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:29:
[...]
Daar heb je de gratis Business Companion Card voor toch? Je kan daarmee - voor zover ik weet - overigens alleen MR mee sparen.
Met een BV zou opzich ook nog wel kunnen maar dan moet je wat vervelender boekhouden met persoonlijke voorschotten. Dit werkt alleen als je over het algemeen kleine uitgaven heb en niet rond de 10k per maand aan bedrijfskosten hebt.Apache4u schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:43:
Toen ik mijn eenmanszaak nog had was het geen probleem aangezien prive = zakelijk. Met een BV wordt het een ander verhaal inderdaad.
Ik zou in jouw geval een reguliere amex aanschaffen en niet een flying blue kaart. Als je geen status hebt en vliegt met verschillende allianties heeft het niet echt nut. Qua zakelijke varianten zou de green card dan het beste aansluiten in jouw situatie omdat je op zowel gold als green 1MR per € krijgt. Als je rond de 10k per maand aan zakelijke uitgaven zit zou je dan een enkeltje business class redemption kunnen krijgen binnen een periode van ongeveer 8-9 maanden kaartgebruik zonder bonussen. Ikzelf heb een gratis business gold companion card via de persoonlijke platinum kaart maar dan zijn de jaarlijkse kosten niet aftrekbaar binnen het bedrijf.Bulldog schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:04:
Je kan het altijd gooien over een persoonlijk voorschot en dus de jaarbijdrage overmaken vanuit je bedrijfsrekening naar persoonlijke rekening maar ik weet niet of de fiscus daarmee akkoord gaat. Zo zou je de voordelen van een persoonlijke platinum kaart kunnen krijgen (waar jij volgens je post niet heel veel waarde aan hecht) naast de reguliere gold business card.
Als je het snelst wilt sparen en met Skyteam vliegt, FB Plat, normale Plat is 1 MR per euro, FB Plat 1,5 airmile.
En met online aankopen via https://earnonline.flyingblue.com/en/ tikt het ook heel snel aan..
PSN: Kjujay
Je kan gewoon de zakelijke kosten wegboeken die de zakelijke kaart normaal kost. Hij is onderdeel van het pakket en ook de reden waarom je dit pakket genomen hebthollandje schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:29:
Ik zou in jouw geval een reguliere amex aanschaffen en niet een flying blue kaart. Als je geen status hebt en vliegt met verschillende allianties heeft het niet echt nut. Qua zakelijke varianten zou de green card dan het beste aansluiten in jouw situatie omdat je op zowel gold als green 1MR per € krijgt. Als je rond de 10k per maand aan zakelijke uitgaven zit zou je dan een enkeltje business class redemption kunnen krijgen binnen een periode van ongeveer 8-9 maanden kaartgebruik zonder bonussen. Ikzelf heb een gratis business gold companion card via de persoonlijke platinum kaart maar dan zijn de jaarlijkse kosten niet aftrekbaar binnen het bedrijf.
Je kan het altijd gooien over een persoonlijk voorschot en dus de jaarbijdrage overmaken vanuit je bedrijfsrekening naar persoonlijke rekening maar ik weet niet of de fiscus daarmee akkoord gaat. Zo zou je de voordelen van een persoonlijke platinum kaart kunnen krijgen (waar jij volgens je post niet heel veel waarde aan hecht) naast de reguliere gold business card.
Voor mij was dit ook echt de reden en heb er mijn ICS prive en zakelijke kaart voor opgezegd, dus dit is erg aannemelijk.
I don't have dreams, I have goals!!
De algemene voorwaarden van AMEX staan zakelijk gebruik van een particuliere kaart niet toe:
Ik weet dat AMEX hierop ook toeziet.
Bron: https://www.americanexpre...arthouders-maart-2022.pdfU en/of extra kaarthouders mogen de kaart alleen gebruiken als consument en niet in de uitoefening van
een beroep of bedrijf, hieronder verstaan wij ook wederverkoop van goederen en diensten door consumenten. Voor zakelijke uitgaven hebben wij andere producten beschikbaar, waarover wij u graag informeren.
Ik weet dat AMEX hierop ook toeziet.
Ik wil een partner kaart voor mijn AmEx aanvragen, maar kan niet goed in de voorwaarden vinden of die vervolgens van de zelfde rekening wordt afgeschreven of dat ik die aan de rekening van mijn vrouw kan koppelen.
Iemand ervaring hiermee?
Iemand ervaring hiermee?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Alles gaat vanaf hoofdkaarthouder.JackBol schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:38:
Ik wil een partner kaart voor mijn AmEx aanvragen, maar kan niet goed in de voorwaarden vinden of die vervolgens van de zelfde rekening wordt afgeschreven of dat ik die aan de rekening van mijn vrouw kan koppelen.
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb hier niet altijd positieve ervaringen mee. De miles komen niet altijd door en het claimen is een bureaucratisch gebeuren. Ik gebruik het alleen met het gegeven dat het mooi is als je alsnog miles krijgt.Kju schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:49:
En met online aankopen via https://earnonline.flyingblue.com/en/ tikt het ook heel snel aan..
Ik ben bij 2 BP AH To Go geweest en die hadden geen AH cadeaukaarten meer. Medewerkers wisten er ook niets van.
Was namelijk een work around om toch met Amex te kunnen betalen bij AH. Weet iemand of dat bij alle BP AH To Go het geval is? Zijn ze er misschien mee gestopt?
Was namelijk een work around om toch met Amex te kunnen betalen bij AH. Weet iemand of dat bij alle BP AH To Go het geval is? Zijn ze er misschien mee gestopt?
*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***
Ze loggen je best snel uit. Ik leg daarom meestal alles al in het winkelmandje als dat kan en ga dan pas naar earnonline. Bij sites zoals Booking.com zorg ik er ook voor dat alles klaar staat om definitief te maken en klik ik ook weer eerst naar earnonline.s3n schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:34:
[...]
Ik heb hier niet altijd positieve ervaringen mee. De miles komen niet altijd door en het claimen is een bureaucratisch gebeuren. Ik gebruik het alleen met het gegeven dat het mooi is als je alsnog miles krijgt.
Ze zijn ook niet echt dol op adblockers. Ik pak vaak een browser zonder adblocker. Vaak wel succesvol hiermee.Kju schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:55:
[...]
Ze loggen je best snel uit. Ik leg daarom meestal alles al in het winkelmandje als dat kan en ga dan pas naar earnonline. Bij sites zoals Booking.com zorg ik er ook voor dat alles klaar staat om definitief te maken en klik ik ook weer eerst naar earnonline.
Die was er inderdaad wel, maar een half jaar tot een jaar geleden zijn ze daarmee gestopt. De cadeaukaarten konden aan de kassa niet meer gescand worden. Medewerkers begrepen het toen ook niet.factor15 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:11:
Ik ben bij 2 BP AH To Go geweest en die hadden geen AH cadeaukaarten meer. Medewerkers wisten er ook niets van.
Ik heb toen de BP klantenservice gebeld en zou worden teruggebeld maar dat is nooit gebeurd. Heb het toen maar opgegeven. Ik heb laatst nog gekeken en bij de BP bij mij in de buurt zijn de AH cadeaukaarten nog steeds weg.
Het is inderdaad redelijk simpele calculatie. Wel zijn er tegenwoordig weinig gratis creditcards (eigenlijk alleen gratis prepaid kaarten) en heeft AMEX inderdaad niet de grootste acceptatie. Hoewel voor vliegen en hotels is een AMEX prima. Mocht je twijfelen of je de value er wel uithaalt is de AMEX blue een mooie optie, die is gratis bij besteding van minimaal 3000 euro. Je spaart wel minder punten per euro (1MR per 2 euro). Een tweede goedkope optie is de green card (1MR per euro). Deze is eerste jaar gratis en daarna 78 euro per jaar. Maar het voordeel is wel dat je gratis twee extra kaarten voor bijvoorbeeld je partner kan aanvragen.Wally2002 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 07:57:
[...]
Business case is een groot woord, een simpele rekensom met de verwachte uitgaven geeft al een indicatie van te sparen punten.
Het is meer de vraag hoeveel waarde je geeft aan de overige kaart voordelen zoals de aankoop en reisverzekeringen, evt loungetoegang etc
Overigens kom je dan eigenlijk automatisch al op de Amex kaarten uit.
Omdat die niet overal geaccepteerd worden moet je haast al een goedkope creditcard er naast nemen.
Gratis creditcards zijn er volgens mij überhaupt niet meer (welkomst aanbiedingen daar gelaten).
Voor de duurdere AMEX kaarten moet je goed kijken of je de benefits en credits gaat gebruiken. Vlieg je veel dan kan privium + lounge access erg prettig zijn en veel waarde bieden, maar dit is erg persoonlijk. Wanneer je de credits niet gebruikt zijn deze kaarten snel erg duur. De Flying blue kaarten vind ik persoonlijk niet heel interessant, de earning potential is niet veel hoger tegen een gelijke annual fee. Enkel zit je wel locked in bij KLM, normale MR punten kun je naar een reeks verschillende transfer partners overboeken (waaronder ook KLM). Ook zijn de credits op de normale AMEX gold en platinum beter mijn inziens. Het enige voordeel is dat je een aantal XP per jaar krijgt, wellicht handig voor status, maar het is niet een heel groot aantal XP.
Wat betreft de waarde van punten. Je vind de grootste waarde door het overboeken naar transfer partners. Ik zou uitgaan van minimaal 1 cent, maar dit kan ook makkelijk rond 2-3 cent of hoger uitkomen als je mooie award tickets kan vinden. Voorbeeldje, tickets naar US west coast zijn te krijgen voor 20k punten + 120 euro (enkele reis), premium economy 35k + 200 euro, business meestal rond 70-90k + 200 euro. (dit zijn de bodemprijzen, dit kan hoger zijn afhankelijk van seizoen/drukte etc) In het laagseizoen geeft dit een waarde van zo'n 1 cent per punt, in wat duurdere periodes stijgt dit al snel. Let wel dat dit availability based is, dus enige flexibiliteit helpt hierbij. Mijn ervaring is dat Economy en Premium economy redelijk makkelijk te boeken tenzij je echt in de zomervakantie periode zit. Business is wat meer zoeken.
Ben dan toch benieuwd welke weinige gratis creditcards er beschikbaar zijn. De fintechs hebben allemaal debetkaarten maar is dus geen creditcard. De enige optie is een welkomstaanbieding met 1e jaar gratis maar die zijn in de basis dus geen gratis creditcards.Tuniq schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:46:
[...]
Het is inderdaad redelijk simpele calculatie. Wel zijn er tegenwoordig weinig gratis creditcards (eigenlijk alleen gratis prepaid kaarten) en heeft AMEX inderdaad niet de grootste acceptatie.
Het zou ook niet gratis kunnen met de extra services die je er bij hebt (en die juist vaak een reden zijn om een credit card te gebruiken.Wally2002 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:25:
[...]
Ben dan toch benieuwd welke weinige gratis creditcards er beschikbaar zijn. De fintechs hebben allemaal debetkaarten maar is dus geen creditcard. De enige optie is een welkomstaanbieding met 1e jaar gratis maar die zijn in de basis dus geen gratis creditcards.
Dat is dus de AMEX (Blue card) die ik noemde. Enige voorwaarde is dat je wel minimaal 3000 euro per jaar uitgeven, haal je dat niet is de kaart 35 euro. Voor iemand die veel vliegt voor werk, verwacht ik dat 3000 euro vrij snel behaald is. Helemaal gratis is het dus technisch gezien niet.Wally2002 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:25:
[...]
Ben dan toch benieuwd welke weinige gratis creditcards er beschikbaar zijn. De fintechs hebben allemaal debetkaarten maar is dus geen creditcard. De enige optie is een welkomstaanbieding met 1e jaar gratis maar die zijn in de basis dus geen gratis creditcards.
De andere opties zijn inderdaad prepaid kaarten en geen echte creditcard.
[ Voor 4% gewijzigd door Tuniq op 08-12-2023 21:16 ]
Ik vraag me of dat het geval is. Ik vermoed eerder dat de acceptatie nog te laag is (en dus het volume wat wordt gespendeerd op deze kaarten) en ook de competitie tussen kaartaanbieders is in Nederland erg laag.Frame164 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:28:
[...]
Het zou ook niet gratis kunnen met de extra services die je er bij hebt (en die juist vaak een reden zijn om een credit card te gebruiken.
Het tarief voor een creditcard is vaak een vast percentage rond 1 tot 2% in Nederland. Dit is zeker bij hogere bedragen een veel hoger tarief dan een debit kaart, welke vaak een vast tarief heeft van een cent of 10. Dus in potentie wordt er veel meer verdiend op betalingen met creditcard, zeker op het moment dat er veel/hoger bedrag wordt uitgeven.
Iemand die recent gebeld heeft voor een retentie offer bij AMEX?
Heb nu langer dan een jaar de FB Gold, maar zit te twijfelen voor een downgrade. Vind de 16,50 per maand aan de prijzige kant voor wat je krijgt vergeleken met de reguliere gold card.
Spend is ongeveer 2k per maand, met af en toe uitschieters naar 4k.
Heb nu langer dan een jaar de FB Gold, maar zit te twijfelen voor een downgrade. Vind de 16,50 per maand aan de prijzige kant voor wat je krijgt vergeleken met de reguliere gold card.
Spend is ongeveer 2k per maand, met af en toe uitschieters naar 4k.
Korte vraag: ik heb een Amex Platinum en moet de Privium Plus nog activeren. Nu ben ik maandag in de buurt van Schiphol en wilde ik even langs om te kijken of dit direct kon. Waar moet ik zijn? De Privium Club Lounge achter de KLM incheckbalies? Of ergens anders?
@donleone83 in de privium club lounge Departures, voor de security.
Amex heeft weer een introductiebonus. Dit keer gaat het om een verviervoudiging van de punten ipv een verdubbeling.
Bij de aanvraag van de platinum card krijg je tijdelijk 48.000 punten en met de gold card 24.000 punten.
Actie loopt tot 9 januari
Bij de aanvraag van de platinum card krijg je tijdelijk 48.000 punten en met de gold card 24.000 punten.
Je dient nu wel voor de platinum minimaal 4.000 euro uit te geven in de eerste drie maanden.hollandje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:08:
Amex heeft weer een introductiebonus. Dit keer gaat het om een verviervoudiging van de punten ipv een verdubbeling.
Dit was in het verleden minder.
Iemand enig idee of een extra kaarthouder ook een (aparte) eigen kaart kan aanvragen bij Amex? Kan dat nergens 1,2,3 vinden.
Gok dat dit alleen is voor Gold+? Zit momenteel op Green namelijk en zie daar de aanbieding niet. Kan eigenlijk wel een Gold card gebruiken, dus heb meer aan een upgrade offerhollandje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:08:
Omdat het ook niet mogelijk is om 2 Amex kaarten (behalve als je 1 Flying Blue en 1 normale hebt geloof ik) op 1 persoon zijn naam te hebben. Dus dacht wellicht is dat ook zo voor extra kaarten.mfkne schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:30:
Zeker, waarom zou dat niet kunnen?
Ik heb net mijn eigen referral-link geprobeerd. Wanneer iemand Gold aanvraagt krijgt hij/zij 24k punten ipv 6k.ghostman schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:07:
Als die 4x aanbieding ook voor Gold komt dan vraag ik hem direct aan![]()
Vraagje trouwens, ik heb via een vriend een referral link gekregen, maar hij heeft de FB versie. Die referral kun je niet gebruiken om een niet FB kaart aan te vragen?
Met een FB-referral kan je voor zover ik weet alleen een FB-kaart aanvragen.
[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 14-12-2023 13:15 ]
Ye, alleen gold en platinum card holders hebben deze bonussen. Upgrade bonus voor gold naar platinum was tot 10 december deze maand iircsnaggyheadshot schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:33:
[...]
Gok dat dit alleen is voor Gold+? Zit momenteel op Green namelijk en zie daar de aanbieding niet. Kan eigenlijk wel een Gold card gebruiken, dus heb meer aan een upgrade offerWellicht eens bellen.
Klopt. Met een FB kaart kan je alleen FB kaarten introduceren. En met een reguliere kaart (non-partner) kan je alleen reguliere kaarten introducerenMawlana schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:12:
[...]
Met een FB-referral kan je voor zover ik weet alleen een FB-kaart aanvragen.
In de tijd dat ik Amex wilde aanvragen had volgens mij iedereen opeens een FB-Amex.hollandje schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:56:
[...]
Klopt. Met een FB kaart kan je alleen FB kaarten introduceren. En met een reguliere kaart (non-partner) kan je alleen reguliere kaarten introduceren

Jep ik heb destijds via een of andere website een referral link gevonden die adverteerde dat je dubbele punten kreeg. Bleek helemaal niet waar te zijn en ben 30k punten misgelopenMawlana schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:00:
[...]
In de tijd dat ik Amex wilde aanvragen had volgens mij iedereen opeens een FB-Amex.Dat was best vervelend. Moest daardoor helaas een blogger aan een bonus helpen in plaats van een medetweaker hier...
Ik heb inmiddels ook een Rabobank creditcard uitgeprobeerd als die grootbank in Nederland met creditcard zonder ICS als tussenpersoon, maar vind het bagger. Zelfs wanneer je de eerste maand je eigen geld erop zet wordt de Rabobank creditcard veel willekeurig geblokkeerd bij de kleinste aankopen en met hoge koers opslagen in het buitenland.
[ Voor 22% gewijzigd door Weicool op 15-12-2023 12:49 ]
ING doet ook niet aan ICS. Heb daar eigenlijk nog nooit gezeik mee gehad.Weicool schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:47:
Ik heb inmiddels ook een Rabobank creditcard uitgeprobeerd als enige grootbank in Nederland zonder ICS als tussenpersoon, maar vind het bagger. Zelfs wanneer je de eerste maand je eigen geld erop zet wordt het veel willekeurig geblokkeerd en hoge koers opslagen in het buitenland.
ING had ik nog niet geprobeerd, maar net 5 minuten geleden een platinum creditcard van de ING besteld. Ik ben benieuwd of het aan de verwachtingen van de finfluencer voldoet!Jeoh schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:49:
[...]
ING doet ook niet aan ICS. Heb daar eigenlijk nog nooit gezeik mee gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Weicool op 15-12-2023 12:57 ]
Kun je de kleine aankopen misschien iets meer duiden. Neem aan dat een betaling aan een grote speler zoals Amazon, Bol, thuisbezorgd etc zonder problemen moet werken. Ik weet dat je hier eerder ook problemen heb gemeld met andere producten en dan blijkt het toch om wat meer exotische omstandigheden te gaan.Weicool schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:47:
Ik heb inmiddels ook een Rabobank creditcard uitgeprobeerd als die grootbank in Nederland met creditcard zonder ICS als tussenpersoon, maar vind het bagger. Zelfs wanneer je de eerste maand je eigen geld erop zet wordt de Rabobank creditcard veel willekeurig geblokkeerd bij de kleinste aankopen en met hoge koers opslagen in het buitenland.
Nee, dit keer gaat het gewoon over een bestelling van 30 euro bij thuisbezorgd, een 80 euro router bij bol.com, en een gekoppelde creditcard voor een gratis proefperiode voor het nieuwe luisterboek over Elon Musk bij Amazon.Wally2002 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 13:18:
[...]
Kun je de kleine aankopen misschien iets meer duiden. Neem aan dat een betaling aan een grote speler zoals Amazon, Bol, thuisbezorgd etc zonder problemen moet werken. Ik weet dat je hier eerder ook problemen heb gemeld met andere producten en dan blijkt het toch om wat meer exotische omstandigheden te gaan.
Zojuist een Platinum Kaart aangevraagdhollandje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:08:
[ Voor 35% gewijzigd door Bartjeee op 17-12-2023 18:35 ]
Ik heb drie Rabo creditcards (mastercard en visa privé, mastercard zakelijk) en geen enkel probleem met random blokkeren. Koersopslag van 2% ja, maar er is geen normale CC te vinden in Nederland die lager is (en significant goedkoper dan amex).
Wat wel vervelend is is de max limiet van 10,000 privé, die de klantenservice ook niet kan verhogen (meerdere creditcards mogen dan weer wel en die hebben elk hun eigen limiet, dus wat is het punt?).
Wat wel vervelend is is de max limiet van 10,000 privé, die de klantenservice ook niet kan verhogen (meerdere creditcards mogen dan weer wel en die hebben elk hun eigen limiet, dus wat is het punt?).
Kan je bij Rabo geen geld bijboeken? Bij de ING kon ik destijds zo mijn limiet 'verhogen'creator1988 schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:59:
Ik heb drie Rabo creditcards (mastercard en visa privé, mastercard zakelijk) en geen enkel probleem met random blokkeren. Koersopslag van 2% ja, maar er is geen normale CC te vinden in Nederland die lager is (en significant goedkoper dan amex).
Ja dat kan bij Rabo ook. Sinds een jaartje ofzo ook heel makkelijk via de app
Vandaag naar American Express gebeld voor een retentiebonus voor Platinum. Met iets meer dan 30k spent afgelopen jaar kreeg ik in eerste instantie 25k MR en de komende drie maanden dubbele punten aangeboden. Ik heb toen aangegeven dat ik vorige keer 50k kreeg . Na een paar minuten wachten kreeg ik dat uiteindelijk ook.
Thx voor het delen! Hoeveelste jaar was dit als ik dat vragen mag? Ikzelf ga in mei mijn 3e jaar in en vroeg me af of ze je dan wederom een retentieaanbod doenoohh schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:51:
Vandaag naar American Express gebeld voor een retentiebonus voor Platinum. Met iets meer dan 30k spent afgelopen jaar kreeg ik in eerste instantie 25k MR en de komende drie maanden dubbele punten aangeboden. Ik heb toen aangegeven dat ik vorige keer 50k kreeg . Na een paar minuten wachten kreeg ik dat uiteindelijk ook.
Tweede jaar Platinum. Hiervoor heb ik een aantal jaar Green gehad, maar toen nooit gebeld. Toen wist ik eerlijk gezegd ook niet van de retentiebonus af.hollandje schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:49:
[...]
Thx voor het delen! Hoeveelste jaar was dit als ik dat vragen mag? Ikzelf ga in mei mijn 3e jaar in en vroeg me af of ze je dan wederom een retentieaanbod doen
Het viel m'n vrouw op die een extra kaart (Gold card van ICS) heeft dat ze alleen haar uitgaves in de ICS app card zag en niet die van mij (op zich wel handig voor mij natuurlijk
) maar wel het totale saldo. is dat normaal? zag verder geen opties om dat in te stellen in de app
Verder liet ze me vanmorgen een email zien, die er erg legitiem uit zag, dat ze 5 euro zou krijgen van ICS als ze binnen 7 dagen (haar geactiveerde) Apple Pay zou gebruiken. Niet echt een phishing iets natuurlijk maar meer gebruikers die dat hebben gehad?
Verder liet ze me vanmorgen een email zien, die er erg legitiem uit zag, dat ze 5 euro zou krijgen van ICS als ze binnen 7 dagen (haar geactiveerde) Apple Pay zou gebruiken. Niet echt een phishing iets natuurlijk maar meer gebruikers die dat hebben gehad?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nou is ING ICS niet maar bij de ING creditcard werkt het precies hetzelfde. Alleen de hoofkaarthouder kan alle transacties zien.Gunner schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:51:
Het viel m'n vrouw op die een extra kaart (Gold card van ICS) heeft dat ze alleen haar uitgaves in de ICS app card zag en niet die van mij (op zich wel handig voor mij natuurlijk) maar wel het totale saldo. is dat normaal? zag verder geen opties om dat in te stellen in de app
Ik heb dezelfde mail ontvangen. Ziet er legit uit.Gunner schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:51:
Het viel m'n vrouw op die een extra kaart (Gold card van ICS) heeft dat ze alleen haar uitgaves in de ICS app card zag en niet die van mij (op zich wel handig voor mij natuurlijk) maar wel het totale saldo. is dat normaal? zag verder geen opties om dat in te stellen in de app
Dat geldt ook voor Amex. Zij kan ook het volledige saldo niet zien.mfkne schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:15:
[...]
Nou is ING ICS niet maar bij de ING creditcard werkt het precies hetzelfde. Alleen de hoofkaarthouder kan alle transacties zien.
Bij ICS weet ik niet of ze het totale saldo kan zien, is me niet opgevallen. Ze kan in ieder geval alleen haar eigen transacties inzien.
- We Are Borg
Iemand ervaring met het boeken van vliegtickets via de plat amex site?
Ik was nieuwsgierig en pakte een ticket erbij via google flights. Daarna via de plat site van amex en het verschil was 1k in het voordeel van amex site (BC ticket). Dat verbaasde mij
Ik was nieuwsgierig en pakte een ticket erbij via google flights. Daarna via de plat site van amex en het verschil was 1k in het voordeel van amex site (BC ticket). Dat verbaasde mij
Heb wel vaker via amex geboekt, ik check sowieso altijd voor het boeken nog even wat Amex heeft. Laatst nog tickets voor 1050 gekocht die elders vanaf 1700 begonnen.
Ik betaal strak 16 euro per maand aan een doorlopende reis en annuleringsverzekering dus daar wil ik dan mee stoppen en een cc nemen. Ik twijfel tussen amex gold en amex fb gold. Bij de amex gold krijg je MR punten, kan je deze ook inwisselen voor flying blue miles, daar heb ik er nogal wat van maar ik verwacht komende tijd niet zo veel meer te vliegen.
Als ik een ticket boek voor (schoon)familie, zijn deze dan ook verzekerd of is dat alleen de kaarthouder plus partner en kinderen?
Op de ICS visa platinum zitten ook verzekeringen, maar daar zit geen membership programma bij?
Het verschil tussen amex gold (20-2,99 amazon prime=17p/m) en ICS plat (13,75) is maar 3,25p/m. Bij amex krijg je wel 100euro dinertegoed, dus zou dit dan de betere keus zijn?
p.s ik lees over amex introductiebonus, ik zie daar niks van op de website staan? Krijgt de persoon die de referral geeft bonuspunten of de nieuwe klant of beiden?
Als ik een ticket boek voor (schoon)familie, zijn deze dan ook verzekerd of is dat alleen de kaarthouder plus partner en kinderen?
Op de ICS visa platinum zitten ook verzekeringen, maar daar zit geen membership programma bij?
Het verschil tussen amex gold (20-2,99 amazon prime=17p/m) en ICS plat (13,75) is maar 3,25p/m. Bij amex krijg je wel 100euro dinertegoed, dus zou dit dan de betere keus zijn?
p.s ik lees over amex introductiebonus, ik zie daar niks van op de website staan? Krijgt de persoon die de referral geeft bonuspunten of de nieuwe klant of beiden?
Bij de reguliere amex kan je idd de punten inwisselen voor Flying Blue miles tegen een 5:4 verhouding. Bij fb amex krijg je 1 FB mile per euro. Flying Blue amex is, naar mijn mening, het alleen waard als je status wilt hebben binnen skyteam of alleen met skyteam reist. Daarnaast kan je met de punten van de reguliere amex gold ook hotelovernachtingen boeken, cadeaukaarten aanschaffen, of ze gebruiken als statement credit. Als je de MR punten als statement credit gebruikt is elk punt €0,003 waard.Cpt.Chaos schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 18:19:
Ik betaal strak 16 euro per maand aan een doorlopende reis en annuleringsverzekering dus daar wil ik dan mee stoppen en een cc nemen. Ik twijfel tussen amex gold en amex fb gold. Bij de amex gold krijg je MR punten, kan je deze ook inwisselen voor flying blue miles, daar heb ik er nogal wat van maar ik verwacht komende tijd niet zo veel meer te vliegen.
Alleen je reisgezelschap en de extra kaarthouders zijn verzekerd. Oftewel als jij een ticket boekt voor een broer of ouder en niet zelf meereist dan zal het reisgezelschap onverzekerd zijn. Boekt een broer/zus of ouder met hun eigen extra kaart (die ze van jou gratis kunnen krijgen) dan zijn zij wel verzekerd. Als iemand met jou meereist onder dezelfde boeking die jij hebt betaalt met amex dan zijn zij wel verzekerd (ongeacht of zij een extra kaarthouder zijn)
Amex is een betere keuze als je kijkt naar de voordelen. ICS is beter voor acceptatie qua betalingen. Daarnaast is amex wel weer iets beter in het afhandelen van geschillen en klachten dan ICS.
Referral bonus is voor beide. De aanvrager krijgt de geadverteerde bonus (12.000MR bij een spent van €2500,- in de eerste 3 maanden voor gold) waar de introducerende partij een ander puntenaantal krijgt als de aanvraag van de geïntroduceerde geaccepteerd is. Beide partijen profiteren dus bij een referral.
[ Voor 20% gewijzigd door hollandje op 26-12-2023 18:34 ]
Goede info. Kan je met je cc ook kosteloos in de winkel pinnen? Of bijvoorbeeld bij het tankstation om zo punten te sparen?
Zolang de winkelier/het tankstation amex (of überhaupt creditcards) accepteert kan dat zeker.Cpt.Chaos schreef op woensdag 27 december 2023 @ 00:03:
Goede info. Kan je met je cc ook kosteloos in de winkel pinnen? Of bijvoorbeeld bij het tankstation om zo punten te sparen?
Ik heb de afgelopen tijd bij onder andere de volgende zaken betaald met amex:
Kruidvat, Dekamarkt, Dirk vd Broek, Aldi, Esso, Total Express, mijn Turkse kapper, bol.com, Celine, Louis Vuitton, Sandro, Hermes, Amazon, Zara, Asos, Bijenkorf, H&M (alleen online), Aliexpress, Thuisbezorgd, Uber, KLM, British Airways, Booking.com, veel hotels etc.
Bedragen variërend tussen €2 tot €2000. 😅
Zoals mawlana al aangaf kan je fysiek in een winkel meestal kostenloos de kaart gebruiken. Online komt het nog wel eens voor dat de winkelier een fee vraagt om het gebruik van een creditcard of American Express. Meestal is dit een percentage van 1 á 2 procent. Punt technisch is het het dan niet waard, maar ik doe het in sommige gevallen wel om zo verzekerd te kunnen kopen (denk aan nieuwe telefoon e.d.)Cpt.Chaos schreef op woensdag 27 december 2023 @ 00:03:
In de EU is het voor creditcard betalingen niet toegestaan een fee te vragen. Amex is daarop uitgesloten en mag er dus wel een fee gevraagd worden. Dit omdat ze zowel het kaartschema alsook de bank zijn. Voor Mastercard en VISA mag het niet omdat de kart schema’s zelf geen kaarten uitgeven.hollandje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 02:07:
[...]
Zoals mawlana al aangaf kan je fysiek in een winkel meestal kostenloos de kaart gebruiken. Online komt het nog wel eens voor dat de winkelier een fee vraagt om het gebruik van een creditcard of American Express.
Zie nog steeds vaak ook op Nederlandse webwinkels dat er een fee wordt gevraagd voor een creditcard betaling. Je kan er niks tegen doen behalve het rapporteren bij een officiële instantie maarja, too much effort als het aan mij ligtWally2002 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 07:37:
[...]
In de EU is het voor creditcard betalingen niet toegestaan een fee te vragen. Amex is daarop uitgesloten en mag er dus wel een fee gevraagd worden. Dit omdat ze zowel het kaartschema alsook de bank zijn. Voor Mastercard en VISA mag het niet omdat de kart schema’s zelf geen kaarten uitgeven.
Die winkels zijn gelukkig op één hand te tellen. Althans, voor mij. Coolblue is in mijn geval de grootste partij die geen amex accepteert. Afhankelijk van het bedrag betaal ik dan met amex of kies ik ervoor om een tientje meer te betalen bij een andere winkel (coolblue is zelden de goedkoopste trouwensWally2002 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 07:37:
[...]
In de EU is het voor creditcard betalingen niet toegestaan een fee te vragen. Amex is daarop uitgesloten en mag er dus wel een fee gevraagd worden. Dit omdat ze zowel het kaartschema alsook de bank zijn. Voor Mastercard en VISA mag het niet omdat de kart schema’s zelf geen kaarten uitgeven.
Er zijn trouwens webwinkels die een toeslag vragen voor creditcard-betalingen (inclusief amex), maar geen tot minder toeslag voor Paypal. Heel apart.
Zodra ik een webwinkel betrap op het surchargen van MasterCard en/of VISA betalingen, gaat daar een melding van naar de Autoriteit Consument & Markt...Mawlana schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:13:
[...]
Er zijn trouwens webwinkels die een toeslag vragen voor creditcard-betalingen (inclusief amex), maar geen tot minder toeslag voor Paypal. Heel apart.
Als je met amex zou willen betalen voor de punten kan je altijd een cadeaubon kopen bij de Jumbo voor Coolblue. Enige nadeel is dat je dan geen verzekeringen hebt e.d.Mawlana schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:13:
[...]
Die winkels zijn gelukkig op één hand te tellen. Althans, voor mij. Coolblue is in mijn geval de grootste partij die geen amex accepteert. Afhankelijk van het bedrag betaal ik dan met amex of kies ik ervoor om een tientje meer te betalen bij een andere winkel (coolblue is zelden de goedkoopste trouwens).
Creditcard betekent onder andere gemak voor mij. Ik ga niet eerst een cadeaubon bij een fysieke winkel halen om het vervolgens online uit te geven. En dan nog de verzekering, vooral bij online aankopen vind ik de aankoopverzekering het belangrijkste voordeel van een creditcard.hollandje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:34:
[...]
Als je met amex zou willen betalen voor de punten kan je altijd een cadeaubon kopen bij de Jumbo voor Coolblue. Enige nadeel is dat je dan geen verzekeringen hebt e.d.
Ik heb ook nog een Mastercard, maar deze probeer ik zo min mogelijk te gebruiken. Het is toch makkelijker om één kaart met uitgaven te hebben voor het overzicht. Maar als het moet, dan gebruik ik het. Liever niet voor grotere bedragen vanwege de punten.
Dit wist ik helemaal niet, dank daarvoor. Wil geen snitch ofzo zijn, maar ik baal altijd ervan dat ik meer moet betalen als ik met cc betaal. Voor hen zelf ook stom, want vaak stap ik dan over naar een andere verkoper.nobleone schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:22:
[...]
Zodra ik een webwinkel betrap op het surchargen van MasterCard en/of VISA betalingen, gaat daar een melding van naar de Autoriteit Consument & Markt...
I don't have dreams, I have goals!!
Ik heb nog niet gebruik gemaakt van €50 Amex dinertegoed dit najaar. Ben ik nu te laat of kan het nog net op bv. as. vrijdag?
Ja, dat kan nu nog. Daar koop je een wagyu kapsalon voor bij FG
Het is wel close, ik ben bang dat je het niet meer red omdat het meestal 2-3 dagen duurt voordat het bedrag belast wordt op je kaart en vervolgens nog eens 2-3 dagen voor je het tegoed gestort krijgtTrishul schreef op donderdag 28 december 2023 @ 01:01:
Ik heb nog niet gebruik gemaakt van €50 Amex dinertegoed dit najaar. Ben ik nu te laat of kan het nog net op bv. as. vrijdag?
Coolblue is qua klantenservice en het niet moeilijk doen bij garantie zo relaxed en ook correct dat ik er vaak toch voor kies, afhankelijk van het product.hollandje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 08:34:
[...]
Als je met amex zou willen betalen voor de punten kan je altijd een cadeaubon kopen bij de Jumbo voor Coolblue. Enige nadeel is dat je dan geen verzekeringen hebt e.d.
Bij een cadeaubon lijkt het bedrag me vaak te laag voor de moeite. Of te hoog om een stapel cadeaubonnen te kopen
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Groot gelijk, ik heb er zelf ook nog nooit de cadeaubonnen gebruikt omdat Coolblue überhaupt meestal niet de goedkoopste partij is. Maar idd, hun service en klachtenafhandeling is bij mij ook altijd top geweesrSorcerer8472 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 06:33:
[...]
Coolblue is qua klantenservice en het niet moeilijk doen bij garantie zo relaxed en ook correct dat ik er vaak toch voor kies, afhankelijk van het product.
Bij een cadeaubon lijkt het bedrag me vaak te laag voor de moeite. Of te hoog om een stapel cadeaubonnen te kopen
Het is me niet geheel duidelijk of het gaat om het moment van betaling (en dat het als reservering in je overzicht staat), of om op het moment dat de transactie definitief is.hollandje schreef op donderdag 28 december 2023 @ 04:12:
[...]
Het is wel close, ik ben bang dat je het niet meer red omdat het meestal 2-3 dagen duurt voordat het bedrag belast wordt op je kaart en vervolgens nog eens 2-3 dagen voor je het tegoed gestort krijgt
Gelukkig is vrouwlief vorige week zo lief geweest om die 150 euro (+extra) samen met een vriendin uit te geven bij Izakaya. Dining voordeel is al gecrediteerd. Ik kneem ‘m even omdat op het afschrift Sir Albert Hotel stond ipv Izakaya.
Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1