Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:23
Verzekeringen hebben vaak een bepaling dat schade die reeds op een andere manier gedekt en vergoed wordt, niet in aanmerking komt voor vergoeding.

Dat is dan nog los van de voorgestelde constructie, het lijkt me de bedoeling dat
dat de betreffende boekingen rechtstreeks met je openbank kaart betaald moeten zijn.

Eenzelfde discussie is hier wel eens over Paypal aankopen geweest die al dan niet onder een verzekering vielen, ik meen me te herinneren dat het ICS was met nieuwe voorwaarden.

Om zeker te weten of deze constructie door openbank geaccepteerd wordt zou ik dat bij hen navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:55
ivanwmc schreef op zondag 26 september 2021 @ 03:47:
Ik probeer uit te vinden of deze verzekeringen op elkaar aansluiten, overlappen, etc.
Over het algemeen gelden deze verzekeringen alleen voor de kaart waarmee je daadwerkelijk de reis hebt geboekt. Heb je delen van de reis met verschillende kaarten geboekt dan treedt een volgende voorwaarde in werking: Verzekeringen sluiten dubbele claims uit. Slechts eenmaal kan je de schade claimen, doe je dat vaker dan wordt dat als fraude gezien en maak je zelfs kans dat je gegevens op de fraudelijst worden toegevoegd en je voortaan alleen nog verzekeringen bij Rialto kan afsluiten.

Kortom betaal de reis met de kaart die voor jou de beste voorwaarden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom wordt de meest geaccepteerde creditcard in de wereld in Nederland het minst geaccepteerd ofwel Amex, ik begrijp dat het kostenaspect maar het is gewoon uitsluiten van deze gebruikers zoals ik ook. Ik vind het een hele fijne creditcard en ben er ook heel blij mee maar kan bijna nergens mee betalen. Autobedrijven, restaurant, winkels etc is de kaart niet te gebruiken.

Daarnaast vind ik echt belachelijk dat winkels creditcards niet accepteren. Ik weet wat de kosten zijn, maar is dat mijn probleem? Of winkelier? Het is een wettelijk betaalmiddel wat bijna overal geweigerd wordt, dan straks nog cash en dan kan je alleen nog pinnen.

In Duitsland is cash betalen heel normaal, ik zie ook hele zeldzame dingen zoals een bank, pinautomaat etc. Zelfs in Duitsland wordt onder € 10 betalen met pin niet geaccepteerd.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
itsalex schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:06:
Waarom wordt de meest geaccepteerde creditcard in de wereld in Nederland het minst geaccepteerd ofwel Amex, ik begrijp dat het kostenaspect maar het is gewoon uitsluiten van deze gebruikers zoals ik ook. Ik vind het een hele fijne creditcard en ben er ook heel blij mee maar kan bijna nergens mee betalen. Autobedrijven, restaurant, winkels etc is de kaart niet te gebruiken.

Daarnaast vind ik echt belachelijk dat winkels creditcards niet accepteren. Ik weet wat de kosten zijn, maar is dat mijn probleem? Of winkelier? Het is een wettelijk betaalmiddel wat bijna overal geweigerd wordt, dan straks nog cash en dan kan je alleen nog pinnen.

In Duitsland is cash betalen heel normaal, ik zie ook hele zeldzame dingen zoals een bank, pinautomaat etc. Zelfs in Duitsland wordt onder € 10 betalen met pin niet geaccepteerd.
Draai je verhaal eens om, waarom zou een winkelier Amex moeten accepteren? Vanwege die 5% in Nederland die de kaart heeft? De hogere kosten wegen niet op tegen het accepteren ervan. Iedereen in NL heeft beschikking over een ander betaalmiddel, debit- of cc.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook amex (gold), maar ik snap best dat kleinere winkeliers dit met goede reden niet willen accepteren hier. Je kan hierover beter je beklag doen bij Amex overigens, dat helpt beter dan de winkelier de schuld geven.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:19

Vaker naar een Chinees of sushi restaurant gaan. Daar wordt Amex altijd geaccepteerd. :P
Laatst was ik in België maar daar kijken ze je bijna vies aan als je ook maar überhaupt met amex probeert te betalen in restaurants. Al accepteren de iets betere het wel.

Maar heb in dat soort gelegenheden verder niet echt een goede reden om met amex te betalen behalve voor de punten.

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 26-09-2021 09:41 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Waarom wordt de meest geaccepteerde creditcard in de wereld in Nederland het minst geaccepteerd ofwel Amex, ik begrijp dat het kostenaspect maar het is gewoon uitsluiten van deze gebruikers zoals ik ook.
VISA en daarna MasterCard zijn het meest geaccepteerd ter wereld. Zelfs in thuisland USA werd pas in 2019 eenzelfde acceptatiegraad als visa en MC bereikt.

Wat is er een wettig betaalmiddel? Creditcards zijn dat niet. In principe is dat de Euro en cash. Je hebt wel een punt dat betalen met Cards of zelfs telefoon en horloge inmiddels gemeengoed zijn in Nederland. Tot zelfs plekken waar je niet met cash kunt betalen. (Waar ik het trouwens ook niet mee eens ben). Je zou dus kunnen stellen dat er nieuwe wetgeving nodig is, maar dan denk ik dat veel voordelen wel verder verdwijnen omdat er dan niet veel meer aan transacties mag worden verdiend.

Persoonlijk zie ik het maestro label wel op termijn verdwijnen en wordt het MasterCard. Dit zie je in meer EU landen gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 13:03

Kju

@Vorkie Je hebt gelijk. Ik interpreteerde het meer in de zin van dat je zei dat de AH wel AMEX moet accepteren omdat ze Apple Pay accepteren.. ;)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:37

Zal ongetwijfeld met kosten en het aantal AMEX gebruikers in NL te maken hebben. Al zie je dat AMEX toch wel langzaam meer wordt geaccepteerd hier. Je boodschappen kan je er mee doen (eg Jumbo, Dirk, Kruidvat ). Online is in Nl simpelweg iDeal dominant/ de standaard. Credit card kan vaker, maar dan vaak visa en MC. PayPal is volgens mij ook niet extreem populair in Nederlandse webwinkels, via dat kan je dan weer met AMEX betalen als de winkel niet direct de optie tot amex biedt. In Duitsland deed ik dat vrij vaak, kan je toch je punten sparen :).

Voor wat betreft de algemene acceptatie van CC in NL, dit is natuurlijk ook een cultuur ding. Kopen op schuld is niet echt de Nederlandse cultuur. En daar ben ik persoonlijk wel blij mee.

In Duitsland is betalen met kaart sinds COVID een stuk normaler hoor, ook de kleine bedragen - zeker bij de grotere ketens. En in tegenstelling tot Nl is de creditcard (ook amex) een stuk breder geaccepteerd!
Je moet je ook bedenken dat digitaal/kaart betalen in NL extreem goed is geaccepteerd, wij zijn daar meer een uitzondering in de wereld, er zijn niet zoveel landen waar je op de markt gewoon met een kaart kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:30
@Wally2002 en @Timmy :
Jullie argumenten zijn bekend. Toch biedt Openbank in hun verzekeringsvoorwaarden nadrukkelijk de mogelijkheid om met een ander wettelijk electronisch middel, en daar valt een bankoverschrijving onder neem ik aan, te betalen en alsnog gedekt te zijn door hun verzekeringen.

Op een ander forum lees ik dat er bij schadeverzekeringen een indemniteitbeginsel speelt wat betekent dat de verzekerde nooit meer uitgekeerd mag krijgen dan de werkelijke schade. Velen lezen dit als dat je niet bij meer dan 1 verzekeraar mag claimen.

In een gesprek met de servicedesk van de verzekeringstak van Amex is me al eens uitgelegd dat het aanhouden van een reguliere reisverzekering wel degelijk tot een hogere uitkering kan leiden dan zonder. Bijvoorbeeld als je iPhone van €1.000 is gestolen en je reguliere reisverzekering deze maar vergoed tot €500. Dan zou je van Amex nog een aanvullende vergoeding kunnen krijgen, omdat je nog steeds €500 schade over hebt. Hiermee wordt het indemniteitsbeginsel tenslotte niet mee overtreden.

In mijn voorbeeld over de reisongevallenverzekeringen is echter geen sprake van een schade- maar sommenverzekering waarbij het indemniteitsbeginsel niet van toepassing is. De vaste bedragen van de verschillende reisongevallenverzekeringen kunnen zonder probleem allebei uitgekeerd worden.

Ik heb het zelf nog recent meegemaakt toen mijn moeder is overleden, die 2 uitvaartverzekeringen had. Beide verzekeringen keerden zonder discussie uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
@ivanwmc Altijd verstandig om de kleine lettertjes goed te lezen en zo nodig (vooraf) navraag te doen en bevestiging te vragen. En als openbank expliciet andere betaalmiddelen toestaat dan lijkt me dat geen issue idd.
Maar zou zelf voorzichtig zijn met adviezen op fora inclusief dit forum, zeker als het om potentieel grote bedragen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

greg-a schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:16:
[...]

Zal ongetwijfeld met kosten en het aantal AMEX gebruikers in NL te maken hebben. Al zie je dat AMEX toch wel langzaam meer wordt geaccepteerd hier. Je boodschappen kan je er mee doen (eg Jumbo, Dirk, Kruidvat ). Online is in Nl simpelweg iDeal dominant/ de standaard. Credit card kan vaker, maar dan vaak visa en MC. PayPal is volgens mij ook niet extreem populair in Nederlandse webwinkels, via dat kan je dan weer met AMEX betalen als de winkel niet direct de optie tot amex biedt. In Duitsland deed ik dat vrij vaak, kan je toch je punten sparen :).

Voor wat betreft de algemene acceptatie van CC in NL, dit is natuurlijk ook een cultuur ding. Kopen op schuld is niet echt de Nederlandse cultuur. En daar ben ik persoonlijk wel blij mee.

In Duitsland is betalen met kaart sinds COVID een stuk normaler hoor, ook de kleine bedragen - zeker bij de grotere ketens. En in tegenstelling tot Nl is de creditcard (ook amex) een stuk breder geaccepteerd!
Je moet je ook bedenken dat digitaal/kaart betalen in NL extreem goed is geaccepteerd, wij zijn daar meer een uitzondering in de wereld, er zijn niet zoveel landen waar je op de markt gewoon met een kaart kan betalen.
In Nederland(en ook de EU)zijn we verwend met een goed bankensysteem wat zo goed als gratis opereert, transacties kosten hier geen drol in vergelijking met bijvoorbeeld de VS. Als dan Amex langskomt en flinke fees vraagt dan snap ik ook wel dat ondernemers, helemaal met wat dunnere marges die niet accepteren, iedereen heeft hier naast de Amex toch wel z'n pinpas op zak.

En de slimme ondernemers doen het dan weer wel, ook al kost het wat marge. Heel concreet voorbeeld, op een route die ik vaak rijdt heb je twee mac's zitten op een kwartiertje autosnelweg van elkaar verwijderd. De ene accepteert wel Amex, de ander niet. Ik kom voorbij allebei maar ik weet wel waar ik m'n McPlant haal :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivanwmc
Wally2002 schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:50:
@ivanwmc Altijd verstandig om de kleine lettertjes goed te lezen en zo nodig (vooraf) navraag te doen en bevestiging te vragen. En als openbank expliciet andere betaalmiddelen toestaat dan lijkt me dat geen issue idd.
Maar zou zelf voorzichtig zijn met adviezen op fora inclusief dit forum, zeker als het om potentieel grote bedragen gaat.
Je hebt groot gelijk! Nooit op meningen en adviezen alleen afgaan. Altijd checken en dubbel checken. En bij voorkeur alles schriftelijk bevestigd door Openbank en Amex...

Ik zal mijn vragen nog aan de verzekeringsafdelingen van Openbank en Amex voorleggen, maar ik heb het volgende al gevonden in de verzekeringsvoorwaarden van Openbank:
De in de dekkingen vermelde vergoedingen zullen altijd een aanvulling vormen op andere contracten die dezelfde risico’s dekken, op uitkeringen van de Sociale Zekerheid of op een andere groepsuitkeringsregeling.
en Amex:
Uitkeringen onder deze verzekering zijn secundair: u of een medeverzekerde krijgt geen vergoeding voor schade die u of een medeverzekerde kunt terugkrijgen (of zou kunnen terugkrijgen als deze verzekering niet zou hebben bestaan) op één van de volgende manieren:
  • via een bestaande garantieregeling of leveringsovereenkomst;
  • via een wet, een regeling of een voorziening;
  • via een andere verzekering van uzelf (bijvoorbeeld via uw werkgever) of van een ander (bijvoorbeeld van een fabrikant, dealer of reparateur).
Hieruit lijk ik op te kunnen maken dat beide verzekeringen mogelijk aanvullende dekking bieden als een deel van de schade al op een andere manier vergoed kan worden. Openbank gebruikt de term aanvullend maar Amex gebruikt de term secundair.

Op de reisongevallen (sommenverzekeringen) is hoe dan ook het indemniteitsbeginsel niet van toepassing en zouden beide verzekeringen de verzekerde som simpelweg moeten uitkeren. Dan rest natuurlijk nog de vraag of ik met de betaling van mijn Amex maandafrekeningen vanuit mijn Openbank rekening voldoe aan de Openbank voorwaarde:
In het geval van de verzekerde Maestro is voor de in de polis aangegeven Dekking Hoofdstuk 1 en Hoofdstuk 2 geen betaling van het openbaar vervoerbewijs met de verzekerde Maestro vereist, hoewel de betaling van het openbaar vervoerbewijs met elk ander gerechtvaardigd wettelijk elektronisch middel moet worden gerechtvaardigd, zodat de Rekeninghouder en maximaal 5 personen per reis in het geval van de individuele betaalpas en maximaal 10 personen in het geval van zakelijke betaalpassen, gedekt zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door ivanwmc op 26-09-2021 17:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:46
Nieuwe card van ICS:
De ICS GO Card staat voor alle gemakken, net als bij de reguliere creditcards. Ben je 18 jaar of ouder en kom je (nog) niet in aanmerking voor een reguliere creditcard? Dan is de ICS GO Card een uitkomst. Er is geen inkomenseis en wij doen voor deze creditcard geen BKR-toetsing. De Card lijkt veel op de Prepaid Card* die ICS eerder heeft gehad. Toch is het net wat anders in gebruik en spelregels. Zo kun je met deze creditcard wel een auto huren en een hotelkamer reserveren. Bij deze creditcard geldt: eerst geld op je Card storten voordat je hem kan gebruiken.
info: https://www.icscards.nl/p.../cards/go-card-spelregels
uiterlijk card: https://www.icscards.nl/b...gocards_stacked_close.png (PNG-bestand)
kosten: https://www.icscards.nl/b...osten_desktop_650x452.png (PNG-bestand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:41

Barrycade

Through the...

ivanwmc schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:03:
[...]

Je hebt groot gelijk! Nooit op meningen en adviezen alleen afgaan. Altijd checken en dubbel checken. En bij voorkeur alles schriftelijk bevestigd door Openbank en Amex...

Ik zal mijn vragen nog aan de verzekeringsafdelingen van Openbank en Amex voorleggen, maar ik heb het volgende al gevonden in de verzekeringsvoorwaarden van Openbank:

[...]

en Amex:

[...]

Hieruit lijk ik op te kunnen maken dat beide verzekeringen mogelijk aanvullende dekking bieden als een deel van de schade al op een andere manier vergoed kan worden. Openbank gebruikt de term aanvullend maar Amex gebruikt de term secundair.

Op de reisongevallen (sommenverzekeringen) is hoe dan ook het indemniteitsbeginsel niet van toepassing en zouden beide verzekeringen de verzekerde som simpelweg moeten uitkeren. Dan rest natuurlijk nog de vraag of ik met de betaling van mijn Amex maandafrekeningen vanuit mijn Openbank rekening voldoe aan de Openbank voorwaarde:

[...]
Ergens hier is een gebruiker van Openbank niet zulke fijne ervaringen van een claim aan het posten. Ik heb nav die post eens de voorwaarden gelezen, maar ik zag wat veel tegenstrijdigheden in hun voorwaarden naast dat het nogal lange voorwaarden zijn wat bij mijmeestal niet de meest betrouwbare indruk achterlaat.

En de qua andere kaart: bij mijn werkgever (met Amex als zakelijke kaart) hebben ze naast eventuele dekking van de Amex een losstaande ongevallen verzekering voor tijdens dienstreizen, Just saying.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 13:46
Dat is best een dure kaart met €65,- en dan nog €1 per opwaardering. Waarom zou je dan geen N26 nemen? Formeel mag er geen onderscheid meer gemaakt worden tussen credit en debit bij MasterCard toch? Overigens hetzelfde trucje als de bunq travelcard, stickertje met credit op een debitcard :)

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:16
Sandermm schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:32:
[...]

Dat is best een dure kaart met €65,- en dan nog €1 per opwaardering. Waarom zou je dan geen N26 nemen? Formeel mag er geen onderscheid meer gemaakt worden tussen credit en debit bij MasterCard toch? Overigens hetzelfde trucje als de bunq travelcard, stickertje met credit op een debitcard :)
Is mogelijk dat na goed jaar kreditscore dan naar echt visa creditcard ? of heeft dat weinig zin ? Dan vind ik wel moeite om waard proberen voor €65 ....

• Sandermm
Bedoel je een negatieve BKR? Dat lijkt me niet daar zijn andere termijnen voor volgens mij. De kaart is volgens mij vooral voor mensen die geen krediet kunnen krijgen maar wel een visa card met aankoop verzekering willen.

• Ultrafast
Sandermm schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:53:
Bedoel je een negatieve BKR? Dat lijkt me niet daar zijn andere termijnen voor volgens mij. De kaart is volgens mij vooral voor mensen die geen krediet kunnen krijgen maar wel een visa card met aankoop verzekering willen.
niet voor negative BKR bedoel ik. Maar dit voor kreditscore opbouwen indien iemand niet voldoen aan netto inkomsten maand bijvoorbeeld dit graag overstapt van GO card naar echt ICS visa card...

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

In Nederland hebben we geen credit score zoals in de VS.

Hier hebben we leencapaciteit en die is gebaseerd op je inkomen min je verplichtingen. Huidige kredieten worden geregistreerd bij het BKR om te voorkomen dat je bij meerdere kredietverstrekkers samen meer leent dan is toegestaan. Hoe lang je al een bestaand krediet hebt heeft in Nederland geen invloed op je leencapaciteit.

[ Voor 55% gewijzigd door Zr40 op 29-09-2021 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:38
Dat wordt leuk met auto huren. Veel verhuurbedrijven vereisen een embosed card.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• Ultrafast
Zr40 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:03:
In Nederland hebben we geen credit score zoals in de VS.

Hier hebben we leencapaciteit en die is gebaseerd op je inkomen min je verplichtingen. Huidige kredieten worden geregistreerd bij het BKR om te voorkomen dat je bij meerdere kredietverstrekkers samen meer leent dan is toegestaan. Hoe lang je al een bestaand krediet hebt heeft in Nederland geen invloed op je leencapaciteit.
Mag ik dan vragen hoe doe je met amex aanvraag daar wordt alleen op kreditscore en er wordt niet naar inkomsten helemaal geen gecontroleerd ? Zelf heb ik ing creditcard en toch word ik afgewezen voor instap FB blauw kaart. Dit zegt het is gebasseerd op kreditscore. Zelf heb ik geen negative 0,0% BKR en zowel Experianen. BTW ik heb een partnerpas Amex groene kaart

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Ultrafast schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:43:
[...]
Zelf heb ik ing creditcard en toch word ik afgewezen voor instap FB blauw kaart. Dit zegt het is gebasseerd op kreditscore. Zelf heb ik geen negative 0,0% BKR en zowel Experianen. BTW ik heb een partnerpas Amex groene kaart
De standaard ING creditcard heeft een veel lagere maandelijkse inkomenseis dan de FB entry, 650 euro t.o.v. 1666 euro. Ook zou het kunnen dat je deze AMEX FB niet kan aanvragen omdat je misschien geen schoon betaalverleden hebt bij AMEX zelf, daar heeft een gemiste betaling een groot gevolg voor je kredietlimiet.
Beide punten zouden dus een reden kunnen zijn.
Heb je wel eens aan AMEX gevraagd waarom je wordt geweigerd? ben wel benieuwd of ze dit mogen vertellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk2015 op 29-09-2021 20:51 ]

• Ultrafast
Luuk2015 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:48:
[...]

De standaard ING creditcard heeft een veel lagere maandelijkse inkomenseis dan de FB entry, 650 euro t.o.v. 1666 euro. Ook zou het kunnen dat je deze AMEX FB niet kan aanvragen omdat je misschien geen schoon betaalverleden hebt bij AMEX zelf, daar heeft een gemiste betaling een groot gevolg voor je kredietlimiet.
Beide punten zouden dus een reden kunnen zijn.
Heb je wel eens aan AMEX gevraagd waarom je wordt geweigerd? ben wel benieuwd of ze dit mogen vertellen.
Hoe ? ik heb wel partnerpas groene eigen kaart. Ze hebt gewoon verteld alleen kreditscore. Veel word ik niet wijs maar ik mag over 2 maanden weer proberen aanvragen. Misschien nog keer bellen maar hopelijk weet iemand veel ? Dat klopt ING hebt wel minder 650 maar ik heb wel 2500 limet ING creditcard. Natuurlijk is niet voor iedereen weggeled als je voorwaard houdt met Debet spaardoel apart houdt en bewaart voor afschrijving datum. Want je leent 1 maand feit bank ja ik kan begrijpen verslavend lenen is ook gevaarlijk. Wat ik bedoel het gaat niet om mijn lening. Maar meer om dit spaar punten en plus verzekering dit is grootste pluspunt voor mij. Amex is ook zognaamd geen lening ... maar 1 maand opstaande bedrag uiteraad moet wel genoeg saldo voor eind maand....

Ik heb nooit achter betaling achterstand in mijn leven ooit gehad. Amex ook niet dus ?

[ Voor 3% gewijzigd door Ultrafast op 29-09-2021 21:05 ]

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ultrafast schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:03:
[...]

Hoe ? ik heb wel partnerpas groene eigen kaart. Ze hebt gewoon verteld alleen kreditscore. Veel word ik niet wijs maar ik mag over 2 maanden weer proberen aanvragen. Misschien nog keer bellen maar hopelijk weet iemand veel ? Dat klopt ING hebt wel minder 650 maar ik heb wel 2500 limet ING creditcard. Natuurlijk is niet voor iedereen weggeled als je voorwaard houdt met Debet spaardoel apart houdt en bewaart voor afschrijving datum. Want je leent 1 maand feit bank ja ik kan begrijpen verslavend lenen is ook gevaarlijk. Wat ik bedoel het gaat niet om mijn lening. Maar meer om dit spaar punten en plus verzekering dit is grootste pluspunt voor mij. Amex is ook zognaamd geen lening ... maar 1 maand opstaande bedrag uiteraad moet wel genoeg saldo voor eind maand....

Ik heb nooit achter betaling achterstand in mijn leven ooit gehad. Amex ook niet dus ?
Hoe zit het met je limiet van je AMEX partnerpas? en hoe lang heb je deze al?
Het zou ook kunnen dat AMEX kijkt naar alle creditcards die je hebt, ook die van de ING.
Misschien ligt het totale bedrag wat je mag lenen dan volgens AMEX te hoog als je dan nog een nieuwe kaart aanvraagt.

• Ultrafast
Luuk2015 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:14:
[...]

Hoe zit het met je limiet van je AMEX partnerpas? en hoe lang heb je deze al?
Het zou ook kunnen dat AMEX kijkt naar alle creditcards die je hebt, ook die van de ING.
Misschien ligt het totale bedrag wat je mag lenen dan volgens AMEX te hoog als je dan nog een nieuwe kaart aanvraagt.
Volgens mij is max 5000 euro soft-limiet althans op post gedaan. Want amex kent geen limiet besteding.
Ik bezit 1 jaar partnerpas groene AMEX maar ik weet ik ben niet hoofd aansprakelijkheid maar mijn vader vandaar. Nu wil daarom eigen instapkaart Amex aanvraag met mijn eigen IBAN afschrijving. Maar ze stuurt na 5 werkdagen met doodsimpel antwoord. Op uw gebaseerd kreditscore wordt afgewezen. Ik kan nu heden nog steeds met Amex groene kaart betalen hoor alleen dit is voor vakantie etc bedoeld. niet voor plezier etc ...

Nu is ongeveer duidelijk zo. Maar nadeel ik krijg geen AMEX spaarpunten dit is groot gemis ik wil meedoen club :P

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Barrycade schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 23:11:
[...]

En de qua andere kaart: bij mijn werkgever (met Amex als zakelijke kaart) hebben ze naast eventuele dekking van de Amex een losstaande ongevallen verzekering voor tijdens dienstreizen, Just saying.
Mijn ervaring is inderdaad dat die verzekeringen heel zwaar 'leunen' op een primaire 'echte' verzekering, en alleen tussenkomen als die niks dekt. Genoeg gezien bij bv. Mastercard (zelf geen claims ingediend, maar wel als verzekeringsproduct gezien), en dat is ongetwijfeld ook bij AMEX het geval. Voor zo'n product kijken bedrijven heel hard naar elkaar, je wil niet teveel boven de concurrentie uitsteken.

Het lijkt me onvoorzichtig om alleen te vertrouwen op de verzekering die bij je CC zit, daar zijn vaak genoeg mitsen en maren bij waardoor die de test met een normale reisverzekering niet doorstaat.

Langs de andere kant kan ik wel uit eigen ervaring zeggen dat de verzekering van AMEX zonder veel morren tussenkwam toen mijn vluchten vanwege corona werden geannuleerd, en er niks anders opzat dan een nieuw ticket te kopen bij een andere maatschappij. Wat ik niet terugkreeg van het geannuleerde ticket compenseerde de verzekering van AMEX.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:46
AMEX blijkt ook te gebruiken met buitenlandse IBAN:
Kan ik ook een kaart aanvragen met een buitenlands bankrekeningnummer?

Ja dat kan. American Express kaarten zijn bankonafhankelijk. American Express accepteert alle SEPA IBAN rekeningnummers.
Let op: momenteel kunt u enkel een buitenlands bankrekeningnummer opgeven middels een telefonische aanvraag.
https://www.americanexpre...aart-aanvragen/index.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivanwmc
Klopt! Ik gebruik al bijna een jaar mijn Openbank rekening (ES IBAN) met Amex...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dank voor het delen.

Verder lijkt me het voor het algemene publiek een zeer overpriced product dat alleen interessant is voor een niche waarbij mensen geen CC kunnen krijgen maar dat wel nodig hebben voor een aantal specifieke doeleinden...

Voor verreweg de meeste andere gevallen kun je beter één van de vele debit card opties gebruiken methinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
finsdefis schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:14:

Verder lijkt me het voor het algemene publiek een zeer overpriced product dat alleen interessant is voor een niche waarbij mensen geen CC kunnen krijgen maar dat wel nodig hebben voor een aantal specifieke doeleinden...

Voor verreweg de meeste andere gevallen kun je beter één van de vele debit card opties gebruiken methinks.
Toelichting en FAQ geven uitgebreid aan wat er gebeurd bij negatief saldo incl termijnen, dat suggereert inderdaad dat men een doelgroep op het oog heeft die geen reguliere CC kunnen krijgen. De eenmalige kosten vallen me omgerekend naar jaar niet tegen. Aangezien er wel een aankoopverzekering op zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:36
Lekker bezig bij ICS/Visa: 2 maanden terug een melding na inloggen dat je, schijnbaar ivm gespreid betalen(?), je gevevens moet updaten (loonstrook en bankafschrift hypotheek). Braaf gedaan, niks meer van gehoord. Vandaag opeens kaart geblokkeerd zonder enig bericht (Amazon prime werkte niet meer). Bellen met de helpdesk: "ja, die is geblokkeerd want u heeft uw gegevens niet doorgegegeven" 8)7
Niet even mailen, bellen, brief sturen, popup in de app, popup in MijnICS. Nee joh, ben je gek.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 11-10-2021 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
matthijst schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:55:
Lekker bezig bij ICS/Visa: 2 maanden terug een melding na inloggen dat je, schijnbaar ivm gespreid betalen(?), je gevevens moet updaten (loonstrook en bankafschrift hypotheek). Braaf gedaan, niks meer van gehoord. Vandaag opeens kaart geblokkeerd zonder enig bericht (Amazon prime werkte niet meer). Bellen met de helpdesk: "ja, die is geblokkeerd want u heeft uw gegevens niet doorgegegeven" 8)7
Niet even mailen, bellen, brief sturen, popup in de app, popup in MijnICS. Nee joh, ben je gek.
Ja ik zou niet met ICS gaan in tenzij als je private banking hebt. Ik wacht graag op klarna visa creditcard. Klantservice biedt ze 24 uur... Reageert binnen 1-3 min...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Ultrafast schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:33:
[...]

Ja ik zou niet met ICS gaan in tenzij als je private banking hebt. Ik wacht graag op klarna visa creditcard. Klantservice biedt ze 24 uur... Reageert binnen 1-3 min...
Komt die dan beschikbaar in NL?

Ik heb al jaren Euroclix MasterCard van ICS. Lekker hoge limiet. Gebruik het zelden tot nooit voor vreemde valuta (te duur, daar heb je Revolut of N26 voor) en vind het inlogsysteem treurig slecht en de app begin ik al helemaal niet aan, maar verder werkt het gewoon.
Heb geen krediet dus betaal maandelijks gewoon.

Het Euroclix spaarprogramma stelt net zoals elk spaarprogramma in NL niks voor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Net gebeld met ICS: u heeft een brief gehad. Uhm, nee dus 8)7
En dan niet even denken aan een van de andere contactmogelijkheden voordat je de boel blokkeert 8)7
Eind vd week zou 't weer moeten werken. Helemaal mooi: op de achtergrond hoor je andere call center medewerkers praten: "u heeft een brief gehad" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemaq
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-10-2021
Deze thread gaat over ervaringen met creditcards, en ik wil graag de volgende ervaring kwijt. Als waarschuwing, maar zeker ook omdat iemand misschien een goed advies of een goede tip heeft.
AmEx is de laatste tijd niet bereikbaar. Ik probeer al een maand iemand aan de telefoon te krijgen. Mijn record is 1 uur en 11 minuten wachten. Vijf brieven naar ze geschreven, waarvan 1 aangetekend. Nada niente reactie. Email geven ze niet, chat heb ik niet gevonden, en als ze die al hebben kom je er waarschijnlijk niet doorheen. Schrale troost is dat ik niet de enige ben: kijk elders op NL sites en je ziet dat ze worden overladen met klachten. Onbegrijpelijk voor een club die als een van zijn doelstellingen heeft: creating world class service experiences by delivering exceptional customer care. Ja, staat er echt zo, in het 2020 jaarverslag.
Mijn acute probleem met Amex: vlak voor de zomer werd duidelijk dat we niet naar onze vakantiebestemming zouden mogen vanwege Covid-19. Land was op slot. Veel reisuitgaven hadden we met de card al vooruit gedaan: tickets, een vooruitbetaalde autohuur, aanbetalingen voor vakantieadressen. Gelukkig kregen we heel snel van iedereen een refund. Half juli hadden we het meeste geld binnen. Prima. Nou ja, binnen: het werd zoals gebruikelijk teruggeboekt naar de Amex card.
Daar staat het geld nog steeds! 90 dagen al. Ik kom er niet bij, en ik krijg dus geen contact met de lieden die bij die club aan de knoppen draaien. Ik heb al een afspraak met een advocaat, maar we weten eigenlijk niet eens wie we moeten benaderen. American Express Europe S.A.: ? In Wenen? Hoofdkantoor van AmEx in New York?
Iedereen heeft zakelijk nadelen ondervonden – en ondervindt die nog steeds – van Covid 19, maar je klanten (pardon, leden!) zo te laten bungelen is ongehoord voor zo’n bedrijf. Reputatie naar de knoppen, wat mij betreft. Bovendien lijkt me dit gedrag onrechtmatig. Amex heeft geen enkele reden om dat (aanzienlijke) bedrag vast te houden.
Vragen aan de lezers van dit forum: heeft iemand ervaring met terugboeking vanuit de creditcard maatschappij van bedragen die door dienstverleners zijn teruggestort omdat er geen gebruik van is of kon worden gemaakt, en zit daar ook Amex bij?
Tweede vraag: engelstalige websites van Amex bieden de mogelijkheid een dispuut te openen (“Open a dispute”), als eerste stap om via online een terugboeking te realiseren. Je moet wel inloggen. Dan gaat het fout, want de NL website van Amex kent die faciliteit niet. Dat spoor liep dus ook vast. Iemand het Columbiaanse ei?
Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Los van de rest van je verhaal: een dispute openen gaat je niet helpen, dat gaat over de stap die jij al gehad hebt, namelijk geld terug krijgen van een verkoper (wat dan weer op je kaartsaldo wordt bijgeschreven).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

willemaq schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:59:
Deze thread gaat over ervaringen met creditcards, en ik wil graag de volgende ervaring kwijt. Als waarschuwing, maar zeker ook omdat iemand misschien een goed advies of een goede tip heeft.
AmEx is de laatste tijd niet bereikbaar. Ik probeer al een maand iemand aan de telefoon te krijgen. Mijn record is 1 uur en 11 minuten wachten. Vijf brieven naar ze geschreven, waarvan 1 aangetekend. Nada niente reactie. Email geven ze niet, chat heb ik niet gevonden, en als ze die al hebben kom je er waarschijnlijk niet doorheen. Schrale troost is dat ik niet de enige ben: kijk elders op NL sites en je ziet dat ze worden overladen met klachten. Onbegrijpelijk voor een club die als een van zijn doelstellingen heeft: creating world class service experiences by delivering exceptional customer care. Ja, staat er echt zo, in het 2020 jaarverslag.
Mijn acute probleem met Amex: vlak voor de zomer werd duidelijk dat we niet naar onze vakantiebestemming zouden mogen vanwege Covid-19. Land was op slot. Veel reisuitgaven hadden we met de card al vooruit gedaan: tickets, een vooruitbetaalde autohuur, aanbetalingen voor vakantieadressen. Gelukkig kregen we heel snel van iedereen een refund. Half juli hadden we het meeste geld binnen. Prima. Nou ja, binnen: het werd zoals gebruikelijk teruggeboekt naar de Amex card.
Daar staat het geld nog steeds! 90 dagen al. Ik kom er niet bij, en ik krijg dus geen contact met de lieden die bij die club aan de knoppen draaien. Ik heb al een afspraak met een advocaat, maar we weten eigenlijk niet eens wie we moeten benaderen. American Express Europe S.A.: ? In Wenen? Hoofdkantoor van AmEx in New York?
Iedereen heeft zakelijk nadelen ondervonden – en ondervindt die nog steeds – van Covid 19, maar je klanten (pardon, leden!) zo te laten bungelen is ongehoord voor zo’n bedrijf. Reputatie naar de knoppen, wat mij betreft. Bovendien lijkt me dit gedrag onrechtmatig. Amex heeft geen enkele reden om dat (aanzienlijke) bedrag vast te houden.
Vragen aan de lezers van dit forum: heeft iemand ervaring met terugboeking vanuit de creditcard maatschappij van bedragen die door dienstverleners zijn teruggestort omdat er geen gebruik van is of kon worden gemaakt, en zit daar ook Amex bij?
Tweede vraag: engelstalige websites van Amex bieden de mogelijkheid een dispuut te openen (“Open a dispute”), als eerste stap om via online een terugboeking te realiseren. Je moet wel inloggen. Dan gaat het fout, want de NL website van Amex kent die faciliteit niet. Dat spoor liep dus ook vast. Iemand het Columbiaanse ei?
Dank bij voorbaat!
En de uitgaven strepen weg tegen de refunds op je card?
Of waren de uitgaven al van je bank geïncasseerd en heb je nu een groot positief saldo op je amex dat je weer via je amex uit kan geven?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Dank bij voorbaat!
Helaas kan ik je niet verder helpen, maar heeft AMEX eigenlijk aangegeven waarom de wachttijden zo lang zijn? Erg bijzonder dat dit namelijk al een tijdje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik had laatst ook een refund wat een paar duizend euro positief saldo opleverde op m’n AmEx. Wachttijd bij het bellen werd inderdaad lang aangegeven, maar je hebt gewoon de optie dat ze je bellen zodra je vooraan de wachtrij staat. Toen binnen een paar minuten prima geholpen en een paar dagen later het geld op m’n rekening.

Ik zou het dus toch gewoon nog een keer via de telefoon proberen ipv allemaal ingewikkelde toeren. Amex wil echt niet die paar Euro’s van jou pikken.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 12-10-2021 23:32 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Luuk2015 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:38:
[...]

Helaas kan ik je niet verder helpen, maar heeft AMEX eigenlijk aangegeven waarom de wachttijden zo lang zijn? Erg bijzonder dat dit namelijk al een tijdje speelt.
Ze communiceren op hun site over een gemiddelde wachttijd van 40 minuten maar geven daar geen officiële reden waarom. Telefonisch schijnt men desgevraagd wel aan te geven dat het erg druk is door veel vragen over het online identificeren. Maar wellicht heeft men de capaciteit van de ledenservice in het kader van bezuinigingen/corona een tandje afgebouwd, of zijn er geen mensen te vinden om de boel te versterken, wie zal het zeggen.

Helaas kiest Amex NL ervoor om alleen telefonisch bereikbaar te zijn, Amex in Duitsland heeft (of althans had toen ik een Duitse kaart had een aantal jaar terug) voor klanten een beveiligde mailboxomgeving op de site.

@willemaq Sluit me aan bij het verhaal dat juist bij Amex de klantbeleving vooraan zou moeten staan, vroeger ben ik altijd snel en zeer adequaat telefonisch geholpen als je ze belde.
Wat je nog zou kunnen doen is eerdere incasso's van je maandafrekening laten storneren door je bank. Dat gaat tot (uit m'n hoofd) 56 dagen na incassodatum.
Ik heb dat zelf eerder 1 keer gedaan omdat ik ook een positief saldo had. Amex wilde dat pas na die 56 dagen terugstorten, juist omdat hun financiële afdeling het risico zag dat ik het zelf kon laten storneren.
Ik werd toen een dag later wel door een financiële afdeling gebeld, maar ze zagen dat ik een positief saldo had dus geen probleem.
Overigens werd door mijn actie wel iets getriggerd waardoor de maandelijkse incasso's pas zichtbaar werden als deze daadwerkelijk afgeschreven waren; daarvoor werd het door Amex al ingeboekt als ontvangen, nog voor dat de incasso was aangeboden aan mijn bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 12:16
@willemaq kun je de Amex niet gebruiken om geld in te boeken op een andere rekening of card. Bijvoorbeeld de debit card van Revolut of TransferWise of op PayPal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Bulldock schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:58:
@willemaq kun je de Amex niet gebruiken om geld in te boeken op een andere rekening of card. Bijvoorbeeld de debit card van Revolut of TransferWise of op PayPal?
Amex werkt niet met revolut. Transferwise weet ik niet maar met Paypal zou je het als Friends &family naar een andere PP rekening kunnen overmaken.
Ik zou daar voorzichtig mee zijn zeker als het om wat grotere bedragen gaat, dit ziet er voor Paypal al snel als een ongebruikelijke transactie uit. De kans is aanwezig dat ze eerst onderzoek doen en de transactie niet gelijk vrijgeven. Of je account blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Wally2002 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:25:
[...]
...Transferwise weet ik niet ...
Transferwise werkt inderdaad niet met AMEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVeld
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 16:54
Wally2002 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:25:
[...]

Amex werkt niet met revolut. Transferwise weet ik niet maar met Paypal zou je het als Friends &family naar een andere PP rekening kunnen overmaken.
Ik zou daar voorzichtig mee zijn zeker als het om wat grotere bedragen gaat, dit ziet er voor Paypal al snel als een ongebruikelijke transactie uit. De kans is aanwezig dat ze eerst onderzoek doen en de transactie niet gelijk vrijgeven. Of je account blokkeren.
Ik heb wel eens geld op deze manier (met Paypal) van een creditcard afgehaald, naar een vriend gestuurd, die het vervolgens weer terugstuurde naar mij. Dat was ~€700 en ging zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Amex heeft geen enkele reden om dat (aanzienlijke) bedrag vast te houden.
Amex houdt het ook niet bewust vast. Even weer realistisch kijken naar het bedrijf: je hebt een positief saldo en niemand die daar naar kijkt om daar iets mee te doen. Zat klanten die een positief saldo hebben (waaronder ik op dit moment) laten het geld gewoon lekker staan omdat het de komende maanden met andere uitgaven weer verrekend wordt.
Ja, je kunt amex 'gewoon' bellen en dan storten ze het terug. Als je er niet doorheen komt: gewoon terugbelverzoek als optie kiezen. Ik werd dezelfde dag nog netjes terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

RoyVeld schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Ik heb wel eens geld op deze manier (met Paypal) van een creditcard afgehaald, naar een vriend gestuurd, die het vervolgens weer terugstuurde naar mij. Dat was ~€700 en ging zonder probleem.
Ik denk dat je dat maar niet vaker moet proberen.
In het verleden zijn er al vaker accounts door AMEX gesloten i.v.m. "manufactured spending" via diensten als bijvoorbeeld PayPal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyVeld
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 16:54
Luuk2015 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat je dat maar niet vaker moet proberen.
In het verleden zijn er al vaker accounts door AMEX gesloten i.v.m. "manufactured spending" via diensten als bijvoorbeeld PayPal.
Dit was geen AMEX, was van een andere creditcard. Werd ook geregistreerd als een withdrawal dus heb er ook geen cashback of punten o.i.d. mee verdiend.
Was meer om aan te geven dat ik het eenmalig gedaan heb, en er vanuit Paypal geen weerstand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemaq
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-10-2021
We Are Borg schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:59:
[...]
Amex houdt het ook niet bewust vast. Even weer realistisch kijken naar het bedrijf: je hebt een positief saldo en niemand die daar naar kijkt om daar iets mee te doen. Zat klanten die een positief saldo hebben (waaronder ik op dit moment) laten het geld gewoon lekker staan omdat het de komende maanden met andere uitgaven weer verrekend wordt.

[...]

Ja, je kunt amex 'gewoon' bellen en dan storten ze het terug. Als je er niet doorheen komt: gewoon terugbelverzoek als optie kiezen. Ik werd dezelfde dag nog netjes terug gebeld.
Terugbel optie werkte in mijn geval erg slecht. 3x gedaan, tevergeefs. Intussen wel telefonisch contact gehad na goede tip om direct om 8 uur te bellen. Wachttijd: 2 min 40 sec. Wel even wat anders.....
Probleem lijkt opgelost, terugboeking over 10 dagen, maar ik ga pas juichen als ik het op mijn rekening zie verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Jazco2nd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:01:
[...]

Komt die dan beschikbaar in NL?

Ik heb al jaren Euroclix MasterCard van Visa. Lekker hoge limiet. Gebruik het zelden tot nooit voor vreemde valuta (te duur, daar heb je Revolut of N26 voor) en vind het inlogsysteem treurig slecht en de app begin ik al helemaal niet aan, maar verder werkt het gewoon.
Heb geen krediet dus betaal maandelijks gewoon.

Het Euroclix spaarprogramma stelt net zoals elk spaarprogramma in NL niks voor..
Nou ze hebt al in duitsland en zweden en ze gaan nadenken of wilt uitbrengen in Nederland hopelijk gauw wel maar niet joint als met ICS dan heeft weer weinig zin ...

P.S Jullie kan altijd nog proberen bij AXA Bank belgie visa creditcard. Hoewel ik heb nog niet dit geprobeerd maar ze kan accepteren. Bovendien Argenta creditcard Belgie heb ik nu ook helaas hebt ze niet visa kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultrafast op 15-10-2021 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

@willemaq Ik heb ze laatst zelf ook moeten bellen ivm MR's voor verlenging. Vroeg bellen helpt, ik belde een kwartier na de openingstijd en werd na tien minuten geholpen. En inderdaad anders de terugbeloptie, dan word je over het algemeen dezelfde dag nog teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Erasmo schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:29:
@willemaq Ik heb ze laatst zelf ook moeten bellen ivm MR's voor verlenging. Vroeg bellen helpt, ik belde een kwartier na de openingstijd en werd na tien minuten geholpen. En inderdaad anders de terugbeloptie, dan word je over het algemeen dezelfde dag nog teruggebeld.
Ik lees de laatste tijd vaker dat mensen naar AMEX bellen i.v.m. verlenging in de hoop dat ze extra MR's krijgen bij verlenging. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar hoe werkt dit precies?
Lijkt me niet dat ze iedereen extra MR's geven bij verlenging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
Luuk2015 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Ik lees de laatste tijd vaker dat mensen naar AMEX bellen i.v.m. verlenging in de hoop dat ze extra MR's krijgen bij verlenging. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar hoe werkt dit precies?
Ik heb gebeld dat ik wilde overstappen, toen het aanbod gekregen voor de helft van het geld en een half jaar dubbele punten. Via de terugbel optie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Sandermm schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:25:
[...]

Ik heb gebeld dat ik wilde overstappen, toen het aanbod gekregen voor de helft van het geld en een half jaar dubbele punten. Via de terugbel optie wel.
Mag ik vragen of je al lang lid bent? Want als je al een hele tijd lid bent dan levert een vaste klant natuurlijk meer op dan iemand die net een jaartje lid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
Luuk2015 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Mag ik vragen of je al lang lid bent? Want als je al een hele tijd lid bent dan levert een vaste klant natuurlijk meer op dan iemand die net een jaartje lid is.
Dat laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 13:03

Kju

Waar zou je dan naar toe overstappen?

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Luuk2015 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

< Goedemiddag meneer waarmee kan ik u van dienst zijn?
> Hoi! Ik vindt de kaart opzich fijn maar de acceptatie in Nederland is nog vrij matig en ik twijfel om hem te behouden ivm de maandelijkse kosten. Kun je misschien wat voor me doen?
< Ja hoor meneer, heeft u één moment?
< Wat dacht u van 20k MR en dubbele punten voor x maanden?
> Dat klinkt wel prima, doe mij die maar.

Zo gaat het meestal bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Luuk2015 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Het heeft ook met je jaarlijkse uitgaven op de kaart te maken. Daar verdiend Amex aan. Als je de berichten zo her en der volgt is dat in ieder geval een factor, en wellicht nog relevanter dan hoe lang je lid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:07
Ik lees eea over een positief saldo. Ik heb het ook ooit gehad. Prima optie... je betaalt er geen rente over en het saldo valt buiten box3 (ik heb tenminste nooit een jaaropgaaf van AMEX ontvangen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

flyingdutchboy schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:25:
Ik lees eea over een positief saldo. Ik heb het ook ooit gehad. Prima optie... je betaalt er geen rente over en het saldo valt buiten box3 (ik heb tenminste nooit een jaaropgaaf van AMEX ontvangen )
Ik las laatst wel dat het volgens de voorwaarden (laatste regel van hoofdstuk 6.1) niet is toegestaan om een positief saldo aan te houden.
Lijkt me dus niet iets wat je vaak moet doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk2015 op 16-10-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:54
flyingdutchboy schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:25:
Als je een positief saldo niet opgeeft bij je jaaropgaaf, dan ben je gewoon bezig met belasting ontduiken. Of je er nu een jaaropgaaf over ontvangt of niet maakt niet uit natuurlijk.

tenzij je onder de drempel blijft natuurlijk

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:19
Luuk2015 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:28:
[...]

Ik las laatst wel dat het volgens de voorwaarden (laatste regel van hoofdstuk 6.1) niet is toegestaan om een positief saldo aan te houden.
Lijkt me dus niet iets wat je vaak moet doen.
Zal te maken hebben met dat ze geen bankvergunning voor NL hebben volgens mij.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Morpheusk schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:41:
[...]

Zal te maken hebben met dat ze geen bankvergunning voor NL hebben volgens mij.
Amex staat bij DNB geregistreerd als betaalinstelling en niet als bank, dat is vermoedelijk de reden dat ze positieve saldi niet lang mogen aanhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 30-05 20:11
Dit weekend met Amsterdam Dance Event mijn ICS Visa eens goed getest.

Ging allemaal prima met draadloos betalen aan de bar en in de supermarkt. Jammer dat er geen ondersteuning is voor Apple Pay.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Update mbt geblokkeerde kaart van ICS: ze willen van de gespreid betalenmogelijkheid op kaarten af (bieden ze ook niet meer aan bij nieuwe kaarten). Ik zei: haal dat eraf dan, gebruik het nooit. Maar dat kan dus niet: kaart wordt opgezegd, zoek het maar uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@matthijst Wat een prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:05
matthijst schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:21:
Update mbt geblokkeerde kaart van ICS: ze willen van de gespreid betalenmogelijkheid op kaarten af (bieden ze ook niet meer aan bij nieuwe kaarten). Ik zei: haal dat eraf dan, gebruik het nooit. Maar dat kan dus niet: kaart wordt opgezegd, zoek het maar uit verder.
Vreemd verhaal, heb je je openstaande saldo wel volledig afbetaald?

"Uw vraag: Gespreid betalen stopzetten

Wilt u de Gespreid Betalen Faciliteit opzeggen? Log in op Mijn ICS en betaal het openstaande saldo. Stuur daarna een mail via het contactformulier waarin u de opzegging doorgeeft."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
nielsiejjj92 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Vreemd verhaal, heb je je openstaande saldo wel volledig afbetaald?

"Uw vraag: Gespreid betalen stopzetten
Wilt u de Gespreid Betalen Faciliteit opzeggen? Log in op Mijn ICS en betaal het openstaande saldo. Stuur daarna een mail via het contactformulier waarin u de opzegging doorgeeft."
Sterker, er staat 740 euro saldo op de kaart dat ik niet eens zelf terug kan boeken, want ze hebben de kaart geblokkeerd :D

Ze zijn schijnbaar alle kaarten met gespreid betalen tegen een nieuwe inkomenscheck aan aan het houden. En nu voldoe ik niet meer. Wat op zich knap is, want ik heb de kaart al een jaar of 20, verdien inmiddels stukken meer dan destijds. Ik zei dus ook: wat een gezwam, dan vraag ik een VISA Card aan via ANWB, heb ik hem over een week in huis. "Dat kunt u proberen, maar dan wordt er ook een check gedaan, waar u misschien niet aan zult voldoen" (nee, dat zal) |:(

Klaar mee, dus ingelogd bij ING, 3x geklikt, kaart aangevraagd, 1 minuut later goedgekeurd, staat al in de app. Op zich had ik dat jaren terug al moeten doen, want dat gekut met de ICS app op slechts 1 apparaat kunnen installeren is verrekte irritant. En Apple Pay erop, klinkt handig.

Ik had 13 september een brief gehad moeten hebben, maar die waren niet verstuurd zei ze (naar veel klanten, zie trustpilot hieronder). Dus wat doe je dan? Gewoon cancellen zonder bericht. Vroeg nog of ze m niet actief kon houden zonder betaalmogelijkheden (verwacht nog refunds van concertkaarten), maar nee, dat kan niet: u krijgt een maandelijks overzicht per post thuis. En dan mag je gaan bellen of ze alsjeblieft je geld willen overboeken naar je bankrekening. Wat een toko -O-

Oh ja, en mocht je denken: die matthijst zal wel zelf iets opgekloot hebben, ouwe wanbetaler dat ie dr rondloopt. 745 1* reviews, gaat lekker daar, vooral de laatste pagina's zijn schokkend: https://nl.trustpilot.com/review/www.icscards.nl

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 19-10-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Nou, inderdaad. ICS is een ellendige club. Zo moet ik elke maand handmatig mijn saldo overmaken (op straffe van blokkeringen e.d.), omdat ICS geen automatische incasso kan.

Edit: naja, ze kunnen wel automatische incasso, maar als dat 1x mislukt dan proberen ze het niet opnieuw en schakelen ze het voor de maand erop weer om naar handmatige overboeking. Omdat ze niet willen retryen.

Kan ik ook MC doen zonder ICS in NL? Ik zou vandaag nog ICS cancellen...

[ Voor 45% gewijzigd door Config op 19-10-2021 14:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier werkt de automatische incasso van ICS probleemloos…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Config schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:36:

De Mastercards van Rabobank en ING zijn volwaardige creditcards die volledig losstaan van ICS. Om die aan te kunnen vragen, heb je daar wel een bankrekening nodig. De limieten staan standaard niet heel hoog ingesteld, maar zijn te verhogen bij voldoende inkomen.

Klein nadeel van de Mastercard van ING is dat je per dag 'maar' maximaal 15 keer kunt betalen met je creditcard. Maar wellicht is dat geen enkel probleem.

[ Voor 51% gewijzigd door TexMex op 19-10-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
ING normaal was tot 5000 aan te vragen (ff opletten. Standaard staat hij op 2500).
Platinum tot 20.000

[ Voor 26% gewijzigd door matthijst op 19-10-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Edit: naja, ze kunnen wel automatische incasso, maar als dat 1x mislukt dan proberen ze het niet opnieuw en schakelen ze het voor de maand erop weer om naar handmatige overboeking. Omdat ze niet willen retryen....
Maar dat werkt bij andere creditcards vaak toch ook zo? Als het goed is weet je wanneer je rekening maandelijks wordt afgeschreven. Als je rond die datum genoeg saldo hebt, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Of heeft het falen van de incasso niets met je saldo te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Ik ben zelf al sinds augustus overgegaan van ICS naar Amex. Bevalt een stuk beter al is de telefonische klant ondersteuning laatste weken bagger.

Verder heb ik Bunq als hoofdbank met een debit 'Creditcard' van MC. Nou is er een andere discussie over of je wel of niet voor Bunq moet kiezen, maar die is voor het eigen topic.
Nou, inderdaad. ICS is een ellendige club. Zo moet ik elke maand handmatig mijn saldo overmaken (op straffe van blokkeringen e.d.), omdat ICS geen automatische incasso kan.

Edit: naja, ze kunnen wel automatische incasso, maar als dat 1x mislukt dan proberen ze het niet opnieuw en schakelen ze het voor de maand erop weer om naar handmatige overboeking. Omdat ze niet willen retryen.

Je kan Mastercard aanvragen als je klant bent bij ING en Rabobank, dan krijg je een creditcard van deze banken en niet via ICS. Anders dien je of een debit card te nemen bij de fintechs of over te stappen op American Express.

ICS is de marktleider, lees domineert de NL markt wat betreft Creditcards. Qander is er namelijk ook mee gestopt een tijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Domineren valt wellicht nog wel mee. Rabobank en ING hebben enorm veel klanten, die waarschijnlijk als eerst bij hun eigen bank aankloppen voor een creditcard. ICS heeft natuurlijk het voordeel dat je daar onafhankelijk van je bank een kaart kunt aanvragen, dus ze zullen vast de grootste zijn. Hoe dan ook zou het goed zijn als er een onafhankelijke aanbieder bijkwam.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 19-10-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:33
Waar gebruiken jullie een CC voor? Ik heb er een via de rabobank die ik wel eens trek om zakelijke overnachtingen te boeken + een reservering. Zo weet ik dat ik het voorgeschoten bedrag eerder terug heb van mijn werkgever dan dat hij daadwerkelijk afgeschreven wordt.

Verder vind ik het maar tricky dingen waar je makkelijk het zicht op verliest. Totdat de rekening zich aandient. In de US leven ze letterlijk van CC tot CC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

MagniArtistique schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:08:
Waar gebruiken jullie een CC voor? Ik heb er een via de rabobank die ik wel eens trek om zakelijke overnachtingen te boeken + een reservering. Zo weet ik dat ik het voorgeschoten bedrag eerder terug heb van mijn werkgever dan dat hij daadwerkelijk afgeschreven wordt.

Verder vind ik het maar tricky dingen waar je makkelijk het zicht op verliest. Totdat de rekening zich aandient. In de US leven ze letterlijk van CC tot CC.
Persoonlijk probeer ik zo vaak mogelijk mijn AMEX kaart te gebruiken, dat komt voornamelijk omdat ik hiermee punten spaar. Zelf check ik wel vaak mijn openstaande rekening, zo heb ik een goed idee hoeveel ik aan het einde moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 20-12-2024
matthijst schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:21:
Dat had ik ook en is een heel gedoe geweest, want ook bij mij werd gezegd dat die faciliteit niet gestopt kan worden en dat ik maar moest opzeggen en een nieuwe kaart aanvragen. Na diverse keren ze hebben gemaild (nou ja, via hun brakke contactformulier) heb ik de uiteindelijk juiste persoon te pakken gekregen. Want het blijkt dus wel mogelijk te zijn om de gespreid betalen faciliteit stop te zetten.

De stappen die je dan moet ondernemen:

1: Zorg dat de credit card volledig afbetaald is en het saldo op 0 staat. Je mag dus geen negatief, maar ook geen positief saldo hebben. Er mag ook geen bedrag gereserveerd staan.

2: Bel ICS op en verzoek de gespreid betalen faciliteit stop te zetten.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst

Ik betaal er vakanties mee. In de VS vragen ze ook vaak een creditcard bij hotels en voor autohuur. En reserveren van hotels zonder dat je al hoeft te betalen.
Ook voor alle online aankopen, want automatisch 180 dagen verzekerd en aflevergarantie. En abonnementen (Netflix, YouTube, Prime, Apple).
Maak altijd vrij snel na betalen 't bedrag zelf over naar creditcard, behalve als ik verwacht dat een artikel misschien retour gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
yodeluxe schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:24:
[...]

Dat had ik ook en is een heel gedoe geweest, want ook bij mij werd gezegd dat die faciliteit niet gestopt kan worden en dat ik maar moest opzeggen en een nieuwe kaart aanvragen. Na diverse keren ze hebben gemaild (nou ja, via hun brakke contactformulier) heb ik de uiteindelijk juiste persoon te pakken gekregen. Want het blijkt dus wel mogelijk te zijn om de gespreid betalen faciliteit stop te zetten.

De stappen die je dan moet ondernemen:

1: Zorg dat de credit card volledig afbetaald is en het saldo op 0 staat. Je mag dus geen negatief, maar ook geen positief saldo hebben. Er mag ook geen bedrag gereserveerd staan.

2: Bel ICS op en verzoek de gespreid betalen faciliteit stop te zetten.
Nu niet meer schijnbaar, tenzij ongeveer elke medewerker het niet snapt daar. Vorige week 2x gebeld (lekker, 30+ minuten in de wacht staan) en werd vanochtend teruggebeld door iemand die zei erover te gaan.
Maar ik ben inmiddels ook wel klaar met die kansloze toko waar je behandeld wordt als de eerste de beste pauper. 20 jaar prima service van ze gehad, nooit wat te klagen (op die kut app van ze na), maar nu is het wel genoeg geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 19-10-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Laatst online: 20-12-2024
matthijst schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:31:
[...]

Nu niet meer schijnbaar, tenzij ongeveer elke medewerker het niet snapt daar.
De standaard callcenter medewerker weet dit inderdaad niet, dat is niet iets wat in het script zit |:(

Daarom is het altijd beter om te schrijven. Ja, dan nog is het frustrerend want dan nog krijg je soms flink onzinnige antwoorden. Het best is vaak om ze te mailen, maar dan niet de telefoon op te nemen als ze bellen. Dan worden ze gedwongen om jou terug te mailen. En op die basis kan je dan verder gaan, plus je hebt dan alles op schrift.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik gok alleen dat jij dit niet de laatste week gedaan hebt? Gasten reageren nergens op namelijk. Teruggebeld worden duurde 8 dagen :O
Callcenter was al een ander nummer, van die mycardfits ofzo afdeling van ze.
Tegen de tijd dat die kneuzen eventueel die kaart opnieuw zouden activeren (wat ze niet doen) heb ik die van ING inmiddels thuis liggen.

En nogmaals: klaar met die toko, kan geen excuus vanaf, alleen een standaard zwetsverhaaltje over "regels".

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 19-10-2021 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Waarom altijd met je CC betalen in 4 minuten. Van mr Oplichter hemzelf:

YouTube: Frank Abagnale on Credit Cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:29

Voor online betalingen heeft creditcard 100% mijn voorkeur boven Ideal. Je bent veel beter verzekerd. Daarnaast zijn je uitgaven gewoon via een app/website inzichtelijk. Ik heb een aparte betaalrekening waar de CC uitgaven maandelijks van worden afgeschreven. De uitgegeven bedragen zet ik gewoon op die rekening.

In de US is het niet gebruikelijk dat maandelijks het bedrag van een debit rekening wordt afgehaald. Daar gaan ze heel anders met die dingen om. Hoe meer creditcards en schulden, hoe hoger de creditscore. Deze score bepaald hoeveel hypotheek je kunt krijgen. Hun systeem is sowieso helemaal verziekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Nuevocasa schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:20:
[...]

In de US is het niet gebruikelijk dat maandelijks het bedrag van een debit rekening wordt afgehaald. Daar gaan ze heel anders met die dingen om. Hoe meer creditcards en schulden, hoe hoger de creditscore. Deze score bepaald hoeveel hypotheek je kunt krijgen. Hun systeem is sowieso helemaal verziekt.
Je hebt toch wel een beperkt begrip van het systeem. Het aflossen van je creditcard zorgt niet voor een lagere score. Het wordt juist aangeraden om je krediet niet maximaal te benutten.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
fopjurist schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:55:
[...]

Je hebt toch wel een beperkt begrip van het systeem. Het aflossen van je creditcard zorgt niet voor een lagere score. Het wordt juist aangeraden om je krediet niet maximaal te benutten.
Het was even de hele korte versie. Maar het komt er wel op neer dat wanneer je geen creditcards hebt... Je ook geen fatsoenlijke creditscore kan opbouwen. Uiteraard moet je ze ook wel afbetalen, het ging me er om dat het daar niet zo gaat wat hier wel de standaard is, het maandelijks volledig afbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
Nuevocasa schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:02:
[...]

Het was even de hele korte versie. Maar het komt er wel op neer dat wanneer je geen creditcards hebt... Je ook geen fatsoenlijke creditscore kan opbouwen. Uiteraard moet je ze ook wel afbetalen, het ging me er om dat het daar niet zo gaat wat hier wel de standaard is, het maandelijks volledig afbetalen.
als je het hebt over zuivere credit cards; ja, dan klopt het. Maar er zijn ook charge cards zoals American Express die altijd aan het eind volledig afgerekend moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat is hoe Amex hier in Nederland werkt. In de VS bieden ze toch echt credit cards aan met maandbedrag en rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
ivanwmc schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:08:
[...]

als je het hebt over zuivere credit cards; ja, dan klopt het. Maar er zijn ook charge cards zoals American Express die altijd aan het eind volledig afgerekend moeten worden...
Uiteraard heb je dat daar ook. Het ging meer om wat daar de norm is en dat dit heel anders is dan hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Nuevocasa schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:02:
[...]

Het opbouwen van een creditscore is echt niet zo moeilijk. Als je op je 18de een creditcard aanvraagt en die maandelijks afbetaalt, heb je binnen vijf jaar een perfecte score om een hypotheek te krijgen.
En ja, niet iedereen lost zijn schuld af, maar de meesten die daartoe in staat zijn doen dat wel omdat de rente zo bizar hoog is (>20%). Uit Figuur 1 van dit rapport van het Consumer Financial Protection Bureau blijkt dat de mensen met een hoge creditscore juist elke keer aflossen ipv slechts een deel betalen (transactors vs revolvers), terwijl mensen met een lage score vrijwel nooit het hele bedrag afbetalen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
fopjurist schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:32:
[...]

Het opbouwen van een creditscore is echt niet zo moeilijk. Als je op je 18de een creditcard aanvraagt en die maandelijks afbetaalt, heb je binnen vijf jaar een perfecte score om een hypotheek te krijgen.
En ja, niet iedereen lost zijn schuld af, maar de meesten die daartoe in staat zijn doen dat wel omdat de rente zo bizar hoog is (>20%). Uit Figuur 1 van dit rapport van het Consumer Financial Protection Bureau blijkt dat de mensen met een hoge creditscore juist elke keer aflossen ipv slechts een deel betalen (transactors vs revolvers), terwijl mensen met een lage score vrijwel nooit het hele bedrag afbetalen.
Het punt is dus dat je wel creditcards moet hebben en liever wat meer om een goede score op te bouwen. Hier in Nederland hebben de meeste mensen die ik ken één of geen creditcard. Het hele gebruik en de situatie is gewoon heel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 22:19
yodeluxe schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:42:
[...]

De standaard callcenter medewerker weet dit inderdaad niet, dat is niet iets wat in het script zit |:(

Daarom is het altijd beter om te schrijven. Ja, dan nog is het frustrerend want dan nog krijg je soms flink onzinnige antwoorden. Het best is vaak om ze te mailen, maar dan niet de telefoon op te nemen als ze bellen. Dan worden ze gedwongen om jou terug te mailen. En op die basis kan je dan verder gaan, plus je hebt dan alles op schrift.
Waarom komt "het script" altijd als verklaring naar boven wanneer het gaat om communicatie met customer service bij bedrijven? Deze mensen krijgen gewoon training en richtlijnen. Bovendien zijn ze het geen mindless drones die een lijstje afwerken wat in hun cubicle hangt (ik heb zelf eerstelijns helpdesk gewerkt ooit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 22:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Rare en dramatisch slechte acties van ICS, je zou bijna denken dat het helemaal niet goed gaat met die toko?

Ze liggen ook weer even achter met berichtjes schrijven op trustpilot. Wat triest zeg :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 30-05 20:11
Grappig. Ik ben dus een nieuwe klant van ICS en eigenlijk loopt alles gesmeerd.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Eiríkr schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:03:
Grappig. Ik ben dus een nieuwe klant van ICS en eigenlijk loopt alles gesmeerd.
Verbaasd mij niets.
Je bent dus door de check gekomen met de nieuwe eisen (met betrekking tot KYC) en vinkje staat groen. Dan zit je gewoon in het geautomatiseerde systeem, je hebt je kaart en kun je betalingen doen en werkt alles prima. (De app blijft soms wel problematisch).

De klachten gaan over bestaande klanten die jaren geleden klant zijn geworden. Die zouden nu opeens een risico zijn of niet kredietwaardig. Dat is niet uit te leggen als je al 20 jaar netjes alles terugbetaald en salaris mee is gegroeid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:10
Het valt inderdaad niet uit te leggen maar ik denk dat ICS feitelijk geen keuze heeft omdat ze anders boetes opgelegd zullen krijgen vanuit de autoriteiten. Dit is in 2017 al gebeurd met als gevolg een schadepost van 47 miljoen (!). De wet- en regelgeving en handhaving omtrent kredietverstrekking is tegenwoordig gewoon véél strenger dan vroeger. En wat mij betreft terecht, de schuldenproblematiek bij huishoudens neemt eerder toe dan af.

Ik heb hier al een paar jaar een Visa en Mastercard van ICS via de ANWB met beiden een bestedingslimiet van 5k liggen. Op de Visa zit ook een gespreid betalen-faciliteit. Ik ben door de jaren heen best vaak van label gewisseld en heb bij de aanvragen nooit gezeik gehad over de gewenste limiet en/of het aanvragen van de gespreid betalen-faciliteit. Momenteel zit ik als single 33-jarige zonder kinderen in (vaste) loondienst met een salaris van 56k per jaar en heb ik een lineaire hypotheek van € 375,00 per maand en verder geen schulden. Het kan bijna niet anders dan dat de hoofdreden is dat ik er nooit gezeik mee heb gehad.

Als ik mijn eigen ervaring(en) inclusief die uit het verleden afzet tegen alle negatieve reviews, dan vraag ik me soms weleens af of degenen die het betreft gewoon écht niet meer kredietwaardig genoeg zijn. Ik snap dat het een bittere pil is als je al 20 jaar klant bent en alles netjes en op tijd hebt afbetaald, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. En misschien is een stijging van het salaris gewoonweg niet goed genoeg om te compenseren voor de strengere wetgeving die tegenwoordig geldt. Gelukkig kunnen veel mensen nog wel terecht bij hun eigen bank voor een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Goede aanvulling. Dat het door de strengere regelgeving komt is wel duidelijk. Ook amex is hun klanten aan het doorlichten en je ziet het ook bij andere financiële instellingen. Wellicht valt het bij ICS meer op omdat zij een grote speler zijn en meer klanten hebben. Maar blijkbaar schort er dan ofwel iets in de communicatie vanuit ICS en/of is de regelgeving wat te ver doorgeschoten en/of neemt ICS daarin het zekere voor het onzekere.

Wat volgens mij het meest frustrerende is, is dat er niet teveel mededelingen mogen of kunnen worden gedaan over waarom iemand er niet door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

ICS kon mij alleen uitleggen dat zij op basis van jouw gegevens en BKR checks kunnen kijken naar jouw leningen etc.. Maar ze kunnen ook vanuit het BKR een score krijgen over hoe groot de kans is dat jij nu of binnenkort een wanbetaler kan worden en dat nemen ze ook mee in de afweging of je wel of geen CC mag krijgen bij ze. Hiervoor kijken ze naar alles werd mij verteld, ook de regio waar je woont en leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
kwon schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:17:
Het valt inderdaad niet uit te leggen maar ik denk dat ICS feitelijk geen keuze heeft omdat ze anders boetes opgelegd zullen krijgen vanuit de autoriteiten. Dit is in 2017 al gebeurd met als gevolg een schadepost van 47 miljoen (!). De wet- en regelgeving en handhaving omtrent kredietverstrekking is tegenwoordig gewoon véél strenger dan vroeger. En wat mij betreft terecht, de schuldenproblematiek bij huishoudens neemt eerder toe dan af.
Prima, maar bij ING kon ik hem letterlijk binnen 3 minuten aanvragen, limiet van 5k (vs 4500 bij ING)
Ik heb hier al een paar jaar een Visa en Mastercard van ICS via de ANWB met beiden een bestedingslimiet van 5k liggen. Op de Visa zit ook een gespreid betalen-faciliteit. Ik ben door de jaren heen best vaak van label gewisseld en heb bij de aanvragen nooit gezeik gehad over de gewenste limiet en/of het aanvragen van de gespreid betalen-faciliteit. Momenteel zit ik als single 33-jarige zonder kinderen in (vaste) loondienst met een salaris van 56k per jaar en heb ik een lineaire hypotheek van € 375,00 per maand en verder geen schulden. Het kan bijna niet anders dan dat de hoofdreden is dat ik er nooit gezeik mee heb gehad.
Misschien single en hypotheek inderdaad. Maar dan nog: rare logica.
Want ik ben getrouwd, hypotheeklast ongeveer 2x zo hoog, salaris +15k, dus da's meer dan 375*12.
Vrouw werkt overigens ook, maar dat ziet ICS niet. Feit blijft dat ik via elke random bank (zit ook nog bij Rabo) of ANWB gewoon een nieuwe ics kaart kan sluiten. Bij ICS zelf waarschijnlijk ook wel, maar opnieuw aanvragen 8)7
Als ik mijn eigen ervaring(en) inclusief die uit het verleden afzet tegen alle negatieve reviews, dan vraag ik me soms weleens af of degenen die het betreft gewoon écht niet meer kredietwaardig genoeg zijn.
Gezwets in mijn geval. En van het gros van die reviews ook, lijken iig geloofwaardig en overeen te komen met eigen situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 20-10-2021 14:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Volgens mij heeft ICS gewoon jarenlang keihard gefaald met de fraudebestrijding en hebben ze daarvoor een flinke tik op de vingers gehad. Als reactie daarop gaan ze nu veel te rigoureus te werk om in ieder geval alle 'positives' eruit te halen. Maar dat leidt ook tot vele 'false positives': kredietwaardige klanten die onterecht als onkredietwaardig worden bestempeld.

Combineer dat met een lachwekkend slechte communicatie, onbereikbaarheid en een starre computer-says-no-mentaliteit (gespreid betalen moet natuurlijk gewoon uitschakeld kunnen worden op iemands huidige kaart), en je krijgt deze ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:10
Het zou allemaal kunnen, ik blijf het drama in ieder geval met interesse volgen. Voor hetzelfde geld worden mijn kaarten volgende week ook random opgezegd lol.

Wat ik daarnaast wel 'bijzonder' vind is waarom een programma zoals Radar hier geen aandacht aan besteedt. Dit is echt typisch zo'n onderwerp dat zij zouden belichten. De klachtenstroom over ICS houdt immers al minstens een jaar aan dus het kan bijna niet anders dan dat het bij hen al op de radar is geweest. Op hun forum staat er ook al een topic over, waarin veel reacties trouwens een stuk genuanceerder zijn dan wat ik bijvoorbeeld op Trustpilot of zelfs hier tegenkom. Misschien dat ze het merendeel van de klachten onterecht vinden?
Pagina: 1 ... 41 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1