Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:45
Mawlana schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:27:
[...]

Het is me niet geheel duidelijk of het gaat om het moment van betaling (en dat het als reservering in je overzicht staat), of om op het moment dat de transactie definitief is.

Gelukkig is vrouwlief vorige week zo lief geweest om die 150 euro (+extra) samen met een vriendin uit te geven bij Izakaya. Dining voordeel is al gecrediteerd. Ik kneem ‘m even omdat op het afschrift Sir Albert Hotel stond ipv Izakaya.
Ik vind het sowieso raar dat je niet uitbetaald krijgt nav het moment van betaling. Het schijnt wel echt zo te zijn, dus verwerkingsdatum.

Ik heb zelf een Gold card en er nog niet gebruik van gemaakt, ik kom niet bij de aangesloten restaurants. En om nu speciaal bij Loetje te gaan eten, terwijl ik dat helemaal niet geweldig vind gaat me wat te ver. Misschien volgende keer maar even lunchje pakken, dat zou nog wel kunnen.

Wat me wel opvalt is dat er verschil zit tussen de kaarten Gold en Platinum. Dat slaat al helemaal nergens op haha. Alsof mijn smaak veranderd als ik van kaart switch |:(

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:40
Redondo1982 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:01:
[...]

Wat me wel opvalt is dat er verschil zit tussen de kaarten Gold en Platinum. Dat slaat al helemaal nergens op haha. Alsof mijn smaak veranderd als ik van kaart switch |:(
Maar je budget wel… of dat is in elk geval de marketing erachter 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Ja, dat je met Platinum een beperktere keuze hebt dan met Gold blijft kansloos. Ook het idee dat The Harbour Club qua niveau bij Platinum zou horen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:45
Tales schreef op donderdag 28 december 2023 @ 11:49:
[...]

Maar je budget wel… of dat is in elk geval de marketing erachter 😂
Smakeloos dit... :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Opzouten schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:39:
Dus ik heb nu een Amex kaart.
Heb de rekening van ruim 1.5k vooruit betaald via de ultra trage overschrijving (wat wel direct gaat bij MasterCard).
Hoe lang duurt verwerking van een handmatige overboeking ongeveer?
Ook net de Gold binnen, maar loop nu al tegen mijn 'limiet' aan omdat er nog geen historie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 19:20
Bulldog schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:20:
[...]

Hoe lang duurt verwerking van een handmatige overboeking ongeveer?
Ook net de Gold binnen, maar loop nu al tegen mijn 'limiet' aan omdat er nog geen historie is.
Meestal 2 tot 3 werkdagen althans de bedragen die ik wel eens overboekte met het handje.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:24
Indien overgemaakt op een werkdag vóór 14u, dan ontvang ik de volgende werkdag in de avond een ontvangstbevestiging.

Puur gebaseerd op eigen ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimise
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-06 02:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TrjznCdrjvK-gwDgJ5y_AqLKRo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PLYOiTutEa57QWPgaEpoYj4y.png?f=fotoalbum_large

Geen enkele creditcard (amex, visa, MasterCard) werkt met WeChat pay? Wat nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04:43
Minimise schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 07:53:
[Afbeelding]

Geen enkele creditcard (amex, visa, MasterCard) werkt met WeChat pay? Wat nu?
Alleen kaarten uitgegeven door een Chinese instantie in China werken met WeChat Pay. Heb het lang zelf geprobeerd op allerlei manieren maar dat is jammer genoeg de situatie.

AliPay werkt bij mij wel voor betalingen in winkels en bij individuen en deze is gelinkt aan een Wise Visa kaart. Het enige is dat ik mijn account in 2016 had aangemaakt en geverifieerd en dat recentelijk iemand met een nieuw account niet in staat was om de betaalmogelijkheden te unlocken. Het is een hit or miss dus :-(

Edit: misschien niet iets wat je wilt maar de enige oplossing om WeChat te gebruiken is door toegevoegd te worden aan iemands familie account. Zo ik heb een tijdje in China wel gewoon gebruik kunnen maken van WeChat Pay. Nadeel is dat die persoon voldoende geld moet hebben in hun account voor jouw betaling

[ Voor 14% gewijzigd door hollandje op 30-12-2023 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
hollandje schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:59:
[...]

Alleen kaarten uitgegeven door een Chinese instantie in China werken met WeChat Pay. Heb het lang zelf geprobeerd op allerlei manieren maar dat is jammer genoeg de situatie.

AliPay werkt bij mij wel voor betalingen in winkels en bij individuen en deze is gelinkt aan een Wise Visa kaart. Het enige is dat ik mijn account in 2016 had aangemaakt en geverifieerd en dat recentelijk iemand met een nieuw account niet in staat was om de betaalmogelijkheden te unlocken. Het is een hit or miss dus :-(

Edit: misschien niet iets wat je wilt maar de enige oplossing om WeChat te gebruiken is door toegevoegd te worden aan iemands familie account. Zo ik heb een tijdje in China wel gewoon gebruik kunnen maken van WeChat Pay. Nadeel is dat die persoon voldoende geld moet hebben in hun account voor jouw betaling
Bedankt voor de suggesties. Ik heb daar wel wat vragen bij: Hoe moet iemand je precies toevoegen aan hun familie? Mag dat zomaar als ze een totaal andere achternaam hebben? Zijn daar geen grote financiële risico’s aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wfuz0HAASHUkHLnfzVe_Oi_Wn4o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oZb4MBSTBdIfgHy4NrkBfZr6.png?f=fotoalbum_large

Ik probeerde net met Remitly eerst mijn WeChat rekening op te waarderen, maar dan vraagt WeChat om een selfie, die in eerste instantie wordt goedgekeurd, maar vervolgens komt met de foutmelding hierboven!

[ Voor 10% gewijzigd door Minimise op 30-12-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Minimise schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:56:
[...]

Bedankt voor de suggesties. Ik heb daar wel wat vragen bij: Hoe moet iemand je precies toevoegen aan hun familie? Mag dat zomaar als ze een totaal andere achternaam hebben? Zijn daar geen grote financiële risico’s aan verbonden?
Uuh ik had een andere achternaam dan mijn vriendin en zij zat op de familie kaart van haar moeder en ik zat op die van haar. Daar heb ik, zij, en haar moeder geen problemen mee gehad. Haar moeder heeft daarna nog meerdere malen een verblijfsvergunning gekregen en wij meerdere visas. Je moet wel een Chinees telefoonnummer hebben gelinkt aan je WeChat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Het heet een Relative Card maar het is niet beperkt tot familie, je hebt ook niet per se een Chinees telefoonnummer nodig (maar dat is wel handig want vaak kan je geen buitenlands telefoonnummer gebruiken voor bepaalde diensten). Je hebt als buitenlander meer succes met AliPay (daar ook alleen MC / Visa, geen AmEx).

edit: Ik weet niet of Red Packets hiermee werken, die werken sowieso niet met buitenlandse creditcards: "Currently, international cards can be used for everyday purchases within the Chinese Mainland. However, international cards do not support certain features such as red packets and money transfers etc. Please refer to the payment page for specific instructions"

[ Voor 36% gewijzigd door Jeoh op 30-12-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Jeoh schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:11:
Het heet een Relative Card maar het is niet beperkt tot familie, je hebt ook niet per se een Chinees telefoonnummer nodig (maar dat is wel handig want vaak kan je geen buitenlands telefoonnummer gebruiken voor bepaalde diensten). Je hebt als buitenlander meer succes met AliPay (daar ook alleen MC / Visa, geen AmEx).
ah dat scheelt, ik dacht je echt weixin nodig had voor betaaldingen e.d.
Minimise schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:56:
[...]Hoe moet iemand je precies toevoegen aan hun familie? Mag dat zomaar als ze een totaal andere achternaam hebben? Zijn daar geen grote financiële risico’s aan verbonden?
heb net even de t&c gelezen en daar staat familie en vrienden. Je komt bij de relative card door naar je account te gaan, dan je wallet, en dan relative card :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

hollandje schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:16:
[...]

ah dat scheelt, ik dacht je echt weixin nodig had voor betaaldingen e.d.
Meestal accepteren ze ook AliPay als ze WeChat Pay accepteren, soms (taxi's) moet je er ff om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Jeoh schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:25:
[...]

Meestal accepteren ze ook AliPay als ze WeChat Pay accepteren, soms (taxi's) moet je er ff om vragen.
ah ja, ik bedoelde meer als in Weixin in plaats van WeChat omdat als je een Chinees telefoonnummer intoetst hij automatisch naar Weixin switched van WeChat O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimise
Jeoh schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:25:
[...]

Ik had gelezen dat je een identiteitskaart uit China nodig hebt om bij Alipay geld te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Minimise schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:26:
[...]

Ik had gelezen dat je een identiteitskaart uit China nodig hebt om bij Alipay geld te ontvangen.
Heb ik niet, en heb wel meerdere keren geld ontvangen op Alipay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:05
Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw op dit topic, heb de zoekfunctie gebruikt maar blijf toch met een vraag over aflevergarantievraag zitten.

Ik dacht altijd dat elke creditcard aflevergarantie had. Recent vertelde iemand in het bankentopic dat dit bij Rabobank niet het geval was. De website van de Rabobank bevestigd dit:
https://www.rabobank.nl/p...veilig-betalen-creditcard
https://media.rabobank.co...-online-diensten-2022.pdf
(112.1)

In een eerdere post in dit topic (9-12-2020 13:54) wordt een bericht gedeeld waarin ICS aangeeft dat betalingen via Paypall, Mollie en Adyen en andere betaaldienstverleners ook geen aflevergarantie hebben.
Dan zou je daar dus ook weinig aan hebben aangezien een heel groot deel van de online aankopen via een betaaldienstverlener loopt..

Dan blijft de vraag welke creditcard dan wel? Zijn er goede, betaalbare creditcards met een degelijke aflevergarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@JoopXXX : ING bijv https://www.ing.nl/partic...en/creditcards/creditcard

Amex idem

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 01-01-2024 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopXXX
Bedankt voor de suggesties.

Bij ING zie ik staan dat de gedterugservice alleen van toepassing is als je direct aan de verkoper hebt betaald en niet van toepassing is via bijv. Paypal.
https://www.ing.nl/partic...ditcards/geldterugservice
Dat lijkt dan niet veel beter dan ICS.

Bij Amex zie ik bij de kaarten die minder dan €100 per jaar kosten een geld-terug-garantie met een maximum bedrag van €300.
https://www.americanexpre...-verzekeringen-green-card
Daarbij wordt gesproken over een winkel weigert mee te werken aan het retourneren van het item. Er wordt nergens gesproken over het niet of niet juist leveren door een webshop.
Die voorwaarden geven met ook niet echt een overtuigd gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:40
Zover ik weet zijn die diensten boven op de chargeback/betaling betwisten die Rabo, amex en ing ook gewoon aanbieden. Het is alleen een rot process. Lijkt er op dat die extra verzekering het alleen makkelijker/sneller maakt.

Edit: Het lijkt er op dat Rabo actief faillissement uitsluit als reden voor betwisten. Ik zie dan ook weinig nut voor een Rabo Card meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Tales op 01-01-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59
JoopXXX schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:48:
[...]

Bij Amex zie ik bij de kaarten die minder dan €100 per jaar kosten een geld-terug-garantie met een maximum bedrag van €300.
https://www.americanexpre...-verzekeringen-green-card
Daarbij wordt gesproken over een winkel weigert mee te werken aan het retourneren van het item. Er wordt nergens gesproken over het niet of niet juist leveren door een webshop.
Die voorwaarden geven met ook niet echt een overtuigd gevoel.
je moet de verzekeringsvoorwaarden doornemen. De info op de website geeft de belangrijkste informatie weer maar de details vind je in de kleine lettertjes. Daaruit blijkt dat het om aankopen gaat bij een Nederlandse winkelier maar dat die ook online mogen zijn gedaan.
Er zijn overigens wel de nodige uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimise
Jeoh schreef op zondag 31 december 2023 @ 01:51:
[...]

Heb ik niet, en heb wel meerdere keren geld ontvangen op Alipay.
Hoe heb jij dat dan omzeild? Als ik geld naar Alipay wil overboeken, dan zie ik altijd de waarschuwing dat de ontvanger een Chinese staatsburger moet zijn met Chinese identiteitskaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDTldta7awpWjI1zIorqJK1FzgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giHwiI7AtY4D9jG7Zbhz5xlY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Minimise schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 03:00:
[...]

Hoe heb jij dat dan omzeild? Als ik geld naar Alipay wil overboeken, dan zie ik altijd de waarschuwing dat de ontvanger een Chinese staatsburger moet zijn met Chinese identiteitskaart.
[Afbeelding]
Ik denk dat met geld ontvangen wordt bedoeld overgeschreven door iemand anders met een alipay account. Niet een eigen storting. Zo heb ik zelf ook 2x geld ontvangen voor in mijn alipay wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 21:58
Ik kijk net voor een zomervakantie, maar die kan je helemaal niet overal met amex betalen, en bij anderen komer er weer 2% kosten bij. Maakt amex niet echt geschikt voor vakanties, en een visa of mastercard weer wel. Twijfel slaat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Cpt.Chaos schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:32:
Ik kijk net voor een zomervakantie, maar die kan je helemaal niet overal met amex betalen, en bij anderen komer er weer 2% kosten bij. Maakt amex niet echt geschikt voor vakanties, en een visa of mastercard weer wel. Twijfel slaat toe.
Dat kan inderdaad wel eens een ding zijn waar je tegenaan loopt met amex. Bijna alle grote bedrijven in de luchtvaart en hotels accepteren het, maar als je via derde partijen boekt (supersaver, gate1 e.d.) of reisbureau's kan het al wat lastiger worden. Een tip is dat je eventueel je American Express kan koppelen aan PayPal en dan via PayPal de betaling doen. Meestal als een webshop geen amex accepteert (of een fee vraagt) kan je wel met PayPal betalen.

Maar idd, at the end of the day, acceptatie van American Express is wat minder dan MC/Visa in Europa/Azië :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Cpt.Chaos schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:32:
Misschien is de amex voor jouw vakantie niet geschikt ;). Ik boek vrijwel 95% van alle kosten voor vakanties via amex. Volgend jaar zomer: alle vliegtickets, autohuur, en van de 9 slaapplekken (combinatie van AirBNB & direct) kon ik er 8 via amex afrekenen, parkeerplaats schiphol, etc. Allemaal geen probleem :)

Tip van @hollandje is sowieso een goede backup voor als amex niet geaccepteerd wordt, maar wel PayPal. Zo heb ik de meivakantie 1 hotel via PayPal gedaan om toch via de omweg met Amex uiteindelijk te betalen

Ja uiteraard is het bekend dat visa/mastercard beter zijn qua acceptatie, maar je kunt met de Amex dus ook prima op reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb voor de grap eens gezocht naar aanbieders van all-inclusive vakanties (om de één of andere reden heb ik het vermoeden dat het gaat om een pakketreis): TUI, Corendon, Sunweb en VakantieDiscounter accepteren géén Amex (ook niet via Paypal). D-Reizen accepteert wel Amex, maar wel met een toeslag van 1.7%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
Dat is absoluut correct. Voor vakantie met kinderen is dit een makkelijke oplossing. Ik zal eens kijken of je in de winkel van tui/d-reizen/etc wel met amex kan pinnen, want dan zit je ook gebakken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
Tales schreef op maandag 1 januari 2024 @ 21:34:
Zover ik weet zijn die diensten boven op de chargeback/betaling betwisten die Rabo, amex en ing ook gewoon aanbieden. Het is alleen een rot process. Lijkt er op dat die extra verzekering het alleen makkelijker/sneller maakt.
Betaling betwisten is i.i.g. bij de Rabo inderdaad een rotproces. Duurt minimaal 3 maanden en Rabo kan niet aangeven in welke gevallen je wel of geen geen terugkrijgt.

Die extra verzekering zou dan wel aantrekkelijk zijn. Alleen lijkt het erop dat -als je de kleine lettertjes leest - de verzekering bij alle creditcards in de praktijk waardeloos is:

-Rabobank en AMEX: geen aflevergarantie
-ING en alle ICS kaarten: geen dekking als er niet rechtstreeks aan verkoper wordt betaald waarbij ICS dat laatste ook invult met verkoper die Mollie of Adyen gebruikt. Hoe ING dit invult is onbekend.

Zonder extra informatie lijkt er zo geen enkele kaart met een fatsoenlijke aflevergarantie te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
Wally2002 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 22:04:
[...]

je moet de verzekeringsvoorwaarden doornemen. De info op de website geeft de belangrijkste informatie weer maar de details vind je in de kleine lettertjes. Daaruit blijkt dat het om aankopen gaat bij een Nederlandse winkelier maar dat die ook online mogen zijn gedaan.
Er zijn overigens wel de nodige uitzonderingen.
Ik kan toch nergens die aflevergarantie terugvinden in de voorwaarden. Kan jij misschien aangeven waar die staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
JoopXXX schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:31:
[...]

-Rabobank en AMEX: geen aflevergarantie
Een geschil kan binnen 120 dagen na de transactiedatum worden gestart wanneer de transactie belast is op de kaart en de situatie overeenkomt met een van onderstaande mogelijkheden (dit zijn de meest voorkomende gevallen, bij twijfel kunt u contact met ons opnemen):

(..)
Wanneer u het product of dienst niet heeft ontvangen, of het product komt niet overeen met de omschrijving die het bedrijf heeft opgegeven
(..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:22
Weet iemand waarom bij ING creditcard de afgeschreven bedragen met buitenlandse betaling / valuta (bijvoorbeeld een kop koffie in Costa Rica) per dag verschillen in de app? Intra day verschillen? Het viel me (omdat ik screenshots maakt van de app) dat de bedragen over een paar dagen (tot 5 dagen) telkens net verschillend zijn. Daarna lijken ze definitief te zijn.

Vraag 2: iemand handige methode voor op reis om de kosten inzichtelijk te houden, ik gebruik handmatig splitser / wiebetaaldwat maar het is nogal een administratie, zeker met bovenstaand fenomeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
JoopXXX schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:32:
[...]

Ik kan toch nergens die aflevergarantie terugvinden in de voorwaarden. Kan jij misschien aangeven waar die staat?
In jouw eerdere bericht waar ik op reageerde had je het over de geld terug garantie. Dat valt onder de verzekeringsvoorwaarden.

De aflevergarantie valt onder de algemene voorwaarden, o.a. artikel 6.25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fosse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-06 17:26
tony-stark schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:19:
Weet iemand waarom bij ING creditcard de afgeschreven bedragen met buitenlandse betaling / valuta (bijvoorbeeld een kop koffie in Costa Rica) per dag verschillen in de app? Intra day verschillen? Het viel me (omdat ik screenshots maakt van de app) dat de bedragen over een paar dagen (tot 5 dagen) telkens net verschillend zijn. Daarna lijken ze definitief te zijn.
Voor vreemde valuta transacties worden de wisselkoers en koersopslag inderdaad later toegevoegd (bij mij zichtbaar als "Conversion fee"). Volgens mij komt dit doordat ING hiervoor de wisselkoers van Mastercard gebruikt. Die informatie is dagelijks rond 3 PM EST beschikbaar. Dat is 22 PM voor ons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
Fosse schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:49:
[...]

Voor vreemde valuta transacties worden de wisselkoers en koersopslag inderdaad later toegevoegd (bij mij zichtbaar als "Conversion fee"). Volgens mij komt dit doordat ING hiervoor de wisselkoers van Mastercard gebruikt. Die informatie is dagelijks rond 3 PM EST beschikbaar. Dat is 22 PM voor ons.
Als het over een periode van vijf dagen wisselt, dan komt dat waarschijnlijk doordat het een reservering betreft: de wisselkoers zal van dag tot dag veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
Wally2002 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:33:
[...]

In jouw eerdere bericht waar ik op reageerde had je het over de geld terug garantie. Dat valt onder de verzekeringsvoorwaarden.

De aflevergarantie valt onder de algemene voorwaarden, o.a. artikel 6.25.
Wellicht lees ik het verkeerd, maar ik lees in artikel 6,25 geen aflevergarantie.

Ik lees daar dat als je een transactie betwist en de transactie wordt teruggedraaid je daarna de verkopende partij niet nog op een andere manier nog een keer aansprakelijk kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
Dat is m.i geen aflevergarantie maar niets meer dan de betwistingsprocedure waar Tales het eerder ook al over had.

[ Voor 3% gewijzigd door JoopXXX op 02-01-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
dubbelpost

[ Voor 128% gewijzigd door JoopXXX op 02-01-2024 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
JoopXXX schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:01:
[...]

Dat is m.i geen aflevergarantie maar niets meer dan de betwistingsprocedure waar Tales het eerder ook al over had.
Dat is de aflevergarantie. Kijk maar bij ICS welk formulier je moet invullen om aanspraak te maken op de aflevergarantie. Juist, het betwistingsformulier. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
JoopXXX schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:57:
[...]

Wellicht lees ik het verkeerd, maar ik lees in artikel 6,25 geen aflevergarantie.

Ik lees daar dat als je een transactie betwist en de transactie wordt teruggedraaid je daarna de verkopende partij niet nog op een andere manier nog een keer aansprakelijk kan stellen.
Het letterlijke woord ‘aflevergarantie’ ga je niet terugvinden, het valt onder het betwisten van een transactie (chargeback). Zoals ook bij ICS zoals @Mawlana aangeeft. De voorwaarden van amex zijn hier juist op de hand van jou als kaarthouder, want zij nemen het geheel over van jou en gaan het zelf uitzoeken met de winkel. Je moet hier wel aan meewerken door waar nodig relevante info te verstrekken aan Amex en dus zelf niet ook nog een claim richting de winkel te starten buiten amex om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
tony-stark schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:19:
Je kan de bedragen berekenen via
https://www.ing.nl/partic...and/wisselkoerscalculator
Als je dan gewoon de meest recente koers neemt, scheelt 't altijd vrij weinig met het definitieve bedrag.
Dan krijg je een betere indicatie van het definitieve bedrag dan de reservering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 22:04
Ik zie net pas dat Amex Gold verzekerd aankopen gelimiteerd is op €1400. Dit wist ik niet, wel iets om rekening mee te houden als je bv. een dure smartphone of laptop koopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuniq
  • Laatst online: 20:27
Voorbeeldje van een redemptie boeking die ik vandaag heb gemaakt bij KLM. Ter inspiratie voor het gebruik van je MR punten.

AMS - SFO - Premium comfort - 35k punten + 220 EUR
SFO - AMS - Business Class J - 50k MR punten + 210 EUR

De business class tickets voor 50k punten zijn wel zeldzaam (meestal is rond 70-90k voor business al een mooie deal), premium comfort is wel vrij makkelijk te vinden voor 35k punten in de meeste gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Tuniq schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:13:
Voorbeeldje van een redemptie boeking die ik vandaag heb gemaakt bij KLM. Ter inspiratie voor het gebruik van je MR punten.

AMS - SFO - Premium comfort - 35k punten + 220 EUR
SFO - AMS - Business Class J - 50k MR punten + 210 EUR

De business class tickets voor 50k punten zijn wel zeldzaam (meestal is rond 70-90k voor business al een mooie deal), premium comfort is wel vrij makkelijk te vinden voor 35k punten in de meeste gevallen.
Goede redemption, thx voor het delen! directe vlucht? Wat je is CPP als ik vragen mag? Ik zie inderdaad op sommige routes af en toe een 50k J ticket voorbij komen bij KLM naar Canada en dan ben ik erg geneigd ze te boeken. Soms ook 30k AMS-JFK in premium comfort. Ook de route AMS-DEL met overstap in DOH met Qatar kan je voor 55k avios boeken. Heb je wel een overstap maar Business is altijd beter dan economy :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
hollandje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:16:
[...]

Goede redemption, thx voor het delen! directe vlucht? Wat je is CPP als ik vragen mag? Ik zie inderdaad op sommige routes af en toe een 50k J ticket voorbij komen bij KLM naar Canada en dan ben ik erg geneigd ze te boeken. Soms ook 30k AMS-JFK in premium comfort. Ook de route AMS-DEL met overstap in DOH met Qatar kan je voor 55k avios boeken. Heb je wel een overstap maar Business is altijd beter dan economy :)
Ik denk dat het op zo'n 2 cent per point uitkomt voor deze retour, de PE iets lager als 2 CPP en de business wat hoger! Voor mij heel prima.

Al vind ik de CPP vergelijking niet heel relevant, ik hanteer alleen een ondergrens van 1CPP en het liefst iets hoger (ik kan de punten namelijk eenvoudig voor 1CPP in cash omzetten). Zo heb ik in December een J ticket geboekt voor 90k geboekt. Aangezien de December cash prijzen op business superhoog waren denk ik dat de CPP wel op 3/4 uitkwam. Maar in de meeste periodes is het gewoon erg lastig om zo'n hoge CPP te vinden.

Dus lang verhaal kort. M.i. is het wel verstandig om te kijken of je boven 1CPP uitkomt. En zelf gebruik ik alleen punten om premium cabin te boeken. Business of PE, voor economy is het een waste wat mij betreft, kan je vaak beter cash betalen. Uitzondering wellicht de vakantieperiodes.

En leuke voorbeelden! Op Noord Amerika zijn er inderdaad best vaak mooie deals te vinden, maar enige flexibiliteit in je schema is wel handig. Aeroplan als transfer partner geeft ook mooie opties voor Noord Amerika! Wat ik zelf vaak doe is een economy of PE ticket in locken en met wat geluk upgrade ik het op enig moment naar Business.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Tuniq schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:36:
[...]

Ik denk dat het op zo'n 2 cent per point uitkomt voor deze retour, de PE iets lager als 2 CPP en de business wat hoger! Voor mij heel prima.

Al vind ik de CPP vergelijking niet heel relevant, ik hanteer alleen een ondergrens van 1CPP en het liefst iets hoger (ik kan de punten namelijk eenvoudig voor 1CPP in cash omzetten). Zo heb ik in December een J ticket geboekt voor 90k geboekt. Aangezien de December cash prijzen op business superhoog waren denk ik dat de CPP wel op 3/4 uitkwam. Maar in de meeste periodes is het gewoon erg lastig om zo'n hoge CPP te vinden.

Dus lang verhaal kort. M.i. is het wel verstandig om te kijken of je boven 1CPP uitkomt. En zelf gebruik ik alleen punten om premium cabin te boeken. Business of PE, voor economy is het een waste wat mij betreft, kan je vaak beter cash betalen. Uitzondering wellicht de vakantieperiodes.

En leuke voorbeelden! Op Noord Amerika zijn er inderdaad best vaak mooie deals te vinden, maar enige flexibiliteit in je schema is wel handig. Aeroplan als transfer partner geeft ook mooie opties voor Noord Amerika! Wat ik zelf vaak doe is een economy of PE ticket in locken en met wat geluk upgrade ik het op enig moment naar Business.
Goede beredenering, ben het helemaal met je eens. Het zou idd wel fijn zijn als nederlandse klanten ook gebruik konden maken van aeroplan maar dat gaat hem nooit worden ben ik bang. Je hebt nu trouwens wel een 10% transfer bonus met amex bij Asia miles als ik het mij goed herinner. Maar, je moet wel 10 weken wachten voordat het wordt bijgeschreven en dan is het maar hopen dat je die klere site van cathay kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
hollandje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:39:
[...]

Goede beredenering, ben het helemaal met je eens. Het zou idd wel fijn zijn als nederlandse klanten ook gebruik konden maken van aeroplan maar dat gaat hem nooit worden ben ik bang. Je hebt nu trouwens wel een 10% transfer bonus met amex bij Asia miles als ik het mij goed herinner. Maar, je moet wel 10 weken wachten voordat het wordt bijgeschreven en dan is het maar hopen dat je die klere site van cathay kan gebruiken.
Ik zou zelf niet zo snel een speculatieve transfer maken naar een partij als Cathay. Je moet maar net een vlucht kunnen boeken, en je hebt altijd het risico dat voorwaarden van Cathay veranderen op enig moment in de toekomst. Ik maak zelf wel eens gebruik van de Flying Blue promo van 25% extra, dat is wel een mooie bonus. En ik boek regelmatig via KLM, dus niet zoveel risico dat ik met punten in een programma zit waar ik geen goed ticket kan vinden.

Bijzonder dat in Nederland niet alle partners worden aangeboden! Ik zie inderdaad dat dit verschilt per land nu. En jammer, Aeroplan heeft goede opties voor Noord Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Tuniq schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:45:
[...]

Ik zou zelf niet zo snel een speculatieve transfer maken naar een partij als Cathay. Je moet maar net een vlucht kunnen boeken, en je hebt altijd het risico dat voorwaarden van Cathay veranderen op enig moment in de toekomst. Ik maak zelf wel eens gebruik van de Flying Blue promo van 25% extra, dat is wel een mooie bonus. En ik boek regelmatig via KLM, dus niet zoveel risico dat ik met punten in een programma zit waar ik geen goed ticket kan vinden.

Bijzonder dat in Nederland niet alle partners worden aangeboden! Ik zie inderdaad dat dit verschilt per land nu. En jammer, Aeroplan heeft goede opties voor Noord Amerika.
Ah dus je hebt een Amerikaanse/Canadezen American Express kaart? Man, enerzijds wel jaloers op alle transfer bonussen en perks die die kaart met zich meebrengt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
hollandje schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:08:
[...]

Ah dus je hebt een Amerikaanse/Canadezen American Express kaart? Man, enerzijds wel jaloers op alle transfer bonussen en perks die die kaart met zich meebrengt O-)
Ja ik heb inderdaad een Amerikaanse kaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 14:04

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hoe moet je de annuleringsverzekering van AMEX Gold lezen? Ik snap dat 70% van de reis betaald moet zijn met de kaart, maar is dat gebaseerd op de totale reisprijs of überhaupt je reis?

Dit is niet echt een duidelijke vraag zo, dus even met een voorbeeld:

Je koopt €1500 vliegtickets, €500 hotelovernachting, je breekt je been dus je cancelt alles bij booking (gratis, want je hebt alles geboekt met gratis annulering), je wil €1500 annuleren voor je tickets. Ziet de verzekering dit dan als 100% (want €1500 van €1500 van je reis) en is het dus per definitie al OK? Óf ziet de verzekering dit niet als complete reis omdat er geen overnachtingen zijn? (en in dit geval zou je alsnog op 70% uitkomen, maar daar gaat het even niet om :p )

[ Voor 4% gewijzigd door The Inquisitor op 04-01-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:33
Afgelopen vakantie is er om de een of andere reden vocht in mijn Macbook gekomen.
Reparatiekosten maar liefst 750 euro, dus toch maar een beroep gedaan op de reisverzekering die bij mijn AMEX Platinum zit. Vond het allemaal heel soepel gaan en binnen twee weken stond het geld (- 100 euro eigen risico) al op mijn rekening. Erg positief over deze verzekering (ondanks dat ik soms tegengeluiden hoor en lees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
Mawlana schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 00:28:
[...]

Dat is de aflevergarantie. Kijk maar bij ICS welk formulier je moet invullen om aanspraak te maken op de aflevergarantie. Juist, het betwistingsformulier. :+
Het verschil is dat je bij ICS dat formulier gebruikt voor het inroepen van de aflevergarantie.
Die aflevergarantie houdt volgens ICS in dat zij van een product dat niet op de afgesproken leverdatum is geleverd -als je aan een aantal voorwaarden voldoet- het aankoopbedrag terugbetalen.

In de tekst zit verder geen voorbehoud -behalve het voldoen aan de voorwaarden- . Daarmee is de tekst m.i. als aflevergarantie te kwalificeren.

https://www.icscards.nl/b...waarden-algemeen-card.pdf
(17.1)

Bij AMEX gebruik je dat formulier om een betwistingsprocedure op te starten. Over die procedure zegt AMEX: er kan op voorhand niets worden aangegeven over de uitslag van het onderzoek.

Dat is m.i. niks meer als een betwistingssprocedure zoals je die bijv. ook bij de Rabobank kan opstarten, maar dat heeft niks te maken met enige vorm van (aflever)garantie.

https://www.americanexpress.com/nl/informatie/geschillen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
Wally2002 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:37:
[...]

Het letterlijke woord ‘aflevergarantie’ ga je niet terugvinden, het valt onder het betwisten van een transactie (chargeback). Zoals ook bij ICS zoals @Mawlana aangeeft. De voorwaarden van amex zijn hier juist op de hand van jou als kaarthouder, want zij nemen het geheel over van jou en gaan het zelf uitzoeken met de winkel. Je moet hier wel aan meewerken door waar nodig relevante info te verstrekken aan Amex en dus zelf niet ook nog een claim richting de winkel te starten buiten amex om.
Je gaat dat woord niet terugvinden omdat nergens in de voorwaarden van AMEX iets te lezen is wat op een aflevergarantie lijkt.

ICS hanteert wel de term aflevergarantie en heeft ook iets in de voorwaarde wat daar op lijkt (ook al heb je er in de praktijk wellicht geen snars aan omdat de garantie alleen van toepassing is als je direct aan de verkoper betaald hebt).

Rabobank hanteert overigens ook duidelijk de term aflevergarantie in die zin dat ze duidelijk aangeven dat ze die niet hebben.
Rabobank heeft wel een betwistingsprocedure waarin ze hetzelfde doen als AMEX in de betwistingsprocedure.

Voor mij blijft de conclusie dan ook hetzelfde: zonder extra informatie lijkt geen enkele creditcard een fatsoenlijke aflevergarantie te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

JoopXXX schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:47:
[...]
ICS hanteert wel de term aflevergarantie en heeft ook iets in de voorwaarde wat daar op lijkt (ook al heb je er in de praktijk wellicht geen snars aan omdat de garantie alleen van toepassing is als je direct aan de verkoper betaald hebt).
Dat is volgens mij een te strikte interpretatie. De voorwaarde is "u heeft het aankoopbedrag rechtstreeks betaald aan de Acceptant die ook het product moet leveren" en het woord 'Acceptant' definiëren ze als "het bedrijf waar u met uw Card kunt betalen". Wanneer je ergens rechtstreeks bestelt is dat meestal wel het geval.

Wat hier wordt uitgesloten is bijvoorbeeld wanneer je betaalt aan bol.com voor een product dat wordt geleverd door een externe verkoper. Als je dat product zonder tussenkomst van bol.com had gekocht, dan is wel aan deze voorwaarde voldaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Zr40 op 05-01-2024 16:16 . Reden: beter voorbeeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopXXX
Zr40 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:09:
[...]

Dat is volgens mij een te strikte interpretatie. De voorwaarde is "u heeft het aankoopbedrag rechtstreeks betaald aan de Acceptant die ook het product moet leveren" en het woord 'Acceptant' definiëren ze als "het bedrijf waar u met uw Card kunt betalen". Wanneer je ergens rechtstreeks bestelt is dat meestal wel het geval.

Wat hier wordt uitgesloten is bijvoorbeeld wanneer je betaalt aan bol.com voor een product dat wordt geleverd door een externe verkoper. Als je dat product zonder tussenkomst van bol.com had gekocht, dan is wel aan deze voorwaarde voldaan.
Dat zou mij inderdaad ook het meest logische lijken.
Forumlid Worteltjestaart postte echter een reactie van ICS waarin zij aangeven dat betalingen via Adyen, Mollie en Paypal niet als rechtstreekse betaling worden gezien.

Omdat er zoveel twijfel over bestaat heb ik nu voor zekerheid de vraag zelf nog maar een keer aan ICS gesteld. Ben benieuwd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hm. PayPal snap ik nog wel, maar Adyen en Mollie? Dat zijn normale payment service providers, net als CCV en Worldline. Als PSP's uitgesloten worden, dan wordt nagenoeg alles uitgesloten en is het inderdaad vrij zinloos...

Zou het kunnen dat de medewerker zelf niet goed op de hoogte was? In de genoemde tekst worden met naam Bunq, Paypal en Transferwise genoemd, en dat zijn juist diensten waarmee je als particulier overboekingen via creditcard kan doen. Voor mij klinkt het als dat de bedoeling is om niet-creditcard betalingen, die via deze 'omweg' toch met een creditcard betaald worden, hiermee uit te kunnen sluiten.

Ik kan mij ook voorstellen dat deze voorwaarde juist is toegevoegd nadat iemand op deze manier de garantie heeft proberen te misbruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 06-01-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopXXX
Zr40 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 17:51:
Hm. PayPal snap ik nog wel, maar Adyen en Mollie? Dat zijn normale payment service providers, net als CCV en Worldline. Als PSP's uitgesloten worden, dan wordt nagenoeg alles uitgesloten en is het inderdaad vrij zinloos...

Zou het kunnen dat de medewerker zelf niet goed op de hoogte was? In de genoemde tekst worden met naam Bunq, Paypal en Transferwise genoemd, en dat zijn juist diensten waarmee je als particulier overboekingen via creditcard kan doen. Voor mij klinkt het als dat de bedoeling is om niet-creditcard betalingen, die via deze 'omweg' toch met een creditcard betaald worden, hiermee uit te kunnen sluiten.

Ik kan mij ook voorstellen dat deze voorwaarde juist is toegevoegd nadat iemand op deze manier de garantie heeft proberen te misbruiken...
Als ik antwoord krijg van ICS laat ik het je weten. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hereo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik ben momenteel in Dubai en nu willen we een Lamborghini huren voor een week.
Betaling is mogelijk met mijn American Express Platinum kaart. Bij deze creditcard zit een autohuur verzekering inbegrepen als je de huur ermee betaald.

Hoef ik nu helemaal geen verzekering af te sluiten bij het huren van de auto? M.a.w. is het betalen met mijn AMEX kaart voldoende om goed verzekerd te zijn? Heb nog nooit eerder een auto gehuurd met mijn AMEX creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Hereo de max waarde van de auto is 75k qua verzekering. Ik vermoed dat die auto daar iets boven zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hereo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-01-2024
We Are Borg schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:15:
@Hereo de max waarde van de auto is 75k qua verzekering. Ik vermoed dat die auto daar iets boven zit :)
Ohja, ik lees het nu ook. Dan toch maar een verzekering bij het huurbedrijf afsluiten :).
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Zonet gebeld met Amex voor een retention offer. Eerste aanbod was 25k punten + 3 maanden dubbel sparen bij een spend van 35k. Toen ik aangaf dat ik las dat anderen 50k kregen kreeg ik, na overleg met teamleider, ook 50k punten + 3 maanden dubbel sparen. :)

Amex platinum trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 08-01-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegrinder96
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik overweeg een amex kaart te nemen, met name omdat ik vaak vlieg. De welkomsbonus is nu 48k punten voor platinum. Is dit een goed moment of zou ik nog een tijdje wachten en hopen op een betere deal? Mijn eerstvolgende vlucht is wsl pas over een maand of 2 (denk ik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:03
codegrinder96 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:11:
Ik overweeg een amex kaart te nemen, met name omdat ik vaak vlieg. De welkomsbonus is nu 48k punten voor platinum. Is dit een goed moment of zou ik nog een tijdje wachten en hopen op een betere deal? Mijn eerstvolgende vlucht is wsl pas over een maand of 2 (denk ik).
Als ik even naar het verleden kijk dan worden de aanbiedingen over het algemeen minder goed ipv beter. Als je over 2 maand pas vliegt is het misschien juist wel een mooi moment om hem nu aan te vragen. Dan heb je ook nog genoeg tijd om je Privium / Priority Pass in te regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
codegrinder96 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:11:
Je hebt je vlucht nog niet geboekt begrijp ik. Als je de vlucht wil betalen met je amex kaart (voor de verzekering & punten), dan heb je pak 'm beet 6 weken de tijd om het aan te vragen (doorlooptijd van 2 weken). Je moet dan wel last-minute gaan boeken. :+ Als je de kaart echt op het laatste moment ontvangt, dan kom je wellicht ook in de knoei met de aanvraag van Privium en het ontvangen van je Priority Pass.

Ik acht de kans klein dat direct na de huidige actie een betere deal komt, maar je weet maar nooit.

/edit: voortaan even refreshen voordat ik op 'Verstuur' klik. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 08-01-2024 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50
Ja, +1 voor "niet wachten"

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
De winter bonus is meestal de beste bonus die American Express bied als je kijkt naar de vermenigvuldiging. Ik zeg ook, beter nu aanvragen dan later, de volgende actie is waarschijnlijk pas over 2-3 maanden. Huidige referral actie loopt t/m 9 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 19:32
hollandje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:39:
De winter bonus is meestal de beste bonus die American Express bied als je kijkt naar de vermenigvuldiging. Ik zeg ook, beter nu aanvragen dan later, de volgende actie is waarschijnlijk pas over 2-3 maanden. Huidige referral actie loopt t/m 9 januari
Inmiddels heeft Amex de referral actie verlengd t/m 23 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:02
Recentelijk achter gekomen dat er inmiddels drie maanden lang een bedrag van onze credit card (ICS Visa van/via ASN Bank) is afgeschreven waar wij geen weet van hebben. Eerlijk is eerlijk, hadden we eerder moet spotten, maar bedrag was niet opvallend en moet zeggen dat met alle tussen personen/instanties voor betalingen en er niet makkelijker op is geworden om een betaling (achteraf) aan een winkel te koppelen.

Het betreft dus niet een gedane aankoop waar de verkoper zijn kan van het verhaal niet is nagekomen, maar misbruik van de kaart (gegevens). Uiteraard contact gehad met ICS en kaart is inmiddels geblokkeerd. Openstaande punt is het bedrag wat inmiddels is afgeschreven, dus middels transacties waar zeker geen goedkeuring via de app is gegeven, alsmede onmogelijk (?) de juiste security code kan zijn ingevuld.

Werd in eerste instantie doorverwijzen naar betwist verhaal/formulier met eveneens dus de bewijslast aan onze kant? Wat toch niet helemaal juist voelt... wat is de gebruikelijke gang van zaken in soortgelijke situaties, wat zijn onze rechten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:32
reusje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:20:

Werd in eerste instantie doorverwijzen naar betwist verhaal/formulier met eveneens dus de bewijslast aan onze kant? Wat toch niet helemaal juist voelt... wat is de gebruikelijke gang van zaken in soortgelijke situaties, wat zijn onze rechten?
Er is geen bewijslastomkeer - het immers niet mogelijk te bewijzen dat je geen toestemming hebt gegeven. De handelaar moet jegens Visa bewijzen dat hij jouw toestemming heeft verkregen. Gewoon betwisten en afwachten wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technewbie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-03 00:38
Ik heb heb een Revolut account die ik gebruik via de app op mijn telefoon. Waarmee je virtuele master en visa cards mee kunt genereren. Revolut is KYC. Als je de KYC doorlopen hebt. Wordt bij bijna iedere stap die je doet op Revolut om je pin gevraagd. Echt heel erg irritant. Maar het werkt voor online aankopen. Je account opladen met geld via ideal is bijna instant. Terugboeken naar je prive rekening is ook erg snel. Net zoals je van ideal kunt verwachten. De eenmalige kaartnummers die je genereert zijn inderdaad maar 1x bruikbaar. Je kunt ook een fysieke kaart aanvragen wat ik niet heb. Dus ik weet niet hoe goed dit werkt bijv. in het buitenland (zeker wanneer he een mastercard variant vraagt). Verder heeft het crypto aankoop mogelijkheden die ik niet vertrouw wegens kosten aan revolut. Een nadeel wat me opvalt net zoals met de duitse wijlen Wirecard. De mastercard nummers worden niet altijd gepikt door Amerikaanse webshops. Visa werkt dan vaak wel (wirecard was ook alleen een mastercard produkt met een mastercard virtueel nummer) . Dit heeft te maken dat virtuele mastercard kaartnummers een produkt zijn die worden uitgegeven op de Europese markt aan Europese online cc diensten. En dit is blijkbaar afentoe een probleem in aamerikaanse webshops Als je de app op een andere telefoon wilt. Dan moet je ook weer de kyc doorlopen. Het werkt. Maar ik vind Revolut te betuttelend. Als er gebruikersvriendelijkere produkten zijn stap ik over.

[ Voor 4% gewijzigd door Technewbie op 09-01-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wise.

€7 (eenmalig) voor een fysieke kaart (of gratis via een referral). Kaart heb je eigenlijk amper nodig, want je kan zowel je fysieke kaart als virtuele kaart toevoegen aan Apple Pay (en wellicht ook GPay).

[ Voor 95% gewijzigd door Mawlana op 09-01-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 15:29
ANWB rekent nu voor een extra kaart op een Gold kaart account 15 euro kosten per jaar. Voorheen was dit gratis. Mogen ze dit zomaar eenzijdig wijzigen zonder de klant te informeren? Ik vind dit nogal apart dat je dus eerst een gratis product aangeboden krijgt en dan na een aantal jaar opeens kosten daar voor in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik denk dat ze de klanten echt wel geïnformeerd hebben (ANWB als organisatie weet dat ze dat moeten doen). Vraag is waarom jij het gemist hebt. Spam folder, verkeerde adres, etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
De ANWB Gold Card is tussen 1 juni en 15 juli in prijs verhoogd. Daarbij is de prijs van de extra kaart ook aangepast.

Waarschijnlijk is dat het gevolg van de prijsverhoging per 1 juli 2023 bij ICS.

Ik kan me haast niet voorstellen dat hierover geen communicatie is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joab9000
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09:47
Technewbie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:44:
Maar ik vind Revolut te betuttelend. Als er gebruikersvriendelijkere produkten zijn stap ik over.
https://wise.com/ vind ik net iets beter werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:37
Goed bezig ANWB/ICS :)

Oeps, we hebben een fout gemaakt! U heeft een cadeautegoed van € 5 ontvangen op uw ANWB Visa Card. Dat was niet de bedoeling. In deze e-mail leest u hoe we dit terugdraaien.

U ziet binnen een paar dagen een betaling van € 5 op uw ANWB Visa Card
We hebben u eerder een e-mail gestuurd over Apple Pay. Als u binnen 7 dagen een Apple Pay betaling zou doen, dan kreeg u € 5 cadeau. Dit cadeautegoed heeft u helaas onterecht gekregen. Daarom draaien we dit binnen enkele dagen terug. Dat ziet eruit als een betaling op uw ANWB Visa Card met de omschrijving CORRECTIE APPLE PAY TEGOED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
kevertje1977 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:53:

Oeps, we hebben een fout gemaakt! U heeft een cadeautegoed van € 5 ontvangen op uw ANWB Visa Card. Dat was niet de bedoeling. In deze e-mail leest u hoe we dit terugdraaien.

We hebben u eerder een e-mail gestuurd over Apple Pay. Als u binnen 7 dagen een Apple Pay betaling zou doen, dan kreeg u € 5 cadeau. Dit cadeautegoed heeft u helaas onterecht gekregen. Daarom draaien we dit binnen enkele dagen terug. Dat ziet eruit als een betaling op uw ANWB Visa Card met de omschrijving CORRECTIE APPLE PAY TEGOED.
Gemiste kans van ANWB/ICS, je kan ook een mail sturen en zeggen wij laten het staan (als het om 1x €5 gaat) en zie dit als een presentje. Heb je meer blije klanten denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Youtl schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:22:
[...]

Gemiste kans van ANWB/ICS, je kan ook een mail sturen en zeggen wij laten het staan (als het om 1x €5 gaat) en zie dit als een presentje. Heb je meer blije klanten denk ik.
Het zal waarschijnlijk bij veel meer klanten onterecht zijn bijgeschreven, als er niet voldaan is aan de actievoorwaarden dan lijkt het me logisch dat het weer gecorrigeerd wordt. Andersom werkt het ook, stel dat ICS onterecht een bedrag afschrijft voor een betaalde dienst die je niet gebruikt dan wil je ook dat het gecorrigeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipster
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16:52
kevertje1977 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:53:

Zelfde hier, kansloos bedrijf dat ICS, baal er van dat ik met ze te maken heb met een Abn Amro creditcard. ICS altijd een overhead partij gevonden wat voegen ze nou werkelijk voor waarde toe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50
Wally2002 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:40:
[...]

Het zal waarschijnlijk bij veel meer klanten onterecht zijn bijgeschreven, als er niet voldaan is aan de actievoorwaarden dan lijkt het me logisch dat het weer gecorrigeerd wordt. Andersom werkt het ook, stel dat ICS onterecht een bedrag afschrijft voor een betaalde dienst die je niet gebruikt dan wil je ook dat het gecorrigeerd wordt.
Ik denk dat je het hele punt "kleine geste voor de klanttevredenheid" van @Youtl mist.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-06 15:26

Louw Post

Cerenas

hipster schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:03:
[...]

Zelfde hier, kansloos bedrijf dat ICS, baal er van dat ik met ze te maken heb met een Abn Amro creditcard. ICS altijd een overhead partij gevonden wat voegen ze nou werkelijk voor waarde toe?
Geen idee hoe het ooit begonnen is, maar ze zijn een dochter van ABN en leveren credit cards voor bijna elke niet-grootbank in Nederland, plus ANWB (en eerder ook de Bijenkorf).

Dat zal vast aardig wat opleveren, maar als zometeen alle banken een Mastercard/Visa debit card aanbieden zal het wel een stuk minder populair worden om een credit card te nemen (behalve voor de mensen die vaak op vakantie gaan buiten Europa en/of een auto huren op vakantie bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:21
hipster schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:03:
[...]
Het grappige is juist dat ICS een ABN Amro onderneming is maar de diensten 'bank-onafhankelijk' aanbiedt aan andere partijen (zoals ANWB, BMW en WWF).

In theorie voegen ze dus waarde aan (jou als klant van) ABN Amro toe door een graantje mee te pikken van transacties die ook door niet-ABN Amro-klanten worden gemaakt.

Update: @Louw Post was me nèt voor 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Hmmbob schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:13:
[...]

Ik denk dat je het hele punt "kleine geste voor de klanttevredenheid" van @Youtl mist.
Ik snap het punt van de geste, tuurlijk zou dat een mooi gebaar zijn, ik denk dat je mijn nuance daarbij weer hebt mist :)

ICS is een commercieel bedrijf en moet ook geld verdienen. Ze hebben een foutje gemaakt, de kaarthouder heeft daar verder ook geen ongemak van, en ICS lost het weer op inclusief een berichtje naar de kaarthouder.
Dat is wat mij betreft een normale afhandeling waar niets mis mee is.

En ja, voor 1 kaarthouder die 5 euro als gift zien gaat ze niet de kop kosten maar als het vele kaarthouders zijn loopt dat toch op.
Ergens moet dat weer verdient worden en een van de weinige knoppen waaraan gedraaid kan worden is de kaart bijdrage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Louw Post schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:21:
[...]

Dat zal vast aardig wat opleveren, maar als zometeen alle banken een Mastercard/Visa debit card aanbieden zal het wel een stuk minder populair worden om een credit card te nemen (behalve voor de mensen die vaak op vakantie gaan buiten Europa en/of een auto huren op vakantie bijvoorbeeld).
de nadruk zal denk ik meer op de bijbehorende verzekeringen en andere voordelen komen te liggen.
Sowieso zijn Nederlanders niet echt van de schulden en een CC wordt daar wel mee geassocieerd, een eenvoudige creditcard geeft dan weinig meerwaarde tov de debit kaart.
En met de debitvarianten kom je inderdaad een heel eind ook tijdens reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:21
Ik volg het hier, en ik heb niks ontvangen op mijn Credit Card. Ik heb een ANWB VISA GO CARD. Ik heb eenmalig €65 betaald voor de kaart van een duur van 3 jaar. Mijn kaart is via ICS.

Vroeger had ik altijd een ABN AMRO Creditcard Mastercard via ICS. Daarop had ik een credit van €2.500. Ik heb uiteindelijk die kaart opgezegd. Ik kwam via mijn collega er achter dat er ook prepaid Credit Card bestaan zoals bij de ANWB. Ik wilde niet met een credit op zak rondlopen. Ik zette altijd geld erop.

Ik heb goede ervaringen met de ANWB GO CARD en heb geen verschil gemerkt met mijn oude ABN AMRO Credit Card. Nu moet ik eerst geld erop zetten, maar dat had ik op de kaart van ABN AMRO ook al.

In Amerika heb ik vorig jaar goed kunnen gebruiken met de GO CARD

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 11-01-2024 12:36 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
Ik heb nu een amex, en mee betaald, dat ging vlekkeloos. Ik kan alleen in de app niet vinden waar de MR punten staan. Komt dat pas als het geld is afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Cpt.Chaos schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:21:
Ik heb nu een amex, en mee betaald, dat ging vlekkeloos. Ik kan alleen in de app niet vinden waar de MR punten staan. Komt dat pas als het geld is afgeschreven?
De punten staan onder je huidig saldo/"bedrag te betalen". Zodra een transactie verwerkt is (2-3 dagen) worden de punten bijgeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik zie ook m'n punten nergens, ook sinds kort een Amex kaart. Als ik op de website naar het MMR overzicht wil gaan krijg ik onderstaande foutmelding (al een week).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHBp_iyzeRaMubI7YVGiuOzXJpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8l4Q7Q4Nl5JxXWTPQ1FhWjP6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Gek, ik heb het wel over de amex app. Het kan zijn dat het wat tijd kost om het op de website te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

hollandje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:38:
Gek, ik heb het wel over de amex app. Het kan zijn dat het wat tijd kost om het op de website te zien
Ja precies, ook in de app zie ik het nergens. Had ook de gedachte dat het misschien even duurt en anders neem ik wel contact met ze op.

Iets anders wat me opviel: hoe Amex het saldo weergeeft is heel raar. Uitgaven worden als saldo weergeven en als je geld overboekt (meer dan de uitgaven, dus een positief saldo) dan komt er een - achter te staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb nu een link gevonden waarmee ik 24.000 punten krijg als nieuwe AMEX klant. Begrijp dat dit op dit moment dus een van de beste deals is? Is nog tot de 23e geldig. Gaat om de Gold card.

[ Voor 6% gewijzigd door Bulldog op 11-01-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Bulldog schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:53:
Ik heb nu een link gevonden waarmee ik 24.000 punten krijg als nieuwe AMEX klant. Begrijp dat dit op dit moment dus een van de beste deals is? Is nog tot de 23e geldig. Gaat om de Gold card.
Jep, 24.000 is nu het beste aanbod in een langere tijd. Hiervoor was het 12.000 tijdens een actie periode voor gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

hollandje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:03:
[...]

Jep, 24.000 is nu het beste aanbod in een langere tijd. Hiervoor was het 12.000 tijdens een actie periode voor gold
48.000 punten kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 19:32
Bulldog schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:53:
Ja klopt, 24.000 is voor gold nu het beste aanbod (48.000 voor platinum.) Je moet wel bepaald bedrag uitgeven de eerste 3 maanden om de punten te ontvangen, €2500 voor gold en €4000 voor platinum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Ja maar dat is nu alleen voor platinum. De laatste keer dat gold zo'n hoge introductiebonus had was volgens mij in November 2022 toen ze de nieuwe voordelen introduceerde. Toen was de bonus uit mijn hoofd 40.000. Sindsdien is het alleen maar minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Louw Post schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:52:
[...]

Iets anders wat me opviel: hoe Amex het saldo weergeeft is heel raar. Uitgaven worden als saldo weergeven en als je geld overboekt (meer dan de uitgaven, dus een positief saldo) dan komt er een - achter te staan. 8)7
Het saldo van je amex-rekening geeft je schuld weer. Dat is het bedrag dat je amex verschuldigd bent. Een uitgave vergroot dat bedrag, een storting verkleint dat bedrag (vandaar het minteken).

Wat dat betreft vind ik dit wel logischer dan bij ICS: een afschrijving wordt genoteerd met een minteken, bijschrijving met een plusteken. Het saldo wordt echter op dezelfde manier als bij amex getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellybelly87
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-04-2024
Hallo ik ben nieuw hier. Dus ik heb onlangs mijn amex gold ontvangen. Na een dagje in de stad besloten om bij Holland casino wat te gaan eten. In het restaurant toverde ik mijn gouden amex kaart tevoorschijn om af te rekenen. Ik begreep namelijk dat Holland casino de kaart accepteert. Tot mijn verbazing stond er ‘geweigerd’.
Weet iemand hoe dat kan? En evt waarom?
Ik rekende alleen mijn eten en drinken af, Holland casino accepteert de kaart en ik ging geen geld pinnen ofzo..
Was best wel schandalig af rekenen en dan staat er ineens geweigerd…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Ging je met je brandnieuwe kaart voor de eerste betaling naar het casino?

Moet ik het nog verder voor je uittekenen hoe dat overkomt bij de fraude afdeling?
Pagina: 1 ... 68 ... 93 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1