• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:56
Wilde al eerder overstappen (vanwege die app die je maar op 1 apparaat kan installeren, ruk als je je telefoon beneden hebt liggen en op iPad kan het dus niet). Ouderwets gedoe.
Pest is dat ik d'r altijd wel reserveringen op heb staan van vakanties, dus had nooit zin om die kaart op te zeggen en te hopen dat reservering bij hotel blijft staan.
ICS beweerde nu dat dat wel het geval is, dus ben benieuwd.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
NY_Giant schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:29:
een starre computer-says-no-mentaliteit
Dit is dus exact mijn ervaring met ICS. Ik had een Mastercard Black en ANWB Visa card. Deze wilde ik beiden stopzetten en met een Visa Gold card verder. Dit bleek een zeer moeilijke opgave. Op een of andere manier kreeg men het systeemtechnisch niet geregeld en was de enige oplossing de gevraagde card verstrekken met een onwerkbaar lage limiet.
De 2 oudere kaarten hadden gezamenlijk een hogere limiet dan de nieuwe kaart. Maar toch zei het systeem "nee". En dat met een prima inkopen, 0 euro aan schulden en een vlekkeloos BKR-verleden. Diverse medewerkers van ICS gesproken die het allemaal ook niet begrepen. Men kwam uiteindelijk ieder keer niet verder dan "het syteem zegt nee". Enige oplossing die ze hadden was: "stort zelf geld op de kaart". Beide oude kaarten zaten al in het annuleringsproces dus ik kon niet meer terug. Uiteindelijk was ik er zo klaar mee dat ik ICS bedankt heb voor de niet bewezen diensten en heb ik toch maar een Visa Goldcard bij de Rabobank genomen. Was binnen no-time geregeld.

• matthijst
kwon schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:38:
Wat ik daarnaast wel 'bijzonder' vind is waarom een programma zoals Radar hier geen aandacht aan besteedt. Dit is echt typisch zo'n onderwerp dat zij zouden belichten. De klachtenstroom over ICS houdt immers al minstens een jaar aan dus het kan bijna niet anders dan dat het bij hen al op de radar is geweest. Op hun forum staat er ook al een topic over, waarin veel reacties trouwens een stuk genuanceerder zijn dan wat ik bijvoorbeeld op Trustpilot of zelfs hier tegenkom. Misschien dat ze het merendeel van de klachten onterecht vinden?
Heb ook een melding bij AFM gedaan, geen idee of die er iets mee doen.

Op zich boeit dat opzeggen me niet eens zoveel, maar de manier waarop:
- geen melding, kaart meteen geblokkeerd, kwam erachter toen een afschrijving van Prime fout ging
- Helpdesk niet te bereiken (hangen op), en als je ze bereikt iemand die een standaard riedeltje opleest
- Aan het lijntje houden: vorige week maandag zeggen dat ie binnen 5 dagen gedeblokkeerd wordt, 8 dagen later zeggen dat hij geblokkeerd blijft: ik had dus allang de boel via een andere kaart ingeregeld kunnen hebben.
- Geen toegang meer tot "overmaken naar rekening" van mijn eigen geld
- Geen toegang meer tot de app, terugboekingen zie je dus niet meer (The Weeknd gecanceld, nike retour). Moet je gaan wachten op een maandelijks overzicht om te zien of er nog geld bij VISA staat.
- Je krijgt nooit degene die erover gaat te spreken: ik zou graag weten wát dan het probleem opeens is. Specifiek: welk inkomen verwachten ze dan bij zo'n kaart.
- Waarom niet gewoon oplossingsgericht zijn en dat krediet eraf halen. Schijnbaar kon dat ooit wel, gezien de helpdeskpagina die ernaar verwijst.

Maar goed. Tip: als je een creditcard zoekt, neem er lekker 1 van ING of bij ICS via de ANWB :D

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

- Waarom niet gewoon oplossingsgericht zijn en dat krediet eraf halen. Schijnbaar kon dat ooit wel, gezien de helpdeskpagina die ernaar verwijst.

Maar goed. Tip: als je een creditcard zoekt, neem er lekker 1 van ING of bij ICS via de ANWB :D
Het blijft heel bijzonder inderdaad waarom ICS 'gespreid betalen' niet gewoon kan uitschakelen op de betreffende kaarten. (In plaats van de kaarten eenzijdig blokkeren/opzeggen en klanten een nieuwe laten aanvragen.) Dat zou al een hoop gedoe schelen.

Maar zou ICS via de ANWB dan beter zijn? Ik heb de indruk dat je bij alle kaarten waar ICS achter zit vroeg of laat dezelfde ervaring zou kunnen hebben.

[Voor 5% gewijzigd door NY_Giant op 20-10-2021 15:28]

• matthijst
NY_Giant schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:12:
Maar zou ICS via de ANWB dan beter zijn? Ik heb de indruk dat je bij alle kaarten waar ICS achter zit vroeg of laat dezelfde ervaring zou kunnen hebben.
Gespreid betalen bieden ze niet meer aan. En had de hoop dat je via ANWB niks met die ICS-helpdesk te maken hebt (maar kan het mis hebben).

• NY_Giant
  • Niet online
Volgens mij hebben al die labels die een ICS-kaart aanbieden een telefoonnummer voor de creditcard-klanten dat rechtstreeks naar ICS leidt. Van hetzelfde laken een pak dus, helaas.

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Config schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:02:
Waarom altijd met je CC betalen in 4 minuten. Van mr Oplichter hemzelf:

YouTube: Frank Abagnale on Credit Cards
Dit is natuurlijk wel behoorlijk specifiek voor de VS en uiteraard alleen voor rijke mensen, want o wee als je een betaling mist.

Het leggen van een schil om je geld d.m.v. en credit card is op zich geen slecht advies, maar of dat in de rest van de wereld net zo veel bescherming biedt als in de VS, vraag ik me af.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:20:
En had de hoop dat je via ANWB niks met die ICS-helpdesk te maken hebt (maar kan het mis hebben).
De ANWB heeft geen credit card-mensen in dienst, wordt gewoon rechtstreeks doorgezet naar ICS.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Dit is natuurlijk wel behoorlijk specifiek voor de VS en uiteraard alleen voor rijke mensen, want o wee als je een betaling mist.

Het leggen van een schil om je geld d.m.v. en credit card is op zich geen slecht advies, maar of dat in de rest van de wereld net zo veel bescherming biedt als in de VS, vraag ik me af.
Het punt dat hij volgens mij maakt is dat het zelfs zijn geld niet is omdat het met krediet gekocht wordt, en zijn eigen geld ondertussen elders rendement maakt.

Arnoud Engelfriet heeft de Nederlandse context wat betreft fraude en misbruik in dit artikel aangegeven.

In hoeverre in NL/EU uitgegeven kaarten mogelijk minder bescherming bieden heb ik nog niet kunnen terugvinden, maar je leest hier op GoT en ook elders wel dat betalingen voor vakantie/vlucht/hotel die in kader van Covid niet door gingen door kaartmaatschappijen zonder veel problemen worden teruggedraaid. Maar dat is voor een merchant volgens mij ook hun risico dat hoort bij het accepteren van creditcardbetalingen. VISA/MC/Amex zijn wereldwijd opererende bedrijven waarbij geen onderscheid wordt gemaakt naar welk land de kaarthouder vandaan komt dus het is aannemelijk dat de bescherming overal wel gelijk is.

• Wally2002
  • Nu online
Wally2002 schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:56:
Persoonlijk zie ik het maestro label wel op termijn verdwijnen en wordt het MasterCard. Dit zie je in meer EU landen gebeuren.
Even mijzelf quoten, maar inderdaad gaat Maestro verdwijnen uit Nederland volgens dit bericht van Mastercard.
Per 1 juli 2023 worden alleen nog maar debit Mastercards verstrekt.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:34
Wally2002 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:52:
[...]

Even mijzelf quoten, maar inderdaad gaat Maestro verdwijnen uit Nederland volgens dit bericht van Mastercard.
Per 1 juli 2023 worden alleen nog maar debit Mastercards verstrekt.
Ben nu toevallig even in Duitsland en las hier het bericht ook... Dacht meer van wat onhandig voor Nederlanders :+ Maar het is dus voor Maestro in het algemeen.

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:15
https://www.telegraaf.nl/...o-verdwijnt-uit-de-pinpas

Omg dat betekent we bunq of fintech uit deur kan wegdoen... ik heb al ing creditcard maar debit mastercard of visa klinkt erg goed... Nederland wordt debit land eindelijk :)

Grootste wijzing zal bij AH winkels dit zal creditcard of debit accepteren...

[Voor 13% gewijzigd door Ultrafast op 21-10-2021 02:08]

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-03 16:08
NY_Giant schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:29:
Volgens mij heeft ICS gewoon jarenlang keihard gefaald met de fraudebestrijding en hebben ze daarvoor een flinke tik op de vingers gehad. Als reactie daarop gaan ze nu veel te rigoureus te werk om in ieder geval alle 'positives' eruit te halen. Maar dat leidt ook tot vele 'false positives': kredietwaardige klanten die onterecht als onkredietwaardig worden bestempeld.

Combineer dat met een lachwekkend slechte communicatie, onbereikbaarheid en een starre computer-says-no-mentaliteit (gespreid betalen moet natuurlijk gewoon uitschakeld kunnen worden op iemands huidige kaart), en je krijgt deze ellende.
Volgens de AVG heb je altijd recht om door een mens beoordeeld te worden als je het niet eens bent met de uitkomst van een proces via de computer. Je kan je beroepen op dat recht en een herbeoordeling aanvragen.
Zie https://autoriteitpersoon...lik-bij-besluiten-in-6371
Wilt u een besluit nemen op basis van automatisch verwerkte gegevens? En zitten daar voor de betrokkene consequenties aan? Bijvoorbeeld dat hij een lening niet krijgt? Of u hem niet uitnodigt voor een sollicitatiegesprek?

Dan heeft de betrokkene het recht zich te beroepen op dit artikel. Dat betekent dat u een nieuw besluit moet nemen waarbij een mens de gegevens heeft beoordeeld.

Memento mori

• Wally2002
  • Nu online
Ultrafast schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 02:07:

Omg dat betekent we bunq of fintech uit deur kan wegdoen... ik heb al ing creditcard maar debit mastercard of visa klinkt erg goed... Nederland wordt debit land eindelijk :)

Nederland is natuurljk al debit land bij uitstek, en juist geen creditcardland.

Mastercard-acceptatie zou nu idd op steeds meer plekken zichtbaar moeten gaan worden.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 18:17
Nuevocasa schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:02:
[...]

Het was even de hele korte versie. Maar het komt er wel op neer dat wanneer je geen creditcards hebt... Je ook geen fatsoenlijke creditscore kan opbouwen. Uiteraard moet je ze ook wel afbetalen, het ging me er om dat het daar niet zo gaat wat hier wel de standaard is, het maandelijks volledig afbetalen.
Het punt van het filmpje ontgaat jou volledig volgens mij. Het gaat om een bescherming tegen fraude en gedonder met bedrijven. Of, en dat is in lijn met hoe het vaak gaat op GoT, je reageert alleen op waar je het mee oneens bent of wat niet relevant is. Het liefst verwoord als een politiek of maatschappelijk commentaar over grote groepen vermeende slachtoffers. Maar dit topic is expliciet gefocusd op micro, niet macro. Ik snap dat techneuten van nature probleemoplossers zijn, maar in discussies is het vermoeiend.
Nuevocasa schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:38:
Het punt is dus dat je wel creditcards moet hebben en liever wat meer om een goede score op te bouwen. Hier in Nederland hebben de meeste mensen die ik ken één of geen creditcard. Het hele gebruik en de situatie is gewoon heel anders.
Wederom: wat maakt dat uit. Wat voor zin heeft het om kritiek te geven op zo'n Amerikaans systeem. Dat was ook niet het hoofdpunt van Abignale in dat filmpje wat ik had gepost. Je stelt ook nog even dat NLers vaak geen credit card hebben. En ik maar denken dat dit topic gaat over ervaringen met credit cards in Nederlands sprekende landen.
NY_Giant schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:06:
De Mastercards van Rabobank en ING zijn volwaardige creditcards die volledig losstaan van ICS. Om die aan te kunnen vragen, heb je daar wel een bankrekening nodig. De limieten staan standaard niet heel hoog ingesteld, maar zijn te verhogen bij voldoende inkomen.

Klein nadeel van de Mastercard van ING is dat je per dag 'maar' maximaal 15 keer kunt betalen met je creditcard. Maar wellicht is dat geen enkel probleem.
Thanks, ik ga switchen.
Luuk2015 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:50:
Maar dat werkt bij andere creditcards vaak toch ook zo? Als het goed is weet je wanneer je rekening maandelijks wordt afgeschreven. Als je rond die datum genoeg saldo hebt, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Of heeft het falen van de incasso niets met je saldo te maken?
Het probleem is dat ICS het maar 1x probeert, terwijl het gebruikelijk is om een incasso meerdere keren te proberen. ICS switcht mij meteen terug naar handmatig overboeken, permanent. Ik heb erover gebeld, geen succes.
Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:27:
Ik ben zelf al sinds augustus overgegaan van ICS naar Amex. Bevalt een stuk beter al is de telefonische klant ondersteuning laatste weken bagger.
Amex is mijn main maar het is niet voldoende voor NL. De acceptatie is best schraal. Daarom wil ik er nog een simpele MC naast en ING gaat prima passen zo te zien. Ben ik dus van ICS af.
Ultrafast schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 02:07:

Waar verheug jij je precies op? NL is al een debit land, trouwens. En dat is geen voordeel voor creditcardhouders. Wat maakt het uit dat de techniek achter de pinpas gaat veranderen?

[Voor 8% gewijzigd door Config op 21-10-2021 11:18]

• Nuevocasa
Config schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Het punt van het filmpje ontgaat jou volledig volgens mij. Het gaat om een bescherming tegen fraude en gedonder met bedrijven. Of, en dat is in lijn met hoe het vaak gaat op GoT, je reageert alleen op waar je het mee oneens bent of wat niet relevant is. Het liefst verwoord als een politiek of maatschappelijk commentaar over grote groepen vermeende slachtoffers. Ik snap dat techneuten van nature probleemoplossers zijn, maar in discussies is het vermoeiend.

[...]

Wederom: wat maakt dat uit. Wat voor zin heeft het om kritiek te geven op zo'n Amerikaans systeem. Dat was ook niet het hoofdpunt van Abignale in dat filmpje wat ik had gepost. Je stelt ook nog even dat NLers vaak geen credit card hebben. En ik maar denken dat dit topic gaat over ervaringen met credit cards in Nederlands sprekende landen.

[...]

Thanks, ik ga switchen.

[...]

Het probleem is dat ICS het maar 1x probeert, terwijl het gebruikelijk is om een incasso meerdere keren te proberen. ICS switcht mij meteen terug naar handmatig overboeken, permanent. Ik heb erover gebeld, geen succes.

[...]

Amex is mijn main maar het is niet voldoende voor NL. De acceptatie is best schraal. Daarom wil ik er nog een simpele MC naast en ING gaat prima passen zo te zien. Ben ik dus van ICS af.
Jij reageerde op mij met een reactie wat totaal niet in ging op de kern van mijn bericht. Hoe het exact eraan toe gaat in de VS interesseert mij totaal niet. Het ging erom dat het gewoon een totale andere manier van gebruik is dan in Nederland. Dat het gebruik van creditcards daar juist gestimuleerd wordt ivm onder andere die creditscore.

Heb dat hele filmpje ook niet gezien. Gezien jouw rare reactie maar goed ook. Succes er verder mee :w

• Config
;w

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:14
NY_Giant schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:12:
[...]

ICS kan natuurlijk verschillende producten via verschillende aanbieders leveren. Niet ongebruikelijk voor wholesalepartijen.

• NY_Giant
  • Niet online
Klopt! Maar alle aanmeldingen via welk label dan ook gaan rechtstreeks naar ICS. Ook als je vragen hebt over je creditcard, verloopt het contact rechtstreeks met ICS. In die zin heb je dus altijd te maken met het beleid en de handelwijze van ICS. Het is dus niet zo dat je beter af bent als je je ICS-kaart via EuroClix of de ANWB afneemt dan wanneer je dat rechtstreeks via ICS doet.

Anoniem: 981489

NY_Giant schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:19:
Klopt! Maar alle aanmeldingen via welk label dan ook gaan rechtstreeks naar ICS. Ook als je vragen hebt over je creditcard, verloopt het contact rechtstreeks met ICS. In die zin heb je dus altijd te maken met het beleid en de handelwijze van ICS. Het is dus niet zo dat je beter af bent als je je ICS-kaart via EuroClix of de ANWB afneemt dan wanneer je dat rechtstreeks via ICS doet.
Ga er maar vanuit dat als ze je huidige Mastercard of Visa weigeren/blokkeren die je rechtstreeks bij ze afneemt dat ze je dan geen kaart laten nemen via ANWB/Bijenkorf etc want daar krijg je exact dezelfde checks. En ze kijken ook naar je historie als klant bij ze ;)

• Ultrafast
Waar verheug jij je precies op? NL is al een debit land, trouwens. En dat is geen voordeel voor creditcardhouders. Wat maakt het uit dat de techniek achter de pinpas gaat veranderen?
Omdat Pin-terminal moet ook lezen mastercard debit en dat betekent dat ook credit daar in valt. Dus we zijn amerika geworden :P we kunnen debit en credit betalen.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nee, dat betekent het niet. Er is geen regel dat credit geaccepteerd moet worden als je debit accepteert. Acceptanten hebben in Europa de vrije keuze in welke kaarten ze wel en niet accepteren. Het is alleen niet toegestaan om verschillende kosten te rekenen op basis van welke kaart de klant vervolgens gebruikt.

[Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 22-10-2021 07:54]

• Nuevocasa
Zr40 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:45:
Nee, dat betekent het niet. Er is geen regel dat credit geaccepteerd moet worden als je debit accepteert. Acceptanten hebben in Europa de vrije keuze in welke kaarten ze wel en niet accepteren. Het is alleen niet toegestaan om verschillende kosten te rekenen op basis van welke kaart de klant vervolgens gebruikt.
Ben benieuwd of dat straks technisch ook echt zo gaat werken. Nu is het in ieder geval wel zo dat men Mastercard/ Visa volledig accepteert (debit en credit) of helemaal niet.

• Config
Zr40 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:45:
Helaas, ik was heel even heel erg enthousiast geworden. Ik wil zelfs mijn hypotheek op de amex zetten, verdorie :P.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nuevocasa schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Ben benieuwd of dat straks technisch ook echt zo gaat werken.
Dat is hoe het nu al technisch werkt, en dat zal ook niet veranderen omdat PSD2 bepaalt dat de acceptant de keuze heeft in wat hij accepteert.
Nu is het in ieder geval wel zo dat men Mastercard/ Visa volledig accepteert (debit en credit) of helemaal niet.
De reden dat dit vaak (in Nederland) samen gaat is omdat de meeste payment service providers geen verschillende tarieven rekenen voor debit en credit (maar wel voor Maestro/V-Pay), en het dus voor de acceptant geen nadeel heeft om ook credit te accepteren.

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-03 16:53
Zou het opdoeken van Maestro er ook voor kunnen zorgen dat er nieuwe creditcarduitgevers op de markt komen? Want eigenlijk kan je nu niet om ICS heen, tenzij je toevallig bij ING of Rabo zit.

Immers de creditcardacceptatie in Nederland is dan misschien wel 100% en de infrastructuur voor Mastercard/Visa is dan ook bij de banken aanwezig, dan lijkt de stap van debit naar credit mij niet zo groot.

• Bob-B190
  • Laatst online: 25-03 16:08
Nu snappen we meteen dat de bijenkorf creditcard gaat stoppen. Zou echt een berg shoptegoed krijgen jaarlijks met wat ik uitgeef via de maestro...

Memento mori

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Gisteren voor het eerst ervaring opgedaan met ING credit card fraude en vond de klantervaring niet geweldig

Bestelling gedaan met credit card en de reservering op mijn credit card is veel meer dan de totale bestelling. E-mail bevestiging en order na gekeken en bedrag daar klopt met mijn verwachting. Nu moet ik zeggen dat de website er redelijk drop shipping uit ziet (als beste optie nog) na betere inspectie: les voor mijzelf als ik moe ben niet iets even snel te bestellen bij onbekende website

ING gebeld en samenvatting

ING : ja meneer u heeft zelf authorisatie gegeven.
Ik: Ja dat snap ik maar niet voor dit bedrag
ING: dat doet de site dan blijkbaar
Ik: dus als ik voor 100 euro betaald en leverancier schrijft 2000 euro af dan kan dat
ing: ja
Ik: ik ben het er niet mee eens want ik heb geen toestemming gegeven voor dit bedrag
ING: de leverancier bepaalt zelf wat ze afschrijven als u een authorisatie doet met uw credit card. Hier kunnen wij niks aan doen
Ik: het staat nu nog als reservering: kan dit nog tegen gehouden worden
ING: nee
Ik: laat maar ik bel morgen wel terug

Verder nog even gegoogled en ING geeft duidelijk aan dat je, na bewijslast inclusief communicatie, toch wel gedekt bent in dit soort gevallen. Maar waarom dat dan zo moeizaam aan de telefoon moet gaan geen idee. Geef mij als klant het gevoel dat jullie dit oplossen. Het is dat ik niet kon betalen met amex want daar is de ervaring altijd top

[Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 29-10-2021 08:09]

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Waarschijnlijk omdat er nog niks gebeurd is? Een tankstation doet ook een reservering van een hoger bedrag dan waarvoor jij gaat tanken. Zolang dat bedrag niet daadwerkelijk wordt afgeschreven, is er niks aan de hand en al helemaal geen sprake van fraude.

• We Are Borg
Wellicht is er inderdaad niks aan de hand. Maar echt vertrouwen geeft het gesprek mij niet :). Tanken is ook niet vergelijkbaar: daar weet je op voorhand niet hoeveel er getankt wordt als je van te voren de reservering maakt. Hier is het betaling bij een complete bestelling: ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat het bedrag dan afwijkt. Wellicht omdat amex bedenk ik mij nu niet gelijk bedrag online laat zien maar pas na paar dagen.

We gaan het meemaken

• Vinnienerd
  • Laatst online: 21:46
ING kan nog niks doen als de authorisatie niet definitief is. Ik zou daar op wachten.

• Ping83
  • Laatst online: 00:20
Wel vreemd vind ik persoonlijk.
Bij tanken is een reservering €150, bij het huren van een auto geef je ook een akkoord voor een bepaalde reservering (huurprijs en borg) en in hotels ook. Een reservering van €2000 voor een product van €100 gaat wel iets te ver, tenzij je via een website in Nigeria/Rusland/Oekraïne iets besteld hebt :')

Maar je hebt zelf een reservering voor €2000 gegeven toch?

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Ping83 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:44:
Een reservering van €2000 voor een product van €100 gaat wel iets te ver
Volgens mij was dat slechts een (extreem) voorbeeld dat hij voorlegde aan ING, niet de daadwerkelijke bedragen waar het om gaat (die zijn niet genoemd).

• We Are Borg
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:47:
[...]

Volgens mij was dat slechts een (extreem) voorbeeld dat hij voorlegde aan ING, niet de daadwerkelijke bedragen waar het om gaat (die zijn niet genoemd).
Inderdaad extreem voorbeeld. In dit geval is het 60 euro versus reserving van ruim 100 euro. Gaat wel goed komen maar deel vooral mijn ervaring over het contact met ING

Contrast met amex een paar maanden geleden: gebeld en reactie was gelijk “geen zorgen meneer, ik zet alvast de credit in het systeem. Binnen 24 uur online zichtbaar. Ik maak een case aan en als u reageert op de e-mail met de bewijsstukken is het zo geregeld”.

• We Are Borg
Ping83 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:44:

Maar je hebt zelf een reservering voor €2000 gegeven toch?
Die 2000 euro was dus een extreem voorbeeld maar wel precies het punt wat ik niet uitgelegd kreeg. Het betaal scherm van de shop toonde 60 euro. Maar uiteindelijk is de reservering ruim 100. Kortom er werd meer afgeschreven dan werd getoond

• Vinnienerd
  • Laatst online: 21:46
We Are Borg schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Die 2000 euro was dus een extreem voorbeeld maar wel precies het punt wat ik niet uitgelegd kreeg. Het betaal scherm van de shop toonde 60 euro. Maar uiteindelijk is de reservering ruim 100. Kortom er werd meer afgeschreven dan werd getoond
Heb je contact opgenomen met de shop zelf?

• matthijst
We Are Borg schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Contrast met amex een paar maanden geleden: gebeld en reactie was gelijk “geen zorgen meneer, ik zet alvast de credit in het systeem. Binnen 24 uur online zichtbaar. Ik maak een case aan en als u reageert op de e-mail met de bewijsstukken is het zo geregeld”.
Dit is natuurlijk ook een vaag verhaal. Dan kan je een iPad bestellen bij Apple, daarna Amex bellen en zeggen dat je Airpods besteld hebt en dan "zet hij de credit vast in het systeem, binnen 24 uur zichtbaar".

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
[...]

Er is nog niks afgeschreven als ik goed begrepen heb, dus ik zou even afwachten wat er nou daadwerkelijk gaat gebeuren.

• We Are Borg
matthijst schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:23:
[...]

Dit is natuurlijk ook een vaag verhaal. Dan kan je een iPad bestellen bij Apple, daarna Amex bellen en zeggen dat je Airpods besteld hebt en dan "zet hij de credit vast in het systeem, binnen 24 uur zichtbaar".
Het proces is vergelijkbaar bij ING maar amex draait het proces om omdat dat klantgericht is. Als ik geen bewijs kan overleggen in jouw voorbeeld wordt de credit weer teruggedraaid en weten ze mij echt wel te vinden om alsnog het geld te incasseren. In het voorbeeld van amex heb ik netjes op tijd het bewijs geleverd en de credit van ongeveer 1.000 euro bleef dus staan

• matthijst
Ja OK, belabberd inlevingsvermogen van deze helpdesk medewerker ook.

Zelf nu een week de ING card in huis en qua gebruik werkt het wel fijn: overzicht meteen in de ING app. App op meerderen apparaten te installeren. En bevestigen via de app lijkt vlotter te gaan dan met ICS.

• Ultrafast
Best iedereen dat weet ook iedereen als jullie een ING creditcard aanvraagt dat ook voorwaarden moet gelezen ? Lijkt of mensen nooit gelezen ? Uiteraad is idd afwachten of definitief. Misschien kan @We Are Borg
een printscreen afschrijving laten zien wel graag alles weggelakt zwart persoonlijk info+creditcardnummer en webshop hoor.

Ik heb ff gekeken naar ING onterecht creditcard gelezen dat je ook moet eerste met verkoper een oplossing komen indien niet lukt dan kan je geldterugservice starten. dus deze een onterecht bedrag is afgeschreven van je Creditcard of Platinumcard van ontwijkend bedrag. Daarnaast is ook commucatie tussen verkoper en bewijslast denk maar aan factuur van webshop.

Ik ben benieuwd... ik heb ook zelf creditcard ing 2500 euro limiet.

Let op cvc code stelen is ook dan geen valid code... Tenzij als je voor autorisatie met app goedkeurt of grof nalatig.

Dat willt zeggen je bent altijd verzekerd tegen fraude...

[Voor 10% gewijzigd door Ultrafast op 29-10-2021 22:36]

Dit is eerder een klassiek geval geen service verlenen van de ING(staan ze ook bekend om gelet op de reviews en klachten).

Als klant zijnde schrik je wellicht als je bestelt bij winkel A voor €100 en je ziet vervolgens een reservering staan van €150. Qua koersopslagen kan het niet kloppen dus de klant kan al snel in de stress schieten (wat heel begrijpelijk is als je verder weinig ervaring/kennis hebt met CC aankopen bv). Je belt dan naar de Bank/Fraudedesk om te checken of alles goed is en of dit normaal is. Dat de medewerker vervolgens zegt ja u autoriseert een transactie dus het is niet ons probleem als de verkoper een raar bedrag afschrijft is verre van logisch of servicegericht. Eigenlijk wil je de stress en zorgen bij zo een klant wegnemen, of zorgen dat ie het juiste doet. Maar met zulke reacties schep je alleen ongerustheid en frustratie omdat je als klant denkt dat ze je aan je lot overlaten.

• Ultrafast
Ik heb ff gekeken bij geldterugservice hoe ziet dit formulier uit en het is best makkelijk digitaal invullen.
Daar kan je invullen bij afwijkend bedrag bij werkelijkheid bedrag.

Resevering kan dat niet het geldt na pas 20 dagen tenzij bedrijf verlengt ... Lukt dat niet dan neemt je contact op met klantservice.

Wel kant is dat wel altijd sowieso bewijslast en commucatie meegeleverd. Hebt je niet dan denk ik best moeilijk kan gaan...

[Voor 9% gewijzigd door Ultrafast op 29-10-2021 23:24]

• Ultrafast
@Anoniem: 981489 Misschien moet je wel beter trustpilot online bankieren en creditcard scheiden ... Zo duidelijk klachten is daar niet.

https://www.creditcard.nl/aanvragen/ing-creditcard Daar zijn weer goede positive review maar goed niets is internet betrouwbaar ? :P Daar kan je alleen beoordeling creditcard achterlaten.

Laten we afwachten tot TS een antwoord komt.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Een reservering is niet gelijk aan een afschrijving.
Zolang je webshop x nog geen afschrijving er van maakt heb je nog niks te doen.
Pas zodra het een onterechte afschrijving is geworden kun je aangeven dat het niet klopt inclusief bewijs en de transactie ongedaan laten maken.

Er is dus ook tot dusver niet meer afgeschreven dan werd getoond.

[Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 30-10-2021 00:28]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Ultrafast schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:45:
@Anoniem: 981489 Misschien moet je wel beter trustpilot online bankieren en creditcard scheiden ... Zo duidelijk klachten is daar niet.

https://www.creditcard.nl/aanvragen/ing-creditcard Daar zijn weer goede positive review maar goed niets is internet betrouwbaar ? :P Daar kan je alleen beoordeling creditcard achterlaten.

Laten we afwachten tot TS een antwoord komt.
https://www.klachtenkompa...ca-45fe-9097-be7089b0f732

Hier valt het weer tegen(als bank in zijn geheel) maar goed misschien dat de creditcards niet zo slecht vallen bij de klanten

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:25
Ultrafast schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:23:
Ik heb ff gekeken bij geldterugservice hoe ziet dit formulier uit en het is best makkelijk digitaal invullen.
Daar kan je invullen bij afwijkend bedrag bij werkelijkheid bedrag.

Resevering kan dat niet het geldt na pas 20 dagen tenzij bedrijf verlengt ... Lukt dat niet dan neemt je contact op met klantservice.

[Afbeelding]

Wel kant is dat wel altijd sowieso bewijslast en commucatie meegeleverd. Hebt je niet dan denk ik best moeilijk kan gaan...
Google translate je alles? Geen touw aan vast te knopen

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 08:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ultrafast schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:32:
Best iedereen dat weet ook iedereen als jullie een ING creditcard aanvraagt dat ook voorwaarden moet gelezen ? Lijkt of mensen nooit gelezen ?
Ik weet niet wat de ING ermee te maken heeft als een verkoper een reservering maakt?
Het is vreemd dat er een reservering op je cc gezet wordt bij een direkte verkoop. Een reservering maak je als onderpand. Dat gebeurt wel eens als je incheckt bij een hotel.
Maar in de direkte verkoop?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Dat is heel normaal. Er wordt altijd eerst een reservering geplaatst, en bij settlement (meestal aan het eind van de dag, soms later) wordt de transactie definitief.

Dit is ook hoe het achter de schermen met Maestro werkt, alleen zie je daar bij de meeste banken niets van. Die laten reserveringen met Maestro al meteen zien alsof het definitieve transacties zijn, want het komt weinig voor dat een Maestro-reservering komt te vervallen. Voorbeeld waar het wel gebeurt is bij onbemande tankstations.

Voor zover ik weet laat alleen ING bij Maestrobetalingen de status van reservering zien.

[Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 30-10-2021 11:41]

• Ultrafast
Zr40 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:35:
Dat is heel normaal. Er wordt altijd eerst een reservering geplaatst, en bij settlement (meestal aan het eind van de dag, soms later) wordt de transactie definitief.

Dit is ook hoe het achter de schermen met Maestro werkt, alleen zie je daar bij de meeste banken niets van. Die laten reserveringen met Maestro al meteen zien alsof het definitieve transacties zijn, want het komt weinig voor dat een Maestro-reservering komt te vervallen. Voorbeeld waar het wel gebeurt is bij onbemande tankstations.

Voor zover ik weet laat alleen ING bij Maestrobetalingen de status van reservering zien.
Klopt dat is zognaamde een garantie voorschot dat betekent zekerheid voor verkoper. Dat is normaal hoor.

Er zijn inderdaad enige ING dit laten zien resevering bij meastro afrekening meestal bij eind eind of 1-3 dagen definitieve. (Soort van uitgesteld bedrag reservering noem ik ook wel dit is ook tof helaas werkt alleen in UK).

Belgie argenta laat ook zien een reservering meastro betaling.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

KBC toont ook zo'n reserveringen in de app.

[Voor 11% gewijzigd door Borromini op 30-10-2021 18:11]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• We Are Borg
Voor de geïnteresseerde: reservering is zoals ik had verwacht nu definitief geworden en dus afgeschreven. Ik heb het formulier inclusief communicatie met de verkoper zojuist opgestuurd naar de ING, even afwachten dus :)

Verkoper claimt trouwens wel het pakket op de post te hebben gedaan (vanuit China) maar negeert de rest (hoger bedrag)

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:19
Het is nog steeds dramatisch bij AMEX qua bereikbaarheid. Ik kreeg zojuist deze tekst te horen: “wanneer u gebruik maakt van de terugbeloptie, dan wordt u binnen een maand teruggebeld”. :?

Reden van mijn telefoontje: ruim 6 weken geleden opgezegd en tot nu toe geen enkele bevestiging van de opzegging ontvangen. Terwijl de call center agent van AMEX vertelde dat ik een brief hierover zou krijgen.

Heb het uitstaande saldo overigens al netjes afgelost, maar heb vandaag de incassomachtiging bij mijn bank toch maar uit voorzorg geblokkeerd voor American Express.

• We Are Borg
U123456 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:08:
Het is nog steeds dramatisch bij AMEX qua bereikbaarheid. Ik kreeg zojuist deze tekst te horen: “wanneer u gebruik maakt van de terugbeloptie, dan wordt u binnen een maand teruggebeld”. :?
Een maand 8)7

Ik heb wat punten overgeboekt en volgens mij was de melding vier werkdagen. Dat is ondertussen al lang voorbij maar punten zijn nog niet overgeboekt. Blijkbaar is het personeelstekort wel erg hoog daar.

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-03 21:39

Luuk2015

Vires in numeris

We Are Borg schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:11:
[...]

Ik heb wat punten overgeboekt en volgens mij was de melding vier werkdagen. Dat is ondertussen al lang voorbij maar punten zijn nog niet overgeboekt. Blijkbaar is het personeelstekort wel erg hoog daar.
Worden dit soort overboekingen dan handmatig doorgevoerd, dat zou toch wel ouderwets zijn?

• Ultrafast

Reden van mijn telefoontje: ruim 6 weken geleden opgezegd en tot nu toe geen enkele bevestiging van de opzegging ontvangen. Terwijl de call center agent van AMEX vertelde dat ik een brief hierover zou krijgen.

Heb het uitstaande saldo overigens al netjes afgelost, maar heb vandaag de incassomachtiging bij mijn bank toch maar uit voorzorg geblokkeerd voor American Express.
Let wel op dat als je dat doet incasso blokkeren. Dan staat je mogelijk op zwart lijst in toekomst bij Amex... Dan is mogelijk niet meer aanvragen ?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Want je denkt dat AmEx jou uitverkoren heeft om nog even snel je rekening te plunderen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• U123456
fsfikke schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:31:
[...]

Want je denkt dat AmEx jou uitverkoren heeft om nog even snel je rekening te plunderen?
Niet ‘plunderen’, maar wel het lidmaatschapsgeld voor het komende jaar afschrijven, terwijl ik tijdig heb opgezegd. Inderdaad heb ik op dit moment er geen enkel vertrouwen in dat AMEX mijn opzegging daadwerkelijk netjes heeft verwerkt. En telefonisch navragen gaat dus niet tot nauwelijks ….
Dat ik in de toekomst eventueel geen kaart meer bij hen kan aanvragen boeit mij al helemaal niet.

[Voor 8% gewijzigd door U123456 op 08-11-2021 18:44]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 14:34

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dat is wel echt bizar zeg, ik heb ze in tijden eigenlijk al niet meer hoeven te bellen maar een maand wachten tot je terug gebeld word is gewoon schandalig.
Hmm ik zou net zolang wezen bellen tot ik een opzeg bevestiging had, desnoods had ik het aangetekend en schriftelijk gedaan. Nu heb je namelijk niks :( aan bewijs dat het ook daad werkelijk is opgezegd.
Luuk2015 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:13:
[...]

Worden dit soort overboekingen dan handmatig doorgevoerd, dat zou toch wel ouderwets zijn?
Ik heb dit toevallig via de app laatst nog gedaan, transactie selecteren betalen met punten en voila. Punten waren direct weg heeft 2 dagen geduurd voor de betaling was weggeboekt in de app. Lijkt mij sterk dat ze dat handmatig doen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

ShadowBumble schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:09:
[...]

Ik heb dit toevallig via de app laatst nog gedaan, transactie selecteren betalen met punten en voila. Punten waren direct weg heeft 2 dagen geduurd voor de betaling was weggeboekt in de app. Lijkt mij sterk dat ze dat handmatig doen.
Sorry ik had het eigenlijk over de overboekingen van punten naar een andere partij.
Deze overboeking zou een paar werkdagen moeten duren, maar volgens anderen duurt dit veel langer.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik ga volgende week een paar dagen naar Dubai, hier wil ik gewoon mijn AMEX kaart gebruiken.
Is het handig dat ik dit meld bij AMEX, i.v.m. een eventuele transactie blokkering?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je tickets geboekt zijn met diezelfde kaart hoef je dat niet te melden. Want dan weten ze dat. Anders misschien wel handig.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Borromini schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:53:
Als je tickets geboekt zijn met diezelfde kaart hoef je dat niet te melden. Want dan weten ze dat. Anders misschien wel handig.
De tickets heb ik via dezelfde kaart geboekt, echter weten ze toch niet wat ik heb besteld?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Luuk2015 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:59:
[...]

De tickets heb ik via dezelfde kaart geboekt, echter weten ze toch niet wat ik heb besteld?
Vliegtickets en je bent ineens in Dubai?

Tenzij je dit besteld hebt bij Coolblue :+

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:00
[...]

Jawel hoor, kijk maar eens op je afschrift ;)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

:P Jij denkt dat alleen de bank en Facebook alles van jou weten? :+

Zoals @oohh zegt staat de route (met IATA-codes vermoedelijk) gewoon netjes op je afschrift, als je naar de details kijkt.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Borromini schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:26:
[...]

Zoals @oohh zegt staat de route (met IATA-codes vermoedelijk) gewoon netjes op je afschrift, als je naar de details kijkt.
Wow inderdaad, de route staat vermeld. Nooit geweten 8)7

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 18:41
Borromini schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:26:
[...]

Nou niet als je bij Emirates zelf boekt.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Luuk2015 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:21:
Ik ga volgende week een paar dagen naar Dubai, hier wil ik gewoon mijn AMEX kaart gebruiken.
Is het handig dat ik dit meld bij AMEX, i.v.m. een eventuele transactie blokkering?
Zou niet nodig moeten zijn. Ze kijken volgens mij of de transacties realistisch zijn. Gisteren 20:00 uur vanuit NL iets gekocht en morgen om 18:00 iets in Dubai kopen? Kan gewoon want 22 uur is meer dan genoeg tijd om naar Dubai te vliegen.
Gisteren 20:00 in NL, morgen 18:00 in Dubai en dan om 20:00 weer in NL? Dat kan niet. Bij de derde transactie gaat de knop om omdat je onmogelijk in twee uur van Dubai naar NL kunt vliegen.

• oohh
AlexFL schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:34:
[...]

Waarschijnlijk komt dat doordat het contact tussen Emirates en Sabre niet verlengd was en Emirates tijdelijk (?) op eigen houtje tickets is gaan beheren. Weet niet precies hoe het werkt, maar dit zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AlexFL schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:34:
[...]

Sja, je kredietkaartmaatschappij krijgt wel iets van info over wat je bestelt. Daar staat of valt hun fraudedetectiesysteem ook mee. Niet alles wat zij binnenkrijgen krijgt de eindgebruiker te zien vermoed ik.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

downtime schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:31:
[...]

Zou niet nodig moeten zijn. Ze kijken volgens mij of de transacties realistisch zijn. Gisteren 20:00 uur vanuit NL iets gekocht en morgen om 18:00 iets in Dubai kopen? Kan gewoon want 22 uur is meer dan genoeg tijd om naar Dubai te vliegen.
Gisteren 20:00 in NL, morgen 18:00 in Dubai en dan om 20:00 weer in NL? Dat kan niet. Bij de derde transactie gaat de knop om omdat je onmogelijk in twee uur van Dubai naar NL kunt vliegen.
Dat en er wordt ook heus wel gekeken naar wat voor transactie etc. Een broodje halen op een vliegveld wordt minder goed bekeken dan een Lambo kopen in Dubai.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• broekmanm
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-03 20:40
Hier ook al een aantal jaar met veel plezier de bijenkorfcard gebruikt.

@Bob-B190 het is geen vetpot, je moet je niet rijk rekenen, maar als je consequent alle boodschappen en overige betalingen met de creditcard doet heb je af en toe een leuke bonus.

Balen dus dat de kaart per begin 2022 verdwijnt. (membershipprogramma vernieuwd, en maar meteen een bezuinigingsronde doorgevoerd?) Tot 1 feb 2022 kun je nog punten sparen en die kun je tot 28 feb 2022 nog verzilveren.

Ik zie ook niet meteen de voordelen van de Goldcard. Verder kom ik eigenlijk nooit in de bijenkorf.

Zijn er nog tips voor andere creditcards waarmee je kan 'sparen'?

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:05

RobertowNL

For your gear!

Euroclix is er nog, komt neer op 0, 25% cashbacks.

broekmanm schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:35:

@Bob-B190 het is geen vetpot, je moet je niet rijk rekenen, maar als je consequent alle boodschappen en overige betalingen met de creditcard doet heb je af en toe een leuke bonus.

Balen dus dat de kaart per begin 2022 verdwijnt. (membershipprogramma vernieuwd, en maar meteen een bezuinigingsronde doorgevoerd?) Tot 1 feb 2022 kun je nog punten sparen en die kun je tot 28 feb 2022 nog verzilveren.

Ik zie ook niet meteen de voordelen van de Goldcard. Verder kom ik eigenlijk nooit in de bijenkorf.

De enige puntenspaar kaart is Amex zover ik weet, daar kun je of Flying Blue Miles sparen of Amex Membership Rewards. Deze kaart is wel duur in verhouding en slechter geaccepteerd dan een Visa of Mastercard

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:19:
[...]

De enige puntenspaar kaart is Amex zover ik weet, daar kun je of Flying Blue Miles sparen of Amex Membership Rewards. Deze kaart is wel duur in verhouding en slechter geaccepteerd dan een Visa of Mastercard
Amex heb je helaas niet bijzonder veel aan als je niet (toevallig) veel uitgeeft op plekken waar het geaccepteerd wordt.

Volgens mij is Paypal + Amex nog wel steeds een optie dus dat biedt online wel kansen, maar de service van Paypal is dan weer twijfelachtig.

Ben benieuwd of de Euroclix-kaart blijft bestaan, met name als straks alles overgaat naar MC/Visa Debit ipv Maestro/V-Pay en daarbij de kans ook groter lijkt dat credit cards breder geaccepteerd worden.

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:32
Sinds ik de AH vermijd komt het bijna niet voor dat er geen AMEX wordt geaccepteerd. Incidenteel in een restaurant komt het wel eens voor. Ik zou die paar plaatsen dat je geen AMEX gebruikt niet mee laten wegen. Overweeg je spend en kijk dan of het de moeite waard is. Op de plaatsen waar ik veel geld uitgeef kan ik vrijwel altijd AMEX gebruiken.

PSN: Kjujay

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je jaarlijks belt heb je vaak de Gold kaart voor €8 per maand of zelfs gratis met de lagere kaarten.

Flink wat supermarkten accepteren hem nu, ook een boel drogisten en bijna overal online(helemaal icm paypal), en het meeste reisgerelateerde. Ik weet er bijna ieder jaar een retourtje Zuid-Afrika mee bij elkaar te sparen.

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:32
Het is echt geen ramp dat je het niet overal kan gebruiken. Daar waar je grote uitgaven doet (mediamarkt, apple, bol.com etc) accepteren ze het meestal wel en als je een beetje strategisch boodschappen doet (Jumbo, Hema, Aldi) en bij het tanken altijd de kaart gebruikt doe je het grootste deel van je uitgaven met AMEX. Ik eet niet vaak buiten maar bestel wel vaak eten van buiten. Thuisbezorgd accepteert ook AMEX en anders is er nog Paypal. Bij grote uitgaven hoef ik alleen Coolblue te vermijden.

PSN: Kjujay

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bij de Jumbo kun je een cadeaukaart voor Coolblue kopen ;)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04:15
Erasmo schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:39:
Jammer dat je dan geen aanspraak kan maken op de aankoopverzekering, voor mij de voornaamste reden om met een creditcard te betalen. :)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:34

FreakNL

Well do ya punk?

Ik lees hier nu ook het nieuws van de Bijenkorf card.. Denk dat ik de boel maar stop ga zetten dan, ik heb al een Mastercard (black) van mijn werk die ik in principe ook voor privé-uitgaven mag gebruiken. En een AMEX FB Gold waar ik eigenlijk zo goed als alles mee doe qua grote uitgaven (vliegreizen, airbnb, etc).. Alleen in het buitenland pak ik vaak de Bijenkorf card erbij als Amex niet geaccepteerd wordt... Dat gaat dan voortaan maar gewoon via de werk-CC

Wel irritant dat mijn Apple, Uber, Easypark etc gekoppeld zit aan mijn Bijenkorf.. Even inventariseren dan maar en overzetten...

/edit
Zie dat KNAB nu ook een Mastercard aanbiedt.. Ik had daar vroeger een VISA van maar wist eigenlijk niet dat ze ook een MC hadden...

[Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 15-11-2021 18:34]

• oohh
Erasmo schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:17:
Als je jaarlijks belt heb je vaak de Gold kaart voor €8 per maand of zelfs gratis met de lagere kaarten.
Als je een partner hebt, kun je elk jaar switchen van kaart; dan heb je altijd een gratis Gold kaart. Je moet dan wel elkaar een referral sturen, waardoor je 20k punten krijgt (Gold.)

Via Knab krijg je trouwens een gratis Amex Green. Ook via die kaart kun je dan referrals sturen, waardoor je ook nog 20k punten per aanvraag krijgt.
Erasmo schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:39:
En voor Albert Heijn kun je bij een aantal BP stations (die met AH to Go) ook cadeaukaarten kopen.
FreakNL schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:33:
Zie dat KNAB nu ook een Mastercard aanbiedt.. Ik had daar vroeger een VISA van maar wist eigenlijk niet dat ze ook een MC hadden...
Is volgens mij inmiddels een jaar het geval. Je kunt "gratis" een Visa én een Amex Green nemen. Visa loopt via ICS. Ik heb de Visa-kaart zelf ook, maar volgens nog nooit gebruikt.

[Voor 20% gewijzigd door oohh op 15-11-2021 18:45]

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Mawlana schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:26:
[...]

Jammer dat je dan geen aanspraak kan maken op de aankoopverzekering, voor mij de voornaamste reden om met een creditcard te betalen. :)
Klopt, aan de andere kant met CB durf ik dat wel aan.
oohh schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:40:
[...]

Als je een partner hebt, kun je elk jaar switchen van kaart; dan heb je altijd een gratis Gold kaart. Je moet dan wel elkaar een referral sturen, waardoor je 20k punten krijgt (Gold.)

Via Knab krijg je trouwens een gratis Amex Green. Ook via die kaart kun je dan referrals sturen, waardoor je ook nog 20k punten per aanvraag krijgt.

[...]

En voor Albert Heijn kun je bij een aantal BP stations (die met AH to Go) ook cadeaukaarten kopen.

[...]

Is volgens mij inmiddels een jaar het geval. Je kunt "gratis" een Visa én een Amex Green nemen. Visa loopt via ICS. Ik heb de Visa-kaart zelf ook, maar volgens nog nooit gebruikt.
We hebben allebei een gold card op onze eigen naam, dus die wisseltruc gaat niet meer op, helemaal niet meer nu de FB/Regular sluiproute niet meer werkt. Aan de andere kant, de kaartbijdrage voor Gold is niet zo heel hoog, en met een belletje na een jaar doen ze graag 20k MR en dubbele punten voor x maanden cadeau.

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 17:24
Luuk2015 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat je dat maar niet vaker moet proberen.
In het verleden zijn er al vaker accounts door AMEX gesloten i.v.m. "manufactured spending" via diensten als bijvoorbeeld PayPal.
PayPal ziet dit als een "cash advance", wat in strijdt is met de algemene voorwaarden.

• TereZz
  • Laatst online: 21:56
Mijn gratis eerste jaar AMEX gold zat erop. Telefonisch kon me 50% korting voor een jaar worden aangeboden. jaar gratis de green card kon ook. Ben maar voor het laatste gegaan. Heb al een reisverzekering ;)

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-03 13:27
Dit jaar toch weer ruim 90K aan amex punten gesprokkeld. Altijd leuk om einde jaar een extra kerst kadotje te kopen voormezelf op deze manier :P

• U123456
Voor ING-klanten die nog geen creditcard hebben:
Vraag nu een nieuwe ING Creditcard aan en krijg een korting ter waarde van de eerste 3 maanden.

De actie loopt van woensdag 27 oktober 2021 tot en met vrijdag 26 november 2021
Als je tijdens de actieperiode een creditcard aanvraagt, neem je automatisch deel aan deze actie
Het jaartarief wordt ongeveer één maand na je aanvraag in rekening gebracht. Op dezelfde dag van de incasso storten we de korting terug op je rekening
De Platinumcard is uitgesloten van de actie
Je ontvangt geen korting als je een creditcard met gespreid betalen aanvraagt
Je bent een particuliere klant bij ING. Klant van ING Zakelijk zijn uitgesloten van deelname aan deze actie
info: https://www.ing.nl/partic...en/creditcards/index.html
voorwaarden: https://www.ing.nl/media/...%202021_tcm162-221761.pdf

• Wally2002
  • Nu online
TereZz schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:03:
Mijn gratis eerste jaar AMEX gold zat erop. Telefonisch kon me 50% korting voor een jaar worden aangeboden. jaar gratis de green card kon ook. Ben maar voor het laatste gegaan. Heb al een reisverzekering ;)
Werd er ook een optie geboden met 20.000 bonuspunten (bij een volledige jaarbijdrage)?
En is er ook nog gesproken over 3 maanden 1 punt per euro extra?

In het verleden werd, indien je uitgaven hoog genoeg zijn, meestal wel de keuze : 50% korting of 20k punten geboden, en 3 maanden extra punten.
Ik heb het idee dat er de laatste tijd veel minder mogelijk is, als ik de berichten op bv insideflyer zie. Zo is het eerste jaar gratis via referral inmiddels omgezet naar 50% korting bij nieuwe klanten.

• TereZz
  • Laatst online: 21:56
Jeffrey0416 schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:22:
Dit jaar toch weer ruim 90K aan amex punten gesprokkeld. Altijd leuk om einde jaar een extra kerst kadotje te kopen voormezelf op deze manier :P
Op welke manier geef jij je punten uit? Gewoon bij het afrekenen betalen met punten?
Wally2002 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:51:
[...]

Werd er ook een optie geboden met 20.000 bonuspunten (bij een volledige jaarbijdrage)?
En is er ook nog gesproken over 3 maanden 1 punt per euro extra?

In het verleden werd, indien je uitgaven hoog genoeg zijn, meestal wel de keuze : 50% korting of 20k punten geboden, en 3 maanden extra punten.
Ik heb het idee dat er de laatste tijd veel minder mogelijk is, als ik de berichten op bv insideflyer zie. Zo is het eerste jaar gratis via referral inmiddels omgezet naar 50% korting bij nieuwe klanten.
Nee is niet ter sprake gekomen. Heb er ook niet naar gevraagd. Een jaar gratis Gold was niet mogelijk in ieder geval.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik heb een paar weken geleden ergens een transactie gedaan bij mijn AMEX.
Na betaling werd het bedrag gereserveerd, echter is deze reservering verlopen en is het bedrag nooit afgeschreven. De dienst is verder wel geleverd door dit bedrijf, ook heb ik helemaal niets van ze gehoord.
Hebben jullie een idee hoe dit kan?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Authorization is wel gedaan, capture nog niet. Je kan er het beste van uit gaan dat dit nog wel gaat gebeuren.

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-03 13:27
TereZz schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:17:
[...]

Op welke manier geef jij je punten uit? Gewoon bij het afrekenen betalen met punten?
[...]

Nee is niet ter sprake gekomen. Heb er ook niet naar gevraagd. Een jaar gratis Gold was niet mogelijk in ieder geval.
Nee dan koop ik iets, en dat kan je dan in de APP afboeken met je punten. Ongeveer 4 euro per 1000 punten.

• breinonline
  • Laatst online: 06:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Even hier mijn ICS ervaring delen.
Wij hebben bedacht op vakantie te gaan naar IJsland. Om een auto te kunnen huren moet ik nu een credit card. Wij zitten bij SNS en die laten dat proces aan ICS over. Aanvraagproces is wat formuliertjes invullen, geen probleem. Dan moet je je identificeren. Dat moet in de browser op een telefoon / tablet. De browser start je camera, er verschijnt een vak in beeld, dat ziet er dus zo uit:

Dan balanceer je de telefoon er zo goed mogelijk boven en maakt de site zelf een foto. Die krijg je niet zien maar hij geeft aan dat het gelukt is. Dan een foto van de andere kant en gelukt. Een dag later een mailtje dat het niet gelukt is. Weer proberen, etc. Na 8 pogingen en de 3e keer bellen kreeg ik iemand aan de lijn die kon vertellen dat de foto's te wazig zijn. Probeer meer licht of een andere camera. Ik heb geen tablet, een 10 jaar oude ouderwetse werk-Nokia, mijn vrouw heeft dezelfde iPhone 7 waar ik het mee probeer en mijn schoonmoeder die in de buurt woont ook. Lekker dan. En de telefoon neemt prima foto's, ook bij minder licht. Als ik een foto maak van mijn rijbewijs (met de standaard camera-app of de kopie-id app) is het prima. Ik heb het idee dat hun website niet de tijd geeft om scherp te stellen. Inmiddels is de aanvraag na poging 10 afgewezen omdat het identificeren niet lukt 8)7 :(

Ga me nu maar eens in dit topic inlezen in de alternatieven. Ik gebruik het alleen hiervoor, daarna mag de kaart weer weg. Dat was ook waarom ik in eerste instantie via SNS probeer, dat kost me 18 euro per jaar.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Als het aan het scherpstellen ligt, probeer dan eens scherp te stellen op een ander object, en beweeg dan je rijbewijs in beeld zonder de camera te bewegen? Maar inderdaad, het zou niet zo moeilijk gemaakt moeten worden.

Overigens was mij het vorig jaar wel gelukt met één poging, ook met een iPhone 7.

[Voor 35% gewijzigd door Zr40 op 26-11-2021 05:58]

• breinonline
  • Laatst online: 06:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Grappig. Van te voren scherpstellen heb ik ook geprobeerd maar werkte niet. Vooral niet omdat de browser een uitsnede gebruikt van wat de daadwerkelijke sensor is. Je krijgt immers een full screen (min boven en onderrand) te zien in plaats van de 4:3 sensor. Nu afgesproken om het eens met een iets moderne iPhone van een vriend nog eens te proberen maar ben er eigenlijk al wel behoorlijk klaar mee.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:34

FreakNL

Well do ya punk?

Bij mij is het ook 8 keer mislukt, zowel met paspoort als met rijbewijs. (Aanvraag KNAB MC via ICS)... Ik zat in het buitenland, dus weinig aandacht aan besteed maar ik snapte er ook niks van, want alles leek goed te gaan..

Vandaag in NL nog maar eens geprobeerd, nu in goed daglicht en een zwarte achtergrond (ipad die uit staat) icm rijbewijs. Is blijkbaar allemaal ineens goed gelukt, want ik kreeg zojuist een vervolgmail dat ik een salarisstrook moet uploaden (zover ben ik eerder niet gekomen)..

iPhone 11 hier.

Ik had ook gemailed, maar daar heb ik 0 reactie op gekregen..

Zou ik die 8 cent nog ergens kunnen claimen? :+

Ik heb overigens al een MC black liggen van mijn werk maar kreeg dus een standje dat ik deze niet voor privé-uitgaven mag gebruiken.. Als dat niet mag, waarom is er dan in het declaratie-programma een optie "mark as private", vraag ik me af... Heb het ook al vaker gedaan, wordt netjes van loon ingehouden.. Maargoed, heb geen zin in die discussie, doe toch het meeste met AMEX GOLD en dan regel ik wel een backup MC via Knab.

[Voor 41% gewijzigd door FreakNL op 30-11-2021 19:02]

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:09
broekmanm schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 08:35:

Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:19:
[...]

Met Mastercard kan je ook airmiles sparen maar dat is alleen bij uitgaven in het buitenland dus niet interessant voor in Nederland.

• matthijst
Eerste ervaring met ING creditcard bij een hotel was geen succes.
Online gereserveerd. Creditcard als reservering. Bij inchecken vragen ze of ze die mochten chargen. Lukte niet. Toen nogmaals en pincode intikken. Weer declined.
ING gebeld: bedrijf staat op de zware lijst bij Mastercard. Kunnen wij niks mee.
Marriott Parijs. Lijkt me stug.
Mn vrouw vervolgens betaald met VISA en dat ging gewoon goed.

Dus dat ING eigen kaarten heeft is ook maar deels waar?
Ze konden iig die transactie niet goedkeuren.
Pagina: 1 ... 42 ... 56 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee