Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jdome schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:03:
Vandaag per mail een uitnodiging voor AMEX Centurion ontvangen. Wel vreemd aangezien ik laatst ben gedowngraded van Platinum naar Gold omdat ik het verschil te klein vond :')

Bizar hoge kosten wel..

"The exclusive Centurion membership comes with an annual fee and a one-time joining fee. Full membership for the first year is € 8,000. Subsequent years, the fee will be € 4,000 annually."
Ik heb die uitnodiging 3 jaar geleden ook gehad maar toen kostte het nog 3k eenmalig en 3k jaarlijks. Ik vond het teveel. We zaten toen nog midden in de corona-pandemie. Sowieso zou ik het er trouwens niet voor over hebben. Maar goed, mijn punt is eigenljjk: misschien kun je er over onderhandelen, mocht jij wel interesse hebben, met deze gegevens bij de hand.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Wat zijn nou concreet de benefits van een Centurion card? Ik kom er nooit in aanmerking voor (als ik de eisen op het internet mag geloven) maar ik kan er ook vrij weinig over vinden, behalve de goede concierge-service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:31
Mtweety schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:25:
Hoezo is dit fraude? Ik maak gebruik van een faciliteit. Het zijn mijn eigen tenaamstellingen toch?

Snap niet dat dit dan niet kan via ICS. Betaal de kaartbijdrage en maak optimaal gebruik van een dienst. Wat maakt het uit, goederen kopen op afbetaling en dan weer aanvullen met het nieuwe creditcard tegoed of geld overschrijven naar Wise, en dan uitbetalen op een rekening nummer die van mij is?
Omdat banken de poortwachter zijn voor de Wwft en door de Nederlandse overheid verplicht zijn bepaalde zaken actief te monitoren, hetgeen jij wilt doen (geld rondpompen) trekt heel veel aandacht bij de Compliance afdelingen van banken/creditcarduitgevers.

Als je de kaart al enige tijd hebt en dan van tijd tot tijd dit zou doen is de kans kleiner dat je er gezeik mee krijgt, maar als je nog een nieuwe klant bent en de bank/creditcarduitgever je niet kent dan is dit een zogenoemde red flag voor ze en willen ze toch meer weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mtweety schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:25:
Hoezo is dit fraude? Ik maak gebruik van een faciliteit. Het zijn mijn eigen tenaamstellingen toch?
Hoe moet ICS (of welke andere kaartuitgever dan ook) weten dat je via een externe partij geld naar jezelf overmaakt? Zij zien alleen "Xoom" of "Wise" en niet waar het geld uiteindelijk heen gaat. Voor hen ziet het er uit als iedere andere fraudepoging door criminelen die creditcardgegevens buit hebben gemaakt en zoveel als mogelijk willen opnemen.

Overigens kan ik werkelijk niet begrijpen waarom € 220 aan kosten om een maand € 4780 te lenen, en dat 4x achter elkaar, een acceptabele oplossing kan zijn voor je situatie. Het komt op mij vooral over dat dit je situatie alleen maar erger maakt, en dan neem ik nog aan dat alles volgens plan gaat. Als het mis gaat ben je letterlijk veel verder van huis!

Ik vind het jammer dat je niet open lijkt te staan voor hulp. Ik raad je ten zeerste aan om hier of elders hulp te vragen, hoewel ik niet anders kan dan je dit adviseren, het blijft je eigen verantwoordelijkheid. Maar als mod heb ik wel een plicht. Dus bij deze:

Modbreak:We gaan mensen niet helpen om nog dieper in de schulden te komen. Manieren om tegen extreem hoge kosten geld te lenen via de creditcard staan we niet toe. Evenals 'legale' manieren om de kaartuitgever hierin voor de gek te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mtweety
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-09-2023
Zr40 schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:26:
[...]

Hoe moet ICS (of welke andere kaartuitgever dan ook) weten dat je via een externe partij geld naar jezelf overmaakt? Zij zien alleen "Xoom" of "Wise" en niet waar het geld uiteindelijk heen gaat. Voor hen ziet het er uit als iedere andere fraudepoging door criminelen die creditcardgegevens buit hebben gemaakt en zoveel als mogelijk willen opnemen.

Overigens kan ik werkelijk niet begrijpen waarom € 220 aan kosten om een maand € 4780 te lenen, en dat 4x achter elkaar, een acceptabele oplossing kan zijn voor je situatie. Het komt op mij vooral over dat dit je situatie alleen maar erger maakt, en dan neem ik nog aan dat alles volgens plan gaat. Als het mis gaat ben je letterlijk veel verder van huis!

Ik vind het jammer dat je niet open lijkt te staan voor hulp. Ik raad je ten zeerste aan om hier of elders hulp te vragen, hoewel ik niet anders kan dan je dit adviseren, het blijft je eigen verantwoordelijkheid. Maar als mod heb ik wel een plicht. Dus bij deze:

[modbreak]We gaan mensen niet helpen om nog dieper in de schulden te komen. Manieren om tegen extreem hoge kosten geld te lenen via de creditcard staan we niet toe. Evenals 'legale' manieren om de kaartuitgever hierin voor de gek te houden.[/modbreak]
20 euro transactie kosten noem jij veel op een bedrag van 5000 euro? Doet niet zo raar.

Een kaartgever voor de gek houden? Waar heb jij het over.

Serieus wie houdt wie voor de gek? Je mag wel overschrijven van ICS naar je bankrekening en dan 4% betalen. Wie houdt wie voor de gek dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:37
Jeoh schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:16:
Wat zijn nou concreet de benefits van een Centurion card? Ik kom er nooit in aanmerking voor (als ik de eisen op het internet mag geloven) maar ik kan er ook vrij weinig over vinden, behalve de goede concierge-service.
De link die bij de mail zat:
https://www.americanexpress.com/nl/cardmember/centurion/

Voornamelijk de VIP service op Schiphol vind ik interessant. Voor de rest mwah. Of je moet veel naar Amerika reizen voor die lounges in airports/hotels etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mtweety schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:35:
[...]
20 euro transactie kosten noem jij veel op een bedrag van 5000 euro? Doet niet zo raar.

Een kaartgever voor de gek houden? Waar heb jij het over.

Serieus wie houdt wie voor de gek? Je mag wel overschrijven van ICS naar je bankrekening en dan 4% betalen. Wie houdt wie voor de gek dan?
220, niet 20. Alles wat gelijk staat aan een cash advance kost je 4% per keer en dat komt bovenop de 20 euro van de tussenpartij. 4% van 5000 is 200.

In ieder geval, hier is het klaar. Een cash advance is niet de juiste oplossing voor het financiële probleem dat je helaas hebt. Je bent altijd welkom om een nieuw topic te maken om constructieve hulp te vragen om je uit het probleem te helpen, ipv een dieper gat voor jezelf te graven.

Verdere discussie in dit topic over het langdurig lenen via cash advance gaat direct naar de trash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Jdome schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:47:
[...]

De link die bij de mail zat:
https://www.americanexpress.com/nl/cardmember/centurion/

Voornamelijk de VIP service op Schiphol vind ik interessant. Voor de rest mwah. Of je moet veel naar Amerika reizen voor die lounges in airports/hotels etc.
Dat is wel cool (net wat reviews gekeken), maar dan moet ik wel heel vaak vliegen om daar echt van te profiteren. Vraag me af of ze dat soort service ook op andere vliegvelden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Jeoh schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:16:
Volgens mij, maar lang geleden gelezen, krijg je bijv ook regelmatig een tweede business class ticket gratis. Hoe dat precies werkt weet ik niet. Maar ik heb nergens een bron van de up to date voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:17
Jeoh schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:55:
[...]

Dat is wel cool (net wat reviews gekeken), maar dan moet ik wel heel vaak vliegen om daar echt van te profiteren. Vraag me af of ze dat soort service ook op andere vliegvelden hebben.
Ja die service lijkt me wel heel mooi. Echter max twee keer per jaar. Dat vind ik dan wel erg zuinig voor een dergelijk jaarbedrag. De overige voordelen vallen me ook tegen in verhouding met de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TreizeK
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik overweeg om van AMEX Green naar Gold over te stappen. Is het dan gebruikelijk om ze te mailen om een aanbod te doen, of is het verstandiger om op een actie te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:42
TreizeK schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:50:
Ik overweeg om van AMEX Green naar Gold over te stappen. Is het dan gebruikelijk om ze te mailen om een aanbod te doen, of is het verstandiger om op een actie te wachten?
Bellen is meestal het meest direct en dan kunnen ze soms wel eens een persoonlijk aanbod doen. Je zou het ook eventueel per e-mail kunnen proberen maar daar heb ik geen kennis van.

Hebben ze überhaupt een klantenservice per email? Ik heb het eerder namelijk niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Vandaag een nieuwe J reward flight geboekt voor 2 pax dankzij de MR punten van amex *O* (en wat restante miles in mijn FB). Iets minder goede CPP dan bij mijn vorige redemption maar nog steeds 5-6x zo goed als de nieuwe €0,003 CPP die amex zelf hanteert :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZS-U8cuVtn5Ij1_UdrSxjQa-kBE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CHyrCEYWY21chqGl6u1n47tU.jpg?f=user_large

Toch fijn dat je d.m.v. zo'n spaarprogramma wat terug krijgt voor het kaartgebruik :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

hollandje schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:16:
Vandaag een nieuwe J reward flight geboekt voor 2 pax dankzij de MR punten van amex *O* (en wat restante miles in mijn FB). Iets minder goede CPP dan bij mijn vorige redemption maar nog steeds 5-6x zo goed als de nieuwe €0,003 CPP die amex zelf hanteert :)

[Afbeelding]

Toch fijn dat je d.m.v. zo'n spaarprogramma wat terug krijgt voor het kaartgebruik :D
Waar komt dat overzicht vandaan? En is dat de prijs voor 2 pax ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
We Are Borg schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:19:
[...]

Waar komt dat overzicht vandaan? En is dat de prijs voor 2 pax ?
Overzicht is een eigen excel sheetje dat ik bijhoud om de kosten van de kaart te vergelijken met de opbrengsten. En ja, prijs is 2 pax. Niet een heel goede redemption, maar voor een red-eye vlucht toch fijn om wat minder brak aan te komen op bestemming ;)

edit: als je men interesse heeft zou ik hem eventueel hier kunnen posten

[ Voor 8% gewijzigd door hollandje op 12-09-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 19:14
hollandje schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:21:
[...]

Overzicht is een eigen excel sheetje dat ik bijhoud om de kosten van de kaart te vergelijken met de opbrengsten. En ja, prijs is 2 pax. Niet een heel goede redemption, maar voor een red-eye vlucht toch fijn om wat minder brak aan te komen op bestemming ;)

edit: als je men interesse heeft zou ik hem eventueel hier kunnen posten
Graag als je die zou willen delen :)
Ziet eruit als een handige manier om een kosten/baten afweging te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
nielsiejjj92 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:23:
[...]

Graag als je die zou willen delen :)
Ziet eruit als een handige manier om een kosten/baten afweging te maken.
Excel bestand zou het redelijk moeten doen. Het kan zijn dat er zo nu en dan iets niet helemaal klopt maar met een beetje excel kennis moet je er wel uit kunnen komen. Je kan zelf een waarde hangen aan de entries in kwestie (denk hierbij aan loungebox, lounge bezoek, etc.) ;)

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:36
Laatst echt een slechte ervaring gehad met die Loungebox on the go van Grab'nFly.
Ik had een broodje gepakt uit de koeling en aan de balie een koffie besteld.
Toen ik aangaf met de Amex te willen betalen voor de box flipte die man achter de balie zowat omdat ik dat blijkbaar meteen had moeten zeggen.
Hij zei helemaal geïrriteerd dat ik het nu zelf moest betalen omdat het al was aangeslagen op de kassa :')
Vriendelijk bedankt en doorgelopen naar de andere vestiging, daar zonder problemen alsnog kunnen bestellen wat ik wilde.

• hollandje
ArmyOfQueens schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:36:
Laatst echt een slechte ervaring gehad met die Loungebox on the go van Grab'nFly.
Ik had een broodje gepakt uit de koeling en aan de balie een koffie besteld.
Toen ik aangaf met de Amex te willen betalen voor de box flipte die man achter de balie zowat omdat ik dat blijkbaar meteen had moeten zeggen.
Hij zei helemaal geïrriteerd dat ik het nu zelf moest betalen omdat het al was aangeslagen op de kassa :')
Vriendelijk bedankt en doorgelopen naar de andere vestiging, daar zonder problemen alsnog kunnen bestellen wat ik wilde.
Vind het altijd wel een beetje naar voor de medewerkers want alles moet handmatig via het touchpanel worden ingevoerd bij een loungebox. Had wat makkelijker gekunt :/

Uiteraard wel een beetje ongepast hoe de medewerker bij jou reageerde, onacceptabel

[ Voor 5% gewijzigd door hollandje op 14-09-2023 16:39 ]

Anoniem: 1814876

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1814876 op 28-09-2023 11:38 ]

• Jeoh

Jeoh

blaat

Poging tot annulering, geen contact kunnen leggen met de verkoper, officieel nog niet failliet. Zou het zo spelen.

• Youtl
Anoniem: 1814876 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:04:
Ik heb een dure bestelling bij BCC liggen om opgehaald te worden maar de winkel is dicht ondanks berichtgeving dat ze open zouden blijven.

ING Creditcards zijn niet aangesloten bij ICS. ING geeft volgens hun tool geen geld terug bij faillissement (nooit bij ING gaan dus!).

Ik heb schriftelijk de klantenservice verzocht de bestelling te annuleren, maar geen bevestiging. In het geval van annulering moet ik 30 dagen wachten totdat ik ING mag vragen voor een terugbetaling.

Zou het het tactische zijn het op annulering te gooien onder het motto dat BCC vandaag nog niet failliet is? Ik ben bang dat tegen de tijd dat ING uberhaupt de annulering in behandeling neemt ze zich zullen scharen op faillissement.

Betreft zo'n 800 dus wel de moeite waard achteraan te gaan.
Ik snap niet zo goed het punt van faillisement, als je betaalt en je product word niet afgeleverd dan kan je gewoon een chargeback indienen bij ING er is immers betaald voor een product en dat word niet geleverd. Dit valt niet eens onder de aankoopverzekering maar de basis Mastercard chargeback regels dacht ik.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:25
IING Creditcards zijn niet aangesloten bij ICS. ING geeft volgens hun tool geen geld terug bij faillissement (nooit bij ING gaan dus!). :'(
Welke tool heb je het over? (ik heb zelf geen ING CC)
Relevant lijken me hier de voorwaarden.
Daarin wordt niets aangegeven over het failliet gaan van een verkoper.
GeldTerugService
Als u met de creditcard heeft betaald kunt u gebruikmaken van de GeldTerugService in de onderstaande gevallen, mits u eerst in overleg met de verkoper of dienstverlener getracht heeft een oplossing te vinden:
a. U heeft 30 dagen na de betaling uw aankoop nog niet ontvangen.
b. Het bestelde product is verkeerd geleverd of nep.
c. De verkoper of dienstverlener zou een bedrag terugstorten,
maar heeft dit na 15 dagen nog niet gedaan.
(...)
Dus idd met verkoper trachten te overleggen (alles zwart op wit).

Er staat nergens een uitsluiting dat dit niet geldt als de verkoper failliet is, maar ik ben geen jurist dus mogelijk dat een faillissement een bijzondere situatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

.

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 1814876 op 28-09-2023 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 1814876 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:01:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Dit is wat de ING GeldTerugService Tool aangeeft.
Helder.
BCC is (nog) niet failliet toch?

En ik kom op Reddit de casus Van Moof en ING Creditcard tegen. Het lijkt erop dat mensen toen geld terug hebben gekregen via ING door gewoon Nee te antwoorden, en wel voldoende bewijs te overleggen.

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1814876 op 28-09-2023 11:38 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Ik heb een dure bestelling bij BCC liggen om opgehaald te worden maar de winkel is dicht ondanks berichtgeving dat ze open zouden blijven.

ING Creditcards zijn niet aangesloten bij ICS. ING geeft volgens hun tool geen geld terug bij faillissement (nooit bij ING gaan dus!).

Ik heb schriftelijk de klantenservice verzocht de bestelling te annuleren, maar geen bevestiging. In het geval van annulering moet ik 30 dagen wachten totdat ik ING mag vragen voor een terugbetaling.

Zou het het tactische zijn het op annulering te gooien onder het motto dat BCC vandaag nog niet failliet is? Ik ben bang dat tegen de tijd dat ING uberhaupt de annulering in behandeling neemt ze zich zullen scharen op faillissement.

Betreft zo'n 800 dus wel de moeite waard achteraan te gaan.
https://www.nu.nl/economi...aties-voor-personeel.html

Kortom morgen of maandag nog eens langs gaan :)

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1814876 op 28-09-2023 11:41 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Anoniem: 1814876 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:29:
[...]

Dus ik moet hopen dat ze weer open gaan en niet failliet voor ophalen product. En als het product toch retour moet of na een jaar defect gaat wanneer ze geheid failliet zijn, dan moet ik met de fabrikant gaan regelen dat ik nog iets van garantie krijg.

Of voor de annulering gaan met risico dat ING niet terug wil betalen als bewindvoerder dat ook niet wil doen.

Momenteel zet ik mijn geld in op optie 2.
ING kijkt ook het nieuws he ;) Dus als ze maandag open gaan 'moet' jij je bestelling gewoon ophalen. Of daar terplekke annuleren en geld terug vragen (geen idee wat de voorwaarden zijn). Maar het argument dat ze over een jaar falliet zijn en dat je daarom via ING je geld terug wilt is denk ik geen route die ING zal accepteren

Verder eens dat je weg via de curator kansloos is als ze failliet gaan. Jij staat achteraan in de rij en de schulden die er zijn vanuit de belastingdienst en bank gaan voor op jouw bestelling

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 14-09-2023 21:00 ]

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1814876 op 28-09-2023 11:41 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:24
Anoniem: 1814876 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:07:
[...]

Bewindvoerders of niet, ik heb altijd recht een bestelling te annuleren. Ook via de mail.

Als BCC om welke reden dan ook het geld daarvoor niet wil terugboeken dan is het aan ING daar achteraan te gaan.

En ik durf wel een wedje te maken dat BCC geen jaar meer gaat halen. Gok eerder een week.
Maar als BCC failliet gaat tussen het moment van annuleren en het moment van terugbetalen, kan je aansluiten bij de rest van de schuldeisers. Ze hebben uitstel van betaling gekregen, dus ik zou er vanuit gaan dat er voorlopig helemaal niets (terug)betaald wordt...

Ik denk net als @We Are Borg dat je beste kans is om het product z.s.m. te gaan ophalen.

iRacing Profiel

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1814876 op 28-09-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Anoniem: 1814876 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:34:
[...]

De discussie begon ermee dat ING de policy lijkt te hebben dat een annulering zonder terugbetaling vergoed wordt. Een niet geleverd product na faillissement niet. Al lijkt die soep niet zo warm te worden gegeten.

Als ik nu dus geen annulering inzet en de rechter spreekt morgen een faillissement uit dan zou ik niks krijgen. Dan is de beste kans nu annuleren, wat ik ook gedaan heb.

Als je er vertrouwen in hebt dat ze nog open gaan en niet failliet gaan is ophalen een optie. Ik heb dat vertrouwen niet. Ze zeggen beveiliging in te willen huren voor de veiligheid. Welk bedrijf gaat zich daar voor laten inhuren? En welke schuldeiser gaat uitstel betaling accepteren als de eigenaar al aangeeft dat de formule niet meer te redden valt.

En zelfs als ik het product in huis krijg zit ik dan met een zeer lastig verhaal betreft garantie mocht het stuk gaan. Dus dat prefereer ik niet.

Er staat een verzoek tot annulering uit. Mocht de winkel toch open gaan en ik het product mee krijgen dan kan ik dat altijd annuleren.
Ik begrijp de policy en de uitleg, dank voor de screenshot. Maar ik betwijfel of dat wel in lijn is met de MasterCard chargeback spelregels, deze voorzien (zover ik kan herinneren) namelijk dat bij het niet ontvangen van jouw spullen er gewoon geld teruggestort word de reden is niet relevant tenzij het je eigen schuld is. Het is bijzonder te noemen dat je bij faillissement niet kan terugvorderen, al denk ik dat dit meer gemak is vanuit de ING dan MasterCard.

• nevv
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:51
Wild Chocolate schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:23:
[...]

Maar als BCC failliet gaat tussen het moment van annuleren en het moment van terugbetalen, kan je aansluiten bij de rest van de schuldeisers. Ze hebben uitstel van betaling gekregen, dus ik zou er vanuit gaan dat er voorlopig helemaal niets (terug)betaald wordt...

Ik denk net als @We Are Borg dat je beste kans is om het product z.s.m. te gaan ophalen.
Wat van belang is, is wanneer de credit card company het geld daadwerkelijk op de rekening van (in dit geval) BCC stort. Hoe ik het begrijp zit hier enige vertraging in, maar ik weet er het fijne niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-05 19:10
Hey!

Ben al een aantal jaren tevreden Amex gebruiker (FB, Silver) en zit te overwegen om te upgraden naar Gold (FB)

Vroegah zag ik regelmatig “bel naar Amex” —> is dit nog steeds van toepassing als je een beetje leuke “upgrade” bonus mee wilt pakken? Ik wil vooral meer per euro verdienen (1 FB ipv 0.8 FB per euro uitgegeven) maar het zou ook chill zijn als ze mij een bonus mee konden geven (extra punten altijd welkom!)

Overigens twijfel ik ook tussen de normale Gold en de FB Gold. Normale lijkt wel meer voordelen/value te bieden maar ik spaar toch echt wel m’n FB miles en vind het vooral fijn dat de duur van m’n punten elke keer verlengd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
karimmm schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:01:
Vroegah zag ik regelmatig “bel naar Amex” —> is dit nog steeds van toepassing als je een beetje leuke “upgrade” bonus mee wilt pakken? Ik wil vooral meer per euro verdienen (1 FB ipv 0.8 FB per euro uitgegeven) maar het zou ook chill zijn als ze mij een bonus mee konden geven (extra punten altijd welkom!)
Ik heb zelf geen recente ervaring met bellen over een upgrade. Enige tijd terug wel gebeld over een downgrade, maar dat gesprek ingestoken dat ik de kaart wilde opzeggen, en toen een retentie-aanbod gehad en daarbij zelf naar optie downgrade gevraagd.
Ik zou gewoon bellen, nooit geschoten is altijd is.
Overigens twijfel ik ook tussen de normale Gold en de FB Gold. Normale lijkt wel meer voordelen/value te bieden maar ik spaar toch echt wel m’n FB miles en vind het vooral fijn dat de duur van m’n punten elke keer verlengd wordt.
Vlieg je veel met KLM/Air France/Skyteam ? Heb je Flying Blue status of wil je die behalen?

Unieke voordelen van de FB Amex kaarten, naast verlengen van de geldigheidsduur van de miles, zijn de extra XP en gespreid betalen van KLM/AF transacties (en de Platinum for two bij de Platinum kaart).

Als je niet de XP nodig hebt, kun je voor de geldigheid van de miles net zo goed de Entry card nemen.
Verzekeringen van de FB en de reguliere kaarten zijn vergelijkbaar.

Reguliere gold kaart spaar je 1 MR punt per euro. kun je omzetten naar FB miles (conversiefactor van 0,8) dus spaar je net zo veel als nu de FB kaart.

Overigens, is de upgrade het waard als je daardoor 0,2 Miles per euro meer spaart? Welke waarde geef je aan een FB mile en ga je met je uitgaven de extra kaartbijdrage er dan uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Dus ik heb nu een Amex kaart.
Heb er veel mee uitgegeven inmiddels. Heb de rekening van ruim 1.5k vooruit betaald via de ultra trage overschrijving (wat wel direct gaat bij MasterCard).

Vervolgens krijg ik een dubbele rekening, invoicd datum geeft zich met mijn betaling gekruisd. Oké , kan. Maar nu sta ik als wanbetaler bekend en is m'n amex account geblokkeerd. Ook als ik zeg dat ik het juist van te voren betaald heb. Kunnen ze niks mee, had ik het maar niet handmatig overmaken zeggen ze.

Wat een gare club is dit zeg. Lopen ze achter ofzo?

Ben blij dat ik nog een Mastercard black heb die wel normaal z'n werk doet !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik heb nog nooit vooruit betaald met amex: waarom zou je dat doen? En bij mijn ICS kaart en ING is het ook niet instant. Dus als je vervolgens niet genoeg saldo hebt als de CC gaat afschrijven : tsja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44
Overschrijving bij amex wordt de volgende werkdag bijgeschreven. Ik heb automatische incasso uitgeschakeld omdat de betaling vaak kruist met crediteringen (retourtjes) en ik niet graag in de plus sta. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
We Are Borg schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:58:
Ik heb nog nooit vooruit betaald met amex: waarom zou je dat doen? En bij mijn ICS kaart en ING is het ook niet instant. Dus als je vervolgens niet genoeg saldo hebt als de CC gaat afschrijven : tsja :)
Bij MasterCard is het instant met ideal. Ik heb meerdere rekeningen. Ik gebruik de cc vnl voor zekerheden verzekeringen. Niet om eind van de maand te betalen. Ik betaal altijd direct na m'n aankoop. Dan amex zo niet werkt prima , dat begrijp ik inmidddels. Om mij vervolgens zo af te straffen begrijp ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Opzouten schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:40:
[...]

Bij MasterCard is het instant met ideal. Ik heb meerdere rekeningen. Ik gebruik de cc vnl voor zekerheden verzekeringen. Niet om eind van de maand te betalen. Ik betaal altijd direct na m'n aankoop. Dan amex zo niet werkt prima , dat begrijp ik inmidddels. Om mij vervolgens zo af te straffen begrijp ik niet echt.
Naast AMEX heb ik ook Mastercard via ABN. Als ik een ideal-betaling doe bij laatst genoemde cc , dan duurt het bij mij ook ongeveer 2 a 3 werkdagen alvorens de betaling zichtbaar is op mijn MC-overzicht.

Overigens gebruik ik liever AMEX omdat bij een betaling nagenoeg direct een push-melding op mijn mobiel krijg in tegenstelling tot MasterCard.

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 19:14
Wally2002 schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:51:
[...]

Ik heb zelf geen recente ervaring met bellen over een upgrade. Enige tijd terug wel gebeld over een downgrade, maar dat gesprek ingestoken dat ik de kaart wilde opzeggen, en toen een retentie-aanbod gehad en daarbij zelf naar optie downgrade gevraagd.
Ik zou gewoon bellen, nooit geschoten is altijd is.

[...]

Vlieg je veel met KLM/Air France/Skyteam ? Heb je Flying Blue status of wil je die behalen?

Unieke voordelen van de FB Amex kaarten, naast verlengen van de geldigheidsduur van de miles, zijn de extra XP en gespreid betalen van KLM/AF transacties (en de Platinum for two bij de Platinum kaart).

Als je niet de XP nodig hebt, kun je voor de geldigheid van de miles net zo goed de Entry card nemen.
Verzekeringen van de FB en de reguliere kaarten zijn vergelijkbaar.

Reguliere gold kaart spaar je 1 MR punt per euro. kun je omzetten naar FB miles (conversiefactor van 0,8) dus spaar je net zo veel als nu de FB kaart.

Overigens, is de upgrade het waard als je daardoor 0,2 Miles per euro meer spaart? Welke waarde geef je aan een FB mile en ga je met je uitgaven de extra kaartbijdrage er dan uithalen?
@karimmm
'kun je voor de geldigheid van de miles net zo goed de Entry card nemen'

Helaas is dat niet zo. De Amex FB Entry card geeft maar eenmalig een verlenging van je Miles dus niet bij elke betaling. Een belangrijk verschil t.o.v. de FB Silver kaart.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 14:12
Anoniem: 1814876 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:01:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Dit is wat de ING GeldTerugService Tool aangeeft.

Als ik hier nee invul dan mag ik alleen annuleringsdatums van minstens een maand oud invullen. Ben bang dat tegen de tijd dat ik annuleer bcc failliet is.
ING moet de zogenaamde MasterCard card scheme rules volgen, wat in jouw geval uitkomt op een chargeback met Reason Code 4853 (Goods or Services Not Provided). ING volgt dus de MasterCard processen.

ING stuurt dit naar MasterCard, en MC handelt dit voor jou af om vervolgens weer terug te rapporteren aan ING.

Google maar eens op "RC 4853 Mastercard" en je zult de documentatie vinden. Hier de reden waarom je een maand moet wachten:

If there is no specified delivery date/service performance date: The issuer (ING in jouw geval) must wait a minimum of 30—but no more than 120—calendar days past the transaction processing date to initiate a chargeback (this 30-day waiting period may be waived if the merchant has gone out of business, or for some other reason cannot provide the service or merchandise).

Faillisementen worden overigens gewoon gedekt door MasterCard onder RC4853. ING medewerkers zijn hier overigens niet altijd van op de hoogte. Onder Nederlands recht ben je over het algemeen de pineut bij een faillissement, maar volgens de MasterCard schemes niet. Dit zorgt nogal eens voor verwarring.

Zolang je zorgt dat er een Chargeback onder RC4853 wordt ingediend zit je goed.

Bron: In een ver verleden gewerkt op een chargeback desk ;)

Edit:

De reden waarom je na een faillissement alsnog een chargeback kan doen, is omdat de chargeback naar de acquirer wordt gestuurd en niet naar de merchant. De acquirer loopt hier het risico, maar zal dit zoveel mogelijk proberen te verhalen op de merchant. Een acquirer houdt tevens een reserve aan van 5-15% van de omzet van de merchant om chargebacks op te vangen. Om deze reden ben jij ook geen schuldeiser in het faillissement van de merchant.

In dit geval heb je dus:

Kaarthouder (jij) & Issuer (ING) aan de ene kant, en Acquirer (bijvoorbeeld PayVision, EMS, WorldPay, etc..) & Merchant (BCC) aan de andere kant.

Het werkelijke dispuut gaat tussen issuer en acquirer, welke beide eigenlijk slechts optreden als gatekeepers van Mastercard.

[ Voor 17% gewijzigd door JossKp op 17-09-2023 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 18:28

AntiPasta

d1 m0z4rella

Niet zo'n nuttige post als hierboven (chapeau! (y) ), maar misschien heeft iemand hier wat aan:

mijn Amex heb in juli gedowngrade van Platinum naar Gold. Vorige week bleken mijn Privium en PP nog gewoon te werken. Geen idee voor hoe lang, maar het was een fijne bijkomstigheid :)

Benieuwd of mijn dinertegoed ge-reset is of pas in 2024 weer ingaat.

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:53
AntiPasta schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:02:
Niet zo'n nuttige post als hierboven (chapeau! (y) ), maar misschien heeft iemand hier wat aan:

mijn Amex heb in juli gedowngrade van Platinum naar Gold. Vorige week bleken mijn Privium en PP nog gewoon te werken. Geen idee voor hoe lang, maar het was een fijne bijkomstigheid :)

Benieuwd of mijn dinertegoed ge-reset is of pas in 2024 weer ingaat.
Heb ergens gelezen dat je Privium zelf moet opzeggen. Anders krijg je zelf de rekening gepresenteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 17:00

Kju

Mijn Privium ging in in augustus 2022. AMEX Platinum opgezegd per oktober 2022. De Privium bleef tot augustus 2023. Moest het wel zelf tijdig opzeggen.
Alle hotel- en autohuurstatussen zijn ook gebleven tot en met december 2023.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
Graag jullie input omtrent het volgende vraagstuk, misschien zie ik namelijk iets over het hoofd.

Ik wil binnenkort 2 tickets boeken met Royal Jordanian voor een retourtje Amman.
Royal Jordanian is onderdeel van Oneworld net als BA/Qatar etc. en gebruiken dus ook het Avios programma.
Ik zou dus mijn Amex MR punten willen gebruiken om deze om te zetten naar Avios zodat ik hier deels de tickets mee kan betalen.

Als ik inlog op mijn BA account en de optie "Betaal met Avios" kies komen er voor mijn geselecteerde data de volgende opties uit:

A: 52000 Avios + €665 of
B: 41600 Avios + €825 (of nog meer opties met minder Avios en meer zelf bijbetalen natuurlijk).

Ik heb nu zo'n 61000 Amex MR.
Dat is (5:4 ratio) 48800 Avios.

Voor optie B heb ik dus al genoeg MR, voor optie A net niet maar kan ik eventueel wat Avios bijkopen.
Momenteel (t/m morgen) hebben ze een actie dat je 40% meer Avios krijgt per aankoop.
Ik zou dan 3000 (+ 40% = 4200) Avios voor €85 bij kunnen kopen.

Als mijn berekening klopt is dit de uitkomst van beide opties:

A: Totale kosten = €665 + €85 = €750. Ongeveer 1100 MR houd ik dan over
B: Totale kosten = €825. Ongeveer 8900 MR houd ik dan over.

Welke optie is gunstiger?
Vind het lastig om de MR op waarde te schatten.

Andere inzichten zijn ook meer dan welkom :)

P.S. de prijzen hierboven zijn dus voor 2 tickets, op Skyscanner kom ik al gauw op minimaal €1300 uit voor 2 tickets (Lufthansa, Austrian etc.).
Het kan goedkoper met Wizzair en Ryanair etc., maar dat is geen optie voor ons.

[ Voor 8% gewijzigd door ArmyOfQueens op 19-09-2023 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:24:
Graag jullie input omtrent het volgende vraagstuk, misschien zie ik namelijk iets over het hoofd.

Ik wil binnenkort 2 tickets boeken met Royal Jordanian voor een retourtje Amman.
Royal Jordanian is onderdeel van Oneworld net als BA/Qatar etc. en gebruiken dus ook het Avios programma.
Ik zou dus mijn Amex MR punten willen gebruiken om deze om te zetten naar Avios zodat ik hier deels de tickets mee kan betalen.

Als ik inlog op mijn BA account en de optie "Betaal met Avios" kies komen er voor mijn geselecteerde data de volgende opties uit:

B: 41600 Avios + €825 (of nog meer opties met minder Avios en meer zelf bijbetalen natuurlijk).

Voor optie B heb ik dus al genoeg MR, voor optie A net niet maar kan ik eventueel wat Avios bijkopen.
Momenteel (t/m morgen) hebben ze een actie dat je 40% meer Avios krijgt per aankoop.

P.S. de prijzen hierboven zijn dus voor 2 tickets, op Skyscanner kom ik al gauw op minimaal €1300 uit voor 2 tickets (Lufthansa, Austrian etc.).
Bij scenario 1 geef je 750 euro uit dus heb je 550 euro korting. Die korting kost je 48800 + (4200-1100) = 51900 avios

Bij scenario 2 geef je 825 euro uit en heb je dus 475 korting. Die korting kost je 48800-8900 = 39900 avios

In Scenario 1 levert een avios je 550 euro / 51900 avios = 0,0105 euro op.
In Scenario 2 levert een avios je 475 euro / 39900 avios = 0,0119 euro op

Kortom, wederom blijkt dat mijlen/punten/avios etc etc kopen, vaak niet voordelig is.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JossKp
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:24:

1000 MR heeft een wisselwaarde van 4 euro. Dit veranderd vanaf November naar 3 euro.

Royal Jordanian vliegt met verouderde toestellen, verwacht er niet te veel van. Transavia heeft evt ook directe vluchten naar Amman.

[ Voor 6% gewijzigd door JossKp op 19-09-2023 17:54 ]

• ArmyOfQueens
Apache4u schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:28:
[...]

Bij scenario 1 geef je 750 euro uit dus heb je 550 euro korting. Die korting kost je 48800 + (4200-1100) = 51900 avios

Bij scenario 2 geef je 825 euro uit en heb je dus 475 korting. Die korting kost je 48800-8900 = 39900 avios

In Scenario 1 levert een avios je 550 euro / 51900 avios = 0,0105 euro op.
In Scenario 2 levert een avios je 475 euro / 39900 avios = 0,0119 euro op

Kortom, wederom blijkt dat mijlen/punten/avios etc etc kopen, vaak niet voordelig is.
Thanks, dit sommetje had ik nog even nodig :D

• ArmyOfQueens
JossKp schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:48:
[...]

1000 MR heeft een wisselwaarde van 4 euro. Dit veranderd vanaf November naar 3 euro.

Royal Jordanian vliegt met verouderde toestellen, verwacht er niet te veel van. Transavia heeft evt ook directe vluchten naar Amman.
Ik weet dat ze niet kunnen tippen aan Emirates en Qatar etc., maar de beenruimte is in ieder geval beter dan bij Transavia en je hebt IFE en eten/drinken inclusief.
Transavia vliegt overigens ook niet op de dagen die ik voor ogen heb.
Maar toch bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
Als reactie op de failiet verklaring van BCC: ik was in de veronderstelling dat creditcard maatschappijen betalingen reserveren en pas na 30 dagen uitbetalen aan de partijen waar je iets koopt in een soort van maandafrekening van creditcard bestedingen. En dat deze termijn verlengd kan worden als er grotere risico's zijn op problemen. En dat daardoor een chargeback voor rekening van de ondernemer komt omdat deze nog niet betaald is. Maar dat klopt dus blijkbaar niet.

• JossKp
ucsdcom schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:00:
Als reactie op de failiet verklaring van BCC: ik was in de veronderstelling dat creditcard maatschappijen betalingen reserveren en pas na 30 dagen uitbetalen aan de partijen waar je iets koopt in een soort van maandafrekening van creditcard bestedingen. En dat deze termijn verlengd kan worden als er grotere risico's zijn op problemen. En dat daardoor een chargeback voor rekening van de ondernemer komt omdat deze nog niet betaald is. Maar dat klopt dus blijkbaar niet.
Een chargeback komt altijd voor rekening van de zgn. acquiring bank, wat in het geval van BCC volgens mij Adyen is. De acquirer zal dit zoveel mogelijk verhalen op zijn klant, de merchant.

De acquirer wordt verwacht risico management te doen op haar klantenbestand, wat tevens ook meteen een groot deel van hun business case is. Een klant met een hoger risico profiel, bv. hoge chargeback ratios, betaald hogere fees dan een klant met een laag risico profiel.

Als kaarthouder kan je dus gewoon een chargeback doen, zelfs nadat een merchant failliet is gegaan. Met MasterCard & Visa kan dit in dit geval tot 120 dagen na de transactie datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:28
Vanuit de buren Reizen met het Vliegtuig - Deel 1 hierheen gestuurd met mijn vraag over welke creditcard ik het beste kan nemen voor onze vakantie volgend jaar. Ik twijfel tussen de MasterCard Black en de Amex Platinum, en heb alles vanaf half juni tot nu teruggelezen.

Casus
Wij (ik en vrouw, 2 kinderen (14 en 12)) willen volgend jaar 3 weken naar de westkust VS (vliegreis, huurauto, hotels). Vroeger had ik her en der status (zoals Gold bij Delta en Hilton), maar sinds corona bij geen enkele partij meer status. Ik heb al een Amex FB silver card (dus waarschijnlijk geen welkomstbonus) om nog 110k staande Flying Blue miles in leven te houden. Ook nog iets van 100k Delta Medallion Miles. Ook een reguliere visa van de bank en nog een (zakelijke) gewone mastercard (ZZP'er). Ik vlieg zelf af en toe (6x/jaar ofzo, vaak DUS-BER).

Vraag
Met welke kaart hebben wij, reizend als gezin, het meeste voordeel?

Eigen overwegingen
De Amex is ~3x zo duur, dus mijn vrouw roept al snel "dat gaan we dus echt niet doen", maar ik denk eigenlijk dat het nog wel eens uit zou kunnen met de voordelen. Maar... Beide is echter een onderbuikgevoel... Dus dat moeten we even kwantificeren.

Bij voordelen denk ik dan aan:
  • Loungetoegang op de vliegdagen (kan dit met het hele gezin? Ze zijn 12+).
  • Verzekeringen voor de huurauto inbegrepen (CDW, dat zou veel moeten schelen)
  • Status bij de huurauto's (dus grotere auto voor het geld van een kleinere, toch?)
  • Status bij hotelketens (benefit, maar is dit tastbaar beyond een flesje water gratis? Kost mijn overnachting dan ook daadwerkelijk minder, of ontbijt?)
  • Het AmEx restaurant tegoed, is dat bij ieder restaurant of bij een select setje? Als dat bij ieder restaurant kan, dan gaat het "terugverdienen" al hard (150 in NL, 150 in de VS komen we makkelijk aan)
is er hier iemand die deze afweging al eens gemaakt heeft?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Lounge met PP lijkt met een Google actie soms wel soms niet gratis toe te staan als gast. Ik lees tot een bepaalde leeftijd bij de “meeste”

Verzekering bij auto huur is absoluut een plus. Upgrade is vaak vanaf een bepaalde categorie tot een bepaalde categorie en alleen bij beschikbaarheid. Ik huur met gezin altijd grote auto dus deze perk heeft voor mij weinig nut.

Hotelstatus kan een upgrade van kamer zijn. Maar als je de kleine letters leest kan het ook een hogere verdieping zijn of net een beter uitzicht. Laatste keer in cancun was het dat: een beter uitzicht aldus de dame bij de receptie. En aperte checkin bali

Restaurants is aparte lijst (maar wel kwalitatief). Volgens mij moet je je wel even aanmelden specifiek

Vergeet de reisverzekering niet van amex

Zelf heb ik amex vanwege punten verzamelen (en inwisselen bij airlines) en “geen” limiet. Er is wel een limiet maar die groeit mee. Ik heb de max nu nog niet kunnen ontdekken en ik doe soms erg mijn best :)

[ Voor 14% gewijzigd door We Are Borg op 01-10-2023 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 28-03 12:20
Korte checkvraag. Ik heb alleen debitcards (mastercard en visa), maar binnenkort gaan we op vakantie met autohuur. Aangezien debitcards dan niet altijd werken, heb ik zojuist de gratis Euroclix Mastercard (ICS) aangevraagd. Dit is een 'normale' creditcard toch, die zou moeten werken met autohuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
Olifant123 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:02:
Dit is een 'normale' creditcard toch, die zou moeten werken met autohuur?
Klopt. Het is een gewone Mastercard Creditcard van ICS. Zolang je op het moment van ophalen van je huurauto nog voldoende bestedingsruimte hebt, zou het goed moeten gaan met de reservering van de borgsom.

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 02-10-2023 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Hmmbob schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:38:
Eigen overwegingen
De Amex is ~3x zo duur, dus mijn vrouw roept al snel "dat gaan we dus echt niet doen", maar ik denk eigenlijk dat het nog wel eens uit zou kunnen met de voordelen. Maar... Beide is echter een onderbuikgevoel... Dus dat moeten we even kwantificeren.
Dat is idd de beste manier. Niet iedereen zit ook op alle voordelen te wachten of waardeert die op dezelfde manier.
En, de amex platinum is veel geld maar niet duur als je veel voordelen kunt benutten.

N.a.v. je casus: acceptatie van Amex in USA zit wel goed.

Lounges: bij MC Black alleen de PP, bij Amex ook Privium, de eigen amex lounges, Delta Sky Club en Plaza Premium. Idem voor de houder van de extra plat kaart. Kinderen zou je even na moeten kijken, in principe kan ieder een gast gratis meenemen. Privium lounges volgens mij alleen betalende gast mogelijk.
Zeker bij PP lees je nog al eens toegangsrestricties bij volle lounges.

Verzekeringen: bij Amex moeten veel zaken betaald zijn met de kaart om het onder de dekking te laten vallen. Bij MC Black is die eis er niet of bij slechts een enkele categorie dacht ik (check voorwaarden).

Statussen hotels: zelf weinig ervaring mee, maar wat je online leest kan het heel erg wisselen en vaak ook 'bij beschikbaarheid'.

Dinner tegoed: Amex heeft de lijst met deelnemende online staan. Dit is voor de platinum. De gold heeft een aparte lijst met minder en soms ook andere restaurants.
En je moet idd aanmelden zoals hiervoor vermeld.

Andere Amex voordelen:
Privium grenspassage, maar alleen voor de kaarthouder en de extra kaarthouder. Kinderen volgens mij niet gratis ingegrepen.

Loungebox on the go (voor de hoofdkaarthouder en de extra kaarthouder, plus elk 1 gast. 1x per dag; dus voor je gezin te gebruiken).

Membership rewards punten: je spaart nu nog maar 1 punt/euro. Let ook op dat inwisselen voor korting vanaf november gedevalueerd wordt van 4 naar 3 euro per 1000 punten. overboeken naar loyalty programma's van airlines en hotels veranderd niet.

Let verder op: wisselkoersopslag (Amex was altijd erg hoog, maar MC/ICS is op een gegeven moment ook omhoog gegaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 16:17

Pieroman

/me

Wally2002 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:56:
[...]
Lounges: bij MC Black alleen de PP, bij Amex ook Privium, de eigen amex lounges, Delta Sky Club en Plaza Premium. Idem voor de houder van de extra plat kaart. Kinderen zou je even na moeten kijken, in principe kan ieder een gast gratis meenemen. Privium lounges volgens mij alleen betalende gast mogelijk.
Zeker bij PP lees je nog al eens toegangsrestricties bij volle lounges.
Zo uit het hoofd, Privium is inderdaad altijd betalen voor een gast. Ik heb toen bij het aanmelden voor Privium wel vouchers gekregen, die zou je dan dus voor je kinderen kunnen gebruiken.
Daarnaast heeft Amex op enkele vliegvelden ook hun eigen Centurion lounge waar je alleen in mag met Platinum, deze zijn echt stukken beter dan wat je met Priority Pass krijgt.
Wally2002 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:56:
[...]
Statussen hotels: zelf weinig ervaring mee, maar wat je online leest kan het heel erg wisselen en vaak ook 'bij beschikbaarheid'.
Kijk hier ook naar de hotels die je wil gebruiken en of dit dan dus bij de ketens van Amex zit.
Hilton geeft in de US bijvoorbeeld geen gratis ontbijt maar juist een F&B budget. Of dit interessant is zal je dus ook zelf weer moeten afwegen. Omdat zo'n beetje iedereen status heeft in de US door alle creditcards moet je er in ieder geval niet vanuit gaan dat je een kamer upgrade gaat krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pieroman op 02-10-2023 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Pieroman schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Zo uit het hoofd, Privium is inderdaad altijd betalen voor een gast. Ik heb toen bij het aanmelden voor Privium wel vouchers gekregen, die zou je dan dus voor je kinderen kunnen gebruiken.
Daarnaast heeft Amex op enkele vliegvelden ook hun eigen Centurion lounge waar je alleen in mag met Platinum, deze zijn echt stukken beter dan wat je met Priority Pass krijgt.

[...]

Kijk hier ook naar de hotels die je wil gebruiken en of dit dan dus bij de ketens van Amex zit.
Hilton geeft in de US bijvoorbeeld geen gratis ontbijt maar juist een F&B budget. Of dit interessant is zal je dus ook zelf weer moeten afwegen. Omdat zo'n beetje iedereen status heeft in de US door alle creditcards moet je er in ieder geval niet vanuit gaan dat je een kamer upgrade gaat krijgen.
Hotelstatus via Amex vind ik zelf niet zo heel boeiend. In veel gevallen heb je geen recht op upgrades of gratis ontbijt.

Ik heb laatst wel via Amex FHR geboekt en kreeg toen een redelijke korting op de kamerprijs, F&B credits en nog USD 100 om te besteden in het hotel. Uiteindelijk in het hotel ook nog een aantal extra dingen gratis gekregen en je kunt de verdiende punten ook weer op je account van het desbetreffende merk laten zetten. Al met al was ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
oohh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:34:
Ik heb laatst wel via Amex FHR geboekt en kreeg toen een redelijke korting op de kamerprijs,
Daar zat ik ook even naar te kijken, maar in die reeks heb je weinig 'betaalbare' hotels (in de context van een gezin) zitten leek het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ga voor de Platinum. Als je kijkt bij Avis dan krijg je uit mijn hoofd al 15% korting en upgrade en dat alleen al tikt aardig aan bij 3 weken autohuur. Hotel is hit or miss, dat ligt echt aan de beschikbaarheid, laatste keer kregen we bij de Hilton een complimentaire upgrade naar een suite met loungetoegang en dat was wel toppie. Loungebox to go is een leuke bonus op Schiphol. De privium lounge is fijn maar daar mogen kinderen in principe niet in, het fijnere aan privium is dat je door de fasttrack security kan, helemaal met een gezin.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Erasmo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:01:
het fijnere aan privium is dat je door de fasttrack security kan, helemaal met een gezin.
Is dit zo? Ik dacht dat dit niet kon? Of is die irisscan een andere stap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Hmmbob schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Is dit zo? Ik dacht dat dit niet kon? Of is die irisscan een andere stap?
Irisscan is aparte stap. Fast track voor bagagecheck mag volgens mij officieel niet met privium icm kids, maar als je net als @PWM doet alsof je woont op schiphol, kom je ergens volgens mij prima langs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik neem de kinderen inderdaad gewoon mee door Privium. Gewoon langs de rij naar voren, tot nu toe nog nooit een probleem mee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

PWM schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:24:
Ik neem de kinderen inderdaad gewoon mee door Privium. Gewoon langs de rij naar voren, tot nu toe nog nooit een probleem mee gehad :)
Klopt, is wel echt ideaal.

Plus dat werkt ook op Eindhoven voor de fasttrack.

Gisteren op London Stansted; zonder fastrack (8 pp) is het daar echt drama, dus dat tikt dan toch weer aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
PWM schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:24:
Security en/of paspoortcontrole?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wally2002 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

Security en/of paspoortcontrole?
Goede vraag :p Beiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
We Are Borg schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Irisscan is aparte stap. Fast track voor bagagecheck mag volgens mij officieel niet met privium icm kids, maar als je net als @PWM doet alsof je woont op schiphol, kom je ergens volgens mij prima langs :)
Laatste donderdag zag ook een gezin met 2 kids (2-4 jaar oud) door de privium poortjes gaan om bij het premium wachtgebied te komen van de handbagage security. Daar doen ze niet zo moeilijk over volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF Doom
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 14:06
Heb het laatste half jaar terug zitten bladeren maar kom er niet uit.

Wij gebruiken nooit een creditcard maar willen er nu één voor op vakantie naar Borneo meenemen. We blijven 6 weken weg ongeveer. Taxi’s, restaurants, accomodaties en wat duiken. De rest doen we met cash. Welke kaart zou voor onze situatie het voordeligste zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Als het puur daarvoor is en eenmalig: gewoon de goedkoopste CC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Idd goedkoopste CC. Als je niet per sé een credit card nodig hebt kan je ook voor een debit card gaan zoals die van Wise en Revolut. Goede FX fees en rates en je kan hem koppelen aan Google Pay (Wise in ieder geval) en zodoende overal waar contactloos VISA geaccepteerd wordt met je telefoon betalen. Bij wise is de gratis cash opname bij een ATM €250,- uit mijn hoofd. Maar als je overal met je kaart betaalt waar dat kan moet dit voldoende zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44
hollandje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:16:
Bij wise is de gratis cash opname bij een ATM €250,- uit mijn hoofd.
Twee geldopnames met een maximum van €200 per kalendermaand. Afhankelijk van de aankomstdatum kan dat betekenen dat je gedurende je verblijf €400 kosteloos kan opnemen. :P

Dit soort bedragen kan je trouwens gerust maal twee doen, want een Wise account en kaart kan je ook makkelijk voor je partner regelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-05 16:32
Heb nu een Amex Gold en had een hele goede deal voor een jaar, maar inmiddels betaal ik €20 p/m en ik merk dat ik dit bedrag niet goed kan verantwoorden voor mezelf. Dus ik neig er naar om naar Amex Green te gaan, want dan bespaar ik alsnog als ik weer voor mijn Prime moet betalen. Of ik cancel Amex volledig en ga mijn MasterCard Gold volledig gebruiken.

Heb al jarenlang niet gevlogen en zie dat op korte termijn niet veranderen. Amex is niet overal te gebruiken helaas dus ben echt aan het nadenken wat ik moet doen.

Heb net gebeld, maar kreeg geen retentiedeal aangeboden dus geen idee wat er exact mogelijk is. Heeft iemand nog goede tips voor een retentiedeal en/of zaken die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:44
Als je geen retentiedeal krijgt heb je vermoedelijk niet voldoende omzet via je kaart lopen om interessant te zijn voor AMEX. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
mfkne schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:22:
Als je geen retentiedeal krijgt heb je vermoedelijk niet voldoende omzet via je kaart lopen om interessant te zijn voor AMEX. Kan dat?
Of je hebt je huidige kaart korter dan een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:35
oohh schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

Of je hebt je huidige kaart korter dan een jaar.
Dit komt overigens ook heel precies, als jij een weekje eerder belt dan krijg je gelijk te horen dat er geen offer is. Na een weekje weer gebeld en toen kreeg ik 50k retain offer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:28
Is het gebruikelijk dat Amex het credit te goed terugstort naar je bank? Dacht altijd hier te lezen dat je een brief hiervoor moest sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Niet gebruikelijk. Zover ik weet moet je daar zelf actie voor ondernemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
Als het tegoed te lang op je rekening staat sturen ze je een brief met verzoek om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Denk dat m'n Amex platinum aanvraag rond is, krijg zojuist een "Welkom bij Priority Pass" email terwijl ik van amex nog niets gehoord heb :+

Aanvraag dinsdagmiddag ingediend btw, dus da's lekker snel

[ Voor 18% gewijzigd door Hmmbob op 05-10-2023 06:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 06:55:
Denk dat m'n Amex platinum aanvraag rond is, krijg zojuist een "Welkom bij Priority Pass" email terwijl ik van amex nog niets gehoord heb :+

Aanvraag dinsdagmiddag ingediend btw, dus da's lekker snel
Was bij mij precies hetzelfde. Ik zou als je de kaart binnen hebt wel gelijk je privium aanvragen. Daar gaat ook weer wat tijd overheen. (ik wacht nu iets meer dan een week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Weet iemand of je die 150 euro tegoed in 1x moet uitgeven (diner tegoed buitenland).

Of kan ik ook ergens 100 euro uitgeven en op een andere dag (wel zelfde jaar) nog 50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Drazzic schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:17:
Weet iemand of je die 150 euro tegoed in 1x moet uitgeven (diner tegoed buitenland).

Of kan ik ook ergens 100 euro uitgeven en op een andere dag (wel zelfde jaar) nog 50 euro?
Kan verspreid uitgegeven worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
hollandje schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 14:20:
[...]

Kan verspreid uitgegeven worden
De meeste deelnemende restaurants zijn van het kaliber dat je 150,- met een uitgebreid diner en wat lekkers te drinken al weg is in 1 etentje. En let op: de deelnemende restaurant lijst wijzigt door het jaar heen nogal eens, en je moet vooraf melden dat je deze korting wilt gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 10-10-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
ucsdcom schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

De meeste deelnemende restaurants zijn van het kaliber dat je 150,- met een uitgebreid diner en wat lekkers te drinken al weg is in 1 etentje. En let op: de deelnemende restaurant lijst wijzigt door het jaar heen nogal eens, en je moet vooraf melden dat je deze korting wilt gebruiken.
Wat bedoel je precies met vooraf melden? Je hoeft alleen eenmalig bij American Express aan te melden. In het restaurant zelf betaal je gewoon en achteraf haalt Amex het tegoed in mindering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:58:
[...]
In het restaurant zelf betaal je gewoon en achteraf haalt Amex het tegoed in mindering.
Precies dat. Nog nooit problemen gehad met de 2x buitenland en 2x Nederland dat ik er gebruik van heb gemaakt (ook snel de cashback gehad op de CC).

En dat de restaurants in het hogere segment zitten lijkt mij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
PolarBear schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:05:
[...]

Precies dat. Nog nooit problemen gehad met de 2x buitenland en 2x Nederland dat ik er gebruik van heb gemaakt (ook snel de cashback gehad op de CC).

En dat de restaurants in het hogere segment zitten lijkt mij logisch.
En daarnaast zijn er ook nog wel reguliere restaurants in de lijst. Niet alles is Michelin ster, 9 gangen, 150€ voor een stukje vlees restaurants ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Zoals bijvoorbeeld Loetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Loetje valt helaas niet onder de platinum kaart lijst. Persoonlijke aanraders daar zijn Catch by Simonis in Scheveningen en George WPA in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

hollandje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Loetje valt helaas niet onder de platinum kaart lijst. Persoonlijke aanraders daar zijn Catch by Simonis in Scheveningen en George WPA in Amsterdam
Voor platinum is erg buiten de randstad echt niet veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
[...]

Wtf, waarom wel onder gold maar niet platinum? Makes no sense.

Nog aanraders voor een gezin (met tieners)? De hamburgers en biefstukken bij Loetje waren prima in scope :+

[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 10-10-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Hmmbob schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

Wtf, waarom wel onder gold maar niet platinum? Makes no sense
Clientèle. Vind het zelf ook jammer, luxe etentjes hoeft van mij nou niet echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
Hmmbob schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

Wtf, waarom wel onder gold maar niet platinum? Makes no sense.

Nog aanraders voor een gezin (met tieners)? De hamburgers en biefstukken bij Loetje waren prima in scope :+
Downgraden naar Gold :')

Of de kinderen leren 6 gangen diners met veel zeevoer te waarderen en te lusten (ik heb nog geen tieners, maar ik weet wel dat dat een uitdaging wordt :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
SpoekGTi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Downgraden naar Gold :')

Of de kinderen leren 6 gangen diners met veel zeevoer te waarderen en te lusten (ik heb nog geen tieners, maar ik weet wel dat dat een uitdaging wordt :)
Correct.

Ik zie dat de kaart van George WPA ook prima is voor ze: zelfs een kindermenu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

George LA in Laren kun je ook prima terecht, als je het niet te gek doet qua wijn kun je er met twee personen een meer dan prima 3-gangen menu pakken onder de €150.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
Het is hier al eerder gemeld, maar omdat de communicatie hierover vanuit American Express redelijk low-key was nog even als reminder voor de houders van reguliere American Express kaarten:

Over een kleine maand, per 8 November 2023 wijzigt de inwisselwaarde van de Membership Rewards punten voor ‘betalen met punten’. I.p.v. 4 euro per 1.000 punten krijg je nog maar 3 euro om een transactie (deels) te betalen.

Zoals waarschijnlijk wel bekend kun je vaak meer waarde uit je punten halen door in te wisselen naar airline-of hotelprogramma’s (de inwisselverhouding daarvan verandert overigens niet), maar als je toch euro's voor je punten wilt moet je dus niet te lang wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik word een beetje moe van Amex. Maandag geschil geopend, klein bedrag, maar goed toch gedaan. Vraag vanuit Amex:
Wij vragen u vriendelijk om een kopie van de creditnota of de bevestiging van het bedrijf dat zij u een terugbetaling gaan doen, naar ons te sturen. In afwachting van uw antwoord plaatsen wij een tijdelijke creditering op uw kaart. Dit is direct te zien via uw online rekening en de Amex App.
Dus ik heb per email een bevestiging gestuurd van het bedrijf (wat nu uit de lucht is, zal dropshipper zijn die van mama moest stoppen) dat ze het geld crediteren. Niet gebeurd dus daarom de claim

Krijg ik net de email van Amex
In onze correspondentie van 10 oktober 2023 hebben wij u gevraagd om ons aanvullende informatie op te sturen over deze kwestie. De informatie die wij van u hebben ontvangen is echter niet de juiste documentatie die wij nodig hebben om namens u contact op te nemen met <removed>.

Wij hebben op dit moment ons onderzoek afgesloten en de tijdelijke creditering op uw kaartrekening teruggedraaid. U kunt dit zien op uw eerstvolgende maandafrekening of direct via uw online rekening of de Amex App.
Kom op jongens :z Geef dan aan WAAROM dit niet de juiste informatie is. En sluit dan niet gelijk de case maar geef eerst de kans om dit dan aan te leveren.

Mijn andere casus van Amex ligt nu bij Kifid en is in behandeling genomen. Geen idee hoe snel dat gaat, maar ik ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 11-10-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Dat was bij mij toen ook gebeurd - ff achteraan gebeld en meteen te horen gekregen dat de case ten onrechte gesloten was, en weer geopend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:56
Ik wil graag met situatie aan jullie voorleggen.

Sinds kort geswitcht van baan met als gevolg dat ik min of meer 4x per jaar op kosten van de werkgever in Amerika verblijf. Mijn Flying Blue kaart hebben ze inmiddels gekoppeld aan mijn travel account, dus dat is prettig.

Op dit moment hebben we een CC via ASN bank / ICS. Heb je verder geen hol aan als je wil sparen voor een bepaald programma. Daarnaast heeft ICS geen mogelijkheid tot Apple Pay, wat ik bloedirritant vindt. Dus werd mijn nieuwsgierigheid opgewekt door het Flying Blue CC programma.

Miles sparen gaat best rap als je boodschappen, online aankopen, Streamingdiensten, buitenland cc betalingen bij elkaar gaat optellen. Dan gaat het hard. 4x per jaar is 40K. 500euro per maand op de CC ongeveer. Buitenland uitgaven. Pak en beet 50K miles per jaar. Welkomstbonus 20K. Dan heb je na 2 jaar toch een aardige reis bij elkaar gespaard.

Wat let mij om Gold aan te vragen en na een jaar terug te gaan naar Silver? Dan heb ik immers wel alle voordelen gehad van Gold wat betreft het sparen van miles en de welkomstbonus?

Waar moet ik nog meer rekening mee houden? Wat zijn jullie tips wat betreft bovenstaande?

Dank :)

[ Voor 8% gewijzigd door aschja op 13-10-2023 10:45 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1