Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Al meegemaakt soms ?NickH schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:03:
[...]
Woei, één keer op vol vermogen flitsen en je hebt een vuurspuwende flitser, wel leuk voor de show, slecht voor en spullen
Wel een pluk haar aan mijn flitser... achteraf waarschijnlijk van een keer portrait stand schieten, iemand die precies tijdens het afvuren van de flash ertegenaan liep met dr haar, et voila...
En dat was serieus een plukje haar dat dr in hing
yep , alleen jammer dat die zich zo weinig laat zien hiersamo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:47:
Ik geloof dat het zelfs de methode was die Digitalfrog beschreef op zijn blog.
Jawel, maar dan bewust. Wilde testen wat er zou gebeuren, tissue voor m'n SB600 op 1/1. Was niet veel meer van over afterwards
Klinkt wel cyberachtig trouwens, je flitser op vol vermogen laten flitsen en weer laten opladen, net een tesla coil uit red alert vroeger
[ Voor 20% gewijzigd door NickH op 06-02-2009 22:13 ]
zekers, vind het wel wat lijken op de manier zoals die fotograaf het ook deed tijdens allisone
zo gisteravond chocolateclub, aangezien ik de avond ervoor zwaar ziek was en ik gisteravond dus ook nog niet helemaal beter was ook niet veel fototjes gemaakt. en wel grappig om te constateren dat als je niet lekker in je vel zit dat het met de fototjes ook niet wil gaan. maar hier alvast 1
moeilijke danspasjes voor gevorderden

Haha ik ken het, heb anderhalf jaar met een vervelende darm parasiet gelopen en vaak is je motivatie gewoon net iets minder wat dus nadelen heeft op het eindresultaat. Gelukkig ben ik nu weer aan het herstellen en is die rot parasiet als het goed is verleden tijdVerwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:02:
[...]
zo gisteravond chocolateclub, aangezien ik de avond ervoor zwaar ziek was en ik gisteravond dus ook nog niet helemaal beter was ook niet veel fototjes gemaakt. en wel grappig om te constateren dat als je niet lekker in je vel zit dat het met de fototjes ook niet wil gaan. maar hier alvast 1

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Ik be het 100% met denief eens. Ik ben fan van je knallende contrast allstarted, don't get me wrong, maar soms overdrijf je hetVerwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:56:
allstarted1: persoonlijk vind ik hem ook te koud/paars licht qua gezicht, maar dat heeft wss met stijl en smaak te maken. ik heb jou foto even in photoshop geopend en wat liggen prutsen, het is nog niet ideaal, maar dat is meer de riching die ik zou uitgaan.
[afbeelding]
Indien je hem liever weg hebt, laat je maar iets weten.
Ik vind d'r eigenlijk niets aan, veelal overbelichte dingen en raar contrastgebruik. Er zit af en toe wel wat leuks tussen, zoals dit:

Gewoon grappig verhaal, ziet d'r grappig uit
Oh scheisse, dit had natuurlijk een edit moeten zijn!
[ Voor 8% gewijzigd door Josh op 08-02-2009 11:50 ]

#3 (bedankt Fred

Nou goed.. Voor zover mijn eerste shoot in een club ever
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Verwijderd
Allereerst, complimenten voor deze eerste keer, heb ze héél wat minder gezien voor een 1e shoot.
1. Lasers goed te pakken, echter veel te ver weg. 80% van de foto is zwart, waardoor dit toch echt prullenbak materiaal is. Als de lasers zo smal zijn qua straal kan je 2 dingen doen, afwachten tot de straal breder wordt, of inzoomen / dichterbij gaan staan.
2. Lekkere kleurtjes, maar er gebeurd niks.. Met een paar handjes of een act erbij was het een leuke plaat.
3. De dames ogen goed scherp, en mooi blauwe achtergrond.. Fred die ff een gekke bek trekt zal ik maar vergeten..
4. Met dj pics is het gewoon veel oefenen.. Deze plaat is te donker, en probeer je momentjes uit te zoeken.. Blik de zaal in, hand de lucht in etc etc. En ook hier het onderwerp uit het midden houden.
5. Nette plaat!
6. Goed belicht, onderwerp erg centraal en teveel lege ruimte rondom de dj.
7. Goed belicht. Wederom teveel lege ruimte, dus inzoomen of dichterbij gaan staan.
8. Idem, onderwerp ( ogen ) precies in het midden, compositie had wat spannender mogen zin. Goed belicht en mooie kleuren erin.
Voor een eerste shoot veelbelovend, volgende keer spelen met composities en instellingen..
#2: goed belicht, misschien iets te weinig blacks, en verder een vrij saai shot. Er gebeurt niets
#3: Als Fred dat spokige figuur rechts is: crop hem eraf... je shot is érg wijd.
#4: Underexposed, centraal en gele WB. Probeer eens wat bij te croppen en wat te pushen in je PP?
#5: Dit is al beter wat betreft de lasers
#6: Wederom geel en centraal, en ook wat scheef. Iets meer nabewerken.
#7: wel heeeel veel headspace en ruimte aan de zijkant. En een mafkees op de achtergrond
#8: Ook weer erg wijd, maar dit zou je nog kunnen bestempelen als 'stijl'

1.
Respect! (Vielen dank aan de strobo)
2.
Pimpdaddy met bodyguards?
en 5 is ook tof
de rest gewoon aardig , zekers voor een eerste keer
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Haha nee nee toen ben ik overgestapt op niet flitsen en het proberen te doen met available light maar goed.. En als ik wat wilde proberen met flits probeerde ik dat eerst wanneer ik achter de DJ stond anders wordt je natuurlijk gek van al dat flitsen. Volgende keer een nieuwe kansNickH schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:50:
En daarna kreeg je problemen met de DJ's omdat je ze in hun mik bleef flitsen?
Ik probeer 3 tot 5 keer met flits... niet snel na elkaar natuurlijk.
[ Voor 38% gewijzigd door psychodweep op 09-02-2009 00:00 ]
lol die #4 .. doet me denken aan The Borg ;-)LaZZ schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:37:
Nou gister moest ik er ook aan geloven.. Ik had wel eens vaker op feestjes etc geschoten maar nog nooit in een club / discotheek.. Ik denk dat doe ik wel ff maar goed.. Dan zijn er toch altijd situaties die toch lastiger zijn dan ze lijken.. Stomme lasersHaha! Maar goed.. Onderstaand een paar foto's.. Kom maar op met dat kritiek.. Kom maar kom maar kom maarrrrr
[afbeelding]
[afbeelding]
#3 (bedankt Fred)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou goed.. Voor zover mijn eerste shoot in een club ever
Verschilt... er zijn DJ's die ik één keer op de foto zet, en klaar, er zijn ook dj's die een off-shoe slave onder hun neus krijgen van mepsychodweep schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:00:
Tot hoeveel keer beperk je dan het flitsen bij een DJ ??
Ik probeer 3 tot 5 keer met flits... niet snel na elkaar natuurlijk.
ja ik ken het probleem .. heeeel iriitantCaVeFiSh schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:04:
Tsja ik heb vaak het probleem met die DJ booth, dat er altijd van die irritante rode spots op staan.
Verwijderd
Ik heb helaas de foto's wat moeten bewerken om de ruis weg te werken. Volgende keer toch maar geen ISO1600 gebruiken. Ik zag de ruis pas op het scherm de volgende dag.
Het resultaat is hier te bekijken:
http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157613693011098/
En op zwart is het hier te vinden: http://www.darckr.com/set?setid=72157613693011098
Aan scherpte valt er iig nog veel meer te halen als ik de foto's in dit topic zo bekijk.
Ik heb het geschoten met een Canon 30d+grip met Tamron 17-50 2.8, canon 50mm 1.8 en een Speedlite 430EX II.
Als je kritiek wil: het lijkt alsof af en toe scherpte mist of de focus niet goed ligt.
Platen zien er stukken beter uit dan mijn eerste keer, ik zou er trots op zijn!
Edit: en zet die ook neer...
[ Voor 13% gewijzigd door samo op 12-02-2009 14:52 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Je focus ligt vaak ergens anders dan wat in mijn ogen het onderwerp zou moeten zijn? Of soms helemaal onscherp..
En ik zou je set wat filteren, nu is het net of je wild om je heen hebt geschoten zonder dat er iemand bewust van was dat je een foto aan het maken was, want maar vrij weinig mensen kijken in de foto? Dat kan ook wel prima zijn maar dan moet er wel echt wat gebeuren, nu fotograaf je mensen van een behoorlijke afstand die alleen een beetje aan het babbelen zijn wat de foto imo niet echt spannend maakt?
Maybe volgende keer wat harder flitsen? Heel veel rode gezichten door het omgevingslicht nu, weet alleen niet of harder flitsen dat helemaal verhelpt
Ruis valt me reuze mee op dit formaat.. Ervaar het niet als storend
Ik ben op zoek naar een nieuwe lens, voor me Nikon D40, zit te denken aan een 24-70 2,8
Welke kan ik dan het beste pakken, sigma of tamron?
Waarom vraag je dat hier?dunn0w schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:44:
Hey mensen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe lens, voor me Nikon D40, zit te denken aan een 24-70 2,8
Welke kan ik dan het beste pakken, sigma of tamron?
Ik denk dat je een beetje verdwaalt bent: Het grote Nikonmount-objectieven-topic V8.0
ja dacht, ik doe ook party fotografie, dus dacht vraag het hier,job schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:47:
[...]
Waarom vraag je dat hier?
Ik denk dat je een beetje verdwaalt bent: Het grote Nikonmount-objectieven-topic V8.0
maar ik vraag het ook wel ff bij dat topic thnx
hmmm misschien ook nog goeie aanvulling op de topicstartTom schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:54:
In deze topicreeks is genoeg te vinden over lenzen die geschikt zijn. Als je aan die lens denkt heb je waarschijnlijk nog niet gezocht
ik vanavond bij rishis,thalyric schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:24:
zo .. en waar zijn jullie allemaal aankomend weekend? Ik ben niet 1 .. maar 2x zelfs in Hotel Arena te vinden (een keer weer wat anders dan Powerzone ;-))
http://www.rishis.nl/nl/u...-nataraj-valentijnsnacht/
en misschien nog studio 80 maar denk niet dat ik dat meer ga trekken. toch een soort van wintermoeheid in mijn lijfje aanwezig
morgenavond club 8 met betty en billy

jeetje wat rustig hier, is iedereen soms in winterslaap
hier dan wat van beatboutique in club 8
1

2

3

4

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 18:41 ]
Iemand hier iets over gehoord...?
[ Voor 3% gewijzigd door LongJoy1980 op 16-02-2009 20:04 ]
[ Voor 9% gewijzigd door thalyric op 16-02-2009 20:47 ]
Welke fotograaf, van welke organisatie? Ik ken er niet over vinden.thalyric schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:46:
.. Een mede partyfotograaf kende hem en vertelde mij dit ook net .. weet details ook niet
voor de familie en vrienden : gecondoleerd en veel sterkte
Wel spijtig om te horen maar hij zal er vast en zeker de juiste redenen ervoor hebben gehad

Afgezien van wat ik van zelfmoord vind... laten we deze 'roddel', of hij nu waar is of niet, even niet gaan voeren met speculaties e.d. tot er 100% duidelijkheid is. Anders is iemand straks dood terwijl hij dat zelf niet eens weet. Zeker als het niet waar is, of als de toedracht heel anders is dan op het moment lijkt of door sommige mensen voorgedaan wordt, kun je jezelf achteraf wel voor je kop slaan.CaVeFiSh schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:30:
[...]
Welke fotograaf, van welke organisatie? Ik ken er niet over vinden.
Wel spijtig om te horen maar hij zal er vast en zeker de juiste redenen ervoor hebben gehad
tis geen roddel .. maar wat longjoy zei klopte wel .. had even nagevraagd .. de waarom waar hoe weet ik niet .. vond ook niet nodig om door te vragen.Henk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:47:
[...]
Afgezien van wat ik van zelfmoord vind... laten we deze 'roddel', of hij nu waar is of niet, even niet gaan voeren met speculaties e.d. tot er 100% duidelijkheid is. Anders is iemand straks dood terwijl hij dat zelf niet eens weet. Zeker als het niet waar is, of als de toedracht heel anders is dan op het moment lijkt of door sommige mensen voorgedaan wordt, kun je jezelf achteraf wel voor je kop slaan.
Ga er hier dan ook niet over door. De nabestaanden zijn er echt niet mee geholpen als allerlei vage verhalen over het internet gaan zwerven over wat hun naaste wel of niet gedaan zou hebben of heeft. Zelfs áls je verhaal 100% klopt, hoeft dat nog niet hier te staan, tenzij die personen er uit vrije beweging zonder verdere aanleiding in de vorm ván dit soort discussies voor kiezen.thalyric schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:54:
[...]
tis geen roddel .. maar wat longjoy zei klopte wel .. had even nagevraagd .. de waarom waar hoe weet ik niet .. vond ook niet nodig om door te vragen.
[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 16-02-2009 21:57 ]
nope is ook niet nodig .. duss ..J3roen schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:50:
Hoe erg dat ook voor de familie / vrienden etc. is, is het van belang om hier verder over te discusseren in dit topic? Ik zie de link niet met party fotografie, behalve dan dat hij schijnbaar zelf fotograaf was.
#1 danseresje

en zit even in twijfel

of

het feestje?

"eigenwijs" @ Hotel Arena
//offtopic
ik ben heel tevreden met die automatisch aanvink van "check images" ... ;-)
Vind 3 persoonlijk beter.thalyric schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:07:
[...]
nope is ook niet nodig .. duss ..
#1 danseresje
[afbeelding]
en zit even in twijfel
[afbeelding]
of
[afbeelding]
het feestje?
[afbeelding]
"eigenwijs" @ Hotel Arena
//offtopic
ik ben heel tevreden met die automatisch aanvink van "check images" ... ;-)
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Ik heb een vraag over het verkopen van Party foto's.
Is namelijk het volgende:
Iemand zag een foto die ik heb gemaakt op de website en wil deze graag kopen (is gewoon iemand die op die party is geweest en graag als herinnering de foto wilt hebben). Ik heb voorgesteld om de betreffende foto voor diegene af te laten drukken en op te sturen ongeveer 17x12 cm of A4 formaat.
Alleen vraag ik me af voor hoeveel euro verkopen jullie een foto (afgedrukt en al) aan iemand? Want het is geen bedrijf die een foto wilt kopen.
Ik wil graag weten wat een beetje de gangbare prijzen zijn voor dit soort aanvragen.
Thanks!
PS: ik zet snel wat pics op het forum
Verwijderd
bedankt!
Hieronder het resultaat:

EDIT: op verzoek genummerd en beter uitgekozen
Sorry mensen, kan me overigens wel vinden in de opmerkingen, kan er alleen maar uit leren.
[ Voor 133% gewijzigd door memento__mori op 02-03-2009 20:26 . Reden: Check images ]
[ Voor 11% gewijzigd door J3roen op 22-02-2009 22:00 ]
eerst een kopje thee bij vekologisch gehaald

zelfportretje in de kring

de dj

toen nog even naar de westerunie geweest

het publiek

groepsfototje

schattig

#1 is wel leuk, maar had ik liever meer licht op hem gezien en minder op het bordje 'theel'
#4 is wel erg blauw&paars. Beetje te.
#5 heeft wel heel veel verveelde blikken en gezichten, en het doet zo niet echt aan als een leuke avond
yep ik dacht er eerst nog aan om die blauw paarse te verwijderen maar ik vond het beeld toch wel weer wat hebben. eigenlijk te vet overbelicht zelfs voor een hossamo schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:38:
@Hos: je foto's hangen niet echt samen, en dat maakt het moeilijker om erop te reageren.
#1 is wel leuk, maar had ik liever meer licht op hem gezien en minder op het bordje 'theel'
#4 is wel erg blauw&paars. Beetje te.
#5 heeft wel heel veel verveelde blikken en gezichten, en het doet zo niet echt aan als een leuke avond
pfff ja die minimal feesies sprankelen niet echt uit in energiekheid

Bijvoorbeeld je een-na-laatste en laatste (2e comment: nummeren!
Kan ik hier toch maar even mijn vraag stellen!
Ik zit er eigenlijk aan te denken om via drukwerkdeal.nl een grote canvas te bestellen om eens wat anders bij mijn DJ Booth neer te hangen.
Ik had in gedachten om gewoon een zeer scherpe / hoge kwaliteit foto te regelen van een feest als DefQon / In Qontrol met een oogpunt net boven het publiek en flink wat laser lichten etc.
Zijn er toevallig mensen hier die dit soort foto's hebben en ev. willen delen?
[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 24-02-2009 14:39 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Her en der zit er wel wat moois tussen!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Hier nog 2 recente Pics...
1: Was nieuw bij ons, dus maar een fototje proberen trekken

2: Vond het wel leuke kleurtjes

Hebben jullie wel eens meegemaakt dat je als fotograaf dan je geschoten pics moet inleveren bij de organisatie (niet direct zoals ID&T dat vroeg)?
Achteraf? heb je iets getekend waarbij je daarmee akkoord ging? In hoeverre is er sprake van 'moeten', en wat is het beoogde gebruiksdoel? Naamsvermelding/vergoeding?thalyric schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:58:
ok .. vraagje .. dit is meer voor de partyfotografen die werken voor een partysite (zoals ik) en vaak onbetaald(zoals ik ... doe toch iets fout) schieten (dus wel gastenlijst).
Hebben jullie wel eens meegemaakt dat je als fotograaf dan je geschoten pics moet inleveren bij de organisatie (niet direct zoals ID&T dat vroeg)?
Prima toch.. jouw pictures.... van max 600px!thalyric schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 02:30:
Zo van jij krijgt gastenlijst wij jouw pictures.
Je hebt het vrij makkelijk aangezien je zelf aangeeft dat je gratis schiet; je hebt dus niets te verliezen.
In jouw geval zou ik dus zoiets zeggen als "Ik schiet gratis foto's, die krijgen jullie in webformaat en jullie regelen dan een gastenlijst plek (en eventueel consumptiemunten)."
Mochten ze daarmee niet akkoord gaan, wat verlies je dan? Niets toch?
Partysites/organisatoren hebben het makkelijk tegenwoordig: "ach, als jij niet meewerkt dan zoeken we toch een ander". Want zo zit de markt in elkaar tegenwoordig, genoeg keuze. En ja, dat hebben we deels aan onszelf te danken en deels aan die "wanhopige-nerds-met-camera" die gratis wil stappen en vrouwen wil imponeren met het feit dat ze een "fotograaf" zijn. De enige manier om dit terug te draaien is als iedereen gewoon voor zichzelf opkomt (maar dat zal niet gebeuren).
Moraal: Als je het er grotendeels niet mee eens bent, dan gewoon niet doen. Sim-pel.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
hahah ja .. daar zat ik ook aan te denken ;-)Prima toch.. jouw pictures.... van max 600px!
en dat spits artikel .. nice nice .. is wel leuk om te lezen
Met watermerk.GerardHenninger schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 03:05:
[...]
Prima toch.. jouw pictures.... van max 600px!
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Geinig? Absoluut vermakelijk!Mobyrick schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 08:30:
In de Spits staat een klein artikeltje over partyfotografie. Check deze PDF http://hirespdf.spitsnieuws.nl/2009-02-26/SPI20090226.pdf (14mb) op pagina 18. Misschien geinig om te lezen zo niet dan niet.
Wat een prachtig journalistiek-meestwerk! Prachtige foto's erbij, kan niet anders zeggen!
Bovenstaand verhaaltje is gebaseerd op hoe Robert in de scene zit en wat er veracht wordt van de bezoekers op Link2Party.nl Als je ziet dat ze (L2P) "niet ver" gaan om een bepaalde foto te maken, ben je in mijn ogen niet meer aan het doen dan wat snap-shots aan het maken...Hoe ver ga je voor een foto?
Robert: Niet ver. Dat is ook ons beleid. We voelen goed aan waar de grens ligt. Je zult ons niet nadrukkelijk aanwezig in een dj-booth zien. We zijn ondergeschikt aan de avond en ik kan me er behoorlijk aan ergeren als je fotografen half over de draaitafels ziet hangen.
Een dj hoeft ook niet te poseren voor een foto, het is juist leuker om een dj in actie op de foto te zetten.
Backstage is wel het toverwoord op grotere feesten natuurlijk. Het stelt je in staat om mooiere foto’s te maken en de interactie tussen dj en publiek beter te verbeelden.
Volgens mij is het juist wel heel erg belangrijk om vernieuwend te zijn en proberen hele vette platen neer te zetten; mijn definitie hiervan is dat foto's scherp moeten zijn en de belichting 'in orde'. Daarnaast moet er af en toe wel degelijk want kunst en vliegwerk aan te pas komen om goede shots te krijgen van een artiest, en ook de portretten van de artiesten horen hierbij.... denk eens aan flyers enz?
Waarschijnlijk worden de antwoorden van Robert het een stuk genuanceerder bedoeld, of is het een-en-ander uit zijn verband gerukt - maar dit viel me toch wel direct op toen ik het stukje las...
Ik vond de voorpagina wel geinig, pagina 1 aan de bovenkant: "Ze bestaan: partyfotografen"
Bedoelde jou ook niet; vond het een beetje 'vulling' van de krant, zonder dat er daadwerkelijk ook veel inhoudelijke informatie bij kwam :-) Wat vind je van de pics die er bij de stukjes tekst staan?Mobyrick schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:55:
He don't shoot the messenger![]()
Ik vond de voorpagina wel geinig, pagina 1 aan de bovenkant: "Ze bestaan: partyfotografen"
't kopje op de voorkant was inderdaad wel grappig!
Verwijderd
Ik zit in een redelijk vergelijkbaar schuitje, alleen pak ik het iets anders aan. Ik regel zelf een site waarop ik publiceer, maar werk voornamelijk voor 1 opdrachtgever. Ik heb een redelijk vaste toko waar ik een portfolio op kan bouwen, muntjes krijg, gastenlijst plek, en elke maand 1 pagina mag vullen met mn foto's in het maandelijkse magazine. Dus een ideale plek om mn merk te bouwen zonder dat het me wat kost.thalyric schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:58:
ok .. vraagje .. dit is meer voor de partyfotografen die werken voor een partysite (zoals ik) en vaak onbetaald(zoals ik ... doe toch iets fout) schieten (dus wel gastenlijst).
l2p maar 2 fotografen ?? bedoelen ze dat ze dan de overige alleen als freelancer inhuren ?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 19:24 ]
Ik heb ook oa. voor Brothers geschoten, alleen dan voor de bedrijfs-evenementen-tak.Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:48:
[...]
Ik zit in een redelijk vergelijkbaar schuitje, alleen pak ik het iets anders aan. Ik regel zelf een site waarop ik publiceer, maar werk voornamelijk voor 1 opdrachtgever. Ik heb een redelijk vaste toko waar ik een portfolio op kan bouwen, muntjes krijg, gastenlijst plek, en elke maand 1 pagina mag vullen met mn foto's in het maandelijkse magazine. Dus een ideale plek om mn merk te bouwen zonder dat het me wat kost.
Het is heel leuk om inderdaad voor een organisatie te schieten en prima om naamsbekendheid te krijgen maar uiteindelijk betalen ze niet je gear; sta je toch altijd maar met je camera in de toko en heb je het risico dat wanneer je 'meer wil' (toegangen, muntjes, vergoeding?) dat ze iemand anders van de straat plukken die staat te popelen om met zn camera een discotheek in te mogen en dan heb je niets.
Wat betreft het afdragen van de foto's ben ik het wel met Gerard en Doc eens; low-res setje afgeven met een watermarkje erin, zodat beide partijen krijgen wat ze willen (organisatie: foto's op website, fotograaf: naamsbekendheid) maar de organisatie moet hierbij dan wel in zijn/haar achterhoofd houden dat de fotografen doen waar ze zin in hebben.. het is tenslotte vrijwillig en ze zijn niet in dienst
@Hos
Het is jammer dat het 'in dienst' niet is gedefinieerd. Volgens mij hebben ze een heel legertje aan fotografen rondlopen, maar worden die niet betaald en zijn die dus ook niet 'in dienst'.
[ Voor 6% gewijzigd door Mittnick op 26-02-2009 20:01 ]
Ik heb er geen verstand van dus mijn mening telt niet, ik zit niet in de partywereld, ik lurk alleen maar. Ok genoeg disclaimers: ik wil graag zeggen dat de djfoto, die roze in de linkerbovenhoek, wel aardig vind. Verder zie ik weinig party eigenlijk...Mittnick schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:42:
[...]
Bedoelde jou ook niet; vond het een beetje 'vulling' van de krant, zonder dat er daadwerkelijk ook veel inhoudelijke informatie bij kwam :-) Wat vind van de pics die er bij de stukjes tekst staan?
't kopje op de voorkant was inderdaad wel grappig!
Plaatje, leuk voor in de startpost

ok staat erbijMobyrick schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:06:
[...]
Ik heb er geen verstand van dus mijn mening telt niet, ik zit niet in de partywereld, ik lurk alleen maar. Ok genoeg disclaimers: ik wil graag zeggen dat de djfoto, die roze in de linkerbovenhoek, wel aardig vind. Verder zie ik weinig party eigenlijk...
Plaatje, leuk voor in de startpost
[afbeelding]

als de modjes het natuurlijk goed vinden tenminste

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 21:54 ]
Inderdaad, jammer is dat. Groot deel van het partyfotografiewereldje hangt zo aan elkaar en er zijn er genoeg die het voor een gastenlijstplek doen. En ondertussen kopen ze zelf nog muntjes/drankMittnick schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:59:
[...]
Het is heel leuk om inderdaad voor een organisatie te schieten en prima om naamsbekendheid te krijgen maar uiteindelijk betalen ze niet je gear; sta je toch altijd maar met je camera in de toko en heb je het risico dat wanneer je 'meer wil' (toegangen, muntjes, vergoeding?) dat ze iemand anders van de straat plukken die staat te popelen om met zn camera een discotheek in te mogen en dan heb je niets.

Iemand lacht zich dan kapot, that's for sure!
Ook al lever je het op webformaat af, dat is toch genoeg voor hun? Wie houd je dan voor de gek, ook met webformaat zijn ze tevreden als het ze alleen een gastenlijstplek "kost" (wat niks kost natuurlijk) en vier colatjes van een dubbeltje kostprijs.hahah ja .. daar zat ik ook aan te denken ;-)
Ik kan hier weinig meer posten want ik doe er gewoon niet aan mee, heb het jarenlang gedaan in een/twee vaste locaties (verdiende geen hoofdprijs maar wekelijks gewoon prima betaald) en ga niet voor een "gastenlijstplek" ergens heen, parkeerkosten dokken en met m'n dure camera tussen de zatte mensen lopen om daarna gratis je foto's af te leveren.
Er zijn wat lui met een horecatent die m'n telefoonnummer hebben en netjes betalen, dan kom ik graag langs om er wat mooi's van te maken, maar da's tegenwoordig nog maar zelden, en ik lig er niet wakker van.
Agree... alhoewel ik het me voor de beginners wel voor kan stellen dat men dat op deze manier wil; maar vroeg of laat komen ze er achter dat het niet de manier is...Tom schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 01:34:
Ook al lever je het op webformaat af, dat is toch genoeg voor hun? Wie houd je dan voor de gek, ook met webformaat zijn ze tevreden als het ze alleen een gastenlijstplek "kost" (wat niks kost natuurlijk) en vier colatjes van een dubbeltje kostprijs.
Bijna Weekend!
Waar hangt iedereen dit weekend uit? Ik loop aankomend weekend al weer 3 jaartjes mee in de PF, maar ga zondag maar 's zonder camera op stap: Super Sunday, Monza, Utrecht.

en gratis fotograferen wat ik leuk blijf vinden vs betaald fotograferen scheid ik gewoon door bij mijn gratis fotografie absoluut geen toezeggingen te doen of ik kom of niet.
Als een organisatie fotografie echt belangrijk vind dan hebben ze daar wel budget voor. zo niet dan is het dus niet zo belangrijk en dan is het dat aan mijn kant ook niet en hoef ik ook geen toezeggingen te doen of ik kom of niet. bel dan de dag zelfe wel voor de gastenlijst of hobbel gewoon langs.
Verwijderd
Ik heb gelukkig nog wel een sterke link binnen (ken de resident dj al van kind af aan) en weet ook dat de eigenaren bijzonder happy zijn met mn werk, maar ik wil nu ook wel verder naar andere toko's en dan voor Brothers alleen de echt goeie feesten doen. Wanneer heb jij voor hen geschoten dan? Heb je daar toevallig nog materiaal van? Ben wel benieuwd hoe jij dat deed, zal binnenkort ook even een paar plaatjes posten.
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Voor het geval je dit serieus meent: http://www.vandale.nl/van...ordenboek/?zoekwoord=tokoLittleWan schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:13:
wat is een toko?
The devil is in the details.
Om de één of andere reden vind ik dit shot zó lekker wegkijken...-DG- schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:09:
Gister een paar foto's gemaakt bij een "vergane glorie" feestje, deze is wel leuk:
[afbeelding]
We weten allebei dat je op tongen kickt...Henk schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:33:
[...]
Om de één of andere reden vind ik dit shot zó lekker wegkijken...
Lekkere toning. Zit er een subtiele cross-process richting blauw/groen in, of is dat mijn verbeelding?-DG- schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:09:
Gister een paar foto's gemaakt bij een "vergane glorie" feestje, deze is wel leuk:
[afbeelding]
Henk schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:33:
[...]
Om de één of andere reden vind ik dit shot zó lekker wegkijken...
Dankje, is niet je verbeelding.Zoefff schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:32:
[...]
Lekkere toning. Zit er een subtiele cross-process richting blauw/groen in, of is dat mijn verbeelding?
Bevalt het een beetje daar? Werk je ook in Utrecht? Anders zit je aan een behoorlijke reistijd als je in de spits de stad uit moet!samo schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:46:
Ja bijna weekend. Mijn eerste weekend in Utrecht, maar nog geen plannen. Dus lekker rustig bijkomen van de verhuisstress.
Heb jij voorbeeldjes van zulke off shoe slave dj foto's ?Henk schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:34:
[...]
Verschilt... er zijn DJ's die ik één keer op de foto zet, en klaar, er zijn ook dj's die een off-shoe slave onder hun neus krijgen van me
Heb nu een 580ex gekocht en heb al een 430exII, dus ga daar wat mee experimenteren op feestjes.
voorbeeldjes moet je bij Samo zijn, die heeft er wel een paar in zijn collectie zitten.psychodweep schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:39:
[...]
Heb jij voorbeeldjes van zulke off shoe slave dj foto's ?
Heb nu een 580ex gekocht en heb al een 430exII, dus ga daar wat mee experimenteren op feestjes.
Verwijderd
Nogal stil qua pics posten hier. Of hebben nog weinig mensen de nieuwe plek gevonden?
@Denief: Bij mij ook rustig inderdaad.
@Psychodweep: op aanvraag van Meulugar heb ik even mn stream doorgespit. Deze zijn (volgens mij) off-shoe gedaan.
#1 Joost (Flitser staat links ergens of ik heb m vast kan ook)

#2 Arjuna (Flitser SB800 on cam (van Hos) en SB600 links voor Arjuna)

#3 En nog een voorbeeldje uit 'portretjes' van M.O. & Brakko (Flitser... duidelijk genoeg te zien waar ie staat)

Dit topic is gesloten.