• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:26:
Dus dat ING eigen kaarten heeft is ook maar deels waar?
Ze konden iig die transactie niet goedkeuren.
Dat geldt natuurlijk voor alle credit cards: de betaling loopt via MasterCard/VISA/American Express. Er zit dus altijd een stap tussen waar de uitgever (ICS/ING/wie dan ook) geen invloed op heeft.

Maar dat het Marriott in Parijs op een zwarte lijst van MasterCard zou staan, is wel erg vreemd.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Jay-B schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:28:
[...]

[...]

Met Mastercard kan je ook airmiles sparen maar dat is alleen bij uitgaven in het buitenland dus niet interessant voor in Nederland.
Alleen bij MC Black toch?

Amex heeft trouwens nu een knaller van een aanbieding, als je upgrade naar Platinum dan krijg je 75k MR.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:37
Erasmo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:00:
[...]

Alleen bij MC Black toch?
Airmiles sparen kan met alle Nederlandse particuliere Mastercards: https://www.airmiles.nl/partners/mastercard

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

U123456 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:20:
[...]
Airmiles sparen kan met alle Nederlandse particuliere Mastercards: https://www.airmiles.nl/partners/mastercard
Ah die dingen, ik doelde op miles bij bv. FB om je stoel te upgraden ;)

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-06 22:31

Luuk2015

Vires in numeris

American Express geeft nu 75000 punten cadeau (normaal 24000) bij een upgrade naar de Platinum kaart:
https://www.americanexpress.com/nl/voordelen/kaart-upgraden/

Anoniem: 981489

Luuk2015 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:52:
American Express geeft nu 75000 punten cadeau (normaal 24000) bij een upgrade naar de Platinum kaart:
Mooie deal maar wel deels sigaar uit eigen doos want je krijgt geen 50% korting over de kaartbijdrage

• matthijst
  • Laatst online: 18:40
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:34:
[...]

Dat geldt natuurlijk voor alle credit cards: de betaling loopt via MasterCard/VISA/American Express. Er zit dus altijd een stap tussen waar de uitgever (ICS/ING/wie dan ook) geen invloed op heeft.

Maar dat het Marriott in Parijs op een zwarte lijst van MasterCard zou staan, is wel erg vreemd.
ING loopt niet via ICS was wat hier ooit gezegd werd. Maar de mastercard helpdesk lijkt naar ics te verwijzen.

Blijft vreemd dat ING zo'n transactie niet goed kan keuren en doorverwijst naar Mastercard. Bij Visa via ICS ook weleens wat gehad, maar dan belde je en zetten ze 'm alsnog door :?

[Voor 5% gewijzigd door matthijst op 03-12-2021 13:30]

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:28:
NG loopt niet via ICS was wat hier ooit gezegd werd.
Dat klopt ook. ING, Rabo en bunq zijn zelf verantwoordelijk voor de uitgifte van hun MasterCard (en Visa) credit cards. De meeste andere Nederlandse banken maken gebruik van ICS (een dochter van ABN-AMRO) als ze een credit card aanbieden.
Maar de mastercard helpdesk lijkt naar ics te verwijzen.
Welke is dat? ICS is wel de grootste uitgever van credit cards in Nederland, dus misschien wijzen ze daarom automatisch die kant op?
Blijft vreemd dat ING zo'n transactie niet goed kan keuren en doorverwijst naar Mastercard. Bij Visa via ICS ook weleens wat gehad, maar dan belde je en zetten ze 'm alsnog door :?
Als het gaat om het weigeren van een transactie o.b.v. je saldo of limieten of de fraudepreventie van ING, dan kan ING daar zelf wat aan doen. Als MasterCard daarnaast zelf nog regels heeft waarop ze een transactie kunnen afkeuren, kan ING daar zelf niet zoveel aan doen.

[Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 03-12-2021 14:02]

• matthijst
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:58:
[...]

Als het gaat om het weigeren van een transactie o.b.v. je saldo of limieten of de fraudepreventie van ING, dan kan ING daar zelf wat aan doen. Als MasterCard daarnaast zelf nog regels heeft waarop ze een transactie kunnen afkeuren, kan ING daar zelf niet zoveel aan doen.
Je klinkt een beetje als de ING medewerker die ik aan de lijn had :+

Google Mastercard contact info, nummer gebeld en ik kreeg een bandje dat van ICS was.
Misschien pech gehad met een belabberde helpdesk medewerker van ING, want ik vond het een antwoord van niks en behoorlijk onklantvriendelijk allemaal.

matthijst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:37:
[...]

Google Mastercard contact info, nummer gebeld en ik kreeg een bandje dat van ICS was.
Misschien pech gehad met een belabberde helpdesk medewerker van ING, want ik vond het een antwoord van niks en behoorlijk onklantvriendelijk allemaal.
De vraag is nu wie heb je gebeld ING of ICS?

ICS kan je uiteraard niet helpen en als je Mastercard.nl bezoekt krijg je ook niet echt een nummer van 'Mastercard' omdat jij geen klant bent van Mastercard. Kwam je uit bij Yourmastercard.nl dan heb je ICS bezocht

Verder is het zo dat als jij problemen hebt met je kaart je altijd rechtstreeks contact zoekt met de kaartuitgevende instantie (je bank of ICS) en die moeten dit voor je oplossen/uitzoeken.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 03-12-2021 14:45]

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
matthijst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:37:

Welk nummer heb je gebeld? Dit is het nummer dat ik terugvond: 0800 0225821 (hier).

Kan natuurlijk best zijn dat Mastercard hun Nederlandse supportdesk heeft uitbesteed aan ICS, als grootste uitgever.

Zou natuurlijk mooi zijn als ING dit allemaal voor je ging uitzoeken, maar aangezien je je probleem al omzeild hebt, zou ik het mooi laten zitten. Daarom heb je twee verschillende credit cards, er gaat soms wel eens iets mis ;)

• matthijst
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:43:
[...]

De vraag is nu wie heb je gebeld ING of ICS?

ICS kan je uiteraard niet helpen en als je Mastercard.nl bezoekt krijg je ook niet echt een nummer van 'Mastercard' omdat jij geen klant bent van Mastercard. Kwam je uit bij Yourmastercard.nl dan heb je ICS bezocht

Verder is het zo dat als jij problemen hebt met je kaart je altijd rechtstreeks contact zoekt met de kaartuitgevende instantie (je bank of ICS) en die moeten dit voor je oplossen/uitzoeken.
ING, die zeiden dat Mastercard het blokkeerde. "Waarom dan?"
Dat moet je Mastercard vragen 8)7

Dus probeerde ik een Mastercard nummer te vinden maar dat blijkt vooralsnog lastig (want dan krijg je een bandje van ICS, tenminste, bij het nummer dat ik vond).
Edit: andere dan die van jou Herko, zal die nog wel 's bellen als ik weer thuis ben, uit nieuwsgierigheid.

Net nog een keer gebeld met ING, kreeg opnieuw te horen dat Mastercard het geblokkeerd had en ze niks konden doen. Schijnbaar gevalletje pech (was vooral benieuwd of ze dit vaker zien, weinig zin om in het buitenland te staan en je bij inchecken steeds moet afvragen of Mastercard het doet).
Medewerker was het met me eens dat het vreemd is dat VISA het wel gewoon deed. Ja, twee verschillende maatschappijen, maar toch, hij zou het laten uitzoeken zei ie d:)b

[Voor 4% gewijzigd door matthijst op 03-12-2021 14:56]

matthijst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:54:
[...]

Dus probeerde ik een Mastercard nummer te vinden maar dat blijkt vooralsnog lastig (want dan krijg je een bandje van ICS, tenminste, bij het nummer dat ik vond).
Edit: andere dan die van jou Herko, zal die nog wel 's bellen als ik weer thuis ben, uit nieuwsgierigheid.

Net nog een keer gebeld met ING, kreeg opnieuw te horen dat Mastercard het geblokkeerd had en ze niks konden doen. Schijnbaar gevalletje pech (was vooral benieuwd of ze dit vaker zien, weinig zin om in het buitenland te staan en je bij inchecken steeds moet afvragen of Mastercard het doet).
Medewerker was het met me eens dat het vreemd is dat VISA het wel gewoon deed. Ja, twee verschillende maatschappijen, maar toch, hij zou het laten uitzoeken zei ie d:)b
Zou dan een klacht uitzetten bij ING. In principe moeten zij je uitleggen hoe en wat en je niet doorverwijzen naar Mastercard. Wss sturen die je terug naar ING denk ik.

• fl1mpie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:12
matthijst schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:54:
[...]

Ik heb een keer een probleem gehad met een chargeback en met het wijzigen van de gekoppelde rekening (dat kan niet online blijkbaar) en beide keren vroegen ze me om een mailtje te sturen naar creditcardassistent@[de naam van je bank, 3 letters dus].nl (om het even uit de zoekmachines te houden...). Dat is blijkbaar de afdeling die 2e lijns creditcarddingen afhandelt, misschien dat eens proberen?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:36
Sinds een paar weken worden aankopen bij Amazon.de met ICS Visacard consequent afgekeurd. Waarschijnlijk het gevolg van 2FA die, in tegenstelling tot Amazon.nl, niet wordt uitgevoerd.

Hebben meer mensen dit probleem? Kan ik dit zelfstandig fixen?

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
TweakersOnly schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:00:
Sinds een paar weken worden aankopen bij Amazon.de met ICS Visacard consequent afgekeurd. Waarschijnlijk het gevolg van 2FA die, in tegenstelling tot Amazon.nl, niet wordt uitgevoerd.

Ik heb hetzelfde bij Amazon.nl. Heb helaas nog niet heb wat het is.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27
TweakersOnly schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:00:

Heb zelf geen ICS VISA-kaart, maar wat zei Amazon hierover?

Oftewel, gewoon de klacht neerleggen. Zou hem primair bij Amazon neerleggen, ik neem aan dat Amazon liever wel spullen verkoopt. En als de fout bij ICS zit zullen die best wel in actie komen bij signalen vanuit Amazon.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Weet er iemand of AMEX een tegoed terugbetaalt? Onze tickets naar Japan hebben we geannuleerd in oktober, dus de afrekening van november was negatief. Als ik schulden heb bij AMEX (wat 99% van de tijd zo is :P) dan gaat dat bedrag netjes van de rekening rond de 25e van de maand. Alleen geeft AMEX nu geen krimp voor wat zij nu omgekeerd aan mij moeten.

Is er een manier om dat aan te vragen? Als ik google (in het Engels) dan krijg ik een link te pakken maar na inloggen krijg ik 'page not found'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:19
@Borromini Daar gaan ze vanzelf contact over op nemen. Ze zijn namelijk geen bank. Eventueel zou je het proces kunnen bespoedigen door ze even te bellen.

Lekker!

• Stef_Venner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 12:20
Luuk2015 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:52:
Iemand toevallig de voorwaarden ergens kunnen vinden? Zit te denken om maandje te upgraden en dan weer te downgraden naar Gold. Of is dit niet mogelijk?

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Stef_Venner schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:29:
[...]

Iemand toevallig de voorwaarden ergens kunnen vinden? Zit te denken om maandje te upgraden en dan weer te downgraden naar Gold. Of is dit niet mogelijk?
Een downgrade binnen het eerste jaar na aanvraag is niet toegestaan volgens de voorwaarde.
Bron: hier, halverwege de pagina vind je de upgrade voorwaarden.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Weet iemand hier of de "1e jaar gratis" actie bij de zilveren AMEX FB kaart ook geldt als je een normale kaart al hebt? Dit was toch mogelijk om de FB kaarten gescheiden zijn van de normale kaarten?

• Stef_Venner
Luuk2015 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:36:
[...]

Een downgrade binnen het eerste jaar na aanvraag is niet toegestaan volgens de voorwaarde.
Bron: hier, halverwege de pagina vind je de upgrade voorwaarden.
Thanks! Volledig overheen gelezen, UI is niet sterkste punt van hun website |:( Mijn voordelen lopen deze maand af, maar upgrade lijkt me in deze niet interessant aangezien ik niet veel ga vliegen komend jaar.
Luuk2015 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:37:
Weet iemand hier of de "1e jaar gratis" actie bij de zilveren AMEX FB kaart ook geldt als je een normale kaart al hebt? Dit was toch mogelijk om de FB kaarten gescheiden zijn van de normale kaarten?
Enkel op ander adres.

[Voor 20% gewijzigd door Stef_Venner op 04-12-2021 13:39]

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Stef_Venner schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:37:
[...]

Thanks! Volledig overheen gelezen, UI is niet sterkste punt van hun website |:( Mijn voordelen lopen deze maand af, maar upgrade lijkt me in deze niet interessant aangezien ik niet veel ga vliegen komend jaar.
Heb je nu nog een gold kaart? Wellicht kan je de AMEX klantenservice bellen en aangeven dat je eventueel wilt downgraden. Soms geven ze je dan nog wat extra voordelen zoals korting en/of extra punten.

• Stef_Venner
Luuk2015 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:39:
[...]

Heb je nu nog een gold kaart? Wellicht kan je de AMEX klantenservice bellen en aangeven dat je eventueel wilt downgraden. Soms geven ze je dan nog wat extra voordelen zoals korting en/of extra punten.
Ik heb idd een Gold card. Na jaren zonder AMEX afgelopen jaar als actie het gratis jaar gepakt.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik wil een extra American Express kaart aanvragen, moet ik hiervoor een volledig nieuwe aanvraag doen? Of kan ik dit vanaf mijn account doen? Ik wil namelijk dat ik deze kaart in hetzelfde account terug kan vinden.

Edit: Nevermind, bij de aanvraag vragen ze of je al een bestaande kaarthouder bent. 8)7

[Voor 18% gewijzigd door Luuk2015 op 06-12-2021 16:20]

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

En de plat en 75k MR zijn binnen hier :)

• Traguardo
  • Laatst online: 19:11
Door Corona niet veel gereisd en mijn AMEX kaart nooit verlengt. Wat is nu voor het eind van het jaar de beste keuze hierin? De gratis silver card aanvragen voor een jaar of zijn er nog mogelijkeheden voor een gratis gold card zoals in het verleden wel eens was. Is er per telefoon nog iets mogelijk?

No One Can Predict the Market!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

MC van Knab is binnen. Mooi roze dus meteen kwijt aan dochter van 4 :+

Nu de automatische dingen van de Bijenkorf kaart migreren zodat ik die op kan zeggen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:31
Erasmo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:11:
En de plat en 75k MR zijn binnen hier :)
Voor nieuwe klanten krijg je volgens mij 50 procent korting. Of heb je en korting en punten gekregen?

Ik zag de aanbieding toevallig vandaag en twijfel nog. Reizen zal ben ik bang dit jaar weer weinig gebeuren.

[Voor 18% gewijzigd door We Are Borg op 05-01-2022 18:35]

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

We Are Borg schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:30:
[...]

Voor nieuwe klanten krijg je volgens mij 50 procent korting. Of heb je en korting en punten gekregen?

Ik zag de aanbieding toevallig vandaag en twijfel nog. Reizen zal ben ik bang dit jaar weer weinig gebeuren.
Dit is niet voor nieuwe, alleen voor upgraders. Alleen de punten maar 75k is een aardige sloot aan punten, alleen dat al is de kaartbijdrage zo'n beetje waard.

• We Are Borg
Erasmo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:55:
[...]

Dit is niet voor nieuwe, alleen voor upgraders. Alleen de punten maar 75k is een aardige sloot aan punten, alleen dat al is de kaartbijdrage zo'n beetje waard.
Ik bedoel dat er nu ook een aanbieding is (nieuwe klanten dan) voor 50 procent korting twv 350. Die 70.000 punten geven ze zelf een waarde van 300 euro. Dus ik twijfel nog. Normaal zou ik ze bellen om te kijken of er een deal uit te slepen is maar met de wachttijden nu…. Ook geen ervaring of ze dat doen met plat kaarten: gold kan je volgens mij wel een dealtje maken

[Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 06-01-2022 22:22]

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 12:07

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Klopt het dat je bij een ANWB creditkaart steeds handmatig bedragen moet overmaken ipv automatische machtiging zoals bij de banken?

Review QNAP TS-230 NAS

Dutchredgaming schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:28:
Klopt het dat je bij een ANWB creditkaart steeds handmatig bedragen moet overmaken ipv automatische machtiging zoals bij de banken?
Als het goed is kan je bij ICS zelf instellen hoe je dat wenst te hebben

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Als het goed is kan je bij ICS zelf instellen hoe je dat wenst te hebben
Volgens de website van ANWB:
Wanneer je het bedrag dat je uitgeeft met jouw creditcard binnen 21 dagen terugbetaalt, dan is dat kosteloos. Betaal je niet terug, dan wordt na een maand je creditcard geblokkeerd. Je komt dus niet onverwachts voor extra kosten te staan. Je kunt je bestedingsruimte vergroten door zelf geld op de creditcard te storten.
Link ANWB storten

Review QNAP TS-230 NAS

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Als je de incasso blokkeert of storneert of daar niet voor gekozen hebt, dan gelden die 21 dagen. Overigens vanaf de datum van het rekeningoverzicht, niet de datum van de uitgave.

Wat ze daar bedoelen met het vergroten van je bestedingsruimte is voor als de maandelijkse incasso nog niet is geweest en je wel al ruimte tekort komt.

[Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 11-01-2022 16:13]

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Zr40 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:11:
Als je de incasso blokkeert of storneert of daar niet voor gekozen hebt, dan gelden die 21 dagen.

Wat ze daar bedoelen met het vergroten van je bestedingsruimte is voor als de maandelijkse incasso nog niet is geweest en je wel al ruimte tekort komt.
Ah ik zie het bij het aanvragen. Dan is ANWB (met de goedkoopste optie) wel goedkoop :)

(CC: @Anoniem: 981489 )

Review QNAP TS-230 NAS

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 14:27
Dutchredgaming schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:28:
Als je even inlogt op de Mijn ICS / ANWB omgeving kun je dit zo aanpassen naar automatische incasso:
https://icscards.nl/mijn/payment-method/request

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:11

Jeoh

blaat

Weet iemand of het mogelijk is om iemand uit te nodigen voor de American Express Flying Blue cards als je zelf een Platinum Card hebt? Ik kan de optie niet vinden, maar misschien is er een trucje dat ik mis?

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:59
Jeoh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:37:
Weet iemand of het mogelijk is om iemand uit te nodigen voor de American Express Flying Blue cards als je zelf een Platinum Card hebt? Ik kan de optie niet vinden, maar misschien is er een trucje dat ik mis?
Dit is niet mogelijk. Ik had exact dezelfde vraag en ervoor gebeld. In Nederland worden de FB Amex en 'gewone' Amex als losse producten beschouwd. Een referral heen en weer is dus niet mogelijk. De Amerikaanse agent die ik aan de telefoon had vond dit ook zeer bijzonder, gezien het in de VS je een referal kan aanvragen voor elke Amex kaart. Deze persoon kan dus gekgenoeg geen aantrekkelijker aanbod via jou krijgen voor een ander Amex product dan dat je zelf hebt.

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:11

Jeoh

blaat

Martijn-HK schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Dit is niet mogelijk. Ik had exact dezelfde vraag en ervoor gebeld. In Nederland worden de FB Amex en 'gewone' Amex als losse producten beschouwd. Een referral heen en weer is dus niet mogelijk. De Amerikaanse agent die ik aan de telefoon had vond dit ook zeer bijzonder, gezien het in de VS je een referal kan aanvragen voor elke Amex kaart. Deze persoon kan dus gekgenoeg geen aantrekkelijker aanbod via jou krijgen voor een ander Amex product dan dat je zelf hebt.
Wat een gedoe, zeg. Een collega wou de Flying Blue kaart voor de extra XP bij KLM, maar dat feest gaat dus niet door.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Hier afgelopen maandag van FB Gold naar een normale platinum upgrade aangevraagd. En donderdag lag het pakketje al in de brievenbus :)

Nu nog even tijd maken om alle perks zoals Privium en PP aan te vragen. Alleen PP moet dus telefonisch heb ik begrepen? Iemand hier ervaring mee?

• oohh
Dartlink schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:16:
Nu nog even tijd maken om alle perks zoals Privium en PP aan te vragen. Alleen PP moet dus telefonisch heb ik begrepen? Iemand hier ervaring mee?
Je krijgt na een aantal weken Priority Pass automatisch opgestuurd. Je kan wel naar Amex of Priority Pass bellen om het proces te versnellen.

• Dartlink
  • Nu online
oohh schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Je krijgt na een aantal weken Priority Pass automatisch opgestuurd. Je kan wel naar Amex of Priority Pass bellen om het proces te versnellen.
Check! Dank! Dan wacht ik gewoon rustig af! Volgende vlucht is pas eind volgende maand dus dat komt goed!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb net gebeld om mijn kaart te downgraden naar Gold, omdat ik hem momenteel toch niet veel gebruik, en zodat ik t.z.t. weer kan upgraden voor bonuspunten. Ik kreeg geen actie van de medewerker aangeboden om toch alsnog Plat te blijven.

ErnstH schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:32:
Heb net gebeld om mijn kaart te downgraden naar Gold, omdat ik hem momenteel toch niet veel gebruik, en zodat ik t.z.t. weer kan upgraden voor bonuspunten. Ik kreeg geen actie van de medewerker aangeboden om toch alsnog Plat te blijven.
Hangt vaak ook af van je spend en doorgaans dien jij hier het gesprek over te starten. Zover ik weet zullen ze je bij een hoge spend (hoog is relatief uiteraard) vaak zelf wat aanbieden maar anders kan jij als klant ook nog wel zeuren erover. Ow en het hangt ook af wie je aan de telefoon treft.

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ach, nu kijk ik over 6 maanden wel weer wat ik doe. Zelfs als upgraden dan nog "maar" 24k punten oplevert is dat wel de moeite waard.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:47

mux

99% efficient!

Goed, ik zie door de bomen het bos even niet, ben benieuwd of er iets bestaat dat aan mijn wensen voldoet.

Ik bankier bij m'n bedrijf bij Triodos. Letterlijk de enige (echt) groene bank waar je een bedrijfsaccount kunt aanmaken, dus ik heb geen andere keuze dan daar bankieren. Echter is het ook de enige bank zonder CC. Meestal is het geen probleem om daar omheen te werken, maar eens in de 2-3 jaar is er een plek waar ik ECHT iets moet kopen die niks anders dan een CC accepteert. Vandaag loop ik weer tegen zo'n bedrijf aan: Codico. Sucks to be me.

Echter, het is een administratieve nachtmerrie om de meeste creditcards te gebruiken. Voor een 'normale' bedrijfscreditcard moet ik een vrij langdurig proces in waar bedrijf en bestuurder worden nagetrokken. Daarna worden betalingen gebatcht afgeschreven zonder duidelijke link naar de echte transacties. Voor een virtuele credit card, bijv. N26, moet ik geld op de kaart zetten wat ook ontzettend onhandig is.

Paypal is voor mij het ideale systeem van een externe payment processor: alle betalingen die we doen met paypal worden automatisch direct en traceerbaar van de Triodos-rekening geboekt, dus het is voor de accountant (en mij) makkelijk om betalingen te volgen. Bestaat er niet een CC die ook zo werkt? Virtueel of niet? Gewoon direct van m'n rekening boeken, transactienummer erbij zodat ik het per betaling kan boeken?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56
mux schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:57:
Goed, ik zie door de bomen het bos even niet, ben benieuwd of er iets bestaat dat aan mijn wensen voldoet.

Ik bankier bij m'n bedrijf bij Triodos. Letterlijk de enige (echt) groene bank waar je een bedrijfsaccount kunt aanmaken, dus ik heb geen andere keuze dan daar bankieren. Echter is het ook de enige bank zonder CC. Meestal is het geen probleem om daar omheen te werken, maar eens in de 2-3 jaar is er een plek waar ik ECHT iets moet kopen die niks anders dan een CC accepteert. Vandaag loop ik weer tegen zo'n bedrijf aan: Codico. Sucks to be me.

Echter, het is een administratieve nachtmerrie om de meeste creditcards te gebruiken. Voor een 'normale' bedrijfscreditcard moet ik een vrij langdurig proces in waar bedrijf en bestuurder worden nagetrokken. Daarna worden betalingen gebatcht afgeschreven zonder duidelijke link naar de echte transacties. Voor een virtuele credit card, bijv. N26, moet ik geld op de kaart zetten wat ook ontzettend onhandig is.

Paypal is voor mij het ideale systeem van een externe payment processor: alle betalingen die we doen met paypal worden automatisch direct en traceerbaar van de Triodos-rekening geboekt, dus het is voor de accountant (en mij) makkelijk om betalingen te volgen. Bestaat er niet een CC die ook zo werkt? Virtueel of niet? Gewoon direct van m'n rekening boeken, transactienummer erbij zodat ik het per betaling kan boeken?
Ik heb geen ervaring met een zakelijk account, wel tijden lang een account gehad bij Triodos met een CC direct bij ICS. Persoonlijk kan ik niet zonder CC, aankopen internet, auto huren in het buitenland, ect.

Ik zie dat ICS ook een zakelijke CC heeft, is dit geen optie? https://www.icsbusiness.nl/

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Waar je naar zoekt is een bankrekening met debit card. Helaas integreert het niet met je Triodos rekening, maar dit is hoe het standaard werkt bij partijen als Wise of N26. Overigens zet je daar niet geld 'op de kaart' maar gewoon op de bankrekening die je daar aanhoudt.

• mux

mux

99% efficient!

Aalard99 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Ik heb geen ervaring met een zakelijk account, wel tijden lang een account gehad bij Triodos met een CC direct bij ICS. Persoonlijk kan ik niet zonder CC, aankopen internet, auto huren in het buitenland, ect.

Ik zie dat ICS ook een zakelijke CC heeft, is dit geen optie? https://www.icsbusiness.nl/
Ik zie hier sowieso meteen al de gevreesde 'periodieke automatische incasso' staan. Betekent bijna altijd dat je betalingen, rente, etc. gebatcht worden.

Het probleem is concreet: betalingen komen gewoon niet overeen. Ik koop iets voor 100 euro en 1 maand later wordt 103,50 afgeschreven via automatische incasso zonder enige referentie naar welke betaling(en) hier onderdeel van uitmaken. Zonder factuur. Gezien de opslagpercentages, rentepercentages, etc., allemaal verschillen per land, valuta, etc., maakt het het heel lastig om uit te rekenen wat je nou hebt betaald aan BTW, rente, etc. en hoe dit geboekt moet worden. Zit er BTW over de kosten die de bank rekent? Zoniet, dan ben ik meer BTW verschuldigd die ik apart moet boeken.

En als ik elders een rekening moet openen om een gekoppelde 'prepaid' CC te gebruiken, dan wordt elke betaling 3 betalingen en 4 administratieve handelingen: 1 keer geld overmaken naar die rekening, dan betalen, dan het resterende bedrag terugboeken en dan alsnog het hele feest van uitzoeken hoe de betalingsstructuur in elkaar zit. Hoewel een partij als N26 het wel weer makkelijk maakt dat transacties in euro's geen geld kosten (aka daar kan ik *wel* betalingen correleren zonder hoofdpijn te krijgen).

Maar als ik een aparte bankrekening open bij bijv. N26, dan weet ik weer niet waar mijn geld aan besteed wordt. Wapens? Olie? Kolen? Ik heb genoeg tijd verspild aan het uitzoeken of ik bij Triodos wilde bankieren, ik heb geen zin om weer een week lang te zitten graven naar sustainability reports en investeringsportfolio's alleen maar om 100 euro aan elektronica te bestellen bij Codico.

Ik ben dus benieuwd of er meer bedrijven zijn die tegen dit probleem zijn aangelopen en hier een oplossing voor hebben. Zoniet, dan zal ik waarschijnlijk maar voor een CC-provider zonder opslag gaan en op de omslachtige manier betalen. N26 is zo te zien niet meer beschikbaar, maar Revolut nog wel?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

mux schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ik zie hier sowieso meteen al de gevreesde 'periodieke automatische incasso' staan. Betekent bijna altijd dat je betalingen, rente, etc. gebatcht worden.

Het probleem is concreet: betalingen komen gewoon niet overeen. Ik koop iets voor 100 euro en 1 maand later wordt 103,50 afgeschreven via automatische incasso zonder enige referentie naar welke betaling(en) hier onderdeel van uitmaken. Zonder factuur. Gezien de opslagpercentages, rentepercentages, etc., allemaal verschillen per land, valuta, etc., maakt het het heel lastig om uit te rekenen wat je nou hebt betaald aan BTW, rente, etc. en hoe dit geboekt moet worden. Zit er BTW over de kosten die de bank rekent? Zoniet, dan ben ik meer BTW verschuldigd die ik apart moet boeken.
Ik kan je alleen vertellen over mijn (niet-zakelijke) ervaring bij Wise. Alle kosten staan duidelijk vermeld en gespecificeerd. Ik kan bij account statements kiezen uit 'standard' en 'accounting', waarbij op die laatste eventuele kosten horende bij transacties afzonderlijk staan vermeld, met een verwijzing naar de transactie waar ze bij horen.

Voor zover ik weet geldt er een vrijstelling van BTW voor handelingen in verband met betalingsverkeer. Ook buiten Nederland. Er wordt dus nooit BTW door een bank hiervoor in rekening gebracht.
En als ik elders een rekening moet openen om een gekoppelde 'prepaid' CC te gebruiken, dan wordt elke betaling 3 betalingen en 4 administratieve handelingen: 1 keer geld overmaken naar die rekening, dan betalen, dan het resterende bedrag terugboeken en dan alsnog het hele feest van uitzoeken hoe de betalingsstructuur in elkaar zit.
Dat van het resterende bedrag terugboeken snap ik niet helemaal. Vermoedelijk zul je vaker op deze wijze een betaling moeten doen. Kan je het eventuele wisselgeld niet laten staan tot de volgende betaling?
Hoewel een partij als N26 het wel weer makkelijk maakt dat transacties in euro's geen geld kosten (aka daar kan ik *wel* betalingen correleren zonder hoofdpijn te krijgen).
Bij Wise zijn kaartbetalingen zonder valutaconversie kosteloos, dus dat heb je daar ook. Echter, als je telkens het resterende bedrag wil terugboeken naar Triodos, daar rekent Wise wel kosten voor.
Maar als ik een aparte bankrekening open bij bijv. N26, dan weet ik weer niet waar mijn geld aan besteed wordt. Wapens? Olie? Kolen?
Heb je het hier over waar het saldo van klanten tijdelijk in geinvesteerd wordt?

Als ik heel eerlijk mag zijn, en dit zeg ik als iemand met grotendeels dezelfde principes als jij, het gaat hier om geld dat je na ontvangst op de aparte bankrekening direct weer uitgeeft. Ik denk dat de negatieve impact van het investeringsbeleid van de andere bank hiervoor nihil is.

• mux

mux

99% efficient!

Oeh, Wise is dus qua accounting al een heel end in de richting. Het is niet perse erg als er geld wordt gevraagd voor hun diensten, als het maar *ergens* duidelijk staat.

En het is uiteraard altijd een glijdende schaal hoe schadelijk een bedrijf is, maar er zijn wel een aantal die echt zodanig ranzig in elkaar zitten dat ik het risico niet neem met een onbekende partij. Zelfs als de exacte invloed van die paar euro's van mij nihil is, wil ik mijn (bedrijfs)naam niet verbinden aan een partij als crypto.com of ING. Noch het risico lopen van partijen als Wirecard.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:43
Ik krijg van ICS business ook een heldere factuur met overzichten van uitgaven per card houder. Wat let je om het weer een poging te wagen? Een KYC traject zal je sowieso bij elke partij moeten doorlopen.

[Voor 7% gewijzigd door Freezerator op 29-01-2022 17:04]

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:17

Moofnor

King of my castle

Ik heb na 10 minuten in de wacht bij ICS het maar opgegeven en het briljante inzicht gekregen dat er vast wel een IC-topic op Tweakers bestond, en jawel!

Voor het huren van een camper zoek ik een creditcard, waarbij een reservering van 2500e vereist is.
Mijn huidige plan is om die bij SNS aan te vragen, waar ik samen met mijn vriendin een rekening heb.
Mijn (en ook haar) salaris komt echter binnen op de privé rekening bij een andere bank.

Daarbij zit ik met 2 vragen:
- Kijkt ICS alleen naar de rekening van waaruit de ic wordt aangevraagd, of naar de combinatie van alle rekeningen?
- Mocht de limiet <2500 worden, kan ik dan alsnog de reservering voldoen door zelf geld op de ic te zetten? Naar wat ik heb gelezen kun je zo het bestedingslimiet hoger maken, maar kwam er niet uit of een borg/reservering op dezelfde manier in elkaar zit.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 16:34
Moofnor schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:22:
Ik heb na 10 minuten in de wacht bij ICS het maar opgegeven en het briljante inzicht gekregen dat er vast wel een IC-topic op Tweakers bestond, en jawel!

Voor het huren van een camper zoek ik een creditcard, waarbij een reservering van 2500e vereist is.
Mijn huidige plan is om die bij SNS aan te vragen, waar ik samen met mijn vriendin een rekening heb.
Mijn (en ook haar) salaris komt echter binnen op de privé rekening bij een andere bank.

- Kijkt ICS alleen naar de rekening van waaruit de ic wordt aangevraagd, of naar de combinatie van alle rekeningen?
- Mocht de limiet <2500 worden, kan ik dan alsnog de reservering voldoen door zelf geld op de ic te zetten? Naar wat ik heb gelezen kun je zo het bestedingslimiet hoger maken, maar kwam er niet uit of een borg/reservering op dezelfde manier in elkaar zit.
- Ze vragen naar een bewijs van inkomen. Dat is volgens mij een salarisstrook.
- Ja je kan het limiet verhogen, en daarmee ook de reserveringsruimte

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:17

Moofnor

King of my castle

Oh top, dus eventuele auto of hypotheek wordt niet eens meegenomen? (niet in BKR)
Dankjewel! Scheelt weer.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 15:16
Moofnor schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:43:
Oh top, dus eventuele auto of hypotheek wordt niet eens meegenomen? (niet in BKR)
Dankjewel! Scheelt weer.
Dat wordt zeker wel meegenomen. ICS moet je als een compleet los bedrijf zien waar je als SNS-klant toevallig terecht kunt voor een creditcard met een SNS-logo erop. De acceptatieprocedure zal niet verschillen van wanneer je bijvoorbeeld direct bij ICS een creditcard aanvraagt.

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 16:34
kwon schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Dat wordt zeker wel meegenomen. ICS moet je als een compleet los bedrijf zien waar je als SNS-klant toevallig terecht kunt voor een creditcard met een SNS-logo erop. De acceptatieprocedure zal niet verschillen van wanneer je bijvoorbeeld direct bij ICS een creditcard aanvraagt.
Heb jij dan meer moeten aangeven dan een salaris strook?
Ik heb alleen een salarisstrook aangeleverd waarna de aanvraag werd goedgekeurd.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Kodess schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Heb jij dan meer moeten aangeven dan een salaris strook?
Ik heb alleen een salarisstrook aangeleverd waarna de aanvraag werd goedgekeurd.
Wanneer jij een aanvraag indient bij ICS vragen ze ook hoe je woont (Huur/Koop/Inwonend), dit nemen ze mee bij de aanvraag. Dat ze geen bewijs vragen is een ander iets maar dat kunnen ze achteraf nog altijd doen.

• Mike1477
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-02-2022
Spam en referrals zijn niet toegestaan.

[Voor 95% gewijzigd door Ardana op 31-01-2022 19:43]

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-02 01:18
Is bij American Expres de datum dat je een nieuwe kaart aanvraagd (en vervolgens een x aantal dagen later krijgt) bepalend voor de maandelijkse periodes en daarmee ook de betalingen?
Of is het voor iedereen gelijk en is de eerste maand altijd een kortere periode?

Misterxx2 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:45:
Is bij American Expres de datum dat je een nieuwe kaart aanvraagd (en vervolgens een x aantal dagen later krijgt) bepalend voor de maandelijkse periodes en daarmee ook de betalingen?
Of is het voor iedereen gelijk en is de eerste maand altijd een kortere periode?
De maandafrekening is verschillend maar heeft wel wat te maken met de aanvraagdatum. Je kan wel Amex bellen en vragen om een andere datum mocht je dat beter uitkomen of als je handmatig je rekening wil betalen (heb je 21dagen de tijd voor na de maandafrekening)

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10:20

Ik had ooit eens lang geleden een Studenten Creditcard aangevraagd bij de ING, deze hebben max 1000 euro limiet.
Toen moest ik ook eens net als jij een auto huren waarbij geloof ik een borg van 3000 moest worden ingehouden.
Toen ING gebeld en hebben toen ter plekke het limiet verhoogd naar 3500.
Dit is overigens nooit meer naar beneden aangepast, dus het zal wel.
Anders kun je inderdaad altijd nog geld overmaken naar je creditcardrekening, daarmee vergroot je je limiet.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Ik had ooit eens lang geleden een Studenten Creditcard aangevraagd bij de ING, deze hebben max 1000 euro limiet.
Toen moest ik ook eens net als jij een auto huren waarbij geloof ik een borg van 3000 moest worden ingehouden.
Toen ING gebeld en hebben toen ter plekke het limiet verhoogd naar 3500.
Dit is overigens nooit meer naar beneden aangepast, dus het zal wel.
Anders kun je inderdaad altijd nog geld overmaken naar je creditcardrekening, daarmee vergroot je je limiet.
Reken er niet op dat dit nog steeds zo gemakkelijk gaat tegenwoordig. In het kader van een goede zorgplicht zal je wel door wat meer hoepels moeten springen dan alleen een belletje.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 22:23
Dartlink schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:16:
Hier afgelopen maandag van FB Gold naar een normale platinum upgrade aangevraagd. En donderdag lag het pakketje al in de brievenbus :)

Hier ook de FB Amex Entry Card geupagrade naar de platinum met een bonus van 75.000 punten, helaas had ik recentelijk mijn reguliere Amex al naar Gold geüpgrade waardoor ik die niet ook kon pakken (1x in de 6 maanden per kaart kan je wisselen).

@Dartlink let wel even op: de FB branded Platinum kaart heeft GEEN Previum en Priority Pass membership! Alleen de classic amex plat heeft die benefits.
De FB kaart is ook iets goedkoper en je krijgt er 60xp bij en je kan FB platinum status delen (als je die hebt bij AF/KLM.

American Express vraagbaak

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Hier ook de FB Amex Entry Card geupagrade naar de platinum met een bonus van 75.000 punten, helaas had ik recentelijk mijn reguliere Amex al naar Gold geüpgrade waardoor ik die niet ook kon pakken (1x in de 6 maanden per kaart kan je wisselen).

@Dartlink let wel even op: de FB branded Platinum kaart heeft GEEN Previum en Priority Pass membership! Alleen de classic amex plat heeft die benefits.
De FB kaart is ook iets goedkoper en je krijgt er 60xp bij en je kan FB platinum status delen (als je die hebt bij AF/KLM.
Vooral voor dat laatste is een FB Plat interessant, anders kun je imho beter de normale plat nemen. Privium en PP zijn echt super chill.

• Stinger_Ventura
Erasmo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:18:
[...]

Vooral voor dat laatste is een FB Plat interessant, anders kun je imho beter de normale plat nemen. Privium en PP zijn echt super chill.
Helemaal eens. Ik heb 2 amex kaarten, en up-downgrade me een lieve lust voor alle punten die ze me geven 🥳
Had liever ook de Classic Plat genomen, maar had een paar maanden daarvoor al van de Green Card terug naar de Amex Gold Card geüpgrade, daar zaten ook 2 Business Class Lounge passes bij die ik op dat moment goed kon gebruiken.
Hopelijk her-introduceren ze de 75k upgrade in April weer 🤩
Dan pak ik ook daar die 75k bonus en downgrade na een half jaar weer naar Entry 🥳.
Met die 75k kan ik bijna 2 Business class tickets naar met Qatar Airways in hun Q-Suites vliegen 😎 via British Airways.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik weet dat bij de Rabobank je via de app kan 'bijstorten' en daarmee je limiet boven je vaste CC limiet kan zetten. Mijn staat standaard op 2500, maar ik had vorig jaar een 'reservering' nodig van kleine 4000 euro en dat kon simpel door die 1500 bij te storten op de creditcard als saldo. Elk ongebruikt saldo wordt eind van de maand weer teruggestort.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dartlink
  • Nu online
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:46:
[...]

I know, ik zit op klassiek :) Toch bedankt voor het meedenken! :)

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
mux schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:57:

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar als je maar eens in de 2 of 3 jaar een CC nodig hebt. Kan je dan niet gewoon beter gewoon privé een goedkoop/gratis CC aanvragen? Als je de factuur op je bedrijfsgegevens zet en eenmalig gewoon privé voorschiet en dan vanuit je zakelijke Triodos rekening overmaakt naar je privé, moet dat toch geen probleem zijn denk ik?

En volgens mij krijg je bij elke cc aanbieder wel gewoon een maandelijkse uitdraai van de transacties. Alleen dit wordt vaak wel als 1 bedrag van je rekening afgeschreven idd, maar als je deze betaling opsplitst en de maandelijkse uitdraai ernaast houdt, moet je er wel gewoon uitkomen.

Ipv automatisch incasso kan bij ics zie ik ook zelf het bedrag kiezen dat je betaald, dus je zou ook steeds het exacte bedrag via ideal kunnen betalen. Dan heb je zoals jij het wilt, steeds het juiste bedrag van je zakelijke rekening afgeschreven (alleen mist dan nog wel de omschrijving op deze manier).

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MrAngry schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:21:
Voor de volledigheid:

[...]

Ik zie zo snel niet wat die goldcard voor voordeel heeft boven de standaard rabocard, ook van ICS. Erg jammer dat het stopt, ik was fan.
Vanaf gisteren sparen we dus geen punten meer met de Bijenkorf kaart, maar ik heb toevallig net daarvoor een bestelling geplaatst na wat mailtjes over "laatste" dag sale. Daarover heb ik dus wat puntjes gekregen, maar meer dan de helft gaat nog retour, aangezien ik dubbele maten enzo heb besteld en sommige modellen met online shoppen toch altijd tegen valt.

Wat ik mij dus nu afvraag, wat gaat er met deze punten precies gebeuren? Normaal gesproken gaan ze weer van je punten saldo af als je retour stuurt, maar hun hele puntensysteem stopt ermee.. Ik heb weleens meegemaakt dat ik even een negatief saldo had met het puntensysteem omdat ik iets gehaald heb met de punten en daarna nog een andere bestelling retour had gestuurd. Alleen ben ik nu benieuwd wat er nu gaat gebeuren als ik een negatief puntensaldo heb (en of dat überhaupt nog mogelijk is). Ik neem aan dat ze dit dan in rekening brengen om dit te corrigeren, maar zou mij ook niet verbazen dat ze deze punten kwijt schelden.. Zou toch nog een klein voordeeltje zijn dan :P .

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zit met het volgende:
Bij de ING al jaren een creditcard gehad met gespreid terugbetalen. Dat beviel eigenlijk super. Vanwege de aanschaf van een huis met hypotheek heb ik gespreid terugbetalen tijdelijk stopgezet. Nu wil ik het weer inschakelen alleen ivm de hoogte van de hypotheek icm met de inkomende geldstroom kan dit niet.

Zijn er andere creditcard's/maatschappijen die wat soepeler zijn qua gespreid terugbetalen of werkt dat overal standaard met dezelfde eisen?

Burp

Wii4all schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:29:
Ik zit met het volgende:
Bij de ING al jaren een creditcard gehad met gespreid terugbetalen. Dat beviel eigenlijk super. Vanwege de aanschaf van een huis met hypotheek heb ik gespreid terugbetalen tijdelijk stopgezet. Nu wil ik het weer inschakelen alleen ivm de hoogte van de hypotheek icm met de inkomende geldstroom kan dit niet.

Zijn er andere creditcard's/maatschappijen die wat soepeler zijn qua gespreid terugbetalen of werkt dat overal standaard met dezelfde eisen?
Nee niemand wil ze vingers eraan branden. Er was een tijdje Qander dat je standaard gespreid liet betalen maar die is ermee gestopt. Het is ook niet wenselijk voor de klant want je betaalt maximale rente doorgaans.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 13:09
Omdat de Bijenkorfcard er binnenkort mee stopt, en ICS nog altijd geen Apple Pay integratie biedt, ben ik toch maar weer eens de creditcard markt aan het herevalueren.

Meer dan tien jaar terug had ik via de Rabobank een Rabocard, en was daar toen niet bepaald tevreden over. Maar ik denk dat er sinds die tijd veel verandert is, dus ik vroeg me af of gebruikers van die kaart mij de volgende vragen kunnen beantwoorden:
  • Stel ik doe een betaling (online of offline) met de CC. Zie ik deze dan direct terug in de Rabo app? (Zoals ik bij ICS gewend ben.)
  • Het ophogen van je standaard limiet, is dat een kwestie van online wat getallen invullen of moet je langs een kantoor met kopieën van je arbeidscontract, etc?
  • Klopt het dat Apple Pay ondersteund wordt bij de 'instap' Rabocard?
  • Kun je zelf de pincode aanpassen van de kaart?
  • Wellicht kent iemand nog andere significante verschillen van deze kaart (in het voor- of nadeel) met ICS?

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-06 15:06
ebia schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:09:
Omdat de Bijenkorfcard er binnenkort mee stopt, en ICS nog altijd geen Apple Pay integratie biedt, ben ik toch maar weer eens de creditcard markt aan het herevalueren.

Meer dan tien jaar terug had ik via de Rabobank een Rabocard, en was daar toen niet bepaald tevreden over. Maar ik denk dat er sinds die tijd veel verandert is, dus ik vroeg me af of gebruikers van die kaart mij de volgende vragen kunnen beantwoorden:
  • Stel ik doe een betaling (online of offline) met de CC. Zie ik deze dan direct terug in de Rabo app? (Zoals ik bij ICS gewend ben.)
  • Het ophogen van je standaard limiet, is dat een kwestie van online wat getallen invullen of moet je langs een kantoor met kopieën van je arbeidscontract, etc?
  • Wellicht kent iemand nog andere significante verschillen van deze kaart (in het voor- of nadeel) met ICS?
Ik heb een Rabo Goldcard Mastercard en kan een aantal antwoorden geven:
Betalingen en/of reserveringen zie je inderdaad meteen terug in de app.

Het standaard limiet is 2500 en ik heb dit verhoogd naar 4000. Ik weet het niet meer zeker, maar ik denk dat ik dit via een filiaal gedaan heb (zonder loonstroken). In de app zie ik nu geen mogelijkheid om dit te doen.

Je kunt via pincode bij een geld(auto)maat aanpassen.

Apple Pay werkt bij mijn card, deze is gekoppeld aan een Rabo Totaalrekening.

Voor de rest is het een prima kaart en wordt (tot nu toe) overal geaccepteerd.

A yawn is a silent scream for coffee.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

- Ja, dat kun je online direct inzien.
- Ja, je kunt de limiet online verhogen: https://www.rabobank.nl/p...miet-creditcard-aanpassen.
- Ja, Apple Pay wordt ondersteund.
- Ja, je kunt de pincode aanpassen via een geldautomaat.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 13:09
Bedankt @-MVR- en @NY_Giant, goed om te weten dit soort details. Dat trekt me over de streep.

• DD123
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-02-2022
Ik overweeg een AmEx kaart omdat mijn huidige creditcard niet zo’n hoog bestedingslimiet heeft (terwijl ik er juist grotere bedragen mee wil afrekenen ivm verzekeringen en evt punten sparen). AmEx is echter niet erg duidelijk over hun bestedingslimiet, behalve dat het ‘flexibel’ zou zijn en contact met ze zoeken als niet-lid lijkt vrij onmogelijk.

Kan iemand mij wat meer inzicht geven in hoe AmEx je bestedingslimiet bepaalt? Met wat voor limiet start je? En hoe zit het als je niet constant redelijk veel uitgeeft met je creditcard, maar wanneer je juist incidenteel vrij grote uitgaven ermee wil doen? Kan dat, of loop je dan door je normale bestedingsgewoonten makkelijk tegen een te laag limiet aan?

• Rub147
  • Laatst online: 19:25
DD123 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:24:
Ik overweeg een AmEx kaart omdat mijn huidige creditcard niet zo’n hoog bestedingslimiet heeft (terwijl ik er juist grotere bedragen mee wil afrekenen ivm verzekeringen en evt punten sparen). AmEx is echter niet erg duidelijk over hun bestedingslimiet, behalve dat het ‘flexibel’ zou zijn en contact met ze zoeken als niet-lid lijkt vrij onmogelijk.

Kan iemand mij wat meer inzicht geven in hoe AmEx je bestedingslimiet bepaalt? Met wat voor limiet start je? En hoe zit het als je niet constant redelijk veel uitgeeft met je creditcard, maar wanneer je juist incidenteel vrij grote uitgaven ermee wil doen? Kan dat, of loop je dan door je normale bestedingsgewoonten makkelijk tegen een te laag limiet aan?
M'n ervaring van wat jaren geleden is dat het de eerste maand rond de 1500 euro hing (hoger als je een bedrag over ging maken). Maanden daarna ging het snel omhoog en maanden van 10k+ waren geen probleem.

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:46
DD123 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:24:

Amex kijkt naar hoogste bestedinglimet gemiddeld 3 maanden dan vaak 50% boven erop maximaal voordat kaart prevent geblokkeerd... Maar ga maar vanuit instapkaart blauw 1000 euro maximaal en groene kaart vanaf 3 maanden gemiddeld neemt je dan mee.

• DD123
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-02-2022
Ultrafast schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:27:
[...]

Amex kijkt naar hoogste bestedinglimet gemiddeld 3 maanden dan vaak 50% boven erop maximaal voordat kaart prevent geblokkeerd... Maar ga maar vanuit instapkaart blauw 1000 euro maximaal en groene kaart vanaf 3 maanden gemiddeld neemt je dan mee.
Bedankt (beide)! Kan ik er dan ook van uitgaan dat het limiet waarmee je begint, hoger ligt bij de Green Card dan bij de Blue Card?

DD123 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Bedankt (beide)! Kan ik er dan ook van uitgaan dat het limiet waarmee je begint, hoger ligt bij de Green Card dan bij de Blue Card?
Tot op zekere hoogte wel, echter bepaalt Amex dit aan de hand van jouw inkomen en andere risicofactoren. Basically komt het erop neer dat Amex je moet vertrouwen en dat doe je door op tijd je maandrekeningen af te betalen, of dit meteen te doen door handmatig je openstaande saldo over te maken naar Amex.

Je kan op Amex je theoretische spendlimiet zien wat je in een keer zou kunnen uitgeven maar het word afgeraden om dit spontaan te doen omdat je dan waarschijnlijk een block krijgt op je kaart ivm fraude preventie. Een oplossing hiervoor is dat je de klantenservice belt en uitlegt dat je grotere uitgaven doet zodat ze dit 'verwachten'.

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:46
DD123 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Amex bepaalt kiezen of vooraf ingesteld limiet uitbrengen aan u of persoonlijk uitgave dat kan je niet zelf bepalen maar door gemiddeld uitgaven en op tijd betalen liefste automatisch incasso.

En bijkomend voordeel bij Rabo is (ten opzichte van ING) dat je realtime kan aflossen. Via de app kan je rechtstreeks geld overboeken naar je creditcard en dit staat er met een paar minuten op wat je meteen kan gebruiken.

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 22:30
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een American Express kaart.
Hij werkt, dus dat is fijn.
Het bestedingslimiet is €750.
Is dat iets dat met de loop der maanden stijgen zal uit zichzelf of zou ik dan een hoger inkomen moeten genieten en dat ook aan American Express moeten melden?

• Rub147
  • Laatst online: 19:25
Pindasaus schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:29:
Is dat iets dat met de loop der maanden stijgen zal uit zichzelf of zou ik dan een hoger inkomen moeten genieten en dat ook aan American Express moeten melden?
Stijgt de komende maanden aan de hand van je uitgaven.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:57

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:12:
[...]
En bijkomend voordeel bij Rabo is (ten opzichte van ING) dat je realtime kan aflossen. Via de app kan je rechtstreeks geld overboeken naar je creditcard en dit staat er met een paar minuten op wat je meteen kan gebruiken.
Ik heb bij de ING ook gewoon een grote oranje knop om geld op de creditcard te mikken?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

YakuzA schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:09:
[...]

Ik heb bij de ING ook gewoon een grote oranje knop om geld op de creditcard te mikken?
Klopt, alleen zover ik weet (tenzij dit is veranderd recentelijk) staat dit bedrag niet direct op je creditcard maar duurt het een of twee dagen voor het verwerkt is. Bij Rabobank is het met een paar minuten verwerkt en zichtbaar.

• YakuzA

YakuzA

Anoniem: 981489 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:17:
[...]
Klopt, alleen zover ik weet (tenzij dit is veranderd recentelijk) staat dit bedrag niet direct op je creditcard maar duurt het een of twee dagen voor het verwerkt is. Bij Rabobank is het met een paar minuten verwerkt en zichtbaar.
Als je een heel lage limiet hebt, kan dat idd misschien handig zijn. :)

Heb het nooit nodig gehad omdat ik nooit in de buurt van de 4 of 5k limiet kom. ;)
(Was een keer nodig voor 2,2k hotel reservering voor een werktrip, daarna nooit terug gezet)
Dus weet idd niet of het direct of met 1 a 2 dagen aankomt.

[Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 20-02-2022 20:31]

PSN

• Stinger_Ventura
Voor de Amex kaart houders; in je online omgeving kan je makkelijk je bestedingslimiet checken.
Je voert het bedrag in, en dan geeft de amex took aan of het kan op je kaart of niet. Super makkelijk..

YakuzA schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:20:
[...]

Als je een heel lage limiet hebt, kan dat idd misschien handig zijn. :)

Heb het nooit nodig gehad omdat ik nooit in de buurt van de 4 of 5k limiet kom. ;)
(Was een keer nodig voor 2,2k hotel reservering voor een werktrip, daarna nooit terug gezet)
Dus weet idd niet of het direct of met 1 a 2 dagen aankomt.
Limiet is niet altijd de reden, sommige gebruikers willen geen gebruik maken van de krediet en boeken bijvoorbeeld eerst eigen geld over voor ze die vliegtickets kopen of een dure aankoop. Dat het er dan direct op staat is handig. Maar het is ook handig bij reserveringen of een auto borg.

Het zal per persoon uiteraard verschillen of het handig is of niet ;) Maar met Instant Payments zou dit ook wel een leuke bijkomstigheid zijn.

• YakuzA

YakuzA

Anoniem: 981489 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:06:
[...]
Limiet is niet altijd de reden, sommige gebruikers willen geen gebruik maken van de krediet en boeken bijvoorbeeld eerst eigen geld over voor ze die vliegtickets kopen of een dure aankoop. Dat het er dan direct op staat is handig. Maar het is ook handig bij reserveringen of een auto borg.
Weird. Dan maak je van je zorgeloze creditcard die toch automatisch aan het einde van je maand van je rekening gaat een micromanagement prepaid creditcard ellende :P

Ieder zijn eigen ding blijkbaar :)

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 20-02-2022 21:13]

PSN

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:22

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

YakuzA schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Weird. Dan maak je van je zorgeloze creditcard die toch automatisch aan het einde van je maand van je rekening gaat een micromanagement prepaid creditcard ellende :P

Ieder zijn eigen ding blijkbaar :)
Normaal gesproken heb ik het niet nodig, maar met een reisje met familie naar de US gieren het geld en de reserveringskosten om je oren.

Dus als je 4k aan tickets hebt betaald in de credit periode (wij zijn normaal gesproken last minute boeker's) en dan nog de rest van je bestedingen voor de reis moeten maken is het handig om vrij eenvoudig op te toppen of reeds afgeboekte bestedingen aan te vullen zodat je krediet een niet te grote deuk oploopt.

Wist niet dat ze dit bij de Rabo hebben aangepast, vroeger was het overmaken naar een Raborekening OVV je creditcard nummer en hopen op het beste.

Omdat door Corona ik het aanhouden van dubbele credit cards overdreven vind heb ik alleen nog een ICS gold card van de ANWB, hun app is wat outdated maar wel makkelijk aanvullen of optoppen met iDeal.

• We Are Borg
Nee hoger inkomen hoef je niet te melden. Gewoon gebruiken en je limiet stijgt mee. En bij twijfel even bellen: altijd erg behulpzaam.

Blijft vind ik een groot voordeel van amex. Heb deze maand een, voor mij, bizarre maand qua uitgaven en kaart blijft vrolijk doorgaan. Ik zit ruim op 200 procent tov mijn hoogste maandelijkse uitgaven ooit bij amex en dus geen probleem :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stinger_Ventura schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:22:
[...]

Voor de Amex kaart houders; in je online omgeving kan je makkelijk je bestedingslimiet checken.
Je voert het bedrag in, en dan geeft de amex took aan of het kan op je kaart of niet. Super makkelijk..
Ik denk dat ik dat ooit es gegoogled heb of er zelfs voor gebeld heb, om mijn standaardlimiet te weten. En uiteindelijk bleek toen ook dat dat gebaseerd was op je gebruiksprofiel met wat marge. Vorig jaar es 4,5k afgetikt in één keer, ging probleemloos. Ik vermoed niet dat AMEX een onderscheid maakt tussen hun gewone lijn en hun frequent flyer-kaarten, qua benadering bestedingslimiet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Borromini schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat ik dat ooit es gegoogled heb of er zelfs voor gebeld heb, om mijn standaardlimiet te weten. En uiteindelijk bleek toen ook dat dat gebaseerd was op je gebruiksprofiel met wat marge. Vorig jaar es 4,5k afgetikt in één keer, ging probleemloos. Ik vermoed niet dat AMEX een onderscheid maakt tussen hun gewone lijn en hun frequent flyer-kaarten, qua benadering bestedingslimiet.
Word door algoritmes bepaald, en de input is jouw jaarsalaris en vooral je betaalgedrag in de voorgaande maanden. Zodra er wat afwijkt komt er een block en checkt een medewerker dit of nemen ze contact met je op.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zit een beetje te twijfelen, tussen American Express Gold, Platinum of Mastercard Black.
Ik ga het komende jaar minimaal 2x op vakantie en heb op de 1e vakantie 3x een lange wachttijd (2x 3u + 1x 6 u), waarvoor ik graag toegang tot een Lounge wil (2x Dubai en 1x Kuala Lumpur).
Tweede vakantie dit jaar zit waarschijnlijk ook autohuur in en ik vermoed vliegen vanaf Schiphol, verder nog onbekend.

Ook wil ik graag dat mijn vriendin mee naar binnen mag :)

Eventuele andere voordelen vind ik minder belangrijk, ik heb ook gewoon een goedkope mastercard, dus acceptatie is niet zo heel boeiend.

AMEX Gold is nu € 100 voor 1 jaar met 2x Lounge toegang gratis, dus dat betekent minimaal 1x betalen (denk € 100-€ 150 pp)
AMEX Platinum is nu € 360 voor 1 jaar met onbeperkte lounge toegang (is dit een "aanbieding" of is het vaker voor 50% van de jaarprijs, dit i.v.m. wanneer af te sluiten, ga pas op vakantie in juni)
MastercardBlack is € 328 (incl 1 betaalde partnerkaart)

Ik neig eigenlijk naar AMEX Platinum, maar ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie wat eigenlijk beter is :)

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Je vergeet de punten bij Amex, als je dat handig aanpakt kun je er ook (een gedeelte iig) van de tickets mee financieren.

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-06 13:27
geenstijl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:56:
Ik zit een beetje te twijfelen, tussen American Express Gold, Platinum of Mastercard Black.
Ik ga het komende jaar minimaal 2x op vakantie en heb op de 1e vakantie 3x een lange wachttijd (2x 3u + 1x 6 u), waarvoor ik graag toegang tot een Lounge wil (2x Dubai en 1x Kuala Lumpur).
Tweede vakantie dit jaar zit waarschijnlijk ook autohuur in en ik vermoed vliegen vanaf Schiphol, verder nog onbekend.

Ook wil ik graag dat mijn vriendin mee naar binnen mag :)

Eventuele andere voordelen vind ik minder belangrijk, ik heb ook gewoon een goedkope mastercard, dus acceptatie is niet zo heel boeiend.

AMEX Gold is nu € 100 voor 1 jaar met 2x Lounge toegang gratis, dus dat betekent minimaal 1x betalen (denk € 100-€ 150 pp)
AMEX Platinum is nu € 360 voor 1 jaar met onbeperkte lounge toegang (is dit een "aanbieding" of is het vaker voor 50% van de jaarprijs, dit i.v.m. wanneer af te sluiten, ga pas op vakantie in juni)
MastercardBlack is € 328 (incl 1 betaalde partnerkaart)

Ik neig eigenlijk naar AMEX Platinum, maar ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie wat eigenlijk beter is :)
Als je je AMEX via een referral (dus iemand anders die amex heeft) regelt, dan is de Gold het eerste jaar gratis EN krijg je 20000 punten (twv iig 80 euro). Amex plat is dan 351 euro voor het eerste jaar en je krijgt 30000 punten (120 euro). Moet je wel je uitgaven slim plannen, voor Gold moet je in de eerste 3 maanden na goedkeuring minimaal 1500 uitgeven, voor Platinum 3000. En dingen kopen levert met je amex levert weer punten op, wat weer geld waard is.

Voor jouw doeleinden is het dan dus het goedkoopst om via een referral een Amex Gold te nemen, ben je alleen 20-70 (100 tot 150 - 80) euro kwijt voor je tweede loungebezoek. En dan hou ik nog geen rekening met de punten die je krijgt voor uitgaven.

Sowieso dat het eerste jaar doen dus, voor de lange termijn of als je vaker gaat reizen is een MC Black handiger (kun je ook je reis- en annuleringsverzekering opzeggen). Heb je een gezien of hou je van iets meer luxe dan is de Amex platinum de betere keus (zowel hoofd als partnerkaart mogen iemand meenemen in de lounge).

[Voor 4% gewijzigd door AyurVeda op 05-03-2022 11:25]

Pagina: 1 ... 43 ... 59 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee